Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Boer zit Feyenoord dwars om handtekening Van Persie'

Laatste update:

Robin van Persie keert mogelijk terug naar de Premier League. De 33-jarige spits van Fenerbahçe staat volgens de Daily Mirror in de belangstelling van Crystal Palace. Frank de Boer zou de ex-spits van onder meer Arsenal en Manchester United aan zijn selectie willen toevoegen. De twee werkten eerder samen bij het Nederlands elftal, toen De Boer nog de rechterhand was van Bert van Marwijk.

Het contract van Van Persie in Istanbul loopt door tot medio 2018. Ook Feyenoord heeft een oogje op de Nederlander, maar wanneer de spits voor een terugkeer naar Rotterdam kiest, zal hij een groot deel van zijn salaris moeten inleveren. Bij Crystal Palace zou hij een salaris kunnen ontvangen dat meer in de buurt komt van wat hij bij Fenerbahçe verdient. Mocht Van Persie vertrekken uit Turkije, dan wil Fener Seydou Doumbia aantrekken om zijn plek op te vullen.

Van Persie stond tussen 2004 en 2012 onder contract bij Arsenal, waarna hij tot 2015 voor Manchester United speelde. Twee jaar geleden vertrok hij naar Fenerbahçe. Daar kwam hij vorig seizoen tot 24 competitiewedstrijden, waarin hij 9 keer trefzeker was.

Waar speelt Robin van Persie volgend seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 juni 2017 om 14:25

Omdat hij het niveau bij een topclub niet aan zou kunnen in Turkije, zou hij ook het niveau van een degradatieclub (of iets in die trand) in Engeland niet aankunnen? Wat overschatten mensen de PL toch altijd.

Ik zie hem trouwens liever met Feyenoord in de CL spelen.

29 juni 2017 om 14:31

Heeft niets met overschatten te maken. De Turkse competitie is gewoon een minder sterke competitie dan de Premier League.

Als van Persie het daar bij een topclub die in de meeste wedstrijden de bovenliggende partij is al lastig heeft, wat kan hij dan nog presteren in een sterkere competitie bij een club die vaak de onderliggende partij is?

De competitie is daarnaast fysiek ook zwaarder, wat ook niet ten goede van de redelijk fragiele van Persie komt.

Uiteindelijk maak jij een veel voorkomende fout door te redeneren dat Fenerbahce wellicht wel een betere club is dan Crystal Palace. Het gaat echter niet alleen om de club waar bij je speelt, maar vooral om de tegenstand die je in een competitie tegen gaat komen.

29 juni 2017 om 15:28

En waarom zou hij niet in Engeland, bij Palace, van waarde kunnen zijn dan? Heeft het in BPL anders heel goed gedaan en er zijn ook veel voorbeelden van spelers die bij een mindere club beter spelen dan bij een grote club, die vaak de bovenliggende partij is.. Bijvoorbeeld Benteke. Hij liep bij Aston Villa 1 op 2.
Bij Liverpool 1 op 3.
Bij Palace nu weer 1 op 2.. Dus een betere club is niet altijd beter voor desbetreffende speler.

29 juni 2017 om 15:56

Ik maak helemaal geen veelvoorkomende fout. Ik doe zelf namelijk geen aannames als dat jij doet: hoe weet je dat RvP niet presteert als hij bij een vaak onderliggende partij speelt? Daarbij hoeft een spits van een degredatieclub ook niet per sé iedere wedstrijd te scoren. En RvP is een oud-wereldster.

Ik blijf bij mijn punt dat die competitie overgewaardeerd is. Oud-eredivisietoppers presteren er vrijwel altijd, nadat wij hier met zijn allen gaan zeggen dat ze het niveau niet aankunnen. Lariekoek.

29 juni 2017 om 15:57

Ik zeg zeker niet dat hij niet van waarde zou kunnen zijn. Echter kan je daar naar mijn mening wel vraagtekens bij plaatsen.

In zijn 11 seizoenen Premier League heeft hij slechts in 4 seizoenen meer dan 2000 minuten gemaakt. Afgelopen seizoen bij Fenerbahce was het geen groot succes. Ook Europees heeft hij het bij Fenerbahce gewoon op zijn best matig gedaan.

De beste man is bij de start van komend seizoen 34 jaar. Voor een speler die zijn hele carriere al geplaagd is door blessures is dat gewoon oud. Hij zal er niet fitter op worden en de hersteltijd wordt steeds langer. Daarnaast vangt de beste man naar mijn idee ook nog een flink salaris.

Je kan je dan afvragen of Palace wel aan van Persie moet beginnen. Hij zal qua salaris duur zijn, qua fysieke gesteldheid en leeftijd is het gewoon een groot risico en nog belangrijker, met Benteke hebben ze gewoon al een uitstekende spits. Ze kunnen hun aandacht beter op andere posities richten.

Ook al lijken de bomen in de Premier League tot de hemel te groeien, een club als Palace dient toch altijd wel verstandig met hun centen om te gaan. Ik vind de nadelen en risico's niet opwegen tegen de eventuele pluspunten.

29 juni 2017 om 16:07

Precies, maar dit alles is iets anders dan het niveau niet aankunnen zoals hierboven wordt gezegd. En dan vind ik dat de PL eens te meer wordt overschat.

Nogmaals, ik denk dat RvP er juist verstandig aan doet om Feyenoord te helpen in de CL. Hij hoeft dan niet wekelijks op topniveau te spelen, hij kan zich echt focussen op het Europese aspect en de toppers in de Eredivisie. En hij laat zijn kop als vedette toch nog even goed zien!

Hij zal voor dit alles natuurlijk wel iets meer moeten inleveren dan wanneer hij naar bijvoorbeeld de PL zou gaan. Ben erg benieuwd!

29 juni 2017 om 16:17

Nou ik denk juist dat het een goede keuze is van de boer om hem aan te trekken. Ze kennnen elkaar, kunnen in de zelfde taal communiceren en laten we wel wezen. Van Persie kan er zomaar 15 in knallen. En dat jonge grut wat Palace de kans wilt geven daar kan RvP ook een aandeel in hebben.
Zijn techniek is hij niet verloren. En wanneer je hem op waarde schat en vooral op de juiste manier gebruikt kan het zomaar een succes zijn.
Blijkbaar is bij jou het glas half leeg. Je speculeert er op los want je hebt werkelijk geen idee wat zijn salaris gaat worden. Misschien is hij heel blij met deze kans en doet hij met alle liefde water bij de wijn. Zodat het glas half vol is dan half leeg 😉

29 juni 2017 om 16:40

Ik denk dat RVP juist wel aardig tot zijn recht komt in een counterploeg. Dan heb je juist meer ruimte. Maar of hij het fysiek nog aan kan betwijfel ik ook, dan is spelen tegen verdedigers uit de PL wel heel wat anders dan tegen die van de Turkse competitie of EL. Mits fit zou hij echt nog wel van waarde kunnen zijn, maar aan die fitheid twijfel ik ook wel.

29 juni 2017 om 16:46

@djoowey,

Gelukkig zijn zaken als 'hij kan er zomaar 15 in schieten', 'dat jonge grut, daar kan van Persie een aandeel in hebben', 'het kan zomaar een succes zijn', 'misschien is hij blij met deze kans en doet hij met alle liefde water bij de wijn' allemaal geen pure speculatie.

Ik heb inderdaad geen idee wat zijn salaris hij eventueel zou verlangen, maar hij verdient 5 miljoen bij Fenerbahce (volgens de berichtgeving bij zijn overstap). Het is mijn persoonlijke verwachting dat hij niet ineens met de helft genoegen gaat nemen als een club uit de 'money league' interesse in zijn diensten heeft. Daar kan ik naast zitten, maar ik denk toch dat mijn verwachting heel aannemelijk is.

Dat, in combinatie met de andere zaken die ik uitgebreid uit heb gelegd, maakt het voor een club als Palace naar mijn mening een erg groot risico. En dat dus voor een positie waar hun beste en duurste speler al speelt.

29 juni 2017 om 14:44

Kan je ook uitleggen waarom hij het niveau niet aan kan volgens jou? Pikt regelmatig zijn doelpuntje mee zonder een fatsoenlijke aangever op 10. En dan speelt ie niet eens alle wedstrijden door blessures. Dus naar mijn mening doet hij het toch goed en is bij Fener een absolute meerwaarde. Van Persie is juist een van de weinigen bij Fener die het niveau juist aan kunnen.

29 juni 2017 om 15:24

Je zegt het al, hij speelt niet alle wedstrijden door blessures. Dan moet ie vooral niet tegen Shawcrossen en Zoumas gaan voetballen, want dan is hij waarschijnlijk zeker 3/4 seizoen geblesseerd. Ook al kan hij intellectueel gezien het niveau natuurlijk aan, fysiek kan hij dat een aantal jaar niet meer.

29 juni 2017 om 16:15

Robben is ook vaker geblesseerd dan hem lief is. Toch kan hij aardig meekomen op een hoog niveau. Ook tegen fysiek sterke spelers in de Bundersliga.

29 juni 2017 om 16:20

Juist ! Jij snapt het voetbal en het gebruik van een topspeler. Fenerbahçe was niet bij machte om een speler van zijn kaliber te bedienen en ja je hebt altijd mensen die daar minder kijk op hebben en direct beginnen te roepen dat een speler niet functioneert naar behoren.
Terwijl het eigenlijk het gehanteerde tactiek en het spelermateriaal de schuldige is.

29 juni 2017 om 16:50

@Buitenspelval

Maar Robben is Van Persie niet, dus dat argument is nietszeggend. Van Persie is fysiek gewoon te zwak en oud geworden. Ik hoop niet dat die naar Feyenoord komt, laat hem maar naar CP gaan.

29 juni 2017 om 16:14

Kan hij het niveau niet aan of geeft hij er geen mallemoer om? Tets the kwestjen.

Dat zou een opmerkelijke stap zijn. Waar iedereen dacht dat hij of blijft of naar Feijenoord gaat ineens naar CP.

Nog geen eens een hele vreemde transfer. Van Persie is inmiddels al weer 33 en denkt waarschijnlijk aan afbouwen. Palace is een leuke club in de middenmoot, met potentie voor de subtop. Robin heeft al ervaring in de PL en dat kan in het voordeel werken van Palace. Hij kan dan mooi concurreren met o.a. Benteke.

Crystal Palace lijkt mij niet mee te spelen om enige prijs wat dacht ik wel een voorwaarde was van van Persie om te vertrekken uit Turkije? Ach een dikke buidel geld kan principes als sneeuw voor de zon doen laten verdwijnen.......

29 juni 2017 om 14:35

Waarom zo zwart wit?
Er kunnen meer redenen zijn om voor een club te kiezen. Kan ook gewoon een vriendendienst zijn? Of uitdaging? Geld zal het niet zijn. Want dan blijft hij in Turkije.

29 juni 2017 om 14:41

Niet zo lang geleden zei hij dat hij om de prijzen wilde spelen en anders in Turkije zou blijven. Crystal Palace lijkt mij ondanks het aantrekken van de Boer niet mee te spelen om de prijzen in Engeland volgend seizoen?!
Dus als hij nu toch naar Palace zou gaan zullen de ponden toch echt meespelen lijkt mij.

29 juni 2017 om 21:11

Ten eerste , het is slechts een gerucht. Ten tweede , mijn mening en inzichten van vandaag zijn niet altijd hetzelfde als een jaar terug. Iedereen kan van mening/houding veranderen.

Wel benieuwd hoe de Boer dat dan voor ogen gaat hebben. Met Benteke beschikt hij gewoon over een uitstekende Premier League spits. Dan zou hij van Persie daar achter moeten posteren?

29 juni 2017 om 17:49

Precies, als valse nummer 10. Met zijn techniek en inzicht kan hij steek passes geven op Benteke of zelf in de 16 opduiken. Je moet hem niet meer diep sturen en duels laten uitvechten.

Gewoon doen jonge
Mensen onderschatten deze jonge echt

29 juni 2017 om 14:56

Hij heeft na het wk niet meer zijn stempel kunnen drukken. Ik betwifel of hij dat in CP zal gaan doen. Wel goer voor de merhandising.

29 juni 2017 om 16:48

omdat hij bij fenerbahce niet veel Mocht spelen van advocaat en zoon turkse trainer daarvoor. Hij kan echt niet wel de pl aan.

29 juni 2017 om 17:20

Waarom mocht hij dan niet veel spelen van advocaat?

Verrassend, al zou ik niet weten waar hij moet spelen met Benteke. Ik zie hem namelijk ook niet als 2e keus komen, eventueel achter Benteke als nr. 10? Ik neem namelijk aan dat de Boer wel met 3 aanvallers gaat spelen, of gaat hij afwijken van zijn 433 filosofie?

Offt: Zou (ook) Sneijder niks voor de Boer zijn? Yolanthe ziet Londen denk ik wel zitten, toch iets vertrouwder dan het verre onbekende LA en makkelijker te combineren met hun nieuwe club op Ibiza.

Als benteke speelt dan kan van persie op de bank zitten. Frank moet vooral verdediging en middenveld verversen en verjongen, iemand nog wat gehoord verder?

wat heeft Frank nou weer aan Van Persie?
kan vooral door zijn leeftijd de premier League niet meer aan, conditioneel zeker niet meer.
daarnaast heb je met Benteke een uitstekende 1ste spits en ik neem aan dat Van Persie geen zin heeft om te gaan banken.
Van Persie mag lekker bij Fenerbace blijven, hoe ik niet te zien bij Palace.

Sportief gezien zou Feyenoord een mooi eindstation zijn voor Rvp, ze spelen volgend seizoen in de CL en hebben nog altijd een kampioenswaardig team om mee te strijden in de top. Het is daarnaast zijn oude club waar hij de jeugd heeft doorgebracht en als springplank naar de absolute top!

Maar ja... Money struggles... PL kan eenmaal gewoon meer salaris verdienen en einde van de dag: money makes the world go round

Frank heeft gewoon ff gebeld met Ronald en die heeft hem getipt om een spits te nemen die een bal vast kan houden. Daar lopen er niet zoveel van en dat kan Robin gewoon goed en Benteke veel minder.

Frank heeft gewoon ff gebeld met Ronald en die heeft hem getipt om een spits te nemen die een bal vast kan houden. Daar lopen er niet zoveel van en dat kan Robin gewoon goed en Benteke veel minder.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat RvP niet terugkeert bij Feyenoord puur om zijn persoon en karakter. RvP is naar mening te veel bezig met zichzelf en te gevoelig voor kritiek dat hij maar afziet van een terugkeer naar NL. Daarbij komen nog de sportieve en financiele aspecten aan te pas die niet in het straatje van RvP passen. Een terugkeer bij je oude club is velen malen harder werken vanwege de hoge verwachtingen en NL competitie met alleen maar jonge honden. Over het financieel plaatje ga ik niet verder over beginnen, spreekt voor zich.

Hij kan het Turks niveau amper aan. Als hij 1 wedstrijd speelt, moet ie 3 wedstrijden rusten. Hij kan dat niveau niet aan. De Nederlandse competitie op een laag pitje, bij Excelsior ofzo. Dat past nu beter bij hem.

Het kan een goede keuze zijn. De boer wilt ook veltman binnenhalen van Ajax.

Hoop echt niet dat die naar Palace gaat, laat hem lekker een jaartje bij Feyenoord gaan spelen. Lijkt mij niet meer dat hij het niveau in de premier league aan kan!

De Boer blijft me verassen.
Gisteren al het gerucht over Tapia, nu Van Persie.

Hij ging naar Crystal omdat er potentie was en geld om dingen mogelijk te maken. Maar als je geld hebt komen deze twee namen nu niet direct bij mij op?

Het mooiste zou zijn als hij alle genoemde clubs lekker in de kou laat staan en doodleuk bij zijn echte liefde gaat spelen..... Excelsior.

Robin kan makkelijk mee bij Palace.. die man kan nog steeds geweldig voetballen. Dat voetbal van Fener gaat gewoon letterlijk nergens over, totaal geen lijn in. Dat is niet lekker voetballen als RvP zijnde. Waar hij nu ook heen gaat, Palace of Feyenoord.. komt vast goed met hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren