{/embed}", "url" : "https://www.voetbalzone.nl/nieuws/veltman-het-is-geen-toeval-dat-hebben-we-de-laatste-jaren-ervaren/310190", "datePublished": "2017-08-03T10:41:00+02:00", "dateModified": "2017-08-03T10:41:00+02:00", "author": { "@type": "Person", "name": "Justus Dingemanse" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "Voetbalzone", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://static.voetbalzone.nl/reskin/images/VZ Master Logo White Transparent.svg" } } }

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman: ‘Het is geen toeval, dat hebben we de laatste jaren ervaren’

Laatste update:

Ajax speelde woensdagavond in eigen huis met 2-2 gelijk tegen OGC Nice en werd daarmee uitgeschakeld in de race om Champions League voetbal. Nieuwbakken aanvoerder Joël Veltman sprak na de wedstrijd met Voetbalzone-verslaggever Justus Dingemanse en vond het verlies onnodig, maar heeft de laatste jaren ook geleerd dat zulke uitslagen niet op toeval berusten.


Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Had Ajax het op basis van twee duels verdiend om door te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon balen en onnodig. Bij sommige spat het talent eraf. En bij sommige mis je kwaliteit. Met een fatsoenlijke rechtsback, nummer 6 en linksbuiten heb je een prachtteam. Nu staat Veltman ruk, schone wordt constant afgebluft en younes struikelt over z'n eigen benen, verslikt zich in eigen trucjes en als dit wel lukt trekt hij volledig voorspelbaar naar binnen. Wat een pannenkoek

3 augustus 2017 om 02:40

De numer 6 positie is een probleem bij Ajax sinds ze gestopt zijn met het opstellen van verdedigende middenvelders ten faveure van een spel verdediger voor de defensie. Vandaar Bazoer en Riedewald geen vooruitzicht meer hadden bij Ajax.

De enige die nu kan concurreren met Schone is Frenkie de Jong maar die komt pas net kijken bij het eerste elftal. Uiteraard kan je ook Donny van de Beek daar opstellen echter dan heb je niemand voor de rol van Klaassen, want die vult Donny nu in.

In de meeste wedstrijden is het prima om met Schone te spelen, alleen tegen echt sterke tegenstanders, heb je liever een echte verdedigende middenvelder i.p.v. een spelverdeler. En dat zijn maar een paar wedstrijden per jaar.

Younes is een aardige linksbuiten maar niet van een hoog niveau. Deze wil Ajax graag verbeteren echter zijn beoogde opvolger tekende bij Watford. Er zijn niet zoveel linksbuitens te koop die beter zijn dan Younes en die maximaal 12 miljoen euro kosten. Kijk maar naar de driecte concurrent, bij PSV stellen ze maa een spits op op die plek en bij Feyenoord moet Boetius dat gaan doen, een speler die afgelopen drie jaar maar 24 wedstrijdne per jaar speelde ne zelden gescoord heeft in die periode.

Het is niet dat Ajax het probleem niet ziet, alleen het oplossen is erg moeilijk.tenzij ze Kluviert naar links zouden verhuizen en Younes naar de bank sturen.

3 augustus 2017 om 09:28

het elftal schreeuwt om een sterke leider op de 6 positie. Echter een dergelijke speler vinden is een lastige. Ik zou zelf denken aan een Nigel de Jong maar die is al aardig over the hill.

Al met al zijn dit wel zaken die vorige maand ook al bekend waren en niet zijn opgelost door Overmars. Hij heeft nog een maand dat is waar maar het probleem had opgelost moeten zijn voor de belangrijke wedstrijden beginnen

3 augustus 2017 om 11:23

Ik denk hierbij aan Vurnon Anita. Het is een kind van de club en speelde destijds op de 6 positie erg sterk. Van de Beek kan op de 6 spelen, maar ik denk dat hij veel beter tot zijn recht komt op de positie van Klaasen, hij is immers technisch zeer vaardig en zeer doelgericht. Dat ontbreekt met name aan onze vleugelspelers. We kunnen het niet alleen van Dolberg hebben. Ziyech scoort ook bijzonder weinig en zo is de spoeling wat betreft doelpuntenmakers wel erg dun.

3 augustus 2017 om 11:43

Ik zou Vd Beek op 6 zetten en Frenkie de Jong ervoor. Maar als Feyenoorder vind ik deze opstelling prima. Ik begrijp echter nog steeds niet dat Ajax spelers als Tete, Riedewald, Bazoer simpel laten gaan en middelmaat als Veltman, Schone en Viergever /dijks houden en zelfs verlengen.

3 augustus 2017 om 16:52

Dat Schone tekort komt wanneer de tegenstander wat sterker is dan bijvoorbeeld Willem 2, dat is allang duidelijk. Donnie zou daar moeten spelen, hij heeft de inhoud, de snelheid van handelen en ook de verdedigende kwaliteiten daarvoor.

Maar er is veel meer a/d hand: Ajax vond het blijkbaar prima, de gang van zaken tijdens het vorige seizoen, en daar betaalt het nu de prijs voor.
Strategisch is het een dramatische keuze om jongens zoals Tete en Riedewald de deur uit te laten lopen om vervolgens Veltman en Viergever als backs in de basis te laten opereren.

Net zoals het een idioot besluit geweest is om Keizer als opvolger te benoemen van Peter Bosz, ik heb zelden een coach zich zo passief naar een uitschakeling zien laten spelen als deze jongen. Niet alleen mist hij de ervaring, de kennis en kunde, daarnaast heeft de goede man geen enkele uitstraling en het zou mij niets verbazen als de bijna voltallige selectie zo'n lichtgewicht totaal niet serieus neemt..

Door het vertrek vanpeter Bosz en Klaassen mist Ajax niet alleen op het veld leiderschap, maar ook op de bank.

En onze aanvoerder, Veltman??
Die vond de gelijkmaker "uit de lucht vallen"..
Een kind kon aan het spelbeeld zien dat het fout dreigde te gaan, maar niemand greep in.

3 augustus 2017 om 07:00

Waar ik vooral van baal is het milde commentaar op Veltman. Dit is in minder dan een half jaar de 3e keer dat Veltman een cruciale fout maakt bij een belangrijk duel, en weer komt hij er zonder keerscheuren uit. Onbegrijpelijk. Hoe hij dat duel op het middenveld aanging bij de 2-2, bij een afvallende bal, bij een counter notabene, is niet alleen captain onwaardig, maar ook kinderlijk slap.

3 augustus 2017 om 07:07

Was mss niet heel sterk, maar zoals je zegt: het was op het middenveld. Daarna vinden er nog 15 acties/reacties plaats, waarbij het viergever is die zn man laat lopen. Veltman die een kopduel verliest, tsja, vindt dat niet heel gek gezien zn lengte.

3 augustus 2017 om 07:41

@ijsmuts
Het is een counter, iedereen staat net verkeerd. De afvallende bal is het allerbelangrijkste duel om een counter te kraken. Mourinho zet niet voor niks een Fellaini op het veld. Die moet zowel aanvallend als verdedigend dit soort duels aangaan. Het enige duel dat je WEL tijd hebt om je tegenstander uit te schakelen. Dreig je dat duel te verliezen, dan maar een vrije trap. Maar als captain zo slap een duel aangaan.. dit kan niet. Over de grond kunnen dan nog 10 andere paasjes gegeven worden, het kwaad is al geschied. Er werd over de grond gewoon goed getikt.

Het zou eens goed zijn dat Veltman eens goed aangepakt wordt. Alles wordt hem bespaard en worden jaarlijks concurrenten van hem nr de deur gewezen. Sterker nog.. Overmars zegt nog: zulke spelers moeten we houden. Pff...

3 augustus 2017 om 08:03

Je slaat de spijker zo hard op zijn kop, dat hij gewoon verdwijnt! Ben het totaal met je eens, goed onderbouwd ook.

3 augustus 2017 om 09:42

Op het moment dat Veltman het duel verliest staat Ajax met 4 verdedigers tegenover 2 aanvallers. Onderin het beeld zie je Viergever met gebogen hoofd (blijkbaar leeg) terug'sprinten'. Dat houdt hij niet vol en laat zn man lopen die de assist geeft. Een prima aanval van Nice en heel goed uitgespeeld. Dat Veltman hier imo selectief als schuldige wordt aangewezen gaat me te ver. Hij kan moeilijk elke keer dat ajax een overmacht aan verdedigers heeft een overtreding maken om de counter eruit te halen.

3 augustus 2017 om 10:56

@jismuts
Het is heel simpel. Een afvallende bal in de counter verlies je niet. En zeker niet als een klein kind. Dit kan echt niet.

Dat Viergever leeg is, is des te meer een argument dat Veltman (als Captain) dit moet hebben gezien en dus moet weten waar hij zijn team moet redden. Zeker in de laatste minuten zorg je dat zulke counters niet ontstaan.

3 augustus 2017 om 11:20

Ik zat gisteren in het stadion, Veltman speelde gewoon erg sterk. Zat bijna overal tussen ongelooflijk dat onze captain zo veel gezeik altijd krijgt. Veltman maakt uiteraard fouten maar onderschept ook zo veel ballen. Ziet er misschien soms beetje knullig uit.

3 augustus 2017 om 11:29

In mijn ogen zoekt men te veel naar een zondebok en in deze is dat continu Veltman. Vergeet niet dat je een 17-jarige verdediger in de as hebt staan, die echt nog heel veel fouten maakt. Staat De Ligt verkeerd dan moet Sanchez corrigeren (die overigens de afgelopen wedstrijden ook niet heel sterk was, wat kan gebeuren). De backs waren zo nu en dan ook veel te aanvallen ingesteld, wat je bij Viergever dus ook zag. Dan is het juist de kunst om de 2-1 over de streep te trekken en je positie te behouden. Dat hoort een captain wel te organiseren. En daarin vind ik dat het nog ontbreekt; een echte leider. Schöne is ook niet de man die het kan doen. En Huntelaar staat niet binnen de lijnen dus daar heb je als ervaren rot ook niets aan. Je zal in de as echt nog een leider ala Poulsen,, Nigel de Jong moeten hebben staan. Die weten hoe je zo'n wedstrijd over de streep moet trekken.

3 augustus 2017 om 14:06

Echt een drama. Het is idd geen toeval en dat ligt voor een groot stuk aan veltman zelf. Ongelooflijk dat deze man nog bij ajax speelt en ook nog aanvoerder is. Pfffff

3 augustus 2017 om 08:13

Ajax speelt gewoon hartstikke leuk en als je een keer verliest voor de Champions league mag dat best gebeuren met zo een jonge team. De enigste die gistere nog steeds niet goed ze kop erbij had was Viergevers omdat ie denk ik ook niet snel is. In de Eredivisie is het gelukkig een andere nivo dus zal het niet zo een probleem zijn. Veltman en Schone vind ik ook leuk in de Eredivisie,ik hoop dat Schone weer mooie vrije trappen in schiet. En straks weer de Europa league natuurlijk. Ik weet zeker dat alles mooi en goed komt.

3 augustus 2017 om 11:45

ja maar een club als ajax hoezo speel je met een team vol met kinderen vraag je je af als je zoveel geld op de bank hebt?hoezo hebben ze nog steeds geen linksback of dmc?
de ligt maakt fout op fout die jongen is fysiek misschien wel klaar voor eredivisie niveau maar duidelijk dat hij nog niet op het juiste niveau zit en het team lijdt eronder.stonden veel sterker afgelopen seizoen met viergever en sanchez centraal.hier boor je gewoon cl voor 2de seizoen onnodig door je eigen neus. vind toch wel erg slecht dat overmars 2 seizoenen achter elkaar selectie niet op orde heeft voor de cl kwalificatie en zijn selectie zo heeft uitgehold en niemand er echt voor in de plaats is gekomen.vorig jaar had je 15-16 eerste team waardige spelers nu misschien 9-10

Het is ook geen toeval, uiteindelijk draait het om kwaliteit en daar is er te weinig van op de Nederlandse velden. De vraag is moet je de CL wel in willen , dan ben je kanonnenvoer voor de grote clubs. EL is voor de meeste van deze spelers al een hele mooie uitdaging, momenteel is alleen een Sanchez in goede doen CL waardig.

3 augustus 2017 om 00:43

Ben ik het niet mee eens. Kijk is naar hoe Donny staat te voetballen voor Ajax. Hij is in potentie misschien wel een wereldtopper. Ziyech, Onana Dolberg zouden dit niveau mijn inziens ook zeker aan kunnen.

3 augustus 2017 om 01:12

Op de lange termijn misschien wel , maar op dit moment zeker nog niet hoor. Ik vind de kwaliteiten van Dolberg sowieso overschat. Bij vlagen goed , maar zo enorm afwezig in hele delen van de wedstrijden. Ziyech is of briljant of slordig en dan is het vaker slordig, daar kom je in de top niet mee weg. Over keepers weet ik niet meer dan dat ze een bal moeten vangen, geen idee hoe ik deze jongen moet inschatten.

3 augustus 2017 om 11:21

Ik ben ook totaal niet overtuigd van Dolberg. Hij moet echt op korte termijn verbeteren want is een zware dissonant in t team op dit moment.

3 augustus 2017 om 11:59

Ik heb bij Dolberg meer en meer het idee, dat die afwezigheid minder met Dolberg te maken heeft en meer met de spelers om hem heen. Die maken nauwelijks gebruik van hem.

Als er een 1-2 aangegaan wordt met Dolberg gebeurd er altijd wel wat. Sterker nog ik vond hem puur spits technisch misschien nog wel beter dan die Plea (bijvoorbeeld Plea loopt in zijn eentje de 16 in tegenover twee verdedigers van Ajax en verliest uiteindelijk knullig de bal, Dolberg loopt in zijn eentje de 16 in tegenover twee verdedigers en de keeper moet een echte redding verrichten). Die Plea vond ik daarentegen ontzettend sterk in lange ballen vasthouden voorin, zorgen dat middenvelders bij kunnen sluiten en een echte handen binder. Dat zijn dingen waar Dolberg zich sterk in moet verbeteren wil hij echt doorstoten naar de absolute top. De vraag is of hem dat gaat lukken.

Maar man o man wat wordt hij ook verdomd weinig in stelling gebracht door collega's. Bij counters gewoon overslaan en zelf maar een kansloos schot lossen. Tien keer naar binnen kappen om de bal maar weer in te spelen op een middenvelder die randje 16 op zoekt om op doel te vuren. Echt pure echo tripperij want iedereen wilde zo nodig zelf die derde maken. Het is toch van de zotte dat twee verdedigers beter laten zien hoe je een situatie in de 16 uitspeelt dan de voorste linie van Ajax.

Ziyech daarentegen gaat de top absoluut niet halen als hij zo doorgaat. Wat een totaal niet intelligente voetballer is dat. Leuk dat je zoveel spel inzicht hebt, maar een wedstrijd lezen is toch echt wel een must. Zelfs Dolberg snapt dat en die heeft een stuk minder ervaring. De spaarzame momenten dat hij een bal voorin wist vast te houden of te veroveren was hij ook bezig met temporiseren en wachten op aansluiting. Ziyech legt werkelijk waar in elke bal die voor zijn voeten valt 100% risico. Nooit ff simpel, ff wachten op aansluiting. Nee hup naar voren, aktie maken en alle risico mogelijk. Fantastisch als het lukt, dom en gevaarlijk als het mislukt. Loopt hij af op vier man, niet ff inhouden en wachten, nee hoppa we gaan er vol voor want als je er twee uitspeelt is het een 100% kans, dat iedereen van zijn vooruit in zijn achteruit kan als je de bal verspeelt en er flink wat mensen totaal niet in positie staan maakt niet uit.

Kwaliteit is er wel , anders speel je niet twee keer gelijk tegen de nummer 3 van Frankrijk. Maar het lijkt de ontbreken aan slimheid en juist bij spelers waar je dat wel van mag verwachten. Verwacht ook wel dat Keizer hierin gaat door selecteren en dat een Schone binnen no time op de bank zit en dat een Ziyech keihard gewezen gaat worden op beter zijn momenten kiezen. En Younes gewoon kan vertrekken. Keizer had het over Neres nog niet vol brengen omdat hij slimmer en beter moet gaan mee verdedigen, als je dan ziet wat Younes doet dan kan dat nooit lang meer duren voordat die weg is.

3 augustus 2017 om 08:21

Blij met jou realisme. Hoe vervelend ook, maar we moeten toch gewoon al jaren constateren dat een NL club niks te zoeken heeft in de CL? Er nipt uit gaan tegen de nummer 3 van Frankrijk als nummer 2 va NL is geen schande.

Elk jaar is Ajax bij aanvang van het seizoen niet op sterkte. Dit jaar al helemaal niet. Dit mogen we TD Overmars best verwijten. Een prima verkoper, maar een slechte inkoper..

3 augustus 2017 om 02:17

Het is meer zijn timing. Hij heeft een afwachtende houding en dat heeft Ajax al een paar keer genekt. Vorig jaar met Ziyech en dit jaar met de huidige ploeg en de jacht op die Braziliaanse gozer.

Wat dat betreft ben ik wel blij met Van Geel, die gaat als een kat op zijn doel af.

3 augustus 2017 om 02:47

@dani17

Overmars is niet afwachtend geweest op Richardson van Fluminense. Hij heeft maandenlang onderhandeld maar werd overboden door watford die meer salaris bood dan het salarishuis van Ajax toe staat en bereid was om over de 12 miljoens limiet te gaan.

Overmars kan daar verder niets aan doen, hij bepaald de restricities niet, die zijn opgelegd door de commisarissen° die de continuiteit van de club bewaken.

3 augustus 2017 om 07:52

Richarlison kan ik Overmars niet aanrekenen, wel het feit dat we achterin twee backs hebben die meer in het midden moeten spelen. Ook Schone heeft z'n beste tijd gehad. Zeker in Europa. Nouri is weggevallen dus Ajax heeft ook nog een middenvelder nodig. Ik denk dat het bestuur gewoon weet dat je in de CL niks te zoeken hebt. Men gokt en kijkt of de jonkies het redden. Helaas dus niet...

3 augustus 2017 om 09:42

Alsof Overmars, of welke TD voor Ajax dan ook de transfermarkt kan dicteren. Die is open tot augustus en over het algemeen gebeurd er veel op het laatst, Neymar wordt nu dik verkocht en dan gaan er allerlei verschuivingen plaats vinden en transfers. Overmars kan er weinig aan doen dat de start van de competitie voor het einde van de transferdeadline ligt.

Een Ziyech wachte wellicht zijn opties af en was daarnaast ook nog niet ingespeeld op dat moment, de alom geroemde Bosz durfde het ook nog niet aan op AM in het begin, hij had took te weinig loopvermogen op dat moment.

Van geel laat de opleiding gewoon kapot gaan, Overmars gebruikt de opleiding en voert een toekomst gericht beleid, een aankoop als de Jong, Dolberg of Onana, zulke perfecte aankopen, die heb ik van Geel nog niet zien doen.

3 augustus 2017 om 10:22

@lausho
Jorgensen? Pelle? Berghuis? El Ahmadi? Elia? Vermeer? Jones?

Inzake Ziyech werd hij pas na de voorronde CL ingekocht op het laatste moment. Dan ben je gewoon te laat, net zoals dit jaar waarbij je zonder degelijke backs de voorronde CL ingaat. Blijkbaar kan hem CL voetbal weinig schelen, dat is iets wat je hem als ajacied zeker mag aanrekenen.

3 augustus 2017 om 13:10

Inderdaad, allemaal geen jeugd aankopen die doorgegroeid zijn, dat is namelijk waar Overmars sterk in is en ook beleid is bij Ajax. Bij Feyenoord ligt dat allicht anders, dan kun je ze dus totaal niet vergelijken. Overmars haalt wel veel meer rendement op zijn aankopen, Dolberg is meer waard dan Jorgensen en was goedkoper qua inkoop, Jorgensen gewoon een goede aankoop daar niet van, waar ook rendement op gehaald wordt, maar dat wordt hooguit 15 miljoen winst, Dolberg heeft de potentie voor 40 miljoen.

Dat is gewoon niet hoe de markt werkt, die loopt tot het einde door, wat kan leiden tot inkopen na de voorrondes in Europa en zoals gezegd moet aankopen toch even wennen, waardoor ze niet meteen 100 zijn. Is niet de schuld van Overmars, heeft iedere TD van Ajax last van.

3 augustus 2017 om 14:03

Nogal selectief van je. Volgens mij hebben we met de aankopen van st. Juste en Amrabat (haps in mindere mate) ook een investering voor de toekomst gedaan. Ook Overmars kent missers betreft Cassiera en Sinkgraven.

Verder moet je niet kijken tot wanneer de markt open is, maar wanneer het seizoen voor jou als club begint. Voor Ajax is dat voor de voorrondes CL. Je hebt er bar weinig aan als je gaat wachten tot 31 augustus.

3 augustus 2017 om 14:46

Toch heeft van Geel met minder financiã«le armslag de laatste
2 jaar, beter geinvesteerd in de eerste selectie van Feijenoord.
Ajax doet het qua inkopen voor de jeugdselectie juist weer
beter. Maar je hoeft voor het eerste elftal maar een viertal
plaatsen in het elftal kwalitatief aan te passen, en je kunt ook
meedoen in CL. En echt niet voor spek en bonen. Juist daarin
schiet Overmars tekort. En niet voor het eerst. Zijn zuinige
houding heeft Ajax dan wel geld opgeleverd - kwam meer geld
binnen dan dat er uit ging - maar heeft ook geld gekost. Hoeveel
is nooit te achterhalen, maar met tijdig volwaardige selecties
was je in Nederland de laatste jaren vaker als eerste geã«indigd
en had je direct door kunnen stromen in de poulefase CL. Tel uit
je winst. Met ook nog eens een grotere (financiã«le) voorsprong
op PSV en Feijenoord. In dat opzicht heeft Overmars dus gefaald.

3 augustus 2017 om 02:44

Dat ben ik niet met je eens, er vertrokken twee basisspelers. Klaassen is vervangen door Donny van de Beek en Traore is vervangen door Kluivert / Neres. De rest is niet gewijzigd. Je kan beargumenteren of er meer spelers voor de breedte nodig zijn, maar Ajax heeft altidj nog jong Ajax. Breddte aankopen wil Ajax liever zo min mogelijk doen om de spelers in jong Ajax een vooruitzicht op het erste elftal te laten hebben.

Daarmee is Ajax dus niet verzwakt, ze zijn er juist op vooruit gegaan want alle spelers zijn ingespeeld.

Overmars is geen slechte inkoper, hij zit alleen vast aan een salarishuis en een transferlimiet van 12 miljoen euro. Dat is de bandbreedte waarin overmars moet opereren. Dan wordt het alstig een speler suit het eerste te vervangen door een betere speler want die zijn al snel duurder dan de 12 miljoen euro limiet.

3 augustus 2017 om 06:47

Overmars is dus wel de schuldige want vorig seizoen was het probleem precies hetzelfde op de linksbuiten, linksback en verdedigende middenvelder. Dat zijn de plekken die problemen opleveren en wat gebeurt er in de transferwindow? Er is nog steeds geen linksbuiten bij de linksback gaan ze een huurling terug halen die ze eerst al gemeld hebben dat er geen toekomst voor hem is bij Ajax. Je had die 3 posities moeten versterken met basiskrachten en je was gewoon 100% doorgegaan. Nogmaals linksback was redelijk makkelijk te versterken met iemand die daar wel hoort in de vorm van Haps die had je voor 6 miljoen en had je eventueel met verkoop van Sinkgraven goed binnen kunnen halen en ga je er al veel op vooruit. De linksbuiten en verdedigende middenvelder zijn iets lastiger.

3 augustus 2017 om 07:21

Hou toch op met te zeggen ze zijn er op vooruit gegaan , met Veltman en Viergever kan je op dit niveau toch niet meer aankomen nu zie je toch dat dit geen eredivisie is , het probleem bij Ajax begint achterin van daaruit ga je opbouwen maar wanneer gaat Ajax eens in zien dat je verdedigers moet halen die kunnen verdedigen als za dat eens gaan doen dan sta je er beter voor als nu , de enige die kunnen verdedigen zijn Sã¡nchez en de Ligt ongelofelijk .

3 augustus 2017 om 09:44

Ajax is flink beter, je moet wel een zelfde referentiepunt nemen als vorig jaar, de Ligt, Kluivert waren er toen nog niet. Dolberg en Onana hadden nog geen wedstrijd gespeeld en van de Beek was nog niet zo ver als nu.

3 augustus 2017 om 06:12

De selectie is wederom niet op orde. Tegen Rapid en Rostov gebeurt exact hetzelfde. Er wordt niet geã«valueerd bij Ajax en daardoor niet geleerd van fouten. Selectie niet op orde en geen plan B. 4-3-3 is heilig.
Wanneer Overmars eens eruit? Overmars heeft iemand nodig die hem gaat helpen. Anders gebeurt volgend jaar weer hetzelfde

3 augustus 2017 om 07:54

Of ze laten de CL expres lopen omdat ze weten dat we hoe dan ook daar niks te zoeken hebben.

3 augustus 2017 om 08:10

Miss laten ze de EL nu ook wel lopen. Anders ook weer geen titel.

3 augustus 2017 om 11:23

hansje 1969, Ik geloof ook echt dat je de markt anders moet lezen. Spelers zijn best bereidt om naar Ajax te komen alleen niet in de maanden Mei,juni of Juli. De eredivisie is gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Echter als die desbetreffende speler in Augustus nog niet gepolst is door een club uit een grotere competitie dan pas willen ze nadenken over de Eredivisie. Dat probleem is herkenbaar en gebeurt al jaren. Ben het wel mee eens dat Ajax voor de voorrondes alles er aan moet doen om dit te voorkomen.

3 augustus 2017 om 14:57

@jakethecatman
Als we naar de voorbeelden Duarte en moisander kijken dan deed overmars hetzelfde. Beide hadden de gehele voorbereiding gemist. Moisander had zelfs met AZ al tegen Ajax gespeeld. Maar ook dit caliber spelers werden pas eind augustus binnengehaald. Zelfde geldt voor zimling. Spelers die echt ook wel eerder waren gekomen. Dit zijn voorbeelden waaruit blijkt dat het gewoon niet goed gaat.
Nadeel van tot het laatst wachten is dat de prijs meestal omhoog gaat

3 augustus 2017 om 08:19

Onzin in mijn optiek. Er is bijna niks vertrokken en wat vertrokken is, is intern goed opgevuld. Vorig seizoen zei iedereen; als we dit bij elkaar houden winnen we alles..... NU is het weer allemaal waardeloos?
We moeten gewoon inzien dat de voorronde CL te hoog gegrepen is voor een NL club.

3 augustus 2017 om 08:47

Klaassen wordt prima vervangen door Van de Beek
Met Van Leer heb je een betere reservekeeper dan met Boer
Met Huntelaar heb je een betere reservespits dan met Casierra
En Dijks is teruggehaald

Tot zover de verbeteringen !

* We hebben nog steeds geen goede linksback. Sinkgraven was een noodverband en Viergever is dat nu.
* Met Younes hebben we een leuke draaitol op de linkerflank, maar dat is een speler met een heel laag rendement
* Veltman is allesbehalve een zekerheidje op rechtsback. Vorig seizoen had hij nog een geduchte concurrent, nu zit daarachter een jeugdspeler, die het nog niet kan behappen.
* Verder zijn er behoorlijk wat spelers weg gegaan: Klaassen, Traore, Riedewald, Tete, Westermann, Serero, Boer en niet in staat om te spelen; Nouri

Daarom zou ik Van der Wiel halen plus een linksback en linkerspits. En dan heb je voor de bank: Van Leer - Zeefuik - Veltman - De Ligt - Dijks - Mazraoui - Schöne - Sinkgraven - Neres - Huntelaar - Younes - Cerny

Onana
Vd Wiel
Sanchez
Viergever
aankoop
De Jong
Vd Beek
Ziyech
Kluivert
Dolberg
aankoop
3 augustus 2017 om 17:24

@bogarde
Hahaha draaitol younes. Dat is een mooie omschrijving. Net de man die niet weg mag van Overmars. Ik irritteer me mateloos aan Younes. Rendement 0.0001.
RB LB en links buiten zijn hard nodig. Maar met Nouri en Klaassen ben je twee middenvelders kwijt. Ik zou toch graag een middenvelder zien met verdddigende kwaliteiten. Missen we die niet ook?

3 augustus 2017 om 09:36

Het basiselftal is gewoon goed, spelers zakte bij vlagen door hun ondergrens, met name het middenveld en Younes in verdedigend opzicht, verdediging werd toen compleet overlopen. In de breedte mag er wat bij, maar de breedte heb je in het begin minder nodig omdat de meesten nog fit en blessurevrij zijn. Voor het resterende seizoen kom je wel tekort in de breedte, maar onderschat de opleiding ook niet, daar komt ook het een en ander weer aan.

Verder slechte inkoper? Ziyech, Sanchez, Dolberg, Onana, de Jong, Younes, Huntelaar, van Leer zijn prima aankopen.

Normaal gesproken zou je toch zeggen dat je leert uit het verleden..
Slappe hap weer dit...

3 augustus 2017 om 00:39

Juist geen slappe hap. Hij legt de vinger op de zere plek.

We moeten nu niet allemaal dramatisch gaan doen, Nice is door en dat is balen maar het was kantje boord, dus om nou heel negatief te worden vind ik te ver gaan.

3 augustus 2017 om 01:09

Ik vind dat je er best erg negatief over mag zijn hoor! Ajax had niet moeten verliezen en dat het kantje boord is maakt het alleen maar erger. Frenkie de Jong en Schone zijn voetballend zeer sterk maar in de ring stellen zouden ze niets voorstellen daar mis je toch echt een middenvelder die beter kan verdedigen dan aanvallen! Ook achterin zijn er geen opties vandaag zit er ook geen 1 centrale verdediger op de bank. Gewoon wat meer verdedigend op het middenveld spelen, een 5-3-2 systeem of een extra slot op de deur gooien na die 2-1 zou naar mijn mening al een groot verschil zijn. Zo'n Casemiro is ook geen Kroos of Modric maar wel een winnaar en daardoor win je zulk soort wedstrijden. Dit is zo'n zonde!

3 augustus 2017 om 03:12

Wat moet Ajax nou met dit soort adviezen. We moeten ons unieke spelsysteem overboord gooien. We moeten stoppen met tehcnische middenvelders maar ons richten op fysieke middenvelders.

Waarom moet er een extra verdediger op de bank? Er staan al twee backs in het veld die prima centraal kunnen spelen. Kunnen zo van positie wisselen inden het noodakelijk is.

En waarom? We konden over twee wedstrijden niet winnen van de nummer drie van Frankrijk. Verslagen omdat in de CL uitgals dubbel tellen bij een gelijke stand over twee wedstrijden.

Vind je het erg dat we niet naar je luisteren, met onze visie en ons systeem haalden we verleden jaar de finale EL. Geef maar wat advies aan je eigen club, die hebben al moeite om zich te plaatsen voor de EL tegen een club waar nog nooit iemand gehoord had.

3 augustus 2017 om 08:13

En met datzelfde systeem had je er vorig jaar ook gewoon tegen zowel Schalke als Lyon uit kunnen vliegen door alle risico's die je met dit systeem loopt.
Iedere club mag zijn eigen systeem hanteren en dat geldt ook voor de eigen visie maar vindt het dan niet gek dat je regelmatig tegen een zeperd aanloopt.

3 augustus 2017 om 09:44

Ajax moet helemaal nergens mee gaan stoppen! Maar wat spelers op de bank of in de basis die zo'n wedstrijd voor je kunnen winnen zijn zeer belangrijk aangezien je het toch over een slordige 15 miljoen hebt en ik hoef jou niet uit te leggen hoeveel dat voor Ajax is!

Een extra verdediger is naar mijn menig zeer belangrijk aangezien Sinkgraven altijd geblesseerd en is en van Dijks en Zeefuik word je nou ook niet bepaald vrolijk!

Niet verslagen omdat uitdoelpunten dubbel tellen maar omdat je het zelf weggeven hebt.

Ook vorig jaar in de El ging het tot 2 keer toe bijna mis maar daar heeft Ajax blijkbaar dus niet van geleerd en ook in de finale had je niet moet komen om te voetballen maar om te winnen!

Als je gister een jongen als Nigel de Jong erin had dan was dit niet gebeurd misschien die 1-0 maar die 2-1 zeker niet! In zo'n wedstrijden moet Ajax gewoon even aan winnen denken in plaats van aan voetballen het is sowieso vrij dom om gelijk vanaf het begin al zo veel ruimte tussen de verdedigers en keepers te laten.

3 augustus 2017 om 07:21

Bij Ajax leren ze niet. Hetzelfde dat tegen rapid gebeurde, gebeurde vorig jaar tegen Rostov en nu tegen Nice. Overmars ziet het aan en mag doorgaan met het niet op orde hebben van de selectie. Weer chaos in de verdediging en geen plan b en maar naã¯ef doorgaan met 4-3-3. Geweldig volgend jaar zal weer hetzelfde zich voordoen. Ze leren dus inderdaad niet

Eigenlijk ben ik blij dat dit Ajax komend jaar niet naar Bernabeu of het Parc des Princes moet. Daar kan je echt heel erg op de broek krijgen als je zo speelt als vanavond. Laat ons maar spelen tegen het kaliber AA Gent, Udinese, FC Sion. Dan heb je als supporter soms nog eens het idee dat je club kan winnen internationaal.

3 augustus 2017 om 00:56

Je hebt helemaal gelijk.
Ik ben dan wel PSV'er maar het spel van Ajax is te naïef. En van psv gewoon uitermate slecht.
Als Ajax met zo n soort tactiek op bezoek gaat bij Psg, real , barca , Bayern , Chelsea , city , juve , napoli, Monaco , porto , Benfica , Dortmund , atletico dan worden ze compleet afgeslacht. Je kunt niet zo aanvallend spelen als je Ajax bent, dan is het beter om lekker in el te voetballen wat geen schande. Ajax kennende voelen ze zich te groot om van spel type te veranderen dus el is prima wanneer je zo wilt spelen met dit materiaal.ik ben opzich wel van van de opvatting maar ja dat gaat gewoon simpel niet in de cl tegen topper of de bijna toppers

3 augustus 2017 om 03:15

Ajax heeft gespeeld tegen clubs als Barca, Real en City. Ja bij Real werden we geslacht maar tegen Barca haalde we gewoon een prima resultaat en bij City al helemaal.

Wat heb je eraan om met zijn allen voor de goal te liggen, alleen mar overtredingen te maken en dan alsnog via penalties eruit gegooid te worden zoals PSV dat doet?

Of de EL maar lastig te vinden en dergelijke wedstrijden te benaderen alsof het je echt helemaal niks kan schelen zodat je kansloos in de poule fase naar huis gestuurd wordt of je geeneens kwalificeert tegen een semi profploeg?

Nee dan liever ons eigen unieke systeem, vol op de aanval en hoge pressing. Leverde ons verleden jaar nog een finale plaats EL op en daarmee schakelde we vandaag bijna Nice uit, de wedstrijd duurde maar een kwartiertje te lang.

3 augustus 2017 om 06:42

Keizer zei iets veel belangrijkers. Hij zou het wel willen dicht timmeren, maar dat kunnen de jongens niet. Dan gaat het fout. Zag je gisteren dus gewoon gebeuren, die 2-1 compact uitspelen zat er niet in. De schuldige hiervan is Bosz, want een voorsprong goed uitspelen ging vorig seizoen al fout, waar Ajax het na fantastische thuiswedstrijden tot twee keer toe bijna weggaf in de uitwedstrijden. Dat is dus niet iets opeens van gisteren. Kunnen we wel roepen ja selectie niet op orde en keizer is te groen, maar solide verdedigen is er vakkundig uitgesloopt. Het moest aantrekkelijker, op de helft van de tegenstander en aanvallend en een ieder die daar niet aan voldeed mocht moven.

Ik heb een stuk meer vertrouwen in keizer nu dan bij zijn aanstelling. Ik zag gisteren een Ajax dat opeens wel opportunistisch kan spelen en niet doorgaat in hetzelfde als het moet. Kwam nog een grote kans uit ook, dat younes daar totaal niets mee doet, kan keizer vrij weinig aan doen. Ik zag een trainer die ingrijpt als het niet loopt. In de eerste 20 minuten door Schone aanwijzingen te geven waardoor we iets meer controle kregen, vervolgens slaat de vlam in de pan na de solo van Kluivert.
Stemt mij allemaal wel tevreden. Dat we eruit vliegen is klote, maar die manier waarop is echt verre van de voorgaande seizoenen niet een complete afslachting en dat tegen een sterkere tegenstander dan voorheen.

3 augustus 2017 om 08:15

Tegen Barca en City werd een goed resultaat behaald omdat er met een ander systeem gespeeld werd. Dat was onder de Boer, niet onder Bosz.

3 augustus 2017 om 11:13

tja dat mag je vinden, PSV had tenminste wel de poule fase overleefd, iets wat ajax al een lange tijd niet is gelukt.

Ja in de EL zijn de ver gekomen maar goed dat zijn ook precies de tegenstanders die ik bedoel. Daar kun je wel vaak het spel spelen wat ajax graag wil. Nice is een niet te onderschatten ploeg en tegen Nice zou je het kunnen proberen helaas heeft het fout uit gepakt. Het argument; helaas duurde de wedstrijd een kwartiertje te lang??? wat is dat nou.. je weet toch dat voetbal 90 minuten duurt?? Maar goed tegen grotere tegenstanders kan het niet. Dus al met al, mooi dat ajax el gaat spelen dan kunnen ze met hun geliefde spel ( waar niks mis mee is) wedstrijden winnen.

En wat jij zegt over we hebben barca verslagen en city, ja dat klopt. Maar toen speelde ajax bij lange na niet zo aanvallend. ( onder frank) en barca was toen al geplaatst vriendelijke vriend.

3 augustus 2017 om 11:15

precies wat jij zegt idd.
Veel ajacieden geven dit aan maar ze beseffen volgens mij niet dat dit weer een lange tijd geleden was onder een andere trainer die bij lange na niet zo aanvallend speelde. Frank dacht zelf van wel maar dat was natuurlijk niet. Cocu denkt precies het zelfde als frank, maar ook psv speelt bij lange na niet zo aanvallend.

3 augustus 2017 om 12:37

zo uniek is het systeem niet hoor zijn meer ploegen die het doen echter die hebben meer kwaliteit dat is het grote verschil. Misschien is hiermee wel aangetoond dat de finale vorige jaar een gelukkig incident was

3 augustus 2017 om 13:07

Ik zeg ook niet dat het systeem uniek is. Alles behalve dat, alleen bij ajax denken ze dat ze de enige zijn die zo speelt of hebben verzonnen. Dat is natuurlijk niet waar.

Precies het is inderdaad geen toeval meer. Dit gebeurde in het verleden ook al vaak genoeg. Het is aan Ajax om daar wat aan te doen. Misschien toch eens beginnen met op tijd gerichte aankopen te doen. Allemaal leuk en aardig die aanvallers en talenten die Ajax koopt of interesse in heeft. Maar kijk ook eens naar de verdediging of naar een speler die het vuurtje eens kan op stoken, een type Nigel de Jong. Cruijff haalde ooit eens ene Jan Wouters naar Ajax .......

3 augustus 2017 om 03:19

Ja en dat hebben we dus gedaan, er werd naar types zoals jij geluisterd. Toen kwam Gudelj om het nodige gif te brengen op het middenveld, nou dat was een feest.

Verleden jaar kwam Bosz, die wilde alleen nog maar technische spelers hebben en aanvallend met hoge pressie spelen. En voila, we stonden in de finale EL. We wonnen van clubs zoals Schalke, Celta en Lyon. Ajax werd in Europa overladen met compimentjes een een club als Dordtmund wist niet hoe snel ze onze trainer moesten overnemen.

En hoe deed PSV het verleden jaar in Europa met hun defensieve middenvelders? Staan de clubs nou ook in de rij om Cocu met zijn defensieve spelopvatting over te nemen?

3 augustus 2017 om 08:19

Speedy, je weet zelf toch ook dat Bosz zeker niet de eerste keus was bij Dortmund? Eerste keus was namelijk ene meneer Favre. In het dagelijks leven is ie trainer van Nice en dat is de club die gisteren Ajax uitschakelde.
We zullen het dit seizoen gaan zien of Ajax weer heel ver gaat komen in de EL of dat ze nu wat minder mazzel hebben.

3 augustus 2017 om 09:41

Types zo als.mij haha ....ik heb het over gerichte aankopen ,die aankoop die jij opnoemt is dat dus duidelijk niet. Je wilt de Jong toch niet vergelijken met zo'n knus of wil jij beweren dat Gudjel het zelfde heeft gebracht als Wouters. Dat verteld mij genoeg over je. Maar ja jij zal er wel een goede kijk op hebben.
Ajax moet er voor waken dat de finale plaats van vorig jaar geen uitzondering was. Je moet verder kijken en vooruit gaan .
Thuis was Ajax in de EL onverslaanbaar, maar uit een wereld van verschil. De EL finale gezien....als makke schapen naar de slachtbank. Wat een anti climax was dat of zie jij dat weer anders...

3 augustus 2017 om 11:29

Zo'n type speler miste Ajax gisteren inderdaad en ook in de finale afgelopen seizoen. Helaas heeft Ajax zo'n speler maar een paar wedstrijden per jaar nodig en in de andere wedstrijden voegt ie niets toe en kun je beter een voetballende speler daar hebben staan.
Ajax en zo'n speler van dusdanige kwaliteit willen dat niet doen voor pak hem beet 6 wedstrijden per jaar. De laatste speler die Ajax hiervoor had was een Poulsen die zich ook nog schikte in zijn rol. Die heeft Ajax helaas niet nog een kunnen vinden.

3 augustus 2017 om 12:02

Kijk maar eens wat er op het middenveld rond liep toen Ajax een Europese prijs won. Een Davids een Wouters. Het Ajax uit de jaren 70 kon een wedstrijd op slot gooien . Maar ja .....Als zelfs de heer Cruijff een speler als Wouters haalt . Daar was trouwens ook iemand als van Basten op tegen ....maar check zelf maar eens naar de spelers waarmee Ajax Europese successen haalde. Daar zat altijd wel iemand die wat gif bracht het team op sleeptouw nam. Vorig jaar was dat Klaassen nu is dat een jongen van 18 jaar ....

Het steeds weer terugkerende manco bij Ajax is de zwakte van de rechts- en de linksback, de linksbuiten en somde rechtsbuiten.
Bij herhaling heb ik aangegeven dat ik het werkelijk totaal onbegrijpelijk vind dat Veltman steeds weer de voorkeur geniet bij de technische staf. Men heeft het zelfs gepresteerd om een veel betere speler, namelijk Tete, te verkopen. Hoe kan iemand beweren dat Tete geen veel betere speler is?!
Viergever is eveneens een te zwakke speler voor Ajax en Younes is zelfs niet goed genoeg om bij een middenmoter in de eredivisie te mogen spelen!
Begint Kluivert in de basis, dan is dit goed voor maximaal éã©n uur, maar daarna moet hij wel worden vervangen omdat een hele wedstrijd spelen nog teveel van het goede is. Onze Braziliaanse stand-in is echter ook geen hoogvlieger.

Al met al: dit was het weer en Veltman? Ach die zal wel weer zijn partijtjes blijven meespelen en nu zelfs als aanvoerder. Te gek voor woorden!

3 augustus 2017 om 03:00

@nac72

Hou toch eens op met dat Tete gedoe. Verdiep je er nou gewoon eerst eens even in. Ajax kan het zich niet veroorloven om een speler met nog een enkel contracts jaar niet te verkopen omdat je dan geen transfersom ontvangt. Het is echt heel eenvoudig.

En Youens niet goed genoeg voor club in de middenmoot zoals Groningen en Heracles? je vind echt dat die beter linksbuitens hebben? Waar bezeer je dat dan op, op hun statistieken in de eredivisie of op je onderbuik gevoel?

Neres kan wel degelijk een hoogvlieger worden echter die jongen is pas een paar maanden in Nederland, moet nog wennen aan de taal, de cultuur en het weer. Plus het gemis van zijn ouders, verder familie en vrienden en bekende. Dat is allemaal niet zo makkelijk dus zal je geduld moeten hebben. Daarnaast moet hij zich aanpassen en leren mee te verdedigen, iets wat aanvallers in Brazilie niet doen.

Veldtman speelt rechtsback omdat we geen betere rechtsback hebben. De zoektocht heeft nog niets opgeleverd. Maar als jij ons kan tippen met een rechtsback die we moeten halen, heel graag en die binnen ons salarishuis past, heel graag.

3 augustus 2017 om 08:21

Speedy, als Ajax het zich niet kan veroorloven om een speler met een contractjaar niet te verkopen, waarom moet Dijks dan blijven?

3 augustus 2017 om 08:46

(speedyafc)
Je kunt wel zeggen dat Veltman onze beste rechtsback is maar hij is daar neergezet onder Bosz wat al lachwekkend was in mijn ogen bij Ajax moeten ze is een keer af want dat gelul dat back moeten kunnen aanvallen dat is ooit begonnen onder Michels met Krol en Suurbier met een verschil die waren aanvallend maar wat ook heel belangrijk is die konden ook heel erg goed verdedigen , en juist dat missen Veltman en Viergever ja op eredivisie niveau vallen de fouten niet zo op maar op Europees niveau komen die tekortkomingen aan het ligt en worden onmiddellijk afgestraft en kijk de wedstrijd maar terug Veltman is schuldig direct en indirect aan beide goals, en wij worden altijd afgeserveerd als we wat over Veltman zeggen maar dat interesseert mij geen moer maar zolang Ajax doorgaat met dit soort incapabele verdedigers wordt het nooit wat , wel weken bezig zijn met een Braziliaan die toch weer net niet kwam maar weken met verdedigers bezig zijn heeft blijkbaar geen prioriteit maar zoals een bouwvakker altijd zegt met een huis bouwen begin je ook niet met het dak .

ik ben ook gewoon een trouwe supporter hoor die er elke week zit maar dit is al jaren zo , verdedigen bij Ajax is een ondergeschoven kindje sterker nog een vies woord en als ze dit seizoen zo naã¯ef blijven spelen dat wordt het weer een heel moeilijk seizoen nu had je de kans om de play offs te halen maar door ons slechte verdedigen zijn we weer terug bij af , en kunnen nu op zoek naar 2/3 goede verdedigers en we zitten 2 weken voor de competitie ongelofelijk .

3 augustus 2017 om 14:11

Ik heb het over spelers die het Ajax-shirt waardig zijn en niet over het wel/niet aanvullen van het enorme banktegoed van de club Ajax.
Jij stelt ondermeer dat Ajax geen betere speler als rechtsback heeft dan Veltman. Hier heb jij wellicht gelijk in, maar het gaat mij niet om wat men aan spelers heeft voor die plaats, maar om een speler die men zeer kort geleden wel had, namelijk Tete ! Deze speler had meer inzicht, meer overzicht, meer techniek en was ook in de aanval veel beter dan de beperkte speler Veltman.

Younes is een te zwakke speler voor de selectie van Ajax. Ik voorzie dat hij binnenkort alsnog wordt verkocht en zo niet, dat zijn positie binnen Ajax door een betere voetballer zal worden ingenomen.

Neres heeft vele tekorten en zal langzaam een vaste JL-speler worden.

3 augustus 2017 om 06:48

Neres geen hoogvlieger??? Die gast is zo doelgericht dat is echt een prima aanvulling. Gisteren kreeg hij 8 minuten om iets te forceren. Dat is wel erg weinig, maar was die kans van Younes voor Neres geweest, op zekers dat die bal dan op doel was geschoten i.t.t wat younes ermee deed.

Ik snap er niks van. Vorig seizoen heb ik mezelf een paar keer moeten knijpen in mijn arm. Zit ik nu gewoon mee te leven met Ajax? Schitterend spel werd er gespeeld. Thuisduel om te smullen, uitduels met de billen tegen elkaar, maar t was keuk om naar te kijken. Jonge spelers met een enorm potentieel die spelen onder een trainer die niet schroomt druk te zetten op de 16 van de tegenstander.

Natuurlijk gunde ik ze het succes in de competitie niet, ik steun immers een andere club. Maar dat is er eentje die in schril contrast stond te voetballen en t dit seizoen voorlopig niet beter lijkt te gaan doen.

Maar ik snapte ook de euforie van de Ajax fans. Met zoveel potentieel kunnen we nog jaren genieten. Ik snap ook het beleid, waarin slim wordt gekocht en vooral riant wordt verkocht.

Nu zit ik gisteren en vorige week wederom te genieten van het spel, van het opportunisme en van het kantje boord. Maar nu het kwartje verkeerd is gevallen is heel de wereld (fans, maar ook de heren aan tafel bij Jack van Gelder) gitzwart geworden. Ze kunnen er niks van, aankoop beleid is niks, etc.

Ik snap er niks van.

3 augustus 2017 om 11:24

Gelukkig iemand die het ziet. Je bent hier niet afgedroogd zoals je ook vorig seizoen niet domineerde in de EL. Het ging gelijk op en het viel vorig jaar de goeie kant op en nu een keer niet. Geen reden om het hele beleid om te gooien.
Sterker nog, doorgaan met waar je mee bezig bent en vertrouwen houden.

3 augustus 2017 om 13:36

Inderdaad. In Nederland is de tendens om te roepen dat ons voetbal er beroerd voor staat. Dat we realistisch moeten worden en af moeten stappen van de hollandse school. Ik persoonlijk vind dat ajax laat zien, met "bescheiden" middelen gewoon competitief te zijn met de subtop in europa. Op basis van jonge spelers, met gedurfd aanvallend spel en een beleid dat daarop is afgestemd, zonder financieel in de problemen te komen. Je straalt iets uit en dat vertaald zich in de resultaten, niet alleen in de wedstrijden, maar ook in de waarde van de spelers die je opleidt. Hoeveel zou dezelfde Klaassen hebben opgeleverd als Ajax betonvoetbal zou hebben gespeeld?

Dat is de Nederlandse bravoure die ik graag ook bij de andere Nederlandse teams zou zien en ook bij Oranje. Spelen naar de mogelijkheden, maar wel met nadruk op lef, frivoliteit en teamspel. Tja, daar hoort dan bij, dat als je dan tegen die Europese sub-top speelt, dat je er ook uit kunt vliegen. Nipt.

Realisme is voor mij dat je niet moet denken dat je je even kunt voegen bij

3 augustus 2017 om 16:45

En dan vergeten we nog even iets waarvoor je naar het voetbal kijkt: Entertainment!

Het is zeker geen toeval, eerder gebrek aan kwaliteit van on anderen de heer Veltman. Ik heb genoten van de doelpunten van Ajax, echter was er niet echt een structuur te zien in het spel. Daar moet Ajax nog stappen in maken. Straks laten ze aan het begin van de competitie weer de punten liggen.

3 augustus 2017 om 11:26

Onzin, ik geloof niet dat er in de eredivisie een fitter team te vinden is dan Ajax momenteel. Als Overmars nog 3 aankopen gaat doen in de verdediging en aanval dan gaan we gewoon knallen. Ziyech en Donny gaan dit jaar het verschil maken en zorgen dat de titel weer naar Amsterdam komt.

Zoals gewoonlijk hebben twee momenten van veldman ons weer eens een wedstrijd gekost.
En dan nog aanvoerder gemaakt ook..weet niet wat al die trainers in hem zien. Weet wel dat de fans dat niet zien...
Daar naast begint schone toch duidelijk minder snel in zijn handelen te worden

Veldman heeft inderdaad het Ajax dna Te langzaam in de onderhadelings snelheid. Wordt nu toch echt tijd dat men in gaat grijpen bij Ajax. Al diverse malen van hem gehoord dat men niet goed aan de wedstrijd begon. Hij vergeet er wel telken male bij te vertellen met hem voor op. Hoe lang blijft men nog door gaan met die onzin. Wanneer gaat men nu eens inzien dat voor dit niveau Veldman en Schone snelheid tekort komen. De talenten voor die posities heeft men al de deur uit gejaagd. Wie van het technisch hart gaat dat eens inzien.

Volgens mij ligt het iets anders. Bij Ajax lijkt men er niet naar te streven om de 0 te houden. Dat breekt de club nu op. Dat zit in het DNA van de club. Het toppunt op dat gebied was Rapid Wien. Overigens denk ik dat de belangrijkste oorzaken van dit verlies de moeilijke voorbereiding na het incident met Nouri en de relatief zware loting, want Nice is min of meer gelijkwaardig aan Ajax, blijkt ook door 2 keer gelijkspel waarbij uitdoelpunten de doorslag geven. In de EL zat het qua loting ook wel erg mee, niet dat dat de prestatie minder maakt, maar het viel eigenlijk heel goed waarbij Ajax ook lang fit bleef.
Er zullen nu toch wel versterkingen komen, waardoor ik hoop op het landskampioenschap.

Johan Cruijff zei altijd: "je moet zorgen dat je altijd 1 goal meer maakt dan de tegenstander" Hoe meer doelpunten er worden gemaakt, des te hoger is de amusementswaarde.
Ajax is een team met hoge pieken en grote dalen en dat biedt perspectief; aan de pieken kan je zien hoe goed het team in de toekomst kan worden als je de dalen oplost.

Waarom doet iedereen zo negatief? Twee keer gelijk tegen Nice met voldoende kansen en mogelijkheden om wel door te gaan, is voor mij geen schande en gezien de omstandigheden met Nouri. Vergeet niet dat Nice op papier beter is dan een Lyon en Schalke. Uiteraard is er nog werk aan de winkel en kan het beter maar ik heb best genoten van Ajax deze 2 wedstrijden. Een linksback zou ik wel wenselijk vinden en Viergever terug centraal, en de Ligt iets meer laten wennen en rijpen. Nu al basis op je 17de vind ik te jong. Younes wel weer ongelukkig maar zag hem hard werken in verdedigend opzicht. Schone vond ik wel het minste spelen.

3 augustus 2017 om 12:23

Omdat het zo jammer is dat iedereen ziet waar het aantoonbaar
beter moet;-). Dus tijdig investeren in kwaliteit en een goede coach
aanstellen. Zo moeilijk is het dus niet, maar ja, dat technische hart...

Afgelopen seizoen toen veltman geshortsr of geblesseerd was . Toen speelde tête. We hebben het gezien tegen Lyon en andere clubs het ging veel beter achterin. Maar dit bestuur luistert naar de commercie . Dus Ajax krijgt het zeer moeilijk Dit jaar

Veltman was er meestal zelf bij. Ook gisteravond, en eerlijk is eerlijk
dit soort spelers moet je ook niet willen zien in de Champions League.
Ajax ontbeert een nummer 6, een goede links- en rechtsback, een
betere linksbuiten en een tactisch slimme trainer. Dit krijg je als je
maar meent dat goedkoop best ook goed kan zijn. Meestal is
kwaliteit wat duurder. Een eigenzinnige trainer en echt goede spelers.
Met dit kleffe en kwaliteitsarme technische hart krijg je dus wat je
verdient, en dat is jammer, want met een paar versterkingen en een
goede coach kan Ajax probleemloos meedoen in de CL. Maar ja,
als je nu de naam van der Wiel hoort als nieuw transferobject, naast
het opwaarderen van Dijks, weet je dat de volgende stap niet gemaakt
wordt. Edoch, de bonus is binnen voor de heren beleidsbepalers....

Erg jammer allemaal. Zoals velen hier al hebben vermeld was het de aanvoerder himself die gezocht werd door de tegenstander en achteraf blijkt dat dit een goede zet was van Nice. Je ziet echt aan alles dat Veltman geen rechtsback is en erg ongemakkelijk speelt op die positie.

Ik begrijp niet dat ze een zwakke schakel aanvoerder hebben gemaakt bij Ajax, ik zou altijd een bepalende speler aanvoerder maken. Je ziet nu al dat de Ajax-supporters vragen om een nieuwe rechtsback en graag Veltman op de bank willen hebben. Echter kan de coach Veltman onmogelijk wisselen aangezien hij hem aanvoerder heeft gemaakt. Deze ongemakkelijke situatie zou je nooit hebben als je een bepalende speler als Ziyech aanvoerder maakt, spelers als Schone en Veltman kun je altijd tweede of derde aanvoerder maken. Ik weet dat Ziyech nog maar een jaar bij Ajax speelt en dat een aanvoerder als Davy Klaassen de ideale situatie is, maar ik denk dat jonge spelers eerder luisteren naar Ziyech dan naar Veltman die fout op fout maakt.

De grootste fout die ajax afgelopen tijd gemaakt heeft. Veldman een nieuw contract aanbieden. Wat een waardeloze verdediger is dat zeg. De echte voetballers met verdedigende kwaliteiten laten we zo weg gaan Tete, Riedewald. Deze 2 hadden ze moeten houden en Veldman laten vertrekken..

Hij moet afrekenen met zichzelf en vertrekken . Door hem loopt Ajax de champions league mis . En verloren ze afgelopen seizoen een paar cruciale wedstrijden . Dus wegwezen Veltman

Ik ben absoluut geen kenner, echter wel een groot Ajax liefhebber. Gisteravond de wedstrijd gezien en wederom valt het op dat een aantal spelers gewoonweg kwaliteit te kort komt op dit nivo mee te komen. Onbegrijpelijk dat de technische staf blijft volharden in het opstellen van Younes, Veltman, Viergever en Schöne. Wil Ajax echt een stap voorwaarts willen maken dat moet de portemonnee getrokken worden. Zo niet, dan blijft het gerommel in de marge en zullen de gestelde ambities (reeds gereduceerd tot een) never te nooit gehaald worden. Helaas, naar mij zal niet geluisterd worden.

Ik vond Nice een betere instelling en vechtlust hebben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren