Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als we willen dat Messi gelukkig blijft, dan moeten we af van Bartomeu’

Laatste update:

Andrés Iniesta twijfelt openlijk om zijn contract bij Barcelona te verlengen en datzelfde zou gelden voor Lionel Messi. De aanvaller heeft nog maar een contract voor één seizoen en Manchester City zou bereid zijn om de gelimiteerde transfersom van driehonderd miljoen euro op tafel te leggen. Joan Laporta maakt zich zorgen.

De voormalig voorzitter van Barcelona hoopt dat de Argentijn in het Camp Nou blijft, maar vreest het ergste: “Als we willen dat Messi gelukkig blijft bij Barcelona, dan moeten we per direct af van Josep Maria Bartomeu”, zo schrijft hij op Twitter. Laporta werd bij de presidentsverkiezingen van 2015 overigens verslagen door Bartomeu.

Directeur Robert Fernández stelt echter dat Messi op zeker gaat verlengen: “Er ligt een akkoord met Messi en we zijn enkel nog op zoek naar het juiste moment om te tekenen.” Messi maakte tot dusverre 511 doelpunten in 588 officiële wedstrijden voor Barcelona.

Denk jij dat Lionel Messi zijn contract gaat verlengen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat Messi alweer verlengen ? Is dat een jaarlijks circus wat MOEt worden opgevoerd ofzo?

21 augustus 2017 om 10:39

Volgens mij heeft hij nog steeds zijn handtekening niet gezet onder een nieuw contract.

21 augustus 2017 om 10:39

Zijn huidige contract loopt volgend jaar zomer af

21 augustus 2017 om 11:10

Het contract van Messi is al vaker verlengd of opengebroken dan het aantal jaren dat hij in het 1e van Barcelona speelt dus dat is bepaald niet nieuw.

Waarom zou je willen dat Messi gelukkig blijft. Volgens mij moet je er als voorzitter voor proberen te zorgen dat er een goed beleid wordt gevoerd. Als dat overeenkomt met de wensen van Messi dan zou dat mooi zijn, zo niet dan moet hij zijn heil lekker ergens anders gaan zoeken.

21 augustus 2017 om 10:40

Goed beleid staat toch gelijk aan 1 van de 2 beste spelers (om maar even niet in de Messi/ronaldo discussie verzeild te raken) ter wereld tevreden voor je club behouden?

21 augustus 2017 om 10:56

Dat kan maar dat hoeft niet perse zo te zijn. Sterker nog, Messi tevreden houden zou op de lange termijn wel eens heel veel schade aan de club toe kunnen brengen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een club zich in de nesten werkt omdat ze zich vooral richten op succes op de korte termijn. Er is voor Barcelona ook nog een leven na Messi.

Nu ik mijn eerste zin van mijn eerste reactie teruglees snap ik dat mijn boodschap wat onduidelijk over kan komen. Natuurlijk wil je als club je sterspeler tevreden houden, maar dat lijkt mij niet de belangrijkste taak. De lange termijn is belangrijker dan de wensen van je sterspeler.

21 augustus 2017 om 11:04

Wat een hoop onzin zeg, dus je wilt zeggen dat Barca nu geweldig bezig is toch? Ze kopen een hoop middelmaat zoals Gomes en Paulinho in voor teveel geld, geen niveau, en ze zijn oud. Daarnaast vertrekken toppers als Neymar en Alves.

Messi zijn tevredenheid heeft gewoon te maken met goede spelers binnenhalen en voor de prijzen meedoen meer niet, je doet alsof er nu een strak beleid uit staat waar ze zich aan houden maar dat is er ook totaal niet.

Als ik Messi zou zijn zou ik het een jaar aankijken en als er niks verandert weg gaan. Daarnaast zou ik het geweldig vinden als Messi de monden snoert door de Engelse ploegen te slopen, iets wat we in de CL tegen de toppers al vaak hebben gezien maar nee hij moet het blijkbaar tegen de Watfords laten zien.

21 augustus 2017 om 11:21

Het zijn inderdaad zwakke aankopen, maar de keuzes zijn nu ook weer niet zo ondoordacht als iedereen beweert. Andre Gomes was 23 toen hij bij de club kwam en had een topseizoen gehad bij Valencia, bij Barça zakte hij plotseling door het ijs.

Paulinho is inderdaad een onverklaarbare keus. Misschien zien ze in hem een soort Edgar Davids, die na de rampzalige start van Barça onder F. Rijkaard de boel uit het slop trok.

On: Messi heeft als 30-jarige belang bij goede aankopen op korte termijn (coutinho) en wil misschien zijn landgenoten naar de club halen (dybala of eventueel Di Maria). Dat zijn zeker niet de beste opties voor Barça. Ze moeten aan de toekomst denken en gewoon Dembele halen.

21 augustus 2017 om 12:15

Laat hem maar eens de Engelse ploegen slopen als ie daadwerkelijk bij een Engelse club speelt zoals Ronaldo ooit deed. Niet in je comfortzone blijven hangen je hele carriere maar iets van risico nemen. Dat wilde de beste messi nooit want hij was verliefd op barcelona , is die liefde nu op? Nu het slecht gaat wil hij opeens wel het zinkende schip verlaten. Voor mij is het verhaal wel duidelijk : Neymar is weg , messi moet alles alleen doen en kan het nu al niet aan. Werd ook helemaal opgeslokt tijdens beide el clasico's in de supercopa en ik vrees het ergste voor onze concurrent. Dit wordt een lang seizoen voor jullie. Groeten uit het witte Madrid.

21 augustus 2017 om 12:43

Ik ben het helemaal mee eens en trouwens ze hadden hem al eerder weg moeten doen want dit word alleen maar erger met hem

21 augustus 2017 om 13:13

@inkemontana

Je schrijft: "goed beleid staat toch gelijk aan 1 van de 2 beste spelers (om maar even niet in de Messi/ronaldo discussie verzeild te raken) ter wereld tevreden voor je club behouden?"

Voetbal is een teamsport en als dat tot gevolg heeft dat de rest van de selectie ontevreden wordt, werkt het alleen maar averechts. Dan lost het geen problemen op, maar creeert juist nieuwe. Een enkele speler tevreden maken of houden, mag nooit de doelstelling van een club zijn. En ook niet de taak van een bestuur. De taak van een bestuur is, de best mogelijke omstandigheden te scheppen om een topprestatie neer te kunnen zetten. Als men daar in slaagt zal dat bij iedereen tot tevredenheid leiden, ook bij een speler als Messi.

21 augustus 2017 om 10:50

Inderdaad. Zoveel geld cashen voor een 30 jarige speler. Ok, samen met Ronaldo de beste van de wereld maar ook bij hem zal de sleet erop komen. Neymar is 25, vind ik een heel ander verhaal.

21 augustus 2017 om 11:12

Verkoop van Messi moet je niet doen vanwege het geld. Alleen aan shirt verkoop etc verdienen ze dat onderhand ook wel. Tel daarbij op het aantal goals dat hij maakt en wedstrijden voor de club wint wat ook weer geld oplevert. Tuurlijk moet je er '"alles" aan doen om hem tevreden te houden. Alleen als hij zelf niet wilt dan houd het op maar verder moet je gewoon met o.a. hem en Iniesta in gesprek gaan wat zij willen en dan kijken of dat te realiseren is. zo voelen ze zich belangrijk en gaan ze automatisch ook beter presteren wat voor de gehele club goed is natuurlijk. Zo'n voorzitter is daar bij barca een passant. De meeste vaste spelers zitten langer bij de club dan de voorzitter. Wil zo'n voorzitter echt wat betekenen dan doet hij er goed aan in club belang te denken maar helaas is dat voor de meeste egootjes te moeilijk. Zou ook beter zijn voor de voorzitter trouwens als hij in club belang zou denken kans is dan wat groter om herkozen te worden i.m.o.

21 augustus 2017 om 13:04

Geen onzin, hij slaat de spijker op zijn kop. Natuurlijk wil je Messi tevreden houden, zolang dit niet in de weg staat met je normen en waarden als club. Zo lees je geregeld dat Messi of Neymar de directie opdracht geven iemand te kopen.. Erg ongeloofwaardig natuurlijk maar mocht Messi zo'n bemoeial zijn dan hoef je hem dus niet tevreden te houden in die situatie. Al zouden Messi zijn aankopen vast niet minder zijn dat die van die flapdrol die er nu zit.

Als Barca nog serieus in de top mee wil blijven doen dan moeten ze sowieso af van Bartomeu. Het is ergens ook wel knap hoe die man een Europees heersende club zo snel de afgrond in kan duwen. Worden alleen maar foute keuzes gemaakt, zowel op het gebied van transfers als het aanstellen van trainers en ga zo maar door.

21 augustus 2017 om 12:31

Hoezo op het gebied van trainers? De enige trainer die Bartomeu aangesteld heeft is Valverde. Geef hem eerst eens een seizoen de kans voordat je oordeelt.

Soms vraag je je af hoe dit soort mensen nou aan de macht zijn gekomen. Onder Laporta ging het gewoon goed, maar het lijkt in de natuur van mensen te zitten om altijd maar tegen de gevestigde macht aan te schoppen en voor de concurrent te kiezen. Dit zie je terug in dit soort verkiezingen maar ook bijvoorbeeld in de politiek.(nee ik wil geen politieke discussie starten maar puur om mijn standpunt kracht bij te zettten)

21 augustus 2017 om 10:52

Omdat de meeste Soci's hun nieuws volgen via de catalaanse kranten. Kranten die voor Bartomeu propaganda verspreiden.

Ziet Bartomeu zelf niet in dat hij Barca kapot aan het maken is?! Al ben ik in hart en nieren Real Madrid fan, ik vind het toch sneu dat Bartomeu onze enige concurrent kapot maakt

21 augustus 2017 om 11:00

Het is zo dat de club het ff moeilijk heeft, maar om nu te zeggen dat de voorzitter de club aan het kapotmaken is gaat mij te ver. Zoveel macht heeft ie namelijk niet, daar is ie te klein voor. Ik vind dat er veel te veel overdreven gedoe wordt gepost over Barca, alsof het einde van de wereld nabij is. Relax joh, komt goed daar. Valverde heeft tijd en ruimte nodig om iets neer te zetten. Ik denk dat veel mensen vergeten dat er een nieuwe coach staat die bezig is met het elftal te verbeteren.

21 augustus 2017 om 11:09

Niet barca waardige spelers aantrekken, en de toppers laten gaan noem ik wel degelijk een club kapot maken, veel te veel betalen voor halve gare spelers dat niet eens bij barca op de bank mogen zitten. Om er even een paar te noemen mathieu, vermaelen, a gomez, alcacer, en thiago, sanchez laten gaan.... hmmmm 🤔

21 augustus 2017 om 11:58

En heeft Barca geen prijzen meer gepakt na het vertrek van Sanchez en Thiago? Sorry, maar die argumenten zijn oud en niet meer van toepassing. Het was jammer dat ze weg gingen, maar dat is nu al drie jaar geleden. Time goes on. Matthieu is eindelijk weg, Vermaelen was een gok, Gomes een grote vergissing. Luis Suarez, Neymar en Rakitic waren wel een succes. We zien wel dat de club het ff lastig heeft, maar ook niet zo overdrijven.

21 augustus 2017 om 12:14

De keuze om Sanchez voor een redelijk bedrag te kopen was redelijk, omdat Neymar op links erbij kwam. Thiago laten vertrekken voor onder de dertig miljoen was gewoon een hele domme keuze, zeker omdat Xavi twee jaar later vertrok.

21 augustus 2017 om 12:21

Dat was volledig de keuze van Thiago. De afkoopsom die ze in zijn contract hadden staan, DAT was gewoon oliedom van het bestuur. Maar goed, ik geloof echt niet dat Thiago de opvolger van Xavi had kunnen worden. Onmogelijk.

21 augustus 2017 om 12:40

Niet waar, als hij een bepaald aantal wedstrijden had gespeeld dan zou zijn contract automatisch verlengd worden inclusief hogere clausule. Bestuur van Barca lag gewoon te slapen.

Ze hebben een aantal jaar kunnen teren op de geweldige spelers die ze hadden maar sinds het vertrek van Laporte stapelen ze blunder op blunder en wordt de club weldegelijk de vernieling in geholpen.

Ik heb het jaren geleden toen Rossell en Bartomeu aan de macht kwamen gezegd dat ze deze club hoofd waarschijnlijk gingen ruïneren

Toen ik zag hoe die Rossel en Bartomeu op snel tempo alles wat ook te maken had met Laporta/pep/cruijff probeerden weg te halen en te minimaliseren

Laporta heeft de meest succesvolste periode van barca als club ingeluid en deze Rossell en Bartomeu waren destijds uit de management van Laporta gestapt omdat ze niet akkoord gingen met hem

nadien komen ze alsnog aan de macht en iedereen ziet de gevolgen

Het aantrekken van Neymar was begin van de einde , ik heb niets tegen Neymar als speler

De manier waarop Rossell Neymar heeft binnengehaald met geldbedragen onder de tafel en achteraf heel de belastingkwestie

het feit dat ze een jonge talent hebben gehaald en hem evenveel betaalden als hun meest ervaren en succesvolste spelers zorgde voor problemen

nadien creeeren zij MSN en iedereen ging tekeer

Nadeel van Msn was dat ze zoveel kosten aan salaris en bonussen dat de club geen andere toppers kon halen want , heel europa wou Neymar Suarez en Messi hebben waardoor ze steeds meer kosten om ze bij elkaar te houden

dat zorgde ervoor dat de rest van de selectie achterwege werd gelaten met alle gevolgen van dien

nu dat MSN niet meer bestaat moeten ze gevolgen dragen van hun jarenlange incompetentie

Als ik Messi was zou ik lekker transfervrij de deur uitlopen. Nog 1 jaartje Barca en dn doeiiii. Kijken of Messi ook kan voetballen bij een andere club of dat het net zo'n flop zal worden als het nationale elftal

Directeur Robert Fernández stelt echter dat Messi op zeker gaat verlengen: "Er ligt een akkoord met Messi en we zijn enkel nog op zoek naar het juiste moment om te tekenen."


Net zo zeker, als dat Neymar voor 100% zou blijven? Deze man is zijn laatste beetje geloofwaardigheid verloren. Ik denk dat Bartomeu zijn eigen conclusies wel eens mag trekken. Laporta mag van mij wel weet terug komen, toen leek het beleid van barca iig nog ergens op.

Messi zijn huidige contract is nog maar 1 jaar en hij is net 30 jaar. Ik zie hem nog 5 a 6 jaar van grote waarde zijn. De helft van die tijd in een rol zoals die nu nog speelt maar dan rond zijn 32/33ste terug vast centraal op het veld waarbij hij geen krachten hoeft te verspillen door vanaf de flank naar binnen te snijden.

Zijn clausule is nu 250 of 300 miljoen en is veel geld natuurlijk. En zou ik veel sneller accepteren dan die 222 voor Neymar. Eerste gevoel bij die 222 van Neymar was dat dit veel geld was ook, achteraf bekeken gaan alle transferwaarden van de topspelers de hoogte in en vraagt men ipv 90 miljoen nu 130... als je Messi en Neymar samen verkoopt voor 472 of 522 miljoen heb je een half miljard gekregen voor een speler van 25,5 en 30. Kan je natuurlijk een heel nieuw en jong elftal mee kopen maar dan dient er een nieuw bestuur met verstand aangetrokken te worden. Als ze dan ook nog Suarez en Iniesta kwijt zijn hebben ze op zijn minst 600 miljoen ontvangen. Betaald men de renovatie van 400 miljoen voor het stadion en heeft men nog 200 miljoen + heel veel salaris vrij om jaarlijks ipv een gereserveerd transferbudget van 60/80 miljoen dan mogelijk rond de 150 miljoen aan transferbudget er bovenop. Kan Barca waarschijnlijk dan met die 200 miljoen en 150 miljoen transferbudget alsnog 2 of 3 jonge topspelers terug halen. En herbouwen ze een nieuw team die richting 2022 waarbij het stadion afgewerkt moet zijn een nieuwe generatie. Ronaldo, Modric, Ramos zijn dan ook al met pensioen en dat maakt het terug makkelijker om in de buurt van Real te blijven. Krijgen we misschien opnieuw meer spanning ook in de toekomst met Barca, Real, Atletico en vergeet ook niet Sevilla als nr 4 van Spanje met Europees de laatste jaren succes in de Europa League !

21 augustus 2017 om 11:41

Met Umtiti, Sergi Roberto, Ter Stegen, Busquets, Semedo, Denis Suarez, Deulofeu, Alena, Marlon en in iets mindere mate Rafinha en Gomes heeft Barca toch al een aantal mooie spelers voor de toekomst. Busquets plaats ik erbij omdat ze een leider moeten houden en Busquets kan nog door tot het WK van 2022 als hij wil Vooral op het middenveld en deels in de verdediging heeft Barca toch al een aantal goede spelers met potentieel. Ze dienen gewoon genoeg te spelen en vertrouwen te krijgen. Trek daar nog 2 jaar lang 250 miljoen transfergeld (geld natuurlijk dat komt uit verkopen en salaris dat jaarlijks vrijkomt) in en dan heb je een prachtig jong team gecreerd ! Haal dan spelers als Dybala, Dembele en Verratti/Herrera al in de plaats van Suarez, Neymar en Iniesta/Rakitic en je hebt een jong team ervoor in de plaats dat misschien 1 jaar moet aanpassen.

Er is een tijd van komen en gaan. In 2017/2018 moet Barca aanpassen wachten ze nog langer lopen ze hetzelfde verhaal zoals AC Milan. Beter 3 jaar opbouwen dan 6 jaar afbouwen (voorlopig bouwen ze al zeker 2 jaar af) en nog eens 3/4 jaar om opnieuw op te bouwen want dan ben je 10 jaar kwijt. Barca moet accepteren dan Real vanaf 2016 tot 2020 nu met de meeste prijzen ervandoor zal gaan. Maar ook daar komt ooit weer slijt op. Zoals ik zei wat gaat Real doen zonder Ronaldo, Modric, Ramos, Marcelo, Benzema binnen 3/5 jaar Bale en Kroos?

Buiten Assensio zie ik niet echt een topspeler in wording. Met wat geluk lukt het Hernandez en Ceballos ook nog maar dat is het dan volgens mij.

21 augustus 2017 om 12:01

De namen die je hier noemt zijn juist het probleem.. het is allemaal middelmaat. Barca stond vroeger bekend om het wereldteam dat ze hadden, de laatste jaren was dit gereduceerd tot slechts de aanval met MSN. Nu Neymar weg is is je toekomst daar ook weg. Denk je dat spelers als Verrati of Dybala nog willen komen als het zo doorgaat. Real heeft veel beter geanticipeerd op het naderende einde van de huidige generatie, waardoor vervangers van spelers als Ramos (Varane), Modric (Kovacic) en in mindere mate Ronaldo (lastig direct te vervangen, maar wel aanvallende toppers als Asensio en Isco). Real gaat de heerschappij in Spanje gewoon overnemen de aankomende jaren, zeker als het tijdperk Messi straks voorbij is.

21 augustus 2017 om 12:12

Ja maar vergeet niet dat Barcelona tussen 2004 en 2016 de betere was op een paar seizoenen na waaronder 2007 en 2013 niet maar wel ongeveer 10 jaar en dat is lang ! Dan vind ik dat Real niet echt meteen een oplossing heeft gevonden. Sinds januari 2016 onder Zidanne is Real beter en dat ziet er de komende 3 jaar ook zo uit. Maar om ni te zeggen dat Real van 2016 tot 2028 de betere zal zijn betwijfel ik. Als Barca het nu goed aanpakt en liefst met een nieuw bestuur in 2018 dan kunnen ze in 2021 of 2022 terugkeren tot de top. Dan heeft Real 5/6 jaar de macht gehad maar ook daar zal wel 1 minder seizoen tussen zitten. Ik verwacht ook niet dat ze nu 5 jaar op rij de titel gaan pakken.

21 augustus 2017 om 12:45

Ik noem ook nergens jaartallen, maar gebaseerd op de ontwikkelingen van de laatste jaren doet Real het steeds beter waar Barca afglijdt. Real is ook veel beter voorbereid op de toekomst. Ik ben geen Real fan, slechts een objectieve observatie vanaf de zijlijn

21 augustus 2017 om 12:46

2012 was Real kampioen, in 2013 Barca.

21 augustus 2017 om 12:50

Inderdaad 2012 was ook geen Barca jaar maar ik bedoelde seizoen 2013/2014.

Toch heeft Barca tussen de periode 2004 en 2016 iets van 9 jaar de leiding genomen.

21 augustus 2017 om 13:21

Haha isco kovacic varane carvajal llorente voor het gemak vergeten? Ik weet dat het moeilijk is voor je als barcafan, maar real gaat nou eenmaal een geweldige toekomst tegemoet

21 augustus 2017 om 13:49

@mr_united

Je schrijft: "ik noem ook nergens jaartallen, maar gebaseerd op de ontwikkelingen van de laatste jaren doet Real het steeds beter waar Barca afglijdt. Real is ook veel beter voorbereid op de toekomst".

Wat er momenteel bij Barca gebeurt, heeft iedere topclub wel eens mee gemaakt. Of ze Ajax, Manu of AC Milan heten. Dat markeert gewoon het einde van een succesvol tijdperk. Tussen de 6e en 7e EC1 winst van Real heeft zelfs een periode van 30 jaar gezeten waarin de club afgezien van de Uefa cup in 85 en 86 nauwelijks een aansprekend internationaal succes heeft kunnen behalen. De veronderstelling dat Real beter op de toekomst is voorbereid dan Real is niet heel erg gewaagd, maar tegelijkertijd niet meer dan een momentopname. Dat kan over 2 jaar weer totaal anders zijn. Bovendien is het nog maar de vraag wat de waarde is van een dergelijke constatering bij de wetenschap dat de andere Europese clubs ook niet stil zitten en een ambitieuze club als PSG duidelijk aan de weg timmert en er ogenschijnlijk veel zo niet alles voor over heeft om de internationale hegemonie van de Spaanse clubs te doorbreken. En ook niet geheel onbelangrijk, daar ook de financiele middelen voor heeft en duidelijk ook niet aarzelt om die aan te spreken.

21 augustus 2017 om 17:46

Mee eens. Na het tijdperk Ferguson heeft Utd ook een paar dramatische jaren gekend en pas nu onder Mourinho lijkt het weer beter te gaan. Aan die fase begint Barca nu ook lijkt het, maar dat kan over een aantal jaar weer anders zijn!

Wat hoop ik toch met heel mijn ziel dat Laporta ooit wordt verkozen, of in ieder geval invloed krijgt binnen de club. Enorme verademing ten opzichte van het huidige bestuur en iemand die in dienst van de club denkt i.p.v. het individu.

21 augustus 2017 om 12:08

Onder hem was Barca nog Barca. Het is nu steeds meer een normale club geworden met een slecht beleid.

21 augustus 2017 om 12:08

Onder hem was Barca nog Barca. Het is nu steeds meer een normale club geworden met een slecht beleid.

Ben geen Bartomeu fan maar dit is natuurlijk makkelijk proberen te scoren van Laporta door angst te zaaien...

21 augustus 2017 om 12:42

Inderdaad. Velen vergeten dat onder Laporta Barca financieel veel slechter stond dan nu het geval is. Sportief waren ze dan wel top. Nu zijn die rollen aan het omdraaien. Financieel beter maar sportief minder. Een bestuur en beleid zoals Bayern dat heeft Barca nodig. Toch vind ik Laporta veel beter dan Bartomeu of zijn corrupte voorhanger, zij plukten vooral de vruchten nog van het bestuur van Laporta. Hopelijk zijn er nog goede kandidaten over die een beleid.

Als Barcelona haar kwaliteit en imago weer wil verbeteren, dan is het wisselen van bestuur de eerste stap. Dit seizoen gebruiken om te evalueren wat je nou echt aan 'talent' hebt (zijn Munir, Deulofeu, Paco, Denis, Roberto, Rafinha, Gomes, Samper en Alena goed genoeg om echt een plek bij de selectie te verdienen of niet? Anders het seizoen erna verhuren of gewoon verkopen als je denkt dat hun plafond niet hoog genoeg ligt) en je geld dat je dit jaar hebt bespaard steken in het halen van echte sterren volgend jaar. Voor de verdediging volgend seizoen een toptalent halen (laporte?) om op termijn Piqué te vervangen. Kijken of Digne, Vidal en Semedo je langetermijn oplossingen zijn op de flanken en anders ook hun vervangen (bellerin?). Op het middenveld een echte ster halen om Iniesta op te volgen (eriksen, Veratti?) en evalueren of Rakitic, Roberto, Paulinho (???) of één van de talenten goed genoeg is om naast Busquets en de nieuwe ster te spelen of dat ook daarin geïnvesteerd moet worden. Voorin dan een ervaren breekijzer halen (giroud, Aduriz?) die een wedstrijd voor je kan openbreken maar niet klaagt als hij 80% van de tijd op de bank zit. Mochten Denis, Deulofeu, Munir en Paco dit seizoen niet genoeg blijken te brengen dan ook hun vervangen door één echt talent. Dan heb je als Barcelona zijnde weer een compactere, completere selectie en hopelijk kunnen ze dan weer meedoen om de prijzen.

Zoeken naar een moment? Geef gewoon toe dat messi op dit moment niet wil tekenen. Het kan na elke training en elke wedstrijd dus het is weer grote onzin.

'geen enkele speler is groter dan de club' was de credo, toch?

Barca is jaren geleden geboetseerd naar het model van Ajax. Met Ajax is het na het terug treden van het Bestuur-Van Praag mis gegaan toen de club steeds meer van haar identiteit begon te verliezen omdat er voldoende geld was om spelers te kopen en men geen oog meer had voor het belang van de eigen jeugdopleiding. Met als gevolg dat die opleiding steeds meer verwaarloosd werd en men er steeds vaker import spelers boven de eigen jeugdspelers verkoos, zelfs als die niet aantoonbaar beter waren. Er was uiteindelijk een revolutie nodig om de club weer op het goede spoor te zetten.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat bij Barca precies hetzelfde proces aan de gang is, iets waarvoor Cruijff overigens al een aantal jaren geleden waarschuwde. De opleiding van Ajax is op dit moment superieur aan die van Barca terwijl de club alleen maar kan dromen van faciliteiten als die van La Masía en de mogelijkheden die een rijke club als Barca heeft om talenten te verwerven. Helaas is Cruijff er niet meer om ook Barca weer op het juiste spoor te zetten en het is de vraag wie dat wel zou kunnen en er ook het animo voor heeft. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren