Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Player of the Year-award gaat naar Messi, Ronaldo of Buffon

Laatste update:

De UEFA heeft drie voetballers genomineerd voor de zogeheten Player of the Year-award, de prijs voor de beste speler van het afgelopen jaar in Europa. Het gaat om Cristiano Ronaldo van Real Madrid, Lionel Messi van Barcelona en de 39-jarige doelman Gianluigi Buffon van Juventus.

Buffon verloor de finale van de Champions League van Real Madrid, maar maakte wel een goed toernooi door en presteerde bovendien op nationaal niveau. Hij won de Serie A en Coppa Italia en hield dertien keer zijn doel schoon. In het miljoenenbal deed Buffon twaalf wedstrijden mee en daarin kreeg hij slechts in drie duels een doelpunt om de oren.

Ronaldo scoorde twaalf keer in de Champions League en is de torenhoge favoriet voor het winnen van de award. Messi strandde met Barcelona in de kwartfinale, maar scoorde wel elf keer. Luka Modric, Toni Kroos, Paulo Dybala, Sergio Ramos, Kylian Mbappé, Robert Lewandowski en Zlatan Ibrahimovic haalden het podium niet.

De winnaar van de Player of the Year-award wordt volgende week donderdag bij de loting voor de groepsfase van de Champions League bekendgemaakt. De shortlist kwam tot stand op basis van het oordeel van 80 coaches, die in 2016/17 met hun clubs deelnamen aan een UEFA-toernooi, en 55 journalisten. Zij gaan ook bepalen wie uiteindelijk de winnaar wordt.

Wie pakt de Player of the Year-award?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 augustus 2017 om 16:02

Ja, daar kan je niet omheen. wat hij liet zien in de knockout stage van de CL was echt klasse!!

15 augustus 2017 om 16:06

Die award moet gewoon lekker naar Buffon gaan, Ronaldo en Messi hebben genoeg prijsjes gepakt. Tijd om een andere grootheid eens te eren, dat verdiend hij wel.

15 augustus 2017 om 16:15

Alsof Buffon een prijs accepteert uit sympathie. Hij is in mijn optiek niet eens de beste keeper. Ronaldo heeft gewoon op het hoogste podium wedstrijden beslist, simpele keuze.

15 augustus 2017 om 16:15

Buffon heeft een geweldig jaar gekend, maar dat zou toch een behoorlijke middelvinger zijn naar de vorige medekandidaten (Neuer e.d.), om dat nu zomaar te doen.

Buffon lijkt mij prima, weer eens wat anders.

15 augustus 2017 om 16:02

Neuh, Ronaldo lijkt me toch de verdiende winnaar. Wat anders kan als iemand beter presteert dan hem of de kleine Argentijn.

15 augustus 2017 om 16:12

Haha maar jij bent behoorlijk gekleurd. Van enige subjectiviteit is natuurlijk totaal geen ene sprake.

15 augustus 2017 om 16:31

Door mn club/spelers voorkeur? Nee hoor, ik denk dat het een redelijk objectieve constatering is dat Ronaldo en Messi elk jaar domineren. Hoe erg mensen de rest ook wat gunnen.

15 augustus 2017 om 16:35

Maar deze prijs gaat nog weleens naar spelers die hem normaal niet krijgen, maar wel een prijs verdienen. Ballon DOr gaat sowieso naar Ronaldo. Deze kan nog weleens naar Buffon gaan als een soort oeuvre award

Ik ga voor ronaldo aangezien hij meest prijzen binnen heeft gesleept en natuurlijk 2 keer achter elkaar topscore is geworden in CL.

Edit: Was mijn fout dacht dat het alleen ging over de Cl seizoen maar dat is natuurlijk het hele seizoen 16/17 dus ook de liga. Ja dan heeft messi het qua individueel natuurlijk beter gepresteerd dan Ronaldo. Maar ja Ronaldo wint hem denk ik toch wel door de gewonnen prijzen maar Messi heeft duidelijk beter gepresteerd dan Ronaldo individueel. Dus ze zijn alle 3 terecht.

15 augustus 2017 om 16:03

messi individueel was beter dan ronaldo. Het enige wat ronaldo deed was scoren, terwijl zijn team meer deed voetballend. Dat ronaldo meer prijzen heeft gepakt betekend niet dat hij beter was dan messi.

15 augustus 2017 om 16:05

Eh de Cl Ko fase was gewoon Ronaldo hoor. Daar heeft Messi niks laten zien.

15 augustus 2017 om 16:08

Wist niet dat het seizoen alleen uit de CL ko fase bestond

15 augustus 2017 om 16:10

Het enige wat Ronaldo deed was scoren hahaha. Zo kan je alles bagatelliseren. 'het enige wat Buffon deed was ballen pakken.'

15 augustus 2017 om 16:11

Ronaldo heeft in de competitie bijna niks gepresteerd. Enige wat mensen onthouden is de ko fase...

15 augustus 2017 om 16:12

@ridautrecht

"het enige wat ronaldo deed was scoren" Dat is ook het belangrijkste wat je kan doen in het voetbal. Dat iemand anders technisch beter is, meer overzicht heeft, etc, etc, daar win je niks mee. Winnen doe je door meer goals te maken dan de tegenstander, en daar is Cristiano goed in.

Overigens vind ik zelf Messi beter dan Cristiano hoor, maar om het maken van goals te bagatelliseren slaat natuurlijk nergens op.

15 augustus 2017 om 16:13

wat dacht je van ronaldo vs bayern? buitenspel goals En messi vs juventus
(3-0) ? barcelona was dramatisch en alsnog was het messi die zo goed speelde. Hij werd zelfs man of the match.

15 augustus 2017 om 16:18

Nee het bestaat enkel uit de groepsfase he.

15 augustus 2017 om 16:19

Ah mijn fout dacht dat het alleen over de Cl ging. Maar Messi heeft wel individueel beter gepresteerd dan Ronaldo. Alleen Ronaldo wint hem wel door de gewonnen prijzen.

15 augustus 2017 om 16:20

37 goals in La liga, 11 in de CL, 5 in de gewonnen Copa del Rey en ook beslissend in de Spaanse Supercopa. Gooi er nog een paar handen vol assists in alle competities tegenaan en een enorm aantal aan gecreëerde kansen en je zult heus snappen dat Messi 'gewoon' bij de top-3 hoort, net als Ronaldo overigens ook altijd bij die top 3 hoort voor mij. Voor sommigen blijkt dat echter lastig te accepteren ofzo haha.

15 augustus 2017 om 16:26

Sanderkoevoets, Messi hoort er terecht bij. Dacht dat dit alleen over de CL ging dus het was mijn fout. La Liga telt ook mee en ja dan heeft Messi beter gepresteerd dan Ronaldo. Ronaldo was eind 2016 echt heel matig maar vanaf 2017 ging het echt goed. Messi was het hele jaar al goed dus die was individueel beter. Ronald wint hem wel denk ik ivm de gewonnen prijzen.

15 augustus 2017 om 16:29

Modricmagic,

Ik denk dat het verdien zou zijn als messi of buffon deze prijs winnen. Ronaldo is dan de grootste kanshebber voor de ballon dor.

15 augustus 2017 om 16:10

Pure sneer. Het is gewoon logisch dat Messi bij de laatste 3 staat. CR wint hem overigens wel neem ik aan, simpelweg meer gepiekt op belangrijke momenten in dit jaar met als gevolg alle belangrijke prijzen.

15 augustus 2017 om 16:16

Klopt, die hebben over het hele seizoen laten zien, terwijl Ronaldo alleen in de ko fase belangrijk was.

15 augustus 2017 om 16:17

Omdat hij europees topscorer is? Dit is een individuele prijs geen team prijs want dan had je heel real er wel in kunnen zetten

15 augustus 2017 om 16:17

Modricmagic Messi was gewoon goed in de KO, maar natuurlijk verdiend ronadlo deze prijs. Toch vraag ik mij of of hij heem ook zou winnen zonder z'n goed team om hem heen?

15 augustus 2017 om 16:24

Gaat over heel seizoen dus Messi

100% ervan overtuigd dat Ronaldo hem zal pakken maar het is wel een teken van klasse dat Buffon 1 van de 3 genomineerde is.

Ik gun het Gigi om deze prijs te winnen, maar zolang Messi en Ronaldo spelen zullen zij deze prijs winnen.

15 augustus 2017 om 16:03

Ronaldo was gewoon fenomenaal hoor. Heeft inde ko fase uitzonderlijk gepresteerd. Nog beter dan Buffon.

Geef hem maar aan Buffon. We weten dat allemaal dat Ronaldo en Messi prachtspelers zijn, maar ik hoop van harte dat hij naar Buffon gaat.

Lijkt me duidelijk dat dit Buffon wordt. Veruit de beste en meest opvallende speler van het seizoen geweest. Daarbij vergeleken verbleken de prestaties van Messi en Ronaldo.

15 augustus 2017 om 16:08

Veruit? Ronaldo heeft gewoon uitzonderlijk goed gepresteerd in de ko fase. 10 doelpunten tegen de allerbeste teams.

15 augustus 2017 om 16:09

Vind dit mooir woorden van je InkeMontana maar denk dat de kans zeer klein is dat dit effectief gewonnen wordt door Gigi. Hoezeer ik,en vele met mij,hem dit gunnen denk ik dat het eerder gedaan wordt om Gigi wat te eren voor zijn prachtige carrière. Maar hem daadwerkelijk winnen in het tijdperk van Messi/Ronaldo..

Ik zou het hem van harte gunnen ! Ben meer fan van Messi dan Ronaldo. Maar Ronaldo is toch degene die hem het meest zou verdienen gezien de presties van het jaar.

Wat een lachertje, gewoon de 3 meest populaire spelers. Niet dat het zo extreem onlogisch is, maar kom op. Buffon? Ronaldo verdient hem natuurlijk, hoewel ik persoonlijk voor Modric zou gaan.

En Neuer deed natuurlijk niets onder voor Buffon die simpelweg verder raakte in de CL omdat ze later Real hebben ontmoet - tegen Bayern was het enorm spannend omdat Neuer verdorie op zijn eentje Bayern in de wedstrijd hield.

1 Modric 2 Ronaldo 3 Messi of Kroos. Keepers moeten een aparte prijs krijgen.

15 augustus 2017 om 16:22

Bon Jovi Messi is toch echt wel beter, en van meer waarde dan kroos of modric.

15 augustus 2017 om 16:35

eh daar ben ik het niet met je eens. Real heeft al die prijzen gewonnen door een fenomenaal middenveld. Het middenveld is van cruciaal belang daarom is ons middenveld ook het beste ter wereld.

15 augustus 2017 om 16:36

Absoluut. Maar het voorbije jaar vond ik Leo wat tegenvallend, vooral in de grote matchen in de CL dan. En ja, ze wonnen geen hoofdprijs, wat toch een beetje mee speelt ook al zou het misschien niet mogen.

Uiteraard behoort zelfs een mindere Messi nog steeds tot de grootsten aller tijden maar zoals Modric elk middenveld in de CL domineerde, nou, knap hoor. Die was even belangrijk als Ronaldo. Dan zetten we Messi dus op 3.

15 augustus 2017 om 23:22

Modricmagic je hebt gelijk dat het middenveld van cruciaal belang is, en jullie het beste middenveld ter wereld hebben, maar kroos en/of modric zijn vervangbaar, (Isco, kovacic) Messi niet.

Natuurlijk wint Cristiano Ronaldo, zou schandalig zijn als het niet zo is. Ronaldo heeft Real Madrid de CL bezorgt en had een groot aandeel in Laliga. Leuk en aardig dat Buffon geselecteerd is maar hij wint niet en hetzelfde geldt voor Messi, ze hadden weliswaar een goed seizoen gedraaid maar Ronaldo was simpelweg beslissend op de momenten waar het moest en heeft de meeste prijzen gewonnen.

Mooie blijk van waardering voor Gigi. Natuurlijk weten we allemaal dat Ronaldo er met deze prijs vandoor gaat maar toch is het een mooi gebaar naar Buffon.

Zoals vele hier hoop ik inderdaad ook op een afscheidscadeau voor Buffon, maar het zal waarschijnlijk Ronaldo worden.

Ik ben vooral een grote voetbalfan en niet een echte kenner. Kan iemand me uitleggen of deze prijs het zelfde is als de Ballon d or, en zo niet wanneer word die dan uitgerijkt?

15 augustus 2017 om 16:13

Deze prijs gaat over een voetbalseizoen, dus 16-17, vergelijkbaar met schooljaren.

De ballon d'or heeft betrekking op kalenderjaren, dus die wordt in januari 2018 uitgereikt voor het jaar 2017.

15 augustus 2017 om 16:19

Ah oke helemaal helder!

15 augustus 2017 om 16:13

Deze geldt voor het seizoen 16/17 en de ballon dor is voor het jaar 2017.

15 augustus 2017 om 17:24

Sterker nog, je hebt sinds afgelopen jaar weer de Fifa world player of the year. De ballon d'or & de Fifa awards zijn weer twee verschillende prijzen geworden. En daarnaast heb je de beste speler van de CL. Meestal als je het een wint, win je ook de ander. Al weet ik nog wel dat Ribery hem ooit won maar dat Ronaldo of Messi (even vergeten) uiteindelijk alsnog de beste speler van de wereld aaward won.

Ik denk overigens en ik hoop dat Cristiano Ronaldo hem wint. Hij was een beslissende factor voor Real Madrid.

ik zie heel veel mensen die zeggen ronaldo was de beste maar ik gun het buffon dat is gewoon heel raar klaar je kijkt gewoon naar wie de beste was klaar en over er zijn zoveel mensen die zeggen ik gun het buffon omdat ze messi of ronaldo haten klaar die 2 zijn gewoon van wereld klasse en ik persoonlijk vond ronaldo de beste wat hij heeft gepresteerd is ongelooflijk

In de normale competities vond ik messi het best. In de champions league was het ronaldo natuurlijk. Denk dus dat de prijs ook wel verdiend naar ronaldo zou gaan.

Iedereen lijkt Messi's jaar te onderschatten, omdat hij alleen maar de Copa had gewonnen. Bijna alles wat Barcelona had gepresteerd was op de conto van Messi te schrijven, behalve de wedstrijd tegen Psg. De eerste wedstrijd van Juventus was messi de beste aan de kant van Barca en had ook makelijk 3 assists als zijn teamgenoten wat zorgvuldiger waren met hun kansen en Buffon weer eens zo geweldige keepte. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat Messi de meest beslissende voetballer van het jaar was, dus dat ie niet beslissend was is gewoon onzin. Ik zeg niet dat hij moet winnen, maar als hij zou winnen zou ik het niet onterecht vinden.

15 augustus 2017 om 17:27

Mensen herinneren zich alleen sensatie, het grote plaatje hoef je echt niet te vragen of ze dat zien. Prijzen winnen en voor de camera staan wanneer je een goaltje meepakt weegt zwaarder dan over het hele seizoen bijna al het gevaar stichten, het team dragen en tot op drie punten de Liga verliezen omdat je team afgetakeld is. Als je ook kijkt naar dat Ronaldo de gouden bal heeft gewonnen afgelopen jaar heb je genoeg bewijs dat dit zo is.

15 augustus 2017 om 18:29

Dit is precies wat ik bedoel. Ronaldo won vorig de ballon dor terwijl die eigenlijk weinig presteerde. In de cl maakt hij de winnende penalty en iedereen zij dat hij beslissen, terwijl hij in die 120 minuten de slechtste was samen met benzema. Ook op het ek vond ik hem alles behalve de beste. Had in de groepfase de eerste 2 wedstrijden liefst 20! keer op doel geschoten zonder een doelpunt te maken. Behalve tegen Hongarije en wales was hij goed.

15 augustus 2017 om 18:44

Ja je zou bijna zeggen dat het niet eerlijk is he, haha. De een moet het hele seizoen presteren en de ander maar een paar wedstrijden, zolang zijn teams maar alles winnen.

Nul kans dat Gigi m krijgt (ook al had Juve de CL gewonnen). Maar dit is wel weer een mooie bevestiging van zijn grootsheid. Het blijft jammer dat hij m nooit al winnen door de aanwezigheid van Messi en Ronaldo, want nu blijft Yashin de enige keeper de deze individuele prijs ooit won. En in mijn ogen is Buffon door de ongelooflijke duur van zijn constante abnormale niveau, de beste keeper aller tijden.

Ik gun Buffon de prijs, maar CR7 gaat het winnen. Kan niet anders na zijn prestatie en datgene wat hij gewonnen heeft.

Buffon heeft meer penalties gepakt dan Ronaldo en meer reddingen verricht dan Ronaldo. Lijkt me dus duidelijk dat Buffon deze prijs moet krijgen.

Wat mij betreft schaffen ze dit soort persoonlijke prijzen af en reiken ze alleen nog maar teamprijzen uit. Het zou mooi zijn als deze prijs naar Buffon gaat, maar ik zie Ronaldo wel winnen puur op basis dat ie in de Cl vrij veel gescoord heeft en meer prijzen heeft gewonnen dan Messi het afgelopen seizoen.

Toch leuk dat Buffon er nog tussen staat! Twijfelachtig of hij daar nu nog hoort, maar is absoluut een legende.

Jammer dat al sinds jaar en dag die prijs verdiend word door spelers die veel scoren. Net of verdedigen, ballen pakken of domineren op het middenveld niet belangrijk is.

Voor de komende tien jaar gaat deze prijs toch nog naar Ronaldo of Messi. Zelfs als ze geen prijzen met hun club winnen wordt het één van deze twee. In mijn mening is het al jaren een nutteloze prijs. En verdedigers of keepers kunnen er toch naar fluiten.

15 augustus 2017 om 17:26

Of ze zijn jaren gewoon veruit de beste voetballers ter wereld. Ik vond alleen het jaar 2010 discutabel. Naar mijn inzien hadden Sneijder, Xavi of Iniesta wellicht meer verdiend.

Vind het wel overdreven dat Messi ertussen staat. Mbappe, Ramos, Modric, Kroos. Dit zijn namen die in mijn ogen een hoger niveau haalde vorig seizoen in de CL dan Messi.

15 augustus 2017 om 17:39

Er bestaat meer dan de Champions League? En Messi heeft op Ronaldo na het meest gescoord, als je alleen legale doelpunten telt is ie topscoorder geworden.

Vind het altijd apart dat mensen zeggen de prijs moet naar Ronaldo, want die heeft dit en dat gewonnen.. De Ballon d'or, wordt bepaald op basis van de indviduele prestaties van een speler, oftewel als je eerlijk bent dan heeft Messi duidelijk beter gepresteerd dan Ronaldo, dus mijn stem gaat naar Messi.

Een individuele prijs bij een teamsport is al vrij dom, maar al je dan ook nog het hele seizoen slecht speelt en dan het geluk (ja ook skill) hebt dat je een beetje vorm herpakt op het laatst en een paar wedstrijdjes belangrijke goals maakt en er gelijk eentje in je handen geschoven krijgt is wel echt het toppunt. Die man werd tot een maand een twee na de winterstop zowat uitgefloten, het team speelde beter zonder hem, maar hij is de beste speler van het jaar.

Het moet echt relaxt zijn om Ronaldo te zijn dat je het eindstation van dit team mag zijn en altijd alle shine mag pakken.

15 augustus 2017 om 18:03

Ja eind 2016 was hij slecht en werd hij uitgefloten. Sinds 1 Januari 2017 is Ronaldo in topvorm. Hij doet meer aan het spel mee en als Benzema kon afmaken had Ronaldo ook heel wat assists erbij. Zie al als voorbeeld die goal tegen Barca hij kaatst zelf met Isco en maakt het heerlijk af. Ja Messi was individueel beter dit jaar maar zeg niet dat Ronaldo alleen een eindstation is.

15 augustus 2017 om 18:11

Ik heb Ronaldo na de winterstop ook echt tergend slecht zien spelen hoor. Eigenlijk was ie bijvoorbeeld tegen Bayern ook echt slecht, verspeelde continu de bal, slechte bal aannames, geen overzicht, was echt pijnlijk af en toe. Als je me niet gelooft zijn er van die filmpjes op youtube waar je elke bal aanraking van Ronaldo kan zien.

Tuurlijk maakt ie daarna, met heeeeel veel geluk nog een paar goals. Maar dat lijkt mij dus juist wel de definitie van een eindstation. Als je bijvoorbeeld het veld spel van Ronaldo gaat vergelijken met Messi is Ronaldo nergens, maar als je de eindstation skills van Messi tegenover dat van Ronaldo zet dan is er geen verschil.

15 augustus 2017 om 18:15

Geluk nog wel? Het is geen toeval meer als Ronaldo telkens scoort zo moet je ook redeneren. Ja er zaten ook slechte wedstrijden tussen maar over het algemeen was Ronaldo gewoon erg goed in 2017. Messi heeft ook gewoon zijn slechte wedstrijden gehad. Maar ja Messi had wel een beter jaar qua individuele Prestaties over het seizoen 16/17.

15 augustus 2017 om 18:22

Geluk in de zin dat ze mochten tellen. Ik had het hier specifiek over die wedstrijd.

Noem éã©n slechte wedstrijd van Messi.

15 augustus 2017 om 18:26

Malaga uit waar Barcelona gewoon met zijn alle faalde.

15 augustus 2017 om 18:35

Nou in de copa del rey faalde real tegen celta ook gwn thuis dus ja elke club verliest 1 keer elke top club faalt 1 keer dat kan

15 augustus 2017 om 18:36

Klopt daar speelde Messi ook slecht, maar verder heeft Messi weinig slechte wedstrijden gespeeld.

15 augustus 2017 om 18:42

Je moet voor de grap dit eens intypen in youtube:
Lionel Messi vs Malaga (away) 2016-17 HD 1080i

15 augustus 2017 om 19:11

Niet veel bijzonder. Was gewoon ondermaats. Ik zeg toch gewoon dat Messi een beter jaar heeft gehad individueel. Alleen jij zegt dat hij nooit een slechte wedstrijd heeft gespeeld dit jaar.

15 augustus 2017 om 20:21

Het vervelende voor Messi is dat als Gomes hier bijvoorbeeld niet 3 opgelegde kansen verpest dat dan iedereen zou zeggen dat Messi een geweldige wedstrijd heeft gespeeld. Ik denk dat niet veel bijzonder niet echt op zijn plaats is aangezien ik niet veel spelers zo'n wedstrijd zie spelen in goede doen.

Misschien is dat ook wel het probleem, we zijn zo gewend geraakt dat we het gewoon niet meer zien.

Ik gun het Buffon maar in principe hoort de prijs dus gewoon voor Ronaldo te zijn. La liga gewonnen, CL gewonnen en tevens topscorer.

En om te zeggen ronaldo is maar met 1 doelpunt verschil met messi topscoorder is geworden in CL en terwijl hij meer wedstrijden heeft gespeelt in CL dan messi ik denk dat ze daar ook naar kijken

Buffon was de beste. De andere twee speelden in een beter team. Als keeper kun je je minder goed onderscheiden. Het grappige is hoeveel Messi en Ronaldo ook gewonnen hebben steekt Gigi er bovenuit. Hij is de enige wereldkampioen van de drie ha ha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren