Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord weigert formeel bod van 2,5 miljoen euro te verdubbelen’

Laatste update:

Feyenoord heeft deze week een formeel bod van 2,5 miljoen euro op Sofyan Amrabat uitgebracht, zo meldt De Telegraaf. Volgens het dagblad is de clubleiding zeker niet van plan om het bedrag te verdubbelen, ook al zullen er miljoenen binnenstromen als de transfer van Rick Karsdorp naar AS Roma binnenkort wordt afgerond.

Feyenoord oriënteert zich naar verluidt op meerdere fronten en heeft aangegeven dat bij de Nederlandse subtop geen zes miljoen euro voor een speler wordt neergeteld. "Ik denk dat ik als speler en qua persoonlijkheid goed bij Feyenoord zou passen. En ik wil die Kuip meemaken, hè", vertelde Amrabat, twintig jaar, eerder aan Voetbal International. "Ik ga ervan uit dat ze er samen uitkomen zonder gedoe."

"Dat vind ik belangrijk. Ik ben opgegroeid bij FC Utrecht, die club heeft me alle kansen gegeven. Ik wil op een goede manier vertrekken." Amrabat heeft naar verluidt reeds aan coach Giovanni van Bronckhorst reeds laten weten dat hij deze zomer graag bij Feyenoord aan de slag gaat. Red Bull Salzburg en Watford willen eveneens graag zaken doen met FC Utrecht, terwijl de Utrechters zelf ook al geruime tijd serieuze pogingen ondernemen om Amrabat langer vast te leggen.

Amrabat heeft officieel nog een contract in de Domstad tot medio 2018. FC Utrecht kan een eenzijdige optie lichten om hem sowieso nog een jaar langer vast te leggen.

Denk jij dat Sofyan Amrabat komend seizoen voor Feyenoord speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat gebeurt in Nederland altijd als er veel geld binnenkomt. Eigenlijk zou er een instantie moeten zijn die een beetje kan inschatten wat de waarde van een voetballer is. Zelf vind ik die 2.5 miljoen aan de lage kant, maar 5 weer te hoog. Zullen we het op 3.75 houden?

24 juni 2017 om 07:53

Ja, die instantie zou Karsdorp op 5 mln schatten. Daar schiet je dus niet zoveel mee op. Kopen is een kwestie van vraag en aanbod. Natuurlijk gaat Utrecht hoog inzetten als Feyenoord hem graag wilt halen. Dat doet toch iedereen?

24 juni 2017 om 11:00

Dan ben ik zeer benieuwd naar het rekensommetje van deze instantie. Als ik leeftijd, contractduur en interlands bij elkaar optel, kom ik al een stukje hoger uit namelijk. Nog los van zijn kwaliteiten.

24 juni 2017 om 08:03

Waarom? Als het te veel geld is, dan neem je hem niet. Een transfer is geen verplichting, maar een mogelijkheid tot versterking.

24 juni 2017 om 09:50

Beetje raar is het wel, eerst aangeven dat je als club niet meer dan 6 miljoen voor een speler van de subtop wil betalen.

Je zou haast denken dat nu Feijenoord 2,5 miljoen voor Amrabat wil betalen, zij denken dat het niet zo'n groot talent is.

Of willen ze gebruik maken van het feit dat Amrabat zo graag wil, is ook niet zo chique van deze speler naar Utrecht toe.

24 juni 2017 om 10:14

Ik neem aan dat ze met subtop FC Utrecht bedoelen. Ze zijn niet van plan om bij Nederlandse subtop bedragen van 6 miljoen uit te geven voor spelers.

24 juni 2017 om 11:36

Maar voor 2.5 miljoen kun je beter bij de middenmoot gaan shoppen. Bij clubs als Utrecht en az zijn de beste spelers echt wel 5 miljoen waard in de huidige markt

24 juni 2017 om 10:44

De beste man heeft nog maar een contract tot 2018 en zou zelfs transfervrij kunnen gaan daarna en gezien de periode dat hij op hoog niveau speelt is hij zeker niks meer waard dan basacikoglu dus 3/3,5 miljoen miljoen mag het uiterste bod zijn

24 juni 2017 om 11:11

Tot 2019 als de optie gelicht wordt*

24 juni 2017 om 11:17

er zit een optie op dat contract dus verhaal gaat niet op, Utrecht kan gewoon vragen wat ze willen maar gezien elke speler vervangbaar is dat is met Ramselaar ook gebleken want toen kon Amrabat doorbreken en zijn vervanger is al gehaald. Zal Utrecht ergens rond de 4 miljoen met doorverkooppercentage genoegen nemen

24 juni 2017 om 13:08

5-6 miljoen is een redelijke prijs voor zo'n talent. Als hij zich blijft doorontwikkelen op de manier waarop hij nu doet, en ik zie geen redenen waarom hij dat niet zou doen, dan pak je het veelvoudige als je hem doorverkoopt naar een Europese subtopper.

Sowieso is jouw vergelijking met Basacikoglu vreemd, want die speelt op een andere positie en heeft nooit het talent van Sofian gehad. Basacikoglu zit op de brommer, meer niet.

24 juni 2017 om 16:18

Ik maak die vergelijking aangezien ook Amrabat wordt gehaald op basis van 1 heel sterk seizoen, dat is vergelijkbaat met de situatie van bilal bij Heerenveen. Althans naar mijn mening.
Ik kan daarentegen wel goed begrijpen dat de topclubs de subtoppers het gevoel geven alsof alles om de top draait en zij de prijzen bepalen

24 juni 2017 om 16:22

Oh en daar aan toevoegen dat bepaalde spelers die het bij Feyenoord net niet gehaald hebben, zoals een Hahn voor een klein prijsje de deur uit gaan. Dus de weg andersom kost de subtoppers ook niet extreem veel geld

Als Feyenoord niet wenst te verhogen, dan waarschijnlijk geen deal.

Watford en RB Salzburg zullen zonder moeite de uiteindelijke 4,5 miljoen te betalen. En als Amrabat daar niet naar toe wil, dan blijft hij lekker bij Utrecht. Na aankomend seizoen heeft hij nog 1 jaar. Dus volgende zomer kan FC Utrecht zonder problemen alsnog 2,5 miljoen voor hem ontvangen.

Ik snap Feyenoord niet. Ze hoeven het zeker niet over de balk te gooien, maar 4,5 miljoen is voor een veelbelovende speler en international tegenwoordig geheel marktconform.

24 juni 2017 om 07:47

De speler heeft daar natuurlijk ook zijn zegje in. En Amrabat heeft meermaals aangegeven dat hij graag naar Feyenoord wil. Nu is Utrecht niet genoodzaakt om te verkopen. Dus ik verwacht een patstelling. En het zou me niets verbazen dat ze uiteindelijk rond de 3,5 a 4 miljoen uitkomen. Al zou Utrecht van Watford meer krijgen.

24 juni 2017 om 07:54

Hij heeft ook al aangegeven graag samen met zijn broer uit te komen voor een club. Dus dan zou Watford ook een optie zijn.

Persoonlijk denk ik dat een jaartje Utrecht helemaal geen verkeerde keuze zou zijn al denk ik dat het daar nu te laat voor is. Het openlijk flirten met Feyenoord heeft hem weinig goodwill vanuit de supporters opgeleverd. Werd op een gegeven moment zelfs een beetje schrijnend om te zien.

Dan erbij komende dat hij als hij zo graag weg wilt zijn contract waarschijnlijk niet zou gaan verlengen is de club genoodzaakt hem te laten gaan.

Lekker de poot stijf houden naar Feyenoord toe. Take it or leave it, buitenlandse club zou waarschijnlijk meer betalen dan Feyenoord dus laat hem dan maar lekker naar het buitenland gaan.

24 juni 2017 om 08:27

4,5 miljoen vind ik behoorlijk wat voor een speler uit de subtop. Er zijn er maar weinig die zich gemakkelijk en succesvol aanpassen aan een hoger niveau de laatste jaren. Botteghin gaat goed, vd Heijden dit jaar prima, maar basacikoglu, vejinovic, tapia en kramer zijn allen niet echt een doorslaand succes

24 juni 2017 om 13:43

Tussen de 4/5 miljoen is toch redelijk normaal voor een veelbelovende spelers uit de subtop? Dat betalen Ajax en PSV ook bijna altijd hoor. Ramselaar koste ook 4 miljoen. Wat dat betreft zijn ze al beetje terug gedraaid, want paar jaar terug wilden ze standaard de hoofdprijs als Ajax en PSV voorbij kwam.

24 juni 2017 om 09:54

Laat me niet lachen.. absurde bedragen voor zo een speler. Geef Feyenoord groot gelijk. Vind het uberhaupt geen aanwinst.

24 juni 2017 om 11:21

Amrabat is samen met Troupee de meest constante speler geweest van Utrecht en iedere x bij de betere/beste en dat een seizoen lang, hij heeft al meer wedstrijden gespeeld dan Ramselaar voordat die naar PSV vertrok voor ca 5.5 a 6 miljoen

En als je een seizoen lang de beste speler van Utrecht bent en mede daardoor met straatlengte op de rest 4e wordt, dan ben je zeker wel een aanwinst voor Feyenoord, was Toornstra toch ook toen ie veel lager speelde met Utrecht, en Ramselaar was toch ook een aanwinst voor Psv?

24 juni 2017 om 13:03

De prijs van Kasdorp is wel oké. Zet je Feyenoord bril is af.

Wel mooi. Zelf 20 mon vragen voor karsdorp, maar weigeren meer te betalen voor amrabat.
Zou mn poot stijf houden als ik utrecht was. Je weet dat hun zilvervloot binnen gaat komen...

24 juni 2017 om 08:23

Wat een vreemde redenatie, echt appels met peren vergelijken. Feyenoord biedt toch gewoon het bedrag dat zij die speler waard vinden ongeacht hun eigen inkomsten?
Wat jou betreft moet dat geld van Karsdorp dus maar zo snel mogelijk over de balk gegooid worden?
2,5 Miljoen is wat mij betreft gewoon een reëel bod voor een speler die potentie heeft maar die mij persoonlijk slechts enkele wedstrijden echt positief is opgevallen. Daarnaast is hij voor Feyenoord volgend seizoen gewoon een reservespeler zolang El Ahmadi en Vilhena er zijn, die gaat hij voorlopig echt nog uit de basis spelen.
Als Utrecht daar geen genoegen mee neemt (wat trouwens ook hun goed recht is) zal er hoogstwaarschijnlijk gewoon naar de
volgende op de lijst doorgeschakeld worden. Dit is geen speler waar je op dit moment als Feyenoord zijnde meer dan 3 miljoen voor zou moeten willen betalen.

24 juni 2017 om 09:11

Nee. Mensen hebben van de week gezegd dat als Roma Karsdorp echt wil ze maar meer moeten bieden, maar dat geldt hier niet voor Feyenoord? Nee, Utrecht heeft hier gewoon gelijk, net zoals dat Feyenoord in het geval van Karsdorp gelijk heeft.

24 juni 2017 om 09:38

Natuurlijk geldt dat voor zowel Utrecht als Feyenoord maar als er bij Feyenoord ineens bijvoorbeeld 20 miljoen binnen komt wordt Amrabat natuurlijk niet ineens beter en meer waard.

24 juni 2017 om 10:34

Tuurlijk moet Utrecht gewoon vragen wat ze willen. Verschil met Feyenoord is dat Karsdorp gewoon meer waard is en een langlopend contract heeft. En daarbovenop niet per se weg hoeft. Als je Amrabat in het nieuws langs hebt zien komen lijkt het wel duidelijk wat zijn intenties zijn.

24 juni 2017 om 11:22

nee Amrabat wordt niet meer waard, maar Feyenoord biedt nu maar een fractie van zijn waarde, dat is het punt, Utrecht gaat dus niet meer vragen, maar houdt vast aan hun vraagprijs dat is wel ff een nuanceverschil

24 juni 2017 om 13:04

Ongeacht het bedrag wat Feyenoord krijgt voor Kasdorp zou Utrecht die 2,5 miljoen niet geaccepteerd hebben.

24 juni 2017 om 13:46

Dat Feyenoord hem als reserve speler haalt betekend toch niet dat Utrecht maar met minder akkoord moet gaan? Dat is niet Utrecht's probleem. Die verliezen een basis speler dus willen daar een bedrag voor terug hebben.

Zo werkt de markt trouwens wel. Kijk maar naar vorig jaar. Juventus verkocht Pogba voor belachelijk veel, kochte Higuan van Napoli voor veel en daardoor besloot Ajax ook veel geld voor Milik te vragen en kreeg het. De Markt is vaak een domini effect.

24 juni 2017 om 08:44

Zo werkt dat spelletje nu eenmaal. Het is terecht dat Utrecht hoger mikt voor Amrabat en het is terecht dat Feyenoord lager mikt dan de hoofdprijs. Uiteindelijk komen ze tot een middenweg (zeker nu Amrabat ook staat te springen) en is het afgerond. Denk zelf dat 3.5 - 4 een goede prijs zou zijn voor Amrabat, aangezien het me ook echt een versterking lijkt.

2,5 miljoen is natuurlijk een schijntje. Daarmee kunnen ze het risico nemen dat ze hem volgend jaar nog verkopen, want zijn waarde kan nooit veel dalen. Wellicht heeft hij straks een super seizoen en kan Feyenoord hem nooit meer betalen

Lkkr wiebere dan Feyenoord! Want jullie wille zelf wel graag de hoofdprijs voor je spelers. Ga ma Lkkr in een andere vijver visse.

24 juni 2017 om 08:14

Feyenoord kent niet veel andere vijvers dan de Eredivisie en oud Feyenoorders.

24 juni 2017 om 08:21

Jawel hoor oud ajacieden😂

24 juni 2017 om 08:33

2,5 miljoen is de bovengrens voor subtoppers volgens Feijenoord. Dan vraag ik me af waarom zij dan het 8voudige ontvangen voor Karsdorp. Jonge talentvolle spelers kosten nou eenmaal geld en als Feijenoord zichzelf nog als topclub in Nederland beschouwt dan zullen ze ook echt fatsoenlijke prijzen betalen voor inkomende spelers

24 juni 2017 om 08:50

"Als Feyenoord zichzelf nog als topclub in Nederland beschouwt dan zullen ze ook echt fatsoenlijke prijzen betalen voor inkomende spelers." Gelukkig zegt onze financiele situatie wat anders en ben jij geen technisch directeur van een topclub. FC Utrecht moet als subtopper toch ook altijd creatief handelen? Vrijwel altijd transfervrije/goedkope spelers (of jeugd) en later hoog (terecht) in de boom zitten. Dat doen we dus toch allemaal?! Voor Haller kreeg je toch ook het tienvoudige, o.i.d. De som zal heus wel uitkomen op 3.5 - 4 miljoen, wat ook een mooi bedrag is.

24 juni 2017 om 11:24

Ajax speelt in de Eredivisie

overigens heeft Feyenoord zat spelers uit buitenlandse competities gehaald zoals Kuyt, Jorgensen, Elia, Gustafson, Berghuis etc

Feyenoord haalt net als iedere andere club dus overal vandaan, eigen jeugd, buitenland, eredivisie etc.

24 juni 2017 om 09:41

Omdat as Roma misschien 20 miljoen voor Karsdorp betaald wordt Amrabat niet ineens een betere/duurdere speler natuurlijk.
Het bedrag wat voor Karsdorp betaald wordt staat volledig los van hoeveel Feyenoord voor Amrabat zou willen betalen.

24 juni 2017 om 10:24

Het gaat er niet om wat Feyenoord voor Amrabat zou willen betalen, maar om het bedrag waarvoor fc Utrecht bereid is hem te laten vertrekken.

24 juni 2017 om 10:40

Uiteindelijk om beide.

24 juni 2017 om 10:39

Dus @davviejuc, in jouw denkwijze zou Amrabat voor Ajax (als ze hem zouden willen) 15 miljoen moeten kosten. Kijk eens wat Ajax voor z'n spelers al jaren achtereen krijgt.

Als voor Feyenoord Amrabat 2,5 milj. waard is en dit voor Utrecht te laag, gaat de koop gewoon niet door. Klaar, hier hoef je toch niet over te zeuren.
Ik heb het idee dat Amrabat liever naar Feyenoord wil, dan dat Feyenoord hem wil hebben.

In het verleden vroeg Feyenoord ook 5 miljoen voor Fer aan Fc Twente terwijl deze nog een contract had voor 1 jaar. Ook PSV mocht voor Wijnaldum meer betalen dan wat Feyenoord nu denkt te moeten betalen. En daarna zijn de transfer bedragen alleen maar omhoog gegaan in de maffe transfermarkt. Dus ik vind het bedrag dat Utrecht vraagt helemaal niet zo gek, want clubs in het buitenland die interesse zouden hebben betalen dit lachend. En als Amrabat nu nog niet naar het buitenland wil moet hij lekker nog een jaar bij AFC Utrecht blijven.

24 juni 2017 om 08:54

Dat waren spelers die al 3 seizoenen in de basis bij Feyenoord stonden. Dragende spelers. Dat kan je toch niet vergelijken?

24 juni 2017 om 09:22

Elke club is toch vrij om te vragen wat ze willen? Zolang ze een contract hebben. Deed Feyenoord ook alleen die jongens hadden toen nog maar een contract voor 1 jaar en deze jongens bij Utrecht zijn talentvol en hebben potentie om door te groeien en liggen nog een tijd bij Utrecht onder contract en hun hoeven niet te verkopen dan weet je dat je met 2,5 miljoen natuurlijk niet ver gaat komen bij de subtop tegenwoordig.

24 juni 2017 om 09:44

Clubs zijn vrij om te vragen wat ze willen maar als Utrecht een bod van 15 miljoen krijgt op Troupe van een vage Russische club en Troupe heeft daar geen trek in zijn ze bij Utrecht gepikeerd omdat hij de club dan vele miljoenen door de neus zou boren.

24 juni 2017 om 10:19

Welke gepikeerde reaktie heb jij dan van fc Utrecht gehoord toen een Chinese club 20 miljoen voor Haller bood, maar Haller niet naar China wilde?

24 juni 2017 om 10:30

Er was ( logisch wat mij betreft) ook nog niet geboden door de Nederlandse top op Haller.
Troupe heeft met zn volle verstand zn contract pas verlengd en daarbij zal hij als back-up van Nieuwkoop gehaald worden. Utrecht staat volledig in zn recht om hoog in te zetten net zoals Feyenoord groot gelijk heeft daar in mee te gaan.
Troupe doet het leuk bij Utrecht maar er zijn vele subtoppers geweest die het in de eredivisie top niet redde, logisch dat Feyenoord niet blind op de eisen van Utrecht in gaat.

24 juni 2017 om 10:43

Denk je ook niet dat de kans veel groter is dat van Nieuwkoop de stand-in van Troupee gaat worden? Volgens mij heb jij een wat vertekend beeld van spelers.

24 juni 2017 om 11:09

Ik denk zeker niet dat die kans veel groter is. Gio zit het erg zitten in Nieuwkoop, terecht ook op basis van zijn prestaties afgelopen seizoen, dus die gaat echt niet de stand-in worden van een speler met 30 potjes bij Utrecht. Voordeel van eigen jeugd zijn he.

24 juni 2017 om 11:40

Eigen jeugd zijn is meestal juist een nadeel.

24 juni 2017 om 11:43

@elmo, maar in die periode was feyenoord niet meer dan een subtopclub... dus dan is 5 miljoen toch altijd meer dan het dubbele als wat feyenoord het maximum vindt voor subtopclub spelers... beetje hypocriet he.

24 juni 2017 om 11:30

het is geen 1 jarig contract er zit een 1 zijdige optie van FC Utrecht zijn kant op, dat is dus wel ff iets anders

24 juni 2017 om 11:41

Dan is het toch een 1 jarig contract met een optie voor nog 1 jaar. Dus op papier wel degelijk een contract tot 2018

24 juni 2017 om 11:44

Op papier wel, maar het is een groot verschil in de onderhandelingen...

Nou dan moet Feyenoord gaan shoppen bij de Jupiler league of de degradatie kandidaten als je niet 6 miljoen wil uitgeven aan een speler van de subtop. Beetje hetzelfde gezeur als de begintijd van Frank de Boer bij Ajax. Ook toen wilde Ajax geen grote bedragen neerleggen maar kochten ze 3 miskopen die niets toevoegen van 3/4 miljoen ieder terwijl je nu hebt gezien met een Ziyech als je gewoon 10/11 miljoen uitgeeft aan 1 topper waar je direct wat aanhebt dat het zich terug verdient.

Maar als Feyenoord deze instelling houdt dan gaan ze die 2 spelers van Utrecht niet aantrekken. Die gaan hun beste spelers ook niet meer voor een schijntje verkopen als ze zien dat Feyenoord 15 miljoen voor een Karsdorp zal gaan ontvangen.

24 juni 2017 om 10:00

6 miljoen voor een speler die nog niet eens 1 volledig seizoen heeft gespeeld en daarnaast veel potentie heeft, maar nog geen dragende kracht was. met nog hooguit een contract voor 2 jaar (mits de optie gelicht word, wat nogsteeds niet gebeurd is)

Realistisch !

ik vind 4/4,5 een prima bedrag. maar veel meer dan dat zou ik er niet voor uitgeven

EN Ja we vragen meer voor Karsdorp, maar vraag/aanbod is dat
jonge lange snelle rechtsbacks die ook nog eens international zijn, daar zijn er maar weinig van

24 juni 2017 om 11:13

Ramselaar kostte voor PSV ook gewoon 6 miljoen en het zijn vergelijkbare spelers. Ramselaar is natuurlijk wel verder. Ramselaar presteerde ook pas net een jaartje en was een talentvolle middenvelder bij Utrecht. Ze willen dus ongeveer hetzelfde hebben als bij Ramselaar, wat natuurlijk logisch is.

24 juni 2017 om 11:26

Amrabat heeft wel een vol seizoen gespeeld plus wedstrijden in het seizoen er voor, en wekelijks de beste, hij heeft meer gespeeld dan Ramselaar voordat ie voor 6 miljoen naar PSV vertrok, en zelfde contractsduur, dus ken je feiten....

24 juni 2017 om 11:28

Een rechtsback is altijd goedkoper dan een aanvaller en middenvelder. En Karsdorp is maar 1 keer kampioen geworden en Europees nog nooit iets gepresteerd. En dan vraagt Feyenoord 20 miljoen? Hun goed recht maar dat is het net zo voor Utrecht die een klant die voor een dubbetje op de eerste rang wil zitten gelijk weigert.

24 juni 2017 om 11:30

@rombocu Dat Brands gelijk begint te wapperen met geld als het om middenvelders en aanvallers gaat (en nooit voor verdedigers.....) wil niet zeggen dat Feyenoord dat ook moet doen. 6 miljoen was veel te veel voor Ramselaar.

24 juni 2017 om 14:02

1x kampioen en 1x een beker in de 2.5 seizoenen dat die als prof actief is, vind ik geen slecht gemiddelde.

Je moet proberen je in de club te verplaatsen. Hij staat nog 2 jaar onder contract en dan is 2,5 miljoen natuurlijk niet marktconform, maar niet meer dan een fooi. Voor 2,5 miljoen koop je geen vervanger die op zijn minst gelijkwaardig is en dan ga je er als club dus gewoon op achteruit, terwijl je juist vooruit wil. Gezien de situatie waarin de club jarenlang heeft gezeten, is het alleen maar te prijzen dat Feyenoord nu er wat geld in het vooruitzicht ligt, niet meteen de geldkraan wijd open gaat zetten. Maar aan de andere kant heeft Utrecht daar geen boodschap aan en ook dat is te begrijpen als je ziet hoeveel de clubeigenaar er al heeft in gestoken. Als je spelers onder de prijs gaat verkopen, zie je daar natuurlijk nooit wat van terug.

24 juni 2017 om 10:07

hij heeft op dit moment nogsteeds maar een contact van 1 jaar, ik weet niet waarom, maar de optie van het extra jaar is nogsteeds niet gelicht

2.5 is te weinig, 4/4.5 is denk ik marktcomform

24 juni 2017 om 10:18

Utrecht kan die optie eenzijdig openen. Tuurlijk gaan ze die openbreken bij neer interesse. Dan kan je meer vragen, dus ga nu maar gewoon uit van 2 jaar

24 juni 2017 om 10:34

Er zitten natuurlijk wel voorwaarden aan het opbreken van het contract, hoger salaris hogere bonussen, tenminste dat neem ik aan als Troupe een goede zaakwaarnemer heeft.
Utrecht zal normaal gesproken het openbreken van het contract zolang mogelijk willen uitstellen om niet onnodig hogere kosten te gaan maken.

24 juni 2017 om 11:49

Hoezo zitten er extra voorwaarden aan? Een eenzijdige optie in het contract betekend dus dat de club dat contract wat hij al heeft verlengd. Dat is het hele idee achter een optie tot contractverlenging... wanneer je met nieuwe voorwaarden komt is het een nieuw contract...

25 juni 2017 om 11:01

afcasander

Je schrijft: "hoezo zitten er extra voorwaarden aan? Een eenzijdige optie in het contract betekend dus dat de club dat contract wat hij al heeft verlengd. Dat is het hele idee achter een optie tot contractverlenging... wanneer je met nieuwe voorwaarden komt is het een nieuw contract..."

Wat je zegt, klopt natuurlijk niet. De speler en zijn zaakwaarnemer hebben moeten tekenen voor het contract en dus ook voor die eenzijdige optie. En het kan best zijn dat er door de zaakwaarnemer voorwaarden aan die optie zijn gekoppeld, bijvoorbeeld een hoger loon of een bonus.

Een prijs van 3-3.5 is toch ook meer dan prima voor Amrabat? Dat is lekker het midden tussen vraag en aanbod en in mijn ogen de juiste waarde voor hem.
Destijds is Tapia geloof ik ook voor zo'n bedrag gekocht en is in veel opzichten natuurlijk een vergelijkbare aankoop (jong, middenvelder, subtop). Feyenoord moet zich voornamelijk in de breedte versterking met de hoop dat enkele van de talenten sterk doorgroeien. Dan kun je een sterk team neerzetten dat op verschillende fronten kan spelen en (financieel) goede perspectieven heeft.

24 juni 2017 om 10:49

Goed voorbeeld Tapia. Was prima speler bij Twente, maar komt er bij Feyenoord totaal niet aan te pas. Wordt dan ook genoemd als één van de miskopen van Feyenoord. Kijk Bilal, kijk Vejinovic.
Als je beelden ziet van hun oude clubs weet je niet wat je ziet. Onder druk presteren ze helaas niet.
Dit kan Amrabat ook over komen.
Vindt Utrecht 2,5 milj. te weinig, dan gewoon geen koop. Misschien dat hij zich dan bij een andere club gaat "aanbieden".

24 juni 2017 om 11:28

Twente was geen nr 4 van NL en Tapia was geen constante basisspeler, en ja sommigen spelers redden het niet door allerlei omstandigheden. Toornstra was ook bijna afgeserveerd bij Feyenoord en vd Heyden was in begin ook niet onomstreden,

Feyenoord moet wel beseffen dat Utrecht een talent als Amrabat hel makkelijk voor 7 miljoen aan een buitenlandse club kan verkopen. Dat Amrabat graag naar Feyenoord wil mag voor Utrecht geen rol spelen. Zij hebben jaren lang geinvesteerd in hem en zullen hem niet voor een appltje en eitje naar Feyenoord laten vertrekken. Ten slotte vraagt Feyenoord zelf ook 20 miljoen voor een rechtsback die maar 1 keer kampioen is geworden en Europees nog nooit wat heeft bewezen.

24 juni 2017 om 13:16

Ten slotte vraagt Feyenoord wel 20 miljoen die nog jarenlang vastligt, een echte moderne back is, een vaste kracht was in dit kampioensteam en daarnaast al meermaals international en in de Europa League voldoende goede wedstrijden heeft gespeeld.

Als Amrabat 'heel makkelijk' voor 7 miljoen weg kan, moet Utrecht dat natuurlijk gewoon lekker doen. Maar voorlopig hoor je niets over dat soort biedingen en gaat ie "gewoon" voor 3.5-4 miljoen weg. Heeft ten slotte nog niets bewezen op het 'echte' topniveau in NL, Europees helemaal niets en is het (ondanks dat ik wel in 'm geloof) altjjd nog afwachten of hij de stap kan maken.

24 juni 2017 om 13:38

Dat is makkelijk praten, maar wat heeft Karsdorp nou werkelijk laten zien? Een paar oefeninterlands, een paar Europese wedstrijden maar echt indruk heeft hij nou ook weer niet gemaakt. Dan is 20 miljoen euro ook gewoon de hoofdprijs. Tot nog toe verliest hij de strijd in Oranje van zowel Veltman als Tete.

24 juni 2017 om 17:23

Wat moet Arias dan niet kosten? Al veel meer prijzen gepakt dan Karsdorp en heeft goed gepresteerd in de CL, iets wat Karsdorp nog niet eens aan heeft kunnen ruiken... En Arias is Colombiaans international en bovendien veel ervaren voor zijn relatief jonge leeftijd, heeft al een WK en verschillende toernooien in Zuid-Amerika achter de rug. Karsdorp is niet eens vaste waarde bij een armpzalig Oranje van nu......

Als Amrabat niet naar buitenland wild dan vangt Utrecht niets, Haller kon voor 20 miljoen naar China, dat wilde Utrecht dolgraag, maar Haller wilde niet , dus gebeurde het niet

24 juni 2017 om 11:32

Dan blijft "souf" lekker in Utrecht.

Haha belachelijk deze jongen is een talent dat zeker maar lang geen 5 miljoen waard . Galliër gong voor 6 miljoen weg . Een aantal jaar hier veel doelpunten langer contract dus hoe verklaar je dat . En aangezien Utrecht wel spelers moet verkopen om quit te spelen . Daarbij zal meneer van summeren ook wel centjes terug wil zien

24 juni 2017 om 13:35

Wat had je dan verwacht? Het is een basisspeler en Utrecht gaat Europa in. Bovendien hebben ze een goed seizoen gehad. Het is niet meer dan logisch dat Utrecht de hoofdprijs vraagt. FC Utrecht is er niet om Feyenoord hun zin te geven. Zij willen ook gewoon verdienen aan hun spelers. Daar tekenen spelers contracten voor.

Ik blijf me verwonderen over dat de topclubs uit NL wel de poot stijf moeten houden aan europese clubs maar als subtop teams wat meer vragen dan is t niet normaal ,,,, stelletje hypocrieten

Mensen moeten rekening houden dat de waarde van spelers zijn gestegen, maakt niet uit welk niveau ze hebben. 5/6 jaar geleden was misschien 2 miljoen de hoofdprijs geweest.

Tja, dan zal er waarschijnlijk geen deal komen. Met Europees voetbal in het verschiet zal Utrecht hoog in de boom gaan zitten voor hun basisspelers. Dat had Feyenoord kunnen verwachten.

Feyenoord leeft in het verleden. Voor 2,5 miljoen krijg je een dergelijke speler niet meer gehaald van een club uit de subtop. Ze zullen tegen hetzelfde probleem gaan aanlopen als ze straks op Troupee gaan bieden. De transfersbedragen zijn de laatste jaren ontploft, wat natuurlijk al begint aan de bovenkant van de markt met transfers naar Psg, Manchester, Real etc.

Van geel, van geel zucht.

Niet normaal je gaat de CL spelen, met zo team red je het niet man, er moet geïnvesteerd worden, als je voor zo jongen nu 6 miljoen legt pak je er winst op, over een paar jaar verkoop je hem voor 16 a 20 miljoen.

Van geel, van geel zucht.

Niet normaal je gaat de CL spelen, met zo team red je het niet man, er moet geïnvesteerd worden, als je voor zo jongen nu 6 miljoen legt pak je er winst op, over een paar jaar verkoop je hem voor 16 a 20 miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren