Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax wil verdedigers en middenvelder snel presenteren’

Laatste update:

Ajax raakt stopper Davinson Sánchez naar alle waarschijnlijkheid kwijt, maar daar staat de komst van ten minste twee verdedigers tegenover. Althans, de club uit Amsterdam hoopt zo snel mogelijk twee verdedigers en een controlerende middenvelder te presenteren, zo schrijft De Telegraaf.

De krant meldt dat de club van trainer Marcel Keizer ‘ver’ is met een verdediger, maar dat men de naam van die speler niet wil noemen uit angst dat die op het laatste moment wordt weggekaapt door een andere club, zoals in het geval van Richarlison gebeurde. De twintigjarige linksbuiten uit Brazilië vertrok uiteindelijk naar Watford.

Het is voor Ajax nagenoeg onmogelijk om ‘topkwaliteit’ te halen omdat men niet kan wedijveren met clubs uit de grootste en kapitaalkrachtigste competities, zo valt er te lezen. De club is echter wél bereid om diep in de buidel te tasten: “Inmiddels wordt men in de directiekamer moe van opmerkingen dat de ‘zuinige leiding het liefst de hand op de knip houdt”, zo schrijft De Telegraaf.

“Edwin van der Sar, Marc Overmars en Dennis Bergkamp willen naar eigen zeggen niets liever dan het geld laten rollen, maar – volgens de filosofie van Johan Cruijff – wel voor een duidelijke meerwaarde, spelers waarin de opleiding niet voorziet”, klinkt het. Ajax dreigt in ieder geval Sánchez nog te verliezen, want de Colombiaan is in beeld bij Tottenham Hotspur, Chelsea en Real Madrid. The Spurs willen maandag naar Amsterdam komen om te onderhandelen.

Denk jij dat Ajax Davinson Sánchez deze zomer verkoopt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd. Gelijk 3 man is heel daadkrachtig. Het heeft wel lamg geduurd, maar dat is logisch: spelers in het buitenland waar Ajax komt praten willen vaak gewoon even afwachten of er niet ook een club uit Engeland of Spanje langs komt. Dat vertraagt de transfers en het is niet iets waar Overmars iets aan kan doen.

14 augustus 2017 om 07:56

Haha wat is dit nou voor onzin, Overmars kan hier niets aan doen. Volgens jouw logica kan Heerenveen of Roda dan pas in het allerlaatste uur van de transferperiode een speler binnenhalen. Raar verhaal, Overmars moet gewoon voor de CL voorronde zijn selectie rond hebben. Niet na 3 speelronden in de eredivisie (zie paniekaankoop ziyech vorig jaar wat Sar zelf toegaf). Tuurlijk, als sanchez nu nog verkocht wordt moet je a la minute nog wat binnenhalen, maar Klaassen is al een paar maand weg.

14 augustus 2017 om 08:42

Lijkt me een vrij helder verhaal. In onze ogen is Ajax nogsteeds een grote club, maar dat zijn we niet meer. De grote vissen en die daar onder zijn onhaalbaar. De groep daaronder hoopt op de middenmoot in de grote vijf. Een Sanchez was een schot in de roos. Daar zal men het van moeten hebben. Ik zeg: investeer geld in het scoutingsnetwerk. Die gaat jou kampioen maken. Ontdek spelers als Maxwell, Trabelsi, Dolberg wederom. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar Overmars doet zijn werk en als Sanchez net als Zlatan, Sneijder op het laatste moment vertrekt dan is het lastig om snel te kunnen schakelen. Ajax kan nu zijn poot nog stijf houden. Met drie versterkingen voor de basis kan Ajax Sanchez alsnog een sterk verbeterde aanbieding doen om op zijn gevoel in te spelen. Het gaat puur om zijn salaris. Wat ik Overmars btw wel kwalijk neemt is dat hij Lozano niet heeft gehaald.

14 augustus 2017 om 12:30

@RyanBabel8
Lozano was zeker een versterking geweest ja, toch hoop ik nog steeds op pavón

14 augustus 2017 om 15:22

Eens, en bovendien, als Overmars nu pas door heeft dat Sanchez dreigt te vertrekken, moet je je serieus afvragen of hij dan wel geschikt als technisch directeur. Dit had je natuurlijk al maanden moeten zien aankomen en hier op moeten anticiperen.

14 augustus 2017 om 07:57

Nou dat vind ik wel iets te simpel hoor, ben het met je eens dat het langer duurt om spelers uit het buitenland te halen, maar een aantal vertrekken zag je wel al lang en breed aankomen hoor. Heb ook wel het idee dat Ajax soms gewoon beter moet anticiperen. Beginnen net als vorig jaar gewoon met een selectie die nog lang niet compleet is.

14 augustus 2017 om 08:12

Precies wat je zegt Jow17. Er wordt niet geanticipeerd op mogenlijke vertrekken. Zie het vertek van Eriksen, Cillessen en Blind bijvoorbeeld. Maar zelfs op het vertrek van Vertonghen werd veel te laat gereageerd.
Na Rapid Wien werd gezegd dat die fout niet meer gemaakt zou worden. En zie vorig jaar en nu dit jaar wederom.
Ze blijven hardleers of het is onkunde

14 augustus 2017 om 08:18

...of het is moeilijker dan hansje1969 denkt. Als Ajax spelers haalt die onmiddelijk enthousiast zijn om naar Ajax te gaan en er van uit gaan dat ze niet in belangstelling van Engelse clubs staan, betwijfel ik of die spelers wel een meerwaarde hebben. De spelers die een meerwaarde hebben, hebben Ajax gewoon niet bovenaan hun wensenlijst staan. En dus is het een kwestie van wachten tot het einde van de transferperiode, als het voor die spelers duidelijk is dat de gewenste Engelse of Spaanse club niet komt.

Er is dan wel degelijk goed geanticipeerd, want Ajax is dan meestal al maanden met zo'n speler bezig.

14 augustus 2017 om 08:27

....gelul, waarom loopt Ajax in het begin steeds maar weer achter de feiten aan en waarom hebben feyenoord en psv daar veel minder last van???

14 augustus 2017 om 08:30

Feyenoord met name omdat ze in de eredivisie vissen. PSV heeft ook nog bijna niks gekocht.

14 augustus 2017 om 08:41

Nee precies ik verbaas me er nu als PSVer ook over dat PSV nog steeds geen nieuwe linksback heeft hoor. Je weet echt al meer dan een jaar dat Willems gaat vertrekken.

14 augustus 2017 om 08:48

Ben ik niet helemaal met je eens hansje. Ik vind het transferbeleid momenteel warrig en had op bepaalde punten hele andere keuzes gemaakt. Maar er werd zeker niet te laat geanticipeerd. De enige basisspeler die vertrok is Klaassen en daar hadden ze direct de vervanger voor klaar staan. Vervolgens vertrok de tweede keeper en daar hadden ze ook op tijd een vervanger voor.

Ik vind dat op het gebied van door selecteren en kwaliteitsinjecties te weinig is gedaan. Met die linksbuiten waren ze wel een positie aan het versterken die zwak bezet was, maar vervolgens gaat dat niet door en dan stappen ze over op andere posities, waar voornamelijk breedteversterkingen worden gehaald. Als ze nu van de ene linksbuiten doorpakte naar een andere linksbuiten had ik het wel begrepen.

14 augustus 2017 om 08:52

De eredivisie herbergt prima spelers.
IK denk dat bv Haps (direct) en Amrabat (mss in de loop va het seizoen) ook voor Ajax een meerwaarde zouden zijn.

14 augustus 2017 om 08:54

Je wist toch ook dat kans op vetrek Riedewald en Tete wel vrij groot was en dat de spoeling daardoor achterin wel erg dun zou worden?

14 augustus 2017 om 09:16

Jdw17
Precies dat was al snel duidelijk. Daar had je echt beter op in moeten spelen of pas laten gaan als er vervangers zijn. Ook het hele circus omtrend Dijks vind ik gewoon lachwekkend

14 augustus 2017 om 09:25

Tot op zekere hoogte...Ik ben blij dat Haps niet naar Ajax is gegaan. Hoe hij gisteren op het veld stond tegen Twente was niet om aan te zien

14 augustus 2017 om 09:25

Ja, dat wisten ze en daarom zijn ze al maanden met vervangers bezig. Alleen die willen niet tekenen voor ze zeker weten dat er geen Premier League in zit.

Als Ajax een speler als Orejuela haalt zijn ze daar al zeker 3 tot 4 maanden mee bezig. Alleen wacht Orejuela dan even om te kijken of er niet een club als Christal Palace langs komt die 3 keer zo veel wil betalen. Logisch. En dan schakel je niet door, maar blijf je in gesprek. Anders heb je vervolgens alleen de C-keus die zekee weet dat er geen Engeland of Spanje in zit. Terwijl voor zo'n Orejuela in augustus duidelijk begint te worden dat Engeland niet komt en dan wil hij wel graag naar Ajax. Moet Ajax dan niet al een veel mindere aankoop hebben gedaan.

14 augustus 2017 om 09:37

Daarom is het ook mooi dat Sanchez een grote( financieel en qua club) stap gaat zetten.

Spelers zien dat Ajax een grote opstap is naar grote clubs, zal het toch aantrekkelijker maken bij de talenten die en financieel en als voetballer willen slagen.

14 augustus 2017 om 10:23

Ik snap sowieso niet waarom er breedte versterkingen worden gehaald, wat je dus eigenlijk zegt is dat je spelers voor de bank haalt. Terwijl het mij toch wenselijk lijkt spelers voor de basis te halen, en mochten ze dan uiteindelijk toch de concurrentiestrijd verliezen dan komen ze alsnog op de bank.
Zo begrijp ik dat er een keeper nodig is omdat de spoeling daar dun is, maar er is geen goede vervanger voor onana als hij geblesseerd raakt.
Dan zou ik er liever voor kiezen om een concurrent te halen, zodat het niveau niet achteruit schiet als je een blessure of schorsing hebt.

14 augustus 2017 om 13:34

Een selectie die nog niet compleet is, in een competitie waar de transferdeadline nog niet gesloten is, dus er is nog tijd, al maakt Sanchez het Ajax wel lastig nu.

Ajax anticipeert nu al op bv. een vertrek van van de Beek, die pas net komt kijken met een Jensen en Pasquali of die Fin, kortom Ajax kijkt verder vooruit dan de meeste clubs en anticipeert vooral vanuit de jeugdopleiding. Dat is ook de filosofie waar Ajax voor staat.

14 augustus 2017 om 08:23

Wordt Ajax uiteindelijk toch nog een koopclub. Ik dacht dat die eer aan mijn clubje was toevertrouwd, maar nee. Door het plan Cruijff hoorde er eigenlijk meteen spelers uit de jeugd klaar te staan om de klap van de verkoop van Sanchez op te vangen. Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niet zo heel veel meer over die opleiding hoor. Laten we wel wezen.....ik ben het helemaal met dit beleid eens hoor...... als Ajax een hoger niveau nastreeft na de finaleplaats van afgelopen jaar en ze willen dit structureel gaan doen, zullen ze echt buiten Amsterdam naar vervangers moeten gaan zoeken voor Klaassen en Sanchez. Zie het krachtverschil in de finale tegen MU .

14 augustus 2017 om 08:28

@pukkiedukkie: met alle respect, maar als je vrijwel niks over de jeugdopleiding hoort ligt dat niet aan de jeugdopleiding, maar aan jou....

14 augustus 2017 om 08:28

De Ligt en Kluivert zijn je misschien wel eens opgevallen. 17 jarige spelers die veel mogen spelen. Of Van de Beek. Kortom: er breekt genoeg door, maar je kunt niet jaarlijks een spelee of 6/7 doorschuiven. En Traore, Klaassen, Bazoer, Tete, Riedewald en Nouri moeten wel worden vervangen in de selectie. Zelfs als er een jeugdspeler door schuift (zoals Van de Beek) moet het reserveplekje worden opgevuld.

14 augustus 2017 om 08:56

Ook Kluivert en de Ligt blijven niet eeuwig 17 hoor, allebei 18 inmiddels . Maar het is inderdaad onmogelijk om alles altijd op te vangen met eigen jeugd.

14 augustus 2017 om 14:58

De Ligt is nog steeds 17

14 augustus 2017 om 18:59

@joey91

Niet opgelet zaterdag? Huntelaar en De Ligt waren beiden jarig.

Huntelaar werd 34 en De Ligt 18.

14 augustus 2017 om 08:24

Helemaal mee eens dat het veel moeilijker is dan het lijkt. Snap niet dat mensen dit onzin kunnen vinden. Dan snap je het zelf echt niet of overschat je de aantrekkingskracht van de eredivisie flink.
En ook anticiperen klinkt makkelijk, maar je kunt ook geen goede vervangers halen als niet zeker als dat iemand weg gaat. Overmars is het beste wat Ajax ooit overkomen is. Enorm goede handelaar en zich bewust van de beperkte aantrekkingskracht van de eredivisie!

14 augustus 2017 om 08:43

Klinkt leuk maar ik zou er niet op rekenen. Nu Ajax zoveel geld ontvangt, gaan andere clubs overvragen. Kijk maar hoe lastig barcelona het heeft om spelers aan te trekken.

Deze transfer is er mijn inziens echt eentje teveel. Als je vier speler per jaar verkoopt, dan heb je elke drie jaar een compleet ander elftal. Dat is niet goed, dit gaat Ajax echt opbreken.

Ik ben heel benieuwd welke namen Ajax mee op de proppen gaat komen. Wel goed om te zien dat ze ook echt geld willen laten rollen. Ook deze zomer komt er namelijk weer heel veel miljoen euro binnen en dan mag er ook best een stuk geinvesteerd worden in de selectie qua transfers maar ook qua salarissen.
Ik denk dat Ajax haar salarishuis wel met 20% kan verhogen en dat creeert gelijk wat meer mogelijkheden bij transfers. Dan kan je ineens iets beter mee tegen middenmoters in Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje.
Qua transfersommen moeten ze natuurlijk rekening houden met de afschrijvingsvoet, 30 miljoen geinvesteerd met 4 jaar durende contracten betekent 7.5 miljoen op de begroting extra per jaar. Dat kan opzich makkelijk als je de inkomende transfersommen ook gebruikt gedurende dezelfde periode op de begroting

14 augustus 2017 om 07:22

Geld is niet alles, maar wat jij hier zegt is wel een goeie. Vooral dat salarisplafond kan een stuk omhoog. Dan kunnen we misschien het zelfde bereiken als topclubs uit portugal. Qua teams toch wel een beetje vergelijkbaar. 3 of 4 goede clubs en een hele hoop nietszeggend daaronder. Toch krijgen die Portugezen het elk jaar voor elkaar wat te presteren in Europa en goede spelers te halen.

14 augustus 2017 om 07:31

Sympathieke reactie jegens alle Nederlandse clubs buiten de klassieke top3, bravo. Ajax is gebaat bij een sterke en interessante competitie. On: aankopen zijn net als verleden jaar weer rijkelijk laat, CL is alweer verspeeld, eerste nederlaag in eredivisie een feit. Oppassen dat het seizoen niet weer een kopie wordt van verleden jaar.

14 augustus 2017 om 09:10

ik denk dat er bij de Portugese bond iets minder streng op de financiën van de clubs wordt gelet.
Nederland wil het braafste jongetje van de klas zijn en onze clubs mogen dan ook weinig tot geen schulden hebben.
als alle competities eens de regels zouden naleven als ze hier in nederland doen, dan zou er heel wat veranderen.

toch ook aardig dat je de alle clubs uit nederland nietszeggend noemt.

ik voorzie nog steeds een scenario dat alleen Vitesse en feyenoord ons land in de europese poulefases gaan vertegenwoordigen, en dat we na de winterstop niks meer om voor te juichen hebben. dit zal structureel gaan worden en met een heleboel geld ook niet opgelost gaan worden, daar is ons land gewoon simpelweg te klein voor.

14 augustus 2017 om 09:24

Kijk even verder dan je neus lang is tphoo haha. Al die portugese grote transfers worden bijna allemaal gedekt door investeringsmaatschappijen zoals de doyen group. Zekerheid biedt het alles behalve. Zij willen hun investeringen terug verdienen of aan de investeringen verdienen, terwijl jij als club de spelers inmiddels mss wel heel graag langer wil houden, dan is het vaak nog de investment group die de meerderheid van de aandelen in bezit heeft, of een toezegging probeert te onderhandelen waar er èen bepaalde termijn aan zijn loopbaan bij de club wordt bepàald. Dit soort belangenverstrengelingen moet ajax zich niet mee willen inlaten, en omdat die investment groups dus een deel van de risicos deelt van een transfer, zijn ze wel in staat om op meerdere paarden te wedden. Maar financieel en bedrijfskundig gezien zijn de hollandse clubs er een beetje beter aan toe, en hebben we toch ook wel.iets heel fijns: vrijheid!

14 augustus 2017 om 15:15

Had idd iets sympathieker kunnen zijn jegens andere Nederlandse clubs. Ook is iedereen gebaat bij een sterke competitie. Maar ik ddenk dat Nederlandse clubs best een beetje meer mogen gokken.

14 augustus 2017 om 07:31

Op basis waarvan denken mensen dat het. Salarisplafond strucureel omhoog kan? Dit betekend dat uiteindelijk de salarissen van de hele selectie stuctureel omhoog gaan. Volgens mij ben je dan in een rap tempo je financiële buffer kwijt.

14 augustus 2017 om 07:55

Met zoveel miljoen extra transferinkomsten en Europees 'succes' heb je meer inkomsten. Het salarishuis 20% omhoog betekent ongeveer 8 a 10 miljoen euro extra kosten. Dat kan je vrij makkelijk goedmaken met transfers en CL deelname.

1x per 2 jaar CL deelname betekent dat je dat er al uit hebt, de verkopen van de afgelopen 2 jaren zorgen er ook voor dat je de komende 4 a 5 jaar het salarishuis 20% kunt verhogen.
Ik heb het niet over het salarisplafond maar het salarishuis, dus voor de hele selectie.

14 augustus 2017 om 08:08

Ja maar aangezien Nederland nog maar een Cl plek heeft en je geen enkele garantie hebt dat je een keer in de twee jaar kampioen wordt en de groepsfase haalt, is dat financieel Russisch roulette. Kijk eens naar wat er met bijvoorbeeld PSV gebeurd is doordat zij een tijdlang begrootten op het periodiek halen van CL voetbal. Daarnaast heb je met FFP te maken en moet je dus financieel gezond zijn en niet de komende 5 jaar verlies gaan maken en incalculeren omdat je een financiële buffer hebt

14 augustus 2017 om 08:09

Gaan gokken op CL is nooit een goed idee. Ik zou niet perse het salarishuis structureel omhooggooien. Je kunt wel zoals ze nu bij Sanchez wilde, om spelers te houden spelers die zich al bewezen hebben een verbeterd contract geven dat boven het salarisplafond komt.

14 augustus 2017 om 08:21

Je calculeert geen verlies in als je je buffer in je begroting stopt. Als jij een buffer van 150 miljoen hebt en 10 miljoen laat vrijvallen in je begroting heb je gewoon een 10 miljoen euro hogere begroting dus in die zin niet zo'n probleem.

Het incalculeren van CL en/of transfers brengt een risico met zich mee, echter zolang de buffer aanwezig is en de draaiknoppen zijn afdoende om terug te schalen als de buffer teveel daalt dan is het een ingecalculeerd risico en is er niks aan de hand.

14 augustus 2017 om 09:30

Misschien kunnen ze beter een grotere bonuspot maken. Het geld dat Europees verdiend wordt daarin. Dat kan spelers ook meer motiveren om verder te komen in Europa.

14 augustus 2017 om 07:49

Ga ff terug in de tijd. Niet eens zo lang geleden konden sommigen spelers wel 2 miljoen op jaarbasis vangen bij Ajax. De "bekende namen" presteerden totaal niet en de jeugdspelers die dat wel deden begonnen te klagen. Daarom is Ajax daarvan afgestapt. Je moet eerst presteren voor je poen. Wel vind ik dat je meer salaris moet bieden aan een speler die zich constant bewijst zoals Klaassen. Dat doet Ajax ook gewoon. Klaassen zat echt wel boven de miljoen en bij Sanchez probeerden ze het ook.

14 augustus 2017 om 10:49

Maar we konden ook mannen als galasek, lobont, suarez, escude, grygera en chivu lang aan ons binden, of ze uberhaupt een accepteerbaar contract aanbieden. Ik zeg overigens niet dat dit de way to go is, maar zolang je niet mis koopt en succes boekt ben je goed aan het gokken, je kan er ook voor pleiten om die verhoging van het plafond te gebruiken om ons achterhaalde scoutingsysteem (wij moeten ook databases aan gaan maken, èen scout van een kaliber olsen oid zou ook erg welkom zijn, maar die zijn zeldzaam. Data processors, data engineers en developers in overvloed.

14 augustus 2017 om 13:18

Ok je wilt het salarisplafond met 20 % omhoog, waar haal je dat geld vandaan? Uit transferinkomsten? Dan is Ajax in dat geval afhankelijk van transferinkomsten en Moet je dus elk jaar verkopen om geen verlies te draaien, wat je onderhandelingspositie omlaag haalt (zie Twente nu of Feyenoord destijds). Je kunt ook nog meer uitgeven dan er binnenkomt en interen op je eigen vermogen, maar dat is mijn inziens ook wanbeleid.

De enige, mijn inziens, juiste weg is om structureel meer inkomsten te krijgen door bv. te investeren in commercie. Daarmee haal je structureel meer sponsorgeld binnen, daar zet Ajax al jaren op in met resultaat (kijk naar het sponsorbestand uit China en buitenland en de top deal met Ziggo en Abn), Ajax heeft veel extra Ftes aangesteld op commercieel vlak waar van der Sar ook jaren goed werk leverde. Dat zet men nu gewoon door en breidt langzaam uit.

En daarnaast kosten te besparen, op onder andere afschrijvingen en salariskosten eerste elftal door gebruik te maken van een uitmuntende opleiding, jeugdspelers hoeven niet of minder afgeschreven te worden en hebben vaak een lager salaris. En dit doet Ajax ook al jaren met succes, Dolberg, Onana, Frenkie de Jong, Eriksen, Bazoer, Verthongen etc. maar ook Van de Beek, Tete, Veltman, de Ligt, Kluivert zijn gewoon kwaliteitsspelers, daar moet je op blijven inzetten.

Ook kun je de huurkosten verlagen door een stuk aandeel van de Arena te kopen, wat Ajax gedaan heeft en zorgen dat je te verkopen kaartje meer waard wordt (wifi in het stadion, mooie rode stoeltjes, mooi voetbal etc. etc.).

Waarom kunnen we nou niet eens wat spelers behouden. Ik snap dat het voor een club als Ajax onmogelijk is om iedereen te behouden, maar het is wéér een complete leegloop. Het enige wat we bereikt hebben is een fantastische rit in de Europa League, probeer dat nou eens uit te bouwen. Maar elk jaar is er weer een complete sloop van de selectie gaande en heeft Ajax het pas weer rond de kerst op de rit. Ik hoop dat Sanchez blijft, ik vraag me af of er iemand naar de eredivisie wil komen die een degelijke vervanging kan zijn.

14 augustus 2017 om 07:22

Zoals reeds eerder gemeld in andere topics, Sanchez is simpelweg onhoudbaar als hij voor 40-50 miljoen verkocht kan worden. Bij Ajax heb je ook te maken met aandeelhouders, en finaniceel gezien is het weigeren van zo'n bod onverantwoord. Overmars heeft het in dezen helaas niet alleen voor het zeggen. En je kunt zeggen van Overmars wat je wilt, maar als het gaat om verkopen, dan weet hij vaak wel aardig het onderste uit de kan te halen.

14 augustus 2017 om 07:34

Bij Ajax heb je alleen te maken met de vereniging Ajax die als aandeelhouder een merrderheidsbelang heeft. Verder wordt er op de aandelen geen dividend uitgekeerd. Dus wat betreft het (transfer)beleid van Ajax hebben aandeelhouders geen enkele invloed of belang. De raad van commissarissen wel.

14 augustus 2017 om 07:45

Deels juist, deels onjuist.
De raad van commisarissen vertegenwoordigen namelijk ook de belangen van de aandeelhouders. En die zijn gebaat bij een winstgevend Ajax, want in dat geval stijgt de waarde van hun aandeel. Al zal een sportief succes natuurlijk ook de waarde van het aandeel doen stijgen, maar nu 35 miljoen winst of meer pakken op Sanchez, zal de waarde van het aandeel ongetwijfeld doen stijgen. En de raad van comissarissen kan dit niet geheel buiten beschouwing laten.

14 augustus 2017 om 08:53

De RvC wordt aangestuurd door en bewaakt het belang van de vereniging AFC Ajax met hun meerderheidsbelang. Het doel is niet maximalisering van de winst en verhoging van de waarde van het aandeel. De belangrijkste taak van de RvC bij AFC Ajax NV is het controleren vd directie en het bewaken vd financiele stabiliteit door toe te zien op een sluitende begroting. Daarom heeft de RvC in het verleden ook enkele transfers geblokkeerd. Niet omdat het geld er niet was, maar omdat er geen ruimte was voor extra afschrijvingen op de begroting. Inmiddels zijn er zo'n 35 contract-spelers afgevloeid, zodat er ruimte is om te investeren in kwaliteit.

14 augustus 2017 om 07:23

Zelfs clubs als as roma kunnen hun toppers niet behouden. Tegen het grote geld is geen enkele club bestand. Spelers willen weg naar een topclub in een topland voor veel salaris.

Als jij 5x zoveel kan verdienen bij een nieuwe werkgever en ze houden je tegen, zpu jij er blij van worden.

Money rules, simpel.

14 augustus 2017 om 07:25

Een complete leegloop? Heb je gekeken wie er weg zijn? Klaassen en traore uit de basis, waarvan traore vooraf al vast stond en waar je nou ook niet veel aan mist. Sanchez moeten we nog maar zien of ie vertrekt, en verder wat wisselspelers. Hoezo dan leegloop?

14 augustus 2017 om 07:26

Gozer als je misschien wel 50 miljoen euro kunt vangen voor een speler, dan moet je echt wel verkopen. Dat is absurd veel en kun je herinvesteren in nieuwe spelers. Sanchez is mijn favoriete Ajacied, maar kom op iedereen is vervangbaar.

Heeft iemand suggesties voor spelers die er direct staan? Zelf denk ik aan:

- Ayoub: hoeft niet te wennen, heeft nog potentieel en zie ik nu al als sterkhouder van Utrecht. Vind hem niet minder dan Amrabat, die naar Feyenoord is gegaan (oké, iets andere positie, maar voor zover je ze kunt vergelijken). Kan denk ik zo mee in de basis van Ajax op de controlerende middenvelder.
- Nigel de Jong: voor als Ayoub niet komt, staat er direct en kent de club
- Sam Larsson voor de vleugels. Oké, doet nu wat lastig qua persoonlijkheid bij Heerenveen, maar je haalt hiermee één van de beste spelers van de eredivisie die niet bij een top-3 club zit.

Iemand nog andere suggesties voor de verdediging?

14 augustus 2017 om 07:33

Blind voor in de verdediging. Parejo van valencia voor op het middenveld. Ik snap dan weer niet dat er een verdedigende verdediger gezocht word. Iedereen ziet dat donny beter op 6 is dan op 8. Voor de 8 positie komt hij snelheid tekort om in het strafschop gebied te komen bij voorzetten van de zijkant en heeft dollberg het een stuk moeilijker. Verder zou ik psv gaan flikken en die braziaanse linksback van hsv geloof ik voor hun neus wegkapen. Aurejualo op rechts Veldman en blind centraal sinkgraven of die Braziliaan op links donny op 6 met daarvoor parejo en zyech. Kluivert op links dollberg spits en neres op rechts.

14 augustus 2017 om 07:47

Blind gaat natuurlijk nooit komen. Stond afgelopen week gewoon weer basis bij Man Utd.

14 augustus 2017 om 07:52

Ja als linksback maar mourinho wil rose halen als linksback en dan word blind derde keuze achter rose en die ene die in de supercup speelde. Ook centraal 5e keuze achter lindelof bailey Phil Jones rojo en dan vergeet ik er nog 1

14 augustus 2017 om 11:20

Smalling heb je dan nog

14 augustus 2017 om 07:34

Ik word eerlijk gezegd totaal niet vrolijk van jou suggesties (niet dat ik zelf zo snel bekende haalbare opties kan verzinnen. Maar daar hebben we gelukkig scouts voor bij Ajax). Maar ik hoop toch echt dat geen van de 3 door jou genoemd gehaald zullen worden.😀

14 augustus 2017 om 08:14

Opzich zijn dat wel haalbare opties denk ik. Ayoub zou ik wel een redelijke aankoop vinden. Hij werkt hard en heeft ook nog een goede techniek. Toch hoop ik dat Ajax gaat voor Sergi Samper van Barcelona. Een hele technische sterke controleur. Heeft niet veel kans op speelminuten daar en zat gisteren niet bij de selectie. Misschien moet/kan Ajax gebruik maken van de goede banden die het heeft met Barcelona.

Allemaal heel logisch en verantwoord beleid.
Ik begrijp echt niet waar sommige mensen (ook hier op vz) al die kritiek op het beleid van Overmars/vd Sar/Ajax vandaan halen.
Het meeste dat er gebeurd (ook nu in het geval Sanchez en eventueel te halen spelers) is allemaal goed te begrijpen. Men moet in een fantasiewereld leven om te blijven schreeuwen dat Ajax Sanchez strikt aan zijn contract moet houden (onmogelijk als de speler zelf weg wil, alsook onverantwoorde kapitaalvernietiging) of dat Ajax tientallen miljoenen moet neertellen voor het galen van 1 of 2 "gearriveerde" spelers. Voor de zoveelste keer: dat soort spelers komen niet naar Nederland! Ik ben zeer blij met dit beleid!

14 augustus 2017 om 08:09

Het beleid is op zich prima. Alleen lijkt het dit jaar raar dat Tete en Riedewald zijn vertrokken terwijl je kon nagaan dat je ze nog hard nodig zou hebben. Nu moeten ze daar twee buitenlanders voor halen. Daarnaast is het zo jammer dat je nooit goed bewapend bent in de CL-voorronde. Dat kost uiteindelijk ook geld en prestige.

14 augustus 2017 om 13:22

@falcao

Tete trok Ajax al 2 jaar aan, maar dat was een dood paard, dan moet je gewoon je verlies pakken (of eigenlijk winst, want hij heeft niks gekost) en Riedewald wil een basisplaats maar heeft nog nul keer aangetoond dat ook te verdienen. Ik zie hem nu weer bij Palace stuntelen, blij dat we er 9 miljoen voor gekregen hebben.

Daarnaast Zeefuik, Mazraoui en de Ligt zijn doorgeschoven, die vangen alweer een deel op, in principe had je met Sanchez erbij, de Ligt, Viergever en Veltman als CVs gehad zeker nu Orejuala op RB erbij was gekomen en Dijks als back up LB.

Ajax was goed bewapend in de voorronde CL, maar gaven het makkelijk weg tegen een sterke tegenstander. Sanchez de geweldige topper, had daar ook een groot aandeel in.

14 augustus 2017 om 11:23

Overmars weet van tevoren dat er spelers gaan vertrekken, maar reageert gewoon veel te laat. Je weet dat Veltman niet goed genoeg is. Je weet dat je een linksback nodig hebt. Maanden geleden wist je dat al. En nu kom je met Dijks aanzetten. Tuurlijk doet Overmars ook genoeg dingen goed. PSV kan wel doodleuk spelers als Moreno en Guardado halen. Of nu Lozano. Jongens die bij Sevilla, Valencia etc. 2e of 3e keuze zijn. Waarom Ajax, EL-finalist, dan niet?

14 augustus 2017 om 13:25

Ajax kan wel doodleuk Sanchez en Ziyech halen, spelers met veel potentie die met veel winst doorverkocht worden in tegenstelling tot de spelers die jij noemt. Ook een Onana, reserve bij Barcelona (niveautje hoger dan Valencia en Sevilla) of Krkic (nee geen garantie), die een veel hogere restwaarde heeft. Of Huntelaar en Younes die 2e keus bij Schalke en Gladbach waren.

Oftewel, eenzijdig belicht? Ajax doet en kan dat ook en doet het nog een stukje beter, want ook in de jeugd goede aankopen die gebruikt worden.

PSV heeft geen eens een LB of fatsoenlijke verdedigers.

14 augustus 2017 om 21:25

Leuk die winst en potentie die ze elders gaan tonen en niet bij Ajax. Onana zat toen nog in de jeugd van Barcelona en kan niet bestempeld worden als reservekeeper. Bojan was al meerdere malen mislukt bij o.a. Roma en Milan. Clubs die op dat moment niet heel denderend waren. Moreno was basisspeler en sleutspeler bij Espanyol. Guardado speelde geregeld bij Valencia. En daarnaast hadden ze ervaring. Ajax moet gewoon gaan voor spelers als Parejo, Carrico etc. Jongens die buiten de boot vallen

Het is zo jammer dat Sanchez vertrekt, de titel aspiraties kunnen in ieder geval een tikje omlaag gesteld worden als je het mij vraagt. Maar Ajax blijft nu eenmaal een beursgenoteerd bedrijf en dan kan je een rendement van 1000% in 1 jaar niet laten liggen. Ik ga er dan ook vanuit dat er minimaal 50 miljoen voor Sanchez betaalt wordt. Je kan het nu eenmaal niet verdedigen t.o.v je aandeelhouders vanuit een zakelijk standpunt. Hoe jammer dat ook is...

14 augustus 2017 om 07:39

Volstrekte onzin. Aandeelhouders hebben geen enkele invloed op het (transfer)beleid van Ajax. De vereniging Ajax heeft een meerderheidsbelang als aandeelhouder en er wordt geen dividend uitgekeerd, de volledige winst gaat naar Ajax.

14 augustus 2017 om 07:59

Hou nou toch eens op met beursgenoteerd en aandeelhouders tevreden houden! Ajax is een club in Nederland en dat is het probleem. Nederland is niet de moeite om te blijven als je weg kan (sportief/financieel/kunstgras) en dat is tevens de reden dat echte versterkingen niet komen en ook de reden dat de selectie zo laat op orde is. Je wil een bepaald niveau, maar die spelers wachten liever of er nog iets groters Komt!

Met snel presenteren van versterkingen zijn ze dit jaar weer lekker laat.

14 augustus 2017 om 08:02

Lees me reactie hierboven... wil je snel versterkingen? Dan haal je middelmaat... Helaas, maar het is de spagaat waar Ajax in zit!

Aanvaller Marc aanvaller!!! Met younes op links wordt de strijd niet gewonnen. Maar goed ik ga ervan uit dat de twee verdedigers lb en rcv zijn en de middenvelder cdm?

14 augustus 2017 om 07:25

Met kluivert op rechts zul je bedoelen !

14 augustus 2017 om 07:28

Neres zal bij mij in de basis staan hoor. Kluivert kun je gerust laten invallen wanneer de tegenstander wat vermoeid is.

14 augustus 2017 om 07:36

Ik hoop dat er een aanvallende middenvelder type klaassen gehaald word. En dan donny op 6.

Tegen het miljoenengeweld wat tegenwoordig het totale voetbal beheerst, kan Ajax niet op. Wel blijft het enigszins naief om nu te roepen dat er een aantal verdedigers worden gepresenteerd. Hebben ze niet net potentieel aardige verdedigers laten gaan. Is het terughalen van Dijks niet lachwekkend, gezien de problemen met de bezetting op de LB. De Ligt talentvol is, maar keer op keer laat zien nog niet toe te zijn aan een basisplaats? Younes je geen meter verder brengt; Kluivert een leuk dartel kuiken is, maar te weinig effectief? Het middenveld blijft ingericht met een veteraan?
Geld hebben ze al laten rollen met de reservespeler Neres, maar ja, als gezegd, die Kluivert is natuurlijk veel beter! Kortom, allemaal bekende zaken waar veel eerder op geanticipeerd had moeten worden. Nu lig je alweer uit de CL, vertrekken je beste spelers, maar vervangers lijkt alweer veel mooipraat. Ik ben benieuwd. Ajax kan niet op tegen het miljoenengeweld, maar kunnen veel meer dan dat ze nu doen, dat lijkt me duidelijk.
De trainer wil ik nog steeds het voordeel van de twijfel geven, alhoewel... als je het team stuurt als afgelopen weekend, is dat voordeel snel verdwenen.

14 augustus 2017 om 07:42

Nou nou nou youness is nu ineens het bokje bij iedereen vorig jaar was het traore en nu loopt iedereen achter elkaar aan om younes af te zeiken. Hij heeft wel alles gespeeld en el finale gehaald vorig seizoen. Met een goede aanvallende linksback achter hem die ook over hem heen komt en een man meeneemt dan is ie een stuk gevaarlijker. Tis gewoon moeilijk spelen met een dijks die wel over hem heen komt maar waar niemand hoeft mee te lopen want die voorzet verdwijnt toch in de tribune, of een viergever achter je. Sinkgraven mag ook niet van alle "kenners" hier. Terwijl die aanvallend juist wel goed is en verdedigend steeds beter word.

14 augustus 2017 om 07:57

Ja, Younes heeft praktisch alles gespeeld vorig seizoen en is niet verder gekomen dan 3 doelpunten in de Eredivisie. Iedere jan doedel die bij Ajax linksbuiten speelt komt tot dat aantal. Dan ga jij zeuren over de back die er achter staat, maar het ligt niet aan de back dat Younes geen overzicht heeft en zich altijd vastloopt als hij naar binnen trekt.

14 augustus 2017 om 08:06

Dan is het dus een wonder dat ze met hem de finale hebben gehaald? Hij bind altijd 2 man en daardoor geeft hij anderen ruimte. Hij heeft altijd dreiging en is altijd aanspeelbaar goede aanname goede dribbel. Alleen afwerken is niet zijn sterkste punt. Als hij straks weg is durf ik te wedden dat hij gemist word. Larson is echt niet beter die komt zijn man niet eens voorbij en dan ben je de bal heel snel en gevaarlijk kwijt.

14 augustus 2017 om 08:11

Larsson is ook niet beter en is minstens net zo traag. Younes bindt 2 man omdat hij constant de drukte inloopt. Hij staat zo vaak 1 op 1 en Kiest er zelf voor om daar een man aan toe te voegen. Vervolgens speelt hij de bal niet af, waardoor de vrije man toch niet wordt gevonden. Zodra je zijn manier van spelen doorhebt kun je younes makkelijk verdedigen. In de el kende men hem niet en ja dan trap je er constant in, want eerlijk is eerlijk. Kappen kan hij als 1 vd beste.

14 augustus 2017 om 08:18

@martijnovic

We zijn het er toch allemaal over eens dat 3 doelpunten in 29 wedstrijden voor een linksbuiten van Ajax gewoon teleurstellend is? Zijn rendement in de Europa league was wel goed, maar in de Eredivisie was het niks. Ik ga niet beweren dat Larsson van Heerenveen een betere voetballer is, want ook die heeft gewoon aanwijsbare zwakke punten. Ik sluit echter niet uit dat het rendement van Larsson hoger ligt. Maar ik pleit er niet voor om Younes te vervangen voor Larsson, want dat verschil is te beperkt, als er al een verschil is.

14 augustus 2017 om 08:26

Tegen heracles legde hij de bal netjes af. Maar bijvoorbeeld een Kluivert leverde de bal constant in tegen heracles. Dat doet younes niet die gaat 2 man voorbij en als hij hem inlevert dan meestal pas in het vijandelijk strafschop gebied. Dat is minder gevaarlijk balverlies. Ik verwacht nog wel wat van younes dit jaar zeker als er een goede linksback achter hem komt te spelen. Dat is heel belangrijk voor een vleugelspeler zeker als deze linksback dreiging heeft met een goede voorzet. Daar moet de tegenstander op letten en dat geeft de vleugelspeler weer meer ruimte en opties. Plus hij word beter aangespeeld of beter gelanceerd de diepte in. Het is niet niks voor niks dat alle top clubs met een heel goed kunnen voetballenden backs spelen. Alba marcelo shaw alaba noem ze maar op. Daarom vond ik het ook zo dom dat vele mensen hiet graag tete in de basis zagen. Dan kun je een rechtsbuiten wel slecht maken zelfs messi en Ronaldo kunnen het niet alleen.

14 augustus 2017 om 08:30

@Master d. Nee het was niet zijn beste seizoen inderdaad in de eredivisie maar hopelijk kan hij zich revancheren. Kluivert , die nieuwe van Heerenveen en casiera kunnen daar ook spelen dat is niet de positie die vervangen moet worden. Eerder de linksback als daar een aanvallend ingestelde speler voor gekocht word gaat younes ook beter spelen. En een aanvallende middenvelder type klaassen. Donny op 6

14 augustus 2017 om 11:24

@martijn, tegen herecles legde hij welgeteld een keer de bal netjes af en dat was direct goal.

Voor de rest zwerfde hij over het hele veld, draaide hij zich constant vast en bleef hij maar naar binnen komen om te schieten. Kluivert koos tenminste nog om binnendoor af te wisselen met buitenom. Die heeft nog een aantal hele aardige combinaties opgezet, waar een gebrekkige voorzet de afloop van was (en hij was zeker niet de speler die dan elke keer die gebrekkige voorzet gaf).
Younes had een opstomende Dijks, die met al zijn gebreken, gevaarlijker was dan Younes zelf en dat kan dus nooit de bedoeling zijn.

Younes is gewoon een pruts buitenspeler. Weet je waarom hij vorig jaar in de EL zo gevaarlijk was, omdat hij daar ook bij tijd en wijlen koos om buitenom te gaan en dan moeten tegenstanders opeens gaan nadenken en kunnen ze niet alleen de binnenkant afdekken. Echter lijkt het weer helemaal terug bij af met die Younes. Hij lijkt ook echt een beetje naast zijn schoenen te lopen en meent dat hij zich maar alles kan permitteren op het veld. Want tegen Heracles was ik echt klaar met hem nadat hij 40 minuten lang overal en nergens had gelopen en er steenvast voor koos om zichzelf vast te lopen in balbezit..

Net als vorig seizoen dus gewoon te laat. Uitschakeling CL is al een feit, in de voorronde EL mogen ze niet meer meedoen en in de competitie sta je al op een achterstand. Vorig seizoen bleek dat de achterstand opgelopen in de eerste 3 speelrondes niet meer goed te maken was.

Ajax kennende gaat Sanchez de laatste dag weg voor 20mil ipv de 50 en word brama gehaald als opgevolger en nog wat b voetballertjes.

Aanvaller moeten ze ook aantrekken want je hebt goede rendementen nodig.

Ik begrijp dat het lastig is om vervangers te halen , zeker als het aan het einde van een transferperiode is. Maar is het niet mogelijk om sterkhouders en interessante spelers een verbeterd contract aan te bieden. Nu wordt dit pas gedaan, als het waar is wat ze schrijven ,nu er onderhandelingen zijn. Dit had toch ook aan het eind van vorig seizoen kunnen plaats vinden.

Je kan Overmars niet overal de schuld van geven, het is niet zijn schuld dat Tottenham 2 dagen voor de eerste wedstrijd vd competitie komt aanwaaien met een bod waar je als club uiteindelijk alleen maar ja tegen kan zeggen. Klaassen weg? Daar hebben we de opvolger van in huis. Ziyech weg? Daar hadden we de opvolger van in huis (34). Tete weg? Raiola en z'n gezeik. Riedewald weg? Bosz en het niet willen rouleren met spelers.
Alsof talentvolle spelers anno 2017 zitten te wachten op een (prima) bod van een club uit de Eredivisie. Alleen onontgonnen gebied en 2e rangs talenten vallen ons ten deel. Dat is niet iets wat je Overmars kan aanrekenen.

14 augustus 2017 om 08:31

Je kan overmars wel aanrekenen dat je na zo een seizoen als vorig jaar niet voorbereid bent op verlies van sleutelspelers.

14 augustus 2017 om 13:38

Voor Tete heb je ook Zeefuik en Mazraoui, plus nu nog Orejuala. En voor Riedewald knipper ik even met mijn ogen, dat we daar 9 miljoen voor hebben gekregen, alleen daarvoor al een standbeeld voor Overmars.

Zoals gewoonlijk
Te laat gereageerd op de markt.
Je weet dat je belangrijke wedstrijden in het vizier hebt .
Ik blijft er ook bij dat het salarisplafond eruit moet dan heb je kans dat er gewoon spelers blijven .waar je nog een aantal jaar plezier van hebt.

14 augustus 2017 om 13:14

Zoals gewoonlijk gewoon weer op het laatst machteloos staat en leeggekocht worden omdat de competitie begint voor het sluiten van de transfermarkt. Dit zijn weer bedragen die niet te weigeren zijn, niet iets waar Ajax of Overmars wat aan kan doen, zo is de realiteit, zo werkt de markt helaas.

Wat je daaraan moet doen? Nou transfermarkt een maand eerder sluiten. Ok je wilt het salarisplafond eruit, hoeveel wil je dat zetten en waar haal je dat geld vandaan? Uit transferinkomsten? Dan is Ajax in dat geval afhankelijk van transferinkomsten en Moet je dus elk jaar verkopen om geen verlies te draaien, wat je onderhandelingspositie omlaag haalt (zie Twente nu of Feyenoord destijds). Je kunt ook nog meer uitgeven dan er binnenkomt en interen op je eigen vermogen, maar dat is mijn inziens ook wanbeleid.

De enige, mijn inziens, juiste weg is om structureel meer inkomsten te krijgen door bv. te investeren in commercie. Daarmee haal je structureel meer sponsorgeld binnen, daar zet Ajax al jaren op in met resultaat (kijk naar het sponsorbestand uit China en buitenland en de top deal met Ziggo en Abn), Ajax heeft veel extra Ftes aangesteld op commercieel vlak waar van der Sar ook jaren goed werk leverde.

En daarnaast kosten te besparen, op onder andere afschrijvingen en salariskosten eerste elftal door gebruik te maken van een uitmuntende opleiding, jeugdspelers hoeven niet of minder afgeschreven te worden en hebben vaak een lager salaris. En dit doet Ajax ook al jaren met succes, Dolberg, Onana, Frenkie de Jong, Eriksen, Bazoer, Verthongen etc. maar ook Van de Beek, Tete, Veltman, de Ligt, Kluivert zijn gewoon kwaliteitsspelers, daar moet je op blijven inzetten.

Beter laat dan nooit, maar nu heb je wel het Barca effect dat alle spelers die je wilt halen x% duurder zijn. Nu zal Sanchez ook worden verkocht voor een bedrag meer dan oorspronkelijk gedacht, dus heft elkaar mooi weer op.

Wel benieuwd wat voor type middenvelder het gaat zijn. Ik vind het nog altijd zonde dat we Wesley niet hebben gecontracteerd met een behoorlijk bedrag tekengeld om het salaris te compenseren. Maar verwacht dat dit dan een DMC zal zijn.

Daarnaast blijven we blijkbaar opgescheept zitten met Armin dit seizoen.

Mijn kennis uit Zuid Amerika is nihil, maar wanneer Ajax overslaat tot paniekaankopen hoop ik dat ze in paniek Kashia halen.

Kwalitatief zeker minder dan Sanchez, laat dat voorop staan.
Maar hij heeft wel de ervaring en mentaliteit wat Ajax achterin ontbreekt.
Daarnaast zou het sowieso niet verkeerd zijn als ze hem erbij halen.

Middenvelders vind ik niet noodzakelijk om te halen.

2 centrale verdedigers lijkt mij beter

14 augustus 2017 om 09:36

Ze moeten eens bij Boca Juniors gaan shoppen, die hebben nu drie spelers die zo in de basis kunnen bij ons:
Als cm: Andres Cubas
Als rv: Ruben Bentacour
Als lv: Cristian Pavon

Deze spelers zijn echt beter dan wat we nu hebben staan, alleen is de meest noodzakelijke andres cubas dat is echt zo'n vieze Argentijn en dan bedoel ik de mentaliteit van hem, dat kan ajax goed gebruiken en hij kan zeker nog goed voetballen ook

14 augustus 2017 om 11:27

Hopelijk is die argentijn dan ook zo vies dat hij Ziyech onderste boven trapt als die meent dat meeverdedigen niet bij hem hoort en elke bal met 100% risico spelen verstandig voetbal is. Dan is hij meteen van harte welkom, want de slappe aanvoerder die we nu hebben kan dat blijkbaar niet.

14 augustus 2017 om 13:01

Ervaring en mentaliteit is er juist voldoende als je Viergever en Veltman naar het centrum haalt, Veltman wordt als pispaaltje neergezet, maar is wel een smeerkees eerste klas die alles doet om te winnen. Wat je mist als Sanchez vertrekt is een CV met kracht, snelheid en wendbaarheid, daar moet je dan ook op scouten en op acteren als je het mij vraagt. Liefst een linkspoot want de Ligt is mijn inziens sterker op RCV en hoort nog niet in de basis, Veltman zou ik als eerste op papier zetten.

Bedoel als je de Ligt, Viergever, Veltman en een groot aanstromend talent met bovenstaande kwaliteiten haalt heb je een heel sterke bezetting, deze drie horen met Botteghin tot de 4 beste CVs van NL op dit moment (zegt ook veel over de Ed).

14 augustus 2017 om 20:06

Oeeh, ben hier ver van jouw mening. Veltman vind ik steeds meer een grote mislukkeling worden. Niet alleen dit jaar, maar afgelopen 2 jaar is hij juist de persoon die continue Ajax in de problemen brengt met zijn domme fouten en overtredingen.

Hij is een beetje een domme smeerkees ....
Ajax moet een slimme smeerkees hebben

14 augustus 2017 om 20:38

Dat vinden er wel meer, maar tegenstanders van Veltman scoren bijna nooit en hij heeft ongekend vaak het centrum geholpen vorig jaar. Sanchez was allemaal spectaculair, Veltman en ook Viergever helpen hem regelmatig maar vielen minder op.

Ik vind zijn overtredingen juist goed, eindelijk iemand die wat harder speelt en op het randje speelt, dat missen we in NL, in NL staan we liever te kijken hoe mooi een spits de bal erin schiet.

Ik vind hem dus een slimme smeerkees.

Ik mis toch nog een goede buitenspeler zou ideaal zijn want dat er zijn spelers die te kort komen.

Waarom hoor ik niemand over Verthongen ?? Sánchez naar spurs en dan Jantje een jaar Huren + optie tot koop . Heb je een Lcv , ervaring en een held terug. Voor de Cvm had ik Donny op 6 gezet met lasse als backup. Had graag een powerhouse ala Nigel gezien. Als Lv had ik Pavon graag gezien en anders Cerny(hij is echt beter dan iedereen denkt) met Kluivert als backup . RB lekker Neres met Johnsen als backup . Tenslotte als Cv backup pak je een Cuesta . Persoonlijk had ik van de zomer Hoogma al gepakt maargoed Marc is niet zo snel

Een speler als Mahi zou ook wel lekker zijn op de linkerflank! In plaats van younes die niet meer vooruit te branden is

Wat klinkt mij dit statement toch bekend in de oren: Ajax hoopt/denkt op korte/middellange termijn versterkingen te presenteren. Wie dat gelooft kan ik de sprookjesboeken van Grimm aanraden. Die hebben overigens soms ook een grimmig karakter, maar dat terzijde. Die Noord-Koreaanse driehoek - je ziet ze niet en hoort ze niet - heeft Ajax amper progressie opgeleverd. Tja, verkopen en jeugd kopen is 1, maar de eerste selectie, en daar draait het uiteindelijk om, tijdig versterken is een kunst die vooral Overmars niet beheerst. Ieder seizoen weer achter de feiten aanhollen, en uiteindelijk achter het net vissen onder het mom ze willen niet, ze zijn te duur. Misschien moet Ajax met al haar inkomsten maar eens gaan nadenken over het verhogen van het salarisplafond. Niet voor de Veltmannetjes, Voergevertjes, Schones, Dijksen of Younessen, maar voor daadwerkelijke versterkingen. Stel, je geeft jaarlijks 2 miljoen extra uit aan types ala Sanchez. Kost je 10 miljoen, maar wat krijg je ervoor terug? De Bayern München positie in Nederland en jaarlijks CL inkomsten. Geld genereert geld, dat merk je toch ook met de wel tijdig gescoute jeugd, waarvan velen doorstoten naar het eerste elftal en veel transferwaarde opleveren. Zo moeilijk is het toch niet? Simpele oplossing is een andere TD, en misschien wel technisch hart, want daar schort ook veel aan. In best roerige tijden, hoor en zie je de voorzitter (bijna) niet. En dan ben je uithangbord van een van de grootste clubs van in ieder geval Nederland. En over de kwalijke rol van Bergkamp inzake het vertrek van Bosz wil ik het helemaal niet eens hebben. Nu staat er een tactische onbenul en trekpop van het technische hart voor de groep. En die mag voor de media het hele reilen en zeilen rond het eerste elftal becommentariëren. Daar heb je toch een voorzitter of TD voor? De kwaal benoemen betekent niet deze aanpakken. Misschien dat de RVC daar maar eens over moet nadenken.

14 augustus 2017 om 12:47

@pinko

Het voetbal, aantal punten en europese prestaties waren vorig jaar volgens mij ongekend en dat met een groot aandeel uit de opleiding. En dat met een record aan verkopen, wat door goed investeren nu herhaald wordt (aantrekken Sanchez is een gouden zet geweest). Kortom van progressie is sprake.

Iedereen die denkt dat je de selectie voor het sluiten van de transferdeadline rond kan hebben moet even in de realiteit landen. Overmars kan er niks aan doen dat de start van de competitie en einde transferperiode niet in lijn ligt met elkaar. En dat zal onder welke TD ook altijd een probleem blijven, was destijds ook met Sneijder bv. zo.

Verder haal je hier een paar belangrijke krachten onderuit, een elftal heeft geen 11 sterspelers nodig en dat is zeker in het geval van Ajax een illusie, deze spelers zijn heel belangrijk voor Ajax, niet alleen door hun betaalbaarheid maar ook door hun inzet, instelling en relatief prima kwaliteiten voor de ED.

Ajax genereert toch geld met geld, Sanchez wordt misschien voor het 10 voudige verkocht? Dus wat loop je te zeuren? Die Orejuala kan de volgende weer zijn, net als de talloze toptalenten die gekocht zijn.

Overmars doet het heel goed, nieuwe TD heeft exact dezelfde problemen maar moet dan ook eerst leren van zijn fouten, die periode heeft Overmars aardig gehad. Ajax kan niet zomaar het salarisplafond omhoog doen zonder structureel verlies te maken en onafhankelijk te blijven van transfers en de CL. Je kunt zeggen,ok, we rekenen op minimaal 10 miljoen per jaar, maar dat is mijn inziens wanbeleid en daar zijn meerdere ED clubs waaronder Ajax zelf al aan kapot gegaan.

14 augustus 2017 om 12:48

Mooi weer een heel lang en zuur verhaal daar waar Ajax al jaren aan het anticiperen is waar nodig, in de jeugd, en het juist dit jaar prima gaat en we vervangers halen waar nodig. Is het weer de slechte trainer die weg moet en een andere TD en is de rol van Bergkamp kwalijk. Allemaal insinuaties die nergens op gestaafd zijn behalve op onderbuik gevoel en het missen van de realiteit. Wat zou het een puinhooo zijn als we jou wensen eens waarheid laten worden en al die veranderingen doorvoeren.met natuurlijk wel de vervolgacties. Het is gewoon weer een zure Pinko reactie.

14 augustus 2017 om 14:13

Kijkend naar de ranglijst is anders wel een realiteit, wat je ook van mijn aannames mag vinden. Vorig seizoen was wel een opstap naar meer en beter. Je kon Bosz niet kwalijk nemen dat Overmars de selectie weer niet op tijd klaar had. Overigens die paniekaankoop (ziyech) en het omspringen met Dijks dit seizoen zijn blijken van consistent beleid? Maar Bosz werd zodanig tegengewerkt dat hij maar al te graag aan de roep van geld, status en werken in een topcompetitie, gehoor gaf. Ajax heeft amper wat gedaan om de trainer, die eindelijk Ajax, na al die saaie de Boer jaren, voetbal liet spelen dat bij een club als Ajax past. Misschien dat de mensen daar onderbuikgevoelens aan toeschrijven;-)). Maar als immer, de tijd zal het leren, en komt Ajax met daadwerkelijke versterkingen en ziet Keizer in tactisch opzicht het licht.

14 augustus 2017 om 16:50

Nu ook weer doe je allerlei aannames. Keizer is de nieuwe trainer en wilde Dijks graag houden die gewoon in dienst is van Ajax. Zo gek is dat niet. Ziyech is alsnog gekomen op voorspraak van Bosz dus ook daar is naar geluisterd. Klaassen zijn vervanger stond al klaar en dat is precies wat Ajax beoogd dat spelers al klaar staan als er iemand verkocht wordt daarom investeren we zoveel in nieuwe talenten. KJH was juist al erg vroeg gehaald omdat we wisten dat Traore weer weg zou gaan. Sneller reageren kan niet. Dan heb je nog Tete en Riedewald die beide op de bank zaten. Voor Tete hebben we weer een mooie back binnengehaald en Riedewald zijn vervanger is Dijks. Ook Neres was vorig jaar al gekocht. Dat jij misschien andere namen graag ziet is wat anders dan niet anticiperen. De selectie is nagenoeg gelijk gebleven met de basis van Bosz die selectie was volgens mij behoorlijk goed. Keizer heeft tijd nodig maar hele gekke dingen heeft hij niet gedaan. Gaat verder waar Bosz gebleven is met wat kleine verschillen. Met zo n nare voorbereiding is het niet gek dat niet alles loopt zoals we graag zien maar voetballers blijven mensen.

Dit moet je wel slim spelen, blijf gewoon zeggen dat hij niet te koop is, maar sluit achter de schermen wel een topdeal voor 55-60 miljoen. Waarom, omdat je dan voorkomt dat clubs meer gaan vragen aan Ajax, timing is belangrijk in deze. Dat vertrouw ik Overmars wel toe, heel slim wat dat betreft, maakt goede deals.

Ik zou een snelle, krachtige, linksbenige CV halen en Veltman en Viergever daar weer neerzetten naast de Ligt, dan heb je 4 van de beste CVs in de ED samen met Botteghin. RB staat met Orejuala, Zeefuik en Mazraoui en voor LB vind ik Bakker een groot talent, Dijks een prima back up en Sinkgraven in principe ook goed genoeg, die kan zich nog ontwikkelen. Maar mocht je daar wat vinden kun je ook Sinkgraven als extra middenvelder gebruiken en een LB kopen, maar ik zie ze niet, een, twee, drie.

Wat ajax vooral nodig heeft is een ander type voor de verdediging, wat extra duelkracht en fysieke kracht als je die naast de genoemde LCV haalt, samen met Johnsen dan staat er een uitstekende selectie. LB is dan nog optioneel indien je wat goeds vindt, opzich zie ik Zeegelaar daar wel zitten van Sporting.

Ik heb 10 mogelijke opties die Ajax zou kunnen halen op een rijtje gezet:


Yerry Mina (Palmeiras) | 22 jaar | Prijskaartje: 9 miljoen. Wordt in de Spaanse wandelgangen gelinkt aan FC Barcelona. De international van Colombia heeft bij Palmeiras een contract tot medio 2020. Ajax zou hem kunnen overtuigen door te wijzen naar landgenoot Sánchez, die zich in de luwte een jaar heeft kunnen ontwikkelen en nu al een enorme transfer gaat maken. 

Carlos Cuesta (Atlético Nacional) | 18 jaar | Prijskaartje: 5 miljoen. Afgelopen week voor de eerste keer in verband gebracht met Ajax. Na de verkoop van Sánchez aan Ajax brak Cuesta door in het eerste elftal van Atlético Nacional. Een leiderstype dat voorbestemd is voor de top. Zou ook in Amsterdam in de voetsporen kunnen treden van Sánchez. Wel érg jong, maar daarom juist wellicht nog haalbaar. 

Juan Foyth (Estudiantes) | 19 jaar | Prijskaartje: 8 miljoen. De naam van Foyth is de voorbije maanden gevallen bij Zenit Sint-Petersburg, Paris Saint-Germain en Tottenham Hotspur. Bij die clubs is de talentvolle verdediger allerminst zeker van een basisplaats en dus is een tussenstap in de Eredivisie logischer voor hem. Brak dit jaar door in het eerste team van Estudiantes, bovendien international van Argentinië onder 20 jaar. 

Lucas Alario (River Plate) | 24 jaar | Prijskaartje: 15 miljoen. Zou Ajax het aandurven, om een - voor Nederlandse begrippen - enorm bedrag op tafel te leggen voor Alario? Jaren geleden betaalden de Amsterdammers ruim 16 miljoen euro voor Miralem Sulejmani. Alario zal niet veel goedkoper zijn. De Argentijn met Italiaans paspoort is toe aan de stap naar Europa. Zijn naam is ook gevallen bij onder meer AS Roma en Liverpool.  

Emiliano Rigoni (Indepediente) | 24 jaar | Prijskaartje: 10 miljoen. Ajax zou deze zomer al een bod hebben uitgebracht op de 24-jarige Rigoni, speler van Indepediente. De Argentijn staat bekend als vrijetrappenkoning en kan uit de voeten als spelmaker en vleugelaanvaller. Net als bij veel andere spelers uit Zuid-Amerika zijn de transferrechten van Rigoni in handen van diverse partijen. Dat bleek bij Richarlison een struikelblok. 

Cristian Pavón (Boca Juniors) | 21 jaar | Prijskaartje: 15 à 20 miljoen. Peperduur maar oh zo goed: Cristian Pavón, een Argentijnse uitblinker van Boca Juniors. In januari schreven diverse Zuid-Amerikaanse media dat Ajax een blauwtje had gelopen bij Boca. Overmars zou zo'n acht miljoen euro hebben geboden. Hij zal veel dieper in de buidel moeten tasten om Pavón naar Amsterdam te halen. De aanvaller heeft een transferclausule van ruim 16 miljoen euro in zijn contract staan.

Eredivisie-opties: Sam Larsson (sc Heerenveen) | 24 jaar | Prijskaartje: 8 miljoen. Het lijkt simpel: Larsson wil weg bij sc Heerenveen en de Friese club heeft er baat bij om hem deze zomer te verkopen, aangezien het contract van de Zweed in 2018 afloopt. Ondanks belangstelling uit Spanje, Engeland en Italië is het echter nog steeds niet van een vertrek gekomen. Heerenveen neemt geen genoegen met minder dan 8 miljoen euro. Ajax zou dat makkelijk kunnen betalen. 

Milot Rashica (Vitesse) | 21 jaar | Prijskaartje: 8 miljoen. Een andere Eredivisie-aanvaller die in Amsterdam kan gaan concurreren met Amin Younes, Justin Kluivert en David Neres: Milot Rashica. Zijn werkgever Vitesse sloeg deze zomer een miljoenenbod van Udinese op de international af. Mogelijk lukt het Ajax wél om zaken te doen in Arnhem. 

Buitenkansjes: Moise Kean (Juventus) | 17 jaar | Prijskaartje: huren. Eén van de grote beloftes van de kampioen van Italië. Kean (17) maakte in november 2016 zijn debuut namens Juventus. In mei maakte de Italiaan met Ivoriaanse roots zijn eerste doelpunt in de Serie A. Nu zou De Oude Dame bereid zijn om Kean te verhuren, zodat hij elders ervaring kan opdoen. Een goedkope optie: dat klinkt Overmars ongetwijfeld als muziek in de oren. 

Cameron Carter-Vickers (Tottenham Hotspur) | 19 jaar | Prijskaartje: huren. Mocht Sánchez inderdaad verkassen naar Spurs, dan kan Ajax wellicht één van de grotere talenten van de Londenaren betrekken in een deal. Carter-Vickers is onderdeel van de selectie van manager Mauricio Pochettino en kreeg tijdens de oefencampagne ook de nodige minuten, maar gezien de concurrentie in de achterhoede hoeft CCV in de Premier League niet op veel speeltijd te rekenen. Bij Ajax zou de Amerikaan de vacature die vrijkomt bij een Sánchez-transfer direct kunnen invullen.

Ik denk dat Ajax voor Mina, Cuesta en Rigoni moet gaan. Die Colombiaanse verdedigers bevallen me wel. Verdedigen spijkerhard en hebben een winnaarsmentaliteit. Ook is het voor de spelers goed dat er meerdere landgenoten bij de club zitten zodat ze zich sneller kunnen aanpassen en zich sneller op hun plek voelen. En Rigoni heeft het voordeel dat hij zowel op het middenveld als op de vleugels kan spelen en Ajax heeft al eerder een bod op hem gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren