Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona haalt op drie na duurste aanwinst ooit uit China

Laatste update:

Paulinho mag zich officieel speler van Barcelona noemen, zo laten de Catalanen maandagmiddag weten via de officiële kanalen. Met de overgang van de Braziliaan is een bedrag van veertig miljoen euro gemoeid, zijn transferclausule bij het Chinese Guangzhou Evergrande. Paulinho wordt dinsdag medisch gekeurd en zal vervolgens een meerjarig contract ondertekenen.

De komst van de 29-jarige Braziliaan hing al een aantal weken in de lucht, aangezien Barça en Guangzhou meerdere keren met elkaar om de tafel zaten. Eerder aanbiedingen van twintig en dertig miljoen werden echter door de Chinezen naar de prullenbak verwezen, waardoor Barcelona zich nu genoodzaakt ziet aan de volledige transferclausule te voldoen. Paulinho krijgt in het Camp Nou een ontsnappingsclausule van 120 miljoen euro mee en is na Neymar, Luis Suárez en Zlatan Ibrahimovic de op drie na duurste aankoop uit de clubgeschiedenis. Voor David Villa en Marc Overmars werd eveneens veertig miljoen euro betaald.

Guangzhou Evergrande-trainer Luiz Felipe Scolari nam zondag al afscheid van zijn middenvelder: “Paulinho is een fantastische speler die een indrukwekkend palmares heeft opgebouwd, zowel in clubverband als bij het nationale team van Brazilië. Het forse bedrag dat Barcelona heeft betaald om Paulinho in huis te halen is een groot compliment voor het voetbal bij Guangzhou Evergrande. We wensen hem het allerbeste toe bij zijn toekomstige avonturen.”

Barcelona wordt voor Paulinho de vierde Europese werkgever na eerdere periodes bij FC Vilnius, LKS Lodz en Tottenham Hotspur. Zijn tijd in de Premier League liep echter niet uit op een enorm succes en in 2015 maakte hij voor veertien miljoen euro de overstap naar China. In zijn thuisland speelde de 41-voudig Braziliaans international voor Pão de Açúcar, Bragantino en Corinthians.

Een goede aankoop van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelooflijk. Valt weinig anders hierover te zeggen.. Hier zit werkelijk niemand op te wachten toch?

14 augustus 2017 om 13:21

Zal wel voor op de bank zijn neem ik aan, daar is Barca ook niet meer zo goed bezet. Als dit nog even zo doorgaat, haakt Barcelona af bij clubs als Real en Bayern.. Snap niet dat Barcelona niet al een keer Erikson heeft opgehaald.

14 augustus 2017 om 13:27

Als Barca nu gewoon Ozil vooe de linkerflank haalt doen we weer mee

14 augustus 2017 om 14:24

Ozil blinkt bij arsenal amper uit

14 augustus 2017 om 15:50

Ik snap dat ze best wat geld binnen hebben, maar 40 miljoen uitgeven voor een speler die op de bank?

14 augustus 2017 om 16:07

Inderdaad Dineshh9, ik kan me echt absoluut niet voorstellen dat je een speler voor de bank haalt voor 40mln, die bovendien uit China komt omdat hij daar zijn zakken aan het vullen was. Paulinho heeft echt niet die fighting spirit om iedere wedstrijd vanaf de bank te komen en zijn stinkende best te doen.

Ik kan me echt niets bij deze transfer voorstellen. Zo ongelofelijk dom van Barca. Het duurt nog maar even voordat hun grote sterren en dragende spelers oud worden en ondertussen kopen ze alleen maar B- en C-garnituur spelers. De club is momenteel het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

14 augustus 2017 om 18:29

Die zijn al lang op hun retour of weg. puyol dani alves xavi en neymar waren beter dan hun vervangers en iniesta busquets suarez zijn minder dan ze geweest zijn.

14 augustus 2017 om 13:25

Precies. Ze weten wel hoe ze de fans tevreden moeten houden... Het verlies van gisteravond is nog nauwelijks verwerkt of ze presenteren de volgende mogelijkheid om kwaad te worden op Bartomeu en consorten. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zij gewoon mogen blijven zitten? Weet echt niet wat ik ga doen op het moment dat ze de motie van wantrouwen overleven. Geloof namelijk niet dat ik mezelf een plezier doe door de club op de voet te volgen.

14 augustus 2017 om 13:30

Wanneer is de motie van wantrouwen? En hadden ze dat niet veel eerder kunnen doen? Het is nu namelijk te laat om voor dit seizoen de zaken op orde te krijgen.

14 augustus 2017 om 13:34

Als ik jou was zou ik toch een flink stuk minder kijken naar Barca .

Nee, zonder gekkigheid, er staat natuurlijk nog steeds wel een sterk team, natuurlijk wel een stuk minder dan laatste jaren, maar met de aankoop van Coutinho en/of Dembele heb je natuurlijk wel een heerlijke aanval. Het is alleen zaak dat minimaal 1 van die 2 nou eens word gekocht.

14 augustus 2017 om 13:35

8 September.

Je moet een bepaald aantal handtekeningen halen en het is lastig om dit in de zomer te doen door vakanties etc. Daarom doen ze dit meestal op wedstrijddagen, zodat de meeste socis in Barcelona zijn.

14 augustus 2017 om 13:38

Nou van mij mag D. Suarez vertrekken voegt totaal niets toe aan dit team. Aleña is een totaal andere speler die echt nog veel minuten kan en gaat maken. Tjaaa S.Roberto ik snap hem wel hoor zou toch gewoon een kans moeten krijgen. Dat Barca met deze paulinho op de proppen komen is ongelooflijk tenzij je nog 3 spelers haalt zoals coutinho Dembele en seri dan kan ik het nog begrijpen. Dat je wat kracht in je team wilt hebben maar ok daar kan je tal van andere spelers kopen misschien nog wel goedkoper dan paulinho dramatisch beleid en kan er niet eens meer boos om worden. Te triest wat hier gebeurd.ps we kopen een back semedo en laten die op de bank zitten voor Vidal KOM OP MAN

14 augustus 2017 om 14:08

Denis speelde gisteren juist geweldig en als Barcelona hem verkoopt zullen ze net zo veel spijt krijg als het verkoop van Thiago.

14 augustus 2017 om 14:32

Eindelijk iemand die het met mee eens is over denis. Hij kan niet veel meer dan passen en soms een dribbel. Hij doet veel meer fout dan goed en creëert amper wat en mijn neefje van 4 kan nog harder schieten dan denis. Zeggen dat spelers zial munir en tello niet goed genoeg zijn maar het feit is dat zij meer doelpunten en assisten pakken dan denis. Als je denis een heel seizoen basis laat spelen denk ik serieus dat hij er niet meer dan 2 inschiet.

14 augustus 2017 om 16:31

Komt ook omdat Denis Suárez bij Barcelona centraal op het middenveld speelt. Zijn invalbeurt in de Clásico op linksbuiten is eerder uitzondering dan regel. Vind je het gek dat aanvallers meer doelpunten en assists maken dan iemand centraal op het middenveld? Trouwens, als je die statistieken belangrijk vindt moet je voor de grap eens kijken naar Andrés Iniesta. Dat zal dan wel een koekenbakker zijn volgens jouw argumentatie.

14 augustus 2017 om 17:12

Hoe durf je i iesta te vergelijken met D. suarez. De beste man heeft nog letterlijk niets laten zien. We schreeuwen om versterkingen maar accepyeren spelers als D.Suarez ik denk gewoon aan het feit dat deze jongen uit de jeugd van barca komt en in mijn ogen echt nu laat zien waarom hij weg moest. Ik ben de laatste die me eigen spelers uitscheld maar laten we eerlijk zijn Turan d,suarez paco gomes vidal douglas vermealen ter stegen cillessen delefeu zijn in mijn ogen toch niet echt de mannen waar wij een oorlog mee kunnen gaan winnen. En met alle respect naar pique en busi die zoveel voor de club betekenen wordt het wel eens tijd dat er serieuze concurrentie wordt gehaald. Piqué maakt nog steeds dezelfde fouten en busi heeft of 2 sterke beweegelijke mannen naast hem nodig of gewoon een goeie concurrent die hem scherper maakt. Men praat over Dembele maar we hebben 2 wingers nodig zodat messi op 10 kan staan en alle posities weer bezet zijn.ze willen dat messi alles doet de beste man is nu iniesta xavi ineen en dan moet hij ook nog scoren. Geloof in me club en heb vertrouwen in het team maar de selectie is nu niet goed genoeg in april zijn we weer uitgeblust moe omdat onze bank te klein is. Nogmaals de jongens die er nu zitten kunnen er bar weinig aan doen maar het bestuur moet zich achter de oren gaan krabben want dit is absolute wanbeleid. Wie gaat er nou weer Gomes en Paco kopen eindstand alleen het kopen van die 2 was je al bijna 70 mil kwijt tsssss wie verzint zoiets douglas is de best betaalde supporter van barca met de beste plek. Krijgt betaald om in de kleedkamer met messi te zitten 2 mil per jaar hahahah lachwekkend. Vermealen precies het zelfde je kan ze aan de straatstenen niet kwijt dat is het bewijs dat deze boys ver ondermaats zijn

14 augustus 2017 om 13:26

Julie praten allemaal te snel deze man kon ook naar Bayern enzo gaan Paulinho is stevig kan mooie passen geven julie zullen zien dat hij een ster kan worden in Barca dit is net als de transfer van kante naar Chelsea iedereen zei: Hij heeft gewoon 1Seizoen gelukgehad en nadien vond iedereen hem WOW bij chelsea.Paulinho is net als Casemiro echt sterke een goede spelers

14 augustus 2017 om 13:31

Je bent echt grappig, want Paulinho was volgens mij toch actief bij Tottenham. Je klinkt echt als lord bartomeu

14 augustus 2017 om 13:35

Deze man was zeer teleurstellend bij Spurs, maar dat is nog niet eens het grote probleem. Het probleem is dat dit een speler is die al 29 jaar is en daarmee dus vrij snel op zijn retour zal zijn. Dan is 40 miljoen wel erg veel voor een speler die bij de absolute top van de wereld niks heeft bewezen en al in China aan het uitbuiken was. Het laatste wat hij tegen zich heeft, is dat het geen type is die je bij Barca verwacht. Natuurlijk kan hij goed voetballen, maar bij Barca moet je iets meer kunnen dan dat.

14 augustus 2017 om 13:46

Kante is wat anders dan paulinho kante bewees zich in engeland paulinho had zich daar niet bewezen

14 augustus 2017 om 14:07

Je leest niet goed. Hij zegt het over Kanté

14 augustus 2017 om 15:45

Welk seizoen heeft Paulinho dan de sterren van de hemel gespeeld zoals Kanté?

14 augustus 2017 om 16:28

Dat hele Spurs stelt niets voor,wanneer hebben die ooit wat gepresteerd maar ja zijn engelsen he dus zwaar gehypt.paulinho was daar niet op zn plaats. Hij laar het wel zien bij Brazilie die ik veel hoger in schat dan een zwaar overschatte spurs sterker nog is 1 van de dragende spelers daar.Geef de man een kans. neymar zou t ook niet redden in europa want hier zijn zoveel beter dan in zuid-amerika terwijl de meeste topspelers hier uit zuid Amerika komen maar goed. Dat ie het zgn niet heeft gered bij the spurs zegt mij niets

14 augustus 2017 om 18:15

Denk dat je eens een wedstijrd van de Spurs moet gaan kijken voordat je zoveel onzin opschrijft. Het Braziliaanse elftal zal echt niet van de Spurs kunnen winnen, sterker nog, ze zouden alle hoeken van het veld te zien krijgen.

En wat Neymar ermee te maken heeft? Paulhino komt in de verste verte niet in de buurt van Neymar.

14 augustus 2017 om 13:38

Haha wat een slechte aankoop zeg. Ja oke, Paulinho is best een goede middenvelder met een aardige trap en fysiek maar 40 miljoen voor deze 29 jarige speler die mislukt is bij de Spurs en toen maar naar China is gegaan is wel heel veel van het goede. Qua spel een type dat tussen Rakitic en Busquets in ligt, maar dan 2 klasses minder goed, zo zie ik deze transfer. En op welke plek speelt hij dan?

14 augustus 2017 om 13:40

Echt bizar. Ik vraag me oprecht af waar Barcelona mee bezig is. Drie a vier jaar geleden stond er écht een goed team toen sterkhouders als Puyol, Xavi, Dani Alves en Neymar vertrokken. Inmiddels hebben ze in Rakitic en vooral Suarez redelijke vervangers in huis, maar als je kijkt wat ze aan miskopen hebben rondlopen: Paco Alcacer, Mathieu, Sergi Roberto (eigen jeugd, maar een dramatische back), Umitit (degelijk, maar geen Barca niveau), Arda Turan, Aleix Vidal en Denis Suarez. Tel daarbij op dat Pique en Jordi Alba ook over de top zijn en je kan niet anders concluderen dat dat het bestuur van Barcelona echt compleet de weg kwijt is. Er wordt nog te veel geleund op Messi, maar zodra die weg is zal het hele team uit elkaar vallen.

14 augustus 2017 om 13:51

BrakObama, "Umtiti degelijk maar geen barca niveau" hou toch op man. Umtiti is één van de meest talentvolle centrale verdediger van de wereld. Waarschijnlijk heb je de webstrijd gister niet gezien, ik de rest van jr reactie kan ik je wel vinden.

14 augustus 2017 om 14:56

@brakobama

Barcelona verdient zeker de nodige kritiek, maar wat jij hier neerpent, neigt meer naar onzin dan kritiek.

Als jij Suarez een "redelijke vervanger" noemt, hoef ik gewoon eigenlijk al niet meer verder te lezen. Zowel Suarez en Rakitic waren topaankopen. Zijn allebei al zo belangrijk geweest voor Barcelona. Roberto een "miskoop" noemen terwijl die jongen al zijn hele leven voor Barcelona speelt. Dramatische bak? Are you kidding me? Hij heeft het fantastisch gedaan op rechtsback, maar kon logischerwijs dat torenhoge niveau geen 40 matchen op een seizoen brengen op een voor hem onnatuurlijke positie. Dan, Umtiti geen Barça niveau? Zoal hier boven al aangehaald absolute nonsens. Denis Suarez een miskoop? Die is teruggehaald voor een peulenschil en toont zoveel potentie.
Tenslotte is Alcacer er nog maar juist en verdient die nog wat krediet.

14 augustus 2017 om 16:37

@barca/grunn050, Ik heb gister zeker gekeken en vooral Pique viel me negatief op. Ik kijk niet genoeg wedstrijden van Barca om te zeggen hoe Umtiti verdedigd, maar gisteren was het inderdaad een goede verdediger. Maar als Umtiti de enige van dat rijtje is waar je wat op kan aanmerken, gaat er alsnog iets verkeerd..

@lamanita5, Tuurlijk, met Suarez en Rakitic redelijke aankopen te noemen benadruk ik een cynische toon. Ik chargeerde het bericht, zoals je kan lezen in het stukje over Umtiti. Ook noem ik Sergi Roberto eigen jeugd en vind ík het niet een Barca back als Jordi Alba. Denis Suarez heeft vorig seizoen nagenoeg niets laten zien. Gister viel hij goed in en speelde hij een prima pot. Tuurlijk is het geen weggegooid geld. Denis heeft genoeg potentie. Alcacer zit er inmiddels een jaar en is niet iemand die op dit moment staat. Dan blijf ik er bij dat Barca toch wat geschutterd heeft in het transferbeleid.

14 augustus 2017 om 14:50

Valt zeker wel wat voor te zeggen hoor. Laat het nou geheel toevallig zijn dat de organisatie Adelte group (waar Barca voorzitter Bartomeu partner en CEO van is) aan het uitbreiden is in China. Ook super toevallig dat ze een deal aan het sluiten zijn met een organisatie die de moeder organisatie is van het bedrijf van Guangzhou.

Dit ruikt totaal niet naar corruptie hoor, Paulinho is natuurlijk 40 miljoen waard. De absolute sterspeler van Tottenham nog niet zo lang geleden.

E: bron https://www.barcablaugranes.com/2017/8/13/16140036...

14 augustus 2017 om 15:28

Na André Gomes ook Paulinho. Vind het zelf eigenlijk wel grappig wat voor matige spelers een club als Barcelona haalt. Snap dat het voor Barça fans heel frusterend is.

Is dit nou het niveau dat Barca moet nastreven? Lijkt mij pure middelmaat voor teveel geld.

14 augustus 2017 om 13:32

Ik heb vermoede dat het Barça bestuur geld via via in eigen zakken steekt met deze belachelijke transfers die totaal niet hebben waaronder vermaelen digna Douglas Gomes delafou
Deze spelers zouden zelfs bij Arsenal en Tottenham nooit never in de basis staan
En dan koopt de "de beste ploeg in de wereld" deze materiaal
Zeer verdacht

14 augustus 2017 om 13:35

Ik vind de reacties van de meeste mensen hier echt onnozel. Paulinho is een geweldige speler en is zeker beter dan wat Barca nu heeft staan met een Iniesta die op zijn laatste benen loopt en een Rakitic die sws niet het niveau heeft war ze nastreven.

Jullie onderschatten Paulinho allemaal, hij gaat jullie de monden snoeren. Geen wereldtopper maar zeker geen verkeerde speler!

14 augustus 2017 om 13:41

Gij zegt het zelf heen wereldtop
Dit is Barça geen Vitesse

14 augustus 2017 om 18:17

Geweldige speler? Hij is 29 jaar en speelt in China. Ze hebben hem voor een schijntje gehaald. Zouden al die scouts bij de top clubs dan zo slecht zijn dat ze hem over het hoofd zagen? Of heeft Spurs doorgeselecteerd en hebben ze nu een beter middenveld dan ze ooit hebben gehad met Paulhino?

Met de aankopen van de laatste jaren komt Barcelona straks nog onder Atletico en Sevilla.

Ik hoop echt dat hij de medische keuring niet doorkomt. Dit bestuur is echt een grap. 40m voor een middelmatige speler van 29 die Niet bij onze speelstijl past.

14 augustus 2017 om 14:43

Ik vind juist dat barca een box to box player nodig heeft maar dit is niet wat ik bedoelde

ahahhaha lol 40 miljoen voor paulinho ongelooflijk wat een geweldige beleid bij barcelona daar ben ik heel blij mee als madrid fan ahahhaha

Hahahaha bij Tottenham niks goed gedaan en nu 40 miljoen. 40 mill op de bank #datzitlekker

Totaal de weg kwijt. Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan uitleggen aan jongens als Sergi Roberto, Sergi Samper, Denis Suárez en Carles Alèña. Die jongens hebben jarenlang Engelse clubs van zich afgehouden voor een kans in Camp Nou, maar nu ze er eindelijk zijn krijgt een 29-jarige uitgebluste veteraan de voorkeur. Als ik in hun schoenen had gestaan had ik het wel geweten. Meteen vertrekken!

14 augustus 2017 om 13:25

Tja, ik heb denis suarez gisteren zien invallen. Als dat niveau is dat barca moet nastreven, dan vind ik deze nieuweling niet eens zo verkeerd.

14 augustus 2017 om 13:26

Denis Suárez viel juist sterk in. Als je dit over Gerard Deulofeu had gezegd had ik met je mee kunnen gaan. Overigens is Paulinho wel een ander type middenvelder dan dat we hebben.

14 augustus 2017 om 13:47

Deulofeu kon gistere ook maar ook echt niet slechter spelen

14 augustus 2017 om 13:26

Ik neem aan dat ze toch al weten dat de club hen wil inzetten als wisselgeld om de 'serieuze aankopen' wat soepeler te laten verlopen. Hoe dan ook is 40 miljoen voor Paulinho een bewijs van bestuurlijke onkunde.

14 augustus 2017 om 13:28

Lijkt me niet. Sergi Roberto had vorig seizoen een basisplaats, terwijl Carles Alèña onlangs nog zijn contract verlengde. Geloof er niets van dat zij als wisselgeld worden ingezet. Althans, met dit bestuur weet je helemaal niet meer wat je kan verwachten.

14 augustus 2017 om 13:28

Kan iemand mij uitleggen met welke gedachte deze speler is gehaald. Dat het geen wereld topper is en niet de ideale versterking is mag duidelijk zijn. Maar waar komt hij te spelen? voor wie? Welk systeem? Basis/bank?

14 augustus 2017 om 13:29

Geen gedachte. Dit bestuur wilde een middenvelder en kwam achtereenvolgens bij Verratti, Ceballos, Coutinho en Paulinho uit. Vier totaal verschillende middenvelders met een totaal andere manier van spelen. Er zit dus helemaal geen gedachte achter en heb een vermoeden dat ook deze transfer gestimuleerd wordt door shady deals met derde partijen in China.

14 augustus 2017 om 13:32

Hoe bedoel je shady deals? Als in niet werkelijk het geld van Barcelona?

14 augustus 2017 om 14:11

Bartomeu is partner en CEO van een onderneming genaamd ADELTE group. Deze groep ontwerpt en onderhoudt vliegvelden, havens en wegen. ADELTE is zich aan het uitbreiden naar China en is daar in aanraking gekomen met EVERGRANDE, die beheert wordt door Guangzhou (club van Paulinho). Men gelooft dat Bartomeu dus deze transfer niet alleen is voor Paulinho, maar voor persoonlijk gewin van zijn onderneming.

14 augustus 2017 om 13:30

Ik ben er ook niet blij mee, maar ik vind dat we nu gewoon achter deze jongen moeten gaan staan en hem de kans geven. Misschien is hij wel degene die de beuk er een keer ingooit itt soms een Rakitic of André Gomes.

14 augustus 2017 om 13:30

Ze willen blijkbaar net als Real een Braziliaanse schopper voor de verdediging hebben. Dan is Paulinho niet eens zo een slechte optie? Jammer alleen dat hij al 29 is, maargoed, dan kan je er alsnog ~5 jaar plezier aan beleven.

14 augustus 2017 om 13:40

Tegenwoordig krijgt Aleix Vidal geloof ik weer de voorkeur op rechtsback (niet goed genoeg imo trouwens) en ze hebben Semedo gekocht

14 augustus 2017 om 14:46

Huh wat? Vidal en semedo zijn de rechtsbacks

14 augustus 2017 om 13:38

Die spelers zijn niet goed genoeg voor de absolute top of in ieder geval nog niet goed genoeg. Daar is het juist misgegaan bij Barca er zitten geen jongens op de bank die in staat zijn basisspelers eruit te spelen.

14 augustus 2017 om 14:27

Het is goed om de eigen jeugd kans te geven, maar de namen die jij opnoemt zijn ver weg van het niveau van xavi, iniesta en busquets. Dus is Barca we genoodzaakt om spelers te kopen.

14 augustus 2017 om 15:22

Xavi en Iniesta braken ook pas relatief laat door.

14 augustus 2017 om 16:55

Was Xavi al niet 26 toen die de wereldspeler werd zoals iedereen hem nu kent?

14 augustus 2017 om 14:44

Is Denis Suarez niet van de Barca jeugd naar Man City gegaan en via Villareal terug gekomen bij Barca?

14 augustus 2017 om 18:19

Ik moet je in deze gelijk geven, dit is inderdaad een hele dikke middelvinger richting la Mesia.

Ik begrijp dat je niet zomaar even een Messi of Neymar opleidt maar als een van de grootste jeugdopleidingen ter wereld moet je toch in staat zijn talenten te binden en op te leiden voor het niveau Paulinho?

Schandalig! Diep teleurgesteld in het bestuur. Paulinho voor 40m? Ben die paniekaankopen een beetje zat. Maargoed wens Paulinho veel success bij onze clubbie!

Schandalige transfer en een heerlijk moment, na een 1-3 orenwassing, om de eerste aankoop na het vertrek van Neymar bekend te maken. Overvol middenveld wordt nog meer volgepropt, wederom een klap in het gezicht van de eigen jeugd en dan ook nog eens zo'n hoog bedrag. Lastig om je club te blijven steunen

Ik zal hem in ieder geval de kans geven om zich te bewijzen en hoop dat elke echte Barca-fan dit ook zal doen! Paulinho heeft zichzelf niet gekocht. Dat heeft ons (debiel) bestuur gedaan.

En het verval van Barcelona is ingezet. In deze prijsklasse zijn er zoveel betere spelers dan deze middelmatige voetballer. Nota bene gefaald bij spurs, en het lijkt me ook niet dat je als speler enorm ontwikkelt in de Chinese competitie.

Misschien wil Barca wat meer voet aan de grond krijgen in China, valt nog behoorlijk wat sponsorgelden op te halen.

De beste aankoop ooit ,bestuur is erg goed bezig ,Met Paulinho hadden we gisteren gewonen.ik snap ook niet waarom ze nog voor dembele en coutinho gaan .

Als dit het doorselecteren van Barca moet voorstellen dan heb ik te doen met alle fans.
Deze man heeft nooit kunnen overtuigen in Engeland en al presteert ie nu fantastisch in China blijft het niveau onvergelijkbaar. Daarnaast 29 jaar en 40 miljoen.. Echt heel erg zonde dat ze hier voor gaan.

Welkom bij Barcelona Paulinho.

Hopelijk verrast hij ons en speelt hij de sterren van de hemel.
Misschien niet de versterking die wij voor ogen hadden, maar het zou een beetje lullig zijn om hem nu af te kraken.
Ik gun hem gewoon de kans ook al heeft Barca veel geld voor hem betaalt.

Nu focussen op de transfers van Dembele en Coutinho. Alhoewel Dortmund en Liverpool beide hebben aangegeven dat ze niet mogen vertrekken lijkt het er toch op dat beide naar Camp Nou gaan.

Mundo Deportivo geeft aan dat Dortmund besloten heeft om Dembele te laten gaan bij een vast bod van 100 miljoen en nog 30 a 40 miljoen aan variabele kosten als het gaat om bonussen.

Daarnaast zijn er geruchten dat er in Liverpool posters zijn verwijderd met Coutinho erop en nu de Braziliaan niet meegaat doen tegen Hoffenheim en de uitlatingen van Jurgen Klopp na het duel met Watford lijkt het erop dat Liverpool het nieuwe bod van Barca heeft geaccepteerd of nog gaat accepteren en dat deze transfer gerealiseerd gaat worden na de Champions League voorrondes tegen Hoffenheim.
Het zou gaan om een bedrag van 137 miljoen Britse pond.

14 augustus 2017 om 13:56

Haha, ben blij dat ik zo'n reactie tegenkom. Het zal wat zijn als hij iedereen de mond snoert en uiteindelijk een belangrijke pion wordt in dit Barcelona. De verwachtingen zijn verschrikkelijk laag en iedereen heeft al het gevoel dat hij gaat falen. Dus het kan alleen maar meevallen, maar het is enigszins verassend dat ze hem voor 40 miljoen hebben gehaald, want met 40 miljoen had ik wel andere middenvelders kunnen halen die bij Barcelona zouden kunnen passen.

Enige nadeel nu wel is, is dat Barcelona nu echt teveel middenvelders heeft en dus spelers geslachtoffeerd worden, terwijl ze eigenlijk veel potentie hebben, dus ik hoop niet dat Rafinha, Denis Suarez, Carlos Alena (heb hem niet zien spelen, maar schijnt een talentvolle jongen te zijn), Sergi Roberto en/of Sergi Samper (weet nog steeds niet of hij de potentie heeft om een topspeler te worden, want bij Granada heeft hij ook niet veel weten te imponeren) verkocht worden door deze transfer.

Nu hopen dat de volgende spelers vertrekken wat niet van het niveau Barcelona is of niet binnen het speelstijl passen van Barcelona: Vermaelen, Douglas, Andre Gomes en Arda Turan. En daarvoor de juiste vervangers voor terughalen, die wel bij de profiel van Barcelona past.

14 augustus 2017 om 14:16

Ik wil graag even op jouw post inhaken. "want met 40 miljoen had ik wel andere middenvelder kunnen halen die bij Barcelona zouden kunnen passen."

Ik zat daar namelijk net aan te denken, wie hadden ze voor 40 miljoen kunnen halen denk je in deze markt? Ik probeer even een lijstje te maken:

- Ander Herrera (1 jarig contract)
- Manu Trigueros, de middenvelder van Villarreal
- Renato Sanches wellicht
- Blaise Matuidi (1 jarig contract, geen basisspeler meer)
- Adrien Silva
- William Carvalho wellicht, denk nog iets duurder
- Milinkovic-Savic wellicht
- Brozovic wellicht, maar twijfel over zijn kwaliteiten
- Jack Wilshere (niet goed genoeg)
- Ross Barkley (1 jarig contract, denk ook niet goed genoeg)
- Ante Coric maar slechte ervaring met Halilovic

Herrera, Matuidi en de Portugezen had ik denk ik wel betere transfers gevonden (vraag is of ze echt haalbaar zijn) terwijl Milinkovic en Coric voor de toekomst goede aankopen hadden kunnen zijn. Met 40 miljoen is het niet eenvoudig shoppen maar Paulinho is zeker niet beter dan wat ze al binnenboord hadden.

14 augustus 2017 om 15:25

Matuidi weet ik niet, want dat is toch meer een box-to-box middenvelders en qua stijl vind ik hem niet echt passen bij Barcelona.

Het middenveld uit de goeie tijd van Barcelona zijn twee spelmakers en een defensief ingestelde middenvelder die voornamelijk op onderscheppingen gericht is om een aanval te continueren en goed is in de combinatiespel. Xavi en Iniesta zijn dan de twee spelmakers, waarbij Xavi meer controlerend was en Iniesta meer aanvallend was ingesteld met Busquets daarachter. Zowel Xavi en Iniesta waren toe in staat om de dubbele cijfers in assists te krijgen en dat mag je ook wel verwachten van hun verwachten met de aanval die ze daarvoor hebben, met Messi die meer dan 40 doelpunten op jaarbasis maakt.

Dan denk ik dat Herrera daar weer toe in staat is, maar meer in de rol van Iniesta, want hij is natuurlijk meer aanvallender ingesteld. Manu Trigueros komt van de jeugdopleiding van Barcelona en weet dus hoe Barcelona zal moeten spelen. De rest zijn allemaal box-to-box middenvelders die het meer van lopen moet hebben in plaats van de slimme passjes om de aanvallers in scoringspositie kan brengen.

Fabregas kan je ook terughalen (contract t/m 2019 en geen basisspeler) en heeft alles wat een Barcelona speler moet hebben. Alleen zou het raar zijn om hem weer terug te halen, want dat zou dan de tweede keer zijn dat je hem terughaalt. Maar ik had liever hem gezien, dan Paulinho, want dan heb je in feite de vervanger van Xavi. En Rakitic vind ik, ondanks dat ik het echt een topspeler vind en echt belangrijk is voor Barcelona in momenten waar het toe doet, geen Barcelona speler. Puur omdat hij redelijk vaak voor eigen succes gaat en dat is zijn goed recht natuurlijk, want hij heeft de kwaliteiten, maar het middenveld van Barcelona is redelijk gericht om puur in dienst te zijn van de aanval. Tenminste zo zie ik de Barcelona onder Guardiola en Rijkaard.

Dan denk ik dat die driehoek van Iniesta, Fabregas en Busquets echt gewoon weer super gaat draaien. Daarnaast is hij al 30 en kun je Denis Suarez, Sergi Roberto (de vraag is als we hem als rechtsback moeten zien of als middenvelder en is al een stuk ouder ten opzichte van de rest), Rafinha of Alena langzaam inbrengen en Sergi Samper langzaam inbrengen voor Busquets. Gonzalo Castro zal een goede tweede zijn.

14 augustus 2017 om 16:34

Iedereen is zo negatief over Paulinho omdat hij bij Spurs niet beviel.. Ik vraag me dan ook af wie hem bij de selecao heeft zien voetballen want daar is hij een absolute sterkhouder.

Herrera heeft nog niet echt laten zien dat hij een constant niv. haalt.
Trigueros is ook geen zekerheid of een speler die het verschil gaat maken.
Sanches lijkt erg overhyped te zijn na zijn goede spel bij Benfica en is geen directe versterking voor dit Barca (misschien voor de toekomst)
Matuidi is een topper en zou wellicht beter zijn dan Paulinho (en goedkoper)
Adrien Silva en Carvalho kosten ook zeker 40 miljoen en hebben ook nog niks gepresteerd in het nationaal elftal (spelen nauwelijks basis) en spelen goed bij Sporting (ook een gok dus)
Milinkovic spat de kwaliteit van af en zou zeker een versterking zijn voor Barcelona (of welke topclub dan ook) maar die jongen kost 70 miljoen en is dus een stuk duurder dan Paulinho.
Brozovic speelt bij Inter nauwelijks maar dat geld ook voor Coutinho en kijk nu eens!
Wilshere en Barkley zijn idd niet goed genoeg..
Coric ken ik niet..

14 augustus 2017 om 18:24

Hij is spotgoedkoop vertrokken bij de Spurs, toen was hij zelfs jonger dan die nu is. Toen stond hij op geen enkel scoutinglijstje. Bij de Spurs is hij vervangen en kijk eens na het midenveld bij de Spurs, gewoon prachtig. Ze hebben doorgeselecteerd en zin daar sterker geworden.

Juist spelers als Erikssen en Alli, dat zou het niveau moeten zijn dat Barcelona na zou moeten streven en die hebben de juiste leeftijd om bij Barcelona te spelen. Alleen zijn die te laat gescout, ze hadden eerder opgepikt moeten worden, nu zijn ze onhaalbaar.

En eerlijk gezegd is dat het grote verhaal, Barcelona scout tegenwoordig spelers te laat en daardoor is het bijna onmogelijk om ze nog los te weken.

Er zou zorgvuldig met de 222 miljoen worden omgegaan, werd de Barcafans verteld. De eerste 40 miljoen is al in de put gegooid en ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Ik zie Dembele toch eerder naar Barca vertrekken dan Coutinho , ook al zal het bedrag vermoedelijk niet veel verschillen. Ik hou rekening met +- 120/150 miljoen dus stel Dembele vertrekt voor 135 miljoen, dan is er al 175 miljoen besteed. Is dat wat men verstaat onder "zorgvuldige uitgaven"?

Wat een dramatisch aankoop beleid daar bij barca zeg!!!
Geen fatsoenlijke vervanger voor iniesta gehaald, alleen maar spelers die jonmgere talenten in de weg lopen en allemaal net niet zijn.
Geen fatsoenlijke vervangen voor Dani Alves gehaald, alleen maar van die verkapte rechtsachters die allen maar kunnen rennen. Ook allemaal van die net niet spelers.
Zelfde geld voor centraal achter!

Krijgen ze veel geld binnen kopen ze gelijk weer zo'n net niet speler, waar niemand op zit te wachten!

Ach ja,hopelijk gaat onze barca deze jaar het heel slecht doen,voorzitter weg en dan zijn de prijzen en beetje gezakt voor spelers en kunnen we dan weer en echte elftal bouwen tenslotte barca heeft de mooiste voetbal ooit laten zien ,er is geen club die zo mooie en zo veel doelpunten heeft gescoord.barca forever

Compleet wanbeleid! FC Barcelona heeft een buitenspeler en een echt goede middenvelder nodig...
Het bestuur komt nu dus weer aanzetten met de zoveelste net niet speler die al redelijk oud is een veel te veel geld kost. Ze hadden beter die Samper of Sergi Roberto de kans kunnen geven en inverteren in spelers die ze echt beter maken...

Snap dit echt niet, wat heb je aan deze speler? Is het een vriend van de voorzitter ofzo? Gaat niets toevoegen en loopt jeugd in de weg. Geef die 40 miljoen dan gewoon lekker aan mij.

Als je al die bedragen leest die er momenteel voor spelers worden betaald, dan heb je gelijk een idee wat voor geld er in deze wereld omgaat. Dat geld dat gedeeltelijk wordt opgebracht door mensen die rond de 2000 euro hebben om hun gezin te onderhouden.
Maar het houd niet op . De shirtjes van Neymar gaan als zoete broodjes over de toonbank . Computerspellen worden gekocht alsof ze gratis zijn.

40.miljoen voor deze speler tja het zal zijn marktwaarde zijn op dit moment. Veel? Misschien wel ,maar dit is se waanzin van de dag

Het is niet eens zo een slechte speler, ik vind hem altijd een van de betere bij Brazilie. Maar het bedrag is natuurlijk lachwekkend, het zou normaal gesproken een breedteaankoop moeten zijn geweest voor een lage prijs. Voor dat bedrag kon je zoveel betere spelers halen die broodnodig zijn voor Barca.

Het zegt mij niet veel, maar iedereen weet ook wel dat dit een speler voor de breedte is. Jammer dat hij zoveel moest kosten wel.

Het zegt wel wat over het Barca-beleid dat 40 miljoen de derde duurste aankoop ooit is. Vind het eigenlijk wel knap dat het al die jaren zo goed is gegaan met alleen opleiding en nooit buitensporige transferuitgaven. Maar willen ze nu nog spelers kopen, dan zullen ze altijd de hoofdprijs moeten betalen, want iedereen heeft die 222 miljoen in gedachten - eerder een vloek dan een zegen.

Iemand die weet hoe hij der in de chineese competitie vopr stond eant als hij daar als 1 van de betere werd gezien vraag ik me af of hij niet is gehaalt als project voor onder andere bijvoorbeeld shirtverkoop want zie in hem totaal geen versterking voor het elftal en oom de bank niet

40 miljoen voor een balveroveraar die je eigenlijk voor de bank haalt. Barcelona begint het een beetje te verliezen..

Zucht.. Dat is alles wat ik kan zeggen. Lekkere dolk in de rug ook naar eigen jeugd als Samper, Alena, Rafinha, Sergi Roberto etc. Real is ons allang voorbij gestreefd en het gat gaat alleen maar groter worden op deze manier. Tijd voor een wederopbouw en een nieuw transferbeleid. Met nieuwe kansen voor eigen jeugd en als er dan een aankoop gedaan moet worden, een groot talent of een wereldtopper. Geen Paulinho. Zucht.. Real haalt Ceballos en Theo Hernandez en heeft verder nog wereldtoppers als Asensio en Isco. En dan kijk je naar Barca.. het zijn harde tijden.

Het tijdperk van Barcelona is afgelopen. Dat is volledig te danken aan slecht (transfer)beleid van Barcelona. Wat moet je in vredesnaam met de 29 jarige Paulinho die ergens in China speelde om grof geld te verdienen en die de afgelopen jaren niks gepresteerd heeft? Je hebt net 222 miljoen ontvangen doe er dan iets verstandigs mee en koop geen spelers van middelmaat zoals men al jaren doet. Het bestuur zal nu wel Dembèlè binnenhalen en misschien ook Coutinho en dan is het opgelost, althans dat denken sommige. Dembèlè zou er ook niet gelijk staan en Coutinho zal zijn plek moeten vinden op het veld. Het probleem ligt ook aan de back-ups mocht Iniesta of Rakitic uitvallen wie gaat ze dan vervangen? André Gomes en Paulinho? Dat is simpelweg een droevig middenveld lijkt me. Alena stond net op het punt door te breken in de hoofdmacht maar dat zal nu tegengehouden worden door deze lachwekkende transfer.

Van wereldtop naar het lachertje van de voetbalwereld, ha! Sorry hoor, maar dit is schandalig. Waarom worden er geen wereldtop verdedigers en middenvelders aangetrokken?

Dit is niks anders dan pure schande!!!! Dit kan gwn echt niet. Veel te oud en veel te duur. Geen echte meerwaarde voor het spel dat barca wil spelen. We zijn een mogelijk toekomstig ballon d or winnaar kwijtgeraakt wat de club echt geen goed doet en er word 40 miljoen neergelegd voor paulinho????????? Timing ook verkeerd zorg maar eerst dat er 1 of 2 toppers binnen zijn. Bartemau weet allang dat hij eruit flikkert dit stinkt aan alle kanten dit klopt echt niet.

Snap dus echt niet waarmee dat barca bezig is. Ze moeten spelers als dybala,veratti, rabiot,hazard halen. Niet iemand uit de chinese competitie. En dan nog iemand die eigenlijk mislukt is bij tottenham. Igewoon een miskoop.

Als Messi dit seizoen een langdurige blessure krijgt, heeft Barcelona wel echt een heel groot probleem. Deze aankoop past ook wel precies in het technische wanbeleid van de afgelopen jaren.

Wat een geweldige aankoop! Paulinho gaat spelers als Xavi en Iniesta doen vergeten.... Even serieus, te walgelijk voor woorden. Jeugdspelers als Denis, Alena en Sergi worden hier gewoon naar de uitgang geduwd omdat het bestuur het klaarblijkelijk zeer amuserend vindt om een bijna 30-jarige Braziliaan uit de Chinese competitie aan te trekken. Dit zou een mooie aankoop zijn voor een middenmoter uit Frankrijk maar voor Barcelona komt hij natuurlijk op alle fronten te kort. Ik snap werkelijk waar helemaal niks van deze aankoop. Weg met Bartomeu en dit walgelijke bestuur!

De grap is dat hij niet eens slecht is hij is beter dan iedereen los van de basis. Ik wilde graag een box to box speler maar ondanks dat ik wel fan ben van paulinhio is dit geen goeie aankoop door zijn prijs en leeftijd. Hij was eerst gratis toen 20 mil en nu 40. Clubs verkopen spelers aan china om lekker te cashen wat doet barca ipv van verkopen gaan ze lekker

Ben al heel lang bewonderaar maar Barcelona gaat terug naar "zwarte" periode met Gaspart en co. Uiteindelijk denk ik dat ze met Atlético meestrijden om de tweede plek, geheel allemaal op conto van het bestuur.

Ik kan me hier zo vreselijk boos over maken het is echt ongeloofelijk wat moeten we hier nou mee er zouden toch groote aankopen komen waar blijven die???? het bestuur is compleet de weg kwijt snel oprotten liever vandaag dan morgen

Vind iedereen behoorlijk overdrijven deze jongen is nu onze 4e beste middenvelder het probleem is dat hij 40 miljoen kost en bijna 30 is maar iedereen maar beginnen over de talenten in de weg lopen bla bla als ze echt zou goed waren dan waren ze nu al doorgebroken

Haha een clausule van 120 miljoen. Als er 1 clausule niet zal worden gelicht is het deze. Barcelona is volledig de weg kwijt.

14 augustus 2017 om 15:56

Hahaha, viel mij ook op Een zwarte maandag voor ons. Ze hebben die clausale opgenomen voor de grap om nog fans blij te maken. Ff serieus, ik heb niet veel te zeggen...

In 2014 is het begonnen met de aankopen van Vermaelen, Douglas en al die andere mislukkelingen terwijl je een Asensio liet schieten voor 3 miljoen of zo. Dan heb je Dani Alves laten vertrekken terwijl die een tandem met Messi vormde en heb je spelers als Paco Alcacer en Gomes voor veel te veel geld gehaald. Ondertussen mochten spelers zoals Sandro gratis de deur uit. Ook andere toppers heb je laten schieten voor n verschil van n paar miljoen, denk aan spelers a la Gabriel Jesus enz.. En nu kom je af met Poulinho? Vraag me af wat er in 2014 bij Barca gebeurd is? Ah ja, wikipedia weet het wel: Josep Maria Bartomeu i Floreta is een Spaans ondernemer. Hij werd in 2014 president van FC Barcelona en in juli 2015 voor zes jaar herkozen.

14 augustus 2017 om 16:00

Klopt en ook al wonnen we 1-2jaar terug nog veel prijzen, zag ik toen al hoe somber de toekomst eruit zag. Heb alleen een ding toe te voegen: Grimaldo, en Garcia....

Iedereen heeft het over Messi, maar wacht even totdat Iniesta stopt. Zo een type ga je in geen 100 jaar meer zien. Barcelona heeft het altijd gehad van de beste 12/13 spelers. De rest is allemaal ondermaats. Ik had bijvoorbeeld een Eriksen van Tottenham gehaald samen met Alderweirld. Ze moeten nu al bouwen aan de toekomst, als dat niet gebeurd dan is het tijdperk afgelopen. Busquets, Pique, Messi, Suarez, Iniesta, Macherano zijn allemaal van de oude garde.

Haal Eriksen op van Tottenham, samen met Coutinho van Liverpool en ga Van Dijks te halen. Verder qua aanvallers zou ik nog gaan kijken bij Dortmund, Juventus en Bayern. Ja die 220 miljoen is snel op, maar goed je moet wat. Te lang leunen op Iniesta, Suarez en Messi gaat hem niet worden.

Wie hem wekelijks heeft zien voetballen bij Spurs, die lacht de ballen uit zijn broek bij het horen van deze transfersom. Dit is ronduit genant.

Bekijk net zijn highlight filmpje van afgelopen jaar op youtube. Vind hem erg nonchalant spelen en vooral 'opvallen' omdat hij fysiek sterker is dan de Chinezen om hem heen en ook vooral 'goed' speelt omdat de rest om hem heen zo slecht is. Ik vrees dat deze jongen tegen kwaliteit tegenstanders direct door de mand zakt.

Hoe dom is Barcelona als ze 40 miljoen betalen voor Paulinho als bijvoorbeeld een jongere en getalenteerdere als Bakayoko ook ongeveer kost. Barcelona doet veels te veel van dit soort onzin aankopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren