Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV staat na transferknal van Moreno voor ware uittocht van spelers

Laatste update:

Héctor Moreno is zeker niet de enige uitgaande transfer van PSV in aanloop naar komend seizoen, zo verzekeren De Telegraaf en het Algemeen Dagblad woensdag. Volgens het eerste dagblad is met de transfer van de verdediger naar AS Roma 'de verwachte leegloop bij PSV in gang gezet', terwijl de andere krant schrijft dat PSV 'rekening moet houden met een ware uittocht van spelers'.

De Telegraaf schrijft dat de defensie, die samen met Ajax de minste tegengoals in de Eredivisie (23) om de oren kreeg, vrijwel geheel ontmanteld zal worden. Jetro Willems geniet interesse van Olympique Lyon, terwijl Santiago Arias in beeld is bij Swansea City en West Ham United. Beiden zullen in principe in de zomer vertrekken, daar PSV daar met de spelers afspraken over heeft gemaakt.

Jeroen Zoet wordt met Napoli in verband gebracht, al heeft de Italiaanse club meerdere ijzers in het vuur. De kans bestaat dat Andrés Guardado de loonlijst van PSV verlaat, terwijl het behoud van Davy Pröpper en Marco van Ginkel ook nog niet zeker is. Het Algemeen Dagblad stelt dat het aanblijven van Luuk de Jong ook een twijfelgeval is en dat zijn eventuele vertrek kan worden opgevangen met de huur van Vincent Janssen, die een moeizaam eerste jaar bij Tottenham Hotspur achter de rug heeft.

Met de verkoop van Moreno en het bedrag dat nog beschikbaar was na de transfer van onder meer Luciano Narsingh in januari heeft PSV een transferbudget van ruim tien miljoen euro. De Telegraaf schrijft dat de club voor een speler speler als Jerry St. Juste minstens zoveel moeten betalen als het zelf heeft geïncasseerd voor Moreno. Karim Rekik ziet een terugkeer naar Nederland niet zitten en Diego Reyes van FC Porto is geen optie meer nu hij op huurbasis voor Espanyol sterk heeft gepresteerd.

Jerry St. Juste is goed genoeg voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doe dan maar Letschert of Ake. Hoop dat Brands deze zomer goede spelers weet te strikken. Het moment van de waarheid voor hem

14 juni 2017 om 07:50

Het moment van de waarheid inderdaad. Er moet gewoon een compleet nieuwe defensie gekocht worden als alle geruchten waar zijn. Dat is echt heel slecht, ik hoop dat ze wat verder kijken dan Jordy de wijs eigenlijk.

14 juni 2017 om 07:53

Doe dan maar Aké? Wat denk je wat hij moet kosten? Bournemouth (degradatiekandidaat PL) biedt zelfs al 20 miljoen pond.

14 juni 2017 om 08:13

Bournemouth eindigde 9e vorig seizoen en hebben een goed team, niet helemaal degradatiekandidaat

14 juni 2017 om 08:24

Misschien kun je ook een speler huren Dutchmen? Ooit van gehoord?

14 juni 2017 om 09:16

Waarom zou je nu 5 of 6 spelers gaan huren van City en Chelsea (ake, van ginkel, lozano, etc.)? Dat is toch alleen maar uitstellen van het probleem. Straks word je 2 jaar op rij geen kampioen en heb je met een half gehuurd elftal bijna geen transferwaarde lopen waardoor je ook financieel ingehaald gaat worden door feyenoord.

14 juni 2017 om 10:24

Marcodouglas, probeer een klein beetje realisme te houden.

Ake is zeer succesvol verhuurd binnen de PL, Chelsea wilde hem zelf terug hebben, er ligt een bod, en hij is international van oranje geworden.

Wat heeft PSV in vredesnaam te bieden aan Chelsea en Ake? Geen champions league. Geen topsalaris. Geen topcompetitie om beter van te worden.

Er is geen enkele reden waarom Ake naar PSV zou gaan. Ook niet als huurling. Dan gaat hij gewoon weer binnen de PL spelen, tegen betere tegenstanders en voor een hoger salaris.

14 juni 2017 om 10:47

Waarom zou chelsea hem verkopen als de trainer het in hem ziet zitten? Heeft conte meerdere malen gezegd.

14 juni 2017 om 10:59

Misschien omdat ze hem niet willen verkopen en behouden voor de toekomst

14 juni 2017 om 11:20

@milito

Omdat er een verschil zit dussen huren en verkopen misschien?

14 juni 2017 om 15:29

Maar dan zit je dus met een probleem wanneer je geen CL haalt. Aangezien je dan de topspelers schrapt van je loonlijst en flink inlevert op kwaliteit? Waardoor het weer lastiger wordt toch CL voetbal te halen.?

14 juni 2017 om 08:39

Ake? Die moet een fortuin kosten na afgelopen seizoen, en heeft nu ook gedebuteerd als international. Vergeet het maar, die is onhaalbaar voor Psv. Letschert is misschien wel een optie, ik weet alleen niet of hij bij Sassuolo veel aan spelen toe komt?

Ik vrees ook voor een leegloop bij PSV. Willems, Pröpper en Arias zijn gewoon op een leeftijd dat ze de volgende stap moeten gaan zetten. Luuk de Jong ben ik geen groot fan van, maar als ie nog een mooie buitenlandse transfer wil maken moet ie het misschien ook wel nu doen. Moreno is al weg en mogelijk Zoet en Guardado ook nog...

Ik zie St. Juste wel als een potentiële versterking en Janssen ook, maar er zal dan toch meer bij moeten komen.

14 juni 2017 om 07:56

Propper zou toch nog wel een jaartje kunnen. Zit nog niet super lang bij Psv.

En Willems tja wat moet ik daar van zeggen. Hij zou eigenlijk weg moeten is voor alle partijen het beste denk maar er moeten wel clubs komen heeft ook niet zijn beste jaar gehad.

Weet jij of er überhaupt wat te besteden is bij PSV of moeten er echt spelers weg voor er in een wat hogere vijver gevist kan worden.
Ik ben zeer benieuwd naar het budget zeg maar.

14 juni 2017 om 08:01

Ik denk dat niemand echt oog heeft op het budget van PSV, dat maakt me ook zo benieuwd. Ik denk wel dat PSV genoeg financiële middelen heeft om ongeveer 10 miljoen uit te geven zonder verkopen, maar PSV wacht denk ik nog op het verkoop van Arias (12+ miljoen). Dat zou PSV enorm veel speling geven en dan komen de versterkingen ook gok ik.

14 juni 2017 om 08:05

OK 10 Mil is ook niet zo heel veel als je een goede achterhoede zoekt.

Word denk flink puzzelen en waarschijnlijk wat huur contracten denk ik.

14 juni 2017 om 08:11

Ja tot nu toe is alleen Moreno weg. PSV gaat nu even aankijken of de wijs een goede vervanger is en als het niet zo is wordt er voor +/-4 miljoen een vervanger gehaald gok ik. Mochten arias (12 mil), Zoet (8 mil), willems (6 mil, isimat (5 mil) ook nog allemaal vertrekken heb je wel een lekker budget voor de verdediging. Alleen het jammere ervan is dat er ook nog minimaal 1 kwalitatieve buitenspeler van moet worden gehaald en wat breedte aankopen.

14 juni 2017 om 08:13

Je zegt dat niemand oog heeft voor het budget dus jij ook niet. Dus hoe kom je nou aan je 10 mil dan? Gewoon een beetje gokken en gissen is dat. Als je beste speler vertrekt en je hebt niet de middelen om een degelijke vervanger te halen ga er dan maar vanuit dat het niet zo best gaat met je club.

14 juni 2017 om 08:15

Een beetje kijken naar de laatste jaren. PSV geeft bijna elke zomer transferperiode ongeveer 10 miljoen uit. Vaak meer en dit heeft vaak niks te maken met de verkopen die er dan gedaan zijn.

14 juni 2017 om 08:16

Aankijken? Jaja .. nou succes ermee. Eengroot deel van het elftal vervangen lijkt me een kansloos verhaal. Gaat helemaal niks worden met Psv volgend jaar denk ik maarja wie boeit dat ook..

14 juni 2017 om 08:30

Waar haal ik zo een glazen bol encorr? Kan je me ook even zeggen wat de lotto nummers zijn? Ajax krijgt een volledige andere trainer, Feyenoord is nu bijna de hele voorhoede kwijt (Elia en berghuis) zullen we pas oordelen wie het slechts uit de transferperiode is gekomen, als hij daadwerkelijk gesloten is?

14 juni 2017 om 10:12

Je schrijft: "Mochten arias (12 mil), Zoet (8 mil), willems (6 mil, isimat (5 mil) ook nog allemaal vertrekken heb je wel een lekker budget voor de verdediging."..... Het is maar wat je een lekker bedrag vind, je moet daarvoor in dat geval een nieuwe keeper, 2 backs en 2 cv's halen (terwijl dat totaalbedrag al niet alleen maar winst is natuurlijk) om alleen je verdediging op orde te brengen. Verder vertrekken er nog meer sleutelspelers op beide andere linies. Al met al wordt het een grote chaos de komende weken verwacht ik. Brands moet erg z'n best gaan doen anders kan het wel weer eens een jaartje buiten de top 3 gaan worden vrees ik..

14 juni 2017 om 10:29

We kunnen inderdaad pas oordelen als de transferperiode gesloten is.

Maar we weten wel nu al dat PSV een groot deel van het elftal moet vervangen, en dat ze geen grote bedragen hebben liggen om op al die posities direct toppers te halen voor de basis. Dus PSV moet wel bijzonder creatief gaan zijn.

Feyenoord moet ook spelers vervangen maar heeft de Champions League als lokker. Feyenoord is ook qua uitstraling op dit moment een veel aantrekkelijkere partij dan Psv.

Ajax een nieuwe trainer, dat is een aderlating, maar Ajax heeft eigenlijk nauwelijks selectieproblemen. Een rechtsback zou leuk zijn, en een vleugelaanvaller. Een type als Nigel zie ik graag komen, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Maar het zijn luxe-problemen, in vergelijking met Psv.

Dus ja, het is mogelijk dat PSV het goed gaat doen, maar ze komen wel van een heel erg grote achterstand.

14 juni 2017 om 14:57

encorr,

Bedrag 10 miljoen staat gewoon genoemd in VZ stukje, zal wel een moeilijk iets worden voor Psv.



Trouwens transferknal Moreno van nog geen 6 miljoen, zal eerder een nachtmerrie zijn voor de meeste PSV supporters.

Geluk bij een ongeluk is dat de jeugd mogelijk hierdoor meer kansen gaat krijgen.

14 juni 2017 om 08:41

Hoe serieus is de optie Vincent Janssen.. Die wilt lijkt mij juist nu nog niet terug naar Nederland.. Dan is het toch een beetje met hangende pootjes...

Dat budget van 10 miljoen valt mij wel ontzettend tegen... Maar goed met uitgaande transfers van Propper, Willems, Arias, Guardado, Zoet en wellicht Luuk de Jong komt er ook een hoop binnen..

Maar dan hebben ze daar allemaal vervangers voor nodig plus nog 2 Cv's, 1 of 2 diepgaande middenvelders (aangezien ze die gehuurd hadden) en vleugelspelers... Of moet bijv. Brenet echt een dragende PSV speler gaan worden...

Als ik dit zo lees allemaal vraag ik mij alleen maar meer af waarom Cocu niet wat Jong PSV spelers serieuzere kansen heeft gegeven zodat je al veel beter had kunnen inschatten of ze wat zijn voor PSV 1 in de Eredivisie.. Seizoen was toch al verloren een wedstrijd of 8 voor het einde..

14 juni 2017 om 10:32

Hij heeft gegokt (op zijn vaste krachten - in de hoop nog eerste of tweede te worden) en verloren. Achteraf is dat dus verkeerd geweest. Nu die deels mislukte basisklanten voor vrij weinig geld de deur uit gaan lopen, heb je geen jeugdspelers die de gaten in kunnen vullen, en je hebt te weinig geld voor goede vervangers. Kortom, PSV zit in de hoek waar de klappen vallen. Als ik supporter zou zijn, zou ik goed nijdig zijn op de clubleiding, want dit is gewoon slecht aangepakt.

14 juni 2017 om 14:07

Edo wie zegt dat er te weinig geld is voor goede vervangers of dat er geen jeugdspelers zijn om de gaten te vullen? Juist zijn et een aantal jeugdspelers die dat kunnen maar geen kansen kregen. En heb je inzicht op de financië van psv ofzo?

14 juni 2017 om 09:52

PSV heeft de leegloop voornamelijk aan zichzelf te wijten. Jarenlang heeft Brands de probleemgevallen voor zich uitgeschoven door spelers die niet wilden/konden vertrekken een contract voor 1 jaar te verlengen. Spelers meteen contract van nog 1 jaar zijn in plaats met presteren voor PSV hoofdzakelijk maar met 1 ding bezig. Waar speel ik volgend jaar? Afgelopen zomer is er gegokt op nog 1 titel met de huidige selectie. Er is verzuimd door te selecteren.
Nu is het dan zover. De grote uittocht is begonnen. Clubs weten dat en bieden niet te veel. Er waren afgelopen seizoen 3 basis waardige huurspelers. Dat zijn al 3 potentiële uitgaande transfers minder. Er is de laatste jaren niet alleen niet al te best ingekocht, er is ook niet op tijd verkocht (propper, Willems, de Jong).
Tel uit je winst............

14 juni 2017 om 10:42

@sneekpsv:

"jarenlang heeft Brands de probleemgevallen voor zich uitgeschoven door spelers die niet wilden/konden vertrekken een contract voor 1 jaar te verlengen"
Wat moest Brands dan doen als een speler niet langer bij wilde tekenen en er ook geen serieuze kopers waren? Gaan zitten wachten totdat die spelers gratis de deur uit liepen?

"spelers meteen contract van nog 1 jaar zijn in plaats met presteren voor PSV hoofdzakelijk maar met 1 ding bezig. Waar speel ik volgend jaar?"
Afgelopen seizoen waren Willems, Guardado en Pasveer de enige PSV-ers met een contract voor nog maar 1 jaar.

"clubs weten dat en bieden niet te veel."
Prima, als clubs niet veel bieden, dan zullen er ook niet veel spelers weggaan. Moreno mocht vanwege zijn leeftijd en een afspraak die bij zijn komst gemaakt is weg voor een relatief zacht prijsje. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat PSV nu voor elke speler het eerste de beste bod zal accepteren omdat ze hun spelers een mooie transfer gunnen. Ik zou echt niet weten waarom PSV voor andere basisspelers (met uitzondering van Guardado) genoegen zou nemen met minder dan de hoofdprijs.

"er waren afgelopen seizoen 3 basis waardige huurspelers. Dat zijn al 3 potentiã«le uitgaande transfers minder."
Maar van die drie basiswaardige huurspelers stond er meestal maar eentje daadwerkelijk in de basis, dus wat is het probleem?

"er is de laatste jaren niet alleen niet al te best ingekocht, er is ook niet op tijd verkocht (propper, Willems, de Jong)."
Achteraf is het makkelijk praten. Had je die drie spelers een jaar geleden verkocht, dan weet ik zeker dat half Nederland nu zou roepen dat PSV het dit seizoen slecht heeft gedaan omdat Brands zo stom was geweest om drie van z'n belangrijkste spelers te verkopen.

14 juni 2017 om 11:03

Tim. Vk

Daar heeft elke club mee te maken, bij elke club gaan er spelers en komen er spelers. Ik vind het niet eens zo een slecht idee om de spelers te vervangen.

Bovendien spelers hebben hun contracten, je bent niet verplicht om ze te verkopen.

Hoop wel dat PSV versterkt, anders pakken ze weinig punten in de El.
Aké huren wellicht? Speelt niet bij Chelsea maar vind ik echt een geweldige CV.

14 juni 2017 om 08:17

Nou die laten ze toch wel weer lopen zoals gewoonlijk. Denk je echt dat het dit jaar anders zal zijn?

14 juni 2017 om 09:47

Ajax liet het het jaar hiervoor ook gewoon lopen hoor. PSV kwam ten minste nog de groep uit.

14 juni 2017 om 10:21

Altijd weer het vingertje terug naar Ajax, ja maar zij deden het ook.. Ajax is vorig seizoen toevallig een keer niet overwinterd idd, de 7 seizoenen ervoor jaar in jaar uit wel, waarvan 5 keer uit de CL naar de EL. Ajax pakt ook veruit de meeste punten (afgelopen 5 jaar de meetellen) voor NL, al zeker een jaar of 10 op rij de hoogstgenoteerde NL ploeg op die rankingslijst. Nee, Ajax heeft het echt niet altijd geweldig gedaan de laatste tijd in Europa, maar nog altijd weinig reden tot klagen voor supporters van de andere clubs, aangezien zij zelf voor nóg minder punten hebben gezorgd..

14 juni 2017 om 10:33

Ik vind het wijzen naar Ajax wel erg triest. Zij hebben de laatste vijf jaar zoveel meer punten dan PSV gehaald dat we hen wel mogen bedanken.

Dit hadden ze kunnen verwachten; spelers die al meerdere seizoenen hierblijven terwijl ze eigenlijk al weg hadden willen/kunnen gaan (propper, willems, guardado, moreno, arias, etc). Je kunt ze beter geleidelijk aan vervangen, nu moet je boven op de vleugelspelers die ze al misten en ook nog eens verkochten (Narsingh), een heel scala aan spelers kopen, terwijl ze niet voor veel verkopen. Daarbovenop hebben ze meeste een minder jaar achter de rug waardoor je miljoenen minder krijgt (de jong, propper..)

Met meer dan vijf basiswijzingingen zie ik PSV niet snel meedoen om het kampioensschap.

14 juni 2017 om 09:26

Net of een Guardado, De Jong, Propper, Willems op basis van afgelopen seizoen onvervangbaar zijn. Denk dat Moreno wel moeilijker te vervangen wordt, en met Arias lever je toch ook kwaliteit in achterin. Denk dus dat de focus op de achterhoede komt te liggen. Jammer, want voorin zie ik ook graag versterkingen komen, want met Bergwijn en Pereiro alleen red je het niet.

14 juni 2017 om 10:16

Ondanks dat ze niet uitmuntend geweest zijn over het afgelopen seizoen is het maar de vraag of er betaalbare vervangers zijn die minimaal het niveau hebben van bovenstaande in mindere doen. Daarbij is het maar afwachten of andere wel presteren.

Ondanks dat ze meeste een matig seizoen hebben gehad, hebben ze maar twee keer verloren, of drie keer. Als ze de Jong in vorm was haddem ze niet tien keer gelijkgespeeld.

Al met al, een moeilijke zomer voor PSV, maar er liggen nu grote kansen om jeugd in te passen en eindelijk Hendrix een plek te geven

14 juni 2017 om 10:35

Ja, als je weer derde wil worden, dan zijn ze vervangbaar.

Maar PSV wil geen derde worden, PSV wil eerste worden. Zoek dan maar eens in 1 zomer een stuk of 8 spelers die daar goed genoeg voor zijn. Ik wens de TD heel veel succes.

PSV moet de vingers gaan kruisen dat er een paar jongens goed uit de zomer komen, als Propper, Hendrix, Bergwijn, of die jonge spits. Want als dat niet gebeurt, dan heb je gewoon te weinig kwaliteit in huis.

14 juni 2017 om 11:29

Het probleem afgelopen seizoen lag met name voorin. Achterin werd er weinig weggegeven, maar voorin miste PSV een Luuk in vorm. Daardoor hebben ze helaas een stuk of 6 duels puntverlies geleden, omdat de kansen niet benut werden. Nu wordt het idd zwaarder, want voor Moreno/Arias wordt het moeilijker om betaalbare en gelijkwaardige vervangers te vinden. Maar het middenveld staat wel goed zo lijkt me, Hendrix krijgt nu weer ruimte hopelijk en ook met Ramaelaar heb je in principe ingespeeld op het vertrek van Propper. Voorin ontbreekt dan nog 1 buitenspeler en 1 scorende spits, want ik denk dat Luuk ook wel toe is aan een nieuwe stap.

14 juni 2017 om 10:31

Che; ben het met je eens. Je moet geleidelijk vervangen en het basisteam regelmatig van nieuw bloed voorzien. Zoals ferguson dat bleef doen bij man utd. Hoe pijnlijk het voor een club ook kan zijn, spelers als arias en willems lopen er nu eigenlijk langer rond dan goed voor ze (en de club) is. Weinig tot geen concurrentie prijzen in de wacht gesleept en dan treedt er verzadiging op.
Overigens voorzie ik hetzelfde euvel momenteel een beetje bij feyenoord.

Dit is toch niets nieuws? Dit zag iedereen allang aankomen, en ik denk dat het goed is ook. Ik hoop dat ze voor Nederlands talent gaan in ieder geval, dat zou mooi zijn voor de concurrentie in Oranje.

Van Ginkel moeten ze ook een keer definitief gaan vastleggen en aanvoerder maken, ze moeten hem belangrijk maken want zonder hem waren ze veel verder achterop geraakt bij Fey en Ajax. Hendrix en Bergwijn vaker laten spelen, die kunnen dan over 1-3 jaar zich melden bij Oranje met baggage en De Jong moeten ze gewoon zsm lozen voor Lammers

14 juni 2017 om 08:04

Nee een verrassing is het niet en voor een deel is er vorig jaar al op ingespeeld door bijvoorbeeld Jurjus, Ramselaar en Rosario te halen. Dat waren op dat moment overbodige aankopen maar zijn spelers die nu waarschijnlijk ineens een deel van de puzzel afmaken (en nee niet perse als basisspelers). Jong-PSV heeft het daarnaast goed gedaan in dr JL dus daar kunnen vast ook kog wat spelers van doorschuiven en als je dan 2 of 3 gerichte aankopen doet, ben je al een heel eind.

Overigens zou ik De Jong na een minder seizoen niet lozen. Lammers is een leuke speler die een goede eerste seizoenshelft heeft gedraaid maar die ook enorm de hoogte in geprezen wordt. Als De Jong de scherpte van zijn eerste twee seizoenen terug vindt dan is hij onbetwist eerste keus in de spits rn anders heeft Locadia nog wel een paar streepjes voor op Lammets.

Ik zou overigens opteren voor een 4-4-2 systeem bij PSV omdat je dan beter gebruik maakt van de spelers die je in je selectie hebt. Echte buitenspelers heeft PSV behalve Bergwijjn niet en zowel Locadia als Pereiro zijn veel nuttiger centraal.

14 juni 2017 om 14:25

Dat roep ik ook al een tijd. Psv moet weer terug naar 4-4-2. hiermee hebben ze veel succes gehad in het verleden en de spelers in de selectie passen hier ook beter bij (behalve denk ik De Jong).

14 juni 2017 om 10:38

Ik weet niet of het zo goed is. Ik heb helemaal niks met PSV en vind het op korte termijn erg grappig dat het daar zo'n puinhoop is. Al die mooie praatjes altijd, ze worden allemaal ontmaskerd.

Maar op de iets langere termijn is het niet goed. De eredivisie moet in de top competitief blijven, en dan helpt het niet als PSV met grote problemen kampt. We hebben gezien dat Feyenoord ook jaren problemen had, en dat is niet goed voor het Nederlands voetbal. Als Ajax-fan was ook dat een tijdje grappig, maar daarna niet meer. We hebben er veel meer aan als er drie (of meer) echte topploegen zijn, die elkaar beter maken, en die in Europa presteren.

14 juni 2017 om 13:29

Hoe kom je er bij dat het een puinhoop is bij Psv? De club heeft na de financieel en sportief zware periode het de afgelopen jaren op beide gebieden goed gedaan. De financieringsstructuur is aangepast, er wordt realistischer begroot, de cijfers zijn zwart en er is de laatste jaren meegedaan om het landskampioenschap. Afgelopen jaar was sportief iets minder maar zeker geen rampzalig jaar.

15 juni 2017 om 00:03

Nee sorry Hangover, dit was echt geen prima seizoen.

Het is in mijn ogen een puinhoop omdat er a) sportief weinig te vieren valt, en b) een selectie staat die leeg loopt en die op te veel plekken in een keer gevuld moet worden met aankopen. Daar is meer geld voor nodig dan er te besteden is. Dus ik denk dat dit een paar jaar gaat duren voordat ze weer echt op orde zijn.

Maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd. Dit is mijn blik op de zaak, het zijn geen feiten. We zullen het zien, komend jaar. Maar als supporter zou ik er echt ongerust over zijn.

Dit is natuurlijk het gevolg van het bij elkaar houden van het kampioensteam met de hoop nog 1 kampioenschap binnen te halen.
Psv moet aan een heel nieuw team gaan bouwen en Ajax heeft (waarschijnlijk) een nieuwe trainer zonder enige ervaring als hoofdverantwoordelijke bij een topclub. Meestal vergt dat wel wat aanpassingen zeker bij een trainer die ook nooit op het hoogste niveau gevoetbald heeft.
Titelprolongatie voor Feyenoord komt steeds dichterbij (niet happen aub )

14 juni 2017 om 08:07

Ik heb juist het idee dat een ploeg als AZ misschien als een duveltje uit een doosje kan komen. Of Utrecht. Deze ploegen moeten natuurlijk wel alle zaakjes op orde hebben, maar zeker tot de winterstop zouden ze echt kunnen meedoen in de top. Op papier is het bij de landskampioen rustig, maar zij gaan CL voetbal spelen. Geen idee of ze daar bestand tegen zijn. Dus er zijn zeker genoeg kansen voor andere clubs.

14 juni 2017 om 09:17

Het verschil tussen de top ende rest was afgelopen seizoen gigantisch. Denk niet dat az en Utrecht dat kunnen overbruggen in een zomer

14 juni 2017 om 11:11

AZ kende voor die club wel een heel wisselvallig seizoen maar als je kijkt wat die allemaal kunnen brengen denk ik dat ze het nieuwe seizoen wel eens echt weer van zich kunnen doen laten spreken. Zie daar niet veel vertrekken en ze hebben behoorlijk budget om zich daar waar nodig te investeren.
Met spelers als Haps, Vlaar, Luckassen, Svensson, Overeem, Jahanbakshs, Stengs hebben ze daar enorm veel potientie rondlopen die eigenlijk niet veel onderdoet voor de selecties van de top 3 zeker als het daar dan allemaal wat minder wordt door de veranderingen. Een elftal dat niet onderschat moet worden omdat ze afgelopen seizoen slechts 6e zijn geã«indigd. Toch een elftal dat de 2 seizoenen hiervoor met feijenoord gestreden heeft om plek 3.

14 juni 2017 om 12:38

Nee man, die gaan echt geen kampioen worden.
Het wordt gewoon Ajax PSV of Feyenoord, het verschil is echt heel groot.

14 juni 2017 om 08:10

Hij heeft anders wel bij Ajax gespeeld die Keizer. Dat vind ik wel het hoogste niveau

14 juni 2017 om 08:15

Hahaha jij bedoeld Piet Keizer... die heeft idd bij Ajax gespeeld 😂

14 juni 2017 om 08:16

@ Encorr je heb gelijk nog geen handvol wedstrijden maar hij heeft bij Ajax gespeeld. 4 Wedstrijden in Ajax 1 vind ik niet echt een basis om te zeggen, "je bent een trainer die in de top gespeeld heeft dus jij ben de aangewezen man om miljoenen bedrijf Ajax naar kampioenschappen te leiden"

14 juni 2017 om 10:41

Hij moet dan ook vooral een goede trainer zijn. Een topspeler geweest zijn is een pre, maar geen voorwaarde.

14 juni 2017 om 08:32

Haha, happen? Ik vind het geen gekke gedachte. Qua selectie lijken Ajax en Feyenoord het best door te kunnen bouwen (wel allebei aanvoerder kwijt) maar Ajax heeft een nieuwe trainer, en dat kan altijd slecht uitpakken.

14 juni 2017 om 10:44

Je hebt gelijk tornado, titelprolongatie is dichter bij gekomen door het vertrek van Bosz bij Ajax. Met Bosz was Ajax de odds-on favorite geweest. Nu is het afwachen hoe goed Ajax gaat zijn, en afwachten of alle spelers willen blijven. Ook dat is minder zeker.

Tegelijkertijd hebben nu alle drie de topclubs problemen. Feyenoord met de smalle selectie (en een energievretende CL campagne), Ajax met de trainer, PSV algehele malaise. Dus het zou ook zomaar een matig seizoen kunnen worden waarin clubs als Utrecht of Vitesse mee gaan doen bovenin. Kampioen zullen ze niet worden, maar het zou wel een wat vlakker seizoen kunnen worden dan afgelopen jaar.

14 juni 2017 om 14:13

Hoezo zit je steeds te beweren dat het een puinhoop is en een malaise? Je geeft zelf aan dat je niks met psv hebt, dit is gwn onrust stoken meer niet

15 juni 2017 om 00:06

Nee hoor. Dat ik voor Ajax ben neemt niet weg dat ik hoop dat alle NL clubs zo goed mogelijk zijn, zodat ze in Europa kunnen presteren. Dat kun je elders in dit topic ook lezen.

Het is in mijn ogen een puinhoop omdat het sportief slecht gaat, en de selectie niet goed in elkaar zit. Dat zijn dingen die je niet in een zomer oplost. De beste spelers gaan weg, en de vroegere toppers hebben een enorme vormdip. En er is te weinig geld om dat snel op te lossen.

14 juni 2017 om 14:31

Ik vind dat tot op heden (transferperiode duurt nog even). Alle 3 de topclubs er op achteruit gaan. Ajax heeft een redelijk onervaren trainer en verliest de aanvoerder die heel belangrijk is voor het elftal. Psv moet waarschijnlijk een geheel nieuw team bouwen met 6/7 andere basisspelers. En Feijenoord verliest ook een aantal belangrijke spelers met Kuijt en Elia (zij maakte in veel wedstrijden het verschil).
Hoop er op dat ze alle 3 goed uit de transfer periode komen zodat ze alle 3 kunnen overwinteren. Zou wel eens lekker zijn om Nederland weer vol op de Europese kaart te zetten.

Willen Janssen en van Ginkel nog wel? Ze spelen geen Champions League. Er kunnen interessantere clubs langskomen.
Trouwens leuk voor Hendrix en Lammers. Weer vervangen door huurlingen terwijl zij wel over kwaliteiten beschikken in tegenstelling tot de verdedigers.

14 juni 2017 om 08:09

Van Ginkel kwam dit seizoen terwijl ze al uitgeschakeld waren voor Europees voetbal

14 juni 2017 om 10:21

Hendrix kun je niet vergelijken met Van Ginkel. Voor Hendrix is Guardado de sta-in-de-weg. En als Janssen gehuurd wordt, dan zullen Locadia en Lammers daar niet echt gelukkig mee zijn.

Maar Van Ginkel moet zich schamen. Bij ons in Arnhem wilde hij naar Ajax, alleen dat kreeg hij niet voor elkaar daar Vitesse niet aan 'concurrentie' zou verkopen. Daarom ging hij het buitenlandse avontuur aan. Dat is deels door blessures en verhuurperiodes mislukt. Nu al 2x een halfjaar aan PSv verhuurd, maar daarvoor zal hij toch niet het buitenlandse avontuur aangegaan zijn. Wil hij zich echt internationaal meten, dan moet hij azen op een transfer naar een middenmotor in Engeland. Niet nog eens verhuren aan een in verval geraakte Nederlandse topclub.

14 juni 2017 om 11:51

Damn, dat is balen voor Marco. Eigenlijk niets van een blessure bij 'm over gehoord. Wat heeft ie ?

Hij kan beter maar definitief in het geel-zwart gaan spelen !

14 juni 2017 om 11:53

Ik denk dat Ajax eerder in verval geraakte NL topclub is, al 3 jaar op rij geen titel in de mickey mouse leaugue. Zelfs Feyenoord is het gelukt😭😭

14 juni 2017 om 12:53

Ik denk dat Ajax Verweg de club is waar het meeste potentie zit. Prijzen pakken in deze armoedige competitie gaat snel weer gebeuren. Je kan niet ontkennen dat ze in het Philips stadion een stuk zenuwachtiger zijn dan in de hoofdstad. Alles loopt goed bij Ajax, geld zat en een bak aan potentie.

We zullen zien ik denk dat er prijsloze jaren aankomen voor Psv en Feyenoord.

14 juni 2017 om 10:46

Vincent Janssen? Die zou ik, als ik Tottenham was, aan Feyenoord proberen te verhuren. Zeker als Jorgensen weg zou gaan. Janssen past volgens mij perfect bij Feyenoord en krijgt dan de kans om zich in de CL te bewijzen.

14 juni 2017 om 10:51

Janssen gaat alleen verhuurd worden aan een club uit Engeland,om de simpele reden om ervaring op dat niveau op te doen.
In Nederland leert hij niks en is Tottenham geen steek verder

14 juni 2017 om 10:58

Als Janssen de Spurs al na 1 seizoen wil verlaten, zit hij dan te wachten op een terugkeer naar de Eredivisie ?

En Spurs is er bij gebaat om m aan een P.l. te verhuren. Doet hij het daar goed, dan kan hij voor een flink bedrag verkocht worden. Bij een evt succesvolle verhuur aan een nederlandse club, kleeft toch het etiket 'mislukt in het buitenland'. Luuk de Jong is daar een prima voorbeeld van.

14 juni 2017 om 11:19

Nog zo'n seizoen voor luuk de jong en je kunt zeggen dat hij ook mislukt is in de eredivisie, want het was niet best met hem.

14 juni 2017 om 23:59

Maar bij die PL club speelt hij geen champions league, en bij Feyenoord wel. Dat is een voordeel. Maar goed, een verhuurscenario a la Ake is natuurlijk ook prima. Als hij maar ergens kan spelen.

10 miljoen + de inkomsten voor de vertrokken spelers. Arias werd gesproken op 13 miljoen, Willems zal rond de 6 a 8 miljoen zijn, Zoet zo'n 6 a 8 miljoen, Guardado 5 en Propper minstens 12. Kom je toch al gauw uit rond de 40 miljoen qua inkomsten. Dus ervan uitgaande dat een deel ervan opnieuw geinvesteerd kan worden heeft PSV zo'n 30 miljoen komen jaar om uit te geven aan nieuwe spelers.

14 juni 2017 om 08:10

Dat is waar, maar gaat PSV dan een heel elftal bij elkaar kopen/huren? Ze zouden toch de jeugd meer de kans geven? Vergeet ook niet dat er geen inkomsten zijn van CL voetbal dus er zal heus niet gesmeten worden met geld.

14 juni 2017 om 08:13

De inkomsten van de champions league gingen voor een groot deel op aan bonussen voor de spelers.

14 juni 2017 om 14:16

Hopelijk doen ze dat dan niet meer want dat had je nu kunnen gebruiken.

14 juni 2017 om 08:11

Mocht Psv al de euro's van de mijn ogen erg rooskleurige berekening ontvangen voor de door jou opgesomde spelers is het nog maar de vraag of de gewenste spelers voor de gewenste transfersom en salaris naar de eredivisie willen. Zeker nu Psv geen CL speelt.

14 juni 2017 om 08:48

Al die bedragen die je in de pers leest moet je natuurlijk met een flinke korrel zout nemen. Ten eerste zijn het vaak speculaties en berichten met een hoog ‘in de wandelgangen niveau’ en ten tweede koop je daar natuurlijk geen nieuwe spelers voor. Pas op het moment dat een speler als Zoet echt aan Napoli verkocht wordt weet je wat hij oplevert en dan nog werkt het in het voetbal zo dat bedragen vaak in termijnen betaald worden. Dat Moreno voor 5,7 mln naar AS Roma vertrekt betekent absoluut niet dat de bankrekening van PSV ineens met datzelfde bedrag verhoogd wordt (en dan heb ik het nog niet eens over alles wat onderweg aan strijkstokken blijft hangen). Brands heeft volgens mij wel eens aangegeven dat PSV werkt met een jaarlijks transferpotje van 5 miljoen aangevuld met (een deel van de) opbrengsten uit transfers. Het ene jaar heeft hij dus meer speelruimte dan andere jaren. Er is wat mij betreft –zoals ik ook al in een ander topic aangaf- geen reden tot paniek nu dragende spelers lijken te gaan vertrekken. Dat vertrek is natuurlijk geen nieuws voor Brands en vorig jaar is daar al een beetje op ingespeeld door spelers als Jurjus, Rosario en Ramselaar te halen. Een vertrek van bijvoorbeeld Zoet is dus prima op te vangen zonder dat er een nieuwe investering gedaan moet worden.

Het gaat een interessant en wellicht lastig jaar worden voor PSV maar dit is wel een jaar waarvan men wist dat het zou komen. De keuze voor meer eigen jeugd betekent ook dat je die spelers een kans moet geven. PSV gaat nu eerst De Wijs de mogelijkheid bieden in de voorbereiding zijn kans te pakken dus dat sluit prima aan bij dat beleid. Maar vreemd genoeg roept nu iedereen en ook (of misschien wel juist) de mensen die kritiek hebben op het jeugdbeleid van PSV dat die keuze belachelijk is en dat PSV aankopen moet doen. Het is allemaal een beetje waan van de dag wat er geroepen wordt want als De Wijs uiteindelijk toch te licht bevonden wordt en er een aankoop gedaan wordt, staat iedereen weer te wijzen dat jeugdspelers geen kans krijgen. Nu hoor je mij niet zeggen dat De Wijs goed genoeg is voor het eerste van PSV maar als je hem geen eerlijke kans geeft, dan kom je er natuurlijk ook nooit achter. En dat geldt voor meer spelers van Jong-PSV: die hebben het in de JL meer dan goed gedaan dus daar loopt zeker kwaliteit rond dat op termijn deels gebruikt moet worden. Met alle mogelijke uitgaande transfers is nu wel een ideaal moment om daar gebruik van te gaan maken. Als je dan twee of drie gerichte aankopen doet dan heb je misschien geen elftal dat favoriet is voor de titel maar is er ook zeker geen reden voor paniek.

Ten aller eerste begrijp ik niet dat ze Moreno voor dit bedrag verkocht hebben. In het huidige transferklimaat is dit een absoluut schijntje. Je gaat no way een kwalitatief vergelijkbare speler kunnen halen voor dat geld.

Ten tweede legt dit nu ook de kwetsbaarheden van het beleid van PSV bloot. Want PSV is van het scouten en kopen (wat ook veel successen heeft gebracht). Alleen PSV heeft nu niet grote financiële middelen en zal vrij veel nieuwe spelers moeten halen. Gezien het potentiële geld wat ze kunnen krijgen en in welke prijsklasse ze moeten kopen gaan ze veel gokjes moeten doen. En die kunnen super uitvallen maar het tegenovergestelde kan ook.

En als laatste punt wil ik nog zeggen dat dit de reden is waarom je moet investeren in de jeugdopleiding. Dan weet je wat voor spelers je opleid en wat je er aan hebt. Vervolgens moet je ook de ballen hebben om die jeugd op te stellen. Maar goed. Ik ben heel benieuwd wat ze bij PSV uit de hoge goed gaat toveren.

14 juni 2017 om 14:18

Dat moreno zou weinig heeft opgeleverd heeft vooral te maken met een clausule waarschijnlijk waardoor hij hier kwam spelen.

Zal dit misschien ook van invloed zijn op de komst van Lozano? Ik bedoel, hij vond het misschien wel fijn dat er bij PSV 2 Mexicanen speelden, maar na de zomer zijn zij waarschijnlijk dus allebei weg.

14 juni 2017 om 09:20

PSV volgt hem al heel lang, denk echt wel dat andere factoren ook een rol spelen. Mocht hij door een topclub aangetrokken worden dan snap ik best dat door de hevige concurrentie een tussenjaar in Eindhoven een optie is.

Rekik ging toch al naar Herta Berlin als opvolger van Brooks.

14 juni 2017 om 09:18

Snap ook niet waarom ze hem zouden terughalen. Zo goed vond ik hem anders ook niet.

Voor Moreno, van Ginkel, Zoet, Guardado , Locadia en Arias is het vertrek als een uittocht te zien. heel veel anderen is de omschrijving doorselecteren van toepassing. In een team heb je een paar bepalende en een aantal steunende spelers nodig. Die steunende spelers is vervelend als ze gaan, maar niet meer dan dat. In de eigen opleiding lopen daar voldoende van rond. Lunquist of Propper? prima uitwisselbaar. Kenneth Paal of van Ginkel dan heb je het over een aderlating. Ramselaar? eveneens een prima oliemannetje. Samenvattend voor de balans in het team is het goed de waterdragers door te selecteren ( had gedurende het seizoen al gemoeten) en in iedere linie een bepalende speler te halen.

14 juni 2017 om 09:07

Vergeet niet dat Brenet ook Arias/Willems kan vervangen. Daarnaast heb je in principe met Hendrix-Ramselaar-Propper een basismiddenveld staan. Voorin heb je nog wel 1 of 2 versterkingen nodig, en achterin dan zeker 3 versterkingen. Maar denk dat dit PSV wel toe is aan renovatie, vorig seizoen merkte je dat de meeste spelers er mentaal niet meer bij zaten. Denk dus dat een paar nieuwe impulsen wel zeker een positieve invloed kan hebben op de teamprestatie.

Ik ben van mening dat PSV moet kiezen voor een tussenjaar. De spelers die eventueel willen vertrekken moet je nu allemaal laten gaan, zodat je weer kunt bouwen aan een team voor de komende jaren. Zeker als spelers halverwege augustus of zo nog verkassen moet je niet proberen om binnen een week een gelijkwaardige vervanger te halen. Houd het geld even vast, geef jezelf de tijd om rond te kijken en geef de jeugd intussen wat kansen.

Dit zie je meestal na een kampioensjaar. Het kampioen worden is enkel niet gelukt. Alle belangrijke spelers zijn een jaar geleden gebleven en dit had het jaar van Psv moeten worden. Wat dat betreft zie ik niet veel schuld bij de Td. Je kunt spelers van niveau niet elk jaar overtuigen om te blijven. Wordt een spannende zomer voor Psv'ers!

PSV moet een nieuw elftal opbouwen en het liefst met een nieuwe trainer. Met Cocu gaat het niet werken. Cocu geeft de spelers op de bank en jeugdspelers weinig kans / vertrouwen. Laat Van Gaal maar komen die weet tenminste om te gaan met jeugdspelers en heeft duidelijk een speelstijl. Dat tikkie terug en tikkie breed ben ik al meer dan zat.

Mooi toch,krijgt misschien de jeugd eindelijk is de kans.
De wijs,verreth,Rosario,gudmunsson,van aken enz.
Hoor veel mede psv supporters altijd half huilend zich afvragend of die spelers wel psv1 waardig zijn.
Als je ze niet opsteld kom je er nooit achter natuurlijk.
Ik hoop dat het eindelijk is gaat gebeuren,en dan maar weer een jaar niks.
Heb nou 24seizoenen een seizoenskaart en ben er wel een beetje klaar mee voor het eerst,er moet echt wat veranderen.

14 juni 2017 om 09:17

Wat een onzin. Net of de Wijs een Moreno ineens zo makkelijk gaat vervangen. Daarnaast kan ik me de afgelopen jaren op Ibi en Depay na geen jeugdspeler herinneren die de stap naar de Europese top heeft gemaakt.

14 juni 2017 om 09:28

Dat is nou juist het probleem,omdat ze niet worden opgesteld.
Ze krijgen geen vertrouwen ,en als ze een wat mindere invalbeurt hebben worden ze niet meer opgesteld of worden ze verhuurd.

Dat gaat lekker in Eindhoven, het wordt een complete giga schoonmaak.

Als er 6-7 spelers van je basiselftal vertrekken, dan heb je als club keihard gefaald ! Van enige continuïteit kan zo geen sprake zijn.

Verder lijkt mij de financiële positie heel dubieus. Voor Moreno wordt geen vervanger gehaald. Van Ginkel willen ze opnieuw huren. En als De Jong vertrekt willen ze Vincent Janssen huren.

Mogen we concluderen dat PSv geen topclub meer is in Nederland ?

14 juni 2017 om 10:26

Mogen we concluderen dat we jouw niet serieus hoeven te nemen door je reactie?

Het was toch allang bekent dat de selectie een grote schoonmaak moet doorstaan?
Is Feyenoord ook de afgelopen jaren geen topclub meer geweest dan?

14 juni 2017 om 11:04

Feyenoord was sportief topclub af ja. Zo eerlijk mogen we wel zijn. De Rotterdammers zaten echt diep !

Maar Feyenoord is uit het dal gekomen vanwege de grootsheid van de club, de achterban, de geweldige jeugdopleiding en de Vrienden van Feyenoord. En kijk waar ze nu staan ? Aankomend seizoen spelen ze C.l.

Maar het was wel tering naar de nering. Kan PSv dat ook opbrengen ? Ze zullen op minder grote voet moeten leven. Verder heeft PSv niet de items die ik net opnoemde bij Feyenoord. Daarom zal het een lastig verhaal worden...

We kijken met z'n allen wat er de komende maanden allemaal gaat gebeuren !

14 juni 2017 om 14:22

Dat moreno voor zo'n laag bedrag is verkocht heeft waarschijnlijk te maken met een clausule in zijn contract toen die kwam. Dus daar gaat meteen je theorie. Echt zoveel supporters van concurenten die gwn onrust zitten te steken, terwijl die net als ons totaal geen inzicht hebben in de stand van zaken.

€10mln...
Van Ginkel, Letschert en Ake Kun je dan vergeten.
Dan mag je toch echt gaan kijken op een ander niveau.
Of ze moeten de hele selectie bij elkaar huren.
Zou wel een stunt zijn van Ajax om van Ginkel te kopen, anderzijds ook dom, hij zal talenten in de weg staan.

PSV gaat een hele moeilijke periode tegemoet. Zijn ze al eens door de gemeente uit de penarie gehaald... wie gaat ze nu helpen??

14 juni 2017 om 11:10

Er zijn voor onder de 10m echt wel goede spelers te vinden hoor, gerwoon goed scouten in Zuid Amerika.

Indien Zoet Arias Isimat Willems Guardado De Jong en Propper allemaal nog weggaan heb je een geheel nieuw elftal nodig, zeker aangezien van Ginkel Siem de jong en Zinchencko weggaan omdat die gehuurd waren, dan heb je dus nodig:

2 CV's
1 RB
1 LAB
1 keeper
1 creatieve middenveleder
1 box to box middenvelder
1 spits
2 buitenspelers (aangezien Narsingh en jozefzoon ook al weg zijn)

Dat is dus 10(!) nieuwe spelers.
Niet te doen, zeker niet met een budget van +- 30/40m als je alle bovengenoemde spelers verkoopt.
Dit wordt een heel zwaar jaar voor PSV.

14 juni 2017 om 11:12

"...dan heb je dus nodig: 2 Cv's 1 RB 1 LAB 1 keeper 1 creatieve middenveleder 1 box to box middenvelder 1 spits 2 buitenspelers (aangezien Narsingh en jozefzoon ook al weg zijn) Dat is dus 10(!) nieuwe spelers."

Niet helemaal, Nouryalmis. Een spits zie ik in ieder geval niet komen, we hebben daar Locadia die al een tijd klaar staat en Lammers die achter hem wat kan proeven aan de eredivisie. Middenvelders kunnen het makkelijkst opgevangen worden nar mijn mening. Ramselaar, Hendrix en Pereiro en spelers als Gudmundsson, Lundqvist en Rosario erachter. Maximaal 1 middenvelder zie ik komen als ze het echt nodig achten. En voor de CV positie hoop ik op een goede, ervaren maar ook een wat dure man naast de Wijs/schwaab als Isimat weggaat.. Of naast als Isimat als hij blijft
Dat is dan 2 nieuwe backs, een CV, 2 vleugelaanvallers en een keeper. 6 spelers, nog aan de vele kant, maar met wat meer mogelijkheden dan wat jij schetst.

Misschien gaan we dan toch echt een keer de Jeugd in passen.

Het zal moeilijk worden voor PSV om weer een goed elftal neer te zetten wat er direct staat, denk niet dat dat mogelijk is als er zoveel spelers zouden kunnen vertrekken.....

Aan de andere kant is het wel lastig dat er zoveel vertrekken, maar je kunt wel meteen bouwen aan een nieuw elftal met daarbij een andere kijk en nieuwe ideeen.
Daarbij denk ik dat de PSV suporters niet echt hoeven te treuren om de meeste spelers......

Moreno - dat is echt erg jammer, erg goede speler, maar logisch dat hij vertrekt...
Willems - zat er vorig seizoen al in, jammer maar heeft niet meer zijn niveau gehaald...
Arias - degelijk, maar lijkt mij echt wel vervangbaar.....
Zoet - Degelijke club keeper, vind het geen geweldenaar, moet een betere keeper zijn...
Guardado - brengt niet meer het zelfde als 2 seizoenen geleden...
Van Ginkel - goede speler, maar was is niet van PSV dus logisch....
Propper - goede speler, jammer maar vervangbaar...
Luuk de Jong - Zit echt aan de top van zijn kunnen, Janssen zou idd een betere oplossing zijn, maar weet niet of hij PSV zal verkiezen boven Tottenham of huur aan een andere Engelse club.....

Zelf hebben ze natuurlijk nog Hendrix, Ramselaar, Locadia, Pereiro, Lammers, Bergwijn dit zijn spelers die of meer de kans moeten krijgen of nog beter zouden kunnen presteren dan tot nu toe.

Wel vraag ik mij af of Cocu ook de juiste trainer is en de kwaliteiten heeft, om aan een elftal te bouwen......

Het nieuwe seizoen zet ik in op ajax, die hebben hun zaakjes prima voor elkaar.
Financieel oppermachtig en voor de eventuele vertrekkers staan hun opvolgers al klaar.

Voor psv en feijenoord, zeker als hun selecties behoorlijk gaan veranderen denk ik dat ze zware concurrentie gaan krijgen van een club als Az.
Die kenden weliswaar een wisselvallig seizoen maar hebben enorm veel potentie dat er het nieuwe seizoen wel eens uit zou kunnen komen.
Dat zou wel eens de club kunnen zijn die als een duveltje uit een doosje kan komen na een kwakkel seizoen te hebben gehad.

Dit riekt naar een seizoentje paniek aankopen en gehuurde nog-niet spelers van topclubs. Paar jaar geen Europees gaat een club als PSV veel pijn doen.

Hopen dat zij geen dip als Feyenoord krijgen en de geijkte top-3 in stand blijft!

14 juni 2017 om 12:00

Europa league voorronde.

14 juni 2017 om 13:55

Klopt, nu wel. Dat flikte ze met een aardig team voor Nederlandse begrippen. Als ze aankomend seizoen met spelers van het kaliber Nuytinck aankomen, is dat daarna niet meer zo zeker lijkt mij.

14 juni 2017 om 14:10

Wacht nou maar er staat gewoon, een waardig team volgend jaar dat mee doet om de titel.

Wel grappig dat Brandts nog niet zo lang geleden aangaf dat PSV een voorsprong ten opzichte van Feyenoord en Ajax mbt de voorbereiding op volgend seizoen. Als dit waar is dan lijkt het tegenovergestelde waar.

14 juni 2017 om 11:43

Ik heb vertrouwen in Brands dat het goed komt, alleen maar spannend toch in ieder geval geen saai transferzomer.

14 juni 2017 om 13:02

Brands werkt al 7 jaar voor Psv en heeft zelden goed werk geleverd. Dat Psv 2 keer kampioen is geworden is ook meer geluk dan wijsheid. Mocht Ajax die titel in Doetinchem had veiliggesteld dan denk ik niet dat Brands nu nog had gewerkt voor Psv.

Die uitocht was te verwachtte maar hoe komen die kranten erbij dat het transferbudget 10 miljoen is? Alsof psv zelf geen potje heeft en alleen die 10 miljoen te besteden heeft. Verder lijkt volgens de geruchten porto 7 miljoen te vragen voor reces, wat met die 10 miljoen te betalen is. Ik neem sws dit soort berichten over transferbudget en transfertargets niet echt serieus tenzij het ed het meld, aangezien die aan hun informatie van psv komt.

Juist goed dat er een frisse wind in het elftal komt. Nieuwe kansen voor spelers die ook echt alles geven. Daar ontbrak het toch wel bij veel spelers vorig seizoen aan. Hopelijk zet Brands een waardig elftal neer. Zware zomer voor hem, en zijn moment van de waarheid.

Moreno, aria's en zoet stellen niks voor. Ze hebben niks gepresteerd dit jaar, onbegrijpelijk! Die van Ajax zijn veel beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren