Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Meesterscout van Chelsea looft Ajax: ‘Ik vind het slim koopmanschap’

Laatste update:

Piet de Visser juicht het toe dat Ajax zich meer en meer op de Zuid-Amerikaanse transfermarkt begeeft. De Amsterdamse club haalde bijna een jaar geleden de Colombianen Mateo Casierra en Davinson Sánchez naar Nederland, trok in januari de Braziliaan David Neres aan en hoopt vrijdag de komst van Richarlison van Fluminense af te ronden, voor een bedrag van twaalf miljoen euro.

Ajax versterkte zich tussendoor ook met Danilo Pereira da Silva, voor de A1 van de club. De Visser, meesterscout van Chelsea, vindt 'shoppen in Zuid-Amerika' een goede zaak. "Het alleen met eigen jeugd doen, is leuk voor de Eredivisie, maar internationaal doe je niet mee", zo licht hij in De Telegraaf toe. De voormalig scout ziet het halen van de finale van de Europa League dan ook niet los van de komst van Sánchez. "Een geweldige aankoop, die grote indruk op me maakt."

De Visser wijst erop dat het hoge aantal vertrekkende spelers bij Ajax intern niet is op te vangen. "Zelfs niet in de Eredivisie, dus moet je naar het buitenland en dan is Zuid-Amerika een uitstekend jachtgebied." PSV haalde vroeger voor relatief lage bedragen versterkingen uit Zuid-Amerika, maar dat is nu ondenkbaar. "Maar Ajax heeft genoeg geld om te handelen. Ik vind het slim koopmanschap."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is inderdaad slim van Ajax. Eindelijk gaan we een beetje mee in de hogere regionen van betalen voor spelers, effect zullen we zien. Geluk hierbij is dat Ajax ook goed verkoopt! Als Feyenoord en PSV over 5 jaar ook zo'n bedragen gaat vangen zal het algehele niveau steeds verder omhoog gaan van onze competitie.

21 juli 2017 om 07:27

Je weet nooit hoe de competitie er dan voorstaat. Maar Ajax is op dit moment bezig om zich zelf te onderscheiden en dat doen ze goed. In de Eredivisie met allen respect loopt helemaal niks rond voor Ajax op die posities. Een Sam Larsson is leuk maar de potentie om voor Ajax te verkopen is natuurlijk minimaal.

21 juli 2017 om 09:48

@jason:
Dat weet je tochniet zeker of er in de Eredivisie niks loopt voor Ajax. Hoe je het ook wnet of keert, we weten niet wat voor niveau deze Braziliaan echt heeft enhoe hij het gaat doen.

Larsson is gewoon een hele goede speler, en zit niet voor niets zat subtop uit Europa achter hem aan. Niet alles wat uit Zuid Amerika komt is direct een topper.

Laat het duidelijk zijn, dat ik het juist wel mooi vind dat Ajax daar ook zit. Maar omdat het een Braziliaan is hoeft hij niet direct beter te zijn dan een Nederlander, Zweeds of Chinees.

Bijv dat talentje van AZ van 18 vind ik ook een zalige speler nu weer. En als die binnen Nederland de juiste stappen kan maken is dat voor het algemene niveau van NL wel veel beter.

Want zoals het er komend jaar er uit zal zien, heeft Ajax dan maar 3 Nederlandse basis spelers geloof ik?

21 juli 2017 om 13:04

Valt wel mee toch? Van de Beek, Kluivert, viergever, Ziyech, Veltman en de ligt zijn toch wel verwachte basisspelers en dan hebben we nog Hubtelaar en de jong die ook veel zullen gaan spelen. Dat er genoeg buitenlanders zijn ben ik wel met je eens, maar Ajax heeft slechte ervaringen met Brazilianen gehad, dus ze weten denk ik wel dat het altijd een gok blijft. De enige speler uit Brazilië die voldeed was maxwell.

21 juli 2017 om 07:39

Ik zie niet in hoe het algehele niveau van de competitie omhoog gaat wanneer de topclubs het geld wat ze binnenkrijgen weer in het buitenland uitgeven. Voor de competitie zou het, lijkt mij, juist beter zijn om het hier te houden. Helaas zijn de spelers niet goed genoeg van de overige clubs.

21 juli 2017 om 08:04

Heb 't over het niveau van de eredivisie t.o.v. het buitenland. Eredivisie bleef (tot nu) te blij met "kijk hoe goed wij kunnen opleiden" en ondertussen zakte het niveau steeds verder af in Europa.

21 juli 2017 om 08:36

Met die laatste zin haal je je eigen mooie streven meteen onderuit haha. 😉

De "meesterscout" moet een keer ophouden. Her zijne goede aankopen dat klopt, maar hik doet altijd net of dat hij ze zelf ontdekt heeft. Niet bij deze spelers maar wel bij vele anderen..

21 juli 2017 om 07:28

Piet Visser komt een beetje exotisch over. Maar buiten dat ik geloof wel dat deze speler veel kwaliteiten heeft. Buiten dat zie je in het filmpje dat hij een makkelijke techniek heeft. En bij Ajax speelt hij ook met betere spelers en trainers etc. De Nederlandse competitie wordt slecht verdedigd elke aanvaller bij Ajax speelt zijn wedstrijd voor 70% op de helft van de tegenstanders.

21 juli 2017 om 07:34

Vroeger kon dat ook nog. Dat je de enige was die een speler kende. Tegenwoordig wordt er zo belachelijk veel gescout, dat iedereen elk talent bijna wel kent.

21 juli 2017 om 08:21

Ik vind de mening van Piet Visser nog altijd interessanter als die van bijna alle andere. Hij weet echt nog steeds heel veel van de Zuid-Amerikaanse spelers en kent ze bijna allemaal.

21 juli 2017 om 09:12

Ik kan me nog goed een "interview" tussen Pier Visser en Frank de Boer herinneren, waarin Piet Visser adviseerde om eens wat meer te gaan scouten in Zuid Amerika voor o.a. het temparement en de wilskracht. Waar op Frank de Boer zei dat dat soort jongens ook in Scandinavie liepen en er niks voor voelde. Toch mooi om te zien dat het wel zijn vruchten heeft afgeworpen. Deze man heeft er dus wel degelijk veel verstand van.

Waar ik me de tijd laatste tijd enorm aan irriteer en daar doel ik mee andere supporters buiten Ajax om. Die zeggen dan Ajax is een koopclub en hebben ze geen eigen jeugd. Als Ajax een jeugd speler heeft die dit zou invullen dan zou Ajax dat altijd ten aller tijden doen. Wij hebben voor dit seizoen ook Kluivert als voornaamste buitenspeler vertrouwen gegeven.

Als je geen jeugd hebt op een bepaalde positie moet je het gewoon kopen. Ajax heeft op dit moment zoveel eigen vermogen. Dat je nu in een vijver kan vissen dat je spelers kan met indirecte kwaliteit. Een Sanchez bijvoorbeeld is een geweldig voorbeeld maar ook Ziyech. Ajax is zich steeds beter aan het roeren op de markt.

Als je net als vorig seizoen ver wilt komen en dat niveau wilt overtreffen of evenaren heb je op meerdere positie gewoon een dubbele bezetting nodig van kwaliteit. Ajax doet het fantastisch en dat mag ook zoals wat Piet Visser zegt een compliment gegeven worden.

21 juli 2017 om 07:35

Er is niets mis mee maar veel mensen ergeren zich eraan dat andere clubs nogaleens verweten wordt dat ze een koopclub zijn terwijl Ajax tegenwoordig ook behoorlijk actief is (kijk maar naar de basis elf van afgelopen seizoen). Er is helemaal niets mis met kopen want met alleen talent uit eigen regio redt je het niet.

21 juli 2017 om 07:59

Elke club is een koopclub. Een club als PSV koopt en geeft jeugd bijna geen kans. Een club als Ajax geeft veel vaker de jeugd een kans, maar veel ervan worden alweer snel weggekocht, of je hebt net een vacuum waar je een directe kracht nodig hebt. Dat vind ik heel wat anders. Ze kopen niet om t kopen. Het zijn logische aankopen die een zwakke positie moeten versterken en gaan liever voor kwaliteit dan kwantiteit. En dat is nog steeds met een risico, maar een strategie waar ik wel achter sta. Ook als een dure aankoop een X mislukt. Dit is wat ze opgebouwd hebben de afgelopen jaren, dan moet je ook die stap durven nemen.

En ja, ajax koopt ook veel jeugd spelers extern. Dat is nu eenmaal een noodzaak als 16 jarige nl talenten ook al voor het grote geld kiezen.

21 juli 2017 om 10:02

Ajax heeft volgend jaar waarschijnlijk de Ligt, Veltman, van Beek, (dolberg half) als jeugd in de basis.
PSV waarschijnlijk Zoet, Brenet, Hendrix en Locadia.

Zoveel verschilt het dus niet.

21 juli 2017 om 10:38

Zoet Veendam Locadia Emmen Willem 2. Daarbij moet je niet alleen naar de basis kijken maar ook naar jongens die regelmatig meedoen. En vsn Ajax spelen er minstens 25 spelers in de eredivisie uit de jeugd.

21 juli 2017 om 10:43

@kohaku

Je schrijft: "er is niets mis mee maar veel mensen ergeren zich eraan dat andere clubs nogaleens verweten wordt dat ze een koopclub zijn terwijl Ajax tegenwoordig ook behoorlijk actief is (kijk maar naar de basis elf van afgelopen seizoen)".

Er is wel een heel groot verschil en dat is het feit dat het spelersverloop bij Ajax veel groter is dan bij andere clubs. Gemiddeld gaan er bij Ajax vijf spelers per jaar weg en dat kun je natuurlijk nooit opvangen uit de eigen opleiding. Dus ook een club als Ajax is aangewezen op de transfermarkt. Vorig seizoen zijn er in totaal 26 spelers vertrokken en dit jaar al 12 als je Riedewald meetelt. Ajax heeft dit jaar tot nu toe alleen Huntelaar en Van Leer aangetrokken. Daar komt deze Braziliaan nog bij en mogelijk nog 1 of 2 backs. Dus als je het vergelijkt met de spelers die zijn vertrokken, valt het nog wel mee met de kooplust van Ajax.

21 juli 2017 om 13:12

12 spelers dit seizoen al vertrokken wat heb ik gemist dan?

- Riedewald
- Klaassen
- Tete
- traore(gehuurd dus niet heel raar)
- Zivko

Ik schrik wel van het aantal verkopen van vorig jaar (mits dit klopt).. 26 is echt onwijs veel

21 juli 2017 om 16:23

Ik heb het niet alleen over dit jaar maar over de afgelopen jaren.

21 juli 2017 om 16:27

PSV had weinig eredivisie waardige jeugd en daarom kregen ze weinig kans. Net zoals dat bij Ajax alleen de hele goede jeugd kansen krijgt. Ik denk dat er net zoveel jeugdspelers bij Ajax rondlopen als dat er bij PSV rondlopen die geen kans krijgen in het eerste.
Ajax hoeft geen Neres te kopen, ze hebben in de jeugd ook spelers die voorin kunnen spelen. Maar blijkbaar zijn die niet goed genoeg dus spelen ze niet in het eerste. En zo gaat dat bij elke voetbalvereniging.

21 juli 2017 om 07:46

Ik snap niet dat je je aan zoiets kan ergeren (let op, niet irriteren, iets irriteert je, je ergert je aan iets, zoals aan deze betweter ) wat kan jou het schelen wat anderen over jouw club zeggen? Er worden wel minder verkwikkende dingen gezegd over de andere clubs. Ajax' beleid verschilt niet zo veel van dat van andere clubs, niets in de jeugd, dan kopen we het, met het verschil dat Ajax het meeste geld heeft van alle clubs en dus het meeste zou kunnen kopen en de hoogste transfersommen betaalt. Niets mis mee, wees er blij om want geld geeft meestal de doorslag in het voetbal.
Feyenoord heeft dit jaar ook gekocht, lang niet de bedragen die Ajax betaalt, maar voor hun doen wel enorme sommen. Er staan misschien niet meer zo veel jeugdspelers in het team, misschien juist precies genoeg, misschien vind je bepaalde spelers geen eigen jeugd, zoals Onana of Dolberg. Het maakt allemaal niet zo veel uit, het gaat niet om koopclub/opleidingdsclub, het gaat om de punten uiteindelijk. En Ajax zou dit jaar zomaar weer kampioen kunnen worden, zeker als ze zo met geld zouden strooien acht ik ze totaal niet kansloos.

21 juli 2017 om 08:08

Geld zegt ook niet alles. Je kunt wel een hoop dure spelers halen, als t geen team is heb je er nog weinig aan. Kijk bv maar naar PSV dat jaren geleden met 2 vingers in de neus kampioen werd, en in hetzelfde seizoen fe halve finale van cl haalde. Dat waren geen dure spelers, het gehele basis elf koste toen samen rond de 10 mil. Maar was wel een hecht team.

Ajax heeft idd zat geld, wat een doorslag kan geven bij het aantrekken van een speler. Zo'n positie hebben we op dit moment niet bij PSV en Feyenoord.

21 juli 2017 om 08:16

Precies, het is afwachten wat het allemaal gaat opbrengen. PSV kocht toen goedkope toppers, en de duurdere spelers faalden (hoogstrate, Bonfim, Lamey, Robert). Maar PSV had toen natuurlijk ook een staf die die spelers in ieder geval in het Spaans vloeiend te wordt kon staan. En een type als Gomes is volgens mij meer een gangmaker dan iemand die te laat terugkomt van vakantie, om maar eens een stereotype te bezigen over Brazilianen.

21 juli 2017 om 10:02

Ach ja, waar maak je je eigenlijk druk om?

- PSV huurt al 3 seizoenen van Ginkel.
- Feyenoord had afgelopen seizoen volgens mij ook maar 2, hooguit 3 spelers uit de eigen jeugd rond lopen.

Ajax is helaas voor velen een hoge boom die inderdaad veel wind vangt. Als er morgen iemand met een klein beetje aanzien roept dat Ajax eigenlijk helemaal geen voetbalclub is maar een bingo vereniging dan zijn er genoeg mensen (ook hier op Voetbalzone) die het klakkeloos overnemen en anderen en van gaan overtuigen dat Ajax inderdaad een bingo vereniging is.

De reden waarom sommige lopen te zeuren is omdat Ajax nu eindelijk eens wat geld uit geeft. Waar het voorheen spelers voor 4-5 miljoen waren zijn er nu in relatief korte tijd 3 spelers voor meer dan 10 miljoen voor terug gekomen. Natuurlijk wordt er dan even niet bij vermeled dat Ajax alleen voor Milik en Klaassen al het drievoudige heeft ontvangen en al jarenlang financieel onwijs gezond is.

Maar als mensen vinden dat Ajax een koopclub is dan moeten ze dat vooral vinden. Volgens koopt Ajax namelijk niet eens meer dan een Feyenoord of Psv. En daarnaast gebruikt Ajax natuurlijk wel degelijk veel eigen jeugd:
- De Ligt
- Van de Beek
- Kluivert

Ik zal bewust talenten als Frenkie de Jong niet gaan noemen want dan schop ik weer anderen tegen het zere been als het gaat over (eigen) jeugd.

21 juli 2017 om 16:30

Prima toch als Ajax niet meer koopt dan Ajax en Feyenoord? Daarom zijn die andere twee clubs ook geen koopclubs als Ajax het ook niet is.
Verder gaat het om de successen en hoe je dat bereikt boeit niet.

21 juli 2017 om 10:34

@jasonrhijn

Je schrijft: "als je geen jeugd hebt op een bepaalde positie moet je het gewoon kopen. Ajax heeft op dit moment zoveel eigen vermogen. Dat je nu in een vijver kan vissen dat je spelers kan met indirecte kwaliteit".

Ongelooflijk wat je nu weer uitkraamt. En je krijgt er nog duimpjes voor ook. Dat pleit niet voor de intelligentie voor de personen die die duimpjes hebben gegeven. In de eerste plaats zou ik eens het woordenboek raadplegen wat het woord "indirect" betekent.

Verder is het totale onzin dat je spelers zou kunnen kopen en die uit het eigen vermogen zou kunnen betalen. Het eigen vermogen staat alleen op de begroting als bedrijfskapitaal. Als bedrijfsleiders hun bedrijf zo zouden besturen als jij nu suggereert, gaan ze binnen een half jaar over de kop. Een begroting bestaat uit inkomsten en uitgaven. En de uitgaven, dus ook transfers moeten uit de inkomsten betaald worden. Transferinkomsten worden niet begroot omdat een club meestal niet van tevoren weet welke spelers er zullen vertrekken en hoeveel ze gaan opleveren. Ajax heeft inmiddels 44 miljoen aan uitgaande transfers gerealiseerd en slechts 750 duizend uitgegeven. In principe zou de club dat bedrag ook weer kunnen uitgeven zonder verlies te leiden. Maar alleen wat de transfersom betreft. Met de aankoop van een speler ga je echter ook andere verplichtingen aan zoals salariskosten en verzekeringen. Bovendien moet je over de transfersom inkomstenbelasting betalen en moet er dus op de transfersom worden afgeschreven. Dat soort uitgaven lopen door zolang het contract duurt en daarmee moet je derhalve ook rekening houden in de begrotingen van de komende jaren. En het is geen vanzelfsprekendheid dat een club ieder jaar voor 44 miljoen aan spelers verkoopt. Als het over financien gaat ben jij duidelijk niet in staat om verder te kijken dan je neus lang is. Als jij bedrijfsleider zou zijn van een bedrijf, is dat bedrijf binnen de kortste keren failliet. Als je grote risicos neemt omdat je toch genoeg geld op de bank hebt, is dat feitelijk niets anders dan speculeren en daaraan gaat een bedrijf vroeg of laat vanzelf aan ten onder. Vooral een voetbalbedrijf omdat de voornaamste inkomstenbron het verhandelen van spelers is en de transfermarkt is de meest onzekere en fluctuerende die er is. Een speler als Bazoer was eerst 25 miljoen waard en bij verkoop heeft hij uiteindelijk amper de helft van dat bedrag opgeleverd. Andersom kan uiteraard ook en dat geeft aan hoe onnavolgbaar de spelersmarkt is. En als je op zo een markt gaat speculeren, levert dat ongelooflijke risicos op waardoor je in grote problemen kunt komen. Daarom doet een club als Ajax daar niet aan en bekostigt de transfers uit de jaarlijkse inkomsten. En heeft het eigen vermogen daar dus nauwelijks invloed op.

21 juli 2017 om 12:29

@scepticus...en tot zover de financiële wereld (ga er niet eens op in) ik ga terug naar de eenvoudigere financiële van de voetbalwereld.

Ajax heeft geld om te besteden. Dat geld komt vooral door een verschil in beleid tov de periode voor de fluwelen revolutie. Tegenwoordig wordt er voor hogere prijzen verkocht. Vooral dat is de winst. Salaris.... dat is gezien de aan/verkoop bedragen een relatief marginaal bedrag.

Kortom: ze zijn goed bezig!

23 juli 2017 om 10:29

@tipptopp

Je schrijft: "salaris.... dat is gezien de aan/verkoop bedragen een relatief marginaal bedrag".

Ik zou zeggen droom rustig verder en blijf vooral jezelf in de maling nemen. De realiteit is dat het salarisbudget het leeuwendeel van de uitgaven voor haar rekening neemt. Je had natuurlijk ook zelf kunnen bedenken dat Ajax nooit genoodzaakt was geweest om een salarisplafond in te stellen als die uitgaven werkelijk een relatief marginaal bedrag waren geweest.

Verder is een BVO gewoon een bedrijf met personeel in dienst. Het is kinderlijk naief om te denken dat de boekhouding en begroting van een voetbalbedrijf wezenlijk verschilt dan van een willekeurig ander bedrijf. Het is nog naiever om te stellen dat de financiele huishouding van een voetbalbedrijf simpeler zou zijn dan van een ander bedrijf omdat het tegendeel waar is. Omdat de emoties in geen enkele andere bedrijfstak zo een grote rol spelen en geen enkel andere bedrijfssoort haar verdiensten moeten halen uit een markt die zo onnavolgbaar en onberekenbaar is als de transfermarkt.

Je schrijft: "... ...en tot zover de financiële wereld (ga er niet eens op in)".

Dat is een heel verstandige keuze, want je begrijpt er duidelijk helemaal niets van.

Je schrijft voorts: "ajax heeft geld om te besteden. Dat geld komt vooral door een verschil in beleid tov de periode voor de fluwelen revolutie. Tegenwoordig wordt er voor hogere prijzen verkocht".

Toen ik deze uitspraak las, kon ik een glimlach niet onderdrukken. Of eigenlijk was het een schaterlach. Kennelijk ben jij in de veronderstelling dat het beleid van voor de Revolutie was om spelers voor lagere prijzen te verkopen. Dat is in ieder geval wat je hebt opgeschreven en dat zou zeker niet misstaan in een uitzending van Jiskefet.

21 juli 2017 om 11:22

Waar ik zelf een beetje moe van word, is dat altijd maar benadrukt moet worden dat Ajax zo fantastisch is en het fantastisch doet. Ik vind het juist fijn dat het niet altijd maar hosanna hoeft te zijn als het om Ajax gaat. Ik denk dat Ajax qua imago weinig te klagen heeft en qua media-aandacht al helemaal. Wat iemand hieronder al aangeeft, hoge bomen vangen veel wind, Ajax wil een hoge boom zijn, dan vang je ook veel wind.

En daarnaast is het ook gewoon een feit dat Ajax nu veel geld uitgeeft op posities waar ze ook jeugdspelers hebben lopen. Dat is gewoon precies hetzelfde als wat PSV en Feyenoord ook doen, als de lichting jeugdspelers niet goed genoeg is. En ik vind daar niks mis mee, dat zou ook raar zijn als PSV-supporter die ook elke zomer een blik geld opentrekken om een flink aantal spelers te vervangen, maar ik vind dan wel dat je als Ajacied ook niet meer zo hoeft te doen alsof de Ajax-handelswijze zo ontzettend uniek is. Want, nieuwsflits, dat is het namelijk allang niet meer.

Ik ben wel benieuwd naar deze jongen.
Vind het wel goed dat ajax naar hun scouts luisteren.
Paar jaar geleden leek het soms nergens op waarom ze een speler halen. En soms kan je dus nog wel een wereldtopper halen zoals Sanchez.

21 juli 2017 om 08:23

Ik ben al blij dat Ajax scouts heeft. Ik dacht echt al een aantal jaren dat we die er allemaal uitgedaan hadden en alleen nog Studio Sport keken.

21 juli 2017 om 11:23

Het lijkt inderdaad nu Ajax eindelijk besloten heeft het geld dat ze hebben ook te investeren, de scouts ook verder mogen reizen dan Volendam-uit. Best apart eigenlijk als je erover nadenkt. Viergever, Ziyech etc,, daar heb je geen scouts voor nodig.

Ik moet het nog maar zien met die jongens. Het zijn voor Nederlandse clubs enorme bedragen en het heeft Ajax de afgelopen 3 jaar geen enkele prijs opgeleverd

21 juli 2017 om 08:58

Voor een jaar geleden gaf Ajax nog helemaal niks uit, dus die link naar 3 jaar begrijp ik niet helemaal? Vorig jaar had Ajax een goed jaar, zowel qua voetbal, aantal punten en EU prestaties. Feyenoord was gewoon nog beter, maar ook Ajax had een uitstekend seizoen.

21 juli 2017 om 09:48

lausho,

Feijenoord was al in december uitgeschakelt europees, dit seizoen CL zal ook wel wat extra kracht kosten.

Feijenoord heeft het keurig volgehouden tot het eind, maar kon zich wel na de winterstop volledig op de competitie werpen.

Het zal voor Feyenoord en PSV alleen maar moeilijker worden om tegen het grote geld van Ajax op te boksen, al heb ik zelf wel vertrouwen in. Afgelopen seizoen lukte het ons ook, en we hebben inmiddels zelf ook aardig geïnvesteerd met flink wat transfers en onze selectie is al aardig op peil. We wisten dat ajax op een enorme berg geld zat en dat het daar vroeg of laat mee zou strooien. Ik word er nog niet bang van, hoe bepalend geld ook vaak blijkt, acht ik Feyenoord en PSV ook wel sterk genoeg in om voor de titel te spelen. Daarnaast vraag ik me af of het handig is een paar Brazilianen te halen, het kan goed lopen, maar je kan ook een enclave creëren, en dan moet ik maar zien of Keizer dat goed kan managen. Ik weet ook niet wie er allemaal Portugees spreekt in de staf, dat kan ook belangrijk zijn.

21 juli 2017 om 08:01

Als je alleen vorig seizoen als graadmeter gebruikt ok. Maar hoelang duurde het ook alweer voordat Feijenoord kampioen werd. Met die instelling is het logisch dat je eens in de 18 jaar kampioen word

21 juli 2017 om 08:10

Ja, maar er is nogal wat gebeurd in die 18 jaar, bijna failliet onder meer. Bovendien wel een Europese prijs gewonnen in die periode, dat lukt geen enkel ander Nederlands team. En flauw om telkens naar die periode van droogte te wijzen, ik weet niet hoe lang Ajax nu zonder prijs zit, maar dat zie ik ook niet telkens als argument worden gebruikt.

21 juli 2017 om 08:17

Nogal kort door de bocht, vind je niet. Feyenoord komt van een lange weg terug. Des te knapper dat ze kampioen zijn geworden.

21 juli 2017 om 08:23

Ik snap het aan één kant nog wel, voetballiefhebbers die nog niet heel lang voetbal kijken of nog niet zo oud zijn hebben misschien nog nooit een titel van Feyenoord meegemaakt en misschien zelfs nog nooit een Europese prijs voor een Nederlandse club. Die hebben geen goed beeld van de club denk ik, er even van uitgaande dat die 84 op je geboortejaar slaat, dan is je beeld gewoon anders en completer dan van een puber. Dan heb je Feyenoord wel vaak om de titel zien spelen, Europees succes zien boeken en grote spelers zien afleveren. Ik denk dat zoiets meespeelt, je kan het ze niet echt kwalijk nemen, ze hebben een beperkt referentiekader als het op voetbal aankomt.

21 juli 2017 om 09:52

Feijenoord heeft zich teruggeknokt, ook een zeer goede jeugdopleiding heeft daaraan bijgedragen.

Bovendien hielp van Gaal ook een handje door veel Feijenoordspelers te selekteren, aantal daarvan werden voor goed geld verkocht.

Nu ook weer een paar goede verkopen, gaat dus gelukkig de goede kant op met Feijenoord.

21 juli 2017 om 08:01

PSV heeft ook geld genoeg om te investeren alleen willen ze niet mee in de hedendaagse prijzen voor spelers, dan val je al snel buiten de boot.

21 juli 2017 om 08:18

Twee jaar terug werd hetzelfde gezegd over Ajax natuurlijk, toen PSV Moreno, Guardado, Pereiro en Pröpper haalde. Het is een golfbeweging denk ik, Ajax koopt nu vrij veel en ook vrij duur, PSV doet het weer wat rustiger aan, maar de transferperiode duurt nog wel even natuurlijk.

21 juli 2017 om 08:25

Inderdaad het heeft natuurlijk ook te maken wat heb je op het moment in je selectie. Is een kwaliteitsinjectie nodig.

21 juli 2017 om 08:27

PSV heeft helemaal niet zoveel geld om te investeren ze moesten niet voor niets de grond onder het stadion verkopen of dacht je dat ze dat zo maar deden ? dat gewoon om geld vrij te maken iets wat bij Ajax niet aan de orde is die hebben gewoon zoveel geld op de plank liggen door best wel aardige verkopen en die jaren onder Frank de Boer werd er nooit voor veel geld geïnvesteerd en toch werden ze 4 maal kampioen dus wat zegt het eigenlijk dat kopen en nog investeren ze niet zo maar even ja vorig jaar en nu .

21 juli 2017 om 09:07

Het grote geld is niet de basisvoorwaarde, dat is een goed financieel beleid, onder andere door meer de opleiding te gebruiken dan Feyenoord en Psv. Ajax heeft al een jaar of 5 flink geïnvesteerd in de opleiding en de commerciële afdeling, nu plukken we daar de vruchten van, we verkopen spelers zeer goed (ongeveer 120 miljoen in een jaar) en daardoor kan Ajax investeren. Mochten we een jaar niks verkopen, dan zal er ook niet gekocht worden, dat is financieel niet gezond.

Ajax zal nooit zomaar de titel binnenhalen zoals bij Zagreb in Kroatie het geval is met Dinamo, maar goed ook.

21 juli 2017 om 09:29

Als dat zo zou zijn dat Ajax zomaar de titel pakt dan stop ik met mijn seizoenkaart want dat zou de competitie geen moer meer aan zijn en moet wel strijd zijn en het geld wint het niet altijd kijk maar in Engeland vorig jaar met Leicester dat is toch mooi ? en dat kan hier ook hoor het gaat volgens mij weer tussen de 3 van vorig jaar ik hoop op een spannende competitie .

Nu nog Wesley Sneijder erbij en dan ben je compleet. Een woeste topverdediger erbij en je pakt 102 punten in de Eredivisie.

21 juli 2017 om 10:32

Ik zou Wesley graag nog een seizoen bij Ajax willen zien als spelverdeler,
lijkt me geweldig met die snelle Brazilianen.
Maar ik ben bang dat hij liever naar Amerika gaat.

Wanneer de Chinezen zich op de markt begeven en met geld beginnen te gooien om spelers uit Europa (waarvan de meeste zelfs geen Europeanen zijn!) binnen te halen, is het hier alle hens aan dek. Hoe is het mogelijk? Wat denken ze wel?

Wanneer Europese clubs reeds decennialang Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse jongens (soms op schandalig jonge leeftijd) binnenhalen, is er niets meer dan lof voor deze slimme handelswijze (pun intended).

Begrijpen wie begrijpen kan, maar de dubbele standaarden zijn oogverblindend.

21 juli 2017 om 10:29

Dat is waar, al heb je weinig keus.

De keus ia aanhaken of afhaken in deze wedloop ..

Maar met aankopen als bv Younes ,milik, El ghazi enz doet Ajax het natuurlijk uitstekend vooral op financieel gebied.

Allemaal leuk en aardig, maar je kunt niet alle chinezen en Europeanse clubs over een kam scheren. Velen hoor je bv. niet klagen over de chinezen en ook afrikanen en Zuid-amerikanen hoor ik niet klagen als ze in Europa mogen spelen, voor hun is het win-win, ze spelen in de beste competitie (cl) en verdienen goed. Er zijn afrikanen die hun leven wagen voor een overtocht naar Europa.

Prima zaak dat Ajax spelers haalt die het niveau omhoog krikken. Dat is nodig,
en werpt ook vruchten af: zie de aankoop Sanchez. Met aankopen ala Dijks,
Gudelj, Zimling, kom je geen steek verder. Naast de jeugdopleiding als
belangrijke ader, kun je als blakend gezonde club - mede door het grote geld,
afkomstig van uitgaande transfers - je roeren op een markt waar ook de heel
grote clubs bezig zijn om zich te versterken. Dat is broodnodig, want met alleen
jeugdig talent uit de eigen opleiding red je het niet. Het kopen van bovengemiddelde
kwaliteit naast een bloeiende talenten opleverende jeugdopleiding is gewoon
een juiste weg. Nu de juiste routine (sneijder?) er nog bij en het wordt nog
wat in Amsterdam....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren