Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Buffon: ‘Waarom is Neymar 222 miljoen waard en niet 600 miljoen?’

Laatste update:

Het niveau van de Serie A hobbelde al jaren achteruit, maar de Italiaanse topcompetitie zit weer in de lift. De topclubs investeren meer dan ooit tevoren, zo ook AC Milan deze transferzomer. Juventus-keeper Gianluigi Buffon vindt het een goede zaak dat nu ook Milan weer een team op de been heeft weten te brengen dat naar alle waarschijnlijkheid kan strijden om de Italiaanse landstitel.

“Ik kijk uit naar een wat meer evenwichtige competitie”, zegt Buffon in gesprek met Gazzetta dello Sport. “Je ziet nu de waarde van de teams die een paar slechte seizoenen achter de rug hebben. Het zal de Serie A op het sportieve vlak een interessantere competitie maken. Vorig jaar deden zelfs Napoli en AS Roma mee om het kampioenschap. Of AC Milan kan meedoen om het kampioenschap? Ik denk het wel. Ze hebben zo ontzettend veel geld uit gegeven, ook al ben ik daardoor niet meer verrast in deze markt.”

De bedragen die vandaag de dag worden betaald voor spelers zijn vele malen hoger dan zo’n tien jaar geleden. “Ik snap niet meer hoe de waarde wordt bepaald van een speler, het is volgens mij pure willekeur en alles ligt in de handen van degeenen die veel geld hebben. Vandaag is het tien miljoen euro, morgen is het honderd miljoen euro. In een normale wereld zou er een parameter moeten zijn voor het bepalen van de waarde van een speler. Maar het ziet er allemaal nep uit.”

De ervaren sluitpost verwacht niet dat de waarde van voetballers kan blijven stijgen. De bom moet een keer barsten, denkt hij. “Waarom is Neymar 222 miljoen euro waard en niet 600 miljoen?”, vraagt Buffon zich af. “Toen ik klein was, vertelde mijn opa altijd dat een ballon kon blijven groeien en groeien, en tenslotte zou klappen.”

Denk jij dat de waarde van voetballers nog veel hoger gaan stijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarde van de speler bestaat uit zijn prestaties, leeftijd, commerciele waarde en hoeveel vraag er voor hem is. Al bij al natuurlijk gewoon giswerk. Het grote geld is natuurlijk een reactie op het behouden van topspelers met transferclausules. Dit gebeurd met name in spanje. 10 jaar geleden had men een transferclausule van 100 miljoen op messi gezet. Dat betaalt niemand namelijk. Maar tegenwoordig zouden we zeggen. Wat een koopje. Zolang het verantwoord wordt uitgegeven is het prima.

27 juli 2017 om 12:39

Waarde is vooral vraag en aanbod natuurlijk. Derest is marginaal. Hoe graag wil je m hebben. En dat word weer bepaald door de factoren die jij noemt.

27 juli 2017 om 12:42

deels ja, maar clubs houden wel eerst een startprijs vast. dit kan de vraagprijs zijn of de in het contract staande clausule.

27 juli 2017 om 13:43

Daswaar. Mgoed verder ist net als de huizenmarkt. Wat de gek ervoor geeft. Verschil dat er maar paar villas te koop zijn waar iedereen wil wonen

27 juli 2017 om 14:12

Totdat de markt inelkaar zakt. Clubs hebben minder inkomsten (sponsoren etc), uitgaande transfers moeilijker, beleggingen (spelers) halen beoogde winst (waarde) niet en clubs komen dan in hoge schulden.

28 juli 2017 om 11:40

@curly.wiston. ik geloof niet dat de markt heel snel in elkaar zakt, ik zie het mensen vaak zeggen, dat de bubbel zal barsten, maar er is gewoon ontzettend veel draagkracht voor deze veranderingen. in Engeland heb je de miljarden TV geld, Spanje zitten de wereldploegen met gigantische marktwaarde en Spaanse Banken. In de Bundesliga zie je dat ploegen gedreven worden door grote bedrijven. In italië en Frankrijk pompen rijke eigenaren ploegen naar het hoge niveau. in Rusland en China gaan er gigantische bedragen rond. Ik denk juist dat er alleen maar meer en meer geld rond gaat.

27 juli 2017 om 14:31

Het probleem is alleen dat we achteraf er pas achterkomen of het verantwoord was en wat het de maatschappij gaat kosten als het mis is gegaan. De snelheid waarmee nu prijzen omhoog gaan komen onverantwoord over. Maar niemand die er iets zinnigs over kan zeggen. De toekomst zal het leren

Tuurlijk stijgen ze meer..
Er word teveel geld verdient aan tv contracten.
(Miljarden)
In Engeland betalen ze een gedeelte van hun loon om de hele week voetbal te zien.

27 juli 2017 om 12:02

Iedereen die hier ziggo/fox heeft doet toch hetzelfde?

27 juli 2017 om 12:11

Of die een seizoenskaart hebben.

27 juli 2017 om 13:11

Klopt, had het nog aangepast maar dat lukte op de een of andere manier niet

27 juli 2017 om 14:13

Lang leve iptv

Achter elke transfer zit een plan van aanpak met het oog om het terug te verdienen.

Tegenwoordig zijn spelers meer dan spelers op het veld met een bal aan de voet, Neymar is al top 5 van de wereld die gaat na het pensioen van Ronaldo en Messi strijden om plek 1. Dus de prijsen zullen blijven stijgen.

ik denk ook niet dat het nog meer zo extreem gaat stijgen. Clubs komen uiteindelijk ook wel tot de max. Ik kan me niet voorstellen dat een redelijke goede speler in 2 of 3 jaar 200 miljoen gaat kosten. Neymar is top 10 van de wereld dus logischer. Prijzen gaan wel groeien maar clubs gaan wel realiseren dat ze teveel aan het betalen zijn hoop ik

27 juli 2017 om 11:21

Het hangt er ook van af voor hoe ver voetbal nog gaat groeien globaal. Tegenwoordig zijn voetbal clubs eigenlijk gewoon brands en word er steeds meer geld ingestoptm

Hier legt Buffon de vinger op de zere plek.
Dit kan niet zo door blijven gaan en de ballon zal ooit klappen lijkt mij.
De bedragen die momenteel rondgaan gaan natuurlijk helemaal nergens meer over!!

Off: Persoonlijk vind ik het niet eens meer leuk zulke bedragen en vind ik dat er een regelement moet komen voor dit soort bedragen ook qua salarissen.

27 juli 2017 om 11:30

Dat zal weinig helpen, bij een salarisplafond verplaatst het geld zich van het salaris zich naar de persoonlijke sponsering. Dus een clubsponsor zal sponsor worden van een voetballer en daarmee alsnog het totale inkomen van een voetballer tot astronomische hoogte laten stijgen.

In het voetbal wil nou eenmaal elke club het allerhoogste haalbare halen en zal er dus altijd alles aan doen om betere voetballers dan de directe concurrentie te krijgen. De vraag zal er dus altijd zijn. Gezien de grote klasse verschillen tussen voetballers, zal het aanbod uiteindelijk altijd zeer beperkt zijn.

Ik zie dit echt de komende jaren niet veranderen. Want alten we eerlijk zijn, met een salaris plafond en een transferplafond zullen de huidige topclubs vroeg of laat afzakken en zullen nieuwe clubs de top halen. En daar zit geen enkele topclub op te wachten.

27 juli 2017 om 12:17

Klopt hier zal je vast een punt mee hebben.

Maar we willen toch allemaal "financial" fair play??

Het verschil tussen de topcompetities en de andere competities zal alleen nog maar groter gaan worden (als die er al niet is).
En natuurlijk snap ik dat daar geen enkele topclub op zit te wachten, maar of het voetbal hier uiteindelijk aantrekkelijk door wordt weet ik zo net nog niet ??

Dan praat ik weer voor mijzelf (en wellicht nog voor veel meer mensen), maar als het straks daadwerkelijk de kant op gaat naar een apart miljoenenbal voor topclubs haak ik toch af met kijken! Voor mij is de lol er dan wel vanaf !!

27 juli 2017 om 13:02

Het blijft ook marktwerking he. Dit is nou een uitvloeisel van het kapitalisme. Ik hoor iedereen altijd zeggen dat kapitalisme goed is en communisme slecht, maar als het om voetbal gaat lijkt men in nederland toch liever de communistische aanpak te hanteren. Het enige probleem is dat de grote clubs misschien iets teveel geholpen zijn de laatste jaren met bepaalde beslissingen. Maar verschil moet er wel zijn toch. De ene club doet het beter dan de ander. Ik zie het ook niet als een probleem dat tot stand komt door teveel geld, maar eerder door te weinig vernuft van de teams die niet in die top zitten. Ik hoor een hoop geklaag, maar vrij weinig clubs die hun beleid veranderen als blijkt dat ze niet dichterbij komen. Wie niet sterk is moet slim zijn. Of in dit geval wie niet rijk is moet slim zijn. En dat mis ik bij bijna alle clubs.

27 juli 2017 om 14:09

Ik denk dat communisme en kapitalisme niet een goede vergelijking is. Ajax is in nl ook de grote kapitalist als het om voetbal gaat en is hard op weg om de kloof tussen psv en feyenoord onoverbrugbaar te maken. Comminisme wordt niemand blij van en heeft natuurlijk niet alleen maar finaciele gelijkheid te maken.

27 juli 2017 om 19:21

Ik denk dat het wel mee zal vallen, ja in de CL hebben we niets meer te zoeken maar de eredivisie is nog steeds heel leuk. Afgelopen jaar was harstikke spannend en komend seizoen zal het echt niet anders zijn.

Ik heb er ook geen problemen mee, ik ben Ajacied en geniet van de eredivisie en de EL. Ja de tijden van vroeger zijn er niet meer, de spelers zijn ook stukken jonger, maar ik geniet er net zo van.

De CL kijk ook ook nog gewoon en dan volg ik de oud Ajacieden. Net zoals ik graag op zaterdag naar de PL kijk en dan voor Tottenham Hotspur ben.

Voor mij is de lol er dus helemaal niet af, ook al zijn er betere competities. Er is alleen maar meer voetbal bij gekomen.

27 juli 2017 om 12:06

De ballon zal zeker ooit klappen. Het gaat hier namelijk niet om ROI maar om prestige. Het is niet de club die tegenwoordig betaald maar een eigenaar. Het type dat ongeacht de consequenties zijn zin wil hebben. Het is in de meeste gevallen absoluut geen zakelijke transactie gebaseerd op winst (laat staan sportieve). De ballon kan barsten wanneer zij voetbal de rug toekeren, de clubs met toren hoge salarissen blijven zitten en spelers vervolgens met veel verlies verkocht (moeten) worden.

Zolang er alleen maar meer geld in de voetballerij omgaat zullen de prijzen van spelers ook blijven stijgen. Totdat wij als consumenten stoppen met kijken -omdat bijv. de abonnementen/tickets te duur worden- zal dit ook niet veranderen.

Het is maar een voetballer, lees dat nog eens... er is elders in de wereld genoeg belangrijk te besteden...

Off topic: heeft Juventus een nieuw logo?

27 juli 2017 om 11:25

Ja, tussen de soep en de patatten "ontworpen", lellijker kan niet.

27 juli 2017 om 11:47

Ik heb er eens een artikel over gelezen op goal.com. En het schijnt dus heel goed doordacht te zijn en nog heel veel historische waarde in zich te hebben. Maar goed dat zal ook wel vooral het verhaaltje wat Juve eraan hangt zijn. Het is natuurlijk verder vooral een hele slimme manier om het Logo aan de hand van de letter J een stuk sterker in de markt te zetten.

27 juli 2017 om 12:55

Dit had ik ook wel kunnen ontwerpen, vind het zelf maar niets, ze mogen praten wat ze willen over historiek en inhoud van dit ontwerp, feit is dat het gewoon een letter J is, die niets met Juve te maken heeft. Ze hadden het best kunnen moderniseren, door bv een modern schild met daarin enkel de J of Juve te maken, dit is gewoon 10 x niks en het zal voor mij nooit wennen of nooit aanvaard worden als ons logo.

Neymar is 222 miljoen waard omdat dat zijn afkoopclausule is. Dan zal hij dus aan Barcelona moeten vragen waarom hij geen 600 miljoen euro waard is. Verder zal het salaris ook wel in verhouding staan met de afkoopclausule. Hoe hoger de afkoopclausule, des te hoger het salaris.

Zou eigenlijk mooi zijn als er een soort van internationaal systeem zou zijn op het gebied van marktwaarde bepalen.

Snap heel goed dat het vrijwel onmogelijk is, maar het zou in elk geval een hoop giswerk en natte vingerwerk voorkomen.

27 juli 2017 om 11:49

Nee hoor want dan zou dat 'internationale systeemdat de marktwaarde bepaalt', maar wat giswerk en natte vingerwerk doen om de marktwaardes te bepalen.

Het gaat al lang niet meer om de daadwerkelijke waarde. Die sjeiks en miljardairs betalen om het betalen.

Voor hun is voetbal een postzegelverzameling geworden. Daadwerkelijke waarde is niet meer dan 1 euro, maar toch betalen ze er een fortuin voor.

Zegt de speler die toen voor een record bedrag van 50mil overstapte... Zijn eigen transfer is er medeverantwoordelijk voor.

27 juli 2017 om 11:39

Chigrynsky

Dus? Alsof hij daardoor geen recht van spreken meer heeft? Dat zijn Juve en Parma destijds toch overeengekomen, niet Buffon? Bovendien is die 50 miljoen misschien wel de beste investering ooit geweest van Juventus, Buffon heeft ons dat al lang en breed terugbetaald.

28 juli 2017 om 14:36

@alex Zeg ik dat hij geen recht van spreken heeft? Het is alleen ironisch dat net een van de spelers die er ook verantwoordelijk voor is (indirect dat wel) het aankaart.

Ik twijfelook totaal niet dat hij het niet waard is geweest hoor. Je leest teveel in mijn reactie...

Je kunt aan voetballers geen marktwaarde hangen. Het is meer als met kunstobjecten, de een heeft het niet nodig en de andere is bereid er miljoenen voor te geven. Het draait alleen maar op de koper hoeveel heeft die er voor over.

Wij zijn het nog niet gewend dat er deze transferwindow voor een speler die voorheen 100 miljoen moest kostten nu 200 miljoen wordt betaald.. ondertussen wordt er wel voor spelers die eerst 20 miljoen kostten 40 betaald. of 80 voorheen 40. Alles is verdubbeld, alleen bij een bedrag van 220 gaan de alarmbellen in eens rinkelen en worden de pritt-stift voor de grote krantenletters er bij gepakt.

Het wachten is op de eerste Nederlandse uitgaande transfer boven de 40 miljoen Euro.

Ik zeg dit zijn de kandidaten:
De Ligt
Sanchez
Ziyech
Dolberg

Zou mij niet verbazen wanneer 1 van bovenstaande spelers voor meer dan 40 miljoen wordt verkocht in de toekomst.

Dus ja, de waarde blijft stijgen. Waanzin.

27 juli 2017 om 14:13

Nou als je ze gister zag voetballen mag je blij zijn met 5 miljoen, man man man wat waren ze slecht zeg

Ik denk dat deze ballon alleen kan klappen als er een regel komt dat clubs zelf hun hoofd boven water moeten kunnen houden. Zonder steun van de regering of een rijke oliesjeik.
Het is toch frappant dat Haarlem en Veendam opgeheven worden, omdat ze een paar ton in t rood staan maar dat er aan de andere kant van de oceaan een rijke oliesjeik 500 miljoen uitgeeft aan de selectie. Als die 500 miljoen nou nog verdiend was door goed beleid met verkopen e.d.

Kan iemand mij precies uitleggen hoe de situatie nu is bij bijvoorbeeld Real Madrid en Barcelona? Deze clubs hebben toch ook een fikse schuld, maar door overheidsgeld wordt dit allemaal weggescholden o.i.d.?

dit is gewoon het resultaat van de inmenging van sjeiks, miljardairs, Chinese clubs.. en natuurlijk niet te vergeten florentino perez. Het is gewoon niet leuk meer, gewoon massa witwasserijen en de FIFA moet gewoon ingrijpen, FFP harder toepassen.. maar daar worden de FIFA en uefa ook niet beter op, dan kunnen die gasten hun zakken ook niet meer vullen.

Haha, zegt de man die voor een in die tijd volslagen debiel bedrag naar Juventus ging in een transfer die nog steeds door allerlei rookwolken omgeven is.

27 juli 2017 om 12:52

Wisconsin

Zucht.

Dus? Alsof hij daardoor geen recht van spreken meer heeft? Dat zijn Juve en Parma destijds toch overeengekomen, niet Buffon? Bovendien is die 50 miljoen misschien wel de beste investering ooit geweest van Juventus, Buffon heeft ons dat al lang en breed terugbetaald.

Ik vind 222 miljoen voor een absolute wereldspeler als Neymar een mooie prijs, zelfde als 120 miljoen voor Mbappe. Echter vind ik juist die Engelse transferprijzen voor modale en matige spelers juist lachwekkend. 85 voor Lukaku, 60 miljoen voor Walker etc.

27 juli 2017 om 14:01

Fenomeen, Engeland heeft een aparte markt. Zij zijn een aparte wereld in de grote wereld.

Ik hoop dat die ballon zo snel mogelijk gaat klappen en dat het hele voetbal rigoureus op de schop gaat. De Champions League, eigenlijk een Europese competitie voor kampioenen is een voorspelbaar in de hand gewerkt gedrocht geworden voor de hedendaagse topclubs. Voetbal is een commercieel product geworden wat gaat om geld verdienen en nog meer geld verdienen. De CL wordt met het jaar voorspelbaarder, en steeds dezelfde clubs komen bovendrijven. Ik ben al lang afgehaakt, omdat het geen sport meer is, maar vermaak. Vroeger had je de Harlem Globetrotters in de Usa. Deze basketbal club stond ver boven de rest en won alles. Die is toen uit de competitie gegaan (gezet) omdat het basketbal te voorspelbaar was, en iedereen afhaakte. In het Europese voetbal zie ik het zelfde gaan gebeuren als het zo doorgaat.

Haha mooie uitspraak
Zo hoog zie ik de bedragen niet stijgen
Op een gegeven moment zal bij de clubs het geld wel een keer opraken
Maar het gaat ook om de prestaties van spelers en wat zijn de belangen die ze ermee hebben
Maar gezien de laatste jaren zal het nog wel iets stijgen maar niet naar de 600

Er komt een moment dat topclubs en vermogende clubs maximaal 1 speler per seizoen kunnen betalen en dat er voornamelijk op de
Jeugd gefocused zal moeten worden. Niks aan de hand dus, ook al klapt de ballon. It doesnt matter

Buffon, in de tijd van je opa had je alleen ballonen van plastic. Nu zijn ze van harde kwaliteit. We hoeven geen formules te verzinnen over wat de prijs bepaalt. De prijs van een voetballer wordt bepaald door de GEK die 'm wil overnemen.

Buffon heeft natuurlijk makkelijk praten, maar wat dacht hij dan toen Higuain voor 95 miljoen werd gehaald en niet te vergeten Dybala die ongetwijfeld voor een kapitaal vertrekt als hij ooit weggaat uit Turijn? Het is altijd makkelijk praten over anderen, maar z'n eigen club doet net zo leuk mee in de transfergekte, al koopt Juventus altijd wel gericht aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren