Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bartomeu: ‘PSG zal tot de laatste cent moeten betalen voor Neymar’

Laatste update:

Josep Maria Bartomeu houdt rekening met een vertrek van Neymar naar Paris Saint-Germain. De smaakmaker wordt al weken in verband gebracht met de Ligue 1-topclub, maar de afgelopen weken hield de clubleiding van Barcelona vol dat er van een transfer geen sprake zal zijn. Bartomeu beaamt zaterdag echter dat Barcelona machteloos staat, als Neymar besluit te vertrekken.

"We willen dat Neymar hier blijft, maar er zijn clausules", geeft de voorzitter aan in gesprek met Mundo Deportivo. "Als hij wil vertrekken, zal PSG het bedrag van zijn clausule tot de laatste cent moeten betalen. We hebben nog niet met hem gesproken, maar dat zullen we doen als we terugkeren naar huis", kondigt de preses aan. Neymar heeft een afkoopclausule van 222 miljoen euro en dat bedrag zou in de selectie worden gestoken. "Als het bedrag zou binnenkomen, versterken we onze ploeg daarmee."

"Neymar is een van onze beste spelers en we willen hem niet kwijtraken", voegt Bartomeu toe in een ander interview met The New York Times. "Hij staat nog vier jaar onder contract, maar spelers kunnen de keuze maken om te vertrekken. Meer valt er niet te zeggen. Wij hebben hem nodig, want om te winnen hebben we de allerbeste spelers nodig." De voorzitter zei eerder deze maand nog dat het onmogelijk is voor PSG om de clausule te betalen, indien het wil voldoen aan de Financial Fair Play-regels. Nu is hij iets terughoudender. "De UEFA heeft Fair Play-regels en wanneer een club die overtreedt, volgt een straf."

Ondertussen probeert PSG de kosten van de mega-operatie zo behapbaar mogelijk te maken. Als de club 222 miljoen euro wil betalen voor Neymar, dan moet PSG dat bedrag overmaken aan de Braziliaan zelf, waarna Neymar zijn contract kan afkopen op het hoofdkantoor van LaLiga in Madrid. Bij zo'n transactie komt echter een gigantische belasting van zeventig miljoen euro kijken, omdat de belastingdienst de naar Neymar overgemaakte 222 miljoen euro ziet als belastbaar inkomen. Daarom probeert PSG het over een andere boeg te gooien.

Volgens AS hoopt de club om de tafel te gaan met Barcelona om alternatieven te bespreken waar beide clubs profijt van zouden hebben. PSG wil een of meerdere spelers aanbieden bovenop de 222 miljoen euro, claimt de krant. Met een dergelijke constructie zouden beide clubs een akkoord sluiten waarbij het geld niet naar Neymar hoeft te gaan. Ángel Di María, Blaise Matuidi en Lucas Moura zijn de spelers die PSG zou willen aanbieden. Bartomeu heeft naar verluidt echter niet de intentie om te onderhandelen met de Fransen.

Barcelona doet er goed aan om wél te onderhandelen met Paris Saint-Germain

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barca moet lekker een strikje om Neymar doen & verkopen die handel en het geld lekker gaan investeren in de selectie. Als Barca slim is betrekken zij Verrati in deze deal & halen Dembelé!

29 juli 2017 om 12:32

Het is niet echt een deal waar barca eisen kan stellen. De clausule is 222 miljoen. Barca kan niet 142 miljoen en verratti eisen. Ze hebben nml niks te eisen

29 juli 2017 om 12:46

Daarbij komt dat als Barcelona die 222 miljoen heeft ontvangen elke speler die zij willen ook meteen een stuk duurder is. Aangezien iedere partij nu weet hoeveel er in de portemonnee van Barcelona zit.

29 juli 2017 om 16:22

begrijpend lezen is niet aan u besteed blijkbaar , als psg 222 miljoen aan neymar geeft om zijn contract af te kopen en te voldoen aan de clausule dan moeten ze een bijkomstig belasting betalen van 70 miljoen euro , dat wil psg vermijden door met barca aan tafel te komen en te onderhandelen terwijl barca helelmaal niet wil onderhandelen dus heeft barca wel degelijk de bovenhand tijdens de onderhandelingen want zij zijn niet degnene die neymar willen verkopen het is psg die wil kopen

neymar = verratti + 125 miljoen of anders niets

Gewoon proberen om verratti erbij te betrekken. Of de volle pond wat wel over de 300 miljoen kan komen in totaal. Kies maar! En dan goed investeren in spelers als verratti en dembele. Coutinho en dybala zijn wat mij betreft ook welkom, alleen hebben we een controleur en een winger nodig. Zolang het goed besteed word, neymar verkloot het een beetje voor zichzelf. Hoop gewoon dat hij vanavond zijn laatste wedstrijd speelt en een lekkere wedstrijd kan spelen. Verdient hij wel.

29 juli 2017 om 11:06

Een speler als Dybala halen en hem niet op zijn juiste positie laten spelen, soort van verkrachting op het gebied van voetbal.

29 juli 2017 om 11:54

Inderdaad. Snap de optie Dybala niet. Je zoekt een linksbuiten. Dybala is geen linksbuiten.

29 juli 2017 om 16:27

ousmane dembele en keita balde zijn twee talenten die uitstekend op links kunnen spelen

29 juli 2017 om 11:56

dus je wilt Verratti, Dembele, Coutinho en dybala? ten 1e ga je die echt niet krijgen voor onder de 400miljoen, vervolgens komen er 2 op de bank omdat er maar 2 posities nodig zijn (vervanger neymar en een opvolger voor iniesta(tenzij messi achter suarez komt dan heb je een rechtsbuiten nodig)) Dybala is een spits en kan eventueel achter de spits maar het is mij echt een raadsel waarom mensen hem graag zien komen aangezien Suarez niet vertrekt, liverpool vraagt 150miljoen dus voor mij zal coutinho ook al afvallen, Veratti is wel nodig, met daarnaast nog een buitenspeler in mijn ogen idd Osmane Dembele of Hazard al zal die ook enorm veel kosten ben ik bang

Ik zou t wel weten Matuidi en Di Maria of Lucas erbij vraag + 200 miljoen. Kan je er nog 2 toppers bij halen. Dan heeft Barcelona een wat breder selectie. Ik vond dat Barcelona de laatste jaren te weinig kwaliteits spelers had om blessures of schorsingen op te vangen of wedstrijden open te breken.

29 juli 2017 om 10:59

We hebben Matuidi niet nodig angezien we al een overvloet aan jonge middenvelders hebben en Di Maria is ex-real en op linksbuiten vind ik hem stukken minder goed. Dus ik zou dat niet doen. Behalve als je deze spelers natuurlijk voor die 20 miljoen kunt krijgen maar dan zou ik alleen Di Maria/Lucas er bij betrekken.

Voor het eerst sinds lange tijd dat ik blij ben met een besluit van Bartomeu. Laat PSG lekker zo veel mogelijk betalen. Ze wouden ook niet meewerken aan de transfer van Verratti, dan doen wij dat ook niet. Voor de mensen die zeggen: 'Betrek Verratti in de deal'. Psg zal hem hoogswerschijnlijk niet willen verkopen en aangezien Verratti altijd gezegd heeft dat het zijn droom is om de CL te winnen met PSG verwacht ik niet dat hij nog wilt vertrekken(deze transferperiode) met de komst van Neymar. Maar als het wel mogelijk is moeten we dat natuurlijk doen.

29 juli 2017 om 12:01

Ik zou wel meewerken als Barca zijnde, maar dat gaat lastig. Psg gaat die afkoopsom betalen van 222 miljoen. Dat geld gaat naar de spaanse bond, die brengen het geld naar Barca maar pakken zelf aardig wat procent (20 als ik het goed heb. Weet het niet zeker. En dat zou 44.400.000 zijn). Als barca onderhandeld over 200 miljoen hoeven ze de spaanse bond dat geld niet te geven. Ik heb het idee day Barca niet graag meewerkt omdat die voorzitter bij zijn standpunt wilt blijven.

29 juli 2017 om 13:33

Dat is natuurlijk geen beslissing van hem, hij is gewoon machteloos als ze de 222 miljoen willen betalen. Dat is iets anders

29 juli 2017 om 13:59

Het is zijn beslissing om niet te onderhandelen voor een lager bedrag. Dat hij bij een bod van 222 miljoen niks kan doen dat snap ik.

Helemaal terecht, tot de laatste cent!

Waarom zou je als Barcelona zijnde een speler moeten als ruilmiddel plus wat zak geld en nog is met de bovengenoemde spelers? Volkomen belachelijk natuurlijk als je dat doet, maar hij heeft het inmiddels erop gereageerd. De enige mogelijk is Veratti en 150 miljoen.

Je zou immers de jeugd kansen geven die ze verdienen.

Over Neymar zelf. Hopelijk ga je weg!

Haha...coutinho voor 80!?!?!
Denk dat Liverpool ook wel weet dat ze 222 hebben.
Hebben net een prijskaartje van 150 om zn nek gehangen.
Heeft geen gelimiteerde transfersom dus dat kan dan he.

29 juli 2017 om 11:12

Hangt van het contract van coutinho af. Als hij echt weg wil en lastig gaat doen en zijn contract af koopt ben je zeer waarschijnlijk minder kwijt.

Steeds meer betrouwbare bronnen geven aan dat de Fransen in de problemen zullen komen met de Uefa. Hoewel er manieren zijn om de FFP te omzeilen hebben ze blijkbaar al een waarschuwing gekregen dat het activeren van de clausule van het contract van Neymar niet wenselijk is (en mogelijk zelfs tot een straf kan leiden). Het is me nog steeds niet bekend wat nou precies de regelgeving is rondom de belasting die er op deze transfer rust. Weet dat het lenen van het geld aan Neymar om zijn contract af te kopen niet meer wordt belast via de inkomstenbelasting, maar via financieel gewin aan de kant van Neymar. Maar hoe het precies zit met het activeren van de clausule zelf, dat weet ik niet. Dit artikel zegt dat daar nog zeventig miljoen bij op komt, maar weet niet waar dat vandaan komt.

Ach, uiteindelijk weten we allemaal welke speler van PSG er in de deal betrokken moet worden om de onderhandelingen mogelijk te maken. Marco Verratti. En anders betalen die suikeroompjes van ze toch lekker die 222 miljoen plus belastingen? Dat is hoe het werkt.

29 juli 2017 om 11:21

Jij zei gisteren 20%, in Spanje is dat het minimum aan belasting. Maximaal 47%. Als er 70 miljoen belasting wordt gerekend ligt de belasting in dit geval op 31,5%

29 juli 2017 om 11:30

Daar wordt over gesproken inderdaad, maar nergens kan ik een exact tarief vinden waartegen zoiets belast wordt. Er wordt de laatste tijd met veel verschillende percentages gestrooid, ook nu weer. Nu is het weer plots 70 miljoen euro aan belasting. En nergens kan ik terugvinden in het Spaanse belastingrecht welke belasting hierover geheven wordt en wat precies de (getrapte) tarieven zijn. Dat is ook de reden waarom ik het vraag (zowel in mijn directe omgeving als hier op Vz). Misschien dat iemand een artikel is tegengekomen die wél een bron binnen het Spaanse belastingrecht aanhaalt?

Kan goed zijn dat het minimaal 20 procent en maximaal 47 procent is, maar dan moet er altijd in de literatuur staan in welke gevallen dan een bepaald tarief wordt geheven. Wat we nu doen is goochelen met cijfers en percentages zonder daadwerkelijke bronnen. Dat heeft geen zin als je echt te weten wil komen hoe de situatie in elkaar steekt.

29 juli 2017 om 12:35

Het gaat hier in het geval van PSG ook om de Franse belastingsdienst. In Frankrijk bekijken ze een clausulevrijkoop namelijk als een voorschot op je salaris als werknemer. En de belasting op 222miljoen loon als werknemer ligt naargelang de schaal tussen de 70 en 100m.. PSG zal dus een kleine 100m moeten afdokken aan de fiscus tenzij ze een (verdoken) fiscale constructie gaan opzetten maar met de ogen van heel de wereld op je gericht is dat niet makkelijk. En als je Ney 35m netto loon wil uitbetalen zal je ongeveer hetzelfde bedrag aan belastingen en sociale zekerheid moeten afdragen. Bruto zal dat dus rond de 60 a 65 m liggen. Op 5 jaar is dat zegge 300m aan salaris. Dus in totaal kost deze transfer PSG dik over de 600m.

29 juli 2017 om 13:04

Het enige wat ik ook met zekerheid weet is dat de belasting minimum 20% is en maximaal 47% dus laten we er voorlopig vanuit gaan dat het ergens in het midden is of in dit geval 70 miljoen neerkomt op 31.5%. Als u de bron wilt weten kan ik u die straks opzoeken voor u.

29 juli 2017 om 13:07

Vraag mij dan af of Barcelona ook kan onderhandelen met een maximum in dit geval tot 292 miljoen of er ook tussen de ploegen iets van belasting zit over een transfer of dit voor bedrijven belastingsvrij is. Anders moet die belasting dan weer afgetrokken worden bij die maximum van 292 bij onderhandelingen als Barcelona in principe het maximum wil uithalen.

Ik verwacht dat de transfer 250 tot maximum 275m kan oplopen bij onderhandelingen. Denk niet dat PSG nog eens 50m wil bijbetalen bovenop die 222m, dit zal de drempel zijn die overloopt denk ik en ze proberen dan een speler als Di Maria + 222m maar dat vind ik niet goed genoeg en vraah mij ook af of psg zonder problemen die 222m in 1 keer op tafel kan leggen.

Het enige waar ik in kan geloven is als de prijs van 222m naar beneden gehaald wordt door Verratti in de deal te betrekken. Dan is de prijs waarschijnlijk ook al minder dan 150m. Of ze dienen Neymar af te betalen over bv 3 jaar maar dan kan Barca toch een stuk rente bijrekenen en bv 85/90m per jaar vragen.

29 juli 2017 om 13:16

Is niet meer normaal 600m voor een voetballer. Maar denk dat die belastingschaal ook anders zal zijn dan bij de meeste werknemers in Frankrijk anders heb je echt overal met belastingen te maken en komt het bedrag van 222 gewoon al 2 maal zo groot + 150 miljoen salaris en je zit inderdaad al aan 600m + 40m tekengeld. Denk dus dat de totale belasting waarschijnlijk gewoon 70 miljoen zal zijn. Frankrijk 100m en Spanje 70m voor de btw lijkt mij wat overdreven.

Waarom kan Neymar eigenlijk weg als mensen genoeg geld op tafel leggen maar (bijv) Van Dijk niet? Werken contracten anders in Spanje?

29 juli 2017 om 11:22

In Spanje heb je een buy-out clause. Dat is een clausule die contractueel is opgenomen en als clubs bereid zijn dit bedrag te betalen dan is het aan de speler. Hij/zij mag blijven of gaan. In o.a. Frankrijk en misschien ook Engeland is zo een clausule verboden en kan je als eigenaar dus meestal nee zeggen.

29 juli 2017 om 11:25

Klopt. In Spanje is een afkoopclausule verplicht en in landen als Engeland of Frankrijk niet.

29 juli 2017 om 11:28

Van dijk heeft geen clausule, in Spanje heeft elke speler een clausule in zijn contract staan geloof ik en als een club dat bedrag op tafel legt heeft de club pech en moeten ze er aan meewerken

29 juli 2017 om 11:29

Ze moeten meewerken indien de speler wil vertrekken, anders hoeven ze natuurlijk niet mee te werken.

29 juli 2017 om 11:41

Als de speler zelf niet wil dan houdt het op natuurlijk maar ik had het alleen over de club maar wat een bedragen wat ze tegenwoordig aan spelers uitgeven. Ik zou graag dingen anders zien, een maximum aan buitenlandse spelers op het veld net als vroeger, als je nu toch ziet hoeveel goede spelers er soms op de bank zitten, is gewoon zonde

29 juli 2017 om 12:04

Mee eens, zo behoud ook elke competitie zijn eigen 'cultuur' (soort voetbal etc). Maar dit is natuurlijk iets wat niet snel of nooit heringevoerd zal worden. De premier league zou bijvoorbeeld met deze regel veel minder goed worden.

29 juli 2017 om 12:27

Ben ook bang dat dit nooit meer gaat veranderen, feit blijft wel dat ik het vroeger toch leuker vond, tenminste Europees voetbal dan dat was toch minder voorspelbaar dan nu het geval is. Persoonlijk vind ik de champions league weinig meer aan, draait maar om paar clubs, vanaf de loting voor de poule kan je bij de meeste toch al invullen wie er doorgaan, vind de Europa league dan leuker om te zien. Als ze nu eerst is beginnen om de champions league echt alleen voor kampioenen te houden en winnaar jaar ervoor en desnoods de oude Europacup 2 terug te halen en de rest lekker Europa league te laten spelen en verhoog daar dan het prijzengeld in, maar goed het zal wel op hopen blijven

Dus zal de transfersom voor PSG niet 222 miljoen maar rond de 292 miljoen bedragen.

Barcelona zal dus als het er wat tussenin komt rond de 250/255 vragen aan PSG. Hangt er vanaf ook hoeveel belastingen er nog zijn als de ploegen het bedrag direct storten naar elkaar. Maar zonder twijfel zal dat bedrag al minimaal 246,6 miljoen zijn. Waarbij Barca dus zeker netto 222 over heeft. Denk dus dat ze zullen proberen om tussen de 250 en 275 uit te komen maar met Verratti in de deal genoegen nemen met 135/150 miljoen.

Dus hij is eigenlijk 292 miljoen. Dan vraagt Barcelona toch 280 miljoen
4 spelers van 70 miljoen van kopen, dan heb je volgens mij een bredere betere selectie. Wat er aan de onderkant afvalt kan weer verkocht worden.

29 juli 2017 om 12:00

Als je 280 miljoen krijgt dan vragen clubs ook gelijk het dubbele. Das ook niet handig.

29 juli 2017 om 14:48

Voor de veiligheid zou het dan niet slecht zijn als Barcelona dan 140 krijgt nu en dan 2 jaar nog 70 miljoen als je zo gaat redeneren. Barcelona hoeft gewoon beter te vergelijken want de meeste ploegen zullen natuurlijk weten dat er geld is bij hen maar het ligt aan Barca of ze eraan toegeven of niet. Ze kunnen 280 miljoen ook verspreiden over een langere periode om te investeren. Alleen hebben ze wel een directe vervanger nodig voor Neymar maar die hoeft daarom ook niet 80 miljoen te kosten en dat ploegen dan 100 of 120 vragen ligt dus echt aan Barca of ze eraan toegeven. Beter kopen ze dan een speler voor 45 tot 65 miljoen en gebruiken ze het geld dan volgend jaar verder, zodat de ploegen niet meer weten hoe Barca met dat geld zal omgaan. Helaas heeft het bestuur al gezegd al het geld van Neymar te herinvesteren deze zomer nog. Maar haast en spoed is zelden goed, zeker met deze bedragen.
Ik denk zelf dat het beter is dat Barcelona en PSG nu tot een akkoord komen om hem pas volgende zomer te transfereren aangezien dit voor beide ploegen een enorme impact heeft. Laat hem nu tekenen voor 6 jaar en laat PSG al een redelijk voorschot betalen. Dit lijkt mij de beste keuze.

Uiteindelijk als het rap gaat is alles afgerond ten vroegste volgens de verwachtingen in de eerste week van augustus, dan heeft Barcelona nog ongeveer 4 weken om 250 miljoen te investeren en dat lijkt mij niet slim.

29 juli 2017 om 12:09

En die vragen dan weer een hoger salaris dan de mensen die afvallen, waardoor je er alsnog verlies op lijdt en daarnaast de lange termijn naar de knoppen helpt.

Barcelona moet het gewoon keihard spelen. Als PSG Neymar wil, moeten ze maar de volle pot betalen. En als dat voor PSG te gortig is om op tafel te leggen wegens de financiële fair play, moeten ze Verratti maar in de deal betrekken. Als Barça zijnde gewoon Verratti en 100 miljoen eisen. Gaat PSG niet akkoord? Jammer, dan moeten ze maar 222 miljoen betalen en komen ze lekker in de problemen met de Fifa.

29 juli 2017 om 12:46

Dat is nogal onrealistisch. Aanvallers met rendement zijn overal wel te vinden als je als club de portemonnee kunt en wilt trekken. Een speler als Verratti is zeldzaam en komt niet (meer) veel voor. Natuurlijk is Neymar geweldig, maar nooit 100 miljoen meer waard dan Verratti...

29 juli 2017 om 16:41

je bent echter waard wat anderen bereid zijn om voor je te betalen , psg will een top 5 speler dus moeten ze afdokken , neymar is product van sociale media marketing en branding , zijn statistieken zijn leuk maar hij is onderdeel van msn dus zolang ms blijven kunnen ze gemakkelijk een nieuwe talent toevoegen zonder at te veel problemen

psg kan neymar niet krijgen zonder verratti in de deal te betrekken zo simpel is het barca heeft geen matuidi moura of di maria nodig , barca moet niets het is psg die overal zit te roepen dat ze neymar zullen halen dus het is wel degelijk barca die kan eisen wat ze wil indien psg neymar echt will hebben

Verkopen. Iemand die niet bij barca wilt zijn is barca niet waardig.
Volgende keer dat barca psg uitschakelt in de cl gaat neymar toch wel spijt krijgen.

Verrati, dembele en coutinho.
Messi op 10 met coutinho en dembele suarez. Heerlijk

29 juli 2017 om 13:00

Heerlijke aanval maar word wel moeilijk om de balans op het middenveld dan te vinden. Messi is niet iemand die vee loopt en verdeigende taken uitvoerd. Eigeblijk kan je dan alleen met busquets en Rakitic/Samper erachter spelen. Op zich kunnen we dit we proberen maar het zal wel een risico zijn. En Messi zal makkelijker te dekken zijn aangezien hij minder op de rechtervlank te vinden zal zijn en dus meer voorspelbaar word.

29 juli 2017 om 13:30

Messi heeft natuurlijk de vrije rol waarmee hij perfect met dembele en coutinho kan switchen. Ik zou zeggen verrati en busquets voor t vuile werk.

Ik vind de bedragen gewoon ziek. Het heeft niks meer met voetbal te maken. Als Neymar echt 222 miljoen euro waard is dan betekent het wel dat we hier in Nederland ook veel meer mogen gaan vragen. Het mes moet wel aan twee kanten snijden.

Geweldig statement dit
Psg wilde ook niet mee werken dus laat ze maar alles betalen
Of ze moeten akkoord gaan met een overgang van verratti

Deze wereld moet is ff gwn normaal doen met mensen en deze bedragen het slaat helemaal nergens op.
En je tijd verdoen om hierover te discussiëren ook niet.
Voetbalwereld is knettergek geworden heeft totaal niks meer met sport te maken en ik hoop dat vooral die grote clubs echt snel aan banden worden gelegd.
Stelletje verdwaalden

29 juli 2017 om 12:10

Dit zeiden ze ook over de transfer van Cruijff destijds richting Barcelona.

29 juli 2017 om 12:45

Klopt denk ook niet dat het veranderd het is mijn persoonlijke mening
222 mil ik bedoel waar hebben we t over
kan er niks nuttigs op verzinnen on te zeggen

Dit is toch absurd bedrag. Ik snap werkelijk PSG niet dat ze dit bedrag willen betalen. Ze kunnen ongeveer 2/3 spelers halen van dit geld met ongeveer hetzelfde niveau. Als ik Barca was zou ik er een strikje omheen doen en verkopen. Je kunt dan als Barca zeker weer goede spelers voor inkopen.

29 juli 2017 om 12:25

Je moet het denk ik ook als een soort statement zien van PSG. Ze hebben een ongelimiteerd budget en kunnen daardoor de absolute toppers halen (in dit geval zelfs wegkapen) van een club als Barca. In feite wil PSG gewoon zn spierballen laten zien, naast het feit dat Neymar natuurlijke een echte versterking is voor elk team. Ik denk dat Barca het moeilijk gaat krijgen de aankomende jaren, zeker als Messi ermee stopt, omdat het beleid van de afgelopen tijd een stuk minder is dan bij de rivaal uit Madrid. Tevens kunnen ze niet mee met de enorme transferbedragen die elke zomer alleen maar hoger gaan worden (lijkt straks voorbehouden aan de PL clubs en PSG).

29 juli 2017 om 12:34

Maat, voor 220m kan je echt geen 2/3 spelers halen. Een slechte speler kost 30miljoen, een middelmaatje kost 80 miljoen en een topspeler kost 100/200 miljoen. Dit zijn de prijzen tegenwoordig, of je het ermee eens ben is een discussie voor een andere dag. Maar dit is de realiteit. Met andere woorden, voor 220mil kunnen ze een minder goede vervanger halen (a 150miljoen voor een hazard, coutinho, dybala) en houden ze nog 70 miljoen over voor een sterke invaller ergens in het team.

29 juli 2017 om 13:53

Je kunt zeker voor 220 miljoen wel 2/3 versterkingen halen. Ik wil niet al te snel wijken van het topic, maar ik vind het oneens met jou post. Jij wil zeggen dat een middelmaatje 80 miljoen euro kost, dan wordt het voor elk team moeilijk om spelers te halen. Er zijn genoeg andere topclubs die veel minder betalen voor hun spelers en die spelen ook naar wens. Er zijn maar een aantal teams die zulke bedragen willen neertellen voor een speler.

En ik weet zelf ook wel dat de prijzen van tegenwoordig zo moeten zijn, maar het is absurd dat er zoveel moet gegeven aan 1 speler. Neymar is zeker een waardevolle speler, maar niemand maar ook echt niemand is 220 miljoen euro waard dus hij ook niet. En zoals ik al zei doe er een strik om en Barca kan het geld goed benutten op de markt.

29 juli 2017 om 14:48

Tuurlijk kan je prima spelers halen voor 80 miljoen, maar geen topspelers. Geen lewa, dybala, mbappe, ronaldo, neymar, messi, suarez, bale en noem ze maar op. Dat weet je zelf ook wel. En barca heeft topspelers nodig want barca loopt flink achter op Real

Super super dom van Barca. De clausule was gewoon puur stomheid. 220 miljoen... Zet dan net als Ronaldo op 1 miljard dan weet je zeker dat je hem nooit kwijt raakt. Nu sta je als club machteloos en wordt 1 van de beste spelers weggeplukt voor 220 miljoen terwijl de vervangers nooit zo goed zullen zijn en ook nog eens super moeilijk haalbaar zijn.

29 juli 2017 om 12:39

Je hebt ondertussen wel het transferrecord verpulverd en je bent in 1 klap helemaal schuldenvrij.. zo stom is dat niet

29 juli 2017 om 12:44

Ze zijn niet schuldvrij. Hun schuld is groter dan 220mil en bovendien is dit een 'good debt' en geen liablity schuld wat hoogstwwaarschijnlijk netjes terug betaald wordt in termijnen.

29 juli 2017 om 16:43

Is inderdaad een schuld die niet meetelt voor de FFFP maar is wel een dikke 275m nog.. dus als PSG over de 222m clausule biedt om belastingtechnische redenen en je kijkt naar de winst dit seizoen ben je in 1 klap schuldenvrij

29 juli 2017 om 12:42

Allereerst is een clausule verplicht. Hoe hoger de clausule in het contract, des te meer speler en zaakwaarnemer aan contracteisen zullen stellen. Je kunt dus niet zomaar even 500 miljoen euro in het contract zetten zonder dat je dat in de portemonnee gaat voelen.

Verder is Barcelona gewoon heel erg dom geweest door zowel Suarez als Neymar er bij te halen. Je hebt dan wel de beste aanval ter wereld, maar daar heb je niet veel aan als de andere linies niet zo bijzonder bezet zijn. De balans was bij Barcelona gewoon weg en nu Iniesta op zijn retour raakt, is een verkoop van 1 van de wereldsterren de enigste mogelijkheid om de selectie weer van nieuwe aanwinsten te voorzien.

Het is alleen pijnlijk dat het net de speler is die nog jaren mee had gekund, terwijl Messi en Suarez allebei een stuk ouder zijn dan Neymar.

29 juli 2017 om 12:51

Ik begrijp dat een clausule verplicht is en dat spelers meer willen eisen. Maar een hogere clausule zou je iig de grootste talent vast gelegd hebben met zekerheid wat ik slim zou noemen. Let op me woorden als
Barca niet snel iets doet wordt het een subtoppertje. Messi, Suarez, Iniesta, Busquets, Mascherano gaan dalijk allemaal met pensioen. Neymar die wsl Barca verlaat. Barca heeft momenteel enkel waardeloze opvolgers. Barca heeft zeker een miljard minimaal nodig om hun niveau een beetje terug te kunnen kopen.

29 juli 2017 om 12:57

Het is niet zo dat je in plaats van 222 miljoen bijvoorbeeld een clausule van 444 miljoen in het contract opneemt zonder dat je daar dubbel voor betaalt. Een clausule staat recht tegenover het salaris en eventuele bonussen. Als ze de clausule dus aanzienlijk hoger willen maken, zal het salaris ook aanzienlijk hoger moeten worden.

29 juli 2017 om 13:16

Hmm weet ik niet zo zeker want hoe heeft Real dan Ronaldo een clausule van 1 miljard wel te verstaan gegeven

29 juli 2017 om 13:26

Omdat Ronaldo gelukkig is in Madrid. Bovendien verdient Ronaldo 32 miljoen euro per seizoen, terwijl Neymar 9,18 miljoen euro per jaar verdient.

Wordt er nu wel een beetje moedeloos van hoor.
Neymar zeg nu gewoon ik ga of ik blijf pfff

Hoe gek dit ook misschien klinkt het is een win win situatie. Momenteel is Neymar niet onvervangbaar bij Barcelona als je kijkt hoeveel ze ervoor krijgen. Daarnaast lijdt PSG ook haast geen verlies als je een speler als Neymar haalt en je hele team eromheen bouwt. Ook heeft hij een aantal Braziliaanse medespelers waar hij snel hechte band mee zal krijgen binnen het club. Je bouwt langzaam een hele team om Neymar en haalt zo met shirts en al zijn bedrag binnen. Dit is niks anders dan toen Real Ronaldo destijds voor bizarre bedrag binnensleepte en kijk wat hij voor het club heeft betekent?
Ik zeg niet dat er garantie is dat Neymar zoveel voor PSG zal betekenen, maar qua potentie komt hij niet te kort om volgende Ballon D'or winnaar te worden na Ronaldo en Messi als alle ogen op hem gericht worden. Hij draagt Brazilië op zo een leeftijd, dus met druk zal hij echt wel om kunnen gaan.

Nogmaals als PSG er voor kiest om de afkoopclausule te activeren dan heeft Barcelona niks meer te vertellen. Barcelona krijgt dan in 1x (!) Het bedrag overgemaakt. Ze hebben dan letterijk geen inspraak meer en dan moet alleen de speler in kwestie rond komen met de club

Ik blijf er bij dat PSG het bedrag misschien wel kan ophoesten maar dat de FFP het niet toelaat om zoveel geld in een keer uit te geven.

Dit zet Barcelona dus in een ijzer sterke onderhandelings positie als PSG op een normale manier Neymar zal proberen te kopen. Barcelona kan dan vasthouden aan de afkoopsom in het contract of zelfs spelers van PSG er in betrekken.

Stel dat de vader echt geld wil verdienen aan zijn zoon of Neymar is klaar met Barcelona omdat hij niet in de schaduw van Messi wil staan. Dan hebben ze de mogelijkheid om hem aan zijn contract te houden en op de bank zetten. Dan zullen ze vanzelf wel bij draaien, of uiteindelijk voor monster bedrag vertrekken. Ja, dit kan je kapitaalsvernietiging noemen maar Barcelona moet echt niet over zich heen laten lopen.

Neymar is echt een van mijn idolen. Zo blij dat hij naar Barca ging, maar hij verliest bij mij veel krediet als hij naar PSG gaat. Je gaat de gouden bal nooit winnen als speler van PSG en de CL ga je daar ook niet winnen.

Franse competitie is echt een stap terug.

Ik hoop dat hij blijft, maar dit is tegen beter weten in. Als hij gaat zal ik alleen nog voor hem juichen als hij voor Brazilië speelt. Ik heb namelijk niks met het huidige Psg. Hoewel er geweldige voetballers rondlopen heeft de club voor mijn geen ziel.

30 juli 2017 om 22:56

Het gaat de spelers er tegenwoordig alleen om dat ze een stap omhoog maken op hun bankrekening.

Het zou jammer zijn om hem te zien vertrekken. Maar Barca gaat gewoon verder, dit is niet zo'n drama. Persoonlijk vind ik hem een fantastische voetballer, maar het moet lastig zijn om hem in de buurt te hebben als mens. Zijn uitstraling vind ik zo eng, zo'n tenger ventje met een grote mond is altijd hilarisch om te zien. Doet me denken aan Robinho. Hopelijk doet ie het wel beter dan hem want na Real was het allemaal wat minder, en de Ligue 1 word je ook niet echt warm van om eerlijk te zijn. Metz, Nancy, Valenciennes, Lorient, Nantes...heel sterk allemaal ja...

Dit doet echt pijn man en neymar is niet te vervangen vind ik dan. Ik ben zo nieuwsgierig wat er allemaal gaat gebeuren tot 31 augustus en hoe Barcelona er uit zal zien. Ik snap neymar niet dit is toch een stap achteruit ga dan naar een man city in plaats van je vriendjes volgen. Ik persoonlijk vind het echt een domme zet en hij zal spijt krijgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren