Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars: ‘Als ik eerlijk ben, hebben we wel een kansje laten liggen’

Laatste update:

Anderhalve week voor het sluiten van de transfermarkt is de selectie van Ajax nog niet wat het moet zijn, vindt Marc Overmars. De prestaties vallen vooralsnog tegen en fans en spelers zitten op versterkingen te wachten. De directeur spelersbeleid van de Amsterdamse club erkent dat de filosofie wellicht moet veranderen.

"Misschien zetten we te veel in op eigen jeugd", zegt Overmars in gesprek met de NOS. "We houden plekjes vrij en dan kan het dun ijs zijn waar je je op begeeft. Als het dan in de voorbereiding tegenvalt, kom je een beetje klem te zitten. Als je de weg naar het seizoen bekijkt, hebben we misschien een afslagje gemist of dingen niet goed gedaan."

"Ik kan mezelf daar kritisch op beoordelen." De sportbestuurder zegt dat de huidige spelersgroep nog te veel stilstaat bij de goede Europese prestaties van vorig seizoen. Hij denkt dat de knop om moet en dat spelers hard moeten werken. Op de vraag of hij ergens spijt van heeft aangaande ontwikkelingen op de transfermarkt, antwoordt Overmars oprecht: "Als ik heel eerlijk ben, hebben we wel een kansje laten liggen."

Denk jij dat Ajax naast Maximilian Wöber nog meer aankopen gaat doen voordat de transfermarkt sluit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh.. Dat hadden ze zich toch ook wel eerder kunnen bedenken? Vorig jaar in exact dezelfde situatie gezeten. Vind het overigens niet helemaal eerlijk hoe Overmars vaak behandeld wordt, heeft tot nu toe uitstekend werk geleverd bij Ajax met als hoogtepunt de finale van vorig jaar natuurlijk, hoop alleen wel dat Ajax wat meer geld gaat uitgeven.

21 augustus 2017 om 13:47

Richarlison laten lopen naar watford om 1 miljoen verschil bedoelt hij bijvoorbeeld. Die jongen wou graag naar ajax komen en die 12 miljoen haal je als ajax er altijd uit.

21 augustus 2017 om 13:51

Klopt, zonde dat ze niet hebben doorgepakt net zoals bij Neres, dat geld haal je er op ten duur ook altijd uit.

21 augustus 2017 om 13:52

Haal je er altijd uit? Bij elke transfer is dat gewoon afwachten. Zekerheid is er nooit.

21 augustus 2017 om 13:52

Ik denk ook dat hij het daarover heeft. Als je ziet hoeveel kwaliteit die jongen heeft, dan denk ik zeker dat het een revelatie in de eredivisie zou zijn. Is in mijn ogen gelijkwaardig aan Lozano van Psv.

21 augustus 2017 om 13:56

Lozano heeft het natuurlijk al langere tijd laten zien. Lozano sla ik echt nog wel hoger aan dan Richarlison, omdat hij meer zekerheid biedt. Richarlison had ik ook genomen, maar het blijft altijd afwachten.

21 augustus 2017 om 13:58

Denk ook dat hij Richarlison bedoelt. Extra pijnlijk natuurlijk dat die jongen nu heerlijk begonnen is bij Watford. Overmars heeft het hard gespeeld (waarschijnlijk omdat Richalison zelf wel graag naar Ajax wilde) daarmee gegokt dat het voor zijn prijs rond zou komen en verloren. Zeer zonde.

Maar goed het moment van in de spiegel kijken kan later wel voor Overmars. Hij moet zich nu focussen op mogelijkheden die er nog liggen en daarin wel goed door pakken. We hebben betere passers nodig werd afgelopen weekend duidelijk. Passers die vanaf de back een goede bal kunnen geven en op de vleugels een goede bal kunnen geven. De enige passes die nu gevaarlijk zijn komen van de voet van Ziyech.

21 augustus 2017 om 14:06

Er is natuurlijk geen enkele zekerheid dat hij wel naar Ajax was gegaan als ze evenveel zouden hebben geboden als Watford.

Uit de reacties van sommigen lijkt het alsof de speler in kwestie Ajax als absolute favoriete keuze had, maar dat is zover ik het verhaal mee heb gekregen nergens op gebaseerd.

Premier League of Eredivisie, ik denk dat je het dan 9 van de 10 keer verliest bij zo'n speler, ook al is het maar een club als Watford.

21 augustus 2017 om 14:12

Sammerens.

Nee? Ajax had de transfer al af kunnen ronden op het moment dat Watford niet in beeld was. Richarlison en Ajax waren al een 5 jarig contract overeen gekomen. Die 15 miljoen + bonussen op tafel leggen en het was rond.

21 augustus 2017 om 14:39

Ging niet over transfer bedrag of bonussen maar om de doorverkoop percentage van 20 % daar is het op stuk gelopen. Neres heeft veel potentie en moet meer spelen. Cerny moet meer spelen en heb je voorin alles dubbel bezet. Gaat denk ik neer over de verdediging en die eerder op orde krijgen maar blijft speculeren.

21 augustus 2017 om 14:43

Hij heeft nog maar een paar wedstrijden ervaring en Lozano is een volwaardig international dus lijkt me nogal een scheve vergelijking. Ik denk overigens dat Overmars doelt op het niet halen van Haps, had perfect gepast en 5 klassen beter dan Dijks. Was voor Ajax zo op te halen maar toen hadden ze nog hun zomerslaapje waarschijnlijk

21 augustus 2017 om 14:14

Neres is vooralsnog geen zekerheidje en Sulejmani kwam destijds voor 16mln als beste speler vd Eredivisie. Geld uitgeven is geen garantie.

21 augustus 2017 om 14:21

Ja, wil je dus daarop voortbeduren? Alleen Sulejmani als voorbeeld?
Goh, laten we dan alleen spelers van 1 miljoen halen, want grote aankopen is geen garantie!
Het is simpel, kwaliteit van een speler is gekoppeld aan de prijs van de speler, al speelt salaris, contract ook mee.
Zlatan, Huntelaar en Suarez waren ook grote aankopen toch?

21 augustus 2017 om 15:24

Het gaat erom dat men nu klakkeloos roept om meer geld uit te geven. Dat is dus geen garantie. Straks staat er ineens weer iemand op uit de jeugd die vervolgens weer uit het elftal wordt gehouden door een onder presterende dure aankoop. Dan hoor je die zelfde mensen schreeuwen hoe men zo onnozel kon zijn om die speler aan te kopen.

Hiermee bedoel ik trouwens niet dat het beleid dus zou moeten zijn dat men wacht op een evt groeispurt van een talent. Ik bedoel er wel mee dat het slagen van een aankoop niet samenhangt met de prijs. Huntelaar en Suarez deden het fantastisch. Zlatan werd vaak weggehoond.

Sinkgraven, Gudelj, Cassiera, Vd Hoorn, Sigthorsson, El Hamdaoui, Cvitanich, Aissati, Wielaert, Oleguer, Luque, Rosenberg, Charisteas, Wesley Sonck. Allen brachten niet wat werd verwacht. Een categorie hoger qua niveau en dus duurder is spaarzaam als het gaat om de welwillendheid naar Ajax te komen. Een twintiger van 15mln speelt in I, E, GB, D of F en niet in de Eredivisie... Helaas maar waar.

21 augustus 2017 om 15:44

Ik denk dat Sanchez bewees dat kwaliteit en prijs niet altijd gelijk op gaan. Cassiera was even duur, ik bedoel maar.

21 augustus 2017 om 15:56

Dat zeg ik dus Kohaku...

22 augustus 2017 om 07:44

Sulejmani was een talent maar speelde nog in een competitie met Suarez en Huntelaar. Was zeker (ook toendertijd niet zo gezien) niet de beste speler van de ED.

22 augustus 2017 om 13:45

Sulejmani was inderdaad een talent, maar wel een dusdanig talent dat daar flink voor werd betaald en een die er al 2 seizoenen in NL op had zitten. Bovendien met behoorlijk wat goals en assists. De spelers die Ajax nu zal halen zullen ook talenten zijn. Als het twintigers waren hadden ze natuurlijk al lang in een grotere competitie gespeeld.

Ik snap de naiviteit van velen niet over dit onderwerp. De eredivisie is alleen interessant voor buitenlandse talenten die een springplank nodig hebben, of voor buitenlandse spelers die hopen op een laatste kunstje. In beide gevallen moet de aankopende club hopen dat het potentiele niveau eruit komt, maar het kan heel goed zijn dan de ontwikkeling stagneert of zelfs het niveau al op zn retour is. En als dat gebeurt zijn de miljoenen weg en kom je tot de conclusie dat zo'n iemand niet beter is dan wat er in de jeugd loopt.

21 augustus 2017 om 15:18

Overmars heeft het dit seizoen gewoon prima gedaan.

Was die knullige frommel uit goal van Nice nooit gevallen dan had je wellicht nu CL gespeeld als je Napoli had verslagen, was Sanchez nooit weg gegaan en waren Overmars en Van der Sar nu nog steeds de Goden van vorig seizoen.

Wat is er veranderd aan het team? Klaassen weg, that's it. Voor de rest nagenoeg hetzelfde team als vorig jaar in de EL finale voor het vertrek van Sanchez.

Kernpunten zijn hier toch dat het team een flinke dreun heeft ontvangen bij die uit goal en het mislopen van de CL, het verlies van Nouri en de transfers van Klaassen en Sanchez daarna.

Er was zelfs een gast die de verdediging van Roda nu beter vond dan Ajax, iedereen roept paniek en brand maar het team is hetzelfde.

21 augustus 2017 om 16:26

Als die goal niet was gevallen.... en als je Napoli dan had verslagen.... en als Sanchez dan was gebleven....

Dan noemen we nou rijk rekenen. Die goal viel wel, Napoli is in de eerste wedstrijd veel sterker gebleken dan Nice, en Ajax heeft verloren van Rosenborg. En Sanchez is gewoon weg, naar een topclub, waar hij natuurlijk ook gewoon naar toe was gegaan als Ajax zich wel voor de CL had geplaatst.

Klaassen is weg, dat wisten we al, en daar had gewoon een goede vervanger voor moeten komen. Die is er niet. Vd Beek is goed, maar net doorgebroken, die kan je niet inboeken voor 45 wedstrijden dit jaar.

Traore is weg, daar moet een vervanger voor komen, die is er ook niet.

Sanchez is weg, was te voorzien, is geen vervanger voor. Diverse reservespelers zijn weg, de vervangers daarvoor zijn er niet, of komen nu net vers binnen. Dijks staat in de basis nu he? Ik bedoel maar. De Ligt is goed, maar kan je ook niet voor 45 wedstrijden inboeken.

Het verlies van Nouri kan je niet aan zien komen. De andere verliezen wel. En er is simpelweg te laat op gereageerd. Overmars zegt dat nu zelf ook.

21 augustus 2017 om 17:14

Natuurlijk kan je het vertrek van Klaassen prima intern opvangen. Op die positie konden namelijk zowel vd Beek, de Jong en Nouri terecht. Zonder aankoop voor die positie geef je de Jong en Nouri namelijk ook meer kans op speeltijd en ontwikkeling. Met Eiting als 7e middenvelder moet je het seizoen dan wel doorkomen.

Het onverwachtse verlies van Nouri vroeg natuurlijk wel om een investering in het middenveld. Dan moet je natuurlijk wel iemand vinden die en je concurrentieniveau behoudt en niet uit gaat van een basisplaats, omdat dat de ontwikkeling van vd Beek belemmert.

Een vervanger halen voor Traore was overbodig in mijn ogen. Daar is in de winter namelijk gewoon 15 miljoen neergelegd voor Neres. Bovendien heeft Kluivert daar in de 2e helft van vorig jaar laten zien prima als back up te kunnen functioneren.

Het vertrek van Sanchez (40mlijoen voor een ED verdediger!!) was natuurlijk niet helemaal aan te zien komen. Centraal had ik er voor de linkerpositie echter al wel wat moeten gebeuren.

Waar mijn inziens wel kansen gemist zijn;
- de linksback positie; daarvan wist iedereen al 1 seizoen lang dat er een basiskracht aangetrokken moest worden.
- Lcv, de Ligt nog te licht en Viergever is plafond niveau dus moet je doorselecteren.

Dat laatste geldt eigenlijk ook voor Younes.
Bonus was daarom wel een extra vleugelspeler geweest, alleen was dat kapitaalvernietiging van Younes geweest.

21 augustus 2017 om 19:19

Dikke vette I told you so! Hij bedoeld hier toch echt het mislopen van Richarlison en Tavarez. Ze hebben het met de uitgemolken selectie gewoon redelijk gedaan, maar ik blijf het zeggen: als ze Richarlison, Tavarez, Sneijder en Orejuela in het vliegtuig naar Oostenrijk hadden zitten, dan, had je niet verloren van Nice, een kansje gehad op CL en misschien dan had je Sanchez er nog een jaartje erbij gehouden, want ook alleen met dat ene goaltje en deze selectie was ie weg hoor! Je benoemd overigens alleen Klaassen, terwijl je ook Traore gewoon mist. Daarnaast zijn in de breedte Tete en Riedewald weg. Je basis 11 heeft zoveel broekies, in je as alleen al heb je; de Ligt, van de Beek, de Jong, Dolberg, op de flank nog Kluivert en nu Cerny af en toe. Goede voetballers, met veel talent, maar ze moeten allemaal nog maar bewijzen de kar te trekken of een constant niveau op de mat zien te leggen. Je kan en mag gewoon niet zoveel van ze verwachten. Overmars beseft nu ook dat er helaas een aantal cruciale aankopen mis gelopen zijn en dat is zonde. Het vervelende is alleen dat het elk jaar weer gebeurd en zoals Ziyech ook zegt, lijkt AJAX maar niet van hun fouten te leren.

21 augustus 2017 om 22:09

@edo,

''traore is weg, daar moet een vervanger voor komen, die is er ook niet''

Alsof Traore onomstreden was. 90% hier was hem liever kwijt dan rijk voor een groot gedeelte van het seizoen, men gaf liever de voorkeur aan Kluivert. Met Kluivert/neres had je in theorie zijn vervangers al klaar staan.lekker makkelijk om achteraf, nu het wat tegen blijkt te vallen, te gaan roepen dat het zo'n enorme fout was om hem niet te vervangen.

''klaassen is weg, dat wisten we al, en daar had gewoon een goede vervanger voor moeten komen. Die is er niet. Vd Beek is goed, maar net doorgebroken, die kan je niet inboeken voor 45 wedstrijden dit jaar. ''

Nou, haast iedereen was het er over eens dat vd Beek de ideale vervanger voor hem zou zijn. Veel beter om hem daar neer te zetten in plaats van een miljoenenaankoop doen die hem in de weg zou zitten. Ajax focust immers op (eigen) jeugd, en vd Beek was er klaar voor, volgens velen was ie in veel aspecten zelfs beter dan Klaassen. Ik ben het ook wel eens dat 45 wedstrijden teveel is, maar we zijn pas bij de 4e wedstrijd, iedereen was het er over eens dat ie puur qua kwaliteit meer dan voldoende was. Wederom, achteraf kritiek leveren is makkelijk.

''sanchez is weg, was te voorzien, is geen vervanger voor.''
Met Sanchez verloren we ook van Nice volgens mij.. Dus dat betekent niks.
Daarnaast, Sanchez was nog niet helemaal zeker of ie wel weg zou gaan, die hevige interesse kwam pas ongeveer een week geleden, ongetwijfeld is Overmars dan eventuele vervangers aan het overwegen, maar om die al gelijk te halen voordat Sanchez is verkocht (hij zei zelf ook dat het heel lang erop leek dat ze er niet uit zouden komen).
Bovendien, volgens velen was de Ligt er vorig seizoen al lang en breed klaar voor, en dat paste ook mooi bij de Ajax filosofie (jeugd door laten schuiven). Lekker makkelijk praten nu dat wat tegen blijkt te vallen.

En dat de reservespelers weg zijn stonden geen basis dus dat zijn weg zijn gegaan heeft niks te maken met dat het nu niet loopt.

Dus dat er te laat op gereageerd is vind ik erg simpel en kortzichtig.
Ik vind het prima dat er werd vastgehouden aan jeugd doorschuiven beleid. Tuurlijk heb je ook wel wat meer ervaren krachten nodig, zeker, maar zo simpel is dat niet, vooral wanneer de jeugd er al zo dicht tegenaan zit.
Maar het is zo simpel om als het goed gaat Ajax zo te prijzen dat ze de jeugd een kans geven, en als het slecht gaat dat juist te bekritiseren, en zeggen dat ze moeten aankopen.

21 augustus 2017 om 22:54

AJAX slaat door in hun jeugd, vind de visie: de jeugd heeft de toekomst prima, dat af en toe inpassen in een goed draaiend elftal is goed, maar bij; van de Beek bijvoorbeeld, word echter veel te veel verwacht nu, voor mij is dit geen achteraf praten, maar was van tevoren gewoon duidelijk. Als je kijkt dat Sneijder met zijn debuut in een elftal kwam met spelers als Trabelsi, Ibrahimovic, Maxwell, Chivu en Galasek, is dat toch wel een heel ander verhaal voor Donny. Dan kun je gemakkelijk af en toe wat potjes spelen, invalbeurtje hier en daar etc. Donny staat gewoon standaard basis nu in een net zo jong elftal en moet even Klaassen doen vergeten. AJAX had gewoon Sneijder met wat tekengeld terug moeten halen en hem als "Galasek" voor spelers als Donny en Frenkie moeten gebruiken. Had makkelijk gekund, want hij heeft gewoon voor een jaar getekend in Frankrijk, dus kom niet met "half jaartje" aan zetten. Traore word trouwens meer gemist dan men denkt; ook al heeft ie redelijk vaak geprutst; die gast kon echt wel ballen, beter dan de meeste vleugelopties die we nu hebben. Denk dat Dolberg hem er ook nog graag bij had gehad. Wat betreft Tete en Riedewald vind ik het te begrijpen dat ze weg zijn, maar daar had AJAX wel op moeten anticiperen; hebben ze alleen gedaan voor Tete (Orejuela) weliswaar te laat, maar goed, wel een goede transfer. Ze hadden ook vol voor Tavarez moeten gaan toen ze de kans hadden; dan hadden ze nu Viergever en Veltman (voor Riedewald en Tete) mooi een seizoen lang om je in de toekomst weer te gaan focussen op hun toekomstige vervangers. Langer dan een jaar bank gaan hun toch niet volhouden en van Viergever is al duidelijk dat ze sowieso niet willen verlengen. Het kan allemaal wat adequater qua handelen; maar ben blij dat Overmars daar nu na elk jaar weer hetzelfde fiasco, nu zelf ook achter is. Hopelijk zullen ze er volgend seizoen van geleerd hebben en versterken we ons nu genoeg om misschien toch nog Europa League te spelen, of in ieder geval kampioen te worden.

Kijk Overmars is een bestuurder die gewoon kritisch naar zichzelf kan en durft te kijken. Het is voor ons vanaf de zijlijn vaak makkelijk roepen hoe het moet, maar zo simpel is het vaak nu eenmaal niet. Er zal vast nog wel iets bijkomen. Op naar titel 34!

21 augustus 2017 om 14:16

Vorig jaar riep hij ongeveer hetzelfde, dat hij Bosz te laat zijn aankopen heeft gegeven en dat gedoe met Milik en dat ze de trainer eigenlijk een beetje in de steek hadden gelaten. Ze doen het dit jaar gewoon weer opnieuw. Kan je kritisch zijn als je wilt, als je er vervolgens niks mee doet schiet het ook niet op.

21 augustus 2017 om 14:42

Ja, maar wie kon voorzien dat de markt dit jaar echt op hol zou slaan? Kijk hij smijt niet zomaar met geld, hij heeft er ook niets aan om een te brede selectie te hebben. Die Oostenrijker die waarschijnlijk komt, die koos voor speelminuten en die kan hij nu pas krijgen, mits beter dan de ander. Verkopen kan Overmars als de beste, jong talent kopen ook. Nu alleen een modus zien te vinden dat het iets sneller gaat. Hij zal er zo zijn redenen voor hebben om het spel te rekken bij het doen van aankopen. Soms lukt het een soms niet. Dat is het leven van een zakenman.

21 augustus 2017 om 15:29

Besef ook wel even dat je met een beursgenoteerd bedrijf te maken hebt dat niet zomaar 32 mil(milik) en 42 mil(sanchez) af kan slaan. Ik begrijp heel goed dat je zegt we verkopen ze niet maar als er dan zo'n bak geld op tafel komt, dan is het een afweging maken. En wees eerlijk, vorig jaar na Milik is het goedgekomen en nu zal het ook weer goed komen.

21 augustus 2017 om 15:51

De leiding heeft er voor gezorgd spelers te verkopen zonder op tijd adequate vervangers te hebben. Vorig seizoen zeggen ze dat ze te laat hebben gehandeld, om vervolgens deze voorbereiding exact hetzelfde te doen. Noem het maar azijnpissen, misschien moet je dan eerst de kop uit het zand en de hol van overmars halen en kijken naar het totaalplaatje. Dit soort leidinggeven steunen help je namelijk alleen de falende bestuurders mee.

21 augustus 2017 om 15:57

Te brede selectie hoeft ook niet. Maar als je een jaar lang op zoek bent naar een linksback, en je dijks eerst wil verkopen en niet laat trainen, en op t laatst ineens in de basis moet laten spelen klopt er niks van je aankoopbeleid en strategisch inzicht. Verkopen voor 30 miljoen + moet je als ajax zijnde doen. Bijna altijd vind ik. Echter ontbreekt er scoutingtechnisch en op op strategisch aankoopbeleid gewoon niks van. Afgelopen seizoen bijna je excuses aanbieden omdat je te laat handelt, dit jaar weer soortgelijke excuses. Zo kan je bezig blijven met aankloten en excuses maken

21 augustus 2017 om 14:18

Ik ben ook enorm positief over Overmars. Ik hoop alleen wel dat hij de focus op de jeugd houdt.
Natuurlijkk zijn goede ervaren spelers belangrijk. Maar helaas zijn die wat transfersom, maar zeker wat salaris betreft (bijna) niet haalbaar. Als je het salarisplafond voor 1 of 2 spelers verhoogt, wil iedereen meer.
Juist door de jeugd is Ajax zo gezond. Dat het wat uitdagingen aan het begin met zich meeneemt, moeten ze erkennen en proberen te ondervangen. Echter niet door de focus van de jeugd af te halen.

21 augustus 2017 om 14:29

Wie niet kritisch over zichzelf is zal nooit van zijn fouten kunnen leren. Marc doet het met vallen en opstaan gewoon goed gezien de middelen om de begroting gezond te houden.

21 augustus 2017 om 14:46

Nou Ajax heeft in jaren niet zo'n zwak bestuur gehad eigenlijk. Buiten Overmars die jaar op jaar laat zien niet te kunnen plannen heb je nog een non-personality als vd Sar als directeur en een cameraschuwe Bergkamp. Straalt allemaal wel weinig uit en er wordt ook weinig daadkracht getoont

21 augustus 2017 om 15:07

@Nlstras nu overdrijf je ook flink. Overmars doet het uitstekend. Hij heeft Ajax van een club met financieel beperkte mogelijkheden als psv naar een financieel erg gezonde club gemaakt, heeft met goede aankopen weer een paar kampioenschappen aan ajax gegeven en een mooie finale van de EL.

Messi komt niet naar Ajax, dus moet ajax genoegen nemen met óf de net niet spelers zoals een ursaiz, mido, ligue, taino, etc, óf door topspelers al te halen vóór ze wereldtop zijn zodat je met iets langger wachten alsnog topspelers in je selectie krijgt, zoals eriksen, suarez, milik etc.

Met de middelen die er zijn doet Overmars het meer dan uitstekend en in zijn vak laat hij zien wereldtop niveau te zijn.

Vd Sar heeft een aanloop nodig gehad om te leren, maar hij houdt de rust en hij is een echte ajacied. Vd sar doet het voor de club, niet voor zijn eigen ego zoals de zakenmannetjes van buiten.
Vd Sar kan nog verder groeien, maar doordat hij veel warmte toevoegd aan de club is hij van goede toegevoegde waarde.

Alleen Bergkamp zijn twijfels over. Wat je zo hoort een uitstekende veldtrainer die spelers echt beter maakt. Echter lijkt hij wel een onruststoker te zijn. Wellicht valt het mee, maar aangezien hij nooit zijn verhaal doet lijkt hij de boeman

21 augustus 2017 om 15:26

Nou wereldtop...haha en dan zeg je dat ik overdrijf? Hij heeft een paar leuke verkopen gehad dat is waar, maar of dat helemaal zijn verdienste is of dat dit te wijten is aan de gekte van de markt dat laat ik maar in het midden. Feit is dat hij het presteert om als TD met veruit het grootste budget van NL (ook al voor hij begon) de selectie pas rond te hebben als er alweer schade opgelopen is. Nu alweer 3 punten achterstand en is CL verloren zaak en EL is nog maar te bezien.

Vorig jaar was CL ook al verloren en was de achterstand na 4 wedstrijden 5 punten.

Ajax heeft een finale EL gehaald maar is per saldo niets opgeschoten terwijl dit wel te voorkomen was geweest als hij zijn zaakjes beter op orde had.

Is overigens niet te hopen voor vd Sar dat hij nog verder groeit, hij is al zo lang :-)

Maar vd Sar mist gewoon de personality zoals een van Praag die wel had. hetzelfde is eigenlijk het geval bij Gudde , die doet prima werk maar mist de uitstraling van vd Herik

Maar smaken verschillen hoor , maar Overmars wereldtop noemen als TD is lachwekkend als je naar de stand van zaken kijkt

21 augustus 2017 om 16:09

Als je in de periode dat Marc in dienst trad bij Ajax en je weet in 7 jaar tijd 250 miljoen binnen te halen dan zal menig werkgever roepen; Goed gedaan jochie! Toen het nieuwe bestuur/directie aantrad na de periode Jaakke/ v/d Boog/ Coronel waren de reserves op, had Ajax een begrotingstekort van 21 miljoen p.j. en in die puinzooi kwam Marc te werken. Hij is het met zijn team die Ajax gebracht heeft waar het nu staat. Kerngezond, met een positief eigen vermogen een zeer gezonde begroting zonder dat er Europees voetbal in meegenomen word want die komt altijd bovenop de bestaande begroting zodat het als extra gezien wordt, ja dan heb je het goed gedaan. Natuurlijk zijn er zaken die voor verbetering vatbaar zijn maar dit Ajax heeft zijn zaken goed op orde.

21 augustus 2017 om 16:17

Helemaal mee eens Janta. En die uitstekende financiële basis gaat er op den duur ook voor zorgen dat Ajax zich spelers als Lozano durft aan te trekken en het zich zonder problemen kan verantwoorden.

21 augustus 2017 om 16:30

Op zich verstandig om geen europees voetbal te begroten als je inkoopbeleid dermate faalt. Dan calculeer je dus in dat je dat sowieso niet vaak gaat halen :-)

Overigens is het wel apart dat er binnen de achterban van Ajax een tweedeling is op te merken, pro en contra Overmars. Van de buitenkant komt zijn handelswijze een beetje onbeholpen en weinig doorstastend over. Dat hij de boel fijn leegverkocht is prima maar daar win je geen prijzen mee, althans niet de laatste 3 jaar

21 augustus 2017 om 16:53

Ajax heeft in tegenstelling tot PSV nog nooit Europees voetbal in zijn begroting meegenomen omdat het te risicovol is. Kijk maar naar PSV die dat wel doet en alles is misgelopen waardoor ze spelers moesten verkopen om dat gat weer te dichten. Allebei beleid maar de 1 neemt de verborgen risico's op de koop toe terwijl de ander toch meer voor de langere termijn gaat.

21 augustus 2017 om 18:43

Ik vind er geen reet van kloppen. Je weet dat Klaassen en Sanchez kunnen vertrekken, dat zijn de leidende spelers, de pilaren van het elftal.

Dan moet je van tevoren gewoon al weten waar je dan achteraan gaat en dat moeten niet spelers zijn die weer 19 zijn, tenzij een jeugdspeler de rol van Sanchez/klaassen kan overnemen. Die zijn er nog niet, dan moet je ergens een tank voor achterin kopen en een ervaren leider op het middenveld (nigel de jong type). Toen ajax won in 95 waren ook Blind en Rijkaard er om de rest te begeleiden. Wie gaat nu doen, Veltman? Dat zie je toch al van lichtjaren aankomen dat dat 'm niet gaat worden?

21 augustus 2017 om 23:31

Volgens mij was Nouri er nog gewoon. Of moest Overmars dat ook zien aankomen?

22 augustus 2017 om 09:27

Volgens mij stond Van de Beek te boek als de opvolger van Klaassen. We zullen voor het gemak de situatie van Nouri maar vergeten, dat had men ook moeten zien aankomen. Die Oostenrijker was hier ook al langsgeweest, maar koos voor speeltijd bij Rapid. Dus Overmars was daar wel degelijk mee bezig.

Mooi om te horen dat hij in ieder geval zelf kritisch is en niet alleen alles goed praat. Voor iedereen over hem gaat vallen dat hij het mogelijk niet goed doet, bedenk wel dat hij niet een vrijbrief heeft om te doen wat hij wil. Ook hij moet verantwoording af leggen en het kansje wat ze hebben laten liggen kan best komen omdat het bestuur de hand op de knip hield. Ik heb eerder het gevoel dat het bestuurd of de RvC het heel krap houdt en zich te veel focust op de jeugd.

Ik ben redelijk tevreden over Overmars, vind alleen wel dat er wel iets meer ervaring bij mag komen en niet alleen jonkies (zoals nu weer mogelijk met Wöber).

21 augustus 2017 om 13:55

Voor die ervaring geldt ook; wie wil er naar Ajax komen? Zo'n Sneijder verdient volgens mij 3x meer dan hij bij Ajax had kunnen krijgen, zit in een zonnig land en speelt in een betere competitie... Sorry hoor, maar dat is voor Ajax heel lastig en dan kom je al snel uit bij spelers als Westerman of Heitinga, maar dan is dat ook weer niet goed...

21 augustus 2017 om 14:54

Jongens zoals nu Huntelaar, natuurlijk moet je mazzel hebben dat ze willen. Maar ik bedoel ook jongens zoals El Ahmadi en Moreno. Het zijn de jongens die net te kort komen voor de buitenlandse (sub)top, maar wel ervaring hebben en een meerwaarde zijn voor de Nederlandse top clubs. Dat is een leeftijdsgroep waar Ajax bijna nooit gelukkig/goed in is geweest. Eigenlijk de leeftijdsgroep Schone, maar dan met net wat meer kwaliteit.

21 augustus 2017 om 15:10

Een el ahmadi is toch te laag niveau voor ajax. Schone bv heeft meer kwaliteit dan el ahmadi. Moreno is wel een goed voorbeeld.

21 augustus 2017 om 15:30

ze zijn er genoeg hoor met ervaring en kwaliteit en van de juiste leeftijd alleen niet meer in de laatste weken van de transferperiode , om er maar een paar te noemen:

Anita
Nigel de Jong
Sneijder had wel degelijk gekund maar die keus is door Ajax genomen, keus voor jeugd
Babel
Lens

Zijn allemaal spelers die Ajax wel kan betalen waardoor de jonkies een beetje in de luwe hadden kunnen rijpen

21 augustus 2017 om 16:15

Babel heeft Ajax juist verlaten voor het geld in Turkije, dus waarop je baseert dat hij haalbaar is? Hetzelfde geldt voor Nigel de Jong, Lens, Anita en Sneijder. Er is geen aanleiding om te denken dat zij voor Ajax kiezen als zij elders (beduidend) meer kunnen verdienen... Ik denk dat je eerder uitkomt bij de categorie Emanuelson.. Bij de spelers die wel terugkomen is er vaak een persoonlijke reden. Denk hierbij aan Huntelaar die graag op dezelfde plaats wil blijven wonen, El Ahmadi die bewust voor speeltijd gekozen heeft na een jaar Midden-Oosten, Vlaar vanwege zijn blessures, Kuyt vanwege zijn liefde voor de club, Babel om zich weer in de kijker te spelen... Een speler met echte ambitie en mogelijkheden of een speler met de behoefte zoveel mogelijk te verdienen kiest niet voor de Eredivisie.

21 augustus 2017 om 17:17

@Iseldiroed

Ga je echt met droge ogen beweren dat Schone meer kwaliteit heeft dan El Ahmadi, op de dag dat laatstgenoemde de gouden schoen ontvangt? Schone heeft een betere trap, maar dan houdt het ook wel op, op alle andere facetten is El Ahmadi beter.

21 augustus 2017 om 19:41

Hoop dat jij Overmars gaat vervangen ooit. Je hebt er geen zicht op als je niet inziet dat KEA beter is dan Schöne. En nog belangrijker; el Ahmadi is echt bij uitstek dé speler die Ajax op dit moment significant naar mijn insziens.

22 augustus 2017 om 11:20

Het grote probleem is, de meeste supporters staren zich helemaal blind op wat Ajax op de bank heeft staan maar vergeten dan het belangrijkste, je moet een begroting hebben die sluitend is want anders maak je die zelfde fout als in het verleden dat ze op hun reserves gingen teren. Wat er dan gebeurt is dat het eigen vermogen weer als sneeuw in de zon zal verdwijnen en die fout gaat Ajax nooit meer maken.

21 augustus 2017 om 14:00

Ach Sanchez was ook een jonkie, maar was ook tegelijkertijd een rots in de branding. Er moet vooral voldoende kwaliteit gehaald worden, leeftijd moet niet de richtlijn zijn.

21 augustus 2017 om 19:43

Leeftijd is toch overduidelijk de richtlijn bij Ajax de laatste jaren? Hoe lager hoe beter. Spelers met evenveel kwaliteit, de een 18 de ander 26, valt altijd richting het jonkie.

Het is wachten tot iedereen hier weer overheen zal vallen over hoe ongelofelijk slecht Overmars wel niet te werk is gegaan.

Feit is dat, ondanks het zwakke inkoopbeleid, Overmars gewoon goed presteert. Ajax is als club enorm rijk geworden. Voetballend succes ligt niet alleen maar bij hem en daar komt nog eens bij dat hij ook niet zomaar meer de hand op de knip houdt. Waar mag, geeft hij gewoon 10+ miljoen uit. In mijn ogen doet hij dus prima zijn werk en zijn het de mannen die over uitgaves gaan die ons jaar in jaar uit met een zwak team eind Augustus opzadelen.

21 augustus 2017 om 14:24

"feit is dat, ondanks het zwakke inkoopbeleid, Overmars gewoon goed presteert". Dat inkopen is hij toch ook medeverantwoordelijk voor?

Kan je net zo goed zeggen dat Keizer "ondanks het puntenverlies en tactische miskleunen tegen Nice en Heracles" ook wel goed presteert. Want hij moet het toch maar doen met een gemankeerde selectie waardoor hij zijn werk ook niet optimaal kan uitvoeren. Overmars verkoopt prima en jeugdaankopen zijn redelijk, maar zijn inkoopbeleid voor het eerste is gewoon ondermaats (de uiteindelijk gebleken versterkingen wegen lang niet op tegen de miskopen waar hij medeverantwoordelijk voor is geweest). Functioneren van hem is zeker niet dramatisch zoals sommigen bestempelen, maar hij zal nog veel moeten verbeteren qua aankopen en qua scouting voor versterkingen van het eerste elftal ook nog veel mogen laten verbeteren voordat zijn functioneren als "goed" wordt bestempeld. Daarnaast heeft hij zelf al aangegeven dat de RvC gewoon meewerkt met hem als hij ook dure aankopen wil doen, dus Overmars is ook gewoon medeverantwoordelijk voor dat zwakke team waar we jaar in jaar uit mee zijn opgezadeld.

21 augustus 2017 om 14:37

Jup medeverantwoordelijk, maar als het aan 90% van de fans ligt is hij hoofdverantwoordelijk en is het allemaal zijn schuld.

21 augustus 2017 om 14:36


Welke slecht inkoopbeleid tot nu toe heeft Overmars 250000000 verdiend voor Ajax. Volgens mij zijn er nog geen bestuurders geweest die dat rendement behaald hebben

21 augustus 2017 om 14:40

Als je (gechargeerd) alleen verkoopt en amper inkoopt, kom je eenvoudig tot winst in je begroting ja.

Volgens mij is het goed verkopen ook geen punt van kritiek op Overmars, het tijdig handelen met inkopen is wel een aardig punt van kritiek, aangezien dit al het tweede seizoen is waarbij hem dit overkomt.

21 augustus 2017 om 16:05

Wat snap je niet in het verschil tussen inkopen en verkopen? Heren als sana, sigthorson, van der hoorn vergeten? Milik en sanchez prima hoor. Groot deel van de grotere andere verkopen waren daarbij jongens vanuit de jeugd. Klaassen, alderweireld, eriksen bvb had hij zelf niet eens mee te maken als jeugdaankoop. Dat hij goed verkoopt is al aangegeven. Misschien moet er niet zomaar worden gekeken naar de totale sommen maar gekeken worden naar alleen de spelers die hij binnen heeft gebracht als er een objectief oordeel moet worden gegeven over overmars zijn aan-en verkoopbeleid.

21 augustus 2017 om 18:36

En wat heb je aan al dat geld, als je al drie jaar lang naast de titel grijpt?

21 augustus 2017 om 16:29

Het is ook niet alleen maar slecht wat hij doet, zeker niet. En het is goed dat hij kritisch is op zichzelf.

Dat is nu ook meer dan terecht. We zijn een jaar verder, met een uniek momentum na het bereiken van de finale - dan willen spelers wel komen. Maar de geschiedenis van vorige zomer herhaalt zich gewoon. Dan heeft de directie daar dus niet van geleerd. Kennelijk heeft Overmars nu wel het licht gezien. Dat is te laat, maar we gaan dan volgend jaar zien of het weer op dezelfde manier mis gaat.

marc is een geweldenaar voor Ajax, samen met het TH en de RVC doen ze er alles aan om Ajax omhoog te krijgen qua niveau.

Dat het bij tijd en wijlen kan botsen is een logisch iets, er moet zeer zeker ruimte blijven voor eigen opgeleide talenten.

Maar we moeten ook niet kleinzielig gaan doen als er zich een moment aanbreekt dat je je kwalitatief sterk kan verbeteren.( daar was Johan ook een voorstander van: als de eigen jeugd op een positie er nog niet klaar voor is moet je een speler halen die er direct staat, veel geld is dan geen probleem)

Spelers zitten andere jeugdspelers echt niet in de weg, zij kunnen mogelijk veel van ze leren en deze spelers( kijk naar Sanchez) worden vaak snel verkocht.

Ajax heeft zoveel kansen gemist. Niks gehoord over Vermaelen niks gehoord over andere goede spelers die gewoon haalbaar kunnen zijn voor een club als Ajax. Alleen maar jonge jongens willen kopen, Dacht dat er na vorig seizoen eindelijk wat veranderd was bij Ajax maar het lijkt gewoon weer verder te gaan net zoals het was, Die lakse houding die er al jaren is. Als er nu ook nog is na de verkoop van Sanchez niet minstens 2 goede aankopen worden gedaan is er weer hard gefaald. Jammer want met goed beleid hoeft Ajax niks minder te zijn dan Porto/Benfica. Alleen er word niks aan gedaan. Sja eigen schuld dan

21 augustus 2017 om 14:10

Echt hoor, zo'n bak negativiteit en de enige naam die jij kunt verzinnen is die van Vermaelen? Op zich een goede naam om ook de doktoren en fysio's scherp te houden natuurlijk, maar voor de rest heb je weinig aan een man die voortdurend geblesseerd is.

21 augustus 2017 om 14:23

Buiten het feit dat hij vaak geblesseerd is, weet niemand hier of Ajax niet gewoon geinformeerd heeft. Namen noemen die Ajax niet benaderd zou hebben lijkt mij onmogelijk. Stel dat Vermaelen gebeld is en simpelweg heeft aangegeven niet voor minder dan 2 miljoen per jaar te komen, ben je ook klaar. Dan hoef je dat niet in de media te melden lijkt mij...

21 augustus 2017 om 14:32

Nog los van het feit dat Ajax beursgenoteerd is en de concurrentie niet in de kaart wil spelen natuurlijk.

21 augustus 2017 om 15:39

Er is een hoop verschil überhaupt met de intensiviteit van de PL/Serie A/La Liga dan de Eredivisie waar je elk duel de veel betere partij bent.

21 augustus 2017 om 16:56

Er is ook een verschil tussen de voetbalvelden in NL en de rest van de wereld

21 augustus 2017 om 14:12

Vermaelen is 90% van de tijd geblesseerd.

21 augustus 2017 om 15:40

Veel verschil met hoe intensief de grote competitie's zijn vergeleken met de Eredivise waar Ajax elke tegenstander scheel tikt. En het gaat niet alleen om hem, Ajax is gewoon zwak bezig en daarna gaan ze huilen dat ze kansen missen. Misschien is niet zo focussen op die kinder handel maar mannen halen

21 augustus 2017 om 16:33

Ik zie hier zoveel mensen roepen 'haal mannen die er meteen staan'.
Maar namen, rugnummers, betaalbaarheid, beschikbaarheid en of die ervaren spelers überhaupt in de Eredivisie willen spelen ontbreekt elke keer.

Een ding weet ik wel: het roepen om versterking is makkelijker dan daadwerkelijk versterking halen, ongeacht de reden.

21 augustus 2017 om 17:10

Zijn genoeg mannen beschikbaar hoor. Alleen heb ik het gevoel dat de scouting alleen maar naar tieners kan kijken. Wil je per se jonge spelers kijk dan nog rond in landen als Brazilië/Argentinië of bij top clubs uit lagere landen. Clubs als Basel etc halen ook zulke spelers dus waarom zou in godsnaam Ajax dat niet kunnen? Sorry het is gewoon onzin altijd dat : ja maar die willen niet. Weetje wel hoe groot de vijver is joh ? Maar er worden alleen maar 18 jarige illige Scandinaviërs gehaald. Meer aankopen als Sanchez, Neres moet er gedaan worden

Denk dat het hem vooral in tempo zal zitten, Richarlison was volgens mij een lang proces omdat Overmars aanvankelijk die speler goedkoper wil hebben. Dan is daar ineens een PL club die lachend betaalt en Ajax zit met lege handen. En ook bij die Oostenrijker lees ik dan weer dat ze al 2 maanden bezig zijn, dat is wel zorgelijk.

21 augustus 2017 om 14:04

Dat komt omdat Ajax een tijd geleden al een bod van 5 miljoen heeft gedaan, maar die is van tafel geveegd, en ik geloof ook omdat er bij hem twijfels waren of die wel op speeltijd kon rekenen bij Ajax 1. Dat zal nu dus anders liggen.

Ben het wel met je eens dat Ajax vaak te traag handelt, ze hebben de selectie dan ook opnieuw niet op orde, terwijl het seizoen al onderweg is, zeer frustrerend.

21 augustus 2017 om 14:35

@grasveld7

Je schrijft: "ben het wel met je eens dat Ajax vaak te traag handelt, ze hebben de selectie dan ook opnieuw niet op orde, terwijl het seizoen al onderweg is, zeer frustrerend".

Hoe denk je dat Ajax aan die 130 miljoen op de bank komt? Door meteen toe te happen? En denk je als bekend wordt dat Overmars iemand is die meteen toehapt, onderhandelaars hun vraagprijs niet meteen omhoog gaan gooien als hij interesse in 1 van hun spelers toont?

Supporters zijn meestal wel goed op de hoogte als het om voetbal gerelateerde zaken gaat, maar het wordt een heel ander verhaal als het over zaken doen gaat. Daar hebben ze duidelijk geen kaas van gegeten en dan krijg je van dergelijke kortzichtige reacties waar duidelijk niet over is na gedacht en waaruit blijkt dat menigeen niet wordt gehinderd door enige kennis. Ik vraag me af of je er wel eens bij stilstaat dat je als onderhandelaar bij een transfer als die van Sanchez of Richarlison te maken hebt met tussen de 5 en 10 belanghebbenden die allemaal zo hun wensen en eisen hebben en die je het allemaal naar de zin moet maken. Dat is niet alleen heel ingewikkeld, maar ook tijdrovend, zelfs zo tijdrovend dat Marcel Brands er naar eigen zeggen meer dan 6 maanden mee bezig is geweest om Lozano naar PSV te halen. En dus moet je er als kritische supporter eens goed over nadenken of je wilt dat Overmars snel handelt en een modale speler als Larson binnenhaalt of de tijd neemt om een pareltje als Richarlison te contracteren. Ook al is het, waar het Brands wel is gelukt, bij die transfer in extremis mis gegaan. De intentie was een speler binnen te halen waar Ajax mee voor de dag te komen. Waar Ajax kwaliteit verkiest boven leeftijd, verkiest men ook resultaat boven snelheid. En daar kan ik me in vinden, ook al gaat het ook wel eens mis.

21 augustus 2017 om 15:48

Knap dat jij vanaf je computer kan zien dat ik geen verstand van geldzaken heb, en dat in slechts 1 zin..

Ajax was ook vorig jaar te laat met het halen van de nodige aanwinsten, ook dit jaar blijkt het dat ze het opnieuw niet op orde hebben. Zelfs de eigen spelers beginnen nu te zeuren om nieuwe versterkingen, dan geeft het niet om voor directe versterkingen een uitzondering te maken en sneller akkoord te gaan.

Weken lang stoeien om een speler die al op het veld had moeten staan vanwege je europeese verplichtingen, is dan volgens jou ook maar bij zaak. Je beste spelers vertrekken, dan moet je zorgen dat je binnen een week een versterking klaar hebt staan, vooral in deze tijd dat je veel belangrijke wedstrijden op het programma hebt staan.

21 augustus 2017 om 16:08

@grasveld7

Je schrijft: "knap dat jij vanaf je computer kan zien dat ik geen verstand van geldzaken heb, en dat in slechts 1 zin."

Weer die lange tenen, terwijl ik dat helemaal niet over jou persoonlijk heb gezegd. Lezen is kennelijk best wel moeilijk.

Je schrijft vervolgens: "zelfs de eigen spelers beginnen nu te zeuren om nieuwe versterkingen, dan geeft het niet om voor directe versterkingen een uitzondering te maken en sneller akkoord te gaan"

Daarmee geef je feitelijk zelf aan geen verstand van (geld)zaken te hebben. Sneller akkoord te gaan, betekent in de praktijk meer betalen dan strikt noodzakelijk is en als je dat doet, ben je een slechte zakenman. Bovendien is het nog maar de vraag of snel handelen iets uitmaakt of oplevert omdat je bij iedere aankoop nog maar moet afwachten of hij er meteen staat. Als hij een half of heel jaar nodig heeft om te acclimatiseren, heb je wellicht de hoofdprijs betaald terwijl de tijdwinst die je ermee hebt behaald helemaal niets heeft opgeleverd. Een onderhandelaar die zich ertoe laat verleiden om op basis van aannames meer geld uit te geven dan strikt noodzakelijk is, is per definitie een slechte onderhandelaar.

Je schrijft vervolgens: "weken lang stoeien om een speler die al op het veld had moeten staan vanwege je europeese verplichtingen, is dan volgens jou ook maar bij zaak. Je beste spelers vertrekken, dan moet je zorgen dat je binnen een week een versterking klaar hebt staan, vooral in deze tijd dat je veel belangrijke wedstrijden op het programma hebt staan".

Je legt me weer woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Voor de rest redeneer je als een puber en doe je net of het contracteren van een speler hetzelfde is als een doosje schoensmeer kopen bij de supermarkt. Daar heb ik al genoeg over gezegd en het heeft geen enkele zin om jezelf ieder keer te herhalen als het net zo hard het ene oor in als het andere uit gaat. Dat zal ik deze keer dan ook niet doen.

21 augustus 2017 om 16:35

@scepticus, het klopt dat je als ajax niet het tempo kan bepalen waarin die transfers wel of niet lukken. Wij zien 95% niet van wat er achter de schermen gebeurt. Spelers willen ook vaak wachten, want wie weet komt er wel een nog grotere club.

Maar dat neemt niet weg dat de directie gewoon verantwoordelijk is om tijdig een goede selectie neer te zetten. Als je een paar jaar achter elkaar ziet dat dat niet lukt, dan doen ze het gewoon niet goed. Je kan als directie niet blijven hopen dat speler A of B komt, en dan eeuwig wachten. Dan moet je op een gegeven moment doorschakelen naar een ander. Een net iets minder geweldige speler is beter dan helemaal geen speler.

Dat is een lastige opgave, maar daar zijn ze professionals voor. Die mogen gewoon afgerekend worden op het resultaat, en het resultaat is nu niet goed, want de selectie is niet op orde.

21 augustus 2017 om 20:44

In dit geval waren ze er persoonlijk al uit en met de geboden 12 miljoen waren ze er in principe ook uit; echter door vermeerde interesse uit de PL, waaronder Watford, wilde ze in eens 15 miljoen hebben. Overmars beseft nu zelf ook dat het jammer is dat AJAX de extra 3 miljoen niet op tafel heeft gelegd voor deze parel. Had over een jaar of misschien twee weer het dubbele opgebracht. Dat je zogenaamd niet met je wil laten sollen is leuk, maar die 3 miljoen extra had natuurlijk gewoon betaald moeten worden, bedragen voor iets goeds te kopen, gaan tegenwoordig nergens meer over, deze 15 was gewoon heel goed besteed geweest en hij had dus gewoon bij onze selectie kunnen en moeten zitten. Hij was een goede linksbuiten geweest, maar ook de perfecte centrumspits voor als Dolberg straks de deur uit loopt. (Verkocht word) Sta wel helemaal achter je, wat betreft kwaliteit inkopen, wat moeilijker is dan de doorsnee Larsson of iets dergelijks. In het geheel erg jammer dat deze transfer niet gelukt is, maar dat heeft vooral aan het technisch hart / RVC gelegen.

Ik heb langzaam het vermoeden dat er veel meer achter deze uitspraak zit dan doet vermoeden op het eerste oog.

We kijken te veel naar eigen jeugd en houden plekjes open.... Als ik de telegraaf moet geloven is het Bergkamp met consorten die Overmars veelvuldig terug fluiten omdat er zo nodig eerst naar eigen jeugd gekeken moet worden en de RvC die als een stel kruideniers echt alleen maar kijken naar wat het kost en totaal niet naar wat het oplevert..

21 augustus 2017 om 14:06

ninjakai

Je schrijft: "ik heb langzaam het vermoeden dat er veel meer achter deze uitspraak zit dan doet vermoeden op het eerste oog. We kijken te veel naar eigen jeugd en houden plekjes open.... Als ik de telegraaf moet geloven is het Bergkamp met consorten die Overmars veelvuldig terug fluiten omdat er zo nodig eerst naar eigen jeugd gekeken moet worden en de RvC die als een stel kruideniers echt alleen maar kijken naar wat het kost en totaal niet naar wat het oplevert.."

Als ik je een welgemeend advies mag geven, is het laatste dat je moet doen de T. geloven. Verder heeft Bergkamp een adviserende functie en geen beslissingsbevoegdheid. Overmars heeft die wel en Bergkamp kan hem dus helemaal niet terug fluiten. Bovendien laat een alfamannetje als Overmars zich helemaal niet terug fluiten, hooguit overtuigen. Het is algemeen bekend dat hij de komst van Milik en Dolberg er geheel op eigen houtje door heeft gedrukt. Laatste vooral zeer tegen de zin van Wim Jonk in, die er toen nog zat

En nog steeds klinkt er twijfel in zijn stem.....

de filosofie moet wellicht veranderen....
misschien zetten we teveel in op eigen jeugd...
hebben we misschien een afslagje gemist....
als ik eerlijk ben hebben we wel een kansje laten liggen....

Hoezo kansje ? De selectie had begin juli op sterkte moeten zijn. Je wist de zwakke punten van vorig seizoen in de selectie. Daar is niet op geanticipeerd. Van Traore, Klaassen, Tete en Riedewald wist je dat ze zouden vertrekken. Sanchez was een fenomenale verkoop, maar je wist dat er weinig smaken waren voor het centrum, dus daar moest zeker een speler bij.

Nu weer geen CL (en miljoenen), bijna geen EL en een onnodig verlies tegen Heracles

21 augustus 2017 om 14:07

Die twijfel komt voort uit het feit dat Overmars hier niet totaal zijn eigen mening kan geven omdat die tegen de haren instrijkt van de rest van het Technisch Hart.

Wanneer alle artikelen rondom deze zaken worden doorgenomen kan je tussen de lijnen door een aantal dingen opmaken. 1. Overmars wil veel daadkrachtiger op de transfermarkt zijn en veel meer versterkingen halen, ook vroeger in het seizoen. 2. Bergkamp en consorten zitten erg op het 'eigen jeugd eerst'-principe waardoor Overmars regelmatig teruggefloten lijkt te worden wanneer hij een speler wil halen waar ook een jeugdspeler op doorbreken staat. 3. De RvC zit heel erg op de centen. Hoewel (zo gaf Overmars aan) het wel wat minder is geworden de laatste tijd, keurde de RvC voorheen altijd hoge bedragen af en is het ook nu nog steeds moeilijk te overtuigen wanneer er een hoog bedrag op tafel gelegd moet worden.

21 augustus 2017 om 14:14

@nufc_u2

Je schrijft: "en nog steeds klinkt er twijfel in zijn stem....."

De filosoof Renã© Descartes schreef reeds in de 17e eeuw dat twijfel het begin is van wijsheid. Bertrand Russell, een Engelse filosoof, wiskundige en nobelprijswinnaar uit de 20e eeuw zei ooit: "de moeilijkheid met de wereld is dat de dommen zelfverzekerd zijn en de verstandigen met twijfel vervuld".

Dat waren wijze mensen en het zou zomaar kunnen dat Overmars liever in 1 adem genoemd wil worden met hen dan met jou.

21 augustus 2017 om 14:23

@ Scepticus

Je vergelijkt appel met peren.

Dus samenvattend: je hoeft geen wiskundige of nobelprijswinnaar te zijn om te begrijpen dat er spelers bij Moeten komen. Regeren is vooruitzien.

Daar waar jij aan refereert zal qua intellect en gedachtengang vele malen moeilijker zijn dan hetgeen je nu schrijft.

21 augustus 2017 om 14:29

Dat is een zelfverzekerde aanname van je ! Eens kijken in welk hokje jij terecht komt...

Ik ben meer van: regeren is vooruitzien !

21 augustus 2017 om 14:31

Ik ben niet zo van de hokjes en daarbij: zelfverzekerdheid is 1 van de pijlers van het Amsterdammer zijn.

21 augustus 2017 om 15:32

@ajaxwestham

Je schrijft: "je vergelijkt appel met peren".

Leg mij maar eens uit wat de appels en wat de peren zijn. Dat gaat je niet lukken omdat ik helemaal niets vergelijk. Dat jij dat beweert, komt omdat je er niets van hebt begrepen.

Je schrijft vervolgens: "je hoeft geen wiskundige of nobelprijswinnaar te zijn om te begrijpen dat er spelers bij Moeten komen. Regeren is vooruit zien".

Dat eerste is een waarheid als een koe. Maar zelfs een basisscholier kan begrijpen dat er geen plaats bestaat waar de gebraden duiven je de mond in vliegen, maar dat je zelf moeite moet zal moeten doen doen om ze te vangen.

Dat tweede noemt men ook wel een cliche. Een goede regent zal niet alleen vooruit, maar ook terug kijken. Om te leren van de fouten die er in het verleden zijn gebouwd. En niet meer dezelfde fouten te maken als in het verleden. Om bij Ajax te blijven, niet opnieuw de geldkraan wijd open zetten en alles kopen wat los en vast zit en spelers te kopen die de club helemaal niet nodig hebt. Niet meer uitgeven dan er binnen komt, terwijl je weet dat dat tot verliezen leidt en dat verliezen er uiteindelijk toe kunnen leiden dat je genoodzaakt bent om hetgeen je nog over hebt, ook te verkopen. Twijfel betekent wikken en wegen en zorgvuldig met je geld omgaan als je er niet al teveel van hebt.

Er is geen toekomst zonder geschiedenis. Fouten moet je eerst maken om er van te kunnen leren en zonder terug te kijken, kun je niet van je fouten leren. Een twijfelaar zal voortdurend terug kijken om tot een beter vooruitzicht te kunnen komen. Retrospectie is een krachtig instrument waar de twijfelaar graag gebruik van zal maken en dat de zelfverzekerde niet zelden hautain van zich afwerpt omdat hij het allemaal al denkt te weten. Twijfelen is niet denken dat je het allemaal al weet, maar open staan voor nieuwe indrukken en argumenten van anderen. Een Twijfelaar is in staat zichzelf te verbeteren omdat twijfel tot nadenken stemt, waar een zelfverzekerde het risico loopt keer op keer dezelfde fout te maken omdat hij weigert erover na te denken. Twijfel is geen karakterzwakte, maar een karaktersterkte. Heb je wel eens van een checklist gehoord? Een checklist is de reinste vorm van twijfel, maar bijv. in de medische wereld en de ruimtevaart een onmisbaar instrument waarmee kan voorkomen dat een gemaakte fout meteen tot een catastrofe leidt.

Je schrijft vervolgens: "daar waar jij aan refereert zal qua intellect en gedachtengang vele malen moeilijker zijn dan hetgeen je nu schrijft".

Leg mij maar eens uit wat er zo moeilijk is aan waar ik aan refereer. Zo moeilijk is dat niet. Tenminste niet voor iemand die bereid is om zijn gezonde verstand te gebruiken. Zonder twijfel is wijsheid onmogelijk, dat is de citaten in mijn vorige reactie betekenen en dat alleen een dwaas geen twijfel heeft. Met twijfel kun voorkomen dat je fouten maakt, terwijl zelfverzekerdheid er juist toe kan leiden dat je fouten maakt. Zo ingewikkeld is het niet als je de tijd neemt om de woorden in je op te nemen, ipv meteen op je achterste poten te gaan staan.

21 augustus 2017 om 16:41

het is prima te begrijpen dat Overmars zich voorzichtig uitdrukt.

Maar je epistel over leren uit het verleden zou twee kanten moeten hebben. Je hebt het verleden waarin er teveel uitgegeven werd. Zeg maart 5+ jaar geleden. En je hebt het verleden waarin er te weinig of te laat iets werd uitgegeven. Zeg maar de laatste paar jaar.

Van die beide verledens zou je moeten leren. En nu zien we een herhaling van de fouten van de recente jaren. Overmars geeft dat ook toe. Dat is een mooi begin.

21 augustus 2017 om 17:09

@edo

Je schrijft: "je hebt het verleden waarin er teveel uitgegeven werd. Zeg maart 5+ jaar geleden. En je hebt het verleden waarin er te weinig of te laat iets werd uitgegeven. Zeg maar de laatste paar jaar"

Sinds de revolutie is er 1 keer verlies geleden en dat was minder dan een miljoen. Dus dat er 5 jaar geleden teveel geld zou zijn uitgegeven, is een mythe. Dat is voor de Revolutie gebeurd toen in amper 7 jaar tijd zo goed als de hele beursopbrengst er doorheen is gejaagd, met op het dieptepunt een verlies van tegen de 30 miljoen. Ook is het onzin dat Ajax te weinig uit heeft gegeven, want geld uitgeven is geen doelstelling op zich, net zo min als geld verdienen. De enige financiele doelstelling van het beleid is uit de rode cijfers blijven. In de eerste jaren na de Revolutie moest er bezuinigd worden om de begroting weer op orde te krijgen. Toen dat eenmaal was gebeurd heeft Overmars de selectie op sterkte gebracht en omdat er niet meer bezuinigd hoefde te worden en dankzij een succesvol verkoopbeleid, had hij daar ook voldoende budget voor. Ajax heeft een begroting die zonder CL deelname en uitgaande transfers in het gunstigste geval kostendekkend is. En aankopen dienen volgens het beleidsplan en de FFP regels binnen de begroting plaats te vinden. En omdat de club al jaren geen CL speelt, moet de winst uit uitgaande transfers komen en moet er eerst worden verkocht voor er kan worden gekocht. Er wordt maar gezegd dat Overmars 80 miljoen heeft te besteden, maar dat is natuurlijk complete nonsens omdat de verkoop van Sanchez nog altijd niet officieel is. Hij heeft een contract getekend onder voorbehoud van de medische keuring en een werkvergunning, waardoor de deal in theorie nog zou kunnen afketsen. In Engeland moet een speler om in aanmerking te komen voor een werkvergunning de afgelopen twee jaar hun land in 75% van alle interlands heeft vertegenwoordigd. Aan dat criterium doet Sanchez bij lange na niet. Hij kan dus alleen nog een werkvergunning krijgen op basis van factoren als zijn talent of zijn positie in het team. Een basisspeler heeft veel eerder kans op een werkvergunning dan een speler die wordt aangekocht ter aanvulling van de selectie. Mijn inschatting is dat Sanchez echt wel een werkvergunning gaat krijgen, maar zolang dat nog niet het geval is, is de transfer niet officieel en kan Ajax het geld dat deze oplevert niet uitgeven. Zou de club dat wel doen, ontstaat er een groot gat in de begroting en dat wil men uiteraard niet riskeren.

21 augustus 2017 om 14:16

Begin Juli was de selectie keurig op orde zoals veel Ajacieden het hadden willen zien. Dat Sanchez pas vorige week vertrok kan Ajax weinig aan doen. Voor Traore was op tijd gehandeld met Neres. Klaassen hadden we vdbeek voor en Riedewald speelde nauwelijk daar mis je niks aan. Of Riedewald daar staat of Bergsma maakt ook weinig uit bij wijze van.

21 augustus 2017 om 14:29

@ encorr

Je maakt een denkfout waar velen dat doen.

Je stelt dat Ajax allemaal vervangers heeft gehaald om de vertrekkende spelers op te vangen. Prima zou je denken, maar waar is de dubbele bezetting?

Je had, als Ajax zijnde, moeten anticiperen op spelers die qua dubbele bezetting onderling moeten uitmaken wie de beste op die positie is, juist dat houdt een selectie gretig en scherp.

Nu zijn er geen vervangers die hongerig op de bank plaatsnemen totdat zij een kans krijgen, dus de gevestigde orde (basis 11) kan op standje relaxed lopen kloten zonder dat het consequenties heeft...

Als je als Ajax naar de top wilt, is die gedachtengang het minimale.

21 augustus 2017 om 14:29

@ Nufc_u2

Je bent wel heel veel onzin aan het verkopen. Hoe kan een club begin juli met nog twee maanden transferperiode te gaan nou zijn selectie al op orde hebben? Daarnaast, op Traore en Klaassen is geanticipeerd met Neres en vd Beek. Voor Tete en Riedewald zijn met die Colombiaan en waarschijnlijk die Oostenrijker ook vervangers gekomen, Dat je de CL niet doorkomt heeft met het vertrek van Tete en Riedewald natuurlijk niets te maken, de basis van vorig jaar was op Traore en Klaassen na tegen Nice hetzelfde, en daarvoor heb je dus al vervangers, het is ook geen wanprestatie om er tegen Nice uit te vliegen en dat heeft niks met de stand van de selectie of de acties van Overmars te maken.

De wedstrijden tegen Heracles en Rosenborg waren inderdaad niet goed genoeg, maar lag dat dan aan het feit dat Sanchez er niet bij was? Of Riedewald of Tete? Tuurlijk niet, die wedstrijden moet je ook zonder hen kunnen winnen.

Elk jaar weer hetzelfde liedje. Altijd weer te laat de selectie op orde, maar goed. Hoop dat er naast die Oostenrijker nog 2 spelers komen, waaronder 1 ervaren speler van rond de 26. Zou ook mooi zijn dat er een Braziliaan bij zit zodat dat Neres ook gaat helpen zich sneller te ontwikkelen, ik ben er nog steeds van overtuigd dat Neres gaat slagen. Buiten die wedstrijd tegen de Noren heeft hij veel goede dingen laten zien.

Dat lijkt een vrij eerlijk antwoord, zowel het "plekjes vrij houden idee" als dat ze hier en daar waarschijnlijk ook wat foutjes hebben gemaakt.
Iedereen weet heus wel dat bestuurders ook fouten maken, maar ze geven het zelden of nooit toe. Prima dus van Overmars.

Zag gisteren Richarlison in een samenvatting van Watford voorbij komen. Deed me even pijn toen ik zag wat Overmars heeft laten lopen.
Vrees dat hij volgend jaar, net als vorig jaar weer zo'n huil verhaal ophangt. Spelers aankopen is het belangrijkste wat hij moet doen! Dit doet hij niet naar tevredenheid van de supporters. Ajax loopt net als vorig jaar onnodig averij op bij de seizoensstart in de CL als bij de competitiestart!

21 augustus 2017 om 14:22

Tja helaas maar je hebt ook clubs in Nederland die bewust Europees laten schieten dat vind ik een stuk schandaliger dan Ajax die vroeg moesten beginnen en een zware voorbereiding hebben gehad met een trainerswisselling en een aantal bepalende krachten die vertrokken zijn. Gek he dat het dan even wat minder gaat. Ow wat was iedereen medelevend met het verhaal van Nouri maar wat een hoop fakers zaten daarbij zeg als je nu alweer zit te huilen om aankopen en druk te maken om een spelletje.

21 augustus 2017 om 16:42

@frigel50

Je schrijft: "spelers aankopen is het belangrijkste wat hij moet doen! Dit doet hij niet naar tevredenheid van de supporters"

En waar wil jij die spelers mee betalen? Met je Airmiles? En wie heeft jou het mandaat gegeven om namens alle supporters te spreken? De meesten van hen snappen volgens mij echt wel dat een speler contracteren, vooral een die een toegevoegde waarde heeft, niet hetzelfde is als een pakje boter halen bij de supermarkt. Vooral niet als het om Zuid-Amerikanen gaat met al hun eigenaren en zaakwaarnemers. Daarbij is Overmars TD en geen scout. Het is niet zijn taak om spelers op te sporen, maar om ze een contract te laten tekenen. En de scouting zal eerst een speler moeten aanleveren voor hij met hem en zijn entourage om de tafel kan.

Opzich goed dat hij zelfreflecterend kan denken, maar deze zin had hij vorig jaar moeten zeggen en dit jaar verbetering in aan moeten brengen.

Dus mijn insziens een jaartje te laat Marc!

Het kan nog steeds, maar ga ermee aan de slag... voorbeelden genoeg dat het nodig is.

Eindelijk is iemand in de TD die uit durft te spreken dat ze misschien een afslag gemist hebben.
Ben het niet altijd eens met wat die doet maar dat is vanaf de zijlijn natuurlijk makkelijk praten, kan wel roepen geef die 3mil meer uit en haal de speler maar wie ben ik, wie zijn wij om dit te roepen.
Een speler halen van 15mil wil ook niet zeggen dat dat een optie is en dat dat dan de speler is die nodig is, want dat kan natuurlijk ook net zo goed iemand zijn van 3mil die nodig is.
Met neres hebben ze nu ook een risico genomen want ik moet nog maar zien of ze dat geld weer terug krijgen met de volgende transfer.

Je hebt er natuurlijk niet altijd zown speler als Sanchez bij zitten waar je direct dikke winst op maakt..
Wat als Sanchez in eerste instantie 15-20mil gekost had, had dat dan uitgegeven moeten worden aan een "onbekende" speler?

Volgens mij is het aantrekken lang niet zo makkelijk als "wij" denken.
Er komt wel meer bij kijken dan alleen maar even geld neerleggen.

daar komt bij ik vind het eigenlijk wel goed dat ajax niet mee gaat met de transfer gekte die er op dit moment heerst..
100mil voor een 20jarige vind ik namelijk wel erg overdreven, moet ook maar zien of dat soort bedragen er allemaal weer uit gehaald worden..
Heb je een dikke bankrekening dan kan je het proberen natuurlijk maar ajax heeft het geld niet om te gokken op spelers of om de max te halen..
Zeker als je kijkt naar de competitie waar ze in zitten, zo aantrekkelijk is het hier allemaal niet..
Kunstgras, het weer, de normale grasvelden..
Als je ook nog is gaat kijken hoe makkelijk de spelers een eventuele transfer af kunnen dwingen blijft het natuurlijk altijd een gok om vele miljoenen neer te leggen..
Misschien moeten we ons er in Nederland ook maar bij neerleggen dat de talenten graag komen omdat NL een mooie tussenstap is, maar de echte ervaren spelers komen over het algemeen om af te bouwen..

Hier in Nederland kunnen we niet tegen de salarissen op die in andere landen met gemak betaald worden en dat is toch echt wel een probleem

Ze komen elk jaar weer met dezelfde reflectie, maar wordt toch eens tijd dat ze nu eens goed gaan evalueren en gelijk ook beleid gaan uitstippelen wat ze nou willen en daar ook naar gaan acteren. Je had als ajax-zijnde gewoon een gat moeten slaan de afgelopen jaren met de rest binnen de eredivisie. Je loopt nu al een aantal jaar CL-voetbal achter elkaar mis, doordat je als leiding gewoon veel te laat aan het handelen bent.
Blijkbaar ook niet creatief en doortastend genoeg. Als je al maanden achter een speler aan zit, en pas in augustus het laat afketsen zonder iets achter de hand te hebben, dan moet je niet alleen wijzen naar de andere partij maar kijken naar je eigen handelen. Juist als je succes hebt moet je kritisch blijven kijken naar jezelf. Volgens mij heeft de leiding bij Ajax dit overgeslagen ten tijde van de vier kampioenschappen en zich blind gestaard op de schalen. Ze geven nu openlijk aan dat er geen tegenwerkingen zijn binnen de leiding, dan wordt het tijd dat er koppen gaan rollen. Een andere denkwijze krijg je door nieuwe gezichten, niet door dezelfde. Die zullen op den duur namelijk terug keren naar hun eigen waarheid. Is eens te meer gebleken.

21 augustus 2017 om 15:10

Verhaal klopt helemaal. En stilstaand water begint te stinken. Daarom is het ozo jammer dat Bosz alleen Overmars meekreeg in zijn zachte revolutie van de trainersstaf. Nu zie je weer Spijkerman in zijn oude rol. Keizer vertellen hoe het moet. Bosz had na een tijdje snel door dat hij niet zo veel kon met die zogenaamde ondersteuning. Verschil in visie, en achteraf terecht dat hij Spijkerman er niet meer bij wilde hebben. In een tussenoplossing was Keizer als assistent een prima optie geweest. Die is nog lang niet klaar voor de rol als hoofdcoach. Het gevolg is bijna desastreus. Tegen Rosenborg uit kan er nog wat rechtgezet worden, maar zo niet - eigenlijk ook bij wel - moet de bezem door de huidige leiding bij Ajax. Van der Sar is een directeur van wie ik nog moet ontdekken welke, en of hij een visie heeft. Als spreker is aan hem geen talent aan verloren gegaan. Als ik de man hoor, beginnen mijn tenen spontaan te krommen. Bergkamp is een kwade genius die het liefst lekker op de achtergrond zijn rol speelt. Geen verantwoording naar buiten, maar lekker op kantoor vertellen hoe het moet. Nou, daar zijn we achtergekomen. Zo te horen en lezen lijkt Overmars zich los te maken van van der Sar en Bergkamp, want hij is nog nooit zo vaak in het nieuws geweest. Dat snap ik wel een beetje, hij krijgt de strontkar over zich heen, wat overigens ook deels voor Keizer geldt. Het zal me benieuwen wanneer en wie er op termijn sneuvelt. Uitschakeling tegen Rosenborg kan de boel weleens sneller op scherp zetten. Maar of Ajax de juiste mensen gaat lozen?

Overmars ziet het echt wel. Het is alleen ontzettend lastig te handelen als er constant mensen op je snuit zitten mee te kijken en de teugels aantrekken als je eens wat wil gaan ondernemen. We weten allemaal dat bepaalde mensen bij Ajax alleen maar op de jeugd zitten te focussen. Daar ga je de oorlog niet mee winnen. Overmars ziet wel dat er meer voor nodig is maar zit constant met die RVC in de nek te hijgen plus nog die andere nitwits die dwars liggen. Er zit nu wel genoeg jeugd bij Ajax 1. Nu zoeken naar wat oudere spelers met niveau en die bij dit Ajax spelletje passen. Lastig maar ze zijn er echt wel. Wij kunnen wel roepen die en die moeten ze halen. maar was het maar zo gemakkelijk.

Tja, dat is dan niet de eerste keer, Marc! En het is zo doodzonde dat daardoor Ajax telkens met een achterstand aan het seizoen begint. Maar als je dat dan weet, leer je dan ook van je fouten? Nog een dag of 10 om te bewijzen dat er een andere Overmars is opgestaan. Bring in the boys!

Ik zie de laatste weken alleen maar negatieve reacties op het beleid van ajax maar helaas hebben ze geen andere keuze.
een speler die 20 miljoen waard is komt niet naar ajax. spelers met ervaring kunnen in het buitenland een vele malen hoger salaris ontvangen. daarnaast is ajax uitgeschakeld in de champions league en ziet het in de el er ook niet rooskleurig uit momenteel.

enige waar ik aan zou kunnen denk zijn spelers als anita, van der wiel, nigel de jong, maar die staan waarschijnlijk ook niet te springen om terug te komen

ik zou graag van de mensen met negatieve reacties willen horen wie we dan wel moeten halen

Omg komt hij daar nu pas achter dat Ajax teveel ingezet heeft op eigen jeugd? Hij geeft zichzelf hiermee gewoon een brevet van onvermogen!!
Het is nu wel duidelijk, Overmars is ongeschikt voor zijn functie met betrekking tot zijn aankoopbeleid. Ontslaan dus deze man!!
Ajax heeft niks aan een TD die niet eens weet wat voor beleid hij moet voeren en dus krijg je wanbeleid!!

Even een lijstje met gemiste kansen voor Overmars:

Sneijder, Moreno, Van Ginkel, Guardado, Lozano, Sisto, Luuk De Jong (eerste twee jaar), Bony, Dost, Bailey, Richarlison, enzovoorts.

Als hij echt wou kon hij deze spelers gewoon binnen halen. Tevens is het behouden van Sanchez ook een gemiste kans. Voor 27 miljoen winst hadden ze hem net zo goed zelf kunnen houden als je al 140 miljoen op de bank hebt staan. En ook het behouden van Tete was een gemiste kans. Had hem belangrijker gemaakt dan Veltman! En het verkopen van Bazoer voor 25 miljoen vast en 25 miljoen variabel was natuurlijk ook een gigantische gemiste kans! Al met al heeft Overmars dus veel meer gemiste kansen gehad dan hij hier beweerd!!

21 augustus 2017 om 16:03

Lekker lijstje, vooral omdat de helft totaal ongeschikt is voor het huidige Ajax:

Sneijder: Zou fantastisch zijn, maar wat gaat die man per jaar verdienen en hoeveel wil hij spelen? Want het middenveld is overbezet met spelers die waarschijnlijk wel de voorkeur krijgen boven Sneijder.
Moreno: Leuke verdediger, ook op zijn hoogtepunt bij Psv, maar stel nou hij was ook na afgelopen seizoen vertrokken bij Ajax, dan had hij nooit het geld opgeleverd als Sanchez nu deed. Daarbij was Sanchez afgelopen seizoen de beste CV van de Eredivisie. Het seizoen daarvoor had Ajax nog Heitinga als de ervaren CV, niet wetende dat het op niks uit zou lopen.
Van Ginkel: Toen Ajax interesse had in Van Ginkel had hij zelf meer oren naar Chelsea. Het feit dat hij nu continu uitgeleend wordt aan onder andere PSV bewijst dat het misschien Van Ginkel en zijn management was die een inschattingsfout hebben gemaakt
Lozano: Slagje gemist, mooi voor PSV maar die hadden op dat moment ook wel meer basiszekerheid voor Lozano dan Ajax
Luuk de Jong: Laat me niet lachen, geen Ajacied die Luuk ooit in Ajax 1 wil zien. Je hebt nu Huntelaar op het oude nest. Je hebt nu Dolberg erachter als potentiã«le wereldspits. En in de tussentijd hebben we Milik gehad die voor het meervoudige bedrag ging dan Luuk ooit zou opleveren.
Bony: Vitesse, dus Chelsea. Wat is er nou echt van Bony geworden? Past niet bij Ajaxsysteem
Dost: Fantastisch efficiente spits, past niet echt bij Ajax.
Richarlison: Helaas slagje gemist

Bij de slagjes die Ajax heeft gemist zijn er vrijwel altijd gepaste oplossingen gevonden die naar mijn inzien misschien achteraf wel beter uitpakken dan de namen die jij noemt.

Even een lijstje gouden aanwinsten/opbrengsten van Overmars:
Milik 32 miljoen
Klaassen, weliswaar eigen jeugd, brengt 27 miljoen op
Blind, weliswaar eigen jeugd, brengt 17,5 miljoen op
Cillessen, 13 miljoen
Bazoer, bankzitter, 12 miljoen
Riedewald, bankzitter, 9 miljoen
El Ghazi, geen basisklant, 7 miljoen
Gudelj, irritant mannetje, verkocht met winst

Overmars leerde van de contracten van Eriksen, Vertonghen en Alderweireld, die voor veel te weinig gingen maar niet onder Overmars de contracten hadden getekend. Dat levert nu wel situaties als Sanchez op, die voor 3-4x zoveel geld ging als Vertonghen of Alderweireld terwijl die laatste 2 zich veel meer seizoenen hadden bewezen.

De man heeft al een kwart miljard in het laadje gebracht. Lekker belangrijk dat je dan zo nu en dan wat gemist hebt.

21 augustus 2017 om 16:20

Hoezo Bony en Dost ongeschikt vinden voor Ajax? Alsof Milik en Sigthorsson zo geschikt waren voor het Ajax spelletje...
Van Ginkel was wellicht te huren geweest voor Ajax. Ajax huurde immers ook Traore. En Luuk was in zijn eerste twee seizoenen gewoon zeer waardevol voor Psv en hielp hun twee keer op rij aan de titel. En met Sisto, Bailey en Richarlison had hij gewoon meer geld moeten bieden.

Ik denk ook niet dat je Overmars veel kwalijk kan nemen, die wil echt wel. Maar naar mijn mening wordt die teveel tegengewerkt door personen als Bergkamp en van der Sar, wat sowieso 2 hele enge arrogante kapsones mannetjes zijn. Voor Ajax zou het waarschijnlijk beter wezen als je die 2 buiten de deur zou houden.

21 augustus 2017 om 16:00

Hij wilt alleen maar veel winst maken met het halen van jonge talenten. Met zijn aankoopbeleid heeft hij gewoon jaar na jaar gefaald. Eindconclusie moet dus zijn dat hij ontslagen moet worden!!

21 augustus 2017 om 16:21

@rodadegrote

Je schrijft: "hij wilt alleen maar veel winst maken met het halen van jonge talenten. Met zijn aankoopbeleid heeft hij gewoon jaar na jaar gefaald. Eindconclusie moet dus zijn dat hij ontslagen moet worden!!"

Dat is jouw eindconclusie en die toont aan dat jij niet op de functie van commissaris bij Ajax hoeft te solliciteren. Zelfs niet als je geld meebrengt. Wellicht bij Roda. Daar kijken ze niet zo nauw en gaan ze in zee met Rus die ongedekte cheques uitschrijft en een uitgerangeerde voetballer die nog net weet waar NL ligt. Ben overigens benieuwd of de cheques waarmee de club al die aankopen heeft binnen gehaald, wel gedekt zijn. Onbegrijpelijk dat ze een suikeroom als Nol Hendriks tegen de haren in strijken en als die afhaakt met een discutabele Rus in zee gaan. In dat licht bezien is het ook weer niet zo vreemd dat je Overmars, bij Ajax de kip met de gouden eieren, wilt ontslaan.

Ik heb wel vertrouwen in Overmars. Ja, hij heeft te laat gehandeld met spelers gehaald, maar ik heb tog wel vertrouwen in hem. Heeft een aantal goeie aankopen gedaan en ook spelers voor veel geld verkocht. Het is niet makkelijk om voor Overmars ervaren spelers te halen, wie wilt nou op kunstgras voetballen? Transferperiode is nog niet voorbij, heb wel vertrouwen dat er nog een paar goeie aankopen worden gedaan.

Goed zo Marc!!! Jeugd altijd eerst! Alleen echte toppers halen. Moeilijk genoeg.
Lekker blijven!!
Overmars krijgt veel te weinig waardering, uniek wat hij laatste jaren gedaan heeft

21 augustus 2017 om 16:14

Zo uniek dat Ajax misschien wel 4 keer op rij geen kampioen wordt omdat Overmars teveel op jeugdige spelers inzet(te). Verkoopbeleid top, aankoopbeleid erg matig.

Als Overmars heel eerlijk is dan zegt hij dat hij wel veel meer kansen heeft laten liggen.

Misschien is Ajax speel systeem grootste probleem dat ze spelers kopen die alle niet aan kunen

Overmars heeft 2 problemen in zijn functie. Ten eerste heeft hij goedkeuring door de rvc nodig om iemand aan te trekken. Ik denk dat bijvoorbeeld bij Richarlison de rvc op de rem heeft getrapt omdat er in Brazilie een week op Ajax is gewacht voordat de transfer naar Watford definitief werd.
Het tweede probleem is het technisch hart waarin hij een stem heeft tegenover 2 anderen. Als daar geen eensgezindheid is kan een transfer niet doorgaan.

Ik vind wel dat hij het goed doet. Spelers hebben langere contracten en brengen meer op. Er zijn relatief weinig miskopen bij Ajax geweest onder Overmars en de meeste daarvan waren zeer goekoop (lage transfer of gehuurd). Mike van der Hoorn heeft bijvoorbeeld wel degelijk waarde voor Ajax gehad.

Ook sta ik er soms van te kijken wat er binnenkomt. Een bankzitter uit een Duitse middenmoter wordt voor 32 miljoen verkocht. Sanchez was een voltreffer. Youness heeft weinig gekost, mist op het ogenblik rendement, maar dat kan zo weer komen; hij is nu zelfs international bij Duitsland. Onana is ook een voltreffer. Nu zijn er weer een aantal jonge spelers gehaald waar we waarschijnlijk veel plezier aan gaan beleven: een Noor, een Fin, een Deen, een Braziliaan enz. Over een of twee jaar kunnen ze in het eerste staan.

De kansen die hij heeft gemist zijn denk ik Sneijder en Lozano. Maar de laatste had meer met PSV door zijn landgenoten. Mogelijk denkt hij Tete en ook Riedewald te gemakkelijk laten lopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren