Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Younes heeft wel oren naar Schalke: ‘Het is een interessante club’

Laatste update:

Schalke 04 heeft zich voor komend seizoen nog niet versterkt, maar Amine Harit van Nantes en Pablo Insua van Deportivo la Coruña worden zo goed als zeker vastgelegd. Ook Amin Younes is in beeld bij de club uit Gelsenkirchen, meldt BILD.

De boulevardkrant meldt dat Schalke serieuze belangstelling heeft en dat de transfersom voor de 23-jarige linksbuiten op zo’n tien miljoen euro uit zou kunnen komen. Younes werd eerder al in verband gebracht met clubs als Torino en RB Leipzig, maar Schalke lijkt nu dus het meest serieus in de markt te zijn voor de drievoudig A-international.

Ajax is een opleidings- en verkoopclub, die zojuist Davy Klaassen voor 28 miljoen euro naar Everton heeft laten gaan. Als er iets langskomt dat past, en dat mij en Ajax aanspreekt, zullen we daar samen naar gaan kijken”, liet Younes zich onlangs ontvallen in Die Zeit. Hij heeft in de Johan Cruijff ArenA nog een contract tot de zomer van 2018.

De Amsterdammers kunnen die verbintenis door een optie echter met één jaar verlengen. Mocht Younes naar Schalke gaan, dan wordt hij er mogelijk de opvolger van Max Meyer. De 21-jarige aanvallende middenvelder wil zijn tot medio 2018 doorlopende contract niet verlengen en kan naar TSG Hoffenheim, Bayer Leverkusen, Tottenham Hotspur en Liverpool. Meyer speelde tot dusverre 164 wedstrijden voor die Knappen.

Update 30 juni 20.15 uur - Younes heeft wel oren naar Schalke: 'Interessante club'
Amin Younes wijst een transfer naar Schalke 04 niet direct van de hand. De aanvaller van Ajax laat zich lovend uit over de club uit Gelsenkirchen. "Schalke is een interessante club, met een grote traditie en een ongelofelijke historie. Ze hebben ook fantastische fans", zegt Younes in gesprek met WAZ. Voorlopig is de aanvaller echter nog niet bezig met een transfer. "Mijn zaakwaarnemer regelt die dingen. Ik heb hem gezegd dat ik me volledig wil concentreren op het toernooi en dat als ik terug ben, we gaan zitten. Dan zullen we gaan kijken hoe mijn toekomst eruit ziet."

Zou tien miljoen euro een mooie transfersom zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met Justin Kluivert en Cerny achter de hand is dit wel een goede deal. Bij Younes mis ik vaak een goed schot en daarom komt hij voor het doel wat mij betreft net tekort. Die drive hebben de twee jonkies gelukkig ook met een beter schot.

28 juni 2017 om 09:03

Hij is nog wel redelijk jong.
Ik zelf ben totaal geen fan van hem. Vind dat hij veel rendement mist. Aan de andere kant trekt hij altijd 2 man naar hem toe.
plus hij kan dat schot nog aanleren en hij zal als hij doorzet alleen maar beter worden.

Denk ook dat 10 mil geen slechte deal is

2 juli 2017 om 20:42

10 miljoen is zeker niet slecht. Ajax kan wel betere spelers opstellen/krijgen. Wie weet kan Overmars er nog meer uit halen

28 juni 2017 om 09:03

En jij wil het seizoen in met cerny kluivrrt en neres? 3 buitrnspelers met kwaliteiten maar zonder al teveel ervaring. Kan je daar een heel seizeon op teren?

28 juni 2017 om 09:21

Op Younes wel dan met dat ene doelpuntje?

28 juni 2017 om 09:43

Younes was vorig seizoen bij 20 doelpunten betrokken, dan ga je 'dat ene doelpuntje' wel missen.

28 juni 2017 om 09:44

Daarom is er een transferperiode om spelers te halen.

10 miljoen? Ik denk dat je als Ajax zijnde hier minstens 15 mil uit kunt slepen. Younes is net international geworden, heeft veel gespeeld in EL, en ja niet echt rendabel, maar wel een goede actie. Ga maar lekker wat hoger in de boom zitten Ajax!

28 juni 2017 om 09:03

Wat een kromme redenatie. Hij heeft een leuke actie, daarentegen totaal geen rendement in z'n spel, dus maar 15 (!) Miljoen voor vragen? Botteghin om maar een speler te noemen, heeft vaker gescoord. Ik zou in je handjes knijpen met deze deal wetende dat er grote talenten bij Ajax achter zitten op die positie.

28 juni 2017 om 09:06

Haha jij bepaalt gelukkig geen prijzen laat dat maar aan Overmars over. Hij zal er wel weer het maximale eruit halen.

28 juni 2017 om 09:10

Wat maakt het nou uit dat Botteghin meer heeft gescoord? Younes trekt altijd minstens 2 man naar zich toe waardoor er ruimte komt voor de rest. Daarnaast tegenwoordig gewoon een international van Duitsland, speler van Ajax (doet het goed in het buitenland), EL finalist, als je ziet wat voor' bedragen er voor andere spelers gaan, is 15 zo gek nog niet hoor

28 juni 2017 om 09:16

Ik hoop in ieder geval dat Overmars handiger beargumenteert waarom Younes zo'n topdeal is dan Life182. Het argument 'hij heeft zulke leuke acties maar z'n rendement is laag' is er een van een belabberde autoverkoper die een uitgemolken occasion aan de man probeert te brengen.

28 juni 2017 om 09:31

International van Duitsland. Is Nelom dankzij zijn interland dan ook opeens miljoenen waard? Of Sergio Padt dankzij zijn uitverkiezing afgelopen maand?

Volgens mij is kwaliteit leidend en niet een selectie in het D-team van Duitsland. Daarnaast kan ik geen enkele buitenspeler met minder kwaliteiten opnoemen die voor meer dan 15 miljoen weg gingen. Voor 15 miljoen vertrokken Bryan Ruiz en Duan Tadic nog niet eens terwijl dat de beste spelers van de Eredivisie waren. Volgens mij kostte Ziyech vorig seizoen ook 12 miljoen, wil je nu beweren dat Younes een hogere waarde vertegenwoordigt dan Ziyech?

28 juni 2017 om 09:37

De waarde is wat de gek er voor geeft. De markt is op hol met de bedragen die betaald worden. Bovendien heeft Torino al € 12,5 mio geboden. Ajax is niet verplicht Younes te verkopen. Sterker nog ik hoop dat hij blijft. Zo niet laat ze er maar flink voor betalen. Ajax heeft geld zat dus er is geen noodzaak om te verkopen. Vergelijken met ruiz en tadic is onzin. Dat zijn spelers die van een suptopper kwamen niet van Ajax en de verkoop van ruiz is inmiddels al 6 jaar geleden. Tijden veranderen. Ajax verkocht Marco van Basten ooit voor € 1,7 mio aan AC Milan. Dat zouden we nu ook niet meer doen.

28 juni 2017 om 09:48

Die back van Fnoord die nu naar Roma gaat voor 19 miljoen is die beter dan Ziyech? Ook nog geen volwaardig international. De prijs wordt door de verkopende club bepaald. Lijkt mij stug dat Ajax hem voor minder dan15 miljoen verkoopt.

28 juni 2017 om 09:54

Dat verschil wordt gemaakt door het contract. Ziyech en Younes hadden/hebben allebei een contract voor 1 of 2 jaar. Karsdorp ligt nog 4 jaar vast, dat is duurder om af te kopen. Karsdorp die nog voor 1 of 2 jaar vast had gelegen had ook niet meer dan 10 miljoen opgeleverd.

28 juni 2017 om 10:04

Ziyech vertegenwoordigt nu een hogere waarde door zijn prestaties op een hoger niveaus ik hoop dat je dat wel begrijpt? Younes heeft vooral uitgeblonken in de Europa League, wat er voor zorgt dat zijn prijs inderdaad hoger zal liggen dan speler als Tadic en ruiz die dat destijds niet hebben kunnen laten zien.

28 juni 2017 om 10:19

@orgullo: Wat een kromme redenatie ;-). Younes is bij meer dan 20 goals betrokken geweest en trekt altijd minimaal 2 spelers met zich mee waardoor er veel meer ruimte bij de andere spelers is. Daarnaast is hij in de EL belangrijker geweest dan in de ED. En waarom zou Ajax niet meer mogen vragen? Dat bepalen ze toch helemaal zelf? Het is alleen de vraag of Schalke meer wil betalen, maar dat is iets anders. Younes is belangrijker voor Ajax dan mensen zien, en talenten zijn leuk. Iets meer ervaring op de flanken is ook fijn.

28 juni 2017 om 10:31

Het feit dat Younes niet weg hoeft, het feit dat hij nu international is van het grote duitsland(jaa i know, b-toernooi de conf cup, maar toch je betaald er wel voor), het feit dat hij bij 20 doelpunten betrokken is dit seizoen en toch een draak van een seizoen draait, maakt dat Ajax hier minimaal 15 voor moet vragen....

28 juni 2017 om 11:06

Younes is net international geworden en speelt op een toernooi met Duitsland mee. Ik denk dat die wel iets meer kans heeft op een vervolg in de Mannschaft (als hij zich door ontwikkelt) dan de twee gasten die jij noemt.

28 juni 2017 om 11:13

Younes heeft geloof ik 1+optie nog 1 jaar. 10 miljoen is te weinig. Gaat Overmars nooit doen.

30 juni 2017 om 21:01

Totaal niet relevant die spelers die je noemt.. Tadic en ruiz is al enkele jaren geleden.. je weet dat de markt intussen 3x over de kop is gegaan? Dat spelers van Ajax meer waard zijn dan spelers van Twente? Dat younes een aardig aandeel had in het behalen van de EL finale? en 2 goals en 1 assist in 4 interlands is ook niet slechts ondanks het feit dat hij geen a speler is.. en Ziyech ging om een binnenlandse transfer dus niet vergelijkbaar en hetzelfde als bij Tadic en ruiz komt hij van Twente die krijgen nu eenmaal minder goor hun spelers dan Ajax..

30 juni 2017 om 21:08

Dat waren bij spelers van een kleine club en niet van ajax. Daarnaast een goed EL toernooi en nu international. Dus moeten we het hebben over hogere bedragen

1 juli 2017 om 10:35

Botteghin hoeft ook alleen maar bij corners in de 16 te gaan staan en een bal op z'n knar krijgen, das voor Younes iets lastiger

28 juni 2017 om 09:14

Met 10 miljoen voor Younes mag je je echt in je handjes knijpen. Lachwekkend dat er clubs bereid zijn om dat bedrag op tafel te leggen voor zo'n slechte speler. Leuk dat dribbelen, maar 90% van zijn acties mislukken en hij geeft nooit een assist of een goal. Zelfs Julian Jenner was in zijn tijd nog actiever. Ajax is geen kampioen geworden omdat ze 2 dramatische vleugelspelers hadden en dan vertrekken deze straks allebei voor 10 miljoen.

28 juni 2017 om 09:21

Ja daarom stonden ze ook in de finale van de europa league notabene tegen Schalke waar ze hem dus wel bekeken hebben. Ik twijfel echt aan de voetbalkennis van een hoop mensen hier. Opvallend dat het de feyenoorders zijn..

28 juni 2017 om 09:23

@encorr,

Alsof de buitenspelers ervoor gezorgd hebben dat Ajax in de finale stond en alsof ploegen in de finale geen zwakke plekken kunnen hebben.

28 juni 2017 om 09:25

Dus omdat ze in de finale stonden is hij goed? Wat een beredenering. Volgens mij gaat het om de prestaties die je op het veld laat zien. Daar waar een aanvaller van Ajax juist een bepalende speler moet zijn, is Younes dat niet en dragen andere spelers het elftal.

28 juni 2017 om 09:26

Zeg ik nergens maar Europees heeft younes wel wat laten zien. Hij was belangrijk. Niet in de competitie althans niet in doelpunten maar hij is zo dreigend waar ook weer goals uit ontstaan voor anderen. Ik denk dat Younes eerst Ajax moet verlaten om gewaardeerd te worden door een hoop mensen

28 juni 2017 om 09:35

90% van zijn dribbels mislukken? Volgens mij had hij een slagingsprocent van 65 in de EL

28 juni 2017 om 09:37

Alleen blinde Ajacieden denken dat Younes 15 miljoen waard is. En nee, ik ben geen jaloerse Feyenoorder...

28 juni 2017 om 09:48

Je hele lap tekst slaat nergens op, Younes voor 10 miljoen laten gaan zou een enorm slechte deal zijn. Contract loopt nog 2 seizoenen door met dank aan eenzijdige optie jaar te verlengen. Dan kom je aan met 90% van zijn acties mislukken terwijl hij een slagingspercentage van bijna 70 procent had in de EL en meeste voltooide dribbels in zowel de Eredivisie als de EL. Daarna zeg je dat hij nooit een goal of assist maakt terwijl hij rustig bij 20 goals betrokken was afgelopen seizoen wat heel netjes is voor een vleugelspeler. Overmars kan een heel stuk meer eruit slepen dan 10 miljoen wat hij ook wel gaat doen, voor 10 miljoen laat je je bestelen want je gaat geen speler met zelfde kwaliteiten terug kunnen halen ervoor.

28 juni 2017 om 09:49

Torino is een voetbalclub en geen Ajacied die er volgens de geruchten 15 mil voor wou neerleggen. Heeft niks met blindheid te maken. Ajax hoeft niet te verkopen volgens mij.

28 juni 2017 om 09:51

Hij is goed omdat er verschillende clubs achter hem aanzitten. Die zullen ook niet blind zijn.

28 juni 2017 om 09:54

Blinde Ajacieden? Hij was bij 20 doelpunten betrokken, is international geworden (oke, wel B keus maar toch), heeft zich in de EL goed laten zien en een EL finale op zn naam staan. Het is niet de beste voetballer, maar er worden mindere voetballers met een minder cv voor meer verkocht.

'Alleen blinde Ajscieden' is dus gewoon een domme opmerking om te bashen. En nee, ik ben geen Ajacied.

28 juni 2017 om 10:57

@vedetterut

Wat ben je toch veel met Ajax bezig, en wat kraam je een hoop onzin uit, lachwekkend.

28 juni 2017 om 11:14

Zijn ze bij Schalke en Torino dan ook blind? Gaat niet voor minder dan 15 weg.

28 juni 2017 om 11:46

Tja @ scotsman, het is toch wel echt zo. Die belabberde buitenspelers hebben goals gemaakt op zeer belangrijke momenten in de EL. En laten juist de clubs waar ze die goals tegen genaakt hebben geinteresseerd zijn. Traore was heel belangrijk in de thuiswedstrijd tegen Lyon en die 3-2 van Younes in de verleningen tegen Schalke was de nekslag (bij 4-1 was schalke namelijk nog steeds door).

Iedereen roept wel ja maar ajax is geen kampioen en heeft de el niet gewonnen. Voor kopende clubs is het blijkbaar belangrijker wat je internationaal laat zien dan wat je in de eredivisie laat zien. Kan de rest wel van die jaloerse uitspraken doen.

10 mil voor Younes gaat hem naar alle waarschijnlijkheid niet worden, el ghazi was al 8 en dat was (op het laatst) niets meer dan een stoorzender en wisselspeler. Younes is basisspeler en heeft in principe nog een twee jarig contract dat zal wel een bedrag van rond de 15 mil worden.

28 juni 2017 om 12:46

@scotsman, ik meen me een doelpunt van Younes te herinneren waardoor Ajax een ronde verder ging in de EL.. dus ja. Zeker mede dankzij de buitenspelers heeft Ajax de finale gehaald.

28 juni 2017 om 17:23

Das een teamprestatie

nou 10 miljoen lijkt mij dan wel een beetje te laag.....

Ajax heeft net weer uitbreiding aangevraagd bij de bank voor al het geld.
Los van zijn waarde denk ik dat Ajax meer aan 15 tot 20 zal vasthouden.

Ajax zal vast niet akkoord gaan met €10 miljoen.
Lijkt me toch dat Ajax minstens 15 wilt hebben aangezien er meerdere teams belangstelling hebben en Torino ook al een bod van €12,5 miljoen uitgebracht zou hebben.

28 juni 2017 om 08:57

Sinds we grotere clubs verslaan in onderlinge duels haha

28 juni 2017 om 09:07

Misschien dat Kopenhagen hem nog wegplukt. :P

28 juni 2017 om 09:50

Nee wij hebben bij Kopenhagen Jensen opgepikt, nu alleen nog met Legia zaken doen en iemand aan Man U verkopen en we zijn rond.

Natuurlijk, gewoon doen! Nadat Lyon Traore contracteerde en nu openlijk interesse toont in Tete, is Schalke de volgende bij Younes. Who's next? Viergever bij FC Kopenhagen en Sanchez bij Manchester United?

10 miljoen is echt veel te weinig. Dat zou echt nergens op slaan. Het dubbelen zou logischer zijn in de huidige markt. Als dit het maximale is dat Schalke wil betalen, moeten we Younes niet aan hun verkopen.

28 juni 2017 om 09:48

Nou, het dubbele voor een speler die in een heel competitieseizoen 1 keer scoorde. Dat zie ik echt nooit gebeuren. Natuurlijk is de huidige markt op hol geslagen, maar 20 miljoen voor een speler zonder rendement zou ik echt een ontzettend stomme aankoop vinden.

28 juni 2017 om 09:57

3 goals, 9 assists. Meerdeel laatste half jaar, over alle competities (Eredivisie en EL) 7 goals en 13 assists wat meer kwam op een goal/assist elke 2 wedstrijden. Is niet geweldig maar lang niet zo slecht als men er soms van wil maken. Die man is zo belangrijk voor Ajax hun aanvalsspel, maakt ruimte voor andere - vooral Dolberg en Middenvelders die inschuiven - door altijd minimaal 2 man bij zich te hebben waar hij ondanks dubbele dekking vaker wel dan niet langskomt waardoor andere vrij komen te staan op 1 tegen 1, Ajax gaat geen betere vleugelspeler vinden voor 10 miljoen. Wel een die er meer maakt/meer assists geeft maar niet een die het team beter laat spelen.

10 miljoen is echt te danken aan zijn goede prestaties in Europa. Maar ik heb het gevoel dat dat vooral kwam omdat men in europa niet zo bekend met hem was als hier in de Eredivisie. Buitengewone techniek ,maar heel voorspelbaar. Ik denk dat Ziyech veel meer heeft aan een buitenspeler met diepgang voor zn neus (kluivert). Ik zou cashen als ik Marc was.

28 juni 2017 om 09:04

We zijn een voetbalclub geen winkel. Ik wil graag nuttige spelers behouden, we hebben ook geen geld nodig en een betere speler gaan we niet krijgen.

28 juni 2017 om 12:40

Nee, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, dus eerste prioriteit is het maken van winst.

30 juni 2017 om 09:58

In principe heb je gelijk. Alleen winst is niet liquide middelen; een waarde toename van je selectie kan je immers ook op je balans zetten.
Je zou hypothetisch de selectie tegen marktwaarde kunnen waarderen waardoor Ajax ineens meer dan 100 miljoen extra waard is.
Dit brengt alleen ook volatiliteit met zich mee omdat spelers op en neer vliegen qua waarde.

28 juni 2017 om 09:23

Dat is een hele goede constatering die velen niet zien.

Ziyech rendeert meer met een speler met diepgang voor hem dan Younes die hem vaak in de weg loopt.

Minimaal 15 miljoen euro. Met Younes in de basis brengt het elftal meer rust want hij kan de bal langer vasthouden voorin.

Gewoon lekker 15 miljoen vragen. Dat ga je er vast nog wel voor krijgen later in de zomer. Niet bij de eerste de beste aanbieding meteen instemmen.

Mwa ik ben nog steeds fan van zn geweldige dribbels en ik ben zijn eerste seizoen niet vergeten. Lekker blijven Younes. Prima speler voor Ajax. Bij 15 miljoen mogen ze terugkomen

10 miljoen? wat een grap, Torino had 2 weken geleden nog een bedrag over van 12,5 miljoen. Younes moet lekker nog een jaartje bij Ajax blijven, en als hij zijn niveau langer constant weet aan te houden dan is die volgend jaar nog meer waard.

28 juni 2017 om 09:21

Maar heeft ie nog maar een 1-jarig contract aannemende dat deze optie gelicht wordt..

De belangstelling vanuit zijn thuisland is volstrekt logisch. Daarbij kennen ze hem nog van de Europese wedstrijden.

Echter 10 miljoen is ietwat weinig voor een neo-international. Ajax moet voor hem wel 15 miljoen weten te krijgen.
Bij 10 miljoen kunnen ze dat geld meteen doorsluizen naar Heerenveen als de belangstelling concreet wordt voor Sam Larsson...

28 juni 2017 om 09:26

Waarom Larsson? Ik zou het eerst proberen bij Pavon of die Richardson of zo van Brazilië.. Daarmee zou Ajax denk verder komen. Zeker die Braziliaan heb ik hoog zitten.

28 juni 2017 om 10:00

Pavon schijnt voor 30 miljoen naar Rusland te gaan volgens de geruchten, die kan je vergeten. Is te duur. Richarlison (neem aan dat je hem bedoeld, anders hebben we een andere voor ons) zie ik meer als een Dolberg achtige spits op termijn, voor de flank zou ik liever iemand anders zien komen.

28 juni 2017 om 13:06

Ja, die bedoel ik. Zelf vind ik hem op de flanken ook erg goed. Ik denk dat hij ook daar een succes zou zijn bij Ajax.

28 juni 2017 om 11:59

Gaat niet gebeuren dat geld wordt never nooit doorgesluisd naar heerenveen, die zijn wel klaar naar het Suljemani debacel. Zelfs Ziyech wilde Ajax indertijd niet hebben om hem een aantal jaar later voor een veelvoud van dat bedrag op te halen.

Zo geloof ik ook bar weinig van de interesse in haps. Bij Ajax lijkt het er meer op, dat ze eerst kijken in de jeugd, dan in het buitenland en bij hoge uitzondering exceptionele talenten in nederland (en in hoeverre kunnen we Ziyech nog een talent noemen).

Prima bedrag voor Younes, dit seizoen pas voor het eerst redelijk goed gespeeld.

28 juni 2017 om 10:43

Uuh hoe kom je daar bij? Younes draaide in 2015/2016 toch echt een veel beter seizoen als afgelopen jaar.

Leuk dat juist de overwonnen tegenstanders Ajacieden in het vizier hebben. Tien miljoen voor een speler met een contract van nog een jaar vind ik een prima deal. En Younes is natuurlijk hartstikke vervangbaar. Ik ken nauwelijks spelers die zo goed kunnen dribbelen, maar qua rendement kan Ajax beter krijgen. Zou Younes er lustig op los scoren en een garantie voor assists zijn dan was het een wereldspeler. Nu verkoop je hem zonder nadenken voor 10 miljoen aan Schalke, wat een prima club is voor hem.

28 juni 2017 om 09:55

Jammer dan dat hij praktisch gezien een contract voor 2 jaar heeft dus je hele onderbouwing slaat verder nergens op

28 juni 2017 om 10:01

Ajax heeft een eenzijdige optie zijn contract dat tot 30 Juni 2018 loopt met een jaar te verlengen, je kan dus wel stellen dat hij tot 2019 vastligt.

Nog geen half jaar geleden was hij volgens vele nog de slechtste speler van Ajax en nu is 10 miljoen te weinig. Ik vind het een prima bod en niet vergeten dat dit een eerste bos is, zegt dus niks over hoeveel die uiteindelijk moet gaan kosten. Zijn rendement is gewoon te laag en daar heb ik ook in afgelopen seizoen niet echt verbetering in gezien. Dreiging is leuk, maar kan niet alles zijn. En als een club daar 10 miljoen voor over hebt zou ik zeggen, gebruik dat geld om zelf een buitenspeler op te leiden, want niet vergeten dat we in Nederland gewoon een opleidingshuis zijn voor buitenlandse clubs.

28 juni 2017 om 09:47

Eerste bod? BILD geeft nu aan dat de transfersom dan daarop uit zou komen, niet dat 10 miljoen het openingsbod is. Afgaande op wat we hier nu lezen, kan je niet spreken over een openingsbod..

28 juni 2017 om 11:01

Dan geeft Bild aan dat er al onderhandelingen aan het plaatsvinden zijn en dat is volgens mij nog niet aan de orde. Laten we het erbij houden dat er vergaande interesse is en laten we het bedrag wat Ajax zal ontvangen in het midden. Ze hebben ook niet kenbaar gemaakt voor welk bedrag ze hem eventueel willen verkopen en kan me op een of andere manier heel goed voorstellen dat als er een goed bod komt dat ze hem laten vertrekken. Wat dat betreft mag die bericht ook gewoon in de wandelgangen dan.

Ajax moet als vraagprijs 20 miljoen hanteren. Dan krijgen ze minimaal 15 miljoen voor Younes.

28 juni 2017 om 09:59

Dan zou ik 40 miljoen als vraagprijs hanteren, dan krijg je er minimaal 30 voor!

28 juni 2017 om 10:10

Haha soms krijg je wel het idee dat het zo werkt maar helaas. Toch denk ik dat Younes 14 miljoen kan opbrengen. Ook al word hij hier op dit moment behoorlijk afgekraakt door de niet ajacieden. Dat ventje heeft namelijk verreweg de beste dribbel van de eredivisie. En laat dat vaak zien tegen tegenstanders van formaat.

28 juni 2017 om 11:40

@vedetterut, als je een grap wilt maken doe het dan wel met de juiste berekening.
Als er 10 wordt geboden en je vraagt 40 miljoen is de gulden middenweg 25 miljoen ;-)

Maar die 15 miljoen die ik aangeef is gewoon realistisch in de huidige markt.
Als El Ghazi en Neres 9 en 12 miljoen zijn dan is Younes echt wel 15 waard.
En wat Tulpen aangeeft. Younes heeft by far de beste dribbel van de ED. Alleen was met het afronden erg ongelukkig dit jaar. Maar heb er vertrouwen in dat het volgend jaar beter gaat.

Je kunt vinden dat 15 miljoen teveel is voor deze speler. Je kunt ook kijken wat je moet betalen om een behoorlijke vervanger terug te kopen. Dan zit je aardig in de buurt. Dus ik zou hem niet verkopen voor minder.

Wil Ajax iedere speler boven de 20 jaar verkopen? Natuurlijk niet. En Younes
is zo'n beetje de enige buitenspeler die niet meer een luier draagt, dus alleen
verkopen voor een vorstelijk bedrag, met de restrictie dat er direct een volwaardige
buitenspeler (larsson?) gehaald moet/kan worden. Het is wel de bedoeling dat er
komen seizoen een selectie staat die een volgende stap kan maken, al besef ik
dat bij Ajax de laatste jaren cijfers altijd belangrijker worden gevonden dan wat
er op sportief gebied gebeurt. Succes is mooi meegenomen, maar niet leidend,
lijkt het wel. Al is het natuurlijk wel zo dat tijdens de transferperiode zelfs op het
laatste moment de gekste dingen kunnen gebeuren. En tegen het geld vanuit
de grote competities, kunnen de Nederlandse clubs niet op. Veel slechtere
economieën waar wij veel geld naar transfereren, maar veel sterkere Bvo's.
Ergens doen "we" iets verkeerd.....

HAHA. 10miljoen vinden jullie niet genoeg voor een middelmatige speler als Younes?? Serieus?

28 juni 2017 om 11:18

En dan pikken we mooi dat talentje van Nec op voor een prikkie. Kan die mooi bij jong Ajax wennen in de JL. O ja en misschien pikt ook nog een goaltje mee tegen nek

Ik vind Younes wel een goede speler. Van mij hoeft ie niet weg, sterker nog.. ik vind de dreiging die hij telkens heeft heerlijk.

Twee man bezighouden geeft ruimte voor de rest en brengt beweging in een vaak vastgezette verdediging.

Tuurlijk is zijn afwerken en bal afleggen op het juiste moment nog verre van optimaal en kan hij nog veel verder komen, ik denk dat Schalke dat ook wel ziet en weet dat ze hiermee een speler met nog veel potentie binnen kunnen halen.

ik weet niet wat Younes ajax gekost heeft, maar als ze er nu 10 miljoen voor kunnen krijgen lijkt me dat een aardig bedrag.
hij wisselt goede wedstrijden af met wedstrijden waarin hij totaal onzichtbaar is en niks lukt, maar grote vraag is, wil ajax het proberen een heel seizoen met kluivert?

30 juni 2017 om 21:10

10miljoen een aardig bedrag in deze markt voor een basisspeler van Ajax die ook nog eens beslissend was in de eindfase van de EL met het bereiken van de finale? Die het nu ook gewoon aardig doet bij Duitsland? Die ook nog eens jong is en een hele goede dribbel heeft, sorry hoor maar 10miljoen is niet serieus te nemen, minimaal 15

Voor 10 miljoen kunnen ze mooi bij Heerenveen, AZ of Utrecht gaan shoppen want die vragen dat al voor hun aanvallers. Bij Ajax ligt de lat toch echt hoger.
Ajax moet tenslotte toch een vervanger halen en die zou al meer moeten kosten, slechte deal dus.

Ik dacht dat Younes zo graag de Duitse Sjaak Swart wil worden. Hij staat daarentegen wel open voor elke club die interesse voor hem heeft.

Als ik hier de reacties lees kan ik maar één ding concluderen; wat een geweldig team met fantastische spelers heeft Ajax toch. De één is nog beter en nog meer waard dan de ander.
Wat een slechte prestatie van Bosz om met zo'n fabelachtig team geen kampioen te worden.
En al die spelers die vertrekken doen dat alleen om het geld, want ze spelen nu al bij de beste, dus beter kan niet.

Ik als Schalke fan zie hem liever niet komen en zo denkt het merendeel van de Schalke fans erover als het zo lees allemaal. Hij is een fantastische dribbelaar, maar haalt te weinig rendement uit zijn spel. Bovendien heeft Schalke al met Amine Harit van Nantes net zo'n speler gehaald (is nog niet officieel). Het blijft een risico of een speler als Younes zal slagen bij een club als Schalke in de Bundesliga, vandaar waarschijnlijk dat het bod ook laag is en hopelijk blijft.

Ik denk dat Konoplyanka nog zal vertrekken dus Schalke zal wel moeten handelen voor deze positie. Liepen er nog maar spelers als bijvoorbeeld een Farfán rond, die toen voor 10 miljoen te krijgen was...

1 juli 2017 om 11:50

Het probleem is dat z'n dribbel ook direct zijn enigste wapenfeit is. Hij heeft voor een aanvaller een matige trap en is erg onrustig in het vervolg (voorzetten, schieten). Eigenlijk is dribbelen het enigste wat hij goed kan. Ik denk niet eens zozeer dat hij te weinig rendement uit zijn spel haalt. Ik denk vooral dat hij niet de kwaliteiten heeft om echt veel rendement te halen.

Ik zou Younes niet makkelijk laten gaan als ik Ajax was. Je houdt dan alleen Kluivert en Neres over met potentie en zie dan nog maar eens een extra buitenspeler te vinden die kwalitatief voldoet. Dan kom je bij spelers als Tanane uit en vrolijk word je daar niet van. En die Cerny ben ik niet van onder de indruk. Is nog jong maar de keren dat hij inviel ging hij niet makkelijk een mannetje voorbij en creëerde hij te weinig.

1 juli 2017 om 11:46

Ajax heeft in tegenstelling tot andere Nederlandse clubs veel te besteden. Een betere speler dan Tannane moet dus wel lukken. Ik denk overigens inderdaad wel dat Cerny te licht is voor een basisplaats bij Ajax op het moment. Misschien beter om hem een jaar te verhuren aan een Eredivisie club.

Bij Younes heb ik altijd het spreekwoord "blaffende honden bijten niet" in het hoofd. Hij heeft een goede dribbel en is relatief snel, maar is erg onrustig in het vervolg en heeft bovendien een zeer matige trap. Dat zorgt ervoor dat zijn rendement hapert en dan toch overbodig wordt. Dreiging is leuk, maar je hebt er niets aan als het hooguit resulteert in een paar hoekschoppen en gemiste kansen.

Uitstekend, de deal maar snel rondmaken dan. De interesse is blijkbaar wederzijds. 15 miljoen aftikken en Ajax kan ook weer verder. Kluivert de vaste linksbuiten met Cerny als backup daarachter. Neres de rechtsbuiten en daar zou dan een concurrent bij moeten komen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren