Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona hoopt Liverpool over te halen met bod van 132 miljoen euro’

Laatste update:

Liverpool moet serieus vrezen voor het vertrek van Philippe Coutinho, zo weet de Daily Star maandag te melden. De Braziliaan staat bij Barcelona bovenaan het verlanglijstje en de Catalanen zijn bereid zeer diep in de buidel te tasten. The Reds kunnen binnen afzienbare tijd een bod van 132 miljoen euro verwachten.

Jürgen Klopp wil zijn smaakmaker eigenlijk niet kwijt, maar wordt mogelijk op een andere gedachte gebracht door de hoogte van het bod. Eerder werd een bod van zeventig miljoen euro nog door Liverpool van tafel geveegd. Bij Barcelona heeft men vertrouwen in een goede afloop, want men zou er rekening mee houden dat de deal deze week nog afgerond wordt.

Voor Coutinho zou er dan een vijfjarig contract klaarliggen bij de Spaanse grootmacht. De Braziliaan ontbrak afgelopen weekeinde bij Liverpool in de oefenwedstrijd tegen Athletic Club vanwege een rugblessure. Overigens worden ook Ousmane Dembélé, Eden Hazard en Kylian Mbappé nadrukkelijk in verband gebracht met een transfer naar Barcelona.

Vind jij Philippe Coutinho 132 miljoen euro waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geef je gelijk al een groot deel van die 222 miljoen uit zeg. Maarja niemand gaat hun speler nog voor lagere prijzen weggeven als Barca langs komt natuurlijk. Zo zie je maar. Dik recordbedrag ontvangen, maar je kan waarschijnlijk hooguit maar 2 kwalitatief hoge spelers ervoor terughalen.

7 augustus 2017 om 09:25

Inderdaad, de verkopende ploegen vragen nu direct onredelijke prijzen. 132 miljoen voor Coutinho is van de zotte en moet je als Barcelona ook niet willen. Ga dan voor Dembele, waar meer rek in zit en meer snelheid. Barcelona zal een aantal serieuze aankopen moeten doen anders gaan ze geen indruk maken in de Chamoions League en La Liga ben ik bang.

7 augustus 2017 om 10:02

Alsof Dortmund ook geen wereldbedrag gaat verlangen. Zo werkt dit spelletje nu eenmaal en het is bijvoorbeeld een grote reden waarom een club als Manchester United al jaren enorme bedragen neer moet leggen voor de spelers die ze aan willen trekken.

Zodra iemand weet dat je de centen hebt en de nood tot direct versterking hoog is, betaal je standaard miljoenen extra.

7 augustus 2017 om 10:34

Dat begrijp ik. Ik bedoel ook niet dat Dortmund geen wereldbedrag gaat vragen, maar Dembele heeft de potentie om een wereldtopper te worden en is een waardige vervanger voor Neymar als hij doorgaat met stappen maken. Coutinho voor 130 miljoen of Dembele voor 100+ miljoen, dan zou Barcelona ten alle tijden voor Dembele moeten gaan naar mijn mening. En wat je zegt klopt, dat zag je ook bij Manchester City. Geen backs? Betaal de hoofdprijs.

7 augustus 2017 om 11:07

Ik dacht dat Dortmund minimaal 100 miljoen wou van Dembele. Met alle respect ,maar zelfs in deze gekke tijden is dit te veel voor een speler die zich nog niet heeft bewezen op top niveau. Dan zou je voor paar miljoenen meer net zo goed Coutinho kopen. Barcelona is sowieso de klos want iedere club gaat een belachelijke prijs vragen puur omdat ze weten dat Barcelona veel kan spenderen.

7 augustus 2017 om 11:17

Serieus? Als Barca geen serieuze aankopen doet gaan ze geen indruk maken? Op wat baseer je dat feitelijk? Real is kampioen gespeeld op 3 of 2 punten. Barcelona had het geluk niet mee tegen Juve. En ze lagen uit de champions league. 1 "minder" seizoen en ze zijn afgeschreven

7 augustus 2017 om 11:19

Neen er zijn nog andere alternatieven. Spelers met een contract van minder dan eeen jaar. Alexis Sachez en Keita Balde. Daarmee haal je 2 spelers voor minder dan 100 miljoen. Of je geeft ze Arda Turan en Deulofeu terug en dat bedrag kan rond de 50 miljoen liggen dan voor een speler van 28,5 sanchez ipv 30,5 turan en keita is nog maar 22.

7 augustus 2017 om 11:27

@GramozMorina

Ze hadden het geluk wel mee tegen PSG, vermeld dat dan ook gelijk. Barcelona is vaak genoeg gered door MSN vorig seizoen. Iniesta word ook al een dagje ouder en met Andre Gomes, Arda Turan en een Sergi Roberto ga je geen hoge ogen gooien nee. Denis Suarez, Deulofeu zijn gkede voetballers maar van Barca niveau? Neen... Zonder echte versterkingen gaan ze geen indruk maken nee. De basiself is voor nu nog prima (behalve positie Neymar), op de bank zit pure middelmaat.

7 augustus 2017 om 12:30

Sanchez blijft bij Arsenal, dus die kunnen ze vergeten bij Barca. Daarnaast melden nu ook BBC en Sky dat Barca bijna rond is met Coutinho voor 120m. Belachelijk bedrag, maar ja geef Liverpool eens ongelijk.

7 augustus 2017 om 13:02

Geef Liverpool eens ongelijk? Leuk die 120 miljoen, maar sportief weer (!) geen enkele ambitie bij de beleidsbepalers. Van mij part levert Klopp lekker zijn contract in en laat hij het de club maar uitzoeken, want hij wordt eens te meer in de steek gelaten in de transferperiode.

Hoe kom je trouwens erbij dat BBC en Skysports het melden behoudens dat BBC het meldt bij de 'gossip' en Sky bij 'paper talk' oftewel nog niks van de sites zelf.

7 augustus 2017 om 14:40

Samcro hoezo blijft Sanchez bij Arsenal? Waarom speelde hij gisteren dan niet? Of geloofde je echt dat hij griep had. Hij zag er inderdaad wel heel erg ziek uit. Wat een bullshit.

7 augustus 2017 om 16:48

Rooney_10

Sanchez trainde nog maar een dag of 4 mee met de groep na de confederations cup en zijn vakantie.

7 augustus 2017 om 10:53

Coutinho heeft ook niet het juiste profiel. Hij kan noch Iniesta noch Neymar opvolgen. Tenzij Valverde anders gaat spelen naturlijk. Ik heb hun voorbereiding ook niet gevolgd en zou het niet weten.

Bizar, heel bizar wat het bestuur hier aan het doen is. Begrijp me niet verkeerd maar een type speler halen die toch wel wat geblesseerd is en dan voor 132 miljoen. Coutinho is voor elke club een versterking maar hem hebben we absoluut niet nodig.

Bartomeu doet er ook alles aan om zijn baan te behouden, zijn beloofde ster deze zomer gaat er komen, hoe dan ook. Als ze hiermee akkoord gaan geven ze een signaal af aan spelers als Rafinha, Samper en Sergi Roberto en vooral Roberto mogen ze absoluut niet kwijt raken, met zijn clausule van slechts 40 miljoen is hij een koopje.

7 augustus 2017 om 09:35

Over Sergi Roberto is er geen discussie mogelijk, hij heeft ongelooflijk veel stappen gemaakt de voorbije 2 seizoen.

Het gaat niet over dat ze het niveau niet halen. Bartomeu beloofde de fans een ster deze zomer binnen te slepen, alles om zijn baan ze behouden, zelfs een Dybala om hem dan niet op zijn juiste positie te zetten.

7 augustus 2017 om 09:31

Wat ben ik het met je eens! Waarom Coutinho? Hij is een CAM en absoluut niet geschikt voor Barca middenveld. Haal je hem als vervanger van Neymar? Hmmm heb liever Griezmann Dybala of Dembele.

7 augustus 2017 om 11:44

Coutinho heeft het ook vaak goed gedaan op de linksbuiten. En naast Coutinho zullen ze nog wel achter Dembele bijv aan gaan.

7 augustus 2017 om 13:19

Dat klopt, maar dan vind ik hem echt veel te duur aangezien hoeveel hij op die positie levert. Begrijp me niet verkeerd: ik ben een fan van Coutinho, maar vind hem net niet geschikt voor beide posities. Maarja hij mag me best verrassen en hij is absoluut welkom, alleen 90+mil vind ik te ver gaan.

7 augustus 2017 om 09:33

Andere tabloids schreven gister weer dat Barca Coutinho te duur vinden worden,en daardoor over ging schakelen op Dele Alli

Net of Tottenham Alli makkelijk en goedkoop laat gaan

De geruchtenmachine is overuren aan het draaien en de tabloids moet verkocht worden

7 augustus 2017 om 10:06

Coutinho is juist iemand die het middenveld weer dat vleugje magie kan geven (wat vorig seizoen enorm vaak het probleem was). Iniesta kan niet alle matchen meer aan en daarachter is er gewoon niemand die op dit moment een volwaardige spelmaker is. Er is dus wel degelijk echt nood aan een middenvelder met creativiteit.

Samper is trouwens een zuivere 6 (vervanger van Busquets), Rafinha en Sergi Roberto worden ook meer gezien voor de positie van Rakitic. Enkel Denis Suarez zie ik als potentiële nummer 10, maar die moet nog meer stappen maken hierin.

Een verhoging van 70 naar 132 miljoen. Yeah sure, Daily Star! En dat voor een speler die toch regelmatig (geblesseerd) moet toekijken.

7 augustus 2017 om 10:31

Hebben we eerder ook gedaan toen er veel geld binnenkwam, in de vorm van Overmars en Gerard.

7 augustus 2017 om 11:21

Wat vind je als Barca Sanchez en Keita Balde zou terughalen naar Camp Nou. Spelers die nog maar een contract hebben van ongeveer 11 maanden.

Ze hebben twee spelers nodig, Dembele en Thiago. Dembele wordt waarschijnlijk wel verkocht voor 100 miljoen en thiago zal misschien 80 miljoen kosten. Hadden hem nooit moeten verkopen....Als het goed is halen ze Inigo Martinez voor 30 miljoen. Toch zitten ze geplakt aan Coutinho die ik gewoon niet als CM zie spelen. Wat is er toch gebeurd met de Barca die slim inkocht en haar La Masia spelers goed gebruikte.

7 augustus 2017 om 09:30

La masia? Meer met toeval te maken dat er 3 a 4 jaar achter elkaar meerdere goede spelers doorstroomde. Waar ze vele jaren mee door konden. Grootste gedeelte van de selectie de toppers dan is al 28+. Ze hadden eerder moeten doorselecteren. Te lang voort geborduurd op de oude rotten.

7 augustus 2017 om 10:53

Ja er moet natuurlijk wel genoeg talent zijn om door te breken, maar ook het nodige lef. Guardiola durfde toen met Busquets en Pedro de toppers te spelen, iets wat niemand anders in zijn plaats had gedaan. Het was gewoon de tandem Guardiola/laporta die zo goed draaide.

Daarna kwam Rosell en alles was om zeep. Spijtig genoeg is Bartomeu al even dwaas en machtsgeil. Die is alleen geïnteresseerd in grote sterren aantrekken om zo een mooie naam te kunnen presenteren.

Inigo Martinez zou een mooie aankoop kunnen zijn, maar wat doe je dan met Umtiti? En waarom zou je ooit Coutinho willen halen, die nog niet aan de enkels van Iniesta komt? Omdat hij een goed seizoen speelt in de PL? Dembele, Dybala en Griezmann waren enkele jaren geleden op te halen voor 15 miljoen of minder, nu gaan ze voor 10 keer de prijs. De reden? Een totaal gebrek aan lef van de huidige bewindvoerders.

Griezmann was al een ster bij Sociedad, maar die hebben ze laten liggen, onbegrijpelijk gewoon! En dat allemaal omdat het een te grote gok zou zijn. Thiago daarentegen was een wereldtopper in wording, maar toen moesten ze ineens uitpakken met de terugkeer van Fabregas. Is dat even mooi uitgedraaid.

Neymar laten vertrekken zal uiteindelijk financieel geen zak uithalen, want ze gaan in paniekmodus gaan, grote namen aantrekken, Deulofeu laten verzuipen op de bank en achterblijven met ongelukkige spelers. Ik bedank het bestuur bij deze op voorhand om hun eigen put te graven, zodat we hopelijk snel van hen verlost zijn.

7 augustus 2017 om 10:07

Voor dat soort prijzen ga je nu Dembele en Thiago niet meer krijgen, dan had je voor de transfer van Neymar al met de clubs moeten onderhandelen.maar de houding van het bestuur heeft dit onmogelijk gemaakt, door stug de andere kant op te kijken en te denken dat de transfer toch niet door ging.

Wil je nu een vervanger halen dan zul je in ieder geval veel teveel betalen. Ook als je tot volgend jaar wacht zoals sommigen hier gesuggereerd hebben. Dan word het budget alleen nogmaals groter, waardoor clubs nog meer vragen, want een transfer van 222 miljoen blijft echt nog wel een paar jaar op de netvliezen.

7 augustus 2017 om 10:12

Coutinho is idd niet geschikt als CM, misschien LB dan? Thiago is naar mijn mening een betere versterking dan Verratti. Zelfs Seri heb ik liever dan Coutinho. Mogen ze Coutinho als een vervanger van Neymar zien, dan weet ik echt niet meer. Ik las ergens dat Griezmann's clausale verhoogd is naar 200mil, heel jammeer! Ik vraag me af of dit bestuur erin slaagt om twee fatsoenlijke versterkingen te halen, Martinez niet meegerekend. Ik vind hem trouwens wel een goede versterking. Hellas zal Marlon dan minder minuten maken. Ik hoop echt dat Roberto Samper Alena en Denis genoeg minuten krijgen en zich gesteund gaan voelen door de club, want supporters steun hebben ze zeker, ook die van mij. Alena moet nog veel leren, maar de andere 3 zijn goede wisselspelers inmiddels. Roberto zou in mijn ogen gewoon basis kunnen spelen.

7 augustus 2017 om 10:32

Dat is gestopt met de komst van Rosell en zijn kornuiten.

Geloof er helemaal niks van! Een verhoging van 70 naar 132 (!) miljoen?! Als barcelona meer dan 80 miljoen voor coutinho neerlegt dan is Bartomeu helemaal de weg kwijt. Coutinho is een heel goede speler, maar die jongen is vaak geblesseerd en is dat bedrag totaal niet waard.

7 augustus 2017 om 09:46

Voor minder dan 80 laat Liverpool hem niet eens gaan. Dus dan blijft hij mooi op Anfield.

7 augustus 2017 om 10:02

Dan doe ik het liever met Deulofeu aan de linkerkant. 132 miljoen is een belachelijk bedrag voor coutinho.

Dat is nog eens beleid voeren! Investeer toch in je jeugdopleiding. Daar komen je beste spelers vandaar.

7 augustus 2017 om 10:17

Dat spelers als Iniesta, Busquets en Pique (na een omweg) daar vandaan komen, wil niet zeggen dat je het verlies van Neymar met jeugd kan opvullen?
Neymar is een van de beste spelers ter wereld. Als ze spelers van een dergelijk niveau zouden hebben lopen, zouden ze Neymar al niet hoeven halen in 2013.

Barca had Thiago Alcantara nooit moeten verkopen, zij snijden zichzelf nu in de vingers want als je Thiago nu nog had, had je de opvolger van Iniesta al binnen.. Ik zou voor Eriksen gaan, hij is goedkoper, beter & fitter dan Coutinho! Dus Bartomeu als je dit leest vriend, Eriksen kopen, Thiago terug halen en alles eraan doen om Hazard binnen te halen ( wat lastig gaat worden ) !

7 augustus 2017 om 10:21

Barca heeft Thiago ook niet verkocht, zijn afkoopsom werd betaald waardoor Barcelona niks meer te vertellen had.
Heeft Barcelona schuld hier aan? Ja.
Maar ze hebben hem zeker niet actief verkocht. Net als nu met Neymar. Barcelona moet gewoon net zo handelen als Real Madrid.
Ronaldo heeft bijvoorbeeld een afkoopsom van een miljard! Niemand kan dat überhaupt betalen, dus gaat hij nergens heen..

7 augustus 2017 om 12:15

Volgens mij is het in Spanje toch ook verplicht een afkoopsom? Dat hoorde ik dit weekend. Ik heb het nog niet kunnen checken.

7 augustus 2017 om 12:49

Eriksen was al niet goedkoop,nu met al dat geld al helemaal niet meer.
En spurs hebben Levy

7 augustus 2017 om 12:57

Klopt ,afkoopsom is verplicht in Spanje

7 augustus 2017 om 13:21

Klopt Hangover96. Echter had Thiago in zijn contract staan dat zijn afkoopsom (welke oorspronkelijk 18 a 19 miljoen bedroeg) automatisch verhoogd zou worden naar 90 miljoen indien hij aan een x-aantal minuten kwam, zie onderstaand bericht uit juni 2013.

"de agent dacht aan een minimum van dertig minuten in zestig procent van de wedstrijden van het afgelopen seizoen. En hoewel de speler precies aan zestig procent van de wedstrijden meedeed (36 van de in totaal zestig duels), kwam hij in die 36 duels slechts in vijftien wedstrijden aan meer dan een halfuur speeltijd. Gemiddeld gezien heeft Thiago wel meer dan een halfuur per wedstrijd gespeeld (1904 minuten in totaal), maar de verdeling van deze minuten voldoet niet aan de clausule van het contract. "

Het is dus volledig aan Barcelona zelf te wijten dat ze hem kwijt zijn voor zo'n lage afkoopsom.

Natuurlijk een krankzinnig bod, maar als je een krankzinnige deal net in de pocket hebt, ga je zelf natuurlijk ook krankzinnige dingen doen. Geen enkele andere club zal zijn normale vraagprijs geven aan een andere club bij Barca. Die gaat natuurlijk 2 a 3x omhoog.

Als André gomes weg gaat is coutinho toch en prima vervanger,dembele voor neymar en als zou kunnen ook dybala .viva barca

Het is inmiddels al bekend dat het beleid bij Barca slecht is. Maar ik wil het toch nog een keertje herhalen. Barca kon Coutinho al eeb tijdje geleden binnen hengelen. Ik kan me herinneren dat Alves, Xavi, Ronaldinho en Rivaldo er al op aandrongen om Coutinho naar Barca te brengen. Toen had Coutinho nog niet bijgetekend dus konden ze hem voor goedkoper halen. Waarop zij wachtte weet kees alleen. En tja nu is Neymar weg en moet je snel (en toch ern beetje wanhopig)handelen. Zodanig dat zelfs de naam Draxler naar bovenkomt(hij is goed maar imo net niet genoeg voor Barca).

7 augustus 2017 om 13:27

Nu ben ik wel benieuwd waar je het precies over hebt.

Coutinho heeft zijn contract januari 2017 verlengd, Alves was toen al ruim een halfjaar weg en niet op de meest fijne manier dus kan me niet voorstellen dat Alves Barcelona wilde helpen.
Coutinho had in januari 2017 nog een contract tot juni 2020, dus nog 3,5 jaar.. In de periode dat Alves er nog speelde had hij dus een contract voor 4 jaar nog.
Dan heb je hem ook niet voor goedkoop.

Ik ben het met je eens dat het beleid slecht is, maar dat ze hem goedkoper konden halen is natuurlijk onzin.
Daarnaast speelde Neymar er gewoon nog, dus hadden ze niks aan Coutinho en Coutinho had er niks aan om naar Barca te gaan..

7 augustus 2017 om 21:35

Dus omdat Alves er niet meer was kon hij niks over Coutinho en Barca zeggen. Bekijk je info goed Alves had het wel gezegd. Xavi, Dinho en Rivaldo drongen er ook op aan. Nu doe je alaof ik een en al onzin kraam. Dat hij voor het bijtekenen nog een langdurig contract had wist ik niet. En Coutinho wordt niet alleen gehaald om Neymar te vervangen. Coutinho werd allang in verband gebracht met Cou zelfs voordat het transfer van Ney ter sprake kwam.

Het trieste is eigenlijk dat ik verwacht dat Barcelona teveel gaat betalen voor de verkeerde persoon. 132 miljoen zou inderdaad ook in deze categorie vallen. Beter je richten op spelers met een causale of idd kort contract zoals Ozil Alexis en Griezmann. Samen met die verdediger van 32 miljoen kom je dan mss veel beter uit. Ik las bij Espn volgens mij een goed artikel over wachten om te kopen dus mss januari of volgend jaar. Daarin stond een gesprek met Gaspart over hoe het fiasco volgde na het vertrek van Figo. Al die spelers waren overbetaald en brachten veels te weinig. Dus nu gewoon 10 gebruiken om af te lossen en de rest investeren. Spelers van Barã§a B doorschuiven. Dan word je mss 2e of 3e in La Liga en hopen dat de beker en CL goed uitpakken. De beste ploeg wint vaak niet de CL in de zin van verdiend qua spel en loting. Ik vrees teveel geld voor de voor verkeerde spelers onder dit beleid...

132 is hij echt niet waard, hoogstens 60. Maarja, de nieuwe formule is de marktwaarde vermenigvuldigen met twee.

7 augustus 2017 om 17:09

En volgend jaar is het ook weer factor ×2 en uiteindelijk zal de markt zichzelf opblazen.

Wel een mooie stap voor Coutinho

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren