Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ajax-doelwit Richarlison vliegt met Fluminense naar Ecuador

Laatste update:

Chelsea maakt werk van de komst van Richarlison, zo maken diverse Britse media zondag bekend. De twintigjarige aanvaller van Fluminense leek voor een bedrag van twaalf miljoen euro op weg naar Ajax, maar het is nu de vraag of de Braziliaan daadwerkelijk nog naar Amsterdam zal vertrekken. De verwachting was dat Ajax de miljoenenkomst van Richarlison afgelopen vrijdag zou afronden.

Volgens De Telegraaf is Ajax nog steeds vol vertrouwen dat Richarlison zijn handtekening onder een vijfjarig contract zet, al is de interesse van Chelsea vervelend voor directeur spelersbeleid Marc Overmars. Voetbal International stelt dat afgelopen vrijdag vanuit Ajax de komst van het talent als 'nagenoeg rond' werd beschouwd, maar dat het transferspel inmiddels in volle gang lijkt.

Zaakwaarnemer Renato Velasco gaf eerder al aan dat er ook belangstelling uit Italië en Engeland voor Richarlison was. Clubs als AC Milan, Manchester United, Sampdoria en Internazionale werden als mogelijke bestemming genoemd. Volgens de zondageditie van de Daily Mail staat Antonio Conte welwillend tegenover de komst van de Braziliaan, al zal de aanvaller in eerste instantie niet in aanmerking komen voor een werkvergunning en daarom op huurbasis vertrekken.

Richarlison, die op alle posities in de voorhoede uit de voeten kan, speelde tot dusver 38 officiële duels voor Fluminense. Daarin was hij goed voor tien doelpunten en vier assists. Hij kwam daarnaast tien keer uit voor Brazilië Onder-20, waarvoor hij drie keer tot scoren kwam. Eerder deze zomer legde Ajax Klaas-Jan Huntelaar en Benjamin van Leer vast.

Update 23 juli 10.15 uur - ‘Betrokkenen gaan er nog steeds van uit dat hij naar Ajax gaat’
Zondagochtend doken berichten in de Engelse pers op dat Chelsea serieus werk maakt van de komst van Ajax-doelwit Richarlison. De Amsterdammers zijn al dagen volop bezig met het aantrekken van de aanvaller van Fluminense, maar er is voorlopig nog geen witte rook gezien bij de Johan Cruijff ArenA. De Telegraaf meldt echter dat die er waarschijnlijk wel gaat komen: volgens het medium gaan betrokkenen bij de transfer er nog steeds van uit dat de Braziliaan naar Ajax gaat.

Update 24 juli 15.44 uur - Ajax-doelwit Richarlison vliegt met Fluminense naar Ecuador
De transfer van Richarlison naar Ajax lijkt nog wel even op zich te laten wachten. De aanvaller is namelijk maandag op het vliegtuig gestapt om het met Fluminense op te nemen tegen Universidad Catolica in de Copa Sudamericana. Trainer Abel Braga van de Brazilianen heeft aan Globo Esporte laten weten dat hij het talent zal blijven gebruiken zolang zijn transfer naar Europa niet is afgerond. Naast de Amsterdammers zijn ook onder meer Chelsea en Internazionale geïnteresseerd in Richarlison.

Denk jij dat Richarlison naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Richarlison slim is dan komt hij naar Ajax. Om opgeleid te worden bij de allerbeste! Maar waarschijnlijk kiest hij voor het geld.

23 juli 2017 om 07:16

Opgeleid worden door de beste... Die jongen is al 20 jaar, als die inderdaad zo goed is, dan speelt hij misschien een jaar in Amsterdam en wordt hij verkocht aan de grote jongens... Valt weinig aan op te leiden. En hij zal niet de enige zijn die voor het geld kiest zijn huidige club waarschijnlijk nog eerder.

23 juli 2017 om 08:12

Want in 1 jaar kun je een speler niks leren?

23 juli 2017 om 08:21

Goh Suarez had aardig wat geleerd bij Ajax op 20 jarige leeftijd...Alsof je op je 20ste niks meer kunt leren. Schei uit man.

23 juli 2017 om 08:59

Ik weet het niet hoor, maar je leert het meeste van minuten maken in een eerste elftal. Je opleiding tot volwaardig prof begint wanneer je overstapt maar de senioren en dat is, op je 18 tot 20e. Dat wat daarvoor is gebeurd is niet belangrijk. Je moet die stap maken anders val je af. En die belangrijke minuten gaat hij bij Chelsea niet vinden. Bij Ajax wel.

Zet de Davy Klaassen van 20 even weg tegen de Davy Klaassen van afgelopen seizoen? Is die laatste Davy Klaassen niet veel verder ontwikkeld dan de eerste? Waar komt dat denk je door?

Als voetballers vanaf hun 20e niet meer worden opgeleid, waarom hebben er dan zo weinig spelers van 20 een basisplaats bij een absolute topclub? Ze leren dan immers toch niet meer bij want ze zijn al opgeleid toch?

23 juli 2017 om 09:59

@lee112 Absoluut dat je wat leert in zo'n jaar, maar waar jullie het over hebben is niet uniek bij Ajax, terwijl onze vriend Joris dat wel claimt. Nu bestrijd ik zeker niet dat Ajax een heel goed opleidingsniveau heeft, maar aan de andere kant claimen we dat Chelsea dat dan niet heeft? Hij leert daar in een jaar misschien wel evenveel op het gebied van voeding, training, etc... Dat hij minder aan spelen gaat komen is een feit of hij moet verhuurd worden. En ook bij Ajax moet ik het nog maar zien, Younes vind ik persoonlijk een hele goede voor eredivisie begrippen en in de spits lopen al toppers. Dus waarom Ajax dan een betere keuze is??

23 juli 2017 om 10:17

Met de jeugdopleiding van Chelsea is helemaal niets mis. De fasciliteiten zijn meer dan prima en de coaches zijn er van hoog niveau. Er loopt bij Chelsea in de jeugdopleiding meer talent rond dan bij bijvoorbeeld Ajax. Dat kan ook vrijwel niet anders want Chelsea kan uit bijna de hele wereld vissen en ajax pas vanaf een bepaalde leeftijd uit grote delen van Europa behalve de toplanden. Daar zit het probleem dan ook niet.

Het probleem zit hem in de doorstroom van de jeugd naar het eerste elftal. Het is begrijpelijk dat je als jeugd bij chelsea minder de kans krijgt omdat het niveau van de competitie nu eenmaal veel hoger ligt en de de druk die daarmee gepaard gaat dus ook. Niet dat er bij ajax geen druk is maar bij een chelsea zijn de financiã«le belangen veel groter dan bij clubs in de eredivisie. Het is dan ook logisch dat coaches liever mannen opstellen die de klappen van de zweep bekend in de oren klinken dan onervaren jongens die nog wel eens een foutje maken.

Bij ajax is het niveau tussen het eerste elftal en jong ajax nu eenmaal een stuk kleiner dan in Engeland, zeker tegen de kleine clubs in de eredivisie, die soms minder zijn dan de topploegen in de Jupiler league. De doorstroom is gewoon gemakkelijker. Ik ben van mening dat Chelsea die jongens wel een kans wilt geven maar dat dat gewoonweg niet mogelijk is in de premierleague. Als Chelsea plots met drie jongens van 18 gaat spelen kost dat ze toch punten.

Natuurlijk moet je als voetballer weten dat je het daar niet gaat halen maar geef die jongens eens ongelijk. Je staat onder contract bij Chelsea, woont in londen en verdient een bak geld. Je moet sterk in je schoenen staan als je dat kunt negeren, zeker als je bent opgegroeid in bijvoorbeeld een minder bedeeld land als Braziliã«. Ik vind dus ook dat je zon jongen als Richarlison daar niet op kunt beoordelen wanneer je zijn achtergrond niet kent. Geld betekend toch voor veel mensen een veilige en verzekerde toekomst.

23 juli 2017 om 10:56

Suarez vind ik een beetje verkeerd voorbeeld, deze werd tenslotte al met Nacional landskampioen, tijdens zijn Groningen periode speelde hij ook al voor jong Uruguay. Natuurlijk heeft hij wat bij Ajax geleerd dat valt niet te ontkennen, maar als je in je eerste jaar 1 op 2 loopt en er 8 miljoen (destijds een behoorlijk bedrag voor een binnenlandse transfer) betaald is dan spreekt dat voor zich.om het duidelijker te maken, dat zijn prima statistieken en passen niet bij iemand die het spelletje nog moet leren, of problemen heeft met de druk bij een grotere club. En zo'n bedrag betaal je al helemaal niet aan een 'jeugdige' speler die je wilt gaan opleiden.

23 juli 2017 om 11:00

Hoeveel jeugd breekt er bij Chelsea door of vanuit Chelsea opleiding een bekende topvoetballer is geworden. Op Ake na

23 juli 2017 om 11:25

Jullie met namen. Ik claim niet dat een speler bij Chelsea zichzelf niet doorontwikkeld. Dat is absoluut niet waar. Ook bij een Chelsea wordt je goed verder opgeleid.

23 juli 2017 om 11:28

@ Droppie.

Mag je vinden, maar hoezo verkeerd voorbeeld Suarez?

Suarez zegt niks voor niks zelf dat hij het meest bij Ajax heeft geleerd.
Of jij weet het beter dan de speler in kwestie zelf?

Deze jongen speelt toch ook voor jeugdig brazllie en is basisspeler bij zijn club.
Kost duurder dan Suarez en Ajax ziet hem als basiswaardige speler. Zelfde als Suarez destijds alleen kwam Suarez via Groningen bij Ajax. Ja boeie.

24 juli 2017 om 16:49

Gaat om de speelminuten in het 1e elftal! En suarez zelf geeft aan in Amsterdam veel geleerd te hebben, bij Ajax is hij een man geworden..

24 juli 2017 om 18:07

En weer trapt een speler erin om naar Engeland te gaan waar hij niet in 1e instantie speeltijd krijgt omdat hij daar geen werkvergunning krijgt en daardoor verhuurd moet worden Zulke clubs hebben voor 1 positie 3 spelers achter de hand.Bij Ajax krijgt hij wel een kans om te spelen.

23 juli 2017 om 07:17

Als je genoeg talent hebt hoef je op je twintigste niet meer opgeleid te worden hoor. Dan moet je gewoon veel spelen. De kans daarop is bij Ajax wel groter, maar zou ook bij een Europese subtopper kunnen

23 juli 2017 om 08:23

Opleiding is meer dan alleen leren schieten hoor. De professionaliteit eromheen telt ook. De voeding deskundigheid die aanwezig is. De faciliteiten. Ook dat is opleiding.

23 juli 2017 om 08:38

en dat heeft alleen Ajax? Ajax is natuurlijk de enigste club in de wereld die voedings deskundige heeft bij de club en professionele faciliteiten en de enige club in europa die een speler ook professionaliteit kan bijbrengen.

Alle andere voetballers die de top hebben bereikt hebben eigenlijk maar gewoon geluk gehad want zonder die faciliteiten bij hun club was het kantje boord....

met andere woorden hij heeft gewoon gelijk om voor de miljoenen te kiezen bij een andere club.

23 juli 2017 om 09:05

Zeg ik dat het alleen bij Ajax gebeurt? Jij leest ook alleen wat je wilt. Ik reageer puur op het feit dat de persoon boven mij aangeeft dat je op je 20ste niet meer opgeleid hoeft te worden. Dat is gewoon onzin. Nergens typ ik dat alleen Ajax dat biedt. Denkniveau hiero soms echt....

23 juli 2017 om 09:19

Maar Ajax bied dus hetzelfde aan als de topclubs volgens sommige hierboven, maar bij Ajax speel je ook echt itt Chelsea waar je eerst sws 1 jaar wordt uitgeleend.
En Ajax kan die speler(s) niks meer leren? Zlatan, Maxwell en nog een paar van die generatie, Suarez hebben allemaal aangegeven dat Ajax wel degelijk heel belangrijk voor ze is geweest. Em die gasten speelden er allemaal? Juist op 20 jarige leeftijd.

23 juli 2017 om 09:21

Normaal is het Porto, Sporting of Benfica die dit soort halfproducten oppikt uit Zuid-Amerika. Weet iemand waarom er niemand van deze clubs achter deze jongen aanzit? Ik heb ook niet veel spraakmakende transfers gezien van Portugese clubs naar de grote teams. Is er iets mis met het Portugese voetbal?

23 juli 2017 om 09:29

Het heeft met het verbieden van investeringsmaatschappijen te maken en met het feit dat een derde partij geen eigenaar meer mag zijn van een voetballer. Daarmee hebben Portugese ploegen hun financiële slagkracht verloren. Google even op: "investeringsmaatschappijen, Portugees voetbal". Daar staat alles tot in detail beschreven.

23 juli 2017 om 09:37

Grote onzin de weg die je via Ajax pakt is vaak veel schoner. Ik betwijfel oprecht of Chelsea dit soort spelers een salaris geven van meer dan 1 miljoen pond.

23 juli 2017 om 10:01

Wellicht moet je dan eerst even wat feiten opzoeken als je iets betwijfeld maar toch reageert. Een spelers als Traore verdiende bij Chelsea een weeksalaris van 52.000 euro. Dat komt neer op 2.700.000 euro per jaar. En zo lopen er nog een heleboel rond.

23 juli 2017 om 10:09

Jeronsaik voelt hem aardig branden nu haha

23 juli 2017 om 11:02

Wereldwijd word Ajax opleiding als 1 van de beste ter wereld gezien. En dat is geen leugen.

24 juli 2017 om 16:13

Dat is zeker waar en daarbij is er wetgeving van kracht geworden in Portugal waardoor Brazilianen niet automatisch in aanmerking komen voor een Portugees paspoort zoals Pepe Deco etc etc etc. Hierdoor zijn ook zij beperkt in het aantal buitenlanders dat zij kunnen aantrekken.

Dat is ook de reden dat veel Portugese clubs zich inmiddels op europeanen storten (dost Zeegelaar martins indi etc etc)

23 juli 2017 om 08:05

Als je doelt op Tete/traore.. traore heeft die transfer afgedwongen dankzij Ajax. Maar als jij wilt denken dat hij die transfer ook had gemaakt als ie in de reserves van Chelsea was gebleven be my guest

23 juli 2017 om 08:17

Je kiest voor Chelsea om 3 jaar achter elkaar verhuurd te worden aan psv. Leuk als hij komt maar op dit moment niet de hoogste prioriteit.

23 juli 2017 om 08:20

Punt is alleen dat niet veel clubs rouwig zijn om een 20-jarige Braziliaan te huren van 10 miljoen van Chelsea.

23 juli 2017 om 09:08

Je slaat de spijker op z'n kop. Zo gaat het natuurlijk. In het beste geval voor Ajax wordt dit een gevalletje Traore. Veel supporters willen de realiteit gezien de comments niet onder ogen zien maar Ajax zegt zo een jongen gewoon een stuk minder als Chelsea, neem daarbij nog eens in ogenschouw dat hij waarschijnlijk per direct zichzelf en zijn familie financieel zeker maakt en klaar is Kees, al het geneuzel over speeltijd en beste opleiding ten spijt.

23 juli 2017 om 09:17

@topstar

Je schrijft: "f je kiest voor Ajax om na 2 jaar bij Lyon te belanden,of je kiest voor Chelsea met een dubbel zo hoog aanvangsalaris----om daarna bij Lyon te belanden"

Wat een verschrikkelijke domme opmerking. Als hij de laatste drie jaar voor een club als Ajax had gespeeld ipv steeds te worden uitgeleend, was er misschien wel een nog grotere club gekomen. Bovendien heeft hij het voornamelijk aan zijn periode bij Ajax te danken dat Lyon uiteindelijk is gekomen en dan met name het feit dat Ajax het tot de finale van de EL heeft geschopt. Dan komt er vanzelf belangstelling van grote clubs.

23 juli 2017 om 07:27

Zou zonde zijn als hij naar Chelsea gaat. Die geven spelers geen kans en 'misbruiken' ze om er geld aan te verdienen. 6 keer verhuren en dan verkopen voor een groot bedrag. Slim is het wel, maar heb er persoonlijk een hekel aan. Lekker naar Ajax komen om je te laten zien!

23 juli 2017 om 07:36

Nee, maar door de reactie van Joris krijg je dit soort tegenreacties. Als 20 jarige hoef je niet meer opgeleid te worden door de beste zoals hij het noemt.
On: als die jongen goed genoeg is kan hij ook direct een stap hoger dan Ajax. Ploegen als Dortmund, Benfica en Sevilla zijn ook uitermate geschikt voor dit soort talentvolle voetballers. Als hij maar genoeg gaat spelen

23 juli 2017 om 08:22

@koeral
''chelsea wil er geld aan verdienen''

En Ajax niet?

23 juli 2017 om 08:37

Ooit over nagedacht markerazzi dat ploegen als Dortmund en Sevilla ook geïnteresseerd moeten zijn? Bij de Engelse top wordt het een marin/van ginkel. Bij clubs als Dortmund komt hij op de bank, want hij is vast niet beter dan Dembele en Reus. Dan blijven clubs als Ajax, Benfica, Anderlecht, Shaktar over. Als hij zelf veel wilt spelen is Ajax geen slechte optie denk ik en met een Europese finale verwerf je wel wat status.

23 juli 2017 om 08:45

Wat is dit nu weer voor flauwe reactie? Waarom toch altijd dat provoceren, is dat jaloezie of gewoon internetstoertje uit hangen? Wees gewoon trots op je eigen club man, ipv dit gezanik en reageer inhoudelijk...

On: ik zou het leuk vinden als hij naar Nederland komt, goed voor de eredivisie denk ik.
Ken hem alleen van filmpjes, maar daarin laat hij af en toe dingen zien die we zeker niet vaak tegenkomen op de Nederlandse velden.

Aan de andere kant, als ik door mijn Feyenoord-bril kijk.. Is dit wellicht toch goed nieuws!

23 juli 2017 om 09:16

Bij Chelsea mag hij ook niet spelen. Krijgt geen werkvergunning. Wordt verhuurd. Maar goed ik neem aan dat hij voor het Chelseageld zal kiezen. Wel jammer.

23 juli 2017 om 09:34

@sander

Eraan verdienen is bij Ajax van secundair belang. Het eerste doel is een toevoeging zijn voor het eerste elftal. Dat is bij Chelsea dan weer secundair, aangezien je weet dat hij niet voor de basis wordt gehaald. Dat is een groot verschil.

23 juli 2017 om 09:37

Ook zonder dit soort overdreven opmerkingen van Joris komen dit soort reakties wel. Onder meer van jou zelf.

23 juli 2017 om 09:43

@markerazzi

Je schrijft: "als 20 jarige hoef je niet meer opgeleid te worden door de beste zoals hij het noemt".

Wat een complete nonsens. De wereld evolueert voortdurend en datzelfde geldt voor het voetbal. Die eeuwigdurende verandering zorgt ervoor dat een mens gedurende zijn hele leven bijleert en in feite nooit is uitgeleerd. De talenten van Ajax als Bazoer, Riedewald en El Ghazi zijn het levende bewijs dat je volstrekte onzin uitkraamt. Waarom denk je dat die uiteindelijk weg zijn gegaan bij Ajax? Omdat ze niet voldoende aan spelen toe kwamen! En waarom denk je dat dat zo was? Omdat ze waren uitgeleerd? Of omdat er op hun plaats spelers stonden die wat ouder waren en dus wat verder in hun ontwikkeling?. De vraag stellen is hem tegelijk beantwoorden.

De grootste stap in hun ontwikkeling maken spelers pas als ze bij de hoofdmacht komen. Daar worden ze pas echt tactisch geschoold en leren ze wat ze tijdens hun opleiding opgestoken hebben in de praktijk te brengen op het hoogste niveau. Als arts wilt worden zal je eerst een gedegen vooropleiding moeten afronden, maar voor de daadwerkelijke medische opleiding moet je toch echt naar de universiteit. En iemand die zijn artsenopleiding heeft afgerond, is natuurlijk niet meteen een bekwaam chirurg. Daarvoor is zeker 10 jaar praktijkervaring nodig. En ervaring opdoen is ook leren.

Bij een profvoetballer is het niet anders. Als die van de junioren wordt overgeheveld naar de hoofdmacht, gaat het leerproces de eerste jaren gewoon door en moet hij leren om zijn talent in kwaliteit om te zetten. Het is volstrekte onzin om te beweren dat een speler van 20 jaar is uitgeleerd. Het tegendeel is waar, het omzetten van talent naar kwaliteit is het lastigste deel van de opleiding en er zijn legio spelers die een carriere als topvoetballer aan hun neus voorbij hebben zien gaan omdat ze ondanks voldoende natuurlijke aanleg niet in staat bleken om die laatste stap te maken. Voor de Fifa geldt iedere speler tot 23 jaar als jeugdspeler. En dat getal is natuurlijk niet zomaar gekozen, maar omdat uit onderzoek is gebleken dat een mens op die leeftijd pas echt geestelijk volwassen is. Al blijkt uit kinderlijk naieve bijdragen als die van jou dat dat kennelijk niet voor iedereen geldt.

23 juli 2017 om 16:31

@ ElPistolero16 Oh ja en jullie gaan dit jaar weer naar de Europa league finale of hoe zie je dit voor je dat hij zijn status omhoog werkt door met Ajax in de el finale te spelen....?

23 juli 2017 om 21:55

Er zijn voorbeelden genoeg van spelers die via Ajax naar topcompetities zijn gegaan. Denk dat daar wel naar gekeken wordt. En die finale heeft zeler statusverhogend gewerkt of ga je dat tegenspreken?

24 juli 2017 om 19:44

Ajax wil de speler daadwerkelijk opstellen. Je zou bijna vergeten dat het daarom zou moeten gaan, toch? Chelsea ziet de speler als directe handelswaar en heeft de speler helemaal niet nodig in de huidige selectie.

23 juli 2017 om 07:41

Weet je wat, als hij voor Chelsea kiest moet je als Ajax zijnde blij zijn. Ik weet niet hoe goed hij is, Ajax en Chelsea zullen dat beter weten. Maar als een 20 jarige kiest voor Chelsea boven Ajax, 100% vanwege het geld, is dat niet een speler dat Ajax in zijn selectie zou willen hebben.

23 juli 2017 om 08:22

Als dit zo is dan blijft er niks meer over voor alle clubs onder Chelsea. Elke speler zou 5 miljoen p.j. bij Chelsea boven Ajax verkiezen.

23 juli 2017 om 10:07

@elpistolero16

Je schrijft: "elke speler zou 5 miljoen p.j. bij Chelsea boven Ajax verkiezen".

Waarschijnlijk heb je gelijk. Alleen gaat deze speler bij Chelsea geen 5 miljoen per jaar verdienen. Traore verdiende naar verluid 2 miljoen en het lijkt me niet aannemelijk dat deze speler veel meer zal krijgen. Chelsea haalt spelers voornamelijk als handelsobject in de hoop dat er per ongeluk een pareltje tussen zal zitten. Als je kijkt naar de spelers die de club onder contract heeft en aantrekt via de transfermarkt, is de kans dat de speler waar het hierom gaat de hoofdmacht zal halen, te verwaarlozen. Hij zal een aantal jaren worden uitgeleend met als doel om hem met winst te verkopen. Zeg maar de route Traore. Als je 20 bent, ben je op de leeftijd dat je moet leren om je talent om te zetten in kwaliteit. Dat is het lastigste deel van de opleiding en als je telkens aan een andere club wordt uitgeleend, kan dat ten koste gaan van je ontwikkeling. Deze speler is daarom veel beter af als hij voor Ajax kiest, maar hetzelfde geldt voor Feijenoord. Die clubs steken enorm veel geld en energie in hun opleiding en hebben daarmee inmiddels veel know-how opgebouwd. Bovendien is de kans op speeltijd in de Nederlandse competitie veel groter dan in een van de grote competities.

Sanchez heeft Ajax verkozen boven Barcelona en het grote geld omdat het beter is voor zijn loopbaan. Er zijn echter voorbeelden te over van spelers die bewust voor het geld hebben gekozen in plaats van een evenwichtige opbouw van hun carriere. En dat nog steeds doen. Er zijn er echter maar weinig die dat gedaan hebben en het ver hebben geschopt. Als Van Ginkel meteen voor PSV (of Ajax) had gekozen ipv Chelsea was hij nu vele malen verder geweest en had hij wellicht wel een serieuze transfer naar een van de buitenlandse topclubs kunnen maken. Het talent om dat te kunnen realiseren, is in voldoende mate aanwezig. Hij is nog jong en een mooie carriere is nog steeds mogelijk. Ondanks dat hij door de verkeerde keuze te maken, al de nodige jaren heeft verspeeld. En dat vind ik zonde voor zo een talentvolle speler omdat een voetbalcarriere maar relatief kort duurt.

23 juli 2017 om 10:55

@frtorres

Je schrijft: "en waarom zou een speler niet voor Chelsea kunnen kiezen om andere redenen dan geld? Word wakker, die club heeft een geweldige aantrekkingskracht door de successen van de laatste jaren. Je kan altijd verhuurd worden om aan spelen toe te komen, met behoud van het Chelseasalaris. Vanaf Chelsea kan je net zo goed goed terechtkomen als vanaf Ajax".

Je hebt het voor elkaar gekregen om jezelf in 1 bericht 2 keer tegen te spreken. Chapeau dat is een prestatie op zich.

Je schrijft: "je kan altijd verhuurd worden om aan spelen toe te komen, met behoud van het Chelseasalaris". Dat lijkt me een duidelijke contradictie tov je openingszin?

En waarom zou een speler zich volgens jou door Chelsea aan Ajax laten verhuren ipv er zelf een contract te tekenen, als het niet vanwege het geld zou zijn?

23 juli 2017 om 11:05

Successen door geld. Niet aantrekkingskracht bro. Chelsea is voor mij na hun gekochte kampioenschappen nog steeds een club zonder ziel. Alles kopen wat los en vast zit. Boycotten al dit soort clubs

23 juli 2017 om 08:55

Als ik door de allerbeste wil worden opgeleid, zou ik toch niet naar Ajax gaan. Met mij 99/100 andere

23 juli 2017 om 09:18

Er zijn toch genoeg spelers die er anders over denken. Jij bent geen voetballer dus je hebt ook niets bij Ajax te zoeken.

23 juli 2017 om 09:41

Het is een feit dat als jij voetballer wilt worden je bij Ajax de grootste kans hebt om prof te worden de afgelopen jaren. Op nummer twee staat partizan Belgrado. Het zegt natuurlijk niets over het niveau maar wel over het aantal profs dat per club wordt afgeleverd aan het profvoetbal. In die zin is Ajax dus zeer zeker de beste opleiding als je het bekijkt met betrekking op profvoetballer worden. Echter zegt dit niets over welke club die spelers terecht komen, enkel over het feit dat zij profvoetbal spelen. Dus je kunt de cijfers negeren maar deze liegen niet. Dus jij en die 99 procent van de anderen zitten er flink naast.

23 juli 2017 om 11:06

Naar welke club zou je gaan dan

23 juli 2017 om 11:59

In dit geval naar Chelsea, een boven marktconform salaris krijgen, 2 á 3 jaar verhuurd worden aan verschillende clubs in verschillende competities, dan doe je pas veel ervaring op.

23 juli 2017 om 16:22

nee klopt ben geen voetballer. Maar jij weet dus zeker dat Ajax de allerbeste opleiding heeft?! Toch wel knap!

23 juli 2017 om 16:27

@elninoo dus als je de meeste profs uit eigen jeugd laat doorbreken naar het eerste dan ben je automatisch de beste opleidingsclub?? Misschien zal ik je eraan herinneren dat Ajax verrekte geluk heeft gehad met de jeugdtalenten die afgelopen jaren zijn binnen gestroomd vanuit eigen jeugd (bazoer maar niet meegerekend aangezien die gestolen is)

23 juli 2017 om 21:52

Nee hoor. Ajax hoort wel bij de beteren. Kun je moeilijk aan tweifelen. Dat jij er niet naar toe wilt heeft met jouw voorkeur te maken. Of afkeur. Dat jij voor 99/100 mensen kunt denken dat is pas knap

24 juli 2017 om 16:16

@julesarts,

Ja dan ben je de beste jeugdopleiding van de wereld. Wanneer jij procentueel gezien als universiteit de meeste studenten succesvol aflevert aan de maatschappij ben jij de beste universiteit. Het zegt nogmaals niets over het niveau dat wordt afgeleverd enkel over het feit dat ze uberhaubt het profvoetbal halen. En niet enkel de afgelopen jaren, dit gebeurd al jaren bij Ajax.

Jij kunt dat proberen af te kraken maar wat recht is is recht en wat krom is, is krom. Jij bent in dit geval Krom. Je niets-zeggende argumenten doen daar niets aan af aangezien een jeugdspelers volgens de desbetreffende lijst pas gelden wanneer er langer dan 3 jaar in de jeugdopleiding is gespeeld. Wellicht kun jij jezelf er eens in verdiepen? Scheelt mij ook een hoop reacties.

24 juli 2017 om 21:54

Om te beginnen ik kan niet voor ander mensen denken. Wat ik overigens wel kan, is vertellen dat twijfelen met een lange ij is en niet met een korte ei. Maar ik heb anders genoeg meningen gelezen van oud Ajax profvoetballers die zeiden dat ze in andere clubs een betere en snellere ontwikkeling maakte dan bij Ajax. Toch bedankt voor de feedback

24 juli 2017 om 22:04

@elninoo sterk argument! En als jou niveau boven die van Ajax uitsteigd?? Waarom zou je dan naar Ajax gaan? Maar goed, ik zie wel dat jij er veel verstand van hebt en dat iedereen die naar Chelsea gaat en weet dat hij geen enkele kans heeft op een basisplaats in de selectie een domme keuze heeft gemaakt. Kun jij het die miljoen spelers bij Chelsea vertellen?! Dankje wel!

25 juli 2017 om 00:09

@julesarts,

Het zou je sieren als je je bij het onderwerp van discussie houdt. Ik begrijp dat het gemakkelijk is van onderwerp te veranderen wanneer je argumenten van tafel worden geveegd en als een slappe doek op de grond vallen maar dat is wel een heel gemakkelijke uitweg. Liever zou ik zien dat jij mijn argumenten weerlegt met tegenargumenten tevens onderbouwd met feiten, iets wat je nu achter wegen laat. Je komt nu met iets aanzetten als: "er verstand van hebben en dat alle Chelseaspelers een fout maken". En dat ik ze dat maar moet gaan vertellen. Geen flauw idee waar je reactie op slaat. Je zou ook gewoon je verlies kunnen nemen en kunnen toegeven dat je er naast zat. Dat hoeft niet in het openbaar, dat mag ook gewoon in een privebericht op mijn persoonlijke pagina. Het is mij om het even. Wat mij betreft ben ik duidelijk genoeg geweest qua beargumentering betreft het feit dat ajax de beste jeugdopleiding is. Maar als je de feiten tegen wilt spreken vind ik dat ook prima. Dat mag jij zelf weten. Maar in dat geval weet ik dan direct dat ik de volgende keer niet met jou kan discussiã«ren. Dat gaat namelijk lastig met mensen die de feiten niet onder ogen willen zien.

25 juli 2017 om 00:39

@elninoo Oke helemaal goed. Als we dan toch cynisch gaan doen. Ik zal jouw een stukje begrijpend lezen bij brengen. Stap 1. Ik vertel dat als ik door de beste van de beste zou willen worden opgeleid als voetballer dan zou ik niet voor Ajax kiezen. Kan je wel meteen boos worden en meteen met ''zogenaamde feiten'' op tafel komen of het waar is of niet waar is maakt me verder niet uit. Stap 2. Zelf zeg je tegen mij dat ik moet komen met tegenargumenten terwijl je zelf vanaf het begin af aan komt met een tegenargument die totaal niks te maken heeft over het feit wat ik zei??!!! Jij komt meteen met ja ajax levert de meeste profs. Heb ik gevraagd welke clubs de meeste profs levert? Nee! Dat is uberhaupt al net zo een slechte vergelijking als zeggen dat de club met het meeste geld ook automatisch de beste club is...?

Misschien voor in het vervolg een leermomentje om eerst eens goed te lezen wat iemand anders zegt en vervolgens met een juist argument te komen. Als je klaar bent met lezen en een tegenargument geeft waar iemand ook fatsoenlijk een discussie mee kan hebben dan kan ik ook fatsoenlijk feedback geven.

Bedankt voor je feedback want begrijpend lezen is ook een vak apart!

23 juli 2017 om 10:12

Yeah right,
Bij de allerbeste 😂😂 nou niet gaan overdrijven

24 juli 2017 om 16:24

Als hij beter wilt worden kan hij beter in Brazilie blijven dan verpest worden in Nederland, waar hij weer aan banden gelegd gaat worden.

Dit laat de verrotting van het hedendaagse voetbal maar nog een keer zienn. De huidige situatie biedt m.i. weinig perspectief voor de toekomst als het gaat om het verrassingselement en de nivellering tussen clubs.

Ik ben daarom voor een Amerikaanse aanpak. Het invoeren van een 'roster'. Bijv. een max. van 30 contractspelers. Dit voorkomt koehandel met spelers, en zorgt ervoor dat clubs goed over hun selectie en het doorstromen van jeugd dienen na te denken. Zo houd je ook goede voetballers over die niet hun tijd lopen te verdoen op tribunes, maar ergens de ster van een club kunnen zijn. Als je als club zonodig 6 topspitsen wilt dan dien je bijv. in te leveren op je aantal keepers. Heb je veel blessures, geef eens een jeugdspeler de kans.

Daarnaast zou ik ook de wintertransferperiode voor spelers onder contract graag afgeschaft zien worden. Heel raar dat je midden in het seizoen je tegenstander kunt verzwakken.

23 juli 2017 om 07:17

Ik snap je punt, maar we zijn Europeanen, we hebben al moeite om met alle belangrijke wereldzaken op 1 lijn te zitten, laat staan dat we in het voetbal een Amerikaans systeem kunnen hanteren.

23 juli 2017 om 08:28

Dus jij denkt dat het met wereldzaken op 1 lijn zitten makkelijker is dan met voetbal?

23 juli 2017 om 07:24

Het zou al helpen als clubs stoppen met huren van spelers van andere clubs, dat kan ook al helpen. Er zijn verenigingen die zowel een voetbalbedrijf als een verhuurbedrijf hebben. Ook Nederlandse clubs doen hier vrolijk aan mee tot soms 6 of meer huurspelers in een selectie.

23 juli 2017 om 07:40

Ik snap het heel goed waarom spelers als van Ginkel (bi)jtekenen. Hij weet zelf dat ie nooit voor het eerste in aanmerking zal komen maar vangt nu wel een hoger salaris dan wanneer hij rechtstreeks voor PSV zou spelen.

23 juli 2017 om 10:39

Misschien dat Marco van Basten eens met dergelijke zaken bij de Uefa aan de slag kan gaan? Dit is een prima idee, dat de Europese Voetbalbond zo kan invoeren. Dan gaan zeer waarschijnlijk ook die idiote transferbedragen wat naar beneden. Lachwekkend. Kopen en dan doorschuiven naar een satelietclub. Afschuwelijk.

23 juli 2017 om 10:58

Infantino heeft dit enkele weken terug al aangekaart dat het de spuigaten uitloopt. Het is echter lastig om er wat aan te doen omdat de grote clubs meer te vertellen hebben dan de Uefa. Ik zou daar scheit aan hebben, willen ze opstappen dan stappen ze maar op. Wel alle spelers van die clubs uitsluiten voor nationale elftallen en voor transfers naar bij Uefa aangesloten clubs.

23 juli 2017 om 11:01

Het systeem van de NBA (basketbal) werkt zo en ook dat is niet waterdicht maar een 1000% verbetering van hoe het er in het voetbal aan toe gaat.

Het salarissysteem zou ik dan weer niet overnemen (cap space, luxury tax) want dat is ten faveure van de grootste markten/rijkste clubs.

Al met al is het, vooral financiele, systeem in de NBA zeer ingewikkeld (vind ik, heb geen economie gestudeerd haha). Maar de juiste bruikbare zaken daaruit halen zou geweldig zijn.

Echter gaat dit nooit gebeuren want de UEFA en de FIFA zijn d'r voor de rijke clubs en voor zichzelf, dat gaat hand in hand.

Chelsea is nog op zoek naar een linker - of rechteraanvaller voor op de tribune...

Ik vraag me af waarom al die spelers voor zo'n club kiezen. Denken ze echt dat ze kans hebben op een basisplaats? Zij wel en die andere 46 niet? Of doen ze het echt puur voor het geld... Wat gaat het voetbal toch kapot op deze manier...

23 juli 2017 om 07:38

Ja precies. Echt zonde dat zoveel spelers naar zo'n club gaan. Ik denk dat het alleen te doen is om geld en hun eigen trots: 'Kijk mij is bij Chelsea zitten'. Een kans krijgen ze inderdaad bijna niet en worden vervolgens 6 keer verhuurd. Een regel om dit tegen te gaan zou een verademing zijn.

23 juli 2017 om 08:24

Gaat kapot? Het is al kapot. Het gaat allang niet meer om het spelletje

Superscout Pietje de Visser laat niks door de vingers glippen ,die man ontdekt werkelijk iedereen

23 juli 2017 om 15:15

Nou, dit was anders niet echt ontdekken. Richarlison is al langere tijd bekend bij de grotere clubs. Zijn cijfers zijn nu zo dusdanig goed, dat de meeste clubs nu gaan bijten.

Ajax heeft er nog steeds vertrouwen in. Kortom sensatie voor niks. Ik heb er vertrouwen in dat hij komt.

23 juli 2017 om 09:04

Die komt naar Ajax gaat dinsdag definitief worden vastgelegd. Chelsea wint het nu nog wel van Ajax en andere subtoppers. Er komt een periode aan dat niemand er meer heen wil als talent.

Chelsea wil de hele wereld kopen... En dan daarna verhuren zeker.

Geen werkvergunning kunnen krijgen maar toch onder contract kunnen staan bij de club... Een rare regelgeving in Engeland. De hele werkvergunning wordt hierdoor omzelt.

23 juli 2017 om 10:42

Na de Brexit geldt dat ook voor EG-leden. Komen er zelfs geen Noord-Ieren meer in.

24 juli 2017 om 17:44

En dan nog kopen en verhuren ze alle nationaliteiten, want het is een lucratieve business..

Damn dat is balen voor Ajax en leuk voor Vitesse.... Snelle transfers zijn tegenwoordig niet mogelijk en helemaal al niet in Zuid Amerika. Gaat Ajax dan doorschakelen naar Pavon of komt uiteindelijk de meest gemakkelijke...... Sam Larsson...

23 juli 2017 om 08:28

Dit is maar een gerucht Ajax is namelijk in een super ver stadium. Na het weekend zal hij gewoon bij Ajax spelen in verband met de beurs en nieuws.

23 juli 2017 om 08:44

Ik geloof er weinig van, eerder werd al eens gemeld dat Engeland uitgesloten was omdat hij qua papierwerk niet zou mogen spelen daar. Dus dan zou hij direct verhuurd moeten worden. Terwijl paar dagen terug de zaakwaarnemer nog zei dat de stap naar top 5 nu te groot was. Enige dat me dwars zit is de bron van dit gerucht, is met alles vrijwel de eerste.

23 juli 2017 om 15:19

Mocht deze berichtgeving kloppen, dan zie ik hem alsnog niet naar Chelsea vertrekken. De enige reden die hij zou hebben om naar Chelsea te vertrekken, zou geld zijn. Als hij echt wat van zijn carrière wilt maken, dan vertrekt hij absoluut niet richting Londen. Ajax biedt hem speelminuten en daarbij speelt hij bij een club die in de gaten gehouden wordt door alle topclubs in Europa. Slaagt hij bij Ajax, dan is de kans zeer groot dat hij naar een topclub kan verkassen. Met name, omdat hij ook nog eens zijn Braziliaanse nationaliteit mee heeft. Brazilianen zijn immers altijd wel in trek bij de meeste clubs en al helemaal als hij een hoge rendement heeft.

23 juli 2017 om 15:32

Klopt helemaal wat je zegt. Alleen dat is geredeneerd uit het oog van een fan.

Spelers kijken toch vaak meer naar money en clubnaam. Mocht het bij Chelsea niet lukken, dan kan hij nog vrijwel overal in Europa terecht.
Maar laten we hopen dat het verstand bij hem zegeviert !!

23 juli 2017 om 15:57

ik heb Richarlison wel vaker zien spelen, maar ik zou niet weten hoe hij is als persoon. Dus het is lastig in te schatten of hij nu voor geld of toch het liefst voor een mooie carrière gaat. Daarbij hoop ik ook niet dat hij een geldwolf van een zaakwaarnemer heeft.

Hoe dan ook, het wordt toch onderhand tijd dat er eindelijk eens versterking komt. Jammer genoeg is Marc wederom laat (net als vorig seizoen), aangezien Nice woensdag alweer op het programma staat. Maar goed, mocht er daadwerkelijk nog versterking komen, dan hoor je mij niet klagen.

Het is eens tijd dat FIFA een einde maakt aan deze handel. Chelsea doet dit gewoon puur voor de business. Hoeveel spelers verhuren ze wel niet? Na dat zieke gedoe rond Neymar moet de werekdbond echt eens wat gaan veranderen. Dit slaat werkelijk nergens meer op.

Het probleem in dit geval is het vreemde eigenaarsconsortium waar hij bij zit. Ik begreep dat er meerdere partijen zijn die een deel van zijn rechten hebben. Daarom ben ik er al die tijd niet gerust op dat hij komt. Het zou jammer zijn als hij naar Chelsea zou gaan. Niet deze jongen profiteert dan, maar zijn eigenaars. Hij krijgt voorlopig geen werkvergunning in Engeland, dus na het tekenmoment, mogelijk de enige keer dat hij het Chelseastadion van binnen zal zien, wordt hij op het vliegtuig naar weet ik waar gezet. Het zou zo goed zijn als Fifa/uefa eens iets zou doen aan deze praktijken, maar die eten uit de hand bij de grote clubs.

23 juli 2017 om 10:33

Wat doet Chelsea in strijd met de regels dan? Ze verhuren hem gewoon een jaar (of 2) aan PSV.

23 juli 2017 om 13:28

Chelsea doet niets fout, maar in Engeland krijgen niet-EU spelers geen werkvergunning als ze niet aan kunnen tonen geen buitengewone toevoeging te zijn voor het Engelse voetbal.

Zo gaat het toch meestal, als dit een echte topper is dan gaat hij niet naar Ajax maar kiest hij op zijn 20e voor het grote geld. Dit soort spelers staan al lang op de radar van topclubs die gooien een zak geld op tafel en wanneer ze hem niet nodig hebben wordt hij verhuurd. Dat is goedkoper dan hem over 1 of 2 jaar op te moeten voor her dubbele. Buitenkansjes als Sanchez vind je maar weinig meer.

Deze jonge komt gewoon naar Ajax, een hoop sensatie weer om niets. Voor de wedstrijd tegen Nice is deze deal rond, Chelsea wil alle spelers hebben die tegen een bal kunnen trappen, neem het dan ook niet al te serieus. Vrijdag werd door Ajax al gemeld dat ze in een gevorderd stadium zijn, en het papier werk kost nu eenmaal tijd, kijk maar naar Neres afgelopen winter, dat was ook niet in 3 dagen geregeld. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze jonge aankomende week bij Ajax een 5 jarig contract ondertekend.

Kopen en vervolgens verhuren aan Vitesse lijkt me wel lachen

23 juli 2017 om 09:41

Natuurlijk gaat deze jongen nooit naar Vitesse alleen de echte rejects komen daar te spelen, dat onder 200 verhuurde spelers vast 2 goeie spelers zitten kan best.

23 juli 2017 om 12:55

Ja, Matic, Kalas, Atsu, Nathan, Baker zijn echte rejects inderdaad.. En wacht Mason Mount maar even af. Morgen presentatie

Snap zoiezo niet waarom het zolang moet duren, andere clubs kunnen blijkbaar sneller handelen, ajax zo laks en te afwachtend gewoon dan is het vaak te laat! een goed bod bam en je hebt hem, man man duurd zolang altijd

23 juli 2017 om 10:35

Papierwerk, met Neres duurde het voor de buitenstaanders ook een eeuw voor het rond was, Mike Verweij gaf ook al aan dat het op z'n Braziliaans gaat. Morgen of dinsdag is het rond, let maar op.

23 juli 2017 om 10:36

Vermoed dat het met complexe constructies rondom de speler heeft te maken, tot aan de achterbuurman van de neef willen ze geld zien, dat kost tijd.

23 juli 2017 om 10:38

Haha kom op, 't is geen fifa, het is echt niet zo makkelijk als een hoger bod en je hebt m. Ten eerste wil of kan je misschien helemaal niet meer betalen, daarnaast kunnen er andere kapers op de kust zijn, en dan moet je ook nog rond komen met de spelers. Bovendien heb je te maken met spelersmakelaars en zuid Amerikaanse clubs die nou niet bekend staan om heel consistent handelen. En hoezo handelen andere clubs blijkbaar sneller? Staat nog steeds dat hij waarschijnlijk naar Ajax gaat, en we weten toch helemaal niet wat de stand van de Engelse interesse is?

Doet me denken aan Van Ginkel. Miss kan psv hem huren !

Denk dat Chelsea hem koopt en komend seizoen stalt bij Vitesse!
Dat zou een stunt zijn, haha ,

Zou wel een stunt zijn als hij naar Ajax komt. Denk dat Younes dan wordt verkocht, want Richarlison houdt hij niet achter zich. Snelle, fysiek sterke speler, met een goede techniek en een neusje voor de goal.

Als Ajax hem binnen weet te halen hebben we opeens weer aardig wat exotische spelers in de Eredivisie, ben ook erg benieuwd naar Lozano van Psv.

Die gaat wel naar Ajax die kans schat ik zeker 80% in. En als hij slim is gaat hij niet naar Chelsea daar ben je over 3 jaar toch niet belangrijk.

Ondanks dat hij een goede huur optie voor Vitesse zal zijn, hoop ik dat Ajax hem weet te halen. Het is goed voor het Nederlands voetbal als zo speler daadwerkelijk in het bezit komt van een Nederlandse club

Mocht Chelsea daadwerkelijk Richarlison voor de neus wegkapen dan moet Overmars snel doorschakelen en hetzelfde bedrag neerleggen voor Pavon. De voorronde CL begint al bijna dus haast is geboden.
En waarom neemt Overmars Sneijder niet serieus in overweging?Aan ervaren spelers in de basis ontbrak het juist bij Ajax de afgelopen jaren.

Ik vind het altijd geweldig hoe Nederlanders Ajax klein proberen te maken, terwijl mensen uit andere landen heel, echt heel anders tegen een club als Ajax aankijken. Hier kijken wij vooral naar geld, bijvoorbeeld als een speler veel gekost heeft zal hij wel veel meer kwaliteit hebben en beter dan een opgeleide speler...., in het buitenland is historie maatgevend en het aantal prijzen... Ja dus Ajax is 1 van de grootste van de wereld.

23 juli 2017 om 12:58

Dat heeft gewoon te maken met afgunst, haat, jaloezie bij fans die een hekel aan Ajax hebben. Zelfs spelers als Ibrahimovic, Suarez, Sneijder, Vd Vaart gingen ze afkraken toen ze in de eredivisie speelden. Dat toont alleen maar aan hoe triest die lui zijn.

Triest dat er mensen zijn die het ' lachen vinden als Chelsea hem binnen haalt en hem dan verhuurt aan Vitesse of PSV.. lekker lachen om het handelshuis Chelsea.. wel een verschil of Chelsea de bepaalt en betaald waar hij speelt of een Nederlandse clubs zulke spelers binnen halen zodat er in de toekomst meer kunnen volgen waardoor het niveau structureel omhoog gaat van de eredivisie

Verlang weer naar de tijd dat uitsluitend absolute topspelers naar de grote clubs gingen, daar ze maar 3 buitenlandse spelers mochten opstellen. Zo hielden we eenvoudiger de kwaliteit in huis. Dan was Klaassen niet vertrokken, Nigel op 6. Speelden alleen Sanchez, Neres en Dolberg, voor de rest Nederlanders. Waren ongetwijfeld spelers als Sneijder, Huntelaar, van Persie e.d. al eerder teruggekomen, etc.

Ik ben benieuwd of de transfer nog doorgaat. Maar mocht het toch gebeuren, dan heeft de eredivisie toch een leuk spelertje erbij. Offtopic: mocht de transfer toch op een of andere manier niet helemaal lukken, dan zou PSV zich voor deze speler moeten melden. Met in het verleden Romario en Ronaldo als oud-spelers zou hij zeker zijn voorkeur voor PSV uitspreken.

23 juli 2017 om 15:01

Ik denk niet dat PSV daar de centjes voor heeft.

23 juli 2017 om 16:40

Hoef hem niet

23 juli 2017 om 18:47

Als PSV interesse zou hebben, dan zouden ze echt niet wachten totdat Ajax de transfer zou laten afketsen.

24 juli 2017 om 16:34

Hoezo zou hij zeker zijn voorkeur voor PSV uitspreken???? Wat een onzin zeg, dus omdat er ooit wat Brazilianen bij PSV hebben gespeeld zou hij liever naar PSV gaan, lachwekkend.

Afgaande op de grootte van de club en mondiale naamsbekendheid zou hij veel eerder een voorkeur voor Ajax hebben waarschijnlijk.

24 juli 2017 om 17:34

In Brazilie heeft PSV een grotere naamsbekendheid dan Ajax, juist door grote spelers als Romario en Ronaldo.

25 juli 2017 om 10:54

Nonsens. Ook in Brazilie heeft Ajax wen grotere naam

Lijkt me een goed begin, wat concurrentie voor Younes op linksbuiten. Was toch lekker geweest als je die vorig seizoen had gehad, toen hij een halfjaar uit vorm was.
Dan nog minimaal een linksback en een extra middenvelder.
Er is ook al zo'n 50 miljoen binnengehaald met uitgaande transfers, dan kan je best wat investeren als je CL wilt spelen en een sterker team wilt hebben dan vorig jaar. Tot nu toe is de selectie er niet sterker op geworden.

Het duurt weer veel te lang. Ajax had de selectie al op orde moeten hebben maar het ontbreekt nog aan kwaliteit op minstens 3 posities.

Dit gaat niet meer goedkomen, die gaat mooi aan onze neus voorbij...

Vliegt Ajax er dan achteraan?;-) Het lijkt bij Ajax net de kabinetsformatie.
Je hoort niets en je ziet niets. Totdat er opeens een nieuwe linksback op
het veld staat. Oftewel oude wijn in nieuwe zakken. Tja, verkopen van
luxe waren is Overmars wel toevertrouwd. Inkopen is een ander vak,
daar moet hij zelf zijn best voor doen en dat lijkt maar half te lukken.
Al is het tegenwoordig wel zo dat de Zuid-Amerikaanse clubs ook niet
op hun achterhoofd zijn gevallen. Richarlison moet zo lang mogelijk in
de etalage en het liefst bij opbod verkocht worden. Dus zal een hele
toer worden, al moet je maar afwachten of hij zo'n 12/15 miljoen waard
is. De 12 miljoen voor Neres lijkt in ieder geval weggegooid geld. In het
vervolg een beetje meer betalen voor een gearriveerde speler ala Lozano
lijkt mij veel beter besteed, al is Ajax gek op spelers die nog in de luiers
lopen;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren