Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Soeverein Oranje boekt grootste overwinning sinds november 2014

Laatste update:

Met een ruime overwinning op zak bereidt het Nederlands elftal zich voor op het WK-kwalificatieduel met Luxemburg van vrijdag. In De Kuip had Oranje zondag geen kind aan Ivoorkust: 5-0. Joël Veltman maakte twee doelpunten; de overige treffers kwamen van Arjen Robben, Davy Klaassen en Vincent Janssen. Het was de grootste overwinning van Oranje sinds de 6-0 zege op Letland in november 2014. Voor Ivoorkust was het de grootste nederlaag in de geschiedenis van het land.

Verrassend genoeg werd Veltman met twee doelpunten de belangrijkste man bij Oranje in de eerste helft. De verdediger, die voor zondag nog nooit scoorde in het shirt van Oranje, sloeg na twaalf minuten voor het eerst toe. Na een hoekschop van Memphis Depay stond Veltman volledig vrij en kon hij van dichtbij binnenknikken: 1-0. Overigens was Veltman een van de drie spelers die bleef staan ten opzichte van het oefenduel met Marokko van woensdag. Fred Grim voerde liefst acht wijzigingen door en stelde onder meer Arjen Robben op.

Na ruim een halfuur nam de aanvoerder de 2-0 voor zijn rekening. De Oostenrijkse arbiter Harald Lechner twijfelde even toen Janssen werd neergehaald door keeper Badra Ali Sangaré, maar wees toch naar de stip. Robben schoot de bal loepzuiver in de linkerhoek. Enkele minuten later speelde de aanvaller opnieuw een grote rol bij een doelpunt: hij vond vanaf de rechterflank Veltman, die opnieuw ongehinderd was. Bij de tweede paal kon Veltman de bal verlengen en zijn tweede van de avond maken.

Veltman was de eerste verdediger sinds Frank de Boer in 1997 tegen San Marino die tweemaal scoorde in één duel van Oranje. De ploeg van Grim controleerde de wedstrijd en had alleen in de openingsfase wat te duchten van Ivoorkust. Jasper Cillessen, die de voorkeur kreeg boven Jeroen Zoet, moest ingrijpen na een schot van Giovanni Sio en Jean Seri plaatste de bal rakelings over de lat. Veel verder kwam Ivoorkust niet in de eerste helft. Na rust was de eerste mogelijkheid voor Oranje: Robben trok naar binnen en krulde naast.

De teruggekeerde Arjen Robben maakte de 2-0 vanaf de strafschopstip.

Een veel grotere misser kwam van Vincent Janssen, die de bal knap meenam en vervolgens vrij opdook voor Sangaré. De spits had alle tijd en ruimte, maar schoof de bal ver naast. Er volgden nog meer kansen voor Oranje: invaller Georginio Wijnaldum probeerde het vanuit een lastige hoek en Memphis Depay dwong keeper Sangaré de bal op fraaie wijze tegen de lat te tikken. Het was een kwestie van tijd voor Oranje de score zou uitbreiden en dat lukte via Klaassen, na goed voorbereidend werk van Janssen.

Er was geen vuiltje aan de lucht voor Oranje en dus vond Grim het een geschikt moment om Wesley Sneijder binnen de lijnen te brengen. De middenvelder begon aan zijn 130ste interland en evenaarde daarmee recordhouder Edwin van der Sar. Een afgeslagen schot van Sneijder leidde tot een hernieuwde poging van Wijnaldum, waarna Janssen in de rebound van dichtbij zijn misser helemaal kon herstellen. Even daarna werd Robben naar de kant gehaald voor Steven Berghuis en nam Sneijder de aanvoerdersband over. Cillessen bracht vlak voor tijd nog een heldhaftige redding met het hoofd.

Zegt deze oefenwedstrijd veel over de staat van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En nu nog op deze manier spelen tijdens de kwalificatie wedstrijden.

4 juni 2017 om 21:27

Je kan zeggen wat je wilt, maar zonder Blind gaat het stukken beter en zit er eindelijk veel meer spel bij oranje. Eindelijk weer fris en vertrouwen.

5 juni 2017 om 00:46

Lijkt het wel op, ik wil niet te snel oordelen, maar er lijkt spel in te zitten

4 juni 2017 om 21:22

Dat is inderdaad de volgende stap. Prima overwinning van Oranje verder. Met deze drie voorin ben je gewoon heel dreigend, alleen Janssen moet gewoon meer gaan spelen maar hij heeft echt kwaliteiten. Cillessen bewijst weer duidelijk de beste te zijn. Niet alleen door die fantastische redding maar vooral door de rust en het voetballende vermogen. Die moet altijd spelen!

4 juni 2017 om 21:24

@Henk-80, het aantal wedstrijden wat Cillessen speelt per seizoen is op één hand te tellen, en dat geldt ook voor Janssen.

Als je niet speelt voor je club zou je ook niet voor Oranje moeten spelen.

4 juni 2017 om 21:27

Dus iemand die bij rkc elke week speelt geniet de voorkeur boven de 2e keeper van Barcelona. Het is maar hoezeer je aan regels vastklampt

4 juni 2017 om 21:27

@dirty, En toch waren ze beiden van waarde...

4 juni 2017 om 21:27

Helaas zijn we niet meer het topland van vroeger en is het nu eenmaal zo dat Janssen onze beste spits is en Cillessen onze beste doelman.

4 juni 2017 om 21:28

@dirty: Onzin, de beste spelers horen te spelen.

4 juni 2017 om 21:28

Beiden? Janssen met een intikker en een assist en verder veel kansen verprutst

4 juni 2017 om 21:28

Hahaha dus jij zou Zoet of Padt opstellen. Cillessen heeft niet eens wedstrijdritme nodig om beter te zijn dan die twee

4 juni 2017 om 21:29

Als je selectie echt top is misschien. Nl heeft die luxe op dit moment simpelweg niet... Het mag allang blij zijn wanneer het 11 goede spelers op kan stellen. Als die ook nog alles moeten spelen bij hun club hebben we momenteel toch echt een probleem...

4 juni 2017 om 21:30

Leopart, daar had ik als Janssen zijnde van te voren voor getekend, en vergeet de penalty niet.

4 juni 2017 om 21:31

Precies. Wat een onzin. Als je de beste bent dan speel je. Daar zijn dit soort wedstrijden ook voor om dat te bevestigen. Hij keept een uitstekende wedstrijd dus geen reden om een mindere keeper die wel veel heeft gespeeld meer te zetten.

4 juni 2017 om 21:40

Dirty01 volgens mij moeten de beste spelers spelen in oranje en als Cillessen de beste is zonder veel te spelen zou ik geen reden weten waarom je hem niet opstelt, jij wel?

Zoet is een eerste klas grabbelaar en de rest speelt ook niet en/of heeft veel minder kwaliteit.

Dat er mensen nog discussiëren over Cillessen vind ik een schande.

4 juni 2017 om 21:42

Ik denk dat cilissen heeft laten zien dat hij eerste keeper moet zijn of ie wel of niet speelt maakt mij niet uit.

4 juni 2017 om 22:00

Ik snap die keuze voor Janssen echt niet en hij is overigens niet eens terecht op basis van het seizoen. Je hebt een keuze tussen een makkelijk scorende spits en een spits die nauwelijks scoort, en dan kies je voor die laatste.. Hoop dat Advocaat daar wel eerlijk in kiest. Scheelt misschien dat Grim met Janssen heeft gewerkt bij Almere

4 juni 2017 om 22:08

Het is beide geen wereldtop. En het is ook geen kwestie van dat Janssen beter is dan Dost. Het type Janssen past veel beter in dit Nederlands elftal dan Dost. Janssen sleurt, kaatst en houdt ballen vast. Dost is meer afhankelijk van de aanvoer van de zijkanten en dat komt niet met Memphis en Robben die naar binnen komen.

4 juni 2017 om 22:26

1 hand?

Cillessen heeft 10 wedstrijden gespeeld en is mede verantwoordelijk voor de enige "grote" prijs die Barça afgelopen seizoen heeft gepakt (aangezien hij alles voor de beker keepte).

4 juni 2017 om 22:52

Zo kansloos! Omdat Cillissen een keer de nul houd? Padt en Zoet over een kam scheren zegt genoeg. Zoet is een prima keeper met wedstrijdritme. Als je niet speelt hoor je niet in het NL-eftal.

4 juni 2017 om 23:10

Henk-80. Ik vond Oranje zeker niet slecht, maar het mag echt nog wel beter. Heel mooi dat we nu even 5-0 winnen, maar ik heb een erg ongeorganiseerd zooitje vanavond zien spelen. Vooral heel veel pasen waren bagger slecht. Pröpper, Klaassen, Sneijder en Martins Indi waren echt niet goed vanavond. Ik ben het met je eens dat Cillessen weer heeft bewezen de nummer 1 keeper te zijn in Oranje én over Janssen gesproken, hij miste één best wel makkelijke kans, maar speelde verder prima. Ik zie Nederland alleen nog zich kwalificeren wanneer het véél georganiseerder speelt (waarbij dekking van je man een grote rol speelt) en dominant is. Deze wedstrijd was Nederland dat laatste wel, maar het is Ivoorkust. Dus we hebben nog een lange weg te gaan!

4 juni 2017 om 23:21

Hoezo ik zie liever cilessen op goal staan ook al speelt ie bij barca weinig dan die knullige zoet zelfde geld overigens ook voor Janssen met de manier waarop Nederland nu speelt

5 juni 2017 om 01:22

@dirty01

"het aantal wedstrijden wat Cillessen speelt per seizoen is op één hand te tellen, en dat geldt ook voor Janssen. "

Vincent Janssen heeft dit seizoen 27 wedstrijden voor Tottenham gespeeld ( dit is meer dan Memphis Depay bijvoorbeeld). Ik dacht ik breng je even op de hoogte. Daarnaast speelt Vincent Janssen altijd constant in Oranje ook vandaag speelt hij gewoon goed. Balvast en een aanspeelpunt tegen de toch wel sterke Ivoriaanse verdedigers.

Wat Cilissen betreft, hij heeft gewoon een foutloze wedstrijd gespeeld en straalde veel rust uit. Wat doet het er dan nog toe of hij wel of niet veel wedstrijden voor Barca speelt?

Vraagje, zie je liever Bas Dost in de spits, want volgens mij heeft hij toen hij in is gevallen niet meer dan 3x de bal geraakt tegen dit "zwakke Ivoorkust" zoals ik hier lees.

4 juni 2017 om 22:07

Als ze op deze manier spelen, rollen ze Luxemburg toch gewoon op. Kan niet anders..

Veltman toch maar weer centraal zetten denk ik?

4 juni 2017 om 21:22

Ik denk dat Ronaldo moet oppassen voor zijn gouden bal .

4 juni 2017 om 21:25

Veltman 2 goals, Ronaldo gister 2, hij moet hem wel winnen hoor

4 juni 2017 om 21:26

Toch knap. 2x bal volledig verkeerd raken en 2x scoren. Maar straks gewoon op de bank hoor..

4 juni 2017 om 21:32

2x verkeerd raken. Hij stuurt die kopbal toch gewoon netjes de hoek in. Daarnaast loopt hij uitstekend en staat hij daar. Maar sommige hebben zelfs de kunde om van iets goeds iets negatiefs te vinden. Zuur hoor.

4 juni 2017 om 21:46

Hij stuurt hem inderdaad netjes de hoek in. Maar hij raakt hem niet met zijn hoofd maar met zijn schouder en dat was toch niet helemaal de bedoeling.

4 juni 2017 om 22:04

Hij loopt zich 2x perfect vrij, maar eerlijk is eerlijk, hij raakt 'm ook 2x slecht. Maar dat geeft niet, het gaat erom dat die zit, en dat deed die

4 juni 2017 om 22:55

Nu natuurlijk weer onbetwiste basis speler. Heel het seizoen afzeiken en na een oefenwedstrijd weer onomstreden. Ik denk dat hij naar Barcelona kan,mits ze 40 miljoen betalen.

5 juni 2017 om 09:17

Het zit wel diep bij je of niet mv010? Sjonge jonge wat zal jij slecht geslapen hebben vanacht. Veltman scoort gewoon 2x prima, wat maakt het uit dat hij ze niet van 30 meter met een krul de kruising in worden geschoten? En over dat afzeiken, dat zijn meer de mensen buiten Ajax dan er binnen.

4 juni 2017 om 21:23

Centraal op de bank? Zowel bij Ajax als Oranje zijn er betere opties als centrale verdedigers.

4 juni 2017 om 21:24

Doelpunten hebben niks met de verdedigende kwaliteiten te maken.

4 juni 2017 om 21:24

Tegen zo'n matige tegenstander leken wel meer redelijke spelers goed.

4 juni 2017 om 21:44

Zoals het complete midenveld, BMI die gelukkig voor hem weer wordt gered door cilissen

5 juni 2017 om 00:31

BMI was een van de beste

5 juni 2017 om 02:55

Wikmots heeft alvast zijn stempel gedrukt op de Ivoriaanse ploeg

Blij dat ik die niet meer bij Belgie hoef te zien. Als speler geweldig, maar als trainer een absolute amateur.

4 juni 2017 om 21:36

Nou Frankrijk en zweden, die volgens ons Nederlanders beter zijn dan wij, wonnen ook niet van Ivoorkust. Dus ja.

4 juni 2017 om 21:52

Zweden heeft echt geen betere spelers dan ivoorkust op dit moment hoor. Ivoorkust heeft juist nu een aantal geweldige talenten die de stap naar de top kunnen gaan maken

5 juni 2017 om 00:59

Dat waren ook oefenwedstrijden die ivoorkust speelde tegen fra en zwe

4 juni 2017 om 21:41

Bruma mag je weglaten. Ik weet niet precies hoe hij het doet in wolfsburg maar ik weet wel dat zijn team bijna gedegradeerd was dit jaar.

4 juni 2017 om 21:45

En dat is de schuld van Bruma toch? Laten we Cillesen ook er buiten houden dan door de dramatische seizoen van Barca. Wat je nu zegt slaat gewoon echt nergens op

4 juni 2017 om 21:47

Bruma en BMI boven veltman? Normaal zijn je posts redelijk goed en deel ik je mening. Hierover verschillen we toch echt van mening. BMI was vanavond gewoon slecht. Cilissen red hem, voor de rest totaal onzichtbaar zelfs tegen dit Ivoorkust.

4 juni 2017 om 22:02

BMI was top vanavond. En onzichtbaar? Wat een raar argument voor een verdediger, ik leerde vroeger altijd dat dat een goed teken is voor een verdediger. Indi is een goede mandekker, is snel, is goed aan de bal. Dat kan je van Veltman allemaal niet zeggen.

4 juni 2017 om 22:03

Ik vind dat hoedt toch wel boven indien en Bruma mag staan op moment. De vrij, van dijk en hoedt zijn de cv' s op dit moment in mijn ogen

4 juni 2017 om 22:04

En in hoop dat Ake zijn minuten maakt tegen Luxemburg. Dan is hij iig veilig gesteld. Verwacht komende jaren echt veel van hem

4 juni 2017 om 22:10

Indi en Bruma zijn niet beter en al ingehaald door de Ligt. De Vrij is altijd geblesseerd. Schiet al op

4 juni 2017 om 22:23

De enige 2 kansen die Ivoorkust vanavond had waren de schuld van BMI. Gewoon een matige verdediger. Veltman was vanavond gewoon goed. Schoof in was sterk in duels en scoorde 2 keer. Toch wel erg overtuigend

4 juni 2017 om 22:33

Chelsea eindigde ten eerste dat seizoen op de 10de plek v.d 20 en wolfsburg op de 16de van de 18 in de bungesliga. Daarnaast had hazard zich al eerder bewezen, bruma heeft dat eigenlijk alleen in de eredivisie gedaan en daar was het ook al niet dat hij echt een fantastische cb leek zoals nu bv sanchez of de ligt doen. Daarbij is Chelsea een team die om minstens 3 prijzen strijdt. Wolfsburg moet hopen op een goed seizoen voor el of cl. De vergelijking tussen Bruma en hazard gaat dus niet helemaal op.

4 juni 2017 om 22:38

Mrgarisson
Ik zeg niet dat het seizoen de schuld is van bruma maar ik zeg alleen dat bruma in zijn huidige vorm niet goed genoeg is voor het Nederlandse elftal en minder is dan veltman.
Daarnaast gaat vergelijking tussen Cillissen en Bruma niet op aangezien Bruma basis is speelt Cillesen alleen in de doos.

4 juni 2017 om 23:49

In de copa*

5 juni 2017 om 01:28

Bruma is gwn beter als veltman. Je hebt het over de vorm van Bruma, maar die baseer je op de resultaten van wolfburg waar nog 10 andere op het veld bij betrokken waren. En ja je baseert het zonder fundament want je geeft zelf aan dat je niet weet hoe Bruma het daar doet.

5 juni 2017 om 10:53

BMI is een behoorlijke verdediger maar een heel matige voetballer.
Hij moet zijn bal heel snel inleveren wat opbouwend is het niks.

4 juni 2017 om 21:34

Jongens, ik bedoel als voorkeurspositie. Iedereen begint meteen weer met dat ie op de bank moet.

In tijden niet meer zo'n fris voetballend Nederlands elftal zien spelen.

4 juni 2017 om 21:25

Ik vond het eigenlijk niet zo goed... De doelpunten vielen gelukkig en dat maakte het makkelijker. Het enige wat echt duidelijk is geworden is dat Cilissen de nummer 1 is.

4 juni 2017 om 21:27

Op basis van? Een bal die op zijn hoofd geschoten wordt?

4 juni 2017 om 21:30

mwah, vond hem ook rust uitstralen bij standaard situaties tegen en ook in de eerste helft haalde die een bal er goed uit.

En laten we eerlijk zijn, Zoet is momenteel niet bepaald in vorm en maakt in veel interlands een matige indruk. Dan is er een moment dat je misschien weer moet erugwisselen en Cillessen eerste doelman te maken.

4 juni 2017 om 21:30

Nee, ik deelde het enthousiasme van de commentator bij die "redding" ook niet. Maar Cilissen straalt meer rust uit en is zekerder dan Zoet. Nu heeft dat ook veel met Zoet te maken...

4 juni 2017 om 21:31

Zoet teert al 2 jaar op 2 ballen van Griezmann die recht tegen hem aangeschoten werden, dus wat dat betreft kan Cillessen nog even vooruit.

4 juni 2017 om 21:44

Alleen voor mensen die nooit PSV kijken.

4 juni 2017 om 21:44

Deze kwam ook recht op Cillessen af dus wat is nou je punt?

4 juni 2017 om 21:46

Cillesen teert op trainingen bij Barca

4 juni 2017 om 21:49

Ach, Cillessen doet niets fout vandaag. Zoet liet tegen Marokko toch weer een voorzet los en zag er slecht uit bij de tegengoal. Je moet er wel staan als je de kans krijgt.

4 juni 2017 om 21:52

Euhm nee hij ziet de speler naar rechts bewegen en anticipeert daarop. Dat was gewoon een wereldredding.

4 juni 2017 om 21:52

Als je amper wat krijgt is de kans ook klein dat je wat fout doet.

4 juni 2017 om 22:00

Misschien een idee voor Zoet, dat zou Oranje wel uitkomen als hij eens wat minder fouten ging maken.

4 juni 2017 om 22:13

Das ook niet zo gek. Waarvoor zou je psv moeten kijken? Maar je benadrukt prima je club voor en afkeur uit

4 juni 2017 om 22:16

en dat Klaassen de slechtste man van het Nederlandselftal was vandaag echt wat een drama!!! Kunnen mensne wel praten over Pröpper maa rzelfs hij deed het goed vergeleken klaassen.

4 juni 2017 om 22:53

Nee

4 juni 2017 om 23:05

@hetgrasisgroen:
Zoet heeft dit seizoen even weinig goals tegen gekregen als de zo geprezen Onana en minder dan de eveneens geprezen Jones. Zoet heeft gewoon een meer dan prima seizoen gekeept en daar kan niemand omheen. Het heeft niet aan hem gelegen dat PSV zo teleurstellend was dit jaar.

Hij verdient het dus om gewoon in de basis te staan bij Oranje.

4 juni 2017 om 23:19

Exact K. Van Linnen. Ivoorkust was zwak. Oranje kon er daardoor makkelijker doorheen voetballen. Als we tegen een soortgelijk team hadden gevoetbald hadden we dit waarschijnlijk gewoon verloren. Maar goed, het is goed om te zien dat Nederland weer eens 2 wedstrijden achter elkaar wint.

5 juni 2017 om 10:55

Wat deed Propper goed dan?

Cillessen moet 1ste keeper worden. Lijkt me wel duidelijk.

4 juni 2017 om 21:24

Jup. Zoet was toch 2 keer niet top afgelopen wedstrijd en Cilessen was prima vandaag.

4 juni 2017 om 21:26

Cilessen had ook geen drol te doen buiten die redding op het laatst, maar ik ben het wel eens dat Cilessen net wat verder is.

4 juni 2017 om 21:46

+1
Marokko was gevaarlijker dan Ivoorkust vandaag.

4 juni 2017 om 21:52

Zoet had ook niet heel veel te doen maar presteert het toch om weer te moeten vissen en wat miscommunicatie en onzekerheid te veroorzaken..

4 juni 2017 om 22:04

Zoet maakte tegen Marokko toch minstens 5 reddingen.

4 juni 2017 om 23:38

Marokko was gevaarlijker en beter dan dit zeer matige Ivoorkust.

4 juni 2017 om 23:50

Gevaarlijker met moordaanslagen ja. Niet met kansen..

5 juni 2017 om 00:34

Marokko mag dan wel gevaarlijker zijn geweest, maar uiteindelijk waren het de makkelijke ballen waar Zoet bij stond te stuntelen.. En die goal van ze mocht gewoon echt niet. Keeper bij ons in de kelderklasse krijgt het ook te horen als hij zo reageert op een vrije trap. Zoet gokte gewoon dat de bal over de muur zou gaan, in mijn ogen was het verre van onhoudbaar hoor.

6 juni 2017 om 00:10

Als je zo denkt dan zijn de goals van Oranje ook niet geheel ongelukkig tot stand gekomen?

6 juni 2017 om 00:20

Marokko had ook de wedstrijd kunnen winnen, heb je daar over nagedacht, blijkbaar niet. Laten we ook niet overdrijven dat ze allemaal er een schoppartij van hebben gemaakt. Wij hadden met Ake en de Hoedt ook een paar aanslagen maar horen niks over? Wel de realiteit onder ogen blijven zien!

5 juni 2017 om 01:16

Hahhha 3* Ajax ook zonder je Ajax bril? Hou toch op man die gozer speelt niks En die moet eerste keeper worden? Zo
Geweldig is die niet hoor

Leuke overwinning, hebben we weinig aan.

4 juni 2017 om 21:26

Zo hoor ik ze graag lekker negatief. 2x gewonnen eindelijk een stap de goede richting in.

4 juni 2017 om 21:34

Sommige blijven de eeuwige zuurpruimen die ze al waren. Echt verschrikkelijk. Commentaar van sommige negatievelingen zijn slechter dan Oranje speelt iig. Gewoon een nette wedstrijd.

4 juni 2017 om 21:37

Ja idd het was gewoon Goed!

4 juni 2017 om 21:59

Hebben we zeker wel wat aan.. Geeft vertrouwen, spelers hebben hebben weinig tijd om voor te bereiden dan is het lekker om ruim te winnen. Als er verloren was had er weer van alle kanten kritiek gekomen. Nu kan je gewoon lekker voorbereiden voor vrijdag.

Het is en blijft een oefenwedstrijd, maar toch geeft dit de burger moed! Fijn deze opsteker!

Goede overwinning tegen zwak ivoorkust. Jannssen gewoon weer prima rendement ondanks een wat mindere pot.

Prima overwinning op een zwak Ivoorkust. Begin was slordig maar daarna toch de controle en veel bewegelijkheid. Janssen wat ongelukkig, hopelijk tankt hij wat zelfvertrouwen vanwege zijn doelpunt.

Goede prestatie, maar laten we het alsjeblieft niet als meetlat gebruiken...

4 juni 2017 om 21:30

Ik schaal Luxemburg toch een paar treetjes lager in.

Leuke wedstrijd, veel vetrouwen getankt. Onthoud ik nog even die laatste redding van Cilessen; pfff wat een redding zeg ... keeeeeeeerell.

leuk dat ze weer wat goaltjes kunnen pikken. Hopelijk kunnen ze de lijn door zetten, ook tegen de betere tegenstanders....

Weer bewezen, speel die wedstrijden in de kuip!!!!

4 juni 2017 om 21:35

Ja, daar lag het aan!

4 juni 2017 om 21:46

22 wedstrijden ongeslagen in de kuip, weg met die arena

4 juni 2017 om 22:02

Laten we NL oefenwedstrijden tegen de beste landen ter wereld spelen, allemaal in de Kuip, en als NL die allemaal verliezen roep je dan ook om de Arena?

4 juni 2017 om 23:12

Nederland heeft de afgelopen jaren ook in de Arena verloren van Ijsland, Tsjechie, de VS en Mexico en dat zijn ook geen toplanden. Dus dat Nederland aanzienlijk beter presteert in de Kuip dan in de Arena is een feit.

Grim als bondscoach houden lijkt mij niet zo verkeerd.

Wat een zwak Ivoorkust zeg, die konden er helemaal niets van.

Ook onbegrijpelijk dat Janssen en Cillessen spelen, niet spelen bij je club = niet spelen voor Oranje.

4 juni 2017 om 21:25

Tsja, cillessen was een stuk beter vandaag dan zoet vorige keer. Die liet weer een voorzet glippen en zag er bij de tegengoal ook niet goed uit.

4 juni 2017 om 21:26

Clubvoorkeur speelt natuurlijk mee, het zijn vooral Ajacieden die om Cillessen roepen.

Het aantal wedstrijden dat Janssen en Cillessen per seizoen spelen zijn op één hand te tellen..

4 juni 2017 om 21:36

En andersom werkt dat bij jou zeker niet? Hij laat het toch zien? Als zijn weinige wedstrijden echt zo n probleem is voor vorm en kwaliteit zou hij daar onzeker in zijn goal staan en die laatste bal niet zo goed op reageren.

4 juni 2017 om 21:39

Wat een onzin. Cillessen is met afstand je allerbeste doelman. Zoet heeft tot nu toe in vrijwel elke interland een of meerdere blunders gemaakt. Dat zie je toch zelf ook wel? Er zijn voor cillessen gewoon geen alternatieven, dus zou het meer dan terecht zijn dat je met hem speelt want hij is gewoon 3x zo goed als zoet. Dat Janssen speelt is idd een farce, die speelt juist wel regelmatig, maar bakt er dan niks van. En vooral het feit dat je met dost een uitstekende vervanger hebt maakt die keuze wat meer onbegrijpelijke dan de keuze voor cillessen.

4 juni 2017 om 21:39

Cillessen alleen al speelde dit seizoen 12 wedstrijden voor zijn club. Hoe groot zijn jou handen?

4 juni 2017 om 21:49

Heb jij 9 vingers?

4 juni 2017 om 22:27

Dan heb je aardig grote handen. En veel wedstrijden of niet, cillessen is de beste keeper die we hebben. Wedstrijdritme voor speler of keeper vind ik daarin een groot verschil.

4 juni 2017 om 23:04

Nee hoor, wij in Nijmegen zien ook liever Jasper.
Maar serieus, Jasper is toch gewoon beter dan Zoet? Vind hem een stuk zekerder ogen.

4 juni 2017 om 21:26

Dan hoeft tete ook niet meer opgeroepen worden he... Cillissen deed het gewoon prima. Liever hem dan zoet. Voor het eerst in tijden weer de 0.

4 juni 2017 om 21:47

Veel beter dan de telkens blunderende Zoet. Bovendien zul je met Robben en Depay toch echt een spits moeten hebben die zowel aan de bal als van de bal iets kan creeren. Dost is alleen goed in de 16 als hij moet afmaken. Ik snap beide keuzes dus heel goed.

4 juni 2017 om 21:48

Dus je zou Robben eruit laten als hij bij Bayern minder speelt en Berghuis er voor hem inzetten? Is het niet zo dat de beste spelers moeten spelen? Als ze allebei even goed zijn, zeg ik 'ja, wedstrijdritme telt mee' maar Zoet is een groot drama.. Liever Cillessen dan!

Cillessen solide met een absurde redding aan het eind. Backs erg sterk. Veltman verrassend goed, ook verdedigend. Middenveld prima op Propper na. Depay slordig, Janssen slordig maar toch belangrijk. Goed gespeeld. Dit geeft de burger moed!

4 juni 2017 om 21:25

Klaasen was ook drama.
Doet zijn doelpunt niks aan af.

4 juni 2017 om 21:28

2de helft speelde hij wel goed en als janssen aflegde had hij er 2. Vond propper wel echt slecht. Klaassen speelde nog een 6.

4 juni 2017 om 21:33

Snap nog steeds niet wat men in hem ziet. Is leuke eredivisie speler voor de makkelijke wedstrijden. Voor de rest gewoon middelmatig tot slecht.

4 juni 2017 om 21:35

Eerste helft was het hele middenveld zeer matig, tweede helft herstelde hij van de drie zich nog het meest overtuigend

4 juni 2017 om 21:50

Klaassen scoorde dit seizoen wel tegen die oh zo geweldige zoet als we jou moeten geloven Dominic.

4 juni 2017 om 22:01

Sorry hoor maar als je de klasse van Klaassen niet ziet heb je weinig kijk op het voetbal.. Was 1 van de, zo niet de belangrijkste, speler van ajax dit seizoen.

4 juni 2017 om 22:19

Ja maar hij laat het meestal niet in grote wedstrijden zien.

4 juni 2017 om 22:36

@Dominic. Denk dat je Propper, voor nu, daar nog te kort mee doet. Hij is inderdaad nog niet van miveau Sneijder, Klaassen, Strootman, maar hij heeft zeker potentie.

Bij Vitesse liet propper zien dat hij een geweldige pass heeft. Is er sinds psv echter nog niet uitgekomen.

Ik denk dat zodra propper een transfer maakt naar een club met betere trainers dan bij psv, hij echt wel het eredivisie niveau kan gaan ontstijgen.
Maar ben met je eens dat Propper op het moment nóg niet oranje-waardig is.

4 juni 2017 om 23:03

Ehhh nee just. 2 goals tegen Schalke. 2 goals tegen Paok, 1 goal tegen psv en in uitwedstrijden tegen az, heereveen, vitesse en groningen een belangrijke goal gemaakt. Tegen Lyon was hij ook goed. Tegen Legia scoorde hij ook alleen zag de grens het niet. Een assist tegen Kopenhagen. Dit alles alleen dit seizoen al. Hij is 10x beslissender dan welke middenvelder dan ook in de Eredivisie.

5 juni 2017 om 01:05

Nou dat vind ik een slecht argument. Ik vind dat de eerste helft niet zo goed was van klaasen maar hij heeft zich keurig verbeterd in de tweede. Dat zijn doelpunt niks aan afdoet aan de wedstrijd is gewoon lariekoek.

5 juni 2017 om 01:32

Ach 3*ajax jou hoeven we toch ook niet op enige subjectiviteit te betrappen. Klaassen is gewoon niet goed genoeg voor de top. En zoet is zeker wel beter dan bankzitter cillesen hou toch op man heb je die blunders ban cilessen gezien

4 juni 2017 om 21:25

En jij bent voor ajax

4 juni 2017 om 22:26

Wat heeft dat ermee te maken? Er stonden vandaag nu eenmaal veel (ex-)ajacieden erin. Tete en Blind speelden toch gewoon sterk? Indi bijvoorbeeld was ook prima, maar het is toch opvallender dat Veltman, die niet op zijn eigen positie stond, het ook erg goed doet? Ik snap niet hoe het feit dat ik voor Ajax ben mijn oordeel beinvloedt.

Zullen we Sneijder gewoon niet meer bellen?

4 juni 2017 om 21:31

Ik zie Sneijder nog steeds een stuk liever dan Klaassen. Klaassen heeft het tot op heden nog nauwelijks laten zien in Oranje en mist veel kansen. Speelde vandaag ook matig en pikte dan eindelijk een goaltje mee. En ook al zou je Klaassen wel opstellen ten faveure van Sneijder, dan is het heerlijk om Sneijder op de bank te hebben. Niet alleen vanwege zijn ervaring, maar vanwege zijn kwaliteiten. Of zie je liever Toornstra op 10?

4 juni 2017 om 21:35

Alle middenvelder waren vandaag in de eerste helft heel matig, daarvan heeft Klaassen zich nog wel het beste hersteld want in de tweede helft speelde hij uistekend.

4 juni 2017 om 21:38

Klaassen was helemaal niet uitstekend in de tweede helft.

4 juni 2017 om 21:42

Dan heb jij een andere wedstrijd bekeken, hij creerde kansen voor Wijnaldum en Janssen, maakte een goal, won zijn duels en vond zijn ploeggenoten. Hoe speel je dan niet uitstekend ? eerste helft was hij slecht, zonder twijfel

4 juni 2017 om 21:45

Uitstekend is inderdaad een verkeerde term. Klaassen had een degelijke tweede helft. Strootman daarentegen vond ik wel erg sterk spelen. Waarschijnlijk zijn beste optreden sinds zijn blessure. Ik had stiekem toch wel Vilhena nog aan het werk willen zien. Verder is Sneijder natuurlijk niet te beoordelen op een klein kwartier, terwijl hij toch een zware week achter de rug heeft. Hij heeft toch erg veel moeite gedaan om erbij te zijn de afgelopen wedstrijd. Bovendien is hij de enigste middenvelder die in deze kwalificatiereeks een voldoende scoort tot nog toe...

4 juni 2017 om 22:43

Ik denk dat we dan verschillen van mening. Ik zie Sneijder namelijk alleen maar dom lopen en vervelende hobbelballetjes terug spelen. Hij loopt erbij alsof hij gisteren voor de 4e keer de CL heeft gewonnen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn medespelers dit ook vinden. Hij moet tegen willens en wetens in dat record pakken. Ik vind het team het belangrijkst en dat hoort zo te zijn. Ik heb het gevoel dat het bij Sneijder alleen om Sneijder gaat.
Toornstra komt nog tekort maar daar ga ik liever mee aan de slag als Sneijder. Hij heeft er weinig zin meer in lijkt het

5 juni 2017 om 01:06

Jawel!

5 juni 2017 om 11:03

Leuk, ik maakte exact dezelfde opmerking over Strootman en krijg een punt in mindering,
hoe zal dit toch komen..

Een van blind zijn beste wedstrijden, stond altijd goed, gebruikte ze lichaam slim en uitstekende passing! Geen twijfel wie eerste keeper is denk ik meer!

4 juni 2017 om 21:40

Blind is beter geworden onder Mourinho. Is nog steeds een geweldige passer onder druk maar kiest af en toe ook voor de simpele oplossing. Van mij mag hij op het middenveld aangezien Strootman geen verdedigende middenvelder is.

4 juni 2017 om 21:47

Blind was daarvoor ook al een hele goede voetballer. Maar mensen zien het bij hem niet ofzo. Met afstand de beste bij Ajax. En daarna veel goede wedstrijden gespeeld, zowel in oranje als in Engeland.

4 juni 2017 om 21:28

Ach hij miste 1 kans... gewoon onze beste spits.

4 juni 2017 om 21:37

Dat was overigens het moment dat hij voor de assist moest kiezen want dan kon Klaassen de bal er vrij inschieten.

4 juni 2017 om 21:42

Ik vond Strootman anders best prima spelen. Nam vandaag een beetje de rol van controleur op izch en deed dat best verdienstelijk. Verder ben ik het volledig met je eens. Vilhena is trouwens in mijn ogen wel echt een blijvertje. Hij maakte op mij erg veel indruk tegen het fysieke Marokko en was ook een essentiele pion in het kampioenschap van Feyenoord.

Janssen is een echte team player, maar komt wel echt handelingssnelheid tekort om echt optimaal gebruik te kunnen maken van de kwaliteiten van Robben en Depay. Bovendien zal Depay toch echt vaker in dienst van de ploeg moeten spelen. Ook vandaag zie je toch weer waarom hij tekort komt voor een absolute topclub.

Sneijder hoef je ook niet meer op te roepen.
Los van het feit dat het gewoon zielig gesteld is dat je iedere interland uit alle macht een paar minuutjes mee wil doen om recordinternational te worden, lijk het wel of die het niveau totaal niet meer aan kan. Hij voegt helemaal niets meer toe, er zit niets meer in.
Leuk dat gegun met speelminuten maar het Nederlands Elftal is geen liefdadigheidsinstelling...
Als je niets meer toevoegt verdien je ook geen speelminuten !

4 juni 2017 om 21:35

Tis een oefenpot, maak je niet druk. Daarnaast heeft ie flink wat wedstrijden gespeeld kort achterelkaar.

Best een aardige pot gezien vandaag. Genoeg potentie bij Oranje en binnen een aantal jaar spelen er meer spelers subtop en hopelijk een aantal nog een stap hoger. Staat er gewoon een goed elftal en kunnen we weer naar de eindtoernooien toeleven zoals vroeger!

4 juni 2017 om 22:43

Van Dijk, de Vrij ja.
Van Ginkel, Karsdorp v Persie, Lens, de Jong; twijfel. Die hadden of een matig seizoen bij hun club, of lijken uitgerangeerd (te oud)
Affelay en Bruma zijn gewoon niet goed genoeg (meer) voor Oranje.

Proficiat, leuk voor veltman, speelde goed en de rest ook. Je merkt dat Rob ben er weer bij is, die geeft oranje toch net dat beetje extra. Hopelijk blijft hij ongebleseerd. Van Cillissen heb ik weer genoten, hij kan het nog.

Prima wedstrijd, tijden niet zo'n Oranje gezien. Ivoorkust was niet best overigens.
Voor mij blijft vooral de redding van Cilessen hangen, jeetje zeg.

En voor Ajax: ik zie en tandem Grim/Keijzer aankomen, Haha

Opstelling tegen Luxemburg lijkt me niet zo moeilijk na het zien van deze wedstrijd: Zoet, Tete, de Vrij, Hoedt, Blind, Strootman, Propper, Wijnaldum, Robben, Janssen en Depay. 100% zeker voor wederom een 5 a 6 - 0 overwinning.

4 juni 2017 om 21:36

Ik vond Martins Indi anders ook erg lekker spelen. Propper was erg slecht vandaag. Dan zie ik veel liever Klaassen of Vilhena die allebei indruk maakten (klaassen vandaag, Vilhena tegen Marokko). Voor mij is dit de onbetwiste opstelling:

Cillessen, Tete, De Vrij, Hoedt, Blind, Strootman, Sneijder, Wijnaldum, Robben, Janssen en Depay.

Zoet is voor Oranje een lichtgewicht, Propper is nog niet in vorm en Klaassen schat ik toch net iets lager in dan Strootman, Sneijder en Wijnaldum.

4 juni 2017 om 21:41

Klaassen is verreweg te beroert, Sneijder heeft het totaal niet meer. Vilhena zou nog een optie zijn ipv Propper.

4 juni 2017 om 21:43

Klaasen vandaag indruk gemaakt.?
H/aha.
Vond hem slecht. Onzichtbaar.
Indruk om op de bank te zitten ja.

4 juni 2017 om 22:23

Hahahaha Klaassen was veel beter dan propper vandaag en dit seizoen.

4 juni 2017 om 22:54

@Dominic; ik hoop niet je je droomt van een carrière als voetbal analist. Ieder zijn mening en voorkeur, maar je laat wel zien dat je de kwaliteiten van voetballers niet zo goed kan inschatten.

4 juni 2017 om 21:36

Ja lekker Strootman en Propper weer opstellen die vrijwel alles fout deden. Zoet verdiend inderdaad wel een basisplaats na zijn enorme blunder! Toch nog vrij lastig voor je blijkt.

4 juni 2017 om 21:42

Strooman deed ook niet alles fout, zorgde ervoor dat seri onschadelijk werd. Verder moet je klaasen ook niet opstellen is een zelfde type speler als wijnaldum maar dan een klasse minder.

4 juni 2017 om 21:45

Strootman is geen verdedigende middenvelder, dat zie je aan alles. Ik zeg verder nergens dat Klaassen moet spelen volgens mij.

4 juni 2017 om 21:43

Martins Indi voor Hoedt, Blind voor Propper als verdedigende middenvelder en dan Ake erin op linksback.

4 juni 2017 om 22:46

Heb je de laatste twee wedstrijden wel gezien?
Zoet zakt keer op keer door de mand. Klaassen was vandaag de beste op het middenveld en depay was weer twijfelachtig.
Propper kan leuk zijn voor de toekomst maar nog niet op niveau voor oranje.

Cillessen in mijn ogen wel echt de onbetwiste nummer 1 op doel bij Oranje. Verder zag je toch dat we goed in de organisatie kunnen spelen, maar dat Janssen echt handelingssnelheid mist die Depay, Strootman en vooral Robben wel hebben. Ook is hij vrij langzaam, al maakt zijn inzet dat nog wel goed.

Depay was te veel bezig met een goal, waardoor hij regelmatig in de clinch lag met Robben. Dat terwijl Depay er nog lang niet is en gewoon een matige wedstrijd speelde. Zijn schot was wel van absoluut topniveau, alleen had de doelman van Ivoorkust een heerlijke redding in huis.

Propper zet zijn jaar bij PSV toch voort. Ik vond Ramselaar in de paar minuten meer indruk maken dan Propper. Verder vond ik Strootman voor de eerste keer echt geweldig goed spelen in Oranje sinds zijn blessure en ook mijn complimenten aan de verdediging.

Verder was dit Ivoorkust natuurlijk niet best, maar deze uitslag is toch wel even lekker. Als de sterkste opstelling aanwezig is en Advocaat weet met die spelers de juiste speelstijl te creeren, is er nog wel wat mogelijk. Echter blijft het nog wel afwachten en wacht ik nog even met volledig optimisme tot Advocaat het aan het lopen krijgt.

4 juni 2017 om 21:37

cillissen tete indi de vrij blind sneijder klaassen wijnhalum robben dost promes zou voor mij de opstelling moeten zijn. maar verder lekkere pot snel aanvallend voetbal.

4 juni 2017 om 21:40

Goede analyse, alleen vond ik Strootman helemaal niet heel erg bijzonder. De eerste helft de minst slechte middenvelder, maar het was ondermaats. Tweede helft speelde hij wat beter, maar nog steeds niet op het niveau van AS Roma. Het is geen geen controleur, daar moet iemand naast staan die hem aanvult.

4 juni 2017 om 21:51

Het is natuurlijk ook wel een probleem dat hij van alle middenvelders die in aanmerking komen voor Oranje, de enigste is die de rol van controlerende middenvelder kan invullen. De Roon heeft in mijn ogen nog niet genoeg laten zien en voldoende ervaring voor zo'n rol. Dan misschien slim om voor de verdediging met Sneijder te spelen om de passes te versturen en dan op het middenveld spelen met Strootman en een loper. Echter benut je dan de kwaliteiten van Wijnaldum niet.

Ook een groot verschil met Robben erbij.
Robben duidelijk beste van allemaal.

Heerlijk. Twee gewonnen oefenduels, twee keer vertrouwen tanken. Nu alsjeblieft. Alsjeblieft Luxemburg verslaan en de wereld ziet er voor even weer anders uit.

Het lag dus niet aan de selectie maar gewoon de tactische onkunde van Hiddink en Blind. Zie nu hoe Grim het binnen een week al 180 graden weet te draaien en tactisch gewoon goed heeft neergezet. Het potentieel was altijd al aanwezig. Nu op deze manier verder gaan en het komt allemaal goed.

4 juni 2017 om 21:44

Erg optimistisch. Speelde tegen een zwak Marokko en hebben het moeilijk. En tegen een nog slechtere Ivoorkust. Mja, niveau Luxemburg dus zou moeten kunnen

4 juni 2017 om 21:46

Moeilijk tegen Marokko, bleven vrij eenvoudig op de been. Alleen met standaardsituaties werden ze gevaarlijk Door de onervarenheid van de achterhoede

4 juni 2017 om 21:54

Lastig omdat die Marokkanen alleen maar aan het schoppen waren, en dat was met een C-elftal. En Ivoorkust is fysiek 1 van de sterkste landen van Afrika. En nu ze gewoon simpel worden overklast stelt het ineens niks meer voor? Als Spanje er 5-0 tegen zou spelen liep iedereen te geilen. Nu ligt het natuurlijk weer aan de tegenstander. Ze waren slecht omdat Nederland gewoon goed was vanavond, dat mag ook weleens gezegd worden

4 juni 2017 om 22:31

Die Marokkanen waren allemaal aan het vasten en dat 14 uur op dat moment en dat bij 33 graden. Nederland had het desondanks heel lastig in de tweede helft. Marokko kreeg in de tweede helft verdedigend de boel onder controle en Nederland creëerde niets meer. In de eerste helft haden de Marokkanen er duidelijk geen zin in.

4 juni 2017 om 22:38

Nederland had het ook erg lastig tegen Marokko, we hadden die wedstrijd net zo goed kunnen verliezen. Hoezo met C-elftal gespeeld tegen Marokko? Op Robben na is bijna iedereen van hetzelfde niveau bij Oranje. Laten we niet te hoog van de daken schreeuwen, want het lek is nog lang niet te boven.

4 juni 2017 om 22:50

Haha daar is hij weer hoor "ze hadden er geen zin in". Hadden ze maar niet moeten instemmen om het tijdens ramadan te spelen. Gewoon zwaar overklast door een C-team. En juist Nederland had er in 2e helft geen zin meer in, daarom konden ze nog wat terugdoen behalve schoppen. Maar Marokko stelt ook geen kont voor verder, alleen Marokkanen zien ze als wereldtop en plaatsen ze nog boven Duitsland. En Ivoorkust (sterkste team van Afrika) is gewoon weggespeeld door een grandioos Nederland. En die zijn tenminste echt wereldtop, zouden hier gewoon voor de Europese titel meespelen

5 juni 2017 om 11:06

Het gast erom dat het invloed heeft op hun spel en dat ik daarom niet kan zeggen of wij nou zo geweldig waren of dat Marokko er gewoon geen kracht meer voor had en daarom ook begon te schoppen.
Marokko heeft ook vrij eenvoudig gewonnen van Ivoorkust op de Afrika cup.
Ik ben zelf geen Marokkaan, maar jij hebt duidelijk iets tegen Marokkanen. Ik kan jou daarom niet serieus nemen.
Als ik als buitenstaander Nederland tegen Bulgarije en de wedstrijden daarvoor had gezien dan zou ik ook zeggen dat Nederland van niveau 3e klasser. Het is makkelijk om Marokko en Ivoorkust na 1 duel te beoordelen. Wij hebben die eis gesteld om op die tijd te spelen, en daar is de bond mee akkoord gegaan, dus niet de spelees die aan het vasten zijn.

groot verschil tussen de 2 tegenstander van oranje.. marokko en ivoorkust

En daar gaan we weer. Een paar weken geleden gaf niemand oranje nog een kans om het WK te halen. Nu winnen ze lelijk tegen een zwak en ongemotiveerd Ivoorkust en het is weer hosanna. Van Zweden en Frankrijk wint dit oranje echt niet. Laat de oranje toeters nog maar even in de kast.

4 juni 2017 om 22:14

Ja want Zweden heeft een goed geweldig team...bij ivoorkust spelen ze bij betere teams als bij Zweden hoor.

5 juni 2017 om 01:12

Frankrijk ivoorkust 0-0 in een oefenwedstrijd..
Zweden ivoorkust 0-2 oefenwedstrijd.

En ivoorkust ongemotiveerd? Dan laat je je niet met 5-0 wegspelen. Wat een onzin.

Ja er waren wat aanmerkingen op dit elftal maar ja het gaan stukje voor stukje beter en gezien de opstellingen kan je stellen dat we nog zoekende zijn naar de beste formatie.

Je kan al bijna stellen dat het aan Blind lag voor zo ver dat nog niet duidelijk was. Een 2-1 tegen een schoppend Marokko was gewoon degelijk en een 5-0 tegen de ivoorkust is ook gewoon goed. Veel van onze beste spelers waren er niet eens bij.

En ja Janssen speelt niet veel bij Tottenham maar laat hem aub maar gewoon staan dit is hoogst waarschijnlijk toch onze spits voor de komende 5 jaar gezien het gebrek aan talent daar. Mocht hij dit jaar nog niet helemaal los komen moet die naar een club waar die gegarandeerd speelt. Desnoods in de bodem van een van de grote competities.

Dit lijken mij op dit moment de beste spelers misschien van Aanholt in plaats van Kongolo.

Cilissen
Tete
de Vrij
van Dijk
Kongolo
Klaassen
Strootman
Wijnaldum
Robben
Janssen
Depay
4 juni 2017 om 22:37

2-1 tegen Marokko was zeer zwak. Die haden al 14 uur niks gegeten en gedronken. In de eerste helft gaden ze er duidelijk geen zin in, want natuurlijk geen kracht voor acties, en toch kregen ze in de tweede helft de boel onder controle en konden wij niets meer uitrichten. Het onzin dat het een C elftal is. Ze zijn minstens gelijkwaardig aan die van vandaag.

4 juni 2017 om 22:48

Ha, jij denkt dat de topspelers van Marokko aan ramadan doen, dat zal geen enkele grote club toestaan en zeker niet als je bij het nationale elftal speelt

4 juni 2017 om 22:49

Helemaal met je eens! Op Robben na is iedereen zowat van hetzelfde niveau en dan praten mensen hier over een b en c-elftal.

4 juni 2017 om 23:01

Die doen zeker wel aan de ramadan hoor. Renard Herve heeft er spijt van dat ie akkoord is gegaan met het spelen voor etenstijd. De wedstrijd stond stond na het ontvasten gepland, maar Oranje wilde graag op een eerder tijdstip spelen anders zouden ze niet meer willen spelen.

5 juni 2017 om 01:15

Dat was ook zo ..

5 juni 2017 om 01:16

Als ze geen zin hadden of niet gegeten hadden dan schopten ze zo niet. Wat een lulverhaal zeg.

5 juni 2017 om 11:07

Dat deden ze dus wel

6 juni 2017 om 00:37

Qua schoppen ging alleen Belhanda over de scheef en laten we vooral niet gaan overdrijven, want dit is ook weer typisch Hollands. Wat denk je als je op een WK speelt tegen Zuid-Amerikaanse landen? Want deze landen spelen ook over het randje en daar hebben we ervaring mee. Waarom denk je dat Portugal ons altijd aftroeft?

Er werd af en toe zeer behoorlijk gevoetbald. Ook al zegt een oefenpot natuurlijk weinig.

Hoe speelde Kessie, jongens? Zo te lezen was ivoorkust zeer slecht. Terwijl ze op papier leuke spelers hebben met Kessie,Cornet,ect

5 juni 2017 om 01:17

Dus? Wat is je punt?

Echt grappig die mensen hier. Nu ligt het natuurlijk weer omdat Ivoorkust zwak was. Hou toch op please. Ivoorkust is fysiek en kwalitatief gezien een Afrikaanse grootmacht en nu ze zijn overklast kunnen ze er ineens niks van of hadden ze er geen zin in of wat voor domme reden dan ook. Accepteer gewoon dat Nederland 5 klasses beter was vandaag!!! Als Spanje dit had gedaan zou iedereen spreken van een grandioze overwinning

4 juni 2017 om 22:43

Dit Ivoorkust is niet het Ivoorkust van jaren geleden met spelers als Drobga, Toure etc. Ivoorkust zit in een neerwaartse spiraal!

4 juni 2017 om 22:57

Julli e maken Nederland kleiner dan het is. Vanochtend zou Ivoorkust ze even met 6-0 van het veld spelen en nu het andersom is zijn het ineens een stelletje amateurs ofzo. Het is nog altijd 1 van de sterkste landen van Afrika, misschien wel de sterkste

4 juni 2017 om 23:08

Dan heb je duidelijk geen idee hoe Ivoorkust er voor staat in Afrika. Ze zijn ook op fifa-ranking fors weggezakt.

5 juni 2017 om 01:17

Ze gaan naar het wk?

6 juni 2017 om 00:44

Ze zijn nog in de race, er is dus nog niks is beslist.

6 juni 2017 om 00:46

Nederland is gewoon niet meer wat het geweest is en dat lijk jij weer niet te beseffen!

Fred Grim voor bondscoachschap? :P

Je zou bijna roepen Veltman in Ajax 1, Veltman in Ajax 1! Maar helaas dit is slechts een uitschieter naar boven.

Lekkere overwinning voor het elan. Nu het voetbal zelf nog verbeteren want dat was echt nog vrij matig. Het middenveld blijft de lastigste in te vullen linie in mijn ogen. Daar heb je geen mensen die echt boven de rest uitsteken.

Bijgaand het in mijn ogen best mogelijke elftal wat Nederland op dit moment kan opstellen.

Cillissen
Veltman
De Ligt
Hoedt
Blind
Toornstra
Klaassen
Strootman
Robben
Janssen
Depay

Men vergeet dat ivoorkust met een c team is gestart..

4 juni 2017 om 23:38

Nee dat vergeet men niet, omdat het onzin is. Laat me raden, ze deden ook aan de ramadan of niet

Vreselijk balen zeg!

Ik ben deze hele wedstrijd vergeten, kan iemand mij vertellen of de wedstrijd ook echt goed en leuk om te zien?

Cillessen onbetwiste nummer 1 op doel, wat een zieke redding op het laatst. Bij de zoetjes van deze wereld was het een zekere goal.

We kunnen weer winnen. Blind weg veel te laat maar de volgende EK zijn we er weer bij. Wat een drama die gast als coach. Wat mij betreft ook de belangrijke interlands in de kuip spelen. Statistieken geven aan dat we daar echt thuis spelen.

5 juni 2017 om 06:38

Opportunisme viert weer hoogtij!

5 juni 2017 om 09:25

Heeft totaal niks met de kuip te maken, maar met de fase waarin Oranje zich momenteel in verkeerd. Het gaat stukje bij beetje iets beter lopen, en dat je gisteren een matige tegenstander treft die er niet veel van kan, had je ook in Eindhoven of Amsterdam een pak slaag gegeven.

Leuke wedstrijd tegen een matige tegenstander, leuk voor de spelers om een beetje vertrouwen te kweken zo voor de kwalificatie waneer het er echt om draait. Laten we hopen dat ze dan ook thuis geven..

Dat dit geen matige tegenstander was toonde Ivoorkust wel in de eerste helft.
Op het moment dat Nederland scoorde waren de beste kansen voor Ivoorkust en was het voetballend gewoon beter.
Het komt mij ook heel fout over om te roepen dat ze er niets van konden, eerder kan je stellen dat het een wat geflatteerde overwinning is.

6 juni 2017 om 00:42

Gezien de uitslag en het spel mag je het gerust een geflatteerde uitslag noemen. Moet wel erbij zeggen dat dit Ivoorkust erg zwak is en mensen nog steeds denken aan het oude team waarin Drogba en Toure speelden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren