Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij deed lekker mee bij Ajax, maar hij is geen Messi of Ronaldo'

Laatste update:

De transfer van Davy Klaassen naar Everton werd vorige week afgerond. Ajax houdt 27 miljoen euro over aan de verkoop van de middenvelder, maar de Eredivisie verliest een van de smaakmakers. Toch is het vertrek van Klaassen niet onoverkomelijk voor de Nederlandse competitie, zo denkt Co Adriaanse.

Klaassen is niet de enige speler die deze zomer een nieuwe club in het buitenland heeft gevonden. Zo lieten onder meer Héctor Moreno, Eljero Elia en Ricky van Wolfswinkel Nederland achter zich, terwijl een transfer voor Rick Karsdorp ook nabij is. “De Eredivisie is net een hagedis”, zegt Adriaanse tegenover Voetbal International. “Als het staartje afbreekt, groeit er wel weer een nieuw stukje aan.”

“Hoeveel spelers zijn de laatste jaren niet vertrokken van wie we dachten: Hoe nu verder? In Donny van de Beek heeft Ajax straks weer een nieuwe Davy Klaassen”, stelt de voormalig trainer van onder meer Ajax en AZ. “En laten we wel wezen: Klaassen is geen Lionel Messi of Cristiano Ronaldo. Hij deed lekker mee bij Ajax. Het succes van Ajax in de Europa League, was het succes van Peter Bosz. Het weggaan van Klaassen bij Ajax en Rick Karsdorp bij Feyenoord is logisch en beslist niet onoverkomelijk.”

Ben jij het met Co Adriaanse eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niemand die dat beweerd natuurlijk. Verder zijn de stappen van Karsdorp en Klaassen goed voor het Nederlands voetbal. Meer spelers op niveau en natuurlijk ook goed dat Nieuwkoop en Vd Beek nu kunnen opstaan.

21 juni 2017 om 09:38

Wat dacht je van zulke spelers houden niveau van de competitie verhogen. Niet elke keer de beste spelers weg laten gaan. De eredivisie moet weer top worden.

21 juni 2017 om 09:56

misschien eens accepteren dat de eredivisie daar door groot is geworden.

21 juni 2017 om 09:58

Zolang de Chamionsship meer kan betalen dan de middenmoot in de Eredivisie zal je het niveau hier nooit omhoog krijgen. Klaasen en Kasdorp gaan van de top van de eredivisie naar de middenmoot Engeland en middenmoot Europa,.... gaan in salaris een x of 4 meer verdienen dan hier. Joey van den Berg gaat van Herenveen naar Championship en gaat daar meer verdienen als dat hij hier ooit heeft gedaan. En dan heb je het niet eens over de betere spelers van de eredivisie.

21 juni 2017 om 10:07

Als je spelers als Klaassen, die al jaren een vaste waarde is bij Ajax, niet laat gaan op dit punt in hun carriere dan zullen spelers als Sanchez, Dolberg, Lozano of Pereiro ook niet meer voor een Eredivisieclub kiezen. Juist die kans om je te ontwikkelen en vervolgens de vervolgstap te zetten is wat de Eredivisie nog steeds aantrekkelijk maakt voor dit soort spelers.

21 juni 2017 om 10:09

Onzin, de Eredivisie gaat nooit meer top worden. Niet alleen omdat de topclubs hun beste spelers kwijt raken, maar ook omdat de kleinere clubs gewoon 0,0 budget hebben als je het vergelijkt met de tweede of zelfs derde competitie van Engeland en Duitsland! Er zullen jaren zijn dat Ajax/Psv eens een uitschieter hebben in Europa, maar echt structureel top zal het met het huidige financiele klimaat nooit meer worden..

21 juni 2017 om 13:08

Delanorobert. Dat is het beleid wat Ajax de kop koste. Want het gevolg hiervan is dat spelers geen restwaarde hadden of transfervrij vertrokken. Vervangers vielen tegen en er was weinig geld beschikbaar. Kijk hoe porto, benfica etc het doen. Elk jaar leeggekocht worden en toch weer een prima team beerzetten. Zo zou ik het willen zien.

21 juni 2017 om 11:34

Het zijn pas goede stappen als ze veel aan het voetballen toe komen. Daarnaast is het nog maar de vraag of het echt iets brengt. Zo speelt Pieters al jaren in Engeland bijna elke wedstrijd. Wat is het NL elftal hiermee opgeschoten ?

nee... nee.. je hebt gelijk... ik hield vandaag een aardbei vast en dacht... nee... nee.. dit is geen banaan. Deze vergelijking slaat sowieso als een tang op een varken. Andere type spelers. Voor eredivisie begrippen was Klaassen een absolute topper. Een leider in het veld, een aanjager, goed gevoel voor ruimte en maakte altijd belangrijke goals. Ik heb absoluut vertrouwen in donny maar we gaan alsnog het gemis van Klaassen erg voelen. Type speler waarvan je pas echt ziet hoe goed hij was wanneer hij weg is.

21 juni 2017 om 09:04

Ja ik denk dat Klaassen erg wordt onderschat en dat Ajax dit echt gaat voelen want er zijn niet zo veel middenvelders die 15/20 goals maken en die ben je wel kwijt komend seizoen , het is te hopen dat Ajax er nog een goede routinier bij krijgt met het oog op de voorronde CL er zit zat talent maar een ervaren speler erbij kan geen kwaad denk ik .

21 juni 2017 om 09:09

Als Keizer met de punt naar voren gaat spelen, Ziyech op tien, krijgt hij misschien meer ruimte en zal hij hopelijk ook meer scoren. Misschien voelt Ziyech zich hoe dan ook wel vrijer omdat Klaassen natuurlijk veel in de 16 kwam en Ziyech nu wat meer ruimte krijgt.

21 juni 2017 om 09:19

Klaassen wordt in Nederland denk ik door niemand onderschat. Ik zit doorgaans in een stadion in Eindhoven de eredivisie duels te bekijken, maar ook rondom mij op de tribunes hoor ik niemand zeggen dat Klaassen er niks van kan. Persoonlijk verwacht ik dat de echte ktop van hem nog niet is bereikt; is bv nog niet eens vaste waarde in Oranje (hoezo eigenlijk niet???). Maar ik denk dat hij de echte erkenning voor zijn kwaliteiten nooit zou krijgen al zou hij nog 10 jaar in Amsterdam blijven. Nee, 1-2 seizoenen iets laten zien in een grotere competitie en dan kan hij gewoon horen bij sub-top van Europa. Niet omdat hij Messi of Ronaldo dribbels laat zien, maar zijn neus voor de goal, werklust en positieve drive. Ik zie wel analogie met bv Wijnaldum.

Of Ajax m gaat missen? Dat denk ik wel. Of daarmee de sportieve doelstellingen van Ajax moeten worden bijgesteld? Nee joh. Genoeg alternatieven.

21 juni 2017 om 13:44

@jm87 je weet dat keizer dat systeem niet speelde bij jong ajax en dat het volgens de cruijff revolutie zelfs niet gespeeld mag worden? En dat het alleen veranderde onder de boer omdat die zich nergens aan hield en het bestuur daar niks tegen deed?

21 juni 2017 om 09:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me regelmatig behoorlijk geërgerd heb aan het spel van Klaassen. Onnodige hakballetjes, slechte passing etc). Natuurlijk was hij het laatste seizoen heel belangrijk met veel 1e goals, maar puur voor het spel van Ajax denk ik dat er betere voetballers bij Ajax rondlopen dan Klaassen. Uiteindelijk moet iedereen in zijn rol groeien, ook Klaassen was niet direct zo belangrijk als afgelopen seizoen. Maar ik denk dat alle spelers die nu aansluiten bij Ajax 1 (Vd Beek, Nouri, De Jong) en Ziyech een beter middenveld kunnen zijn dan met Klaassen. Ik denk dat alle 4 die jongens meer potentie hebben, ze zullen wel moeten wennen, en daarom zullen we Klaassen nog wel missen komend seizoen, maar aangezien die jongens ook al samen onder Keizer speelden, en al jaren samen spelen, verwacht ik dat het vertrek van Klaassen goed op te vangen zal zijn.

21 juni 2017 om 14:09

@bennl;

dat kan. Ik heb juist genoten van Klaassen. Een aanvoerder met passie voor de club. Ook wanneer hij eens niet lekker speelde gooide hij alsnog de beuk er in en ging hij voorop in de strijd. Altijd het gevoel voor ruimte hebben, precies weten waar hij moet staan. Altijd de belangrijke goals maken. Nooit de 2-0 of 3-0 maar altijd de belangrijke 1-0. Als hij die goals maakt was de passie en trots heerlijk om te zien.

Klaassen is misschien soms een onopvallende voetballer maar dat wil niet zeggen dat hij geen goede dingen doet. Het ziet er niet spectaculair uit maar deze jongen heeft wel een goede techniek. Ook zijn passing en combinatiespel is goed.

Maar goed. Linksom.. Rechtsom... We gaan het volgend seizoen meemaken in hoeverre hij gemist wordt..!

Als hij van het kaliber Messi was, dan ging hij ook niet naar Everton natuurlijk. Gewoon een goeie degelijke speler die je er, als Everton, best bij kan hebben

Word hier een beetje moe van. Ik denk echt niet dat Klaassen zo belangrijk gaat worden als bij Ajax in zijn 1e seizoen Everton. Hij gaat vast geen 10+ goals maken maar ik vond hem constanter bij Ajax dan Wijnaldum bij PSV destijds. Klaassen heeft dan bij een iets grotere club getekent als 1e club in de PL maar laat hem eerst eens een paar wedstrijden spelen voordat de twijfels komen

Het is idd geen Wereldvoetballer en zal het ook never nooit worden, maar ik moet nog zien of zijn opvolgers ook zijn winnaarmentaliteit, drive, diepgang en scorend vermogen hebben. Dat waren hele specifieke bij on-Nederlandse kwaliteiten , en die hebben Ajax veel opgeleverd afgelopen seizoen.

21 juni 2017 om 10:06

Hij kan beter voetballen dan alle mensen die hier reageren. Lekker boeie dat het geen wereldvoetballer is. Hij heeft zo zijn eigen kwaliteiten. Voor het nederlands elftal hoop ik dat hij stappen gaat maken en de opvolger van Sneijder gaat worden.

21 juni 2017 om 13:47

Klopt, maar de kwaliteiten diepgang en scorend vermogen gingen dan weer ten koste van het opbouwende vermogen in de ploeg. Dus het hoeft niet per se een probleem te zijn.

Als hij Messi of Ronaldo was had Ajax wel tussen de 150 en 200 miljoen gekregen.
Ben blij dat Koeman de Nederlandse competitie spekt, dit doen de Portugese trainers al jaren namelijk in de Portugese competitie.

Wat een uitspraak. Is Klaassen werelds beste speler. Nee natuurlijk niet, echter ben ik wel een beetje klaar met het analisten gilde. Gewoon mond houden op het moment dat spelers vertrekken naar een andere competitie want ze bakken er helemaal niets van.

Erikssen ging weg, nou die was er nog lang niet klaar voor, was te licht voor de pl. Suarez moest vooral lekker in Nederland blijven want in het buitenland zou hij niet ver komen met zijn hotse knots voetbal. Misschien een leuke middenmoter op basis van wilskracht, maar toch echt niet de absolute top.

En nu Klaassen, ja het is geen messi of ronaldo. Als Ronaldo een ding heeft laten zien is het dat mentaliteit voor heel veel telt in het voetbal. Quarisma heeft misschien nog wel meer talent dat Ronaldo, maar slechts een fractie van de mentaliteit...... Als er een ding is waar Klaassen in uitblinkt is het mentaliteit. De wil om te investeren en tot het uiterste gaatje te gaan en met een dergelijke instelling kun je echt een heel eind komen.

21 juni 2017 om 13:49

Aangezien fox een amerikaanse eigenaar heeft is het niet eens zo n gek idee om eens te bekijken of ze onze huidige analytici niet kunnen vervangen door een paar uit engeland. Net als de commentatoren. Die bakken er ook niks van.

Wat een manke vergelijking. Überhaupt .. vaak dat vergelijken met de wereldsterren van nu..🙄
Klaassen was de eredivisie ontgroeit en gaat verder met Zn carrière. Of hij het gaat 'redden' hangt van vele factoren af. Winnaars mentaliteit heeft ie al. Aan de rest kan ie lekker verder bouwen..


'Hij is geen Messi of Ronaldo'



Zucht..

Die reacties hier die daadwerkelijk met Messi met Klaassen gaan vergelijken slaan natuurlijk nergens op. Dat bedoelt Co ook niet, hij bedoelt natuurlijk dat Klaassen niet een speler is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt, en niet te vervangen is omdat hij van onschatbare waarde voor Ajax is zoals Messi voor Barca of Ronaldo voor Real. En dat klopt natuurlijk wel, bij Ajax loopt het vanzelf wel weer los, ik zeg niet dat van de Beek meteen hetzelfde brengt als Klaassen, maar dat komt wel goed uiteindelijk. Waar ik het niet mee eens ben is dat Co zegt dat 'klaassen lekker mee deed bij Ajax'. Hij deed natuurlijk wel meer dan dat want hij was de aanjager en leider op het veld, en uiteindelijk de meest waardevolle speler voor en van Ajax.

"het succes van Ajax in de Europa League, was het succes van Peter Bosz", ok dan. Dus dat was hem 11 Jupiler League spelers ook gelukt? Het is goed Co, trainers zijn belangrijker dan spelers, je bent nog relevant Co.

Ik wordt hier zo moe van, altijd maar dat afzeiken en kleineren van Nederlandse spelers als ze een volgende stap maken naar het buitenland, Mulder gisteren ook al. Everton is gewoon een prima stap voor Klaassen waar hij zich prima verder kan ontwikkelen.

Hij deed lekker mee bij Ajax...

Ja, dat is echt de perfecte manier om de rol van Klaassen bij Ajax te omschrijven.

21 juni 2017 om 09:16

Haha precies wat ik dacht. Maar we kennen Co Adriaanse een beetje, ieder succes is het succes van de coach. Ik denk dat hij er zelfs toe in staat is om het succes van Real Madrid toe te wijzen aan de coach ipv C. Ronaldo

Co raakt niet de kern van het probleem. De kern van het probleem is dat in het buitenland zoveel meer geld zit dat als er in Nederland een speler is die iets boven het maaiveld uitsteekt, deze wordt weggekocht en wijn de bananenrepubliek van het voetbal worden.

Iets met appels en peren. Klaassen was in de eredivisie een topper en ook in de Europa League van groot belang. Maar Adriaanse heeft gelijk in die zin dat er dan weer spelers als Van de Beek, De Jong en Nouri aankomen die het gat kunnen invullen. Als verlies je natuurlijk in eerste instantie wel kwaliteit.

Eigenlijk is het een denigrerende opmerking van Co want niemand heeft nog nooit verklaard dat Klaassen een Messi of een Ronaldo is. Maar, hij is wel de type speler een bijdrage kan leveren aan de eerder genoemde spelers want elk elftal heeft wel een aanjager met een winnersmentaliteit nodig die ook nog eens spelinzicht heeft en zo 1 is Klaassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren