Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ kijkt op van Feyenoord en PSV: ‘Dat vinden ze belachelijk, het zal wel’

Laatste update:

AZ kent vooralsnog een rustige transferzomer. Enkel Marco Bizot werd aangetrokken en behalve de spelers wier contract afliep, is niemand vertrokken uit Alkmaar. Mocht er interesse komen in dragende spelers, dan is het volgens directeur voetbalzaken Max Huiberts waarschijnlijk uit het buitenland.

"Want ik heb gelezen dat Feyenoord en PSV vinden dat clubs als FC Utrecht, Vitesse en AZ belachelijke transfersommen vragen. Dus zullen ze niet bij ons aankloppen, neem ik aan", verklaart Huiberts zaterdag in gesprek met het Noordhollands Dagblad. "Het lijkt wel of die clubs bezig zijn aan een soort offensief om ons onder druk te zetten, maar daar trekken we ons niets van aan. Wij bepalen de prijs van een speler, niet zij."

Huiberts heeft de verhalen meegekregen dat Feyenoord inzet op een recordbedrag voor Rick Karsdorp, maar tegelijkertijd niet vele miljoenen weer neertellen voor spelers uit de Nederlandse subtop. "Feyenoord vindt het kennelijk wel normaal om twintig miljoen te vragen voor hun eigen rechtsback, maar de bedragen die FC Utrecht, Vitesse of wij vragen vinden ze belachelijk. Het zal allemaal wel."

Heeft Max Huiberts gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens. Feyenoord begint een beetje hoog uit de bol te worden. Ze zijn volledig terecht kampioen geworden en daardoor worden hun spelers ook aantrekkelijker. Maar dat ze voor Karsdorp 20 miljoen kunnen of er onder of boven het zal wel. Betekent niet dat ze met bedragen als 2.5 miljoen bij Utrecht hoeven aan te kloppen. Dan kunnen ze wel met argumenten komen dit is zijn eerste jaar.

Feyenoord als je graag een speler wilt kopen koop dan gewoon. Ajax koopt Ziyech omdat zij hem willen en kopen Neres. Het zelfde geld voor PSV ze willen heel veel maar ze willen niet kopen.

Het zelfde als jij naar de Ferrari winkel gaat en wel wilt kijken maar niet wilt kopen. Maar alleen kopen bij bedragen dat niemand ze weg doet.

24 juni 2017 om 15:47

Maar als de ned clubs aankloppen voor spelers bij de top 3 dan kopen ze die wel altijd voor een schijntje terwijl het veel aannemekelijker is dat ze op lager niveau wel slagen.
Ik zou niets meer voor geld verkopen aan ned clubs.
Alleen nog maar ruilen.

24 juni 2017 om 20:34

Wat ik niet begrijp. Utrecht brengt nooit iets over transferbedragen naar buiten. Dus Feyenoord heeft blijkbaar de media geïnformeerd dat zijn 2,5 miljoen geboden hebben voor Amrabat. Met welk doel zouden zij dat doen? @wehave, welke spelers van de top3 die naar de subtop vertrokken zijn, zijn uitgegroeid tot uitblinkers? Voor wie was het transferbedrag lager dan wat de betreffende speler waard bleek?

24 juni 2017 om 15:48

Slechte vergelijking, je koopt namelijk geen Ferrari bij de subtop. Dat buitenlandse clubs meer verdienen en daardoor ook meer kunnen bieden, betekent niet dat je dan maar met je geld moet smijten voor matige spelers. Bovendien vragen ze 20 miljoen voor Karsdorp eerder door het feit dat ze hem niet kwijt willen raken dan door te cashen.

24 juni 2017 om 15:52

Het gaat ook om een soort van respect. AZ en Utrecht en Vitesse hebben echt wel leuke potentiële spelers voor de top 3 clubs in Nederland. Alleen zij zijn bereid om die weg te doen alleen wel voor een normale prijs. Amrabat is een talentvolle middenvelder en die is meer waard dan 2.5 miljoen.

24 juni 2017 om 16:05

Wellicht potentiële, maar lang niet allemaal. Sommige spelers zoals hap die een dramatische 2e seizoenhelft heeft gedraaid ga je echt geen 8 aan 9 miljoen voor neertellen. En dan nog het feit dat verschil tussen de top 3 en daaronder was enorm dit seizoen. Alleen Utrecht zat er dichter bij en hebben naar mijn mening spelers die echt toegevoegde waarde bij de top 3 zullen hebben nu.

24 juni 2017 om 16:12

BIj Amrabat is sprake van een (openings)bod van 2,5. Daar zal wel wat meer voor betaald worden, maar laten we reeel zijn. Die jongen heeft in de subtop 1 seizoen meegedraaid. Daar zit dus een risico aan vast en daarom is de houding van Feyenoord begrijpelijk.

Als ik dan kijk naar Haps dan zie ik een speler (ook bij de subtop) die een goed eerste halfjaar heeft gespeeld, maar daarna was het toch zeer wisselvallig. Als je in Nederland resultaten wilt halen, kan dat gewoon niet. Die 10 mln die AZ vraagt is natuurlijk over de top, of zie jij hem wel op het niveau van Ziiyech (11 mln)?

Ik begrijp dus dat Feyenoord niet al te diep in de buidel wil tatsen, maar daarentegen is het ook het goed recht van Az en Utrecht om niet te verkopen. Ik begrijp alleen dat gejammer niet zo.

24 juni 2017 om 17:03

Njfromvol

Ik weet niet of jammeren het juiste woord is maar ik zie Huiberts zeker niet jammeren. Ik heb wel ergens een artikel van Feyenoord gelezen waarin werd beweerd dat de subtop clubs teveel geld vragen. Dat kan best zo zijn en als ik eerlijk ben vind ik 10 miljoen voor Haps ook aan de hoge kant maar we moeten het niet moeilijker maken dan het is. Indien Feyenoord het teveel geld vindt kunnen ze een bod uitbrengen wat eronder ligt of gewoon ergens anders kijken maar dat hoef ik Van Geel niet te vertellen, dat weet hij, naar ik mag aannemen, zelf ook wel. Ik snap overigens het nut niet om dat aan een krant te vertellen maar dat zal wel te maken hebben met de spelletjes tussen de betreffende clubs, goed dat Huiberts zijn kop niet laat gek maken door dat, zoals jij het noemt, gejammer.

24 juni 2017 om 17:49

12 miljoen

24 juni 2017 om 23:31

@njfromvol

"ik begrijp alleen dat gejammer niet zo."

Dus Feyenoord vraagt 20 mil voor Kasdorp, omdat ze hem niet kwijt willen, maar als een gek het er voor geeft, dan doen, AZ doet hetzelfde met Haps (die al meer als een half seizoen goed bezig is, ook vorig seizoen) en dan klopt het niet?

En dan ga je Haps ook nog vergelijken met Ziyech (twente die moest verkopen), 2 totaal verschillende spelers, op 2 totaal verschillende plekkken.

Het is geen gejammer, eerder feiten zoals de zaken er nu voor staan. Zoals je zelf al aangeeft, clubs (wie dan ook) staan gewoon in hun recht om een prijskaartje aan hun spelers te hangen. Als het je niet bevalt shop je lekker verder.

24 juni 2017 om 15:54

Je hebt een punt, maar je gaat ook niet naar de Fiat dealer en een bod op een Punto uitbrengen van 100.000 Euro.

Feyenoord vraagt voor Karsdorp, een international met 3 volle seizoenen in de basis van Feyenoord en een contract tot 2021, 20 miljoen euro. Utrecht vraagt voor een jongen die net doorgebroken is, 0 internationale ervaring heeft en een contract dat dmv een optie tot 2019 loopt 6 miljoen. Dat vind ik nogal een verschil. Of Utrecht het volste recht heeft om dat te doen? JA tuurlijk. Maar Feyenoord moet niet opeens rare bedragen neer te tellen toch?

24 juni 2017 om 16:00

Karsdorp staat los van deze discussie. Het gaat er meer om dat Feyenoord denkt ze met veel minder het ook kan doen. Nederland zou elkaar wat meer moeten spekken net zoals in Nederland. Zo blijft het geld ook meer in de competitie.

24 juni 2017 om 16:06

6 miljoen voor Amrabat is in deze markt volkomen normaal. Middenvelders zijn altijd duurder dan rechtsbacks. En de contractduur heeft zeker veel invloed op de prijs maar vooral wanneer het gaat om het laatste jaar van het contract.

en je noemt het feit dat Amrabat net is doorgebroken en Karsdorp al drie seizoenen speelt relevant maar dat valt wel mee. Karsdorp heeft 75 wedstrijden in de Eredivisie en Amrabat 42. En zijn die drie internationale wedstrijden van Karsdorp nou 14 miljoen meer waard?

Vergeleken met de 20 miljoen voor Karsdorp is 6 miljoen voor Amrabat een koopje en totaal geen "raar" bedrag.

24 juni 2017 om 16:13

Een jongen die een een club bij de hand heeft genomen die met afstand 4de is geworden. Die op zijn 19de(!!!) A-international is met een 2-jarig contract vragen ze 5 miljoen voor (als we de media mogen geloven). Lijkt me een zeer reëel bedrag.

Als Feyenoord graag dit soort bedrag aan buitenlanders wilt betalen en anders spelers wilt oppikken van Excelsior en Sparta (met alle respect) is dat natuurlijk ook hun goed recht. Maar voor 3 miljoen ga je niet de beste spelers van de subtop kopen. Dat kan je echt vergeten.

24 juni 2017 om 17:12

Daarom vraagt Utrecht ook geen 20 miljoen. Je argumentatie spreekt je voorbeeld tegen.

24 juni 2017 om 19:27

Mijn argumentatie stelt dat ook de verhouding niet perse correleert met wat Utrecht vraagt. Per definitie is een speler van de traditionele top 3 al meer waard. Als Haller bij pak hem beet PSV gespeeld had was hij voor 12 mil weggegaan ipv de 6 die Utrecht nu ving.

Natuurlijk zijn wij allen hier amateur taxateurs van deze spelers en geven wij puur onze nederige mening. Maar als je mijn "amateuristische" denkwijze wil volgen..

Karsdorp is 20 miljoen.
-20% verhouding Utrecht/feyenoord kwa naam
-20% Ervaring
-20% Nederlands international vs Marokkaans international (ivm Afrika cup)
-20% contract
Zou je op 4 miljoen uitkomen. Keurig bedrag voor een jongen als Amrabat. Dan kun je evt nog een doorverkoop clausule kunnen bespreken. Het is inderdaad een groot talent. Maar maakt hij de gewenste ontwikkeling? Niemand die dat weet.

24 juni 2017 om 23:33

@jorisdijk

"maar Feyenoord moet niet opeens rare bedragen neer te tellen toch? "

Niemand zegt toch ook dat Feyenoord hem Moet kopen?

25 juni 2017 om 09:06

Nee dat zeg ik toch zelf ook niet? Ze doen een bod wat zij fair vinden, utrecht blijkbaar niet. Dan ga je onderhandelen. En wellicht kom je er nog uit. Maar beide partijen staan in hun volste recht. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat ik de prijs die ze vragen niet marktconform vindt.

24 juni 2017 om 16:00

Wat een scheef vergelijk maak jij zeg! Ziyech was toen al een van de beste middenvelders in Nl.
Neres leek een echte topper in wording te zijn en komt uit Zuid Amerika. Dat kost gewoon geld omdat de halve voetbalwereld achter dezelfde spelers aanzit.
Spelers in NL zijn nu eenmaal alleen van waarde als ze bij ajax spelen en iets minder waard als ze bij Feyenoord of PSV spelen. Het gat met de rest van NL is gewoon internationaal gezien enorm.
Dus terecht dat Karsdorp, die ook behoorlijk wat zeer sterke Europese wedstrijden heeft gespeeld tegen de subtop in Europa (o.a. AS Roma, Sevilla en Manu, 2x winst, 1x gelijk en 3x verlies) veel meer waarde vertegenwoordigd. Speelt ook nog bij de landskampioen en is international....

24 juni 2017 om 16:31

Je kan altijd vragen wat je wilt, echter op de lange termijn zal je tegen een aantal situaties aanlopen is mijn mening.

1. Spelers die graag de stap omhoog maken (ja, Feyenoord is een stap hoger dan AZ, Utrecht en Vitesse zowel sportief, historisch als (vaak) financieel) zullen in de toekomst geen lange contracten tekenen, verlengen of juist speciale clausules eisen.

2. Deze spelers zullen vaak ongemotiveerd op het trainingsveld terugkeren na de weigering van hun club om niet mee te bewegen. Dit werkt ook door naar andere spelers.

3. Een voetbalclub is een BVO deze moeten ook verkopen om gezond te blijven. Wanneer altijd de hoofdprijs gevraagd wordt zal je dus met name tegen punt 1 aanlopen. Hierdoor zal je weinig doorloop in je selectie hebben wat ook weer tot mindere prestaties zal leiden enz.

Wat ik overigens wel normaal vind is dat er bonus dient te zijn op het moment dat een jonge talentvolle speler presteert. Zoveel wedstrijden in de basis, doelpunten of noem het maar op. Dit kan in transfers worden bedongen. Is iemand echt zo goed, dan krijg je achteraf geld.

daarbij is een transferbedrag berekend op contractsduur maar ook salaris. Ik neem aan dat bv. Amrabat geen EUR 600k verdiend bij Utrecht. Waarop is dan een transferbedrag van EUR 6M + doorverkooppercentage (heb ik in commentaren gelezen) gebaseerd ? Ik denk meer op emotie van de gemiddelde fan dan op realiteit.

Een bedrag van 2,5 tot 3M + 1,5 tot 2M aan bonussen wanneer bepaalde targets gehaald worden lijkt mij maximaal voor in dit geval Amrabat.

Maar dit is slechts mijn mening

24 juni 2017 om 16:47

Ja want AZ wilde voor Wout Weghorst ook 20 miljoen neertellen omdat ze voor Janssen 20 miljoen hadden gekregen?

Huiberts zet zichzelf gewoon voor schut met deze vergelijking. Een speler die al een paar jaar meedraait in de eredivisie, europese seizoenen heeft gespeeld, international is en kampioen is geworden vergelijken met Haps die een leuk eerste half jaar heeft gedraaid.

24 juni 2017 om 17:15

Suc6magnet wat een ongelooflijke onzin. Utrecht vraagt toch ook 6 miljoen en geen 20 miljoen voor Amrabat. Uiteindelijk wil iedereen er beter vanaf komen. 2.5 miljoen is gewoon een lachwekkend laag bedrag. En ik vind het nogal zelfingenomen van Feyenoord om hier van de vraagprijs wat te vinden. Kijken ze toch lekker verder in Rotterdam.

24 juni 2017 om 17:24

Dat zullen ze in Rotterdam ook zeker doen. Jij kijkt alleen naar de bedragen, maar je moet de feiten naast elkaar leggen zoals ik doe. Haps is op geen enkele wijze marktconform 10 miljoen waard, zelfs geen 5. Dus als AZ dat niet voldoende vindt dan mogen ze hem lekker houden. Dan houden ze een ontevreden speler die straks transfervrij de deur uitloopt. Ook prima.

24 juni 2017 om 23:36

@suc6magnet

"ja want AZ wilde voor Wout Weghorst ook 20 miljoen neertellen omdat ze voor Janssen 20 miljoen hadden gekregen?"

Nee, dat wilde ze niet en was ook niet de vraagprijs voor Weghorst, wat een drama vergelijking zeg...

24 juni 2017 om 16:54

Nou als je Amrabat op dit moment aan een andere club voor meer kwijt kan doe je dat toch? Ik snap niet waar hoog uit de bol op slaat hoor. Misschien is 2,5 wel richting marktconform? Het is sowieso een eerste bod, dus kan hoger uitvallen. Maar wat heeft Feyenoord eraan om de hoofdprijs voor een aardig talent te betalen? Budget is nog altijd beperkt, verwacht je dan liefdadigheid ofzo?

Karsdorp is natuurlijk ook gewoon veel meer waard dan Amrabat, dus sowieso een rare vergelijking. Kijk dan eerder naar voor hoeveel Feyenoord Boetius weg deed ofzo.

24 juni 2017 om 17:16

Het hoog in de bol gedeelte komt vooral terug in het zelfingenomen gezeik over de vraagprijs. Feyenoord bepaalt niet wat Amrabat kost maar Utrecht. Wat zou je ervan vinden als Roma met zo'n statement komt? Juist.

24 juni 2017 om 17:52

Waar heeft Feyenoord wat gezegd over de vraagprijs dan? Namen en rugnummers aub. Maw welk artikel waar in MvG of EG of GvB wordt gequote over de vraagprijs. Dus niet een speculerende clubwatcher. Kom maar op want zo'n artikel is naar mijn weten niet.

Amrabat 3.5 mln en Haps 2.5 mln. Dat zijn marktconforme prijzen.

24 juni 2017 om 17:55

Dat blijkt toch ook uit het belachelijk lage openingsbod. En als jij 3.5 en 2.5 marktconform vindt dan ben je tamelijk matig op de hoogte van de transfermarkt.

24 juni 2017 om 18:19

Gezien de status van die twee spelers binnen Nederland zijn het zeker wel marktconforme prijzen.
Dat Real er elk jaar een koopt van 100 miljoen maakt niet dat de rest van Europa en zeker Nederland niet daar in mee gaat. Haps en Amrabat hebben dit jaar een redelijk seizoen gedraaid in de Eredivisie, zijn jong en hebben potentie. Maar beiden verdienen niet veel, zeker Amrabat ligt niet lang meer vast en zijn grillig. Sterker nog, best kans dat ze al op hun top zijn want dat weet je gewoon niet. Amrabat zit dan weliswaar in de Marokkaanse selectie maar is geen basis. Haps is geen international. En het gaat on binnenlandse transfers. Er is maar een club in Nederland die binnen Nederland veel geld uitgeeft en dat is Ajax. Ik zou zeggen take it or leave it en hoop dat Ajax een Sinkgraventje uithaalt. Vrees van niet. Die winkelen op een ander niveau.

24 juni 2017 om 23:39

@wakanda

"dat Real er elk jaar een koopt van 100 miljoen maakt niet dat de rest van Europa en zeker Nederland niet daar in mee gaat."

Tussen 100 mil en de 3.5 en 2.5 die jij noemt zit wel een groot gat, maar dat had je zelf ook wel door toch?

24 juni 2017 om 17:26

Gelukkig ben je geen technisch directeur. Ontzettend onverstand om over te bieden voor spelers. Het is niet zo simpel als je wilt graag een speler dan koop je die ook. Nee, het gaat erom dat je een speler wilt en dat je bereid bent om maximaal x miljoen daarvoor te bieden. Dat is hoe je zaken doet.


Dan kan Huiberts zielig gaan doen dat zijn spelers niet genoeg waard zijn, maar spelers bij AZ en Utrecht zijn sowieso minder waard, net zoals dat Feyenoord spelers minder waard zijn als Ajax spelers. Niet leuk, maar wel een feit.


Als AZ en Utrecht vinden dat hun spelers meer waard zijn dan de geboden wordt, dan is het toch heel simpel. Dan hou je je dragen spelers. Simpel zat.


Hetzelfde wat Feyenoord ook doet, vraagprijs 20 miljoen voor Karsdorp. Belangrijke dragende speler. Als hij gaat voor dat bedrag mooi, zo niet ook mooi want dan behoud je hem. Maar stel dat hij niet gaat, dan hoor je Feyenoord toch ook niet zielig doen dat clubs te weinig bieden..

24 juni 2017 om 18:42

ja maar veel subtopclubs verkopen een fiat voor ferrari prijs of dat proberen ze althans.
de spelers van een topclub hebben zich vaak al bewezen, zijn ook vaak al internationals die een basis plek hebben bij hun land dus je vergelijking is beetje raar

25 juni 2017 om 10:45

Tja of je koopt een mercedes voor een fiat prijs en verkoopt hem daarna zelf door voor een ferrari prijs....

24 juni 2017 om 20:07

Ajax kocht Ziyech toen het minder liep, want de bedoeling was niet om hem aan te trekken. Vorig jaar heeft AZ hun spits voor 20 miljoen verkocht. Was amper international en speelde bij de nummer 4 van de Eredivisie. Dan is 20 miljoen voor een international van de kampioen met een contract tot 2021 toch prima? Snap die verontwaardiging niet zo goed.

Overigens vind ik 2,5 miljoen voor Amrabat wel erg weinig. Maar goed, hij wilt zelf graag en de markt is nog lang open. Dus van Geel zn goed recht om zich zo op te stellen.

24 juni 2017 om 21:22

Nonsens, het is Feyenoord's goed recht om 2,5 miljoen te bieden. Net als Utrecht's goed recht om dat te weigeren. Hoort allemaal bij het onderhandelingsspel.

24 juni 2017 om 23:43

@wisconsin

Helemaal juist, en dat is ook waar het om draait. Ik snap gewoon niet dat sommige hier denken dat hun club (lees de top 3), kunnen vragen wat ze willen, maar owee als de subtop het ook maar in hun hoofd haalt om ook hetzelfde te doen (niet qua bedrag, maar wel meer vragen voor hun dragende spelers).

25 juni 2017 om 21:02

Waarom noem je alleen Feyenoord en PSV en je eigen club Ajax niet? Ben je al vergeten dat Ajax ook altijd voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten als het gaan om binnenlandse transfers? Ja Ziyech was een uitzondering, een soort paniekaankoop bijna, maar Ziyech-uitgezonderd. Kijk de historie er maar eens op na.

Edit: Zie dat je hieronder wel Ajax en Hupperts noemt. Deze reactie kan dus in principe weg.

Alsof Feyenoord überhaupt het geld heeft meer dan 5 miljoen neer te tellen voor een speler van bijvoorbeeld AZ. We zijn dan wellicht kampioen geworden, maar die miljoenen maken ons ineens niet een rijke club.

Hoe zit het eigenlijk er mee als Amrabat een zaak hiervoor aanspant? Zoals Suarez destijds deed? Amrabat kan bij Feyenoord meer verdienen en het is sportief gezien duidelijk een stap vooruit.

24 juni 2017 om 15:44

Wat is dit nou weer voor een onzin. Je weet toch als club zijnde wel als je bij een speler als Ambrabat of Haps bijvoorbeeld aan klopt. Dat je met 2.5 miljoen niet ver komt van het bedrag wat zij willen. Waarom ga je als club zijnde dan interesse tonen. Dan kan je net zo goed gewoon helemaal geen interesse tonen. Zoiets deed Ajax vroeger ook bij Hupperts en andere gevalletjes het is rond uit zielig. Als je iets wilt kopen dan moet je het gewoon kopen ook als je het geld hebt. Heb je het geld niet dan moet je maar een andere keer in de opruiming kijken.

24 juni 2017 om 15:52

Haha, als je die redenering er op houdt zal er nooit meer onderhandelt worden tijdens transfers.

24 juni 2017 om 16:03

Haha, dus als je als club interesse in een speler hebt moet je maar ''gewoon'' het maximale op tafel leggen? Dát is pas onzin. Of wil je dat jouw club wel het maximale op tafel legt voor een versterking (boven wat hij waard is)?

24 juni 2017 om 16:48

Prima, laat je het lekker op een een rechtzaak uitdraaien. Positieverbetering voor Haps, dus moet AZ hem laten gaan.

24 juni 2017 om 15:57

Zo super veel verschil tussen Feyenoord en AZ zit er ook weer niet sportief gezien hoor. Allebei 1x de KNVB beker gewonnen en 1x kampioen geworden in de laatste 10 jaar ofso en Europees heeft AZ het zelfs beter gedaan in die tijd.

24 juni 2017 om 16:14

Ja klopt, zo zit er ook weinig verschil tussen Utrecht en PEC zwolle of Willem Ii.
Domme manier om te kijken, ga eens kijken op welke plaatsen ze zijn geeindigd de laatste 10 jaar.

24 juni 2017 om 16:44

Hahaha, Laatste 2 jaar wel hoor en laatste 40 jaar ook! Verder als naam ook enorm hoor, qua uitstraling ook behoorlijk en qua achterban gigantisch.
Verschil is eigenlijk enorm! slechts 1 europese finale (verloren) versus 3 x gewonnen (2002 laatste nL club) plus een wereldbeker, slechts 2 x landskampioen versus 15 x, slechts 4 x Knvb beker versus 12x.
Eigenlijk een provincieclubje versus een traditie topclub met internationale uitstraling,

24 juni 2017 om 17:08

Ja maar een speler van nu heeft er natuurlijk vrij weinig aan wat er in het verleden is gepresteerd he. En dat feyenoord internationale uitstraling heeft is natuurlijk niet waar he haha, laatste jaren weinig Europees gespeeld en slecht gepresteerd. De jongeren van tegenwoordig kennen Feyenoord niet, die in het buitenland wonen. Maar qua supporters en stadion is Feyenoord zeker groot

24 juni 2017 om 17:57

Ik denk dat jij echt vreselijk onderschat hoe groot Feyenoord is. Zelfs Fred Rutten, bij PSV wel wat gewend, had het niet verwacht. Zal ik het eens omdraaien? 40 jaar nauwelijks succes gehad en de omvang van de aanhang steekt die van Ajax naar de kroon. Zegt wel wat. Grootsheid van club kan je op meerdere manieren meten en geloof me, men kent Feyenoord echt wel in Europa en daarbuiten.

24 juni 2017 om 18:12

Hahahaha Mr. Garrison de bekende Feyenoord-hater is er ook weer. Moet hem nog steeds pijn doen hoe Feyenoord zijn PSV met al te weinig moeite 2x heeft verslagen en kampioen is geworden.

Feyenoord is in alles groter dan AZ. De Alkmaarse club kan zich op geen enkele manier vergelijken met Feyenoord. Ondertussen dateert het kampioenschap van AZ alweer uit 2009. Hoewel ze in de tussentijd weliswaar nog de Beker hebben gewonnen in 2013, is Feyenoord momenteel sportief gezien gewoon 3 stappen vooruit ten opzichte van AZ. En jouw gefrustreerde afgunst richting Feyenoord doet daar niets aan af.

Verder is PSV in de afgelopen 10 seizoenen ook maar 2x kampioen geworden en hebben ze 1x de beker gewonnen. Wat een gigantisch verschil hoor!

Hou op aub.

24 juni 2017 om 18:26

@wakanda Feyenoord is absoluut niet groter dan Ajax, totale onzin!

Ajax is veruit de grootste club van Nederland vwb aanhang, prestaties, vrijwel,alles.

Dat mensen vaak graag een waarde-oordeel willen wie de "trouwste supporters" heeft en dan zoals jij beweren dat Feyenoord grootste club is...grote onzin en aantoonbaar niet correct.

24 juni 2017 om 18:58

Ricardo, als jij nou eerst eens zijn comment fatsoenlijk leest, ben ik er van overtuigd dat zelfs jij zijn opmerking begrijpt.

Al die ajacieden die zo snel op hun teentjes zijn getrapt als iemand zegt dat Feyenoord groter is dan hun club, het is werkelijk aandoenlijk. Ik kan je verzekeren dat als ajax in dezelfde problemen als Feyenoord zou zitten 15 jaar lang, dat er niet veel meer overblijft behalve de prijzenkast.

24 juni 2017 om 16:00

Suarez verloor de zaak. Amrabat heeft gewoon een contract ondertekend en de stap van Utrecht naar Feyenoord is niet dusdanig groot dat een arbitrage zaak in zijn voordeel zal uitvallen.

24 juni 2017 om 16:49

CL spelen tegen geen europees, dubbele salaris van zijn AZ salaris... hoezo geen grote stap.

24 juni 2017 om 17:12

Hij speelt bij utrecht en die spelen wel Europees.

24 juni 2017 om 17:16

Ik had het over Haps. Vandaar dat ik ook sprak over AZ salaris.

24 juni 2017 om 17:18

Geen Europees? Ik dacht toch echt dat Utrecht voorrondes EL moet gaan spelen?

24 juni 2017 om 18:33

Ik snap de interesse in Haps sowieso niet. Haps is pure middelmaat.

25 juni 2017 om 10:47

Tja dat kunnen we ook over Roma en Karsdorp zeggen...

26 juni 2017 om 20:42

Ik heb het over over Amrabat en niet Haps.

24 juni 2017 om 16:03

Amrabat zal deze zaak winnen, alleen zal Feyenoord dan alsnog eerst een marktconform bedrag moeten bieden. Met 2,5 miljoen zijn ze kansloos. Groningen wilde Suarez destijds niet laten gaan voor geen enkel bedrag, Utrecht wil best verkopen.. dat is het verschil.

24 juni 2017 om 16:11

Probeer dan ook geen spelers te kopen die in een dergelijke prijscategorie zitten. Dan houdt het gewoon op.

24 juni 2017 om 17:16

Hou toch op met dat calimero gedrag. Feyenoord heeft heel flink verdiend de afgelopen jaren aan transfers en gaat dat ook dit seizoen doen.

Nee, ze zijn niet rijk maar genoeg geld te besteden om er 5 miljoen voor Amrabat bv uit te trekken.

Natuurlijk heeft Huiberts gelijk. Als je een prijs niet wil betalen, dan moet je verder kijken. Het werkt niet zo dat de kopende partij alleen kan bepalen wat een prijs is. En mocht een club als AZ echt te belachelijke prijzen vragen, dan merken ze dat vanzelf doordat spelers niet meer zo snel naar AZ willen en/of spelers zo lang blijven dat ze uiteindelijk transfervrij vertrekken. Niks voor de topclubs om zo verontwaardigd over te doen in ieder geval.

24 juni 2017 om 16:03

Beide partijen hebben gelijk.

Het gaat om de verhouding prijs/kwaliteit, je kon vorige zomer Haller voor 6 miljoen kopen of Jorgenson voor 2,5. Met goed scouten vind je eenzelfde speler in Scandinavie of het oostblok voor de helft van het geld. Of de Nederlandse competitie er leuker op wordt en het goed is voor de spelers in de subtop betwijfel ik.

Daarintegen waarom zou Utrecht genoegen nemen met 2,5 voor Amrabat vanuit Rotterdam als een Franse of Duitse middemoter bereid is 5 neer te leggen voor hem.

24 juni 2017 om 16:51

Dan hebben de topclubs dus niet gelijk om zo te zeuren over prijzen in Nederland. Kijk lekker verder als je iets te duur vindt.

24 juni 2017 om 18:23

Niemand zeurt over de prijs? Er wordt gewoon een (lager) openingsbod gedaan.

24 juni 2017 om 16:51

Ben benieuwd of Huiberts ook zo praat als hij zelf een speler naar AZ wil halen. 'Oh tuurlijk, wij betalen zonder morren de maximale prijs, want dat hoort zo'. Hahaha, hou toch op zeg.

24 juni 2017 om 23:52

@suc6magnet

Wijs mij 1 artikel aan waar AZ heeft gezeurd over de prijs van een speler? Ik ben benieuwd.

Heeft ie helemaal gelijk in. Als je zelf met de bedragen in de markt meegaat bij de verkoop van spelers kun je ook verwachten dat andere clubs dat bij jou doen. Dat begint bij Real Madrid en Manchester United en eindigt bij Telstar en RKC Waalwijk.

Zelf vraagt Feyenoord 20 miljoen voor Karsdorp, maar ze willen wel in et binnenland voor een dubbeltje op de eerste rang zitten! Zo werkt et natuurlijk niet. Feyenoord is niet veel meer dan AZ of Vitesse de laatste 20 jaar.

24 juni 2017 om 15:45

Nee klopt, die wonnen ook de Europa league in de afgelopen 20 jaar.

Clubs als Utrecht, Vitesse en AZ willen zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Die geven gelijk de vraagprijs en een extra bedrag erboven op om de clubkas van de verkopende club te spekken natuurlijk! Sympathieke clubs zeg..

24 juni 2017 om 16:53

Inderdaad, die hebben ook 20 miljoen voor Weghorst aan Heracles betaald toen ze zelf 20 miljoen voor Janssen hadden gekregen.

Hahahahaha

24 juni 2017 om 16:53

Die Europa League van 15 jaar geleden is dan ook meteen het laatste wat Feyenoord in Europa heeft gepresteerd. Hoe vaak heeft Feyenoord daarna de halve of kwart finale bereikt? Zelfs een overwintering zat er nauwelijks in. De uefa ranglijst zegt wat dat betreft ook genoeg lijkt me, ik zal niet zeggen dat AZ nou zo goed is met een 65e plek maar Feyenoord staat daar nog 24 plekken achter. Voor een zogenaamde topclub is dat best wel bedroevend.

24 juni 2017 om 17:02

Achja Kaassie als je als club bijna aan de afgrond staat met een schuld van 40 miljoen kan je ook amper iets in Europa betekenen. Dat laat je natuurlijk buiten je beschouwing.

Daarnaast hebben we het de laatste jaren niet slecht gedaan in Europa, met een groepswinst toen met uiteindelijke EL winnaar Sevilla. Dat we daarna AS Roma lootte en werden uitgeschakeld is jammer, maar geen schande.

Dit jaar ook een veel zwaarde poule als bijvoorbeeld AZ die met alleen Zenit een echt goede ploeg in de poule hadden. Die semi-profs uit Ierland en die club uit Israël zouden voor Feyenoord ook haalbaar zijn.

Daarnaast is AZ de afgelopen jaren ook niet meer zo best in Europa. Dit jaar maar net door in een zwakke poule en vorig jaar volgens mij ook niet heel ver gekomen toch? Tegen Augsburg geloof ik.

Die zogenaamde topclub klimt langzamerhand uit het dal met 2 prijzen in de afgelopen drie jaar. Europa komt nog wel.

24 juni 2017 om 17:11

Sja... toen het met jullie twijfelachtige suikeroom klaar was, was het met AZ ook meteen klaar in Europa.

24 juni 2017 om 18:03

Daarna ook nog 2 keer de kwartfinale gehaald, dus dat valt wel mee...

24 juni 2017 om 18:35

Beste Ternos,

Ik ga niet mee in het spelletje waar je naar toe wil. Het zal mij echt een worst wezen wie de beste is, van mij mag Feyenoord dat zijn en dat zou ook zo moeten zijn gezien de mogelijkheden. Ja, ik laat buiten beschouwing dat Feyenoord aan de rand van de afgrond stond, net zoals ik buiten beschouwing laat dat mijn cluppie misschien nog wel dichter aan de afgrond stond maar daar gaat het niet om.

Dat AZ het de laatste jaren niet zo goed doet geef ik ook al min of meer aan door te verwijzen naar een 65e plek op de uefa ranglijst, dat pnt raakt kant noch wal en ook daar gaat het niet om.

Kaiserkiez beweert dat Feyenoord niet veel meer is dan AZ en daar is geen woord van gelogen. Feyenoord zou er met kop en schouders boven moeten staan maar dat doen ze niet. Feyenoord is afgelopen seizoen met een zeer ruime voorsprong op AZ kampioen geworden maar als je de 10 seizoenen daarvoor bij elkaar optelt dan zie je een minimaal verschil tussen beide clubs waarbij AZ naar ik meen zelfs meer punten heeft gehaald in de eredivisie.

Feyenoord mag dan langzamerhand uit het dal komen en in vrijwel alles staan ze op een hoogte waar AZ alleen maar van kan dromen maar op dit moment en de circa afgelopen 10/11 jaar zijn ze op sportief aan elkaar gewaagd. Daar maakt het afgelopen seizoen geen enkele verandering in.

24 juni 2017 om 19:14

@kaassie waarom begin je er dan mee door te zeggen dat Feyenoord een zogenaamde topclub is. Beetje krom niet?

Jij trekt Europees een vergelijking tussen Feyenoord en AZ en ik doe dat vervolgens ook.

Dat Feyenoord in jou ogen niet veel meer is als AZ moeten we als een feit beschouwen? Ik heb voor de gein is gekeken naar de prestaties van de afgelopen 10 jaar van AZ en Feyenoord:

2016/2017 Feyenoord 1e (82 punten) AZ 6e (49 punten)
2015/2016 Feyenoord 3e (63 punten) AZ 4e (59 punten)
2014/2015 Feyenoord 4e (59 punten) AZ 3e (62 punten)
2013/2014 Feyenoord 2e (67 punten) AZ 8e (47 punten)
2012/2013 Feyenoord 3e (69 punten) AZ 10e (39 punten)
2011/2012 Feyenoord 2e (70 punten) AZ 4e (65 punten)
2010/2011 Feyenoord 10e (44 punten) AZ 4e (59 punten)
2009/2010 Feyenoord 4e (63 punten) AZ 5e (62 punten)
2008/2009 Feyenoord 7e (45 punten) AZ 1e (80 punten)
2007/2008 Feyenoord 6e (60 punten) AZ 11e (43 punten)

Feyenoord in totaal 622 punten AZ 565 punten. In de afgelopen 10 jaar is AZ drie keer boven Feyenoord geeïndigt. Ik durf wel te concluderen dat AZ en Feyenoord sportief nog wel verschillen. Hierbij moet ik wel vermelden dat in die 10 jaar AZ het Europees natuurlijk veel beter heeft gedaan.

24 juni 2017 om 22:28

Ternos

Mag ik niet zeggen dat Feyenoord een zogenaamde topclub is, trap ik daarmee tegen je zere been? Dat spijt me oprecht maar ik kan het niet mooier maken..

Overigens begon jij over het winnen van de EL en daar reageerde ik op met wat andere feiten van AZ in de EL en dan kom jij weer met een kul argument over tegenstanders. Maar goed, jij mag van mij gelijk krijgen, echter heb je dat niet.

Mijn hartelijke dank voor het opzoeken van die eindstanden, ik ben daar te lui voor. Als ik dat lijstje mag geloven dan kan ik niet anders concluderen dat er in mijn verhaal geen speld tussen. Feyenoord heeft in jouw lijstje 57 punten meer gehaald dan AZ en dat is een makkelijk rekensommetje van slechts 5,7 punten per seizoen. In mijn ogen is dat maar een heel klein verschil, zeker als je naar de begroting kijkt van beide clubs. Ik had het over de 10 seizoenen voor het afgelopen seizoen waar Feyenoord terecht kampioen werd. Feyenoord had afgelopen seizoen 33 punten meer en dan blijven er nog 24 over. AZ had in het seizoen 2006/2007 72 punten tegen 53 van Feyenoord en dan heeft Feyenoord in die 10 seizoenen maar liefst 5 punten meer behaald dan AZ. Dat is gemiddeld een halve punt per seizoen verschil in het voordeel van Feyenoord. Niet dat ik het bijster interessant vind maar je begint er zelf over, dan is AZ niet 3 maar 4 x boven Feyenoord geã«indigd. Nog steeds in jullie voordeel maar 6-4 is aanzienlijk minder dan 7-3.

Ik geef ruiterlijk toe dat ik met het puntentotaal net verkeerd zat maar ik zette er ook duidelijk bij "naar ik meen". Ik ben gezegend met een redelijke portie zelfvertrouwen maar ik loop nog niet zo erg naast mijn schoenen dat ik mijn mening als een feit durf te bestempelen maar een halve punt verschil per seizoen over een periode van 10 jaar is naar mijn bescheiden mening niet een klein verschil maar een piepklein verschil.

24 juni 2017 om 23:53

@suc6magnet

Blachelijke vergelijking. Wat was de vraagprijs voor Weghorst? Precies....

Helemaal gelijk heeft hij. Maar of het voor die spelers goed is betwijfel ik. De druk is dan een stuk groter en je weet ook nooit of het een succes gaat worden. Spelers als Maher, Veijnovic, Gudelj,... hebben het ook niet echt waargemaakt. Ik snap wel waarom Feyenoord bv. niet zo happig is om veel voor een speler als Amrabat uit te geven. Maar de tijden zijn veranderd. Ploegen als Az en Utrecht zijn ook met tijd meegegaan en dankzij onze vrienden uit Engeland weten zij ook dat er veel meer te halen valt.

Uiteraard is het de clubs hun goed recht te vragen wat ze willen, het blijven toch bedrijven en er moet geld verdiend worden. Vindt de opstelling van Feyenoord ook wel overdreven om te weigeren 5 miljoen te betalen voor Amrabat. Dat moet nog op te hoesten zijn voor de top van Nederland. De transfer van Jansen naar Tottenham was uiteraard een geweldige verkoop voor AZ, maar jammer dat Jansen hiermee niet geleidelijk naar de top kan groeien en zo'n speler dan ook verloren gaat voor de eredivisie. Door (te) hoge transfersommen gaat het Nederlands voetbal wel verder naar de knoppen ben ik bang.

24 juni 2017 om 15:43

5 miljoen is voor Feyenoord erg veel geld he. Dat hebben ze de laatste jaren zover ik weet niet zo snel meer uit gegeven. Waarom zouden ze nu dat geld wel ineens gaan uitgeven? Dat soort financiele grapjes hebben ons vroeger diep in de problemen gebracht.

24 juni 2017 om 15:51

Maar zeg als Feyenoord dan gewoon dat je dat niet kan betalen, maar niet dat je weigert dat te betalen aan een subtopper.

24 juni 2017 om 15:53

Ik snap best dat Feyenoord weigert zoveel geld neer te leggen voor een speler als Amrabat. Als Utrecht er echt 5 miljoen oid voor wilt hebben zoekt Feyenoord vast wel een betere speler voor dat geld.

24 juni 2017 om 15:49

Utrecht mag terecht vragen wat ze willen, maar daar hoeft Feyenoord geen gehoor aan te geven. Net als andersom natuurlijk. Ik ben het met je eens dat de top van NL 5 miljoen moet kunnen ophoesten. Echter is Feyenoord nog steeds financieel niet zo sterk als Ajax en Psv.

Daarnaast is het de vraag of Amrabat 5 miljoen waard is voor Feyenoord.

24 juni 2017 om 23:58

@ternos

Precies, en daar is ook niets mis mee. Clubs zijn vrij om te vragen (en bieden) was ze willen. Ik vind alleen sommige reacties van andere supporters hier gewoon te ver in schieten dat een subtop club maar hun oren moeten laten hangen naar die van een topclub, of de wijsheid in pacht hebben hoeveel een speler waard is voor een subtopclub.

Huiberts heeft helemaal gelijk. Elke club mag een bedrag vragen wat zij willen voor een speler. Echter begrijp ik de gedachtegang van Feyenoord en PSV wel. De afgelopen jaren zijn veel spelers die van subtoppers komen flink door de mand gevallen. Denk dan aan Tapia, Veijnovic en Bilal.

Daarom hoop ik dat Feyenoord voortaan buiten de Eredivisie scout. Als je kijkt dat een Jorgensen, topspeler bij FC Kopenhagen, maar 3.5 miljoen koste en een Amrabat nu al 5 miljoen moet kosten zegt dat wel iets. Daarnaast lopen er bij de subtopclubs op dit moment niet echt spelers in mijn ogen die Feyenoord beter maken. Alleen Amrabat zie ik graag komen.

24 juni 2017 om 15:46

Maar Ternos dat is de schuld van de club zelf. Heel eerlijk gezegd ik heb nooit wat in die Tapia, Veijnovic en Bilal gezien eerlijk gezegd. Wat voor potentie heeft Feyenoord daar ooit in gezien. Bilal is in zijn hele leven nooit een groot talent geweest.

24 juni 2017 om 15:54

Ach ja dat zeiden ze op een gegeven moment ook van Toornstra en vd Heijden en zie nu. Ik denk dat er veel spelers om andere redenen niet slagen want zijn best behoorlijke voetballers. En wat de prijzen betreft ben ik wel een beetje klaar. Dit is een markt van vraag en aanbod. Dus je kan bieden wat je wilt en weigeren wat je wilt maar ga niet lopen huilen in de pers.

24 juni 2017 om 17:18

Bilal speelde in zijn laatste jaar bij Heerenveen fantastisch. Elke analist op TV vond het toen ook een briljante aankoop van Feyenoord, evenals bij Tapia (international van Peru) en Vejinovic. Alleen is in de laatste jaren de lat omhoog gegaan bij Feyenoord en hebben deze jongens niet aan kunnen pikken. Daar kun je vooraf niet op anticiperen.

24 juni 2017 om 16:52

Mahi? Buitenspeler, 17 goals en aantal assists in slecht draaiend team. En ook A international Marokko. Die gaat nog een stuk beter worden.... 5 miljoen. Anders volgt hij van Dijk scenario. Top slaap lekker. Everton heeft iig belangstelling.

24 juni 2017 om 16:57

Zijn zeker goede statistieken, maar Mahi vind ik zelf niet zo'n geweldige speler. Daarnaast vond ik hem vaak wisselvallig, Ik zie dan liever andere spelers komen.

24 juni 2017 om 17:06

Dat wisselvallige is leeftijd. Je mag me er later op aanspreken als straks net als bij v Dijk weer wordt gezegd dat top 3 heeft lopen slapen.... Hij is toe aan stap omhoog.

Huiberts, Karsdorp is international, landskampioen, bekerwinnaar. Haps??? Sorry, AZ straatlengte achter op de top drie... net als Utrecht.. goed in de subtop, maar in de toppers stonden ze er nooit.. daarom kan je niet in de tientallen miljoenen gaan zitten.

24 juni 2017 om 15:50

Dat vraagt Huiberts ook helemaal niet, maar je kan niet verontwaardigd gaan gaan doen wanneer je zelf je rechtsback voor 20 miljoen verkoopt en vervolgens gaat zitten zeuren dat de subtoppers hun spelers niet voor een paar tientjes en een fristi verkopen aan jou.

24 juni 2017 om 15:56

Wanneer heeft Feyenoord daar over "gezeurd" dan of er verontwaardigd over gedaan?

Dat stuk heb ik even gemist.

Het enige feit dat ik gelezen heb is dat ze het te duur vinden. Verder niks.

24 juni 2017 om 16:50

Nou ja, Huiberts is ook een simpele met deze redenatie. Anders halen wij De Vrij aan, die ging voor 7 miljoen en die was international en net de beste verdediger van het WK. Geen een speler van AZ komt ook maar in de buurt daarvan, dus die kunnen nooit meer dan de helft of een derde kosten. Deze redenatie snijdt net zoveel hout als die Huiberts nu doet. Wijzen naar Karsdorp als voorbeeld komt hem goed uit, maar Feyenoord doet zelf niet moeilijk met spelers die graag de stap maken zoals Elia of Hahn, die gingen respectievelijk voor 1,5 en een half miljoen weg. Anders haalt hij die spelers eens aan als hij naar zijn eigen vraagprijs wijst.

24 juni 2017 om 17:20

Dan houden ze hem bij AZ lekker. Gaat ie lekker tot einde contract ontevreden op de bank of tribune zitten en haalt Feyenoord hem daarna gratis op. Ook prima.

24 juni 2017 om 17:51

Dus omdat Feyenoord een slechte TD heeft, moet AZ dan ook maar spelers voor een appel en een ei laten gaan? Wat een logica. AZ verkoopt zijn spelers structureel voor meer geld dan Feyenoord en als Feyenoord dat vervelend vindt, moeten ze proberen van AZ te leren. Maar liefst niet zoals PSV dat ons hele technische hart heeft weggehaald.

24 juni 2017 om 18:01

We hebben de beste TD van Nederland, met een lage begrotingen en nauwelijks transfersommen (vergeleken met PSV en Ajax) kampioen geworden nadat we het volledige jaar aan kop hebben gestaan. En als we van AZ moeten leren, wat zeurt Huiberts dan nu over de transfersom van Karsdorp? Amper een jaar nadat Tottenham voor 22,1 miljoen een van zijn grootste miskopen ooit deed bij AZ.

24 juni 2017 om 18:38

Alleen Huiberts doet verontwaardigd. Tien miljoen voor pure middelmaat als Haps.
Feyenoord moet ook verder kijken Haps is niveau Nelom, leuk voor AZ niet goed genoeg voor de top.

24 juni 2017 om 18:48

10 miljoen is misschien iets wat veel, maar Haps middelmaat noemen en vergelijken met Nelom vind ik zeer onterecht. Ik vind haps bij de top van de eredivisie behoren, ookal heeft hij de laatste seizoenshelft iets onder zijn niveau gepresteerd.

24 juni 2017 om 18:55

Je begrijpt geloof ik niet goed wat het werk van een TD is.

24 juni 2017 om 16:27

AZ presteert in verhouding natuurlijk veel beter dan de top 3. Met dezelfde begroting zouden ze fluitend kampioen worden hoewel de huidige directie er nog weinig van snapt.

Dit hoort toch ook gewoon bij voetbal? Iedere club wil toch zijn spelers voor zo veel mogelijk verkopen, en het liefst voor zo min mogelijk spelers ervoor terugkopen? Daarvoor heb je onderhandelingen.

Als de Buitenlandse subtop meer betaald dan de Nederlandse top, dan zouden ze wel gek zijn om ze aan de Nederlandse top te verkopen. De subtop van Nederland moet ook zoveel mogelijk voor hun spelers zien te krijgen. Feyenoord kan bieden wat het wil, maar Utrecht heeft alle recht om te weigeren. De enige die dan dwars kan liggen is de speler zelf, die nog niet naar het buitenland wil. Dan blijft bijvoorbeeld Amrabat nog bij Utrecht tot zijn contract zo ver is afgelopen dat Utrecht wel genoegen moet nemen met een bod van Feyenoord.

Klopt Ajax heeft jaren de hoofdprijs betaald nu de rest ook

Wat een item begint dit te worden zeg. Het is het goed recht van de subtoppers om zo hoog mogelijk in de boom te zitten en het is het goed recht van de kopende partij om zo laag mogelijk te beginnen. Dat is toch al jaren zo? Maar nee, omdat Karsdorp nu (eindelijk) voor veel geld weggaat, mag Feyenoord niet meer laag bieden omdat 'ze het geld hebben'. We zijn nog niet eens in de situatie om maar structureel 5 miljoen neer te leggen.

Uiteindelijk komen die transfers toch wel terecht in het midden en als het echt te duur is haken ze heus wel af. Gewoon vraag en aanbod. En als je 'm kwijt kan aan het buitenland voor een dikke som, is het voor de subtoppers het goed recht om dat gewoon te doen.

Zo werken onderhandelingen nu eenmaal. Fijn dat clubs uit de subtop wel het maximale bedrag op tafel willen leggen...

welke subtopper het ook is wie er ook aanklopt ze hebben gelijk door veel geld te vragen want laten we eerlijk zijn er is geen belangstelling voor de middelmatige speler. Dus verzwakt dat de ploeg en versterk je de concurrentie, en zie zelf dan maar eens voor weinig een vervangende speler te halen. Als dat mogelijk was hadden de toppers deze al gehaald volgens mij

Als de top 3 dadelijk alleen nog spelers uit het buitenland gaat halen gaat de binnenlandse
Prijs vanzelf naar beneden.

24 juni 2017 om 16:57

Nee hoor. Dan verkopen ze hun spelers aan buitenland. En kopen ook daar vervangers of uit de Juup. Of dit goed is voor nl voetbal? Tja. Het is een kwestie van geven en nemen. Iedereen heeft belang bij doorstroom. Maar tegen marktconforme bedragen.

De spelers die nu in de subtop spelen zijn ook niet goed genoeg voor die bedragen. Ik heb dan liever dat er voor meer geld een buitenlandse speler wordt gehaald met meer kwaliteit.

Ik ben het hier mee eens maar ja Wat een dom gelul hij had in mijn ogen niet hoeven reageren. Dit gedoe hou je altijd. Richt je op een goede spits naast weghorst en een betere linksbuiten dan dit gelul.

25 juni 2017 om 00:09

Er werd hem een vraag gesteld vanuit de pers en daar reageerde hij op, net als iedereen.

Wat zit iedereen hier nou te janken, Feyenoord, psv en Ajax zetten gewoon laag in want als bijvoorbeeld Feyenoord meteen 6 miljoen neerlegt voor amrabat dan vraagt Utrecht wel 8 miljoen want ja als hun eerste bod al 6 miljoen is waarom niet? Heeft geen klote met respect te maken, de businesswereld is hard en we doen bij topsport elkaar geen cadeautjes. Het is ook het begin van de transfermarkt dus het komt allemaal wel in orde, dalijk worden de clubs zenuwachtig en krijg je spelers voor de helft.

Ik snap wel dat een club als AZ er zo in staat. Echter, ze maken ook het NL voetbal kapot want Janssen bijv. had beter een stap kunnen maken naar de top drie, topscorer kunnen zijn en als een grote meneer aan kunnen komen bij een club. En nogmaals, ik begrijp AZ wel, maar bijv. Utrecht neemt met 4-6 miljoen vaak genoeg, en zo kun je spelers ook makkelijker doorselecteren en blijf je gezonde doorstroming houden

25 juni 2017 om 00:11

Je vergeet voor het gemak dat Janssen zelf al rond was met de club en er perse heen wilde. Logisch dan toch dat AZ het maximale uit wilde halen?

Gierig! Wel hoge transfersommen verlangen maar bij het aantrekken van spelers ineens lage bedragen bieden...

Ze hebben notabene 12 miljoen gekregen door directe plaatsing voor CL en dan krijgen ze een bedrag van ±18 miljoen voor Karsdorp. Bij elkaar opgeteld 30 miljoen(!).

Als je de transfersom van Boëtius eraf haalt hou je nog 28 miljoen over...

24 juni 2017 om 16:29

Ja, maar welke speler moet je dan in vredesnaam halen bij AZ? Het zijn veel te vaak missers, Ajax heeft met Sigtorsson een miskoop gehad en ook met Gudelj, PSV met Maher en Poulsen. En dat waren allemaal sterkhouders bij AZ. En ook de buitenlandse clubs zullen niet dolgelukkig zijn met Berghuis, Altidore en Johansson. Volgens mij is de Az'er die op dit moment het hoogste speelt Ragnar Klavan, en die verkochte ze voor tweeënhalve ton...

24 juni 2017 om 17:16

Klopt, Sergio Romero speelt dan ook nog bij een onbeduidende club en ook de nieuwe club van Moreno stelt niet zoveel voor.

24 juni 2017 om 17:28

Dat klopt, die twee spelers zijn redelijk terecht gekomen nadat AZ ze zes jaar geleden verkocht. En ze bevestigen mijn punt, want Moreno kostte 2.5 miljoen en Romero 2.1 miljoen. Moreno is door AZ zelfs met anderhalf miljoen verlies verkocht en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hun periode bij de nationale teams heeft bijgedragen aan hun status.

24 juni 2017 om 17:41

Dat is toch inherent aan een carrière opbouw? Ik denk niet dat er veel buitenlandse spelers zijn die er altijd van gedroomd hebben om voor een Nederlandse club te voetballen. Daarnaast logisch dat nationale elftallen invloed hebben. Daar kunnen spelers zich op niveau laten zien. Karsdorp staat echt niet in de belangstelling van Roma vanwege zijn wedstrijden tegen Excelsior en Heracles uit.

24 juni 2017 om 17:58

Uiteraard, maar dat heeft AZ denk ik nog veel grotere mate, ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe je de naam in het Engels uitspreekt, ik heb een buitenlander de clubnaam nog nooit horen uitspreken.

Az heeft behoorlijk goed verkocht over de jaren heen, ook aan Nederlandse clubs, hoewel veel van die spelers in mijn herinnering teleurstelden. Dat Huiberts nu Karsdorp aanhaalt is gewoon een beetje zielig, we hebben net ook Hahn voor een half miljoen en Elia voor 1,5 miljoen. Daar hoor je Huiberts niet over, terwijl er denk ik geen speler in de selectie van AZ zit met het niveau van Elia, en aan Hahn hadden ze ook een goede gehad, met stip hun beste keeper in mijn ogen. Dus AZ had directe versterkingen (qua transfersom) bij de topclubs kunnen ophalen, terwijl ik bij AZ niet echt spelers zien die bij de topclubs directe versterkingen zouden zijn. Haps misschien, al vind ik zelf Kongolo beter en die is volgens mij zelfs nog jonger. En die spelers moeten dan de jackpot opleveren? Het is Az's goed recht dit te doen, maar op dit moment zie ik bij AZ nauwelijks tot geen spelers die bij topclubs in de basis zouden komen.

25 juni 2017 om 00:14

@baardgrasmus

Romero en Moreno werden voor een lager bedrag verkocht vanwege hun contract duur en bewezen diensten (AZ was mede door hun inbreng kampioen geworden). Ik snap dat je de subtop niets gunt, maar wel bij de feiten blijven.

25 juni 2017 om 09:44

Ik gun de subtop van alles hoor, volgens mij doen de topclubs ook nooit moeilijk als een subtopper een overbodige speler van de topclub wil overnemen, ook al gaan ze zelf meteen bovenin de boom zitten als het andersom is.

24 juni 2017 om 16:30

Juist, alleen houd je wel rekening met je onderbouwing dat het startgeld van de Champions League pas in een later stadium binnenkomt? En dat we dan een goede som ontvangen voor Karsdorp, betekent niet dat je niet laag mag inzetten bij een onderhandeling. Of zou je het wel goed vinden van Ajax als zij maar ''gewoon'' de volle pond betaalden?

Feyenoord is ook gewoon nog niet in de positie om structureel maar 'even' 5 miljoen op tafel te leggen. Ik ben ervan overtuigd dat Amrabat bijv. wel kan aanhaken, maar wellicht valt het alsnog tegen en daar gaat je investering.

En we kunnen het ontvangen geld ook nog wel ergens anders goed voor gebruiken dan alleen transfers.

24 juni 2017 om 17:07

Uhhm Nee Dembele Romero en nog wel een paar uit die jaren.

Huiberts kan beter aan het werk gaan in plaats van interviews geven. Hij moet nog 10 ongeschikte kneuzen verkopen, een ongeschikte trainer vervangen en aankopen doen voor 3 belangrijke posities. Anders is het stadion straks half leeg.

Welke speler van AZ zou een versterking zijn voor Feyenoord? Haps? Alleen als we gaan schuiven, maar ik schat Kongolo als linksback nog steeds beter in dan Haps. En van die spelers die AZ aan het buitenland verkoopt flopt volgens mij het overgrote deel. Ik weet niet hoe Henriksen het deed afgelopen jaar maar Janssen, Johansson, Berghuis, Altidore, Maher en Gudelj hebben bij hun vervolgstap niet bepaald indruk gemaakt. En kijk ook naar de spelers van AZ die binnenlandse transfers maken, wordt daar flink op verdiend? Maher, El Hamdaoui, Gudelj, Poulsen, Moisander, sommige gingen finaal door het ijs, andere hielden zich redelijk staande, maar volgens mij wordt er nauwelijks eentje met winst verkocht.

Az heeft groot gelijk dat ze aan het buitenland verkoopt, die betalen immers meer. Maar of ze dat blijven doen vraag ik me af, het zijn niet bepaald voltreffers die spelers die bij AZ vandaan komen.

24 juni 2017 om 17:08

Alleen Jahanbaksh de rest is ondermaats.

24 juni 2017 om 17:45

Haps, Luckassen, Vlaar, Van Overeem en Jahanbakhsh. Omdat Feyenoord een gigantisch goed seizoen heeft gedraaid en AZ een slecht seizoen heeft gedraaid wil niet gelijk zeggen dat Feyenoord fantastisch is en AZ er niks van kan. In de afgelopen jaren hebben Feyenoord en AZ niet enorm voor elkaar onder gedaan.

24 juni 2017 om 18:03

Vlaar? Nou, ik denk dat iedereen liever Botteghin heeft. Luckassen? Op wiens plek? Haps is minder dan Kongolo, ook ouder. Van Overeem zou nooit aan speler toekomen bij Feyenoord en Jahanbakhsh is aardig inderdaad, zolang we Berghuis nog niet hebben zou hij bij Feyenoord spelen ja. Maar als hij meer kost dan 3 miljoen moet Feyenoord dat niet doen.

24 juni 2017 om 18:54

Van Overeem is denk ik de meest onderschatte speler van de eredivisie. Als je hem gebruikt op een goede manier is hij zo ongelofelijk goed. Zijn inzicht in combinatie met een fantastisch loopvermogen en goede balbehandeling kunnen imo goud waard zijn voor de gehele top3

24 juni 2017 om 19:00

Wie is iedereen? Ik in ieder geval niet en ook de bondscoach niet.

De subtop moet gewoon vragen wat ze willen vragen. En 20 mil voor Karsdorp is ook 2x teveel. Maar blijft vraag en aanbod. Daarnaast moet je als club ook meedenken met wat beter is voor de spelersgroei.

In de internationale markt ontvang je voor een Amrabat wel gewoon 5 of 6 miljoen, een Watford vindt dat een koopje denk ik. Daarom zullen steeds meer van deze spelers de stap naar Ajax/psv/feyenoord overslaan. Ik snap Feyenoord en ik snap een Utrecht of AZ.

24 juni 2017 om 16:53

Maar die spelers hebben zelf ook nog een zegje in het geheel. Je bent als voetbalclub geen handelshuis die de spelers aan de hoogste bieder verhandelt. Als spelers liever in Nederland blijven maar het niveau van AZ zijn (of denken te zijn) ontgroeid dan moet AZ daar ook over meedenken. Als je ze echt dwarsboomt in hun carrièreplanning dreigt er altijd een arbitragezaak of dat ze gratis uit hun contract lopen. En als je als speler die arbitragezaak wint, dan mag je blij zijn als je nog 2,5 miljoen krijgt voor een Amrabat, want die transfersommen vallen altijd lager uit.

24 juni 2017 om 17:02

Oplossing is dan als subtopper een hoog doorverkoop % bedingen. Bijv 25%

24 juni 2017 om 17:26

Dat is het probleem. Topclubs zouden niet akkoord gaan met een doorverkoopclausule, want dan maken ze niet genoeg winst. De hele discussie ontstaat omdat de topclubs schijnbaar denken dat een speler van Utrecht maximaal 2,5 miljoen euro hoort te kosten, terwijl de markt met hele andere bedragen aan komt zetten. Het is selectieve verontwaardiging.

25 juni 2017 om 00:18

@baardgrasmus

Je geeft nogal erg af op AZ. Wie heeft AZ gedwarsboomt dan?

25 juni 2017 om 09:50

Ik geef niet af op AZ, mooie club hoor, ik kwam er vroeger nog best vaak ook. Maar Huiberts is wel heel selectief bezig, hij wijst naar Karsdorp, maar niet naar Elia of Hahn. En hij moet wel beseffen, als een speler van AZ naar Ajax, Feyenoord of PSV wil, dan zit daar ook positieverbetering in. Niet dat AZ meteen op de rug moet gaan liggen, maar een arbitragezaak krijgt dan wel meer kans van slagen en dat is altijd nadelig voor de verkopende partij. En uiteindelijk zijn de verkopen van Az aan het buitenland niet allemaal een doorslaand succes, om het zacht uit te drukken. Moreno en Romero zijn al genoemd, maar het buitenland zal zich ook Janssen en Altidore herinneren, en daar werd ook nog eens een veelvoud voor betaald tov Moreno en Romero. Ten slotte kan je nog aanvoeren dat het voor spelers een club ook minder aantrekkelijk maakt als die club bij het doorverkopen heel moeilijk doet. Uiteindelijk is AZ vrijwel volledig afhankelijk van spelers die het als een tussenstap zien, of een eerste opstap richting de top.

Voor mij is het heel logisch dat als de top3 hun spelers voor hele hoge bedragen aan het buitenland willen verkopen dat de rest van Nederland ook meer voor hun talenten wil zien. Hoe dan ook geldt dat natuurlijk ook voor AZ als ze bij een Willem ll of zo gaan shoppen.

24 juni 2017 om 16:57

Omdat de top 3 goed geld krijgt voor hun spelers wil niet zeggen dat spelers van suptoppers ineens beter dus duurder zijn.
Er zijn te veel miskopen geweest in de top dus ik begrijp de voorzichtigheid wel van de top 3.
Het enige wat dit gedrag van de subtoppers in de hand werkt is dat de top 3 veel jonger gaat scouten en spelers op nog jongere leeftijd weg te halen bij andere verenigingen.

24 juni 2017 om 17:24

Welk gedrag? Waarom zou een club 2,5 miljoen accepteren van bijvoorbeeld Ajax, PSV of Feyenoord, terwijl een buitenlandse club bij wijze van spreken 5 miljoen wil betalen? Clubs zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen ontwikkeling, niet een andere club. De subtop is er niet voor om de topclubs voort te helpen. Elke club heeft z'n eigen ambitie.

25 juni 2017 om 00:19

"er zijn te veel miskopen geweest in de top dus ik begrijp de voorzichtigheid wel van de top 3."

Dus waarom shoppen dan? Kijk dan gewoon verder. (ben het overgins wel met je eens).

25 juni 2017 om 00:21

En AZ wil hem niet kwijt, dus is de prijs hoger, hetzelfde als Feyenoord met Kasdorp. Ik zie het probleem niet zo...

Het fijt dat Karsdorp 20miljoen oplevert maakt Haps niet ineens miljoen waard natuurlijk. Het is bij Haps en andere spelers die het leuk doen in de subtop verre van een garantie gebleken dat ze ook een meerwaarde zijn in de top van de eredivisie. Er zijn te veel voorbeelden van spelers die voor vele miljoenen gehaald zijn bij subtoppers en uiteindelijk te kort komen voor de top van de eredivisie.

24 juni 2017 om 17:10

Eh ja maar dat geld toch ook voor spelers die door de Top 3 verkocht worden aan het buitenland.
Daar is ook geen garantie voor succes. Dus ook niet bij Kasdorp.
Iedere club mag vragen wat die wil. Zo werkt het nu eenmaal.

24 juni 2017 om 17:43

Feyenoord betaalt ook in het buitenland geen vijf miljoen plus voor spelers zonder dat ze ooit wat op internationaal niveau gepresteerd hebben.
De prijzen die betaald worden in de topcompetities zijn gewoon hoger, niet te vergelijken met de eredivisie.
Feyenoord Ajax en Psv gaan geen veel te hogen bedragen betalen voor spelers waarvan het maar de vraag is of ze het niveau aan kunnen.

24 juni 2017 om 18:13

Wat je dan krijgt is dat spelers dus eerder verkocht worden aan het buitenland die er wel voor willen betalen.

Huiberts heeft helemaal gelijk. De top 3 vragen ook enorme transferbedragen
voor hun in de picture staande spelers - en terecht in de op hol geslagen
voetbalwereld. En ook logisch dat ploegen als b.v. AZ en FC Utrecht hun
spelers niet voor een appel en een ei laten vertrekken. En dus kan Feijenoord
voor Haps en/of Amrabat best financieren uit het transferbedrag van Karsdorp.
Dan hebben ze 2 prima spelers en nog winst ook. En daarnaast is Nieuwkoop
een goede vervanger voor Karsdorp. Misschien van Persie er nog bij en je
hebt een selectie die weer kan gaan doen voor het kampioenschap en wie
weet kan verrassen in dr CL. Maar dan moet je wel durven investeren...

Wat veel AZ supporters vergeten is dat Wijndal er ook nog is.

Haps voor 5 mil is gewoon voldoende we hebben Ouwejan ook nog.

Hij mag echt weg van mij. Ik zeg Wijndal opstellen en Haps en nog wat andere verkopen.

24 juni 2017 om 17:17

Dus jij vindt dat Karsdorp 4x zo goed is als een Haps, slaat natuurlijk nergens op je uitblinker verkopen voor 5 miljoen die topclubs lachen zich dood. Wij maar spelers opleiden voor de top3 en onzelf ieder jaar voor de gek houden

24 juni 2017 om 18:02

Daar doel ik niet op,

24 juni 2017 om 18:23

Wat een ontzettend domme logica, 1az1. Dat Karsdorp 4x meer kost dan Haps, betekent niet meteen dat men hem 4x beter vindt. Waar slaat die gedachtegang op?

10 miljoen voor Haps is een grap, en dat gaat niemand betalen. Hij is bovendien al 24 jaar, nog steeds geen international, en heeft afgelopen seizoen een heel matige 2e seizoenshelft gedraaid. Ik ben niet onder de indruk en hoop dan ook dat Feyenoord lekker verder kijkt. Blijft bij jullie een ontevreden Haps over, en kunnen wij hem desnoods later gratis oppikken. Karsdorp is in alles beter dan Haps.

Next.

Als Nederland hun eigen spelers echt beter zou willen maken dan zullen de clubs buiten de top 3 inderdaad wat makkelijker hun talenten moeten verkopen aan de top 3.
Wel zou ik dan een heel hoog doorverkoop % erbij laten doen. Bjvoorbeeld 40% of zo iets.
Zo kunnen spelers makkelijker doorgroeien tegen lage risico's en kunnen de kleinere clubs flink meedelen bij grote doorbraak van spelers.

24 juni 2017 om 17:20

En waarom zouden de subtoppers dat doen? Elke club heeft ambities en steekt veel energie in het ontwikkelen van talenten. Dan is het toch ook meer dan terecht dat de club een mooie tegemoetkoming krijgt als het betreffende talent zich uitstekend ontwikkelt?zo abnormaal zijn de prijzen die de subtop-clubs vragen niet.

Dus Feyenoord mag bijvoorbeeld wel 20 miljoen vragen voor Karsdorp, maar Utrecht zou bijvoorbeeld niet 5 miljoen mogen vragen voor Amrabat? Dat is volledig de omgekeerde wereld. De overige clubs zijn er niet voor om de top 3 tevreden te stellen.

24 juni 2017 om 18:10

Dat klopt maar zonder top 3 zal de rest nog verder afzakken iig.
En als je 40% doorverkoop bedongen hebt zou je van die 20mln nog 8 miljoen krijgen.
Dus ja.

25 juni 2017 om 13:11

Dat zie je verkeerd. Zonder de top 3 komen er andere clubs die financieel sterker worden. Die gaan dan de CL in, krijgen betere sponsoren en meer tv geld. Elke club is vervangbaar. Als de ene verdwijnt, is er altijd een ander die de plaats inneemt.

Waar ik me over verbaas, is hoe toch 37% Max Huiberts ongelijk geeft in de poll. Uiteraard bepaalt AZ de waarde van zijn spelers, niet de clubs daarboven. Dat is niet eens een mening, maar gewoon 100% een feit.

24 juni 2017 om 18:28

En de clubs die interesse hebben mogen zelf bepalen of ze de bepaalde transferprijs terecht vinden en of ze daar aan willen voldoen. Zo te zien vind Feyenoord dat niet, en kijken ze dus lekker verder. 10 miljoen voor Haps is een grap; hij is al 24 jaar, nog steeds geen international en heeft helemaal niet zoveel Eredivisie wedstrijden achter zijn naam staan. Bovendien heeft Karsdorp al veel meer bewezen dan Haps.

AZ, Utrecht, en al helemaal clubs als FC Twente en Vitesse zijn in alles minder dan Feyenoord. Feyenoord is de kampioen van Nederland, won vorig seizoen de Beker, en heeft meerdere Oranje-internationals in de gelederen. Ook jullie spelers weten dat, en het is niet voor niets dat zij altijd heel graag naar de top-3 willen en regelmatig erg ontevreden achter blijven als de subtopclubs moeilijk doen. Totaal niet te vergelijken met Feyenoord, Ajax en Psv dus. Ik hoop ook gewoon dat Feyenoord verder kijkt en Haps links laat liggen. Ik ben totaal niet onder de indruk van hem, en al helemaal niet voor die schandalige vraagprijs.

25 juni 2017 om 00:26

@sawyers

Je gaat in je redenering aan iets voorbij. AZ wil Haps niet kwijt, net zoals Feyenoord Kasdorp liever had gehouden. Maar als een gek dan toch met het belachelijke bedrag op tafel komt wat je vraagt, dan zet je door. Prima gedaan door Feyenoord in mijn ogen. Maar dan niet gaan huilen als AZ Haps liever niet kwijt wil en een belachelijk bedrag op tafel legt. Dan zal Feyenoord verder moeten shoppen (en terecht overgins).

25 juni 2017 om 13:15

Kijk, en dat is het hele gebeuren. AZ wil Haps niet kwijt en gaat hoog in de boom zitten. Dat is hun goed recht. Dat Feyenoord in alles groter is dan andere clubs, is helemaal geen relevante informatie. De verkopende club bepaalt het bedrag. Daar is helemaal geen discussie over mogelijk.

Als ik dan ook de eerste 3 regels in de tweede alinea leest, kun je al zien dat je zeer subjectief discussieert en alleen in het voordeel van een club denkt. Bekijk je het op feiten, zie je gewoon dat ik gelijk heb.

Verder bepalen spelers nog altijd zelf waar ze naartoe gaan. Als zij niet naar het buitenland willen, hoeven ze niet te tekenen. Het is geen slavernij...

26 juni 2017 om 18:57

In het voordeel van de club? Voor mij is het voordeel als Haps helemaal niet wordt aangetrokken. Speelde een redelijke eerste seizoenshelft en een belabberde 2e seizoenshelft. Heeft nog erg veel te bewijzen, en ik vind 5 miljoen al gortig. Lekker verder kijken dus.

Nee, als je het objectief bekijkt zie je dat je helemaal niks bijzonders zegt en je jezelf hier schouderklopjes zit te geven alsof dat wel het geval is. ''de verkopende club bepaalt de vraagprijs'', nou poeh poeh, hogere wiskunde hoor...

Als Feyenoord en PSV de vraagprijs van AZ belachelijk vinden dan mogen ze dat zeggen, en laten ze AZ lekker links liggen. En ik hoop dat ze dat ook gaan doen. De enige die hier fout zit is de directeur van AZ die het nodig vindt dit soort dingen in de media te gooien, terwijl Marcel Brands en Van Geel ook niet openbaar geklaagd hebben over de vraagprijs. Gewoon kinderachtig gedrag dus van Az.

En spelers bepalen inderdaad zelf waar ze naartoe willen. Vroeg of laat zal Haps genoeg gezien hebben bij AZ en verder willen; tegen die tijd is hij een stuk goedkoper en als hij zich dusdanig heeft ontwikkeld, kan Feyenoord hem desnoods dan ophalen. Prima situatie dus.

Next.

Als er iemand goed bezig is , dan is het Max Huiberts wel, 22 miljoen voor Vincent Janssen ,stadion weer in het bezit van de club AZ. Tov de begroting heeft AZ , het in Europa goed gedaan.
Az begroting 23 miljoen, Feyenoord 40 miljoen.

Jammer dan voor Feyenoord en PSV en evt. Ajax. Als we aan hun eisen gaan voldoen, dan word de kloof alleen maar groter, tussen hen en de rest. Ze wilen toch weerstand in de competitie? Dan heeft de subtop ook knaken nodig

Het gaat er om dat je je spelers goed in een etalage kunt zetten en gezien er in het buitenland nu eenmaal meer wordt uitgegeven is Internationaal ver komen cruciaal om grote transfers te kunnen bedwingen.
Ajax doet dat, PSV doet dat en jawel AZ doet dat.
Niet voor niets verkochten ze alle spitsen achtereen volgens voor tegen de 40 miljoen bij elkaar(altidore, Aron johansson en Janssen), niet voor niets brachten beide middenvelders Henriksen en Berghuis een slordige 12 miljoen bij elkaar in het laadje.
AZ heeft dus de traditionele niet nodig om te verkopen, gezien deze club zeker geen onbekende in het internationale voetbal is en doorgaans erg ver komt (4x kwart finale/halve finales in 10 jaar E.l) zodat het haar spelers goed in de etalage weet te zetten.
AZ mag dus behoorlijke transfers voor haar spelers vragen omdat zij de mogelijkheden er nu eenmaal voor hebben en daar is natuurlijk niets mis mee.
Het hoeft niet meer zoals na het DSB debacle haar spelers noodzakelijk te verkopen voor een appel en een ei aan de traditionele daar zouden Feijenoord en PSV eigenlijk alleen maar respect voor moeten hebben.

Wat mij betreft heeft Huiberts gelijk.

Zelf veel vragen voor spelers maar heel verontwaardig doen als een nederlandse club ook de hoofdprijs vraagt.

Feyenoord probeert op een lage manier Amrabat te paaien om naar Rotterdam te komen.
Natuurlijk gaan nu alle Feyenoord supporters het ontkennen maar wie gelooft dat Amrabat toevallig naar Rotterdam ging om daar toevallig Van Bronckhorst tegen het lijf te lopen. Weinig mensen denk ik.

Laat een speler zeggen graag naar een club te willen en je heb al gauw 2 miljoen verdient.
Ik weet haast wel zeker dat Utrecht akkoord gaat met een fooitje want mocht je spelers nodig hebben, voor 3 suikerbroden en een pondje paling verkoopt Utrecht zijn spelers wel.

ontopic: De top drie denkt idd dat ze maar een fooi hoeven te geven voor hun spelers. en vooral Feyenoord maakt zich daar schuldig aan, een keer Kampioen maakt je nog geen topper.

Maar goed dat is mijn mening.

Utrecht verkoopt haller toch ook maar voor 6 mil?.. Dan is die 2.5 mil voor Amrabat toch niet zo gek? zou als ik Feyenoord was ook zeker niet meer dan 3/3.5 dokken plus max 2 mil aan bonussen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren