Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hij stond symbool voor het ondermaatse optreden van Ajax’

Laatste update:

Ajax kent een dramatische start van het seizoen, want de competitie werd begonnen met een nederlaag tegen Heracles Almelo, men werd uit de Champions League-voorronde gekegeld door OGC Nice en donderdagavond bleek de club uit Amsterdam evenmin opgewassen te zijn tegen Rosenborg BK (0-1). Niet alleen de resultaten, maar ook het vertoonde veldspel baart zorgen, zo schrijven de kranten.

Trouw constateert dat ‘de verbanden nog losser’ zijn dan onder Peter Bosz. Ajax legt net als onder de vorige trainer een hoge mate van risico in zijn spel, maar combineert dat met voetbal van een veel minder hoge kwaliteit, zo oordeelt het dagblad. Dat heeft onder meer te maken met de wisselvallige prestaties van Lasse Schöne en Hakim Ziyech, zo klinkt het, en daar sluit het Algemeen Dagblad zich bij aan.

SHOTS FIRED! 🔫🔫 Hakim Ziyech gaat er met gestrekt been in tegen Marc Overmars...

Geplaatst door voetbalzone op donderdag 17 augustus 2017

Zo schrijft die krant dat Ziyech tegen Rosenborg zijn creatieve geest ‘rust gunde’ en dat Davy Klaassen er niet meer is om het elftal met zijn ‘leiderschap, fanatisme en gif’ bij de hand te nemen. Vrijwel niemand kon zich donderdag aan de Amsterdamse malaise onttrekken en dat gold ook voor David Neres, zo meldt het Algemeen Dagblad. De Braziliaan stond ‘in zekere zin symbool voor het ondermaatse optreden van Ajax’, zo valt er te lezen.

“Voor Neres werd in januari al de vette Amsterdamse bankrekening aangesproken, zodat hij dít seizoen klaar kon zijn om Bertrand Traoré definitief te vervangen. Maar tijdens de eerste wedstrijden van dit seizoen verloor hij de concurrentiestrijd van Kluivert. Tegen Rosenborg werd duidelijk waarom.” Ook Kasper Dolberg kon zich niet onderscheiden en de Volkskrant noemt de stagnatie van de Deen ‘zorgelijk’.

NRC stelt na het duel met Rosenborg vast dat er voor het eerst ‘geen enkele sprake was van dominantie of enthousiasmerend voetbal’: “Het was een onmachtig vertoon van misverstanden en gebrek aan fantasie.” Het dagblad meldt dat de return in Trondheim ‘de wedstrijd van het seizoen’ is voor Ajax en dat directeur spelersbeleid Marc Overmars en de rest van Ajax voor een ‘woelige week’ staan.

Zou jij David Neres in de basis zetten bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grappig hoe indd iedereen neres afmaakt, maar kan zo tal spelers opnoemen die matig waren. Verder kunnen we steeds over de 12 mil hebben ma dat slaat nergens op.

18 augustus 2017 om 08:56

Eens. Heel makkelijk om Neres af te kraken in een slecht lopend elftal. Heeft bij vlagen best leuke dingen laten zien.

18 augustus 2017 om 09:31

@ koning020,

eens, die jongens is er ook nog niet zo heel lang.
Maar Dolberg, Ziyech en de Ligt wat zijn die aan het doen?
Die worden met de week slechter.

18 augustus 2017 om 11:33

Eens, maar Ziyech steekt er wel echt uit, in negatieve zin. Die man lijdt zoveel bal verlies en bijna iedere bal is kut. Erg jammer, dus hij kan Overmars wel verwijten maar hij mag ook wel een beetje zelfreflectie tonen... Dit team is echt dramatisch slecht in vorm, ook al komen er versterkingen, met zo weinig inspiratie in je spel kom je er ook niet.

18 augustus 2017 om 12:53

De ligt speelde gisteren gewoon een goede wedstrijd, was samen met Younes het enige lichtpuntje wat mij betreft (al speelde Dijks ook niet heel slecht). Voor de rest is het duidelijk dat er nog het een en ander bij moet want op deze manier gaat het een lang seizoen worden...

18 augustus 2017 om 09:00

Precies lekker makkelijk om Neres na deze wedstrijd weer beetje bij beetje af te schrijven en kapot te maken.. terwijl juist toen Kluivert erin kwam het spel minder werd..

18 augustus 2017 om 12:17

Het enige waaraan in me ergerde was dat hij nooit een volle sprint trekt. Kluivert viel ook niet super in maar hij probeert er iig op snelheid voorbij te gaan. Maar Neres heb ik zelfs geen idee hoe zijn snelheid is omdat hij altijd zo'n ingehouden dribbel heeft

18 augustus 2017 om 14:42

Ik zag hem een aantal keer zonder bal diep gaan anders waar wel snelheid in zat, maar dan moet hij wel de bal krijgen wat niet gebeurde.

18 augustus 2017 om 09:01

Neres speelde zeker niet goed maar werd vaker verkeerd dan goed aangespeeld.
Maar het wordt wel tijd dat Dolberg weer eens iets laat zien. Ik ben bang dat als hij nu de overstap naar een grote club maakt dat hij totaal weg valt. Bij ajax blijft hij wel opgesteld worden. Als hij zo speelt krijgt hij bij andere clubs weinig kansen.

18 augustus 2017 om 10:17

@janssen: Als Neres niet functioneert kan Dolberg dat ook niet. Dolberg zwemt omdat hij afhankelijk is van aanvoer, en juist daar loopt het niet. Dolberg kan toch moeilijk als spits zelf de ballen gaan halen, dan is er ook geen spits meer. Het grote probleem is dat iedereen maar wacht op creatieve ingevingen, maar dat er tactisch geen duidelijke lijnen zijn, geen automatismen. Kijk naar de manier waarop Utrecht woensdagavond Zenit te pakken heeft genomen, daar zat primair een pure en duidelijke tactiek achter. Spelers moeten boven alles ondergeschikt worden gemaakt aan het tactische concept, daarbinnen mogen ze laten zien wat ze kunnen.

18 augustus 2017 om 09:14

Neres kwam nauwelijks in het spel voor omdat werkelijk elke bal via links ging. Wat ik totaal niet begrijp, waarom heeft Dijks een van de hogere cijfers? Dit speelde echt dramatisch, in balbezit, omschakeling en verdedigend. Zat in het stadion en heb me kapot geergerd aan het gebrek aan voetbalgogme bij Dijks. Pure armoede dat er weer een beroep op hem gedaan wordt.

18 augustus 2017 om 10:25

Ik vond Dijks de enige die aanvallend wat bracht eigenlijk.

of althans, dat probeerde.

18 augustus 2017 om 09:19

Ik zou Neres niet willen afbranden na deze wedstrijd maar vind wel dat we het over die 12 miljoen moeten hebben. Neres kan er natuurlijk niks aan doen dat dat voor hem betaald is. Maar voor 12 miljoen verwachten we wel een aankoop die er staat. Dit gaat rechtstreeks tegen het beleid van Cruyff in. Ik snap dat iemand moet wennen en zich nog gaat ontwikkelen maar voor 12 miljoen hem eerste een half jaar laten banken en vervolgens half basis/half invalbeurten geven dat vind ik bezopen. Er mag weleens weer kritisch worden gekeken naar het bestuur en de scouting.

18 augustus 2017 om 10:08

Ligt dat aan het bestuur en de scouting dat die jongen nauwelijks in de diepte wordt gestuurd. Je zag heel goed dat zijn medespelers echt zoekende waren hoe ze hem het beste konden gebruiken. En hij kreeg me een paar kansloze ballen zeg. Die diepe ballen die Younes kreeg, kreeg Neres niet een keer. Ligt dat aan Neres, of ligt dat aan het ontbreken van een speler met een linkerbeen en een goede crosspass. Het was zeker niet best wat hij liet zien, maar hij werd ook op geen enkele manier geholpen.

18 augustus 2017 om 13:26

Ik kraag Neres ook niet af om deze wedstrijd. Die jongen kan wel iets en eind vorig seizoen leek hij makkelijk te scoren. Maar het is toch wel hoogst opmerkelijk dat het blijkbaar geen wereldtalent is (anders zou hij continu spelen) en er wel 12 miljoen voor betaald is.
Voor de duidelijkheid: ik hoop dat Neres de komende 10 wedstrijden een basisplek krijgt zodat hij zich kan bewijzen.

18 augustus 2017 om 09:31

Het lag zeker gisteren absoluut niet aan Neres. Enige gisteren met een voldoende was voor mij Dijks. En dat dan voor zijn inzet.

18 augustus 2017 om 12:23

Dijks en Younes voor mij. En dat zegt toch wel een hele hoop. Younes laat bij vlagen nog wel zien kwaliteit te hebben maar Dijks is pure middelmaat.

18 augustus 2017 om 09:55

Het gaat juist wel om 12 miljoen. Zo gaat dat ook bij Neymar/Pogba. Van zo'n aankoop verwacht je meer. Als je het dan niet waar maakt, lees je overal zijn aankoopsom. Zo werkt het nu eenmaal. In dit soort wedstrijden moet je er staan. Hij heeft ook probleem dat Veltman hem niet genoeg aanspeelt, veltman gaat er ook nooit overheen. Wel voorspelbaar dus.

Ik vond het een beetje zwaar om hem als voorbeeld te pakken. Zoals ze in de rust en na de wedstrijd hebben laten zien, zoekt Neres heel snel de diepte op en goed ook. Maar krijgt gewoon geen enkele bal in de diepte. Vd Beek kon hem simpel wegsturen, maar koos voor de optie terug. Schone trapte er twee over de zijlijn en ziyech idem. Als die een bal kreeg, deed hij er ook niet heel veel mee, daar niet van hoor, maar zijn kracht ligt in de ruimte zoeken. Dan moet je hem daar ook benutten lijkt me. Het was allemaal niet best, op younes na. Dat was een plaag, kwam een aantal keren goed naar binnen, maar ook buitenom. Gaf voorzetten en ging diep. De enige speler met gevaar gisteren.

Ik zou Neres zeker in de basis zetten samen met kluivert. Younes zou ik snel verkopen.

18 augustus 2017 om 09:01

Dit roep ik ook al een tijdje, maar gisteren zag je toch weer wat younes echt kan.

Toch denk ik dat je met Neres en Kluivert dolberg weer veel meer in het spel betrekt.

18 augustus 2017 om 09:21

Eens maar ik denk dat het voor Younes ook weer ff duidelijk is geworden dat hij gewoon voor moeten gaan geven en niet alleen voor eigen succes moet gaan. De laatste tijd gaf hij werkelijk niks meer voor..

18 augustus 2017 om 09:01

Alsof kluivert wat brengt. Hooguit frustraties en onnodige kaarten.

18 augustus 2017 om 09:02

Grappig dat bij Kluivert het 'bravoure' en 'flair' genoemd wordt, maar bij Younes oneffectief.

Volgens mij speelt Younes nog altijd beter dan Kluivert, maarja de ene heeft zijn achternaam en opleiding mee (ajax)

18 augustus 2017 om 14:50

Precies. Ik stoor me ook al een tijdje aan het ophemelen van kluivert. Die jongen speelde vorig jaar echt niet goed ofzo. Af en toe zag het er leuk uit, maar je had er niks aan. Voerde zijn acties steeds veel te ver door. Ook die actie waar opeens heel nederland het over had hoe goed het was tegen nice voordat ajax scoorde liep hij zich in principe gewoon vast, maar had je mazzel dat balbezit behouden bleef. Hij is echt nog niet beter dan younes.

18 augustus 2017 om 09:37

Younes deed het vorig seizoen goed in de EL. dit seizoen kan hij belangrijker worden voor Ajax, alleen oefenen op voorzetten en afronden

Twee namen, Klaassen en Bosz.
Die twee waren o zo belangerijk voor Ajax.
Davy met z'n ongekende drive en een coach die niets anders eisde dan een goed resultaat met (soms) prachtig voetbal.
De angels van het elftal waatvan men van te voren ook wel zag dat die gemist zouden worden.

18 augustus 2017 om 09:57

Lijkt me nogal een wijd openstaande deur. Logisch dat je aanvoerder en uitstekende coach (al weigeren sommige fans dat nog steeds uit te spreken) gemist worden. Alleen dat het verval zo groot zou zijn, had waarschijnlijk niemand verwacht. Met alle respect voor Heracles en Rosenborg, maar dat soort teams moet ook het overgebleven Ajax kunnen oprollen.

18 augustus 2017 om 10:19

Ach ja, Bosz en Klaassen verloren vorig jaar ook met 4-1 van Rostov.

18 augustus 2017 om 12:46

Bosz was toen op zoek naar z'n basis 11. Kijk maar eens wie er toen speelden. Dat is nu niet het geval.

18 augustus 2017 om 14:50

Niet? Ik verwacht dat er bij ajax ook nog wel wat geschoven gaat worden...

Zegt het al een tijdje maar Ajax heeft een hele slecht spits op het moment die parasiteert op een paar leuke wedstrijden van vorig jaar.
Was even ik een bloedvorm maar dat is weg en komt volgens niet meer terug.
Je hebt niets aan hem , en Huntelaar lijkt me ook niet meer echt te hebben als ik hem zie.

Dit word een moeilijk jaar voor Ajax.

18 augustus 2017 om 09:03

Dat komt omdat ze beide geen bal krijgen waar ze iets mee kunnen.. hoeveel kansen krijgen dolberg en ook Huntelaar nou de afgelopen tijd? Als je dolberg een kans geeft is het bijna altijd raak, maar hij heeft niks aan een bal 10 meter over de middelijn, en dat zelfde geld voor Huntelaar.. Huntelaar een echte afmaker en dolberg is een topspits als hij de kansen krijgt of iets meer ruimte heeft om zelf iets te creëren.

18 augustus 2017 om 10:29

@burwatti: Met spitsen als Dolberg en Huntelaar moet je het systeem van je team erop afstemmen dat er goede aanvoer is. Dat was vorig jaar al het probleem met Youness, die kapte alles naar binnen om voor eigen succes te gaan. Daar ga je al als spits. Het grootste probleem van de uitschakeling door nice en het verlies van gisteren is dat er geen echt doordacht tactisch plan ligt. Tegen Nice zijn ze gewoon zelf in de fuik gelopen (geen tactisch plan dus), tegen Rosenborg hoor ik de trainer alleen maar zeggen dat het de bedoeling was om diepteballen tussen de linies te spelen. Dat is dan wel met het meest onbenullige tactische plan dat je je kunt voorstellen. Kijk naar de manier waarop Zenit woensdag werd verslagen, dat is 60 % tactiek, 20 % absolute inzet in dienst van de tactiek en 20 % creativiteit. Dáár gaat het dus mis bij Ajax.

18 augustus 2017 om 09:04

Hij blijft talentvol maar hij heeft in totaal meer slechte dan goede wedstrijden gespeeld. Nu kan dat gezien zijn leeftijd, maar als je leest hoe hij vorig jaar gemotiveerd moest wórden en als je hem nu rond ziet lopen dan lijkt hij een motivatie probleem te hebben.

Laat Neres nou 10 wedstrijden basis spelen en hem daarna beoordelen.

Neres treft geen blaam, de jonge speelt zonder zelfvertrouwen en dat is de schuld van het TH. Overmars gaat zich nergens druk om maken, hij heeft zijn vrienden van de RVC te vreden gehouden door de verkoop. Keizer gaat door de interne vriendjes kliek geslachtoffert worden als het resultaat niet verbetert.

Neres heeft het tot nu toe moeten hebben van invalbeurten. Die jongen kun je niet verantwoordelijk houden voor de slechte prestaties. Hij heeft nauwelijks wedstrijdritme. Veel kwalijker vind ik de houding in het veld van de overige spelers. Schone kan het niet meer aan lijkt het wel. Ziyech verzet veel minder arbeid. Dolberg staat te dolen in de spits. Kluivert en Younes brengen veel te weinig. Verdediging is veel te slap, met risicovolle breedte balletjes in plaats van vooruit durven voetballen.

Neres moet ook wel wat meer kansen krijgen, het was gisteren niet goed, maar goed was het bij niemand. Alleen Dijks en Younes waren redelijk. Dolberg afzeiken en zeggen dat zijn ontwikkeling stagneert is echt grote onzin, hij kan er niets aan doen dat hij niet gevonden wordt, want hij loopt goed, probeert ook mee te voetballen, probeert aanvallen op te zetten, maar hij krijgt bijna geen bruikbare ballen. Ik ben ervan overtuigd dat als het team weer begint te draaien, hij ook weer gaat scoren.

18 augustus 2017 om 14:55

Hij loopt juist niet goed. In de 16 staat hij altijd op een andere plek dan waar de bal komt, terwijl er genoeg ballen op logische plekken terecht komen. En gister heeft hij buiten de 16 vrijwel geen bal goed geraakt. Hij sjokt wat over het veld heen en wanneer een bal perfect aankomt probeert hij iets, maar anders niet.

Het is een gotspe dat in een europacuowedstrijd ene Michel Dijks in de basis staat. Daar kan Keizer waarschijnlijk niet veel aan doen alhoewel hij ook kan zeggen tegen Overmars dat hij hem gewoon niet opstelt. Maar ik vrees dat het echte probleem Keizer is. Deze man heeft totaal niet het niveau, het overwicht, de statuur en de persoonlijkheid om Ajax 1 door 'europa en de competitie te leiden. Ik zie alleen maar chaos en paniekvoetbal. En bij vrijwel alle spelers een gebrek aan inzet, beleving en de wil om te winnen. Het is na 4 wedstrijden weer afgegleden richting niveau de Boer. Futloos geschuif, geen beweging, niet hoog vastzetten, etc. Een onevenwichtige selectie en een veel te lichte trainer is wederom een typisch gevalletje wanbeleid van Overmars en van der Sar. Zyech moet de hand in eigen boezem steken want hi speelt ook zonder enige beleving maar hij heeft el een punt met zijn kritiek op d directie van Ajax.

18 augustus 2017 om 10:16

Wat een domme reactie, Dijks was gisteren een van de weinige spelers die het aardig deed..

Het wijzen naar spelers is totaal onnodig. Ajax speelt op een ondergrens die ze het afgelopen seizoen ook vertoonden in de uitwedstrijden tegen Lyon en Schalke. Wat is vooral het probleem? Een te jong elftal. Niet voor niets spelen er bij succesvolle clubs 'bewezen/ervaren spelers. Dit om een basisniveau te garanderen. Waarom Ajax denkt deze voetbalwetmatigheid te kunnen negeren is mij onduidelijk.

Je kan Neres niet volledig afbranden op enkel deze wedstrijd, maar feit is wel dat hij veel geld gekost heeft, meer dan een half jaar bij Ajax rond loopt en toch ook al 20 jaar is.
Dan mag je langzamerhand toch verwachten dat hij gaat presteren, dat wennen etc houdt een keer op. Zeker met zo'n prijskaartje, Op Sulejmani na duurste aankoop ooit van Ajax.

Als je dan ziet dat hij door een 2 jaar jonger talentje als Kluivert buiten de basis gespeeld wordt is dat toch wel opmerkelijk. Je zou beter Neres de kans kunnen geven in de basis (meerdere wedstrijden achter elkaar) en Kluivert eventueel als vervanger inbrengen als Neres of Younes matig spelen. Oh ja hoe is het trouwens met die Cerny tegenwoordig? Dat 'enorme talent' is ook alweer bijna 20 en lijkt flink voorbij gestreefd door Kluivert...

Neres uit Brazilie halen, hem 6 maanden op de bank laten en hem gewoon zo laten spelen? Iedereen weet dat de meeste Brazilianen moeite hebben met landen als Duitsland en Nederland. Gozer heeft totaal geen vertrouwen.

Voetballend liep het gisteravond totaal niet. Als team hebben ze elkaar in de steek gelaten, maar Neres was duidelijk niet het symbool van de ondermaatse prestaties. Neres, wanneer hij de bal had, liet redelijke dingen zien en werd verder overgeslagen in het spel.

Younes en Dijks speelde ook redelijk, voetballend misschien niet, maar ze vochten in ieder geval voor wat ze waard zijn. Nee, ik vind het heel makkelijk om iemand aan te gaan wijzen, maar dit was gewoon een collectief falen.

Dat hier de Ligt en van de Beek zo'n hoge waardering krijgen geeft ook alleen maar weer aan hoe spelers worden beoordeeld.

Beetje lullig om deze jongen nu af te vallen want Kieft liet even zien hoe vaak hij werd overgeslagen en wat voor onmogelijke zaad ballen hij wel kreeg. Echt ongelofelijk!!

Aanvoerder Veltman staat symbool voor de magere prestaties van Ajax.

Iedereen heeft zijn mening over zijn houding en verdedigende kwaliteiten. Maar een aanvoerder hoort een natuurlijke leider te zijn, dat hoeft niet eens altijd de beste speler te zijn. Keizer en zijn staf hebben de weg van de minste weerstand gekozen.

Daarbij is het lachwekkend dat de 3x afgewezen Dijks nu weer de vaste linksback is. Dat de op zijn retour zijnde Schöne nog steeds een belangrijke positie heeft binnen het elftal en dat de vleugels maar niet willen renderen.

Verder is het spel eerder saai (a la de Boer) dan sprankelend (zoals zo vaak onder Bosz). Keizer heeft weinig op zijn palmares, behalve een goed seizoen bij jong-Ajax. Maar bij de vorige clubs hield het ook niet over. Van assistent Spijkerman weten we dat hij liever minder risico's inbouwt, wat dat betreft past hij met zijn visie ook helemaal niet bij Ajax. Maar goed, Bergkamp en consorten kunnen goed met de huidige staf overweg.

De leiding heeft gefaald. Ze hadden na het vertrek van Bosz voor Ten Hag moeten gaan en met Keizer als assistent (iets wat hij in 1e instantie ook ambieerde). Nu zitten er iets teveel jaknikkers bijelkaar op de bank...

Haha en Ziyech maar overal verkondigen dat het elftal er beter voorstaat dan vorig seizoen. Die jongen is toch ook niet meer serieus te nemen.

Neres word gewoon comedy genegeerd door de ander...maakt loopacties.. kan de bal al tig keer krijgen ...gebeurt niet. Waarom? Al sla je me dood...misschien wel omdat hij duur was.
Maar hij en Dolberg worden dood gespeeld door de andere.

18 augustus 2017 om 09:48

Gisteravond in het stadion exact hetzelfde gezien. Of niet worden aangespeeld, of in een kansloze positie, of naar binnen komen zodat Veltman er over heen komt. Dat laatste kun je Keizer aanrekenen, want Kluivert deed precies hetzelfde dus een instructie

Wat doet Hennie Spijkerman überhaupt bij Ajax? Wat heeft de man voor verdiensten? Gehaald door ed Boer en we weten allemaal wat voor voetbal dat heeft opgeleverd. Bosz had helemaal gelijk toen hij stelde dat Spijkerman eruit moest. Ee waarom geeft een keeperstrainer instructies aan een invallende spits? Wat is dat voor een idioterie? En dan heb ik het nog maar niet eens over die krankzinnige multomappen en schrijfblokken die ze allemaal bij zich hebben naast het veld...

Zyech is altijd een jongen geweest die gewoon voetbalt en zijn ding doet. Die man let echt niet op of het even harder moet of sneller. Alles gaat aan hem voorbij' er moet gewoon iemand de leiding nemen maarja wie kan dat? Neres afkraken is echt belachelijk' met zo'n slappe middenveld en verdediging waar iedereen doorheen kan lopen ga je de voorhoede afkraken die alleen maar slechte ballen krijgt. Younes is altijd een blinde paard geweest maar nog altijd beter dan Kluivert en Neres vind ik. Deze jongens moeten gewoon wakkergeschud worden met een paar zweepslagen xD wat een slappe hap. Beter verpesten ze mijn toto dit weekend niet

Het verbaasd me dat iedereen altijd kritiek op Neres heeft terwijl Dolberg wekelijks faalt. Dolberg heeft eind vorig jaar 2 goeie maanden gehad en dit jaar 1 belangrijk doelpunt gemaakt maar verder heel weinig laten zien. Wekelijk staat hij in de basis om ongeinspireerd en plichtmatig mee te mogen ballen. Heel af en toe zie je iets van klasse maar echt veel te weinig voor een spits die tientallen miljoenen euros moet kosten. Dikke strik erom zou ik zeggen. Neres krijgt af en toe een kansje en wordt dan gelijk afgerekend op het feit dat hij een niet draaiend elftal ook niet aan de gang krijgt. Volgens mij is het elftal totaal in niet in balans. Te weinig verdedigend ingestelde spelers. Elke tegenstander die durft te voetballen maakt het Ajax moeilijk.

Wat een onzin on Neres zo af te serveren. Hij liep gister de hele tijd vrij, zijn directe tegenstander te slim af maar niemand durfde een bal te geven. Alleen al 3 momenten waarop van de Beek de bal liever terugtikt dan meegeven aan Neres.

Hij speeld juist goed zonder de bal. Zag precies waar de ruimtes lagen en wilde die graag gebruiken. Alleen als je geen bal krijgt kan je je ook niet laten gelden.

Een ieder die anders denkt of wat zegt word eruit gegooid, kijk bazoer tete riedewald bosz en jonk , alleen die papegaaien op de bank spijkerman ami en bergkamp dat is ajax, niet de club van de supporters, die zijn er voor te betalen

Ik zat in het stadion en er gebeurde tenminste wel iets als Neres aan de bal kwam, daarbij toonde hij wel 100% inzet. Iets wat je niet kan zeggen over Dolberg, die ongeïnspireerd over het veld sjokte. Schöne kan het Europese niveau qua handelingssnelheid duidelijk niet meer bijbenen en vertraagde het spel alleen maar, wat zich uitte in twee keer dom balverlies in de slotfase en daarna het pakken van een gele kaart uit frustratie. En Veltman, tsja Veltman, speelde niet eens heel dramatisch maar toch weer een cruciale blunder...

Ik zou eerder de schuld leggen bij meneer "superster" ziyech die moet er gewoon staan schone, veltman en dijks kunnen niet beter spelers als de ligt, neres, van beek, kluivert en dolberg gaan sws wisselvallige wedstrijden speler al mag dolberg wel wat beter zijn best doen younes was deze wedstrijd een keer goed en gevaarlijk maar dat levert bij hem tevaak niks op

Neres speelt onder Bosz beter dan onder Keizer. Neres moet je meer diepte laten spelen en minder in de bal.

Ik snap de boosheid op Dolberg niet. Met 2 van zulke buitenspelers die alleen naar binnenkomen en geen voorzetten geven kun je hem nooit bedienen. Zijn aannames zijn wel nog steeds perfect, maar omdat die nu niet scoort lijkt het alsof die er niks van kan.

Ajax had gisteravond één echt groot probleem: het gemis aan een doordacht tactisch plan. Keizer zelf kwam na de wedstrijd met niet meer dan "we hebben afgesproken diepteballen tussen de linies te spelen". Nou, als dat het is, kun je dit verwachten. De vleugels worden te weinig of verkeerd aangespeeld, dus die functioneren niet. De spits wacht op aanvoer, maar die komt niet. Iedereen is voornamelijk voor zichzelf bezig, niemand heeft een echt beeld. En Neres, ik heb nog niet vaak een jongen gezien die zo eenzaam en op zichzelf aangewezen is. En nog, als hij goede aanvoer krijgt doet hij over het algemeen iets goeds met de bal. Die jongen is 20 jaar en woont als Braziliaan in zijn eentje in Nederland, met taalproblemen en al. Bergkamp durft niet eens te vliegen!!! Je kunt van Neres niet verwachten dat hij de boel op sleeptouw gaat nemen. Geef die jongen nou eerst eens het gevoel van vertrouwen en ga een wedstrijd in met een écht tactisch plan, dan komt alles vanzelf. Kijk maar hoe woensdag Zenit is verslagen, daar begint het!

Laten we het simpel zeggen. De huidige tactiek werkt niet. Je hebt weinig goals van het middenveld, weinig goals van de spits (mede dankzij weinig aanvoer) en weinig goals van de buitenkant.
Je zou kunnen zeggen dat Klaassen hier een gat heeft achtergelaten. Vorig jaar miste we ook scorende vermogen, dit jaar is dat nog veel en veel erger.
We moeten onze tactiek helaas gaan aanpassen. Ik vind dat Dolberg een bewegelijke speler is en Huntelaar wat statisch maar beide hebben ze ongekende klassen die we moeten gebruiken. Ziyech kan voor aanvoer zorgen voor onze spitsen, Kluivert vanaf rechts ook en dan op links zet je een verkapte back neer. Dijks of Viergever. Laten we het voorlopig met een gebrek aan verdedigers het gooien op een 3-5-2 formatie. Dat lijkt mij het meest effectief voor de huidige selectie.

Onana
Veltman
De Ligt
Aankoop
Kluivert
De Jong
Donny
Viergever
Ziyech
Huntelaar
Dolberg
18 augustus 2017 om 12:30

Klinkt logisch. Ik vind dat zowel Ajax maar ook PSV veel te veel vast houden aan hun oude manier van spelen, terwijl ze beide beter af zijn met een andere spelwijze met de spelers die ze momenteel hebben en in de vorm waarin enkele daarvan verkeren.

Ziyech blijf ik toch een naar mannetje vinden... Erg jammer want als hij in vorm is kan hij geweldige dingen laten zien. Zijn houding is soms echter vreselijk irritant, nonchalant en verongelijkt. Alsof de hele wereld rekening moet houden met de gemoedstoestand van zijne hoogheid Ziyech.

Dat staat dan toch een beetje haaks op wat ik wekelijks zie: totaal geen progressie bij Ziyech, niet in technische aspecten, niet in overzicht en al helemaal niet in zijn fysiek. Er loopt.bog altijd een graadmagere spillebeen over het veld. Dat kan gewoon niet als je naar de top wil!

Er zal nog heel veel moeten gebeuren met die jongen wil hij echt de grote man worden bij Ajax, laat staan bij een grotere club.

Het is opvallend dat als de resultaten even tegenvallen, er zoveel mensen meteen in de paniekmodus springen. In plaats van de tijd te nemen voor een grondige analyse. De Nouri-tragedie hangt nog altijd als een zwarte deken over Ajax en heeft de voorbereiding totaal in de war geschopt waardoor de vastigheid nog ontbreekt. En dan is er nog een speler die uitgerekend in de week dat Ajax moet proberen om zich voor Europees voetbal te plaatsen, bezig is om een transfer te forceren hetgeen onmiskenbaar ook gevolgen heeft voor het groepsproces en ook deze voorbereiding volkomen in de war stuurt. Een ervaren selectie weet daar waarschijnlijk nog wel mee om te gaan en waar een coach als Frank de Boer het vermogen had om dergelijke onrust in goede banen te leiden en de spelers bij de les te houden, is het natuurlijk nog maar de vraag of Marcel Keizer die vaardigheid ook (al) heeft. Paniek werkt altijd averechts en resulteert alleen maar in nog meer paniek en als er paniek uitbreekt bij Ajax, is het voorspelbaar dat de media zich op de club werpen als een roofdier op zijn prooi en proberen er zoveel mogelijk profijt van te trekken. En met pseudo-journalistieke analyses de verkoop van hun bladen op te stuwen.

Ook al zijn de heren en dames journalisten natuurlijk intelligent genoeg om te beseffen dat het volstrekt ondenkbaar is dat het leed dat men bij Ajax de afgelopen weken voor de kiezen heeft gekregen, geen gevolgen heeft voor een selectie die nog zo jong en onervaren in het leven is. Dat speelt ieder moment dat het even tegen zit, op en de gevolgen zullen voorlopig nog wel even zichtbaar blijven. Voetballers zijn gewoon mensen en het is daarom behoorlijk opmerkelijk dat het kennelijk bij niemand opkomt dat het fletse spel van Hakem Zyech, die als een grote broer was voor Appie, wellicht te maken heeft met een leed dat nog niet geheel verwerkt is. De wond is nog veel te vers om nu al helemaal geheeld te zijn en verdriet is in de meeste gevallen niet bevorderlijk voor het leveren van een topprestatie. Hoewel ik wel geinteresseerd ben in psychologie, ben ik geen psycholoog en heb ik volstrekt onvoldoende kennis van zaken om te kunnen bepalen in hoeverre de tragedie met Nouri nog doorwerkt in de prestaties van Ajax. Als ik alle emoties en verslagenheid in ogenschouw neem, die de afgelopen tijd in de media zijn getoond, en niet alleen bij Ajax, kan ik me echter nauwelijks voorstellen dat het geen enkel effect op de prestaties heeft. Daarom weiger ik ondanks de ondermaatse prestatie die Ajax de afgelopen week heeft geleverd, op dit moment de messen al te slijpen en er genadeloos op in te hakken. Dat vind ik gezien de situatie niet alleen hoogst ongepast, maar ook onrechtvaardig omdat het nu eenmaal tijd kost om het verlies van een prachtig mens als Appie te verwerken. Vooral voor hen die hem dagelijks hebben mee gemaakt en hem zo nader staan. Het kost mij al grote moeite, laat staan hoe moeilijk het is voor hen die dagelijks in zijn aanwezigheid verkeerden en zich van de ene op de andere dag niet meer kunnen laven aan zijn vrolijke aanstekelijke lach en zijn onverwoestbare optimisme. Dat is al moeilijk als het goed gaat en komt op het moment dat het even tegen zit natuurlijk dubbel zo hard aan. Mijn wens is dat men bij Ajax iets heeft opgestoken van het positivisme van Appie en vooral dat men er iets goeds mee doet om hem in ere te houden. En dat is niet een zondeboek aanwijzen voor het tegenvallende spel en resultaat of elkaar de schuld geven en verwijten te maken, maar samen de schouders eronder te zetten om het tij te keren. Ik ben er van overtuigd dat Appie het zo graag zou willen zien en dat het zo moet gebeuren. Aan mij zal het in ieder geval niet liggen.

18 augustus 2017 om 14:54

Scepticus,

Wederom een prachtig stukje, je slaat de spijker op zijn kop.

Hopelijk weten ze heel snel de draad weer op te pakken, anders wordt het een seizoen warm draaien met nieuwe spelers en dan volgend seizoen weer de voetbalwereld verrassen.

Iemand beoordelen/afmaken als hij bijna geen ballen kreeg (alles ging over links) of k*t ballen kreeg. Lekker makkelijk. Terwijl er gisteren bij hem zoveel ruimte lag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren