{/embed}", "url" : "https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ik-vind-dat-het-vrouwenvoetbal-door-onze-strot-wordt-geduwd/309817", "datePublished": "2017-07-28T20:40:00+02:00", "dateModified": "2017-07-28T20:40:00+02:00", "author": { "@type": "Person", "name": "Justus Dingemanse" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "Voetbalzone", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://static.voetbalzone.nl/reskin/images/logo.png" } } }

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik vind dat het vrouwenvoetbal door onze strot wordt geduwd!’

Laatste update:

De Oranje Leeuwinnen hebben zich met vlag en wimpel geplaatst voor de knock-out fase van het Europees Kampioenschap in eigen land. In de vijfde Oranjeroze EK Update praat Justus met Marjolein van vrouwenvoetbalnieuws.nl over het toernooi tot dusver, de omstreden wissel van captain Mandy van den Berg, de doelpuntendroogte van Vivianne Miedema en de volgende opgave die Nederland te wachten staat. Verder wordt de discussie over het vrouwenvoetbal en de vergelijking met het mannen voetbal weer eens flink aangewakkerd.

Wat vind jij van alle aandacht voor het vrouwenvoetbal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrouwenvoetbal valt gewoon niet te vergelijken met mannenvoetbal. Of de vrouwen moeten allemaal aan de anabolen gaan. Stop eens met die nutteloze vergelijkingen.

28 juli 2017 om 09:03

kijk dat is nou iets wat ik wil zien! 😂

28 juli 2017 om 11:14

Hele land in de ban is een beetje overdreven. Ze doen het goed maar ik hoor op mn werk echt niemand er over praten. Wel over ajax - nice of PSV die onderuit gaat.

28 juli 2017 om 12:44

Is ook typisch om als Nederlanders overal op te zeilen natuurlijk...
Mij interesseert het vrouwen voetbal ook zeer weinig maar stoor me echt niet aan de aandacht ervoor.
De dames doen het vrij aardig, vrouwen voetbal zit in de lift en het toernooi is hier in eigen land dus wat verwacht je.

28 juli 2017 om 17:50

Nou... Het is volgens mij bij zowel mannen als vrouwenvoetbal de bedoeling dat je scoort en probeert te winnen. Daarnaast hoop ik, of ik nou naar mannen of vrouwensport kijk, dat ik vermaakt word. En dat word ik echt totaal nooit niet als ik naar vrouwen kijk die voetballen. Mijn nichtje heeft ook in het NL damesteam gespeeld.. Verder hele lieve dames hoor, maar ze kunnen er weinig van. Je hoort mij niet zeggen dat ze er mee moeten stoppen, want iedereen die wil sporten ben ik zwaar voor. Maar dat het dan zo groot en uitgebreid gepromoot wordt, omdat het dan toevallig een sport is die groot is in ons land, vind ik belachelijk. Kunnen dan beter sporten die kleiner zijn in ons land, maar wel attractief zijn om naar te kijken, promoten. Een basketbal bijvoorbeeld... Een leek ziet dit never nooit voorbij komen op tv (ziggo soms). En vrouwenvoetbal wordt ons, als je het zo bekijkt, idd door onze strot geduwd. Dus mee eens!

28 juli 2017 om 22:14

Geldt dat niet voor al het voetbal? Er zijn zoveel mooie sporten die geen aandacht krijgen terwijl de oefenwedstrijden zelf al live uitgezonden worden. Ik ben gister zowat in slaap gevallen bij het voetbal, ik snap niet dat een sport als handbal niet meer aandacht krijgt.

29 juli 2017 om 10:52

@svennieboy

Je schrijft: "nou... Het is volgens mij bij zowel mannen als vrouwenvoetbal de bedoeling dat je scoort en probeert te winnen. Daarnaast hoop ik, of ik nou naar mannen of vrouwensport kijk, dat ik vermaakt word. En dat word ik echt totaal nooit niet als ik naar vrouwen kijk die voetballen. Mijn nichtje heeft ook in het NL damesteam gespeeld.. Verder hele lieve dames hoor, maar ze kunnen er weinig van. Je hoort mij niet zeggen dat ze er mee moeten stoppen, want iedereen die wil sporten ben ik zwaar voor. Maar dat het dan zo groot en uitgebreid gepromoot wordt, omdat het dan toevallig een sport is die groot is in ons land, vind ik belachelijk".

Je schrijft aan de ene kant dat je vermaakt wilt worden en dat je vrouwenvoetbal niets vind en vervolgens dat je het belachelijk vind dat het vrouwenvoetbal uitgebreid gepromoot wordt. Dat vind ik behoorlijk tegenstrijdig. Het vrouwenvoetbal is een sport in opkomst en ligt meer dan 100 jaar achter op het mannenvoetbal. Dus is het logisch dat het niveau van het vrouwenvoetbal lager is dan dat van het mannenvoetbal en het zinloos is die twee met elkaar te vergelijken. Om het niveau van het vrouwenvoetbal te verhogen en jou te kunnen vermaken, moet de kwaliteit van de speelsters omhoog en dat kan alleen als de faciliteiten sterk verbeterd worden. Daar is geld voor nodig en dat geld gaat er absoluut niet komen zonder grootschalige promotie. Ik begrijp derhalve helemaal niets van je reactie dat je het vrouwenvoetbal niet om aan te zien vind (mijn vrije vertaling) en tegelijkertijd hekelt dat het eindelijk de aandacht krijgt die nodig is om het onder de aandacht te brengen, hetgeen absoluut noodzakelijk is om het niveau op te kunnen krikken.

29 juli 2017 om 11:53

Ik heb niet het gevoel dat het niveau van het vrouwenvoetbal ooit veel hoger gaat liggen dan waar het nu zit. Daarom vind ik het belachelijk. Daarentegen heb ik dat wel bij andere sporten die weinig aandacht krijgen in Nederland. Ik noemde al basketbal, omdat dit wereldwijd toch een bewezen attractieve sport is. Alleen in Nederland, mede door de geringe aandacht, niks voorstelt. Denk dat als je de tijd en dus de inkomsten verhoogd in een sport als basketbal het mij veel meer attractief kijkplezier gaat opleveren in de toekomst dan dat je dit in het vrouwenvoetbal steekt. Want in welk land is het bewezen dat als je zoveel geld en tijd steekt in het vrouwen voetbal als dat we nu doen in Nederland het niveau wel leuk wordt? Ik zou dus voor basketbal gaan in dit geval! Is mijn mening nu wat duidelijker voor je?

29 juli 2017 om 11:59

@nrvier

Ook een vette sport! Ben het helemaal met je eens!

Ik begrijp dat gezeik van sommige mensen niet. Niemand wordt toch gedwongen om te kijken?
Ik heb bv geen enkele wedstrijd gezien, het interesseert me echt helemaal niets.
Maar ik vind het leuk voor andere mensen als ze er wel van kunnen genieten.

28 juli 2017 om 09:07

Inderdaad, al heb ik wel een tweetal wedstrijden gezien.

Maar precies wat je zegt: handbal boeit me bijvoorbeeld ook geen reet, dus kijk ik er niet naar. Live and let live.

28 juli 2017 om 09:24

Live and let live...Het lijkt er op dat mensen dit gewoon niet meer kunnen.

28 juli 2017 om 16:34

Ben jij nu juist niet iemand meer van live and let die?

28 juli 2017 om 09:40

Nee maar nu mag er meer aandacht voor de mannen 1e klasse amateurs op tv komen!

28 juli 2017 om 09:49

De grote vraag is of mensen het willen zien. Er kijkt al geen hond naar de eerste divisie. Dus de amateurs op tv? Voor wie doen we dat dan?

Ik heb nog geen seconde van het vrouwenvoetbal gezien. Misschien ga ik kijken nu ik terug ben van vakantie, maar vermoedelijk niet. Ik las wel dat er meer dan twee miljoen mensen naar de dames hebben zitten kijken. Dan wordt het dus terecht uitgezonden.

28 juli 2017 om 09:54

Als daar vraag naar is dan is dat zeker geen verkeerd idee maar ik gok dat er niet heel veel mensen voor de buis zitten voor dat soort wedstrijden. Datzelfde geldt vermoedelijk voor de vrouwen eredivisie dus die wordt ook niet live uitgezonden. De wedstrijden van de leeuwinnen trekken alleen meer dan 2mln kijkers dus daarmee rechtvaardig je het uitzenden wat mij betreft en is de hele discussie een non-discussie. En als je het niet wil zien dan zijn er voldoende andere kanalen waar je op af kan stemmen

28 juli 2017 om 10:14

Dat was sarcasme met een achterliggende gedachte.
En ja 2 miljoen kijkers. Maar wel doordat VI de NL vrouwen op de cover plaatsen en andere media invloeden zoals voetbalpraatprogrammas. De media heeft wel degelijk invloed

28 juli 2017 om 10:25

En waarom denk je dat de VI vrouwenvoetbal op haar cover zet? Inderdaad omdat men denkt dat er interesse is en het verkoopt en echt niet als een reclame om de wedstrijden op TV te gaan kijken. Het is gewoon een wisselwerking waarbij de interesse er is en die dus ook door media aangegrepen wordt. Als er niet zoveel mensen interesse hadden gehad, hadden de dames voor lege tribunes gespeeld en hadden er ook geen 2mln mensen gekeken en had je VI en dergelijke ook nauwelijks over het evenement gehoord.

28 juli 2017 om 10:29

Dat maakt de invloed niet minder, die is er wel degelijk

28 juli 2017 om 10:31

En dat maakt de interesse niet meer of minder, die is er weldegelijk

28 juli 2017 om 10:34

Daar zijn we het dan over eens denk ik

28 juli 2017 om 11:06

Dat lijkt me leuk, sv arc!

28 juli 2017 om 09:51

Precies dit Mike. Er wordt al jaren voornamelijk bagger uitgezonden op tv. Maar ik bedien de afstandsbediening. Dus er komt niks door mijn strot dat ik niet wil.

28 juli 2017 om 11:15

Volgens mij is het de bedoeling dat je je mening geeft op deze site... er zijn dus mensen die er helemaal niets mee hebben en zouden dat hier mogen delen. Maar gezien jouw reactie dus niet schijnbaar...

29 juli 2017 om 18:41

Romarky
En volgens mij zou jij beter moeten leren lezen. Waar zeg ik dat mensen hun mening niet mogen geven?
Ik zeg dat ik het gezeik van sommige mensen niet begrijp.

Ach al die zeurpieten er zit een knop op die TV dan kijk je toch niet al die Azijn pissers van der Gijp kan er niet geen kwartier naar kijken nou ik kan nog geen vijf minuten deze neurotische lachzak aanhoren man hou op , je kijkt of je kijkt niet maar laten ze verder hun mond houden met hun negatieve commentaar .

28 juli 2017 om 16:47

Beetje kort door de bocht. Iemand als van der Gijp word betaald om zijn mening te geven. Of die mening positief of negatief is. Dat maakt niet uit. Hij mag die gewoon uiten. En aangezien Vi al jaren ruim 700000 kijkers per week scoort. Zijn er dus genoeg mensen die hem wel leuk vinden. En sowieso waarom mag je alleen maar positief reageren? Daar word ik juist zo moe van. Mensen mogen tegenwoordig alleen maar positief reageren. Als het ook maar even negatief is dan ben je een azijnzeiker of iemand die depressief is.

Ik vind dat iedereen zijn mening mag uiten over vrouwenvoetbal en ook andere dingen. Het word alleen wel irritant als je elke dag een positieve of negatieve reacties plaatst over hetzelfde onderwerp.

De extra aandacht is goed. De wereld mag best weten dat de vrouwen tegenwoordig enorm hun best doen in de voetbalwereld om oranje te halen. Steeds meer vrouwen kiezen voor de sport en dag mogen we best aandacht geven.

Deze aandacht moet alleen niet zo overdreven worden. Gewoon met beide benen op de grond staan en ik mag er dan best eerlijk voor uitkomen dat het niveau bij lange na niet eens in de buurt komt van mannenvoetbal. Ik hoef niet mee te bleren. Toch blijft het knap dat vrouwen zo een ontwikkeling hebben doorgemaakt. Het niveau is omhoog en er is meer aandacht voor

28 juli 2017 om 09:57

Dat vind ik het interessantste aan deze discussie: waarom wordt iets uitgezonden? Jij zegt "omdat ze zo hun best doen om het niveau omhoog te krijgen". Ik vind dat geen reden om iets uit te zenden, eerlijk gezegd. Jeugdsporters doen ook hun best, maar behalve een enkele voetbalwedstrijd wordt het (terecht) niet uitgezonden. Ik vind datzelfde gelden voor mannensport, vrouwensport en gehandicaptensport: niet het feit dat ze hun best doen, en ook niet het feit dat ze het best zijn in hun categorie doet mij kijken. Ik kijk als er iets te zien is dat de moeite waard is. Bij vrouwenvoetbal is dat meestal niet zo. Net als bij de live wedstrijden van mannenvoetbalteams ergens vanaf de middenmoot naar beneden.

Vrouwenhockey is bijvoorbeeld veel verder dan vrouwenvoetbal, en daarmee boeiender om te zien.

We zijn er als kijker niet om een tak van sport op te vijzelen. De sport dient de kijker. Niet andersom.

28 juli 2017 om 10:11

Jij zegt "omdat ze zo hun best doen om het niveau omhoog te krijgen"Ik vind dat geen reden om iets uit te zenden, eerlijk gezegd
"

Sorry dat maak jij er van want dit is niet wat ik zei. Ik vind extra aandacht goed en niet de reden om iets uit te zenden. De vrouw mag best laten zien, kijk wij zijn er ook en daar ging mij het om

28 juli 2017 om 10:17

Wanneer iets goed wordt bekeken is dat het waard om uitgezonden te worden. Zo simpel is het. Zo lang er 2 miljoen mensen naar vrouwenvoetbal kijken zou het de grootst mogelijke onzin zijn om het niet uit te zenden.

28 juli 2017 om 13:44

@r9delimanr

Ik verwees naar deze passage van jou "de extra aandacht is goed. De wereld mag best weten dat de vrouwen tegenwoordig enorm hun best doen in de voetbalwereld om oranje te halen. Steeds meer vrouwen kiezen voor de sport en dag mogen we best aandacht geven."

Wat bedoel jij dan met "aandacht geven" als dat iets anders is dan "uitzenden op tv"? Of wat is voor jou dan wel de reden dat het uitgezonden moet worden?

@sprokkie, dat klopt, en DAT is wat mij betreft de reden: veel mensen willen het kennelijk zien. Prima dat het dan uitgezonden wordt. Ik zie alleen op de meeste plekken allerlei rare argumenten voorbij komen dat het uitgezonden moet worden.

Je zag dat in het verleden aan hockey op TV. Die mensen zijn hartstikke professioneel, zijn wereldtop, en de NOS probeerde het aan de man te brengen. Probleem is alleen dat mensen er niet graag naar kijken, buiten de Olympische Spelen om. Dan kan de hockeywereld op sommige vlakken wel professioneler zijn dan het voetbal, maar het heeft gewoon geen plek op TV omdat mensen er niet naar kijken.

Als je als vrouw echt niks kan op t veld word je in het doel gezet...dat blijkt elke wedstrijd wel...
Al die afschuwelijke blunders werken wel op mn lachspieren
Verder mogen ze best wel het tournooi hypen om het vrouwenvoetbal een boost te geven,niks mis mee

28 juli 2017 om 09:20

Het mannenvoetbal mag dan van hoger niveau zijn maar het zijn de mannen die tegenwoordig niet doorvoetballen maar liever janken tegen de scheids en schwalbes maken bij het leven

28 juli 2017 om 11:26

Slim van die mannen. Die krijgen wel vaak vrije trap mee. Is niet hun schuld, maar de schuld van de scheidsrechters en degene die de regels maken. Stel iemand komt met een sliding in die je ontwijkt, maar doordat je hem ontwijkt kun je niet meer bij de bal of ben je uit balans en verspeel je daarom de bal. Daar hou je niks aan over terwijl als je valt je een vrije trap meekrijgt... kun je beter vallen dan het risico nemen de bal kwijt te zijn. Ook heb ik liever dat dan voetballers die de bal nog geen 3x naar dezelfde kleur kunnen spelen zoals bij de vrouwen.

28 juli 2017 om 12:14

Ja en terwijl ze schreeuwen gaat de tegenstander er met de bal vandoor

28 juli 2017 om 13:51

Afcasander, wat mij betreft zijn de schwalbes en het gepiep tegen de scheidsrechter juist de negatieve uitwassen van het 'professionalisme' in het mannenvoetbal. Voetbal is meer dan een wedstrijd waar alleen maar ten koste van alles een winnaar uit moet komen. Er zijn in Amerika bijvoorbeeld al heel veel mensen die naar college football of college basketbal kijken omdat de NFL en de NBA al te ver doorgeschoten zijn in het 'professionalisme'.

Dat neemt niet weg dat het niveau van vrouwenvoetbal erg achter loopt op dat van de mannen, anders dan bij een hoop andere sporten. Maar dat er nog sportiviteit is vind ik een voordeel, en geen nadeel.

Wat een pessimistisch gepraat... Niemand is verplicht te kijken. Bovendien is het logisch dat het gepromoot wordt. Nederlands vrouwen voetbal zit in een lift, het EK wordt gespeeld in Nederland en ze hebben vooralsnog de volle buit te pakken. Ze staan in de kwartfinale!

28 juli 2017 om 11:28

En we hebben bij de motocross eentje gehad die alles won. Werd dat live uitgezonden bij de nos en werd je daar van alle kanten mee bestookt? Nee.

28 juli 2017 om 13:06

Voetbal is nou eenmaal de grootste sport van Nederland. Ik ben niet geïnteresseerd in motorcross, maar wanneer dat uitgelicht zou worden door de media ben ik de laatste die daarover zeurt.

29 juli 2017 om 07:33

Nee,pas als het succesvol is dan wel de nos het hebben, kijk maar naar F1, darten en handbal. De anderen mogen het risico nemen.

Ach dat zullen vrouwen ook wel over mannen voetbal denken. Ik zie het probleem niet.

28 juli 2017 om 09:23

Inderdaad, tijdens een mannen toernooi is het nog veel erger! Niet alleen de wedatrijden, maar ook het EK/WK journaal, op RTL7 een programma, etc.

De dames ontwikkelen zich jaren al in de goede richting. Ik vind het leuk om te zien dat het niveau aanzienlijk is verbeterd. De chauvinist in mij kan hier juist van genieten. Als je het niet vergelijkt met mannen voetbal dan is het gewoon super leuk om Martens en Groenen dingen zien doen die echt wel klasse hebben.

28 juli 2017 om 11:29

Is het niveau nou zo verbeterd? Ik en met mij een heleboel mensen zien het heel anders...

28 juli 2017 om 20:49

Ja zeker is het niveau verbeterd. Ik volg de dames al een tijdje en ze gaan echt vooruit. Sommige wedstrijden zijn gewoon heel leuk om naar te kijken.

Ik denk dat er heel veel napraterij plaatsvindt. Vooral van mensen die het niet volgen en het niks vinden. Prima hoor, iedereen zijn mening. Het is alleen jammer dat het vaak een slecht geinformeerde mening is. Maar daar heeft 99% van Nederland last van.

29 juli 2017 om 07:36

Grappig,dat hoor je vaker "sommige wedstrijden zijn gewoon heel leuk om naar te kijken" . Er zijn genoeg herenwedstrijden die niet om aan te gluren zijn maar dat schijnt bij dames een groter probleem te zijn.

Ik erger me veel meer dat er na vijf maanden nog geen regering is... Wie een hekel heeft aan het vrouwenvoetbal moet gewoon lekker naar een ander kanaal kijken. We leven niet meer in een tijd waarin er maar 2-3 kanalen op TV zijn...Het is toch fantastisch als het vrouwenvoetbal door dit toernooi een positieve groei kan krijgen? Nee, we moeten weer gaan zeuren. Net als dat gezeik tegenwoordig dat 'dames en heren' niet meer kan... Pfff, waar gaat het nog over. Iemand schreef al, live and let live. Laten we a.u.b weer een beetje normaal doen en niet op elke slak zout leggen.

28 juli 2017 om 11:30

Dus jij mag wel een negatieve mening over ons kabinet hebben, maar mensen mogen geen negatieve mening over vrouwenvoetbal hebben? Hypocriet much?

Al dat commentaar slaat werkelijk nergens op. Het wordt ons door de strot gedouwd? Wat een onzin.
Het EK wordt hier in Nederland gespeeld en het enige wat we zien , zijn de wedstrijden van Oranje. De rest is slechts een voetnoot. En dat werd ook gezegd in het filmpje, er is veel meer aandacht voor alle voorrondes van de Champions League en Europa League.
Waarom zou je in hemelsnaam negatief willen zijn over het vrouwenvoetbal. Er zijn blijkbaar miljoenen mensen , die het wel interesseert, dus waarom moeten we dat bekritiseren. Ik kijk ook liever niet naar het wielrennen , dan zet ik gewoon een andere zender op. Of ga iets anders doen. Leef en laat leven.

Het is toch ook logisch dat het vrouwenvoetbal ver achter ligt tov het mannenvoetbal. Hoe lang voetballen de mannen al op een serieus niveau? Bij de vrouwen pas en aantal jaar, en in Nederland liggen ze tov bijvoorbeeld Engeland en Duitsland nog flink achter. Daarnaast moet je eens kijken naar het geld wat er in het mannenvoetbal om gaat en in het vrouwenvoetbal. Dat scheelt denk ik ongeveer 99%. Maar er is nog een verschil. De Nederlandse vrouwen worden nog ieder jaar beter. De Nederlandse mannen met het jaar slechter!

28 juli 2017 om 13:54

Klopt, pas als er veel vrouwen vanaf jonge leeftijd full time kunnen leven van de sport, zal het niveau echt omhoog gaan. Maar ja, als het niveau niet hoog is, vind je geen sponsors en kan je er niet van leven. Er zit dus niks anders op dan er gewoon tijd overheen te laten gaan.

28 juli 2017 om 14:08

Daarom, heeft tijd nodig. En dat gaat nog even duren. Zo lang ze zich kunnen ontwikkelen in buitenlandse competities, en dat straks kunnen overbrengen naar Nederland kan dit de Nederlandse competitie ook weer een boost geven. En wanneer er nu resultaat gehaald wordt (halve finale oid) zou het toch mooi zijn als een sponsor zijn/haar naam hier aan wilt hangen.

Helemaal mee eens, ik bedoel je kan er bijna niet aan ontkomen iets positiefs te horen/zien over het vrouwenvoetbal.
Bij mannen is dat wel anders, daar gaat aan een wk geen wekelang reclame uitzending aan vooraf. Geen langdurige interviews met oudprofs als d-klasse commentatoren. Geen exclusice documantaire over de regio en het land en god sta ons bij als er ooit een winkel een zegelspaaractie of idiote pluizige beesjes en trompetten gaat uitdelen....
Het is gewoon een sport waar NL goed in lijkt te zijn, zoals vrouwenhockey, zwemmen, atletiek, stop gewoon die vergelijking.

Houd toch op! Met zoveel televisiezenders die allemaal wat anders uitzenden en zoveel andere mogelijkheden om je tijd door te brengen kun je probleemloos deze maand doorkomen zonder meer dan zijdelings mee te krijgen dat er een EK voor vrouwen is. Je hoeft er toch niet naar te kijken als het je niet interesseert maar je moet ook accepteren dat voetbal de grootste sport in Nederland is en dat het EK voor vrouwen nu in eigen land gespeeld wordt en dus extra aandacht krijgt. Als je het niet leuk vindt dan kijk je er toch niet naar?

Ik denk dat een groot deel van Nederland ook vindt dat mannenvoetbal zo ongeveer door je strot geduwd wordt en je de TV niet aan kan zetten of er wordt wel ergens een wedstrijd uitgezonden. Waarom is dat dan ineens geen probleem en nu er een maand lang extra aandacht is voor vrouwenvoetbal is ineens de wereld te klein.....?!

Ik heb te lang in Zweden gewoond om hier een objectieve mening over te kunnen geven, daar hebben ze last van over feminisme, waardoor het mij helemaal de keel uit komt. Ben overigens sterk voor vrouwenemancipatie en vrouwenvoetbal, maar in Zweden ligt het er te dik bovenop, bv. bij de EL finale dat er alleen vrouwen zijn die de vlagen dragen, ik krijg daar alleen maar een afkeer door.

Qua voetbal wordt ik er totaal niet enthousiast van.

Mensen als dit EK al ni meer uitgezonden mag worden. Mag de Eredivisie ook ni meer uitgezonden worden, want dat is ook van een belabberd niveau. Eerlijk gezegt vind ik dit leuker om te zien, omdat er nooit op een scheids gezeurd word en altijd gwn opkrabbelen als er een overtreding is gemaakt en niet nog een half uur op de grond blijven liggen.

28 juli 2017 om 11:33

Maar iedere eredivisieclub zou iedere wedstrijd hier alsnog met 10 goals verschil winnen. Daarbij zendt de nos geen live eredivisiewedstrijden uit...

28 juli 2017 om 12:08

Wat maakt dat nou uit, ze spelen toch niet in dezelfde competitie?

Denk je dat Serena Williams ooit van Nadal zou winnen? Bij tennis, handbal, volleybal is er ook voldoende (al is het nogsteeds minder) aandacht voor de vrouwelijke kant van de sport. Maar bij voetbal zou dat niet mogen? Als er in Nederland een stuk sport mensen door de strot geduwd wordt is het wel mannenvoetbal. Ik kijk er ook graag naar, maar het is wel zo.

Je vergelijkt een EK nu met de eredivisie, je ziet zelf ook dat dat mank gaat hoop ik? De vrouwen doen in ieder geval wel mee aan een eindtoernooi in tegenstelling tot de mannen...

Elke topsporter maakt niet uit van welk geslacht, uit welk land of welke sport, is het van harte gegund om een keer voor een groot publiek te kunnen laten zien wat hij/zij kan!

Voor de Nederlandse voetbal dames is het toch hartstikke mooi om in hun land uitkomen voor een vol stadion met voornamelijk eigen publiek!

Vind je het niets kijk je niet, gezien de hoeveelheid mensen in het stadion en de hoeveelheid tv kijkers zijn er gelukkig genoeg mensen die het wel leuk vinden

28 juli 2017 om 11:34

Dan moet de nos echt iedere sport waar we een beetje goed in zijn uitzenden. Er zijn zoveel sporten waar we als land beter in zijn dan het vrouwenvoetbal. Waarom mogen we die niet live zien?

28 juli 2017 om 12:22

Dit keer wordt vrouwenvoetbal in eigen land gehouden hè Voor dit werd het ook nooit zo groots uitgezonden. Toen het WK hockey en WK beachvolleybal in Nederland werden gehouden, was het ook veel groter en uitgebreider op tv dan andere jaren.

28 juli 2017 om 17:14

de NOS is degrootste hypocriet van de TV! Waarom zenden ze dat achterlijke tennis uit, waar we al jaren niets meer presteren. Of meetellen??? Ze zenden wel tennis uit, maar de ronde van italië niet... Terwijl daar toch echt nederlanders mee doen voor het podium en met Wimbledon of elk ander toernooi niet! Maar schijnbaar kijken er mensen naar een partijtje tennis tussen Djoko en 1 of andere qualifier...

29 juli 2017 om 07:42

En dan achteraf zeggen, de giro had door de nos uitgezonden moeten worden. Zelfde als met het darten, handballen of de f1, als er succes is klagen ze achteraf

Ik heb 2 wedstrijden gezien en het was best leuk om naar te kijken. Het niveau kun je nou niet eenmaal vergelijken met de eredivisie maar ik vond het niet onaardig, nu is het niet zo dat ik ervoor thuis blijf maar als ik kijk dan geniet ik bijv. van Lieke Martens met haar leuke acties.

Waarom doen mensen zo moeilijk
Als je niet wilt kijken naar het vrouwen voetbal dan hoef je niet te kijken
En ja het is niet te vergelijken met het mannen voetbal wat we wekelijks te zien krijgen
En Gezien het verschil met andere sporten ligt het vrouwen voetbal nog een stukje achter
Maar geef het eens de kans

Wat een geouwehoer. Ik krijg er alleen iets van mee als ik er zelf naar uitkijk.

Ik heb alle wedstijden van de vrouwen gezien en ik kijk als man naar voetbal ik zie echt wel verschil met de mannen maar zo slecht vind ik het niet der zijn meiden bij die meer met een bal kunnen dan meerdere voetballers uit de eredivisie. Miedema moet meer voor haar tegenstander kommen en er niet achter kruipen vooral als de bal bij de eerste paal komt nu kunnen de buiten spelers de bal allen maar hoog voor geven en dan staat ze met twee of drie tegenstanders om zich heen met wat goede loop acties sticht zij veel meer gevaar maar dat moeten ze aan de zij kant toch ook zien?

28 juli 2017 om 11:36

Lijkt me sterk wat je roept aangezien iedere b junioren ploeg van een eredivisieclub al zal winnen van het nederlands vrouwenelftal.

Als je helemaal niets doet om het te promoten zal het nooit groeien, marketing hoort er toch bij. Er is nog steeds een keuze om het te bekijken. Ze lopen kwalitatief nogsteeds achter op de mannen maar voor op andere sporten. Ik vind de uitdrukking Met vlag en wimpel wel wat overdreven. 2 wedstrijden met 1-0 winnen had zo anders af kunnen lopen.

28 juli 2017 om 11:38

Op welke sporten lopen ze voor dan? Want puur als je kijkt naar wat de sport inhoudt vind ik ze een heel erg laag niveau halen. Dus niet vergelijken met de andere teams, maar puur naar de sport en hoe ze het uitvoeren.

28 juli 2017 om 12:19

Hockey en turnen bijvoorbeeld. Vrouwen zijn leniger dan mannen en kunnen daardoor sporten met lenigheid beter beoefenen. Daarnaast is het algemeen bekend dat ze beter zijn in de schietsport. Ademhaling, afdrukken en richten.

Wat een stelling zeg! Natuurlijk moet een EK en WK vrouwenvoetbal rechtstreeks worden uitgezonden. Al is het alleen maar om nog meer meisjes en vrouwen aan het sporten, in dit geval voetbal, te krijgen. Het is bv ook een schande dat niet alle WGP wedstrijden van de volleybal meiden op de NOS tv te zien zijn. Deze dames spelen op het allerhoogste niveau wereldwijd en zijn een voorbeeld van hoe topsport in zijn werk gaat. De voetbalmeiden staan daarom zeer terecht in de schijnwerpers. Wat een ieder ook van het niveau vindt!

28 juli 2017 om 11:39

Zoals jij het zegt. Er zijn veel meer sporten die niet uitgezonden worden waarbij het niveau toch echt een stuk hoger ligt. Dus dit uitzenden, maar dat niet is nogal hypocriet.

Het is net als met een EK of WK toernooi voetbal voor mannen.
Ook met dit EK is Nederland toch weer een beetje Oranje (fan).
Verschil is wel dat ik na dit toernooi het vrouwenvoetbal niet direct
volg. Wel de uitslagen via TT, maar verder gaat mijn interesse niet.
En het tegenovergestelde heb ik met het mannenvoetbal. Dit is niet
generaliserend bedoeld, maar heeft gewoon te maken met voorkeuren.

Ik vind het heel leuk want ik houd van voetbal en van Oranje. Het aanzien van vrouwenvoetbal is minder dan dat van mannenvoetbal. Als Oranje in de finale komt dan ga ik er zeker voor zitten. #huphollandhup

28 juli 2017 om 17:08

als ze in de finale komen ga je er voor zitten... dus nu niet?
Ach weet je het zal de komende 20 jaar zo aanmodderen blijven voor het vrouwenvoetbal...

En ik kijk niet, ga ook niet kijken zelfs niet al ze in de finale staan. Zodra dit toernooi afgelopen is hoor je er niemand meer over... zo hypocriet is het, want dan horen we Barbara, Jinek, Bureau Sport e.a. er niet meer over... En dit is precies het probleem.

Maar voor wie het wel wil kijken, prima hoor.

29 juli 2017 om 11:10

@unis

Je schrijft: "als ze in de finale komen ga je er voor zitten... dus nu niet?
Ach weet je het zal de komende 20 jaar zo aanmodderen blijven voor het vrouwenvoetbal... "

Vrouwenvoetbal is een sport in opkomst en ligt meer dan 100 jaar achter op het mannenvoetbal. En dus is het logisch dat het niveau lager ligt. Jouw doemdenken is echter nergens op gebaseerd omdat het vrouwenvoetbal steeds meer in populariteit toeneemt en waar het aantal mannelijke leden van de Knvb al jaren daalt, dat van de vrouwelijke leden steeds meer toeneemt. Het vrouwenhockey lag vroeger ook ver achter op de mannen, terwijl het mannenhockey de laatste jaren door het vrouwenhockey wordt overvleugeld. Als het vrouwenvoetbal de aandacht die het nu krijgt, weet vast te houden kan daaruit geld kan worden gegenereerd waarmee de faciliteiten kunnen worden verbeterd en het niveau verhoogd. Het niveau is al veel hoger dan een aantal jaar teug en die progressie lijkt zich steeds meer door te zetten. Het vrouwenvoetbal heeft derhalve wel degelijk toekomst en verdient een eerlijke kans om zich verder te ontwikkelen en dat gaat niet lukken door er zo neerbuigend over te doen als jij.

Als ik naar vrouwen voetbal (en ook andere sporten) kijk, dan zie ik best veel agressie en hard spel. Alsof ze perse moeten laten zien dat vrouwen ook sterk zijn, lijkt het.
En dat heb ik nu ook met de media. Je moet perse een positieve mening hebben over het vrouwen voetbal. Dat het niet een 'mannensport' is.

Ik vind zelf vrouwen voetbal niet echt interessant om te kijken. Als andere het wel willen kijken, dan gaan hun maar hun gang. Maakt mij niet uit.

Ik vind het best aardig om naar te kijken. Vooral doordat er bijna niet op de scheidsrechter wordt gescholden en speelsters niet zo theatraal gaan liggen als ze getackeld worden.

Het is toch in alle sporten zo dat de mannen fysiek sterker zijn.
Dus vergelijk niet en ik vind het vrouwen voetbal leuk om te zien.
Zi hebben nog tig jaar een inhaalslag te maken dus komt wel goed

Met Martens zou ik toch wel een één-tweetje willen maken. Is tevens een goede voetbalster met een prima techniek. Maar zoals zovelen al zeggen als je niet wil kijken moet je het niet doen, maar het is logisch dat een EK voetbal in eigen land aandacht krijgt

en vergelijken met voetbal door de mannen is al helemaal niet correct.

Ach ik heb een paar minuten meegepakt, over het algemeen heeft het niet m'n interesse, dat er veel media aandacht is hoort gewoon bij een EK in eigen land, zeker als de dames succes hebben.

Vergelijkingen met mannenvoetbal moeten mensen zich niet mee bezig houden.

Wel een beetje. Ik bedoel er worden ook geen hoofdklasse of topklasse wedstrijden op de NOS uitgezonden. Het niveau is namelijk nog lager dan deze 2, maar los van dat gun ik ze het beste.

29 juli 2017 om 07:46

Heeft te maken met rechten,want fox zend het wel uit

Ik ben trainer bij de grootste meisjesclub van Europa genaamd sc Buitenveldert.
Ik kan je zeggen dat in de talententeams meisjes rondlopen die echt goed zijn.

Maar als ik een rondo doe dan geniet ik net zoveel als jongens dit zouden doen.
Het is mooi om te zien dat het vrouwenvoetbal enorm vooruit is gegaan, er komt straks een lichting aan die hoge ogen gaan gooien.

Menig jongensteam stapt met de staart tussen de benen van het veld af en reken er maar op dat ze op school niets vertellen aan hun vrienden dat ze hebben verloren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren