Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wonderkind van FC Porto verrast met transfer naar Championship’

Laatste update:

Rúben Diogo da Silva Neves lijkt voor een bijzondere transfer te staan. De twintigjarige middenvelder wordt tot een van de grootste talenten gerekend, maar speelt volgens TVI24 volgend seizoen slechts in de Championship. Neves zou namelijk op weg zijn van FC Porto naar de Wolverhampton Wanderers.

De club van trainer Nuno Santo betaalt naar verluidt twintig miljoen euro voor Neves en FC Porto is van zins om met die transfersom akkoord te gaan omdat men snel geld nodig heeft om de Financial Fair Play-doelstellingen te kunnen halen. Os Dragões moeten deze zomer in totaal zestig miljoen ophalen met uitgaande transfers.

Neves heeft een gelimiteerde transfersom van veertig miljoen in zijn tot medio 2019 doorlopende contract staan, maar Porto neemt dus met minder genoegen. De tweevoudig A-international wordt ook genoemd bij Chelsea en Liverpool, maar zoals het er nu naar uitziet, lijkt Wolverhampton Wanderers de beste papieren te hebben.

Denk jij dat deze transfer doorgaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is geen wonderkind. Het was een groot talent die zijn belofte niet wist in te lossen.

30 juni 2017 om 23:19

Heb je gelijk in. Maar alsnog een hele merkwaardige stap als hij daarheen gaat.

30 juni 2017 om 23:21

Is nog 20 he..

30 juni 2017 om 23:51

Inderdaad, hij kan er beter gelijk mee stoppen en iets anders doen, carriere zit er toch al zo goed als op, zal nooit meer iets worden, 20 is immers het nieuwe 35, finito.

30 juni 2017 om 23:59

Wat een bittere reactie. Het label wonderkind en supertalent wordt iets te snel gehanteerd.

1 juli 2017 om 07:35

Sarcasme maat

1 juli 2017 om 14:28

Haha was maar een grapje makker, ik vind nu eenmaal niet dat je van een 20-jarige kunt zeggen dat hij zijn belofte niet wist in te lossen, tijd zat.

1 juli 2017 om 00:31

Zijn belofte niet wist in te lossen? Gozer hij is 20, dat is even als bijvoorbeeld Nouri. Zullen we die ook maar meteen afschrijven dan?

1 juli 2017 om 08:43

Hij is net 20 man. Heeft nog een heel voetballeven voor zich..

1 juli 2017 om 12:34

Ik spreek jou over 5 jaar en dan ben ik benieuwd naar jou mening.

Hier valt toch niet meer mee te concurreren. Dit is gewoon het Engelse equivalent van Telstar... het wordt echt tijd voor financiele regels die voor heel Europa gelden.

30 juni 2017 om 23:38

Meen je dit serieus? Wolves is een voormalige Uefa cup finalist, meervoudig landskampioen en Fa cup winnaar. Veel clubs in de Premier League komen meer in de buurt van Telstar

30 juni 2017 om 23:51

Volgens mij meent hij dit serieus ja. Er zijn meer clubs die in het verleden goed presteerde, maar heden ten dage amateur voetbal spelen (bedoel geen Wolverhampton). Resultaten uit het verleden heb je weinig aan

1 juli 2017 om 01:50

Ja wat heeft het verleden hier nu mee te maken? Ze spelen onderhand Championsship en geen BPL. Het is ronduit lachwekkend dat die spelers ook naar dat niveau gaan.

Af en toe heb je gelijk over traditie van clubs maar je moet niet te ver doorslaan. Deze man kan gewoon bij een top 4 ploeg spelen maar gaat voor het geld 4 niveaus lager spelen

30 juni 2017 om 23:38

Financiële regels? Wat stel je je daar bij voor? Clubs uit Engeland krijgen nu eenmaal veel meer geld uit televisiegelden en rechten, sponsors en rijke eigenaren. De Championship is gewoon een grote competitie waar ook goede spelers voetballen en clubs met grote historie die graag willen terugkeren naar de Premier League.

1 juli 2017 om 15:10

Wat ik voorstel is gewoon dat clubs zelfstandig hun hoofd boven water moeten kunnen houden. Door rijke oliesjeiks valt niet alleen de concurrentie weg, maar ontstaat er ook een enorme inflatie waardoor de concurrentie nog meer wegvalt. Hetzelfde geldt voor gemeentes en overheden die in het ene land wel de clubs financieel gezond houden en in de andere niet.
Een salarisplafond om mee te beginnen in combinatie met de regel van maximaal 4 buitenlanders. Dan worden overige competities ook sterker en stopt kinderhandel, maar wordt er mee geinvesteerd in opleiding. Dit komt het niveau op de WK's en EK's weer ten goede.

Ik weet dat het allemaal vergezocht is en dat er Europese regels gelden die dit in de weg staan. Maar er moet ergens een focus op komen. Want dit slaat gewoon echt nergens meer op.

30 juni 2017 om 23:51

Als ze dat geld gewoon binnen krijgen dan mogen ze dat toch gewoon uitgeven? Ik snap niet zo goed wat daar dan het probleem mee is? Omdat wij in Nederland nou ook al de concurrentie met de Championship aan het verliezen zijn? Ik bedoel de Ncaa in Amerika is ook van een totaal ander niveau van onze Nederlandse basketbal competitie.

ON: Verrassende transfer. Wolven heeft nu met Cavaleiro, Helder Costa en Neves 3 grote talenten uit Portugal in z'n selectie. Verder ook gewoon een prima team, onbegrijpelijk dat ze afgelopen jaar zo laag zijn geëindigd.

1 juli 2017 om 00:11

Het beste van 2 kwaden kerel.

Engelse clubs krijgen zoveel binnen dat ze dit kunnen uitgeven. Is dat eerlijk? Mwuah daar valt over te discussieren. Maar nu staat het elke club tenminste vrij om zelf hun eigen geld uit te geven zoals ze dat zelf willen. Dat is beter dan een systeem waarin iemand voor jou bepaald wat je wel en niet mag uitgeven, dat is pas oneerlijk.

Ik vind het ook oneerlijk dat anderen met een zilvere lepel in de mond geboren worden, op de 18e verjaardag een sportwagen krijgen en zonder wat te doen in papa's bedrijf in kunnen stappen terwijl ik moet studeren en werken om wat van m'n leven te maken.

En zo zullen jongeren uit Afrika of delen van Azie weer met een jaloerse blik naar mij kijken.

Zo werkt de wereld nou eenmaal. Je hoort ADO ook niet klagen dat ze financieel niet kunnen concurreren met Ajax

1 juli 2017 om 01:21

Hoezo zou het niet eerlijk zijn dat Engelse clubs zoveel binnen krijgen? Grootste deel van de inkomsten komt uit tv rechten. De Engelse competities worden vaker bekeken dan andere dus dan is het begrijpelijk dat tv inkomen ook veel hoger liggen.

1 juli 2017 om 11:18

De enige reden dat er zoveel mensen kijken is alle buitenlandse topspelers die voor veel geld worden binnengehaald. Zonder de tv-inkomsten zouden die niet kunnen worden gehaald en niemand die gaat kijken voor de Engelse 'sterren'.

1 juli 2017 om 02:40

Je maakt een grap? Wolves is een grotere club dan bv crystal palace. Ze horen dan ook gewoon in de bpl thuis.
Daarnaast zou Wolves kampioen worden in Nederland, of in elk geval mee strijden om de titel. Dus kom niet aan met telstar.
Je hebt duidelijk meer verstand van voebal nodig.

1 juli 2017 om 10:14

Je zegt dat hij meer verstand van voetbal moet hebben en zegt in dezelfde opmerking dat Wolverhampton kampioen zou worden in Nederland. Qua niveau van het voetbalelftal heeft hij een punt. Ze zaten niet al te lang geleden nog in de League One. Het is een rare stap voor Ruben Neves.

Wat?! Een club uit tweede klasse die 20 miljoen kan aftikken en daarmee toch een groot talent zou vastleggen. Het moet niet gekker worden voor mij..

Milan, haal deze vent dan ook nog ff. Enorm talent. En 20 miljoen is prima dezer dagen!. Dan heb je een prima middenveld met Bonaventura Neves en Kessie! + een goede connectie met Andre Silva

30 juni 2017 om 23:49

Nee, dit moet niet het niveau zijn wat Milan moet nastreven. Een jongen die bij porto niet eens een basis plaats kan veroveren

1 juli 2017 om 01:53

Maar nog steeds maar 20 is en een label als supertalent had.

1 juli 2017 om 13:17

Ken je Altidore nog, grootste Amerikaanse talent. De nieuwe Pele. Heeft ook zeer veel clubs versleten, omdat verwacht werd dat zijn talent eruit zou komen tot zijn 26e toe.... Dus nog maar 20 en gold als talent is iemand labelen en niet beoordelen, dat klopt.

1 juli 2017 om 13:19

Sorry, niet Altidore, maar Freddy Adu bedoel ik

Niet om mezelf op de schouder te kloppen of zo maar ik zei 3 jaar geleden al dat het waanzin was dat Porto een bod van 35 mio van Chelsea niet accepteerde. Hij was talentvol en ontwikkelde zich goed maar de enige reden dat hij zoveel waard was was omdat hij op dat moment net doorbrak, uitzonderlijk jong was, enkele wedstrijden de aanvoerdersband mocht dragen en dat maakte hem toevallig heel 'hot' op dat moment. Ik zei toen ook dat ook al ontwikkeld hij zich prima de kans dat hij dat bedrag weer waard zou zijn de komende 3-4 seizoenen enorm klein was. Omdat de waarde niet enkel bepaald wordt door hun kwaliteiten maar ook door hoevaak ze op dat moment in het nieuws komen en hoezeer ze op dat moment opgehemeld worden. Om dat bedrag terug te bereiken moest hij op z'n 20 of 21 weer net geluk hebben met enkele hele goede prestaties in de cl om op te vallen zodat de Engelse clubs nog eens langskwamen.

Hetzelfde nu met Dolberg en Suarez. Als een club 25-30 miljoen biedt deze zomer moet je dar gewoon aanvaarden. De kans dat er nog eens zo'n bedrag voorbij komt is miniem, ook al ontwikkelen ze zich prima. Spelers zijn nooit meer waard in verhouding met hun kwaliteiten dan op het moment dat ze net het grote podium bestormen

30 juni 2017 om 23:38

Soms gaat het sportieve boven het financiële. Ajax hoeft niet perse te verkopen en heeft pas net 1 seizoen genoten van Dolberg en Sanchez (bij jou Suarez?). Dan maar over een jaar genoegen nemen met een iets minder hoog bedrag.

30 juni 2017 om 23:47

Ja Sanchez natuurlijk. Zat nog even met Denis Suarez in het hoofd na de finale net.

Natuurlijk, daar kan ik inkomen. Maar het bedrag weigeren omdat het te weinig is en je hoger verwacht zoals ik hier soms lees is toch echt van de zotte

30 juni 2017 om 23:44

Wat een onzin, Dolberg is nu 20/30 waard.
Maar ik weet zeker, als Ajax de Champions League haalt (geplaatste status) grote kans op.

Dat Dolberg tegen grote clubs gaat scoren en dan gaat zijn waarde omhoog ook bij interlands en goals zal zijn waarde stijgen.

Iemand als de Ligt die word elk jaar meer waard.. (hij word beter als Sanchez, is voetballend en opbouwd nu al beter)

20/30 miljoen voor één van deze is veel te weinig, je moet naar rendement kijken en normale progressie.

Sanchez is nu de man, maar normale ontwikkeling zal hij volgend jaar een vrij identiek seizoen draaien (het maakt niet uit of Ajax hem nu of volgend seizoen verkoopt qua waarde)
Sanchez speelt wel in het teambelang een grote rol (meer kans op de Champions League)

30 juni 2017 om 23:59

Tuurlijk, want Ajax heeft de voorbije jaren geen grote talenten gehad? Hoe vaak vertrekt er eentje voor 30 miljoen of meer? Voor paniekaankoop Millik was dat al geleden van Sneijder of zo, in die tijd stelde Ajax nog veel meer voor in Europa, was de Nederlandse competitie sterker en was het financiele gat met de top nog kleiner.

Heeft Eriksen teleurgesteld? Nee toch? Die heeft zich prima ontwikkeld, maar heeft toch slechts 13-14 mio opgebracht. Terwijl hij een tijd eerder nog veel meer waard was voor Engelse clubs, omdat hij toen 'nieuwer' was.

Sanchez is die 20/30 miljoen heus niet enkel waard vanwege zijn prestaties hoor. Zijn leeftijd is daar een erg grote factor in, net als het feit dat hij nieuw is, dat trekt altijd aan. Je zegt dat hij volgend seizoen een identiek seizoen draait? Ten eerste geloof ik dat persoonlijk niet, maar zelfs al is dat wel zo, dan zakt zijn waarde met 20-25procent. Waarom? Omdat hij niet meer opvalt terwijl dat nu wel het geval is omdat hij een onbekende naam is, en omdat hij weer een jaar ouder is. Is dat logisch? Nee helemaal niet, maar zo gaat het elke keer weer. Het enige wat je moet doen is kijken

Nee kerel, ze worden niet meer meer waard dan 30-35 miljoen. Zo lang de Nederlandse competitie zo slecht blijft gaat geen enkele club meer dan dat betalen. Ze zijn dit seizoen doorgebroken, hebben zich Europees getoond en zijn nog ontzettend jong. De kans dat ze de komende seizoenen meer waard zijn, of zelfs hetzelfde, is erg klein. Niet zo vanuit je gevoel reageren, kijk naar andere spelers en andere transfers

Dit gaat echt helemaal nergens meer over mocht dit kloppen. Van Porto naar Wolverhampton als supertalent? Mijn god, dan kun je denk ik letterlijk 1001 betere opties verzinnen.

30 juni 2017 om 23:54

Alsof zoveel van die clubjes in de Premier League zoveel voorstellen... Enkel de competitie is beter

30 juni 2017 om 23:56

Wolves heeft een Portugese trainer en meerdere Portugese spelers. En het is niet dat Wolves zomaar een clubje van niets is, het is een hele oude club met een fatsoenlijk stadion, en een fatsoenlijke geschiedenis, en ik denk dat ze binnen drie jaar weer in de PL gaan staan. Vorig jaar Helder Costa van Benfica en Ivan Cavaleiro van Monaco gehaald voor samen zo'n 25 miljoen, niet verkeerd zou ik zo zeggen.

1 juli 2017 om 00:00

Gelukkig weet er iemand hier nog wat van voetbal maar je hebt gelijk ik denk ook dat ze binnen maximaal drie jaar gepromoveerd zijn en misschien zelfs al dit jaar. Zeker als ze spelers van het kaliber Neves blijven halen😀

1 juli 2017 om 00:07

Dat is mij allemaal bekend, maar sportief gezien is dit absoluut geen stap vooruit. Kun je het nog zo mooi maken, maar dat verandert er weinig aan.

Straks krijgen we nog Vilhena en Dolberg die naar Bristol City gaan.

1 juli 2017 om 00:45

Vilhena is een harde werker. Hij zou inderdaad van toegevoegde waarde kunnen zijn in de championship

1 juli 2017 om 13:11

Bristol city is een slechte keuze maar een reading bijv. Zou een goede stap zijn hoor. Die zouden dan promoveren naar de epl. Championship is zelfde niveau of misschien zelfs hoger dan de eredivisie.

Lol mensen doen hier echt alsof Wolves niks voorstelt... Oke ze spelen in de Championship maar betekend dat gelijk dat ze niks voorstellen?! Wolverhampton is gewoon een 3 voudig landskampioen, meervoudig Fa cup winnaar en Uefa Cup finalist. Ze zijn groter dan veel Premier League clubjes, maar dat weten veel mensen hier volgens mij niet... Ik zou igv blij zijn mocht Neves komen als Wolves fan. Zou een groot voordeel zijn in de strijd om promotie

30 juni 2017 om 23:51

Hier ben je weer hoor, word je niet moe van jezelf soms?

Antwerp is een van de grootste clubs van Belgie. Ga je liever voor hen spelen dan voor Brugge? Tjonge jonge, heeft Neves lekker veel aan dat Wolves in een ver verleden wat voorstelde. Voor de speler geldt het hier en nu, en niets anders. Geef mij dan maar een club die gisteren is opgericht maar wel in de bpl of zelfs in Europa speelt...

Ze zijn niet groter dan veel 'premier League clubjes', ze hebben meer historie. Jij doet altijd alsof je prijzenkast en de roem uit het verleden de enige graadmeter is wanneer we over de grootte van een club spreken. Nou zo werkt het niet, dan zaten jongens als De Bruyne, Aguero, Cavani en Verratti immers bij Ajax

30 juni 2017 om 23:59

Wolves heeft de potentie om binnen 3 jaar terug in de PL te staan, zeker als ze zo bezig blijven op de transfermarkt. En vergeet niet dat Wolves niet verkeerd betaald. Ze zijn vorig jaar overgenomen door een nieuwe eigenaar, die vorig jaar 36 miljoen aan transfers heeft uitgegeven.

1 juli 2017 om 00:05

Natuurlijk. Maar naar een club die nu bpl speelt of naar een club die de potentie heeft om dat over 3 jaar weer te doen? Dan is de keuze snel gemaakt toch?

Ik denk overigens niet dat je tegenwoordig een Engelse club kan vinden die slecht betaald

1 juli 2017 om 00:14

Natuurlijk is een grote club een club met veel historie. Je kan clubs zoals Crystal Palace, Watford, Bournemouth etc clubs met amper historie toch geen grote clubs noemen, kom op zeg.

1 juli 2017 om 00:27

Ga je City ook geen grote club noemen? Of Psg? Maar Wolves wel?

Historie kan meetellen. Maar het is niet de enige graadmeter, noch de belangrijkste. De 3 belangrijkste zijn de positie op de ranglijst (natuurlijk niet na 1 seizoen, dan heb ik het over een constante prestatie over een langere periode), de bankrekening, en de aanhang. Historie en prijzenkast komen daarna.

Je noemt hier 3 clubs die in jouw ogen minder groot zijn dan Wolves. Ik geef je op een briefje dat als eender welke van die 3 clubs zich ook had gemeld bij Porto en eenzelfde bod op tafel had gelegd dat Neves zelfs niet aan Wolves gedacht had. Waarom zou ie? Waarom zou je in het buitenland voor een 2e klasser gaan spelen als een eerste klasser je ook wil en net zoveel betaald? Nou woepiedoe, die 2e klasser heeft wat betekend in de jaren '40 en '50. Denk je echt dat ook maar iemand daar om maalt op dat punt? Nee zo werkt het niet vent.

1 juli 2017 om 01:52

Niks met potentie te maken, its all about the money

1 juli 2017 om 00:09

Dit soort historiek is allemaal geweldig, maar zo kunnen we nog transfers naar Notts County of Pro Vercelli gaan goedpraten. Uiteindelijk moet je toch realistisch kijken naar waar een club momenteel staat.

1 juli 2017 om 08:24

Allemaal leuk en aardig, maar vorig jaar kocht Wolverhampton nog Paul Gladon van Heracles Almelo... Ik zie een 'grote club' niet echt zo'n aankoop doen...

1 juli 2017 om 10:24

Weet je wat mensen zien als ze kijken naar Wolverhampton? 15e plek vorig seizoen. Strijden tegen degradatie vorig seizoen. Spelende in de League One vier jaar geleden. En ze hebben veel geld.

Als ze zouden meestrijden om promotie, dan zou dat een verrassing zijn.

Niemand boeit het wat ze hebben bereikt in een tijd waarin Michael Jackson nog zwart was.

Binnen paar jaar is zelfs 2e league in Engeland de nederlande en portugese competitie voorbij. Gaat om inkomsten dus niks aan te doen behalve slim inkopen en te duur verkopen!

Goed gedaan van Wolves. Die zijn snel weer terug waar ze horen, op een stabiele plek in de premier league!

1 juli 2017 om 10:33

Waar ze horen? Sinds de jaren 80 heeft Wolves grotendeels in lagere divisies gespeeld, zelfs een paar jaar in de 4e klasse gezeten, dus bijna naar de amateurs. Mijn pa was niet eens geboren toen Wolves zo stabiel was. Als het zo lang geleden is, kunnen we dan echt nog spreken over een plek waar ze thuis horen? Ook al is dat hele "thuishoren" gedoe een niet bestaand principe.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren