Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keizer: ‘Uitschakeling zou rampzalig zijn, zowel voor Ajax als Nederland’

Laatste update:

Ajax maakt zich op voor de dubbele confrontatie met Rosenborg BK. Nadat de Amsterdammers in de voorronde van de Champions League werden uitgeschakeld door OGC Nice, zint de club nu op Europese revanche. Marcel Keizer wil graag doorstoten naar de groepsfase van de Europa League en heeft weer de beschikking over Davinson Sánchez.

"Uitschakeling zou rampzalig zijn, zowel voor Ajax als het Nederlandse voetbal", zegt de trainer van Ajax op de persconferentie voorafgaand aan het eerste duel met de Noren donderdag. "We willen Europees spelen. We kennen het belang van deze wedstrijd." Keizer heeft tegen Rosenborg weer de beschikking over Sánchez, die er afgelopen zaterdag niet bij was tegen Heracles Almelo (2-1 verlies).

Vaclav Cerny is ditmaal niet opgenomen in de wedstrijdselectie. Keizer stelt echter niet dat de aanvaller uit de gratie is gevallen: "Hij is goed bezig, maar er kan maar achttien man op de lijst." De oefenmeester ziet veel verbeterpunten bij zijn team. "We moeten ervoor zorgen dat de afvallende bal vaker bij ons terecht komt. We kunnen gedeeltes van wedstrijd heel goed spelen en gedeeltes helemaal weg zijn. Dat moet echt beter."

De tegenstander van Ajax wordt een pittige kluif, zegt Keizer: "Het is best een sterk team. We hebben ze uiteraard goed bekeken. Ze zijn vooral fysiek sterk. Ik denk dat ze op hetzelfde niveau zitten als wij. Daarnaast zijn zij al negentien wedstrijden onderweg in de competitie. Wat dat betreft moeten zij als team verder zijn. Ik ga ervan uit dat we de klus klaren voor eigen publiek."

Wint Ajax donderdag van Rosenborg BK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb geen vertrouwen in deze coach. Tot nu toe vind ik dat hij paniekerig wisselt.
Te veel risico neemt met zijn wissels door te snel alles of niets te spelen met nog genoeg tijd op de klok.

Daarnaast komt er ook niet veel bijzonders uit zijn interviews en kan hij de interviewer vaak niet eens normaal aankijken doordat hij steeds van links naar rechts zit te draaien met zijn hoofd.
Ik zie ajax onder deze coach zomaar uitgeschakeld worden. Vraag me ook af of de spelers vertrouwen hebben in deze onervaren coach, als dat niet zo is zie je al vaak dat spelers minder hard gaan werken omdat ze de coach ook minder serieus nemen.

16 augustus 2017 om 15:27

Nu al geen vertrouwen? Dat gaat snel. We zijn net drie wedstrijden onderweg. Dat ie misschien niet heel goed voor de camera's is heb ik echt nul moeten mee zolang de resultaten goed zijn. Dit komt nog wel. Vergeet niet dat ze een hele heftige en intense voorbereiding hebben gehad. Daarnaast geniet deze coach denk ik wel veel vertrouwen van de spelers aangezien veel hem nog kennen uit de jeugd. De Boer was ook redelijk onervaren die heeft het ook gepresteerd.
Laten we hopen dat de afgelopen drie wedstrijden incidenten waren. Glas is halfvol

16 augustus 2017 om 16:04

"ze zijn vooral fysiek sterk. Ik denk dat ze op hetzelfde niveau zitten als wij. " met deze uitspraak valt deze man volledig door de mand. Ik woon 14 jaar in Noorwegen en ken het Noorse voetbal erg goed. Als hij denkt dat ze op hetzelfde niveau zitten met de financiele middelen die Ajax heeft ivt Rosenborg.... Slaat gewoon helemaal nergens op

16 augustus 2017 om 16:27

Absoluut, maar is Ajax een beetje in de undergdorol proberen te krijgen, maar Ajax is vele malen beter. Bij Rosenborg is de beste speler een voormalig Deens talent dat er eigenlijk nauwelijks ergens goed heeft gespeeld. Dat hij het nu leuk doet bij Rosenborg mag allemaal wel die competitie stelt helemaal niks voor.

16 augustus 2017 om 16:43

Rosenborg is echter geen slechte ploeg, Vooral het middenveld met Jensen Konradsen en Mitsjo is erg stabiel. Verder kunnen we grappen maken over de Lord maar hij is geen matige spits.

16 augustus 2017 om 15:31

Veel van deze spelers hebben natuurlijk al met deze coach gewerkt in de jeugd. Die zouden wel moeten weten dat Keizer zeker geen koekenbakker is. Voor de overige wedstrijden vond ik Ajax niet heel slecht spelen. Tegen Nice kon het 2 keer 2 kanten op vallen. Het viel helaas de verkeerde kant op, maar Nice is geen slechte club. Tegen Heracles heb je bijna 80 procent balbezit en 2 keer zo veel kansen als Heracles. Het probleem was dat ze niet werden afgemaakt, terwijl het met rust zeker 0-3 had kunnen staan. Wat het precies is weet ik niet (hoewel de tegendoelpunten en het gebrek aan zelf scoren me vooral individuele fouten lijken), maar om het meteen op Keizer af te schuiven is ook weer zoiets. Hoe hij met een camera omgaat geef ik niks om.

16 augustus 2017 om 15:32

je punt over de interviews heeft er toch niets mee te maken? welke interviews zijn tegenwoordig nog wel interessant? 1 en al cliches en media training. niet iedereen is even goed voor de cameras, het gaat erom wat hij op het veld laat zien.

ik geef hem zeker nog de kans. tegen nice laten zien dat ajax evengoeg nog behoorlijk goed kan voetballen. we gaan het zien morgenavond.

16 augustus 2017 om 15:46

Snap zijn punt wel eigenlijk, het komt niet erg prettig over , telkens kijkt hij naar links en rechts langs de interviewer heen, zeker als het een ''moeilijke'' vraag is.

Tuurlijk zegt het niets over ziin trainingen of coaching maar als coach van een grote club ben je ook het boegbeeld, en dat boegbeeld komt nu over als een stokstaartje....

16 augustus 2017 om 16:09

Liever iemand die overkomt als een stokstaartje dan iemand met het vertrouwen en de prestaties van een van gaal bij man united. De meest intelligente mensen zullen vrijwel nooit een goed boegbeeld zijn. Intelligentie maakt je vanzelf onzeker namelijk waardoor je nooit die zelfverzekerdheid kunt uitstralen. Misschien moet je beginnen met luisteren naar interviews in plaats van te kijken. Dan hoor je namelijk of diegene iets zinnigs zegt in plaats van dat het lijkt of hij iets zinnigs zegt omdat hij zelfverzekerd overkomt.

16 augustus 2017 om 17:06

Afcasander volgensmij geef ik toch echt als eerst aan dat ik niet vind dat hij eht zinnige dingen zegt behalve wat open deuren. Daarnaast ook nog zijn presentatie.
Neemt niet weg dat het niet het belangrijkste is.
Heeft letterlijk nergens nog wat gepresteerd en tot nu toe gaat het in 3 wedstrijden fout bij ajax. Daar is hij mede schuldig aan.
Hopelijk krijgt hij het nog op de rit.

16 augustus 2017 om 15:50

Je valt deze coach serieus af op zijn onvermogen een interviewer aan te kijken? Vertel, hoeveel interviews kijk jij überhaupt? Élke trainer kijkt overal heen behalve naar degene die de vragen stelt. Ja, zo kan ik een trainer ook gelijk afschrijven.

16 augustus 2017 om 15:56

Nou ja een type als Koeman of zelfs van Bronckhorst komen een stuk prettiger over, zeker voor de neutrale kijker

16 augustus 2017 om 16:08

Bosz bijvoorbeeld keek de interviewer strak aan en zo zijn er genoeg andere coaches die het wel kunnen. Zelfs zo een trainer van Heracles of Fraser om maar wat voorbeelden op te noemen.
Verder is het inderdaad niet het belangrijkste maar toch wel een klein minpuntje.

Dat hij met veel jongens in de jeugd heeft gewerkt is leuk voor een aantal jongens.
Echter hebben spelers als Ziyech, younes, Neres, schone, viergever, veltman, Sanchez, Dijks, Sinkgraven, Onana en zo kan ik er nog meer opnoemen nauwelijks met hem gewerkt voorheen.
Jongens als de jong, vd beek en nouri kende hem goed ja en wellicht kluivert en de ligt niet bepaald de zwaargewichten in de groep, maar jongens die net komen kijken.. Zodra de resultaten slecht blijven zullen we zien hoeveel vertrouwen er is in hem.

Hoop van harte dat ik er naast zit en hij het elftal aan de praat krijgt.

16 augustus 2017 om 16:16

Maar eerlijk. Zo een fraser bijvoorbeeld komt op mij over als een vrij onintelligent persoon. Wat zomaar zou kunnen aangezien zelfverzekerdheid geen veel voorkomende eigenschap is onder intelligente mensen... dus als je het zo bekijkt is het misschien wel een pluspuntje...

16 augustus 2017 om 16:48

Sander, wat een onzin. Intelligente mensen zouden niet zelfverzekerd zijn?
Ik weet niet waar je deze (zelfbedachte?) wijsheid hebt opgedaan, maar ik zou het snel laten varen.
Vorm, presentatie, communicatief vermogen en non verbale communicatie zijn allemaal factoren die bepalen hoe iemand overkomt. Sommige mensen kunnen oefenen wat ze willen en zullen het nooit onder de knie krijgen ander hebben van nature een prettige aangename presentatie.
Keizer komt (nog) niet helemaal lekker over (en hier ben ik het wel met je eens) dat zegt nog niets over zijn kwaliteiten als trainer/coach of over de inhoud. Wel over de perceptie bij de ontvanger.

16 augustus 2017 om 16:10

Precies hetzelfde als augustus vorig jaar over Peter Bosz gezegd werd

16 augustus 2017 om 15:42

Misschien maar eens goed om een jaar vol voor de competitie te gaan. Er moet een prijs komen in amsterdam en in de EL gaat dat zeker niet lukken

Laten we ons eerst focussen op Ajax. en als we alles op een rijtje hebben bij Ajax kunnen we "nederland gaan redden"

16 augustus 2017 om 15:10

Nederland redden is beetje overdreven, maar volgens mij is er geen verschil tussen het Nederlandse belang en het belang voor Ajax... er moet gewoon gewonnen worden.

Als je niet van Rosenborg kunt winnen over 2 wedstrijden, dan heb je ook niet zoveel te zoeken in de Europa League. Je moet maar zorgen dat je het redt.

16 augustus 2017 om 15:12

Dat vind ik altijd zo'n stomme redenering. Ajax vloog er vorig jaar ook echt bijna in de voorrondes uit (tegen Paok). En waar eindigden ze? Oh ja, in de finale. Ja, ze gingen uiteindelijk door, maar dat had zo anders kunnen zijn.
Bovendien hebben ze hiervoor op een haar na ook gewoon Celtic eruit geknikkerd.

16 augustus 2017 om 15:16

Rosenborg werd toch uitgeschakeld door Celtic? Maar Rosenborg is ook een prima ploeg maar normaal gesproken is Ajax wel beter, ook zonder Sanchez.. Maar zou wel fijn zijn als hij mee doet natuurlijk.. Ze moeten thuis alvast een grote eerste stap zetten.

16 augustus 2017 om 15:24

Werden ze ook. 0-0 en 0-1.

En natuurlijk moeten ze winnen (liefste 1e wedstrijd al afmaken inderdaad), maar ik was het gewoon niet eens met de stelling van Master D.

16 augustus 2017 om 15:45

Bijna een woord waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt, bijna betekent gewoon niet, bijna het kampioenschap behaald is gewoon niet kampioen geworden en bijna eruit geknikkerd betekent dat je er nog gewoon inzit. 😊

16 augustus 2017 om 15:48

Het was ook een uitzondering die finale die de regel bevestigde he? Ajax heeft zo onwaarschijnlijk veel geluk gehad , dat heb je niet elk jaar.

Tegen Paok gemazzeld, tegen Schalke gemazzeld, door Lyon weggespeeld in de uitwedstrijd en met alle geluk van de wereld door naar de finale.

16 augustus 2017 om 15:57

@ arsen(e)al

Heel leuk dat je met situaties komt waarin er bijna iets is gebeurd, waardoor je het ergens niet mee eens bent, maar als dat duel met Paok verloren zou zijn gegaan, had Ajax nog steeds een kans op de EL gehad, want die wedstrijd vond plaats in een compleet ander toernooi.

Als je in de Europa League wil komen, dan moet je nu eenmaal ploegen van het niveau Rosenborg kunnen uitschakelen. In de poule kom je namelijk wel betere tegenstanders tegen. Als het niet tegen Rosenborg lukt, waarom zou het over 3 weken dan wel tegen betere ploegen lukken?

16 augustus 2017 om 16:29

Ik zal niet ontkennen dat ajax geluk heeft gehad. Maar zoals jij het zegt vind ik het overdreven. Ajax had het uit moeilijk maar thuis hadden ze ook ruimer kunnen winnen van schalke en lyon

16 augustus 2017 om 16:38

Master D, je hebt gelijk over dat ze er dan nog niet uit lagen. Dacht te herinneren dat ze eerst tegen Rostov speelden en toen voorronde EL tegen Paok. Dan nog vind ik Paok geen CL niveau. Die zou je net zo goed in de EL voorronde tegenkomen, waardoor je met dezelfde gedachte zit: waarom niet tegen Paok maar wel tegen Lyon? @nlstras, mazzel hebben ze gehad ja. Maar pech ook. Zo'n schwalbe van Lacazette kan net zo goed weggewoven worden waardoor je met 0-1 de rust in gaat, om maar niet te praten over die lucky goal van Pogba die ze in de kaart speelt. En door Lyon weggespeeld... tja, dat deed Ajax andersom ook in de heenwedstrijd.

Zou echt een drama zijn als ze eruit vlogen, na een goed Europees jaar dan ineens nog maar 2 teams in Europa. Al acht ik Utrecht ook weer niet volledig kansloos, ze zijn wel duidelijk de underdog.

16 augustus 2017 om 15:53

Weet je wat echt een drama is? De devaluatie van bijvoorbeeld woorden als, super, geniaal, haat en drama 😂😂😂
Maar begrijp je strekking, het zou voor het Nederlandse voetbal echt slecht zijn als er maar 2 clubs in de groepsfase actief zouden zijn, zeker gezien de grote kans dat er door die 2 clubs niet bijster veel punten zullen worden gehaald.

Mocht Ajax worden uitgeschakeld, dan kunnen we wat mij betreft Overmars als schuldige aanwijzen. Wederom lukt het hem niet om de ploeg tijdig rond te krijgen. Ik hoop overigens uiteraard gewoon dat Ajax het redt, maar echt veel vertrouwen heb ik op dit moment niet.

16 augustus 2017 om 15:04

Eens. De selectie is simpelweg te smal. De basiself zijn goed, maar als daarvan 1 iemand uit vorm is zit je al snel te kijken. Zeker in de achterste linie. Het team had voor de wedstrijd tegen Nice al rond moeten zijn! Er wordt bij Ajax, net als vorig seizoen, pas gereageerd als belangrijke punten verloren zijn. Of dit volledig de schuld van Overmars is, dat durf ik niet te zeggen. Ik vrees dat de RVC er ook (te) veel mee te maken heeft.

16 augustus 2017 om 15:10

Ik denk ook niet dat Overmars in zijn eentje de schuldige is, maar hij is wel eindverantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid. Veel problemen waren in de loop van afgelopen seizoen al bekend (linksbackpositie en het naderende vertrek van Tete en Riedewald, waardoor je in de breedte kwaliteit zou inleveren bijvoorbeeld). Het zou trouwens een zegen zijn wanneer het transferwindow in heel Europa wordt teruggeschoven naar juni/juli ipv juli/augustus. Niet alleen voor Ajax, maar voor het voetbal in zijn algemeen.

16 augustus 2017 om 15:17

Het kan toch niet zo zijn dat een simpele back ervoor zorgt dat Ajax niet loopt! Ook dat is tactisch nog op te lossen door te zorgen dat Dijks altijd rugdekking heeft maarja, Younes is er nooit. Daar zit dan ook weer het pobleem in.

16 augustus 2017 om 15:45

Sanchez scheelt echt een slok op een borrel. Die man is zo belangrijk in de verdediging. Heeft Ajax vorig seizoen meerdere malen gered zowel met goals als met zeer belangrijke ingrepen. De verdediging staat met Sanchez erin gewoon een stuk beter. Daarnaast loopt Schone nu op zn laatste benen en is Younes al een jaar uit vorm (dus misschien niet meer uit vorm maar is dit gewoon zn niveau). En daar komt dus die smalle selectie om de hoek kijken. Geen goede vervanger in de verdediging, geen goede linksvoor omdat Kluivert rechts speelt. en geen ervaren middenvelder om Schone op te volgen. Los dit op en je bent alweer een heel eind.

16 augustus 2017 om 15:07

Oneens. Ook met dit materiaal moet je de poulefase van de Europa League bereiken. We spelen tegen een ploeg die door Celtic is uitgeschakeld door een nederlaag in eigen huis. De selectie en technische staf heeft gewoon gefaald als ze zich niet kwalificeren.

16 augustus 2017 om 15:15

Dat je ook met deze selectie de poulfase van de EL zou moeten halen ben ik volledig met je eens, alleen denk ik dat het op dit moment een stuk lastiger is dan wanneer alles rustig zou zijn bij Ajax. Tegen Nice is het al niet gelukt (wat trouwens gewoon een goede ploeg is, dus geen schande imo) en de onzekerheid bij de spelersgroep is gewoon voelbaar. Ze roepen om versterkingen, weten niet wie er nog weg gaan, weten niet wat er nog bij komt en hebben een slechte prestatie geleverd tegen Heracles. Ik denk dat dit allemaal voorkomen had kunnen worden wanneer de volledige Ajax selectie eind juli al rond zou zijn. Ik reken Keizer op dit moment in ieder geval niks aan.

16 augustus 2017 om 15:11

Als je Overmars als schuldige afwijst voor mogelijke uitschakeling, moet je hem ook de krediet geven voor EL finale afgelopen seizoen. Werkt beide kanten op.

16 augustus 2017 om 15:19

Afgelopen seizoen stond er inderdaad een uitstekende selectie, ondanks dat ook die weer te laat op orde was.

16 augustus 2017 om 15:53

credits krijgt hij toch? Maar dat de selectie medio augustus niet op orde is bij Ajax wordt wel een terugkerend patroon.

Kan me niet bedenken wat hier nu het doel van is?
Vroeg in de transferzomer zijn de buitenkansjes nog beschikbaar en betaal je doorgaans minder dan om 5 voor 12. Daarbij creeer je rust en duidelijkheid voor de coach spelers en staf.

Eigenlijk begint de voorbereiding van Ajax elk jaar op 1 september, alleen jammer dat er in augustus al wedstrijden zijn

18 augustus 2017 om 15:29

Tja ik zou als hij credits had gekregen ook wat meer krediet verwachten. Blijkbaar kan dat niet.

Je begrijpt zelf heus ook wel dat het niet zo simpel is. Overmars wil ook wel de selectie op orde hebben, maar in huidig transferklimaat is dat gewoon lastig. Overmars levert goed werk (financieel en sportief), terwijl iedereen op de korte termijn kijkt, kijkt hij naar de lange termijn.

Met dit materiaal moet Ajax gewoon winnen van Rosenborg. Punt. Het spel lijkt nergens op en de verdediging is zo lek als een mandje. Dat mag je de trainer ook best een keer aanrekenen. Maar ondertussen is iedereen (zelfs spelers zijn zo brutaal) te roepen op versterkingen.

16 augustus 2017 om 15:15

Ajax heeft bijna dezelfde 11 staan als vorig seizoen waar Ajax de finale in de Europa league bereikte. Bovendien streeft keizer dezelfde speelwijze na als Bosz. Dus zou keizer het al lang op de rit moeten hebben. Ook vind ik het middenveld met van de Beek, Ziyech en De Jong (geen Schöne) individueel erg sterk maar samen is Ajax en specifiek het middenveld los zand. Ziyech loopt overal en nergens, Schöne kan het niet belopen en de backs zijn zwak.
Smalle selectie, eens maar Ajax moet met dit materiaal simpelweg veel meer kunnen.
Ook de backs wat dieper naar voren zetten en de Jong op de plaats van Schöne, dan gaat het al stukken beter.

16 augustus 2017 om 15:21

Overmars??? Ga weg joh. Keizer heeft op twee spelers na dezelfde basis tot zijn beschikking als de ploeg die de finale haalde.

Falen ze mag de trainer er best op aangeken worden. Hij constateert nu drie wedstrijden op rij hetzelfde probleem, maar met zijn wissels draagt hij er ook aan bij.

16 augustus 2017 om 15:34

Ik vind niet dat je een trainer zonder ervaring op het hoogste niveau kunt aankijken op het feit dat het nu nog niet loopt. De rol van Overmars hierin is veel groter, omdat de selectie simpelweg niet op orde is. Daarnaast heeft Overmars als onderdeel van het technisch hart een prominente rol gespeeld in het aanstellen van Keizer. Dus mocht je concluderen dat Keizer niet voldoet, kan je wederom terugvallen op een foute keuze van Overmars.

Als je over twee wedstrijden de mindere bent tegen met alle respect Rosenborg als Ajax zijnde, dan heb je inderdaad niks te zoeken in Europa. Dan is uitschakeling in Europa de enige en juiste consequentie.

Mocht er daadwerkelijk een uitschakeling van Ajax plaatsvinden, dan zie ik het somber in voor Keizer. Hij is al met een achterstand begonnen vanwege het verlies tegen Heracles, maar een uitschakeling uit Europa kan een bijzonder vervelende situatie in de hand werken.

Al met al verwacht ik dat Ajax zich gaat plaatsen en vind ik dat Keizer zich minimaal een seizoen mag bewijzen.

Ik hoop niet dat mijn "voorspelling"of kans op... voordat de competitie was begonnen uitkomt.
Bij de aanstelling van Keizer vond ik het vreemd dat Ajax deze weg bewandelde.
Ik wees er toen op dat deze man nog niets had gepresteerd zowel als voetballer als trainer niet wat Ajax waardig is.
De kans bestond dat het een verkeerde gok kon zijn en Ajax al snel uitgeschakeld kon worden voor de Cl/el.
Ook bestond de kans dat Ajax in het begin van de competitie weer (te) veel punten zou kunnen laten liggen.
Een club als Ajax mag nooit op zoiets gokken.
Ik kreeg als weerwoord hier van velen als: Eerst afwachten, Geef die man een kans, Frank de Boer was ook een onervaren trainer etc etc etc.
En zie, de helft is helaas uitgekomen.
Nu hoop ik maar dat de andere helft niet uitkomt en Ajax die Noren "opvreet".

16 augustus 2017 om 15:06

Uitschakeling voor de CL kan je Keizer m.i. niet kwalijk nemen. Als je ziet wat die man in de eerste weken al op zn bordje heeft gekregen dan heeft hij het nog uitstekend gedaan door 2x gelijk te spelen. De hele selectie trouwens! Maar er moet nu wel gewonnen gaan worden. De EL moet prioriteit nummer 1 zijn! Zeker nadat PSV zo is afgegaan zal het voor Nederland rampzalig zijn als Ajax geen punten kan pakken.

16 augustus 2017 om 15:07

Oke je hebt gelijk v.w.b. de CL, maar EL is nog niet gebeurd, en in de competitie is er welgeteld 1 (één) wedstrijd gespeeld. Ik heb nog alle vertrouwen. Vergeet niet dat het kwartje Europees gezien vorig seizoen net altijd de juiste kant op viel. Ik vind Ajax tot nu toe ook niet vreselijk slecht spelen. Wellicht iets te naïef, in combinatie met wat pech.

16 augustus 2017 om 15:15

@firebird
Ik zei ook dat mijn angst wat er kon gebeuren al voor de helft (uitschakeling CL en eerste competitiewedstrijd verloren) uitgekomen was.
Het restant (oa EL) hoop ik dus dat dit niet uitkomt.
Vandaar ook dat ik zeg dat ik hoop dat Ajax Rosenborg opvreet oftewel overheen walst.

Eerlijk gezegd zie ik dit Ajax eruit vliegen, dat gevoel leeft bij mij na zondag. Het is niet denderend als vorig jaar en Ajax heeft me nog kunnen overtuigen in de voorbereiding. Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden en dat zij uiteindelijk uitgeschakeld worden. Ook heb ik het gevoel dat Feyenoord er dit seizoen weer vandoor gaat met het kampioenschap op basis van de spelers en voorbereiding.

16 augustus 2017 om 15:07

Zoiets baseren op de voorbereiding is belachelijk. Zeker na het hele gebeuren rondom Nouri is de voorbereiding van Ajax te verwaarlozen. Dat heeft ook nu effect vrees ik. Maar tegen Nice was het bij vlagen gewoon goed! Zeker niet minder dan vorig seizoen. Dus ze kunnen het wel!

Dat is zeker rampzalig Marcel omdat jij dan de klos bent.
En de heren op het pluche (de leiders van het Technisch Hart) lekker blijven aanmodderen...

Dat zou zeker rampzalig zijn, dus moeten we ervoor zorgen dat het niet gebeurd. Belangrijk is dat Keizer in tegenstelling tot thuis tegen Nice of uit tegen Heracles ditmaal niet vanuit angst gaat handelen. Dus niet bij een voorsprong plotseling 4-4-2 gaan spelen om krampachtig te gaan vasthouden aan je voorsprong en al helemaal niet bij een 1-1 stand na 70 minuten met een 3-3-4 gaan spelen omdat je bang bent dat de winnende treffer niet meer gaat vallen. Heb gewoon vertrouwen in de spelers op het veld, wissel de minst presterende spelers en houd vast aan de tactiek en opstelling die er goed inzitten in plaats van te gokken op een slecht uitgewerkt plan B.

Morgen winnen en de 0 houden, dan maken we het volgende week af in Noorwegen en dan hebben we het Europees gezien op de rit staan. De komende Eredivisie wedstrijden zal geen nieuwe schade geleden mogen worden om de boel op de rit te krijgen nationaal gezien.

16 augustus 2017 om 15:48

Inderdaad, en waarom het spelsysteem van vorig seizoen veranderen terwijl je je moet kwalificeren voor de CL? Ik heb helaas weinig vertrouwen in Keizer maar als Ajax zich niet kwalificeert voor de EL is het wat mij betreft klaar.

Je kan sowieso al niet gaan spelen met Schone op 6, omdat je zag tegen Nice, dat ze daar gebruik van maakten. Rosenborg zal dit ook gezien hebben en zal dat ook gaan proberen te doen. Misschien is het ook het proberen waard om 442 te gaan spelen met Huntelaar en Dolberg en een middenveld met Ziyech, van de Beek, de Jong en Kluivert, dat wordt dan toch sowieso ook wel weer 433 in feite. Huntelaar brengt toch wat meer pit denk ik vanaf het begin.

16 augustus 2017 om 15:43

Ik snap jou niet.
Je zegt 4-4-2 spelen wat eigenlijk 4-3-3 is wat ze nu al doen.
4-4-2 kan wel zonder Kluivert als je met Dolberg en Huntelaar speelt, maar dat zie ik niet zo zitten.
Nee ik zou niet met Huntelaar beginnen. Anders moet je Dolberg eruit halen want Huntelaar kan alleen maar op de plaats van Dolberg renderen. Dat zou ik dus niet doen of Dolberg moet vanaf de flanken kunnen spelen.
Gewoon 4-3-3 spelen, want daar heeft Ajax de spelers voor en Schöne meer gaan ontzien.

16 augustus 2017 om 16:03

Huntelaar en Dolberg kunnen toch communiceren en Dolberg kan idd meer vanaf links spelen. 442 en 433, tja in feite speel je allerlei opstellingen in de praktijk. Als Kluivert rechtermiddenvelder is en hij gaat diep dan veranderd het al.

Dit soort angstige kreten passen niet bij Ajax, en al helemaal niet als je vorig jaar de finale hebt gespeeld. Ik krijg steeds meer de indruk dat deze man zich geen raad weet in zijn positie en vrij gestrest is. Natuurlijk heeft hij niet alles in de hand, maar ik mis ook een zekere discipline en organisatie in dit team waar deze coach zeker debet aan is. Er wordt niet meer zo goed opgejaagd als vorig jaar, er wordt slecht gewisseld en heel veel voorsprongen worden knullig weggegeven. Ik begin steeds meer te twijfelen aan deze man en ben uiteraard ook zeer ontevreden over het aankoopbeleid van Overmars. Ik ga er eigenlijk ook al vanuit dat ze dit tweeluik tegen Rosenborg - paar klasses beter dan Heracles - niet doorkomen. Sanchez gaat hoe dan ook weg. Wordt een zwaar jaar zo.....

Als Ajax niet doorgaat dan kun je wel spreken van een rampstart van deze trainer. Je zou bijna gaan terugdenken aan de tijd dat Hiddink en Blind het stokje overnamen van Van Gaal. Wat mij betreft wordt er dan ook binnen een recordtijd weer een nieuwe trainer aangesteld bij Ajax. Iemand waar de spelers wel veel ontzag voor hebben en die wel uitstraling heeft.

Ze moeten Rosenborg gewoon aan de kant zetten, kom op zeg. In 4 wedstrijden slechts 2 x scoren tegen zwakke teams als Dundalk en Celtic!! Dit mag geen enkel probleem zijn voor Ajax.

Weet iemand of Sanchezvoor Tottenham in de CL mag spelen als hij morgen voor Ajax uitkomt?
Ervanuitgaande dat de transfer doorgaat na de EL wedstrijd.

Mocht hij niet voor Tottenham mogen uitkomen in de CL, kan ik best begrijpen (ervanuitgaande dat perse hij naar Tottenham wil) dat hij morgen niet wil spelen.

Zou prettig vinden als iemand hier antwoord op kan geven

Als Ajax uitgeschakeld wordt ben ik er niet zo rouwig om.

Lekker focussen op de competitie, selectie is toch te smal.
Competitie zal dan wel tussen PSV en Ajax gaan nou prima.

Feyenoord wint de CL wel even, voor de broodnodig punten, die hebben een aantal jaren lekker mee kunnen liften dus die mogen het nu even regelen voor Nl

Hij zou 'schandalig' moeten zeggen in plaats van 'rampzalig'. En wat het 'wanbeleid' bij Ajax met het Nederlandse voetbal te maken heeft snap ik ook niet zo. Ajax heeft altijd moeite met fysieke ploegen en dat zal nu niet anders zijn.

Blijft toch een rare gewaarwording om deze trainer van het kaliber Cambuur de pers te woord te zien staan als trainer van Ajax.

Rosenborg moet gewoon verslagen worden en dat gaat Ajax denk ik ook wel lukken.

Helaas keizer , moet uitschakeling simpelweg ontslag voor jou betekenen,
Een ieder ander was zn baan dan ook kwijt geweest.
Ik hoop zo erg dat hij de draai gaat vinden en ajax laat vlammen maar ben er bang voor, zolang Marc de bankrekening op slot houdt
Zie ik het somber in vooral als transfers toch afgerond worden (sanchez) of een ziyech of dolberg weggekaapt word

Ik zie het helaas somber in met deze man, hoe goed die ook kan zijn met andere elftallen, dat is niet e vergelijken met het "grote" elftal.
uitschakeling is niet rampzalig maar schandalig!!
Tegen nice was het al onnodig, laten we het dan helemaal niet hebben over heracles..
Leuk dat je is een trainer heb die wat risiso durft te nemen, maar neem ze dan verantwoord, afgelopen weekend was al die risico niet nodig..
Wissels zoals bosz ze deed schiet ook niet echt op in mijn ogen.
Als ik zo kijk naar afgelopen seizoen en even een blik werp op aankomend seizoen dan zou je bijna zeggen dat in 2 jaar tijd 2 man het hele elftal slopen.
Ja vorig seizoen stond je in de finale van de EL hele prestatie maar als je even kijkt naar welke spelers er vertrokken zijn en wat je nu dus blijkbaar nodig heb en waar je na zoek...
Kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat je nu spelers zoekt die je eigenlijk al in huis had en door bosz de deur gewezen zijn...
Bazoer, tete, riedewald..
Sanchez is gehaald en eigenlijk alleen de onbetwiste basis speler, neres zit vooral op de bank terwijl die in mijn ogen toch iets meer zou kunnen dan Younes maar daar blijft vertrouwen in..
De nieuwe RB wanneer komt die te spelen of moet die ook eerst 3/4 seizoen wennen?
Veltman aanvoerder maken, afgelopen weekend in 15min 5 overtredingen nodig gehad omdat die simpelweg te laat was, het spel niet goed las..

Nee sorry tot nu toe zie ik het nog heel somber in...

Er word wel gelachen om PSV maar vrees dat ajax dezelfde weg zal bewandelen, deze wedstrijd is bij lange na nog niet gespeeld

Mijn geld gaat over twee wedstrijden op Rosenborg.
puur onderschatting van de tegenpartij en overschatting van zichzelf.
Het woord Nederland mag hij wat mij betreft weg laten want er zijn meer clubs in dit land.
Niet doorgaan is pure afgang voor Ajax en alleen Ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren