Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu hard voor reservekeeper: ‘Niet het niveau dat gevraagd wordt bij PSV’

Laatste update:

Phillip Cocu bood diverse jongelingen dinsdagavond in de vriendschappelijke wedstrijd van PSV tegen Grasshopper Zürich de kans om hun kunsten te tonen. De oefenmeester zag de Eindhovenaren met 3-1 onderuitgaan en uitte na afloop zijn onvrede over het verval van zijn elftal in de tweede helft.

Nadat Gastón Pereiro de voorsprong van de Zwitsers onmiddellijk na de onderbreking nog ongedaan had gemaakt, liep PSV in het vervolg van het tweede bedrijf alsnog tegen een nederlaag aan. "Het niveauverschil tussen de eerste en tweede helft was te groot. Wij horen als PSV zijnde van een club als deze te winnen", zei Cocu in gesprek met het Eindhovens Dagblad. De trainer was kritisch op het optreden van zijn eigen team. "Er is de afgelopen week hard getraind, maar dat gaan we niet als excuus opvoeren."

Luuk Koopmans kon bij PSV rekenen op een basisplaats, maar het optreden van de reservedoelman kon Cocu allerminst bekoren. "Ik heb dat ook aan hem teruggekoppeld en we hoeven daar ook niet omheen te draaien. Dit was niet het niveau dat gevraagd wordt bij PSV 1. Het gaat om topsport en dan zijn de eisen duidelijk. Aan de andere kant gaan we iemand ook niet op basis van een wedstrijd afrekenen. Het is aan Luuk om nu een reactie te geven", besloot de trainer.

Is Luuk Koopmans goed genoeg om tweede doelman van PSV te zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat er nog mensen zijn die 'ja' stemmen. Het was vandaag gewoon heel slecht wat hij heeft laten zien. In dot soort wedstrijden moeten jonge spelers juist laten zien. Je krijgt een kans en dan om zo te spelen tegen een zwakke team is gewoon slecht punt.

18 juli 2017 om 22:47

Zo zwak is de Grasshoppers niet hoor. De zwitserse competitie is sowieso sterker dan de Eredivisie. Ik zie Grasshoppers ongeveer als niveau AZ/Utrecht. Afgelopen seizoen eindigde ze nog 7e in de Zwitserse Super League, terwijl Utrecht 5e eindigde in Eredivisie. Zo slecht is deze prestatie van een b-team van PSV niet.

18 juli 2017 om 23:04

Niemand neemt je serieus jongen. Zermattperson, je geeft al aan in je profiel enorme fan van Zwitserland te zij, mooi hoor. De Zwitserse competitie stelt niks voor FC Basel domineert elk jaar, met hier en daar een uitschieter van Zurich en Young Boys. Basel heeft verder ook best een aardig teamtje en een paar jaar geleden waren ze goed, maar dat stelt ook niet zoveel voor. Verder heeft PSV nog heel wat werk te doen, meen dit echt niet als sneer of zo, maar vind dit de zwakste selectie die PSV in jaren heeft gehad. Nu Lozano er is zit daar weer wat gang in, maar word op papier niet warm van dat team.

18 juli 2017 om 23:05

De Zwitserse en Oostenrijkse competitie worden inderdaad nog wel eens onderschat. Het gaat me echter te ver te zeggen dat deze competities sterker zijn dan de eredivisie, maar dat Nederlandse teams het vaak lastig hebben tegen clubs uit de Alpenlanden is een feit. Daarnaast begint de competitie daar altijd een paar weken eerder.

18 juli 2017 om 23:32

Absoluut, de competities zijn ook wel beter aan het worden maar de teams daar buiten de top zijn dramatisch slecht. Zoals je het al zegt zitten ze vaak in een beter ritme. Als je het over Ajax wil hebben, ja we zijn helemaal weg getikt door Salzburg, maar dat was een team met een paar echte sterren zoals Naby Keita, Sadio Mane, en Kevin Kampl, dat is niet zo'n schaamte.

18 juli 2017 om 23:37

Ik heb vorig jaar Grasshoppers tegen Vaduz in het stadion gezien en dat was echt tenenkrommend slecht dus ik waag echt te betwijfelen of je stelling klopt. Natuurlijk is het gevaarlijk om op basis van een wedstrijd een dergelijke conclusie te trekken en heeft Grasshoppers daarna ook in de competitie een sprongetje gemaakt maar dat niveau was echt degradatiewaardig en was niet beter dan wat je hier onderin de ED ziet.

19 juli 2017 om 02:18

Over het algemeen ligt het niveau wel lager, Clubs als Basel, Young Boys zullen bovenin meedraaien in de Eredivisie. Grasshoppers en Sion zouden wel om play offs spelen kunnen spelen. Zürich kan ik op dit moment niet over oordelen, Is een topclub in Zwitserland maar zoals sommige weten waren ze gedegradeerd en zijn ze dit seizoen weer terug gekeerd op het hoogste niveau. Zelfde geld voor Oostenrijk waar Salzburg, Rapid Wien boven in mee zouden strijden, Austria Wien waarschijnlijk ook wel. Maar de competitie's daar zijn als je naar alle teams kijkt zwakker, Sowieso zijn de competitie's daar gevuld met minder teams.

Beetje makkelijk van Cocu om deze onbekende Luuk publiekelijk af te branden terwijl bekende Luuk zonder kritiek 3 kwart seizoen als een natte krant mocht spelen.

18 juli 2017 om 22:52

Erg makkelijk, maar vooral ronduit schandalig. Een eigen speler zo af fokken, terwijl die jongen na zo'n optreden juist vooral vertrouwen nodig heeft. Ik neem aan dat die jongen niet voor niets bij PSV voetbalt...

18 juli 2017 om 23:03

Zoveel bijzonders zegt Cocu toch niet? Laat staan dat het afbranden is. Bovendien zegt hij daarna zelfs dat je hem niet op basis van 1 wedstrijd moet beoordelen.

18 juli 2017 om 23:17

Als je zelf geen supporter bent en amper een wedstrijd van PSV bekijkt dan kun je beter niets zeggen. Als Cocu eerder had ingegrepen dan hadden wij ook niets over Luuk gezegd. RamonDiaz heeft gewoon groot gelijk. Het vertrouwen en zelfs het krediet van de vorige 2 seizoenen is meer dan op.

18 juli 2017 om 22:55

PSV houdt zich inderdaad te lang vast aan de Luuk de Jong. Je moet als club ook verder. Een speler kan een tijdje beter presteren, maar dat mag niet structureel gebeuren. Wat nu bij de Jong zeker wel het geval is. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat zij Haller zouden gaan halen.

Verder zegt Cocu hier niets verkeerd. Al deze keeper heel slecht heeft gekeept en iedereen heeft dat kunnen waarnemen, zou je als trainer ongeloofwaardig overkomen als je hem gaat beschermen.

18 juli 2017 om 23:02

Cocu komt hier niet zelf mee he, hij geeft antwoord op de vraag of hij Koopmans ook matig vond keepen. Over de Jong heeft hij na afloop ook vaak genoeg gezegd dat het niet goed was en dat hij scherper moet zijn. En bovendien zeg je dat over je aanvoerder die juist vertrouwen nodig heeft om weer te scoren wat minder snel dan over een reservekeeper die gewoon echt slecht keepte in een wedstrijd waarin hij zichzelf kon laten zien.

19 juli 2017 om 00:30

En dan heeft een keeper geen vertrouwen nodig? Die mag je wel zo op zijn flikker geven in de pers? Dat hij het in de kleedkamer doet, natuurlijk. Maar in de pers mag je het echt wel subtieler melden hoor. Lukte hem met De Jong een heel seizoen goed.

18 juli 2017 om 23:24

Ik denk dat Cocu deze speler het beste kent van ons allemaal. Wie weet is deze jongen nu net op deze manier te prikkelen en pakt hij het positief op

Slap van Cocu om zo'n jongen publiek zo af te vallen. Terecht of niet, een top trainer beschermt zijn spelers in de media.

18 juli 2017 om 23:04

Hoezo valt hij hem af? Hij antwoord bevestigend op een vraag of hij Koopmans matig vond keepen. Dat kon iedereen zien. En daarna zegt hij nog dat je hem ook niet alleen op basis van alleen deze wedstrijd moet beoordelen. Het valt allemaal wel mee hoor.

19 juli 2017 om 03:08

Hij valt hem niet af, geeft alleen antwoord op een vraag.
Daarnaast zegt ie zelfs nog dat je niet op 1 wedstrijd kan basseren wat deze jongen kan en dat dit een stimulans voor hem moet zijn...

19 juli 2017 om 07:09

k wil hierin best met je meegaan, maar het is nogal naief. Noem maar eens een toptrainer dit dat consequent doet. Zijn er niet zoveel, dus makkelijk excuus dit.

Lekker makkelijk van Cocu om dan zo een speler die er net bij zit even aan te pakken. Waar waren deze harde woorden voor een Luuk de Jong vorig seizoen of een Davy Pröpper, Andres Guardado of nog eerder voor een Luciano Narsingh. Spelers die zijn sterkhouders hadden moeten zijn en waarvan je dus een hoger en met zijn woorden 'psv waardig niveau' van had mogen verwachten.

Beetje makkelijk Cocu. De verdediging sloeg nergens op. Zelfs Zoet had deze ballen ook niet tegen gehouden.

18 juli 2017 om 23:01

Ging ook nergens over idd. Maar Zoet had er zeker 1 of 2 gehouden.. Als keeper laat je je sowieso niet door de benen spelen.

19 juli 2017 om 04:08

Nee dat gebeurt bij een Buffon, neuer, de gea etc noiit😉

Cocu wat een laffe streek. Waarom Koopmans zo afbranden! Als iemand na afgelopen seizoen de volle laag moet krijgen ben jij dat. Durft niets te doen aan falende top spelers, maar jonkies durft hij wel aan te pakken. Heb zelf persoonlijk al 3 jaar geen goed spel gezien en ben er wel klaar mee.

18 juli 2017 om 23:04

Niet zeuren als het een seizoen minder draait. Dat Luuk te lang in de basis heeft gestaan en dat deze uitspraak van Cocu niet kan ben ik met je eens, maar laten we niet zeggen dat het 3 jaar nergens op leek.

18 juli 2017 om 23:44

Dat het vorig seizoen nergens op sloeg kan niemand ontkennen maar de 2 seizoenen ervoor haalde PSV gewoon 84 en 88 punten, waarbij ze 2 seizoenen geleden in de tweede seizoenshelft alleen verliespunten leden tegen heerenveen en ajax, rond de wedstrijden tegen Atletico. Vorig seizoen haalden eigenlijk alleen Zoet en de verdedigers het niveau dat je van ze mag verwachten, op Willems na, simpelweg omdat hier zo veel meer in zat dan er uit is gekomen, maar nogsteeds een voldoende. Dat het beter moet volgend seizoen is duidelijk, het is aan spelers als Pröpper, Luuk en van Ginkel om op te staan, en aan spelers als Hendrix en Locadia die bekend zijn met de club maar wegens omstandigheden minder speelden. Verder vind ik afbranden een groot woord, het niveau was ondermaats en hij relativeert het ook nog. Wel ben ik het met je eens dat de vedettes ook wel een schop onder de kont mogen krijgen wanneer hun spel daarom vraagt, het leek vorig seizoen wel of Cocu boetes moest betalen als hij Luuk zou wisselen

19 juli 2017 om 00:09

Het seizoen van het eerste kampioenschap heb ik niet gezeurd, want we hadden succes nodig alleen het seizoen daarna begon het irriteren al. Ik weet niet hou het bij jou is, maar ik kan de goede wedstrijden op één hand tellen.

19 juli 2017 om 00:26

De eerste seizoenshelft was het inderdaad niet veel dat seizoen en werd er (als ik goed reken) 6x gelijkgespeeld.. maar de tweede seizoenshelft werden 15 van de 17 wedstrijden gewonnen. Het spel was inderdaad niet altijd wauw maar er werd wel door de spelersgroep gevochten voor elk punt, iets wat ik dit seizoen eigenlijk gemist heb. Ze zijn ook in de CL boven zichzelf uitgestegen dat seizoen. Misschien dat de goede resultaten mijn herinneringen van het spel wat rooskleuriger maken. Ik hoop het meest op gretigheid van de spelers komend seizoen, de wil om ervoor te strijden, zodat je na een wedstrijd tenminste het gevoel hebt dat ze er alles aan gedaan hebben om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten.

19 juli 2017 om 00:49

Misschien ben ik een zeurpiet om na 2 kampioenschappen te klagen. Maar ik wil dat veel meer druk wordt gezet en een hoger tempo wordt gespeeld.

19 juli 2017 om 02:29

Zag vandaag toevallig nog een interview met die TD (denk ik ) van PSV met dat ronde brilletje en die snor ( zit op me telefoon geen zin om dat helemaal op te zoeken ) maar hij zij dat hij minder goed spel en een kampioenschap belangrijker vind dan mooi spel en 3de worden. Die interviewer zij ja maar voetbal is toch ook entertainment, toen zij die dat klopt maar dit is professioneel voetbal en hier draait het om de prijzen. Volg PSV zelf niet zo intensief dus kan het niet goed beoordelen, Maar is het spel echt zo slecht dan? Lijkt wel alsof ik een reactie lees van een Ajax fan die dat altijd over De Boer zeggen

Lekker makkelijk Cocu om zo'n jonge vent af te branden, dit had je verleden jaar moeten doen bij je fantastische aanvoerder Luuk de jong waarvan je iedere wedstrijd hem het hand boven het hoofd heb gehouden

De opstelling van PSV was ook niet heel indrukwekkend om eerlijk te zijn.

Opstelling Psv: Koopmans; Arias, Luckassen (80', Van Bruggen), De Wijs, Paal; Lundqvist (66', Maher), Rigo (66', Rosario), Van Ginkel; Pereiro, Lammers, Gudmundsson (80', Gakpo)

Wat ben ik blij dat ik geen PSV'er ben zeg. Ik zou me doodschamen voor zo'n trainer. Luuk de Jong speelde vorig jaar 3 goede potjes en kreeg een enkele keer de meest lichte kritiek die hij kon krijgen. Een jongen onervaren keeper krijgt de kans in een oefenwedstrijdje en hij wordt publiekelijk voor lul gezet. Sommige spelers krijgen spreekverboden of gesprekken met financiële consequenties als ze iets negatiefs in de pers melden, ik mag hopen dat dit ook voor Cocu gaat gebeuren. Belachelijk!

Wat een gejammer hier. Die meneer Koopmans ziet zich als jonkie als tweede keeper achter Zoet. Hij is weer even met zijn beide benen op de grond gezet, niks mis mee. Stelletje softies, man man man...

18 juli 2017 om 23:11

Ja, lijkt mij ook een prima waarschuwing van dattie toch echt een hoger niveau moet laten zien als ie tweede keeper wil zijn bij Psv. Anders ga je maar naar Dordt of iets anders in de eerste divisie...
Verder klagen we aan de ene kant over de zwakke mentaliteit van de huidige generatie, maar aan de andere kant mogen we ze dus ook niet aanpakken. Zwak.

Hahahaha kom op Philip je verliest iedereen met dit soort opmerkingen. Als je al nagaat dat jongens als Luuk De Jong letterlijk een jaar als een natte krant mag blijven spelen terwijl je een goede en gretige jongen spits in Sam Lammers achter hem hebt staan. Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik mag geloven dat het niet heel goed was van wel meerdere jongens, sws maakt het niet uit je kan toch geen jongen gaan branden na zijn debuut, daar gaat je zelf vertrouwen. Het zou nog iets anders zijn als je een vuurtje wilt branden onder de kont van je vedette, maar dan zou hij inderdaad een keer eens publiekelijk moeten zeggen dat die er op dit moment geen reet van bakt. Slechte zet Cocu.

18 juli 2017 om 23:21

Eens. Zeker voor een keeper is vertrouwen belangrijk.

18 juli 2017 om 23:32

Cocu heeft meermaals gezegd dat Luuk de jong niet voldoende laat zien.
Daarnaast is dit geen afbranden maar spreekt hij gewoon de waarheid. Het was niet goed genoeg en op deze manier komt hij er niet.

Wat slap van cocu
Hij vergeet luuk de jong zeker van vorige seizoen. Een bezemsteel kon noch met hem concurreren.

Cocu lafaard. Bescherm die jonge jongens toch een beetje man. Alsof jij in je jongere jaren altijd de sterren van de hemel speelde. Meten met 2 luuks doe je hier.

Bij FC Oss keepte Luuk goede wedstrijden. Zeker voor zijn leeftijd was zijn kwaliteit duidelijk te zien. Dat hij niet eerder opgepikt werd door een laagvlieger in de ED of een topper in de JL vond ik al gek.

Nu is Luuk in eerste instantie gehaald voor Jong PSV. Eerlijk gezegd heb ik hem daar nog niet 1 keer in actie gezien, maar blijkbaar mist bij gewoon een stuk vertrouwen. Als je trainer je zo afvalt in de media, gaat dat er ook niet meer komen. Deze opmerkingen zullen toch nog blijven hangen in de komende jaren en zullen misschien wel zijn carrière beïnvloeden. Dan mag Cocu best wat voorzichtiger zijn in zijn woordkeuze. Ik las al dat het hele team faalde. Zeg dat dan en dat Luuk niet zijn middag had, en op de training goede dingen laat zien. Om vervolgens binnenkamers terug te koppelen. Ik vind dit zeer laf van Cocu. Als ik Luuk was, was dit voor mij overduidelijk een teken dat ik op zoek moet naar een nieuwe club. Bah wat een opmerking.

Kijk het lijkt wellicht op afzeiken echter hoort dit wel bij topsport. Soms moet je iemand op z'n flikker geven om progressie te kunnen boeken.

19 juli 2017 om 08:07

@forzajost:

Inderdaad, zijn voorgangers deden het allemaal veel beter!

Oh nee, wacht... Cocu werd twee keer landskampioen, won de KNVB-Beker, haalde het hoogste aantal punten in de clubgeschiedenis en was de eerste trainer in negen jaar tijd die met een Nederlandse club overwinterde in de Champions League.

Terwijl PSV onder de vier trainers voor hem (advocaat, Rutten, Lodeweges, Stevens) alleen twee keer de Johan Cruijff Schaal won.

het is een storm in een glas water. De prestatie was onder de maat. Er werd naar gevraagd en er volgde een eerlijk antwoord nadat de speler zelf het al te horen had gehad. Het is concreet en duidelijk. De uitdaging van een reporter is de vraag over Propper en de Jong ook eens zo te stellen dat Cocu eerlijk antwoord kan geven. De vraag wat hadden deze spelers als opdracht en daarop analyseren in hoeverre aan die vraag is voldaan en of dat PSV 1 waardig niveau is of dat werkelijk geen betere invulling door een andere speler mogelijk is levert uiteindelijk eens antwoorden op. Het suggestieve waarom hij wel en hij niet levert echt niets op.

Zijn mensen nou serieus verontwaardigd omdat een trainer kritiek heeft op een speler die een slechte wedstrijd gespeeld heeft?

Op dit niveau is het menens. Het is geen speeltuin waarin iedereen die z'n best doet een aai over z'n bol krijgt. Als Zoet over twee maanden z'n been breekt, dan is Koopmans minstens tot aan de winterstop eerste keeper van Psv. Dan mag Cocu toch wel hoge eisen aan hem stellen? En als Koopmans dat niet aankan, dan moet hij maar vragen of hij terug mag naar FC Oss.

Dat Cocu kritiek heeft dat mag ,maar deze jongen speelt voor de eerste keer en dan ook nog vriendschappelijk. Dan had hij Luuk de Jong afgelopen seizoen ook keihard moeten aanpakken.
Dus Cocu ga eerst voor de spiegel staan.

@fcoldambt:

"deze jongen speelt voor de eerste keer en dan ook nog vriendschappelijk."

Luuk Koopmans is geen klein kind meer! Hij is 23 jaar oud, heeft al 81 wedstrijden in het betaald voetbal gespeeld en is tweede keeper van een Nederlandse topclub. Hij hoort er gewoon klaar voor te zijn.

OK Thanks dat wist ik niet dacht dat hij er net bij was,dan moet het idd beter. Alleen Cocu moet wel alle spelers aanpakken dus ook oa naamgenoot.

Belachelijke opmerking. Cocu had er eerst even op mogen wijzen dat Koopmans pas is doorgeschoven nadat PSV eerst zelf Jurjus en Pasveer liet vertrekken.

Dat is geen excuus voor een matige prestatie, maar Koopmans was vooraf echt niet de beoogde tweede doelman. Ik vind dat iemand in zo'n geval iets meer ondersteuning verdient dan de rest.

Had gewoon zelf het boetekleed aangetrokken. ,,Ik dacht die jongen er al klaar voor was, maar we zullen aan verbetering moeten werken.'' Dat had ik een veel nettere reactie gevonden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren