Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van de Beek, Babel en Van Persie in voorlopige selectie Oranje

Laatste update:

Bondscoach Dick Advocaat heeft Ajax-middenvelder Donny van de Beek en Fenerbahçe-aanvaller Robin van Persie opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Oranje speelt op 31 augustus de belangrijke WK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Frankrijk. Drie dagen later staat in de Johan Cruijff Arena het duel met Bulgarije op het programma.

Van de Beek is één van de 32 spelers in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. De middenvelder doorliep alle jeugdselecties van de KNVB, maar wacht nog op zijn debuut in Oranje. "Van de Beek maakt momenteel enorme progressie bij Ajax, dus die houden we in de gaten", zegt Advocaat over de talentvolle middenvelder, via de officiële kanalen van de KNVB.

Ook Robin van Persie staat op de lijst. De aanvaller van Fenerbahçe speelde op 13 oktober 2015 zijn laatste interland, toen verloor het Nederlands elftal met 3-2 van Tsjechië. "Robin heeft er een hele tijd niet bij gezeten. Vorig jaar heb ik met hem gewerkt en heb ik hem per wedstrijd gebracht. Het is een speler die we misschien best kunnen gebruiken."

De voorselectie bevat nog een opvallende naam: Ryan Babel. De aanvaller van Besiktas speelde zijn laatste interland in november 2011, een oefeninterland tegen Duitsland. Ook Nathan Aké, Karim Rekik en Jürgen Locadia behoren tot de 32-koppige selectie.

Zowel Frankrijk als Zweden heeft in de kwalificatiereeks drie punten meer verzameld dan Nederland en alleen de nummers één en twee maken kans op deelname aan het WK. Het groepshoofd is rechtstreeks geplaatst, de nummer twee moet zich via de play-offs zien te plaatsen.

De voorlopige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Barcelona), Maarten Stekelenburg (Everton), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging: Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt (Lazio), Matthijs de Ligt (Ajax), Bruno Martins Indi (Stoke City), Karim Rekik (Hertha BSC), Kenny Tete (Olympique Lyon), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Marco van Ginkel (PSV), Davy Klaassen (Everton), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Wesley Sneijder (OGC Nice), Kevin Strootman (AS Roma), Jens Toornstra (Feyenoord), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Portugal), Eljero Elia (Medipol Basaksehir), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Jeremain Lens (Besiktas), Jürgen Locadia (PSV), Robin van Persie (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Arjen Robben (Bayern München).

Frankrijk - Nederland wordt een ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van de beek, tuurlijk, als je 3 wedstrijden leuk speelt wordt je meteen opgeroepen. Drama

16 augustus 2017 om 17:16

Is in potentie een speler voor het Nederlands elftal en daarom laten ze hem vast proeven aan Oranje.

16 augustus 2017 om 17:17

Ja in potentie, maar vriendelijke vriend. Tegen Frankrijk moet er gewoon gepresteerd worden, er vallen er nog wat af en je moet alleen met spelers zitten die het niveau aan kunnen en kunnen invallen. Oranje is een groot lachertje

16 augustus 2017 om 17:18

Noem jij even een aantal betere spelers op? Waarschijnlijk zit van de Beek gewoon op de bank maargoed.

16 augustus 2017 om 17:24

@qaz343: Los van het feit dat hij de beste man tegen Nice de 2 wedstrijden was, is dit alleen de voorselectie. Dat wil niet zeggen dat hij in de definitieve selectie zit, laat staan in de basis, wat jij nu suggereert. En dan nog was Denniskokafca zegt, heel veel andere spelers die zijn niveau hebben en wedstrijden in de benen hebben zijn er ook niet. Maar ik hoop dat hij rustig wordt gebracht en maximaal op de bank zit (of dus gewoon niet in de definitieve selectie)

Ik vind Van Persie een grotere grap. Heeft al een hele tijd niet in het Nederlands Elftal gespeeld en heeft daarnaast amper wedstrijden gespeeld. Is nu gewoon zwaar over de top.

16 augustus 2017 om 17:24

Potentie heb je op dit moment niks aan. Oranje moet je verdienen op basis van ervaring en kwaliteit. Oranje is geen talentenopvang. Daar moet je er staan. Leren doe je bij de club en bij jong oranje.

16 augustus 2017 om 17:25

Begrijp je het concept van een voorlopige selectie wel?

16 augustus 2017 om 17:26

Bij het nederlands elftal kijk je ook naar vorm.

Van de beek steekt in zeer g9ede vorm en vind ik nu beter dan Propper, Afellay, Fer en wellicht van Ginkel.

16 augustus 2017 om 17:26

Bij het nederlands elftal kijk je ook naar vorm.

Van de beek steekt in zeer g9ede vorm en vind ik nu beter dan Propper, Afellay, Fer en wellicht van Ginkel.

16 augustus 2017 om 17:27

Goedemiddag vriendelijke vriend,
Er staat VOORLOPIGE selectie. Of wil je zeggen dat Oranje straks verliest van Frankrijk omdat Donny bij de voorlopige selectie zat..?

16 augustus 2017 om 17:28

hangover96 zijn al deze spelers er niet bij dan? Ik ben het deels met je eens maar Propper? Affelay? Fer? Sorry maar volg je deze spelers dan wel?

16 augustus 2017 om 17:29

Je kunt het ook omdraaien. Van Ginkel draait al veel langer mee en heeft net zoveel laten zien als van de Beek en al veel vaker teleur gesteld.

Fer omdat hij fysiek sterk is? Je moet Frankrijk niet met dezelfde (maar veel beperktere) middelen gaan bestrijden, want dan ga je gegarandeerd ten onder. Je moet juist lekker gaan voetballen met spelers die dat spelletje onder de knie hebben!

16 augustus 2017 om 17:41

Zullen we dan ook Kramer erbij voegen? Er staat toch alleen maar voorlopige selectie

16 augustus 2017 om 17:52

Na Klaassen mag je wel al stoppen. Van ginkel is een ander type speler, propper hoeven we na vorig seizoen niet serieus te nemen en over affelay en fer hoef ik niet eens te beginnen. Vilhena zou idd ook niet misstaan.

16 augustus 2017 om 17:53

Dus jij schat Kramer van zelfde niveau als vd Beek hahaha wat een vergelijking man. Vd Beek heeft het op EL niveau laten zien en zo beloon je dat met een voor selectie.

16 augustus 2017 om 18:02

Ik wil niet veel zeggen, maar ik vond Van de Beek vorig jaar een van de betere spelers in de Europa League, dus die jonge kan écht wel wat, zeker op een hoger niveau. En hij doet het nu ook goed. Je kunt Donny er goed bij hebben. Basis is natuurlijk een ander verhaal.

16 augustus 2017 om 18:50

Ikzelf vind het raar dat een speler als van Roon niet wordt opgeroepen en van de Beek wel. Het gedeelte van de tekst dat vertelt hoe van de Beek alle jeugdselecties heeft doorlopen van de KNVB en nu dus aan het werk mag in de grote mannenwereld vind ikzelf typerend voor de Neserlandse stijl van selecteren. Vriendjespolitiek wil ik het nog net niet noemen.

16 augustus 2017 om 18:51

Lekker, dat proeven, deed De Ligt ook en dat liep niet goed af

16 augustus 2017 om 19:08

@Thamike, je snapt zelf toch ook dat ik bewust een speler opnoem die er weinig van kan om het argument van 'het is een voorlopige selectie' te ontkrachten?

16 augustus 2017 om 19:18

Praten over fysiek sterke Fransen (wat klopt), maar net daarvoor Affelay nomen als een betere optie dan van de Beek ? Sorry, maar dan begrijp je er niet veel van...

16 augustus 2017 om 19:29

Even serieus. Oranje is geen Ajax 1 hé. Ben het met je eens dat het een groot talent is. Maar het middenveld bestaat uit stroom en Wijnaldum en Sneijder en/of Vilhena ( al meerdere seizoenen basis in Feyenoord - of van ginkel pas dan van de beek. Die moet echt nog meer minuten maken. Maar ben het met je eens dat hij als nummer 23 met de selectie mee moet.

16 augustus 2017 om 22:25

Hangover, Fer, Affelay en Vilhena zijn natuurlijk niet beter dan Vd Beek..

Vwb de selectie: heel benieuwd hoe men had gereageerd als Blind dezelfde jongens had opgeroepen...

16 augustus 2017 om 17:19

Wie moet je dan oproepen? Zoveel middenvelders die aantoonbaar beter zijn en in vorm zijn die zijn er niet.

16 augustus 2017 om 17:27

Die zijn er wel, heel veel zelfs.

16 augustus 2017 om 17:47

nou wie dan?

16 augustus 2017 om 17:52

Ik vind alle spelers die zijn opgeroepen aanzienlijk beter dan vd Beek. Geen schande, hij is nog de jongste van het stel, maar daarvoor hebben we Jong Oranje. Je kan verder nog aan Fer denken, maar goed, ik weet niet welke plek ze voor hem voor ogen hebben. Je hebt De Roon nog, je hebt Bazoer waarvan ik niet weet hoe hij nu presteert. Maar goed, dan gaat de discussie weer over die spelers. Ik vind het gewoon veel te snel, en ik snap het doel er niet van. Riedewald, Tete, Bazoer, El Ghazi en eerder Babel, Maduro etc zijn nooit beter geworden van die vroege oproep, eerder slechter. En dan allemaal schreeuwen dat ze langer in NL moeten blijven, maar we brengen ze zelf het hoofd op hol.

16 augustus 2017 om 17:53

Je hebt Wijnaldum, Klaassen en Strootman die beter zijn. De groep daar achter is een groep van een hoop spelers van ongeveer hetzelfde niveau. Het is maar net wie er in vorm is.

16 augustus 2017 om 17:59

ik denk niet dat het hoofd van vd Beek snel op hol slaat, maar ik denk echt dat we met zn allen doorslaan in de reactie. Het kan dat dit wat te maken met het gevalletje Blind-de Ligt, maar hem bij de voorselectie halen kan echt geen kwaad.

Bovendien, Advocaat is een coach van de oude stempel en weet net zo goed hoe belangrijk het komende duel is. Ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat hij een jongen als vd Beek het veld instuurt. Dick is geen Danny en zal geen risico nemen, iets wat je ook ziet in het oproepen van van Persie

16 augustus 2017 om 18:17

Dan zijn we het daar in ieder geval wel over eens, het zou een idioot risico zijn om vd Beek in deze wedstrijd te laten debuteren. Misschien is het inderdaad een signaal, maar we zijn mbt Oranje de laatste jaren al vaker bedonderd met het oproepen van talenten. Het was alleen om ze 'aan het grote werk te laten ruiken' maar minuut twee lag het balletje in het netje omdat de speler toch ineens in de basis stond en gruwelijk de mist in ging.

16 augustus 2017 om 19:04

Om eerlijk te zijn vind ik Donny en Klaassen qua niveau niet ver uit elkaar liggen. Donny is een dynamischere speler dan Klaassen waardoor je veel meer dreiging hebt aan de bal. Klaassen is aan de bal niet heel sterk en qua passes is het ook matig, hij heeft wel doorzettingsvermogen waarmee hij iets kan forceren maar daar blijft het ook bij. Het is met Klaassen op het veld te statisch.

16 augustus 2017 om 20:52

Sorry baardgrasmus maar ik kan je kritiek niet los zien van je clubvoorkeur. Je noemt ook alleen maar spelers van ajax, waar het mis mee zou zijn gegaan door een oproep van ajax. Alsof het daardoor komt. Klassiek kip ei verhaal. Het is dat de bondscoach niet van pro-ajax zijn kan worden beticht anders was dat wel gedaan
Dan wordt Fer genoemd als man die erbij moest zitten. Speler, die er bij swanses niet bovenuit steekt

16 augustus 2017 om 22:30

Helemaal eens Rolo. Ik denk dat we allemaal wel kunnen invullen hoe deze selectie onder Blind was ontvangen door de menigte. Rekik? Verder zouden Babel en Beek als Ajax keuzes worden bestempeld, was de afwezigheid van De Roon onbegrijpelijk en de keeperskeuze + De Ligt pro Ajax.

17 augustus 2017 om 08:06

Tja, als jij het niet los kan zien van mijn clubvoorkeur wordt je meer door clubvoorkeur belemmerd dan ik. Jammer.

16 augustus 2017 om 17:19

3? Grappig. Heb het dan eerder over V Persie die nog minder speelt dan hij.

16 augustus 2017 om 17:21

opgeroepen worden wil niet zeggen dat je speelt he

16 augustus 2017 om 17:46

En dat door een niet-Ajax-coach.
Wie zullen we nu maar de schuld geven, nu Blind er niet meer is?

16 augustus 2017 om 19:08

Als Blind er zat dan zaten Viergever, Dijks en Kluivert er ook bij...

16 augustus 2017 om 19:12

Alleen Viergever is 1 of 2 keer opgeroepen (volledig terecht ook nog met alle blessures) door Blind.

16 augustus 2017 om 18:10

Van de Beek heeft aangetoond dat hij tegen sterke tegenstanders op Europees niveau zijn mannetje staat. Vorig seizoen al, tegen zowel Schalke als Lyon bijvoorbeeld. Ook tegen Nice was hij twee keer misschien wel de beste Ajacied en hield hij zich prima staande. Ik vind het een logische keuze, zeker als je bedenkt dat hij bijvoorbeeld ook op '6' kan spelen en dat de spoeling op die positie redelijk dun is.

16 augustus 2017 om 18:24

Die snap ik nog, want die speelt best goed en maakt een sterke ontwikkeling door nu. Iemand die in vorm is. Ik snap niet dat Locadia is opgeroepen, wat heeft hij laten zien? En van Persie is volgens mij ook niet nodig. Maar we zullen zien wie er nog af gaan vallen

16 augustus 2017 om 18:58

Dit is enkel een voorlopige selectie waar nog een aantal zullen afvallen, daarnaast kan het zijn dat een aantal niet eens speelt als zij wel zijn gekozen.

16 augustus 2017 om 20:01

Het is een voorlopige selectie en heeft het tegen een sterke Franse ploeg gewoon zeer goed gedaan. Hij mag ruiken en zal niet spelen.

Dat gezeik.....

16 augustus 2017 om 17:20

Lol waarom niet welke andere spelers hebben we dan? We moeten eens ophouden met die Jansen die meer bankt dan speelt op te stellen. Dit moet gewoon een harde eis worden, als je bankt bij je club ben je niet meer welkom bij Oranje klaar. Alleen voor Cillessen zou ik een uitzondering maken. Gewoon Rvp, Dost voor de spits oproepen.

En van Beek plaats ik juist mijn vraagtekens bij? Speelt een paar wedstrijden en wordt al opgeroepen...

16 augustus 2017 om 17:28

@Fron010, wat maakt het in godsnaam uit dat Janssen er niks van bakt bij Tothenham? Zolang hij maar presteert bij het Grote oranje ( wat hij overigens doet ) is het toch goed. Jezus man, een Van Persie schoot de hele Premier kapot en waar was hij in de belangrijke wedstrijden van oranje??? Het ek van 2012???? Als er een ding is wat zeker is is dat je sterrenstatus bij je huidig team niks uitmaakt als
je niet bij oranje presteert.

16 augustus 2017 om 17:29

@fron010: Ik ga helemaal mee dat Janssen niet kan in de spits. Ik zou dan ook altijd Dost opstellen. Van Persie zou ik alleen echt nooit meer opstellen. Dat is gewoon een gepasseerd station en speelt ook amper meer (precies waarom ik Janssen nu ook niet in de selectie hoef).

En dat Van Beek wordt opgeroepen voor de voorselectie zegt nog niets. Die jongen is steengoed en heeft als enige echt goed tegen Nice gespeeld de 2 wedstrijden. Ik hoop vooral voor hem zelf dat of niet in de definitieve selectie zit, of op de bank zit. Er zijn maar weinig kwalitatieve middenvelders op dit moment van zijn niveau of beter, maar je kan het zo'n jonge jongen in zo'n belangrijke wedstrijd nog niet aandoen.

16 augustus 2017 om 17:54

@ajax/barca2014
Grappig dat Van Persie nooit presteert bij Oranje, maar wel topscoorder is met 50 goals.

16 augustus 2017 om 19:11

Veel mensen mogen hem niet en praten zn prestaties daarom naar beneden.

16 augustus 2017 om 17:22

Laten we ons eerst maar kwalificeren en daar kan je hem erg goed mee gebruiken

16 augustus 2017 om 17:22

Eerst maar zorgen dat ze het halen. Daarna kunnen we pas verder kijken

16 augustus 2017 om 17:42

van Persie zal denk ik gewoon gaan spelen tegen Frankrijk, mits hij fit is. Advocaat gaat voor ervaring. Het is ook gewoon zo dat van Persie, Robben en Sneijder fit gewoon nog steeds de 3 beste spelers zijn. Behalve die 3 heb ik de rest van selectie nog nooit overtuigend zien spelen. Al is van Persie wel de mindere van de drie. van Persie zal er goed aan doen om naar Feyenoord te gaan. Zo kan iedereen hem goed in de gaten houden en hem stimuleren om nog een hoog niveau te halen. Hij zal zich bij Feyenoord alleen wel meer moeten richten op zijn voetballende kwaliteiten en niet meer op goals maken.

16 augustus 2017 om 18:13

Sneijder opstellen tegen een tegenstander als Frankrijk in een 4-3-3 systeem kan eigenlijk echt niet meer. Dat kan hij simpelweg niet meer belopen, kom je altijd een man tekort. Het vervelende is dat er buiten Sneijder eigenlijk geen andere speler is die zo'n beslissende pass in huis heeft. Pröpper deed dat in betere tijden zo nu en dan aardig in de Nederlandse competitie, maar die komt gewoon tekort voor Oranje. Zeker in deze vorm.

16 augustus 2017 om 17:35

Van Persie heeft wel een boel ervaring in dit soort wedstrijden. En heeft een stuk meer aanzien in Europa dan een aantal spelers bij de selectie

16 augustus 2017 om 17:38

Aanzien scoort niet...

16 augustus 2017 om 19:30

Laten we eerst het WK maar eens proberen te halen. Daar heb je gewoon de spelers voor nodig die op dit moment het beste zijn. Van Persie zeker beter dan Jansen of een Drost. Buiten zijn blessures speelt hij ook regelmatig in Turkije.

16 augustus 2017 om 20:57

Eerst het wk halen, daarna zien we wel wie daar naartoe gaan.

Verdiend, Donny ontwikkeld zich stormachtig. Natuurlijk nog geen basismateriaal maar goed genoeg om erbij te halen.

16 augustus 2017 om 17:25

voor een voorslectie misschien, maar toch zeker niet voor de uiteindelijke selectie we moeten alles winnen!!! en dit voor de wedstrijd tegen frankrijk!!!! geen oefenwedstrijdje tegen san marino ofzo

16 augustus 2017 om 17:46

Uiteraard, maar stopt die ontwikkeling als hij niet meteen in het grote Oranje mag spelen? Hij heeft net 2 wedstrijden in Jong Oranje gespeeld, laat hem daar maar even zichzelf laten zien. Bovendien is hij net basisspeler, Ajax speelt vier wedstrijden voorronde in Europa en die jongen moet in de schoenen van Klaassen gaan staan. Ik hoorde ze laatst al dat hij licht vermoeid zou zijn.

16 augustus 2017 om 19:27

Net 2 wedstrijden Jong Oranje, een EL finale, 2 jaar bij de selectie, 50 wedstrijden in Ajax 1 en ook al puike wedstrijden vs Lyon, Schalke en Kopenhagen.

16 augustus 2017 om 18:22

Als Donny vd Beek Arjen Robben heet hadden we meer tevreden gehouden zonder discussie.

Je kan zeggen wat je wilt, maar Donny verdiend dit gewoon. Ondanks zijn persoonlijk moeilijke periode blijft hij het laten zien. Chapeau.

16 augustus 2017 om 19:20

Wauw, als iemand voor het eerst in zijn leven 3 wedstrijden achter elkaar in de basis speelt (en niet eens wint) verdien je het om opgeroepen te worden voor Oranje? Sorry, maar het slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Van de Beek ben ik echt een beetje fan van, echt een fantastisch talent. Maar dit is totale onzin. Even bellen naar Van de Beek dat je hem volgt en zo door moet gaan lijkt me meer een passende stap.

17 augustus 2017 om 10:25

Het is een voorselectie hé, ik ga er voor het gemak even vanuit dat hij niet bij de laatste 23 zit. Dan is het toch top dat hij een paar keer mee kan trainen en eraan kan proeven?

Jongens, dit wordt drie keer niks. Een fase waar je jongens (van de Beek) aan het grote werk laat ruiken, moeten wij allang al voorbij zijn. Begrijp me niet verkeerd, van de Beek is een prima speler maar in zo'n cruciale duel zijn er spelers nodig die er direct moeten staan.

16 augustus 2017 om 17:23

Dit is een voorlopige selectie he. Basis zal waarschijnlijk gewoon uit Wijnaldum Strootman Sneijder en/of Klaassen bestaan.

16 augustus 2017 om 17:28

Dat zeiden we ook over De Ligt. Maakt niet uit of het voorselectie is of niet, die jongen is nog lang niet klaar voor Oranje

16 augustus 2017 om 17:40

Net als spelers als propper, Van Ginkel, Affelay, Tootnstra, Berghuis etc. Zal vast met je clubvoorkeur te maken hebben dat je problemen met vd Beek hebt...( in een VOOR selectie nog wel!!).

16 augustus 2017 om 18:03

Verschil is dat we nu wel een verstandige coach hebben. Die gaat echt geen van beek opstellen tegen Frankrijk.

16 augustus 2017 om 18:25

Wat kan mij het nou schelen dat het een voorselectie is? Het gaat om het principe. We spelen een van de belangrijkste wedstrijden in jaren, dat moet je gewoon uiterst serieus nemen en dan is er geen tijd voor dit soort rare fratsen. Dat heeft niets te maken met clubvoorkeur. Toornstra vind ik ook geen Oranje speler maar die heeft er na zo'n jaar eerder recht op dan iemand die vorig jaar in de Jupiler League speelde.

16 augustus 2017 om 18:59

@vedetterut
ik begrijp je punt wel maar het klopt niet helemaal. Toornstra is toch gewoon opgeroepen voor de voorselectie?

Wanneer spelers als Fer, de Roon of Affelay opgeroepen zouden zijn, zou dit dan echt een ander signaal afgeven? Zou het dan overkomen alsof we het wel uiterst serieus zouden nemen?

Wie had jij dan in plaats van vd Beek opgeroepen die meer op zijn plek zou zijn geweest?

16 augustus 2017 om 20:57

Wie had er dsn in de Voorselectie gemoeten. Tootnstra zit erbij maar die heeft nog geen doelpunt buitrn de kuip gemaakt....

16 augustus 2017 om 17:24

Beide horen erbij! Van Beek zal afvallen maar is in de toekomst een vaste waarde in Oranje. Nooit begrepen waarom van Persie niet opgeroepen werd. Beter als Jansen nu. Dost presteert in Oranje ook niet helaas

16 augustus 2017 om 17:40

En laten we die spelers nou net niet meer hebben. Wie moet je anders nog oproepen? De spelers die enigszins iets hebben laten zien, staan er al tussen terwijl jongens als Afellay nauwelijks spelen. Liever een jong talent met veel potentie dan een uitgebluste speler waarvan het beste er wel vanaf is.

16 augustus 2017 om 18:20

Aub geen van Beek oproepen. Ik zou Fer selecteren. Heeft veel meer fysiek. Je hebt niks aan iele mannetjes

16 augustus 2017 om 20:58

Ja latennwe een man oproepen, die er bij swanses niet bovenuit steekt

16 augustus 2017 om 17:31

Het is de voorselectie.. hij zegt letterlijk: die ontwikkelt zich goed, die houden we in de gaten.. mits iedereen fit blijft zal het middenveld bestaan uit Strootman, Sneijder en Klaassen/Wijnaldum

16 augustus 2017 om 17:41

Ga eerst is opzoeken wat een voorselectie is voordat je zulke onzin uitkraamt..

16 augustus 2017 om 17:43

Ik zie het probleem eigenlijk niet. Het is ten eerste een voorselectie en veel betere alternatieven zijn er ook niet. Ik verwacht dan ook niet dat hij bij de volledige selectie zit, maar Advocaat geeft nu wel de boodschap af dat hij in de gaten gehouden word.

Dan zie ik liever Van de Beek in dat lijstje van spelers die uiteindelijk weer afvallen dan spelers als Afellay waarvan het beste er wel af is. Bovendien vind ik het feit dat Rekik in de voorlopige selectie zit veel vreemder. Speelt al enige tijd bijzonder weinig klaar.

16 augustus 2017 om 17:43

Enig onbegrijpelijke naam is voor mij Rekik, selecteer dan andere linksbenige verdedigers zoals Van Aanholt, Pieters, Viergever, Van der Heijden, Kongolo of voor mijn part Riedewald.

16 augustus 2017 om 17:46

Dat Kongolo na het WK nooit meer is opgeroepen is belachelijk.

16 augustus 2017 om 23:36

Kongolo heeft onder Blind nog eens een interland gespeeld, ik meen tegen Wales. Maar eens dat het vreemd is dat hij niet vaker is opgeroepen. Ik denk echter wel dat hij onder Advocaat en Gullit in beeld is, Gullit noemde van het weekend bij Rondo zijn naam. Hij speelt alleen niet nu bij Monaco, dus eerst minuten maken daar voordat hij zal worden opgeroepen. Zelfde geldt natuurlijk voor Karsdorp, hopelijk zal hij snel in de basis komen als hij fit is.

17 augustus 2017 om 08:12

Minuten die rvp, vincent janssen en Rekik zeker wel maken? Het is gewoon belachelijk dat Kongolo er niet bij zit.

16 augustus 2017 om 17:23

Mag hopen dat spelers als rekik en babel nog gaan afvallen. En dat de vrij en hoedt niey geblesseerd raken. Anders wordt het wederom een pijnlijke avond voor de ligt.

Klasse Dick doorpakken nu, wegwezen met dat Blind beleid van het verjongen.
Gewoon doorpakken met gasten die wat extra's kunnen brengen ongeacht de leeftijd.

Dick moet gewoon prestatievoetbal spelen i.p.v. door selecteren dat kan langzaam aan beginnen.

Heel mooi dat vd beek erbij zit, laat hem idd maar even ruiken aan het echte grote werk..
mee trainen op een iets hoger nivo is voor niemand verkeerd
Speel minuten maken hoeft nog niet wat mij betreft, we hebben sterke spelers nodig die er al staan/stonden..
Mocht je stom toevallig wel met 3-0 voorstaan dan is hij zeker als frisse speler een optie om erin te gooien..
ik zou hem zelf alleen niet laten starten..

Denk aan de ligt, die werd gelijk afgemaakt omdat die er net bij was..
Blijf erbij dat de schuld niet alleen bij hem lag, je bent en blijft een team en verdedigen doe je vanaf je aanval..

16 augustus 2017 om 17:31

Het Nederlands Elftal is er niet om te ruiken, zeker niet bij zo'n cruciale wedstrijd. Het lijkt wel een speeltuin te worden met de kansloze oproepingen van De Ligt en Van de Beek en het erge is misschien nog wel dat mensen het nog accepteren ook.

16 augustus 2017 om 18:01

Man man man, je maakt je echt veel te druk. Ik ben een groot fan van de Ligt, maar de enige reden dat hij basis stond was vanwege tactisch onbenul van de coach, en die is nu weg. Denk je echt dat Advocaat Donny in de basis zet? Als dat gebeurt dan mag je gaan klagen, dit is gewoon beloning voor zijn goeie ontwikkeling en spel de laatste tijd, ook al haalt hij de definitieve selectie niet eens. En naar mijn mening is hij niet zoveel slechter dan de wissels die waarschijnlijk op de bank zitten tegen Frankrijk, ik hoor Affelay, Propper en Fer, Donny zit daar niet bijzonder ver van af.

16 augustus 2017 om 18:08

Vind jij dan niet als De Ligt fan dat hij er helemaal niet klaar voor is? Als je naar een wedstrijd van Ajax kijkt en je kent De Ligt niet, en je weet zijn leeftijd niet is hij week in week uit een speler die negatief op valt. Het lijkt alsof iedereen wel heel graag wilt dat De Ligt een grote wordt, want als je hem puur op zijn spel beoordeelt, zie ik eerlijk gezegd de potentie niet eens.

16 augustus 2017 om 18:27

Als jij je basis 11 en je 3 wissels heb kan je hier en daar iemand laten ruiken aan het grote elftal laten ruiken door mee te laten trainen en te laten zien hoe het er bij interlands aan toe gaat..
Zie hier echt niks verkeerds in..
Je kan wel 23 man uitnodigen en bij de selectie halen, mx 14 zijn toegestaan die het veld mogen betreden, dus je heb er altijd een paar bij die mee gaan, niet in actie komen.
wat heb je aan 23 top voetballers als daarvan zown 5, 6 man op de tribune plaats moeten nemen?

Lijkt mij dat je als bondscoach al een beeld heb van je elftal wie je wel en niet zal gebruiken, een paar twijfel gevallen (2, 3 ) waarvan je je afvraagt of die beter in vorm zijn..

Moeten we dan net zoals bijna alle andere landen gaan verjongen als het oude op is?
Nee je moet hier voorzichtig op inspelen en om dan jongens als vd beek en de ligt erbij te halen is alleen maar positief..
Nogmaals ik zeg niet dat ze moeten spelen maar "ruiken aan" is niks mis mee


hoe zijn vd vaart, sneijder, van persie etc er allemaal bij gekomen, direct in de basis er nooit meer uit omdat ze het bij de club zo goed deden?

onzin om te roepen dat het nederlands elftal niet is om te ruiken!!

16 augustus 2017 om 18:27

Daar zit Van de Beel wel heel ver vanaf. Je doet alsof hij zo mee kan draaien in de Premier League terwijl die jongen vorig jaar in de Jupiler League speelde en nog helemaal niets heeft gepresteerd. Hoe durf je zoiets uberhaupt te vergelijken.

16 augustus 2017 om 18:30

Jong Oranje is er om te ruiken, Oranje is er om te presteren. Ja we hebben met De Ligt gezien dat iemand die mee is om te ruiken nooit in actie hoeft te komen. Je moet gewoon je 23 beste spelers oproepen, niets meer en niets minder.

16 augustus 2017 om 18:36

Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Van de Beek is nu al uitblinker bij Ajax, ook tegen Nice, ik denk echt niet dat hij er zoveel van af zit.

16 augustus 2017 om 18:54

Ja leuk dat hij eventjes 2 wedstrijd goed speelt maar hij draagt het team niet hoor. Na 2 wedstrijden kan je niet over iemand zeggen dat hij op hetzelfde niveau zit als spelers die zich jarenlang in de Eredivisie hebben bewezen en nu in het buitenland. We kunnen wel weer het lijstje opsommen met alle zogenaamde toppers die begonnen met wat leuke wedstrijden bij Ajax.

16 augustus 2017 om 19:32

In plaats van alleen maar je negativiteit over van de Beek (en Ajax) te ventileren zou je ook met een alternatief kunnen komen... Na de derde keer "speelde vorige seizoen nog Jl" is het wel mooi geweest.

Van de Beek is, of je het nu wilt of niet, individueel gezien 1 van de best renderende middenvelders in de Eredivisie en heeft de voorselectie niet verdiend omdat hij een gevalletje 13 in een dozijn is.. Daarbij komt, dat hij (met wat geluk) op de bank mag zitten. Hetzelfde geldt voor de Ligt.

Liever een paar frisse jonge gasten die het conditioneel gewoon aankunnen dan alleen maar vergane glorie in de vorm van bijv. een Affelay, van Persie of meer van die "has beens"...

Kan iemand mij vertellen waarom Kongolo er niet bij zit?

16 augustus 2017 om 17:41

Ik vind het ongelooflijk dat Van Aanholt er niet bij zit. Als linksback in mijn optiek de beste optie.

16 augustus 2017 om 17:47

Heb je hem ooit zien spelen in de PL? Verdedigend zo belachelijk slecht.

16 augustus 2017 om 20:12

Ja, vorig seizoen vrij geregeld (afgelopen zaterdag niet gezien). Ik hou er een andere visie op na. Van Aanholt moet het als linksback idd vooral van zijn aanvallende kwaliteiten hebben, maar zo slecht als jij hem verdedigend vindt, vind ik hem niet.

16 augustus 2017 om 21:00

Ik heb zaterdag wel gekeken. Daar was hij verdedigend en vooral aanvallend zeer matig. Ik snap dat enthousiasme over van aanholt totaal niet

16 augustus 2017 om 17:38

Waarschijnlijk omdat ie niet speelt

Waar is virgil van dijk!? of echt nog geblesseerd? anders echt raar gezien rekik en veltman wel opgeroepen zijn

16 augustus 2017 om 17:43

Hij traint al weken niet... dus niet fit, dus heb je niets aan m...

Geen rare voorselectie, maar Karim Rekik? Selecteer dan Van Aanholt of Pieters.

Ik vind die voorlopige selectie sowieso onzin. Wat is de meerwaarde daarvan? In het verleden zijn er spelers opgeroepen, die niet tot de voorselectie behoorde en spelers, die er wel toe behoorde vielen af. Al met al slaat het nergens op. Selecteer straks gewoon de spelers, die meegaan naar Frankrijk en klaar! Grote onzin..

16 augustus 2017 om 18:06

Dan kan je ze even spreken en aan het werk zien. Gaat beter als ze voor je staan. Dan je dit via de telefoon moet doen. Of beelden bekijken. Jonge spelers kunnen even kennis maken. En even ruiken aan het echte werk.

16 augustus 2017 om 18:55

Tussen de voorselectie en de definitieve selectie komen de spelers en staf niet bij elkaar.

16 augustus 2017 om 19:27

Ooo dacht altijd van wel. Dan heeft het inderdaad weinig nut. Alleen beetje motiverend voor de jonge spelers. Als hun naam genoemd word.

Ik denk dat iedere Fener supporter in shock is nu van Persie weer erbij is. Duidelijk dat Dick Advocaat zijn oude club niet volgt. Aan van Persie heb je niet veel meer. Kan niet wachten totdat iemand hem komt ophalen bij Fenerbahce.

Ja, we gaan weer mensen laten proeven aan Oranje, we leren het nooit. Ik vind het klote dat het een ajacied is omdat we dan weer de discussie over clubs krijgen, maar dit is toch veel te vroeg? En De Ligt zit er ook weer bij, een keer faliekant gefaald en vroegtijdig gewisseld, de andere keer vroegtijdige naar de kant vanwege rood.

Stefan de Vrij, ook een groot talent en al vanaf zijn 17e basisspeler bij Feyenoord debuteerde pas na 80 wedstrijden bij Feyenoord in Oranje. Vilhena, ook een enorm talent, absoluut geen minder groot talent dan vd Beek debuteerde pas in 2016, na ruim honderd wedstrijden voor Feyenoord. Ja, ik maak er zelf weer een clubdiscussie van, maar dit is toch gewoon slecht voor Oranje? We hebben die hele rits ajaxjeugd voorgaande jaren zien debuteren, Riedewald, Tete, Bazoer, El Ghazi en ik vergeet er vast nog wel een. Waar zijn die nu? Nou goed, ik ben misschien voorbarig, maar je kan niet tegen die Fransen met vd Beek of de Ligt gaan beginnen, dat kan je die jongens absoluut niet aandoen.

16 augustus 2017 om 17:50

Ja idd, iedereen prijst van de Beek de hemel in, omdat hij net een seizoen lekker mee heeft gedaan, maar nu is iedereen aan hem gewend en nu pas gaat de druk er op komen voor hem. Hoogstwaarschijnlijk zal hij gewoon een periode gaan stagneren. Je kan echt niet verwachten dat hij no problemo, Klaassen nummer 2 zal zijn, daar zal hij nog wel 2 a 3 jaar voor nodig hebben.

16 augustus 2017 om 17:57

Bazoer speelt in de basis bij een redelijke Bundesliga club, Tete zit op de bank bij de Franse top, Riedewald speelt in de PL, El Ghazi is een basisspeler bij een Franse subtopper. Laten we nu niet doen alsof die jongens opeens niets meer kunnen omdat Bosz een andere keuze voor spelers had.

16 augustus 2017 om 18:08

Ja, maar zitten ze nog bij Oranje? Heeft dat ruiken aan het grote werk Oranje of de spelers geholpen? Waarom moesten ze met alle macht in cruciale kwalificatiewedstrijden aantreden? We gingen niet naar het eindtoernooi, dat is niet de schuld van die jongens, maar het heeft zeker niet geholpen dat er spelers werden opgesteld die er niet klaar voor waren. En als straks het WK wordt gemist wordt er naar De Ligt gewezen, niet terecht misschien, maar we kunnen ook moeilijk ontkennen dat hij met afstand de slechtste man was op het veld tegen Bulgarije.

16 augustus 2017 om 18:47

Ik zou ze inderdaad ook niet (achteraf gezien) niet oproepen of laten spelen. Wel is het natuurlijk zo je over de ervaren Strootman, Zoet, Janmaat of Martins Indi veel minder hoort dan een De Ligt die slecht was. Jonge spelers van Ajax zijn kennelijk een makkelijker doelwit dan een basisspeler van Roma. Zelf denk ik dat een bondcoach ook op potentie en vorm selecteert, dan is het weer logisch dat V.d. Beek wordt opgeroepen. Die jongen is natuurlijk beter in zijn doen dan een Propper.

En helaas zijn er weinig altenatieven. Soms pakt het goed uit (Sneijder die op 19 jarige leeftijd Schotland zoekspeelt) en soms valt het dramatisch uit (De Ligt).

Dit is dus precies de reden waarom het NL elftal nu op de 32e plaats staat in de FIFA ranking.
Hardstikke mooi dat vd Beek het goed doet bij Ajax en progressie maakt.
Ik hoop ook dat hij hiermee doorgaat tbv het nederlandse voetbal.
Maar we moeten echt af van het selecteren van mensen die net hun debuut hebben gemaakt in onze Mickey Mouse league.
Het lijkt mij persoonlijk veel verstandiger om die jongen rustig te laten ontwikkelen zodat hij kan uitgroeien tot een vaste (meer)waarde bij de club.
Als je hier 10 wedstrijden goed speelt zitten de scouts uit alle landen weer op de tribunes en wordt daar over gesproken en geschreven.
Dat lijkt mij ook een veel geschikter moment om een speler in verband te brengen met Oranje.
Als Oranje weer naar de top wil zal het echt de lat hoger moeten gaan leggen en het selectiebeleid moeten veranderen.

16 augustus 2017 om 18:04

Oh ja daar gaan we weer. Geen jonge grote talenten meer selecteren die in vorm zijn maar oude garde die er juist voor gezorgd hebben dat we staan waar we staan. Mensen die beelden van een v Persie hebben bij Arsenal en Man.U en niet zien dat hij echt waardeloos is bij Fener. Sneijder die geen 90min kan spelen en al tijdje geen wedstrijd gespeeld heeft. Wie wil men opstellen? Er zijn geen echte top spelers meer voor Oranje. Maar hier vinden ze Daley Blind al waardeloos en willen ze panini namen. Pfff

16 augustus 2017 om 18:20

Bedoel je met oude garden ook Babel? Want die is ook opgeroepen en is het beste bewijs dat je ook veel te vroeg kan worden opgeroepen. Samen met Maduro, maar die heeft hetzelfde bewezen.

16 augustus 2017 om 19:57

Tuurlijk kun je te vroeg opgeroepen worden maar je kunt ook te lang de gevestigde orde laten staan. Wat voor clubteams geld werkt net zo goed bij Oranje. Je kiest de beste spelers die op dit moment in vorm zijn. Daarnaast is Maduro zijn carrière niet de schuld van zijn Oranje selectie maar zijn kwaliteit.

16 augustus 2017 om 18:10

Het is een voorselectie he! Dick roept gewoon de 32 beste op in zijn ogen.. Donny hoord daar zeker bij. Wie zegt dat hij bij de definitieve zit? Wie moet je anders oproepen dan?

Mijn selectie op basis van deze voorselectie bestaat uit: Cillessen, Stekelenburg, Zoet, Tete, Veltman, De Vrij, Hoedt, Martins Indi, Aké, Blind, Van de Beek, Strootman, Wijnaldum, Klaassen, Sneijder, Vilhena, Pröpper, Robben, Promes, Janssen, Dost, Van Persie en Memphis. Niet al te veel verdedigers, want met deze spelers is nog steeds elke positie achterin minstens dubbel bezet. Van de Beek als optie voor de 'zes' (achter Blind, die echter wel weer linksback zal spelen), Vilhena als meest aanvallende middenvelder tegen Frankrijk om hun fysieke middenveld partij te bieden en veel verschillende types in de aanval en op het middenveld.

16 augustus 2017 om 17:55

Vilhena moet je niet als meest aanvallende middenvelder neerzetten, op die andere twee plekken kan hij prima uit de voeten, maar hij is niet de man van de eindpass of de actie.

16 augustus 2017 om 17:59

Hij is van oorsprong een 10 en de lichtvoetigheid en creativiteit bij hem is nog niet verdwenen, toch? Zijn goal tegen Heerenveen vorig seizoen is volgens mij geen uitzondering. Daarnaast zie ik tegen Frankrijk graag Sneijder als valse linksbuiten die in praktijk als vierde middenvelder dient, dus niet alles hoeft dan per se van Vilhena te komen in aanvallend opzicht. En daarnaast: welke middenvelders hebben we die het wel van de eindpass en de actie moeten hebben? Sneijder, maar met hem op het middenveld vrees ik dat het middenveld wordt overlopen.

16 augustus 2017 om 18:13

Er staat wel een interessante (en volgens mij vrij toegankelijk) uiteenzetting in de VI over Vilhena, waar zijn kracht ligt en waar zijn zwaktes. Ik kon me daar goed in vinden, het was volgens mij vorige week. Hij is van origine een 10 maar dat komt meer door zijn immense talent, hij was zo enorm goed dat hij op die positie terechtkwam in de jeugd. Maar zijn tackle, drukzetten, inzicht en kracht zijn die van een meer behoudende middenvelder.

16 augustus 2017 om 18:42

Maar wie zou je dan op die plek willen tegen Frankrijk?

17 augustus 2017 om 13:23

Alsjeblieft niet Sneijder weer hangend op links. Daar komt hij niet tot zijn recht en dat hebben we kunnen zien in de laatste interlands waar hij daar speelde. Gewoon Sneijder op 10 en Depay op linksbuiten, zoals in de laatste interland. Uitgaan van onze eigen formatie met Wijnaldum en Strootman achter Sneijder, Robben en Depay op de flanken en Janssen in de spits (Dost gaat van die twee geen bruikbare voorzetten krijgen).

Donny doet het natuurlijk heel goed op dit moment en verdient het om bij de voorselectie te zitten, masr ik verwacht dat het daar bij zal blijven. Ik hoop ook day jongens als Locadia en van Ginkel afvallen want die hebben op dit moment niks te zoeken in het NL elftal

16 augustus 2017 om 18:17

Ik hoop dat jongens als Veltman en de Ligt afvallen.
Echt veel te zwakke verdedigers voor het NL elftal.
Van Ginkel doet niks onder dan Van de Beek dus logische keus.

16 augustus 2017 om 18:29

Van de Beek toont momenteel meer vorm dan Van Ginkel, wiens ervaring dan weer in het voordeel is. Echter heeft Van de Beek ook op Europees niveau aangetoond zijn mannetje te staan, moeiteloos eigenlijk, en dat heb ik Van Ginkel dan weer te weinig zien doen. Verder: Veltman en De Ligt zie ik momenteel ook liever niet, maar als ik kijk naar wat de andere opties zijn (Martins-Indi, Rekik...zucht), dan word ik daar ook niet vrolijk van. Ik had toch graag Fosu-Mensah erbij gezien.

16 augustus 2017 om 22:04

Weet jij hoe ,in godsnaam, Rekik in de voorselectie kan zitten?

Ik snap niet waarom De Ligt is opgeroepen. Hij maakt de afgelopen tijd toch wel veel fouten. Ik had persoonlijk liever Fosu-Mensah gezien. Hij speelt nog niet indrukwekkend bij Crystal Palace maar ik zou hem oproepen omdat hij dan voor Nederland kiest.

16 augustus 2017 om 18:06

Omdat Advocaat hem eerst een paar wedstrijden aan het werk moet zien mischieb leuk dat die bij man utd onder contract staat maar dat zegt natuurlijk niks heeft nog geen wedstrijd ritme dat is ook een dingetje dus volkomem terecht dat die nog niet is opgeroepen

16 augustus 2017 om 19:20

Euh. Fosu-Mensah stond afgelopen weekend in de basis bij Palace. Daarnaast op tour veel gespeeld bij United. Die jongen heeft meer dan voldoende ritme.

Deed het afgelopem weekene overigens ook niet onverdienstelijk, gezien hij net binnen bij de club was.

16 augustus 2017 om 20:20

Ik zag hem afgelopen weekend ook en ik vond het fysiek vrij indrukwekkend. Hij hield zich prima staande in een dramatische verdediging, had een geweldige sprint en tackle en was redelijk sterk in de duels. Daarnaast is hij multifunctioneel en heeft hij zich al bewezen in de Premier League. (onder Van Gaal toen)

16 augustus 2017 om 20:46

@arnout108
als dat voor Fosu-Mensah telt, dan telt het ook voor de Ligt. De heeft zich in het verleden ook bewezen tegen prima aanvallers, dat is korter geleden dan toen van Gaal nog bij United zat.

Ik verwacht bovendien niet dat de Ligt gaat spelen en misschien komt Fosu-Mensah er bij de volgende wedstrijden gewoon bij als hij een basisspeler in de PL geworden is en zich wekelijks staande houd.

Wat loopt iedereen te zeuren zeg.. fosuh mensa moet erbij .... laat hem eerst is wedstrijden voetballen zeg.. en die is beter als die en wat doet de ligt erbij.. lijkt me volkomen logisch ! Het is een VOOR selectie en ik moet zeggen een hele goeie! Babel erbij geen idee hoe hij het nu doet maar kijken naar het verledem heeft geen zin! Leuke voorselectie logische keuzes en ben benieuwd wat Nederland gaat doen tegen Frankrijk.

Blijkbaar wilt Advocaat Van Persie er heel graag bij willen, maar dan moet je hem scherp houden, en dat kan door hem juist niet op te stellen. Als Van Persie mee wilt naar het WK moet hij echt aan de bak, Van Gaal heeft dat heel goed gedaan met Wesley Sneijder. Ik denk dat Van Persie en ook Babel zullen afvallen.

Doel: Jasper Cillessen (barcelona), Maarten Stekelenburg (everton), Jeroen Zoet (psv).

Verdediging: Nathan Akã© (bournemouth), Daley Blind (manchester United), Wesley Hoedt (lazio), Bruno Martins Indi (stoke City), Kenny Tete (olympique Lyon), Joã«l Veltman (ajax), Stefan de Vrij (lazio)

Middenveld: Marco van Ginkel (psv), Davy Klaassen (everton), Wesley Sneijder (ogc Nice), Kevin Strootman (AS Roma), Jens Toornstra (feyenoord), Georginio Wijnaldum (liverpool).

Aanval: Ryan Babel (besiktas), Memphis Depay (olympique Lyon), Bas Dost (sporting Portugal),vincent Janssen (tottenham Hotspur), Robin van Persie (fenerbahã§e) en Arjen Robben (bayern Mã¼nchen).

Ik zou voor deze mensen kiezen.

Van persie kan ik heel goed begrijpen want we hebben momenteel weinig keus.. maar babel? Vreemde keuze als je het mij vraagt.

16 augustus 2017 om 22:01

Is echt in topvorm bij Besiktas. Doet niks onder voor Lens!

17 augustus 2017 om 13:26

Babel heeft een goed afgelopen seizoen gedraaid, eerst bij Deportivo en daarna bij Besiktas. Staat dit seizoen weer basis bij Besiktas, Lens nog niet. Niet heel vreemd dus.

Goede, evenwichtige selectie!! Het is duidelijk dat Gullit en Advocaat veel inzicht hebben. Zou het dan toch nog goedkomen met Oranje??

Ik hoop dat virgil nog snel wat wedstrijden gaat spelen zodat hij toch mee in het centrum geposteerd kan worden met de vrij of hoedt. Anders zie ik het best somber in.
Cillesen, Tete, de vrij, van dijk, Ake, Strootman, Wijnaldum, Sneijder, Robben, Janssen, depay/promes/klaassen. Zoiets hoop ik. Tegen mogelijk Dembélé zie ik liever ake dan blind.

Spelers die nog voor Jong Oranje mogen uitkomen moet je gewoon daar houden zodat je eindelijk nog eens een groot toernooi kan halen met de jonge spelers. Leuk voor de Ligt en vd Beek dat ze worden opgeroepen in de voorselectie maar ik verwacht ze gewoon bij Jong Oranje. Genoeg alternatieven.

16 augustus 2017 om 22:00

Ik verwacht dat de Ligt wel bij de definitieve selectie zit. Hij is ,denk ik, het lievelingetje van alle coaches. Ondanks zijn slechte wedstrijden is hij gewoon international en basisspeler bij Ajax...

17 augustus 2017 om 13:28

De Ligt is er met name bij gekomen vanwege blessures bij de rechtsbenige centrale verdedigers. Zowel Van Dijk, Bruma en De Vrij waren geblesseerd en Vlaar hopeloos uit vorm toen hij zijn debuut maakte. Momenteel zijn Bruma en Van Dijk nog steeds niet fit en zal De Ligt er om die reden bij zitten. Als Bruma, Van Dijk en De Vrij alle 3 fit zijn, dan zal De Ligt er niet bij zitten.

Van de Beek is geen Sneijder, is geen Klaassen, gaat ie ws nooit worden ook. Dezer jongen zal zich ongetwijfeld nog wat door ontwikkelen, maar zie in hem niet de grote leider die Ajax en later evt Oranje nodig heeft...

Tjonge! Zelfs als je als een natte krant voetbalt, men nauwelijks zal herinneren wanneer je uberhaupt je laatste goal maakte en vooral de headlines haalt met uitgesproken onprofessionaliteit kun je kennelijk Oranje halen tegenwoordig. Maar behalve Locadia denk ik dat de Fransen het ook in hun brouque doen van het heupschot waarmee Ryan Babel (ryan Babel!!!) de bal de tweede ring injast. Ongelooflijk dat zij en ook kneuzen als Rekik en Veltman toch wederom een oproep krijgen. Armoede ten top man!

Eigenlijk een compleet logische voorselectie. De enige namen die imho ontbreken zijn die van Fer en Bazoer. Sterke spelers die juist dankzij hun fysiek iets kunnen forceren.

Laten we we wezen. Donny van de Beek voetbalt alle andere middenvelders compleet op een hoop. Dan ben je dus de beste en hoor je er bij te zitten. Van Persie is een intelligente speler met waanzinnig veel techniek en een hoop ervaring.
Verder hoop ik op een basisplaats van Vilhena ipv Strootman. Vilhena is een wannigr stylist die het werk dat gedaan moet worden op de eerste plaats zet. Hierdoor zal hij niet verzaken.
Kunnen Karsdorp en Janmaat trouwens op tijd fit zijn voor deze wedstrijd? Ik zou dan net als op het WK met 5 verdedigers gaan speen: Tete-de Vrij-Van Dijk-BMI-Blind
Een middenveld met Vilhena, Van de Beek en Wijnaldum en met Depay en Robben voorin.

17 augustus 2017 om 13:34

Ik had Bazoer ook verwacht, maar ik denk dat hij er niet bij zit, vanwege het feit dat hij een tijdje geleden aangaf niet te willen spelen voor Jong Oranje. Langeler gaf daarop aan dat dat ook consequenties heeft voor het grote Oranje. Waarom Fer er bijna nooit weinig bij zit, begrijp ik ook niet.

Janmaat is een betere back dan Veltman, maar volgens mij ging Janmaat er van het weekend geblesseerd af. Karsdorp speelt pas in oktober weer.

Wel vind ik het onlogisch dat Van Aanholt en Pieters nooit worden opgeroepen. In jouw opstelling zou Van Aanholt ideaal zijn als linksback. Tete daarentegen zou ik daar niet opstellen, daarvoor heb je echt een aanvallend ingestelde rechtsback nodig, a la Karsdorp. Dus dan zou ik eerder Veltman daar neer zetten. Van Dijk zit er overigens niet bij.

Vd Beek is voetballend beduidend beter dan bv Vilhena. Die werkt hard, maar dat doe ik ook. Is niet voldoende voor Feyenoord in mijn ogen, laat staan voor Oranje.

Op sommige na vind ik het nog niet slecht uit zien. Vooral die aanval met Lens , Babel , Depay , Promes. Ziet er goed uit.

Ik zit even alle reacties te lezen, wat mij bevreemd is dat er heel veel mensen zijn die het niet snappen dat v/d Beek, de Ligt en van Persie etc bij de Voorselectie zitten, maar ik zie nagenoeg niemand die het niet raar vinden dat Loacadia er bij zit, de man die zich alleen kan opladen tegen de grote clubs, die ook nagenoeg nog niets gepresteerd heeft.
Ik wil echt niet zeggen dat v/d Beek en de Ligt erbij horen te zitten, zeker niet laat ze maar lekker bij jong Oranje spelen en daar hun ervaring opdoen. maar kom op Locadia?!?!?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren