Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veerman wil naar Utrecht: ‘Als hij dit laat mislukken, vergeef ik het hem nooit’

Laatste update:

Henk Veerman wil zo snel mogelijk naar FC Utrecht verkassen, zeker nu hij een persoonlijk akkoord met de club uit de Domstad heeft. De aanvaller van sc Heerenveen is echter niet blij met de houding die de Friese club, of beter gezegd technisch manager Gerry Hamstra, aanneemt in het onderhandelingsproces met FC Utrecht, dat op zoek is naar een vervanger voor de zwaargeblesseerde Simon Makienok.

FC Utrecht zou een formeel bod van zes ton exclusief bonussen voor Veerman hebben gedaan. Hamstra heeft dat van tafel geveegd en is bovendien naar verluidt slecht bereikbaar. "Ik mis het menselijke aspect", legt Veerman uit in De Telegraaf. "Terwijl ik al tweeënhalf jaar alles geef voor Heerenveen en me altijd netjes heb gedragen. Ook nu wil ik geen vijandigheid creëren. Ik wil gewoon respectvol worden behandeld."

Veerman was eerder dit jaar al persoonlijk akkoord met FC Utrecht, nadat Heerenveen had aangegeven de eenzijdige optie in zijn contract niet te lichten. Een transfervrije overstap in de zomer ging echter niet door, omdat de noorderlingen plots toch een eenzijdige optie besloten te lichten. Hoewel er nu voor Veerman een bedrag moet worden neergeteld, wil Erik ten Hag graag dat de aanvaller naar De Galgenwaard komt.

FC Utrecht schakelt echter door naar Tomas Necid van Bursaspor als de gesprekken over Veerman moeizaam zullen blijven verlopen. "Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem en dat we er op een menselijke manier kunnen uitkomen. Ik ben bij Heerenveen al tweeënhalf jaar wisselspeler, voel me topfit en FC Utrecht biedt me een uitzonderlijke kans waar veel vertrouwen uitspreekt. Daar wil ik vol voor gaan. Ik zou het Hamstra nooit vergeven als hij dit laat mislukken."

Veerman is de fans van Heerenveen ontzettend dankbaar voor de steun die hij krijgt. Hij wordt gezien als een cultheld die in het Abe Lenstra Stadion weinig kans zal maken op meer speeltijd ten opzichte van de voorgaande seizoenen. "Zij zijn heel belangrijk voor me. Maar ik hoop dat ook zij begrijpen dat ik niet nog een jaar op de reservebank wil doorbrengen. Ik zit in de bloei van m’n leven."

Denk jij dat Henk Veerman deze zomer naar FC Utrecht gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dat hij heel graag wil, maar de club waarbij je onder contract staat bepaald nog ten alle tijden de transfersom.

1 augustus 2017 om 08:58

Ja maar waarom ga je als club moeilijk doen bij een speler waarvan je in eerste instantie de optie op het extra jaar niet eens hebt gelicht, en gedurende de hele periode dat hij bij Heerenveen zit al wisselspeler is. Als je je dan hard opstelt als club dan vind ik dat je ook een verkeerd signaal afgeeft naar eventuele toekomstig te halen spelers. Ook bij Sam Larsson stellen ze zich star op. In beide gevallen goed recht van Heerenveen want contract is contract... maar aan andere kant, als speler zou ik wel bepaalde zaken geregeld willen hebben voordat ik een contract zou tekenen bij Heerenveen (als je speler bent die wat te eisen heeft). En als zulke spelers op een gegeven moment niet meer willen verlengen en uit hun contract willen lopen moet je als Heerenveen zijnde dan ook niet klagen.

1 augustus 2017 om 09:34

Ja, maar wat? Contract is contract en Heerenveen bepaald de mogelijkheid tot afkopen en de daarbij behorende afkoopsom.

In een wereld weaar overal met miljoenen wordt gesmeten moet je als verkopende club voor dit soort (tegenwoordig) habbekratsen gewoon je poot stijf houden.

Die jongen heeft met zijn volle verstand een meerjarig contract getekend bij Heerenveen. Ik snap dat geleuter niet.

Ik begrijp wel dat je niet kan en ook niet mee wil in het transfergeweld van de rest van de wereld, maar Heerenveen is niks verplicht en al helemaal niet voor 6 ton. Daar kan je gewoon niks voor terug halen. Ja, misschien een reserve-keeper uit de 3. Bundesliga.

1 augustus 2017 om 12:05

Grappig dat wij zowel Van Wolfswinkel als Matavz voor minder dan 6 ton naar Arnhem konden halen. Wat je zegt klopt dus niet...

Mocht het een akkoord worden, wordt er dus meer betaal dan 6 ton voor Veerman. Man man man, hier wordt ik als Utrecht supporter niet vrolijk van.

Persoonlijk zou ik als Utrecht eerder Necid halen dan Veerman, of is Necid ook een stuk duurder?

1 augustus 2017 om 07:49

Schijnt dat het bedrag voor necid rond de 8 ton zit en dan moet Utrecht ook nog ayoub erbij doen.

1 augustus 2017 om 08:18

Is Necid ook niet vaak geblesseerd?

1 augustus 2017 om 08:41

naar mijn weten ook een paar keer iets met zijn knie. dus ook twijfel of je daar wel aan moet beginnen. veerman daarentegen is nederlands, ik dacht jaartje jonger én heeft geen geschiedenis met langdurige blessures

Opmerkelijk dat Veerman zich zo uitspreekt. Leek mij altijd zo'n grote vriendelijke reus die elke dag God op z'n knietjes dankt dat hij profvoetballer is geworden, maar blijkbaar heeft ie ook een mening en ambitie.

Logisch dat hij die stap wil maken aangezien FC Utrecht hem meer perspectief biedt, maar Heerenveen heeft natuurlijk het volste recht hem aan z'n contract te houden. Neemt niet weg dat die directeur wel respectvol mag handelen.

1 augustus 2017 om 08:08

Het is wel een vreemde gang van zaken. In eerste instantie de speler in principe op straat zetten en hem vervolgens alsnog te binden met, ogenschijnlijk, financiële beweegredenen terwijl de speler inmiddels al een persoonlijk akkoord heeft met een andere club. Veerman verwoordt zijn mening zeer netjes. Benieuwd hoe dit afloopt.

1 augustus 2017 om 09:12

Ik vind dat heerenveen echt niet goed is omgegaan met deze jongen. Maken geen gebruik van hem als speler terwijl hij alleen maar als wissel werd gebruikt. Hij heeft nooit de kans gekregen om echt eerste spits te zijn, komt er een club langs die hem willen kopen en lichten ze in ineens zijn optie in om vervolgens meer te vragen. Dat kan uiteindelijk resulteren dat Utrecht afhaakt, nou dan ben je echt niet blij hoor. Wat een warme club dat heerenveen.

1 augustus 2017 om 12:06

Maar volgens de media zijn ze toch zo warm?

1 augustus 2017 om 17:08

Er kunnen er maar 11 spelen. Maar je hebt niet genoeg aan 11 spelers. Hoe breder en beter je selectie hoe hoger op de ranglijst. Dat is de reden om vooralsnog Veerman aan zijn contact te houden. Wie heb je anders achter de hand als Reza geblesseerd is? Logisch dat ze Veerman dus niet voor een habbekrats wegdoen. Henk krijgt nog genoeg speelminuten komend seizoen als hij blijft.

Utrecht kan beter alle aandacht richten op Necid. Nog steeds 10 klasse beter dan deze Veerman.

1 augustus 2017 om 09:28

En best wel blessuregevoelig. Aantal keer problemen gehad met de knie dus of dat nou allemaal goed gaat is ook maar zeer de vraag.

1 augustus 2017 om 09:47

Necid is idd een risico anderzijds deed het heel leuk bij PEC. Indien je spel aanpast op Veerman kan Veerman absoluut een meerwaarde zijn. Hoewel ook een reserverol niet valt uit te sluiten achter Dessers.

1 augustus 2017 om 14:26

Ik vind Veerman wel een hele handige spits en een totaal ander type als Necid. Prima stormram.

Ik hoor verschillende meningen wat betreft Veerman. De ene zegt dat Veerman een goede,technische snelle spits is en de andere zegt dat hij sloom en totaal niet technisch is... Als U supporter weet ik ook niet zozeer wat ik hiermee moet. Maar een ding is zeer zeker, we hebben een spits nodig!

1 augustus 2017 om 08:44

ik durf wel met 100% te zeggen dat haller sneller en technischer was maar misschien is het ook mijn manco om dezelfde kwaliteit speler terug te verwachten.

wel vind ik veerman in de 1 op 1 doeltreffender dan haller ogen

1 augustus 2017 om 09:11

Je zou het niet zeggen, maar Veerman is echt behoorlijk snel als hij even flink aanzet met die lange passen. Verder is hij technisch een matige speler buiten de 16. Zie hem eigenlijk niet geschikt voor een rol als aanspeelpunt, zoals Utrecht hem wil gaan gebruiken. Veerman zijn kwaliteiten liggen in de 16 en zijn neus voor de goal. Maar als aanspeelpunt om verder te voetballen lijkt hij me niet de geschikte speler.

1 augustus 2017 om 09:31

Voor zijn lengte heeft Veerman eigenlijk wel een goede techniek en is ernaast ook goed snel. Regelmatig mooie acties van hem gezien als hij dan speelde. Het is ook wel meer een echte afmaker dan een aanspeelpunt. Maar met zijn fysiek zou het op zich prima moeten kunnen als aanspeelpunt.

Vind het zelf jammer dat hij nooit meer kansen heeft gekregen tot nu toe bij Heerenveen, want ik ben best gecharmeerd van 'm en er gebeurde altijd wel wat als hij inviel. Vind het ook vreemd zoals Heerenveen nu met hem omgaat, omtrent die plotselinge verlenging en het eerdere persoonlijk akkoord, etc.

1 augustus 2017 om 09:46

Ik als Heerenveen supporter ben het met je eens dat, als hij in het veld kwam er altijd iets gebeurde. Maar om te stellen dat Veerman een goede techniek heeft vind ik wat te ver gaan. Wat ik eerder zei, hij is geweldig in de 16, maar daarbuiten is hij niet heel bruikbaar in het systeem van Utrecht lijkt me. Ik ben bang dat zijn techniek hem in de steek laat op het moment dat hij zich als aanspeelpunt in een twee spitsen systeem moet gaan profileren.

1 augustus 2017 om 12:06

Wat betreft passtechniek bedoel je? Van wat ik gezien heb vind ik dat hij (nogmaals: voor zijn lengte) een goede techniek heeft wat betreft zijn schot, dribbels, etc. Heb hem vaak ook mooie goals, vooral stifjes, zien maken. Was voor mijn Feyenoord ook vaak zat een plaag. Haha. Maar ben het met je eens dat dat hij als aanspeelpunt minder zal zijn en veel beter is als eindstation. Alleen zijn fysiek kan hem hierbij wel helpen.

Hoop wel dat dit hem gaat worden eigenlijk, we moeten verder.
Vind veerman niet van dezelfde kwaliteit als een haller maar voor eredivisiebegrippen met veel vertrouwen kan ie er zomaar 15 maken in een seizoen.

weet iemand trouwens of veerman, mocht utrecht m halen, mee mag doen in polen donderdag? hij zei namelijk in een interview gisteren van wel maar ik dacht dat je voorafgaand aan de eerste wedstrijd je selectie door moest geven?

1 augustus 2017 om 09:13

Klopt, mocht het rondkomen mag hij donderdag niet meespelen.

Getuigt niet van respect richting Veerman om de eenzijdige optie ineens te lichten, als blijkt dat hij gewild is en al een principe overeenkomst heeft met FC Utrecht. Eerst aangeven dat je de optie niet wil lichten en dan plotseling wel, als er interesse blijkt te zijn voor de speler. Laag bij de grond is dit, maar typeert wel hoe loyaal Heerenveen is naar zijn trouwe medewerkers. Ben het helemaal met ze eens, hoe ze Sam Larsson aanpakken (dat is gewoon werk weigeren en die zou ik gewoon aan zijn contract houden maar op de bank zetten bij Jong Heerenveen - die voetbalde nooit meer voor Heerenveen,maar ook nergens anders), want dat kan niet, maar dit is respectloos richting Veerman.

1 augustus 2017 om 09:33

Allemaal aannames. Er wordt hier beweerd dat Veerman z'n optie ineens is gelicht toen Utrecht langskwam. Dat is gewoon niet waar. Die optie is al eerder gelicht. Zoals Carlosroa hieronder ook al aangeeft, in samenspraak met Veerman. Bovendien is hij eerder zelf akkoord gegaan met die optie in zijn contract.

Dit typeert niet hoe Heerenveen met loyale werknemers omgaat, maar eerder hoe makkelijk aannames in waarheid veranderen.

Ik kan me best voorstellen dat Veerman liever basis speelt bij Utrecht, maar bij gebrek aan een goede tweede spits is de opstelling van Heerenveen hierin ook niet zo verbazingwekkend toch?.

Een grote, sterke spits als aanspeelpunt is zeer belangrijk voor de speelwijze de Ten Hag voor ogen heeft. Daarom is er zoveel aan gedaan om Veerman naar de domstad te halen. Met Dessers en Kerk zijn er voldoende snelle spelers aanwezig die om hem heen kunnen spelen. Op het middenveld heeft Utrecht relatief veel spelers die afwisselend kunnen bijsluiten. Necid is in eerste ogen een betere speler, maar is in dat aspect minder sterk. Veldwijk was ook een goede optie geweest, maar die heeft inmiddels al getekend in Groningen.

1 augustus 2017 om 09:50

Dessers was bij NAC ook de man die de bal vast hield en de andere spelers aan liet sluiten. Hij is dan wel niet heel erg groot, maar wint wel heel veel duels. Kortom, ik begrijp de aankoop niet helemaal.

1 augustus 2017 om 12:48

Als je de wedstrijd tegen lech poznan hebt gezien...je moet er niet aan denken om met dessers en kerk de competitie te beginnen, kansloos.

Er moet een scorende spits erbij komen en laat vervolgens Kerk met Dessers maar uitzoeken wie er naast deze spits speelt.

Niet de eerste keer dit. In het verleden werd Doke Schmidt ook constant vastgehouden en mochr absoluut niet weg naar een andere club want hij was te belangrijk. Afijn.. Speelt zelden en met de komst van die nieuwe back wss nog minder.

Van mij mag hij naar Vitesse komen .

Het komt er op neer, mocht de transfer van Veerman naar Utrecht niet
doorgaan, Heerenveen met 2 ontevreden aanvallers zit opgescheept.
Dan sta je juridisch wel in je recht, maar ben je met Veerman verkeerd
bezig. Eerst niet willen verlengen, dan bij interesse voor deze speler
even snel de optie van nog een jaar lichten. Achterbaks gedoe. Wel kan
ik me voorstellen dat ze voor Larsson voor een harde opstelling hebben
gekozen. Die heeft het er in mijn ogen ook wel naar gemaakt. Dus geen
medelijden. Of het praktisch gezien de juiste opstelling is zal de toekomst
uitwijzen, maar dat Heerenveen uiteindelijk het beste genoegen kan nemen
met redelijke verkoopprijzen, lijkt in deze eieren voor je geld kiezen....

Het bedrag dat Heerenveen verlangt is gewoon teveel voor een wisselspeler van Heerenveen. Veerman heeft nooit een vol seizoen gespeeld in de Eredivisie. Ik hoop daarom ook dat Utrecht afhaakt. Laat Heerenveen het maar uitzoeken met een ontevreden speler in de selectie.

Ik erger me heel erg aan veel reacties hier. Heerenveen zou achterbaks zijn om de optie te lichten terwijl Henk akkoord was met Utrecht.

Heerenveen heeft 3,5 ton betaald aan Volendam om er voor te zorgen dat Henk bij Heerenveen kwam. Ze zagen in Henk op lange termijn een goede Eredivisie spits. Hij heeft toen driemaal de concurrentielag verloren, uth, te vrede en reza. Heerenveen heeft geprobeerd een goede tweede spits te krijgen maar dit lukte niet en dus werd de optie gelicht om Henk binnenboord te houden. Want Henk is een hele nuttige pinchitter en daarvoor zeker handig bij Heerenveen. Maar Henk die wordt misbruikt omdat hij niet in de basis speelt? Reza staat ervoor en die stond vorig seizoen gewoon aan de top van de ranglijst voor topscorers.

Voor Heerenveen dus heel logisch; 1. Tweede spits behouden die altijd oorlog maakt bij invallen. 2. Mocht er interesse zijn of een andere spits gehaald worden dan voor Henk een bedrag gevangen worden.

Henk heeft door die optie ook een leuke financiële bonus gekregen!

1 augustus 2017 om 12:50

Heerenveen heeft alle recht om meer te vragen, al vragen ze 10 miljoen.

Is het alleen marktconform? En hoeveel ontevreden spelers wil je in je selectie? 2 aanvallers die liever gisteren dan vandaag weg zijn is niet wenselijk, ook niet voor de uitstraling van je club.

1 augustus 2017 om 15:20

Een speler die altijd iets kan forceren vindt je niet zo maar, ik denk dat het daarom zeker marktconform is. Voor Utrecht is dit de beoogde nieuwe eerste spits. Vergeet niet dat veerman nu na 4 dagen begint te klagen in de media en dat de transferperiode nog dik een maand duurt. Het is één groot spel.

zou een goede speler zijn om erbij te hebben voor Utrecht
en hoop dat Heerenveen hem deze kans ook gunt
maar aan de andere kant
zoveel keuze heeft Heerenveen niet voorin
en als die nog een speler kwijt zullen raken
willen ze ook niet zonder Veerman volgens mij
maar aan de andere kant kan de club je ook aan je contract houden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren