Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax haalt Barac: ‘Hij komt op mij over als een heel solide verdediger’

Laatste update:

Mateo Barac reist maandag naar Amsterdam om zijn transfer van NK Osijek naar Ajax af te ronden. Wanneer de 23-jarige Kroatische verdediger de medische keuring met succes doorstaat, tekent hij een driejarig contract bij de verliezend Europe League-finalist. Grads Fühler, die namens FC Groningen werkte onder de huidige Ajax-hoofdscout Henk Veldmate en in Kroatië woonachtig is, denkt dat Ajax goede zaken doet door de Kroatische linkspoot naar de Johan Cruijff ArenA te halen.

Namens Ajax werd Barac afgelopen donderdag in Kroatië door scout Roy Wesseling bekeken, meldt De Telegraaf maandag. Onder zijn leiding wist de achterhoede van Osijek het doel schoon te houden tegen PSV en de Eindhovenaren voor het eerst sinds 43 jaar naast Europees voetbal te laten happen. Na de uitschakeling van PSV kwam de transfer in een stroomversnelling. Ajax kwam tot een akkoord met Osijek over de transfersom van anderhalf miljoen euro, waarna er snel een persoonlijk akkoord was met Barac zelf.

Ajax haalt Barac in eerste instantie als stand-in voor Matthijs de Ligt en Nick Viergever. “De laatste twee wedstrijden tegen PSV heb ik wat specifieker op hem gelet, maar ook in een aantal andere wedstrijden van Osijek heb ik Mateo in actie gezien”, zegt Fühler, vandaag de dag scout voor Udinese, over de Ajax-aankoop. “Barac is fysiek sterk, goed in de lucht, heeft een prima timing en beschikt over een goede trap in zijn linkerbeen. Hij komt op mij over als een heel solide verdediger.”

Weinigen wisten tot voor kort wie Barac was. Hij speelde pas één interland en is dan ook nog een onbekende voor het grote publiek. “Onderschat de nationale ploeg van Kroatië niet. Daar word je niet zomaar voor opgeroepen”, aldus Fühler. “Zeker niet als je nog in eigen land voetbalt. De blik is vooral op het buitenland gericht en de coach heeft de keuze uit een aantal uitstekende verdedigers. Het centrum wordt gevormd door Domagoj Vida (Dinamo Kiev, red.) en Vedran Corluka (Lokomotiv Moskou), terwijl Dejan Lovren (Liverpool) er daarvoor altijd bij was en Filip Benkovic (Dinamo Zagreb) een heel groot talent is. Door zijn transfer naar Ajax groeit de status van Barac wel.”

Mateo Darac is goed genoeg voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft alvast ervaring met 2x in een seizoen van psv winnen;-) wat fysiek kan geen kwaad!

7 augustus 2017 om 06:56

Precies! 1,93 is wel een lengte die wij goed kunnen gebruiken. Als hij nou ook nog is redelijk kan voetballen en verdedigend en tactisch prima is dan kan hij voor Ajax erg bruikbaar zijn! Ik ben ook wel weer is blij met een aankoop van 1,5 miljoen ipv 15 miljoen...en daarbij hadden we dus 6,5 miljoen moeten betalen voor Haps? Ben benieuwd wie er beter is!

7 augustus 2017 om 07:16

Zou mooi zijn als hij straks 4 keer (of misschien nog wel vaker) in een seizoen van ze gewonnen heeft!

7 augustus 2017 om 08:45

Zou me niet verbazen als ajax deze jongen heeft gekocht op basis van alleen deze wedstrijd tegen psv en gezien het transferbeleid waarbij er weer 40 miljoen binnen kwam, verbaas ik me dat Ajax het aandurft maar liefst 1,5 miljoen voor dit goudhaantje neer te tellen.

7 augustus 2017 om 09:25

@flavente

Je schrijft: "zou me niet verbazen als ajax deze jongen heeft gekocht op basis van alleen deze wedstrijd tegen psv en gezien het transferbeleid waarbij er weer 40 miljoen binnen kwam, verbaas ik me dat Ajax het aandurft maar liefst 1,5 miljoen voor dit goudhaantje neer te tellen".

Het feit dat jij deze transfer bekritiseert omdat hij niet 20 maar slechts 1,5 miljoen heeft gekost en het feit dat jij het kennelijk als negatief ervaart dat Overmars weer een positief resultaat behaalt met zijn aan- en verkoopbeleid, toont aan wat voor een supporter jij bent: een successupporter die het geld wilt zien rollen en eist dat de geldkraan weer wijd open wordt gezet en voor het niet uit maakt wie er wordt aangekocht als hij maar een hoop geld kost. Die tijd is echter voorbij sinds de revolutie is voltooid en de FFP regels van kracht zijn geworden. Misschien moet je er eens over nadenken om een andere club te kiezen. Dat moet niet zo moeilijk zijn, er zijn er zat die alles kopen wat los en vast zit, er selecties ophouden alsof het geen voetbalclub maar een kostschool betreft en miljoenenschulden hebben opgebouwd.

7 augustus 2017 om 10:01

opzich ben ik met je eens dat ajax niet zomaar bij elke transfer met grof geld moet smijten. en ik geef deze jongen zeer zeker eerst de kans en schrijf hem niet bijvoobaat al af. maar ik ben wel van mening dat overmars, zoals elk jaar weer, de selectie niet tijdig rond heeft. ja je hebt natuurlijk te maken met de transferwindow, waardoor je moet afwachten of er nog spelers weggaan ofniet. maar de vertrekken die al plaats hebben gevonden, had overmars zeer zeker al lang geleden mogen en kunnen op anticiperen. je weet tete gaat weg. je weet dat er een kans is dat riedewald weg zou kunnen gaan. al helemaal als je hem daarna nog rugnummer 36 geeft. de achterlinie had al lang versterkt moeten zijn. ip dasrvan staken ze zoveel tijd en energie om een linksbuiten/spits aan te trekken. dat mislukt, zegt hij mooi we zijn tevreden. hoe tegenstrijdig is dat?? hoe kan je zeggen dat je dan tevreden bent, terwijl je een week daarvoor 12 miljoen wil uitgeven voor een aanvaller(ze vonden t blijkbaar toch nodig dan) ? simpelweg niet logisch.

7 augustus 2017 om 10:32

wat je schrijft is kort door de bocht. Ik ben seizoenkaarthouder voor inmiddels 25 jaar op F. Heb inmiddels al zo vaak buitenkansjes en goedkope opties voorbij zien komen die zijn allemaal bijnageflopt en nooit wat hebben toegevoegd. Op vitale posities word niet geïnvesteerd... ja meestal al na de uitschakeling van de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, als ze al komen. Ziyech ook al zo'n voorbeeld van. We hoeven geen chelsea te worden, en alles er doorheen te verbrassen maar ook niet als een kruidenier te gedragen. Dat jij er niet aan irriteert, komt misschien omdat jij niet 25 jaar in het stadion zit.

7 augustus 2017 om 10:46

Als jij al 25 jaar in het stadion zit heb je met Ajax weinig te klagen. Dan snap je dat de jeugd een kans krijgt en dat juist dit jaar de basis selectie zo goed als intact is gebleven. Dan koopt Ajax een Kroatische international voor 1,5 miljoen en vind je het toch niet goed zonder zijn kwaliteiten te kennen. Als er iemand zich niet als een kruidenier heeft gedragen is het Overmars wel. Denk aan Sanchez, Cassiera en Neres. Maar ook hoever hij wou gaan voor een extra rechtsbuiten. Achter wilde Keizer eerst kijken hoe het zou gaan met Zeefuik en Dijks is niet verhuurd dus kwam erbij. Of je scout goed en een redelijk onbekende of je investeert 10 + miljoen in een al bekend groot talent of ervaren kracht. Dat laatste is bijna niet te doen voor de achterstelinie en kiest Ajax daar niet voor.

Ik ken deze speler helemaal niet. Ik had gehoopt op een snelle felle technische linksback. Daar we met Viergever en De Ligt al 2 LCV's hebben.... Maar goed, wel fijn dat we door zijn komst iets ruimer in de mogelijkheden zitten. En dat hij mede Psv uitgeschakeld heeft is mooi... Maar Luuk de Jong van het scoren afhouden is tegenwoordig geen bijzondere prestatie meer....

7 augustus 2017 om 06:58

Het is ook geen linksback, maar een centrale verdediger.

7 augustus 2017 om 07:04

Klopt, daarom had ik gehoopt op een snelle felle technische linksback...

7 augustus 2017 om 07:19

We hebben Dijks toch als LB? Dus vrees dat de hoop om zeep is. RB zie ik ook niet meer gebeuren

7 augustus 2017 om 08:23

Hij is heel lang 1 meter 93 . Dus hij kan goed de ballen wegkoppen.ik denk dat Ajax dat wil omdat Veltman zo klein is en Viergevers het ook niet durft. Ik bedoel in de topwedstrijden ben je blij als een lange de bal wegkopt.

7 augustus 2017 om 10:51

Precies dit! Hij is een goedkope aanwinst als back up en kan je er prima inzetten als je een overwinning over de streep moet trekken en de tegenstander lange ballen gaat spelen. Een beetje zoals Van der Hoorn.

" de laatste twee wedstrijden heb ik wat meer op hem gelet " . Klinkt in ieder geval als fantastisch scoutings werk. Haha...

Voor de eredivisie goed genoeg denk ik zo. Met zijn lengte en bouw zie ik hem alleen niet echt als linksback spelen in het ajax principe.

7 augustus 2017 om 07:14

Het is ook geen linksback, het is een central verdediger en daar heeft hij zeker de bouw voor. Ook hoeft dat niet alles te betekenen, Sead Kolasinac, de LB van Arsenal is een tank, maar heeft een motor en top techniek en voorzet, hij speelde gister een goede wedstrijd (scoorde zelfs de 1-1)

7 augustus 2017 om 10:00

Binny, en daarom speelt Sead bij Arsenal. Ben nieuwsgierig wat deze jongen ons zal brengen. 😁

7 augustus 2017 om 07:17

Je hebt ook gelezen dat hij hem al wel vaker heeft zien spelen en zelf niet in dienst is van Ajax?

7 augustus 2017 om 07:18

Tja, of Fuhler wel of niet goed scoutingswerk heeft verricht zal Ajax verder helemaal niets boeien. Daar hebben we onze eigen scouts voor.

7 augustus 2017 om 08:06

Ja, hij vond hem dus waarschijnlijk eerder niet opvallen. Lijkt een beetje een laatbloeier als ik de meeste van deze berichten lees, zijn video's van een paar jaar geleden zijn ook niet heel overtuigend. We gaan het zien.

7 augustus 2017 om 08:43

Laatbloeier? Die jongen is pas 23

7 augustus 2017 om 10:09

Als het echt een groot talent was, was hij toch al op zijn 18e opgepikt? Hij is pas de laatste 2 jaar aan een opmars bezig. Ik vind dat wel een laatbloeier ja.

7 augustus 2017 om 12:20

@chavezzz, Wanneer je uitgelachen bent kun je wellicht het artikel nog en keer lezen. Dit is niet de scout van Ajax, maar een andere scout die dat gedaan heeft.

Gewoon een sterke verdediger die een goed alternatief zal zijn voor in het centrum. Ook is hij nog jong genoeg om het een en ander qua techniek nog bij te leren. Dit lijkt op een logische aankoop, alleen mogen deze dingen wel wat eerder gebeuren. Nog een linksback erbij, misschien wel die Braziliaan, Arana, een middenvelder zou ook niet misstaan. Ik begrijp dat een buitenspeler ook nodig is, maar ik vind Neres, Kluivert, Younes, Cerny, en Cassiera best wel wat, toch zou een echte linksbuiten goed zijn voor Ajax, heb sws genoeg gehad van Amin.

7 augustus 2017 om 07:33

Er komt geen linksback bij, daarom is Dijks erbij gebleven.

7 augustus 2017 om 08:08

Als er een linksback bij komt zijn alle posities wel dubbel bezet, en dat is iets wat Ajax toch altijd wel graag heeft.

Veltman/zeefuik, Sanchez/de Ligt, De Ligt/barac/viergever, Viergever/dijks/nieuwe Lb

Sinkgraven is gewoon vijfde (of zesde) middenvelder op het moment.

7 augustus 2017 om 08:19

Ik weet niet waarom iedereen nu zegt dat Sinkgraven nu middenvelder is. Heeft Keizer dit gezegd? Vooralsnog niet volgens mij niet, en hij is nog geblesseerd dus we weten het niet. Vorig jaar werd Sinkgraven ook goed genoeg bevonden voor linksback, misschien wordt hij dat dit seizoen ook weer, met Dijks als back up en viergever als lcv of de Ligt. Als hij dan in noodgevallen op t middenveld speelt, prima.

7 augustus 2017 om 08:35

@jm87, inderdaad want Sinkgraven als linksback was niet de ontdekking van Bosz maar van Bruin Slot en die zit er nog steeds (bij Ajax).. Bosz durfde het alleen aan om hem daar neer te zetten. Iets wat Keizer ook zou moeten durven want anders pas je in het profiel van een Ajax coach (gedurfde keuzes maken bijv. door een speler op een onbekende positie neer te zetten om jij of iemand jouw staf denkt dat dit een geweldige ontdekking is)...

7 augustus 2017 om 10:26

@jm87

Sinkgraven heeft met Keizer gesproken over zijn positie. Ik denk dat er in noodgevallen een beroep op Sinkgraven wordt gedaan als linksback. Maar hij lijkt nu voornamelijk als (5e) middenvelder te gaan spelen.

7 augustus 2017 om 10:37

Chesspiece

Waar haal je die informatie vandaan? Ik zie dat iedereen dat allemaal maar aanneemt, maar ik heb het nog nergens gehoord van iemand van Ajax.. jij wel?

7 augustus 2017 om 11:10

Je hoeft toch niet noodzakelijkerwijs een bevestiging voor te hebben? Alle pijlen wijzen er op dat Sinkgraven naar het middenveld verhuist (wegvallen van Nouri, aantrekken van Dijks en Barac). Dan kun je er wel vanuit gaan, het klinkt meer dan logisch. Ik denk ook niet dat iedereen dit denkt te weten, maar vooral denkt te denken. Zo'n gekke gedachte is het immers niet.

7 augustus 2017 om 13:27

@ Spandoek

Het gaat er mij om dat veel mensen dit nu roepen alsof het een feit is en alsof het al vast staat. Het is niet heel onlogisch, dat klopt, maar heel logisch vind ik het ook weer niet. Ik denk dat Viergever weer naar het centrum gaat en met de Ligt uitmaakt wie er centraal staat, en dat Sinkgraven in principe op LB blijft staan met Dijks als back-up. Viergever was centraal boven verwachting goed afgelopen seizoen, de Ligt komt eraan maar die hoeft geen 34 wedstrijden in de basis te staan, hij is pas 17. Sinkgraven maakte verdedigend nog steeds foutjes maar ging steeds beter presteren op LB, dus waarom zou hij daar niet weer starten? Als er nood aan de man is, tuurlijk, dan zet je hem op het middenveld, maar ik denk dat hij gewoon als LB start.

Geen idee of het wat is, ja ok hij is heel lang, maar dat wil helemaal niks zeggen.
En komt toch van een mindere ploeg uit Kroatie, maar goed dat wil nog niks zeggen.
Als ze hem gescout hebben op de 2 wedstrijden tegen PSV vind ik dat wel een beetje snel.
Maar mogelijk hebben ze hem al langer op de korrel dan?
Als hij het goed doet zie ik hem naast Sanchez komen en dan Viergever linksback met Dijks achter de hand of zo?

7 augustus 2017 om 10:39

Schijnt volgens Ajax watchers al veel langer in beeld te zijn, maar transfer is in stroomversnelling geraakt na wedstrijd tegen Psv, waarschijnlijk omdat hij toen blijkbaar goed speelde en dan in de picture zou kunnen komen bij andere clubs. En, nee hij zou als back-up komen voor LCV of LB.

7 augustus 2017 om 14:16

Ok thanks voor de info!
Gaan het zien hoe hij het gaat doen, ben wel benieuwd!

"Bij de nationale ploeg van kroatie kom je niet zomaar. Zeker als je nog in eigen land speelt" klopt als een bus. Al mag er wel bij vermeld worden dat kroatie eigenlijk niet echt goede spelers heeft op CV. Buiten Lovren. Dan wordt het een stuk makkelijker

Zo'n Kroatische sloper is altijd handig. Niet direct een versterking voor de basis. Maar verdedigen kunnen ze wel. Kan altijd handig zijn om de wedstrijd op slot te gooien en voor 1,5 miljoen met de huidige prijzen is dit een koopje!

Het komt op mij een beetje gemakzuchtig over van "laten we vanavond psv kijken met z'n allen, hee hij balt wel aardig, nemen we hem toch gewoon, hebben we in ieder geval nog iets gedaan op de transfermarkt". Als ik zn kwaliteiten zo lees, kan hij dus alles behalve voetballen. Iets wat onze vriend Westermann vorig jaar ook de das om heeft gedaan....

7 augustus 2017 om 12:53

Schijnt volgens Ajax watchers toch al veel langer in beeld te zijn, maar transfer is in stroomversnelling geraakt na wedstrijd tegen Psv, waarschijnlijk vanwege de kans op eventuele interesse van andere clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren