Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jonk verspreidt visie Cruijff en tekent bij Vlaamse voetbalbond

Laatste update:

Wim Jonk heeft zich met zijn organisatie Cruyff Football aan de Vlaamse voetbalbond verbonden. De trouwe volgeling van Johan Cruijff, die eerder hoofd jeugdopleiding bij Ajax was, zette dinsdag een handtekening onder een overeenkomst voor twee jaar, meldt Cruyff Football zelf via de officiële kanalen.

De samenwerking houdt in dat Cruyff Football gaat helpen bij de ontwikkeling van de Belgische jeugdtrainers. Met Cruyff Football willen zij de visie van de voetballegende wereldwijd verspreiden. Jonk sloot zich aan bij het bedrijf nadat hij in 2015 werd weggestuurd bij Ajax. Onder de naam ‘Cruyff Football by Team Jonk’ promoot Jonk, samen met onder anderen Ruben Jongkind en Jordi Cruijff, de visie van Cruijff wereldwijd. Samen met nog een tiental medewerkers, met name oud-Ajacieden die onderdeel uitmaakten van de Cruijff-revolutie bij Ajax, probeert Jonk de ideeën van Cruijff in leven te houden.

Eerder gaf de oud-middenvelder van onder meer Ajax, PSV en Internazionale in gesprek met de NOS aan de nalatenschap van El Salvador middels het bedrijf voort te zetten. “Zie ons als een voetbalkennisbedrijf. Veel clubs zoeken kennis en wij hebben die kennis. Ook toen ik nog bij Ajax zat, kreeg ik veel vragen. Als clubs of bonden willen verbeteren en zeker op een duurzame manier, dan kunnen ze gebruikmaken van onze mensen."

Vind jij dat de KNVB in zee had moeten gaan met Wim Jonk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zouden ze bij de knvb best ook gebruik van kunnen maken.... Als we het toch hebben over de organisatie doorlichten...

27 juni 2017 om 14:15

Daarom.. Eigenlijk bizar dat wij hier alle voetbalcorryfeeen optrommelen om een vaag en slecht rapport op te stellen, terwijl we de kennis al in huis hebben.. Nu gaat onze buren ermee aan de haal..

27 juni 2017 om 14:19

Helemaal met je eens... Moet zeggen dat ik nog steeds baal dat Jonk bij Ajax weg is.. Vond de dingen die hij deed in de jeugdopleiding erg hoopgevend en interessant. Als we het hebben over innoveren daar was Jonk mee bezig. Ook de Knvb kan dit goed gebruiken. Maar we gaan liever met zijn allen 4 tegen 4 toernooitjes organiseren om de jeugdopleiding op te krikken.....

27 juni 2017 om 14:28

Ik was ook fan van Jonk. Hij was echt een man met visie en echt bezig met de opleiding. Hij zat perfect op zijn plaats en verdedigde terecht het belang van de jeugdopleiding en jeugdspelers binnen Ajax. Volgens mij zat hij juist om die reden in het Technisch Hart... En ja, natuurlijk kan het dan botsen, maar dit had nooit zo mogen aflopen als iedereen er in het belang van de club zat. Ook verbaasd het mij dat Ajax nu precies doet wat Jonk wilde; de portemonnee trekken voor spelers die echt iets toevoegen en anders jeugd doorschuiven. Hier maakte Jonk zich hard voor. Zonde dat dit na zijn vertrek pas in de praktijk is gebracht, want dat had een hoop gedoe kunnen besparen en een uitstekende man voor de club kunnen behouden.

27 juni 2017 om 19:53

Ik baal er ook van dat Jonk bij Ajax weg is. Volgens mij hadden ze beter Wim Jonk kunnen aanstellen als trainer van Ajax 1 dan die Marcel Keizer.

Fijn. Nadat we de Spanjaarden en de Duitsers in onze keuken lieten kijken begin deze eeuw, zijn nu de Belgen aan de beurt. Dergelijke gasten als Jonk zouden eventueel bij de Knvb een hoop kunnen oplossen in plaats van dat bewezen nitwits als Van Breukelen die kans kregen.

27 juni 2017 om 14:35

Je moet ook een beetje geluk hebben. Een Hazard of Sneijder wordt niet elk jaar geboren.

27 juni 2017 om 14:44

Blijkbaar wel als je de jeugdteams van o.a. Frankrijk en Spanje ziet

27 juni 2017 om 15:18

De Spanjaarden hebben tegenwoordig wel Nederlandse moeders nodig

27 juni 2017 om 15:19

Laten we ons ook vooral spiegelen aan landen met veel meer inwoners, waar ook een voetbal cultuur heerst.
Nederland en België hebben een kleinere visvijver.

27 juni 2017 om 18:03

Frankrijk heeft toch ook 70 miljoen inwoners? Niet gek opzich.

27 juni 2017 om 22:21

Waarom hebben wij altijd wereldtoppers gehad en heeft een Paraguay, VS of Turkije nog nooit wat voortgebracht? Zit wel wat meer bij dan geluk. Ja de Belgen hebben wellicht wat geluk nu met een uitstekende selectie, maar die zijn over 10 jaar weer terug bij waar ze horen.

27 juni 2017 om 15:56

Achja, de Spanjaarden, Duitsers en Belgen nemen de betere ingrediënten over om een beter en nieuw gerecht te maken terwijl de Nederlanders blijven vasthouden aan hun oubollig recept.

27 juni 2017 om 16:30

Onzin, het probleem is dat we vergeten zijn wat de hollandse school inhoudt. Mensen zeggen tegenwoordig in één adem de visie van van Gaal en Cruijff terwijl deze ver uit elkaar liggen. Ajax heeft geen wereldtopper meer geproduceerd sinds van Gaal de jeugdopleiding opnieuw heeft ingericht. We waren nu op de goeie weg terug maar het is doodzonde dat Jonk is vertrokken.

Van Gaal heeft veel kapotgemaakt in het hollandse jeugdvoetbal.

27 juni 2017 om 16:36

Wat heeft Van Gaal dan kapot gemaakt? Bedoel je van manier van spelen of?

27 juni 2017 om 22:19

Ja. Hoe moet je je nog onderscheiden met veel minder voetballers/inwoners als ook onze trainers in het buitenland gaan werken. Moet Jonk helemaal zelf weten uiteraard, maar zie door deze dingen echt geen reden meer waarom Nederland ooit nog zal terug keren aan de top.

@poll: Zoiets kan nog steeds toch? Zoals ik het lees stelt hij zich onafhankelijk beschikbaar middels een organisatie. Hoe kan je anders wereldwijd deze visie aan de man brengen?
Een dergelijke constructie bij de Knvb moet dan ook kunnen lijkt mij, want het is alleen maar opleiden van trainers en dus niet van spelers.

Mooi dat ze in het buitenland wel gewaardeerd worden. Bij Ajax zullen ze over een jaar of 5 ook weer huilend bij Jonk terechtkomen als de talentenpool weer is uitgedroogd. De Knvb gaat liever in zee met tweederangs trainers die elders geen baan kunnen vinden en via de organisatie van coaches gepushed worden.

27 juni 2017 om 14:17

Haha echt hè, Jonk was voor de opleiding perfect en verdedigde ook erg het belang van de opleiding. Iemand die zo kundig is en zoveel hart voor de jeugd heeft, moet je altijd zien te behouden. Het blijft doodzonde dat dit niet is gelukt bij Ajax, terwijl men nu precies doet wat Jonk toen wilde..

27 juni 2017 om 14:29

Heeft Wim Jonk ooit onder Cruijff getraind dan ? Nu net doen of Jonk bij Ajax de jeugd opgezet heeft, zou me iets meer verdiepen in de trainers/organisatie-capiciteiten van Wim Jonk.

Nooit afgevraagd waarom er verder niemand om de diensten van Wim Jonk met ze maatje Ruben Jongkind (topvoetballer??) gebruik wilde maken in Nederland ?

27 juni 2017 om 17:25

Netjes Canon eindelijk iemand met een andere eigen mening. Wat een overdreven gegeil op Jonk door een hoop Ajacieden dat vind ik echt ongelofelijk. Kuddedieren!

27 juni 2017 om 18:37

Waarom? Ook tijdens de onrust was ik ook voor Jonk en stond ik achter zijn ideeën.

Jonk wordt een beetje overschat heb ik het idee. Heeft bij Ajax met bijna iedereen ruzie gemaakt. Alleen niet met de mensen die hij daar zelf aan een baantje heeft geholpen. Heeft verder als trainer ook niet echt veel laten zien en is communicatief niet erg sterk

Verstandig dat hij daarom met zijn bedrijf kleinere klussen gaat doen. Denk dat dat meer in zijn straatje oasr

27 juni 2017 om 16:12

Als je totaal niet weet wat er gespeeld heeft, oordeel dan ook niet over een situatie of iemand.
'met iedereen ruzie gemaakt'... Hij was van het technische gedeelte de enige die de afspraken nakwam, en visie en Plan Cruijff toepaste. Het eerste speelde niet bepaald zoals de jeugd en zoals aafgesproken, dreef alleen maar verder weg van de beoogde speelwijze, en het aankoopbeleid stond ook haaks op Plan Cruijff, weer allerlei onnodig en middelmatige breedteaankopen.

Hier hadden Jonk en Cruijff terecht kritiek op, maar werden beiden genegeerd, Jonk ook totaal bij vergaderingen, zat er dus als Jan Lul bij. En door ook deel te blijven nemen aan vergaderingen, was hij wel medeverantwoordelijk voor dat wat rond het eerste gebeurde, en dat wilde hij niet meer. Heeft nog aangedrongen bij het bestuur de verantwoordelijkheden beter af te schermen, maar werd ook door hen niet gehoord.

Wie heeft er dan voor frictie gezorgd? Jonk in ieder geval niet.

Het is gewoon smerig hoe Jonk is weggewerkt, en hoe onverschillig men was toen Cruijff daarop zich ook losmaakte van Ajax. Dat laatste zegt alles.

De vlaamse voetbalbond ....als belg heb ik daar nog nooit van gehoord !

27 juni 2017 om 16:41

‘T ja nu met die nieuwe fossiel van een Linard, die ook geen Nederlands kan ga je er evenmin van horen. 76 jaar en wordt onze nieuwe voorzitter, snap het toch allemaal niet zo goed hoe dat allemaal in z’n werk gaat en wie dat goed vindt... maar ja, typisch Belgisch zeker.

27 juni 2017 om 17:01

De Vlaamse voetbalbond staat trouwens los van de Belgische voetbalbond. Snap niet waarom VZ hier dan het embleem van de Kbvb etaleert.

Tja, Linard was een keuze van de profclubs om de vorige een hak te zetten. Die werkte Verhaeghe van Brugge iets te veel tegen in het dossier van een nationaal stadion voor de Duivels en Anderlecht.
De Vlaamse tegenhanger was ook al een even oud fossiel wiens enigste beleidspunt was dat hij een bedrijfsleider was en dit dus ook kon runnen....

Bovendien sprak de voormalige bondsvoorzitter ook geen woord Frans bij zijn aanstelling. Was toen ook veel om te doen aan de Franstalige zijde.

M.a.w. een typisch Belgische warboel.

27 juni 2017 om 18:43

74 geen 76 je mag de job van bondsvoorzitter slechts tot je 75e uitoefenen, is gewoon een tussenpaus voor 1 jaartje en ben benieuwd wie het dan weer wordt. Een Duitser die noch Nederlands noch Frans spreekt?

27 juni 2017 om 19:08

Typisch belgisch begint een begrip te worden vindt je niet ?

Vlaamse voetbalbond? De Kvv? Dat is toch eerder een kleinschalige verzameling van kleine amateurclubs of vergis ik mij? Klinkt me niet echt bekend in de oren, eerder een organisatie in de marge van de Belgische voetbalwereld.

edit: Als ik dit nieuws google kom ik ook enkel maar uit op nl sites uit dus zal idd niet zo belangrijk en nieuwswaardig zijn als VZ doet uitschijnen.

27 juni 2017 om 16:55

Ik denk dat ze de Belgische voetbalbond bedoelen. De (Koninklijke) Vlaamse voetbalbond is inderdaad de vereniging van amateurclubs, zou dus niet weten waarom ze daar willen helpen.
Heb het ook even willen opzoeken maar vind ook alleen maar nieuws er over op Nederlandse sites, niet op de Vlaamse voetbalbond en ook niet op de Belgische... afwachten dus!

27 juni 2017 om 17:05

Als het de Belgische voetbalbond zou zijn zouden de Belgische media hier toch ook over berichten? Het zou logischer zijn maar langs andere kant vraag ik me af waarom ze ineens de Cruijff-school zouden willen introduceren in de Belgische jeugdelftallen.

Lijkt me eerder iets voor de Vlaamse dan. Als ik zo artikels opzoek is dat vooral een fetisj van Vlaams-Nationalistische strekking (die bond dan) en die dwepen wel vaker met Nederland.

Wat is de Vlaamse bond, hebben die een aparte bond naast de algehele Belgische bond?

27 juni 2017 om 19:10

Je bent even verbaasd als vele anderen ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren