Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV denkt behoorlijk bedrag over te houden aan verkoop Zoet'

Laatste update:

Het begint er steeds meer op te lijken dat Jeroen Zoet komende zomer zal vertrekken bij PSV. Napoli is serieus in de markt voor de sluitpost en De Telegraaf weet te melden dat hij zelf ook openstaat voor een transfer. PSV heeft een forse vraagprijs in het hoofd voor de 26-jarige Zoet.

De Eindhovenaren gaan er vanuit dat ze een bedrag van tien miljoen euro kunnen ontvangen voor de doelman, die nog tot 2019 vastligt. In het verleden werd al vanuit de Bundesliga en de Premier League geïnformeerd naar Zoet, maar hij gaf toen de voorkeur aan een langer verblijf in Eindhoven. Nu acht hij de tijd dus wel rijp voor een transfer en Napoli wordt genoemd als mogelijke bestemming.

In Napels zou men Zoet zien als ‘man van de toekomst’. De huidige doelman, José Manuel Reina, staat momenteel in de belangstelling van Newcastle United en vertrekt dus mogelijk bij Napoli. De Spanjaard heeft nog een contract tot 2018 bij i Partenopei, maar lijkt voorlopig niet van plan die verbintenis te gaan verlengen. Overigens is Zoet niet de enige doelman die wordt genoemd bij Napoli. Ook de namen van Bernd Leno, Iker Casillas, Diego Alves en Norberto Neto passeerden de revue.

Moet PSV Jeroen Zoet laten gaan komende zomer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou dat begint aardig aan te tikken. 15 miljoen arias, 10 miljoen zoet, 5 miljoen isimat. Heerlijk die transferperiode zeg, kijken wat brands ervan gaat bakken.

12 juni 2017 om 09:44

Heerlijk is het pas als er ook wat voor terug komt. De selectie was vorig jaar al niet in balans en dat wordt door al deze transfers natuurlijk niet beter.

12 juni 2017 om 09:50

Op het vertrek van zoet hebben ze vorig jaar al ingespeeld door jurjus te halen, die zou ik gewoon voor de leeuwen gooien. Hij was een topkeeper bij de Graafschap en stond ook zijn mannetje bij jong PSV. Arias en isimat wordt wat moeilijker op te vangen, maar ik heb het vertrouwen in brands dat hij dit jaar wel weer een gebalanceerde selectie levert.

12 juni 2017 om 11:03

Isimat is een hele matige verdediger. Als hij vertrekt, zal het niet heel lastig zijn die te vervangen.

12 juni 2017 om 09:53

Het zijn toch geen heel bijzondere bedragen op die van arias na?

12 juni 2017 om 10:09

Zoet zou in dit geval gewoon na Cillessen de duurste Nederlandse keeper ooit zijn hoor. Van die 5mln voor Isimat wordt ik niet warm of koud, maar dat wordt ik van Isimat als verdediger ook niet. Laat maar blijven voor dat bedrag hoor.

12 juni 2017 om 10:12

Of is Isimat niet goed genoeg, en moet er doorgeselecteerd worden? Dan is 5 miljoen meer dan voldoende.

12 juni 2017 om 10:17

Klopt, maar vind 10 miljoen voor de 1ste keeper van psv met CL ervaring, 10+ interlands en nog maar 26 jaar geen heel gek bedrag. Best marktconform eigenlijk.

12 juni 2017 om 10:22

Ik schiet ook niet van mijn stoel, hoor. 7/8 miljoen had ik zeker overweegbaar gevonden, 10 miljoen kan je niet weigeren voor Zoet.

12 juni 2017 om 12:18

Tja, als je naar die statistieken kijkt is het een normaal bedrag. Maar als je naar zijn vorm kijkt, vind ik het een topdeal voor Psv. Zoet is in mijn ogen maar heel even echt goed geweest, en dat is alweer een tijdje terug. Ik zou hem direct wegdoen voor een bedrag rond die 10 miljoen.

12 juni 2017 om 09:54

Vind je? 3 basisspelers 30 miljoen... is in de huidige markt niet echt om naar huis te schrijven

12 juni 2017 om 09:57

Het zijn allemaal geen onvervangbare spelers. Zeker na dit ongelooflijke teleurstellend jaar zat ik meer te denken aan prijzen zoals 5 miljoen voor zoet en 7 miljoen voor arias. Deze bedragen zijn dan nog redelijk hoog. Verder noem ik het heerlijk omdat ik de transferperiode toch echt een van de leukste tijden vind van het hele jaar. Alle geruchten, brands die weer loopt te verkondigen dat een speler onhoorbaar is en dat hij dan 2 weken later in Eindhoven staat. Genieten.

12 juni 2017 om 10:04

Je hebt wel een lekker vertrouwen in Brands zeg maar ik vind hem der laatste twee jaar toch uitermate teleurstellend. Meerdere onnodige spelers huren en cruciale posities niet voldoende invullen. Mag hopen dat ik het mis heb maar ik zie PSV eigenlijk geen enkele rol van betekenis spelen als de selectie zo blijft.

12 juni 2017 om 10:04

Ik houd ook van deze periode is ook in de spelletjes het leukste.
Maar 30 miljoen in de huidige markt is gewoon echt weinig natuurlijk hoger dan de bedragen die jij verwacht maar deze jongens zijn 2x kampioen geworden en hebben het vorig seizoen goed in Europa gedaan.
Plus 30 uitgaande transfers is meestal 15 ingaande dus wat krijg je der voor?

12 juni 2017 om 10:04

Ik houd ook van deze periode is ook in de spelletjes het leukste.
Maar 30 miljoen in de huidige markt is gewoon echt weinig natuurlijk hoger dan de bedragen die jij verwacht maar deze jongens zijn 2x kampioen geworden en hebben het vorig seizoen goed in Europa gedaan.
Plus 30 uitgaande transfers is meestal 15 ingaande dus wat krijg je der voor?

12 juni 2017 om 10:14

@cybersize7x de selectie blijft natuurlijk niet zo. Net zoals de selecties van Ajax en Feyenoord ook nog gaan veranderen. Vorig jaar heeft hij nog persoonlijk met de huur van van ginkel ervoor gezorgd dat we kampioen werden, hij was zo belangrijk in dat seizoen nog met veel goals. Alleen dit jaar kan je commentaar hebben op brands dat hij voor een ongebalanceerde selectie heeft gezorgd. Voor de rest heeft brands eigenlijk elk jaar een kampioens waardig elftal op de mat gelegd en heeft hij aangetoond geweldig spelers te kunnen slijten voor mooie prijsjes.

12 juni 2017 om 10:21

Dat bedrag lijkt Ajax alleen al voor Klaassen te krijgen.

12 juni 2017 om 10:27

@mayarood dat is mooi, maar ik snap alleen niet de relevantie van je reactie niet. PSV ving ook dat bedrag plus 4 miljoen meer voor Depay, dus? Middenvelders en zeker aanvallende middenvelders leveren nou eenmaal meer op dan keepers en verdedigers.

12 juni 2017 om 16:21

@mayarood

Ajax heeft een EL finale gespeeld, PSV is 3e net 3 geworden, logisch dat die spelers 3x duurder zijn de komende tranfserperiode.

12 juni 2017 om 10:10

Brands gaat het inderdaad erg druk krijgen deze zomer. Een vakantie zit er denk ik voor hem niet aan. Verwacht nog veel meer verkopen en uiteraard ook aankopen voor Psv deze zomer.

12 juni 2017 om 10:22

Je hoeft je geen zorgen te maken of Brands wel of niet vakantie kan krijgen. Hij heeft afgelopen winter al vakantie gehad volgens mij anders heeft ie liggen slapen. 2 buitenspelers laten vertrekken maar geen vervangers halen.

12 juni 2017 om 10:18

Hoezo begint het te tikken, dit zijn de vraagprijzen maar je weet het nooit wordt de vraagprijs betaalt. Ik denk dat PSV blij moet zijn als ze voor arias 10 milj krijgen. Zoet moet je maar afwachten of hij verkocht wordt, keepers zijn minder nodig als spelers en dan mag je hopen dat je 7 milj hooguit krijgt. Isimat zal rond een bedrag van max 4 milj uitkomen.
Dit plaatje is toch een stuk minder en dan moet je ook weer spelers terugkopen.

12 juni 2017 om 10:35

De halve premier League en Bundesliga zit achter arias aan als ik de geruchten mag geloven, dan vang je makkelijk 15 miljoen hoor. Die Engelsen hebben geld als water. Ik verwacht niet dat Zoet voor minder dan 8 miljoen vertrekt hoor, een waardige vervanger kost al gauw 4/6 miljoen. Isimat is vervangbaar, dus elk bedrag boven de 3 miljoen dat je voor hem krijgt is mooi meegenomen.

12 juni 2017 om 16:19

Wat jezelf al aangeeft over arias, allemaal geruchten. Geruchten zijn nog geen bevestiging van een transfer

12 juni 2017 om 10:34

@rombomcu Nou wat fantastisch voor PSV zeg, 3 belangrijke basis spelers weg voor een bedrag waar Ajax 1 speler voor verkoopt..en Ajax heeft de vervanger al in huis wat bij PSV niet bepaald het geval is.

Kan juist weleens een hele vervelende transferzomer voor PSV kunnen worden..wel cash maar geen adequate vervangers beschikbaar.

12 juni 2017 om 10:39

Waarom verdedigers en keepers vergelijken met een aanvallende middenvelder? Die zijn over het algemeen duurder, zoals ik ook tegen Mayarood zei: "PSV ving ook 34 miljoen voor Depay, wat is je punt?" Belangrijke basisspelers zijn het zeker niet. Isimat is gewoon een degelijke verdediger, maar niet onvervangbaar. Op het vertrek van zoet heb je al ingespeeld door vorig jaar de talentvolle jurjus te halen, die gaat volgend seizoen zijn kansen pakken. Mocht je voor arias troupee halen, dan ga je er helemaal niet eens zoveel op achteruit. troupee is in potentie ook een betere back dan arias.

12 juni 2017 om 11:13

"wat is mijn punt"? Nou dat zal ik je even uitleggen:

-30 miljoen voor 3 basisspelers is niet echt iets bijzonders en je moet deze spelers ook nog eens gaan vervangen.

Wie zegt dat Jurjus meteen een waardig vervanger is en punten gaat pakken voor PSV (feyenoord en Ajax hebben wel allebei een goalie welke ptn pakt)

En uiteraard een CV welke een aanwinst is voor de basis,en betaalbaar is, EN überhaupt in Nederland wil spelen is zo gevonden...not!

En Alhoewel PSV Arias v 15mil inschat is hij nu opeens volgens jou niet zo onvervangbaar? Een broekie van Utrecht met 1jr eredivisie kan dat wel even opvullen volgens jou?

Het is heel simpel: PSV had al een onsamenhangende selectie met teveel huurspelers en een eventueel vertrek van 3 basis spelers zal er voor zorgen dat het een zeer drukke zomer wordt voor Brands om een kampioenswaardige selectie samen te stellen.

12 juni 2017 om 11:30

Ik snap je vergelijking met Klaassen nog steeds niet trouwens. Daar vroeg ik je punt van. 30 miljoen voor 1 zeer matige verdediger, 1 uitstekende back en een inconsequente keeper is gewoon een marktconform bedrag. Een van de grootste keeperstalenten ederson kostte city 40 miljoen. Dan ga je echt niet de helft krijgen voor zoet. Wie had gedacht dat onana even het stokje overnam van Jasper? Zelfs de Ajax staf zelf niet want daarom hadden ze krul gehuurd. Je weet het nooit hoe een nieuwe speler zich gaat nestelen in de groep, dat klopt. Jurjus heeft zich wel al op Eredivisie niveau bewezen dat hij punten kan pakken. Ik ben ook geen dikbetaalde scout van PSV die om de 2 weken van het ene naar het andere tropisch paradijs vliegt om spelers te bekijken. Ik heb dus geen idee of er een goede vervanger rondloopt voor isimat. Moreno kostte ook maar 4 miljoen, Sanchez kosste ook maar 5/6 miljoen. Je moet gewoon weten waar je moet zoeken. Ik heb troupee zien spelen dit seizoen en die heeft mij en veel mensen aangenaam verrast, dus dat zie ik wel zitten. Het doemscenario wat jij probeert te schetsen is helemaal niet aan de hand. PSV wist dat dit aan ging komen, hier hebben ze op ingespeeld.

12 juni 2017 om 13:24

Gelukkig heeft Troupee net een nieuw contract getekend bij ons dus die zal in ieder geval tot volgende zomer wel bij ons spelen

12 juni 2017 om 14:17

@rombomcu mijn vergelijking met Klaassen is dat Ajax de vervanger al in huis heeft. Ik refereerde meer aan het bedrag EN het feit dat PSV wel de transferinkomsten moet gebruiken en zowieso maar moet afwachten wat er voor in de plaats komt, EN Ajax dat niet hoeft te doen.

12 juni 2017 om 10:44

Die van Arias is puur speculatie en de rest vind ik niet heel erg meevallen hoor. voor mln haal je niet zomaar een goede verdediger. Zoet vind ik vervangbaar en is dus een mooi bedrag.

12 juni 2017 om 11:37

Bijna de hele PL en Bundesliga zit achter Arias aan, dus die kan je zeker wel voor een mooi bedrag verkopen. En dan te bedenken dat hij maar 6 ton koste paar jaar geleden!

12 juni 2017 om 17:29

Ja belachelijk, voor zo'n matige verdediger die er in de topwedstrijden Niks klaarmaakt

12 juni 2017 om 11:15

wie heeft in hemelsnaam nog 5 miljoen over voor Isimat dan? En 15 miljoen voor Arias..? Lukt dat zoveel??

Willems vergat je nog, die moet nog 6 miljoen opbrengen...

Zoet 10 miljoen vind ik dan wel weer realistisch. Ajax kreeg 13 miljoen voor Cilessen en die had net wat meer al laten zien aan de wereld dan Zoet denk ik. Alleen zou ik als Nederlandse keeper niet snel naar Italie gaan.. Dat is niet echt een goede combinatie, kijk maar naar v.d. Sar. Dat is toch 1 van de allerbeste keepers uit de Nederlandse geschiedenis geweest die het niet daar redde..

12 juni 2017 om 11:47

Staat Arias al vast? Zoja, zeer sterk gehandeld door Brands.

Zou voor Zoet een mooie stap zijn! Al denk ik dat het voor Napoli tegen gaat vallen... Verwacht dat Jeroentje niet zo'n groeispurt gaat maken zoals Mertens daar wel heeft gedaan. Zoet staat heel het seizoen al met een broek vol bang op de lijn. Gelukkig deed 'ie het tegen Atletico goed 2 jaar geleden, kom je toch een heel eind!

12 juni 2017 om 09:45

Onzin, heeft een hele sterkte eerste seizoenshelft gehad hoor. Zat er tweede seizoenshelft wel een paar keer naast ja, maar blijft gewoon een prima keeper.

12 juni 2017 om 10:00

He ben je serieus?
Zat statistisch bij de 3 slechste keepers van de eerste seizoenshelft.
Zijn reddingspercentage was dramatisch met name eerste seizoenshelft.
Zou het heel knap vinden als Brands hier 10 miljoen uit kan halen.
Is voor NL-Elftal en PSV niet goed genoeg imo.

12 juni 2017 om 10:04

Dat reddingspercentage alleen zegt niks. Je moet ook kijken waar er geschoten wordt, PSV kreeg weinig schoten met name afstandschoten tegen. Veel schoten die kwamen, waren ook direct uit kansrijke positie dan is het logisch dat reddingspercentage lager uitvalt.

12 juni 2017 om 10:07

Ongeacht dat reddingspercentage zat Zoet nooit bij de eerste 5 beste keepers. Zowel Jones, Onana, Van Leer, Jensen en eigenlijk ook die knaap van Willem 2 keepten allemaal een stuk beter en pakten ook daadwerkelijk punten voor hun ploeg. Zoet komt samen in een rijtje met Krul, Past en Hahn. Aardige keepers maar regelmatig te betrappen op een foutje.

12 juni 2017 om 11:27

Een 'prima keeper' moet je als Napoli niet willen hebben, die moeten een goede keeper hebben. Ik vind dat je kwaliteit inlevert wanneer je van Reina naar Zoet gaat.

12 juni 2017 om 17:31

Wat een onzin. Zoet heeft niks gepresteerd dit seizoen. Onana is veel beter en Cillessen trouwens ook!

12 juni 2017 om 17:52

Cillessen heeft nog veel minder laten zien dit seizoen want die speelt nauwelijks dus als dat het argument bij zoet is....?

12 juni 2017 om 17:57

Cillessen heeft tenminste wel de Copa del Rey gewonnen en doet het goed in oranje

12 juni 2017 om 18:04

Zoet heeft de Johan Cruijff schaal gewonnen en heeft CL gespeeld en de prijzenkast van Onana bij Ajax is leeg dus wat is je punt?

12 juni 2017 om 10:04

Helemaal met je eens vanderftd. Zoet is gewoon keeper, punt. Hij mist uitstraling en techniek.

Als je rust uitstraalt of een beer bent icm fantastisch keepwerk ben je een topper (vd sar /
Schmeichel). Als je dat niet hebt kom je een eind met techniek (Cillissen) maar als je ook daar niet in uitblinkt ben je wat mij betreft gewoon prima voor de eredivisie en eigenlijk vh niveau Mulder. Dus als napoli komt: strik erom want PSV hoort gewoon een topper te hebben a la Gomes, Waterreus, Van Breukelen en Van Beeveren.

12 juni 2017 om 11:13

Mertens en een groeispurt
On: Als je kijkt naar z'n kwaliteiten heb je natuurlijk gelijk. Mertens doet het beter dan dat ik ooit voor mogelijk had gehouden. Maar waarom zou Zoet het daar niet kunnen? Hij heeft grote delen van het seizoen laten zien erg goed en stabiel te zijn maar kakte een beetje in toen heel PSV dat deed. Ik denk dat hij daar een prima eerste keeper kan worden. Geen wereldtop waarschijnlijk maar toch wel een zeer goede keeper in potentie en nu al.

Gezien de andere namen, lijkt Zoet geen doelwit nummer 1 voor in de goal bij Napoli.

Als PSv 10 miljoen voor hem weet te krijgen, dan doen ze het echt goed....

12 juni 2017 om 09:47

Nou ja Napoli betaalde ook 33 miljoen voor Milik dus dan moet 10 miljoen toch makkelijk kunnen lijkt me .

12 juni 2017 om 10:01

Milik hebben ze alleen nog wat aan.
Zoet zal alleen de vank warm houden.

12 juni 2017 om 10:04

Moet nog maar blijken of ze iets aan Milik hebben. Zie hem Mertens niet uit de basis spelen.

12 juni 2017 om 10:13

Napoli kan deze transfersom gemakkelijk ophoesten. Alleen ik verwacht dat ze meer voor kwaliteit zullen gaan.

Ik weet niet waar jij met de vergelijking met Milik op doelt.... Het is een feit dat er voor spitsen stelselmatig meer wordt betaald dan voor keepers.

12 juni 2017 om 10:21

Dat is al gebleken heeft dit seizoen meerdere wedstrijden beslist.
Oh Zoet ook natuurlijk in de Kuip.

12 juni 2017 om 14:36

10 miljoen gaat zoet niet weg hoor verwacht dat hij weg gaat voor rond de 15 miljoen.

Als Napoli echt geïnteresseerd is ga je die 10 mln wel kunnen vangen. Maar ik snap die interesse niet helemaal. Ik vind Zoet zeker geen slechte keeper, maar ik zou verwachten dat Napoli in een iets hoger segment zou shoppen. Zoet heeft ook niet echt een sterk seizoen achter de rug en lijkt de laatste twee jaar niet veel beter meer te worden.

12 juni 2017 om 09:50

Speelt denk ik ook wel dat de Serie A een van weinig buitenlandse competitie is waar Nederlanders wel succesvol zijn de laatste jaren. Daardoor gaan ze voor een nieuwe positie misschien ook eerder in de eredivisie kijken.

12 juni 2017 om 10:02

Noem 1 keeper die daar geslaagd is?
Zelfs v/d Sar en Stekelenburg hebben het daar niet gered en zijn allebei een paar klasse beter dan Zoet.

12 juni 2017 om 10:07

Ik noem toch nergens keepers specifiek. Ik heb het over spelers van de laatste jaren. De Vrij, Hoedt, Strootman, de Roon en dan ooo nog Mertens die over kwam uit de NLse competitie.

12 juni 2017 om 10:22

Dus spelers en keepers zijn hetzelfde voor jouw?

12 juni 2017 om 11:06

Vent, leer eens lezen. Hij zegt toch: Daardoor gaan ze voor een nieuwe positie misschien ook eerder in de eredivisie kijken.

12 juni 2017 om 11:39

Vent?? Ik heb niet met je geknikkerd....
Als ze dat al willen komen ze zeker niet bij Zoet uit.
Dan zouden ze eerder bij van Leer uitkomen die daadwerkelijk wat heeft laten zien dit seizoen.
Zoet komt waarschijnlijk bij een degradatie kandidaat op de bank.
Heb je Zoet bekeken door de ogen van een keeper???
Ik wel aangezien ik keeper ben.
Is gewoon matig alleen mensen met een PSV bril blijven roepen dat hij iets toevoegt.

Als psv echt 10 miljoen kan vangen voor Zoet, moeten ze dat doen. Zoet is een goede keeper, maar zulke bedragen voor een keeper kan je eigenlijk niet weigeren. Als vervanger zou ik dan eigenlijk Padt ophalen, die denk ik maximaal 2,5 miljoen moet gaan kosten, kersverse international.

12 juni 2017 om 09:52

Dat zou inderdaad een mooie vervanger zijn, dan kan je jurjus en padt met elkaar laten concurreren voor de basis en laat je pasveer weer terug naar Heracles gaan. Zou padt echt zo goedkoop zijn?

12 juni 2017 om 10:15

Zie liever gewoon meteen Jurjus. Pasveer en Koopmans op de bank. Als Pasveer weg wil, Van Osch doorschuiven.

12 juni 2017 om 14:39

10 miljoen is veel te weinig 15 miljoen is een prima bedrag, we hebben jurjus al dus daar kunnen we Lozano van halen.

Volgens mij heeft hij nog in de jeugd van Veendam gespeeld. Als hij wordt verkocht, komt dan de vergoeding van de failliete club helemaal te vervallen? Er zullen ook genoeg voorbeelden zijn voor Haarlem, Agovv en anders failliete teams.

12 juni 2017 om 10:25

Lijkt me wel inderdaad.

Nou prima toch, strik erom en succes wensen. Vorm halen of anders Jurjus eerste keeper maken.

Zoet heeft de afgelopen jaren ontzettende goede periodes gehad, maar op de een of andere manier denk ik dat zijn plafond bereikt is. De wedstrijden die hij de laatste keren bij het Nederlands Elftal heeft gespeeld waren ook al minder. Ik zou als opvolger zo'n Benjamin van Leer weghalen bij Roda JC. Niet duur, bekend met de club, heeft een goeie uitstraling en heeft een grote bijdrage gehad in de handhaving van Roda JC.

10 miljoen voor Zoet? Dat is hij zeker niet waard. Ik vind Zoet een matige keeper en dat is ook gebleken bij de interlands. Zoet is te onzeker als doelman en maakt zijn verdedigers ook onzeker. Hij durft niet eens uit te komen voor hoge ballen, kan niet eens een bal vastklemmen, kan niet eens een counter opzetten indien daar de mogelijkheden voor zijn (wacht altijd totdat zijn doelgebied leeg is). PSV moet elk bod accepteren en desnoods Vorm halen.

12 juni 2017 om 10:58

Helemaal met je eens

Ik vind Zoet maar een hele matige keeper en dan is 10 miljoen echt een hele hoop geld, voor keepers worden dat soort bedragen niet veel betaald

En inderdaad een Padt als vervanger voor 2 a 3 miljoen zal het echt niet veel slechter doen. Daar zit nog rek en toekomst in, ik zie Zoet echt niet meer beter worden

Zoet is ook wel door de mand gevallen bij het Nederlands elftal, straalt meer onzekerheid dat zekerheid uit

12 juni 2017 om 12:09

Of hij 10 mln waard is laat ik even in het midden want dat vind ik altijd een beetje vreemde inschattingen. Een speler is in de huidige markt waard wat de gek ervoor geeft en een objectieve waarde inschatting kun je niet maken. Waar ik wel even op wil reageren is jouw argumentatie en oplijsting waarom Zoet een slechte keeper zou zijn.

Zoet heeft het de afgelopen jaren bij PSV gewoon meer dan behoorlijk gedaan en is een prima keeper gebleken. Het is misschien geen hele excentrieke speler en het oogt allemaal niet zo spectaculair maar dat hoeft wat mij betreft ook niet voor een keeper. Zoet is over het algemeen betrouwbaar, pakt weldegelijk ballen klem en is ook zeker geen keeper die niet uitkomt bij hoge ballen. En inderdaad, dit seizoen was niet het beste seizoen van Zoet en hij heeft wat steekjes laten vallen maar dat past eigenlijk wel bij de teams waarin hij speelde. PSV was dit jaar over de hele breedte matig en daar heeft Zoet zich niet echt aan kunnen onttrekken. Maar aan de andere kant kan ik bij PSV ook niet heel veel echte grote fouten terug halen die Zoet de afgelopen jaren gemaakt heeft. Ja, hij speelt wel eens een bal verkeerd in, zag er bij Feyenoord uit erg ongelukkig uit en zal balletjes laten glippen maar welke keeper maakt er over een periode van meerdere seizoenen geen foutjes?

Het beeld dat velen rondom Zoet hebben is helaas gebaseerd op een paar interlands bij Oranje waarin hij er niet altijd even lekker uitzag en wat foutjes maakte. Maar dat heeft denk ik ook te maken met de situatie waarin hij door Blind gemanouvreerd is. Blind heeft door zijn getwijfel over keepers voor onzekerheid gezorgd en ervoor gezorgd dat de druk op Zoet onnodig hoog werd gemaakt. Als jij als trainer niet het vertrouwen uitspreekt in een keeper en voortdurend blijft wisselen dan gaan spelers twijfelen: het zijn net mensen. En daarin is Zoet echt niet uniek, je ziet het bij alle spelers maar bijvoorbeeld ook bij spitsen.

Dat Zoet zijn verdediging onzeker maakt vind ik nogal een uitspraak om te maken van afstand. Ik denk dat je daar niets over kan zeggen en dat het allemaal niet zo’n vaart loopt. Je kan niet stellen dat Veltman’s actie op de achterlijn komt doordat Zoet hem niet coachte en je kan de rode kaart van De Ligt niet zomaar aan Zoet toewijzen. En je kan ook niet stellen dat elke fout in de verdediging wordt veroorzaakt door de keeper.

12 juni 2017 om 16:04

@dammie,

Ik vind Zoet ook geen absolute topper, maar ik ben ook van mening dat hij door heel veel mensen eigenlijk oneerlijk streng beoordeelt wordt.

Hij heeft zeker geen onuitwisbare indruk achtergelaten in zijn interlands, maar ook daar is naar mijn mening wel een behoorlijke nuance bij aan te brengen. Hij heeft de nodige interlands moeten spelen met spelers die zelf onervaren waren en eigenlijk ook hun eerste stappen in Oranje aan het zetten waren. Dat helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Als je dan ook weer ziet hoe hij afgemaakt wordt terwijl hij eigenlijk door een fout van een ander in de problemen wordt gebracht, dan is het net alsof hij de favoriete zondebok is. Zo'n vrije trap zoals tegen Marocco bijvoorbeeld is gewoon een lastige situatie. Daarin maakte hij zeker een fout door gewoon te gokken op de korte hoek en dat mag natuurlijk nooit. Je moet echter niet onderschatten hoe lastig het is als je een vrije trap op randje 16 tegen kan en het zicht op de bal totaal ontnomen wordt doordat spelers van de tegenstander de muur verlengen.

De situaties die je in jouw laatste alinea schetst zijn daarin ook wel treffend. Zodra een verdediger iets raars doet of de fout in gaat dan is het automatisch de schuld van Zoet. Op basis van onderbuikgevoelens wordt dan geconcludeerd dat hij wel niet zou hebben gecoacht, wat totaal niet te controleren is omdat die geluiden niet uitgezonden worden.

12 juni 2017 om 14:37

Waarom zal zoet geen 10m waard zijn hij is eerste keeper van PSV een top club in nederland.

PSV had te maken met een zwak middenveld en een centrale verdediger die wel krachtig maar beperkt is. Het gehele team liep niet en dus is dan een keeper het kind van de rekening. Cijfermatig heeft hij het wel goed gedaan. Blijft een van de betere keepers. Het was toch niet voor niets dat Propper naar huis mocht. Hij heeft als lopende middenvelder toch wel veel steken laten vallen de afgelopen maanden.

Mooie actie van psv, maar als ik Zoet was, zou ik nog es achter mijn oren krabben gezien er veel betere keepers dan hem naar Italië zijn gegaan, daar t niet hebben gered en gebroken er weg kwamen.... Sar heeft na lang ploeteren zich gerevanceerd bij Manu, maar Stekelenburg is ook niet meer de man die we kennen van Ajax.... Nederlandse goalies en Italië. ..... geen goede combi lijkt mij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren