Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord heeft ook oude bekende op het oog als opvolger Elia’

Laatste update:

Eljero Elia gaat zijn transfer naar Medipol Basaksehir maandag officieel afronden. Dat meldt het Algemeen Dagblad zondag. De buitenspeler tekent, mits hij door de medische keuring komt, een driejarig contract bij de runner-up van Turkije. Volgens de krant bedraagt de transfersom 'iets meer dan een miljoen euro' en ziet Feyenoord in Jean-Paul Boëtius een potentiële opvolger.

De beschrijving van de afkoopsom komt overeen met berichten uit Turkije: volgens Fanatik gaat het om 1,2 miljoen euro. Feyenoord houdt slechts een beperkt deel van de transfersom over. In mei meldde het Algemeen Dagblad dat Elia een percentage van het bedrag opstrijkt en dat ook zijn voormalige club Werder Bremen 'flink meedeelt' in de opbrengst.

Naar verluidt geldt Ola John als kandidaat om het gat op te vullen dat Elia achterlaat, maar ook ex-Feyenoorder Boëtius zou in beeld zijn. De aanvaller, naar wie Ajax in de winter nog informeerde, staat onder contract bij FC Basel. De Zwitserse topclub is bereid om hem te laten gaan, want Boëtius heeft niet voldaan aan de verwachtingen. In 2015 verkocht Feyenoord hem voor circa twee miljoen euro aan Basel. Het afgelopen jaar werd Boëtius gestald bij Racing Genk, dat niet verder met hem gaat.

Is Jean-Paul Boëtius een geschikte opvolger van Eljero Elia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jaaa, zou paul graag willen zien in de eredivisie nu hij zich ontwikkelt heeft. Dan kan hij misschien na 2/3 goeie seizoenen bij feye een transfer verdienen naar subtopper in bpl

11 juni 2017 om 15:48

Ontwikkelt ? Waar dan precies ? Hij was niet goed genoeg bij Genk vgm waarom dan wel bij Feyenoord ?

11 juni 2017 om 16:20

Hij was wel goed genoeg bij Genk, hij speelde ook vaak maar samen met Boëtius hebben ze besloten om de optie tot koop niet te lichten. Dat kan dus om allerlei redenen gaan.

11 juni 2017 om 16:36

Hij was anders basisspeler bij Genk, maar het had met de financiën te maken.

12 juni 2017 om 00:13

Leuke speler maar scoort simpelweg te weinig. Zoals Aad de Mos en Kraaij sr altijd zeggen "Je moet goals gaan turven" meer niet.

Is natuurlijk weggegaan omdat Elia kwam, en erg wisselvallig was. Hij is nu wat ouder, heeft een paar goede potten gespeeld in België maar de club wil hem niet behouden. Misschien een jaar huren met een optie tot definitieve overname met een gedrag van ongeveer 1,5 t/m 2,5 miljoen.

11 juni 2017 om 16:15

Huren is zowel sportief als bedrijfskundig het meest stomme wat de Nederlandse clubs doen. We leiden "gratis" spelers op voor andere clubs, het geeft sportief geen enkele garantie op verbetering, we lopen onze eigen spelers in de weg door spelers te huren en we krijgen geen transfervergoeding, sterker nog .... vaak Betalen we er nog een huursom voor ook nog. Alleen "gratis" huren voegt iets toe als je werkelijk waar nog alleen maar van die sjaakies hebt die nog geen pepernoot kunnen raken. Nou, als je die op de loonlijst hebt doe je iets fundamenteel fout.

Door dat huren blijven grotere clubs in de wildeweg spelers kopen, omdat andere kleinere clubs ze zo'n beetje gratis voor ze opleiden. Laat ze daar maar leren. Willen ze een speler verhuren? Dan betalen die grote clubs daar maar voor ... 1. Een vergoeding voor elke minuut dat de speler speelt, omdat ze ervaring op doen. 2. Als ze presteren worden ze meer waard (transfersom) en daarbij doet de opleidende club schijnbaar zijn werk goed, omdat de speler in staat wordt gesteld te presteren.

Vind dat huren echt het meest belachelijke wat de Eredivisie ooit is overkomen. Het voegt werkelijkwaar zo ontzettend weinig toe en verreweg de meeste huurspelers eindigen op de bank.

11 juni 2017 om 16:18

Vandaar de optie tot koop

11 juni 2017 om 17:37

Tja er zijn nu eenmaal ook voordelen aan huren. Het is een risicoloze optie aangezien je geen miljoenen kwijt bent als de speler toch niet zo gek blijkt te zijn, en als hij wel goed is dan heb je een jaar een goede speler voor amper geld.
Veel clubs in de onderste regionen zouden niet zonder kunnen.

12 juni 2017 om 01:24

Die wordt praktisch nooit bedongen en als die bedongen is, slechts in uitzonderingen gelicht. , De verhurende club ziet het als een "goed doen" om de speler tijdelijk af te staan. Die willen de gratis opleiding en de speler elders verkopen, war ontzettend vaak gebeurd. Ik vind echt dat de verhurende club er meer voordeel uithaalt dan de huurder. Behalve wat AsRoma hieron zegt. Alleen hij onderschat het risico en overschat de kwaliteit van de jeugdige huurspeler. Het risico is ook mislopen van miljoenen van een zelf opgeleide speler ; dat de speler geblesseerd wordt, of gewoon faalt wat vaker gebeurt dan dat een huurspeler slaagd. En bij falen zijn drie partijen ongelukkig: de speler en beide clubs .

We moeten af van dat huren tenzij de clubs een prestatie vergoeding krijgen voor het "huren" van de speler

12 juni 2017 om 21:09

Milik, guardado, isimat en pelle waren anders geen verkeerde huurspelers. Evenals guidetti, traore, baker die niet gekocht werden.

13 juni 2017 om 03:25

Precies, een handje vol.

11 juni 2017 om 16:16

Lijkt me een goede deal ja. Om nou gelijk 3 miljoen neer te tellen voor een speler die een groot vraagteken is vind ik onwijs

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken?! Boetius liet bij vlagen zien dat hij goed kon voetballen, maar net zoals Elia, niet stabiel genoeg! Ik denk wel dat Boetius als klassieke buitenspeler van waarde kan zijn met een spits als Jorgensen..

Boetius, rvp, de Guzman. Heeft Feyenoord niet een scout die ergens iemand onbekend kan halen. Al de oud Feyenoorders. Ik vind het zelf leuk hoor ze terug te zien maar een gevalletje farfan of een sanchez zou ik ook graag verwelkomen

11 juni 2017 om 16:07

Sowieso haalt Feyenoord haar aanwinsten grotendeels dichtbij huis. De meeste komen uit de Eredivisie of hadden daar al gespeeld.

11 juni 2017 om 16:32

Op zich niet zo heel slecht ivm wennen en identificatie met de achterban, maar we een met Glory. Verras ons eens. Jorgensen was wat dat betreft een goed begin, maar ik zou wel eens een ongeslepen diamant willen zien in De Kuip.

11 juni 2017 om 21:22

Transferperiode moet nog beginnen he. Namen als Gusmus (bijvoorbeeld) gaan ook rond, dat kunnen best de gewenste 'pareltjes' zijn. Geduld jonge.

12 juni 2017 om 18:53

Ik zei ook niet dat het slecht was.

11 juni 2017 om 16:16

Ja, maar je denkt toch niet dat we voor 5,5 miljoen een gok gaan nemen? Dat is vragen om problemen. Bovendien hebben we qua scouting inderdaad niet meer zo heel veel, toen we bijna failliet waren is dat eruit gegooid en daarmee verlies je natuurlijk ook veel connecties en een gedeelte van je netwerk. Tegenwoordig zitten alle grote clubs overal met hun scouts, Nederlandse clubs moeten dan nog creatiever zijn om een parel in Zuid Amerika te halen en dan nog neem je een enorm risico. Had die Neres niet minder dan 10 potjes gespeeld in Brazilië? Scouting was altijd een manier om hoge transfersommen te omzeilen, maar het is de afgelopen 20 jaar volledig veranderd. Feyenoord kan daar niet in mee en dan vind ik het verstandig om ook helemaal niet in Zuid Amerika te scouten. Kijk maar in Scandinavië of België, die passen zich ook makkelijker aan.

11 juni 2017 om 17:11

Neres had inderdaad maar acht wedstrijden in het eerste gespeeld bij Sao Paulo echter in de jeugd heeft hij wel alle grote jeugdtoernooien gespeeld en zelfs gewonnen. Omdat hij pas op acht wedstrijden zat, kon Ajax hem, voor Braziliaanse begrippen, vrij goedkoop oppikken. Was hij doorgebroken bij Sao Paulo, dan was hij onbetaalbaar geweest.

Dergelijke spelers zijn inderdaad een heel groot risico, valt hij tegen, dan ben je 12 miljoen euro kwijt. Andersom geldt ook dat als hij wel doorbreekt, is hij ook meteen tientallen miljoenen euros waard.

11 juni 2017 om 17:34

Uiteraard, en Ajax is ook in de positie om dat soort spelers te halen, om zo'n gok te nemen. Feyenoord kan dit nog niet en daarom vind ik het verstandig dat ze het redelijk dicht bij huis zoeken. Uiteindelijk hebben we de laatste dertig jaar ons succes vooral behaald met wat oudere spelers. Denk aan de Uefacup met spelers als Van Wonderen, Bosvelt, Paauwe, Van Hooijdonk, de titel van '93 was ook met een volwassen ploeg, de titel van '99 ook en de titel van afgelopen seizoen ook. We hebben het vaak ook met talenten geprobeerd, spelers als Lazovic, Magrao bijvoorbeeld en dat pakte vaak niet zo goed uit. Zelfs succesvolle spelers als Julio Ricardo Cruz waren bij Feyenoord niet mateloos populair, of Ono, waar we qua transfersom geld op hebben verloren, ook al was het een geweldige speler (en qua marketing hebben we dat wel terugverdient).

Uiteindelijk moet je het misschien ook gewoon zakelijk bekijken, als je voor minder dan 5 miljoen je volledige achterhoede plus keepers hebt weten samen te stellen en daarmee kampioen wordt, dan heb je het geweldig gedaan. Restwaarde mag dan minder zijn, maar daar merk je niets van als de bal rolt.

11 juni 2017 om 17:36

Maar die risico's kun je enkel nemen wanneer je het verlies op kunt vangen. Ajax heeft genoeg achter de hand, Feyenoord is net op de been. Wie weet dat de Rotterdammers in de toekomst zulke onzekerheden, maar inderdaad potentiële goudmijntjes, binnen kunnen hengelen. De komende jaren eerst even rustig aan doen.

13 juni 2017 om 17:26

De Zuid-Amerikanen die Feyenoord in het verleden waren vaker niet succesvol dan wel.

Neee, geen JPB! Is natuurlijk een speler uit de jeugd en houd van de club maar is absoluut geen vooruitgang ten opzichte van Elia! Ik juich dit zeker niet toe. Met Jean Paul ga je het niet redden in de CL. Het is ook niet dat hij zich goed ontwikkeld heeft bij Basel want hij zat daar vooral op de bank. Bij Genk misschien wat beter gepresteerd maar de Belgische competitie is minder dan de Nederlandse competitie.

11 juni 2017 om 16:52

Minder in? Grootte van stadia wel ja.

Hmm, als de berichtgeving klopt dan vind ik 1,2 miljoen voor Elia wel erg weinig geld. Ondanks dat zijn contract niet lang doorloopt, als je transfermarkt.de mag geloven is zijn waarde 6 miljoen.. dan kan je 'm bij een bod van 1,2 miljoen misschien maar beter aan zijn contract houden denk ik dan.

Als je dan Boã«tius redelijk goedkoop weer op kan pikken snap ik het enigszins wel, maar als je dan naar zijn statistieken kijkt van de laatste seizoenen schetst dat een weinig rooskleurig beeld. Wat dat betreft zou je misschien beter naar Mahi van Groningen kunnen kijken.

11 juni 2017 om 16:10

Volgens mij moet vrijwel die hele transfersom naar Werder en naar Elia zelf, in ieder geval een hoog percentage. Dan is de noodzaak voor Feyenoord er niet om heel hoog in de boom te gaan zitten, je maakt er vooral Werder en Elia rijker mee. En ondertussen geef je een mooi signaal naar andere spelers in het buitenland, kom maar twee jaartjes ballen bij Feyenoord, doen wij niet moeilijk als je daarna weer weg wilt. Kan je mooi in de onderhandeling wat lager gaan zitten qua salaris, dat verdienen ze na Feyenoord wel dubbel en dwars terug.

11 juni 2017 om 18:03

Ja fair point, als het meeste geld toch niet bij Feyenoord terecht komt dan snap ik het wel.

Je zou alleen voor Feyenoord wel kunnen stellen dat het in dit geval alsnog beter is om hem aan zijn contract te houden. Die jongen heeft ook met z'n volle verstand een contract tot 2018 getekend.

Aan de andere kant heeft hij zich de laatste tijd nadrukkelijk uitgesproken over zijn toekomst: hij wil graag nog éã©n keer een stap maken.

Maar waarom zou Feyenoord hieraan mee willen werken? Als Elia dit hele traject al had voorspeld/in zijn hoofd had, had hij tijdens de contractonderhandelingen voor zijn contract bij Feyenoord toch ook een clausule kunnen laten opnemen waarbij hij voor een prikkie weg mocht?

Nu krijgt Feyenoord dus amper een vergoeding voor hem én moeten ze op zoek gaan naar een vervanger. En dan is het maar de vraag of het een verbetering is ten opzichte van Elia, die over het algemeen toch wel een aardig hoog niveau heeft gehaald de afgelopen tijd bij Feyenoord.

Ik snap ook wel dat je zegt dat Feyenoord dan bij contractonderhandelingen met gerenommeerde spelers meer kans heeft om ze voor een lager salaris vast te leggen, maar moet je dit als club dan wel willen als er maar een karige vergoeding tegenover staat?

Hahaha heeft Feyenoord geen scouting meer? Al die oudspelers, de een nog slechter dan de ander. Ze vergeten toch echt 1 ding, er is maar één Dirk Kuijt!!!

Tjonge jonge als feyenoord met dit soort spelers de selectie gaat vullen.. voorspelt dat niet veel goeds.
Niet het juiste niveau

Ik twijfel. Talent heeft hij voldoende en hij heeft bij Feyenoord onder Koeman fantastisch gepresteerd, alleen onder Rutten ging het wat minder. Maar ik betwijfel of Boetius een volledig seizoen blessurevrij kan zijn of dat wij nog een extra buitenspeler moeten halen omdat wij niet op Boetius kunnen rekenen.

Een fitte overigens zou overigens fantastisch voor Jorgensen zijn. Hij heeft een goede overzicht en geweldige pass in de benen. Dat zag je ook wel toen hij 10 assists gaf op Pelle destijds.

Boetius? Dan kan je net zo goed Elvis Manu terughalen, want die heeft gewoon alles. Snelheid, handelingssnelheid, Techniek, fysiek. Snapte al nooit waarom hij zo nodig weg moest.

11 juni 2017 om 16:41

ben je serieus ? Manu, die bij Brighton,gae en dat ene clubje in de 2e divisie Engeland waar die aan verhuurd werd geen potten gebroken heeft ?

Snelheid- JA,
handelingssnelheid- Nee, frommelvoetballer,
Techniek- mwah ,
fysiek - ja

Helaas hebben we geen goede scouting. Ik zou wel een diamant uit Zuid - Amerika of Afrika willen zien die andere ploegen wel kunnen scouten.

11 juni 2017 om 17:40

Al is je scouting briljant, dan nog zitten voor diezelfde speler kapitaalkrachtige teams op de tribune. De enige kans die je hebt is de gok nemen met een speler waar anderen het niet mee aandurven. En juist dat moet je niet doen als Feyenoord zijnde. Ik denk zelfs dat je qua scouting beter een leger data-analisten achter een computer kan hebben dan daadwerkelijk mensen op de tribune. Op de tribune ziet iedereen hetzelfde en zit tegenwoordig ook elke club, als je een diamant wilt vinden moet je kijken waar niemand of maar weinigen kijken.

Boetius was een leuke talentvolle speler, maar heeft het naar mijn idee nooit waar kunnen maken.
Ging volgens mij nog weg met een hoop gezeik bij Feyenoord.....

Wanneer je CL gaat spelen en je team wild versterken om iig EL te halen en Elia gaat weg, mag ik toch wel hopen dat ze een betere vervanger gaan halen van ongeveer het niveau Elia en niet van het niveau Bilal....!!!

Jones is al niet veel maar Boëtius is al helemaal niets.
Bij Feyenoord was het al niet veel en dat Basel en, met alle respect, Genk niet met hem door willen zegt wel genoeg. Dat kan toch geen aanwinst wezen voor de Nederlandse top...
Dit getuigt wel weer van heel erg slecht en amateuristisch beleid bij Feyenoord.

11 juni 2017 om 17:44

Met Jones anders wel kampioen geworden. En ongetwijfeld was hetzelfde te horen bij het aantrekken van Botteghin, vd Heijden, Toornstra, Berghuis, Elia, etc. Dat je het beleid van Feyenoord amateuristisch noemt is ronduit lachwekkend, met de minste begroting van de top 3 en de minste investeringen toch de titel binnen gehaald. Als dit al amateuristisch beleid is, wat voert de rest van de competitie dan voor beleid? Dan kom je al snel uit bij moedwillig saboteren

11 juni 2017 om 18:09

Toornstra verkeerd gebruikt, Elia korte termijn en moet je weer opvangen, Kuyt korte termijn en moet je opvangen en zit niemand achter. Berghuis huren dus korte termijn. Nu komen ze met alternatieven die ze al kennen ipv eens goed te scouten. Op een gegeven moment is de poule met oude bekenden uit Nederland wel op en wat gaan ze dan doen? Ze hebben een goed seizoen achter de rug maar het zal nog beter moeten wil je blijven aanhaken.

11 juni 2017 om 19:00

Ze hebben 2 gemiddeld genomen goede jaren gehad met de beker en de titel. Het vertrek van Elia was ingecalculeerd en zijn inbreng was erg groot. Met de aanwezige financiën hebben ze het maximale er uit gehaald ondanks een paar miskopen.

Wat moet feyenoord met iemand die bij basel en genk niet gewenst is?

Het enige gevoel wat ik krijg van deze berichten is dat we bij Feyenoord allemaal wel heel leuk bezig zijn binnen Nederland met een ons-kent-ons-netwerk, maar we Europees gezien in alle facetten er echt totaal (nog) niet toe lijken te doen. Contracten stellen blijkbaar niets voor, gezien het feit dat er bij spelers die ons verlaten het vaker over tonnen, in plaats van miljoenen hebben qua opbrengst, en er eigenlijk ook geen verder plan lijkt te liggen om het succes van afgelopen jaar echt te benutten en uit te bouwen. Ik wil echter alles behalve negatief zijn, want het kampioenschap is een fantastische prestatie en biedt kansen op een sprong, in plaats van stap vooruit, maar tot nog toe blijft de berichtgeving rondom Feyenoord en komend seizoen (al zijn het geruchten) in mijn ogen toch wat teleurstellend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren