Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord ziet in gewilde Larsson alternatief voor Berghuis’

Laatste update:

Feyenoord is nog altijd op zoek naar een extra buitenspeler en hoopt voor die positie Steven Berghuis opnieuw naar De Kuip te kunnen halen. Er wordt echter ook rekening gehouden met een scenario waarin Watford niet meewerkt aan een overgang van de vleugelaanvaller. De naam van Sam Larsson zingt volgens Voetbal International rond als alternatief voor Berghuis.

Samba Sam lijkt echter te duur voor de Rotterdammers. Naar verluidt wil sc Heerenveen een bedrag van acht miljoen euro ontvangen voor Larsson. Een bod van Celta de Vigo, dat tussen de vier en vijf miljoen euro lag, werd door de Friezen van tafel geveegd. Larsson heeft in Heerenveen nog een contract tot medio 2018 en de club is dan ook bereid om mee te werken aan een transfer.

De Friezen willen echter wel het juiste bedrag ontvangen voor de Zweed. “De afgelopen twee transferperiodes hebben we Sam niet laten gaan, maar bij een goed bod zullen we nu wel meewerken aan zijn vertrek. Dat is voor de club en Sam het beste”, sprak Gerry Hamstra, technisch manager bij sc Heerenveen, onlangs tegenover Voetbal International. Overigens heeft Feyenoord niet alleen concurrentie van Celta de Vigo.

Ook Fiorentina en Atalanta zouden de komst van Larsson wel zien zitten. “Ik kan geen commentaar geven op de naam van de geïnteresseerde club. Ik kan alleen zeggen dat de Serie A een geweldige competitie is. Ik zie het als een geweldige kans”, zei Larsson twee weken geleden in gesprek met de Zweedse pers. Hij veroorzaakte afgelopen dinsdag onrust door zich ziek te melden voor de training. Eén dag later verscheen hij echter ‘gewoon’ weer op het trainingsveld.

Zou Sam Larsson een goede aanwinst voor Feyenoord zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me een leuke optie voor Feyenoord, mits hij doorontwikkeld natuurlijk. Ikzelf (ja ben ajacied maar dat speelt niet mee) vind Berghuis echt 3x niks.. denk dat je met Larsson een betere speler hebt en tevens ook leuk toekomstmateriaal.

13 juli 2017 om 10:07

Mee eens. Berghuis heeft zeker kwaliteiten maar echt overtuigend vind ik hem nooit. Echter wanneer Larsson of Berghuis het op hun heupen krijgen zijn zij voor elke verdediging een behoorlijk probleem. Helaas gebeurd dit in beide gevallen te weinig.

13 juli 2017 om 10:39

Nooit overtuigend? De eerste helft van het seizoen inderdaad, waar hij na een jaar zonder wedstrijdritme er nog ff in moest komen.. Maar de tweede seizoenshelft was hij fantastisch. Was ontzettend belangrijk met zijn doelpunten, acties binnen- en buitenom en assists. Hij is wat egoïstisch soms, maar met zoveel dreiging mag dat wel eens. Berghuis wordt zo ontzettend onderschat hier. Elia was veel meer een momentenvoetballer, waar Berghuis altijd voor dreiging zorgde.

13 juli 2017 om 10:46

Ik snap dat er mensen zijn die hem wel overtuigend genoeg vinden. Mij heeft hij nooit kunnen overtuigen. Maar misschien zijn mijn verwachtingen te hoog. Prima speler. Niet mijn favoriet, maar een prima speler.

13 juli 2017 om 13:19

Haha ja, dat zou kunnen dan denk ik. Ben zelf wel benieuwd wie je dan (een van de) beste vleugelaanvallers in Nederland vindt. Maar wat ik wel met zekerheid kan stellen is dat Berghuis fantastisch was voor Feyenoord.

14 juli 2017 om 07:06

Ik heb liever Berghuis dan Larsson. Nee het liefst gewoon allebei.

13 juli 2017 om 10:14

Ik zelf snap niet hoe zoveel mensen Berghuis niks vinden. Die man was zo ontzettend belangrijk voor Feyenoord afgelopen seizoen, direct met goals maar indirect misschien nog wel meer met keypasses. Het inzicht dat Berghuis heeft en zijn vermogen om ook nog eens mee te verdedigen, wat ik niet van hem had verwacht, maken hem een voor Eredivisie-begrippen echt een uitzonderlijke speler.

ON: Lijkt me een goed alternatief voor als Berghuis inderdaad onhaalbaar blijkt. Hoop alleen dat ze dan niet gaan wachten tot eind augustus en dan overschakelen op Larsson want ik denk dat hij dan al weg zal zijn.

13 juli 2017 om 10:18

Berghuis is een prima vleugelspeler. Alleen oogt het allemaal wat minder indrukwekkend. Daar wordt je op het eerste oog altijd op beoordeeld. Feyenoord weet wat zij hebben aan Berghuis en andersom dus een poging om hem eerst aan te trekken is logisch. Toch vind ik hem geen topper en kan het moet het beter kunnen voor Feyenoord. Het is een beetje type Younes. Fijne speler maar wanneer het niet mee zit heb je er weinig aan.

13 juli 2017 om 11:26

@ronald:

Inderdaad! was de 2de seizoenshelftgewoon heel stabiel en erg goed.

Ja Elia pakte soms een 9 en zag er mooi uit allemaal. Maar kon ook zomaar een 5 halen. Berghuis kan als het niet loopt, ook simpel spelen en de makkelijke oplossing zoeken. Hij was heel belangrijk voor Feyenoord, en Gio weet wat hij aan hem heeft.

Zou altijd voor Berghuis gaan inplaats van deze Larsson die toch ook alweer 24 is. En er zijn er zat die vanaf Heerenveen op de flanknooit het waa konden maken bij de top 3.

Als je dan toch veel betaald zou ik eerder voor Jahanbakhsh van AZ gaan dan deze jongen.

13 juli 2017 om 12:08

Haha mee verdedigen? Berghuis? Plichtmatig mee lopem zo nu en dan maar thats it. Nooit een onderschepping gezien van Berghuis. Vind dat juist een zwak punt van hem.

13 juli 2017 om 13:17

Haha ja, meeverdedigen ja. Kijk bijvoorbeeld naar zijn (harde) tackle tegen PSV-thuis, waar je zijn felheid en drive ziet. Iedereen bij Feyenoord verdedigde mee, omdat het als collectief druk zet.

Voor een 1-jarig contract gaat men nooit 8 miljoen vangen maar Heerenveen gaat hoog in de boom zitten zodat er uiteindelijk toch een mooi bedrag gaat uitkomen.
Zal met onderhandelen wel een bedrag tussen de 5 en 6 miljoen uitkomen, lijkt me een prima bedrag en het lijkt me ook dat Feyenoord dit kan betalen.

Heeft Feyenoord een goeie linksbuiten kan Boetius op zijn favoriete rechterkant en heb je als invallers Bilal en Hansson. Misschien dat je dan in augustus alsnog Berghuis goedkoop kan toevoegen aan de selectie dan heb je helemaal genoeg opties.

13 juli 2017 om 10:23

Larsson zijn contract kan eenzijdig door Heerenveen met nog een
seizoen worden verlengd. Dus wat Heerenveen betreft heeft hij nog
een soort van tweejarig contract. Wel zie ik in hem een beter alternatief
dan Berghuis. Omdat Boetius meer rechter- dan linkerspits is, kan
Larsson op links floreren. Al blijft het met dit soort spelers altijd maar
afwachten wat hun "wedstrijdhumeur" is, maar dat is nu ook weer de
charme van deze types. Zie ook Younes, Kluivert jr., etc.

13 juli 2017 om 10:39

@V-Watcher

Je praat wel over een aanvaller die ook nog Zweeds international is.
En, net wat Pinko zegt, loopt zijn contract voor Heerenveen niet na 1 jaar af.
Als Ajax voor een verdediger, die ook nog eens bankzitter is, al 9 miljoen vangt, vind ik 8 miljoen zelfs nog aan de lage kant voor een international die ook nog eens aanvaller is (meer waarde).

13 juli 2017 om 11:12

Volgens mij heeft hij welgeteld 3 keer meegedaan met het nationale elftal. Een gearriveerde international is het dus zeker niet. Zal ook wel een reden hebben dat hij meestal niet opgesteld wordt. Lijkt mij dat wanneer ze 8 miljoen voor deze momentenvoetballer vangen ze dik tevreden mogen zijn. Dat een speler van Ajax meer opbrengt hoort er nou eenmaal bij. Hoger niveau, hoger salaris en meer aanzien.

13 juli 2017 om 12:40

@robertfcg

Dat spelers van Ajax meer opbrengen dan van andere clubs geef ik je 100% gelijk.
Maar dan hebben we over vergelijkbare spelers.
bv een middenvelder tegen over een andere middenvelder.
Maar een aanvaller heeft meer waarde.
Zovaak gehoord en gelezen hier.
Ik denk gemiddeld 1:3.
Dus dat zou er op neer komen dat of Larsson niet meer dan 3 miljoen waard is of als Larson bij Ajax zou spelen 27 miljoen zou moeten opbrengen.
Dit tegenover Riedewald gemeten dus. Een verdediger.

Dit is toch een linksbuiten en geen rechtsbuiten als Berghuis? Verder lijkt me dit broodje aap verhaal want als berghuis te duur is, is deze zweed dat al helemaal.
Geef gewoon 4, 5 uit een berghuis. Ik wil eigenlijk ook een andere linksbuiten, ik zie boetius toch meer als invaller,samen met el hankouri en voor bilal zie ik weinig plek meer.

13 juli 2017 om 09:59

Kan ook zijn dat Watford Berghuis niet wilt verkopen he. Las ergens dat ze een nieuw systeem hanteren waarin wel buitenspelers worden gebruikt.

13 juli 2017 om 10:05

ja maar Boetius was in de jeugd toch altijd rechtsbuiten. Misschien dat Boetius en Bilal dan de rechtsbuiten moeten worden en deze jongen de linksbuiten...

Maar scout Feyenoord nu vooral in de eredivisie dan??

13 juli 2017 om 10:18

Jullie hebben beide gelijk denk ik. Het meest ideale zou zijn als we beide kunnen halen. Dan heb je een hoop doelpunten in huis. Berghuis kopen betekent JP links, berghuis niet kopen en larsson wwl betekent larsson links en Jp rechts. Geen gek scenario dir van van geel. Alleen denk ik niet dat larsson naar feyenoord wilt als die naar spanje of italie kan

13 juli 2017 om 11:01

Dat hoeft niet. Hij kan met Feyenoord wel de CL in en weet ook dat er bij goede prestaties van Feyenoord w.s. een categorie hoger geinteresseerd is in je qua clubs uit Spanje of Italie.

Ipv. Celta of Atalanta de keus uit AS Roma of Sevilla bijv...

13 juli 2017 om 11:23

Fiorentina is anders ook een leuke opstap.

Plus nog een optie voor een jaar. Dat is waarom Heerenveen een hoog bedrag vraagt. Ik had het liefst gezien dat Feyenoord Larsson (voor links) en Berghuis (voor rechts) had gehaald, maar ik begrijp ook dat dat wellicht te duur is. Om die reden hebben ze Boetius voor links gehaald, terwijl hij van origine een rechtsbuiten is. Dus als ze Larsson alsnog halen, zou dat mooi zijn want dan schuift Boetius alsnog op naar rechts, terwijl als Berghuis wordt gehaald Boetius vanaf links gaat spelen. Desalniettemin moet je kijken wat ze kosten en als Feyenoord Berghuis weet te halen voor 4/5 miljoen, terwijl Larsson 7/8 moet kosten dan zou ik alsnog gaan voor Berghuis.

Ik heb mijn twijfels bij Larsson, ik heb hem een paar geniale dingen zien doen onder andere uit bij PSV geloof ik. Echter is hij wisselvallig en zijn houding richting Heerenveen staat mij niet aan, daarnaast is 8 miljoen een flinke prijs voor Feyenoord.

Ik blijf hopen op Berghuis of een buitenlandse verrassing.

13 juli 2017 om 10:00

Ik opperde hier gisteren om Kapustka van Leicester proberen te huren (liefst met optie tot koop van 5 of 6 miljoen), helemaal als Berghuis niet lukt maar zelfs ook als Berghuis wel komt in verband met dubbele bezetting. Lijkt me een directe versterking.

Bij Larsson heb ik ook het gevoel dat het of alles (technisch uitstekend) of niks (mentaal) wordt en niet zozeer iets daar tussenin. Vind het eerlijk gezegd ook eerder een type Ajax dan een type Feyenoord maar goed voetballend is het wel in orde. Maximaal 5 miljoen basisbedrag dat met bonussen kan oplopen naar 6 lijkt me redelijk.

13 juli 2017 om 10:44

Heb ik inderdaad ook geopperd Feycoev. Kapustka is een prima optie.

13 juli 2017 om 11:13

Mentaal is die gast helemaal niet zo slecht dat wordt wat overdreven logisch dat die jongen zwaar teleurgesteld is want hij is stappen verder dan zijn teamgenoten. Ik zou als Feyenoord zijnde niet twijfelen deze jongen heeft het lef mensen te passeren, is sterk in de kleine ruimte, doelgericht, creëert veel kansen voor anderen, geeft veel assists en daarbij komen nog is een goed afstandschot en een uitstekende vrije trap bij. Met betere spelers om zich heen zal die ook zeker meer scoren en meer assists geven en Feyenoord heeft gelijk iemand erbij met een leuke vrij trap.

13 juli 2017 om 11:36

@feycoev

Is dat niet een aanvallende middenvelder? Als ik zo zijn statistieken bekijk dan speelt hij voornamelijk aanvallend op het middenveld.

13 juli 2017 om 11:45

Hij kan ook goed op de vleugels uit de voeten maar ook i.cm. een rol als aanvallende middenvelder zie ik hem wel graag komen want eigenlijk hebben we alleen Toornstra (en evt. Vilhena) en zo zou je meer opties creëren (bijv. Toornstra kan ook een keer rechtsbuiten).

13 juli 2017 om 12:15

Zoveel verder is hij nou ook weer niet. Hij zakte samen met heel Heerenveen aardig door het ijs de 2e seizoenshelft. Daarnaast verkoopt Heerenveen altijd zijn spelers als er een goed bod komt. Blijkbaar is dat goede bod er tot dusver niet geweest want anders was hij wel weggeweest. Geeft in mijn ogen aan dat hij geen onuitwisbare indruk heeft weten te maken op (buitenlandse) clubs.

13 juli 2017 om 10:05

Elia was ook bagger om erna weer een prima pot te spelen, vleugelspelers hebben niet altijd een topdag.

13 juli 2017 om 10:15

Kapustka is een goede optie. Wat denken jullie van Filip Đuričić? Heeft de laatste tijd weinig vlieguren gemaakt en kan wellicht worden overgehaald om een herstart te maken in de Eredivisie. Zal niet al te veel mogen kosten, lijkt mij.

13 juli 2017 om 10:23

Was altijd wel gecharmeerd van Djuricic maar hij heeft zich zowel bij Benfica, als bij Mainz, als bij Southampton, als bij Anderlecht als bij Sampdoria niet in de basis weten te spelen en dat zegt ook wel wat over zijn kwaliteiten natuurlijk. Daarnaast net opgepikt door Sampdoria in januari met een contract tot 2021 dus zal ook niet zo heel makkelijk te halen zijn.

13 juli 2017 om 10:48

Inderdaad. Vandaar dat ik dacht dat hij wel interesse zou hebben en Sampdoria niet al te veel zou vragen voor een bankspeler. Het is een risico en misschien wel een risico met een te hoog prijsje eraan.

Ik denk dat hij net zo geliefd wordt als dat Lurling dat was. Past totaal niet bij Feyenoord.

13 juli 2017 om 10:16

Diezelfde reacties las ik ook bij een Berghuis bijvoorbeeld. De tijd zal het leren, geef hem een kans.

13 juli 2017 om 11:41

@fries

Denk niet echt vergelijkbaar, Lurling was arrogant en liep wat te zweven terwijl hij matig presteerde.

Larsson is Zweeds international heeft bij Heerenveen al bijna meer gepresteerd dan Lurling bij Feyenoord en Heerenveen samen.

Larsson is Heerenveen ontgroeid en dat hij heeft ook vrij direct gezegd en daarom vind men hem arrogant.

13 juli 2017 om 12:17

3 interlands he.. dat Zweeds international hoor ik wel vaker. Toch vreemd dat hij daar ook vrijwel nooit speelt. Deze jongen heeft het gewoon te hoog in zen bol. Tot nog toe geen club geweest die 8 miljoen heeft willen neerleggen geeft in mijn ogen aan dat ze het niet in hem zien zitten.

13 juli 2017 om 13:18

Larsson heeft er vaak niet zoveel zin in, kom je in Friesland mee weg maar in een volle Kuip niet me dunkt.

13 juli 2017 om 13:19

@robertfcg

Hij heeft 16 november 2016 zijn debuut gemaakt dan vind ik 3 interlands toch best netjes hoor.

De vraagprijs is 8 miljoen Euro, welke club legt gelijk de vraagprijs neer zo vroeg in de transferperiode? Volgens mij doet niemand dat, er wordt altijd eronder geboden om ergens in het midden uit te komen.

Iedereen noemt hem arrogant maar de onderbouwing daarvan is nergens te vinden. Het lijkt ook meer dat iedereen elkaar napraat nadat een figuur als Derksen zijn mening ventileerde.

is het wel betaalbaar voor Feyenrood?, ik neem dat het nog duurder wordt want Hereveen wilt concurrentie niet versterken.

13 juli 2017 om 10:04

Ok Heerenveen is een titelkandidaat tegenwoordig? Weer wat geleerd.

13 juli 2017 om 11:35

Dus omdat Feyenoord 1keer kampioen geworden is zijn ze opeens stukken beter dan Heerenveen?

13 juli 2017 om 11:39

Ja, doe nou niet alsof Heerenveen van hetzelfde niveau is als Feyenoord voor dit seizoen. Ze zijn altijd al stukken beter geweest. Het is duidelijk dat je een Ajax fan bent.

13 juli 2017 om 11:48

Ik neem aan dat hij hiermee bedoeld dat Heerenveen het gat niet groter wil laten slaan.

13 juli 2017 om 12:47

Nee dat waren ze altijd al, zelfs een AZ staat altijd nog gewoon een heel stuk boven jullie dus ja als je dit soort domme vergelijkingen gaat goedpraten kan je beter stoppen.

13 juli 2017 om 13:28

@limboroy

Daar zou je naar kunnen kijken, of je pakt de prestaties van de afgelopen 5 jaar erbij en dan kom je tot dezelfde conclusie, wat is precies je punt?

Voor het gemak hier het overzicht van de afgelopen 5 jaar:

Heerenveen
Plaats 9, 12, 7, 5, 8

Feyenoord
Plaats 1, 3, 4, 2, 3

13 juli 2017 om 11:44

Wat heb jij gedronken?? Feyenoord is stukken beter dan Heereveen. Feyenoord speelt jaarlijks om de titel mee en eindigt standaard in de top 3. Heereveen mag blij zijn als ze in het linker rijtje komen.

Voor 8 miljoen had ik hem als Feyenoord zijnde niet willen hebben. Toch een vrij grote gok voor een mooi weer voetballer. 4 a 5 miljoen zou nog verantwoord zijn.

Max 4 miljoen met 1 jarig contract. Anders mot ie ff wachten tot de winter als hij wil.

13 juli 2017 om 11:15

Met optie om een jaar te verlengen, vandaar dat Heerenveen zo hoog inzet.

Ooit gelinked aan Ajax, dus dan ook maar aan Feyenoord...

Maar de manier waarop Larsson een transfer uitlokt zegt wel iets over de persoon. Moet je niet willen lijkt me, daarnaast is hij redelijk overschat. Paar leuke dingen gezien, maar niet consequent.

13 juli 2017 om 10:25

Je doet het lijken alsof Ajax Larsson heeft ontdekt. I got news for you! Als je in de Nederlandse Eredivisie redelijk meedoet krijg je al snel nieuwsberichten dat de Nederlandse top interesse heeft. Dat jij dat dan interpreteert alsof Ajax het wiel heeft uitgevonden is jouw probleem.

13 juli 2017 om 11:00

Dat is dan weer een verkeerde interpretatie van jou loyol. Andersom had ik hetzelfde gezegd namelijk of als het een eerder link met PSV was ipv Ajax. Nutteloos nieuws vanuit de media is dit.
Daarbij doe ik helemaal niet lijken alsof Ajax hem ontdekt heeft, wel knap dat jij dat kunt zien aan één zinnetje daarover. Chapeau!

13 juli 2017 om 11:21

Je draait al bij maar nog zo relatief. Ik kan je garanderen dat zodra Larsson zijn eerste wedstrijd speelt hij meteen op de scoutlijst van de clubs staat. Dat jij dat jij het in hokjes deelt per club zodra er een nieuwsbericht bekend is zegt wederom iets over de vreemde manier van interpretatie. Lang niet alles van wat Overmars, van geel of welke TD dan ook doet beland in de media. wat wij weten zijn slechts de kruimels van wat ze doen. Dat jij na het zien van een simpel nieuwsbericht oordeelt met een link tussen speler A en club A betekend niet dat club A eerder was dan club B. Wij weten lang niet alles! Dit nieuwsbericht is slechts een gerucht van een journalist.

13 juli 2017 om 12:12

Ik oordeel niet over het bericht, maar geef mijn mening. Ik oordeel wel over de speler zelf.

Ik kijk uit naar je reactie. Heerlijk om te lezen!

13 juli 2017 om 11:44

@geoffreyvan de

Uitlokt? Hij wou vorig seizoen eigenlijk al weg, toen is in samenspraak met Heerenveen afgesproken om hem deze zomer te verkopen.

Nu was er een partij die hij interessant vond en die best serieus geld geboden had. Ik snap dan wel dat hij iets wat teleurgesteld is dat het dan uiteindelijk niet doorgaat.

Als hij nu zo deed als Suarez of Silva (beide toen der tijd bij Groningen) die naar Ajax wouden dan had je wel een punt vind ik maar nu..

Past totaal niet bij Feyenoord. Technisch goede speler maar mist agressie en beleving. En bij Feyenoord kun je beter omgekeerde kwaliteiten hebben.

13 juli 2017 om 10:33

Want daar lopen veel spelers rond zonder techniek? Het hele team van Feyenoord beschikt toch over een bovengemiddelde techniek hoor, spelers als Vilhena, El Ahmadi en Toornstra worden misschien geroemd vanwege hun agressie en inzet, maar combineren het ook met een hele goede techniek. Misschien alleen Botteghin niet zo, maar zelf vd Heijden is technisch heel aardig. En hij komt als alternatief voor Berghuis dan, is toch ook niet de meest agressieve of iemand die het van de beleving moet hebben.

13 juli 2017 om 11:33

Nee dat bedoel ik helemaal niet. Maar spelers met een bepaalde agressie zijn bij Feyenoord veel eerder geliefd dan technisch hoogbegaafde voetballers zonder pit. Vilhena en El Ahmadi zijn zeer technische spelers maar kunnen ook wel een beukje uitdelen als het moet.

13 juli 2017 om 11:38

Akkoord, dan begrijpen we elkaar. We zien inderdaad graag spelers die er vol voor gaan, maar we hebben ons ook aan Immers kunnen storen als hij technisch weer wat te kort kwam. En Ajax redt het uiteindelijk ook niet met elf primadonna's natuurlijk. Als je vroeg druk wil zetten heb je spelers nodig die dat kunnen, Klaassen is daar een mooi voorbeeld van, maar Ziyech uiteindelijk ook. Die heeft zijn speelstijl behoorlijk moeten aanpassen om mee te kunnen bij Ajax.

Ik reageerde vooral omdat het van die stereotypes zijn van veertig jaar terug die nu nauwelijks nog gelden.

13 juli 2017 om 11:46

Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar dat het gehele team over een bovengemiddelde techniek beschikt, is echt onzin. Vorig jaar genoeg wedstrijden gezien waar Feyenoord het enorm moeilijk had omdat er amper techniek/creativiteit aanwezig is in het team. Daarnaast heeft afcavosje ook gewoon gelijk, wanneer je een technische begaafde speler ben die niet elke wedstrijd 10km loopt, heb je al een achterstand bij het legioen terwijl mannen die voor geen meter kunnen voetballen maar zich wel uit de naad werken, op handen worden gedragen.

En Iets wat mij erg opviel vorig jaar, is dat zowel Elia als Berghuis, die inderdaad niet als agressieve spelers bekend stonden, zich ineens uit de naad werkte, mee verdedigde etc.

13 juli 2017 om 11:52

Ik haal het uit wat ik zie. Jorgensen is technisch goed onderlegd, Elia en Berghuis ook. Toornstra, Vilhena en El Ahmadi ook. Karsdorp ook, vd Heijden ook, Botteghin dan niet en Kongolo vind ik technisch ook goed. Ja, ze zullen er ook voor moeten werken, maar dat is logisch.

En creativiteit wordt vaak nauw gelinkt aan techniek, maar dat hoeft helemaal niet. Veel buitenspelers zijn technisch geweldig, maar missen het inzicht om het spel open te breken.

Tja Larsson is een hele goede speler, maar clubs twijfelen toch om hem te halen. Dat hij vrij lang bij Heerenveen heeft gezeten zonder dat iemand hem oppikte bewijst dat wel. Hij kan heerlijk voetballen maar qua fitheid, constantheid en mentaliteit/houding is het minder. Dat laatste zou kunnen verbeteren als hij een nieuwe uitdaging krijgt, en geen plek beter dan de Kuip om hem te motiveren wat dat betreft, maar zelfs dan is hij nog steeds blessuregevoelig en kun je ook bij z'n rendement nog wat vraagtekens zetten. Al is het wel een speler die waarschijnlijk vaak de key pass voorafgaand aan een assist geeft, beetje net als Berghuis wellicht.

Als PSV-er zag ik hem eerst graag komen, toen weer niet, toen weer wel, en nu toch weer niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe hij het zou doen bij een Nederlandse topclub, dus in dat opzicht lijkt het me wel interessant als Feyenoord hem haalt.

Zou voor Larsson een hele mooie transfer zijn. Is wel toe aan een stapje hogerop.

Waarom probeert Feyenoord rashica niet over te nemen van Vitesse lijkt mij een goede optie. Of anders die jongen die Vitesse een paar jaar geleden huurde van Chelsea. Lucas Piazon. Vond ik toen een hele goede speler. Zal vast wel weer verhuurd mogen worden.

13 juli 2017 om 10:44

Ze hebben net een bod van ruim 5M op het afgeslagen en hebben aangegeven hem niet meer te willen verkopen. Ze zien in hem de leider voor het 'nieuwe' elftal.

Geen echte buitenspeler, vind hem meer iemand die excelleert als hij wat meer in de as speelt. Verder is 8 miljoen een prijs die Feyenoord (hopelijk) niet gaat betalen. Ik hoop dat er nu vaart achter Berghuis wordt gezet.

13 juli 2017 om 10:45

Tja, als Feyenoorders nooit een prijs van 8 miljoen gaat betalen voor een speler, zal het niet lang meer duren dat ze weer mijlen ver achterstand oplopen op Ajax en PSV

13 juli 2017 om 11:59

Larsson is het (nog) geeneens waard momenteel. Verder vind ik het ook best een arrogant mannetje, ben daarom ook benieuwd of hij wel zou passen in de spelersgroep.

Ik vind Larsson een leuke speler om naar te kijken, maar ik betwijfel het of hij het niveau bij Feyenoord aan kan. Ik vind Larsson toch nog wat wisselvallig (maar goed, dat was Elia ook). Betwijfel of dit dan ook echt een aanwinst zal zijn voor de club, vooral voor de prijzen die genoemd worden (8 miljoen).

Ik hoop nog dat Berghuis terugkeert. Begin naar mate het seizoen vorderde steeds beter te voetballen. Berghuis' zijn voetballend inzicht is vooral erg goed. Niet voor niks de meeste key-passes van de gehele selectie (terwijl hij niet eens het gehele seizoen heeft gespeeld). Als dan het rendement nog ietswat omhoog gaat heb je een erg goede buitenspeler. maar dat hangt vooral van Watford af.

13 juli 2017 om 10:46

Hoop zelf ook het liefste op Berghuis inderdaad. Vooral de tweede seizoenshelft was hij ontzettend goed en ook constant in zijn prestaties. In de eerste seizoenshelft zag je zijn klasse/kwaliteiten al, maar had hij nog weinig wedstrijdritme. Heeft veel inzicht, een goede actie en bovendien een aardig hard en zuiver schot.

Liever geen Larsson Hij is geen 8 miljoen waard en moet nog maar zien of hij op een niveau hoger ook presteert.
Wel vind ik dat Feyenoord wat daadkrachtiger mag worden. Feyenoord mist nog steeds 3 basis spelers.
Een linksback, linker centrale verdediger en een buitenspeler.
Diks en Boetius vind ik geen versterking ten opzichte van Karsdorp en Elia dus er moet nog wel wat kwaliteit gehaald worden. Het liefst niet aan het einde van de voorbereiding.

Dit hoeft van mij echt niet te gebeuren, maar ik zie het vooral als een onderhandelingsstrategie van Feyenoord kant. Begin deze week liet Gio al in een publiek interview vallen dat de transfer van Berghuis 'niet te lang moet duren' en nu flopt ineens naar buiten dat Feyenoord interesse heeft in een andere buitenspeler (terwijl de transfer van bv Kongolo bij niemand bekend was)..

Dit lijkt mij dus vooral de media bespelen om een duidelijk bericht naar buiten te brengen; Berghuis is erg welkom en de prioriteit, maar Watford kan ons niet laten wachten tot eind augustus.
Op deze manier druk uitoefenen is wel slim, hopelijk heeft het ook effect. Berghuis is in mijn ogen namelijk de beste buitenspeler van de Eredivisie (wellicht Lozano, ken hem nog niet) dus een veel betere speler dan Larsson. Als we hem weten te kopen, heb je een topper binnen die waarschijnlijk in Oranje komt en hopelijk het WK kan spelen. Dat zal zorgen dat je makkelijk winst op hem pakt en voor de korte termijn een enorme kwaliteitsboost geeft.

Vermeer
Nieuwkoop
Botteghin
Baco / ??
Zeegelaar
KEA/Amrabat
Jens/RvP
Vilhena
Berghuis
Jorgensen
Boetius
13 juli 2017 om 12:26

Berghuis de beste buitenspeler van de Eredivisie haha echt niet. Ik zou bij PSV zelfs liever Younes hebben dan Berghuis. En Neres, Kluivert en Lozano zijn alle 3 beter dan Berghuis.
Verder zal Berghuis ook echt niet in Oranje komen en het WK gaan we niet halen dus zeg maar dag met je winst.

Snap de kritiek niet op Larsson. Hij heeft een geweldige trap, kan goed dribbelen en de steekpasjes zijn uitstekend. Alleen hij is idd een arrogant en vervelend ventje, maar zijn voetbalkwaliteiten zijn zeker goed genoeg.

Ik weet niet zeker of Lens nog haalbaar is voor Feyenoord maar mocht dit wel het geval zijn dan zou ik voor hem gaan. Ik vind het een betere optie dan zowel Berghuis als Larsson eerlijk gezegd. Veel ervaring, rappe buitenspeler met scorend vermogen en een redelijke techniek en fysiek ijzersterk. Dit is een speler waarvan jr weet wat je van hem kan verwachten en die er direct staat.

Ik vind Berghuis veel beter. Was in de eerste seizoenshelft waardeloos maar vlamde echt in de tweede!! Bij Larsson was dit andersom

Ik zou het een echte versterking voor Feyenoord vinden. Betere techniek en afstandsschoten dan Berghuis. Denk dook dat hij voldoende doorgroeimogelijkheden heeft. Snap ook niet zo goed waarom mensen hem arrogant vinden. Hij is tenminste niet zo'n gemediatrainde spreekpop die alleen maar 13 in een dozijn antwoorden geeft tijdens interviews.

Niet doen. Steven betere speler. Prettiger mens. Beter in de groep. Hielp als huurling Feyenoord kampioen maken.

Vind Larsson een egoistische speler. Heb niet het idee dat je op hem kan bouwen. Heeft talent maar dat komt er niet structureel constructief uit. Heb altijd het idee dat hij een heleboel onrust met zich meebrengt. Berghuis kennen ze al, kan in-dienst-van spelen en lijkt mij de betere optie. Ook al is hij, een op een, de mindere speler van de twee.

Zou niet weten waarom feyenoord hem zou moeten halen. Boeitus kan prima op de linksbuiten en dat is nou precies de plek waar larsson moet spelen... Bovendien lijkt larsson mij niet een speler die bij feyenoord past. Kopje gaat snel bij hem naar beneden terwijl feyenoord echte vechters nodig heeft. Hoop voor Feyenoord dat ze toch berghuis kunnen halen. Die zal vast niet veel duurder zijn dan die 8 miljoen voor Larsson plus dan heb je iemand die de club al wel goed kent en er prima gepresteerd heeft.

13 juli 2017 om 14:08

Berghuis is zelfs goedkoper rond de 5 miljoen en Larsson een stuk duurder.
Sam Larsson heeft wel rare trekjes eerst meld hij zich ziek en daarna verschijnt hij weer op de training het is een egoistisch mannetje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren