Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars: ‘Daar wil Ajax niet aan meewerken, dat is uit den boze’

Laatste update:

Ajax zat lange tijd achter de komst van Braziliaans jeugdinternational Richarlison aan. De Amsterdamse club koos er echter voor om de onderhandelingen met Fluminense te staken, daar de clubs het niet eens konden worden over de financiële voorwaarden. Ajax had een persoonlijk akkoord met Richarlison en bood Fluminense een bedrag van twaalf miljoen euro, maar daar namen de Brazilianen geen genoegen mee.

Watford lijkt de strijd om Richarlison te hebben gewonnen en Ajax blijft zich hoe dan ook op de Zuid-Amerikaanse markt richten. "Het is een lastige markt, omdat veel spelers in handen van grote investeerders zijn. Brazilië is het moeilijkst, omdat ze daar per dag de spelregels veranderen. Maar voor ons is het dan: tot hier en niet verder", doelt de directeur spelersbeleid op het afketsen van de transfer van Richarlison.

De cultuurverschillen kunnen volgens Overmars bij de onderhandelingen een probleem zijn. "Wij werken gewoon anders. In Zuid-Amerika is het heel normaal dat clubs twintig tot dertig procent van de rechten van een speler houden. Daar wil Ajax niet aan meewerken, dat is voor ons uit den boze", zo benadrukt Overmars dinsdag in gesprek met De Telegraaf.

Ajax zal zich in de toekomst meer op de andere Zuid-Amerikaanse landen richten, maar sluit de komst van spelers uit Brazilië zeker niet uit. "Daar komen de beste spelers vandaan en dat weten de clubs ook. Daardoor zijn die talenten ook veel duurder dan in Colombia, waar je een international (Davinson Sánchez, red.) voor 5,5 miljoen euro haalt. In Brazilië heb je het bij een veel minder ervaren speler al gauw over 14 miljoen."

Richarlison, die op alle posities in de voorhoede uit de voeten kan, is op weg naar de Premier League. Watford heeft een bod van 15,5 miljoen euro én een doorverkooppercentage van tien procent goedgekeurd zien worden. De twintigjarige Richarlison speelde tot dusver 38 officiële duels voor Fluminense. Daarin was hij goed voor tien doelpunten en vier assists. Hij kwam daarnaast tien keer uit voor Brazilië Onder-20, waarvoor hij drie keer tot scoren kwam.

Het is jammer dat Ajax Richarlison niet heeft kunnen aantrekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom heeft vz het de hele tijd over 15.5 miljoen + 10 procent, terwijl ik alle andere media 12.5 miljoen + 10 procent zie zeggen? Welke bron bericht die 15.5? Verder is het natuurlijk jammer dat hij niet komt. Niet dat ik zijn kwaliteiten goed ken, maar er moet in ieder geval nog wat bij voorin.

1 augustus 2017 om 07:19

Ik vind het prima dat hij niet komt , is totaal geen buitenspeler en dus had hij de huidige spitsen van Ajax ook niet van heel veel assist voorzien. Hij past meer in een 2 spitsen systeem, en gaat in 80% van de gevallen voor eigen succes. 15 miljoen is voor PL clubs tegenwoordig een koopje, het feit dat hij naar Watford gaat is dan ook veelzeggend. Ik verwacht er niet al teveel van....

1 augustus 2017 om 07:45

Kijk,die Richarlison is denk ik helemaal niet zo een goeie.hij zit nu bij Watford voor 15 miljoen wat ik raar vind als je een goeie zou zijn denk ik. Maar het blijft gissen waarom ie zo gekke sprong maakt naar een kleine club en niet Ajax.

1 augustus 2017 om 08:10

Als hij slaagt bij Watford maakt ie vanzelf een volgende stap in de PL. Het is geen onverstandige keuze en hij verdient meteen al een beter salaris dan bij Ajax.

1 augustus 2017 om 08:32

Die "maar" 15 miljoen heeft niet te maken met de kwaliteit van de speler maar meer met de grote van de club. Fliminense doet het niet zo goed op het moment en is niet 1 van de rijkste clubs ban Brazilië. Deze jongen was als hij niet voor 15 miljoen naar het buitenland ging wel voor 10 naar Santos of Corinthians gegaan.

1 augustus 2017 om 09:00

Ik lees idd 13 miljoen pond, is 14,5 miljoen euro

1 augustus 2017 om 09:11

@supermarc:
Nou omdat die kliene club 3 miljoenmeer betaald dan Ajax...........

Hij wilde zelf wel naar ajax, maar Ajax wilde niet meer betalen. En dan is hij ineesn geen goeie omdat hij niet voor Ajax kiest?!?!

Verder slaat het verhaal van Overmars nergens op. Want hij is voor 15 miljoengekocht met 10% doorverkoop. Dus niks met 20/30% van de rechten nog inh et bezit van een andere partij.

Hij was gewoon te duur, geef dat dan toe gewoon! En hebt weer 2 maanden voor niks onderhandeld

1 augustus 2017 om 09:33

Geld. Als er morgen nog een club komt die toch nog een miljoen meer betaalt; dan gaat hij daar naar toe.

1 augustus 2017 om 09:56

Capis je bent wel heel kinderachtig aan het doen met mensen "die hem geen goede vinden." Onder het artikel dat hij zou komen waren er ook al gewoon wat twijfels omdat dit een spits is die op de vleugels speelt en niet heel technisch is. Ik heb gemist dat hij massaal tot de nieuwe CR7 of r9 werd gebombardeerd.

1 augustus 2017 om 10:01

@capis

Je schrijft: "verder slaat het verhaal van Overmars nergens op. Want hij is voor 15 miljoengekocht met 10% doorverkoop. Dus niks met 20/30% van de rechten nog inh et bezit van een andere partij. Hij was gewoon te duur, geef dat dan toe gewoon! En hebt weer 2 maanden voor niks onderhandeld. "

Ik weet dat het moeilijk is om met je onderbuik te lezen, dus ik zou zeggen probeer het eens met je verstand. Bovenstaande artikel gaat niet alleen over Richarlison maar over de moeilijkheden die het werken op de Zuid-Amerikaanse markt met zich meebrengen, in het algemeen. In het artikel staat: "wij werken gewoon anders. In Zuid-Amerika is het heel normaal dat clubs twintig tot dertig procent van de rechten van een speler houden. Daar wil Ajax niet aan meewerken, dat is voor ons uit den boze". Dat is gewoon een voorbeeld, er staat nergens in het artikel dat hij daarbij specifiek op Richarlison doelt.

Er is ook helemaal niet 2 maanden voor niets onderhandeld. Het is kinderlijk naief om te veronderstellen dat onderhandelingen altijd resultaat op leveren. Al helemaal niet als je met zo een beperkt budget als Ajax moet werken. En dan heb ik het nog niet eens over het salaris dat hij kan bieden. Ajax heeft een totaal salarisbudget van een kleine 23 miljoen Euro. Er zijn topspelers die dat al in hun eentje krijgen. Met dergelijke beperkingen wordt het heel moeilijk om spelers met bovenmodale kwaliteiten vast te leggen en al helemaal als je te maken krijgt met de problemen die hij schetst. En als dat wel lukt vergt dat vaak ingewikkelde en langdurige onderhandelingen.

Marcel Brands zit al jaren in het vak en is gepokt en gemazeld. Toch is hij naar eigen zeggen meer dan een jaar bezig geweest met het contracteren van Lozano. En dan doe jij voorkomen alsof een speler contracteren hetzelfde is als een pak melk kopen bij de supermarkt. En alsof succes altijd verzekerd is. Ik snap niet dat je, als je het allemaal zo goed weet en het zo makkelijk is als jij veronderstelt, dat je het zelf niet eens gaat proberen in plaats van je tijd te verdoen met het posten van zure berichtjes waar de azijn werkelijk vanaf druipt.

1 augustus 2017 om 11:45

@scepticus:
ach gossie is er iemand niet positief over je club.. boehoee! Dan is het direct azijn en zuur...

Zal ik je wat verteleln het is mijn werk niet dus hoef het niet te doen. Wel die van Overmars! Dus zou je misschien minder met onderbuik/boosheid moeten reageren maar meer met je verstand.

Hij was gewoon te duur toch? punt dat is het dan, en dat zeg ik ook en en weinig azijn aan.

"maar voor ons is het dan: tot hier en niet verder", doelt de directeur spelersbeleid op het afketsen van de transfer van Richarlison."

1 augustus 2017 om 11:56

Als Watford in de eredivisie zou spelen waren waarschijnlijk nog beter dan ajax. 20 jaar geleden was ajax een grote club

1 augustus 2017 om 11:59

@capis,

Je bent zelf niet bij de onderhandelingen geweest, dus hoe kan jij dan beoordelen dat het verhaal van Marc onzin is. Misschien als je 18 mlj had geboden was er helemaal geen doorverkooppercentage geweest en is het 15 mlj + 10% en is het 12 mlj + 20%. Feit is dat wij allebei niet de details kennen van de onderhandelingen en dan vanaf de zijlijn roepen dat het onzin is, is erg makkelijk. Ik begrijp dat dat jouw mening is, maar die is redelijk ongefundeerd.

Ikzelf vind dat het aan- en verkoopbeleid van Ajax er sinds de komst van Marc flink op vooruit is gegaan en ik snap heel goed dat niet alles lukt, maar hij heeft toch al wel de nodige pareltjes aangekocht : Dolberg, Younes, Sanchez, Ziyech en ongetwijfeld vergeet ik er nog een paar. Als je dat vergelijkt met aankopen uit het verleden, dan hebben we niet te klagen. Zeker niet als je ziet dat Milik (was ik nog vergeten) voor ongeveer 2 a 3 miljoen gekocht is en voor het 10-voudige !!! verkocht is.

Dat is ook Marc zijn werk....

1 augustus 2017 om 07:56

@inkemontana.. omdat skysports het heeft over 13mil pond dat is gewoon 15 mil euro!

1 augustus 2017 om 09:09

Ah kijk, die bron zag in nog nergens voorbij komen. Als de Engelse media meer melden dan is dat inderdaad goed mogelijk.

1 augustus 2017 om 09:36

Het AD meldt bijna 15 miljoen euro en idd een doorverkoop percentage van 10 procent. Vind ik inderdaad ook wat veel voor een speler, die eigenlijk nog erg weinig bewezen heeft en zich eigenlijk het afgelopen jaar pas één goed seizoen heeft gedraaid.

1 augustus 2017 om 11:01

Klopt. Alle Nederlandse media berichtten eerst over 12.5 (het bedrag dat Ajax ongeveer ook wilde betalen), maar ik zie het inmiddels steeds meer aangepast worden. Dan werd de prijs dus uiteindelijk te ver opgedreven door de interesse van Watford

1 augustus 2017 om 14:46

15.5mil is waarschijnlijk incl bonus

Het is natuurlijk duidelijk dat de focus dan niet op de aanval ligt, anders had Mighty Marc echt wel doorgezet. Die 3.5 miljoen plus doorverkoop percentage is veel geld maar niet onoverkomelijk...Verdedigers verwacht ik de komende tijd nog wel !lijkt mij ook slimmer om daar op in te zetten..

1 augustus 2017 om 07:18

Het ligt eraan hoe je het ziet. Denk dat Overmars de 12 miljoen euro al heel erg veel geld vond, laten we eerlijk zijn, Ziyech was goedkoper. Om er dan zo maar weer een paar miljoen bij te doen, beter van niet. De echt grote Braziliaanse talenten zijn sowieso al onbetaalbaar voor Ajax, dit is toch echt de tweede garnituur.

1 augustus 2017 om 09:13

@lilthium:

Nee ze zijn 2 maanden voor de gein aan het onderhandelen over 12 miljoen.......
Hebt ook weken lang niks ander uit Ajax zelf gehoord dat ze hem graag wilde gewoon, en nu ligt de focus niet op de aanval..?

We zullen in de toekomst zien of hij iets weg heeft van de echte Ronaldo maar toch fijn dat ze hem niet hebben aangetrokken.

Er moet iets bij komen maar er kan toch ook iemand bij van tussen de 23 a 27 jaar.
Ervaring is belangrijk.

Heel goed gedaan van onze Marc. Zoals er de laatste tijden toch al weinig aan te merken is op wat hij allemaal doet en laat.
Erg goed beleid!

1 augustus 2017 om 07:15

Valt geen zinnig woord te zeggen of dit nu goed gedaan is of niet. Als die jongen zometeen Watford voor 30 miljoen verlaat dan is het slecht gedaan. Feit is wel dat Overmars nu in deze transferperiode snel moet schakelen naar een wel haalbare pion voorin en het liefst achterin er ook nog flink wat kwaliteit bij gaat halen. Met de verkoop van Tete en Riedewald is er flink wat ingeleverd in de breedte.

1 augustus 2017 om 07:20

@inkemontana

Dat valt wel mee, voor Tete is er al een jeugdspeler doorgestroomd en voor de linksback backup is Dijks teruggehaald.

1 augustus 2017 om 07:28

En jij bent daar tevreden mee? Zeefuik en Dijks zijn geen Ajax niveau! Zelfs voor op de bank is het te min. Sowieso moet er een back bijkomen en een basiswaardige winger.

1 augustus 2017 om 07:37

Imkemontana. Ik heb het niet over of deze jongen wel of geen kwaliteiten geeft die dit bedrag rechtvaardigen. Ik heb het er over dat Overmars zich niet gek laat maken door allerlei spelletjes van clubs en zaakwaarnemers. En dat blijft goed gedaan van hem.

1 augustus 2017 om 08:13

Je kunt toch niet zeggen dat Overmars goed handelt als ie met Dijks aan komt zetten? Dat is een speler die al meerdere keren verhuurd is omdat ie niet goed genoeg is.

1 augustus 2017 om 09:11

Speedyafc. Dijks werd verhuurd op het moment dat Riedewald al 3e linksback was (na Viergever en Sinkgraven), hem terughalen is toch flink kwaliteit inleveren? En Tete was natuurlijk gewoon een potentiele basisspeler die nu door Zeefuik opgevangen moet worden, waarvan we nog maar moeten zien hoe groot zijn potentie is (stond/staat niet bekend als het grootste talent)

1 augustus 2017 om 09:11

@lee112

Minachting van de opleiding als je vindt dat Zeefuik tekort komt, dat terwijl notabene Riedewald en Tete dezelfde weg hebben afgelegd en hij ook nog een van de betere talenten is. Hoe kun je dit nou zeggen, terwijl sinds Cruijffs revolutie toch wel duidelijk moet zijn dat de opleiding leidend is voor Ajax en aankopen in principe al plan B is.

1 augustus 2017 om 09:34

@lee112

Het zijn de reservce spelers, voor als er een blessure is. Tete en Riedewald kon je niet nog een seizoen op de reserve bank houden.

1 augustus 2017 om 09:40

Het is totaal niet (meer) het beleid van Ajax om spelers aan te trekken die al reserve, zelfs tweede reserve zijn voor een positie. Dat kinnen eigen jeugd spelers prima.

1 augustus 2017 om 10:12

Leuk hoor maar zeefuik hoort niet in Ajax 1. Kom op zeg. Alsof ieder talent top is. Hij in ieder geval niet.

1 augustus 2017 om 10:36

Zeefuik al kans gehad dan?

1 augustus 2017 om 07:16

Je weet het niet. Als deze speler wel de nieuwe Ronaldo blijkt zal Marc zich nog wel eens achter de oren krabben. Maar ben het wel met je eens, je moet je niet gek laten maken. Clubs weten op een gegeven moment dat je makkelijk te bespelen bent en gaan steeds verder. Nu geef je een duidelijk signaal af.

1 augustus 2017 om 07:22

Dat zal wel meevallen, de Braziliaanse competitie wordt zo intensief gescout door alle europese grootmachten, alle echte grote spelers worden direct door de Europese top gehaald. Ajax vist in een andere vijver, de spelers waarin de top niet wil investeren. De kans dat je dan een talent aantreft die je dertig miljoen euro gaat opleveren, die is niet zo groot.

1 augustus 2017 om 07:56

@SpeedyAFC, vind ik te makkelijk beredeneert. Een speler wordt alleen maar meer waard als hij (goed) speelt en een goed draaiend team helpt hierbij. Bij Ajax is de kans op spelen groter dan bij Watford en ook de kans op nationaal en internationaal succes. Een speler van Ajax zal meer in de picture staan dan die van Watford en eerder meer geld waard zijn, ongeacht dat de NL competitie minder hoog staat aangeschreven.
Wat wel zo is, is dat de hele grote clubs ook de mindere talenten kopen om die te verhuren en later voor meer geld te verkopen. Ze schieten met hagel (kopen super veel spelers) en hopen iets te raken (1 of 2 super spelers). De rest (2de garnituur) kan je waarschijnlijk nog met winst verkopen. Hierdoor is het inderdaad moeilijk om spelers uit Brazilië te halen.

1 augustus 2017 om 08:16

Als die Braziliaan goed speelt in de PL krijgt ie minstens zoveel aandacht als wanneer hij in de mindere ED goed speelt.
En we hebben het over Watford, niet over Chelsea dus met die speeltijd zit het wel goed. Daarvoor hoef je niet naar Ajax. Vraag maar aan Cassierra.

1 augustus 2017 om 09:35

@guikstra

Ik verwacht niet dat de speler een werkvergunning krijgt. In dat geval gaat hij de verhuur in, dan zal hij niet voor Watford spelen komend jaar.

Als je 15 mljoen euro gaat betalen, dan is het risico dat je verlies maakt ook groot aanwezig. We zullen het de komende jaren zien hoe hij zich ontwikkeld.

1 augustus 2017 om 07:19

De tijd is veranderd. Transfers zijn ingewikkelder dan vroeger. Nu heel veel tijd en energie ingestoken. Uiteindelijk gaat de deal 1 maand later niet door. En je hebt dus niet de gewenste versterking. Straks is het een speler die het 3 dubbele oplevert, dus je weet nooit of onze Marc goed gehandeld heeft...

1 augustus 2017 om 07:24

De tijd zal het leren, echter een speler waarin de echte top het klaarblijkelijk niet ziet zitten aantrekken voor meer dan 15 miljoen plus 10 procent van zijn volgende tranfser, dat is wel behoorlijk aan de prijs.

Denk ook niet dat deze speler dit jaar voor Watford gaat spelen, zijn werkvergunning zla een probleem worden. Denk dat hij uitgeleend gaat worden. Zoals zoveel Engelse clubs, investeren ze steeds vaker in jonge spelers voor de huurmarkt. Dan hopen ze dat er eentje doorbreekt.

1 augustus 2017 om 12:23

Watford heeft 15 miljoen betaald voor hun duurste aankoop ooit. Deze Richarlison gaat dus net zo veel of wellicht iets meer kosten. Met een beetje logisch nadenken begrijp je wel dat Watford dat niet uitgeeft aan een speler die ze vervolgens willen gaan verhuren.

Deze jongen gaat via het Exceptions Panel gewoon een werkvergunning krijgen, waarna hij zijn kansen gaat krijgen bij Watford zelf.

1 augustus 2017 om 14:38

Het contract tekent Watford pas als er een werkvergunning is afgegeven.
Sammerens heeft gelijk dat hij waarschijnlijk gewoon een werkvergunnuing krijgt, maar mocht dit toch niet het geval zijn, dan gaat de koop niet door en komt Ajax weer in the picture.

1 augustus 2017 om 07:21

Precies. Ik ben ook trots op Marc zijn fantastische beleid. Maar ik denk dat we ons ook beter kunnen richten op Dijks en Lampru. Dat is meer het kaliber wat bij Ajax past. Well done marc!

1 augustus 2017 om 09:13

Ja als je het hebt over een 2de LB en 3de keeper dan is dat een prima kaliber.

1 augustus 2017 om 09:45

3e LB en 3e keeper . Die moeten er ook zijn voor de breedte en dan is dat inderdaad een uitstekend kaliber.

1 augustus 2017 om 14:25

@pieterprins
Euh.....hebben we nog een tweede links back dan?

1 augustus 2017 om 07:35

@magicmike: Ik neem aan dat je het sarcastisch bedoeld. Zoals zovelen is dat zo makkelijk. Ik denk dat hij het echt goed doet, maar ik kan dat niet zeker weten omdat ik er nooit bij ben geweest, net als jij gok ik. De tijd is er niet naar in Nederland (volgens mij nooit echt geweest) dat je maar met wat geld wappert en iedereen hierheen komt. Ik vind het moedig dat hij het probeert, maar heeft wel een maximum bepaald. Dat is gewoon erg verstandig, dat had ik ook in de vakantie moeten doen...

Zijn verhaal klinkt zeel plausibel in ieder geval. Ik hoop wel dat hij erin slaagt nog een linksback aan te trekken.

1 augustus 2017 om 07:40

4ever4ajax. Nee, ik bedoel het totaal niet sarcastisch. Ik meen echt dat ik vind dat Marc het uitstekend doet!

1 augustus 2017 om 07:43

Ik ben het er niet mee eens. Marc heeft geluk met die goeie jeugd, want zijn aankopen van de afgelopen 5 jaar zijn vaak bedroevend. Zeker met de inkomsten zou Ajax lichtjaren voor moeten liggen op de rest.

1 augustus 2017 om 07:56

@magicmike: excuses dan..

1 augustus 2017 om 08:01

@j0rnnn: daar heeft Marc geen geluk mee, die heeft hij zelf gehaald (met het hele scoutingteam natuurlijk) voor een deel. Onana, Viergever, Sanchez, Ziyech, Schone (hij zat er toen echt net), Dolberg en Younes zijn gehaald onder zijn bewind. Iedereen focust maar op zijn mindere aankopen, maar die zal je altijd hebben. De 1e TD die alleen maar toppers haalt (voor ok prijzen) moet nog worden geboren.

1 augustus 2017 om 09:14

@magicmike:
Nou zou mooi zijn als hij eens zijn selectie optijd rond heeft voor Ajax. en ook dit is weken lang vergooid terwijl hij al wist dat hij te duur was. Dus weer lekekr zonde van de tijd en energie geweest. Wat is hier dan goed aan gedaan?

1 augustus 2017 om 09:59


Goed gedaan? Welke grote spelers heeft Marc alweer aangetrokken voor volgend seizoen? Ze hebben nu 1x in weet niet hoeveel jaar in een Europa league finale gestaan en daardoor komen ze even weer in de picture bij de grote talenten. Deze jongen wilde zelfs kiezen voor Ajax boven Engeland. Soms moet je doorpakken omdat de grotere talenten niet altijd staan te trappelen t.o.v. de eredivisie of het Ajax salaris. Ik vind het vervelend dat Overmars niet laat zien dat hij iets van de markt snapt in zo'n situatie.

Begrijpelijk wat Overmars zegt maar ook zeer begrijpelijk dat Zuid-Amerika er altijd alles probeert uit te halen. Die zijn over de eeuwen heen al vaak genoeg door Europa uitgebuit, op een gegeven moment moet je toch iets doen om je eigen clubs ook te ontwikkelen. Jammer alleen dat het vaak genoeg op de verkeerde manier gedaan wordt en in de verkeerde handen terecht komt. Maar dat is wat eeuwenlange uitbuiting en de bijkomende achterstand met je doet.

Als je nou al zelf zegt dat je in Brazilië al gauw 10m+ kwijt bent en de spelregels continu veranderen.. waarom dan alsnog proberen Brazilianen naar je club te halen? Alsof Brazilië het enige land in Zuid-Amerika is waar men grote talenten heeft...

1 augustus 2017 om 07:44

Precies. Zijn argument; "daar lopen de beste spelers," slaat ook nergens op. Sánchez is een prima speler en doet niet onder voor een Braziliaanse cv.

1 augustus 2017 om 07:44

Hij zegt toch letterlijk dat in Brazilië de beste spelers rondlopen? En je kan het blijven proberen, want het zal niet altijd verkeerd gaan, Neres hebben ze ook binnengehaald bijvoorbeeld.

Super goed verhaal. Ik snap er sowieso niks meer van. Als ik de speler bekijk is het een beetje een schaduwspits achtige speler. Totaal niet geschikt voor het Ajax voetbal. Als Ajax een buitenspeler in hem zag is het ook bijzonder. Aangezien we al stuk of 4 a 5 buitenspelers hebben. Dit terwijl qua verdediging er helemaal niks gehaald wordt. Omdat dit te duur is. Maar 12 miljoen voor een buitenspeler die geen buitenspeler is dat kan dan weer wel. Schiet mij maar lek.

1 augustus 2017 om 08:41

Ik heb beelden van 'm gezien en dan is het een prima speler voor Ajax voor op de vleugels en die evt ook in het centrum van de aanval kan spelen. Is een speler met een uitstekende techniek, diepgang en scorend vermogen.

Waarom is hij niet geschikt voor het voetbal van Ajax en de steeds naar binnenkomende Younes (met zeer weinig rendement) wel ? Ik had graag gezien dat Younes na de Conf.cup verkocht was een Duitse club, nu hij soort van 'hot' was geweest.

Baal ervan dat de selectie begin augustus nog niet op orde is. Een vleugelspeler en een linksback hebben een hoge prio. Alleen Marc schijnt dat niet te beseffen, die komt daar eind augustus pas achter...

1 augustus 2017 om 09:25

Dus dat! Zeg ik ook al langer dan vandaag, niet normaal dat je al 5 jaar geen echt goede linksback kan vinden.

Maar als ik het goed begrijp; Watford een jaartje Cerny; wij Richarlison?! 😉

Van de week legde iedereen me nog uit wat een goede deal dit zou kunnen zijn. Hoge prijs en schimmige zaakwaarnemers maakten niet uit. Ajax heeft geld zat en shopt op een ander niveau. Ik als arme Feyenoorder snapte dat niet. En nu zingen ze allemaal mijn liedje

Zullen we het inkoopwerk van Overmars eens onder de loep nemen, in
acht nemend met wat Ajax echt nodig heeft? Derde keeper uit nood geboren:
Lamprou. Op zich prima, heeft ook nog eens Eredivisie ervaring, alleen niet
geliefd bij de fans vanwege zijn pro Feijenoord en anti Ajax uitlatingen. Kan
tegen hem gaan werken. Rechtsbackpositie. Veltman, contract verlengd.
Niet geschikt voor het niveau wat Ajax nastreeft. Back up Zeefuik. Er is
zelfs sprake van van der Wiel. Zwaar onvoldoende, had al lang een nieuwe
Trabelsi gescout moeten worden. Centrum is OK. Al blijft de talentvolle
De Ligt maar wel steeds cruciale fouten maken. Is punt van zorg. Een ervaren
LCV was beter geweest, Edoch Viergever achter de hand, al blijft het dun
bezet, met achter Sanchez - topaankoop - geen vervanger. Linksback positie
kwalitatief zwaar onderbezet. Viergever is geen linksback evenals Sinkgraven.
Over Dijks wil ik het niet eens hebben; nog afgezien hoe er met de contracten
van Dijks en Viergever wordt omgesprongen. Ook voor deze positie had al
lang een nieuwe Maxwell, of in ieder geval een volwaardige vervanger gehaald
moeten worden. Middenveld is OK, maar mist wat fysieke volwassenheid. Niet
direct een pre, maar zeker in Europa geen overbodige luxe. Type Poulsen is
ideaal - afgezet tegen wat wel en niet mogelijk haalbaar is. Bijzonder triest dat
Nouri is weggevallen, al kan Sinkgraven nu ook gewoon op het middenveld
worden ingezet. Al wordt hij wel een soort tweede Boilesen voor wat betreft
inzetbaarheid, nog los van het feit dat hij in mijn ogen meer van Heerenveen
niveau is, dan wat Ajax nastreeft. Voorhoede. Zowel rechts- als linksvoor
niet op orde. Achter Younes en Neres zitten twee jeugdspelers (cerny en
Kluivert), die nog veel moeten leren. Verhuur zou ideaal zijn, maar dan moet
je wel 2 volwaardige, volwassen opties hebben gescout. Niet gebeurd, dus
onvoldoende geanticipeerd. Spitspositie met Dolberg en Huntelaar prima in
orde. Ook voor Cassierra lijkt verhuur een goede optie, maar je moet ook
niet te veel jongens tijdelijk laten vertrekken. Misschien met Kluivert en
Cerny een jaartje Jong Ajax. Dan zijn ze direct inzetbaar, mocht de nood
aan de man komen. Al met al verdient Overmars ook dit seizoen voor de
(tijdige) invulling van de selectie een zware onvoldoende. Al zijn de cijfers
voor het bedrijf Ajax dan wel bijzonder goed, op het sportieve vlak had men
er veel beter voor kunnen staan, en waren de cijfers nog donkerder geweest.
Verkopen kan iedere goede verkoper, maar inkopen is een vak apart. Mijn
conclusie is, dat Marc Overmars die kant van de TD functie niet beheerst,
en ook nooit zal beheersen. Als Ajax zijnde zou ik mijn conclusies trekken,
maar ik vrees dat het technisch hart elkaar alleen maar veren ergens induwt....

1 augustus 2017 om 12:11

Je kan pas op 1 september commentaar hebben op de selectie. Komen nog 3 versterkingen volgens de Ajax watchers. Je kan nu alleen klagen dat de selectie eind Juli nog niet rond is, maar dat heeft geen enkele club.

1 augustus 2017 om 12:52

Niet helemaal eens; Ajax speelt zijn zogenaamde belangrijkste wedstrijden in augustus. Het zou je weer CL kunnen kosten als de selectie niet tijdig op orde is.

1 augustus 2017 om 14:37

Mijn mening over inkoper Overmars gaat niet alleen over dit seizoen,
maar ook hiervoor. Elke transferperiode slaat hij merendeels de plank
mis, nog los van het feit dat de selectie nooit (tijdig) op orde is.
Daarnaast moet Ajax vaak voor straf, vanwege het broddelwerk van
Overmars, voorronde CL spelen. Eind juli en begin augustus. Dan moet
je begin juli de selectie klaar hebben. Natuurlijk heb ook ik begrip ervoor dat
als een koopkrachtige club bovenmodale bedragen voor de kroonjuwelen
biedt, je nu eenmaal bij a niet anders kan dan verkopen. Dat is nu eenmaal het lot van vele clubs, dus ook Ajax. Maar dat
staat los van waar je wel grip op hebt. Bij Overmars heb ik altijd de indruk
dat het hem niet interesseert of hij de trainer(s) het juiste gereedschap
op tijd geeft. Winst maken, dat vindt hij lekker. Bonus opstrijken, mooi toch?
Maar dan doe je niet wat je als goede TD moet doen. Nog los van het feit
dat transparantie bij Ajax tegenwoordig een vies woord is. Maar dat ligt
vooral aan de zwijgzaamheid van de personen in het technische hart.
Daarom waren als voorbeeld de beide van Pragen veel meer voorzitter
dan de huidige, die nauwelijks in beeld komt, en amper kan communiceren.
Al staat dit los van het Overmars verhaal. Maar het wordt wel klef bij Ajax...

1 augustus 2017 om 18:00

Vanwege het brokkelwerk van Overmars spelen we vCL? 14/15 op 15 punten achter psv, niet per se Overmars fout na 4 landstitels. Slecht seizoen gebeurt altijd wel. 15/16 werd alles gewonnen in Augustus en verspeelde ze het op speelronde 34, niet Overmars fout lijkt me. 16/17 kan je Overmars aanrekenen, maar persoonlijk denk ik dat de Europese wedstrijden ons genekt hebben.

Doet ie goed, maar vind sowieso dat we die jongen niet nodig hadden. Zal net als Neres een gok blijven en voor dat geld haal je gewoon de beste winger op uit NL of Belgie dusse, gewoon niet teveel in ZA kijken maar ook wat dichter bij huis

Hij had allang Younes moeten verkopen en Lozano ervoor terug moeten halen. En anders had hij allang de verdediging moeten versterken. Door zijn rare aankoopbeleid loopt Ajax weer veel risico om de poulefase CL mis te lopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren