Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heerenveen krijgt wind van voren: ‘Blijkbaar kun je beter een klootzak zijn’

Laatste update:

Henk Timmer, de zaakwaarnemer van Henk Veerman, heeft geen goed woord over voor de houding van sc Heerenveen. De Eredivisionist wilde aanvankelijk niet door met zijn cliënt, maar besloot de optie in het aflopende contract van Veerman toch te lichten. Nu vraagt de club een transfersom voor de spits en werd een eerste bod van zes ton exclusief bonussen van FC Utrecht afgewezen.

Eerder dit jaar bereikte Veerman al een persoonlijk akkoord met Utrecht, maar door de keuze van Heerenveen om zijn contract toch te verlengen ging een transfervrije overstap deze zomer niet door. "Het is belachelijk dat Heerenveen hem op dit moment tegenhoudt", stelt Timmer in de Leeuwarder Courant. "Henk heeft zich altijd keurig netjes gedragen, maar uiteindelijk kun je soms blijkbaar beter bonje maken en een klootzak zijn om wat voor elkaar te krijgen."

"Bij Heerenveen zeggen ze steeds dat Henk een Eredivisiewaardige speler is, maar dat blijkt volgens mij nergens uit. Als je dat vindt, dan stel je hem toch op?", vraagt de oud-doelman zich af. Volgens Timmer veranderde Heerenveen pas van mening toen de supporters zich roerden. "En nu probeert Heerenveen geïnteresseerde clubs dus zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen. Ik vind echt dat het respect ver te zoeken is bij Heerenveen."

Technisch manager Gerry Hamstra gaat niet in op de reactie van Timmer: hij noemt het 'zijn perspectief op de zaak'. In De Telegraaf weigert Hamstra bovendien in te gaan op de onderhandelingen met Utrecht. "Het enige wat ik kan zeggen, is dat Utrecht een bod heeft gedaan en wij hebben gereageerd. Onze houding? Die is zoals deze voor elke speler geldt. Wij weten dat we een club zijn, waarbij er ooit een keer een bod komt op een speler, waar je over moet gaan nadenken."


Ben je het eens met Henk Timmer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerenveen heeft niet voor niets de eenzijdige (samen afgesproken bij ondertekening contract) optie in het contract gelicht. Henk heeft een belangrijke rol binnen het team maar is naar mijn mening te veel bezig om bij elke gelegenheid zijn onvrede te uiten waarom hij geen basisplaats heeft. De club hoeft Henk echt niet voor een appel en een ei van de hand te doen. Bij een gepast bod wil Heerenveen heus wel meewerken lijkt mij.

1 augustus 2017 om 10:11

Dan moet je niet eerst zeggen dat zijn contract niet verlengd wordt en vervolgens als hij een club vind toch maar die optie lichten. Dat is zeker niet chique.

1 augustus 2017 om 10:46

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan tussen Heerenveen en Veerman als de transfer afketst. Wordt dan nog wel een karwei om eea weer te lijmen. Zouden ze dan nog 600.000 krijgen? Beetje opportunistisch lijkt het (of verdient een ton meer of je hebt een probleem) maar goed je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Waarom is Veerman trouwens beter dan Necid?

Wel verdorie, Henk heeft dit contract zelf ondertekent en aangezien Heerenveen het geld gewoon hard nodig heeft kunnen ze best proberen het onderste uit de kan te halen.
Veerman heeft 2,5 jaar op de bank gezeten omdat hij de concurrentiestrijd van Uth en Reza niet won, maar zelfs van te Vrede kon hij die ook niet winnen. Verder is hij als pinchitter regelmatig belangrijk geweest afgelopen seizoen dus snap in dat opzicht ook best dat Heerenveen er niet zomaar vanaf wil, zeker aangezien hij naar een concurrent gaat. Bovendien moet Heerenveen er wel weer een talentvolle spits voor terughalen en dat is lastig met 600.000.

1 augustus 2017 om 10:07

Juist, dat Henk niet eerste spits is betekent niet dat hij geen waarde heeft voor de club. Zeer belangrijk als pinchhitter. De concurrent sterker maken en zelf niet voldoende binnenhalen voor een goede vervanger, lijkt me niet.

1 augustus 2017 om 10:25

@hveenbayern: Een speler die de concurrentiestrijd 'zelfs van te Vrede' niet kan winnen is toch geen 600.000+ waard? De speler heeft - volgens transfermarkt - voor 350.000 euro de overstap naar Heerenveen gemaakt. Veerman heeft zich nooit slecht uitgelaten over Heerenveen, dus gun die jongen eens wat. Vooral als je bedenkt dat: 1) ze het contract van Veerman eerst niet wouden verlengen, 2) ze er 600.000 euro voor konden krijgen en 3) er voor 600.000 best een spits te halen valt. Bij Heracles hebben ze (zelfstandig) nooit meer dan 500.000 euro voor een spits uitgegeven. Vincent Vermeij kwam vorig jaar voor dat bedrag over van de Graafschap en Jan Smit gaf toen aan dat hij het transferrecord voor Vermeij had verbroken en dat de speler in kwestie een half miljoen kostte.

1 augustus 2017 om 10:58

Volgens datzelfde transfermarkt heeft Veerman een transferwaarde van 1 miljoen. En idd voor 600.00 kunnen we een spits van niveau Vermeij ophalen, dat moeten we dus juist niet willen.

1 augustus 2017 om 11:30

@mexicanooo een speler is zoveel waard als dat de koper er voor wil geven. Ik begrijp Heerenveen wel dat ze 600.000+ willen hebben voor Veerman. Veerman is weliswaar geen basisspeler maar wel een buitengewoon nuttige invaller /pinchhitter. Waar vindt je voor +/- een half miljoen een spits die net zo gevaarlijk is als back-up als Veerman? Ik denk nergens...

1 augustus 2017 om 12:07

@kevinfoppe: Heel simpel: goed scouten! Als je hem alleen als pinchitter wilt gebruiken zijn er vast wel opties te bedenken. Wat dacht je bijvoorbeeld van Theofanis Gekas? Al 37, maar vroeger een prima spits en transfervrij. Als je die nu eens een redelijk salaris geeft?

Edit: Erik Falkenburg is ook een optie? Je kan hem transfervrij binnen hengelen. Weliswaar geen echte spits, maar wel een doelpuntenmaker.

1 augustus 2017 om 12:41

@mexicanooo: Is dit niet de omgedraaide wereld? Heerenveen moet maar goed gaan scouten om een supersub te scouten? Die hebben ze nu toch? Hij heeft z'n waarde als invaller wel bewezen, heeft een doorlopend contract en ze willen hem graag houden.

Falkenburg als alternatief zou wel heel weinig ambitie tonen. Die jongen lijkt overa op termijnl te mislukken.

1 augustus 2017 om 13:10

@frisianreds: Nee. Dat is niet de omgekeerde wereld. Deze supersub is blijkbaar niet tevreden met zijn rol binnen het team, plus je maakt winst op hem. Waarom zou je hem dan niet laten gaan? Het is 'maar' een bankzitter. Bij Heerenveen heeft hij geen perspectief om eerste keuze te worden, dus ik snap best dat hij weg wil. Soms moet je als club ook gewoon je verlies nemen als het huwelijk niet uitpakt zoals jij dat had gewild.

Falkenburg scoort overal waar hij komt. Waarom zou je ambitie moeten hebben als het recept goed uitpakt? Nogmaals, we hebben het hier over een bankzitter. Geen sterspeler of volwaardige basisklant.

1 augustus 2017 om 16:22

@mexicanooo, als de spelers die jij noemt, net zo goed als Veerman zouden zijn dan zou FC Utrecht ze toch wel benaderd hebben??

1 augustus 2017 om 23:43

@kevinfoppe: Zo simpel ligt het niet. FC Utrecht is op zoek naar een speler zoals Makienok. De spelers die ik noemde zijn dat beide niet; Veerman komt daar meer bij in de buurt. Van Veerman weet je ook hoe hij zich in de Eredivisie manifesteert.

De enigen die hier laten zien niet netjes bezig te zijn, dat zijn zij die alles in de media gooien. Heerenveen houdt Henk aan zijn contract tenzij voldoende wordt geboden om adequate vervanging te halen. Dat lijkt me hun goed recht. Dat Henk en Henk voorbarig rond zijn met Utrecht maakt niet dat Heerenveen hem dan voor een zacht prinsje naar een concurrent moet laten gaan, lijkt mij.

1 augustus 2017 om 10:57

Heerenveen heeft zijn optie pas gelicht toen bleek dat Veerman naar Utrecht zou gaan.

Dan wordt snel het contract verlengd en alles op alles gezet op de laatste stuiver binnen te harken. Hun goed recht maar Utrecht schakelt straks over naar een ander en dan zit Heerenveen met een speler die ze niet opstellen en over een jaar gratis weg is.

Prima...heel sympathiek van ze.

1 augustus 2017 om 11:06

Heerenveen heeft die optie afgelopen voorjaar gelicht, stond contractueel vast dat ze hier tot 1 april voor hadden. Veerman heeft ook aangegeven voor zijn kans bij sc Heerenveen te willen gaan. Nu wil hij vertrekken nadat Reza weer eerste spits zal worden, maar hij ligt gewoon onder contract. Dan in de media strooien met termen die wel heel dramatisch zijn terwijl je salaris prima omhoog is gegaan met de optie. Contract is contract. Zeker wanneer hij naar een directe concurrent wil.

Ja ene kant je hebt dat vorige contract waar dus een eenzijdige optie in staat geaccepteerd. En een club kan zoiets doen om idd nog wat centen te vangen vaak gaat dat in goed overleg met een speler (attans mijn ervaring bij Groningen). Zodat de club nog wat vangt voor de speler. Alleen om dat te gaan doen om het onderste uit de kan eruit trekken gaat el ver en vervolgens zeggen dat je hem sportief wel bruikbaar vind maar er geen gebruik van maakt is ook hypocriet. Ik kan me de frustratie wel voorstellen eerlijk gezegd.
Maar om gelijk de hele club over 1 kam te scheren gaat me wel te ver. (Al heeft hij gelijk😜).

1 augustus 2017 om 10:17

Dat fc Groningen Simon Tibbling voor een vriendenprijsje heeft verkocht, betekent niet dat heerenveen dit ook moet doen. Tuurlijk willen ze wel meewerken, alleen wanneer het juiste bedrag wordt geboden. Een bedrag waar Heerenveen minimaal een gelijkwaardige speler voor terug kan halen. Lijkt mij duidelijk!

Vroeger hadden veel mensen sympathie voor de club Heerenveen. Heden ten dage is deze veranderd in een kille afstandelijke club. Als dit ze resultaat zou brengen zou ik de cultuuromslag nog wel kunnen begrijpen, maar helaas heeft het ze allemaal geen goed gedaan.

1 augustus 2017 om 10:39

Ergens wel met je eens dat je af en toe ook coulant moet zijn. Echter krijg je dat van spelers als de zaakjes andersom zijn ook niet terug.. Ik vind dat Groningen wat dat betreft echt wat te lief is. Wij halen Tibbling een jongen waar ik het echt in zag zitten voor 1,3 miljoen op. Meneer voelt zich niet meer thuis omdat ie niet speelt en presteert en hij mag voor een habbekrats weg. Pure kapitaalvernietiging. Dat Heerenveen zich wat harder opstelt kan ik volkomen begrijpen.

Enige nare puntje is dat ze eerst niet met hem verder wilden maar uiteindelijk toch maar de optie hebben gelicht voor een paar centen. Dan mag je nu voor een bod van 6 ton (uitstekende prijs voor Veerman!) wel iets coulanter zijn.

Ik denk dat de onvrede ook komt door het lichten van de optie, terwijl Heerenveen eerst zei dat dit niet zou gebeuren. Komt over als een naaistreek op toch geld te beuren. Is niet heel netjes vind ik, hoewel ze feitelijk niks verkeerd doen.

Vind je het gek dat Heerenveen hem niet laat gaan, ze hebben niet voor niets zijn contract verlengd. Als pinchhitter kan Henk nog belangrijk zijn aankomend seizoen, dus ik snap dat Heerenveen niet met elk bod akkoord gaat. Dus Utrecht zal het bod moeten verhogen en Henk moet gewoon beter zijn best gaan doen wil hij eerste spits worden. Sjokt er regelmatig maar wat bij zowel op trainingen als in de wedstrijd.

1 augustus 2017 om 10:36

@carlosroa: Onjuist. Zijn eenzijdige optie werd gelicht.
Van de site van VI (datum: 17 maart 2017):
"henk Veerman blijft ook na dit seizoen speler van SC Heerenveen. De Friese club heeft het contract van de 26-jarige spits met twee jaar verlengd.
Dat deed Heerenveen door een optie in de aflopende verbintenis van Veerman te lichten. Daarvoor had de club tot 1 april de tijd. Veerman is bezig aan zijn derde seizoen in Friesland. Hoewel hij dit seizoen uitsluitend als invaller werd gebruikt door trainer Jurgen Streppel, heeft de in Purmerend geboren aanvaller zich ontwikkeld tot publiekslieveling."


1 augustus 2017 om 10:49

Je hebt helemaal gelijk. Heb het nog eens nagekeken en het blijkt inderdaad om een eenzijdige 2 jarige optie te gaan. Excuses, iets met schaamrood op de kaken...

"Bij Heerenveen zeggen ze steeds dat Henk een Eredivisiewaardige spits is, maar dat blijkt volgens mij nergens uit. Als je dat vindt, dan stel je hem toch op?"

Als Heerenveen meerdere Eredivisiewaardige spitsen heeft, die ook nog eens beter (van pas komen zijn, staat Henk er alsnog naast.

Dit is een gebruikelijk trucje van clubs, plus je bent zelf akkoord gegaan met dit contract. Echter snap ik ook we dat je wat terug verwacht als je je altijd goed opgesteld hebt.

1 augustus 2017 om 11:15

Ze moeten niet zo zeuren bij kamp Veerman.
Snap best dat hij daar heen zou willen, maar doe nou niet of het de kans van je leven is.
Hij was daar ook niet eerste keus.
Dat Utrecht eerder interesse had totdat Heerenveen de optie lichtte waardoor er betaald moest worden en het toen ineens niet meer hoefde blijkt daar ook wel uit.
Nu zit Utrecht met de handen in het haar en moet Heerenveen maar meewerken?
Zo werkt het in de voetballerij niet, dat weet iedereen...

1 augustus 2017 om 13:38

Ik ben het met je eens hoor, maar waarom reageer je dit op mij?

Heerenveen staat in z'n recht. Henk en Henk moeten niet zo zeuren.

Ik snap alleen ook dat als je je altijd voorbeeldig opstelt en de club ook wat hebt gegeven, je best wat terug mag verwachten, maar de club bepaalt uiteindelijk, in deze situatie.

Utrecht moet nu echt afhaken met deze soap. Laat Heerenveen en Veerman het maar uitzoeken. 6 ton exclusief bonussen voor een bankzitter van de nummer 9 van afgelopen jaar is al te veel. Laat staan wat Heerenveen wil hebben. Snel doorschakelen naar andere opties.

Zeer kortzichtig van Veerman. Tijdelijk bij Utrecht eerste keus en ineens alles op alles zetten.

Heerenveen heeft ineens geen tweede spits meer terwijl de competitie bijna begint. Oh en wie op basis van één seizoen zegt dat Utrecht een stap omhoog, begrijpt er niks van.

1 augustus 2017 om 11:51

Ik zeg het ook. Utrecht is een stap omhoog. En dat op basis van de laatste 5 seizoenen.

Overigens vind ik zes ton een schappelijke prijs voor deze speler, wellicht wil Heerenveen 7,5 ton - prima, hun goed recht. Maar veel meer is die ook niet waard. Hoeveel speelminuten heeft die nu werkelijk gemaakt?.

1 augustus 2017 om 16:23

Op basis van de 10 seizoenen er voor, het feit dat de begroting al jaren stuk hoger is en een groter stadion, vind ik van niet

2 augustus 2017 om 08:51

Heerenveen heeft een mooie historie, maar die tien seizoenen vóór de afgelopen vijf jaar zeggen toch niet zo veel meer? Ik keek vroeger graag naar Heerenveen maar ik moet zeggen dat Utrecht de laatste jaren veel meer passie en ambitie uitstraalt, wat zich ook nog eens uit in betere resultaten dan Heerenveen. Wie wil er nou op zijn 26e pinch-hitter bij een club als Heerenveen? Zijn situatie is uitzichtloos.

Tja.. Heerenveen mag vragen wat ze willen. Of het verstandig is, is een tweede.

Inmiddels heb je nu met Larsson en Veerman 2 spelers die weg willen en niet weg mogen door de houding van Heerenveen. Als speler ga je nu toch een klein beetje nadenken of je wel naar Heerenveen wilt, aangezien ze daar niet mee willen werken als je een stapje hoger wilt. Groningen of Utrecht bijvoorbeeld werken daar wel aan mee. Ook bij AZ en andere clubs doen ze veel minder moeilijk.

1 augustus 2017 om 12:45

Een goede prijs vragen is iets anders dan niet meewerken. De geschiedenis leert wel dat Heerenveen spelers zeker wel een stap omhoog laat maken. St Juste, Marzo en Slagveer hebben toch ook allen een stap gemaakt. Maar er moet wel aan bepaalde voorwaarden worden voldaan. Lijkt me logisch. Zo zal Larsson ook vast vertrekken, maar wel tegen een goed transferbedrag.

1 augustus 2017 om 13:05

De prijs die Heerenveen vraagt voor Veerman en Larsson komt gewoon neer op niet meewerken.

1 augustus 2017 om 16:14

Onjuist. Er zijn nog steeds meerdere clubs bezig met Larsson, Heerenveen wil gewoon een goed bedrag vangen. Veerman daarentegen verkopen ze liever niet, dan is 6 ton geen reden om de competitie binnenkort met een spits te beginnen en de ander voor een appel en een ei maar de concurrent te doen. Larsson mag weg als het bod goed is, Veerman mag niet weg tenzij het bod dermate is dat je niet punt weigeren.

2 augustus 2017 om 00:43

Tegen Larsson is gezegd dat men zal meewerken toen hij niet verkocht werd in de vorige transferperiode. Waardoor hij toen gewoon normaal deed en niet ging zeuren. Nu is die periode aangebroken, krijg je een heel goed bod en werk je niet mee.. Ja logisch dat je dan een ontevreden speler krijgt.

Veerman net zo. Eerst zeggen dat je zijn optie niet gaat lichten, dan gaat die praten met de club waar die vanwege een overleden vriend heel graag wilt voetballen. Komen speler en club eruit en wordt tegen alle verwachtingen in op het allerlaatste moment alsnog niet zijn optie gelicht. Dan komt die club alsnog bij hem terug die 6 of 7 ton neerlegt voor een 26-jarige bankzitter die eerder al wegmocht en dan houd je voet bij stuk... Tja.. Ook in dit geval logisch dat de speler gaat zeuren.

En nogmaals. Heerenveen staat in zijn recht, dus daar kan niks over gezegd worden, maar spelers blij maken met een dode mus en aan het lijntje houden zal in Heerenveen normaal zijn. Nogmaals prima, hoop dat nieuwe talenten ervan zullen leren.

1 augustus 2017 om 13:42

@larsarjan, ik liep in de soap rond Larsson ook al steeds te zeggen dat Heerenveen als voetballer geen fijne club is om voor te spelen. Sinds ze een keer met Sulejmani een klapper van 18 miljoen hebben gemaakt, denken ze elke speler voor de hoofdprijs te kunnen verkopen. Heerenveen is geen warme club meer, maar een ordinair handelshuis wat ten koste van de spelers zoveel mogelijk geld wil binnen harken. Wat zal daar een fijne sfeer hangen binnen de selectie! Het wordt pas lachen als de spelers niet weg gaan en dan blijft Heerenveen met twee onbruikbare spelers zitten die op termijn transfervrij de deur uitlopen, met als gevolg dat geen enkele weldenkende speler nog ooit een contract in Heerenveen gaat tekenen.

1 augustus 2017 om 14:42

Ben je nu eens klaar met die lastercampagne van je jegens sc Heerenveen..... Je vertelt alleen maar persoonlijke aannames en onwaarheden.

Iedereen tekent bewust een contract en daar moet je je gewoon aan houden. Daarnaast hoeven de spelers niet voor een habbekrats weg te gaan. Wanneer de Portugese clubs dit doen worden ze hier in Nederland geprezen voor het hebben van een ruggengraat en dat is iets wat Nederlandse clubs niet hebben(wordt dan verteld). Nu houdt een Nederlandse club zijn rug recht en verlangt de vraagprijs en vervolgens wordt die club voor alles en nog wat uitgemaakt. (uit jou post o.a. geen warme club, ordinair handelshuis enz.)

1 augustus 2017 om 16:18

Wat een bak ellende zonder duidende onderbouwing. Larsson vertrekt nog wel, Henk misschien ook nog. En er hebben de afgelopen dagen vier nieuwe spelers getekend die graag naar sc Heerenveen komen, net als Hoegh en Hahn. Allemaal goede weldenkende spelers die naar deze mooie warme club komen, en dat kunnen we allemaal betalen omdat spelers niet voor een fooi vertrekken. Goed beleid van onze TD.

1 augustus 2017 om 19:18

Ah! vertel...welke onwaarheden staan er in mijn reactie ?
Dat Heerenveen geen warme club is ? Dat is mijn mening en dus waar.
Vraag maar aan Larsson en die zal dat ongetwijfeld beamen.
Of doel je op dat Sulejmani niet voor 18 miljoen is vertrokken, maar voor 16 miljoen ?
Wees eens concreet met je beschuldigingen, de onwaarheden komen van jouw pen.
Toen Larsson een contract tekende was hij nog een tiener!
En dan kan je wel zeggen, een contract is een contract, maar als je boven verwachting presteert en beter ontwikkelt dan gedacht, moet je hem een transfer gunnen. Natuurlijk hoef je hem niet voor een habbekrats te laten vertrekken, maar als je de speler met 5 miljoen winst kan verkopen, dan is dat geen habbekrats en moet je de ontwikkeling van zo'n jongen die zich financieel en sportief kan verbeteren niet in de weg staan en zeker niet nadat er beloften door de club aan de speler zijn gedaan dat hij deze zomer voor een redelijk transferbedrag mag vertrekken. En 8 miljoen euro vragen voor deze speler is niet redelijk, Heerenveen heeft hem voor slechts 1,5 miljoen gekocht.

Veerman is echt een onderschatte spits. Ik denk dat hij bijvoorbeeld Utrecht als vervanger van Makienok niet zou mistaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren