Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wens van Sneijder was voor zowel FC Utrecht als Ajax geen optie’

Laatste update:

Wesley Sneijder had graag al in het tenue van FC Utrecht gespeeld, zo schrijft het Algemeen Dagblad donderdag. Volgens de krant had de middenvelder graag voor een half jaar in de Domstad getekend, om vervolgens vanaf januari de overstap naar de Major League Soccer te maken. Daar had zowel FC Utrecht als Ajax geen trek in.

Het Algemeen Dagblad schrijft dat Erik ten Hag het geen goed plan vond om slechts een half jaar over Sneijder te beschikken. De oefenmeester wilde de Oranje-international er graag voor één of twee seizoenen bij, maar stond weigerachtig tegenover het idee om zijn gehele elftal voor ongeveer vier maanden aan te passen aan Sneijder. Het langer vastleggen van de spelmaker was echter volstrekt onhaalbaar.

Ajax gaf bij Sneijders management al aan geen interesse te hebben, ook omdat de club met Klaas-Jan Huntelaar al een routinier terughaalde. Er is bovendien geen sprake van een tekort aan middenvelders in de selectie van Marcel Keizer en ook in Amsterdam staat men niet te springen om Sneijder een overbruggingsperiode van een half jaar aan te bieden.

Bondscoach Dick Advocaat heeft Sneijder duidelijk gemaakt dat hij alleen serieus in beeld blijft voor het Nederlands elftal als hij in Europa actief blijft. Over iets meer dan een maand speelt Nederland al tegen Frankrijk en Sneijder heeft spelritme nodig om van waarde te zijn, afgezien van het feit dat hij nog dolgraag een WK wil meemaken. Aan de andere kant wil hij zijn toekomst niet laten afhangen van één interland.

Denk jij dat Wesley Sneijder een contract met een Europese club tekent?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee dan heeft Ajax grote gelijk want voor een half jaar zou ik het ook niet doen , als het nu minimaal 1 heel seizoen zou zijn dan had Ajax het zeker wel moeten doen want hij is gewoon nog erg goed hoor ,

27 juli 2017 om 08:59

En ook Utrecht heeft dus groot gelijk...dit stukje gaat over 2 clubs

27 juli 2017 om 09:06

Ja en ik heb het over Ajax want Utrecht doet of denk zal mij een zorg zijn daar hoef ik toch geen mening over te geven , ik geef alleen maar aan dat mijn club het niet moet doen voor een half jaar .

27 juli 2017 om 14:27

Haha sterker nog ik denk dat het voor Utrecht wel een goede optie is en dit wellicht een buitenkansje is om een speler met zoveel glory een half jaar voor je ploeg uit te laten komen. Al gebruik je hem als invaller. De hele ploeg hoeft zich niet aan te passen. Het komt in deze tijd vrij vaak voor dat een speler na een jaar weer vertrekt.

27 juli 2017 om 09:15

Geef ik ze ook gelijk in, zowel Ajax als Utrecht.

Trouwens bedenk ik me nu dat het misschien handig was om niet met alle macht Sneijder aan dat record te helpen met invalbeurtjes zelfs na de 80ste minuut. Hij kan nu rustig naar de VS, het record heeft hij in handen en het ziet er niet naar uit dat er iemand voorlopig in de buurt komt, het zou zo maar kunnen dat hij zijn laatste interland al heeft gespeeld.

27 juli 2017 om 10:15

Zodra hij in het veld staat hoort hij gelijk bij de besten, dus tja het is maar wat je wil, de beste spelers in het Nederlandse elftal of die het net niet zijn.

27 juli 2017 om 10:40

Ik denk dat dat heel snel over is als hij 4 maanden niet voetbalt en vraag me af of het beter wordt in de VS daarna.

27 juli 2017 om 11:18

Ik vond hem anders nog altijd bij de beste 11 van Nederland horen.. Wat wellicht meer zegt over de rest dan over Sneijder gezien z'n leeftijd...

Nou volgende maand volgt dan onze definitieve uitschakeling voor het WK of heeft werkelijk nog iemand vertrouwen dat we op z'n minste 2e worden in de poule??

27 juli 2017 om 13:02

We worden gewoon eerste in de poule joh . Die kans is misschien nog wel groter dan tweede worden.

27 juli 2017 om 13:10

Inderdaad. Wat betreft middenveld missen we nu wel 1 speler, maar dit hoort een groot talent te zijn die de leegte die Nouri achterlaat moet invullen. Sneijder zou meteen basis staan en dat betekent dat we Frenkie meteen een stuk minder zullen zien spelen, en na gisterenavond kan ik niet wachten op zijn volgende minuten.

Voor Utrecht uiteraard zelfde keuze, al dacht ik dat Utrecht 4-4-2 speelt? Sowieso niet een formatie waarmee je het beste uit Sneijder haalt.

Sneijder zal een reële keuze moeten maken, want anders is het klaar met oranje. Hij staat nu stil. Terecht dat beide clubs hier niet op in zijn gegaan. Te gek voor woorden dit.

27 juli 2017 om 08:29

Oranje is al klaar... Die gaan het echt niet halen. Dan zet sneijder wel een hoop in voor die paar wedstrijden. Ik was echt lekker naar Amerika gegaan.

27 juli 2017 om 08:33

Alle kans nog. Helemaal in eigen hand zelfs.

Had een tussenoplossing niet in het verschiet kunnen liggen? Bijvoorbeeld nu het eerste half jaar bij Utrecht, en dan volgend jaar (tijdens de stop in Usa) wederom 6 maanden?

27 juli 2017 om 08:24

Dan heeft Utrecht toch hetzelfde probleem als waar ze in de tekst over praten?

27 juli 2017 om 08:29

Ja, echt een probleem om twee keer 6 maanden over een wereldspeler als Sneijder te beschikken.

Van Ginkel heeft toch hetzeflde gedaan bij Psv? 2 x 6 maanden. Snap niet zo goed wat het probleem is om zo'n speler in te moeten passen in je selectie. Als je het finaniceel kunt trekken, zou ik Sneijder altijd halen. Ook al is het voor een kortere periode.

27 juli 2017 om 08:33

Lees dan de bezwaren van ten Hag in de tekst, zou ik zeggen.

Die vindt het dus wel een probleem.

27 juli 2017 om 09:01

@vlugge:
van Ginkel werd in de winter gehaald omdat er kwalitiet nodig was.
En ze wilde hem ook het nieuwe jaar, maar mocht toen niet dus werd het maar na de winter weer.

en ook daar was terecht kritiek op, want stond direct eigens pelers in de weg.
zou bij Utrecht ook zo zijn heb jenu 4 maanden Sneijder en moet je daarna weer heel je team aanpassen.

27 juli 2017 om 10:51

Misschien is dat wel het probleem. Als hij zich voor niks aanbied bij Utrecht zie ik ze dat nog echt wel doen. Waarom niet?
Sneijder hoeft het voor die 4 maandsalarissen niet te doen, dus ga gewoon gratis voor Utrecht spelen als het je dan alleen om spelritme te doen is.

27 juli 2017 om 08:25

Nee. Of minimaal een jaar of lekker laten wegblijven. Eerlijk gezegd had ik hem graag naar Utrecht zien komen maar onder deze voorwaarde snap ik de club goed.

Tsja. Als ik het goed begreep wou meneer Sneijder €4.000.000,- voor een halfjaartje voetballen. Geef ze groot gelijk itt Sneijder.

27 juli 2017 om 08:24

Dat heb je niet goed begrepen. Is al achterhaald inmiddels.

27 juli 2017 om 08:30

Nou ja, dan was het misschien wat minder, maar blijkbaar nog steeds niet genoeg om hem in de ED te houden.

27 juli 2017 om 08:32

Lijkt mij sterk, Wesley weet natuurlijk zelf ook dat geen enkele eredivisie club dat op kan hoesten.

Ik snap zo'n Sneijder dan niet zo goed. Die heeft toch al meer dan genoeg geld binnengeharkt? Kies voor de liefde van je stad of voor je jeugdliefde na zo'n glansrijke carrière en laat die paar miljoen die je in Amerika extra krijgt gewoon voor wat het is. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zelfs na het afkopen van zijn contract bij Galatasaray kan ik me niet voorstellen dat er niet meer dan genoeg geld over is. Wat is er nu mooier dan afsluiten dichtbij je roots. Of romantiseer ik het teveel ?

27 juli 2017 om 08:28

Wesley is er zo een bij wie het nooit genoeg is. Is zijn levensstijl ook naar dus die kiest voor het 'avontuur' lees: geld!

Waarom zou je ook iets terug willen doen voor de clubs die je geholpen hebben in de je carrière?

27 juli 2017 om 08:29

Ja. Bij ongeveer alle voetballers draait het om geld. En je hebt nooit genoeg. Hoe meer, hoe beter. Uitzonderingen zijn er zeker, de Ronaldinho's van deze wereld kiezen niet voor het geld maar voor de liefde van het spelletje.

27 juli 2017 om 08:33

Het is ook niet erg dat geld een belangrijke rol speelt, want ze moeten het in een relatief korte periode verdienen voor de rest van hun leven. (Het zijn uiteraard buiten proportionele salarissen al hebben ze er ook de levensstijl naar gemaakt). Toch vraag ik me af waarom het altijd maar meer moet. Volgens mij levert een paar jaar in Nederland spelen (misschien CL bij Ajax) en nog wat interlands net zoveel op als in een achteraf land een beetje ballen.

27 juli 2017 om 08:43

Het is in sommige gevallen wel erg dat er voor het geld wordt gekozen. Probeer anders maar uit te leggen waarom je in een land gaat werken waar mensenrechten worden geschonden (Saudi-Arabië en Tsjetsjenië?). Dat geld verdienen in een relatief korte periode slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Tegenwoordig hebben ontzettend veel voetballers een maatschappelijke carrière na hun voetbalcarrière of gaan het trainersvak in. Het is gewoon pure hebberigheid omdat x, y en z meer hebben.

27 juli 2017 om 08:34

Volgens mij gaar het ook niet alleen om het geld hoor, bijv New York of LA is natuurlijk ook wel aantrekkelijk qua leven. Denk dat Yolanthe daar liever heen gaat dan Utrecht.

Ik had je graag zien komen. Maar voor een half jaar is het gewoon niet zinvol. Dan werk je alleen maar mee aan de help Sneijder fit blijven show en kost het je enorm veel geld. Wanneer je net ingespeeld bent enzo vertrekt ie weer.

Niet aan beginnnen. Of minimaal een jaar of niet.

27 juli 2017 om 10:54

Of hij moet gratis komen voetballen. Gewoon geen salaris, geen tekengeld helemaal niets. Alleen maar om zelf fit te blijven en een club die je leukt vind te helpen.

Ik zou zeggen: meteen tekenen bij de eerste Europese club die serieus wordt. Ik las iets over Sampdoria. Prima toch? Goede competitie, leuk salaris en mooi weer. Iemand van Sneijders kaliber zal over twee jaar ook nog wel een financiële klapper kunnen maken. Is het niet in de USA, dan wel in het Midden-Oosten of China.

Belangrijkste is dat ie snel aansluit bij een Europese club, liefst in één van de grote competities, want we kunnen hem nog niet missen bij Oranje Hoofdstuk Ajax / FC Utrecht is gelukkig ten einde nu.

27 juli 2017 om 09:39

Nee hoor. De media schrijven maar wat. Sneijder en FC Utrecht zijn nog steeds met elkaar in gesprek.

27 juli 2017 om 09:52

Dat doen de media vaak. Maar wie zegt me dat jij de waarheid wel weet?

Ik zie het niet gebeuren dat Sneijder komend seizoen voor FC Utrecht speelt. En met het oog op Oranje ben ik daar wel blij mee, zie ik hem liever in een sterkere competitie spelen.

Na gisteren De Jong en Van de Beek een zeer sterke wedstrijd hebben zien spelen, is Sneijder naar mijn mening niet meer nodig nu. Het Ajax-middenveld is geweldig om naar te kijken. Nu nog wat constanter maar dat komt vanzelf. Enige dat Ajax nu nog nodig heeft is een buitenspeler en 2 backs. Gisteren stonden er 4 centrale verdedigers in. Dat kan echt niet meer.

27 juli 2017 om 08:58

Ja dat klopt maar die zijn nog geen 20 en met een Sneijder erbij gaat de ontwikkeling sneller want gisteren waren ze de tweede helft goed maar je moet kijken naar een heel seizoen , en daar had Sneijder best bij gepast want je speelt 50/60 wedstrijden en je kunt niet van 19/20 jarigen verwachten dat ze al die wedstrijden spelen laat staan dat ze dan top spelen .

27 juli 2017 om 08:58

En als ze volgende week verliezen met 2-0 en het middenveld speelt minder is die wel weer nodig??

ik vind als je zonder club zit, dat je niet veel te eisen hebt, Je past je aan bij de club waar je terecht komt, en niet jij als speler bepaalt hoe de club moet voetballen. wellicht is dat ook het grootste probleem bij het Nederlands elftal, als je een elftal om een speler heen bouwt kan het ook zijn dat het geen team meer vormt, en dat is toch in mijn ogen de basis voor resultaten

Ajax heeft een prima basiself maar als je naar de bank van gisteren kijkt is alleen Huntelaar geen jeugdspeler... Een halfjaar bij Ajax is een prima overbrugging voor Sneijder, denk dat beide partijen winnen (mits hij geen absurd salaris vraagt). Erg smalle selectie en zeker als Ajax Europees wil overwinteren zouden ze dit aanbod eigenlijk moeten grijpen... geeft ze ook een halfjaar extra om te zoeken naar een goede versterking in de winterstop

Als v/d Beek, Ziyech of Schone zijn been breekt heeft Ajax een mega probleem

27 juli 2017 om 09:19

Sneijders hart en ziel zitten al in Amerika waar hij en z'n vrouwtje lekker veel poen kunnen verdienen. Zou je een speler voor een half jaar willen hebben dan is januari tot mei een optie. Niet nu tot december. Ajax en Utrecht laten zich terecht niet gebruiken.

Wat betreft het middenveld. Daar ben ik mee eens. Ik vind dat Ajax te veel gokt op de jeugd. Ik had zeker nog een extra middenvelder erbij gehaald.

Beide clubs doen er slim aan om niet te dansen naar de pijpen van Sneijder. Hij wil de clubs alleen maar gebruiken om z'n conditie op pijl te houden zo dat hij in januari spelers en fans in de steek kan laten. Persoonlijk vind ik dit weinig respectvol van Sneijder.

27 juli 2017 om 09:26

Wat jij zegt dat weet ik niet maar wat ik wel weet is dat Ajax de routine van Sneijder prima kan gebruiken want dat is er eigenlijk wat er ontbreekt , van mij mag ipv Sneijder bv Nigel de Jong ook komen dat blijven toch speler die het verschil maken om wel of geen kampioen worden , maar voor een half jaar moet je dat natuurlijk niet doen maar als hij voor een heel seizoen tekent is hij voor mij van harte welkom in de jonge selectie .

Ajax moet hier inderdaad niet aan beginnen, maar geen tekort op het middenveld? Gisteren zaten op de bank alleen Eiting en de Jong. Zal toch echt iets bij moeten.

Als hij echt bij Utrecht of Ajax zou willen spelen, dan gaat hij daar spelen en levert hij salaris in. Nu wordt er gevraagd of hij een half seizoen opvang kan krijgen..

Mag best komen meetrainen bij Ajax om de conditie op pijl te houden. Denk dat Hakim en Donny best veel aan hem kunnen hebben.

Uiteraard als vriendendienst wanneer het voor slechts een half jaartje is

Goede beslissing van Utrecht en Ajax , half jaar je systeem afstemmen op Sneijder , en na 6 maanden kan je de boel weer omgooien , omdat meneer pleitte gaat om geld op te halen in Amerika .
En dan eerst hier blijven om in beeld te blijven voor het NL elftal .
Vele zeggen hij is nog zo goed , als dat zo was waren er best wel Europese clubs gekomen om hem te nemen . De Engelse en Spaanse middenmoter zal hij nog wel aan kunnen dar houd het ook wel mee op .

Bullshit van Utrecht. Zou niet normaal zijn als Sneijder op deze leeftijd nog een halfjaar bij Utrecht zou voetballen. Ik kan me niet voorstellen dat ze hem om die reden laten lopen. Ajax is uiteraard een ander verhaal.

27 juli 2017 om 10:49

Een half jaar.... je elftal compleet aanpassen.....daarnaast wou hij 4 mil per seizoen dus dikke kans 2 miljoen voor een half jaar.

Logisch dat je hier niet aan mee werkt.

Clubliefde voor 4 miljoen.....juist....

Clubs zijn groter dan zijn wensen.
Terecht dat ze afhaken voor zijn wensen.

Als Ajax nou water bij de wijn doet..
oké een half jaar.
Dan moet je tekenen voor 2 jaar.

Contract word afgekocht voor 2 miljoen.
Ajax verdient er dan een paar centen aan en van de 2miljoen krijgt Sneijder zijn salaris.

Prima speler voor in de as op het veld, ipv Schone.

Als Wesley zo graag in de Major League wil gaan spelen dan is dat voor de poen en is zeker niet een stap omhoog t.o.v. welke Europese competitie dan ook. Ik volg af en toe wel eens wat wedstrijden op Eurosport, het gras groeit sneller als je er naar kijkt. Als Sneijder verstandig is dan stelt hij zijn eisen wat bij en misschien dat FdB dan bij hem aanklopt want voor een club als C.p. zou hij zeer bruikbaar kunnen zijn.

Ajax en Utrecht hebben groot gelijk dat ze niet ingaan op het half jaar
vullen van de portemonnee van Sneijder. Dat Ajax verkondigt genoeg
middenvelders te hebben, verbaast mij eerlijk gezegd. Of ze moeten
alle jeugdspelers meetellen. Net zoals wordt beweeert dat de backposities
prima zijn bezet. Soms zou je denken dat Grimm dit heeft neergepend,
want je kunt Veltman, Viergever en Dijks toch niet volwaardige backs
noemen? Mits je het beoogd niveau flink naar beneden hebt bijgesteld...

27 juli 2017 om 15:50

Gelukkig tellen ze de jeugdspelers wel, de Jong gisteren gezien? Speler met een heel hoog niveau. Eiting heeft die potentie ook.

Met van de Beek (jeugdspeler), Ziyech, Schone, F. de Jong, Eiting en Sinkgraven heb je dubbele bezetting. En dan heb je Pasquali en Jensen voor de toekomst gehaald, waardoor we straks weer minder hoeven te kopen.

Qua backs is het zelfs driedubbel bezet, twee oranje internationals en veel potentie daar.

27 juli 2017 om 17:52

Volgens mij heb ik de Jong en Eiting niet genoemd als spelers die
niet zouden kunnen voldoen aan het beoogde Ajax niveau. Nouri
(behoeft geen betoog), van de Beek en de Jong zijn de grootste
talenten van het huidige Ajax. Eiting moet nog worden afgewacht,
maar die kan best een jaartje in Jong Ajax spelen. Worden de
meeste spelers beter van. Kluivert heeft zeker talent, maar moet
nog even op de wachtlijst. Cerny blijft een zorgenkindje en de rest
van het jonge spul (bergsma, Dankerlui, etc.) kan ook naar het echte
Jong. De backs noem ik met name vanwege het niet vereiste Ajax
niveau. Wie Veltman, Viergever en Dijks goede backs noemt, moet
naar de opticien - of moet Ajax een positie in de kantlijn toewensen.
Daar kun je - zeker in de CL of EL - niet mee voor de dag komen.
Wel als back ups () voor een paar jongens ala Trabelsi/maxwell.
Dat bedoel ik dus met kwaliteit.....

28 juli 2017 om 10:13

Je zegt dat er niet genoeg middenvelders zijn tenzij alle jeugdspelers (ook de Jong en Eiting etc.) mee tellen. Het is jouw mening dat ze tekort komen, Veltman is mijn inziens een van de beste ajacieden, Viergever is ook een uitstekende verdediger nee geen absolute top, maar mocht je die illusie hebben dan leef je in een andere wereld. In tijd van Trabelsi en Maxwell waren we ook niet altijd succesvol en waren er andere zwakke plekken, financieel was het een puinzooi bv. en daar hebben we jarenlang nog last van gehad.

Volgens mij heeft Ajax met Viergever en Veltman de EL finale gehaald, en was het tegen Nice ook weer goed, dus hoezo niet voor de dag komen?

Los van de financien: je gaat als Club niet het hele seizoen en groepsprocess aanpassen aan de wens van 1 speler.

Jammer dat na zoveel te hebben verdient hij niet bereid is om financieel iets in te leveren en zo utrecht of ajax verder te helpen..4 o f zelfs 3 miljoen per jaar is onhaalbaar voor clubs in NL en dat weet Wesley dondersgoed. Nu loopt hij risico dat hij zijn laatste wedstrijd voor Oranje heeft gespeeld omdat meneer in luxe in Californië wil wonen en nog even cashen

Als hij toch in januari naar de major leageau wilt hebben zowel ajax als Utrecht gelijk dat ze niet met sneijder in zee zijn gegaan
Aan een half jaar heb je niks
Was her nu een volledig seizoen geweest hadden ze het wel gedaan denk ik

Zie toch wat voor een clubman Wesley is. Natuurlijk is dit zijn goed recht, maar om even 6 maandjes te komen voetballen om halverwege het seizoen weer te vertrekken slaat nergens op. Als Wesley komt moet het elftal om hem heengebouwd worden wat je haalt hem niet voor de bank.

Ik vind het meer dan begrijpelijk dat zowel Ajax als Utrecht hier geen zin aan hebben.

Blijf het jammer vinden. Het is natuurlijk hartstikke normaal dat Ajax en Utrecht hem niet voor een half jaar willen hebben, maar als ik Wesley was zou ik uitgerekend nu juist willen vlammen in de Eredivisie zodat hij in beeld blijft voor het WK. Als hij in Januari in Los Angeles gaat voetballen, dan is het klaar.
Jammer, want we hebben inderdaad veel middenvelders: Ziyech, Schone, Donny, Frenkie, Eiting, maar nog een ervaren middenvelder, zeker iemand met zoveel ervaring zou wel goed zijn, Sneijder heeft de CL gewonnen, heeft een wk finale gespeeld, dat soort jongens vind je niet vaak. Jammer dat Yolanthe geen zin heeft om een jaar in Amsterdam te zitten, dat zou het beste zijn voor Wes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren