Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederlands elftal stijgt plaats na vijfklapper tegen Luxemburg

Laatste update:

Het Nederlands elftal is de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg zonder kleerscheuren doorgekomen. In De Kuip werd het vrijdagavond door doelpunten van Arjen Robben, Wesley Sneijder, Georginio Wijnaldum, Quincy Promes en Vincent Janssen 5-0 en Oranje staat nu met tien punten op de derde plaats in Groep A. Bulgarije zakt een plek op de ranglijst.

Dick Advocaat zat voor het eerst weer als bondscoach van het Nederlands elftal op de bank en hield vast aan de vertrouwde namen, al zette hij Quincy Promes ten faveure van Memphis Depay op de bank en gaf hij ook Jasper Cillessen een basisplaats. De thuisploeg had binnen twee minuten al op voorsprong kunnen komen via Robben en in het vervolg liet Vincent Janssen twee uitstekende mogelijkheden liggen. Luxemburg probeerde er zo nu en dan ook uit te komen en loste een paar pogingen, maar Cillessen hoefde zich niet overmatig in te spannen. Na 21 minuten was het raak: Robben scoorde na een pass van Wesley Hoedt.

NICE! Wesley Sneijder doet het in zijn recordwedstrijd en mooie emotie bij Dick Advocaat! ??

Geplaatst door voetbalzone op vrijdag 9 juni 2017

Oranje had weinig te vrezen van de nummer 146 van de wereldranglijst en verdubbelde tien minuten voor rust de marge: nieuwbakken recordinternational Sneijder, die in de eerste helft de meeste balcontacten van iedereen had, knalde raak na een mooie hakbal van Depay. Luxemburg kreeg daarna nog een uitgelezen kans om het enigszins spannend te maken, maar Dave Turpel van Düdelingen vergat een dramatische inspeelpass van Cillessen te bestraffen en stuitte met zijn schot op de reservedoelman van Barcelona.

In de tweede helft leek Oranje de score al gauw uit te breiden, maar een schot van Robben werd uit de hoek gedoken door doelman Ralph Schon en een treffer van Janssen werd vanwege buitenspel afgekeurd. Luxemburg had ook na de pauze weinig te vertellen, werd gefrustreerder en ging feller spelen. Zo had Kevin Malget misschien wel rood verdiend. In het laatste uur, nadat Sneijder en Robben nieuwe kansen hadden gemist, nam het Nederlands elftal verder afstand van Luxemburg.

Wijnaldum knalde een rebound binnen nadat een voorzet van Joël Veltman niemand had bereikt, de voor Depay ingevallen Promes kopte via de grond de 4-0 tegen de touwen en het slotakkoord was aan Janssen. De aanvaller van Tottenham Hotspur mocht vijf minuten voor tijd, na een overtreding van keeper Schon, aanleggen vanaf elf meter en schoot onberispelijk binnen. Het Nederlands elftal probeerde het publiek daarna nog te trakteren op meer, maar dat lukte niet meer. Recordinternational Sneijder verdiende nog wel een applauswissel.

Denk jij dat Oranje het WK in Rusland haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1. Ik heb vanavond een fris Oranje gezien, met verse bravoure. Wesley krijgt een stok in zn reet van Dick, en hocuspocus, meteen weer de beste van het veld. Correctie, de beste van Oranje, want alleen de keeper van Luxemburg kon een beetje voetballen heb ik het idee. Geflatteerd is een term die je in zulke wedstrijden vaak hoort, maar Oranje heeft zich werkelijk tekort gedaan vanavond.
2. Zweden wint thuis van Frankrijk, volgens mij doet dit er allemaal niet veel meer toe.
3. Bulgarije is ook een land.
4. Jasper maakt een blunder en wordt wederom op de guillotine gelegd. We schreeuwen de laatste maanden met zijn allen om vastigheid op de keeperpositie, maar er wordt alsmaar gewisseld. Het lijkt erop dat Dickie de voorkeur geeft aan Jasper. Ik hoop als Psver dat hij blijft staan ondanks zijn blunder, er moet echt vastigheid komen op de keerperspositie. En nee, Stekelenburg is van een lager niveau als Jasper en Jeroen. Hetzelfde geldt voor ons Italiaans centrum, dat staat wel. Waar blijft Pieters? (ja, van Dijk is ook goed, maar moet eerst maar weer eens op niveau komen)
5. Bij AS Roma is Strootman alom gewaardeerd en kan hij de nieuwe Cesar worden, mits hij blijft. Onbegrijpelijk dat hij in een oranje tenue, bijna rood, werkelijk niks klaarspeelt.
6. Gini is de komende 6 jaar de motor op het middenveld van Oranje, die jongen blijft maar groeien. Houdt zn koppie erbij, voor zulke jongens heb ik een zwak.
7. Frank Snoeks maakt Oranje kijken nog net wat ondragelijker dan het al is.
8. Stel Oranje eindigt tweede, dan hebben we een goede kans de slechtste nummer 2 te worden, want het resultaat tegen de keeper van Luxemburg valt in het niet.
9. Fijn weekend allemaal.

9 juni 2017 om 22:43

Montenegro bakt er ook niet veel van. Staan 2e met 7 punten.

9 juni 2017 om 22:44

Die focking Zweden die er geen kut van kunnen hebben ook alle mazzel van de wereld elke keer he. Die hebben niks op een WK te zoeken worden altijd in de poule uitgeschakeld wij zijn tenminste altijd outsider. Trieste dag bedankt Lloris!

9 juni 2017 om 22:46

En wat te denken van die goal van dost. Was die in Nederland gemaakt had je gewonnen.

9 juni 2017 om 22:49

Alleen maar prima, nu moeten we tegen Frankrijk en zij ook, dus dan krijg je een mooie pot. Daarnaast als je alles wint, ik zeg als, dan ga je gewoon naar het WK. Zweden doet het overigens heel aardig met een degelijk ploegje.

9 juni 2017 om 22:49

Misschien zelf is van Bulgarije winnen, of uit bij Zweden, kon ook handig zijn. Nee, zo hebben ze er niks te zoeken hoor.

9 juni 2017 om 22:56

Nee Pieter, Zweden heeft deze reeks gestreden, Oranje heeft hopeloos gefaald.

9 juni 2017 om 22:58

Ja als je alles wint wel. Maar ik ben bang dat die Fransen nu ook het roer omgooien na deze nederlaag en dat de mbappes en dembeles straks tegen ons wel spelen. Dan zie ik het erg somber in tegen Frankrijk. Ze speelde vanavond ook op het laatst al stukken sterker met Mbappe en Lemar. Dat Zweden nog scoorde was echt een totale verrassing.

9 juni 2017 om 23:02

Lloris en Strootman schieten Zweden naar het WK

10 juni 2017 om 05:46

Naja Nederland heeft ook niks op een wk te zoeken. Zweden is gewoon degelijk en staan er als team iets wat Nederland niet is alleen maar individuen ipv een team.

9 juni 2017 om 22:44

Zware week gehad? Je klinkt bijzonder geïrriteerd.

9 juni 2017 om 22:49

Ja ik zat Zweden-Frankrijk te kijken. Die Zweden werden laatste 20 minuten met de rug tegen de muur gezet en kwamen er niet meer uit en dan maakt Lloris ineens zon blunder. Ging aardig stuk wil niet dat we nog een eindtoernooi gaan missen :S

9 juni 2017 om 22:48

Benieuwd of de fora nu ook volstromen met kritiek op advocaat Vwb zijn keuzes. Blind zou zgn coachen met een Ajax-bril op. Met Veltman, Sneijder en Cillessen was hij niet weggekomen, om nog maar te zwijgen over Daley Blind. Bij Advocaat zal het wel 'een keuze voor ervaring zijn van een ervaren trainer'...

9 juni 2017 om 23:01

Heb je gelijk in, honderd procent. Maar ik acht je ook wel in staat die zinloze discussie (het anker is immer al gelicht) verder geen kracht te geven, reageer liever op mijn post.

9 juni 2017 om 23:17

Allemaal eens joh. Verder zie ik het allemaal niet zo somber in. WK halen is kleine kans maar jongens als De Vrij, Hoedt, Van Dijk, Blind en Aké gaan (of spelen al) naar uitstekende clubs. Voor Wijnaldum, Strootman, Klaassen geldt dat ook en er komen een aantal jonge goede middenvelders aan met wie we jaren voort kunnen. Aanvallend vind ik het nog zo-zo. Heb Depay serieus nooit als potentiële topper gezien. Eerste balcontact zelden perfect. Maar er staat binnen 2 jaar echt een groep die kinderen in Italië en Spanje ook kunnen opnoemen. Komt goed.

9 juni 2017 om 23:29

Groot gelijk. Een ieder is nu euforisch, maar het was wederom niet best.Moet echt veel beter tegen de rest vd ploegen in de poule. Laten we het hopen.

10 juni 2017 om 02:42

SuperVO, helemaal mee eens! Als Blind 4 (ex)-Ajacieden zou hebben laten spelen, zouden de fora volstromen met kritiek op Blind en zijn 'Ajax-bril'. Nu lezen we er niets over.

10 juni 2017 om 13:57

Blind liet Tete, Riedewald, Bazoer en el Ghazi debuteren terwijl ze net een paar wedstrijdjes op het hoogste niveau hadden gespeeld, daarom spraken mensen van een ajax-bril. Ik denk dat iedereen de keuzes van Advocaat begrijpt dat Daley Blind en Cilessen spelen.

10 juni 2017 om 06:55

Wauw heb gisteren de wedstrijd van dicht bij kunnnen bekijken

En zo hosanna. Was het allemaal niet
Tegen Luxemburg. 5x scoren Tegen semi profs is niet gek

Ondanks dat er veel dingen goed gingen
Moet je toch de vinger op de pijn punten zetten

Robben geweldige speler maar speelt niet in het belang van het elftal. Wilt. Altijd na binnen. En wilt altijd. Te veel man passeren. Hoe veel voorzetten. Heeft hij als rechtsbuiten gegeven ??

Veel vrije ballen. Die zomaar worden ingeleverd
Keeper die. Een ongelofelijke blunder maakt
Een spits. Die niet kan scoren (penalty tel ik niet).
Aantal open kansen die wordt gemist.
Mensen. Die blijven staan bij bal verlies
En vervolgens. Naar ja team genoot kijken. En ziet hoe hij een sprint van 60 meter zet om te verdedigen

5-0 is leuk

Maar zometeen spelen we tegen landen als Frankrijk en Zweden.
En dan kan je het niet veroorloven om op dat nivo te spelen

Wil je kans maken. Op qwalificatie. Moet je alles winnen

10 juni 2017 om 09:46

Wat is er mis met jouw punt?

Vincent Janssen geniet meer steun van zijn trainers dan dat ik ooit van mijn ouders heb gekregen.

9 juni 2017 om 22:41

Komt omdat hij met afstand onze beste spits is.

9 juni 2017 om 22:45

Ja dag. We hebben de nr 2 van de topscorerslijst in onze gelederen. Ik denk dat elk ander land ons uitlacht omdat wij de tweede reserve van Tottenham in de spits hebben staan. Janssen scoort te weinig. Hij is voetballend goed, tot 20-25 meter van de goal. Vanaf dat moment schiet hij. Altijd. Zijn looplijnen zijn verschrikkelijk en hij heeft teveel tijd nodig in de 16.
Hij kan wel goed hard schieten. En hij werkt hard. Maar beter dan Dost en Van Persie is hij echt niet.

9 juni 2017 om 22:47

Luxemburg en Wit-Rusland dromen van een 2de spits uit Rusland.

9 juni 2017 om 22:48

"janssen scoort te weinig"

Zolang dat hij elke wedstrijd scoort en kansen creeert staat hij erin voor Dost.

9 juni 2017 om 22:48

Met afstand beter dan Dost die er 34 in schiet?

9 juni 2017 om 22:52

Wat kunnen mij die goals bij sporting nou schelen? Dat elftal speelt in dienst van hem. Oranje speelt totaal anders. Verder heeft hij een prima goal gemiddelde in oranje. Zijn weinig internationals die zo vaak scoorden in hun eerste 14 interlands.

9 juni 2017 om 23:05

Ja dost opstellen met robben en depay op de flanken.. Dan heb je echt niks aan hem

9 juni 2017 om 23:08

Nederland is dan ook het enigste land in de wereld dat er wakker van ligt dat Dost tweedes is geeindigd in die ranking. Janssen past zoveel beter in het spel dat je wil spelen. En idd, zolang hij scoort bij het nationale elf zie ik hem er wel in blijven staan. Voor Dost moet je heel je systeem veranderen, en het is maar de vraag of dat wenselijk is als je op korte termijn nog naar het wk wil.

Wil je geen Janssen in de basis dan moet je naar Van Persie kijken, geen Dost.

9 juni 2017 om 23:25

@Timba enige reden dat ik weet dat je niet Vincent Jansen bent, is omdat je postte tijdens de wedstrijd. Man man man wat zit jij in zijn .... Die man bakt er al een jaar helemáál niks van. Ook vandaag tegen Luxemburg was hij matig.

9 juni 2017 om 23:25

@Blieke, systeem omgooien? Wat een onzin. Omdat hij minder meevoetbalt? Dost scoort ze overal waar hij komt. Haalt meer rendement. Jansen heeft 1 geweldig jaar gehad, daarbuiten zwaar door de man gevallen.

9 juni 2017 om 23:28

Definieer matig. Graag met feiten. Percentage balverlies, verloren duels, betrokkenheid kansen.

9 juni 2017 om 23:36

Leuk dat je anderen hun mening met onzin afdoet terwijl je het alleen maar steeds over zijn sporting goals hebt. Oranje speelt een totaal ander systeem. Jij als PSVer zou dat moeten herkennen met net zo'n lantaarnpaal in de spits. Als je die geen aanvoer geeft wordt het al snel sneu.

9 juni 2017 om 23:37

@fksm

Nee, omdat Dost amper ballen zal krijgen. Moeilijk om te scoren als je amper ballen krijgt. Zeker Dost, die heeft vaak een pak kansen nodig om er eentje te maken. Maar staar je vooral blind op de vele goals (sprekende van een geweldig jaar) wars van de context waarin ze gemaakt werden.

Ik ben totaal geen fan van Janssen, integendeel. Ik kijk gewoon in functie van de ploeg. Ik denk trouwens dat NL er in de toekomst er beter aan zou doen Promes of Depay in de spits te zetten als je dan toch een hoger spitsniveau nastreeft.

10 juni 2017 om 01:07

Dost heeft vaak een pak kansen nodig? Dost zijn conversiepercentage is 45% dit seizoen. Dat is echt bizar goed. Lewandowski, Ronaldo, Messi, Griezmann. Allemaal wel een procentje of 20 lager.

Als er iemand dit seizoen weinig kansen nodig heeft om te scoren is het Bas Dost wel.

10 juni 2017 om 01:52

Tegen een team als Luxemburg alleen een penalty kunnen scoren...

10 juni 2017 om 02:12

Bas Dost heeft ook zat kansen gehad. Het blijft een houten Klaas. En met buitenspelers die geen voorzetten geven heb je ook weinig aan hem.

10 juni 2017 om 11:15

Hoeveel scoorde Dost er tegen Luxemburg....oh wacht ...hij had zelfs 0 doelpogingen.

9 juni 2017 om 22:43

Is toch wat? Totaal onbegrijpelijk dat die speelt hoor. Leuk dat rennen en vliegen, maar het levert werkelijk helemaal niks op.

9 juni 2017 om 22:45

Goal gemist. Assist op 100% kans op Robben gemist? Won denk ik verder 80 % van zijn duels en meeste passes waren ook goed.

9 juni 2017 om 22:46

Behalve dan dat hij letterlijk iedere wedstrijd dat hij voor Oranje speelt scoort?

9 juni 2017 om 22:47

Wie wil jij er dan in hebben? Dost? Die voert al helemaal geen flikker uit, dan liever Janssen, daar heb je voetballend nog wat aan. Hij mist wat ritme, maar wanneer hij bij een leuke club gaat spelen zul je zien waarom hij er altijd in staat.

9 juni 2017 om 22:48

Goal gemist? Je bedoelt die penal? Hou op zeg. Dat verdedigen van Janssen begint echt rare proporties aan te nemen. Voegt vrijwel niks toe in zijn huidige vorm. Dat kaatsen kan sjaak zwart ook nog wel. En won helemaal niet 80% van zij duels. Komt er gewoon tegen Luxemburg nauwelijks aan te pas. Meeste passes waren goed? Ja de pases terug op de verdediging van oranje ja.

9 juni 2017 om 22:49

Goal idd gemist toen hij moest scoren, en ja een assist nou die had van Persie ook wel kunnen geven. En ook Sneijder won zowat 80% van zijn duels dus dat zegt meer over Luxemburg dan over Janssen

9 juni 2017 om 22:51

Weer zon Pietje bell die Zijn mening baseerd op Luxemburg uit. Ik zou wat meer wedstrijden van dost kijken. Kom dan nog eens terug.

9 juni 2017 om 22:53

Jij ziet Dost dus live spelen? Welke zender dan?

9 juni 2017 om 22:46

Hahahaha
Wat dan ?
Dost zeker

9 juni 2017 om 22:50

Vertel mij eens waarom niet? Dost heeft laten zien in een vergelijkbare competitie als de PL ( Bundesliga) een degelijke spits te zijn. Om nog maar niet te spreken over het feit dat hij dit jaar 2e in de gouden schoen verkiezing eindigt. Janssen valt vooral op met niet spelen en als die speelt is het niks. Daar doet een gescoorde penal niet zo heel veel aan af.

9 juni 2017 om 22:54

Sporting speelt een ander systeem. Maar ga je maar weer lekker afsjorrowen op je beperkte voetballer Dost.

9 juni 2017 om 23:25

Dost deed het vrij behoorlijk maar niet super in de bundesliga. Het was maar in het superjaar van Wolfsburg met De Bruyne die balletjes voor hem verzorgde dat hij er gedurende enkele maanden op losscoorde. Beetje zelfde situatie als nu bij Sporting met Martins. Van Robben of Depay zal hij weinig moeten verwachten vrees ik.

9 juni 2017 om 22:59

Haha uitspraak vd maand. Maar idd is gewoon schandalig. Die man is geen spits. Hij zou omgetoverd moeten worden tot back net als Van Gaal deed met Kuyt en Klopp met Milner. Janssen is een werker geen spits. RvP moet er staan en anders Dost.

9 juni 2017 om 23:33

Milner en kuyt waren toch nooit pure spitsen😂. Is niet te vergelijken met janssen.

9 juni 2017 om 23:59

Hahaha...dat bedoel ik ook niet. Ze waren wel aanvallers en ze hebben allebei veel gemeen met Janssen. Kuyt daarentegen schoot ze er nog wel eens in. Mijn punt is: deze man is geen spits. Ik krijg ook oogpijn van zijn motoriek. Al bij de voorbeschouwing als ik hem zie bewegen. Dit is geen spits beste mensen. Thuis laten.

9 juni 2017 om 23:49

Wat een goede gebruikersnaam trouwens

9 juni 2017 om 23:51

En ik maar denken dat ik origineel was, haha!

10 juni 2017 om 10:01

Haha zo is natuuuuur

10 juni 2017 om 00:42

Hahahahah! Comment van de dag.

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar mooi dat we met een grote score de wedstrijd hebben afgesloten. Ik hoop dat we hier hoop uit kunnen putten en met hangen en wurgen er in 2018 alsnog bij kunnen zijn. Anders zijn er straks allebei de landen die ik support er straks niet bij, net als de vorige editie.

10 juni 2017 om 13:30

Janssen is een heel bruikbare spits voor wedstrijden waarin je veel gaat aanvallen. Voor andere wedstrijden kan je misschien beter Promes als halve spits gebruiken. Daar heeft hij dit jaar bij Spartak ook wel eens gespeeld en dat kan hij wel. Depay en Robben naast hem en je hebt bijzonder veel creativiteit voorin.

Eindelijk heb ik weer genoten van een wedstrijd van Oranje.. 😌

Geweldige sfeer en positiviteit in de kuip gezien, en de wave was ook goed uitgevoerd. 😁

Prachtige prestatie van Sneijder, wat een fenomeen is en blijft die jongen toch. Ook heb ik erg genoten van Hoedt, zijn voortzetting naar voren is een goud goed. Want die eigenschap bezitten maar heel weinig verdedigers..

Gefeliciteerd een ieder, ookal was het tegen Luxemburg. Met de vorige wedstrijd in ogenschouw, mogen we een klein beetje hopen op het wk en toch een beetje trots zijn op de basis en reserve spelers.. 👏🏾

Fijn weekend iedereen, dit is alvast een mooi begin.. 🙌🏾

Einde EK. Zweden wint van Frankrijk dus dat is gebeurt. Zweden 2 kansen, 2 goals man wat een geluk weer.

9 juni 2017 om 22:44

Nu al opgeven??? Zweden gaat echt niet al hun wedstrijden winnen hoor, die gaan wel punten laten liggen. Gwn zorgen dat je met een muur in frankrijk staat zodat je een puntje mee naar huis kan halen en dan alles winnen met goede resultaten. Komt goed!

9 juni 2017 om 22:47

Ervan uitgaan dat wij in Frankrijk verliezen, dan moet Zweden of in Wit Rusland of in Bulgarije verliezen. Dan hebben we het nog in eigen hand door de laatste wedstrijd tegen de Zweden te winnen.

9 juni 2017 om 22:48

Ja maar het is nu dus zo dat Zweden er een MAG verliezen en dan zouden ze nog een beter doelsaldo hebben. Nederland moet minimaal 1 punt pakken tegen Frankrijk en de rest winnen en dan kan je wel 2e eindigen, indien Zweden naast de wedstrijd tegen ons nog eens punten laat liggen.

9 juni 2017 om 22:48

Ach Zweden heeft zo belachelijk veel geluk terwijl zij er geen kut van kunnen, dat zegt genoeg. Die winnen alles en gaan ook nog naar het ek

9 juni 2017 om 23:04

We hebben hetzelfde doelsaldo hoor

10 juni 2017 om 00:14

Idd, gewoon met vijf verdedigers spelen. vDijk, de vrij en hoedt centraal. Blind/ake en Tete/karsdorp/veltman als backs.

9 juni 2017 om 22:48

4x winnen en je wordt 1ste.

9 juni 2017 om 23:04

Ten eerste is het een wk en ten tweede wie zegt dat oranje niet kan winnen van frankrijk?

Mooie wedstrijd, maar het is nu toch echt over. Zweden wint van Frankrijk, en uit in Frankrijk win je niet. Gefeliciteerd Frankrijk en Zweden!

9 juni 2017 om 23:06

Wat een domme opmerking. Wie zegt dat zweden geen punten laat liggen? Wie zegt dat wij niet kunnen winnen in frankrijk?

Prima wedstrijd, leuk voor sneijder. Leuke dingen gezien maar wat wil je ook anders tegen Luxemburg waar de leraren van de plaatselijke dorpen op het veld staan. Goede opwarmer en nu door naar Frankrijk en hopen op 3 punten!

9 juni 2017 om 22:49

Die keeper is leraar, maar daar mag AZ wel even een scout heen sturen. Als ik Krul iedere week zie schutteren denk ik niet dat deze man slechter is.

10 juni 2017 om 00:00

Klopt helemaal en heb je ook volledig gelijk in. Ik wilde er alleen maar met aangeven dat we niet te hard van stapel lopen als we tegen de lamme en de blinde van Luxemburg spelen

Goede wedstrijd, maar zeg maar gedag tegen het WK.. 2-1 Zweden vs Frankrijk. Nu moet je alles winnen. Dat wordt ongelovelijk lastig.

9 juni 2017 om 22:44

Ja wtf Zweden wint had ik nooit verwacht. Nu moeten we wel winnen daar in Frankrijk. Maar ja als die Deschamps zijn lievelingetjes blijft opstellen is dat juist positief.

9 juni 2017 om 22:45

Met dank aan Lloris. Wat een ongelooflijke prutser.

Wat een topdag. Als Oranje nu gewoon alles wint, zijn we wellciht eerste van de poule. Wie had dat nou kunnen denken?

9 juni 2017 om 22:44

Het kan ook betekenen dat je 3e wordt in de poule ondanks dat je al je wedstrijden vanaf nu wint. Je hebt het nog wel in eigen hand (doelsaldo) maar het wordt wel lastig...

Prima pot. Iedereen goed geconcentreerd en voldeed aan zijn taken. Verdeding zag er goed uit buiten Cillessen zijn momentje maar goed het was ook tegen Luxemburg. Sneijder nog steeds top, Janssen lekker aanspeelpunt en fijn dat de Vrij ook weer terug is.

9 juni 2017 om 22:44

Echt hoe kun je nou met droge ogen zeggen Janssen fijn aanspeelpunt? Vrijwel elke aanname springt van zijn voet af, rendement 0,0, mist vrijwel alle kansen. Voegt echt helemaal niks toe. Totaal
Belachelijk dat dost hier niet eens een kans krijgt. Janssen was nog slechter dan dost in die uitwedstrijd. Zowiezo al belachelijk dat iedereen die goals van dost maar blijft bagataliseren.

9 juni 2017 om 22:49

Kijk jij met je ogen dicht? Ga eens rustig de herhaling kijken en turf eens hoeveel balverlies hij heeft geleden. Blijft bij 5 turfjes max. gok ik. Combineert constant mee. Zet Robben al na 3 minuten vrij voor de keeper. Regelt opnieuw een penalty. En scoort ook opnieuw. Loopt ongeveer 1 op 2 in oranje. Maar wat is hij slecht...

9 juni 2017 om 22:50

Ik zie vooral mensen de goals die Janssen maakt voor ons bagatelliseren. Zijn techniek is niet top maar hij is erg effectief in het creeren van kansen en hij scoort elke wedstrijd.

9 juni 2017 om 22:52

Heeft in deze kwalificatie 2 goals gemaakt in 4 wedstrijden waarvan 1 penal. Potverdikke goede statistieken man.

9 juni 2017 om 23:00

Dat is een beter gemiddelde dan je lievelingtje Dost.

9 juni 2017 om 23:23

Elsjorro hoe vaak wil jij Dost nog zien wandelen in Oranje? Is totaal geen voetballer wat bij dit Oranje past. De wedstrijden dat hij speelde liep en deed hij helemaal niets. Met Robben en Depay heb je echt nul aan Doet dus om nu bij elke post verbaast te reageren is een beetje naïef. Janssen speelde een aardige pot en hij creëert ruimte, werkt hard en stoort vroeg. Heeft een fantastisch schot en past in dit systeem. Wesley kon daardoor weer heerlijk spelen.

9 juni 2017 om 23:49

Ga slapen jongen. We willen graag naar het wk. Dat gaat met dostao niet lukken.

Prima resultaat. Maar bedankt Lloris! Wat een kutzooi verdomme.

9 juni 2017 om 22:48

De blunder van Lloris, de dubieuze afgekeurde goal van Dost in Zweden. Het zouden nog wel eens hele dure grapjes kunnen worden. En natuurlijk ook weer vlak voor tijd. Matchfixing zal het wel niet zijn, maar het overkomt Oranje weer.

En zo zit je na een week waarin Oranje zich weer eens heeft laten zien (drie gewonnen wedstrijden, waarvan twee met flinke cijfers) toch weer met een lichte kater.

10 juni 2017 om 00:41

Je kan het gewoon overkomen zonder dat je er last van hebt. Als je gewoon van Bulgarije hadden gewonnen, wat gezien het kwaliteitsverschil wel had gemoeten, dan stond je nu bovenaan in de poule. Inclusief die blunder van Lloris en die afgekeurde goal meegerekend. We hebben ons zelf afhankelijk gemaakt van dit soort details

9 juni 2017 om 23:07

Niet zo depri, komt goed.

9 juni 2017 om 23:32

Ga je nou op elk bericht reageren waarbij mensen denken dat frankrijk van nederland wint bas?

Proficiat Oranje en gefeliciteerd Wesley met je verjaardag. Goed gespeeld, op naar de vklgende

Stijgt naar waar dan zweden heeft gewonnen

9 juni 2017 om 22:45

We stonden 4e in de poule. We gaan Bulgarije nu voorbij en staan 3e op 3 punten van zowel Frankrijk als Zweden.

Ola fucking Toivonen maakt er in de blessuretijd 2-1 van waardoor dit resultaat niet zo veel teweeg brengt. Nu moeten we toch echt een resultaat behalen in en tegen Frankrijk. Grote domper dit.

Over de wedstrijd: Dit was geen overdreven grote uitslag, prima resultaat. Met als beste speler toch wel Sneijder en daarachter vind ik Wijnaldum. Depay en Janssen vielen tegen. Promes meteen belangrijk na zijn invalbeurt. Eind Augustus uit tegen Frankijk wacht onze echte beproeving.

Moet je is na gaan dat die onterecht afgekeurde goal van Bas Dost ond het wk kan kosten. Ik hoop echt dat die videoref er zo snel mogelijk is

9 juni 2017 om 22:44

Is te makkelijk. We hadden in Bulgarije niet moeten verliezen. Als Oranje thuis blijft dan is dat gewoon verdient.

9 juni 2017 om 22:47

Klopt niks meer niks minder

Waarschijnlijk te weinig en te laat. Ola Toivonen zou ons thuis houden. We zullen punten in Frankrijk moeten pakken. Voor nu lijkt dat we het niet gaan halen.

9 juni 2017 om 23:08

Aan het woord lijkt heb ik niks. Ikgeef get nog lang niet op.

Weer een toernooi zonder Oranje, het wordt een gewoonte... Verder een goed resultaat van de Zweden met het oog op directe plaatsing

9 juni 2017 om 23:08

Sjongejonge, wie zegt dat wij niet van frankrijk kunnen winnen?

Degelijk Nederlands elftal. 31 augustus wordt de wedstrijd win je die kom je boven Frankrijk en ligt alles open. Toch moet er wel een hoger niveau worden gehaald dan. Win je alles sta je in Rusland.

Wie anders dan engnek Toivonen doet het voor Zweden. Hoe zuur wil je het hebben.

9 juni 2017 om 22:46

Liever Toivonen dan Guidetti
Tja, winnen in Frankrijk? Dat lijkt me bijna onmogelijk, maar wie weet.

9 juni 2017 om 22:55

Gaat zeker lastig worden maar als je hier niet in gelooft dan heb je naar mijn idee niets op het wk te zoeken en wellicht is dat uiteindelijk ook zo.

Voor een Ajacied is Guidetti de vijand voor de voetbalfan is dat Toivonen.

9 juni 2017 om 23:09

Zweden kan het dus waarom nl niet?

Advocaat heeft het goed neergezet, alleen de back posities waren niet logisch. Je hebt tegen deze tegenstander backs nodig die eroverheen komen en de achterlijn halen. Veltman kwam sporadisch op, maar Blind bleef weer achterin hangen en liet Depay daardoor in de steek. Ook goed dat het oogappeltje van Danny Blind Klaassen geen basisspeler is, want Wijnaldum is uiteraard beter.

Zo zonde dat die Fransen deze avond verpesten voor ons. Nu moeten ze vol aan de bak tegen ons en dat is nadelig. Het wordt nu echt heel lastig, want nu moet je in Frankrijk winnen en Zweden haal je al niet meer in.

9 juni 2017 om 22:46

Wijnaldum speelde anders ook vooral de eerste helft weer verstoppertje. 2e helft heeft die zich wat herpakt. Steootman mag van mij wel gaan banken. Die laat echt niks zien in oranje.

9 juni 2017 om 22:57

Dit vind ik erg grappig. Blind had het net zo neergezet als Advocaat. Misschien Klaassen voor Strootman en dan geheel terecht... Alleen bij Blind heet het opstellen van Cillissen, Veltman, Sneijder en Blind jr Ajaxliefde en familievoorkeur. Bij Advocaat heet het kiezen voor ervaring door een ervaren coach.

Overigens laten ze nu net in de nabeschouwing zien dat Veltman zo goed speelde en opkwam haha

9 juni 2017 om 23:26

Klopt, waan vd dag. Veltman speelde trouwens prima. Slechte tegenstander dus kwam hij vaker op en ging lekker met Robben samen. Wat je trouwens wel ziet is het verschil in motivatie onder Blind en nu met Advocaat. Waar dat aan.ligt geen idee maar was wel een groot verschil.

10 juni 2017 om 02:22

Blind had zoet op doel gezet, de ligt in de verdediging, Sneijder niet belangrijk gemaakt. Daarnaast had hij weer als een zoutzak op de bank gezeten en totaal geen inspiratie gebracht. Van Luxemburg had hij ook wel gewonnen maar Advocaat schept duidelijk en maakt logische keuzes. Dat betaald zich terug in meer bevlogenheid op het veld.

10 juni 2017 om 09:51

Als Blind Cillissen had opgesteld was het een Ajacied en zou men het hebben over 'totaal geen lijn in zijn beslissing, want Cillissen speelt niet, zoet moet spelen'. Bij advocaat heb ik er werkelijk niemand over gehoord. Sneijder speelde onder blind ook vaak. Maar dan kreeg hij de kritiek waarom hij een over de top speelde verkoos boven een gast met toekomst. De Ligt was een prima keuze joh. Al geldt daar gegokt en verloren. Advocaat heeft hem ook geselecteerd he.. Daarbij moeten we niet vergeten dat Hoedt in zn eerste interland verantwoordelijk was voor de tegengoal.. Gaf hij zelf toe. Had dus ook tegen Bulgarije zo kunnen zijn en dan was Blind de gebeten hond hoe hij in hemelsnaam Hoedt kon opstellen...

9 juni 2017 om 22:57

Advocaat kiest voor zekerheid en ervaring, daarom kiest hij voor wat behoudende backs. Overigens kan je van Veltman zeggen wat je wilt, maar dat was nou juist een van de beste aan de kant van Nederland. Zowel defensief als aanvallend deed hij het prima, de samenwerking met Robben is uitstekend. Dat Advocaat voor Wijnaldum boven Klaassen kiest dat is te rechtvaardigen. Ik had hem alleen liever zien invallen dan het oogappeltje van Dick Advocaat : Jermain Lens, die waardeloos inviel.

Ik zou het elftal zo laten staan voorlopig in de kwalificatie, het is geen wereld elftal maar heel veel beter ga je het elftal niet krijgen.

Leuke pot gezien met de oude garde nog steeds als uitblinkers. Allemaal fijn, maar die mededeling van Frank Snoeks in de blessuretijd overschaduwt toch wel veel. Zweden wint, pff...

En dan zegt die gekke Snoeks op de valreep nog dat de winst van Zweden op Frankrijk slechts een kleine smet is op deze zege...

Iemand toevallig al het doelpunt gezien waardoor wij nu alles moeten winnen? Het was Ola Toivonen die hem maakte van zo'n 40/50 meter omdat Hugo Lloris nota bene dacht leuk uit te kunnen dribbelen a la Neuer, levert de bal in en Toivonen schiet hem in een leeg doel van zo'n 45 meter.

Leuke pot vanavond tegen een pover Luxemburg maar het is wel over en uit met de kansen op het WK nu. Ontzettend zuur dat Zweden 2x gescoord heeft uit 2 kansen maar dit is gewoon de doodsteek. In Parijs gaan we niet winnen, helemaal niet nu Frankrijk opeens de punten ook weer nodig heeft.

9 juni 2017 om 23:14

Sjonge wat een droefnis, je kan het ook anders zien. Als zweden kan winnen waarom wij dan niet. Dat het over en uit is moet je na de kwalificaties zeggen.

Alles winnen, hoe moeilijk dat ook is, dan hebben we een kans.

Verdedigend stond het vandaag heel erg goed, wat op zich ook wel mag tegen Luxemburg. Om er toch een aantal spelers uit te pikken: Hoedt heel scherp, sterk in de duels en met een beste inspeelpass een van de beste van het veld. Ook genoten van Wijnaldum, die verdedigend overal tussen zat. Veltman verdient ook een pluim.

Als telt niet, maar als de scheidsrechters gewoon normaal floten had je in Zweden gewonnen en tegen Frankrijk gelijk gespeeld en stond je twee en drie punten los op Zweden en Frankrijk. We hebben echt veel pech gehad.

9 juni 2017 om 23:32

Of je wint gewoon tegen Bulgarije en dan heb je geen verhaaltjes nodig die je beter doen slapen.

Vond het een prima wedstrijd van Nederland, 5-0 is een prima overwinning. Echter is de route om ons te plaatsen een stuk ingewikkelder geworden door het resultaat in Stockholm. Nu mag je Frankrijk uit bijna niet meer verliezen, hoogstwaarschijnlijk moet je hem zelfs winnen. Echt frustrerend, hebben we net weer 3 interlands erop zitten waarin de weg naar boven wordt gevonden, is de weg nog moeilijk geworden. Maar goed, na Bulgarije uit wisten we allemaal dat het initiatief kwijt waren.

Ik zou zeggen opstelling handhaven, alleen niet zo'n fan van Lens. De enige speler die ik vandaag echt waardeloos vond spelen, gelukkig dat hij heel beperkte speeltijd kreeg. Maar goed, dat is toch een beetje het oogappeltje van Dick Advocaat dus ik denk dat ik hem komend seizoen moet gedogen. Voor de rest wordt de positieve lijn sinds het ontslag van Blind voortgezet.

9 juni 2017 om 23:00

Lens kan zijn waarde nog wel hebben, brengt toch wat snelheid op de flanken. Vandaag was het niet veel, maar kan wel wat forceren normaal gesproken. Daarnaast is het alternatief Berghuis, die internationaal toch wel tekort komt.

9 juni 2017 om 23:35

Hij kan zeker waarde hebben, maar niet in een wedstrijd waarin Nederland het spel moet maken en waarbij de tegenstander voornamelijk met de verdediging rond de eigen 16 speelt. Daarin heeft Lens bijzonder weinig toe te voegen aan Oranje. Dan kun je beter Berghuis erin gooien, die meer in een dienende rol kan spelen of desnoods zet je Klaassen er neer (als het een matige tegenstander betreft). Dan voeg je tenminste nog een stukje productiviteit toe aan Oranje, want daar ontbreekt het de laatste jaren bij Lens nogal aan. Ik zie zelfs liever Toornstra invallen als die er bij was geweest, daar heb je in dit soort wedstrijden naar mijn mening meer aan.

Maar goed, Lens kan zeker in wedstrijden waarin de tegenstander meer naar voren speelt en ook naar voren moet van belang zijn. Dus dat hij opgeroepen wordt kan ik wel begrijpen, maar alleen moet je wel kritisch kijken naar de wedstrijd voordat je Lens gebruikt. In dit soort wedstrijden heb je er niks aan.

En dat te bedenken dat het doelpunt van Dost in blessuretijd tegen Zweden onterecht werd afgekeurd. Erg zuur

Nja als je van Frankrijk wint kunnen we zelfs nog 1e worden en Frankrijk uitschakelen

9 juni 2017 om 22:55

Van Frankrijk winnen. In Frankrijk. Frankrijk weet nu ook dat het die wedstrijd echt moet winnen, wil het niet ineens onder Zweden en Nederland gaan eindigen. Hoe je het ook wend of keert, Hugo (scheldwoord) Lloris, keeper van Tottenham (scheldwoord) Hotspur nota bene die hier eventjes een middelvinger opsteekt naar Nederland. Er valt voor Nederland niks positiefs te halen hieruit. Haal je geen punten tegen Frankrijk, dan houdt het alweer op en moet je gaan hopen dat Zweden niet alle wedstrijden nog gaat winnen.

9 juni 2017 om 23:05

Frankrijk zal ook moeten winnen willen ze de play-offs mijden.
Dus kan alle kanten op.

9 juni 2017 om 23:16

Blablabla nederland wil ook winnen net als frankrijk.

9 juni 2017 om 23:29

Als je niet gelooft in winnen tegen Frankrijk moet je niet eens heen willen. Je kunt t gewoon winnen als je goed georganiseerd speelt en durft te voetballen. Als Frankrijk echt zo goed was rol.je Zweden op en daar was geen spraken van.

10 juni 2017 om 00:32

Precies Thamike, zo treurig is het allemaal niet. Hoop doet leven en heel eerlijk: Luxemburg kon je niet op een beter moment treffen. Goed voor het moraal dit, daarbij heb ik het gevoel dat Advocaat, hoe onbetrouwbaar ook, een elftal beter kan motiveren/opladen voor de grotere wedstrijden doe gaan komen dan zijn voorganger. Ik heb er wel vertrouwen in nog. De kop laten hangen is het nog veel te vroeg voor.

Dicky wint zijn eerste wedstrijd tegen een dwerg, maar de winst is binnen en daar gaat het om. Bulgarije afgestoten van de derde plaats, naast het jammerlijke resultaat van Zweden kon het niet beter.

Strootman zeer zwak en houterig, komt tekort voor oranje en zelfs voor Nederlandse top 3, Janssen niet gelukkig, die moet er toch een tandje bij doen qua handelingssnelheid. Blind toch maar een zeer modale voetballer, kan van alles wat, maar blinkt nergens in uit. van Persie terug in de spits tegen Frankrijk. Ake voor Blind. Nigel de Jong voor Strootman en Tete voor Veltman. De rest laten staan.

Wat een blunder weer van Cillessen.
Op die manier zijn we tegen Frankrijk en Zweden sowieso kansloos.

9 juni 2017 om 23:17

Dat zeg jij

Die zweden laten echt nog wel punten liggen ergens. Anders moeten we gewoon alles winnen. We zijn nog niet dood

9 juni 2017 om 23:15

Tegen Frankrijk ga je niet winnen en Zweden dan wint is het over en uit. Viva la france

10 juni 2017 om 01:03

Ik snap je reactie niet. En Zweden wint ook van Frankrijk en wij zijn beter dan Zweden.

10 juni 2017 om 02:35

Omdat Frankrijk gemotiveerd zal zijn. En als hij weer gaat spelen met Veltman, blind , strontman en Janssen ga je zoizo verliezen. Als je tete , vilenha en dost erin zet maak je meer kans of 2 spitsen systeem.

Het is een grote schande dat Jansen onze 1e spits is. Die man komt zo tekort. Tegen grote ploegen is het een lachertje. Onbegrijpelijk dat hij gewoon basis is. Heeft heel het seizoen de bank warm gehouden bij de spurs.

9 juni 2017 om 23:17

Ja maar wie moet het dan doen?
De Jong is zijn vorm ook kwijt..
Dost pakt zijn kans ook niet in Oranje.

Lekker die 5-0 overwinning.
Maar nu ben ik wellicht een azijnzeiker maar ik vond Strootman en Blind echt zeer veel bal verlies hebben!
Als dat tegen die Fransen ook gaan doen dan zie ik het somber in om eerlijk te zijn...

9 juni 2017 om 23:33

Advocaat had het ook over een aantal spelers waar hij minder tevreden over was, daar zullen zij ook wel bij horen. Vond Blind ook erg onvoorzichtig met een wedstrijd schorsing boven het hoofd.

Opportunisme of niet, die Advocaat lijkt toch een (tijdelijke) uitstekende bondscoach. Nuchter, helder, kennis van zaken en een schat aan ervaring. Duidelijk in zijn interviews en een mooi boegbeeld voor de KNVB. Denk hij de enige is die nederland nog naar een eventueel WK kan leiden.

9 juni 2017 om 23:24

Dat heeft Hans van Breukelen dan toch goed gedaan...

9 juni 2017 om 23:42

Laat 1 ding duidelijk zijn: hans van breukelen heeft nooit iets goeds gedaan in zijn functie voor de KNVB. 😏

Ik kan eigenlijk maar 2 woorden zeggen en dat is Wesley Sneijder. Wat was hij weergaloos vandaag. Je ziet gelijk weer hoe geweldig hij is als hij goed word gebruikt. Depay liet vandaag wederom zien waarom hij nooit de top zal gaan halen. Hoedt maakte een goede indruk, net als De Vrij. Strootman was beter vandaag, maar nog steeds niet op het niveau wat je van hem verwacht.

9 juni 2017 om 23:40

"ik kan eigenlijk maar 2 woorden zeggen"

Ik tel er toch echt 62.

Maar vergeet ook Robben niet. Was echt een aanjager weer en je zag gewoon dat hij ook een lekkere wedstrijd voor Wesley wilde neerzetten, mooi om te zien. Hopelijk kunnen we nog even van die twee genieten, want dat gaat echt een gemis worden.

Stel nou dat wij de volgende ronde winnen van Frankrijk en Zweden verliest van Bulgarije (wat beide best mogelijk is), dan staan wij gewoon bovenaan in Poule A. Ik geloof er nog in

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren