Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona moet geen spelers halen die eerder kozen voor een vertrek’

Laatste update:

Barcelona nam vorig jaar afscheid van Dani Alves en slaagde er in het afgelopen seizoen niet echt in om de vrijgekomen rechtsbackpositie naar tevredenheid in te vullen. De kans is dus groot dat de Catalanen deze zomer een nieuwe verdediger aan gaan trekken en de naam die het meest hardnekkig in verband wordt gebracht met een overstap naar het Camp Nou is die van Héctor Bellerín.

Xavi twijfelt echter of het een goed idee is om het voormalige jeugdexponent weer terug te halen: “Ik heb hem niet vaak aan het werk gezien, maar ik zal je iets vertellen, ik vind het moeilijk te accepteren dat we een speler aantrekken die we al hebben gehad. Ja, het kan wel of niet een succes worden. Maar ik zou geen spelers halen die vertrokken zijn”, begint hij in gesprek met Sport.

“Waarom vertrekken ze als ze zestien of zeventien zijn? Je was hier al, toen wilde je vertrekken, dan hoef je ook niet terug te komen. Barcelona moet zijn zelf opgeleide spelers juist koesteren. Ze kunnen niet op deze manier vertrekken”, sluit de clubicoon af. Bellerín nam onlangs met Spanje nog deel aan het EK Onder-21 en is daarom niet mee met de oefentrip van Arsenal in Australië. De vleugelverdediger staat nog tot medio 2023 onder contract bij the Gunners.

Ben jij het eens met Xavi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw. Gesproken mister Barca! Zag laatst Semedo aan t werk, zeer snel, technisch en zit veel rek in, vooral verdedigend. Vond Bellerin vorig jaar niet zo speciaal spelen..

13 juli 2017 om 11:45

Een Barça-delegatie zou onderweg zijn na Lissabon om te onderhandelen over Nelson.

13 juli 2017 om 14:03

Ik vind Gelson Martins een heerlijke voetballer. Heb vorig jaar een wedstrijd gezien van Sporting, en heb echt van hem genoten. Alleen vind ik hem nog niet van het niveau Barcelona. Ik zou hem eerst nog even een tussenstap laten maken.

13 juli 2017 om 14:10

Huh? Het gaat over Nelson Semedo et niet over Gelson Martins.

Wat een onzin. Dus omdat een 16 of 17 jarige jongen vertrekt naar een club waar hij meer toekomst ziet en zich vervolgens sterk ontwikkeld moet hij niet teruggekocht worden. Volgens mij verhuurd Barca de laatste tijd toch ook constant spelers die zij later terughalen/kopen? Dat kan dan weer wel. Als je wilt voorkomen dat jonge spelers vertrekken zal je de jeugd meer kans moeten geven want ze vertrekken met bosjes de laatste tijd.

13 juli 2017 om 12:12

Inderdaad, misschien is ook ie ook vergeten dat Pique ook niet altijd bij Barca speelde...

13 juli 2017 om 12:21

Een spelers van 16 mag nou eenmaal niet verwachten dat hij vel kansen gaat krijgen in hrt eerste. Daarnaast mogen Spaanse clubs een spelers pas een prof contract aanbieden als ze 18 zijn. Engelse clubs mogen dat al bij spelers als ze 16 zijn. Dat is vaak toch een belangrijke factor waar Barcelona niks aan kan doen en iets wat Arsenal en andere Engelse clubs blijven proberen bij Spaanse clubs.

13 juli 2017 om 13:19

Alsnog heeft de speler het laatste woord. Je kunt het de Engelse clubs niet kwalijk nemen dat ze het proberen en gebruik maken van deze discrepantie.

13 juli 2017 om 13:39

Wie verhuurd barcelona de laatste tijd dan en wie halen ze terug? Ik denk dat je in de war bent met Real Madrid.. en to be fair : het gaat ons niet verkeerd af. Carvajal Casemiro Llorente Vallejo Vazquez Morata Asensio om er maar een paar te noemen. First never follows

Of Xavi heeft het licht gezien na Fabregas of hij is hypocriet bezig. Er zijn tal van artikels waarin Xavi aangeeft dat hij hoopt dat Cesc terugkeert. Nu lijkt zijn mening 180 graden gedraaid.

13 juli 2017 om 11:55

Ik denk dat je dit verder moet zien dan dat het puur over Bellerin gaat. Vorig jaar haalde Barcelona ook al Suarez terug voor veel geld en nu dit jaar weer Delofeu en je kan wel allemaal jonge spelers voor een appel en een ei laten gaat (relatief) om ze een paar jaar later voor veel geld terug te kopen maar dat is niet echt goed beleid natuurlijk... Dat kan best een keer voorkomen maar niet zo vaak. Bovendien is dit bestuur gewoon niet best van Barcelona. Sinds het nieuwe bestuur zit gaat het niet voor niets alleen maar slechter. Ik denk dat dit gewoon een verkapte vorm van kritiek naar het bestuur toe is en niet zo zeer gericht is op Bellerin van Xavi.. Die is hierin alleen het 'lijdend' voorwerp om duidelijk te maken dat Barcelona momenteel slecht beleid voert.. Hopelijk komt daar na de nieuwe presidentsverkiezingen in januari verandering in.

13 juli 2017 om 12:03

Een speler kan zich bij een andere club ook dusdanig ontwikkelen waardoor hij in een later stadium wel goed genoeg is, terwijl hij eerder te licht bevonden werd. Dat is met Bellerin wellicht wel wat anders. Maar daarom ben ik het niet eens met Xavi. Waar zou bijvoorbeeld Janssen of Promes hebben gestaan als zij Feyenoord of Ajax nooit hadden verlaten? Momenteel zijn ze wel goed genoeg voor hun oude club.

13 juli 2017 om 12:08

Hey Lunny, dat is niet echt m'n punt .. Ik ben het nl. volledig met je eens maar ik reageer specifiek over Barcelona omdat ik daar iets meer achtergrond van weet in welke kader je deze opmerking moet plaatsen van Xavi..

13 juli 2017 om 12:13

Niet echt goed voorbeeld met Janssen en Promes. Want ik zie Feyenoord en Ajax niet miljoenen neerleggen voor hun.

13 juli 2017 om 16:00

Het probleem is ook dat barca absolute wereldtop is. Het is toch logisch dat een hoop spelers eerst een tussenstap nodig hebben voor ze het niveau hebben om bij barca te spelen? Barca moet gewoon slim handelen met terugkoop clausules en dergelijke.

13 juli 2017 om 13:03

Ze weten bij Barca dat Arsenal Bellerin niet laat gaan, dus komen deze teksten. Wat een walgelijk stuk vreten is die Xavi en zal me niet verbazen als hij door Barca geïnstrueerd werd om dit te zeggen. Alles moet daar via de media gedaan worden, omdat ze hun status van magneetclub kwijtgeraakt zijn. Ik wacht weer op iemand die de club verdedigt...

Wat een onzin, als Barca er zelf voorkiest om daar andere spelers te gaan kopen. Die dan toch de voorkeur krijgen, en je hebt bij een andere top ploeg de kans wel te spelen ben je gek om niet te gaan.

En kan best zijn dat ze dan niet goed genoeg zijn. Maar moet zo'n speler alleen rekening houden met de club? Nee toch je voetbalt voor jezelf.

En als je dan nu wel goed genoeg bent kan Barca hm gewoon halen.

Zijn zat Barca talenten vertrokken omdat er waardeloze spelers werden gekocht voor die zelfde positie.

13 juli 2017 om 16:03

Precies. En dan van die middelmaat halen.. matieu, song, silva, vermaelen, alcacer.. om er een paar te noemen

gelijk indirecte boodschap naar Pique en Fabregas, zal niet goed vallen daar in Catalonia.

Ik persoonlijk vind die Bellerin ook niet de moeite waard, het is gewoon een RB van de zogenaamde Barcelona Dna, maar in werkelijkheid kan die jongen alleen snel rennen. Haal dan zo'n Semedo en de rest die je spaar investeer gewoon in jeugd contracten ofzo zodat die jongens niet zo snel weglopen zodat je tenminste wat garanties hebt voor de toekomst.

Xavi spreekt duidelijk met zijn gevoel. Maar hij moet het veel zakelijker bekijken. Het is niets persoonlijks als een speler op zo een leeftijd al vertrekt. Je weet ten eerste niet hoe lang je het uit houdt in de voetballerij. Zie Ruben de la Red en A Nouri bijv. Of zie spelers die niet hun hele carriere stabiel gebleven zijn en al zeer snel terug zakken naar een laag niveau. Xavi gaat te makkelijk voorbij aan de belangen van de speler. Vreemd aangezien hij zelf speler is geweest.

Dus Xavi is ook van mening dat spelers die eerst niet goed werden bevonden nooit meer gekocht mogen worden door Barca? Of mag dat dan opeens wel. Dat zou hypocriet zijn. Zie Pique bijv.

Barcelona heeft gelijk door het zakelijk te bekijken. Xavi zou dan ook geen goede TD worden omdat hij meer met zijn hart maneged.

Daarnaast had Barcelona gewoon moeten verlengen met Dani Alves met 3 seizoenen ipv 1 seizoen. Het is gewoon Barca zijn eigen schuld in zo een situatie te zijn beland. Jammer dat Xavi daar ook(!) aan voorbij gaat.

Xavi slaat echt de plank compleet mis!

Vrij schijnheilig dit. Xavi stond voorop de karavaan om Fabregas toentertijd los te krijgen bij Arsenal, meneer werd geciteerd met allemaal berichtjes in de media. Xavi vind Fabregas perfect voor Barca, Xavi denkt dat dat Fabregas terug komt naar Barca, Xavi ziet Fabregas als de juiste aanwinst, Xavi weet zeker dat Fabregas binnenkort tekent bij Barca.

Toen was het allemaal gepast en nu ineens niet meer? Wat een onzin weer. Soms loopt het in de voetballerij zo dat een speler in de jeugd weinig kansen ziet, zich bij een andere club beter kan ontwikkelen en dan op een bepaald moment weer terugkomt. Ik zie niets hier niets mis mee, ik denk dat ook op dit moment Hector Bellerin de perfecte kandidaat is voor de rechtsbackpositie bij Barca.

Ik zou liever hebben dat Xavi zich druk maakt over het feit dat het huidig bestuur de doorstroming vanuit La Masia niet genoeg stimuleert, of dat de club achter 26-en 28-jarige Brazilianen aan zit waarbij het twijfelachtig is of ze genoeg kwaliteit bezitten. Daar mag Xavi kritisch over zijn, hierover liever niet. Het is A onnodig en B nogal hypocriet gezien het verleden.

13 juli 2017 om 13:05

Xavi weet dat Arsenal Bellerin niet laat gaan, dus moet hij wel zoiets zeggen. Er zal ook vast weer iemand van de club komen die zegt dat ze twijfels hadden over Bellerin, terwijl ze achter de schermen volle kracht aan hem aan het trekken waren. Small club.

Wat een vervelende wijsneus lijkt die Xavi mij zeg..

Toen Barcelona een paar jaar geleden Cesc Fábregas terug wilde halen, die werd gezien als de kind van de club, stond iedereen bij Barcelona (inclusief Xavi) te springen en overal te roepen dat Fábregas terug moest keren en nu moet Barcelona volgens Xavi geen oud-spelers terughalen..

Als Barcelona-fan moet ik zeggen dat het momenteel een zooitje bij Barcelona is. Real Madrid heeft het momenteel echt vele malen beter voor elkaar: jonge talenten krijgen daar genoeg kansen, bij de spelers die ze verkopen, handelen ze slim door terugkoopclausules te hanteren, ze investeren goed, hebben momenteel zeer talentvolle spelers rondlopen, presteren goed en winnen veel prijzen.

Waar ik als Barcelona-fan 'n aantal jaar terug kritiek had op Real Madrid, dat ze te weinig met hun eigen jeugd en jonge talenten deden, daar is het nu andersom: mijn favoriete club Barcelona verpest hun jeugd en investeren in spelers die totaal niet nodig zijn (zoals André Gomes, Arda, Vermaelen, Douglas, etc.).

13 juli 2017 om 13:17

Dat zegt hij alleen omdat ie weet dat Bellerin van Arsenal nergens heen mag.

Tja ik kan me hier wel in vinden. Dit geeft namelijk een verkeer signaal naar een boel jongens die momenteel in de jeugd zitten. Die denken nu allemaal dat ze het beste weg kunnen gaan, bij een minder club naam maken en dan als held teruggehaald zullen worden. Terwijl als je ze nooit terughaalt raak je nu op korte termijn enkele opties kwijt maar dan zullen jeugdspelers ook minder snel vertrekken ipv eerst voor hun kans te gaan bij Barca en pas te vertrekken wanneer ze 20-22 zijn en ze duidelijk geen perspectief hebben bij de club

13 juli 2017 om 13:01

Naar mijn mening wel, want bij al die voorbeelden heeft de club een enorm verlies geleden, dan konden ze net zo goed bij een andere club opgeleid zijn...

Dus voor de club is dat een slechte ontwikkeling toch? Natuurlijk is het bijzonder moeilijk om bij een topclub meteen door te breken maar dan kunnen ze je verhuren of, mijn favoriete constructie, verkopen aan een goede club met terugkoopoptie. Op die manier maken de clubs niet zoveel verlies.

Hier gaat het over Barca en dit zijn talenten die op hun 16e, laaaang voor ze zelfs maar in aanmerking kunnen komen voor het eerste, al ergens anders heen trekken. En daarna worden ze beloond met een transfer terug naar Barca, waar Barca dan een enorm verlies op maakt. Voor de club kan dat toch neit goed zijn? Dus ja, een enorm slecht signaal stuurt Barca hier mee naar mijn mening. "vertrek maar als je 16 bent, als je goed genoeg bent halen we je toch terug als een held voor een enorm bedrag".

Het goede signaal zou zijn: "het staat iedereen vrij om op welke leeftijd dan ook te vertrekken. Maar als je al zo vroeg vertrekt simpelweg omdat wij je geen dikbetaald contract mogen geven op die leeftijd en een andere club wel, dan kom je ook niet meer terug bij deze club".

Er is duidelijk een verschil tussen deze 16-jarige jongens die vertrekken, of de 20-jarigen die vertrekken omdat ze niet in aanmerking komen voor het eerste

13 juli 2017 om 15:05

Dat klopt allemaal wel, daarom doel ik ook helemaal niet op jongens uit die leeftijdscategorie. Ik heb het enkel over jongens die op hele jonge leeftijd 'gratis' de deur uit lopen terwijl ze sowieso nog veel te jong waren op dat moment om in het eerste van Barca te komen. Jongens die op hun 20-21 willen vertrekken en die verkocht worden door de club zijn een heel ander verhaal. Natuurlijk is dat prima.

Ik heb het dus enkel over spelers die op zo'n jonge leeftijd vertrekken en geen cent opleveren nog lang voor ze een poging bij het eerste konden wagen, zoals Bellerin, Pique en Fabregas. Jongens als Sandro, Munir, Thiago en Bartra zijn iets heel anders. Die hebben het eerst geprobeerd bij Barca en zijn dan op ongeveer 20-jarige leeftijd op eigen aanvraag verkocht omdat ze geen of niet genoeg kansen kregen. Dat is heel logisch

Een beetje onzin dit. Bellerin ging naar Arsenal omdat hij niet veel vertrouwen had in het feit dat hij ging slagen bij Barca. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen aangezien hij als rechtsbuiten bij ons in de jeugd speelde en met alleen snelheid, voorzetten en lengte op die plek is de kans van slagen in het hoofdmach niet erg groot. Bij Arsenal hebben ze hem omgebouwd tot een rechtsback waar snelheid en lengte wel goed van pas komt en heeft zich dus ontwikkeld tot een zeer getalenteerde rechtsback. Ik ben het hier dus niet eens met Xavi haar hoop daar in tegen wel dat Bellerin bij Arsenal blijft aangezien ik hoop dat Palencia (barca-b) en Aleix Vidal de kans krijgen. Als deze twee jongens uiteindelijk niet goed genoeg zijn (wat ik niet verwacht) zou ik kijken naar Aurrier (als hij goedkoop is) of toch Hector terug halen.

13 juli 2017 om 12:34

Bellerin was al gewoon een rechtsback bij ons bij Cadete B en A.

13 juli 2017 om 13:00

nee hoor, er zijn genoeg interviews geweest waarbij hij verteld dat hij bij Arsenal kwam en dat er tegen hem verteld werd dat hij op de rechtsback plek gaat spelen wat hem wel verbaasde, omdat hij daar normaal gesproken niet speelde. Steven Bould van Arsenal heeft hem ervoor gezorgd dat hij op de rechts-back plek ging spelen.

13 juli 2017 om 13:03

Bellerin was 16 jaar toch toen hij vertrok? Alsof je dan al zicht hebt op je kansen om bij een club te slagen. Er kan zoveel gebeuren in 3-4 jaar tijd. Nee hij vertrok gewoon omdat hij in Engeland een contract kon tekenen en bij Barca niet, dat is alles.

13 juli 2017 om 13:14

Bij Barcelona kon hij op dat moment ook en contract tekenen maar Arsenal toonde heel veel interesse en vertrouwen waardoor hij vertrok.

13 juli 2017 om 17:23

In Spanje mag je pas op je 18e een prof contract tekenen.

Xavi heeft hier wel gelijk. Dit is een andere situatie dan bij Fabregas. Fabregas leverde zelf nog veel in om terug te keren en was daarnaast een topspeler voor Arsenal. Er werd maar rond de 35 miljoen betaald voor hem. Barca zal minimaal ook al met 35 miljoen moeten komen om te kunnen onderhandelen met Arsenal, de kans is groot dat Arsenal steevast houd aan een bedrag van tegen de 50 miljoen of nog meer, daar hebben ze ook het recht op aangezien Bellerin nog een zeer lang contract heeft. Er zijn genoeg alternatieven om voor 30 of 35 miljoen een zelfe type speler te halen. Denl dan aan Semedo. Daarnaast mag Barca ook het vertrouwen blijven geven voor Roberto en Vidal als het te moeilijk wordt om een rechtsback te halen. Lijkt me dan logischer dat ze voor een centrale verdediger gaan die ook als 2de positie als rechtsback kan spelen. Een snellere centrale verdediger. Marquinhos is zo een voorbeeld maar is niet haalbaar. Net zijn contract verlengt. Barca kan desnoods ook fungeren om zonder vleugelverdedigers te spelen maar met middenvelders op de flank. Types als Cuadrado, Roberto, Vidal en O.Dembele en nog vele andere kunnen als rechtermidden ook aardig mee storen qua defensief werk. Desnoods moet Barca een opstelling creereren met 2 of 3 defensieve middenvelders

Hahah wat een grote onzin.. er kunnen zoveel redenen zijn dat een jongen tijdelijk vertrekt. Wellicht had hij iemand voor zich te dulden en leek het er niet op dat hij snel zijn kans zou krijgen.. is dan toch gewoon logisch dat iemand vertrekt. En naar mijns inziens heeft hij als je zijn ontwikkeling bekijkt gewoon een goede keuze gemaakt. Is nu vaste basisspeler bij Arsenal. Ik vind het iig te kort door de bocht om iemand nooit meer terug te nemen als hij ervoor kiest ergens anders al dan niet tijdelijk zijn carrière voort te zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren