Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Transfersom voor Larsson ‘veel hoger’ dan ruim vier miljoen euro’

Laatste update:

Feyenoord betaalt ruim vier miljoen euro voor de komst van Sam Larsson, zo verzekert De Telegraaf zaterdag. Vrijdag sijpelde al door dat de club uit Rotterdam en sc Heerenveen tot een akkoord over de 24-jarige aanvaller waren gekomen. De Zweed zal zich over enkele dagen formeel aan de regerend landskampioen verbinden.

De Telegraaf schrijft dat de clubs 'in het diepste geheim' tot een akkoord kwamen, in een speciaal gehuurde ruimte van Hotel Jan Tabak in Bussum. Delegaties van Feyenoord en Heerenveen, onder leiding van Martin van Geel en Gerry Hamstra, kwamen in het Gooi tot een vergelijk over een initiële transfersom van dik vier miljoen euro, maar dat bedrag kan in de toekomst hoger uitvallen.

Hamstra heeft namens Heerenveen bedongen dat zijn club door bonussen vanwege wedstrijden in Champions League of Europa League nog meer geld kan krijgen, al zal dat het half miljoen euro niet overstijgen. De Friese club hanteerde eerder deze zomer naar verluidt een vraagprijs van zeven à acht miljoen euro, waar Celta de Vigo en Benfica moeite mee hadden. Hamstra wilde vrijdag echter spijkers met koppen slaan en een oplossing vinden voor de koppige Larsson.

Duidelijk was in ieder geval dat Larsson niet bij Heerenveen zou blijven. De smaakmaker, die sinds 2014 uitkomt voor de club en 23 keer scoorde in 81 duels, weigerde op de teamfoto te gaan en ging niet met Heerenveen mee op trainingskamp naar Italië. Hij zal maandag of dinsdag een contract tot medio 2022 ondertekenen en gaat bij Feyenoord de concurrentie aan met Jean-Paul Boëtius.

De komst van Larsson maakt ook duidelijk dat Robin van Persie deze transferwindow niet naar Rotterdam komt. De aanvaller heeft nog een contract voor een seizoen met Fenerbahçe en volgens het dagblad is ook de afgelopen dagen gebleken dat er geen enkel uitzicht is op een vertrek van de Rotterdammer uit Istanbul.

Update 19 augustus 16.21 uur - AD gaat uit van 'veel hogere' transfersom voor Larsson
De transfersom van Sam Larsson valt volgens het Algemeen Dagblad 'veel hoger' uit dan het bedrag van ruim vier miljoen euro plus bonussen waar De Telegraaf zaterdagochtend melding van maakte. Feyenoord en sc Heerenveen melden nog geen bedragen, terwijl Larsson zich eveneens op de vlakte houdt. "Ik hoop dat je het begrijpt, maar ik kies nu voor de stilte. Er is de afgelopen tijd veel over me gezegd en geschreven. Voorlopig wil ik nergens commentaar op geven", vertelt hij aan de Leeuwarder Courant.

Wie gaat dit seizoen meer minuten in de Eredivisie voor Feyenoord maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg goede deal van Van Geel. Extra optie voor linksbuiten en de 10, was hard nodig.

19 augustus 2017 om 07:25

Op 10 vind ik hem erg matig, als linksbuiten doet hij veel beter dan op 10.

19 augustus 2017 om 11:44

Dat is ook zeker waar, maar mocht je een keer wat meer creativiteit op '10' nodig hebben, kan Larsson daar echt wel een keer uit de voeten.

19 augustus 2017 om 12:52

Zou ik niet doen als hij daar een keer goed doet heeft hij meer de neiging om daar te voetballen. Gewoon vasthouden aan linksbuiten. We hebben hem bij Heerenveen gezien sinds hij (na de winterstop) op 10 ging voetballen begint zijn vedette neiging uit te stralen, dan presteert het team minder.

19 augustus 2017 om 13:34

Vedette neigingen bij Heerenveen praat ik niet goed, maar begreep ik wel enigszins. Want deze jongen is gewoon te goed voor de subtop van Nederland. Ik denk niet dat je bij Feyenoord met vedette neigingen kan rondlopen op het veld, dan krijg je zowel de spelers als publiek op je dak. Dat zal hij zelf ook wel weten.

19 augustus 2017 om 13:56

Klopt! Maar we hebben gezien dat hij als (hangend) linksbuiten veel beter presteert dan op 10.

19 augustus 2017 om 19:43

tegoed voor de subtop als je een half jaar maar goed bent bij de middenmoter Heerenveen? want daar is Heerenveen vorig seizoen geeindigd met maar een half seizoen goed voetbal van Larsson hoor

19 augustus 2017 om 14:10

Absoluut. Veel betere aankoop dan Boetius

19 augustus 2017 om 16:19

Wat een onzin. Boetius was weergaloos de laatste wedstrijden en dan komt hij op de bank. Larsson gaat gewoon op 10 spelen en Boetius blijft op links!

19 augustus 2017 om 17:09

Ik vind dat je Boetius of Toornstra niet zomaar er uit kan zetten voor Larsson. Maar ik denk dat je per wedstrijd moet gaan kijken, wie van die 2 op dat moment niet uit de verf komt. Amrabat moet zich richten op El Ahmadi en Vilhena en Bilal alleen op Berghuis. Larsson is nu wel onze meest technische, onvoorspelbare speler. Ik vind hem in ieder geval ideaal als 10 met steekpasses en schoten. Misschien dat wanneer Jorgensen het moeilijk heeft in vooral de CL, dus dat hij supergoed gedekt staat, dat je dan ook Larsson brengt, die dan terugzakt, zodat verdedigers niet weten wie ze moeten dekken en dan is koren op de molen voor Berghuis en Boetius.

19 augustus 2017 om 18:24

ik vind het totaal geen goede deal, heel veel geld voor een speler die maar ca half seizoen wat heeft laten zien

Een koopje, voor dat geld zouden PSV en Ajax zijn komst moeten overwegen. Ik dacht dat zijn vraagprijs veel hoger zou liggen, Heerenveen doet erg veel water bij de wijn

19 augustus 2017 om 07:10

Ik weet niet of je een jongen met zo'n mentaliteit als bankzitter moet willen halen

19 augustus 2017 om 07:15

We sturen Larsson de komende 2 maanden wel even naar Dirk. Kan hij daar even leren wat het is om een voorbeeldprof te zijn.

19 augustus 2017 om 08:18

Karim kan m ook alles leren. Rolmodellen genoeg in de selectie.

19 augustus 2017 om 08:30

Haha klopt. In Rotterdam wordt dat soort rotzooi niet geaccepteerd. Arbeid vriend!!!

19 augustus 2017 om 11:43

Ik denk dat het meer een motivatie probleem is. Als hij bij een topclub zit heeft hij die drive weer wat hij in het begin bij heerenveen had. Is gewoon een prima speler die ik graag naar ajax had zien komen. Net als emanuelson overigens

19 augustus 2017 om 21:37

Kan mij herinneren dat Dirk ook steeds meer begon te zeuren toen het elftal niet om heen gebouwd was en wat vaker op de bank moest zitten.

19 augustus 2017 om 11:42

Als ajax komt.voor hem is hij ineens 7.5 miljoen. Zo werkt het altijd tussen ajax en heerenveen. Hij is een erg goeie speler voor in de breedte maar voor meer dan 7m hoeft het niet. 4 mio is een prima prijsje voor sam

19 augustus 2017 om 11:46

Heerenveen verlangde ook zoveel voor Larsson van iedereen, maar vergeet niet dat Woudenberg en Hahn vrij goedkoop naar Heerenveen zijn vertrokken. Dit is gewoon een vriendendienstje van Heerenveen, die gewoon akkoord zijn gegaan met zijn vertrek voor wat minder.

19 augustus 2017 om 18:03

Waarom PSV en Ajax hierbij in te betrekken? Dit is gewoon een hele gemiddelde linksbuiten. Die vaak de ene maand heel goed speelt. En de andere maand compleet onzichtbaar is.

19 augustus 2017 om 18:26

bedrag is vermoedelijk meer dan 5 miljoen, geen koopje voor een speler met beperkte mentaliteit en beperkt aantal echt goed gespeeld wedstrijden. Catagorie Vejanovic die bij Vitesse wel meer liet zien maar ook niet de juiste power en mentaliteit had voor Feyenoord

Vindt Larsson gehypt, dan zijn er betere spelers te vinden in de eredivisie met een betere inzet

Vreemd van Heereveen als het waar is dat ze eerder een bod van 7 miljoen van Celta hadden afgeslagen

19 augustus 2017 om 08:08

Denk dat ze wat coulanter naar Feyenoord zijn dankzij de 'goedkope' transfers van Hahn en Woudenberg. Misschien een afspraak die Van Geel bij deze transfers gemaakt heeft?

19 augustus 2017 om 08:35

@TheRazer
Ik denk dat dat er absoluut mee te maken heeft. Voor St. Juste heeft Feyenoord wel de hoofdprijs betaald (rond de 4), terwijl Heerenveen voor Woudenberg en Hahn bij elkaar schijnbaar slechts 1 miljoen heeft betaald. Koopjes dus, met name Hahn. Als Hahn de komende jaren blessurevrij blijft zie ik hem alsnog de Nederlandse top halen en het Nederlands elftal.

19 augustus 2017 om 08:48

Als Hahn de komende jaren blessurevrij blijft? Hij is afgelopen weekend al geblesseerd geraakt. Bovendien is 4 miljoen voor st Juste helemaal niet de hoofdprijs.

19 augustus 2017 om 09:15

Voor een verdediger van Heerenveen die nog niet bij de selectie van Oranje heeft gezeten is 4 miljoen zeker wel de hoofdprijs.
Wat betreft Hahn, vandaar ook mijn opmerking dat hij blessurevrij moet blijven.

19 augustus 2017 om 09:28

Sinds wanneer zit een speler van Heerenveen bij de Oranje selectie? Totale onzin om dat als maatstaf te gebruiken met de 4 miljoen wat betaald is. St Juste kan een toekomstige topper zijn en heeft al heel wat wedstrijden in de eredivisie achter de rug. 4 miljoen is een gewone prijs voor zo'n jongen die basisspeler in de subtop is op die leeftijd.

19 augustus 2017 om 09:28

St Juste op z'n 20e al twee en een half seizoen eredivisie ervaring, snel en heeft zich ondanks z'n leeftijd al ontwikkeld tot steunpilaar van Heerenveen. Als hij bij de top 3 gevoetbald had was hij echt al wel eens bij Oranje gehaald.

19 augustus 2017 om 10:56

Voor St. Juste is 4,8 miljoen betaald. In mijn ogen de hoofdprijs. Hij is namelijk niet direct voor de basis gehaald. Voor Feyenoord is zo'n bedrag dan de hoofdprijs.

19 augustus 2017 om 08:15

Je moet niet alles geloven wat je leest.

19 augustus 2017 om 08:23

Gerry Hamstra zei zelf dat hij 8 miljoen wilde hebben.

19 augustus 2017 om 08:57

Onderdeel van het spel. Overmars wilde 50 etc.

Zal straks ook wel weer een bericht vanuit Heerenveen komen dat het tooch hoger is.

19 augustus 2017 om 09:05

Wie zegt dat dit bericht in de media klopt als het allemaal volgens dezelfde media in het diepste geheim is gebeurd?
Wellicht bespeeld van Geel dit zo via de media om de eigen supporters tevreden te houden terwijl de echte transfersom hoger ligt. Wij kunnen het gewoon niet weten tot het officieel naar buiten gebracht wordt, maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren.

19 augustus 2017 om 09:11

Ik zei ook ooit tegen mijn baas dat ik voor onder de 10.000 per maand aan salaris mijn bed niet uitkom, maar het werd hem toch niet. Tussen zeggen en doen zit een wereld van verschil. Welkom in de transferwereld.

Als dit waar is dan kan feyenoord terugkijken op een geslaagde transferperiode. Daar kunnen psv en met name ajax nog iets van leren.

19 augustus 2017 om 07:22

Ehm ja. Nou ik kijk met bewondering naar Ajax. Tachtig miljoen binnentrekken in één transferperiode. No offence maar daar kan Feyenoord wat van leren!

19 augustus 2017 om 07:33

Tja, het verschil tussen sportieve en financiële opbrengsten. Het gaat er om wie straks het sterkste team heeft en niet het meeste geld.

19 augustus 2017 om 07:39

Lekker belangrijk.. Het gaat er om wat een club koopt! Ajax heeft een dikke bankrekening en wederom geen prijzen. Zijn ze een bod aan het voorbereiden op Messi of zo? Primair bestaat een sportclub toch om prijzen te pakken. Nu verkopen ze wederom de beste spelers terwijl ze reeds een dikke bankrekening hebben. Hoe kun je daar bewondering voor hebben? Ben je student economie?

19 augustus 2017 om 07:40

En wie zegt jouw dat Feyenoord maar niet bijvoorbeeld psv het sterkste team heeft? Zo een lozano kapt iedereen uit hier en het zal me niet verbazen als hij wekelijks betrokken is bij een goal. De tijd zal het leren. Van ginkel is ook gewoon top...

19 augustus 2017 om 07:44

Wederom geen prijzen?? Het seizoen is 1(!) wedstrijd oud!

19 augustus 2017 om 07:45

Reageer je op mij? Ik vind helemaal niet per definitie dat Feyenoord het sterkste team heeft, alleen dat het succes van de transferwindow wat mij betreft gemeten zou moeten worden aan het uiteindelijke team op het veld, niet geld op de bank.

19 augustus 2017 om 07:59

Als je het zo bekijkt, dan kun je succes pas meten wanneer de transfermarkt gesloten is. Of reken jij jezelf altijd rijk voordat iets klaar is? Nou succes dan..nog na Nice sprak men over een goed Ajax en nog geen week later zie nu. Zo snel kan het dus veranderen kerel. Weet jij veel of Feyenoord nog iemand verliest...

19 augustus 2017 om 08:10

Ach.. ik zie Boetius zijn backs ook uitkappen alsof het niets is. Laat Lozano het nou eerst maar eens bewijzen. Met individuen ga je het ook niet redden namelijk.

19 augustus 2017 om 08:14

Nogmaals de tijd zal het leren. Zodra Feyenoord dit weekend punten laat liggen is er opeens paniek... Waan vd dag...

19 augustus 2017 om 08:20

En wat doen ze met dat bedrag? Wanneer je zn selectie hebt die blijkbaar veel geld op levert en niet kan presteren is het alleen maar slechter dat je niks wint.

19 augustus 2017 om 08:27

Het uiteindelijke (!) Team op het veld schreef ik. Dus jazeker, ik vind dat je het pas kan beoordelen aan het eind van de transferwindow. En ik weet idd niet of Feyenoord er dan het beste voorstaat.

19 augustus 2017 om 10:14

Haha is dat je stelling ??
Idd misschien kapt lozano er wel iedereen uit 😂😂

Feyenoord heeft tot nu toe een goede transfer periode achter de rug en op tijd de selectie rond.

Maar ja als Feyenoord dit weekend verliest krijgen die volgende week weer de shit over zich heen.
Dat is voetbal ..

19 augustus 2017 om 10:29

Het gaat om de afgelopen jaren..en wanneer deze selectie zo blijft idd wederom geen prijzen. Beste spelers zijn vertrokken. Zeker Klaassen is een absolute klasbak. Van de Beek gaat dat niet vervangen.. wellicht over 3/4 seizoenen. Kluivert heeft het ook in zich om een goede te worden maar gaat het komende seizoen ook wisselvallig zijn.. hoort bij de leeftijd. Verder loopt er een Lasse op het middenveld die het niet kan belopen en die Hakim wil het niet belopen. De Ligt zal ook een terugval krijgen. Kijk ik dan naar de as van Feyenoord dan verwacht ik dat niet. Wellicht minder creatief maar daar win je de oorlog niet mee. Dijks en Veltman zijn geen goede backs, beetje de Neloms van Ajax. Tuurlijk, Ajax kan op een zomeravond zomaar 3-0 winnen van Feyenoord maar vervolgens gaan ze de week er op onderuit tegen Heracles..Daar had Feyenoord een abonnement op maar lijkt nu veel minder.. Hoor veel Ajax supporters mopperen dus er zal echt wel wat aan de hand zijn. Overigens, Nice heeft gewoon beide wedstrijden verloren in de competitie dus zo goed is Ajax op het moment..

19 augustus 2017 om 12:35

Mooi verhaal maar Feyenoord is de afgelopen 18 jaar 1x kampioen geworden. Waar kwam dat door velen door? Juist financiële malaise. Als Ajax Hals en Dijs hadden gekocht waren de Ajacieden hier helemaal door het lint gegaan. Objectiviteitbis ver te zoeken met veel invloed van de media. Neem nu Dijks die fysiek sterk is en genoeg aanvallende intenties maar wordt met de grond gelijk gemaakt en als ik Hals vorig jaar pakt kan ik dezelfde fouten zien en twijfelen of hij überhaupt wel beter is. Feyenoord viert een 2e plek en finale verliezen EL wordt gezien als geen prijs en is de prestatie hier iig al weg. Men vergeet dat juist door deze prestatie we 80 miljoen hebben binnen gehaald om weer te investeren. Nu is het stukje investeren een discussie en ja terecht. Maar Ajax koopt liever talenten dan ervaren middelmaat die vaak geen motivatie meer hebben. Want klasse ervaring is in Nederland niet te betalen. Dus elke aankoop is een risico.

19 augustus 2017 om 16:22

Ajax probeert alleen meer kwaliteit te halen dan de aanwinsten van Feyenoord. Blijkt alleen dat geld niet alles is en als je toppers wil halen, is het maar de vraag of dat lukt. Feyenoord doet leuke transfers, maar zijn in mijn ogen vooral nodig om de breedte te versterken. De aanwinsten zie ik niet snel uitblinken in de CL. Daar zijn ze te mager voor gok ik. Aan de andere kant, helemaal geen aanwinsten en veel geld op de bank. Dat is natuurlijk helemaal triest...

19 augustus 2017 om 16:31

Het aantrekken van "champions League waardige spelers" is voor de Nederlandse clubs een beetje een utopie, zelfs de rijkste club lukt het niet op tijd. Dan vind ik dit allemaal prima alternatieven.

19 augustus 2017 om 21:08

@thamike
Als die Dijks zo goed is, waarom werd hij dan meermaals verhuurd door Ajax...
Daarbij heeft Feyenoord in die 18 jaar een Europese prijs gepakt, waar Ajax terug moet naar de vorige eeuw!!!!!!!!
2x de beker en nu een landstitel en de Johan Cruijff schaal, Ajax al 3 jaar noda noppes niks.
En die 80 miljoen is ook wat overdreven hou het maar op 10 miljoen, het is geen champions league he.

19 augustus 2017 om 07:38

Wat een domme conclusie. Alsof je daar nu al over kunt oordelen. Mensen als jij zijn de types die waarschijnlijk van geel de schuld geven zodra er punten worden verloren.

19 augustus 2017 om 18:40

geslaagd?

Kuyt weg
Haps is wel een aanwinst
Boetius is minder dan Elia
Larsson was bij Heerenveen helft van het seizoen matig
Karsdorp weg
Kongolo weg
St Juste gekomen, kijken of ie het niveau aankan
Amrabat goede aanwinst

Al met al is Feyenoord niet sterker geworden en zullen ze in de competitie punten gaan verliezen door spelen CL voetbal, en ook omdat nu iedereen rekening houdt met Feyenoord, zullen ze het zwaarder krijgen

PSV is nog zoekende, maar is nog bezig met transfers, even afwachten hoe die Zuid Amerikaanse aanwinsten het doen, tegen AZ al aardig, en geen druk meer van Europees voetbal

Ajax nu ff gestress maar komen bakken geld binnen en gaan zich nog roeren en zullen in de eredivisie gewoon gaan presteren, openingswedstrijd zegt niets over de rest van het seizoen

FC Utrecht loert daarachter met Vitesse voor aanval op de 3e plek wellicht

hoe kan dit nou? 7m weigeren en dit bod acepteren?

19 augustus 2017 om 08:22

Woudenberg en Hahn gekregen voor weinig.

19 augustus 2017 om 08:27

Dan nog had Heereveen veel beter 7 miljoen van Celta kunnen accepteren dan 4m van Feyenoord. Scheelt je zo 3m euro.

19 augustus 2017 om 08:40

Jullie hebben St. Juste ook goedkoop gekregen.

19 augustus 2017 om 18:42

het is geen 4 miljoen, het is veel meer, dus zal wel boven de 5 liggen, overigens vind ik 4 en 5 miljoen ook teveel voor deze voetballer, zo goed was ie nou ook weer niet, en zeker niet constant, nog ff los van zijn belabberde mentaliteit

19 augustus 2017 om 18:49

St juste goedkoop? miljoenen voor een verdediger van een middenmoter die 1 leuk seizoen heeft gedraaid? vindt het serieus geld hoor

Kan me bijna niet voorstellen dat het 'maar' 4 miljoen is. Aan de andere kant situatie is totaal uit de hand gelopen.

Toch voor dik 10 miljoen verkocht dit seizoen Heerenveen en dat stemt me dan wel weer positief. Relatief gezien goedkoop ingekocht in spelers die allemaal meer waard kunnen worden.

Nu nog Pelupessy halen voor achter Schaars en we zijn klaar!

Lekker Martin. Sam binnenhalen voor 4 miljoen is een zeer goede zet, jong international en nog zeer potentie. Meerdere posities inzetbaar en de selectie lijkt me nu redelijk rond. Ik vind dat we iets teveel hebben betaald voor Haps, maar met deze transfer kan de totaal transferperiode toch op zich redelijk succesvol genoemd worden. We moeten de prestaties nog gaan zien, maar het geeft de fans zeker vertrouwen dat we mee kunnen doen tot de laatste dag.

Prima breedte aankoop! Kan zowel op de flank alsmede op de aanvallende middenveld positie uit de voeten.

De 4 miljoen kan ik moeilijk geloven of er moet een tegemoetkoming in andere vormen zijn afgesproken. Maar ik ben enorm blij dat deze gozer weg is. Kan prima voetballen, maar het was wat betreft mentaliteit en respect richting het publiek 1 groot brok ergernis, die zal wat dat betreft flink aan de bak moeten.
De kleedkamer moet nu wel worden uitgebreid, want daar past zijn ego nu niet in.

Eindelijk een punt achter dit verhaal.

19 augustus 2017 om 08:59

Het gedrag van Larsson word door heel veel supporters afgekeurd omdat hij er zo ongeïnteresseerd bij loopt. Ik denk dat dat echt niet zo is, hij heeft altijd zijn stinkende best gedaan echter lijkt het door zijn uitstraling van niet. Die uitstraling had hij bij gotenborg al en toen hij net bij Heerenveen binnen kwam ook al.

Na de transfers van St. Justen en Johnson, verwacht ik dat de heer Hamstra na de overgang van Larsson gaat zeggen dat het transferbedrag niet klopt en dat er veel meer is betaald. Voor zover mijn voorspellende gave op basis van de vorige uitspraken van Gerry Hamstra.
On: 4,5 miljoen is een koopje voor Larsson. De posities zijn nu dubbel bezet bij Feyenoord. Ik hoop dat hij gaat passen bij de cultuur van de club. Over het algemeen gaan technische spelers ten onder aan het spel van Feyenoord ten kosten van hard werken. Hopelijk kan Sam net zo frivool blijven als bij Heerenveen.

19 augustus 2017 om 09:00

Het kan toch dat Feyenoord de media bespeeld om de eigen supporters tevreden te houden? Transfersommen die niet officieel naar buiten gebracht worden hoeven echt niet altijd te kloppen hoor.

19 augustus 2017 om 09:12

Daar kan je best wel gelijk in hebben. Volgens mij doen de clubs officieel geen transfersommen naar buiten brengen. Dus wat dat betreft blijft het speculeren. Ik haalde trouwens ook Johnson (Ajax) aan, na die transfer gaf Hamstra ook aan dat het bedrag hoger ligt dan twee miljoen. Het eerste deel van mijn vorige bericht is overigens meer met een knipoog geschreven.

Waar is de eigen jeugd gebleven???! Helaas wordt Feyenoord weer een koop club... Dat heeft de club jaren terug kapot gemaakt.

19 augustus 2017 om 09:00

Ik vind dit geen goede benadering. Je kan ook zeggen; de huidige jeugdspelers zijn (nog) niet van de gewenste niveau die Feyenoord nastreeft om direct mee te kunnen doen. Jeugd is leuk, maar als het niet voldoet dan ben je genoodzaakt om investeren in externe spelers. Als je naar de komende lichting aan jeugdspelers kijkt, dan ziet het er gunstiger uit dan de huidige. Al begrijp ik natuurlijk wel je angst, als je kijkt waar Feyenoord vandaan komt. Ik denk wel dat de mensen bij de club lering hebben getrokken uit het verleden.

19 augustus 2017 om 09:33

Wie zou jij graag willen zien als jeugdspeler? Schuurman die het lastig had bij Willem ll? Verdonk die bankzitter was bij Pec?

19 augustus 2017 om 09:40

Als de jeugd voldoet aan het niveau krijgen ze echt wel de kans, zoals Toure die op zijn 16e (!) al aanhaakt bij de selectie of Nieuwkoop die 'gewoon' basisspeler wordt. Maar de afgelopen jaren blijkt was het gewoon wat magertjes wat betreft jeugd, aangezien toptalenten weggekaapt werden (Chong, Kongolo, etc.). En het niveau is ook gewoon omhoog bij Feyenoord in tegenstelling tot tijdens de crisis, waar ze, uiteraard noodgedwongen, de kans kregen. Dit is gewoon verstandig beleid. Goede aankopen binnen het budget, die ook nog eens restwaarde hebben als spelers met potentie.

19 augustus 2017 om 10:14

Het probleem is dat de jeugdspelers die talentvol waren en nu eventueel voor een plaats in de A selectie in aanmerking waren gekomen weggekocht zijn door PL clubs. Die spelers verdienen nu bakken met geld en dat ze nu nog in de jeugd of in het tweede elftal spelen boeit die knaapjes niet.

19 augustus 2017 om 13:13

Grootste verschil met toen is dat er nu spelers worden gekocht van tussen de 20-25 jaar. Op Diks na denk ik dat alle aankopen deze transferperiode heel goed kunnen uitpakken om zo voor het dubbele bedrag de Kuip te verlaten. Het zijn geen spelers aan het eind van hun latijn waar je verlies op zal maken. Ik kijk in ieder geval steeds meer uit naar dit seizoen.

Ik ben benieuwd welk rugnummer Larsson toegewezen krijgt. Is het nummer 11 dan ben ik zeker dat van Persie niet meer komt. Krijgt hij een ander nummer dan houd ik nog goede hoop.

On: Voor 4 miljoen is het een koopje. We betaalden ooit 3.5 voor Bilal dus ik denk dat Heerenveen een beetje medelijden met ons had. :P

Dit zou zo maar eens de revelatie van het seizoen kunnen worden. Ik had gehoopt op Van Persie maar dit is een prima alternatief. Ik hoop dat hij vooral op 10 zal worden geposteerd en dat Feyenoord daarmee ook gevaarlijker wordt door het midden ipv alleen de zijkanten. Met Boetius, Larsson, Berghuis/Toornstra zou Jorgensen verzekerd moeten zijn van voldoende aanvoer.

Ja inderdaad, deze jongen kan prima uit op numero 10. Daar kunnen we wel wat techniek gebruiken.

Mooie uitdaging voor Larsson. Hij speelt CL. Mocht hij zich daar goed manifesteren kan hij zich in de kijker spelen bij clubs die hoger staan aangeschreven dan Celta en (met alle respect) Benfica. Ga hem wel volgen, want op de een of andere manier vermoed ik dat Feyenoord zijn plafond wel is. Alleen jammer dat je een speler als Larsson nu weer tegen je krijgt in de eredivisie.

Begrijp alleen niet zoveel van de hoogte van de transfersom (mocht dit kloppen). Ik begrijp de transfergeschiedenis en dat dat er mogelijk mee te maken heeft dat de deal lager uitvalt, maar er zit nogal een gat tussen ruim 4 en 8 miljoen...

19 augustus 2017 om 16:32

Alleen in het buitenland staan benfica en celta weer hoger aangeschreven dan feyenoord ongeacht de cl. Dus dan zou hij vanuit die clubs in principe nog een stapje hoger kunnen hij zou kunnen wanneer hij goed presteert bij feyenoord.

Feyenoord is in ieder geval al 'kampioen' geworden van deze transferwindow. De ploeg uit Rotterdam heeft uitstekende zaken gedaan door elke linie te versterken. Haps, st. Juste, Amrabat en nu Larsson. Dat zijn meer dan degelijke spelers die ervoor gaan zorgen dat je de uit-punten tegen kleinere clubs pakt. Wat dat betreft geeft Feyenoord een sterk signaal af aan de concurrentie. Die tot op heden alleen maar sleutelspelers zagen vertrekken. Zoals het er nu naar uitziet geef ik Feyenoord de meeste kans op de titel.

19 augustus 2017 om 16:39

Met alle respect hoor, maar ik denk dat een ajax dat soort spelers niet hoeven te hebben. Is al zo vaak voorgekomen dat zulke spelertjes het leuk doen bij subtoppers, maar niet kunnen wennen aan het gebrek aan ruimte bij ajax. Van de 4 die jij noemt zie ik alleen st juste kans maken om zich als bankzitter omhoog te werken. De rest zou een directe versterking moeten zijn, maar dat zijn ze niet.

19 augustus 2017 om 21:15

@afcasander
Haps is een prima back met veel potentie.
Armrabat is een prima middenvelder die je ook nog als back kan inzetten en heeft een uitstekende techniek
St Juste, ja dat wordt gewoon een prima speler voor Feyenoord
Maar Larsson en Boetius die jongens kunnen dingen, zoveel techniek en snelheid dat zijn gewoon toppers.

Dit lukt mij niet te kloppen, of die 7 miljoen klopt niet. Anders moet Heerenveen wel gek zijn om hem voor bijna de helft te verkopen. Het is de telegraaf, die is doorgaans over Ajax prima geïnformeerd. Maar of dat ook voor Feyenoord geldt?

19 augustus 2017 om 10:51

De Telegraaf is altijd uitstekend geïnformeerd over Feyenoord i.t.t. AD.

19 augustus 2017 om 12:12

Zou het echt een klootzak zijn.
Volgens ij valt het allemaal wel mee. Hij was al 1.5 seizoen klaar bij Heerenveen wilde niet meewerken en dan kom op je op dit punt.
Het is voor Feyenoord een meer dan prima speler die ook op 10 kan en we hebben de flanken sterk dubbel bezet.

IK op nog ingaande en uitgaande transfer en dat is Nelom weg en daar nog een reserve back voor terug die de bal naar de zelfde kleur kan spelen.dan hebben we de selectie toch aardig op orde voor begin van europa .

Psv en ajax zullen nog wel nog wel spelers gaan halen maar ja als ze allemaal zolang moeten wennen als Neres dan hebben we daar nog geen last van

19 augustus 2017 om 15:15

Het is niet netjes en ik geef er zeker niet de voorkeur aan, maar hij speelde al 3 volle seizoenen bij Heerenveen en is al 24. Vanuit dat oogpunt kan ik een stap hoger zeker begrijpen.

Hoe dan ? Ik dacht dat sch 7mil de hele tojd vroeg..

Bizar. Heerenveen wijst een bod van 7 miljoen af van Celta. En feyenoord betaald maar 4 miljoen?

19 augustus 2017 om 21:17

@limboroy,
Kunnen misschien nog bonussen en doorverkooppercentage op zitten.

Het uiteindelijke bedrag zal denk ik met bonussen rond de 6 miljoen zijn, maar dan nog: een koopje als je nagaat in welke fase van de transferperiode we zitten en de initiële vraagprijs van Heerenveen (7 miljoen geloof ik).

19 augustus 2017 om 14:06

Nee, de max is naar verluidt 4,5 mln

19 augustus 2017 om 15:34

AD en Leeuwarder LC melden nu 7 miljoen + bonussen..

We wachten het af.

19 augustus 2017 om 16:54

@ Bennieee

Dacht ik al, 4.5 zou ook vanuit Heerenveens perspectief zowat een uitverkoop zijn. Wel verwacht ik dat het bedrag niet hoger dan 8 miljoen zal zijn. 5 a 6 miljoen vast en 2 miljoen aan variabelen zou nog steeds uitstekend zijn.

Ik vind het wel een risico voor Feyenoord dat ze deze speler in huis halen. Deze speler heeft Lemic als zaakwaarnemer en we weten allemaal nog wat een ellende dat gaf met Gudelj bij Ajax die ook Lemic als zaakwaarnemer heeft. Mocht Larsson geen basisplek krijgen kan Larsson wel eens een blok aan het been zijn. Of als hij het goed doet zal hij weer een transfer willen forceren en daar zelfs werk voor willen weigeren om dat te bereiken.

Haha, Celta afwijzen voor 6 en dan Feyenoord verkopen voor 4? Come on...
Gegadigden genoeg. Ik ga uit van min 6mln + bonussen. 7, max 8 mln als t allemaal goed gaat. eerste keer dat Rotterdammers de Telegraaf geloven denk ik zo

Weer dat geneuzel over geld.als het geld er is en je hebt hem nodig,gewoon kopen.goede versterking voor Feyenoord.geld hoort op het veld en niet op de bank.

Gouka geeft op twitter aan, dat hij het eigenlijk niet weet. Hij baseert zich puur op het Celta verhaal.

Feyenoord is een betrouwbaarder dan Spaanse clubs, qua bankgaranties etc. Verder onderhouden Van Geel en Hamstra een goede relatie qua transfers. Heerenveen weet dat als ze bij Feyenoord aankloppen voor een bankspeler, dat Feyenoord niet moeilijk zal doen zoals bij Hahn en Woudenberg. Andersom verwacht Feyenoord dan een goede prijs voor bv. een St Juste en Larsson.

Met Larsson heeft Feyenoord een geweldige slag geslagen qua creativiteit en rendement.

19 augustus 2017 om 19:39

Maar niemand weet het überhaupt, 4 kan even grote onzin als 7 of 10. De clubs hebben er geen uitspraak over gedaan. Media kan alleen maar gissen.

Een club gaat in ider geval geen miljoenen inleveren om niet moeilijk te doen. Het blijft business, enige coulance kan, maar gen miljoenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren