Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Real betaalt geen 45 miljoen om wat hij is, maar om wat hij wordt’

Laatste update:

Real Madrid betaalde eerder dit jaar 45 miljoen euro voor de toen nog zestienjarige Vinicius Júnior, die zich, doordat hij volgend jaar pas officieel de overstap maakt en daarna nog een seizoen aan Flamengo terug verhuurd wordt, waarschijnlijk pas in 2019 in het Santiago Bernabéu zal melden. De jonge aanvaller speelt tot nu toe lang niet alles in Brazilië, maar dat is volgens zijn zaakwaarnemer Frederico Pena geen probleem.

“In Brazilië is het niet normaal dat een jochie van zestien of zeventien in zijn eerste seizoen alles speelt. De beste spelers begonnen hun carrière allemaal later. Dus als hij wel speelt, is dat doordat er op zijn positie geen andere spelers beschikbaar waren”, vertelt Pena in gesprek met Marca. “Met het geld dat zijn verkoop heeft opgeleverd, heeft Flamengo twee spelers voor zijn positie gehaald, dus je zou kunnen zeggen dat hij het slachtoffer is geworden van zijn eigen succes.”

De belangenbehartiger gelooft dan ook niet dat de situatie van Vinicius vergelijkbaar is met die van Neymar, toen de ster van Paris Saint-Germain nog in Brazilië speelde: “Santos stelde Neymar niet vaker op omdat hij beter was dan Vinicius, aangezien hij ook niet gespeeld had als de club twintig miljoen euro had gehad om ervaren spelers te halen. Als Vinicius bij Fluminense of Botafogo had gespeeld, was hij de beste in het team geweest.”

“Real Madrid heeft geen 45 miljoen euro voor hem betaald om wat hij vandaag is, maar om wat hij in de toekomst kan worden. Mensen verwachten dingen van hem die Neymar, Ronaldo, Cristiano Ronaldo en Lionel Messi niet deden. Zelfs Marco Asensio liet op zijn zeventiende niet zien wat Vinicius Júnior nu op het veld doet.”

Vind jij dat Real Madrid er goed aan heeft gedaan om 45 miljoen uit te geven aan Vinicius Júnior?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd wat hij in de toekomst laat zien en hoop zeker dat dit de nieuwe Neymar is. Ik weet nog niet veel van hem maar ik hoop zeker dat hij die 45 miljoen waard zal zijn.

22 augustus 2017 om 15:50

Voor 45 miljoen hoop ik dat hij beter gaat worden dan neymar nu is. Al heeft Neymar natuurlijk nog wel een hoop potentie wanneer hij minder snel telkens naar de grond gaat.

22 augustus 2017 om 16:02

Geweldige aankoop van Real Madrid en ik ben erg benieuwd naar hem. Het is een enorm bedrag voor een tiener maar de scouts van Real Madrid zijn overtuigd. Roberto Carlos is altijd lovend over hem in de studio van Real Madrid TV.

22 augustus 2017 om 16:42

De nieuwe Neymar? Dat vind ik zo'n cliché... Real Madrid heeft de transfermarkt wel verpest door als eerste club met dit soort bedragen te gaan strooien.

22 augustus 2017 om 16:56

Weet je wat cliché is? Dat Real zogezegd met die bedragen begonnen is. In het voetbal is al sinds mensenheugenis een bijna constante stijging waarneembaar in transferbedragen, een gevolg van het populairder worden en het commercialiseren van onze sport. In Italie gooiden ze onderling nog lang voor het Real-Perez tijdperk al met bedragen van 50 miljoen, is het dan daar begonnen? We kunnen gewoon niet zeggen dat er 2 club begonnen is met deze bedragen, we kunnen wel zeggen dat PSG (qatar) de markt in 1 klap op zijn kop heeft gezet, want 222 miljoen is plots wel erg next level tov 105 voor Pogba.

22 augustus 2017 om 17:07

Maar zelfs dat PSG de markt op zijn kop zet, daar valt nog over te discussiëren. Als je kijkt naar de transfers er net aan voorafgaand (bijv. Morata en Lukaku, om maar twee spelers te noemen) wordt er gigantisch veel voor de categorie net daar onder betaald.

Goede spelers, maar dat is (net) niet wereldtop. Dan is iets meer dan het dubbele voor Neymar in mijn ogen niet eens zo gek. PSG heeft ten minste een absolute ster gekocht, die het overigens ook direct laat zien.

22 augustus 2017 om 17:22

Principe

Ben ik met je eens.

22 augustus 2017 om 17:31

Nou Alex-Del Piero10,

Wat je zegt klopt niet helemaal.

Lazio heeft in 2000 55 miljoen betaald voor Crespo. En verder zijn er geen transfers geweest van 50 miljoen. (wel een aantal in de 40 overigens).

Het is eigenlijk grotendeels wel waar wat intelectueel zegt:
Real Madrid verbreekt al jaren achter elkaar het transferrecord.

Figo, Zidane, Ronaldo, Bale..

Er was eigenlijk nooit een club die zich kon meten met de absurde bedragen die Madrid op tafel legde. De laatste jaren zijn de niet meer de allergekst, maar behoren nog steeds tot de elite uitgevers. 45 miljoen voor een ventje die misschien over een jaar of 5 wel in het eerste zou kunnen spelen is in mijn ogen nog gekker dan 222 miljoen voor Neymar neerleggen.

Uiteraard zijn er meer clubs nodig om deze gekte bereiken, maar Madrid is wel altijd aanvoerder geweest.

22 augustus 2017 om 18:07

Toch wel, Buffon was in de 50. Mendieta 48, vlakbij dus.

Dat Real Madrid altijd al toonaangevend is geweest in dergelijke lijstjes is logisch, omdat hun omzet nu eenmaal altijd hoog is geweest. Of moeten ze hun geld oppotten en spelertjes van 4 miljoen halen, en om de 12de plek spelen?

Het is hun schuld niet en ook niet van PSG of Manchester United of de Italiaanse clubs. Het is simpelweg het gevolg van de globalisering.

22 augustus 2017 om 19:07

Feelinggood

Goed dan, rond de 50 miljoen.

Madrid is altijd aanvoerder geweest? Nou neen want toen Juve 50 voor Buffon betaalde was Real toch ook niet de aanvoerder? Er was een periode waarin Serie A teams meer uitgaven dan wie dan ook, ook dan Real.

22 augustus 2017 om 23:03

Wat men overigens vaak vergeet, is dat Real Madrid zulke bedragen betaald omdat de betreffende speler een lang lopend contract heeft. Als met die factoren rekening gehouden word, vallen de betaalde bedragen enigszins mee. Zodra Real op de stoep staat word er naar ratio betaald, vaak hebben die spelers het seizoen ervoor verlengd en dus ligt hun waarde vele malen hoger.

45 miljoen voor iets wat het misschien nooit gaat worden. Voor die jongen hoop ik het maar voor Real hoop ik dat het een lesje nederigheid wordt en dat het geld verdampt als sneeuw voor de zon. Wordt steeds gekker joh.

22 augustus 2017 om 16:00

Ik denk dat we allemaal weten dat hij sowieso meer dan 45 miljoen waard zal zijn mocht hij een decent voetballer worden. Als hij echt doorbreekt, wat de scouts van hem verwachten, dan hebben we het over een topper van meer dan 100 miljoen. De enige manier dat Real hier kan verliezen is als hij zijn been breekt. Maar zonder risico's geen benefits

22 augustus 2017 om 16:08

Onzin. 1: spelers buiten Europa zijn nooit meer 40 miljoen waard.
2: ik kan je zo 10 Braziliaanse talenten noemen die de hemel werden ingeschreven en een toekomstige wereldster zouden worden. Eenmaal in Europa werden ze de flop van het jaar.
Jij praat maar wat en je bent pas een wereldtopper als je het Braziliaans elftal kan dragen. Doet hij dat al ?
Onzin onzin onzin

22 augustus 2017 om 17:27

Je vergeet dat de transfersommen de afgelopen 5 jaar verdubbeld zijn. Neymar zou nu makkelijk 100 miljoen zijn.

22 augustus 2017 om 18:04

Dat klopt. Je vergeet voor het gemak daar wel bij te zeggen dat Neymar een paar jaar ouder was, in het Braziliaans elftal speelde, bij Santos een basisplaats had, assistent leverde, spektakel bood, doelpunten maakte en het belangrijkste prijzen won.

22 augustus 2017 om 18:40

Welke spelers??

In potentie de beste speler van de planeet zo jong nog. Snel technisch heeft het zeker in zich een van de beste ooit misschien wel te worden. Deze jongen doet dingen op het veld die geen andere speler op deze leeftijd deed. Gaat zeker zijn aankoopbedrag terug verdienen in de toekomst.

22 augustus 2017 om 15:41

Houd je er wel rekening mee in welke competitie hij zich onderscheidt? Braziliaanse competitie is een aardige competitie hoor, maar hij moet het eerst maar op een hoger niveau laten zien.

22 augustus 2017 om 16:16

Dat ze zich op een hoger niveau moeten bewijzen is sowieso lastig als er de hoofdprijs wordt gevraagd want spelers kunnen nauwelijks meer een tussenstap maken. Daarnaast kwam neymar ook direct van Brazilië alleen kon hij zich wel onderscheiden bij interlands en is dat natuurlijk een uitzonderlijk talent. Maar indien real wacht en het is een parel zoals neymar dan kan je over 2 jaar het dubbele betalen

22 augustus 2017 om 16:41

In potentie ? Kom nou...dat waren Robinho, Keirisson- denilson en het huidige tot nu geflopte Gabigoal oftewel Gabriel Jesus van Inter ook.
Wanneer je in zuid Amerika presteerd betekend niet dat je het ff gaat maken in Europa. Nog een voorbeeld. Lucas moura zou minstens zo goed zijn als Neymar. Wanneer je zulke uitspraken doet leef in mijn ogen in de waan van de dag en ben je niet serieus te nemen.
Daarbij zijn er op dit moment jonge talenten in Europa die vorig seizoen al het een en ander hebben laten zien. Als ze het dit seizoen ook laten zien ben ik pas overtuigd. Heb al genoeg gehypte spelers voorbij zien komen die de stap naar de echte top niet hebben kunnen zetten.

22 augustus 2017 om 18:42

Robinho niet waar gemaakt? Speelde gewoon goed bij Real... Robinho is niet voor niets het voorbeeld van Neymar.

22 augustus 2017 om 18:45

Lucas zie je alsnog het talent wel... Kijk naar Joaquin, quaresma allebei wereldtalenten Europa(!). Allebei niet waargemaakt, buiten het talent moet je ook mentaal/professioneel goed zijn, voornamelijk Brazilianen kennen dat niet.

22 augustus 2017 om 18:46

Wat ik dus wil zeggen is, dat al die Brazilianen die geroemd zijn wel degelijk het talent hebben, maar daar blijft het ook, bij ons in Europa heb je er ook voorbeelden van...

Dit is voor mij de reden dat ik zeg Ajax doe lekker mee met die gekte in transferwereld. Doen ze al jaren in buitenland, torenhoge transfersommen vragen. Wil iemand Dolberg kopen? 40 miljoen plus.
Wil iemand Ziyech kopen? 35 miljoen plus.

22 augustus 2017 om 15:44

Je zegt, doe mee aan gekte, en komt vervolgens met relatief lage bedragen . Zullen we daar maar 50+ (dolberg) en 60+ (ziyech) van maken dan? Sanchez, een verdediger, werd al voor 40+ verkocht.

22 augustus 2017 om 15:48

Dolberg is wel meer waard dan Ziyech hoor. Op ziyechs positie zijn meerdere betere en getalenteerdere spelers, terwijl goede spitsen veel schaarser zijn.

22 augustus 2017 om 15:50

Prima, doen we 70 voor Dolberg

22 augustus 2017 om 15:52

Klopt, al heeft sanchez zich al wel meer bewezen dan dolberg en ziyech. Dolberg minimaal zelfde als sanchez en Ziyech in de 40+ zijn in deze gekke markt hele mooie prijzen. Al hou ik ze liever in het team.

22 augustus 2017 om 16:06

Op welke manier heeft Sanchez zich meer bewezen? Volgens mij draait het team letterlijk op Ziyech. Speelt Ziyech slecht dan speelt Ajax slecht. Speelt Ziyech goed dan speelt Ajax goed. Bij 3 vd 4 goals betrokken in de eerste 2 competitiewedstrijden zegt ook wel wat.

22 augustus 2017 om 16:24

@ InkeMontana

Je kan ook overdrijven. Als Ziyech verkocht kan worden voor 35 miljoen, is dat gewoon meer dan goed. Met je 60 miljoen. Jij ziet ze helemaal vliegen. We praten hier over Ziyech he, een speler die uitblinkt in de Nederlandse eredivisie.

22 augustus 2017 om 16:29

Lijkt me logisch, als je mee wil doen met de gekte moet je ze ook zien vliegen. Jij komt met marktconforme prijzen aan zetten Maroc, dat is geen gekte, dat is het punt dat ik wil maken.

22 augustus 2017 om 16:48

Je hebt gelijk hoor. De meeste gaan mee in de flow en kijken alleen naar de populariteit- aantal berichten en niet naar groei techniek en kwaliteit want ja daar hebben ze geen zicht op !

22 augustus 2017 om 20:14

45 miljoen voor een 19 jarige broekie die in de Eredivisie vorig seizoen meer dan 20 doelpunten maakte (nogmaals, in de Eredivisie) is al alle gekheid voorbij.

22 augustus 2017 om 15:46

Alleen voor Ajax of zou iedereen uit NL Hierin mee moeten doen? Uiteindelijk zie ik vooral het nadeel voor de betreffende spelers want je kan als speler nauwelijks meer een tussenstap maken omdat alleen de grote teams zoveel geld kunnen neerleggen

22 augustus 2017 om 15:50

Je impliceert alsof 35 miljoen voor Ziyech 'torenhoog' is. Volgens mij zal hij ook echt niet voor minder weggaan, kijk naar het bedrag voor Milik en Sanchez. Overmars heeft volgens mij redelijk door dat Ajax beste bedragen kan gaan vragen en de bedragen die jij aan Dolberg en Ziyech hangt zijn volgens mij gewoon marktconform.

OT: Natuurlijk ongelooflijk om voor vinicius zo'n bedrag te betalen in de hoop op een tweede Neymar.

22 augustus 2017 om 15:54

Het is inderdaad een belachelijk bedrag maar toch vertrouw ik real hierin wel. Zij hebben de afgelopen jaren toch wel bewezen een hele goede scouting te hebben en daarnaast zie ik nauwelijks miskopen. De spelers die weggaan worden vaak nog voor meer of hetzelfde bedrag verkocht. Als city deze aankoop had gedaan had ik er veel minder vertrouwen in gehad bijvoorbeeld.

22 augustus 2017 om 16:46

Denk ook dat ze dat nu doen. Ze hebben op dit moment de schijnwerpers op zich gericht en het is maar wat een gek er voor neer legt.
Aan de ene kant het is Russisch Roulette. Speelt Dolberg een dramatisch seizoen of draaid Ajax voor geen meter ( er is genoeg onrust atm ) keldert de vraagprijs sws met 60 naar beneden. Dus als ze er één voor dat geld kunnen verkopen... zeg ik gelijk doen !

Compleet doorgeslagen dit. Hoe haal je het in je hoofd eigenlijk? Als die jongen ook maar minder blijkt te zijn dan pakweg Robinho, heb je echt een dik probleem. 45 miljoen voor een puber...

22 augustus 2017 om 16:16

Probleem? Alsof Real stresst om 45 millie, ze draaien samen met United & Bayern volgens mij de hoogste omzet van alle clubs.

23 augustus 2017 om 00:09

Barcelona heeft een hogere omzet dan Bayern. Top 3 zijn United, Barca en Real. Ik weet alleen even niet in welke volgorde.

22 augustus 2017 om 16:26

Minder dan Robinho? Robinho heeft Madrid nog voor 45mio kunnen verpatsen aan City, ondertussen zijn de transfersommen zowat verdubbelt, dan maak je alsnog geen verlies hoor als hij wat minder dan Robinho is

22 augustus 2017 om 16:44

Ik heb het natuurlijk over het sportieve aspect natuurlijk, maar jij komt hier met cijfertjes...smh

22 augustus 2017 om 16:50

Als je realistisch bent was hij daar geflopt en stond er net een nieuwe eigenaar met heel veel geld te wapperen. Mooi dat ze hem konden verkopen. Want city had een grote speler nodig. Niemand had interesse in flop Robinho

22 augustus 2017 om 16:52

Wat bedoel je het sportieve aspect? Toch dat hij minder goed is dan Robinho en dus weinig kan toevoegen aan het team van Madrid?

Nou ik zeg dus dat ze 'm dan alsnog voor een mooi bedrag kunnen verkopen hoogstwaarschijnlijk en er dus geen sprake is van een 'dik probleem'. Dan heeft ie sportief geen nut gehad voor de club maar maken ze normaal gezien ook niet al te veel verlies. Dus baat het niet dan schaadt het niet. Wat klopt er niet aan die gedachtegang dan?

22 augustus 2017 om 16:55

Klopt natuurlijk, maar er zijn de laatste jaren op elk moment wel enkele clubs wanhopig. Destijds was het City, PSg is aan de beurt geweest. Zo ook Valencia toen Peter Lim het net overnam, Inter, AC etc. Engelse subtoppers hebben tegenwoordig ook vaak meer geld dan verstand en zijn vaak genoeg wanhopig op zoek naar een offensieve toevoeging.

Als je een beetje goed zaken doet is er altijd wel een club gek genoeg.

22 augustus 2017 om 16:58

Zulke bedragen betalen voor iets wat nog moet volgroeien. Is gewoon ziek.
We kennnen allemaal wel dat ene meisje van vroeger die op de basisschool erg knap en mooi was.....en nu schop je je hond er nog vanaf. Ik bedoel maar te zeggen mensen veranderen en ontwikkelen zich en je kan nooit van te voren zeggen wat het precies gaat worden.

22 augustus 2017 om 17:02

Uiteraard, ik ben het er ook helemaal niet mee eens dat Madrid dit doet hoor, ik zie het nut er niet van in als je ook gewoon 2 seizoenen kunt wachten. Echter hebben we het hier enkel over het financiele risico, wat naar mijn mening relatief meevalt. Het is volgens mij iig niet zo gigantisch als de meeste mensen denken

22 augustus 2017 om 17:24

Zeker niet, ik uit vaak genoeg kritiek op beslissingen van Madrid. Zo werd ik helemaal gek van de transfer van Bale, wat ik overigens nog steeds ben. De laatste tijd valt dat nogal mee omdat ze gewoon een stuk beter beleid hanteren over het algemeen tov een tijdje terug.

Echter valt het financiele risico in deze markt naar mijn mening echt relatief mee. Ik acht de kans dat ie over een viertal jaar minder waard is dan pakweg 30mio euro heel klein. Simpelweg omdat de markt ontploft is. Daarnaast mag je niet vergeten dat ie momenteel 2 jaar de kans krijgt om naam te maken in eigen land, een van de meest voetbalgekke landen ter wereld. Kan je je inbeelden hoe populair hij wordt in Brazillie als ie het ook maar enigszins goed doet ginds en dan op zijn 19 naar een van de grootste clubs ter wereld gaat? Alleen al wat betreft marketing in Zuid-Amerika is hij een goudmijntje met wat geluk. Of hij dan de sportieve prestaties aan zijn prijskaartje kan koppelen zien we dan wel, maar zelfs als dat niet het geval is is dit financieel dus niet zo'n ramp waarschijnlijk.

Momenteel heeft Madrid de ruimte om dit soort risico's te nemen. In het nabije verleden heeft dat namelijk alleen maar goed uitgepakt. Kijk naar Asensio, Vallejo, Casemiro Valverde etc, spelers die ook in hun tienerjaren zijn gehaald en ondertussen vele malen meer waard zijn dan het destijds betaalde bedrag en sommige onder hen zijn ook van grote waarde voor het team momenteel. Dus zelfs als er een door de mand valt, neem bijvoorbeeld Vinicius Junior, maakt dit beleid alsnog geen verlies?

22 augustus 2017 om 18:02

Klopt, men noemt dit dan ook een investering.
Ook kan Real het hebben financieel.
Vergeet niet .. Zidane is er pas.. maar hij heeft werkelijk waar bijna niemand nog aangetrokken he.
Enkel Morata toen teruggehaald enzo.
Pas nu pas anno 2017 zal je zien dat Zidane wat mini aankopen zal doen. Dit is er 1 van.
Maar je hebt uiteraard gelijk dat het een gok is maar dat is natuurlijk ook een open deur.
Real neemt gewoon dit risico en we zullen zien hoe of wat.

22 augustus 2017 om 18:16

Ben ik met je eens. Zeker, zij kunnen zo'n risico dragen. En hoe Real nu zich bezig houdt op de transfermarkt en hoe zij aan een toekomstig elftal bouwen is vooruitdenkend. De tijd van de Galatico's is gelukkg voorbij en dwingen ze daarmee respect af.
Wanneer je kijkt naar wat ze doen is eigenlijk al op jonge leeftijd de eerste optie kopen met belachelijk veel geld. Met het smijten van geld met voor die tijd belachelijke bedragen zonder enige visie gaf Real een eerste voorbeeld aan de wereld af. Vervolgens breekt Real Madrid als eerste club ter wereld de grens van 100 miljoen en nu leggen ze een speler van 16 jaar vast met een bedrag van 45 miljoen. Welke club is de volgende ? Real Madrid is een trendzetter met veel slechte voorbeelden dat het voetbal langzaam aan verpeste.

22 augustus 2017 om 18:17

Een 16/17járige aankoop van 45miljoen die inmiddels 1 profwedstrijd heeft gespeeld een mini aankoop noemen?;

22 augustus 2017 om 20:33

Hahah Afcaajax...ok ok.. misschien wat te sterk uitgedrukt van mijn kant, maar ik bedoelde meer dat Zidane / perez sinds Zidanes komst niet bepaald met geld gesmeten heeft.ze hebben spelers (terecht ook imo) verkocht, en enkele ook gekocht maar het waren geen klappers.
Deze aankoop mag dan ook gerust vind ik.
En zoals Real8madrid boven al ergens terecht aangeeft, het lijkt mij ook sterk dat hij over 4jr ineens minder dan 30 mil ofzo kost.
Over heel wat jaar kunnen we het hier weer over hebben en wellicht is het dan idd een " mini - aankoop " geweest.. misschien ook niet. ( stel hij maakt het waar, dan is hij over een paar jaar misschien wel 5x dat bedrag " waard" en in zo een geval kan je toch wel van mini aankoop spreken. Maar goed zo ver is het nog niet.
Maar ik vind het een leuk risico dat Real neemt. Ik zal iniedergeval niet zo enorm struikelen over bedragen hoe bijna iedereen hier doet.
Want persoonlijk vond ik de bedragen van pakweg 20jr geleden al krom...bedragen van 40milj vond en vind ik al absurd hoe goed diegene ook is...
anno 2017 is het ook krom..en dus ik zie echt geen verschil wat dat betreft.
Enige (wat ik wel vaker zeg) is dat de wereld krom is qua geld.

Dit is en blijft natuurlijk een groot risico, 45 miljoen betalen voor een speler die zich pas over 2 seizoenen gaat melden bij Real en nu nog niets eens aan spelen toe komt. Raar beleid daar verder, de beste moeten toch gewoon spelen? of je nu 16 of 27 bent.. Ik neem aan dat Real die jonge graag aan het werk ziet, en hij zich op die manier verder kan gaan ontwikkelen, waardoor hij straks klaar is voor het grotere werk. Ben wel zeer benieuwd naar deze jonge, wat een talent..

22 augustus 2017 om 15:51

Is geen raar beleid want noem eens spelers van 16 jaar die al meteen een basisplek hebben. Er wordt in de tekst zelfs gerefereerd dat de jongen nu alleen speelt als er geen spelers beschikbaar zijn. De club heeft van die 45 miljoen 2 spelers gekocht op zijn positie dus die speel je als 16-jarig jochie er niet zomaar uit hoor

22 augustus 2017 om 16:00

Dat ligt eraan of die spelers dan ook echt beter zijn dan deze jonge. Dat bedoel ik eigenlijk meer te zeggen. De beste moeten spelen, ongeacht de leeftijd.

De Ligt en Kluivert waren ook pas net 17, en de Ligt heeft nu ook al een tijde een basisplaats.

22 augustus 2017 om 16:05

Dat zal waarschijnlijk ook het geval zijn. Alleen is hij nog niet de beste.. of misschien constant genoeg. Maar het kan me voorstellen dat als er een speler voor 20 miljoen op jouw positie wordt gehaald dat het lastig is deze als 16/17 jarig spelertje uit de basis te spelen want dat zal dan ook geen koekenbakker zijn

22 augustus 2017 om 16:11

Ze hebben geen spelers van 20 miljoen gehaald hoor. Ze hebben 2 spelers voor zijn positie gehaald, maar niet al dat geld eraan besteed. Als ik even op transfermarkt kijk dan heeft 1 speler 3,25 miljoen gekost en de ander 6 miljoen.

Leuk, maar uiteindelijk gaat het er om wat je op latere leeftijd laat zien.

Dit ventje kan enorm goed voetballen! Heb hem een aantal keer zien spelen, en ondanks zijn piepjonge leeftijd speelt hij al redelijk volwassen. Ik zie deze jongen uitgroeien tot een nieuwe CR7 in potentie misschien nog wel beter! Real betaald echt niet voor niks een torenhoog bedrag voor zo een jeugdige speler.

er waren enkele clubs die zelfs nog keer hebben geboden, gekkenwerk is het.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren