Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onana: ‘We hebben nu genoeg keepers, tijd voor andere spelers’

Laatste update:

Ajax werd woensdagavond uitgeschakeld in de derde voorronde van de Champions League. Na het 1-1 gelijkspel in Frankrijk hield OGC Nice de Amsterdammers in de Johan Cruijff ArenA op 2-2, waardoor les Aiglons uiteindelijk verder gaan naar de laatste voorronde van het miljardenbal. André Onana ziet na de uitschakeling graag wat versterkingen komen bij de club.

Tot dusver versterkte Ajax zich met Klaas-Jan Huntelaar, Benjamin van Leer en Kostas Lamprou. Volgens Onana heeft directeur spelersbeleid Marc Overmars voldoende keepers naar Amsterdam gehaald en is het nu tijd voor andere versterkingen. "Dat zou kunnen, of het er nou een, twee of tien zijn. Hoe meer competitie binnen het team, hoe beter”, zegt de keeper in gesprek met Goal.

Tegenover de komst van de doelmannen en Huntelaar, stond het vertrek van Davy Klaassen (Everton) en Bertrand Traoré, die na een verhuurperiode in Amsterdam terugkeerde naar Chelsea en werd verkocht aan Olympique Lyon. “Hopelijk kan hij nog spelers aantrekken”, doelt Onana op Overmars. “We hebben nu genoeg keepers, tijd voor andere spelers. Ik heb al met Kostas Lamprou getraind. Het is een hele goede jongen en een goede doelman. Hij gaat met ons strijden om de plek in het doel."

In welke linie moet Ajax zich versterken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

keepers zijn er genoeg nu.
mocht Onana geblesseerd raken heb je van Leer en Lamprou nog over
maar ben er bang voor of er nog spelers aangetrokken gaan worden door Ajax.

3 augustus 2017 om 12:56

@ Vastreke,

Inderdaad. Tot nu toe heeft Ajax zich vooral versterkt in de breedte, nu wordt het tijd voor aankopen die voor de basis gehaald zijn. Met uitzondering van Huntelaar, die nog wel wat kan betekenen voor de basis, zijn van Leer (kan als Onana in de toekomst vertrekt, wel 1ste doelman worden) en Lamprou niet meer dan versterkingen in de breedte.

3 augustus 2017 om 15:00

Kan je alvast uit je droom helpen, de basis elf van gister zal de basis elf voor het seizoen gaan worden, als er aankopen worden gedaan zal het vooral voor de breedte zijn.. Veltman zal niet ineens vervangen worden nadat die als aanvoerder is gebombardeerd, heel misschien 1 voor linksbuiten of rechtsbuiten voor de basis maar dan houdt het wel op

Er is toch wel een bredere selectie nodig dan de huidige.
M.i. zou er nog een rechtsback moeten komen, een centrale middenvelder en eventueel wanneer mogelijk nog een vleugelspeler.
Dan heb je genoeg ruimte om blessures en eventuele schorsingen op te vangen.

3 augustus 2017 om 13:00

En een linksback. Viergever naar het centrum. Type N. De Jong voor Europese duels, want Schone is niet genoeg meer tegen de Lyons en Nices op die positie. Nieuwe vleugelspeler ook geen overbodige luxe met Younes die eigenlijk 0,0 rendement heeft.

3 augustus 2017 om 13:39

Amen! Ik ga er van uit dat er sowieso een vleugel en back worden gehaald. Is broodnodig. Younes is voorspelbaarder dan een horor movie man. Heeft helaas ook niet de snelheid.

3 augustus 2017 om 13:39

Aan iedere speler die Ajax direct beter zou maken hangt een flink prijskaartje. Daarnaast schiet Ajax zichzelf in de voet door Tete en Riedewald te verkopen zonder eerst nieuwe spelers aan te trekken.

3 augustus 2017 om 13:45

Probleem bij Younes is vaak, ook al speelt hij nog zo goed en loopt hij zo langs 3 man zijn eindproduct (schot of pass) is altijd zo waardeloos. Scoorde 3 keer in de eredivisie dacht ik. Nou oprecht zet de gemiddelde supporter van 25 een heel seizoen op linksbuiten en hij schiet er ook wel 3 in. Ik heb nog nooit een linksbuiten zo vaak tegen zijn man aan zien schieten. 19 van de 20 schotpogingen vliegen tegen een speler van de tegenstander aan. Ben altijd fan van geweest van Amin, maar Ajax kan toch wel een speler met iets meer rendement halen.

3 augustus 2017 om 14:22

Idd snap ook niet dat ie voor Duitsland is geselecteerd

3 augustus 2017 om 14:27

Je hebt helemaal gelijk. Veldman was zeer matig en Viergever idem. Tete en Riedewald kunnen dit niveau wel aan. Ik vind het dan ook dom dat ze de oude schoen weg gooien voordat ze nieuwe hebben.

3 augustus 2017 om 15:00

ik vind het aanvoerder maken van veltman ook een slecht voorbeeld naar de selectie.een speler die gewoon heel matig is en elke belangrijke wedstrijd een stomme fout begaat en helemaal geen echte leider is van nature.je wilt een leider hebben of iemand die voorop in de strijd gaat op het veld ,niet een zak hooi die gister weer als een mietje het duel aangaat en daardoor de counter inlijdt en je daardoor eruit vliegt.

rechtsback en linksback,dmc,linksbuiten heeft ajax echt nodig hoeven niet allemaal talenten te zijn juist wat extra ervaring erbij zou goed zijn jongens van 25-31 die nog makkelijk 2-3 jaar meekunnen.het gemiddelde niveau moet gewoon omhoog want je bent veel goede spelers kwijtgeraakt en die vervang je nu op het moment allemaal voor veel mindere spelers.

3 augustus 2017 om 17:20

Gewoon hunter aanvoerder en als hij niet speelt onana zo mooi hoe hij bijde 0-1 niet gaat lope. Bitchen maar tussen zn mannen gaat staan en ze opjut. Die Veltman pfffff voegt werkelijk niks toe geen passing geen inzicht wanneer hij de ruimte in moet. Wel een behoorlijke tackle maar das niet voldoende Huilen dit

3 augustus 2017 om 13:56

Martin Caceres (uruguayaans oud-speler van Barca, Sevilla en Juve) is nog steeds transfervrij en kan op alle posities achterin uit de voeten. Nog steeds maar 30 jaar en imo zou een hoop extra mogelijkheden geven.

Ghezzal (vorig jaar nog bij Lyon) is gek genoeg ook nog transfervrij. Wellicht een optie voor de vleugel? Hoewel ik denk dat hij hoger mikt, zijn we al wat verder in de transferperiode en wordt Ajax misschien toch wel interessant.

Het klopt wel wat hij zegt. De prioriteit had niet moeten liggen bij het halen van nieuwe keepers, gezien de kleine kans dat een (eerste) keeper uitvalt. Er hadden degelijke vervangers moeten komen voor Klaassen en Traore. Gelukkig heb je met Younes, Kluivert en Dolberg goede aanvallers in huis, maar je kan niet continu vertrouwen op je buitenspelers. Younes en Kluivert is onvoldoende om een heel seizoen mee door te komen. Schone op rechts is ook niet wat je wil.

3 augustus 2017 om 13:01

Je kan onetrickpony younes wel uit dat rijtje halen hoor. Snap echt niet wat mensen in hem zien. Jaa hij kan snel kappen, maar hij loopt zich altijd vast en hij verneukt ongelofelijk veel aanvallen + hij scoort bijna nooit. En het is ook niet alsof hij veel arbeid verricht. Ik zie liever kluivert op links en neres op rechts.

3 augustus 2017 om 13:05

Helemaal eens. Younes' rendement is zo laag. Hij is wel dreigend, maar wat je zegt, hij verprutst enorm veel. Moet je nagaan dat hij in de Duitse nationale selectie was opgenomen, haha.

3 augustus 2017 om 13:23

Duitsland b en niet1 keer gestart in de basis

3 augustus 2017 om 13:07

Kluivert is nog niet constant en wisselt goede wedstrijden af met matige. Vooral in uitwedstrijden presteert hij minder vind ik. Dolberg scoort ook heel weinig in uitwedstrijden. Combineer dat met Younes die ook weinig scoort en het is wel duidelijk dat er nog wat scorend vermogen bij mag in de voorste linie. Younes hadden ze van mij wel mogen verkopen, ze konden er een redelijk bedrag voor krijgen en hij lijkt me redelijk makkelijk te vervangen.

3 augustus 2017 om 13:19

Volgens mij is een vervanger van Klaassen niet nodig als je Donny Van de Beek ziet spelen. Verder is Neres gehaald als opvolger van Bertrand. We missen een goede linksbuiten en hebben een nieuwe "6" nodig voor in Europa.

3 augustus 2017 om 14:15

Zelf denk ik dat Kluivert op links nog beter uit de voeten zou komen dan op rechts. Dus dan zou je met Kluivert en Neres kunnen spelen.

3 augustus 2017 om 14:35

Eens, naar Kluivert is ook nog 18. Younes, Neres en Kluivert is veel te dun om op 3 fronten mee te doen.

3 augustus 2017 om 16:08

Ow, maar dat ben ik ook wel met je eens. Ik vind trouwens ook dat er te weinig scorend vermogen op de Ajaxvleugels staat, nu Traore vertrokken is.

3 augustus 2017 om 20:06

Traore scoorde ook meer 5x vanaf de vleugel. Kluivert en Neres scoorde vorig seizoen bijna evenveel vanaf de flanken als Younes en Traore terwijl die 1ste 2 pas hun debuut in 2017 maakte en veelal wissel waren.

3 augustus 2017 om 13:25

Het is niet zo dat keepers aantrekken de prioriteit had boven veldspelers. Het is simpelweg een stuk eenvoudiger dan de spelers die Ajax wil. Tweede doelman had prioriteit en derde doelman is er simpelweg door de blessure. Ook dat was een makkelijke transfer.

Het is balen dat het weer niet is gelukt met de plaatsing maar alsnog verwacht ik dat er nog wel wat bij komt. In mijn ogen zijn een verdedigende nummer 6 en een aanvallende back de twee belangrijkste.

3 augustus 2017 om 13:45

Velen zeiden dat donny een waardige vervanger was van Klaassen kortom daar ligt het niet aan. Traore was volgens heel nl te min voor de basis van Ajax. En met kluivert en cerny was het zogenaamd voldoende. Jammer dat velen (niet zozeer jij hoor) pas hun ogen opendoen nadat we zijn uitgeschakeld. Keepers moesten wel worden gekocht. Onana was de enige. Zeker dat er een aanvaller bij moet evenals mensen in de achterlinie. Een extra middenvelder zal overigens ook geen overbodige luxe zijn.

3 augustus 2017 om 14:09

Met deze selectie hadden ze gewoon de volgende ronde kunnen halen hoor. Vergeleken met de europa League finale dit jaar zijn er 2 posities veranderd.
Ik ben het overigens wel met je eens dat er per Linie een speler bij moet.

- verdedigend, liefst een 2 benige back die op beide posities gezet kan worden.
- een middenvelder, omdat helaas Nouri weg is gevallen
- op de flanken voorin moet er in deze speelstijl nog een jongen van 24/25 jaar , helaas is Pavon te duur

3 augustus 2017 om 14:19

De kritiek op Traore was imo wel vaak terecht. Als huurspeler moet je direct van toegevoegde waarde zijn en bij Bertje duurde het wel even voordat hij op gang kwam. Daarnaast waren zijn dribbels vaak voorspelbaar en ging hij te vaak voor eigen succes.

Hij was echter wel redelijk productief, dus met zijn vertrek en die van Klaassen ben je wel veel goals kwijtgeraakt. Want hoewel Kluivert soms prachtige acties laat zien, scoren doet hij niet vaak. En Younes heeft die kwaliteit ook al niet.

3 augustus 2017 om 14:13

Daarnaast is van al die aanvallers alleen Dolberg in staat om de dubbele cijfers te halen. Vorig jaar wist de productieve Klaassen nog veel goed te maken, maar hij is nu ook weg. Ziyech zou het moeten kunnen, maar zijn schoten waren vorig seizoen (en in het tweeluik met Nice) ook niet best.

3 augustus 2017 om 15:14

De prioriteit lag ook niet bij het halen van nieuwe keepers. Boer vertrok en daar werd van Leer voor aangetrokken. Alblas heeft een gebroken pols, Groothuizen herstelt nog steeds, de Lange is vertrokken naar Twente en van Bladeren is door de blessure van Gorski nodig bij de O19. Ajax heeft keepers nodig voor de beloften en het eerste. Van Leer en Lamprou kunnen bij de beloften afwisselend hun minuten maken. De prioriteit lag in eerste instantie bij een back en een linksbuiten omdat de vervanger(s) van Klaassen en Traore al binnen de selectie aanwezig zijn. Dat zijn Frenkie de Jong, Donny vd Beek en Neres, die al in januari werd gehaald. Die beoogde linksback tekende bij bij zijn club en Fluminense wilde meer dan Ajax bood voor Richarlison. Het enige wat dat laat zien is dat Ajax meerdere opties moet benaderen zodat het gelijk door kan schakelen mocht een beoogde versterking niet geïnterresseerd zijn in een overgang of wanneer de clubs er niet uitkomen. Op zich staat er een goede basiself alleen moet er ook dit seizoen gezocht worden naar de juiste samenstelling. Het is naar mijn mening zeer spijtig dat Veltman als aanvoerder is gekozen en heeft verlengt. Dat betekent dat Zeefuik moet wachten op een blessure van Veltman, dat nu een onterechte zekerheid is op elk wedstrijdformulier, om aan te tonen dat hij beter dan Veltman is. De Ligt staat nu in het centrum terwijl het sterkste duo toch Sanchez/Viergever is. Dat bleek vorig seizoen. Viergever is niet de dynamische back dat Ajax nodig heeft. Sinkgraven kon dat zijn maar staat liever op het middenveld. Met het wegvallen van Appie is de kans dan ook groot dat Sinkgraven Appie's plek op de bank inneemt en Viergever vast op linksback blijft staan met Dijks achter hem op de bank. Er zal dus een extra centrale verdediger bij moeten komen. Als Ajax geen linksbuiten kan vinden zal Cerny zijn kans moeten grijpen om de voorspelbare Younes uit de basis te spelen. Schöne mag naar mijn mening de positie van centrale middenvelder aan vd Beek overlaten en Frenkie de Jong mag op de positie van vd Beek. Kluivert is (nog) niet constant. En Neres laat in de minuten dat hij krijgt toch wel zien meer recht te hebben op die basisplaats. Wanneer de ogen van Overmars en Keizer opengaan is de vraag, maar ik sluit mij aan bij Onana. Er moeten spelers bij

Dan heb je meer dan honderd miljoen op de bank en dan leg je de prioriteit bij het halen van Van Leer en Lamprou...
En dan nog uit pure armoede uitkomen bij Dijks om hem reserve linksback te maken.
Wat een schaamtevol wanbeleid!!

3 augustus 2017 om 13:04

Jaaaah, laten we vooral die 100 miljoen gelijk weer inzetten als het ff niet loopt!! Weg Cruyff filosofie, weg talenten die voor andere opties gaan omdat Ajax alleen maar investeert. Kom op, er staat een goed team waar vorig jaar al veel in is geïnvesteerd, nu moet het er uit komen, maar geef het a.u.b war tijd.

3 augustus 2017 om 13:07

Niet investeren betekende geen poulefase CL wat meer dan16 miljoen aan geen cl inkomsten betekende.
Uiteindelijk ben je dus duurder uit door niet te investeren.

3 augustus 2017 om 13:16

@gunner:
Je hebt geen tijd!
Want iemand die nu op staat, is volgend jaar weer weg.

Je hoeft ook geen 11 man tehalen maar wel 3 waar het nodig is! En daa bij loopt er numeer dan zat wat allemaal is geinvesteerd. Maar er moeten gewoon 2 directe versterkingen bij.

CVM en een links back.

3 augustus 2017 om 13:19

De vraag is of een investering van minder dan16 miljoen Ajax wel door zou hebben geholpen.

3 augustus 2017 om 13:23

@rodadegrote

Dus jij beweert met droge ogen dat wel investeren een garantie is voor CL? Ajax is juist afgestapt van risico nemen en gokken op de CL, wat heel slim is, want na dit jaar hebben we geen gegarandeerde plek meer, ook niet de nr. 1.

Ajax heeft geen fin. probleem hoor.

3 augustus 2017 om 13:28

In het voetbal heb je niet zo gauw garantie. Maar door in voornamelijk Sanchez en Ziyech te investeren ging het vorig seizoen wel opeens lopen. En werd er uiteindelijk de finale EL mee gehaald.
Als je vorig seizoen een risico durft te nemen dan kun je dat dit seizoen ook. Helemaal als je gewoon heel veel geld ter beschikking hebt. Nu spoel je gewoon even 16 miljoen door de plee door niet te investeren.
En spelers als Sanchez en Ziyech zijn nu vele malen meer in waarde gestegen dus dat risico is beperkt als je goed scout.

3 augustus 2017 om 16:36

Ik denk dat Ajax meer geld zal halen in de EL dan in de CL waar je maar moet hopen dat je overwintert..

3 augustus 2017 om 13:22

Je hebt geen reserve keeper, dus dat was inderdaad een prioriteit, net als een back up achter Dolberg. Dijks is een prima reserve linksback en de transferperiode is nog niet over. Verder zal hij nooit meer uitgeven dan er binnenkomt, Ajax wil niet zoals Feyenoord, Twente en PSV eindigen een aantal jaar geleden, die kant gingen we daarvoor ook op.

Inderdaad. De prioriteit moet nu liggen bij minimaal 1 linksback en ik zie graag nog een vleugelaanvaller komen.

3 augustus 2017 om 12:57

Met Sinkgraven, Viergever en Dijks heeft Ajax er al drie. Er zal er eerst 1 moeten vertrekken dan.

3 augustus 2017 om 13:05

Laat sinkgraven en dijks maar vertrekken, en die Veltman ook. Nog steeds onbegrijpelijk dat wij 2 centrale verdedigers op de back posities hebben. Je zag gister hoe slecht onze flanken waren, viergever en Veltman die simpelweg Snelheid en adem te kort komen

3 augustus 2017 om 13:10

Sinkgraven moet gewoon terug geschoven worden naar het middenveld en Viergever moet in het centrum spelen. Het maakt niet uit of de 3 spelers die jij opnoemt blijven of vertrekken, er moet sowieso een linksback komen.

3 augustus 2017 om 13:15

De Ligt moet gewoon blijven staan. Viergever en Sinkgraven banken. Dijks verkopen en een nieuwe linksback kopen.

3 augustus 2017 om 13:19

Je kan veel zeggen, maar niet dat Viergever adem te kort kwam. Die kerel was aan het stomen op de linkerflank, kwam elke keer veel en snel op, en bij bepaalde counters was hij ook weer degene die in de spits op dook. Viergever is absoluut geen sterspeler, maar ik denk voor Ajax een degelijke speler om te hebben aangezien hij LCV en LV kan spelen. Veltman daarintegen op de backpositie brengt aanvallend helemaal niks. Misschien moet Ajax komend seizoen meer naar een 343 gaan kijken met de centrale verdedigers die ze eigenlijk alleen maar hebben, en het aantal goede middenvelders die ze hebben.
Zeker in de nederlandse competitie kunnen ze dit makkelijk doen. Denk aan een:
Onana, Sanchez, De Ligt, Viergever of Veltman, Van de Beek (vind ik op 6 denk ik toch het beste), Kluivert en de Jong op de vlanken, Ziyech op 10 en voorin: Huntelaar in de spits met erom heen zwervend Dolberg en Youness.

Schone geslachtofferd. En je moet Kluivert wel echt aanleren dat hij dan de hele flank bestrijkt. Anders moet je misschien denken aan Sinkgraven als hij terug is op de flank, en Youness, Kluivert om Dolbert of Huntelaar heen.

3 augustus 2017 om 14:50

Idd je bent letterlijk vleugellam met deze backs die je nu hebt. Al vind ik Viergever nog het meest dreigend. Maar de rest kan geen fatsoenlijke voorzet geven en dat is nodig om dat de buitenspelers nog steeds veel naar binnen trekken. Veltman staat gelijk aan balverlies.

3 augustus 2017 om 15:57

Sinkgraven verkopen of verhuren en Dijks kan je als backup houden. Viergever centraal zetten en de Ligt backup maken van Sanchez/Viergever.
Dan moet je een verdedigende middenvelder nog halen en een linksbuiten. Nog 3 goede basis aankopen en je elftal is helemaal af en moet dan wel kampioen worden.

Echt een fenomeen die Onana. Echt heerlijke uittrappen, hier en daar wat slordig, maar ach dat is jeugdigheid. Is hij trouwens links of rechts? Neemt soms een aanloop met rechts, om vanuit het niets mets links te schieten, bizar gewoon.

3 augustus 2017 om 13:45

Valt mij ook telkens op. Perfecte ballen schiet hij met links of rechts, maakt allemaal niet uit.

Zijn uitstraling ben ik nog het meest van onder de indruk. Hij straalt geen enkele onzekerheid uit, prachtig om te zien voor iemand van zijn leeftijd.

3 augustus 2017 om 14:23

Hij lijkt idd aardig tweebenig, wat heerlijk is wanneer je als keeper onder druk gezet wordt. Hoewel ik zeker geen fan van hem ben als analist, bewonderde ik Waterreus ook om zijn perfecte tweebenigheid. Hij nam zelfs doeltrappen met beide benen.

3 augustus 2017 om 15:19

Ik vind het een prima keeper, maar sopms wel wat erg energiek. Komt dan wat rommelig over.

3 augustus 2017 om 15:57

Dat is dat stukje jeugd wat ik bedoel. Maar als je er snel uit wilt komen is hij echt perfect .

Linksback, rechtsback met aanvallende kwaliteiten en daarnaast aan fysiek, kracht en snelheid iets toevoegen.

Een ervaren middenvelder die het accepteert om niet altijd in de basis te starten.

En een linksbuiten!

Kom maar door!

3 augustus 2017 om 13:08

Voornamelijk een Rb, van Viergever kwam tenminste nog dreiging uit. Wel grappig dat de aanvoerder bij Ajax bijna niks toevoegt aan het spel van Ajax. Ook als het tegen zit kan hij de manschappen niet motiveren. Van een Sanchez komt al 10 x meer autoriteit vandaan en deze speler wordt tenminste boos en wil wat aan het spel veranderen.

3 augustus 2017 om 14:26

Ik zei gisteren ook al dat het wel een probleem is dat de ervaren spelers uitegerekend de minste waren. Juist Europees gezien zouden de ervaren mannen de jonkies bij de hand nemen, maar gisteren was het andersom. Ipv Veltman, Schone en Younes, waren het namelijk Kluivert en Vd Beek die Ajax weer terug in de wedstrijd hielpen terwijl de eerste drie door het ijs zakten.

Wat vonden jullie van Dolberg gisteravond?

3 augustus 2017 om 13:02

Speelde sterk, goede kaatsen en werkte hard. Hij had alleen die grote, zelf gecreeerde kans moeten scoren.

3 augustus 2017 om 13:09

Speelde sterk? Misschien wel de slechtste man op het veld. 1 actie en thats it.

3 augustus 2017 om 13:13

Nou ja, dat vond ik. Als hij die actie wel had afgemaakt, was het ineens de beste man van het veld, dus ja.

3 augustus 2017 om 13:16

Dolberg was zeer matig, kwam de tweede helft wat beter in zijn spel. Hij is vrij statisch en voor iemand die 70 minuten met zijn rug naar het doel van de tegenstander staat is het een slecht aanspeelpunt. Eerste balcontact is voor een Ajax-spits veel onder niveau.

Het is een vrij slimme jongen, maar fysiek legt hij het nog te vaak af. Hij zal er flink aan moeten trekken, want ik nog niet onder de indruk van hem.

3 augustus 2017 om 13:23

Heel slecht. Op die ene dribbel na geen dreiging. Mensen willen Vgm nooit zo snel toegeven als die slecht speelt. Want 'hun' talent kan niet slecht spelen. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die we kunnen toegeven dat het matig was

3 augustus 2017 om 14:08

omdat hij niet slecht speelde. Maar jij ziet geen enkele dreiging op die ene dribbel na. Had toch ook nog de nodige overstapjes waardoor een aanval vlot getrokken werd. IN de 16 een aantal zeer slimme hakjes wat vervolgens niet goed uitgespeeld werd, maar goed jij zag slechts een dribbel met dreiging.

Jij zal ook wel het type geweest zijn die keihard moest lachen toen Suarez aangaf ooit voor Barcelona uit te willen komen, en ook het type dat riep dat Eriksen veel te licht was voor de Pl.......

3 augustus 2017 om 13:44

Werkte hard. 1 goede actie en daarmee is ook gelijk alles gezegt

3 augustus 2017 om 13:57

Kan heel bijzondere goals maken, maar ik ben nog steeds van mening dat hij zwaar overschat wordt. 16 doelpunten in de eredivisie vind ik niet indrukwekkend. Die jongen heeft zeker potentie, maar is er nog lang niet. Zal mij niet verbazen als Huntelaar er binnenkort in staat.

Prima teksten! Hopelijk legt zijn mening wat gewicht in de schaal

Waarom niet gewoon weer een poging wagen bij die backs waar Ajax vorig seizoen in geïnteresseerd was? Rodi Ferreira en Arana Lopes. Dan ben je zo'n 12-15 miljoen kwijt maar dat bedrag wouden ze ook investeren in Richarlison.
Dan staat er een prima selectie:

Onana
Ferreira Sanchez De Ligt Lopes
VdBeek Schone Ziyech
J. Kluivert Dolberg Younes

3 augustus 2017 om 13:15

Kluivert, Younes en Dolberg is waarschijnlijk wel wat weinig goals voor een Ajax voorhoede.

3 augustus 2017 om 13:19

Traore en Younes maakten ook niet zoveel goals vorig seizoen. Maar van mij mag Ajax ook nog een nieuwe linksbuiten halen met meer scorend vermogen.

Ik heb veel kritiek gelezen over de weinig originele aankopen van Feyenoord. Huntelaar, v Leer, Lamprou en evt vd Wiel...?

3 augustus 2017 om 13:58

Klopt maar twee reserve doelmannen in zuid Amerika gaan zoeken heeft niet heel veel zin en huntelaar is gewoon een prima aankoop. Vd wiel zou ook gewoon gelul in de ruimte kunnen zijn.

3 augustus 2017 om 16:28

Er is meer dan eredivisie en zuid amerika toch?

De zwakste speler in het huidige elftal is by far Shone. Dus als er een basisspeler moet worden gekocht dan is het voor de positie van Cvm De 1-0 had voorkomen kunnen worden met een goede cvm die wel mee kan verdedigen. In dit geval was het aan Shone om correct in te grijpen na slordig spel van Ajax achterin, maar hij liet deze jongen gewoon lopen.

Goede voetballers genoeg. Ajax moet eens investeren in spelers met een over "mijn lijk" mentaliteit!
Spelers zoals Youness, Sinckgraven en Schöne allemaal leuk, maar je wint hier geen grote wedstrijden mee!
Veltman gaat in grote wedstrijden alleen maar schoppen. Vorig jaar miste hij de helft door kaarten!
Goede opkomende backs die een achterlijn kunnen halen mist Ajax ook.

3 augustus 2017 om 13:23

Laten we Gudelj terug halen?!
Dat over mijn lijk mentaliteit is ook overdreven. Tuurlijk de wil om te winnen moet er zijn. Maar met een 'krachtpatser' hoeft er niet per se iets toegevoegd te worden.

3 augustus 2017 om 14:31

Poulsen was juist een voorbeeld van kracht, ervaring en gogme.
Met hem er bij, spelend als in zijn Ajax jaren, was Ajax waarschijnlijk
doorgestoomd naar de play offs CL. Ideale nummer 6 in het huidige
Ajax. Schone komt juist in dat alles enorm te kort in de Europese
wedstrijden. Ook met een Gudelj los je dat niet op, want is een zeer
beperkte vertragende speler. Al met al, het type speler voor de nummer
6 positie dat Ajax nodig heeft, speelt nu bij Feijenoord. Ene EL Ahmadi.

3 augustus 2017 om 13:27

Veltman is dus wel iemand die daar sterk in is, is een echte winnaar net als Sanchez, maar ik ben het met je eens dat we er daar een van op het middenveld missen. Als we een type Yaya Toure erbij hebben dan kan de verdediging wat ontlast worden, let op, type Yaya Toure, een speler van zijn niveau is onbetaalbaar maar allicht kunnen we de toekomst Yaya Toure vinden.

Ik zie echt nog wel komende maand versterkingen erbij komen bij Ajax op de gewenste posities. Ajax heeft een naam, hebben geld en ik denk dat de directie ook wel ziet dat de selectie nu niet breed genoeg. Ze hebben het wel geprobeerd met die Braziliaanse back en buitenspeler, maar ik vind het wel goed dat Ajax er goed over nadenkt dat ze niet teveel betalen. Bij Neres is het ook nog steeds maar afwachten.

3 augustus 2017 om 13:10

Ik heb geen vertrouwen meer in het aankoopbeleid van Overmars. Ik verwacht niks bijzonders meer.

3 augustus 2017 om 14:01

Ik snap niet dat mensen zo twijfelen aan neres. Hij heeft toch gewoon veel talent. En ook al koopt ajax iemand van 20 voor 10 miljoen hoeveel kans is er dan dat hij minder waard wordt. Alleen al door dat mooie shirt zou hij meer waard worden want Ajax spelers zijnnou eenmaal gewild.

3 augustus 2017 om 14:26

Neres moet volgens sommigen nog effe wennen.. Als je dan Younes gisteren ziet spelen vraag je je af of Neres niet voor saus is gehaald. Neres op links kon onmogelijk slechter zijn.

3 augustus 2017 om 14:32

Ik twijfel niet zozeer aan Neres, maar als bijvoorbeeld een Kluivert zich beter blijft ontwikkelen en Neres niet basis gaat spelen gaan ze onmogelijk dat bedrag eruit krijgen. Ik verwacht nog wel dat het goed komt hoor, maar we kunnen nog niet spreken van een daverend succes. Dus zoals ik zei, het blijft nog even afwachten.

Er moet echt wel wat gaan gebeuren. In de breedte is Ajax ook niet echt sterk. Weinig opties achterin. En op het middenveld heb je nu vd beek ziyech en schone staan. Als je Sinkgraven ziet als linksback dan is Frenkie de Jong je enige goede back up op het middenveld. In elke linie heeft Ajax nog versterking nodig. Feyenoord is de enige topclub die zijn selectie nu al rond heeft en in mijn ogen is Feyenoord kampioenskandidaat nummer 1 op dit moment. Veel kwaliteit en een brede selectie

3 augustus 2017 om 13:33

Kwaliteit.. dat heeft Feyenoord toch echt ingeleverd, de backs zijn een stuk minder en Boetius is minder dan Elia plus dat Kuijt weg is. Leuk dat ze Berghuis hebben gehaald, maar die hadden ze al. In de breedte wat erbij inderdaad, maar dat gaan ze in de CL ook nodig hebben.

Ajax heeft juist meer kwaliteit dan begin vorig jaar met een ingespeelde Onana, Dolberg en Ziyech en doorgebroken Kluivert en de Ligt. In de breedte kan er nog wat bij, als het aan mij ligt een CVM type Yaya Toure en een extra centrale verdediger. Voetballend ontbrak er weinig aan en als je Sinkgraven als middenvelder rekent en Eiting ook meetelt (verdiend minimaal een kans) dan heb je alles dubbel bezet, neemt niet weg dat er nog wel een ander type bij kan.

Nou.. Traore Klaassen Tete Riedewald Westerman Boer zijn vertrokken.. 6 spelers weg werkt denk ik wel door in de groepssfeer.. en dan haal je Klaas en 2 keepers en wat talentjes voor terug..er moet echt wat gebeuren op de transfermarkt

3 augustus 2017 om 13:21

Het zou echt schandalig zijn als het hierbij bleef.

3 augustus 2017 om 13:36

Klaas Jan, van Leer, Zeefuik, Dijks, Eiting en Neres, die al eerder is gehaald om te kunnen wennen, maar met het oog op het vertrek van Traore. Dus eigenlijk net zoveel vertrokken als dat erbij is, neemt niet weg dat we nog wel een ander type CVM en CV kunnen gebruiken. Ik hoop eigenlijk op Vermaelen, ook een stukje ervaring erbij een beer van een Cvm.

3 augustus 2017 om 13:40

Klopt daarom zei ik en wat talentjes maar ik vind dit echt magertjes man..

Dit is trouwens wel een hele goede keeper hoor. Steeds als ik denk: ik hoop dat er iemand staatbij de rebound heeft hij hem vaak gewoon klem. Gisteravond dan een keer niet maar hij had hem gewoon mooi en dat er dan maar 1 verdediger achter staat kan hij ook weinig aan doen.

Als het kalf verdronken is denkt men de put. Het is denk ik toch de bedoeling dat ze eerst aanversterkingen denken voor dat het seizoen begint en niet tijdens

Even serieus zijn jullie allemaal Carel Eiting vergeten? Ik snap niet dat hij geen kans krijgt Bosz zei vorig jaar al Eiting de beste nummer 6 te vinden maar durfde het toen nog niet aan. Is toch gewoon even oud als Van de Beek en De Jong??

3 augustus 2017 om 14:40

Vgm is hij 18.

3 augustus 2017 om 19:56

Is 19 jaar oud wordt in februari 20.

Ajax moet gewoon een echte linksback,spits en een goede linksbuiten aantrekken, De Ligt, Dolberg en Kluivert zijn leuke spelers maar in werkelijk nog A junior spelers en daar mag je niet van verwachten dat ze een elftal op sleeptouw nemen. Laatste linie gewoon Veltman,Sanzes,Viergever en aankoop want Dijks en Sinkgraven is het ook niet. Ook een spits is nodig want met Dolberg en Huntelaar red je het ook niet , de een te jong en wisselvallig de ander te oud om alles te spelen.

3 augustus 2017 om 14:25

Dolberg was vorig seizoen de op1 na beste spits van de eredivisie waarom zou hij dat dit jaar niet kunnen het slaat echt helemaal nergens op om te zeggen dat ajax een spits nodig heeft.

3 augustus 2017 om 15:15

In 90 minuten 1 kans is niet genoeg voor een spits van Ajax. Is een goede voetballer maar is te jong en te grillig op dit moment

Twee nieuwe backs moeten erbij, Schone moet ook eigenlijk vervangen worden die heeft te trage handelingssnelheid. En er moet nog een nieuwe flankspeler erbij. Het liefste een nieuwe linksbuiten.
Durf verder te investeren en ga voor Rodi Ferreira, Arana Lopes, Sneijder en Pavon. En dan zit je de komende jaren te voetballen in weelde:

Onana
Ferreira Sanchez De Ligt Lopes
VdBeek Sneijder Ziyech
J. Kluivert Dolberg Pavon

V. Leer
Zeefuik Bergsma Viergever Sinkgraven
Eiting Schone F. De Jong
Neres Huntelaar Younes

De selectie is zeer aanvallend ingesteld maar dat is niet erg want in 80 procent van de wedstrijden speelt Ajax toch op de helft van de tegenstander. Tegen sterkere tegenstanders kan je weer omschakelen naar Schone of Vd Beek bijvoorbeeld weer op 6.


3 augustus 2017 om 16:15

Negen reacties van jou lees ik in dit topic, in zes daarvan zeg je wat een schandalig, falend, onbegrijpelijk wanbeleid er wordt gevoerd... Let je een beetje op je hart?

Het is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn, Overmars is verantwoordelijk voor miljoenen en zit niet met een joint in z'n waffel op de bank Fifa te spelen ofzo. Hij leeft in de echte grotemensenwereld, zou jij ook eens mogen doen.

3 augustus 2017 om 16:27

Vorig seizoen heeft Ajax meer aankopen gedaan dan dit seizoen tot nu toe. Mocht er een speler echt niet haalbaar zijn dan schakel je over naar optie B op lijstje.

3 augustus 2017 om 16:25

Rodi Ferreira, Arana Lopes, Sneijder en Pavon komen vast graag naar de Eredivisie, haha
Probeer een beetje verstandig te reageren..

3 augustus 2017 om 16:30

Wellicht zijn ze niet allemaal haalbaar maar waag op zijn minst een poging die kans op slagen heeft. Mocht het dan alsnog stuk lopen schakel dan over naar optie B.
Milik en Younes waren immers ook geen A keuzes.

Ik ben benieuwd waar Overmars zijn nieuwe backs vandaan gaat toveren, want het was om te huilen gisteren op die posities. Goede testcase (als je het zo nog mag noemen) voor hem als inkoper.

3 augustus 2017 om 14:23

Overmars heeft al 4 jaar op rij gefaald als inkoper om de poulefase CL te bereiken. En al 3 jaar op rij gefaald als inkoper om Ajax aan de landstitel te helpen.

3 augustus 2017 om 14:39

Overmars vind de CL niet belangrijk, anders zorgt hij voor een nette selectie voor aanvang van de voorrondes.

3 augustus 2017 om 14:44

Inderdaad, echt onbegrijpelijk. Dat kost Ajax gewoon jaarlijks meer dan 15 miljoen omdat Overmars de CL niet serieus genoeg neemt. De afgelopen 4 keer dus al meer dan 60 miljoen misgelopen door Overmars omdat hij de voorrondes niet serieus genoeg nam.
Hij heeft er dan wel voor gezorgd dat Ajax meer dan honderd miljoen op de bank heeft staan maar heeft er ook voor gezorgd dat Ajax meer dan honderd miljoen aan inkomsten is misgelopen. Door het missen van CL inkomsten en bepaalde spelers te goedkoop van de hand te doen. Bazoer had hij er bijvoorbeeld van moeten overtuigen om naar Napoli te gaan. En Tete had ook meer kunnen opleveren dan waarvoor hij verkocht is. En Serrero had veel eerder verkocht moeten worden.

3 augustus 2017 om 14:57

In principe heeft hij ook dit seizoen zoals je zegt al gefaald. Verder zijn goede backs schaars, tenminste als je geen tientallen miljoenen wilt besteden. Ik ben daarom ook blij met Van Geel. Qua inkopen verzuimt hij niet en is hij zo scherp als een adelaar die op zijn prooi jaagt.

Ik vind de filosofie van Ajax omtrent jeugd spelers wel te prijzen, maar ze zakken toch regelmatig door de mand. Vorig jaar werd dat nog wel herstelt of verbloemd met een paar geweldige wedstrijden (schalke, Lyon). Maar zoals gisteren, van de Beek scoort dan wel twee keer, maar is toch nog lang geen Klaassen en wat onervaren voor zo'n belangrijke posititie. Zelfde voor De Ligt, maakt gisteren bij de 2-2 toch een cruciale fout. Je kan het niet alleen hem kwalijk nemen, maar als centrum verdediging is nou eenmaal ook je taak om soms problemen op te lossen. Vergelijkbaar bij 0-1 waar ook Onana niet geheel vrij te pleiten is.

Het is heel simpel, hoe jammer ik het ook vind voor Schone komt hij handelingssnelheid tekort op Europees niveau. Wat Ajax moet doen is een balafpakker echt zo'n speler als Nigel de Jong erbij halen. Of een type Poulsen die het toen ook prima deed. Dan kan je met Donny en Ziyech voor die speler gaan spelen en hun laten aanvallen.
Daarnaast zie ik graag een nieuwe rechtsback komen, ik weet dat er bij Lyon ene Tete speelt, misschien daar een hengel naar uitgooien.
Viergever geef ik het voordeel van een twijfel, die maakt in mijn ogen minder nonchalante fouten dan de aanvoerder Veltman. Vind Veltman ook niet de man die voorop in de strijd gaat, meer iemand die voetbalt maar ik vraag me af of die het nog wel leuk vind. Dus prioriteiten zijn een rechtsback - middenvelder en misschien iemand op de flanken die een voorzet kan geven. Want hoe vaak zien we deze buitenspelers nog een ouderwetse voorzet geven?

De kas spekken is prioriteit nummer 1 voor de TD en de Raad van Commisarissen en telkens ophammeren dat de 7 magere jaren waar de kas leeg was niet meer herhaalt moet worden. Prima, maar haal aub directe versterkingen en ga gewoon mee in de transfergekte. Tenminste op 50-50 basis.

3 augustus 2017 om 16:33

Ze konden de kas nog veel meer spekken als ze verstandiger beleid hadden gevoerd.
Ajax had minimaal honderd miljoen meer in kas kunnen hebben dan dat ze nu hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren