Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse-supporters mijden De Kuip: ‘Een knullig aangelopen haastklus’

Laatste update:

Vitesse opent op 5 augustus het seizoen tegen Feyenoord met de strijd om de Johan Cruijff Schaal, maar de Arnhemmers zullen het in De Kuip nagenoeg zonder steun van de eigen fans moeten doen. De supportersvereniging van de club (SV) heeft vrijdagochtend namelijk laten weten dat het geen buskaarten gaat verkopen voor de verplichte buscombi.

“Wel zullen we het uitvak claimen en met één bus naar Rotterdam reizen met slechts een paar supporters. We willen zo een duidelijk en krachtig protest maken”, leest een verklaring van de supportersvereniging. De KNVB heeft met de ingang van het aankomende seizoen de opzet van de Johan Cruijff Schaal veranderd. In tegenstelling tot voorgaande jaren, toen de wedstrijd altijd in de Amsterdam ArenA werd afgewerkt, zal de landskampioen vanaf het seizoen 2017/18 thuis spelen.

De bond stelde in het eerste jaar na deze verandering 1.200 kaarten beschikbaar voor de fans van Vitesse en dat schoot in Arnhem in het verkeerde keelgat. De supporters van de bekerwinnaar wilden minstens 4.000 kaarten, maar vanwege een gebrek aan mankracht bij de Rotterdamse politie kon de KNVB uiteindelijk niet verder gaan dan maximaal 2.500 kaarten. Dit voorstel werd door de SV van tafel geveegd.

“Het beperkte aantal kaarten is het resultaat van een gigantisch knullig aangelopen haastklus”, gaat de vereniging verder. De spelers en de staf van de club riepen de supporters vrijdag nog op om in augustus wel af te reizen naar Rotterdam, maar dit lijkt er niet meer van te gaan komen: “We hebben nu anders besloten. We zijn geschoffeerd en oneerlijk behandeld door de KNVB.”

Snap jij het besluit van de supportersvereniging?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Feyenoord supporters vind ik dit zeer terecht en snap ik ook niet dat Feyenoord zelf niet minimaal 25% van de kaarten ter beschikking stelt aan Vitesse

7 juli 2017 om 10:41

Wat heeft fey hier nou over te zeggen? De politie en de knvb gaan hier over haha

7 juli 2017 om 14:29

Feyenoord heeft hier niks over te zeggen. In verband met andere evenementen in Rotterdam is er te weinig politiemacht om meer kaarten te geven aan Vitesse. Feyenoord zelf kan hier ook ontzettend weinig aan doen.

7 juli 2017 om 10:46

Jij hebt duidelijk het nieuws niet gevolgd. Het heeft vooral met veiligheid te maken en het bestuur van Vitesse kwam er pas heel laat mee (dat het te weinig kaarten zijn)

7 juli 2017 om 10:53

Dat is niet waar. Vanaf het begin heeft de club al aangegeven het er niet mee eens te zijn.

7 juli 2017 om 10:55

Vitesse heeft direct bij de knvb aangegeven dat ze meer kaarten wilde dus dat is onzin wat je zegt. En het is Vitesse medegedeeld dat ze 1200 kaarten krijgen, er is niks overlegd met de club. En daarbij is de knvb de laatste maanden totaal ongeloofwaardig dus waarom zou je de knvb nu geloven en Vitesse niet? Ook al mag je Vitesse niet,dan is alsnog de club geloofwaardiger dan een voetbalbond waar het al maanden een enorme bende is.

7 juli 2017 om 11:11

Dat is niet waar maxguise. Vitesse heeft vanaf het begin (na de bekerwinst) om een eerlijke kaartverdeling gevraagd en is nu zonder überhaupt ooit inspraak gehad te hebben voor een voldongen feit gesteld. Dat de wedstrijd naar de kuip ging, vooruit, maar de hele verdere afhandeling door de knvb is gewoon ronduit amateuristisch en schandalig. Dit geeft weer eens aan dat in Zeist alleen de top 3 telt en de rest kan verrekken.

7 juli 2017 om 11:22

Precies, wanneer de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Moet je dit accepteren. Het is vaker in het nieuws geweest, dat in de zomerperiode een groot tekort aan mankrachten zijn. Niet bitchen, veiligheid boven alles

7 juli 2017 om 11:32

Je weet dat die veiligheid vooral door Feyenoord in het gedrang zal komen?

7 juli 2017 om 11:35

Maar men praat over veiligheid maar lopen de grootste idioten niet tussen de feyenoord aanhang? Waarom moet vitesse daarvoor gestraft worden? Want van de supporters van vitesse heb je nooit last (behalve als feyenoord langs komt natuurlijk☺)

7 juli 2017 om 11:37

Is ook de reden dat we europees ook nooit aanhaken kijk naar engeland waar zelfs de kleintjes goede spelers kunnen kopen (qua geld een slechte vergelijking) ma wil er meer mee zeggen daar word het een stuk eerlijker verdeeld allemaal dus maak iedereen kans. In zeist is het alleen amsterdam rotterdam en eindhoven

7 juli 2017 om 11:43

Veiligheid is natuurlijk een goede reden maar dan nog kun je daar niet alleen een club mee benadelen. De wedstrijd had in the first place nooit in de kuip moeten worden gespeeld en als je daardoor de kaarten niet eerlijk over twee ploegen kunt verdelen al helemaal niet. En als het zelfs dan per se in de Kuip moet dan verminder je het aantal kaarten voor feyenoord supporters ook maar evenredig. De Knvb vergeet voor het gemak even even een van de belangrijkste randvoorwaarden van sport in zijn algemeenheid. Namelijk dat wedstrijden op een eerlijke manier gespeeld worden. En dat is niet het geval als je een ploeg op voorhand een substantieel voordeel geeft. Schande!

7 juli 2017 om 11:48

@Yatsamata

Want bij de bekerwedstrijd ging het mis in Arnhem in het uitvak (waar de geregistreerde Feyenoord-supporters zitten die onder de verantwoording van Feyenoord vallen) en niet toevallig op de thuisvakken met gefrustreerde Vitesse-supporters?

7 juli 2017 om 12:12

Gast, ga nou niet anders lopen doen voor aandacht.

7 juli 2017 om 12:25

Heeft het niet mee te maken dat de Knvb kijkt over het hele seizoen hoeveel eigen supporters in het eigen stadion zit, want dan begrijp ik het wel waarom vitesse zo weinig kaartjes krijg.

Ontopic:

Dat de Knvb de keuze maakt de kampioen speelt thuis is nog te begrijpen, maar ik vind wel voor de supporters dat het net zo als anders beide evenveel kaartjes.

7 juli 2017 om 12:47

We wonnen 2-0 dus waarom zouden Vitesse supporters toen gefrustreerd zijn?

7 juli 2017 om 13:13

@jjt12, het ging in de thuisvakkem juist mis door gefrustreerde feyenoorders, niet door gefrustreerde vitessefan. Waarom zouden die immers gefrustreerd zijn, ze stonden op dat moment 2-0 voor en waren de betere...

7 juli 2017 om 17:22

Ja dat kan wel zo zijn, maar dat is toch aan de knvb te wijten. Wanneer de knvb een beslissing neemt om de wedstrijd bij de kampioen te laten spelen, moeten ze alle mogelijkheden qua supporters afwegen en dat hebben ze duidelijk niet gedaan. De arena was misschien niet altijd vol, maar de supporters hadden wel de mogelijkheid om de wedstrijd te bezoeken.voor de supporters van Vitesse is dit nu maar gedeeltelijk mogelijk en het is nu gewoon een thuiswedstrijd voor Feyenoord wat de sportieve elementen weer beïnvloed.

De knvb moet eens beter nadenken wat voor gevolgen hun beslissingen kunnen hebben door simpelweg de minnen en plussen bij elkaar neer te leggen. Afgelopen jaar zijn er teveel beslissingen bij de knvb genomen waar de gevolgen duidelijk niet zijn in meegenomen. Het lijkt erop dat de knvb elke keer ten onder gaat aan hun eigen arrogantie.

7 juli 2017 om 17:42

Amen Rotterdam en Aboutaleb hadden dit anders moeten oplossen 4000 kaartjes is niks dus snap Vitesse heel goed hopen dat ze de Gelredome openen met een een groot scherm en dat Vitesse de cup pakt

7 juli 2017 om 18:04

JJR12, waarom zouden de Vitesse supporters tijdens die bekerwedstrijd gefrustreerd zijn geweest???? Het liep meteen uit de hand toen Feyenoord op achterstand kwam. Door wie zou de ellende dan veroorzaakt zijn denk je?

7 juli 2017 om 18:41

Als veiligheid het probleem is maar je wilt een eerlijke verdeling, dan had Feyenoord ook 4000 kaarten moeten krijgen.

Het evenement is verplaatst van de Arena omdat daar niet alle kaartjes verkocht werden echter er waren wel voldoende kaarten voor beide ploegen.nu speelt Feyenoord thuis, de burgemeester verbiedt uit supporters buien het uit vak en voila, Feyenoor dspeelt een thuis wedstrijd in een volle Kuip.

Gewoon knullig gedaan door de Knvb, dit gaat vanaf nu elk jaar een probleem worden. De bekerwinnaar mag aantreden met wat er in het uitvak past, de landskampioen speelt thuis voor een vol stadion.

7 juli 2017 om 10:57

Vitesse was er zelf tijdens het maken van de afspraken mee akkoord gegaan dat de kampioen het thuisrecht krijgt en daarmee ook alleen het uit vak ter beschikking stelt voor de uit spelende club. Nu achteraf gezien ze de Knvb beker hebben gewonnen het er ineens niet meer meer eens te zijn is mosterd na de maaltijd.
PS vind wel dat de beker winnaar meer kaarten had moeten krijgen maar dit had destijds tijdens het maken van de afspraken ter sprake moeten komen.

7 juli 2017 om 11:13

Fout, Vitesse is akkoord gegaan met de verplaatsing maar over de kaartverdeling is nooit gesproken of overlegd. Dat is medegedeeld door de KNVB en de lokale driehoek. Maak jij zo zelf ook jouw afspraken?

7 juli 2017 om 12:13

Volgens de uitspraak van de Knvb twee weken terug is dit destijds wel degelijk besproken met de directie van Vitesse en de overige clubs. Dat de supportersvereniging er niet van op de hoogte is, is wat anders.

7 juli 2017 om 12:27

Er is besproken dat de opzet veranderd zou worden en dat daarmee de kampioen een thuiswedstrijd zou krijgen. De kaartverdeling is niet met de clubs besproken, dat is medegedeeld als voldrongen feit.
Dus volledig terecht dat Vitesse/SV hier niet in mee gaat.
Daarnaast, het is ook een bizar precedent wat het schept. Als dit jaar bijvoorbeeld PSV kampioen wordt en Heracles wint de beker, dan zullen de heraclieden ook niet blij zijn om maar met een paar duizend man te mogen komen. Dit besluit houdt simpelweg geen stand voor de toekomst wat ook gelijk de stupiditeit er van aangeeft.

7 juli 2017 om 13:16

Ejens, Vitesse heeftvaltijd vanaf het begin dat de kaartverdeling bekend werd zelf ook aangegeven dat ze het niet met die 1200 kaarten eens waren. Dat de sv (die bij Vitesse de uitwedstrijden organiseert ) nu tot een boycot besloten heeft komt juist doordat Vitesse zelf geen inspraak gehad heeft. Check anders even oudere artikelen vanuit Vitesse zelf hierover...

7 juli 2017 om 10:58

Ja zonde inderdaad. Ik vind de Johan Cruijffschaal altijd wel een mooie seizoensopener omdat je de nieuwe spelers voor het eerst bij hun nieuwe club ziet en omdat het voetbal dan eindelijk weer begint maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Als ik Vitesse was zou ik ook gewoon de A1 sturen.

Waarom hebben de spelers en staf de supporters nog wel gevraagd om te komen? Als ik speler was had ik gezegd jullie hebben groot gelijk dat je niet gaat, sterker nog als ik er onderuit kan komen ga ik ook niet.
Het is gewoon belachelijk van de Knvb. Vorig jaar werd hun voorkeur voor Feijenoord al meerdere malen duidelijk uitgesproken en dit is ook weer een cadeautje voor Feijenoord.

7 juli 2017 om 18:44

Dit is een kadootje van de burgemeester van Rotterdam. In Arnhem en bij Vitesse waren ze zo sportief om zelfs Feyenoord supporters in de andere vakken toe te laten, toen Feyenoord bijna kampioen werd. Als tegenprestatie mogen Vitesse supporters nu niet eens in een eigen vak anders dan het uit vak zitten van de Rotterdamse burgemeester.

Maar ja, het is wel duidelijk, Vitesse doet er niet toe, dit is een Rotterdams feest. De burgemeester zal zelf vast wel op het ereterras zitten.

7 juli 2017 om 10:44

wat een onzin zeg. Feyenoord de schuld geven voor iets waar ze helemaal niet aan kunnen doen. En als Ajax kampioen had geworden had de KNVB zeker nog steeds bijde supportersgroepen evenveel kaarten gegeven? hou toch op zeg.

7 juli 2017 om 11:15

Dat denk ik wel petje. De KNVB wilde gewoon geen feyenoorders in Amsterdam gezien de geschiedenis. Ik durf te wedden dat het volgend jaar ineens wel allemaal normaal geregeld kan worden...

7 juli 2017 om 11:30

@yatsemata:
5mei; Knvb voert nieuwe opzet JC schaal in. Iets wat al begin van het jaar was aangegeven.

Toen was Feyenoord nog helemaal geen kampioen! Dus slaat het nergens op dat ze het daarom doen. Want ze wisten het niet eens.

Afgelopen jaren waren er toch ook vaak zat Ajax supporters in de Kuip in de finale......

7 juli 2017 om 11:34

De nieuwe opzet van de jc schaal is gemaakt toen Feyenoord bovenaan stond en het erop leek dat ze kampioen zouden worden.

Daarnaast bedoel ik hiermee dat Amsterdam altijd maar maximaal 10000 feyenoorders toeliet. Dan kan je er dus nooit een echte sfeer van maken, tenzij het bij hun tegenstander ook leeft en die veel fans meenemen, wat niet het geval was tegen PSV...

7 juli 2017 om 11:49

@yatsemata:
Ja het is eigenlijk 1 groot complot van Feyenoord zelf........

Dit was begin van het jaar al aangekondigt. En 5 mei door gevoerd, Tot de laatste speelronde kon Ajax nog kampioen worden.

Slaat echt werkelijknergens op.

7 juli 2017 om 13:17

Ik zeg niet dat het een complot is, ik geef alleen aan dat de KNVB dit totaal niet doordacht heeft en gewoon ten koste van Vitesse en haar fans dit doorgedrukt heeft.

7 juli 2017 om 18:53

Niet van Feyenoord, de gemeente Rotterdam zit erachter. In Arnhem waren ze erg netjes en stonden ze zelfs toe dat Feyenoord supporters in de gewone thuis vakken kwamen te zitten. De gemeente Rotterdam wil dat niet hebben en vind het zelfs niet goed dat Vitesse supporters een extra vak anders dan het normale uitvak krijgen.

Denk wel dat er nu iets veranderd en dat Vitesse vanaf nu ook nimmer meer Feyenoord supporters toe staat buiten het uitvak. Komt allemaal toch vrij hard aan in Arnhem, zelf gastvrij geweest maar andersom niet echt welkom in Rotterdam.

7 juli 2017 om 10:46

@lekiam:

Pfff ja hoor vorig jaar was het de Knvb en nu ook!
Want ze zijn ook zoooo geholpen vorig jaar......

Als PSV kampieon was geworden was dit ook het geval! Er is een nieuw opzet voor de beker, omdat de Arena altijd half leeg bleef. Dat Feyenoord nu net kampioen is geworden in deze opzet heeft niks met de Knvb te maken.

7 juli 2017 om 11:16

Dan moet je vooral minder kaarten geven aan een club waar de prijs (voor alle gedoe) wel leefde. Vitesse had makkelijk veel kaarten kunnen verkopen, nu volgt er een terechte boycot en sfeerloze pot. Dat de arena vaak halfleeg bleef heeft er meer mee te maken dat het niet leeft bij de topclubs...

7 juli 2017 om 11:41

Precies Yatsemata!

En omdat het midden in de zomervakantie is. Ook zo'n waardeloze keuze!

Net als overigens de eerste 3 competitiewedstrijden, deze discussie gaat meer over de hele internationale kalender die nergens op slaat

7 juli 2017 om 11:09

Alsof Feyenoord het kan helpen dan de knvb de opzet van de JC schaal veranderd.
En kennelijk zit de antipathie tegen Feyenoord heel diep met je gezeur over cadeautjes en voorkeur gezever.

7 juli 2017 om 19:02

Feyenoord kan er niet vele aan doen, de gemeente rotterdam wel. De gemeente Arnhem was afgelopen seizoen extreem gastvrij en stond zelfs toe dat de Feyenoord fans in de gewone vakken kwamen te zitten. Zelfs tussen het Vitesse publiek maar ja, Feyenoord was lang geen kampioen geworden dus gunde de gemeente Arnhem de Feyenoord fans het wel om de laatste loodjes naar de titel bij te wonen.

Nu mogen de Vitesse supporters niet een een eigen extra vak hebben, laat staan zitten in een gemengd vak. Want zo gastvrij als zij zelf waren in Arnhem, zo keihard stelt Rotterdam zich nu op met een verplichte bus combi en alleen kaarten voor het uit vak.

7 juli 2017 om 10:45

Wat een gelul. Voor Vitesse is dit een kans om een prijs te winnen, natuurlijk krijgen ze die kaarten wel verkocht.

Bovendien, hoe kun je als Feyenoorder ooit op sympathie rekenen van andere clubs als je er zo egoistisch in staat? Geef hun lekker die kaarten.

7 juli 2017 om 10:58

Orgullo, dat jij geen sympathie voor Feyenoord hebt vind ik prima, maar je moet wel weten dat de Knvb de wedstrijd organiseerd en Niet Feyenoord. Helaas door de forse bezuinigingen bij de politie is er te weinig personeel beschikbaar en verbied de veiligheidsdriehoek en de Knvb het om extra kaarten te geven. Nogmaals Feyenoord heeft niks te zeggen over deze wedstrijd.

7 juli 2017 om 11:10

@orgullo:
Ja stom rot Feyenoord!

Je snapt zelf toch wel dat Feyenoord heir 0,000000000 in te bepalen heeft? Dit is een wedstrijd van de Knvb die toevallig in het Feyenoord stadion word gespeeld.

Was Excelsior kampioen geworden was het in hun stadion geweest.

7 juli 2017 om 11:18

Feyenoord had zich anders wel wat meer ondersteunend tov Vitesse op mogen stellen. Als in, aangeven dat ze het jammer vinden dat de KNVB en de driehoek het nu zo beperken en zo de feestsfeer wegnemen voor hen.

7 juli 2017 om 11:26

@yatsemata:
Hoezo dat?!?! Dit gaat buiten Feyenoord om.

Groningen gaattoch ook niet zeggen dat ze het jammer vinden? Die hebben er net zo veel invloed op. Feyenoord kan hier niks aan doen!

7 juli 2017 om 11:31

@ Capis

Mijn reactie is er een op een verwijderd bericht, vandaar de verwarring. Ik heb het hier niet over de organisatie Feyenoord, maar Feyenoorders die het principiële argument van de Vitesse-supporters afdoen met de dooddoener 'ze komen toch nooit naar hun eigen stadion'.

7 juli 2017 om 11:36

Feyenoord is toch de tegenstander of vergis ik me nu capis? Dan hadden ze als tegenstander dus aan kunnen geven de huidige gang van zaken te betreuren?

7 juli 2017 om 11:51

@orgullo:

haha vandaar! Ja dat is een totaal non argument!

@yatsemaya:
Ja hoor.... Zou je boosheid gewoon tegen de Knvb blijven focusseninplaats ook nog Feyenoord er bij te halen. Die er niks aan kunnen doen, dat dit de opzet is van de beker.

7 juli 2017 om 11:52

@yatsamata

Net zoals Vitesse zich zo ondersteunend heeft opgesteld tov Feyenoord als het gaat om het vergroten van het uitvak omdat de vraag naar kaarten vanuit Rotterdam al vele jaren groter is dan die vanuit Arnhem?

Begrijp me niet verkeerd, jullie hebben recht op véél meer kaarten dan 1200 en de boycot is begrijpelijk (andersom hadden wij het precies hetzelfde gegaan), maar je kan toch niet verwachten dat omdat de KNVB tot deze oplossing komt, dat Feyenoord dan ook maar zegt "dan verkopen wij ook maar 10,000 kaarten"?

7 juli 2017 om 12:33

Het uitvak heeft nou eenmaal een bepaalde capaciteit. En deze gaan we niet aanpassen als ajax, psv, nec of feyenoord langskomen. Geen enkele club doet dat. Dus dit was een rare eis van de feyenoord supporters.

7 juli 2017 om 12:49

JJR12
Vitesse heeft tijdens het competitietreffen het uitvak vergroot. Normaal is het 1000 plaatsen. Voor jullie speciaal 200 extra omdat jullie meer kaarten wilden. Toch alleraardigst van Vitesse. En meer als 1200 gaan er niet in. Snap je het nu. Vitesse heeft toen wel degelijk binnen hun mogelijkheden gehoor gegeven aan de wens van Feyenoord!

7 juli 2017 om 13:22

@jjr12: ik verwacht geen boycot van Feyenoord of minder kaartverkoop, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat het Feyenoord zou sieren als ze in de pers aangeven de huidige gang van zaken te betreuren en het te begrijpen dat Vitesse deze wedstrijd boycot. Iets wat niet al teveel moeite is en hun niets kost. Maar vooralsnog, niets dan stilte vanuit Feyenoord, zoals ze bijvoorbeeld ook deden na de rellen in Nancy of recent in de eigen stad waar ze meteen afstand van dat soort types hadden moeten nemen.

7 juli 2017 om 10:47

Noem eens vijf eredivisieclubs die altijd in een vol stadion spelen? Succes!

Vitesse wint voor het eerst in 125 jaar een prijs, mag daardoor voor het eerst de JC-schaal spelen en krijgen dan maar 1200 kaarten.. Dat is toch van de zotte. Snap de boycot goed, want je wil niet toegeven aan de Knvb, maar die 1200 zullen dan wel de wedstrijd missen die misschien bijna niet meer voor gaat komen.
Verdeling had gewoon 45%/45% moeten zijn (steevast is er toch 10% voor de bobo's). Mocht Vitesse het niet lukken ze te verkopen, kunnen ze die alsnog teruggeven voor een bepaalde datum, waar Feyenoord nog wat extra kan verkopen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Denk overigens ook dat de politiemacht een overdreven reden is, aangezien de laatste 2 bekerfinales waar zowel Feyenoord als Vitesse eenmalig aan meegedaan heeft, uitstekend verlopen is.

7 juli 2017 om 10:50

@banaantje:

Dit was het altijd in de Arena "50/50" maar door gebrek aan intresse omdat het maar een niks zeggende beker is. Was het stadion altijd half leeg, dit probeert de Knvb dus aan te pakken door de kampioen thuis te laten spelen.

Nooit wilde er ook maar iemand naar de JC schaal en nu wil ineens iedereen.... 45/45 gaat Feyenoord niet doen voor de veiligheid. zeker gezien ze zelf thuis spelen.

7 juli 2017 om 11:05

@ Capis,

Klopt. Maar dit zou je toch per wedstrijd moeten bekijken. Het zijn vooral de topploegen die het qua supporters laten afweten. Juist de clubs die zulke wedstrijden misschien maar eenmalig zullen spelen, zullen vrij veel supporters op de been krijgen. Daarnaast moet de Knvb natuurlijk bedenken dat deze wedstrijd altijd in de vakantie tijd zal vallen.

Dus de nieuwe regel vind ik niet perse slecht, maar ik zou hem dusdanig opstellen dat per finale er een goede verdeling te vinden valt in overleg met alle partijen. Is het Feyenoord - Vitesse, maak er 70-30% van. Is het AZ - PEC (kans natuurlijk klein), maak je er eerder 50-50 van. En zo per JC wedstrijd analyseren en in overleg wat een goed geschikt aantal kaarten is, ook omdat je nu wisselt van stadion.

7 juli 2017 om 11:19

Nooit wilde er iemand gaan? Bij de topclubs niet Nee! Die interesseert de jc schaal niets. Ons deed dat wel, nu niet meer door alle gedoe.

7 juli 2017 om 11:22

@banaantje:
Ja tuurlijk is er altijd een betere oplossing. Maar de ideale vind je nooit. Er zullen altijd mensen ontevreden zijn.

Want al was het nu wel weer netjes 50/50 gedaan. Dan zou Vitesse dat nooit vol krijgen. Zo veel zitten er thuis niet eens bij ze. En dan voor een finale is dat nog wel rond te krijgen. Maar voor de JC zeker ook niet.

Om per beker te gaan kijken wie er moeten tegen elkaar is geen beginnen aan. Dan hadden de afgelopenjaren maar meer mensen moeten komen.

Grote nadeel is dat met de nieuwe regel nu net Feyenoord kampioen is. Want wij krijgen nog het stadion voledig vol voor niets zeggende oefenwedstrijden. Was bijv Ajax kampieon hadden ook lang niet al de thuis kaarten weggeweest.

7 juli 2017 om 11:24

@yatsemata:
De Knvb kon toch niet weten dat nu precies Vitesse hem zou winnen!
Want die hadden anders wel 20.000 man in de Arena gekregen? Nee ook niet..

Zat kleine clubs hebben net als de top 3 nooit alles vol gerkegen voor de JC.

7 juli 2017 om 11:38

20000 wellicht niet gezien het in de vakantieperiode is, maar ik durf het best aan om te zeggen dat we de 10000 makkelijk hadden gered voor dit gedoe gezien de bekerfinale en de interesse daarin. Vitesse leeft meer dan mensen denken, alleen kont het er door supportersbeleid niet uit in thuiswedstrijden.

7 juli 2017 om 12:51

@ capis

Hoe kan je nou met drogen ogen beweren dat het rechtvaardig is dat Vitesse maar recht heeft op 2.5% (of 5% bij 2500 kaartjes) van alle kaartjes? Dat is toch van den zotte?

Vitesse vroeg om slechts 8% procent van de totale capaciteit voor een finale wedstrijd. Zeer onrechtvaardig dat de knvb dit heeft geweigerd.

7 juli 2017 om 11:13

Ik meen dat de reden is dat er nog 6 evenementen op het programma staan die dag in Rotterdam. Zodoende dat niet genoeg mankracht opgetrommeld kan worden voor de wedstrijd. De autoriteiten wisten volgens mij pas in April dat de JC schaal in Rotterdam zou worden gespeeld. Dan kun je weinig meer. Ook omdat het vakantieperiode is. Wijs besluit van de SV overigens!

De politie heeft niet genoeg mankracht.. En als er rellen zijn dan zal het meestal van de Feyenoord supporters komen. En dan gaan ze de Vitesse fans benadelen. De KNVB maakt weer eens ergens een potje van zeg...

7 juli 2017 om 10:43

Wat had je dan als oplossing aangedragen? Als er te weinig politie op de been gebracht kan worden, kan je toch niet Feyenoord minder kaarten geven terwijl ze in hun eigen stadion (en dus in de eigen stad) spelen? Het is een beslissing van de lokale driehoek, niet van Feyenoord.

7 juli 2017 om 10:49

Inderdaad, er valt Feyenoord in dit geval niks te verwijten. Alleen 1 ding wil ik nog wel zien. Wat als je volgend jaar Feyenoord Ajax krijgt voor deze pot. In deze nieuwe opzet kan Ajax bv geen 5000 kaarten in de kuip krijgen. De knvb heeft zichzelf ermee in de vingers gesneden.

7 juli 2017 om 11:21

Simpel, gewoon het terugdraaien en nog 1 keer in Amsterdam spelen. Daar had men immers wel se politiecapaciteit gehad...

7 juli 2017 om 11:47

@amoah. Als Feyenoord tegen Ajax zou moeten, dan zou de uitspelende ploeg 0 kaarten krijgen.

7 juli 2017 om 11:50

@yatsemata, Dus het landelijk probleem met te kort aan mankracht bij de politie is er niet in Amsterdam? En de Amsterdamse politie doet niet aan vakantie?

7 juli 2017 om 13:24

Het tekort in Rotterdam schijnt er te zijn omdat op dezelfde dag er nog 6 evenementen zijn. Dus ja, daar zit verschil in aangezien men in Amsterdam al deze wedstrijd ingepland had in de politieplanning.

Volkomen logische actie van de supportersvereniging. Zo'n wedstrijd hoort gewoon even veel supporters van beide clubs te hebben. Overigens weet ik niet wat de reden van de Knvb is geweest voor deze nieuwe opzet. Iemand die dit kan ophelderen?

7 juli 2017 om 10:52

@impulsief:
Kijk even naar de opkomst de afgelopen jaren in de Arena.. Dan snap je de nieuwe opzet direct.
als Ajax zelf geen kampioen of de beker had gewonnen zat het stadion meer danvoor de helft leeg.

Bijv. Als het PSV - Feyenoord was. dan ging er amper iemand naar de beker toe.

7 juli 2017 om 11:22

Doe dat dan per volgend seizoen en niet nu er een club in die finale staat waar deze prijs wel voor telt...

7 juli 2017 om 11:32

@yatsemata:
Ja laten we dit vooral speciaal voor Vitesse een jaar opschuiven.....

Vitesse had ook nooit een halve Arena vol gekregen!dit is gewoon vorig jaar al besloten klaar.

7 juli 2017 om 11:39

Fout, dit is NA de bekerfinale besloten waarin Vitesse medegedeeld kreeg dat ze maar 1200 kaarten kregen ipv constructief overlegd...

Volkomen terecht besluit. Hopelijk brengt dit de Knvb en de lokale driehoek tot inkeer waar ze in vredesnaam nou precies mee bezig zijn. Geef Vitesse 4.000 kaarten, daar hebben ze minimaal het volste recht op.

7 juli 2017 om 12:55

Volkomen terecht inderdaad. 4000 kaarten op een capaciteit van 51000 is echt niet veel. Dat dit niet geaccepteerd kan worden door de lokale driehoek, en dat de knvb dit niet heeft aan zien komen is echt van de zotte.

Prima boycot. Nu het evenement nog kapot maken door een B-team ernaar toe te sturen. Leuk feestje voor de Knvb en haar bobo's. De fans van Feyenoord en Vitesse zijn de dupe. Maar voor de Knvb zijn supporters toch maar figuranten. De bond is al lang niet meer voor clubs, supporters en leden.

Ach, ik heb het idee dat ze ook het Gelredome mijden, dus wat dat betreft is dit net een thuiswedstrijd. Maar goed, het blijft raar wat de Knvb hier doet, al schijnt Vitesse er ook zonder problemen mee akkoord te zijn gegaan. Zo'n finale moet eigenlijk gewoon eerlijk verdeeld zijn qua supporters.

7 juli 2017 om 10:51

Wat een onzin, zitten elke pot iig 16.000 man op de tribune. Dat is de gehele discussie ook niet. Vitesse heeft zich hard gemaakt voor ook de andere clubs in de komende jaren.

7 juli 2017 om 10:52

Ja, maar hadden ze dat niet beter tijdens het overleg kunnen doen? Daar hadden ze echt wat kunnen betekenen.

7 juli 2017 om 11:01

Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben? Vitesse is echt niet zo naïef dat ze meteen 1200 kaarten accepteren. De knvb heeft Vitesse gewoon medegedeeld dat 1200 de maximum aantal kaarten waren. Er is niks overlegd. Het gekke is wel dat andere clubs (buiten de top 3) zich niet achter Vitesse scharen.

7 juli 2017 om 11:09

De notulen schijnen er op na te zijn geplozen en Vitesse heeft nergens ook maar bezwaar over gemaakt. De nieuwe opzet schijnt toen uitgebreid besproken te zijn met de clubs die daar nog kans op maakte (ajax, Feyenoord, Psv, Vitesse en Az). en dit schijnt dus ook ter sprake te zijn gekomen.

Er heeft hierover ook een artikel op deze site gestaan. Ik stap graag op de KNVB-bash-trein, maar ben bang dat we daar nu weinig recht toe hebben.

7 juli 2017 om 11:23

Vitesse heeft al meteen aangegeven meer kaarten te willen. Daarnaast is tijdens het overleg nooit over slechts 1200 kaarten gesproken, enkel over de veranderde locatie. Vitesse heeft dit overigens ook meteen zo naar buiten toe gecorrespondeerd, terwijl juist de KNVB tegenstrijdige teksten naar buiten bracht.

7 juli 2017 om 11:33

Ja, ik kan slechts gissen naar die bespreking. Maar het lijkt me dat als je dit zo doorspreekt dat je dan ook even informeert naar het aantal kaarten dat jij krijgt. Zoiets aannemen lijkt me naïef. Maar goed, neemt niet weg dat Vitesse meer kaarten mag hebben van mij. Alleen is het nu misschien te laat om dat nog goed te regelen?

7 juli 2017 om 11:19

Beetje jammer van de sneer naar de lege plekken in het stadion bij ons. Had van jou wel verwacht dat je wist waarom er 16000 fans in de dome zitten, dus niet vol.

7 juli 2017 om 11:31

Neem het niet te zwaar op, dat was niet de bedoeling. Ik vind het ook een gedrocht van een constructie dit, maar snap niet dat je er nu pas mee komt als Vitesse zijnde.

7 juli 2017 om 18:33

Baardgrasmus, zoek anders ff de toeschouwersaantallen van Feyenoord op in de jaren tachtig en negentig. Die lege plekken staan bij mij ook nog op het netvlies gebrand. Jullie 'Legioen' is ook maar periode afhankelijk. Lees vervolgens ook nog eens de reacties van Vitesse in de media over dat zogenaamde akkoord. Dat was er namelijk nooit over het aantal kaarten.

Heel jammer dat Joost de Wit niet zegt van: zoek het lekker uit KNVB, wij komen niet! Dus regel maar een andere tegenstander

7 juli 2017 om 10:52

Wat ik begrepen is dat Vitesse een boete of punten in aftrek kan krijgen als ze niet komen opdagen. Weer zoiets onzinnigs van de knvb.

7 juli 2017 om 10:54

@amoah:
Ja vreemd dat ze een sanctie hebben als en club niet komt opdagen.......

Heel vreemd van de Knvb inderdaad, anders gaat ieder team die er even geen zin in heeft op een zondag voortaan niet komen...

7 juli 2017 om 10:56

Nee snap ik ook wel maar de JC schaal staat tot los van de competitie lijkt mij.

7 juli 2017 om 11:02

Gewoon boete accepteren! De KNVB interesseert helemaal niks of er wel of geen supporters komen! Kan je beter als club zijnde zeggen van: we komen niet. Daar zal de KNVB eerder van over de zeik zijn

7 juli 2017 om 11:12

@amoah:
Nee is een officiële wedstrijd, net als de competitie.

DE Knvb maakt zich weer lachwekkend voor de zoveelste keer.
JC Schaal gewoon in de Arena zoals altijd.

7 juli 2017 om 11:28

Beste baardgrasmus, Vitesse heeft juist wel vanaf minuut 1 nadat de kaartverdeling bekend werd geklaagd en om meer kaarten gevraagd. Check de media daar nog maar eens over. En dan bedoel ik niet voetbalzone maar serieuze media.

7 juli 2017 om 11:37

Oké, dat heb ik niet vernomen. Dan nog blijf ik me verbazen dat ze zoiets niet tijdens de bespreking hebben opgegooid. Ik bedoel, wat wil je weten bij zo'n overleg? De nieuwe locatie bespreek je, dan kom je toch al heel snel uit bij de kaartverdeling? Zeker omdat dat een van de redenen was voor dit overleg. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets niet besproken is, dan zit je aan tafel met nitwits zou je toch denken? En als de Knvb dit bewust zo heeft willen spelen, wat ik betwijfel, dan nog vind ik dat Vitesse daar op had moeten letten. Als je een speler koopt of verkoopt dan zorg je toch ook dat dat goed geregeld is. Dan laat je de betaling ook niet op toevalligheden of op aannames rusten.

7 juli 2017 om 11:42

Het overleg schijnt nog geen half uur geduurd te hebben, dus zo gek is dat niet. Daarnaast is er een apart overleg aan vooraf gegaan waar enkel de top 3 bij uitgenodigd was.

7 juli 2017 om 11:48

Oké, dat is opmerkelijk, al vind ik nog steeds dat Vitesse nu net doet alsof het enorm gepiepeld is, terwijl ze daar wel aan tafel hebben gezeten. Dan hadden ze dat gesprek langer moeten laten lopen, de kaartverkoop ook bespreken. Uiteindelijk zal elke partij toch aan het einde akkoord moeten gaan lijkt me.

7 juli 2017 om 13:28

Dat is dus waar Vitesse over valt, er was niets om mee akkoord te gaan buiten de verandering van stadion omdat dat niet besproken werd. Qua kaarten werden ze voor een voldongen feit gesteld, zonder overleg of mogelijkheid tot protest. Of denk je echt dat de KNVB wel akkoord was gegaan als Vitesse harde eisen had gesteld? Dat kan de KNVB echt niets schelen, dan leggen ze Vitesse liever een extra straf op...

Johan Cruyf schaal zou een zelfde ambiance moeten hebben als de bekerfinale. Door raar beleid is het nu een oefenwedstrijd geworden...hoe maak je de opening vna het seizoen kapot....nou zo dus.

7 juli 2017 om 12:49

Omdat de kampioen het thuisvoordeel krijgt en omdat de kampioen over het algemeen de sterkste van de twee is, wordt de JC-schaal een seizoensopening waarin de bekerwinnaar even lekker een pak op de broek krijgt. Wellicht een goed moment om dit gedrocht dan maar af te schaffen na 5 augustus van dit jaar.

DIT was voor het seizoen begon, en de KNVB met die nieuwe JC opzet kwam al bekend bij de clubs......

Het laatste besluit aangaande de supercup zou met 5 clubs besproken zijn. Waarom niet met alle clubs? En waarom moet die wedstrijd in de Kuip gespeeld worden? Een goedmakertje omdat Oranje liever in de Arena speelt? Laat ik t dan niet over de kaartverdeling hebben. 50000 kaarten, slechts 1200-2500 voor de bekerwinnaar? ofwel 2,5-5? Zie er geen enkele rechtvaardige verdeling in..... Sorry Knvb, sportiviteit is bij jullie wel erg ver uit t zicht geraakt.

Vitesse was niet akkoord met de kaarten verdeling eerst dat is gelul vd knvb weer om een fout goed te praten dat het daar zon zooi is.

Werkelijk stuitend dat die Decoussaux dan vervolgens reageert dat ze op korte termijn gaan evalueren en mogelijk willen maken 4 a 5000 man bij de volgende editie toe te laten. Dan beaam je zelf al dat je compleet de mist in bent gegaan door eenzijdig adhoc beleid gemaakt te hebben. Want ja, er is overlegd over het thuisvoordeel, maar nee, er is nooit overlegd over het totaal aantal toe te wijzen kaarten.

Het zou de knvb sieren als ze ook eens zo flink zouden zijn om toe te geven dat er fouten zijn gemaakt in de procedure. Niet eens excuses nog, maar gewoon beamen dat het allemaal niet zo lekker loopt. Maar ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd daar en durven niet te leren van gemaakte fouten, eng boeltje hoor.

Is een gebrek aan mankracht werkelijk het argument? Sinds de vorming van de Nationale Politie is een gebrek aan mankracht nauwelijks voorstelbaar. Je kan als burgemeester van tevoren voldoende politieagenten oproepen.

7 juli 2017 om 11:56

@mexicanooo. Ik hoop dat je dit cynisch bedoelt. Sinds de Nationale politie is er juist een groot te kort. Agenten draaien overuren, kunnen deze niet meer compenseren en nu in vakantietijd moet je ze gewoon oproepen.

7 juli 2017 om 12:33

@calafellspanje...: dat komt door de hervormingen die ermee gepaard gaan. Naast het instellen van een Nationale Politie (waardoor we een landelijke politie hebben gekregen) dachten ze te kunnen bezuinigen op de politie. Of ik het daarmee eens ben laat ik in het midden; de reorganisatie is nog niet afgelopen.

Wat jij zegt is trouwens al tijden zo. De politie roept al jaren (dus zelfs voor 2013) dat ze onderbezet is. Let wel: het gaat dan om blauw op straat. Zie bijvoorbeeld het bericht van 15 september 2006 in de Trouw over de onderbezetting bij de politie in Gouda.

Feit blijft dat je 'gewoon' politie kunt oproepen uit alle hoeken van het land. Waarom daar dan geen gebruik van maken?

Ik weet een goede plek voor de Johan Cruijff Schaal: De Johan Cruijff Arena!! Met 50-50 bezoekersaantallen van de strijdende clubs!

7 juli 2017 om 12:01

@myvision. Dat werkt dus niet. Die 50-50 aantallen zijn vrijwel nooit op de JC schaal afgekomen.
Ajax wordt, als ik alle kenners goed begrijp, de komende jaren kampioen . Dus wordt de JC schaal gewoon in de Arena gespeeld. Hier zal de Knvb op gezinspeeld hebben, want dan is het gewoon een thuiswedstrijd geworden.
Iedereen weet dat Feyenoord 1x in de 18 jaar kampioen wordt, jammer dat die het nu net op hun bordje krijgt.

7 juli 2017 om 12:13

Dit seizoen dus helaas nog niet mogelijk, daar de Johan Cruijff Arena nog niet bestaat. Misschien volgend seizoen? En gaat de Johan Cruijff Schaal dan dezelfde sponsor krijgen als het stadion?

Van mij had de Knvb overigens met de locatiewijziging ook meteen de naam van de trofee mogen veranderen. Ik heb nooit het idee gehad dat Cruijff zich maar enigszins verbonden voelde met de wedstrijd om de Nederlandse supercup en bijbehorende trofee.

volkomen terecht besluit. daarnaast gaat de Knvb volgens jaar WEL meer kaarten beschikbaar stellen. De Vitesse supporters worden dus dubbel benadeeld. volkomen belachelijk maakt de Knvb zich hier!
daarnaast hadden ze natuurdlijk de bekerwinnaar beter het thuisrecht kunnen geven. nu speelt de kampioen (dus meesttal de grote 3) altijd thuis en heeft dus swz thuisvoordeel terwijl daarnaast de prijs voor de top 3 minder interessant is. geef de vaak kleinere club (bekerwinnaar) gewoon het thuisvoordeel. krijg je spannendere wedstrijden van

Dit begint op een uitgelopen irritatie te lijken.
Eerst wilt Vitesse weinig Feyenoord fans in het Gelre Done van wege het kampioenschap.
Feyenoord supporters gaan in de Vitesse vakken zitten.
Nu in de kuip komen er amper Vitesse supporters door een domme regeling van de KNVB. En dan laten ze er nog minder gaan, zo straf je je eigen supporters...

7 juli 2017 om 13:07

Even goed lezen. Het is de supportersvereniging die dit heeft besloten. En over die wedstrijd in de gelredoom: is het ooit eerder voorgekomen in de reguliere competitie dat het uitvak vergroot werd voor het bezoekende team? Nee, want dan zou je het uitvak ook moeten vergroten als ajax, psv of nec langskomt. Anders is het competitievervalsing.

Waarom is er niet gekozen voor een oplossing zoals in Spanje? Twee wedstrijden. 1 in het stadion van de landskampioen en 1 in het stadion van de bekerwinnaar.
Beide teams hebben voorlopig geen Europese verplichtingen en kunnen zo wel alvast "wennen" aan de Europese regels van een uit en thuiswedstrijd in het geval dat ze overwinteren in Europa.
Zoals het nu is met de uitkaartjes, is het inderdaad nogal oneerlijk. Vooral in vergelijking met voorgaande jaren dat de wedstrijd in een neutraal stadion gespeeld werd met een gelijk aantal mogelijke kaartjes voor elke club.

Geef de supporters van Vitesse groot gelijk. Weer erg slecht geregeld van de KNVB. Hoeveel thuisvoordeel moet je de kampioen geven? Je kunt de wedstrijd op papier wel af doen zo.

Nu veiligheid de reden is dat er zo weinig Vitesse supporters kunnen komen. Zou de Knvb de wedstrijd ook kunnen verplaatsten naar een later tijdstip.
Wordt de wedstrijd altijd in hetzelfde stadion gespeeld, kan de driehoek hier rekening mee houden. Dit seizoen was de kampioen pas de laatste wedstrijd bekend.
Dit had (zeker volgens de kenners) zeker ook Ajax kunnen zijn. Dat lag het probleem dus daar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren