Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax moet liefst twintig procent afstaan bij transfer Sánchez naar Tottenham’

Laatste update:

Ajax moet een aanzienlijk deel van de transfersom voor Davinson Sánchez afstaan aan zijn oude club Atlético Nacional, zo melden diverse Colombiaanse media. De Amsterdammers houden niet 40 tot 42 miljoen euro, maar een lager bedrag over aan de overstap van de verdediger naar Tottenham Hotspur.

In totaal zou Atlético Nacional twintig procent, ofwel acht miljoen euro, ontvangen met de transfer van Sánchez. De Colombiaanse club bedong in de zomer van 2016 een doorverkooppercentage en heeft tevens recht op een opleidingsvergoeding, meldt onder meer Deportes RCN. Een jaar geleden betaalde Ajax vijf miljoen euro voor de 21-jarige verdediger.

Door de deal met Atlético Nacional zou Ajax maximaal 34 miljoen overhouden aan de overgang. Directeur spelerszaken Marc Overmars kondigde na de transfer van Sánchez aan dat er geen spelers meer gaan vertrekken uit de Johan Cruijff ArenA. Wel hoopt Overmars nog enkele versterkingen binnen te halen, onder wie Maximilian Wöber, de negentienjarige verdediger van Rapid Wien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker dan Overmars, prutser die je er bent!!!

Na aftrek van de aankoopsom (5 miljoen) en deze doorverkooppercentage houdt Ajax nog maar 27 miljoen winst over plus eventueel nog 2 miljoen aan bonussen.

Hiervoor hoefde Ajax hem niet te verkopen want Ajax heeft al genoeg geld op de bank!!

20 augustus 2017 om 13:18

30 miljoen winst en dan nog een prutser noemen....

20 augustus 2017 om 13:21

Ze hebben er toch ook zo een 5/6 miljoen voor betaald? Dus ongeveer 20 miljoen winst, dat is inderdaad veel minder spectaculair dan die 50 miljoen waar eerst altijd over gesproken werd.

20 augustus 2017 om 13:22

De winst had hoger moeten zijn als Overmars gewoon zijn poot stijf had gehouden en minimaal 50 miljoen moeten eisen. Anders maar geen verkoop.

20 augustus 2017 om 13:23

Ja niet verkopen is niet verkopen

En 30miljoen is tegenwoordig niets
Je hebt al 5miljoen uitgegeven aan hem nu 30 winst is 25miljoen - de 10miljoen die je moet herinvesteren

Dusja prutser ja!

20 augustus 2017 om 13:26

Voor 5 miljoen gekocht. 15/20% doorverkooppercentage is ongeveer 6-8 miljoen van deze transfer. Je ontvangt dus 34-36 miljoen euro van deze transfer. Min de aankoopprijs is 29-31 miljoen winst.

20 augustus 2017 om 13:28

Ajax heeft ruim 28 miljoen winst. Wat 20 miljoen??? Laat je berekening zien, want het klopt niet...

20 augustus 2017 om 13:29

En dan een ontevreden speler.... plus het feit dat goede spelers die wel een tussenstop willen (hij wilde niet in Barcelona B spelen) niet meer naar Ajax gaan, omdat Ajax ze ondanks een verachtvoudiging van de waarde niet wil laten gaan.

Prima gehandeld van Overmars. Wees blij dat die jongen iig 1 seizoen bij Ajax heeft gespeeld!

20 augustus 2017 om 13:29

Rombomcu,het is anders: 40M -20 (8m) - aankoop (5m) = 27M

20 augustus 2017 om 13:37

@Elpistolero inderdaad, ik zat helemaal fout. Het is nog even vakantie zullen we maar zeggen . Gewoon heel mooi gedaan maar niet zo geweldig als eerst werd beschreven.

20 augustus 2017 om 13:38

Appels met peren vergelijken. Die 50 miljoen is nooit als winst voorgesteld.

20 augustus 2017 om 13:48

Alleen zul je nog wel een vervanger moeten hebben, die mag ook wat kosten.

20 augustus 2017 om 13:59

Sánchez kostte ook maar 5.

20 augustus 2017 om 14:06

Je doet net alsof het een kunst is om Sanchez te verkopen voor een hoog bedrag.

Weet je wat knapper is als TD?
Je selectie op tijd in orde te hebben.

20 augustus 2017 om 17:04

Voor een berekening heb je alle cijfers nodig. Wij weten met zn allen niet wat de kosten buiten aan- en verkoopsom en evt doorverkooppercentage zijn. Zeker bij die zuid-amerikanen heb je nogal wat agent fees, tekengeld, deel voor speler ed, vaak zowel bij aan- en verkoop. Denk dat 20 dichter bij de realiteit zit dan 28. Wat natuurlijk ook een vermogen is!

20 augustus 2017 om 13:21

Uhmmm en wie heeft Sanchez überhaupt ook alweer naar Amsterdam gehaald? De kaboutertjes zeker?

20 augustus 2017 om 13:22

Maar 27 miljoen nog wel. Hoe hoger de verkoop bedrag hoe meer je afstaat...

20 augustus 2017 om 13:22

Prutser? Geniale deal van Overmars. Anders was Sanchez nooit gekomen, oftewel 'maar 27 miljoen plus bonussen' is gewoon pure winst die hij na 1 jaar (!!!) ff heeft behaald. Gelukkig ben jij financieel expert met ervaring in de voetbalwereld die Overmars even op zijn plaats kan zetten, want uiteraard kan jij het veel beter dan deze "prutser" /s

20 augustus 2017 om 13:22

Het is maar een vaag gerucht, man wacht gewoon eens een keer op het echte nieuws.

20 augustus 2017 om 14:13

Precies tot nu toe heeft dit medium gefaald bij alle transfernieuws. Sam Larsson die duurder is, verkoop van propper bij PSV die veel hoger lag. Laten we eerst maar op het echte nieuws wachten want juist hierop liep het stuk met Ajax en die Braziliaan die naar Watson ging omdat die ook een hoog verkoop percentage vroeg en statement was dat doen wij Nooit. Do hold youre horses.

20 augustus 2017 om 13:23

Hey ben je weer gezellig man ( not )
Hoe kom jij op het idee dat Ajax genoeg geld heeft wat is dat voor rare redenatie?
Wat had jij gedaan Almachtige Rodadegrote? Hoe had jij dit opgelost?

20 augustus 2017 om 13:31

Denk eens ff na voordat je weer begint te zeuren. Denk je nou dat Overmars geen doorverkoop percentage heeft afgedwongen bij een volgende verkoop? Denk je dat hij zo dom is ofzo. Neem maar aan dat hij dat wel geregeld heeft. Stel Sanchez gaat voor 80+ miljoen naar Barcelona en die dvp is 20% dan krijgt Ajax nog 16 miljoen extra

20 augustus 2017 om 13:34

Beetje rare zin "de Amsterdammers dachten een flink financieel slaatje te slaan met de transfer van de verdediger naar Tottenham Hotspur voor 40 tot 42 miljoen euro, maar Ajax zou minder verdienen dan aanvankelijk werd gedacht."

Dit doet vermoeden dat Overmars en co niet op de hoogte waren van een eventuele clausule wat natuurlijk onmogelijk is. Verder worden dit soort clausules veel vaker gebruikt en hoort dit er ook zeker bij als je spelers als Haps wilt overslaan een niveau hoger wilt inkopen. De transfer Sanchez is in werkelijk alle opzichten een voltreffer geweest en we kunnen alleen maar dromen dat onze volgende aankoop zo'n schot in de roos zal blijken. desondanks zijn er meer mensen kritisch dan positief.

20 augustus 2017 om 13:39

30 miljoen wist in 1 jaar goed gedaan al moet er wel aankopen gedaan worden van dit geld. Linksback beest als middenvelder en een linksbuiten

20 augustus 2017 om 14:44

Hahaha, bestaat er een functie op VZ dat ik RodadeGrote kan volgen? Ik hoop het. Hilarische posts.

Top deal voor Ajax. En bij doorverkopen zal Ajax (en AN) wederom wat krijgen. De verkopende partij aan Ajax is natuurlijk ook niet achterlijk he..

Dan is het toch geen goede deal geweest. Kom op zeg laat Tottenham lekker die 20% extra betalen. Nederlandse clubs moeten echt leren onderhandelen, want nu is gewoon een cadeautje geworden. Als Tottenham hem echt wil hebben dan hadden ze dat er wel voor over gehad.

20 augustus 2017 om 13:22

Hoe kun je nu bijna 30 miljoen winst in een jaar tijd geen goede deal noemen!
Je kan wel heel wat willen maar je bent nu eenmaal in Europa niet zo groot zoals sommige nog denken en dan kun je wel dapper doen en de speler tegen zijn zin houden maar je hebt je ook nog is te verantwoorden als beursgenoteerd bedrijf. Die mensen met een sjaaltje en shirt blijven toch wel kopen en komen en mopperen.

20 augustus 2017 om 15:06

Belachelijk argument fcknudde, Ajax hoeft zich niet te verantwoorden ten opzichte van aandeelhouders zolang de club gezond is. De aandeelhouders hebben namelijk geen winstoogmerk.

Ajax is sportief gigantisch verzwakt wat niet op te vangen valt (of zal worden) met 30 miljoen.

20 augustus 2017 om 17:30

Vind ik nog al naïef gedacht van je. Laten we puur voor de liefde aandelen kopen...yeah right.
Feit blijft dat een club die niet een sjeik of olie magnaat als eigenaar heeft zulke absurde bedragen niet kan weigeren. Jullie roepen van wel maar de werkelijkheid toont anders aan

20 augustus 2017 om 15:35

Tottenham haalde vorig jaar ook de beste aanvaller van de Eredivisie, weet je nog hoe dat afliep? Iedereen hier doet alsof Sanchez een 21 jarige Ramos is maar hij is voor een PL ploeg gewoon een gok. Die waren nooit hoger gegaan, en aangezien Ajax virtueel al uit Europa ligt had de vraagprijs juist gedaald. Korter contract plus geen Europees podium om zich in de kijker te spelen.. dit was by far de beste optie.

Haha. Waar zijn die Overmars fans nu? Heel dat onderhandelingsproces liep veel te transparant met Tottenham, heb het idee dat hij er veel meer uit kon halen.

20 augustus 2017 om 13:23

Kerel wat loop je nou voor onzin te verkondigen? Volgens mij was jij er niet eens bij? De duurste transfer uit de Eredivisie ooit (nota bene een verdediger) en dan nog zeggen dat Overmars gefaald heeft.

20 augustus 2017 om 13:25

Wat een onzin, blijft een recordbedrag. Waarom denk je dat Ajax zo weinig hoefde te betalen voor een 'CL' winnaar? Grote kans dat Ajax ook een doorverkoop clausule heeft opgenomen in de deal met Tottenham

Er blijft nog zoveel geld hangen ik wil wel eens weten wat je nou echt overhoud als alles eraf is en of het dan allemaal wel zo slim is geweest
Van die 252 miljoen die Ajax heeft verdient
Als je door bepaalde transfers niet door had laten gaan had je misschien wel de afgelopen 3 jaar kampioen geworden waardoor er ook geld gegenereerd was in de c.l

Eerst maar eens op de officiële kanalen wachten. Die Colombiaanse kranten zijn nou niet echt betrouwbaar gebleken de afgelopen dagen.

Daarbij gaat Ajax echt niet akkoord met 20%, bij de transfer van Richarlison vroegen ze ineens 10% extra en daarop is de transfer mede afgeketst omdat Ajax 10% al teveel vond.
Dan ga je zeker niet akkoord met 20%.

Maar iedereen hier gaat natuurlijk gelijk al weer van alles roepen op dit vage gerucht.

20 augustus 2017 om 13:35

Ja maar 10% op een transfersom van 15 miljoen is toch wat anders dan 20% bij een transfersom van 5 miljoen. Wellicht had de Colombiaanse club van sanchez wel de prijs laten zakken in ruil voor een extra hoge percentage.

20 augustus 2017 om 14:01

GloryUnited, ik krijg de indruk dat jij denkt dat het gaat om een percentage van de aankoopsom. Het gaat echter om de verkoop dus on dit geval 20% van 40 miljoen en niet van 5 miljoen.

20 augustus 2017 om 14:32

Nee, hij bedoelt dat Ajax akkoord gaat bij een doorverkoop van 20% bij aankoop van 5 miljoen. En 10% bij aankoop van 15 miljoen. Want die 20% inclusief 5 miljoen aankoop zou je nooit boven de 15 miljoen uitkomen. Aangezien ook Ajax wist dat ze niet meer dan 50 zouden krijgen.

20 augustus 2017 om 14:32

nee. Dat bedoel ik niet.

Als Richarlison maar 5 miljoen had gekost was Ajax misschien wel met een doorverkoop percentage van 20% akkoord gegaan.

Wat mijn punt is: als de aankoopprijs voor ajax lager is, gaat Ajax misschien wel akkoord met een hogere doorverkoop percentage wanneer Ajax de speler verkoopt.

20 augustus 2017 om 15:09

Ok dan begreep ik je verkeerd. Inderdaad maakt een lagere aankoopprijs het aantrekkelijker een hoger doorverkoop percentage te accepteren.

Ja daar ontkom je niet aan 34 blijft erover ach meteen doorpakken Overmars! minimaal 25 van die 34 uitgeven aan een linksback,beest op het middenveld en een linksbuiten

Bijna iedere speler heeft tegenwoordig een doorverkooppercentage.

Ik lees nu allerlei verbolgen reacties dat Overmars heeft gefaald en Nederlandse clubs niet kunnen onderhandelen. Mensen lijken te denken dat dit een soort van Football Manager is waar je clubs zonder problemen 65 miljoen kunt laten aftikken voor een speler die een jaar goed heeft gespeeld.

Deze deal was al enorm lastig voor Ajax door de hele entourage van Sanchez, Daniel Levy staat tevens bekend als een zeer lastige onderhandelingspartner. Ik denk dat Ajax het hoogst haalbare uit deze deal heeft weten te halen. Vergeet ook niet dat Sanchez maar een jaar in de Eredivisie heeft gespeeld, ook niet de beste competitie in Europa. Daarnaast wilde hij zelf weg en is het een verdediger, niet bepaald factor die de prijs laten stijgen.

Ajax had hier heel moeilijk nog meer uit kunnen halen denk ik. Er zijn al records gebroken met dit bedrag.

Tja voor alle mensen die beweren dat Ajax voor dit soort bedragen altijd moet verkopen. ..

Wat heb je hier nou aan? Je kan niet enerzijds beweren dat goede spelers halen heel moeilijk is en anderzijds beweren dat dit een must verkoop is voor dit bedrag.

Ze hadden Sanchez na de finale direct een verbeterd contract waar veel vertrouwen uitsprak moeten aanbieden, direct gerichte aankopen moeten doen om te anticiperen op het onvermijdelijke vertrek van Riedewald en Tete, dan was die jongen waarschijnlijk zelf ook meer open voor een langer verblijf.

Nu veranderd er echt helemaal niks aan de situatie financieel gezien, je hebt nog meer geld waar je niks mee kunt maar je verdediging is een stuk minder, waardoor ook de rest van het team misschien minder waard zal worden en je ook nog eens minder kans hebt op CL volgend seizoen. Tel daarbij op dat als Sanchez nog zo'n jaar had gehad hij nog meer waard was (en andere spelers ook) en dan is het überhaupt de vraag hoe winstgevend deze transfer nu is.

En hoeveel krijgen die 8 zaakwaarnemers van Sanchez? Straks houdt Ajax er nog minder aan over! Ook nog een opleidingsvergoeding afstaan pfff!!!

20 augustus 2017 om 13:42

Dat is al de 2e bericht hier dat je ongenuanceerd loopt te zeuren. Bovendien waar maak je je druk om? Gezien je nickname is het niet eens jouw club, dus waarom? Maak je liever druk om Roda want daar is de situatie ook verre van stabiel

20 augustus 2017 om 13:49

Ja Overmars had medelijden met zijn vorige club en besloot vrijwillig om een vergoeding te storten vanwege de opleiding die ze Sanchez daar gegeven hebben. Schijnbaar gaat hij morgen nog wat stortingen doen naar willekeurige clubs..

Mocht het nog niet duidelijk zijn: Opleidingsvergoeding is verplicht

20 augustus 2017 om 13:57

Weet ik ook wel maar de winst valt gewoon tegen. Hiervoor had Ajax hem niet voor hoeven te verkopen!

20 augustus 2017 om 14:17

Hoezo valt de winst tegen. Jij gelooft toch echt niet dat Ajax een doorverkoop percentage heeft van 20%?? Die hele deal met die Braziliaan is al afgeketst op 10% man. Maar jij bent er als de kippen bij om weer je onvrede te uiten. Pfff

20 augustus 2017 om 14:44

Ik vind dat Ajax hem minimaal voor 50 miljoen moest verkopen. Laten we dan maar hopen dat Ajax zelf ook een doorverkooppercentage heeft bedongen.

20 augustus 2017 om 15:11

Volgens mij is het niet belangrijk wat jij vind. Er is geen 50 miljoen geboden en het bedrag wat nu is betaald is een record. Jij lijkt niet te begrijpen dat spelers uit Nederland minder opleveren dan spelers uit topcompetities? Dus je kunt zoveel willen maar dat is niet realistisch.

Vreemd dit. Laatst werd er nog een transfer gecanceld vanwege 10% doorverkoop percentage en dan nu dit....

Dat weet je toch van tevoren? Het is alleen de vraag wie de opleidingsvergoeding betaalt. Daarbij kan het doorverkooppercentage wel over de winst zijn, hoewel dat in dit geval natuurlijk ook veel is.

Overmars had zijn poot stijf moeten houden en minimaal 50 miljoen moeten eisen!! De uiteindelijke winst valt nu tegen. Ajax had beter Sanchez kunnen behouden ipv dit bedrag te accepteren!!! Je bent al zo'n 22 miljoen kwijt voor twee onbekende verdedigers in de huidige transfermarkt.

Dat is nou eenmaal de prijs om zulke spelers überhaupt nog naar de Eredivisie te kunnen halen. Allerlei constructies of beloftes naar de speler toe. Zo zijn Guardado en Moreno ook makkelijk voor een relatief laag bedrag kunnen vertrekken bij Psv. Geef je die spelers die beloften niet en/of maak je niet zulke afspraken met de verkopende club, dan zijn zulke spelers onhaalbaar / onbetaalbaar.

Mag toch hopen dat ajax ook zo slim is geweest om dit met tottenham af gesproken te hebben.

Verder moet overmars is gaan zoeken naar ervaring en niet steeds die "dure" spelers van 19-20.
Ajax heeft nu een ploeg zonder ervaringen en dat gaat je wederom punten kosten, CL en wie weet ook de El.
De jonge gasten die er nu spelen krijgen het niet voor elkaar om 10min voor tijd de voorsprong te behouden, het is te gretig, wil steeds dat ene doelpunt erbij maken om de wedstrijd dan alsnog op slot te gooien.
Er zijn geen spelers die de rust in zown geval in het elftal krijgen alleen van shöne daar kan je dit niet van verwachten..
En ook bij hem ontbreekt toch de echte ervaring van de top.

Het zijn nu af en toe jonge honden die de bal willen en dat gaat echt niet werken..

Om commentaar voor te zijn, ja vorig jaar stond je in de finale van de EL maar hoeveel wedstrijden is die kantje boort geweest terwijl dat allemaal niet nodig was?

En vervolgens haalt Ajax er twee prusters voor terug van 20 miljoen en is de winst bijna verdampt. Echt geweldig die beslissing om hem te verkopen...Not!
Btw eigenlijk zijn die twee prutsers er al. Sinkgraven en Neres. Samen zo'n 20 miljoen gekost...

20 augustus 2017 om 15:18

En tussendoor kochten ze Sanchez voor 5. Dus wat lul je nou? Volgens mij denk je dat de transfermarkt uit een lijstje spelers bestaat waar je uit kunt kiezen en dan komen ze... De realiteit. Nederland betaalt minder, de Nederlandse competitie is minder, zonder CL of zelfs EL is de uitdaging minder, kunstgras etc.. Al met al zoveel verschillende factoren die beslissend zijn bij het aantrekken van spelers. Dan heb je nog zaakwaarnemers, investeringsmaatschappijen en andere louche figuren rondom een speler. Maar jij denkt het wel even te weten vanaf je stoeltje achter je scherm. Lachwekkend.

Bekijk het van de positieve kant, het wordt wel een jaar zonder Europees voetbal en weer een jaar zonder prijzen.

En mensen moeten beseffen dat je hier gewoon niet aan ontkomt wanneer je een Zuid Amerikaan haalt. Het is al een goede deal geweest dat Ajax 'slechts' 5 miljoen betaalde om Sanchez voor 100 % over te mogen nemen, zonder dat er ook 100 zaakwaarnemers of een vader met dollartekens achter zitten die ook allemaal willen profiteren. Of meer van dat soort schimmige zaakjes. Dan is 20% nog steeds een koopje. Er zijn veel van dit soort gevallen geweest waarmee een club alsnog flink verlies heeft gedraaid wanneer ze een speler voor een hoog bedrag doorverkopen. En dan roepen mensen hier nog dat Overmars een prutser is. Alsjeblieft zeg

Ajax heb op zijn beurt ook weer een doorverkooppercentage bedongen, het komt uiteindelijk weer allemaal op hetzelfde neer...

20 augustus 2017 om 14:01

Is dat zo? Dan wil ik graag van je weten wat Ajax voor doorverkooppercentage heeft bedongen.

20 augustus 2017 om 14:14

Hoe moet hij dat nou weten? Elk weldenkend mens weet dat dat in elk geval wel geregeld is. Waarschijnlijk is het wel genoeg om de hele selectie van Roda 3 keer te kopen

Wat zijn er veel azijnzeikerds hier zeg, Ajax heeft in 1 jaar tijd rond de 28 miljoen verdient aan Sanchez. Sanchez was toch niet houdbaar voor Ajax, laten we blij zijn met dit bedrag. Overmars heeft dit gewoon goed gedaan. En dan alle kritiek op het aankoopbeleid van Ajax, je geld kun je maar 1 keer uitgeven dus moet je iemand in huis halen die wat toevoegt aan de selectie en men moet ook maar naar de Micky Mouse competitie willen. Als je al iemand vind die wil met ervaring, wat toevoegt en die wat ouder is dan betaal je daar de hoofdprijs voor hetzij in salaris of in de vorm van een hoge transfersom. Als je aan het salaris plafond gaat toegeven dan verdienen de Kluiverts, van de Beeks etc op 19 jarige leeftijd al gauw tussen de 1-2 miljoen en je hebt nog steeds geen garantie dat ze langer blijven want in de omliggende landen kun je al gauw veel meer verdienen met minder speeltijd :-)

20 augustus 2017 om 14:39

Wat heb je nu aan 28 miljoen als je al 140 miljoen op de bank hebt staan? Als Ajax Sanchez volgend jaar had verkocht hadden ze nog steeds minimaal 20 miljoen winst op hem gemaakt. Nee, voor mij is het wel duidelijk dat Ajax Sanchez beter had kunnen behouden!

20 augustus 2017 om 14:42

Daar gaat het toch niet om T3rrorpancho?

Het gaat her om dat Ajax al jaren te koop loopt het het plan van "cruijff" en graag de zogenaamde aaansluiting bij de TOP wil vinden.

Ze hebben gezegd: We gaan opleiden, spelers tot hun 23ste / 24ste hier houden en aanvullen met gerichte aankopen.

Feit is. Daar komt helemaal niks van terecht. Het opleiden wel, maar elk talentje op uitzondering Veltman (wat ook kwaliteit te kort komt) en Klaassen na.

Verder laten ze elke gerichte aankoop dat een beetje slaagd al na een jaar weer gaan en pakken ze hun winst.

Dat gezeik over arbitragecomissie etc. Dat is in jaren niet gebeurt. Dat een speler weigert, dan moet je gewoon optreden net als Dortmund en hem schorsen. Die spelers gaan willens en wetens een contract aan voor 5 seizoenen.

Wat mij en denk ik vele anderen steekt is het beleid van Ajax.

Ten eerste liegen ze over waar hun ambities liggen. Het lijkt er namelijk steeds meer op dat Ajax meer een bedrijf is dan een sportclub met sportieve ambities. Feit is dat ze gewoon zodra ze winst kunnen pakken een speler verkopen.

Ten tweede blijven versterkingen vaak uit. Aankopen die worden gedaan slagen 9/10 keer niet en zijn veelal geen versterking. En als ze dit zijn, worden ze nogmaals snel voor "winst" verkocht. Wat schieten ze dan sportief op?

Daarnaast zie ik ook nog geen echte wereldtoppers in wording. En als ze deze potentie hebben worden ze helaas in de jeugd vaak al weggeplukt waarna ze ook niet slagen.

Daarnaast blijf ik erbij dat Tete en Riedewald echt veel potentie toonden. Sommige zeggen dat ze niet wilden verlengen, maar dit blijkt uit heel weinig. Ze misten vertrouwen. En dat wordt wel onderbouwd door het verkiezen van een gewoon mindere Veltman (al zijn de mening daar misschien over verdeeld). Ik ben geen fan van Veltman, zie in hem geen wereldtopper. Bij Tete en Riedewald zie ik die potentie wel.

Verder is het al jaren zo dat Ajax wel verkoopt, maar niks koopt. Er wordt vaak pas gehandeld als het te laat is en het seizoen al verloren is. De meeste spelers van "kwaliteit" die Ajax haalt worden na de seizoenstart gedaan. Ook dit jaar is de selectie niet op orde voor de seizoenstart en sterker nog zijn de belangrijkste wedstrijden al verloren (tegen Nice).

In mijn ogen is het gewoon wanbeleid

Het is gewoon storent dat Ajax het winstresultaat/uit te keren divident belangrijker vind dan de sportieve ambities. Ajax is inmiddels al jaren echt een gezonde club.

De kritiek op het beleid is logisch en meer dan terecht. Dat ze winst pakken op Sanchez is mooi, maar deze beer was een keer een echte goede aankoop, had meer jaren op zijn contract en was slechts een jaar bij Ajax. Had absoluut meerwaarde kunnen zijn voor sportieve ambities. De eredivisie mag dan niet meer veel voorstellen, maar Ajax als Europa League finalist en staat bij mij hoger in het vaandel dan (zelfs ondanks het financieel verschil) meerdere premier league clubs.

20 augustus 2017 om 15:23

Spelers tot hun 23e/24e hier houden...Hahaha en toen werd je wakker en merkte je dat we het over de Nederlandse competitie hebben. De 16e (of ondertussen al lager) competitie van Europa. Het is gewoon niet realistisch en veel mensen willen het maar niet snappen. Als Ajax deze week verliest van Kopenhagen dreigt een verdere devaluatie. Maar droom lekker verder.

20 augustus 2017 om 17:16

Je hebt helemaal gelijk, het gedachtegoed van Johan Cruijff is niet meer haalbaar. Het gat is veels te groot geworden met Engeland, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje. Als een team in Nederland het goed doet dan komen deze landen meteen even shoppen en ze kijken dan ook nog even bij de jeugdteams of daar nog wat handelswaar bij zit.

Ajax is gewoon een kweekvijver voor de Europese top, goede spelers blijven niet lang dus blijf je altijd met een jong onervaren elftal spelen. Al zou je de salarissen omhoog gooien dan met geluk blijven ze misschien een jaar langer.

Gebeurd, geweest, verleden.

Laten we hopen dat het geld goed geïnvesteerd wordt en er op zeer korte termijn wat spelers bij komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren