Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dit is de situatie bij Ajax, dat is van tevoren ook besproken’

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar keerde onlangs terug bij Ajax en bereidt zich met de Amsterdammers momenteel voor op het nieuwe seizoen. Zoals het er nu naar uitziet zal de ervaren spits en reserverol gaan vervullen achter Kasper Dolberg. Huntelaar is desondanks blij weer terug te zijn bij de club waar hij eerder al twee jaar speelde.

“Ik heb een goed gevoel bij Ajax. Ik zocht een nieuwe uitdaging. Dan kun je ervoor kiezen om ergens naar het buitenland te gaan waar je niets mee hebt, maar dat heb ik wel met Ajax”, vertelt Huntelaar, die na zeven jaar transfervrij vertrok bij Schalke 04, aan de NOS. De aanvaller weet wel meteen waar hij aan toe is in de Johan Cruijff ArenA: “Ik ben positief over komend seizoen. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk spelen. Maar dit is de situatie en dat is van tevoren ook besproken en daarvoor heb ik gekozen."

Trainer Marcel Keizer denkt niet dat de houding van Huntelaar een probleem op gaat leveren. De nieuwe hoofdtrainer van Ajax ziet een gretige routinier en is niet bang dat de 33-jarige spits met een chagrijnig gezicht op de bank komt te zitten: “Daar zal ik niets van zeggen. Dat zou ik alleen doen als hij lachend op de bank gaat zitten.”

Denk jij dat Klaas-Jan Huntelaar Kasper Dolberg uit de basis gaat verdrijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Twee jaar maar eerste periode? Herinner me hem in minimaal 3 verschillende seizoenen bij Ajax. Wel blij dat hij er weer is, als hij zijn slimmigheidjes kan overdragen aan Dolberg, Cassierra en Sierhuis (misschien ook Danilo als hij komt) zullen die daar ook weer betere doelpuntenmakers van worden.

10 juli 2017 om 07:59

Ik denk dat ze het afgerond hebben, hij kwam in de winterstop namelijk.

10 juli 2017 om 08:53

Klopt en hij vertrok ook weer in de winterstop.

10 juli 2017 om 09:38

1 januari 2006 tot 1 januari 2009 is toch echt precies 3 jaar en actief in zelfs 4 verschillende seizoen.

10 juli 2017 om 09:58

Officieel al in december akkoord, dus nogmaals ik denk dat ze het afgerond hebben. Buiten dat lijkt mij dit niet echt een discussie waard of is het komkommertijd?

10 juli 2017 om 09:05

weet je wat het probleem is, ik denk dat kwaliteiten die een spits heeft, zoals slimmigheidjes en op de juiste plek staan, dat kun je niemand leren. Dat heb je of dat heb je niet. KJH had dat al toen hij in NL bij Ajax speelde en heeft dat echt niet de laatste jaren opgepikt. En Cassiera of Dolberg gaan dat echt niet leren van Kjh.
Ik hoop dat KJH dus vooral een rol speelt als pinchitter met belangrijke doelpunten, zonder Dolberg in de weg te zitten. Want een 'leraar'voor jonge spelers, daar geloof ik niet in.

10 juli 2017 om 09:32

Je kunt er altijd wat van leren. Je moet niet vergeten dat Huntelaar in 3 van de top 5 competities heeft gespeeld en dat ook bij grote clubs. Het afmakers instinct, tja, daar moet je als speler zijnde over beschikken masr je kunt daarnaast nog zat dingen leren. Andere zouden er ook geen spitsentrainers meer nodig zijn want ja, de soeler heeft alles al en kan niets meer leren.

10 juli 2017 om 10:20

spitsentrainers zijn ook overbodig. Voegen naar mijn mening echt niks toe.buiten dat, niet iedere spits heeft uberhaupt de kwaliteiten om iets over te brengen. Het fantoom Makaay bijvoorbeeld heeft bij Feyenoord in de A 1 een hele generatie verneukt...

10 juli 2017 om 10:35

Meen je dit nou?
Een spitsentrainer is zeker niet overbodig en kan zeker voor de jeugd een goede leermeester zijn.
Tuurlijk kan je iemand die 28 minder makkelijk iets aanleren dan een jongen van 17 of 18, maar ook Pelle heeft zich het een en ander aangeleerd op leeftijd.

Waar houdt een spitsentrainer zich volgens jou mee bezig dan?

Onder andere je lichaam gebruiken in fysieke duels met verdedigers leert een spitsentrainer je.
Ook looplijnen is iets wat, met genoeg training en goede begeleiding, makkelijk kan worden aangeleerd.

Scoren zit inderdaad in je, maar genoeg oefeningen en training kunnen er zeker voor zorgen dat het afmaken makkelijker gaat.

10 juli 2017 om 10:54

heb jij weleens met een spits geproken? eentje die prof is beodel ik? Ik verschillende en die waren niet positief over wat ze ervan leerden. Voorbeelden: Sibon bij Heerenveen, Makaay bij Feyenoord.
Spitsentrainer is a) een bezigheidstherapie baantje voor ex voetballers met een grote naam. b) iemand iets bij kunnen brengen is een gave die weinigen gegeven is dus ervan uitgaan dat een goede spoits ook gelijk een goede leraar is...is onzin.
Het idee dat de geweldige topspits een jonge jongen wat leert is mooi en romantisch, maar je moet dat meer op het levensgebied zien. Wat heb je nodig in het profleven om te overleven. Niet op tehcnisch tactisch vlak.

10 juli 2017 om 14:16

Dan ben ik wel benieuwd hoe je tot zo'n gesprek gekomen bent. Als ik een speler spreek, gaat het niet over de trainers.. Maar goed.. Ik heb nergens beweert dat een goede spits ook gelijk een goede trainer zou zijn.

Dat Sibon en Makaay hebben gefaald alszijnde spitsentrainer, wil niet gelijk zeggen dat spitsentrainers overbodig zijn? Felix Magath was bijvoorbeeld ook een trainer/manager waar spelers niet veel van hebben geleerd. Zijn alle andere hoofdtrainers/managers dan overbodig?

Zelf heb ik ook op niveau gespeeld en wij hadden hier ook een trainer speciaal voor de verdediging en een trainer die zich enkel met de aanvallers bezighield. Dus mijn eigen ervaring is wel positief. Alle profs die jij gesproken hebt, hebben dan een negatieve ervaring. Jammer voor ze, maar dat is dan niet gelijk een maatstaaf voor de rest van de spitsentrainers.

10 juli 2017 om 14:33

zo kun je alles wel weg relativeren. Laten we het zo stellen, welke spitsen trainer heeft aantoonbaar meerwaarde gehad in de voetbal ontwikkeling van een jonge spits? Of welke jonge spits heeft ooit gesteld dat hij voetbal zaken geleerd heeft van een spitsen trainer.
Trainen met een gedeelte van een team is prima, en zal ook best goed zijn. Specifieke spits kwaliteiten op doen omdat je met een andere ervaren spits praat, daar geloof ik niet in. Mede gesteund door de ervaring van enkele jongens.

10 juli 2017 om 16:36

Bij Ajax lopen, en liepen, toch voldoende spelers rond die blij zijn om met Bergkamp te werken.

10 juli 2017 om 09:36

Hij kwam officieel 1 januari 2006, hij ging officieel op 1 januari 2009. Dus zelfs bij afronding klopt het niet, het is precies 3 jaar.

Huntelaar gaat echt nog wel van waarde zijn. Blijft een klasbak en een echte ajacied. Go Hunter!

10 juli 2017 om 07:51

Met alle respect, maar waar haal je uit dat hij een echte Ajacied is?
Is een geboren achterhoeker, Heerenveen speler geweest, en in het buitenland het langst bij Schalke gebleven.
Zo lang was hij bij Ajax niet.
Maar dat hij een zwak voor Ajax heeft geloof ik wel maar een echte Ajacied?
By the way, ik geloof wel dat Ajax er veel plezier aan heeft zowel in als buiten het veld.

10 juli 2017 om 08:33

@holala
Wat is jouw definitie van echte Ajacied?

Mag diegene bijv. in de achterhoek geboren zijn, of moet het in Betondorp? En, is iedereen die in Amsterdam geboren wordt dan een echte Ajacied?

Mag een echte Ajacied voor andere clubs voetballen, of moet diegene alleen bij Ajax willen spelen? Of is er een periode waarin een Ajacied 'echt' wordt indien die deze voor Ajax speelt. En als die dat niet lang genoeg doet, dan is het geen echte Ajacied? En zijn fans van Ajax dan wel echte Ajacieden? Hoe doen ze dat dan als ze een korte periode, of zelfs nooit, voor Ajax spelen?

Wat ik nu wel heb begrepen is dat 'een zwak hebben voor Ajax' (bedoel je daarmee dat Ajax dan je favoriete club moet zijn?) een persoon geen echte Ajacied maakt. Is er dan een bepaalde hoeveelheid aan 'zwak hebben' om dan wel tot echte Ajacied te worden geklassificeerd?

En kun je, indien je niet met de echte Ajacieden genen bent geboren in de regio die jij aanwijst, op een andere manier dusdanig een band met de club bouwen, waardoor je in de toekomst wel tot een echte Ajacied kunt groeien? Ik bedoel.. kan iemand dat worden?

10 juli 2017 om 09:03

@diegopeladona

Een echte Ajacied is iemand die zijn hart aan Ajax heeft verpacht.
Daarom zou hij wel bij een andere club kunnen voetballen (financiëel, sportief) of uit een andere streek kunnen komen.
Ik heb nog nooit gelezen of gehoord dat Huntelaar zich Ajacied voelt, wel dat hij het leuk vind om bij Ajax te voetballen (zwak voor Ajax dus).
Maar er hoeft geen grote mutaties te zijn om naar een andere club te verkassen terwijl er bij een echte Ajacied wel of veel meer salaris of een hoger niveau te pas moet komen voordat zij Ajax willen verlaten.
Dat is mijn defenitie van echte Ajacied te zijn!
Maar hoezo jouw vraag aan mij?

10 juli 2017 om 10:09

Als kind was hij al fan van Ajax, dat las ik ook een lange tijd terug op VZ. Er zijn ook foto's van hem als kind in Ajax kleren

10 juli 2017 om 12:00

@thijsvv
Ja.....mijn zoontje had een Ajax pyama maar nu moet hij niets van Ajax weten.
Kan gebeuren.
Dit zegt me niets natuurlijk.
Ook ik was wel een beetje fan van Ajax, maar het was/is niet mijn club!
Ik was het omdat Ajax toendertijd goed, leuk voetbal liet zien en internationaal zijn mannetje stond waar ik als Nederlander best trots op was.
Maar als Ajax tegen mijn clubje moest, hoopte tegen beter weten in dat mijn clubje Ajax zou "vernederen".
Dat is een verschil met een zwak voor Ajax hebben of een echte Ajacied zijn.
Een discussie die ik tegen flavente had omdat hij "beweerd" dat de Hunt een echte Ajacied is

10 juli 2017 om 15:08

Wat een onzin man, het is misschien geen ras Ajacied, maar hij was fan als jochie, had posters van gasten zoals Van basten enzv op z'n kamer zitten.
Verder werd KJH op handen gedragen in Amsterdam en is dat toch de basis waardoor hij bij de 2 beste Europese ploegen ooit heeft gespeeld.
Neem aan dat KJH aan het einde van zijn carrière zich aan Schalke en Ajax verbonden voelt.

10 juli 2017 om 20:14

Het feit dat hij bereid was geld in te leveren en in deze rol bij Ajax te spelen maakt hem een echte Ajacied. Als je ook bedenkt dat ie altijd al fan van ajax is geweest en populair was bij t publiek dan kan je t wel een ajacied noemen.

Het goede is dat men heel duidelijk was richting Huntelaar. Hij weet dat Dolberg eerste spits is. Aangezien er altijd blessures en schorsingen zijn krijgt Klaas Jan echt wel zijn minuten. Ik maak me hier echt weinig zorgen om.

10 juli 2017 om 08:04

Ik ben echt benieuwd naar KJH dit seizoen. Persoonlijk denk ik dat hij qua afmaken nog steeds sterker is dan Dolberg op dit moment.
Dolberg heeft een geweldige potentie en is een heerlijk talent, maar hoeveel krediet heeft hij als hij 3 wedstrijden op rij bijvoorbeeld niet scoort terwijl je een killer op de bank hebt zitten?

Het kan aan de andere kant ook motiverend voor Dolberg werken, als hij de druk van KJH voelt, kan hij ook beter presteren natuurlijk.
Hoe dan ook, de komst van KJH is nu al een goede geweest voor jullie! Gefeliciteerd!

Op een of andere manier zie ik ook in deze rol Huntelaar er in de eredivisie die seizoen minimaal 10 inprikken. Uiteindelijk zijn Dolberg en hij hele andere type spitsen en zal je ze ook zo moeten gebruiken. Huntelaar is meer een targetman die een eindstation is. Geef hem de bal en hij rost hem er in. Dolberg is meer de meevoetballende spits. Bij Dolberg kan je met naar binnen trekkende buitens spelen en bij Huntelaar zal je meer buitenspelers moeten opstellen die een voorzet geven.

10 juli 2017 om 09:07

Persoonlijk denk ik dat Huntelaar Dolberg uit de basis gaat spelen. Dolberg zal ongetwijfeld nog de terugval krijgen die jonge spelers die zo snel gekomen zijn, (bijna) altijd krijgen en dat zal het moment zijn dat KJH zn kans krijgt. En grijpt.

10 juli 2017 om 09:28

Dat zou wel erg korte termijn denken zijn dan. Eigenlijk vond ik dat Dolberg afgelopen seizoen na de winterstop zijn dipje wat had. Uiteindelijk is hij daar uitgekomen door het vertrouwen wat Bosz hem gaf.

10 juli 2017 om 16:40

Ik denk dat die periode er ook wel komt. Maar dat wil niet zeggen dat Dolberg dan de rest van het seizoen de tweede viool speelt. Maar als hij een terugval heeft, kunnen we hem nu in ieder geval in bescherming nemen.

Mooi dat zijn rol nog eens wordt bevestigd. Heel goed, want de media en de supporters van de andere topclubs zullen bij hoog en laag volhouden dat Huntelaar ontevreden op de bank zit.

Ik verwacht dat er genoeg wedstrijden zullen zijn waarin zowel Dolberg als Huntelaar tegelijk op het veld staan. Beide spitsen zullen volop scoren dit seizoen !

Apart dat die interviews van t trainingskamp nu allemaal naar buiten komen, met oog op Nouri. Voelde bijna misselijkmakend dat frenkie de jong zei dat die verwachte veel kans te maken op speeltijd dit jaar, omdat het middenveld dunner bezet zou zijn. Uiteraard besproken voor de wedstrijd tegen Bremen, maar je denkt toch ff wtf.
On: The hunter blijft een hunter, wordt topscorer dit seizoen.

10 juli 2017 om 09:15

Klopt, dat gevoel had ik namelijk ook. Maar die gesprekken zijn natuurlijk voor de wedstrijd geweest, en aangezien er weinig tot geen Ajax nieuws is door het incident van Nouri, gaan ze deze artikelen maar opzetten om toch nog lezers te trekken.

Dollberg is nog zo jong en veel van dat soort spelers zijn dan niet constant. Het lijkt wel of niemand daar rekening mee aan het houden is. Mocht Dolberg zijn goede seizoen niet kunnen verlengen, dan heb je aan Huntelaar een brok ervaring om het recht te zetten

Dolberg is natuurlijk een geweldig talent, maar nog niet constant genoeg. Ik vraag mij af of Keizer hem zal passeren na een paar tegenvallende wedstrijden of niet.

Het lijkt mij een moeilijke beslissing, omdat Hunter zijn rol als back up moeilijk kan blijven accepteren als zijn concurrent niet presteert. Aan de andere kant wil je blijven investeren in de toekomst en Dolberg het vertrouwen blijven geven.

Off: In de tweede zin staat 'en' in plaats van 'een'. Zoals het er nu naar uitziet zal de ervaren spits en reserverol gaan vervullen achter Kasper Dolberg.

On:Klaas-Jan Huntelaar is een goede wisselspeler. Hij is altijd doelgericht.

En waarom zouden ze niet samen kunnen spelen. Na het vertrek van Klaassen mis je een echte doelpuntenmaker vanaf het middenveld. Ziyech zal toch de aangever blijven. Dan krijg je dus Dolberg als een 10 achter Huntelaar. Met dan Ziyech en vd Beek als middenvelders daar achter. Zou zo maar in thuiswedstrijden kunnen gaan gebeuren.

10 juli 2017 om 15:49

Net als Bosman en Van Basten onder Cruijff deden.

Man Huntelaar komt nog aan genoeg wedstrijd, Dolberg si te jong om alles te spelen zeker met zijn blessure geschiedenis, het is te hopen dat er niks gebeurt met Kjh. Zeker vorig jaar in de tijden dat Dolberg niet het goed deed was Huntelaar goed geweest. Had hem goed kunnen gebruiken in de finale.

Ajax speelde in het seizoen 1986-1987 gewoon met Van Basten al spits en Bosman als schaduwspits. Misschien is dat met Huntelaar als spits en Dolberg daar kort achter in bepaalde wedstrijden ook een optie.

Hunter oogt echt gretig, mooi om te zien. Die gaat echt nog wel veel minuten maken dit seizoen. Hoop alleen niet dat Ajax hem wedstrijdritme op laat doen bij Jong Ajax, dat is een klap in het gezicht van de JL clubs.

Ik denk dat Huntelaar zich in de basis speelt. Dolberg was vorig seizoen nog veel te wisselvallig, misschien nu minder maar Huntelaar moet nog wel mee kunnen komen in NL

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren