Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax stelt Keizer officieel aan als opvolger van Bosz

Laatste update:

Ajax heeft Marcel Keizer officieel aangesteld als opvolger van de naar Borussia Dortmund vertrokken Peter Bosz. De trainer komt over van Jong Ajax en tekent voor twee seizoenen, met de optie voor een extra jaar. Keizer loodste Jong Ajax vorig seizoen naar de tweede plek in de Jupiler League en krijgt nu het vertrouwen om het eerste te leiden.

Keizer heeft 'positieve gesprekken' gevoerd met de clubleiding. "Ik voel dan ook vertrouwen vanuit de organisatie", vertelt de 48-jarige trainer, die alleen bij SC Cambuur ervaring opdeed in de Eredivisie. "Ik had mij ingesteld om met Jong Ajax komend seizoen weer een goed resultaat neer te zetten in de Jupiler League, maar in het voetbal kan het plots anders lopen. Dit is uiteraard een hele mooie kans die ik met beide handen beetpak."

Op dit moment heeft Keizer nog vakantie, maar daarna zet hij 'vol trots' zijn krabbel onder zijn nieuwe contract. "Ik kan niet wachten om weer op het veld te staan, we moeten er gezien het Europese programma al vroeg klaar voor zijn. Het doel is om de lijn en speelwijze van het afgelopen jaar door te trekken, er een prachtig seizoen van te maken waarbij we uiteraard voor de prijzen gaan.”

Neemt Ajax de juiste beslissing?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 juni 2017 om 15:15

Marcel Keizer; Als speler doorgebroken bij Ajax. Wel maar een handvol wedstrijden gespeeld. Niet bij grote clubs gespeeld verder maar wel volle carriere gehad.
En dus opgegroeid in het Ajax voetbal.
Als trainer een paar clubs zoals cambuur getraind. Altijd al met een vergelijkbaar idee als bosz. Door zijn visie op speelsti werd hij ook aangetrokken voor Jong Ajax.

Bij Jong Ajax heeft hij met een wisselend team (soms wat van ajax 1 erbij, soms moest wat jeugd erbij) een stabiele ploeg weten te vormen en wist met mooi goed en aantrekkelijk voetbal de 2e plaats in de jupiler league te halen.

Hij heeft dus laten zien dat hij:

- aanvallend en aantrekkelijk voetbal wilt spelen

- hij goed nieuwe spelers in het team kan inwerken

- hij kent de club al, en kent de spelers al. Dus hij weet de sterke en zwakke punten van de spelers

- hij weer welke spelers er aan staan te komen vanuit de jeugd

- hij kan goed samenwerken met bergkamp

Nadelen:
- gebrek aan charisma (kan hij spelers met vedette neigingen in het gareel houden?)

- op top niveau nog redelijk onervaren.
Zelf had ik graag van Gaal gezien met Keizer als assistent en dat keizer het dan na 1 of 2 jaar zou overnemen.

Ik had zo graag voor deze groep gewoon een ervaren coach met aanzien gehad. Nu is het maar afwachten of het wat wordt...

17 juni 2017 om 15:06

Harpoontje. Wie weet verrast Keizer ons wel 😉.

17 juni 2017 om 15:50

nooit eerder coach geweest van een topploeg, hij kan niet putten uit ervaring bij problemen. In zulke gevallen is hij volledig afhankelijk van de ervaring van zijn technische staf. Vaak hebben ‘oudere’ spelers in een selectie moeite met een ambitieuze, jonge, onervaren coach. Vooral als zij buiten de basis vallen. Het is de vraag of Keizer daarmee om kan gaan. Ook Europees voetbal wordt nieuw voor de 48-jarige oefenmeester. Ik vind t n onverantwoorde keuze en 1 die n topclub als Ajax onwaardig is!

17 juni 2017 om 16:30

Ajax heeft heel veel trainers gehad die niet ervaren waren. Peter Bosz had ook nog geen Topploeg getraind. En welke oudere spelers bedoel je?

17 juni 2017 om 16:44

Dit past juist enorm goed bij Ajax. Welke trainer van naam heeft het goed gedaan bij Ajax dan? Michels, Cruijff en Van Gaal hadden ook geen ervaring. Bosz ook niet trouwens. Laat het maar zien Keizer!

17 juni 2017 om 18:14

Geen ervaring is anders dan geen goede ervaring. Behalve dan bij jong Ajax heeft hij overal slecht gepresteerd als coach

17 juni 2017 om 18:16

Het is niet alleen het feit dat hij geen topploeg heeft getraind Joost. Cruyff had genoeg ervaring in de top, vGaal was de uitzondering, Bosz al een bewezen vakman. Dit is toch gewoon een gok?

17 juni 2017 om 15:07

Ik geloof in hem. Hij gaat slapen met voetbal in zn hoofd en wordt er mee wakker. Hoop dat dit een nieuwe Louis van Gaal wordt. #WelkombijAjax1Marcel

17 juni 2017 om 15:37

Deze man heeft een diploma gehaald bij de Knvb, was hoofdtrainer bij emmen en cambuur en deed het bij Jong Ajax goed. Ook gewoon 15 jaar op het hoogste niveau gevoetbald (geen speciale speler maar dat waren Bosz en Van Gaal ook niet).

17 juni 2017 om 15:12

Met elke andere coach is het ook afwachten wat het wordt.....ervaren of onervaren dat zegt niks, er worden geen garanties gegeven

17 juni 2017 om 15:20

Ervaring in het coachen heeft Keizer genoeg. Alleen niet op dit niveau. En wat betreft het aanzien: dat moet je verdienen. Spelers hebben snel genoeg door wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als hij goed presteert, komt het aanzien vanzelf.

17 juni 2017 om 15:25

De Kerst komt vroeg dit jaar in de Arena.. Het geld stroomt aan alle kanten binnen, en we presenteren een nobody als coach! Nu nog even Ziyech, Sanchez, Dolberg verkopen..
Kassa!!!!! Gefeliciteerd Ajax!!

Wat een kleingeestigheid

17 juni 2017 om 15:31

Ach ach, de spelers die tot dusver vertrokken en / of lijken te vertrekken zijn allemaal logisch. Klaassen was toe aan die stap, Dijks past niet bij Ajax en kan je nu mooi transfereren. Tete heeft samen met Raiola 2 jaar geleden al bedacht om in deze zomer te vertrekken. Het is eeuwig zonde dat Bosz zo makkelijk is vertrokken, maar deze opvolging daarvoor is dan weer logisch.

17 juni 2017 om 15:36

Dolberg was ook een nobody een jaar geleden. Misschien moet je even afwachten voor je je oordeel velt.

Over kleingeestigheid gesproken.

17 juni 2017 om 15:40

Misschien blijk jij wel de meest kleingeestige van allemaal. Geef hem een kans. De meeste mensen hier vonden Bosz ook niets. Ervaring zegt niet alles

17 juni 2017 om 15:58

Joh, een ieder zijn eigen mening..
Ze pakken een boel geld voor Bosz, en ze besparen ook nog eens een deel vh salaris wat hij moest kosten..
Het is goed koopmanschap, hoor!
En zo gaat dat al heel lang zo..


Maar het leeuwendeel van de huidige selectie heeft een finale EL gespeeld, en dat spreekt vooral bij hun ook tot de verbeelding.

Bij de eerste de beste tegenslag wordt die Keizer reeds niet meer serieus genomen, en zeker niet door de jongens die straks de bank moeten warm houden.

We zullen zien, maar vooralsnog groeit Ajax in financiële zin heel goed, maar hier blijkt geen ambitie uit.

,

17 juni 2017 om 17:36

Gast dan heb jij echt niet door hoe het werkt bij Ajax en dat dit juist bij de visie past. Opleiden van trai 'ers hoort er gewoon bij. Liefst met oud eigen spelers die door groeien maar een talent als Keizer past gewoon in het plaatje. Wat mij verbaasd is dat men nog steeds denkt dat een ervaren coach een betere coach is. Ik geloof meer in jonge nieuwe trainers die ook mee zijn gegroeid met het moderne voetbal en middelen om kennis te vergaren. Als ervaren coach blijf je vaak dien wat je deed en wat vroeger werkte me je oude ploeg en dat is ook de reden dat trainers succes boekte en daarna weer niets presteren en ontslagen worden. Gekke is dat op VZ toch best jonge mensen zitten maar schijnbaar niet modern of jong denken. Voetbal hoort niet meer thuis bij ouwe versleten ervaren coachen die nog geld vangen maar met niets nieuws komen.

17 juni 2017 om 15:30

@harpoontje

Welke opties zag jij dan die beter zijn voor Ajax?

17 juni 2017 om 15:31

Een trainer is zo goed als slecht afhankelijk van het materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft. Aangezien Keizer volgend seizoen over de beste selectie beschikt verwacht ik hetzelfde eindresultaat dan als Guardiola voor de groep zou hebben gestaan.

17 juni 2017 om 15:35

Hij is wel ervaren, maar niet succesvol. Er zijn maar 7 trainers ouder dan hij in de eredivisie.

17 juni 2017 om 15:43

Joh want welke trainer wint prijzen met emmen en cambuur?

17 juni 2017 om 15:47

Ervaring en leeftijd hebben in dit geval niet heel veel met elkaar te maken

17 juni 2017 om 15:47

Ik probeer aan te geven dat het geen beginnend trainer is, maar dat hij op geen enkele club indruk heeft gemaakt anders had hij wel een eredivisieclub getraind.

17 juni 2017 om 15:51

Want cambuur was geen Eredivisie club?

17 juni 2017 om 16:11

Ja drie hele maanden

17 juni 2017 om 17:01

Dus? Jij hebt het over "geen" Eredivisieclub.

17 juni 2017 om 17:45

Geef eens een voorbeeld van een coach met aanzien waar het bij wat geworden is bij Ajax?

17 juni 2017 om 18:39

Morten Olsen?

17 juni 2017 om 20:06

Voorbeeld van 20 jaar geleden. Zegt ook wep wat.

17 juni 2017 om 20:24

Dat afwachten moet je net zo goed let een ervaren trainer. Behaalde resultaten in het verleden bieden nooit garantie voor de toekomst. Ik begrijp je niet helemaal

Zou niet mijn eerste keuze zijn, maar wel een van m'n opties. Ben benieuwd.

Prima trainer. Liet Jong Ajax vaak actractief spelen. Ik ben in iedergeval positief.

Zat er aan te komen, maar betwijfel of Ajax geen trainer kon vinden die wat meer ervaring had. Zal wel iets met hun filosofe te maken hebben.

17 juni 2017 om 15:24

Er zijn zat trainers met een hoop ervaring. Alleen ervaring maakt je nog niet een goede trainer.

Ken hem niet echt, Volg Ajax niet zo intensief maar is dit een waardige opvolger? Las toch vooral verschillende meningen. Deed het heel goed met jong Ajax maar zou dan ook weer geen ervaring hebben. Qua speelstyle zijn ze wel hetzelfde, Veel druk zetten etc. Hoop i.i.g dat Ajax de goede weg blijft vervolgen

17 juni 2017 om 15:21

Vergelijkbare coach als Bosz. Beiden nog nooit een prijs gewonnen. Afwachten wat het gaat worden, misschien valt het wel reuze mee.

Ben benieuwd wat het komend seizoen brengen gaat. Mijn gevoel zegt dat het een juiste keuze is. Verder is het afwachten of hij veel gaat veranderen of dat hij doorborduurt op het elftal wat Bosz heeft bedacht. Het gemis van Klaassen zal zich denk ik sowieso laten voelen.

Top, een man welke de filosofie van Bosz hanteert en de potentiële toppers van Jong als geen ander kent, het medicijn tegen een eventuele leegloop deze zomer dat de jonge jongens erin komen en Keizer aan het roer. Beschikt ook over een goede relatie met Bergkamp, niet geheel onbelangrijk..

Op het eerste oog een zeer armoedige keuze. Man zonder enige status, uitstraling en een fatsoenlijk CV. Maar laten we hem nou op z'n minst steunen en een eerlijke kans geven er iets van te maken. De spelers zullen het uiteindelijk moeten doen. Succes Marcel!

17 juni 2017 om 15:13

Lees de reacties na se aanstelling van de vorige trainer maar eens na.

17 juni 2017 om 15:23

Bosz had al een goede naam in Nederland met zijn gewaagde en attractieve speelstijl bij Heracles en Vitesse. Deze man heeft niks van Cambuur kunnen maken en laat toekomstige toppers (een miljoenenelftal in de JL) goed voetballen. Naar mijn mening is het geen goed idee om na zo'n jaar, waar Ajax naam maakte in Europa, deze nobody aan te stellen. Maar dat vind ik.

17 juni 2017 om 15:26

Ajax 1 heeft ook een miljoenenelftal bestaande uit toekomstige toppers. Dus dat komt goed uit.

17 juni 2017 om 15:41

Marcel heeft een goede naam binnen Ajax met zijn gewaagde en attractieve stijl. V. Gaal was in zijn tijd ook een zogenaamde 'nobody' toen hij coach van Ajax 1 werd en zie wat hij Ajax heeft gebracht. Dat status en uitstraling gebler is voor een trainer altijd zo'n totale nonsens. Kijk hoeveel toptrainers geen 'status' hadden toen zijn begonnen als hoofdcoach. Dat zijn er meer dan oud topvoetballers die wel met veel 'status' zijn begonnen. Je word als trainer serieus genomen als je tactieken en trainingsopvattingen deugen, en je duidelijk en fair kan communiceren richting je spelers. Zodra je dat kan en ermee presteert groeit je status automatisch wel naar de buitenwereld.

17 juni 2017 om 15:42

Klopt, alleen spelen die tegen PSV, Feyenoord en AZ in plaats van MVV, Emmen en Volendam...

17 juni 2017 om 16:13

Inkemontana, goede naam binnen Ajax kan iedereen maken met zo'n miljoenenelftal met internationals in de JL... Het blijft simpelweg gewoon een risico om een onervaren trainer op zo'n podium te zetten. Ik denk ook dat de spelers van Ajax nu meer toe zijn aan een coach die al wat heeft bewezen en meer autoriteit uitstraalt dan deze Keizer. Jij vind het totale nonsens, maar jij zou net zo goed eerder wat aannemen van Van Gaal of Guardiola dan van Keizer of Van der Gaag om maar wat te noemen. Gaat het na een paar wedstrijden niet helemaal goed dan wordt er getwijfeld aan je capaciteiten en gaan spelers ook onzeker worden. Ik weet niet of je daar ook over na hebt gedacht?

17 juni 2017 om 17:14

Als ik het goed heb begrepen werd Keizer net weggeplukt bij Cambuur, toen er juist na voorbereiding iets mooi aan het onstaan was. Het elftal wat derde werd is deels onder invloed van hem gevormd.

Bij Ajax heeft hij vervolgens rap naam gemaakt met de tweede plaats in de Jupiler League, een prestatie van formaat met jonge spelers en wisselende selecties.

Een grote naam bij het eerste is meegenomen, maar kwaliteit gaat voorop. Bosz vlak was voor en na de EL finale nog een nobody, Mourinho vooraf en Klopp achteraf gaven aan de man nauwelijks te kennen.

Waarom is het zo verkeerd om de in Europa relatief onbekende Bosz te vervangen door de onbekende Keizer?

17 juni 2017 om 17:20

-Nec-. Misschien eerst even Googelen hoeveel 'status' v. Gaal dan wel niet had voordat hij met het jonge Ajax van beginjaren '90 furore maakte. Dat je juist zijn naam nu noemt als iemand met status bekrachtigd mijn punt. V. Gaal was niet iemand die met grote status begon, maar heeft veel status verworven omdat het een goede trainer was/is.

17 juni 2017 om 17:46

Je begrijpt dus blijkbaar niet welk punt ik wil maken. Je neemt eerder iets aan van een toptrainer dan van een nobody, moet ik het zo verwoorden dan? Verder ga je ook helemaal niet in op alles wat ik schrijf...

17 juni 2017 om 18:12

Je neemt eerder iets van iemand aan als die gene het goed kan over brengen en er echt een gedachte achter zit. Hij weet waar hij over praat.

17 juni 2017 om 18:31

-nec-. Ik snap prima welk punt je wil maken, maar de geschiedenis leert dat je punt nogal nonsens is, dat is wat ik je wil uitleggen. Dat je dat niet wil aannemen, dat moet je dan zelf weten. Als jonge voetballer kijk je natuurlijk wel op tegen 'namen' (bv. oud - topvoetballers), maar je hebt ook binnen 3 trainingen door of zo'n oud-topvoetballer/naam daar staat vanwege zijn naam of dat hij daadwerkelijk kan trainen. Kan 'ie niet trainen dan wordt er ook met een 'naam' het loopje genomen. Met andere woorden: jij hangt een veel te groot gedeelte op aan 'status' en 'naam'. Het grootste gedeelte gaat erom of die man kan trainen of niet. V. Gaal was een nobody toen hij begon, Mourinho was een nobody toen hij begon, allebei de mannen hebben nu zeer veel respect en naam gekregen door de trainprestaties die zij hebben neergezet nadat ze de kans kregen bij een 1e elftal.

17 juni 2017 om 19:04

Mourinho is 15 jaar assistent geweest voordat hij Porto kwam bij veel verschillende (ook grote) clubs en had Benfica en Uniao al gecoacht in de hoogste divisie van Portugal... Maar Oke, feit blijft dat als je nog nooit wat hebt gepresteerd minder tijd krijgt en sneller de laan wordt uitgestuurd. En in moeilijke situaties die nogal voor kunnen komen bij Ajax de laatste jaren op bestuurlijk vlak is het allemaal niet makkelijk, druk is enorm hoog door de prijzendroogte. Daarbij zijn van Gaal en Mourinho van zichzelf echte persoonlijkheden die van aanpakken houden en alles en iedereen altijd overrulen. Keizer kun je daarin dus totaal niet vergelijken.

17 juni 2017 om 15:28

Status en uitstraling. Zuch, als iets onbelangrijk is...

17 juni 2017 om 15:44

Wat was in uw ogen een betere optie die voor Ajax ook haalbaar is? Denk aub aan het salarisplafond en weet dat bijvoorbeeld een tuchel niet haalbaar is.

Keizer is imo de beste keuze, speelt aanvallend fris voetbal en kent de jeugd, perfect voor de stabiliteit in een organisatie! Perfect ook om trainers binnen een organisatie klaar te stomen voor het echte werk, scheelt weer aankopen van buitenaf en een lange een periode!

Wie zijn betere haalbare opties?

Daar zullen de assistenten wel blij mee zijn. Een speelpop die ze makkelijk kunnen beïnvloeden. Ongekend in het voetbal (of waar dan ook) dat de assistenten belangrijker zijn dan de hoofdverantwoordelijke.
Ik wens Keizer veel succes, maar hij zal het moeilijk gaan krijgen. Ajax 1 is toch andere koek, dan een Jupiler League team. Ik ben benieuwd hoelang dit huwelijk staande houdt.

17 juni 2017 om 15:18

Als Brands er weer een zooitje van maakt met inkopen, en Feyenoord niet het geluk heeft van vorig jaar dan kan Ajax makkelijk prijzen gaan pakken volgend jaar.

17 juni 2017 om 15:42

Als PSV faalt, als Feyenoord faalt, als Ajax niet faalt, als de lotingen mee zitten en dan ook nog als een outsider niet boven verwachting presteert zoals Cambuur afgelopen seizoen in de beker. Dat is een hoop als om Ajax eindelijk weer een prijs te laten pakken. Iets wat de laatste drie seizoen niet is gelukt.
Er is echter maar 1 als nodig om komend seizoen voor Ajax een rampseizoen te laten worden en die als is wanneer Keizer ongeschikt blijkt te zijn als coach van Ajax 1.

17 juni 2017 om 15:53

Uhm, wij haalden dit jaar geen enkele prijs binnen maar om nu te spreken van een rampjaar?

Als wij hetzelfde voetbal spelen als jong dit jaar gedaan heeft met ietwat minder naïeve verdedigers/verdediging dan ben ik blij zat, fantastisch voetbal om te zien.. uiteindelijk kijk ik naar het voetbal niet naar de prijzen. Met goed voetbal volgt dat vanzelf wel een x, dat is vaak genoeg gebleken in de geschiedenis. Goed voetbal staat voor mij op 1. Wat ik tevens leuk vind is jeugd dar doorgeschoven word, als dat gebeurt maakt dat het extra leuk zeker als je die spelers vanaf een jaar of 14 hebt zien groeien.

Afijn, voor mij en ik verwacht velen anderen is het geen rampseizoen als we geen prijs pakken, als we dramatisch voetbal spelen zou ik het wel klote vinden!

17 juni 2017 om 16:10

Als ajax komend seizoen net zo goed presteert als jong ajax afgelopen seizoen, dan zal ajax gaan strijden om een plaats nabij de degradatiezone. Mooi voetbal is leuk, maar met ajax 1 zal er gepresteerd moeten worden. Dat is veel anders dan mogen presteren met jong ajax. Aan goed en leuk voetbal zal Keizer niets hebben wanneer de punten uitblijven. Zelfs Bosz verkeerde in het begin van afgelopen seizoen in zwaar weer na puntverlies tegen Roda en Willem II in eigen arena.

17 juni 2017 om 16:21

Dan zijn we het oneens, Ajax 1 voetballend als jong zou zeker meestrijden om de bovenste plaatsen, zeker met een ietwat minder naïeve verdedigers of verdediging zoals ik aangaf, toch wel een verschil Sanchez of sanniez!
Juist voor de stabiliteit is dit goed, een bekende trainer die tevens aanvallend voetbal speelt. Je zegt het zelf, Bosz heeft in het begin van het seizoen kostbare punten verspeeld doordat de selectie moest wennen, van frank naar Bosz is anders dan van bosz naar keizer, tevens speelden toen nog gudelj, bazoer etc.
Ook voor de stabiliteit is keizer een goede optie voor Ajax. Zeker met de selectie die we nu hebben, gebaseerd op voetbal ipv behoudend en controleren ala de boer, de omslag zal dus minder groot zijn. Bij een buitenstaander moet je dat nog maar afwachten, daarnaast is het maar de vraag of die de jeugd zou doorschuiven.. op dit moment met deze jeugdspelers vind ik dat erg belangrijk!

17 juni 2017 om 17:52

Wat schrijf jij toch een hoop onzin. Alleen maar mooi voetbal? Als Ajax opnieuw geen prijzen pakt na al die miljoenen die zijn geïnvesteerd dan vliegt Keizer er na een seizoen al weer uit. Ajax is toch een topclub? Die kan zich niet veroorloven om 4 jaar lang geen prijs te pakken.

17 juni 2017 om 15:19

Marcel Keizer schijnt een man met een sterke eigen mening en een sterke persoonlijkheid te zijn volgens interviews van mensen die met hem werkten. Maar ook een coach die open staat voor anderen en meningen serieus neemt.

Dus nee, ga er maar niet vanuit dat Ajax ervoor heeft gekozen een speelpop aan te stellen om zijn assistenten de hielen te likken.

Die door de media gecreëerde mythe, dat nu de assistenten de macht krijgen is zo naief gedacht en beredeneerd. Het was Bosz die niet veel invloed wilde van zijn assistenten in beslissingen en daar wrong de schoen.

Met Keizer kiest de leiding waarschijnlijk voor een meer open karakter die toch ook knopen durft door te hakken indien nodig. En zeker geen bespeelbare speelpop of marionet.

17 juni 2017 om 15:49

Komend seizoen zal het blijken of Keizer geschikt is. Jij verwacht van wel, ik niet. Een meevaller voor Keizer is dat Ajax wederom de sterkste selectie zal hebben (op papier). Iets wat tegelijkertijd ook tegen hem zal kunnen werken wanneer resultaten (zowel in vorm van prijzen als attractief voetbal) uitblijven.

Overigens zijn assistenten er toch om te assisteren? Niet om de hoofdverantwoordelijke te beïnvloeden en per se hun zin te willen krijgen? Dan is het toch duidelijk dat de assistenten bij Ajax er niet zijn om te assisteren?

17 juni 2017 om 16:44

Komend seizoen zal ons inderdaad uitsluitsel geven. Ik heb in ieder geval genoeg wedstrijden van Jong Ajax gezien om te veronderstellen dat het op tactisch gebied wel goed zit met de man. Steeds wist hij met elke selectie die hij tot zijn beschikking kreeg een uitgebalanceerd elftal de wei in te sturen. Telkens was er behalve goed spel ook spelvreugde, dat zegt denk ik ook wel iets over de intentie waarmee gespeeld werd.

Uiteraard is de druk bij de eerste selectie vele malen groter dan bij Jong Ajax en is het afwachten of hij daarmee kan dealen, maar met Spijkerman, Winter en L'Ami heeft hij ervaren mensen naast zich die hem zullen ondersteunen. Bovendien neemt hij als hoofdcoach deel aan het technisch hart, zwemmen en kopje ondergaan zal denk ik niet snel gebeuren.

Wat de assisenten en de invloed betreft, zal het waarschijnlijk niet gaan om het ondermijnen van de hoofdcoach en zijn hoofdverantwoordelijkheid. Het ging, als ik de berichtgeving een beetje volgde, er voornamelijk om dat Bosz zijn assistenten helemaal geen eigen inbreng in taakverdeling en inspraak gaf, er werd nauwelijks naar meningen geluisterd, behalve die van rechterhand Krüzen.

Zo kun je werken, maar een technische staf functioneert bij Ajax als team en zijn werkwijze wekte irritatie op bij de assistenten. Dat is wat anders dan dat de hoofdcoach bevelen van assistenten moet opvolgen of ze persé hun zin wilden hebben.

Dat het jou duidelijk is dat de assistenten er niet zijn om te assisteren is een mooi bedacht sprookje van o.a. De Telegraaf om tweespalt te creeëren en de publieke opinie te bespelen t.b.v. verkoopcijfers en invloed op de club.

Om een lang verhaal kort te maken: nee, de hoofdverantwoordelijke beïnvloeden en zin doordrijven is niet de insteek lijkt me, assisteren en als homogene staf functioneren des te meer. Het oer-Hollandse poldermodel sls blauwdruk.

17 juni 2017 om 15:22

Waarom denk jij dat Marcel Keizer makkelijk beinvloedbare speelpop is? En hoe kom je erbij dat de aassistenten belangrijker zijn dan de hoofdcoach?

17 juni 2017 om 16:01

Ten eerste is Keizer iemand zonder grote naam en prestaties. Ten tweede blijven alle assisten zitten op hun plaats. Zelfs Spijkerman die zou vertrekken wanneer Bosz zou zijn gebleven. Het is toch duidelijk dat met Keizer iemand als hoofdverantwoordelijke is aangesteld met het oogpunt dat alle assistenten tevreden zouden zijn?
Overal worden assistenten gezocht die passen bij de de hoofdverantwoordelijke, maar bij Ajax wordt een hoofdverantwoordelijke gezocht die past bij de assisten. Misschien dat ze bij Ajax het ei van Columbus hebben ontdekt, maar het is toch wel een vreemde gang van zaken.

17 juni 2017 om 17:13

"en hoe kom je erbij dat de aassistenten belangrijker zijn dan de hoofdcoach?" Dat blijkt toch wel duidelijk uit de berichtgeving omtrent het vertrek van Bosz.

17 juni 2017 om 17:43

De berichtgeving ja. En wie berichten zulke veronderstellingen? De Telegraaf, VI, etc. Niet Ajax zelf.

Al dat gelul over ervaring. Dit is precies de juiste coach voor Ajax, een moderne, jonge kerel die mooi voetbal nastreeft volgens het Ajax dna. Zo veel liever Keizer laten doorstromen dan een of andere stoffige trainer aanstellen (ik heb verder ook geen aannemelijk alternatief langs horen komen). Deze keuze geeft het meeste kans op een spectaculair seizoen zoals het vorige eindigde.

Teleurstellend, ik had gewoon op een ervaren training er gehoopt die zich als enigzins heeft bewezen als coach. En natuurlijk het liefst een Ajacied, al was dat geen vereiste.

Maar een groene trainer zonder uitstraling en een redelijke voetbal achtergrond, op een hotseat zetten snap ik niks van. Al bijna drie jaar hebben wij inmiddels geen titel gepakt.

Jammer ook, dat duidelijk voor de weg met de minste weerstand gekozen. Van Keizer hoeven Bergkamp, en Spijkerman niks te vrezen.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik heb er een een hard hoofd in... Jammer😟

17 juni 2017 om 15:41

Wie dan?

Ik ben erg benieuwd want imo zijn er geen betere opties!

Tuchel komt niet voor het salaris wat Ajax kan bieden!
Kijk ik had ook liever een trainer die en aanvallend speelt en ervaren is en daarnaast nog eens kan omgaan met allerlei typetjes.. maar wie dan?

Rijkaard is geen optie, van gaal is geen optie, tuchel is geen optie, Schmidt is geen optie.
Blijft ten hag over... imo is dat geen betere optie dan keizer, keizer kent de jeugd, speelt fris aanvallend voetbal en met deze lichting denk ik dat stabiliteit erg belangrijk is alsmede kennis van de jeugd, die zijn van een dusdanig niveau dat die gebruikt moeten worden, wie kent die spelers beter dan hun vorige trainer?

Anyway, alsnog ben ik benieuwd naar namen van trainers die in uw ogen een beter optie zouden zijn.. die haalbaar zijn uiteraard.

Marcel Keizer heeft in mijn ogen niet direct de bagage om hem hoofdcoach van Ajax te maken, maar we hebben ook vaak genoeg gezien dat dat niet zo heel veel uitmaakt. Luis Enrique won de treble met Barcelona na een zwak begin van zijn trainerscarrière en een Guardiola of Zidane werd zelfs zonder enige ervaring bij een eerste elftal aangesteld. Weliswaar hebben die drie stukken beter spelersmateriaal dan Keizer bij Ajax, maar ik zie niet waarom iets vergelijkbaars niet op kleine schaal mogelijk zou moeten zijn. Hij werd vorig jaar knap tweede in de Jupiler League met Jong Ajax en deed dat met leuk voetbal.

17 juni 2017 om 15:23

De trainers die jij noemt werken samen met wereldspelers en hebben zelf een grote naam, waardoor spelers er makkelijker naar luisteren. Ik zeg niet dat de spelers niet zullen luisteren naar Keizer, want Bosz was ook geen grote naam, maar jouw vergelijking vind ik in dit geval niet opgaan.

Welke trainer je ook aanstelt, met of zonder ervaring, het is altijd maar afwachten hoe het gaat verlopen en of de klik er is met de spelers. Ik laat me in ieder geval graag verassen, wordt aankomend jaar maar kampioen en dan is er niemand die hier nog iets negatiefs over te zeggen heeft. Welkom Marcel!

Er zijn genoeg onervaren voetballers een succesvolle carriere bij Ajax begonnen , waarom zou dit ook niet voor een trainer kunnen gelden?
Ok hij is dan niet zo jong , maar wel redelijk onervaren op het hoogste niveau. Als je de mensen hoort die met hem gewerkt hebben is het wel een man met een visie en dat is al heel wat.
Hopelijk gaan er niet te veel belangrijke spelers weg en komen er nog tijdig wat versterkingen, dan zie ik het wel zitten. Ook is het belangrijk dat er een bepaalde chemie is tussen trainer en de spelersgroep. Je kan er nog zo'n ervaren en goede trainer voor zetten , als er niet een bepaalde chemie is komt er niks van te recht........

Ik sta versteld van sommige reacties hier sommige komen met namen als Laurent Blanc of Ranieri..?? Ten eerste die 2 verdiende zoveel geld bij PSG en Leicester die hebben helemaal geen zin in Ajax en kan Ajax ook nietb betalen en Ranieri heb je gezien wat voor voor voetbal die speelde bij Leicester?? Die wil je helemaal niet bij Ajax hebben puur op de counter gespeeld en op bevliegingen van Mahrez en Vardy Kante.
Meneer Keizer is de juiste man jonge gozer ( voor trainers begrippen ) geen ouwe kerel zoals van Gaal die vast geroest zit enz... geef hem tijd hij wil spelen zoals Ajax moet spelen en dat is het belangrijkste of hij sterk genoeg in zijn schoenen staat voor Ajax we zullen zien

17 juni 2017 om 15:28

Inderdaad, dit is gewoon de juiste man op dit moment. Behalve ervaring heeft hij alles om een succes te worden. Kent de club, kent de jeugd en heeft in tegenstelling tot wat mensen hier roepen dat hij een 'speelpop' is een sterk karakter en mening over voetbal.

17 juni 2017 om 15:52

Lol alsof Ranieri bij Ajax past, die denkt eerst aan verdedigen met 11 man. Geen schande, maar past totaal niet.

Mooi dat een trainer het bij Jong Ajax liet zien met elke week een compleet nieuw elftal, maar bij zijn vorige clubs is hij niet lang trainer gebleven.
Wat trainers bij Barcelona verweten wordt, namelijk dat ze geen tactisch genie hoeven te zijn omdat ze al met het beste spelersmateriaal werken, kan ook gezegd worden over Keizer: vorig jaar had hij de meest getalenteerde groep uit de Jupiler League.
Dus, het zal mij benieuwen. Verwacht er in ieder geval niet zoveel van. Kan het altijd meevallen.

Hij kent de jeugd, hij speelt het spelletje die we willen zien. Dat zijn 2 grote pluspunten.
De druk zal groot op hem zijn en ik vraag me af of hij daarmee zal kunnen omgaan bij een topclub waar de verwachtingen altijd hoog zijn. Ik geef hem de voordeel van de twijfel, vooral ook omdat ik niet veel andere opties zag voor Ajax. Andere trainers wouden niet, dan is dit een goede oplossing.

Top! Kent de jeugd, speelt fijn voetbal en is goed voor de stabiliteit binnen Ajax.

Verwacht Ziyech als aanvoerder, hopelijk krijgen we frenkie van het begin van het seizoen op de vm positie te zien. Ben bang dat ie begint met schone en later zal bijdraaien.. ik denk dat de jong nu al beter is en dat dit het voetbal ten goede komt!

Wie had er anders trainer moeten worden? En hou dan rekening met het salarisplafond van Ajax.. tuchel kan je dan niet noemen. Schmidt heeft een andere club. Ten Hag dan wellicht? Speelt een ander systeem, graag met 2 aanvallers en geen Ajacied, ik vraag me af of hij zin heeft en zo ja of hij het trekt in Amsterdam, kent de jeugd niet etc.
Ik ben benieuwd naar betere opties, want die zijn niet voorhanden imo!

Schandalige keuze naar mijn mening! De beste man is 2e geworden in de Jupiler League terwijl hij in het begin en ook later in het seizoen vaak de beschikking had over miljoenenaankopen. Daarnaast had hij de beschikking over een zeer getalenteerd team, spelers die vã©ã©l beter zijn dan de spelers van de overige clubs.

Leuk dat Keizer 'aanvallend' denkt, maar zo denk ik en velen met mij hier ook. De beste man heeft geen ervaring. Gooi dan een van ons voor de groep.

Zeer teleurstellend besluit en vooral wetende dat Ajax de stijgende lijn van vorig seizoen door wilt trekken.

17 juni 2017 om 16:44

De beste man heeft geen ervaring zeg je, en gooi dan een van ons voor de groep? Keizer heeft absoluut meer ervaring dan wij hoor, hij was ook trainer bij Emmen en Cambuur. En hij had een goed team ter beschikking, maar ook een team dat, wanneer er iemand uitblonk, die gelijk werd 'weggehaald' door Ajax 1. Zo kan je niet echt een consistente team bouwen.

Ik vind de ophemeling van Keizer op dit moment in de reacties erg grappig. Op 2 juni 2016 werd op Voetbalzone een bericht geplaatst dat Ajax Keizer als coach van Jong Ajax had aangesteld. Hier volgen enkele reacties op dat bericht:

"niet verwacht - ik ben verrast zelfs.. ik ken de goede man niet maar zijn track record bij Emmen, Telstar en Cambuur vind ik niet geweldig. Ik vraag me af op basis waarvan Ajax deze man gekozen heeft... hopelijk niet omdat hij de neef is van..."
"hij heeft niet eens indruk kunnen maken Telstar, Emmen en Cambuur. Hoe kun je dan zeer tevreden zijn dat je zo'n trainer binnen haalt? Alleen vanwege zijn naam en verleden bij de club?"
"dit is gewoon weer een teken aan de wand dat Overmars en Vd. Sar ongeschikt zijn voor hun functies. Hoe kun je nu zeer tevreden zijn om zo'n trainer binnen te halen ?ook al gaat het om Jong Ajax."

En nu is Keizer opeens de beste kandidaat om het eerste van Ajax te trainen?

17 juni 2017 om 16:04

Vorig jaar haalden we Dolberg, iedereen baalde dat er geen spits kwam, iedereen was blij met traore toen die uit de hoge hoed van Bosz getoverd werd, wat een geweldig onthaal kreeg hij toen hij voor het eerst warmliep! Achteraf bleek Dolberg beter, nu heeft niemand het nog over een nieuwe spits. Kan snel gaan in 1 jaar, wat goed is komt snel zeggen ze.. nu zie hier

Het voetbal dat keizer itt stam heeft laten zien met jong vind ik bewonderenswaardig, ik heb veel liever een type keizer als stam of winter als hoofdcoach van Ajax maar goed, we zullen zien wat ervan komt.

17 juni 2017 om 16:12

Voor de volledigheid moet ik natuurlijk zeggen: 'schoven we Dolberg vanuit de jeugd door' en was iedereen laaiend enthousiast over traore, uiteindelijk bleek Dolberg een goede keus en was niet iedereen even tevreden over traore.
De tijd zal het leren, keuze keizer vind ik te billijken kijkend naar de punten die ik hierboven noem.
Welke haalbare optie zou beter zijn voor Ajax op dit moment?

Geef die man een eerlijke kans,het kan zomaar goed uitpakken, een goede zet van Ajax en getuigt van durf en lef, ik ben niet voor Ajax maar hopelijk zal hij wel slagen.

Wegens een gebrek aan betere kandidaten een goede keuze voor Ajax.
Het is wel een gok om hem aan te stellen, maar hij heeft een groot Ajax hart.

Jaja, het is dus 'officieel', maar hij moet nog wel zijn handtekening zetten.

Hopelijk gaat dit wat worden. Ik ben op zich blij dat ze met een bepaalde visie iemand aanstellen, maar Jong Ajax is toch heel wat anders dan het 1e en vol in de spotlights staan. We gaan het zien.

17 juni 2017 om 16:29

Als het op de site van Ajax staat mag je het wel officieel noemen toch

Ik denk dat marcel de meesten positief gaat verrassen.

1 ding is zeker het is een goedkope oplossing,en als hij nu presteert of niet ,bij ajax denken ze alleen maar aan geld en niet aan prestaties

Wie je er ook voor zet er is nooit vertrouwen. In Bosz was ook geen vertrouwen en die heeft het ook na behoren gedaan. Als Keizer de lijn kan doortrekken van JA dan hebben we weer een goede trainer voor de groep staan.

Nou ben skeptisch... Klaasen, Troare, Tere weg en wie weet wie er nog meer.weggaan.
Zie Keizer meer als een assistent dan een hoofdtrainer

Ik zie het probleem niet. Ja onervaren, maar speelt volgens de Bosz filosofie, een ervaren trainer met een heel andere spelopvatting had ervoor gezorgd dat we weer zo'n aanpassingsjaar krijgen. Thomas Tuchel was de beste optie, maar Marcel Keijzer gaat het ook goed doen denk ik.

Ik laat me maar verrassen. Ik had voor iemand met meer ervaring gegaan. Dat de jonge spelers bij Jong Ajax in JL het goed deden betekent niet dat deze succesformule ook in het eerste gaat werken. Ander niveau, andere verwachtingen, ander soort stress. We zullen zien, maar ik ben van mening dat als het niet lukt dat ook het technisch hart hun verantwoording neemt. Keizer moet nu echt met Ajax kampioen worden want dat eisen de fans na drie jaar. De EL finale is al lang vergeten...

Ongeacht of dit een goede trainer is,dat zal blijken, komt deze aanstelling toch een beetje over alsof dit het technisch hart wel goed uitkomt. ( zelf benoemd, weinig tegenspraak , makkelijk te overrulen)

Ik weet niet wat ik van hem moet verwachten. Voor Ajax is het toch wel een grote gok en daarom zie ik Ajax niet als Nr.1 titelkandidaat voor komend seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren