Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax komt in zoektocht naar nieuwe linksback opnieuw uit in Alkmaar’

Laatste update:

In de zoektocht naar een linksback is Ajax terechtgekomen in Alkmaar. Voetbal International weet te melden dat de Amsterdammers Ridgeciano Haps op het oog hebben. Het lijkt er wel op dat AZ een behoorlijke transfersom zal vragen voor de verdediger, die nog tot 2019 vastligt in het AFAS Stadion.

Ajax volgt Haps al een tijdje en ziet hem als enige geschikte linksback vanuit de Eredivisie. Om die reden zoeken de Amsterdammers ook in het buitenland naar een linkerverdediger, ook omdat de verwachting bestaat dat AZ een flinke transfersom zal vragen. De Telegraaf schreef eerder dat de Alkmaarders een bedrag van tien miljoen euro willen hebben voor Haps. Met Daley Sinkgraven, Nick Viergever en Jairo Riedewald heeft Ajax al drie spelers onder contract die als linksback kunnen spelen, terwijl ook Mitchell Dijks weer terugkeert naar Amsterdam.

De kans lijkt groot dat Dijks zal vertrekken komende zomer. Overigens zoekt Ajax momenteel niet alleen naar een nieuwe linksback. Er moet deze zomer ook nog een tweede doelman naar Amsterdam gehaald worden, doordat Diederik Boer vertrokken is. Die sluitpost moet gaan concurreren met André Onana. Daarnaast wordt er gespeurd naar een nieuwe rechtsback, omdat Kenny Tete en Joël Veltman lijken te vertrekken.

Zou jij Ridgeciano Haps een goede aanwinst vinden voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hebben we niet een rechterverdediger nodig? Overigens goede speler Haps, maar wel even nadenken of het nodig is een concurrent te verzwakken als hij niet gaat spelen

27 juni 2017 om 08:54

Denk het ook ja. Veltman zal wel vertrekken naar Crystal Palace en Tete gaat ook weg waarschijnlijk.

27 juni 2017 om 08:56

ik zie az niet echt als een concurrent van ajax.

27 juni 2017 om 13:39

Elke club die punten van je kan stelen is concurrentie in de Eredivisie right? AZ zal niet direct meedoen voor de titel zoals Ajax, maar ik vind het wel gewoon een concurrent.

27 juni 2017 om 09:03

Zolang Veltman nog niet is vertrokken heb je geen rechtsback nodig. Of hij gaat weg, of Tete gaat weg. Dan heb je Veltman en Zeefuik. Of je hebt Tete en Zeefuik. In beide gevallen prima.

27 juni 2017 om 10:57

Ik denk dat zowel Veltman als Tete weg gaan. Tete heeft meerdere malen aangegeven zijn contract niet te willen verlengen (zelfs niet als hij in de basis staat) en grote kans dat ze Veltman inderdaad naar Crystal Palace laten gaan...

27 juni 2017 om 09:06

Kijk dit is nog eens goed nieuws (als ze hem halen)!! Haps is zeker een toegevoegde waarde! Ik denk dat Haps de beste LB is van de Eredivisie. En volgens mij past hij perfect in het Ajax spel, en heeft potentie om nog verder te groeien.

Hopelijk vertrekt Veltman en blijft Tete, dan hebben we echt een gruwelijke defensie staan!

Onana
Tete
Sanchez
De Ligt/Vier
Haps
Van de Beek
Schöne
Ziyech
Neres
Dolberg/Hunt
Younes
27 juni 2017 om 09:30

Tete gaat niet meer spelen voor Ajax. Tete moet weg omdat hij zijn contract niet wil verlengen, dus oprotten of banken is dan het motto.
Waarom snappen mensen dat nog steeds niet.

27 juni 2017 om 09:32

De beste? Kongolo is beter en Willems ook!

27 juni 2017 om 09:39

Op basis waarvan is willems beter? Loop er al 1,5 jaar bij als volgevreten veteraan. Ik heb nog liever Sinkgraven dan willems op dit moment.

27 juni 2017 om 09:48

Hij is niet 100% fit zoals een Arias heb je volkomen gelijk in. Maar Willems heeft een goede pass, goede voorzet, goede techniek, 2 benig, Sterk, Snel, goed ingooi, goed schot en is verdedigend betrouwbaar geworden!
Die fitheid moet echt beter. Maar Willems is sowieso een persoon die makkelijk kritiek krijgt dit seizoen bijvoorbeeld deed hij het voor een linksback eigenlijk gewoon goed maar iedereen weet wat hij aanvallend kan brengen op zijn absolute top en dan is willems niet een stapje beter maar stappen beter. Hem een volgevreten veteraan noemen vind ik ook overdreven denk dat die meer kracht heeft dan een jongen als Sinkgraven zijn conditie ligt echter wel lsger.

27 juni 2017 om 09:59

Ben het op veel punten met je eens, maar het cruciale punt (verdedigen) is nog steeds te matig. Op dit moment is ie net als Karsdorp nog te veel een aanvaller, zoals bv Emanuelson in het verleden ook. Allemaal spelers die het uitstekend zouden doen in een 5-mans vedediging. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe Willems mentaal in elkaar steekt. Hij lijkt soms dromerig/laconiek en moeilijk te motiveren.

27 juni 2017 om 09:59

Willems is hartstikke fit. Hij heeft juist teveel spiermassa misschien, maar is hij is enorm afgetraind hoor zit geen granmtje vet aan. Kijk anders even foto's van hem zonder shirt na het kampioenschap vorig jaar.

27 juni 2017 om 10:02

Tja dat is niet het enige dat je fit maakt he. Een back hoort 90 minuten mee op te stomen en op dat punt scoren Arias en Brenet momenteel stukken beter.

27 juni 2017 om 10:09

Willems was gewoon helemaal fit dit seizen hoor zeker na de winterstop begon hij ook weer in vorm te raken. O.a. tegen AZ speelde hij heel goed toen, heeft alleen weer pech gehad met blessures.

27 juni 2017 om 10:13

Willems verdedigt prima eerst was hij nog wel is schuldig aan een tegendoelpunt dat is nu zelden het geval. Met die aanvallers in de eredivisie heeft hij echt geen moeite meer! Misschien kan een nieuwe omgeving hem wel goed doen want het blijft het grootste talent op de back positie in tijden.

27 juni 2017 om 10:14

Willems staat stil in zijn ontwikkeling.

27 juni 2017 om 10:28

Omdat er nog het idee is dat Tete wel verlengt als Veltman weg gaat en hij alleen hoeft te concureren met zeefuik.

27 juni 2017 om 10:31

Wie heeft dit binnen Ajax gezegd dan?

27 juni 2017 om 11:41

Omdat het zo krom is, iedereen kan toch zien dat Tete beter is dan Veltman.
Tete is sneller, voetbalt beter en leest het spelletje beter als Veltman, Heb zelf niks met Ajax maar kan mij er goed in vinden dat Ajacieden er goed mee zitten als Tete vertrekt.

27 juni 2017 om 12:03

@memphisdepay, Willems zit nog op hetzelfde niveau als 2 jaar geleden. Dus heel leuk dat talent, maar als je je niet ontwikkelt schiet t niet op. En nee, hij is niet de eredivisie ontgroeid met z'n niveau en staat daarom stil.

27 juni 2017 om 12:03

Voetballend is Tete echt niet beter dan Veltman, voetballend is hij heel matig. Aanvallend heb je niks aan hem, kan geen goede voorzet en geen goede crosspass geven. Verder leest hij het spelletje ook niet beter, Tete staat juist heel vaak verkeerd waardoor hij moet corrigeren met een tackle. Hij kan heel goed tackelen, maar dit moet hij ook te vaak doen om zichzelf te corrigeren.

27 juni 2017 om 12:24

Willems zit zelfs op een lager niveau dan 2 jaar geleden. Maar je kan toch niet ontkennen dat de verdedigers van Ajax en PSV nog zo veel moeite hebben in Nederland kijk toch is hoe weinig tegengoals ze krijgen. Ik denk dat een nieuwe omgeving hem wel goed zou kunnen doen.

27 juni 2017 om 09:13

Haps is prima op zijn plek bij AZ. Leuke verdediger met lekkere drive naar voren, maar zijn basisniveau is niet genoeg voor Ajax of Psv. Hij heeft een opleving gehad de eerste seizoenshelft, maar daarna is is het weer minder geworden. Daarnaast is hij toch ook "al"24 jaar, dus heel veel beter zal Haps ook weer niet worden. Gezien de prijs kom ik tot de conclusie dat je beter verder kunt kijken.

27 juni 2017 om 09:47

Onzin. Natuurlijk kan hij beter worden.

27 juni 2017 om 10:22

Helemaal geen onzin, ik vind dat hij helemaal gelijk maakt. Haps is talentvol, maar is vorig seizoen meermaals erg teruggezakt in niveau. Ik betwijfel ook ten zeerste, of hij Ajax of Psv beter maakt. En 10 miljoen is helemaal te gek voor woorden, niet als vraagprijs van Az. Maar om te betalen als Nederlandse club, aan een soms wisselvallige speler van 24 jaar.

27 juni 2017 om 12:41

Onzin, dan heb je AZ niet vaak genoeg zien spelen. Haps is op misschien drie wedstrijden na het hele seizoen by far de beste speler op het veld geweest, letterlijk de enige die er vaak voor ging. Z'n basis niveau is zeker goed genoeg voor dat kleine stapje hoger. Je moet niet vergeten dat hij een enorm matige linksbuiten voor zich had staan het hele seizoen met Dos santos / García / Tankovic. Met een speler met de intelligentie van Ziyech / Berghuis om zich heen zouden we nu zeggen dat hij de Eredivisie ontgroeid is.

27 juni 2017 om 13:09

@markusaz kleine stapje hoger???? Het verschil subtop/top is in Nederland in rap tempo aan het groeien begint echt la liga vormen aan te nemen. Het slechste PSV van de afgelopen vier a vijf jaar wordt met twee vingers in de neus derde, met geen enkele dreiging van de nummer vier.

Dat zegt echt heel erg veel. De stap sutop naar top nederland is nu net zo groot als de stap middenmoot naar top nederland een aantal jaar geleden. Het is al lang niet meer een klein stapje. Sterker nog ik zie liever dat Ajax helemaal geen spelers meer haalt bij AZ. Te vaak voegen ze niets tot weinig toe. Zelfs viergever heeft echt tijd nodig gehad om een gewaardeerde kracht te worden bij Ajax. En als ik dan naar het verhaal Maher kijk, was echt een toptalent voor Nederlandse begrippen en is eigenlijk geeneens goed genoeg om wisselspeler bij PSV te zijn.
Berghuis is toch ook niet de eredivisie ontgroeid. Leuke speler voor Feyenoord, maar niet de belangrijkste speler van het kampioenschapsteam en zeker niet de eredivisie ontgroeid.

Ik verwacht dat het alleen maar erger en meer wordt met die kloof. Top krijgt steeds meer te besteden en ze beginnen echt in andere categorieën te vissen. Dat geld druppelt steeds minder vaak verder naar beneden de eredivisie in, dat gaat steeds vaker elders naar toe. En met dergelijke vraagprijzen is dat nog begrijpelijk ook.

27 juni 2017 om 13:39

@markusaz88

Nog een persoon die het verschil tussen de subtop en de top schromelijk onderschat. Een kleine stap hogerop vanuit AZ naar Ajax zeg je? Ik denk dat het verschil wel wat groter is dan je denkt. Hoeveel spelers die vanuit de subtop naar de Nederlandse top zijn vertrokken zijn wel niet gefaald de laatste jaren? Kijk naar een Maher, Veijnovic en Gudelj om maar een paar voorbeelden te noemen. Natuurlijk zijn er ook succesverhalen maar ik wil maar benadrukken dat het verschil groter is dan jij denkt.

27 juni 2017 om 15:15

ik Als AZ supporter deel je mening volledig van mij mag hij daarom ook weg Wijndal is een veel groter talent die nu in mijn ogen al beter is dan Haps.

Kortom voor 5 mil mogen jullie hem van mij hebben als ik de baas was geweest.

Iedereen vergeet dat haps een gemaakte en dus verdedigend te kort komt en eigenlijk beter als middenvelder gebruikt kan worden.

Dat zelfde geld ook voor Ouwejan die is ook een middenvelder van Origine en ook die komt verdedigend te kort.

27 juni 2017 om 10:30

Voor 10 miljoen.. nee sorry. Voor dat geld kun je in zuid amerika of in denenmarken zeker wel iets vinden

Matige tweede seizoenshelft gedraaid. Vind hem ook niet veel beter dan Sinkgraven of zelfs Dijks. Zijn diepgang is wel een sterk punt plus het feit dat hij Nederlander is spreekt me aan.

AZ zal wel te veel geld vragen, is hun goed recht, maar misschien beter voor Ajax om verder te kijken.

27 juni 2017 om 09:09

@clay ,

Kan het ook niet met het team maken dat hij wat minder gedraaid heeft?

Alleen is hij beter dan Viergever die daar ook prima kan spelen en vorig seizoen een sterk seizoen heeft gedraaid .

Verdedigend is hij wel zeker beter dan sinkgraven. Sinkgraven is wel lekker als je druk naar voren speel hen hem als extra middenvelder kan inzetten natuurlijk.

28 juni 2017 om 17:57

Haps is al 2,5 jaar de beste man bij AZ. Afgelopen seizoen helemaal, in seizoen 15/16 kregen henriksen en Janssen de credits terwijl Haps week in week uit sterk was. En laatste halfjaar was heel AZ prut, dus zo raar is het niet

Best een goede speler, maar denk dat Riedeweld meer potentie heeft en je hebt ook altijd nog Viergever voor die positie. Als deze jongen gehaald wordt kan Ajax Riedewald, Sinkgraven en Dijks allemaal in de etalage zetten dat wordt dan niks meer met die jongens. Ook schijnt AZ 10 miljoen te vragen wat veel te veel is

27 juni 2017 om 09:02

Verdedigend hebben doen deze Ajax spelers zeker niet onder, maar aanvallend is Haps (in mijn ogen) veel beter dan deze 2. En aangezien je zeker in Nederland vooral aanvallend moet denken als Ajax zijnde, snap ik de keuze wel. Ondanks dat ik wel vind dat Haps na de winterstop maar middelmatig gespeeld heeft.

27 juni 2017 om 09:08

Aanvallend is hij niet veel beter dan Sinkgraven. Sterker nog: technisch en tactisch beschikt Sinkgraven over veel meer potentie dan Haps.

27 juni 2017 om 09:33

Sterker nog, 1e seizoenshelft werd ie de hemel in geprezen, waarna ik het idee heb dat hij zelf ook is gaan geloven dat hij heeeeel goed was, met hier en daar babbels na een leuke wedstrijd. Maar de laatste pak en beet 10 wedstrijden was het niet zo dat hij er bovenuit stak bij AZ. Ik vind dat je dat wel mag verwachten als je top 3 niveau claimt aan te kunnen. Ik moet het nog zien.

Veel zal afhangen of Keizer het in Sinkgraven ziet zitten. Want anders zou ik gewoon Dijks en of Riedewald als backup erbij houden. Als je nu Haps haalt schrijf je ook Sinkgraven af, want als middenvelder zie ik hem ook niet meer terugkomen. Wat heeft hij gekost? Zes of zeven miljoen toch?

27 juni 2017 om 09:05

Dan schrijf je Sinkgraven denk ik wel af, ja. Zonde, maar 't is niet anders. Blijkbaar dan toch te licht. Vond het bij Heerenveen een geweldig talentje destijds. Zou eventueel ook nog als linksbuiten kunnen spelen trouwens. Een 'tandem' Ziyech-Sinkgraven is in de voorbereiding misschien nog wel eens het proberen waard, waarbij ze allebei een beetje van positie mogen wisselen. Maar heel grote slagingskans heeft dat denk ik ook weer niet.

27 juni 2017 om 13:24

Je weet dat ajax in principe met een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links in de voorhoede speelt?

27 juni 2017 om 09:06

Tegen de 8 volgens mij zelfs.

Dijks wil overigens weg, die gaat geen genoegen nemen met een bijrol opnieuw. Datzelfde gaat gelden voor Riedewald, die het afgelopen seizoen al aan het morren was. Dus die erbij houden als back-up gaat hem denk ik niet worden.

Echter 10 miljoen voor Haps is te veel, dat gaat geen ploeg voor hem neertellen, ook niet in het buitenland.

27 juni 2017 om 09:12

Vond Sinkgraven het prima doen en kan alleen nog maar beter worden. Tuurlijk maakte hij een fout in de Kuip, maar heb ook heel veel goeds gezien.

Te duur. Wat ajax ook moet betalen, tis te duur. Niet doen.

27 juni 2017 om 12:18

Helemaal mee eens. Voor Haps zou Ajax 3 miljoen kunnen betalen, maar meer niet. Het is geen groot talent of speler die al enkele jaren stabiele stappen maakt en overtuigd. Afgelopen half jaar was ook niet voortreffelijk te noemen. Gewoon doorzoeken.

Dat zal Ajax een lieve duit gaan kosten. Hij heeft een slechte tweede seizoenshelft gedraaid, maar heel AZ draaide slecht toen.

Al met al, ik denk dat hij uiteindelijk (met een beetje onderhandelen) zo'n 7 á 8 miljoen gaat kosten.

27 juni 2017 om 09:17

Ik snap dat AZ haar spelers niet voor niks verkoopt maar 8 miljoen is wel erg veel voor Haps laat staan 10 miljoen. Dit zijn geen bedragen die je voor linksbacks betaalt dat je dat voor een middenvelder of aanvaller doet oké maar niet voor een linksback. Als hij nou 20 was zou ik het gelijk doen maar dit is geen speler die nog heel veel beter zal worden! Daarnaast is die Haps natuurlijk ook niet de beste verdediger!

27 juni 2017 om 09:51

Veel minder dan Sinkgraven en Riedewald zal het niet zijn. Riedewald wordt wel bestempeld als een speler met veel groeipotentie, maar zijn grote mankemend is zijn lengte en dst heeft hij tot nu toe niet kunnen compenseren met zijn felheid in verdedigende duels. Zou me niks verbazen als Riedewald een talent blijft en dat daar ook alles mee gezegd is.

27 juni 2017 om 10:30

Haps lijkt mij gewoon een goede speler voor Ajax hoor! Maar 8 of 10 miljoen gaat mij gewoon te ver. Dat AZ spelers voor veel geld verkoopt is terecht hoor aangezien clubs als PSV en Ajax ook meer ontvangen maar als ze al 10 miljoen voor een back gaan vragen dan is een goede aanvaller al helemaal niet meer haalbaar! Daarnaast is PSV of Ajax gewoon een ideale leerschool voor zo'n jongen en van AZ naar het buitenland dan ben ik toch bang dat je dan toch veel jongens hebben die mislukken zoals Altidore, Berghuis, Henriksen, Janssen, Johansson en ook wat Ajax of PSV bij ze kocht is de laatste jaren niet altijd geslaagd.

27 juni 2017 om 10:40

De tijd is echter voorbij, lijkt het, dat de subtop spelers opleid voor de top. Clubs zijn gezond, ze weten wat voor bedragen er wereldwijd worden gevraagd, alleen zijn clubs als PSV en Ajax nog niet kapitaal krachtig genoeg om zulke binnenlandse investeringen te doen. Echter als deze clubs ook willen aansluiten richting de Europese top zullen de uitgaves voor bepaalde spelers ook omhoog moeten gaan. Verpatst AZ Haps niet aan de top in Nederland dan wel aan een mooie subtopper in het buitenland. Word er nou echt gedacht dat de subtop spelers kneed voor de top in Nederland om op die manier te zorgen dat de het meest geleidelijk ontwikkelen? Grootste onzin die er rond gaat..
Ben het zeker met jullie eens dat 10 mil voor Haps te veel is. Maar 17 mil voor Karsdorp en 30mil voor Klaassen is ook te veel. Het mee snijdt gelukkig aan twee kanten, fijne dag.

27 juni 2017 om 11:15

Je hebt natuurlijk volkomen gelijk de tijd dat een speler uit de subtop voor 5 miljoen werd gekocht en 2 jaar later voor het 3 dubbele wordt verpatst is voorbij. Als ik een AZ supporter was dan zou ik ook helemaal gek worden van spelers die ze voor te weinig hebben verkocht. Maar de meeste jongens die bij AZ zitten momenteel willen toch nog wel een keer voor de top in Nederland spelen en die zaakwaarnemers zijn natuurlijk ook niet op hun achterhoofd gevallen het zou mij dan ook niks meer verbazen als sommige spelers weigeren lange contracten te tekenen. Voor spelers is geleidelijke ontwikkeling wel belangrijk en die jongens zien ook in dat spelers als Janssen bijvoorbeeld mislukken. Eigenlijk zijn Hoedt en Gouweleeuw de enige 2 spelers die echt zijn geslaagd.

27 juni 2017 om 11:54

Dat is een beetje simpel geredeneerd elamdaoui.

Alleen de echte talenten die o.a. bij de nationale ploeg zitten worden voor record bedragen getransfereerd door Ajax, soms Psv en een enkele keer door Feyenoord. Maar als Feyenoord geen kampioen was geworden op 1 punt voorsprong van EL-finalist Ajax, had Feyenoord echt niet zoveel geld gekregen.

Waarom een beetje simpel geredeneerd? Hoeveel jonge spelers van de subtop breken echt door bij ajax en Feyenoord en in mindere mate bij Psv? Stel 1 op de 3. Als je die ene dan uiteindelijk doorverkoopt voor + 15 miljoen speel je break-even en kom je dus niet vooruit.

De top 3 haakt dus af, waardoor de spelers aan het buitenland worden verkocht en in de meeste gevallen op de bank belanden. Dit heeft ook weer een nadelig effect op de verkoopprijs van spelers van de top 3. Het mes snijdt inderdaad aan 2 kanten, maar in mijn ogen niet op de goede manier.

Uiteraard is AZ vrij om te vragen wat ze willen.

Mijn inziens zou voor een spelers als Haps of Amrabat een bedrag à € 3 miljoen met een flink aandeel bij doorverkoop een veel beter systeem zijn voor het Nederlands voetbal. Indien de betreffende speler op de bank beland bij de kopende club, dan recht op terugkoop voor 50% van de verkoopprijs of iets dergelijks.

27 juni 2017 om 13:33

Ik spreek met name voor ajax omdat ik geen inzicht heb op psv's financien. Ajax is kapitaalkrachtig genoeg om zulke bedragen te betalen. Alleen is er geen voetballer van de subtop of lager zo een bedrag waard. Dus dan doen ze het ook niet. In principe kwam iedere aankoop die ajax bij az gedaan heeft de afgelopen paar jaar te kort en betaalde ajax al teveen, terwijl die bedragen rond de helft van die 10 miljoen liggen. Dus ajax kan het wel betalen, maar de speler is het niet waard. Dat andere clubs dom zijn en het alsnog willen betalen moeteb zij weten. Sowieso zie ik ajax liever in het buitenland rond kijken. Loopt veel meer talent.

27 juni 2017 om 15:25

@4fredondo

Ik ben het ook zeker eens dat het niet het beste is voor het Nederlands voetbal. Spelers worden verkocht voor te hoge bedragen en dat zorgt er idd voor dat spelers uit de subtop eerder een stap naar het buitenland gaan dan naar de Nederlandse top. Wat betreft kortere contracten denk ik niet dat het veel zal uitmaken. De transferbedragen zijn dusdandig opholgeslagen dat de subtop zelfs spelers met een een jarig contract voor veel geld wilt verkopen, zodoende aan t buitenland. Dit zal de top van Nederland namelijk ook verlangen van buitenlandse clubs.

@afcasander
Ajax is denk ik wel kapitaalkrachtig genoeg, maar als je verder redeneert zul je zelf ook wel kunnen concluderen dat Ajax dan alleen amar break-even zou spelen op de spelers die ze halen uit de subtop voor zulke bedragen. Met salarissen meegerekend zou dat gewoon niet rendabel zijn.
Beetje lullig weer om andere clubs dom te noemen, het is nou eenmaal de hedendaagse gang van zaken in de voetballerij en daar zou ook voor Ajax geen uitzondering worden gemaakt. Dan inderdaad maar lekker spelers uit het buitenland halen, heb je nog de kans dat het niveau er juist op vooruit gaat.

Off:
Grootste reden waarom Nederlands over het algemeen net te kort komen in het buitenland valt in mijn ogen aan het feit dat we een lange tijd geen Nederlandse coaches hebben gehad bij grote clubs in het buitenland. Toch een manier om makkelijker binnen te komen en je plek te vinden. Dat coaches als Bozz, Koeman en De Boer nu bij mooie clubs zitten kan juist in het Nederlands belang helpen om Nederlandse spelers op de kaart te zetten.

27 juni 2017 om 18:50

Zijn lengte? Volgens mij is hij ongeveer 1.85 vind jij dat klein?

27 juni 2017 om 09:50

@waagplein, voor dat bedrag nemen ze het vliegtuig naar zuid amerika en halen ze er twee.

Deze speler moeten ze gewoon niet halen, hooguit als back up indien hij transfervrij was geweest..

27 juni 2017 om 10:13

Elk bedrag boven de 3 a 4 miljoen is al teveel.. als je Haps daar niet voor kunt krijgen, dan gewoon in het buitenland gaan scouten voor een beter talent voor minder geld.

Viergever en bijvoorbeeld Haps dan voor de LB lijkt me? Of willen ze van Viergever toch een LCV maken? Zodat je Haps en Sinkgraven hebt voor linksachter?

Riedewald ben ik erg benieuwd naar. Zijn beste positie vind ik nog steeds Cvm, maar had gelezen dat ze Eiting willen doorschuiven. Dat zal betekenen dat Riedewald ook onder Keizer niet op speelminuten zal kunnen rekenen.

Eerst maar eens zien of ze er met AZ uitkomen. Denk het niet, dus zal wel een buitenlandse back worden.

Pff weer een net niet speler, gehyped door de media na een goed half seizoen....daarna door de mand gevallen.
Hoop echt niet dat hij komt.

27 juni 2017 om 10:31

Ga je mond eens spoelen en eens voetbal volgen. Het feit dat je zegt dat Haps maar een goed half seizoen heeft gespeeld is maar 1/3e van de waarheid. Het hele seizoen daarvoor was hij gewoon al een van de sterkhouders samen met Henriksen en Janssen. Het is een wonder dat Haps afgelopen seizoen zolang zo sterk heeft kunnen spelen terwijl al zijn teamgenoten vooral door de mand vielen. Presteren in een slecht draaiend team is knapper dan presteren in een goed draaiend team.

Gelukkig wordt Haps door velen al als te oud bestempeld, kan hij mooi nog 11 seizoenen bij AZ spelen.

27 juni 2017 om 12:17

Ik wou er serieus op ingaan, totdat ik zag hou je je gebruikersnaam schreef...
Iig hou Haps lekker in Alkmaar....vind het totaal geen verbetering tot wat er nu bij Ajax rond loopt

Nou Haps ruilen tegen Sinkgraven die gaat het toch niet redden en op het middenveld ook niet. Dan heeft Az een goede speler erbij en Ajax ook. Heb je Viergever als backup als linksback en ben je goed voorzien aan die kant. Dan nog Tete aan boord houden en Veltman zo snel mogelijk verkopen aan Crystal Palace en je verdediging is klaar. Hoef je je alleen nog maar te richten op de reserve doelman en een vleugelspeler.

27 juni 2017 om 09:19

En jij denkt dat Az wil ruilen? Je zegt het zelf al, sinkgraven gaat het toch niet redden. Waarom zou Az hem dan willen ruilen tegen 1 van hun betere spelers?

27 juni 2017 om 10:02

Omdat Sinkgraven het een niveau lager bij Heerenveen wel uitstekend deed als middenvelder. Qua niveau zit AZ dichter bij Heerenveen dan bij Ajax.

27 juni 2017 om 10:47

Maar waarom zou Az dan ruilen? Dan gaan ze er toch op achteruit? Lijkt me een zwaar beroerde ruil.

27 juni 2017 om 12:10

Ik hoop dat Sinkgraven bij Ajax blijft.

Dan kan je beter geen linksback halen. Alle linksbacks die Ajax al heeft zijn beter dan Haps. Erg teleurstellend als dit waar blijkt te zijn, dan heb je een grote hoeveelheid scouts in dienst en dan kom je terecht in Alkmaar voor een middelmatige back die al aan zijn plafond zit..

Ajax kan beter voor ouwejan gaan van az die is in potentie veel beter. Ouwejan kunnen ze nog kneden en kan mooi in de luwte van sinkgraven spelen. Totdat zyech verkocht word dan kan sinkgraven op het middenveld en ouwejan linksback worden. Ja sinkgraven op het middenveld omdat nouri stilstaat in zijn ontwikkeling en ik graag met een rechts en een linkspoot op het middenveld speel. Haps word niet meer beter en is het net niet. Ik denk dat dat de volgende miskoop van Ajax van AZ zou worden na sightorson en gudelj. Az ging er niet op achteruit toen ouwejan speelde ipv haps en hij heeft ook goede wedstrijden gespeeld voor jong oranje.

27 juni 2017 om 13:46

Wijndal is dan een stuk betere aankoop dan ouwejan... verder staat nouri niet stil in zijn ontwikkeling. Dat slaat nergens op en het doet mij vermoeden dat jij niet weet waar je over praat.

10 miljoen voor Haps? Die zijn niet lekker. Speelde de eerste seizoenshelft goed maar blijft een beperkte speler. Ajax moet dit niet doen, dan kunnen ze net zo goed Dijks houden.

27 juni 2017 om 10:39

Ajax had gewoon Augustinsson moeten halen van Kopenhagen, als je daar een maand of wat geleden bij was geweest dan was hij denk ik wel gekomen. Gaat nu naar Bremen voor 4,5 mil.

Als Ajax Haps gaat halen gaan ze opnieuw in de Eredivisie geld over de balk smijten.

Haps is een prima linksback voor AZ, maar ik betwijfel of hij de echte top van de Eredivisie aan kan. Heeft afgelopen seizoen een uitstekende periode gehad; fel verdedigend, aanvallend, spelend met een drive. Maar gedurende de 2e seizoenshelft zag je hem ook wegzakken en dan is het een doodnormale linksback.

Als het écht zo'n goede speler was geweest, dan was hij op zijn 24e al verder geweest.

27 juni 2017 om 09:53

Tja, maar gezien die uitstekende periode zitten die kwaliteiten er dus wel in. Dan is het de taak van de trainers bij Ajax om hem constant op dat niveau te krijgen.

27 juni 2017 om 10:03

Dat klopt wel, maar ga je voor deze laatbloeier dan 10 miljoen betalen. #waanzin

Vertrouw dan op Sinkgraven met Viergever er achter. Of andersom. Of hou dan Riedewald aan zijn contract.

En anders viel mij die linksback van Kopenhagen op in de Europese wedstrijden, augustinsson. Wellicht is die al getransfereerd....

27 juni 2017 om 10:42

Oh ik lees nu deze reactie, ik heb net op de reactie hierboven gereageerd. Ik heb Augustinsson vorig jaar ook al geopperd maar nu vertrekt hij deze zomer voor 4,5 mil naar Bremen. Ik denk zeker dat hij haalbaar was geweest en dan zat je gebakken. 7-8 miljoen voor Haps is echt te veel geld, ik vind hem helemaal niet zo bijzonder.

Ajax moet gewoon vertrouwen op Sinkgraven voor linksback. Paste zich daar in korte tijd aan aan de positie en het is zonde om zo'n prima speler alleen op de bank te laten zitten terwijl Nouri en de Jong ook moeten strijden voor het middenveld.

Hoe veel mensen het ook met me oneens zullen zijn, ik denk dat Viergever momenteel voor Ajax een betere keuze is!

Haps heeft een matige 2e seizoenshelft gehad en kost daarnaast ook 10m, echt te gortig als je kijkt dat zowel Viergever, Riedewald en Sinkgraven op LB uit de voeten kunnen.. Kapitaalvernietiging als je daarnaast nog eens Haps haalt.

Als AZ de hoofdprijs verlangt dan lekker nog even verder zoeken. De afgelopen maanden vond ik Haps niet het niveau vertegenwoordigen dat bij Ajax de standaard is.

27 juni 2017 om 10:05

Met een fatsoenlijke trainer is Haps gewoon een topper. Helaas heeft Van den Brom geen idee hoe hij een logische formatie moet neerzetten en vooral het middenveld en de voorhoede functioneren niet. Daar is Haps de dupe van want hij kwam niet tot zijn recht met die dramatische figuren voor zich.

Is toch niet te hopen... Maar denk dat Overmars nog wel met een buitenlandse back aankomt, als dat niet haalbaar is gewoon Sinkgraven daar houden en Riedewald behouden, is niet ideaal maar beter dan zoveel geld betalen voor opvulling want dat is Haps voor Ajax in mijn ogen.

27 juni 2017 om 13:48

Jep, als je dan een back van az haalt kun je beter wijndal halen. Is nog een stuk jonger en heeft veel meer potentie...

Zou een aderlating voor AZ zijn. Heeft een enorme drive. Ajax heeft afgelopen seizoen met AZ een record aantal wedstrijden gespeeld, waarvan Haps er nauwelijks gemist heeft. Geen saaie back.

Absoluut niet doen. Zeer overschatte speler en veel te duur zelfs als AZ bereid is hem voor 6/7 miljoen te verkopen is het te veel.
Die gaat door het ijs zakken bij zowel Ajax als Psv.
Je kunt nog beter een geknutselde linksback als Reidewald, Sinkgaven of Viergever daar neer zetten.

Normaal dat AZ er veel geld voor vraagt
Ook zij weten natuurlijk wat Ajax heeft omgezet in de afgelopen tijd.
Haps goede voetballer voor Ajax denk ik.

Van Leer ander verhaal....deze keeper moet eigelijks wekelijks keepen om nog beter te worden ....jammer als hij op de bank terecht komt

Goede speler die Haps. Veel potentie ook.
AZ schijnt 10 miljoen te vragen, maar er is nog volop tijd om te onderhandelen.

Als Ajax zich meldt dan kunnen we van 10 naar 12 miljoen. Die hebben AZ echt al miljoenen kado gedaan in de afgelopen 10 jaar. Persoonlijk vind ik Haps trouwens meer een type voor PSV.

Ik ga even een paar spelers noemen die op een van de back positie kan: Emanuelson, anita, letscher, troupé

is toch een koopje 10 mil weet niet wat er mis aan de vraagprijs zou moeten zijn.ajax vraagt 30 mil voor Klaassen Feijenoord 17 mil voor Karsdorp,dus de subtop moet alles maar verkopen voor een appel en een ei.ik heb meer het idee dat AZ niet hoeft te verkopen club is gezond en dat ze nu eens door willen pakken met de bestaande selectie en de aan komende jeugd wat in mijn ogen een goed plan is.

27 juni 2017 om 10:42

Dat is inderdaad het voordeel van een financieel gezonde club. Zolang de speler het ook niet erg vind om nog een jaartje te blijven. Voor Happs zou het helemaal niet verkeerd zijn nog een jaar bij AZ te blijven. Dan kan hij nog stabieler worden en heeft hij garantie op speeltijd. Hij is nog zeker niet uitgeleerd bij AZ. Mocht hij komend seizoen weer zo beginnen als afgelopen seizoen en langer vasthouden zal de algemene opinie ook veel positiever over hem zijn, wordt hij dan verkocht aan de top 3 is er veel meer druk om hem kansen te gunnen. Omdat hij zich al echt bewezen heeft.
Als hij nu 1-2 slechte wedstrijden speelt bij bijv. Ajax zal iedereen zich tegen hem keren en is het een grote stap terug in zijn loopbaan en kapitaal vernietiging voor Ajax.

27 juni 2017 om 12:14

Vooropgesteld: AZ mag natuurlijk zelf weten wat het vraagt voor een speler die nog onder contract staat.

Maar realistisch bekeken is het nou eenmaal zo dat het niveau waarop een speler zich bewezen heeft van grote invloed is op z'n waarde. Een goed voorbeeld wat Georginio Wijnaldum. PSV verkocht hem voor 20 miljoen, na een jaar Premier League was hij ineens 30 miljoen waard.

Iemand als Klaassen heeft 14 interlands gespeeld, drie landstitels gewonnen en een Europa League-finale gespeeld. Karsdorp is ook international en is ook kampioen geworden. Lijkt me eigenlijk wel logisch dat die in een andere prijsklasse vallen dan een speler als Haps, die op z'n CV alleen heeft staan dat hij het al een paar jaar aardig doet in de Nederlandse subtop.

27 juni 2017 om 12:43

Hou toch op met die praatjes Az spelers gaan niet voor zoveel de deur uit dat hebben we de laatste jaren wel gezien. Az laat hun spelers altijd wel voor schappelijke prijzen gaan. El Hamdaoui, De Zeeuw, Gudelj is allemaal niet meer dan 6 voor betaalt

27 juni 2017 om 13:50

En toch voor minimaal 2 van de 3 was dat nog veel te veel...

Wij zijn altijd gek van statistieken en als ik kijk naar de statistieken over een AZ-speler dat naar Ajax vertrekt.......

27 juni 2017 om 10:54

Vergelijk Haps eens met Sinkgraven obv statestieken, dan ben je gek als je Haps pakt. Zijn tweede seizoenshelft was gewoon niet goed, Sinkgraven heeft in bijna alles betere stats kunnen overleggen (als je Twitter hebt zie IkbenSjimmy die de schijf van Sinkgraven naast die van Haps heeft gelegd) dus puur statistisch is een geen reden hem te halen.

10 miljoen is veel geld voor een lb als Haps. Voor dat geld moet er toch ook wel wat te vinden zijn in het buitenland . Heeft het m.i. nog niet echt bewezen. En als Derksen zegt dat het de beste is dan zou ik nog maar even verder zoeken

Voor AZ vind ik haps een aardige speler, voor ajax niet goed genoeg! Wel weer knap dat AZ gewoon zegt 10 miljoen. Zo moeten veel meer clubs denken. Anders wordt je nooit beter dan dit. Door spelers voor geld te verkopen kun je ook grotere talenten zelf kopen van andere clubs.

Pfff weer een van AZ, terwijl we voor die positie tig opties hebben. Vind sowieso Riedewald keuze nummer 1 voor Sinkgraven en Viergever. Voor de prijs die je voor Haps moet neerleggen kun je beter aandelen in het stadion kopen. De goede trainer maakt spelers beter en laat ze beter functioneren. Vind Haps niet goed genoeg

Als Ajax voor een speler uit de NL competitie gaat dan is Haps wel 1 van de weinige alternatieven ondanks dat ik heel veel twijfels heb over zijn kwaliteiten want bij wedstrijden die er echt om doen laat hij het wel eens afweten. Ik hoop daarom op een buitenlander hoewel die ook geen zekerheid geeft. De beste oplossing is, Ajax moet met Tete om de tafel gaan zitten door hem een mooi contract aan te bieden.

geen aanwinst!! lekker goedkoop!!! verleden heeft ajax geen geluk gehad met aankopen van Az.
succes Overmars.

Aub niet. Sinkgraven voor 4 verkopen, Dijks ook. Met die 8 miljoen + nog wat een keer een fatsoenlijke back halen. Viergever als back-up is prima.

Zelfde voor de rechterkant bij verkoop Veltman en Tete.

Momenteel is de linksbackpositie toch goed gevuld: Viergever, Sinkgraven, Riedewald en Dijks. Dijks zal vertrekken, Riedewald mogelijk ook. Ik vind Haps niet veel beter dan Viergever of Sinkgraven, zeker niet voor dat geld. Doe dan een keer gek en haal Daley Blind terug...😜

Ook ik heb mijn twijfels met Haps, maar mits hij zijn niveau haalt is het absoluut een aanwinst voor elke topclub in Nederland. Heeft ook een goed gebouwd lichaam en valt niet om bij elke schouderduw, heeft snelheid.

Voor 10 miljoen lekker bij AZ laten, voor minder valt er altijd te onderhandelen.

AZ zal wel meer dan 10 milj willen van Ajax. Als ze dit bedrag al evt. van Feyenoord wilde, omdat die Karsdorp voor 17 milj verkopen, waarvan direct 5 miljoen naar een te kort vloeien, dus een netto rendement van 12 miljoen.
Nou dan snap je dat volgens hun redenatie Haps wel 15 à 17 miljoen moet opbrengen.
Ajax heeft immers Klaassen voor 30 verkocht, zonder dat hiermee andere kosten gedekt hoeven te worden.

27 juni 2017 om 14:44

Als AZ 10 miljoen vraagt waarom zal Ajax dan meer gaan betalen?

28 juni 2017 om 11:11

Natuurlijk gaat Ajax nier meer betalen. het gaat mij om de berichtgeving in de Telegraaf, die zeggen dat Feyenoord in een lastig pakket komt, want de subtop zal nu veel meer aan Feyenoord vragen, want ze weten wat een gigantisch bedrag ze voor Karsdorp hebben ontvangen. Op diezelfde sportpagina staat dat Feyenoord bijlange na niet kan tippen aan Ajax en PSV en ver achterblijft met de transfer opbrengsten.
Als AZ hierdoor aan Feyenoord 10 miljoen zou vragen, dan zou in deze redenatie Ajax dus vele miljoenen meer moeten ophoesten. Die hebben immers alleen al voor Klaassen 27 miljoen ontvangen. Onzin natuurlijk, maar het gaat mij om de stemmingmakerij bij de Telegraaf. Enerzijds aangeven dat Feyenoord flink in de buidel moet tasten, want ze hebben zoveel verdiend, anderzijds even aangeven dat Feyenoord slechts peanuts voor z'n transfer krijgt t.o.v. Ajax en Psv.

Zo mooi dat er altijd wordt gezegd dat hij een goede eerste seizoenshelft heeft gespeeld en een matige tweede.

Haps speelde dat jaar ervoor ook al een kneiter van een seizoen, alleen de gemiddelde persoon hier kijkt alleen VI en hier en daar een samenvatting en denkt er verstand van te hebben.

AZ supporters weten dat hij seizoen 2015/16 ook een heeel sterk seizoen heeft gespeeld, eigenlijk speelde hij dat hele seizoen even goed als de eerste seizoenshelft van dit jaar.

27 juni 2017 om 12:23

Wat jij wil dan is het dus een matige back die op het niveau az op zijn 24jaar anderhalf seizoen goed heeft gespeeld maar het laatste half jaar weer door de mand is gevallen..
Dan hou ik liever dijks, viergever, sinkgraven..ipv daar miljoenen aan uit te geven

27 juni 2017 om 14:46

Stond zelfs in zijn mindere laatste maanden gewoon prima zijn mannetje tegen de top 3. Is een klasse beter dan Dijks en twee klasse beter dan Sinkgraven met nog ruimte om te groeien.

Ajax en PSV hebben aan beide kanten geen betere back.. Maar ik heb liever dat je hem lekker bij AZ laat, dit is een back uit het boekje die de hele kant bestrijkt en overal is, zowel aanvallend als verdedigend.

Kan me voorstellen dat AZ zoveel vraagt. Hij is wel iemand waarvoor je naar het stadion
komt. Zeer aanvallende back.

Hier ben ik dus echt geen voorstander van, bedrag veel te hoog ook al is het begrijpelijk vanuit AZ's perspectief. Verdedigend echt zwak en aanvallend doet Sinkgraven echt niet onder voor hem.. Tenminste, imho.

10 miljoen? Ga toch een end weg man.
Meer dan 4 miljoen en Ajax moet deze jongen echt niet halen. Laat hem dus maar lekker in Alkmaar.

Heel raar dat ajax totaal geen moeite doet om tete en riedewald te behouden . Er klopt iets niet bij ajax. Hebben ze te veel geld?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren