Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zullen we De Toekomst naar Abdelhak Nouri vernoemen?’

Laatste update:

Na het verdrietige nieuws over Abdelhak Nouri gaan er stemmen op om De Toekomst naar de twintigjarige middenvelder te vernoemen. Youp van ’t Hek, supporter van Ajax, columnist en cabaretier, sluit zich daarbij aan.

“Een voorzichtige vraag: zullen we De Toekomst naar Appie vernoemen?”, zo sluit Van ’t Hek zaterdag zijn column voor NRC Handelsblad af. “Dat zo’n leuke, talentvolle gozer uitgeschakeld moet worden. Zo’n geestige jongen, zo’n vrolijke zoon van zulke trotse ouders, zo’n bijzonder broertje, zo’n talentvolle voetballer, zo’n groot voorbeeld voor velen”, schrijft hij onder meer.

“Iedereen heeft wel iets anders aan zijn hoofd. Nouri. Appie Nouri”, gaat Van ’t Hek verder. “Dat vriendelijke Marokkaantje dat niemand een vlieg kwaad deed. Dat al twaalf jaar trouw trainde om de beste te worden en dat eigenlijk ook al was. In elk geval van zijn generatie.” Nouri speelde in totaal vijftien wedstrijden voor Ajax en daarin scoorde hij één keer.

‘Zullen we De Toekomst naar Abdelhak Nouri vernoemen?’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nouri stond natuurlijk symbool voor de toekomst.. Of de naam veranderd moet worden weet ik niet. Maar eren moeten we deze jongen zeker!!

15 juli 2017 om 11:41

Misschien is het beter om het hoofdveld te vernoemen naar hem waar die vaak mensen het bos in stuurde😊😊

15 juli 2017 om 13:21

Heerlijk

15 juli 2017 om 13:51

Dat lijkt me idd t beste. The legend says dat er nog steeds een handjevol verdedigers verdwaald zijn in die bossen.

15 juli 2017 om 11:43

Ben er zeker voor om ieder op zijn eigen wijze emoties uit te dragen en Youp verwoord het mooi. Het is ongelofelijk wrang en maakt terecht veel los. Kan me bovendien niet heugen dat er een talent op De Toekomst liep waarbij zo massaal werd uitgekeken naar zijn doorbraak als Nouri. Als iemand het verdient is hij het wat mij betreft, maar laten we niet doen alsof Appie is overleden en vooralsnog vooral tegen beter weten in blijven hopen op een wonder, voor we ons druk maken om een blijvend eerbetoon.

15 juli 2017 om 13:34

Mee eens. Deze jongen leeft nog. Kansen zijn klein. Nihil zelfs. Maar een kans is een kans. Laten we niet op zaken vooruit lopen.
#34.

15 juli 2017 om 15:44

appies lichaam is er nog maar appie zelf leeft niet meer hoor..
vond het ook zo raar dat na het nieuws dat meer dan de helft van zijn hersenen niet meer functioneerde er mensen waren die hoopte dat hij ooit nog normaal kon gaan lopen of leven. met mijn zeer beperkte kennis snap ik toch wel dat dat nooit zou gebeuren. ik bedoel, get real met alle respect. deze situaties zijn moeilijker dan dat er iemand sterft vind ik. dan kan je het gaan afsluiten, nu kan dat niet.

15 juli 2017 om 17:37

Toch blijft het lichaam van een mens een groot mysterie. Wij denken alles te weten, maar geloof mij, wij weten niet eens de helft.

Hopen en geloven mag altijd. En ik was niet van plan dat op te geven.

15 juli 2017 om 14:15

Het talent van de toekomst award zou in mijn ogen een prachtig gebaar zijn. Op dat de winnaars de missie van Nouri mogen voortzetten en voltooien.

15 juli 2017 om 14:27

Dat zou ik wel een passende manier om hem te eren. De Toekomst naar hem vernoemen ben ik geen voorstander van, maar dat heeft niks met Nouri te maken en is puur omdat het imo naar Sjaak Swart vernoemd zou moeten worden. Heel zijn leven bij Ajax gespeeld en is nog steeds iedere dag degene die het langst op de Toekomst verblijft.

Hoe triest het allemaal ook is, je moet ook niet te ver doorslaan.
Om het even in prespectief te zetten, als een werknemer een ongeluk krijgt of overlijd (zo ver is dat niet met Nouri en hopelijk kan hij nog wat van z'n leven terugkrijgen) dan gaat ook het parkeer terrein niet de naam krijgen van die werknemer.

15 juli 2017 om 11:44

@luanda12 Ik ben het volledig met je eens. Het zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar het begint groteske vormen aan te nemen.

15 juli 2017 om 11:44

Maar deze jongen was wel echt symbool voor alles waar het bij Ajax omgaat. Eigen jeugd, sierlijk voetballen, lach op je gezicht, trotsheid, dromen, broederschap, de toekomst.

Het perfecte voorbeeld voor zovelen die na Nouri komen, daar mag zeker iets meegedaan worden!

15 juli 2017 om 14:49

Uiteraard was hij een echt symbool dat alles had. Maar hij was niet de enige. Jongens als Matthijs de Ligt en Davy Klaassen zijn ook perfecte voorbeelden voor dat symbool. Iemand waarvan ik eerder vind naar wie de toekomst vernoemd moet worden is Sjaakie.

Ik vind dat hij uiteraard wel een eigen plek moet krijgen op de toekomst. Maar ik vind het nou net wat te ver gaan om het sportpark naar hem te vernoemen.

15 juli 2017 om 11:45

Voetballers zijn niet standaard werknemers,
Als ik mijn werk niet goed doe wordt ik niet uitgefloten.
En nouri is gebleven terwijl die ergens anders meer geld kon verdienen.
Is gewoon een prachtig signaal naar iedereen je kan weg gaan maar blijf je dan staan we der voor je in goede en slechte tijden

15 juli 2017 om 11:52

Zo een platte vergelijking gaat toch volledig mank man. Hoge bomen vangen veel wind en daarbij, wat is voetbal zonder beleving en emotie. Symboliek in voetbal is juist wat ons met de sport verbind. Dat voert terug tot prehistorische stammenstrijd met verbindende clubkleuren, oerkreten, broederschap en noem maar op. Nee, als jan modaal overlijdt wordt het parkeerplaats niet naar hem vernoemd. En als hij zijn targets haalt loopt een stad ook niet uit om hem te huldigen of dat te vieren. Voetbal is hoop. Kijk eens naar Rotterdam, decennia gewacht op een nieuwe schaal en de kuip zat wekelijks vol, waarom? Hoop. Elke Ajacied volgt Nouri al jaren en keek ernaar uit hem te zien schitteren. Dat is hem ontnomen en iedereen leeft mee. Moeten we dan weer op zijn Nederlands de voetjes in de klei houden en nuchter blijven, alsof dit precies is als ieder ander met een hartstilstand? Wat mij betreft is het medeleven dat betuigt wordt even mooi als de beleving van een feestelijke gelegenheid rond voetbal. Het toont aan dat we nog een hart en passie hebben in dit land.

15 juli 2017 om 14:08

Die platte vergelijking gaat helemaal niet mank, het is precies zoals Launda zegt. Het is verschrikkelijk wat er met die jongen is gebeurd maar volgens mij zijn er nu een aantal aan het doorslaan. Ze mogen van mij de toekomst noemen zoals ze willen maar je kan ook overdrijven. Het is in het verleden wel vaker gebeurd dat een speler van o.a. Ajax vanuit het niets van veelbelovend talent naar een leven in de vergetelheid werd verbannen. Denk aan een Rob de Wit bijvoorbeeld, ik kan het gemist hebben maar volgens mij is daar ook geen trainingscomplex naar vernoemd.

15 juli 2017 om 12:08

Ik ben het volledig eens met Luanda, ten eerste is die beste jongen er nog en weet niemand op dit moment wat zijn toekomst zal zijn. Daarnaast slaan we wel degelijk door. Hoge bomen vangen veel wind, omdat die bomen worden gecreerd. Er is zoveel aan de hand in de wereld, dat het net zo oneerlijk is om bij dat alles niet stil te staan. Die jongen verdient veel aandacht, want ook ik vind het heel erg wat hem is overkomen, maar we gaan elke redelijkheid zo langzaam voorbij. Appie naast Johan, ik zie het niet voor me.... .

15 juli 2017 om 12:20

Ben het opzich met je eens. De toekomst moet gewoon zo blijven, maar een gebouw/kleedkamer oid moet gewoon kunnen. Bij mij op het werk is ook een gebouw vernoemd naar een collega die overleden is tijdens zijn werkzaamheden. Het kan dus wel

15 juli 2017 om 12:33

Het kan zeker wel, maar het is allemaal wat overdreven. Tuurlijk die jongen kon goed voetballen, was een toffe peer enzovoorts, maar om nu het jeugdcomplex er naar te vernoemen gaat me wel wat te ver! Uiteraard zit er bij veel mensen nog veel emotie in, maar laat eerst maar eens alles 100% duidelijk zijn en de familie wat rust krijgen om alles een plaats te geven. Het is voor hun al lastig genoeg. Helemaal als iedere bekende Nederlandse ajax fan er wat gaat zeggen in de media.. Mag allemaal wel een tandje minder! Het is uiteraard super erg voor alle vrienden, familie en mensen die hem mochten, maar om nu iedere bekende Ajax fan in de media hierover iets te laten zeggen.. Hopelijk komt het allemaal nog wonderbaarlijk goed!

15 juli 2017 om 13:05

Zijn vader en broer waren gister bij Appie en las toen de Koran voor. Die Appie trilde en kwam een beetje overeind wat volgens de doktoren een goed teken was.

15 juli 2017 om 14:09

Maar een werknemer is geen bekende voetballer. Dat is nou eenmaal zo. Er is gewoon meer aandacht voor en we zullen eens moeten stoppen over oa de salarissen van voetballers en het vergelijken van voetballers met "normale mensen. Dat is nou eenmaal zo.

Ik ben er een groot voorstander van om de Toekomst naar Sjaak te gaan vernoemen als deze ons zal verlaten. Toch hoop ik ook dat iets op de Toekomst naar Nouri zal worden vernoemd, gisteren heeft het personeel en de jongere jeugd (tem o16) gesprek gehad over situatie Nouri wat wederom veel tranen heeft laten vloeien, iedereen kent Appie en heeft ook een band met hem. Zodoende verwacht ik ook dat iets naar hem vernoemd gaat worden, niemand op de Toekomst was populairder dan Nouri. Als je spelers van de o9 hoort praten over hoe Appie op Vrijdagavonden bij een thuiswedstrijd bij hun trainingen kwam kijken en high-fives kwam uitdelen en ging praten met alle spelers die het zwaar hadden dan besef je dat echt elk team een band met hem had. Nouri zal op de Toekomst nooit vergeten worden, daar ben ik zeker van.

15 juli 2017 om 11:56

Sjaal zal de eerste zijn die het toejuicht

15 juli 2017 om 12:02

Mensen hebben een bepaald beeld van Sjaak gekregen door uitspraken van hem maar ik daag iedereen uit een oud-speler te vinden met meer binding met de Toekomst als onze Sjaak. Die man kan je er elke dag nog tegenkomen, ontfermt zich over de spelers en houd van de club. Het is misschien geen Cruijff voor de rest van Nederland maar in mijn ogen de grootste Ajacied die we hebben. Met recht Mister Ajax en laatste jaren ook de cultuurbewaker van de Toekomst.

15 juli 2017 om 12:27

Ik ben een volwassen vent van 42 en ik heb nog nooit iemand om een handtekening gevraagd, of een foto. Maar mocht ik Sjaak ooit tegen het lijf lopen, dan ga ik met hem op de foto. Simpelweg omdat ik hem net zo hoog heb zitten als jij.

15 juli 2017 om 22:20

Ik heb gelukkig de eer mogen hebben sjaak te ontmoeten. Natuurlijk met hem op de foto. Geweldige man, die van de club houdt en ook een geweldig persoon. Was bij de copa amsterdam en we waren er een beetje vroeg dus het was rustig. Maar zelfs toen het drukker werd konden we bij hem blijven zitten en met hem praten. Was echt een van de mooiste dagen van mijn leven.

Hmm ik denk dat er genoeg andere manieren zijn om deze jongen te eren. Persoonlijk vind ik De Toekomst een perfecte naam voor een sportcomplex voor talenten, dat zou ik zo houden.

15 juli 2017 om 11:47

Inderdaad, geen beter denkbare naam voor zo'n fameus jeugdcomplex als de toekomst. Neem gewoon nummer 34 uit de roulatie, verwerk Nouri op een andere manier in Ajax (niet dat hij daar al niet in verwerkt zit maar goed).

15 juli 2017 om 12:08

Ik zat zelf te denken aan misschien een standbeeld ergens bij de Toekomst of de Arena

Ik zou nummer 34 buiten gebruik halen, het stadionnetje op de toekomst naar hem vernoemen en een 34ste schaal aan de familie overhandigen. Verder denk ik dat akax de familie natuurlijk ook steunt, of dat financieel is of mentaal of beide weet ik niet.

15 juli 2017 om 19:51

Ik mag hopen dat Ajax de familie Nouri blijft steunen de komende tijd. Zowel mentaal als financieel. Mentaal, door gewoon te tonen dat Appie nooit maar dan ook nooit vergeten zal worden. Haal nummer 34 alsjeblieft uit de running. En eer Nouri op een passende manier. Daarnaast denk ik dat Appie het veelvoud verdiendde van dat wat zijn vader momenteel verdient. En ik kan mij voorstellen dat Nouri veel bijdroeg aan het onderhouden van zijn zusjes, broertjes en moeder (en vader). Voor Ajax stelt dat niks voor, maar maakt voor die familie waarschijnlijk een wereld van verschil.

Ik zat zelf meer te denken aan een kleedkamer of deel van de tribune op de toekomst. Zoiets

15 juli 2017 om 11:49

Mijn eerste gedachte was het veld zelf, niet het complex maar daadwerkelijk een veld. Maar bovenstaande reactie met schaal 34 aan familie overhandigen en nummer invriezen is ook prachtig.

Met alle respect, maar we moeten niet te ver doorslaan nu.

Life goes on.

15 juli 2017 om 11:53

Over een maand ga je ook weer verder met je leven Anthy, je moet uiteindelijk wel ddoorgaan met leven en alleen naar het verleden kijken

15 juli 2017 om 11:56

Ik snap het wel, bovenstaande zal Nouri niet zo goed kennen als sommige andere. Kan me goed voorstellen dat sommige na dit aantal berichten het wel snapt en het too much vind, ikzelf totaal niet omdat ik Nouri al zoveel jaren volg en met mij vele andere. Toch kan je een buitenstaander hier niet op aankijken, ben het met je eens dat het reageren niet per se nodig is (niemand dwingt je dit te lezen, laat staan te reageren) maar dat maakt hem niet gek.

15 juli 2017 om 12:55

@wolterx helemaal mee eens. Je hoort het meerdere keren per jaar mensen die je ´niet goed kende´, bijvoorbeeld wel van zien of een goede bekende van vrienden of andere familie die veel te vroeg overleden zijn. Het is heel erg hoor voor vrienden, familie en mensen die hem een warm hart toedragen, maar ikzelf heb er niet veel mee. Het was een heerlijke speler om naar te kijken en van al zijn filmpjes van vroeger te zien ook echt een toffe gast. Maar ik heb er zelf niks mee en vind daarom ook wat Koen1908 zegt. Je ziet hier 10000 voetbalzone berichten over alles en iedereen die er persé wat over wilt zeggen. Dat mag van mij prima, de meeste dingen klik ik dan toch niet aan, maar sommige overdrijven wel veel. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en moet dan ook inderdaad respect hebben voor mensen die er weinig mee hebben.

Als hij nog blijft leven en kan lopen en praten wat kan gebeuren denk ik hoeft het niet echt van mij, 34 gewoon invriezen. Maar als het gebeurt heb ik geen moeite ermee

Ik vind ook dat de familie Nouri nu wel wat rust verdienen. Het is enorm triest hoe het die jongen nu vergaat, maar elke dag een artikel van hem op het internet draagt daar niet aan bij lijkt mij.

15 juli 2017 om 12:00

Volgens mij is vrij duidelijk geworden dat zij steun vinden in alle betrokkenheid. Dat zal vanzelf afzwakken, maar denk als het ze dwars zat dat ze prima in staat zijn dat zelf aan te geven en dat daar respectvol gehoor aan wordt gegeven. Ik begrijp dat het niet iedereen evenveel bezighoudt, maar laat ieder dit op zijn eigen manier uiten svp. Aan de reacties te zien zijn mensen er nog volop mee bezig, als het jou teveel is inmiddels, kun je rustig besluiten die artikels over te slaan. Maar praat niet voor zijn familie, dat lijkt me een uit de lucht gegrepen aanname.

15 juli 2017 om 12:19

Denken dat zij nog steeds veel steun halen uit elke dag meerdere artikelelen van hun zoon en 100 klappende supporters voor het huis, voor steun, is ook een aanname.

15 juli 2017 om 12:35

Nee hoor. Toen de harde kern bedacht om dat gisteravond te gaan doen zijn ze nagegaan bij de familie van Nouri of ze het gepast vonden en die hebben letterlijk gezegd dat zij dat heel erg zouden kunnen waarderen.

Heel erg wat er met Nouri is gebeurt.
Ik wens hem het beste en hoop op zo veel mogelijk herstel.
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het haast een wedstrijdje 'wie vindt het het ergst voor Appie' begint te worden.

15 juli 2017 om 12:13

Precies, scoren in de media over het drama van deze jongen. Iedereen heeft opeens een mening of idee, van burgemeester tot cabaretier,

15 juli 2017 om 12:39

Dat was ook toen Cruijff stierf. Toen gingen heel erg veel mensen een wedstrijdje 'wie is het beste bevriend met Cruijff?' doen. Met Frits Barend voorop. 'Ik kende Cruijff zo goed dat...'. Misselijkmakend.

Kunnen we stoppen met dit verhaal? Het is heel erg maar ik lees elke dag dat er duizenden mensen doorgaan, afgeslacht worden etc. Het is ook niet dat Nouri Ajax veel heeft gebracht, de supporters heeft laten zien de beste te zijn. Het is allemaal heel sneu voor de familie maar hoe volwassen mensen hier op reageren zonder hem te kennen gaat mij echt veel te ver.

Hopelijk voor de familie komt hier snel een einde aan zodat ze zich kunnen gaan richten op hun geliefde en laten ze vooral de juiste beslissingen nemen!

On: de toekomst gaat natuurlijk nooit vernoemd worden naar Nouri. Als je ziet wat Cruijff heeft gedaan voor Ajax en hoe ingewikkeld dat al lag...bovendien; wat heeft Nouri voor Ajax betekend? Omdat hij zo lief is...kom op zeg!

15 juli 2017 om 12:31

Oiii, wat ben jij voor raar figuur joh. Als je het niet begrijpt en er niet meer over wil lezen, klik het artikel niet aan, en kom zeker niet met zo'n hartenloos stukje aanzetten. Nouri heeft Ajax niet veel gebracht? Ga je mond spoelen joh. Ajacieden zagen de belichaming van Ajax, de Toekomst, in Nouri. Het jochie dat vanaf zijn 8e alle jeugdelftallen doorliep, en waar al jarenlang mensen speciaal voor hem bij zijn jeugdelftal gingen kijken. Een zeer geliefde jongen op de club met bravoure en de echte Amsterdamse mentaliteit. Tuurlijk komt dat veel dichterbij dan 1000en andere mensen die je niet kent.

15 juli 2017 om 13:07

Je reageert emotioneel. Dat de Ajaxsupporters treuren betekent niet dat de wereld stil moet staan voor de rest van Nederland. Voor het deel van Nederland dat niets met Ajax of Nouri heeft is Nouri er één van de velen, dat betekent niet meteen dat het harteloos is. Ik heb geen enkele verbondenheid met Ajax of Nouri, het had mij geen zak uitgemaakt of dit bij Nouri gebeurt, bij de rechtsback van NEC of bij een hockeyer van Bloemendaal.
Als ik jou vorige week vrijdag had gezegd dat Ajax de Toekomst naar Nouri zou vernoemen zou je uit je plaat schieten. Dan was het waarom niet Keizer, of waarom niet Swart, waarom geen Bergkamp? Waarom niet mannen die veel meer voor Ajax hebben betekend, maar een snotaap die enkel in Jong Ajax speelt. Deze tragische gebeurtenis rond Nouri betekent niet dat zijn waarde of aanzien opeens veel moet gaan veranderen. Het is daarom ook onzin om het complex naar Nouri te vernoemen aangezien dat dan puur om deze gebeurtenis zou gaan en dan komt het niet over als een eerbetoon aan zijn prestaties.

15 juli 2017 om 13:12

mijn mond spoelen.....?? Ik ga hier niet op in, jij weet niet wat leed is. Ik kan je 3 boeken schrijven over leed....ik zal je het besparen maar schaam je!!!!

15 juli 2017 om 13:35

Ik snap dat je emotioneel bent maar we hebben het hier niet over een speler die al heel veel bereikt heeft zoals bv Cruijff of Swart. Nouri stond op punt van doorbreken maar of het een hele grote geworden zou zijn weet helaas niemand. Genoeg spelers die het nooit gered hebben terwijl ze wel veelbelovend waren, genoeg voorbeelden uit het recente verleden voorhanden.
Wat Nouri overkomen is gun je niemand en is vreselijk voor hem maar we moeten niet doorschieten.

15 juli 2017 om 13:47

vedetterut

Maar deze berichten over Nouri hebben nou eenmaal nieuwswaarde en het gebeurt bovendien bij de grootste club van Nederland. Het is dus aan de bezoeker om de berichten aan te klikken en erop te reageren. Ik vind dus ook dat Az_haarlem erg overdreven reageert.

Om het al te ontkrachten:

Het is aan Ajax of De Toekomst uiteindelijk een eerbetoon aan Nouri gaat worden, aan niemand anders. Als Ajax daar de belichaming van De Toekomst in ziet, of omdat hij 'zo lief is', dan is het Ajax zijn goed recht om de naam te veranderen en is het Voetbalzone hun goed recht om erover te schrijven.

15 juli 2017 om 14:10

Az_haarlem. Ja je mond spoelen ja, die bewering dat Nouri Ajax & Ajacieden niet veel heeft gebracht gaat nergens over. Lijkt me goed ook, aangezien je alleen maar je rare gedrag bevestigt. Je kent me niet eens dus hoe weet jij nou dat ik niet weet wat leed is. Het is hier geen wedstrijdje 'welk leed is erger'.

15 juli 2017 om 14:17

Vedettetrut. Nee dat betekent het inderdaad niet: dus als het je niet interesseert sta dan ook niet stil door het artikel aan te klikken en een reactie te plaatsen. Simpel toch? Ik had het overigens niet over het specifieke feit dat De Toekomst naar Nouri genoemd moet worden. Maar over het feit dat Nouri nagenoeg niks betekend zou hebben voor Ajax en Ajacieden. Dat is grote nonsens, daar er velen speciaal naar de toekomst gingen om een jeugdwedstrijd van Nouri te kunnen aanschouwen. Maar goed, als niet Ajacied valt dat moeilijk te begrijpen.

15 juli 2017 om 15:03

Makkelijk om je mening te geven en dan verontwaardigd zijn als niet iedereen het met je eens is. Iedereen mag en kan een artikel aanklikken en inhoudelijk reageren. Het feit dat jij er nu zo emotioneel op reageert is misschien een betere reden om even van VZ af te gaan. Realiteit wordt verloren.

15 juli 2017 om 12:37

Als je er niet tegen kan, blijf lekker uit de gerelateerde topics. Er zijn genoeg mensen die er nog over willen praten en het zo verwerken. Net als de familie, die gisteren ontzettend dankbaar was dat er zo een menigte naar het plein en hun huis is gekomen om steun te betuigen.

15 juli 2017 om 13:04

Ik begrijp eigenlijk wel waarom met name de Ajax-supporters hier zo door geraakt zijn. Het is toch best een bijzonder verhaal: een jongen komt op zijn zevende al bij Ajax, groeit uit tot een van de grootste talenten en een van de meest geliefde persoonlijkheden binnen zijn club, lijkt na dertien jaar eindelijk door te gaan breken en gaat dan letterlijk strijdend ten onder. Zijn misschien wel laatste stappen heeft hij gezet in een Ajax-shirt, live op tv. Dat klinkt toch als het scenario van een tragische film en ik denk ook dat mede daarom zoveel mensen hier zo heftig op reageren.

15 juli 2017 om 13:17

Az_haarlem,

Weet niet hoe een rouwproces doorgaans door jou wordt ervaren, maar letterlijk 48 uur later is het nieuws pas bekend en jij roept nu al op om te stoppen met het sentiment rond Nouri. Ronduit respectloos.

Dat JIJ Nouri niet kent, spreek dan voor jezelf. Uit luiheid van jouw zijde: Op internet zijn er talloze videos waarbij je de mens Nouri kunt leren kennen. Hier zie je een buitengewoon sympathieke en grappige jongen met een enorme drive voor voetbal. Geheel vrijblijvend kun je ze zelf bekijken. Daarnaast zijn er heel veel mooie dingen te zien over voetballer Nouri. Geen enkel ander Ajacied is zo vrij geweest om zijn prive openlijk te betrekken bij zijn werk. Nouri is voetbal, Nouri is Ajax, daarom maakt het hem niet uit. De binding die Nouri met het publiek treft, maakt Nouri nou zo speciaal. Hij heeft vanaf zijn 7e keihard naar het 1e toegewerkt en mag naar alle waarschijnlijkheid het niet gaan afmaken. Zoveel talent en in een klap kwijt.

Op basis van wat hij heeft gedaan op social media, heeft hij meer dan genoeg gebracht voor Ajax. Deze jongen had alles in zich wat een natuurtalent moest hebben om een heel grote voetballer te kunnen worden, laat staan de mens Nouri.

"appie Ik hou van je!!"

15 juli 2017 om 14:56

Ik moet het je nalaten, jouw eerste alinea is met afstand de meest disrespectvolle alinea die ik heb gelezen so far. Zeer knap gedaan. Het is 48 uur geleden, 2 dagen dus. Gisteren nog een paar duizend mam in Amsterdam de straat op voor Nouri en dan vind jij het nodig om op een site over voetbal een oproep te doen te stoppen met er aandacht aan te besteden. Daarna ga je de gebeurtenis bagatelliseren door te besluiten dat er dagelijks erge dingen gebeuren, dat is juist maar dat maakt deze gebeurtenis niet minder ? Zullen we ook maar stoppen met de Tweede wereldoorlog herdenken omdat er meer oorlogen zijn, zou net zo'n vorm van disrespect zijn als jouw uitspraak. Daarna wil je nog even duidelijk maken dat je geen idee hebt wie Nouri was buiten een jeugdspeler bij Ajax om daarna af te geven op de manier hoe andere dit willen verwerken, ronduit walgelijk. En dan het deel ontopic deel waar je in je laatste 2 zinnen gewoon wéér duidelijk maakt dat je de speler in kwestie niet kent. Vraag iedereen die ooit op de Toekomst is geweest maar Nouri en de een na de ander kan je een mooier verhaal over Appie vertellen. Ik heb zo'n gevoel dat je geen idee hebt hoe misplaatst je reactie is.

15 juli 2017 om 16:02

Wolterx ik ben het zo met je eens, als je vorige maand of vorig jaar 100 mensen op de toekomst had gevraagd: noem 1 speler van de toekomst die de absolute top kan halen, dan zouden er 95 de naam van appie hebben gezegd. Deze az-haarlem laat direkt zien dat hij wel een mening heeft, maar eigenlijk totaal niet weet waar hij over praat.

Heel het gebeuren om Appie Nouri is heel triest en erg maar om meteen heel het trainingscomplex naar hem te vernoemen gaat een beetje te ver.

Misschien moeten we eerst zijn naasten eens wat tijd gunnen en rust geven. De gebaren zijn prachtig, maar ons leven gaat gewoon verder zoals die ging. Zij moeten hun zoon, broer, vriend, van een wereldgozer naar een (niet lullig bedoeld) kasplantje zien gaan. Help waar je kan helpen, steun waar je kan steunen, maar op dit moment hebben zij gewoon tijd nodig.. heel veel tijd..

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd. Met alle respect, maar men gaat nu wel erg ver.

Nee ik zou de Toekomst , die naam niet veranderen. Noem een veld of tribune naar hem. Maak een standbeeld. Er zijn genoe manieren om hem te eren?

Ondanks dat dit verschrikkelijk is voor Nouri en naasten, krijg ik altijd een wrange bijsmaak van reacties op dit soort gebeurtenissen. Ik heb de reacties de laatste tijd een beetje gevolgd en prominenten en mensen hier op voetbalzone proberen door middel van artikels en reacties allemaal het meeste medeleven te betuigen. Je schijnt het blijkbaar erger te moeten vinden dan iemand anders, met extra bonuspunten wanneer je eigenlijk voor feyenoord of psv bent...
Zoals gezegd, het is verschrikkelijk voor die jongen, maar het is helaas geen uitzondering. Ik vind dan ook dat het allemaal wel wat minder mag met de reacties of bij voorkeur dat reageren op dit soort artikels helemaal niet mogelijk is. Het voegt toch niets toe en het nieuws is al erg genoeg.

Offtopic:

Door zoveel nieuwsberichten is mij niet helemaal meer duidelijk wat nu precies zijn medische situatie is .. ik weet dat hij ernstig en blijvend hersenletsel heeft en dat hij op dit moment aan de beademing ligt, echter heeft zijn broer in een interview aan AD verteld dat ALS hij wakker wordt hij niemand meer herkent, kan lopen etc..

Hoe moeten we het woordje als interpreteren, als in dat hij waarschijnlijk nooit weer wakker wordt of als in dat het nu wachten is op het moment dat hij wakker wordt en dat hij dan dus niemand meer herkent etc.. hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven?

Emoties zitten nog hoog bij de meeste, dus vind het beetje kort door de bocht om te zeggen dat mensen nu "te ver gaan".

Sowieso mag er iets worden vernoemd ( of wat hierboven al wordt genoemd een standbeeld of iets dergelijks ).
Maar aan de ene kant ; waarom zou het voetbal stadion wel naar Cruijff genoemd mogen worden, en de Toekomst niet naar Nouri?

Nogmaals zijn momenteel meer en deel emoties die meespelen.
Blijf kippenvel krijgen en niet geloven als ik steeds dingen over dit onderwerp zie, woorden schieten zwaar tekort.

Toe zeg, ik begrijp als Ajacied de emoties heel goed maar er moet niet op zaken vooruit gelopen worden. Die jongen is net in Amsterdam en zal ook hier weer heel veel vervolgonderzoeken krijgen met misschien wel de nodige therapieën. Laten die allemaal maar eens afwachten want zolang Nouri leeft is er hoop.

Wordt nu toch wel een beetje overdreven allemaal hoor. Gewoon een talentvolle speler, die nog niet eens is doorgebroken. Om daar nou de toekomst naar te vernoemen lijkt me wat overdreven. Begrijp uiteraard dat het allemaal heel erg is voor die jongen en z'n familie, maar het is gewoon een mens met een lichaam waar een mankement in kan ontstaan. Gebeurt dagelijks bij heel veel mensen in Nederland en helaas ook bij een op de zoveel voetballers. Een speelveldje in Geuzenveld lijkt me een mooi eerbetoon.

15 juli 2017 om 13:31

Nou nee Nouri is niet 'gewoon' een talentvol spelertje. Dat is nu het hele punt en waarom mensen door heel Nederland diep geraakt zijn. Nouri is de belichaming van Ajax. In alles wat die jongen doet en is draagt hij op een fantastische manier Ajax uit. Op het veld maar zeker buiten het veld heeft hij zoveel mensen bereikt met zijn persoonlijkheid. Iedereen heeft een zwak voor hem.

Waarom niet? David Di Tomasso kreeg een prijs naar zich vernoemd nadat hij overleed de avond na de training bij FC Utrecht...

15 juli 2017 om 13:27

Nouri heeft ernstig letsel opgelopen maar is niet dood.

Laten we rustig aan doen. Uiteraard zal er iets komen om
Nouri voor eeuwig te eren. Alleen de Toekomst vind ik zo een prachtig en krachtig Ajax begrip, dat moet je niet willen veranderen.

Wat mij wel geschikt lijkt is de prijs van talent van het jaar de Nouri award te noemen. Plus ik zou het fantastisch vinden wanneer elke thuis wedstrijd tijdens minuut 34 de naam Nouri wordt gescandeerd.

@fatball : Ik denk dat jij weinig van de Toekomst hebt gezien sinds deze jongen liep te ballen elke week.

De tribunes zaten gewoon vol om ( vooral deze jongen ) te zien voetballen.
Voor zoon jongen keek je voetbal, dus een "gewoon" talent vind ik een kleine understatement .

Maar jij wilt blijkbaar even je statement maken als "nuchtere" Hollander.

Met alle respect. Is zwaar tragisch allemaal, maar hij is nu ook weer geen ster die al veel voor Ajax heeft betekend.

Ja dan had je de toekomst ook kunnen vernoemen naar Robbie de wit. Vind het heel erg maar je kunt ook doorslaan.

Nouri en de familie hebben er meer aan als Ajax financieel iets kan betekenen. Met deze symboliek van het benoemen van de Toekomst naar Nouri schiet niemand wat op. Daarbij is het ook niet fair naar alle oud-spelers uit de Ajax-jeugd die met dezelfde inzet en passie wel de top hebben gehaald. Als Nouri enigszins herstelt kun je beter een wedstrijdje organiseren waarbij de opbrengst naar hem of zijn familie gaat.

Het is denk ik nog wat te vroeg voor dit soort dingen, de familie moet hierbij betrokken worden en die zijn denk ik nog niet klaar voor dit soort dingen. Alles op zijn tijd, en dan zou ik het wel mooi vinden als Nigel de Jong zijn pleintje officieel vernoemd naar Nouri zoals het nu al onofficieel word genoemd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren