Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Tottenham biedt tien miljoen te weinig en moet vrezen voor Real’

Laatste update:

Davinson Sánchez bereikte al enige tijd geleden een persoonlijk akkoord over een vijfjarig contract met Tottenham Hotspur, maar de Colombiaan bevindt zich nu in de wachtkamer. De Telegraaf meldt namelijk dat Ajax en the Spurs zich wat betreft een transfersom van de verdediger nog een behoorlijk eind uit elkaar bevinden.

De Amsterdammers willen namelijk vijftig miljoen euro zien voor Sánchez, terwijl Tottenham vooralsnog niet verder wil gaan dan veertig miljoen. Voor de Engelsen is haast geboden: door de waardedaling van de pond wordt een eventuele transfer bijna met de dag duurder. De Britse munt staat bijna zes procent lager dan rond dezelfde tijd vorig jaar, wat in het geval van de transfer van Sánchez al drie miljoen euro scheelt.

Daarnaast is Ajax niet genoodzaakt snel een akkoord te bereiken met Tottenham. Directeur spelerszaken Marc Overmars weet immers dat er ook concrete interesse is van het eveneens uit Londen afkomstige Chelsea en van Real Madrid. De Koninklijke bereidt op dit moment zelfs een bod voor, al is nog niet duidelijk welke som de Champions League-winnaar precies in gedachten heeft.

Wat lijkt jou de beste club voor Davinson Sánchez als hij bij Ajax vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als het om bieden gaat maakt Tottenham vrij weinig kans tegen real.
Ben benieuwd waar dit eindigt.
Voor de ontwikkeling van Sánchez lijkt me Tottenham een iets verstandiger keuze qua eventuele speeltijd.

16 augustus 2017 om 07:07

Zal mij inderdaad niets verbazen dat Sanchez door zijn eigen onkunde van zijn zaakwaarnemers niet bij Totenham Hotspur terecht zal komen maar bij Chelsea of Real Madres de lachende derde worden. Zij willen toch dat hij weg gaat bij Ajax die nu de transferssom op hoog kunnen drijven en Totenham Hotspur het niet willen en kunnen betalen.

16 augustus 2017 om 10:07

Tottenham wil altijd voor een zacht prijsje spelers kopen overal.
Dat ze nu vast houden aan 40 leuk en aardig maar dan gewoon niet verkopen, en wachten op een real of chelsea als die een bod plaatsen zal het sowieso 40 zijn of meer anders hoeven ze niet eens te bieden.

16 augustus 2017 om 07:10

Volgensmij wordt Sanchez een beetje verblind door het geld dat hij voor zich ziet, en zijn zaakwaarnemer ook. Lijkt me niet, ook niet in zijn huidige vorm, dat hij bij een van de drie club aan het spelen komt omdat ik het niet in staat schat om de huidige verdediging eruit te spelen

16 augustus 2017 om 07:53

Dat idee heb ik dus niet. Hij koos vorig jaar heel bewust voor Ajax, terwijl het heel makkelijk was om voor het geld en dus Barcelona te kiezen. Dat hij nu een stap hogerop wilt, lijkt me ook gezien zijn niveau j iet heel raar. Hij steekt er echt bovenuit in verdedigend opzicht dan, voetballend gezien komt hij echt nog te kort voor de top, maar er zit wellicht nog veel rek in. The Spurs zou een ideale tussenstap zijn om later naar de absolute top te gaan. Daarbij denk ik dat hij CL wilt spelen, als dat nog mag?

16 augustus 2017 om 08:20

Ik kan me niet voorstellen dat 1 van deze clubs straks 50+ miljoen betaalt en hem op de bank zet. Ja, de transfermarkt is flink verziekt qua prijzen, maar zo gek denk ik niet dat ze zijn.

16 augustus 2017 om 08:51

United doet dat ook, met Lindelof. Dus zeg nooit nooit.

16 augustus 2017 om 09:45

Voetballend komt hij te kort voor de top? Jij bedoeld dat hij voetballend te kort komt voor Barca of Bayern. Niet elke topclub speelt met goed voetballende verdedigers hoor. Hij is een verdediger, zolang hij in verdedigend opzicht goed genoeg is kan hij gwn mee in de top.

16 augustus 2017 om 10:16

Ja dat mag hij nog. Voorrondes tellen niet mee

16 augustus 2017 om 09:01


Je schrijft: "als het om bieden gaat maakt Tottenham vrij weinig kans tegen real. Ben benieuwd waar dit eindigt. Voor de ontwikkeling van Sánchez lijkt me Tottenham een iets verstandiger keuze qua eventuele speeltijd".

Dat is niet relevant. Niet zijn club, maar de speler bepaalt onder welk contract hij zijn handtekening zet en het is nog maar de vraag of dat onder een contract bij Real zal zijn omdat hij tenslotte ook Ajax boven Barcelona verkoos.

16 augustus 2017 om 09:09

Dat is leuk, maar niet helemaal waar natuurlijk. Als Ajax geen overeenkomst met Tottenham krijgt, heeft Sanchez niks om te ondertekenen. Zeker niet als het verschil nog 10 miljoen is.

16 augustus 2017 om 10:19

@afca_yiddo

Je schrijft: "dat is leuk, maar niet helemaal waar natuurlijk. Als Ajax geen overeenkomst met Tottenham krijgt, heeft Sanchez niks om te ondertekenen. Zeker niet als het verschil nog 10 miljoen is".

Nog nooit van de kantonrechter gehoord? Iedere werknemer kan zijn contract bij de kantonrechter laten ontbinden, ongeacht hoelang dat nog doorloopt. En de schadeloosstelling die daar voor betaald moet worden, ligt vast in de wet en bedraagt het salaris dat de werknemer nog kan verdienen tijdens de restduur van zijn contract. Als Sanchez en zijn zaakwaarnemer naar de rechter stappen is de speler binnen een half uur transfervrij omdat de uitspraak van de rechter al bij voorbaat vast staat. Ter bescherming van het betaald voetbal in NL is er een uitzonderingspositie voor het voetbal in de wet opgenomen, waarin is bepaald dat de Knvb een club bij contractbreuk ter compensatie nog een extra bedrag kan toekennen. Dat bedrag is echter gebaseerd op de boekhoudkundig waarde van de speler omdat die door het afkopen van zijn contract immers transfervrij is. Al met al is het bedrag dat Ajax zal ontvangen bij een rechtsgang niet meer dan een schijntje vergeleken bij de 40 miljoen die de Spurs naar verluid over heeft voor Sanchez.

Omdat het voor de hand ligt dat Ajax een rechtsgang ten koste van alles wil vermijden omdat dat een gigantische schadepost zou opleveren, is het standpunt dat de club heeft ingenomen louter voor de buhne. Of er uiteindelijk meer dan 40 miljoen op tafel komt, hangt af van de Spurs. Het kan zijn dat men bereid is om meer te betalen om te voorkomen dat de onderhandelingen zich lang zullen voortslepen, hetgeen eventuele concurrenten in de kaart zou kunnen spelen en het risico bestaat dat de transferdeadline wordt overschreden en deal helemaal niet door gaat. Ook het feit dat het Engelse Pond in sneltreinvaart minder waard wordt tov de Euro en de transfersom uiteraard in Euro's dient te worden afgerekend, is daarbij in het voordeel van Ajax. Ook in het voordeel van Ajax is dat een mens niet op ieder gewenst moment naar de kantonrechter kan stappen en het nog maar zeer de vraag is of als Sanchez besluit om naar de rechter te stappen, deze zaak nog voor het verstrijken van de transferdeadline zal worden behandeld. Bovendien zijn er zijn voldoende mogelijkheden voor Ajax om dat proces te vertragen.

Op dit moment zit Ajax in een zetel en zijn het de Spurs die moeten zullen bewegen. Naar verluid vraagt Ajax een transfersom van 50 miljoen en heeft Spurs 10 miljoen minder geboden. Het is zeer goed mogelijk dat de vertragingstactiek van Ajax effect zal sorteren en dat de Spurs alsnog over de brug komen. Men zou kunnen overwegen om in de winterse transferperiode terug te komen met een bod, maar de kans is groot dat dat alleen maar een averechts effect zal sorteren omdat de verwachting is dat het Pond, naarmate de Brexit dichterbij komt en de gevolgen duidelijker zichtbaar worden, alleen maar meer en sneller zal dalen en uitstel meer gaat kosten dan het oplevert. En het risico blijft bestaan dat er kapers op de kust komen die wel bereid zijn om het gevraagde bedrag op tafel te leggen. Daarom acht ik het niet ondenkbaar dat het bedrag de 40 miljoen zal overstijgen, wellicht (deels) in de vorm van bonussen. Dat is goed voor de reputatie en de onderhandelingspositie van Overmars in komende transfers. Het kan echter ook betekenen dat spelers er toe overgaan om een gelimiteerde transfersom in hun contract te laten opnemen en dan kan die extra 10 miljoen wel eens een dure bonus blijken te zijn.

Het verbaasde mij al dat het zo stil bleef. Dan is de competitie begonnen en dan moet het weer ineens allemaal gebeuren. Als je al een vervanger op het oog hebt, doen. Anders kun je je poot wel stijf houden. Wel een lastige situatie als hij al akkoord is met de Spits. Dan zit je ook niet echt op Ajax te wachten. Helemaal niet als ze binnen een jaar 35 miljoen aan je verdienen.

16 augustus 2017 om 08:54

Vind het überhaupt al raar dat hij met tottenham heeft mogen praten over een dergelijk contract...

16 augustus 2017 om 10:07

Ajax werkt niet met clausules.. dat is volgens mij verboden in nederland. Anders kon je als ajaxzijnde een bedrag vastleggen en onder dat bedrag hoef je speler of club niet eens te bellen

16 augustus 2017 om 10:09

ja laat tottenham eerst maar eens betalen als tottenham nu vasthoud aan 40 miljoen heb je onrust gehad voor niks.

16 augustus 2017 om 12:38

Omdat dat niet verboden is. Tottenham heeft contact gehad met Ajax waardoor ze ook contact mogen hebben met de speler.

16 augustus 2017 om 16:32

Ik meende dat je pas met een speler mag praten die nog maar 6 maanden contract heeft bij een club. My bad.

Laat de clubs maar tegen elkaar opbieden. Denk dat real een stapje te hoog is qua ontwikkeling, maarja madrid..cultuur.. land/taal past natuurlijk veel beter dan Londen.

Daarnaast heb ik zo het gevoel dat sanchez zich sowieso wel snel aanpast aan het niveau, verdedigen kan die wel

16 augustus 2017 om 08:41

Iedereen maar herhalen dat Real te hoog is... maar kijken jullie wel wat er in de verdediging rondloopt? Real heeft toch ook Varane jong gehaald en 5 jaar rustig, maar zeker niet te weinig, laten spelen. Real heeft Pepe verkocht. Er is dus gewoon een vacature vrij op zijn positie. Ramos heeft al zijn voorkeur voor een Sanchez uitgesproken.

Hij zal bij geen 1 club de basis uitspelen dit seizoen. De Spurs hebben de beste centrale verdediging van het afgelopen seizoen. En Chelsea heeft een kerkhof aan verdedigers versleten. Allemaal hopende dat ze een kans krijgen.

Juist Real met de Spaanse competitie (die qua fysiek en tegenstand meer mogelijkheden biedt om meer wedstrijden te spelen) maken dit de meest verstandige beslissing. In de PL zal hij 1 van de vele fysieke spelers zijn. In Spanje hebben we vaker gezien dat fysiek sterke verdedigers redelijk snel in de competitie acclimatiseren.

16 augustus 2017 om 09:12

Bij real maakt hij imo juist meer kans op veel speeltijd itt tottenham. Centrum van spurs staat als een huis met alderweireld en vertonghen (wel leuk 3 ajafiede dan), terwijl bij real alleen ramos echt nket eruit te spele is. Varane is wel beter, maar niet zo een topper dat je nooit aan spelen toekomt. Vallejo en nacho zijn oeen toppers en vallen geloof ik vaak in voor lb en rb. Ik zou zeker naar real gaan, maar ee verhuur aan een celta ofzo voor 1 jaartje zou ook geen slecht idee zijn.

16 augustus 2017 om 09:17

Ramos en Varane zijn onbetwist eerste keuzes. Daar gaat Sanchez niet tussen komen.

16 augustus 2017 om 09:40

Maar varane kreeg ook kansen toen pepe er nog was. Idem zal sanchez gaan spelen, ramos em varane kunnen geschorst en geblesseerd zijn of gewoon rust krijgen. Daarnaast rouleert zidane veel. Ik denk dat hij echt wel aan minstens 20 wedstrijden kan komen. Maar, een verhuur aan een la liga club is misschien toch het beste.

16 augustus 2017 om 10:27

Ja maar je gaat geen 50 miljoen euro betalen voor een wissel...

16 augustus 2017 om 10:45

Dat zijn de prijzen voor talenten nou eenmaal. Ze hebben ook 45 voor vinicius uitgegeven. Dus dat zegt niks. Ik denk dat het geen gek idee is om 50 voor hem neer te tellen. Je wilt gewoon 3 goede cvs hebben als real. En dan is over 4 of 5 naar ramos niet meer onbetwist en zijn varane en sanchez ne verdedigers, en halen ze weer een talent die uiteindelijk varane vervangt. Zo heb je altijd 3 goede verdedigers.

16 augustus 2017 om 12:38

@ sweque

"varane is wel beter, maar niet zo een topper dat je nooit aan spelen toekomt"

Neem aan dat je een grapje maakt? Varane niet zo een topper.... man man man. Varane heeft een mijlen verre voorsprong op Sanchez en wordt alleen maar beter. Behoort op zijn leeftijd al tot de beste verdedigers ter wereld. Zijn fysiek, snelheid, inzicht en techniek zijn echt ongekend voor een centrale verdediger. Alleen al de manier waarop hij zondag die diepte bal achteloos uit de lucht plukte...

Sanchez is goed en in potentie een wereldtopper, maar Varane is een klasse apart

Edit: ben wel met je eens dat er genoeg minuten in het verschiet liggen met back ups als Vallejo en Nacho en het roulatie systeem van Zidane

16 augustus 2017 om 13:43

Ik bedoelde ook nket dat hij matig is ofzo, maar hij hoort gewoon niet in het rijtje ramos, bonucci, boateng, kompany mits fit. Vandaar dus mijn aanname dat sanchez genoeg kansen gaat krijgen. Zouden er 2 ramossen spelen, zou het lastiger zijn. Verder ben ik van mening dat varane nu die echt basis is sinds pepe binnrn 2 jaar wel tot dat rijtje hoort.

Ach laat Sanchez maar gaan dan; een ontevreden speler houden helpt niet. Voor 50 miljoen akkoord?

16 augustus 2017 om 07:34

Ik ben klaar met deze geldcircus. Ajax speelt tegen Rozenborg dacht ik morgen. maar iedereen is bezig met 50 of 60,70 miljoen voor Sanchez Alsof het onze geld is.niet dus.

16 augustus 2017 om 07:39

Het enige wat men wilt zeggen is dat hij een onbetwiste basisspeler is en te belangrijk om te laten gaan. Mocht hij dan toch gaan, dan voor de absolute hoofdprijs en zijn huid duur verkopen. De cijfers maken uiteindelijk niet uit.

Ik weet het niet, maar vind de Spaanse league toch beter bij hem passen dan de Engelse.

Ajax is hij natuurlijk al lang voorbij met zijn kwaliteiten.
Volgend jaar een verdediging met veltman, xxx, viergever en dijks.


Nou genieten hoor!
Kunnen we lekker mee doen om de. Promotie eredivisie.

Schaam je kapot overmars, tete en riedewald weg, en een paar kreupelen ervoor terug halen.

Als Ajax-fan is mijn voorspelling 3de achter feyenoord 2de en psv 1ste.

Ja, want lozano redt psv, de jong wordt verkocht, en psv gaat met pereiro op 10 well weer draaien.

Groeten uit Chili.

16 augustus 2017 om 07:25

Ja joh, zo zou Pereiro PSV ook helpen. Opportunistisch gelul van zovelen en die kritiek op Overmars is nergens op gebaseerd. Hij doet het top.

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets.

16 augustus 2017 om 07:46

Nou, top. Daar kan je over discussiëren. Verkoop gaat goed maar vervangers halen. Daar gaat het toch vaak mis. Als je kijkt naar dit seizoen. Achterin zijn Westermann, Tete en Riedewald vertrokken. Daar is op dit moment nog erg weinig voor teruggehaald. Op het middenveld zijn Klaassen, Nouri (helaas) en Riedewald (meerdere posities inzetbaar) vertrokken. Daar is nog helemaal niemand voor teruggehaald. Voorin is Traore weg. Ook niks. Gehaald zijn dan 2 keepers, een transfervrije spits en 1 verdediger. Verder is Dijks terug op een positie waar al een seizoen lang een speler speelt die daar alleen maar staat als nood omdat er geen (!) linksachter was (Sinckgraven). Dijks mocht een maand geleden niet eens mee op trainingskamp en had geeneens een rugnummer. Dan zie je dat er nog heel veel werk aan de winkel is. En het is onmogelijk om elk jaar 3,4 talenten door te schuiven die al die kwaliteit vervangen. Overmars kan nu alvast rondkijken voor volgend jaar als Ziyech vertrekt net als Onana.

16 augustus 2017 om 08:13

Jij en ik en niemand anders hadden ooit van Sanchez gehoord. Nu zijn we het allemaal eens dat hij minimaal 40 miljoen waard is. Dat was dan toch een sterke aankoop van Overmars. Laten we het boek Tete / Riedewald en Co gewoon eens sluiten, als dat soort B keuze alleen kan leven met een basisplek, moeten ze inderdaad lekker vertrekken. Hoe jammer ook, daarin heeft overmars groot gelijk. Het blijkt ieder jaar mogelijk dat 3 talenten doorschuiven. Volg jij Ajax wel? Nee, we zullen de Europa League niet winnen komend jaar. In de Champions League hebben we net als elke andere Nederlandse club geen fluit te zoeken, maar we gaan echt wel tot de laatste dag meedoen om de titel — heb eens wat vertrouwen. Persoonlijk vind ik het alleen maar mooier als er veel mensen uit eigen gelederen worden doorgeschoven, zowel trainer als spelers. Een aankoop valt net zo goed vaak tegen.

16 augustus 2017 om 08:56

@mano
Met wat jij nu zegt, en de selectie die Ajax aan het einde van het seizoen nog in handen had, na de Europa League finale- zou jij hier niet zo makkelijk mee wegkomen.

Ajax had eindelijk een brede selectie, een paar ontevreden spelers, maar met een beetje peoplemanagement had je die groep hechter kunnen maken.

Hoe kun je een hoofdstuk sluiten in een transferperiode welke niet is afgelopen. Overmars heeft nog een paar weken. Het is nog niet gedaan.. maar Ajax heeft nu significant een mindere selectie op 3 van de 4 linies vergeleken met vorig jaar. Als Sanchez ook nog vertrekt lever je dus teveel kwaliteit in. Vandaar de zorg die uitgesproken wordt.

Jij bent veelal iemand die het beleid steeds positief benadert. En dat doe je goed. Maar wees ook eens realistisch en benoem ook situaties die niet goed gaan. Leg even de vinger op de pijnlijke plek. Zo worden jouw pro-beleid-pleitnotities ook serieuzer genomen.

Er is tot nu toe veel geklooid deze zomer. Niet alles is de schuld van het beleid. Het was geen makkelijke zomer. Maar er zitten nu een paar stinkende wonden en die moeten als de wiederweer verzorgd worden.

16 augustus 2017 om 09:19

Klopt, er zijn een paar lastige posities. Alleen denkt men hier te simpel. People management... lekker makkelijke uitspraak. Ook bij v. Gaal vertrokken de Musampa's en Wooters. Mark kiest er voor om liever Dijks nog hier te houden dan een andere speler te halen die niet beter is. Dat is juist een goede visie. Daarbij zijn we nu zo ver dat we een bod van 40....€40 miljoen.... niet eens hoeven te accepteren. Hoe anders was dat 7 jaar geleden!!!! Er is in 7 jaar echt veel bereikt. Wellicht mag je dan ook voor de minder duidelijke beslissingen iets meer krediet geven!

16 augustus 2017 om 09:33

Je bent en blijft positief. Dat siert je. Maar die zgn talenten vallen toch vaak erg tegen. Velen zijn al vertrokken. Dolberg, Kluivert bv raken al een tijd geen skippybal meer. Als je telkens spelers uit Jong Ajax en A1 blijft doorschuiven is er aan ervaring helemaal niks meer over. Klaassen heeft zich bewezen maar ben benieuwd welk talent er 3,4 jaar blijft en dan pas vertrekt. Ik denk erg weinig. Ik zeg weleens gekscherend dat je bij de man of the Match beter een fles Fristi kan klaarzetten dan champagne aangezien ze toch niet oud genoeg zijn. En wat is er met Neres? Kostte miljoenen maar zit op de bank. En Cassiera? Zien we ook helemaal niet meer en lijkt wel aangetrokken te zijn als zoethoudertje bij de komst van Sanchez. Net als Cvitanich bij Suarez.

16 augustus 2017 om 09:40

Ben ik het niet mee eens. Klaassen was met geen managment doctoraat te behouden. Onvervangbaar in zijn leidersrol, maar de enige juiste keuze is om daar VD Beek zijn kans te geven. In de andere linies is B keus vertrokken en aangevuld met B keus (Colombiaan, Noor, keeper). Sanchez zou een aderlating zijn, voor geen geld te vervangen omdat spelers van dat niveau simpelweg niet naar de eredivisie komen. En daar zit de krux, mensen als jij moeten de beperkingen van Nederlandse clubs inzien. Kom niet met een people management verhaal, spelers hebben gewoon kapsones en eisen een basisplek als ze die niet verdienen. Wegwezen dan en het mooiste antwoord dat je kunt geven als Ajax zijnde is een jeugdspeler doorschuiven. Mark my words Ajax zal tot de laatste dag meedoen om de titel en dat is precies wat het moet doen. De rest is bonus. Sprookjes over aanhaken bij de Europese top zijn sinds het Bosman arrest en de verschillen in TV gelden over datum. Meer dan een uitschieter als vorig seizoen is ondenkbaar. Degene die nu het hardst aan de stoelpoten van het huidige beleid zagen zullen het hardst huilen als er nieuwe mensen instappen. Ik loop al een tijdje mee als supporter en heb vanalles voorbij zien komen en verkies dit beleid elke dag van de week boven de ellende in de periode ervoor, met een vreemdelingen legioen vol wazige overprijsde aankopen. Ik zie liever De Ligt een cruciale fout maken of Kluivert een kans verprutsen dan een volgende Luque

16 augustus 2017 om 09:42

@blackpool

Je schriht: "nou, top. Daar kan je over discussiã«ren. Verkoop gaat goed maar vervangers halen. Daar gaat het toch vaak mis. Als je kijkt naar dit seizoen. Achterin zijn Westermann, Tete en Riedewald vertrokken. Daar is op dit moment nog erg weinig voor teruggehaald".

Je kunt altijd overal over discussieren, maar dat heeft alleen zin als die discussies worden gevoerd op basis van realiteitsbesef. Natuurlijk gaat het verkopen van spelers Overmars beter af dan het aankopen, maar waar jij net doet of dat aan Overmars ligt is dat niet meer dan een kwestie van oorzaak en gevolg. Ajax wil best de beurs trekken, maar alleen voor spelers met een bovenmodaal talent of kwaliteiten die niet in huis zijn. De meesten van dat soort spelers halen hun neus op voor de modale Nederlandse competitie en al helemaal voor een netto salaris van amper zes ton. En daarom vergen de onderhandelingen met dit kaliber spelers de nodige tijd. Helemaal als die spelers ook nog eens uit Zuid-Amerika komen, een batterij aan zaakwaarnemers hebben en je bij die onderhandelingen te maken krijgt meerdere partijen die de transferrechten in handen hebben. Dan worden die onderhandelingen ineens heel ingewikkeld en vooral tijdrovend.

Ik wil als supporter graag spelers zien komen met kwaliteit die iets toevoegen aan de selectie. Ik ben in tegenstelling tot veel andere supporters een redelijk mens die snapt dat er helaas geen transfer supermarkt bestaat waar je alleen maar een back en een spits in je winkelwagentje hoeft te gooien en bij de kassa behoeft af te rekenen. En dat kost inderdaad veel minder tijd dan onderhandelingen, terwijl door het gebrek aan financiele middelen en een matige competitie, de vijver waarin moet worden gevist behoorlijk beperkt is. De reden waarom ondergetekende en bijv. @manodedios er anders in staan dan veel andere supporters, is dat wij niet met de onderbuik maar met het verstand denken en oog hebben voor de omstandigheden waaronder moet worden gehandeld. En redelijkheid hoog in het vaandel hebben.

De transfer van een speler als Gudelj was binnen een zucht geregeld omdat hij een afkoopsom in zijn contract had staan en de speler dolgraag naar Ajax wilde komen. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet met elke speler. Ajax had meer dan genoeg geld om bijv. Haps en St. Juste te kunnen losweken bij AZ en Heerenveen. Bij dat soort spelers is het inderdaad mogelijk om de selectie op tijd in orde te hebben. Maar Ajax en ook de meeste supporters mikken op spelers uit een hoger segment en omdat bijzonder lastig is om dergelijke spelers er überhaupt toe te bewegen naar NL te komen, zoals de mislukt transfer van Richarlison en de gelukte transfer van Lozano eens temeer hebben aangetoond, vergen de onderhandelingen veel meer tijd. Van mij krijgt Overmars die tijd ook en als het een keer niet lukt, neem ik hem ook niets kwalijk. Omdat hij keihard werkt en je hem bijna nooit hoort klagen, terwijl de bescheiden middelen waar hij mee moet werken en de volstrekt onrealistische verwachtingen waarmee hij door menig supporter wordt opgezadeld, voldoende aanleiding zijn om dat wel te doen. Ik begrijp dat en mijn oordeel over Overmars is meestal vrij mild van toon omdat ik een uitermate redelijk mens ben. En dat geldt helaas niet voor iedereen zo.

16 augustus 2017 om 09:57

Dat verhaal over aanhaken bij de Europese subtop is juist iets wat Van der Sar roept. En een aantal weken geleden riep men ook dat de selectie bij elkaar zou worden gehouden. Allemaal onzin. En ga jij mij nou echt zeggen dat er op deze aarde geen betere linksback loopt die naar Ajax wilt?! Ajax speelt al ruim een jaar zonder echte linksback hè?! Dat is toch een schande. De selectie is er ook met Sanchez toch echt op achteruit gegaan. Vooral in de breedte. Dat continue gedoe met die "eigen jeugd". Ook Ajax kan niet de kwaliteit elk jaar opvangen met 3,4 spelers van 17,18 jaar. Onmogelijk. Nog even en je zit echt tegen een fristi-elftal te kijken.

16 augustus 2017 om 10:11

@blackpool. Verkopen gaat goed maar vervangers halen niet? Volgens mij is Sanchez net een jaar geleden gehaald als vervanger. Dus die vind je niets. En kom niet met verhalen dat je vervangers vantevoren moet halen. Dat kan alleen bij talenten die niet de hoofdprijs kosten en waarvan je geen zekerheid hebt dat ze slagen. Spelers komen echt niet naar Ajax als ze hiren dat ze alvast de vervanger van Sanchez zijn terwijl het niet eens zeker is of hij vertrekt. Zou ook aardig kapitaalvernietiging zijn om een speler te halen voor de bank. Dus je kunt als nederlandse club pas handelen als het feit daar is. En dan kom je automatisch bij het 2e punt. Nederlandse. Misschien is in jouw ogen Ajax nog steeds een topclub. In het buitenland is dat gewoon niet zo. Ze betalen in de meeste grote competities 3,4 of 5x zoveel salaris. Hoe makkelijk denk je dan zo'n vervanger die ook nog een soort van zekerheidje is te halen. Ben zelf geen Ajax supporter maar volgens mij is het aan - verkoopbeleid van Ajax prima te noemen.

16 augustus 2017 om 10:18

@Blackpool, je verward Cvitanich met Lodeiro. Overigens is Lodeiro een heel uitstekende speler gebleken die gewoon bij ajax te weinig kansen had gekregen. Cvitanich liet elders ook zien kwaliteit te hebben, was enkel niet de juiste spits voor de speelstijl van Ajax.

16 augustus 2017 om 10:22

Vorig jaar haalde Overmars toch Sanchez en Zijech en verkocht hij voor een top bedrag Milik of telt dit niet meer mee. Ik ben blij met Overmars in ieder geval

16 augustus 2017 om 10:38

@diego, weten eigenlijk niet, voor hetzelfde geld is die net gehaalde rechtsback net zo een topper als Sanchez en is het de ideale combinatie tussen Kasdorp en Tete, dan speelt die al snel de eredivisie aan gort en draagt hij in zijn eentje de rechterkant. Ik ga er niet vanuit, maar overmars heeft meer succes met exotische aankopen dan met aankopen die we kennen.

We hebben die gast van Heerenveen gekocht voor de linkerkant naar het schijnt. Ze zagen daar wel potentie, misschien speelt die Younes zo uit de basis.

En blijkbaar zij ze ook met drie versterkingen bezig, weten wij veel wat er tussen zit. Aan het eind kun je de balans pas opmaken. Enige wat ik nu al als fout bestempel is Dijks verkiezen boven Riedewald. De een wat vervanger voor drie posities dan ander vervanger voor een positie. Voor de rest, kom op zeg we begonnen tegen Nice met nagenoeg dezelfde basis als de EL finale, van de Beek vond iedereen een goede vervanger van Klaassen, en Kluivert was een twijfelgeval. Daar had wel versterking voor mogen komen. Dat is een positie waar accuut haast was/ zou kunnen zijn. Meer de rest was of versterking voor de breedte of versterking die beter moest zijn dan er al stond. En vooral versterking die beter is, is een moeilijk verhaal. Want een talent staat er niet meteen en hadden we niets aan en ervaren spelers mogen geen gokjes zijn als je ze de eerste twee weken nodig hebt.......

16 augustus 2017 om 07:36

Er valt echt nog genoeg te leren voor Sanchez bij Ajax. Hij heeft absoluut geen foutloos seizoen gespeeld. Het zou voor de sportieve carrière van Sanchez ook veel beter zijn als hij nog 1 of 2 jaar bij Ajax zou blijven voetballen. Alleen is voor dit soort gasten geld veel belangrijker dan de sportieve carrière.....

16 augustus 2017 om 08:02

Daarom koos Sanchez vorig seizoen ook voor het geld van Ajax in plaats van voor het sportieve aspect van voetballen in Barcelona-B. Sanchez zal niks leren van nog 1 of 2 jaar Ajax. Daarvoor is de tegenstand in de Eredivisie te zwak. We hebben het in het verleden gezien met een Huntelaar en Suarez. Die hadden een top seizoen gedraaid, waren klaar voor het buitenland en bleven nog een half jaartje. In dat half jaartje hebben ze nooit de vorm van het seizoen ervoor benaderd. Het moment voor Sanchez om te gaan is nu. Nu is hij hot en kan hij zich met nieuwe uitdagingen ontwikkelen. Iets wat in de Eredivisie niet meer kan.

16 augustus 2017 om 08:17

Je beseft toch wel dat Suarez en Huntelaar 24 waren. Ik weet dat Sanchez uitzonderlijk goed is maar 100 procent dat hij nog niet uitgeleerd is op eredivisieniveau. Al was het niet door gebrek aan kwaliteit maar door gebrek aan ervaring. Vergelijk hem met Vertonghen na 5 jaar eredivisie, die was toen hij vertrok toch wel een paar stappen verder, misschien niet puur verdedigend, maar er is zoveel meer op die positie. Coaching, opbouw, leiderschap etc.

Enfin kansloze discussie, want het besluit is kennelijk al lang en breed genomen.

16 augustus 2017 om 08:51

Alsof Sanchez bij Barcelona B meer zou gaan verdienen als bij Ajax? Hij heeft gewoon voor de combi gekozen. En geld en hoogste divisie spelen.

16 augustus 2017 om 11:16

Huntelaar en Suarez hadden ook veel meer vlieguren in de eredivisie. Sanchez gaat niet heel veel leren van bankzitten en af en toe een paar minuten invallen. Sanchez is fysiek misschien klaar in de eredivisie maar voetballend valt er echt nog genoeg te leren voor hem.

16 augustus 2017 om 07:58

Volgens mij krijg je in chili maar de helft mee ofzo? Overmars doet hartstikke goed werk. Ajax zit gewoon in een lastig pakket. Wanneer je spelers haalt uit het buitenland is dat best lastig, de toppers zijn niet betalen en komen niet, dan kom je altijd uit bij een talent of een ervaren kracht. Wanneer je iemand haalt moet het wel echt beter zinn dan wat je hebt.

16 augustus 2017 om 08:07

Je laat je dom houden. Waarom kan PSV dan wel Lozano aantrekken? En destijds Guardado en Moreno? Volwaardige internationals uit sterke competities die al op grote eindtoernooien hadden gespeeld. Op de bank bij subtopclubs in Europa is echt wel iets haalbaar hoor. Desnoods eerst huren met een optie tot koop.

16 augustus 2017 om 08:11

Lozano is ook gewoon een talentje, net als Sánchez dat was.

16 augustus 2017 om 08:23

@diego_forlan, Je presenteert je wat dommig, maar dat is wel amusant.

Je moet ook kijken naar de voorwaarden waaronder je een speler aantrekt. Lozano bijvoorbeeld kopen ze wel, maar ben je een fors gedeelte kwijt aan doorverkoop, waardoor je als club moeilijk een waardige vervanger kan aantrekken.

Voor onze andere 2 Mexicaanse vrienden geldt bijna hetzelfde. Die konden ze wel aantrekken, maar tegen een enorm salaris en zonder noemenswaardige restwaarde. Dat betekent dat je als club extra inkomsten moet genereren om de selectie op een gelijkwaardig niveau te houden.

Huren ben ik niet zo een voorstander van, dat is echt een beetje een noodoplossing waarmee je vooral de eigenaar van die club helpt door de waarde van een speler te verhogen, maar helpt je niet verder.

Guardado en Moreno waren wel een schot in de roos, maar dat is niet altijd zo natuurlijk.

16 augustus 2017 om 10:24

Het feit dat je vindt dat Overmars goed werk verricht bezorgt mij ook enkele vraagtekens. Ja, het bedrijf Ajax doet het fantastisch onder Overmars..mocht je daar op doelen neem ik graag mijn woorden terug. Maar al 3 jaar geen prijs winnen en voor het 3e jaar op rij uitgeschakeld in de voorronde van de CL vind ik erg armoedig voor de grootste club van Nederland. Dijks die eerst weg mag en nu noodgedwongen basis staat omdat er in 3 maanden tijd geen geschikte linksback is gevonden..Aangeven dat Ziyech niet nodig is maar na twee decepties op de slotdag toch fors betalen voor Ziyech. Bijna elk seizoen de nodige aankopen pas NA uitschakeling in de CL doen. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden van dit opmerkelijke beleid. En Lozano een talentje? Staat toch al jaren op de radar en leek praktisch onhaalbaar voor de Nederlandse top. Vind het toch wel een bijzondere aankoop. Dat gelul dat spelers met kwaliteit niet naar Nederland willen komen mag wel eens afgelopen zijn. Dat is niets meer dan het zoethouden van de trouwe fans en het eigen hand-op-de-knip beleid te verdedigen

16 augustus 2017 om 11:39

@diego_forlan, Ik doelde inderdaad dat overmars zijn werk goed doet binnen de mogelijkheden die er zijn. Iets met utopische situatie vergelijken heeft niet zoveel zin. Voetbalclubs zijn inmiddels ook gewoon bedrijven. Wat Overmars goed doet is de voorwaarden creëren waarmee de club succesvol kan zijn en blijven. Dat dat op korte termijn niet direct iets oplevert kan gebeuren. Uiteindelijk zie je in elk land; de clubs met het meeste geld staan bovenaan. Wat dat betreft ziet de toekomst er rooskleurig uit. Ja Dijks is absoluut Ajax onwaardig en hoop dat er een goede vervanger komt.

16 augustus 2017 om 08:13

Maakt toch niet meer uit of je eerste wordt. Volgend seizoen is er toch al geen directe CL plaats meer. Voorrondes werken bij de NL clubs niet echt.

16 augustus 2017 om 08:31

De kampioenen spelen wel in een iets andere kwalificatie dan de huidige nummers 2. Straks moet je het gaan uitvechten met de kampioenen van Wit-Rusland en Bulgarije ipv de nummers 4 van Frankrijk, Spanje of Engeland.

16 augustus 2017 om 10:00

Maar dan blijven het nog lastige voorrondes voor Nederlandse clubs

Prima, betalen wat wij willen en anders niet! Je hebt a gezegd door overeenstemming te krijgen met de speler, dan moet je b zeggen ook! Er zijn in het verleden al meer spelers voor "te weinig" naar de Spurs vertrokken!

Ben wel benieuwd, welke nieuwe spelers we zelf mogen verwachten één dezer dagen!

Ik verwacht om eerlijk te zijn niet, dat Real Madrid zoveel meer gaat bieden dan de Spurs. Het is voor Madrid ook geen noodzakelijke aankoop en zullen daarom zeker geen overbodige miljoenen uitgeven voor een speler die in eerste instantie de bank warm houdt.

Maar goed, dit geldt eigenlijk precies ook voor de Spurs in zekere zin. Defensief staat het als een huis. Misschien hebben ze daar twijfels aan de fitheid van Verthongen?

Kortom, Ajax gaat niet veel meer dan 40 miljoen uit de transfer van Sanchez kunnen persen. Zowel de Spurs, als Madrid zijn nog net niet zo wanhopig, dat ze er alles voor over hebben deze zomer.

16 augustus 2017 om 07:25

Ik denk eerlijk gezegd wel, of nu 47 mil en eventueel verhuren of straks 80 mil. Want de transferprijzen lijker per transferperiode belachelijker te worden. En dat zien real en Chelsea ook. Je neemt dus in principe met nu 47 een risico van 20 miljoen, want red hij het niet kun je hem over twee jaar wel kwijt voor 25. Laat je het lopen dan kost het je minimaal 35 mil extra mocht hij het bij de andere redden.

16 augustus 2017 om 08:25

@opiniepeiler: Laat ik dan hopen dat je gelijk hebt en dat hij dan volgend seizoen nog gewoon bij ons voetbalt! 40 miljoen is 'no deal'.

Ik denk alleen dat een vertrek snel zal worden voltrokken. Het is dan maar zo.

16 augustus 2017 om 08:25

@opinipeiler, denk dat spurs snel meer gaat bieden. De pond wordt momenteel dagelijks minder waard, waardoor de transfer alleen maar duurder wordt. Maw hoe langer je wacht hoe duurder hij wordt.

16 augustus 2017 om 08:52

Hebben die Engelsen inmiddels geen enorme spijt van de Brexit? Dit gaan ze echt voelen in de toekomst. De hele economie op zijn kop gezet en dat werkt zich ook uit op de voetbalwereld.

@4ever4ajax en ajaxglobal:
Dit worden hoe dan ook nog spannende dagen en als deze transfer voltrokken wordt, wie o wie halen ze als vervanger? een aantal namen voorbij zien komen, maar zie daar geen waardige vervangers van Sanchez in.

16 augustus 2017 om 09:12

@opiniepeiler, dat denk ik ook! Spurs weet dat ook. Levy is een extreem lastige onderhandelaar, maar die eigenschap kan hem weleens meer geld gaan kosten. De vervanger is Colombia van Sanchez, Cuesta schijnt een optie te zijn.

Ik krijg het gevoel dat ze hem halen, veltman naar het centrum brengen kan hij zich in de luwte ontwikkelen en dan kan veltman ook weg. die nieuwe colombiaan op rechts, dan alleen nog een goede linksback. en younes eruit :-)

Als deze deal doorgaat dat denderd Ajax de top 20 rijkste Europese clubs binnen. Op zich een mooie prestatie, maar nu mogen ze echt wel eens diep in de buisel tasten voor topspelers/talenten.

16 augustus 2017 om 07:30

Topspelers gaan niet komen, omdat Ajax geen topsalaris kan geven.

16 augustus 2017 om 07:38

Ajax heeft Sanchez een aanbod gedaan ver boven het salarisplafond dat ze tot nu toe hanteerden. Als ze dat vaker gaan doen, komen ook de betere spelers wel. Nadeel is alleen dat je een soort Bayern/PSG achtige situatie krijgt met 1 club die veel beter betaald dan de rest en nationaal zal domineren.

16 augustus 2017 om 07:43

En omdat Ajax in Nederland speelt. Inderdaad financieel, sportief niet interessant genoeg voor echte toppers.

Alles daaronder zou kunnen, wachten ook liever op iets anders..

16 augustus 2017 om 08:03

Dan zullen ze wel de hele selectie een hoger salaris moeten geven. Anders krijg je scheve gezichten binnen de selectie.

16 augustus 2017 om 08:27

@frgiooo: het schijnt dat ze Sanchez een jaarsalaris van 3 miljoen bruto hebben geboden. En nee, dan hoef je niet direct iedereen meer te geven. Wel kan je denken om je sterkhouders meer te betalen. Maar dan denk ik nu eigenlijk alleen aan Onana, Ziyech en Dolberg. De rest kan je zo laten. Laten die het maar eerst bewijzen!

16 augustus 2017 om 10:18

Dat is toch het salaris dat ze hem nu boden. Niet toen hij werd aangetrokken. Dus hij heeft zich nu al bewezen. Ga je dat doen met talenten die nog niets bewezen hebben? Kan duur grapje worden omdat ze lang niet allemaal slagen.

16 augustus 2017 om 08:51

Probleem is dat wanneer Ajax echt diep in de buidel tast, de kosten de komende jaren gevoeld gaan worden. Als je als Ajax een speler een speler koopt voor zeg 20mln, hem een contract geeft voor 4 jaar en een bruto salaris van laten we eens zeggen 4 mln euro per jaar (dat zal netto gok ik rond de 2 / 2,5 per jaar liggen) dan heb je als club de komende vier jaar 9mln euro aan kosten voor een speler namelijk afschrijving van 5 mln per jaar en 4 mln aan salariskosten en dat is voor Nederlandse clubs een relatief grote hap uit de omzet waardoor je al heel snel richting de rode cijfers gaat en een probleem gaat krijgen met Ffp.

Heeft ook bij Ajax nog voldoende te leren op voetbalgebied. Zo vind ik hem opbouwend en positioneel nog niet goed genoeg. En hij stapt met regelmaat verkeerd in, tegen Wout Weghorst kan hij dat op snelheid en kracht nog compenseren maar mannen als Agüero en Lukaku ziet hij nooit meer terug. Maar geduld is tegenwoordig ver te zoeken ... geld , geld, geld ,geld is het enige dat geldt.

16 augustus 2017 om 08:06

Echter gaat hij de dingen die jij noemt nooit leren tegen de Wout Weghorst van deze wereld, puur omdat hij weet dat hij ze op snelheid en fysiek gebied nog kan inhalen. De enige manier om tegen de Lukaku's en Aguero's van deze wereld op te kunnen is door zo snel mogelijk tegen dit soort topspelers te mogen spelen. Over een jaar heeft ie Wout Weghorst nog steeds in zijn zak zitten en zal ie nog steeds moeite hebben met een Lukaku als ie bij Ajax blijft. Je moet worden uitgedaagd om op de top van je kunnen te presteren. Dat gaat bij Sanchez niet meer lukken in de Eredivisie.

16 augustus 2017 om 10:14

Op het hoogste niveau is er geen tijd om te leren , dan moet hij er direct staan. Zijn handelingssnelheid, passing en tactisch inzicht zijn echter nog prima te trainen in de Eredivisie.

50 miljoen ? Wow!!! Ongekend hoog! Lekker bezig, want voor kwaliteit moet je gewoon dik betalen. En mocht er een akkoord komen met real, dan kunnen die verhalen als hoe lang geleden ging er iemand van Ajax naar de absolute top ook meteen de prullenbak in.

16 augustus 2017 om 07:48

Het feit dat je erover begint dat er lang geleden iemand naar een topclub ging zegt al genoeg. Want het is dus echt te lang geleden en daar veranderd 1 transfer echt niks aan.

16 augustus 2017 om 08:28

"Het feit dat je erover begint dat er lang geleden iemand naar een topclub ging zegt al genoeg"
"en daar veranderd 1 transfer echt niks"


best knap..😂 hoe veranderd die transfer er dan precies niks aan?? dus als ajax nu kampioen word doet dat niks af aan het feit dat ze nogsteeds lang geen kampioen zin geworden?😂

16 augustus 2017 om 08:54

Cillesen naar Barca

Maarja ik denk dat 50 miljoen wel op zijn plaats is.
Jong talent dus kan alleen nog beter worden (of slechter, maar de kans is kleiner).

Heerlijk dit. Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden, wij hebben geen haast

16 augustus 2017 om 09:12

Totdat hij vlak voor de deadline vertrekt?

16 augustus 2017 om 09:28

Dat hij gaat staat sowieso vast. Of dit nou vlak voor de deadline is of niet is weinig relevant, aangezien hij nu toch ook al niet meer traint en speelt. Wat wél relevant is, is dat Ajax er tijdig op inspeelt en de vervanger al durft te halen voor de deal beklonken is

16 augustus 2017 om 10:20

En wat vertel je die speler? Kom lekker naar ons. Maar als Danchez onverhoopt blijft moet je wel banken?

16 augustus 2017 om 11:51

Dat banken zal dan hooguit tot de winterstop zijn, lijkt mij. En in het ergste geval zal hij dan inderdaad moeten banken, maar dan heb je ook rustig de tijd om gebracht te worden en staat er een stuk minder druk op. dan wanneer iedereen meteen van je verwacht dat je er staat vanwege het prijskaartje om je nek

Voor de zomer al gezegd. Real haal hem! Perfecte stand-in voor Ramos of Varane.

Jammer dat hij persoonlijk akkoord is, zou toch verboden moeten worden en pas mogen als de clubs akkoord zijn.

Inderdaad €50 miljoen en geen cent minder. Tijd dat ze bij Ajax spelers voor een fooi kunnen ophalen moet voorbij zijn.

16 augustus 2017 om 07:56

Die tijd is toch al voorbij?

16 augustus 2017 om 18:39

Schijnbaar nog niet, gezien het bod van de Spurs

16 augustus 2017 om 08:01

€40 miljoen een fooi noemen vind ik wel erg grappig. Ik hoop dat hier weer snel over voetbal gaat

16 augustus 2017 om 08:30

40 miljoen roepia is een fooi, 40 miljoen euro zeker niet. Dat is een flink bedrag. Alleen hoeven we niet te verkopen, dus betalen ze maar nog meer. Zoals door velen gezegd, Sanchez is een broodvoetballer. Als hij nu niet vertrekt, gaat hij echt wel weer voetballen hoor. Die laat zich echt niet verpieteren op de bank!

16 augustus 2017 om 09:22

Fooi? 😅 volgens mij raken we het besef al kwijt wat een miljoen is. Velen van ons zullen het nooit hebben. Maar ik snap je punt zeker wel

Nou in dat geval, de vraagprijs lekker verhogen naar 60. Hij hoeft niet weg, de pond staat onder druk en er zijn Kaapers op de kust.

Ik zie Real ook geen 50 miljoen neerleggen eigenlijk. Niet, omdat zij dit bedrag niet kunnen missen, maar meer omdat de Nederlandse competitie 'minder' waard is.

Ik zie Real, net als Tottenham overigens, een bedrag van om en na bij de 35 mil neerleggen en dat kan door bonussen etc. richting de 50 miljoen oplopen.

Ik zit er graag naast overigens. Ze mogen van mij ook direct 50 miljoen betalen voor die jongen 😂.

16 augustus 2017 om 08:31

Ook prima als ze niet meer dan 40 bieden, want dan blijft hij gewoon. En de reden dat er zoveel wordt geboden, zal komen door de EL-avonturen van vorig jaar. Als hij alleen Eredivisie had gespeeld, waren de clubs nooit met deze bedragen gekomen, daar ben ik het helemaal met je eens!

50 miljoen voor een verdediger is natuurlijk een prima prijs. Het is natuurlijk wel een geweldige speler met een goede bouw om mee te komen in Engeland. Bij deze transfer denk ik toch gelijk aan Klaassen voor 30 miljoen. Was daar echt niet meer voor te krijgen

Bij Real Madrid komt hij echt op de bank. Die kopen de laatste jaren goed in en daar spelen best veel Spaanse talenten (verhuurd) Sanchez verkopen voor 50 met 1 jaar huur?!

Wat een onzin over die waardedaling. 3 miljoen op een jaar, poe poe... Real zal niet concreet worden, net als Chelsea. Het is voor hem het beste om naar Spurs te gaan, stapje hogerop en kijken of hij zich daar door kan ontwikkelen. Bij de andere twee wordt meer van je verwacht en als je dan niet meteen levert beland je al snel op het tweede plan.

16 augustus 2017 om 08:31

hoe weet jij dat chelsea en real niet concreet worden?heb je contact met die clubs? spurs heeft namelijk ook geen cv nodig voor de basis en is aardig concreet.. daarnaast is chelsea al een tijdje opzoek naar een cv..

16 augustus 2017 om 15:10

Nee, Bij Real en Chelsea zullen ze voor 40m wel een gearriveerde speler willen halen. Spurs zit in een veel lastigere positie, niemand van naam schijnt te willen komen.

18 augustus 2017 om 07:44

En zo blijkt wel dat Ajacieden niet logisch na kunnen denken als het over hun spelers gaat. Real en Chelsea hebben niet eens serieuze interesse getoond.

40 miljoen is al echt een heeeel hoog bod.
50 miljoen vind ik toch echt wel van te zotte als een club dat wel betalen, al helemaal voor een verdediger. Maarja als ajax zijnde lekker gebruik maken van de staat van de markt op dit moment.

Denk wel dat hij beter naar de spurs kan gana dan real.

16 augustus 2017 om 08:00

Zeker voor een speler uit de eredivisie. Had eerlijk gezegd niet gedacht, dat er ooit 40 miljoen of meer zou worden betaald voor een speler uit de eredivisie. Sanchez is goed hoor, maar moet zich op veel vlakken nog gaan ontwikkelen.

16 augustus 2017 om 08:08

Er loopt geen betere verdediger rond in Nederland, vorig jaar stak hij er als onbekend persoon die de taal niet speekt met kop en schouders boven uit. Hij ligt nog 4 jaar vast en heeft zich stormachtig ontwikkeld, en dat is nog ongezien gebleven in Europa. Alle ajacieden zagen die vorig seizoen al aankomen dat dit zou gaan gebeuren, dat krijg je automatisch als je ver komt in een toernooi. 50 miljoen is dan ook een prima bedrag, dat het niveau van de competitie laag is of niet doet er niet toe, dat is de Braziliaanse ook niet.

Ik hoop dat Chelsea er ook nog bij komt. Die kopen ook wel eens spelers die ze niet bij een andere club in de PL willen zien.

Ik denk dat dit gewoon wat blufpoker is van de kant van Overmars. Hoe serieus zijn Real of Chelsea? Sanchez had gisteren last van "knieproblemen" en trainde niet mee. Ik vind het prima dat Ajax het nu ook een beetje smerig speelt, maar ga er van uit dat Sanchez hoe dan ook weg is. Kan me echt niet voorstellen dat de Colombiaan nog blijft. Die jongen heeft zich wijs gemaakt dat hij niks meer te leren heeft bij Ajax, iets wat dus niet waar is. We zullen zien hoe deze soap ten einde komt. Ik ga er zeker ook van uit dat het resultaat tegen Rosenborg gaat meetellen. Als we morgen onderuit gaan zal Overmars door de druk het publiek bij z'n standpunt kunnen blijven staan. Deze soap is nog niet over...

16 augustus 2017 om 13:09

Ik verwacht eerlijk gezegd dat er al bod op tafel ligt die Ajax nog niet heeft afgewezen. Belangrijkste reden om dit niet rond te maken, is de zoektocht naar nieuwe spelers. Er gaat belachelijk veel geld gevraagd worden natuurlijk, als Ajax een vervanger voor Sanchez wil kopen, en de verkopende club weet wat de voorganger heeft opgebracht.

Dat geeft Ajax ook tijd om rustig af te wachten, wellicht komt er een andere club aankloppen. Zou mij niets verbazen als Chelsea zijn aandacht verlegd van Van Dijk naar Sanchez.

Daarnaast blijf ik het zeggen dat ik ruilconstructies ideaal vind voor een club als Ajax. Als je naar Spurs kijkt, dan zijn Wimmer (linksbenige CV) en N'koudou (linksbuiten) interessante opties.

Bizar hoog bedrag voor Sanchez... Vorig jaar voor 5 miljoen gehaald, wat een winst na een jaartje spelen bij Ajax. Ben benieuwd of Ajax een waardige vervanger kan halen.

Sánchez is een prima verdediger maar toch geen €50 mln waard?? De waarde van spelers gaan in deze tijd helemaal nergens meer over en clubs vragen abominabele prijzen. Ik hoop voor hem dat hij kiest voor een club waar hij veel aan spelen toe komt. La Liga of Premier League passen prima bij hem.

Gewoon op de laatste dag verkopen Overmars.. Dan kun je geen vervanger meer halen en is het nog maar afwachten of deze achterhoede het gaat redden. 40 miljoen is toch een goed bod voor Sanchez lijkt me. Dat is 8 x je winst in een jaar tijd.

16 augustus 2017 om 08:34

wat boeit het of het 8x je winst is? waarom zal je akkoord gaan met een openingsbod terwijl er naast spurs nog meer interesse is en je niet hoeft te ver kopen?? al is het 100x het aankoopbedrag (in deze is dat natuurlijk wel heel veel met 500m maar je begrijpt mn punt denk ik wel)

16 augustus 2017 om 09:04

Natuurlijk moet je hem verkopen deze zomer. Wat als Ajax onderuit gaat tegen Rosenborg? Als hij Europees niet speelt of een dip krijgt dit seizoen zakt zijn waarde aardig hoor. 40 miljoen voor een verdediger die een jaartje in de eredivisie speelt is gewoon ontzettend veel geld. Het is natuurlijk hun recht om op een beter bod te wachten, maar een vervanger halen in de laatste dagen kost ook een fortuin.

Ajax heeft nog nergens bevestigd dat het om een bod van 40 miljoen ging en ik vraag me dan ook sterk af of dat wel klopt. Ja natuurlijk hij hoeft niet verkocht te worden dus Ajax kan in principe alles vragen wat ze willen, maar kom op mensen ook met de transfergekte van nu zijn verdedigers van 40 mln topspelers die zich al bewezen hebben op hoger niveau. 40 mln voor een verdediger uit de eredivisie die een groot talent is maar nog niet goed genoeg is om bij real en ook niet bij Tottenham de basis te staan, dat kan je als Ajax bijna niet weigeren. Ja het zou een aderlating zijn en ja het is lastig een goede vervanger te halen, maar kom op, je moet ook kampioen kunnen worden zonder specifiek Sanchez. Daarnaast, Overmars weet en heeft dit ook al gezegd, dat je een opleidingsclub en competitie blijft en dat je niet tegen het grote geld op kan. Het is misschien wat vroeg dat hij weggaat, ik vind t ook jammer, maar als er echt 40 miljoen geboden is, is hij weg en zakelijk gezien kan je geen andere beslissing nemen. Sportief kom je er ook wel weer bovenop.

Een eventuele vervanger is er nog niet bij Ajax. De beoogde links back, verdedigende middenvelder en de buitenspeler zijn er ook nog niet. Hoelang blijft Ajax nog zoeken. Als ze blijven wachten tot Sanchez verkocht is kunnen ze er op rekenen dat ze de hoofdprijs moet betalen. Het begint er op te lijken dat Ajax met alles achter de feiten aan blijft lopen.

Leuk allemaal waar is zijn vervanger dan, we moeten zeker weer wachten tot deze soap voorbij is. Dan wil geen speler meer komen wij zijn inmiddels uitgeschakeld Champions straks uitgeschakeld Europa league dan is er helemaal geen rede om voor Ajax te spelen .Meneer Overmars je maakt elk jaar dezelfde fout, versterken doe je voor de Champions league wedstrijden en niet erna, Vindt niet zo gek dat Sanchez weg wilt elk speler wil het hoogste haalbaar en Ajax doet er nul moeite voor om dat te bereiken,anders zou het zijn team wel in orde hebben voor de start van alle competities.Volgende is Onana,Dolberg die weg willen let maar op.Want ajax moet zijn verlies van het niet behalen van Europese competities goedmaken met spelers verkoop.

16 augustus 2017 om 09:18

Haha kom op zeg, je gaat toch niet beweren dat je Sanchez nodig hebt om te winnen van Rosenborg? Sanchez is goed, maar draagt niet het hele team of iets dergelijks. De basis staat gewoon dus daar is niks mis mee. Verder is het compleet logisch dat er nog geen vervanger is, voor nu zijn het alleen geruchten dat Sanchez weggaat, en als hij nog niet weg is, koopt Ajax nog geen vervanger.

Ook hoeft ajax niet behalen van CL (EL zijn we nog vol in de race voor hoor..) niet goed te maken met verkoop van spelers, want er is genoeg geld.

Een enorme luxe dat Ajax niet hoeft te verkopen. Sanchez mag dan eventjes enorm teleurgesteld zijn, daarna zal hij toch weer op moeten krabbelen.

Als Ajax zijnde moet je nog een extra voorwaarde aan Spurs doorgeven. Bijv na 23-aug wordt hij niet meer verkocht, daar dan de tijd te beperkt is om vervangers te halen.

En in de tussentijd kun je afwachten waar Real, Chelsea en wellicht Barca mee gaan komen...

Dortmund heeft bij Dembele ook gewoon de poot stijf gehouden en zelfs 100 miljoen gebeurd. Paulinho kost 50 miljoen. Waarom zou Ajax dat dan niet mogen vragen voor een speler die in een jaar tijd twee continentale finales heeft gespeeld?

Ik ben benieuwd hoe Sanchez gaat reageren mochten de clubs geen zin hebben om 50 miljoen te betalen. Zou jij braaf gaan trainen of in opstand komen om de werkrelatie te verslechteren en via de rechter wat af te dwingen.

Dat is dus een club die gaat afhaken.
Tottenham zal echt niet een bod met 25% gaan verhogen.

We zien wel waar hij eindigt en of hij zijn prijs waard gaat zijn joh want premier league is toch nog wat anders dan eredivisie en Europa league

Dit zou wel eens de opvolger kunnen zijn van Pepe! Vallejo nog een jaartje laten rijpen, en dan rouleren met Nacho, Sanchez, Varane, en Ramos.

De Spurs zou een mooie overstap zijn voor Sanchez maar wel tegen de huidige marktconforme prijzen. Levi heeft haast met de alsmaar dalende pond maar Ajax daartegen helemaal niet.

Wat een leugenaar is die Overmars trouwens. Eerst not for sale roepen en een week later is hij toch te koop. Wie gelooft Overmars nu nog?

Voor Ajax is 40 miljoen gewoon heel erg veel geld. Ik ben niet blij dat Sanchez (waarschijnlijk) weg gaat maar wel blij met de prijs. Als Ajax zulke talenten weet voor te sorteren voor een hoger niveau, en daar zo veel geld mee opstrijk,t dan kan Ajax zijn niveau ook opkrikken. Helaas gaat de kost altijd voor de baat uit.

Waarom moeten wij ons als Ajax fans bezighouden met de transfersom? Het geld gaat op de bank, naar de aandeelhouders of andere zaken. Maar Sanchez is weg en een andere speler van dezelfde klasse komt er niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren