Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op Ramos: ‘Zou me schamen om mijn zoon in de ogen te kijken’

Laatste update:

Voor de tweede keer op rij mocht Sergio Ramos als aanvoerder van Real Madrid de Champions League omhoog houden. De verdediger van de de Koninklijke raakte echter in opspraak nadat hij na contact met Juan Cuadrado overdreven naar de grond ging, waardoor de Colombiaan zijn tweede gele kaart kreeg.

Onder meer Rio Ferdinand reageerde op het voorval, tegenover BT Sport. “Hij moet zich na afloop schamen. Als mijn zoon me zoiets uit zou zien halen, zou ik me schamen om hem in de ogen te kijken”, liet de oud-speler van onder meer Manchester United er geen misverstand over bestaan. De hoofdrolspeler zelf repte na afloop met geen woord over het incident met Cuadrado.

“Ik ben enorm trots op dit team We hadden een date met de geschiedenis, we wilden per se bereiken wat nog niemand bereikt heeft”, zegt Ramos tegenover Real Madrid TV. “We hebben een paar foutjes gemaakt, maar we zijn in mijn ogen de terechte winnaars. Deze prijs is voor iedereen die me overeind gehouden heeft: mijn vrouw, mijn kinderen, mijn ouders en alle fans van Real Madrid.”

Ben jij het met Rio Ferdinand eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

https://youtu.be/ptUqab-RBEw

Laat duidelijk zien dat die op zijn voet gaat staan. Was het een beetje overdreven? Ja!
Is dit de norm in voetbalwereld? Ja!
Helaas zit er een minder mooie aspect aan deze mooie sport.. en dat is kaarten naaien en penalty versieren... hopelijk wordt dit eruit gefilterd met de komst van video ref

4 juni 2017 om 09:38

Hou de eer aan jezelf.. Praat het nou niet goed..

4 juni 2017 om 09:49

Hij zegt toch dat het overdreven was? Of lees je enkel hetgeen je wilt lezen

4 juni 2017 om 09:56

Hypocriet vind je niet, want jullie zijn allebei fan van 2/3 grootste theater teams van de cl

4 juni 2017 om 10:01

Ik erger mij daar mateloos aan. Voor mijn part mogen ze spelers schorsen voor dat geduik dat is het enige wat zal helpen om dit te doen stoppen.

4 juni 2017 om 10:02

Hij zegt daarvoor wel dat het eigenlijk geen schwalbe is, maar enkel overdreven, dat is deels goedpraten. Maar ach, de wedstrijd was toch al beslist dus we hoeven hier ook niet lang over te praten.

4 juni 2017 om 10:05

@schop volkomen gelijk. Barca en Madrid fans die elkaar op dat vlak iets verwijten. Barça met neynar en busquets in de ploeg.

4 juni 2017 om 10:45

Toen van der Sar het deed in 98 tegen Argentinie vonden we het allemaal professioneel en slim. Beetje hypocriet vinden jullie niet?

4 juni 2017 om 10:53

Ramos is toch echt 1 van de beste verdedigers aller tijden! In de top telt alles mee. En dat kan je zien aan zijn prijzenkast. Tevens al jaren aanvoerder van et beste team van de wereld. Maar goed door zijn harde spel creeer je ook afgunst. Toch blijft et een winnaar. En om nu Ramos eruit te pikken is wat makkelijk; 70% van de voetbalwereld gebruikt alles om te winnen. Kijk gister dan ook ff naar Juve als vb, over naaiers gesproken; Dybala, Mandzukic.

4 juni 2017 om 11:12

@kaiserkief,

Dat je kinderachtig naar chelsea gaat wijzen nu betekent dat je het eens bent dat Ramos een naaibak is?

4 juni 2017 om 11:12

Gaat het nu niet om. Ramo iseen fantastische speler maar hier heeft Rio gewoon gelijk. Walgelijke aktie en mensen die het goed praten of andere clubs/ spelers erbij halen zijn er de reden van dat deze akties gewoon doorgaan. Als iedereen er zijn afkeur over uitspreekt en niet door clubvoorkeur blijven vergoeilijken houden ze de spelers er vanzelf mee op.

4 juni 2017 om 13:02

Verschil is dat van der sar wel degelijk hard onder zn kin werd graakt door die Ortega(?). Ramos wordt niet of nauwelijks geraakt. Verschil vind je niet?

4 juni 2017 om 13:07

Het is ook geen schwalbe, er is daadwerkelijk contact en imo stampt hij met opzet op de voet van Ramos. Gefrustreerd door de goede tackel en 3-1 achterstand wellicht?

4 juni 2017 om 13:21

@claro2

Zijn voetbalkunsten staan buiten kijf. Als je bij clubs als Real Madrid of Barcelona speelt, behoor je bij de beste spelers ter wereld. Dat wil niet zeggen dat dit soort gedrag goed te praten is. Echter is het ooit zo geprezen Spaanse voetbal nu afgegleden naar een stelletje kinderachtige mannen die elkaar het daglicht niet in de ogen gunnen en al omvallen als er een vliegje tegenaan vliegt.

4 juni 2017 om 14:10

Dat was natuurlijk wel wraak voor de rode kaart die Simione Arthur Numan aannaaide. En Ariel Ortega was ook een vrij smerige speler.

4 juni 2017 om 15:18

Dat valt wel mee aa gezien ga dat later ook toegaf dat er wel wat theater bij kwam kijken.

4 juni 2017 om 19:24

@schop1989 en jij van een ex-clown op doel die net zoveel theater vertoonde een aantal jaar geleden tijdens de finale van de CL tegen AC Milan en een gestreste Duitser als coach op dit moment die de naam Klopp draagt en zo kan ik nog wel even doorgaan, kijk eerst is naar je eigen club voor je over een club als Barcelona al begint grappenmaker...

4 juni 2017 om 19:28

Ondanks de nasty move van Ramos, ben ik nu de enige die vond dat Cuadrado zijn hand gewoon niet op Ramos had hoeven leggen? Ik bedoel dat gedrag van Ramos en dat kaartje vragen was triest maar hij geeft Ramos ook wel de top mogelijkheid door zijn hand op zijn rug te leggen wat gewoon niet had gehoeven.

Had hij hem niet aangeraakt dan had Ramos nooit zo naar de grond gekunnen. Met andere woorden geef dat soort spelers dus gewoon niet de kans dat soort shit streken uit te halen. Eigen schuld dikke bult?

5 juni 2017 om 11:58

Man man man wat is deze mooie sport aan het zinken. ´â´cuadrado had zijn had niet op Ramos hoeven leggenâ´â´. Doet me pijn aan de ogen. Voetbal is een contact sport, weet jij wat het woord contact inhoudt? blijkbaar niet. Als we tegenwoordig allemaal met een boog om elkaar heen moeten lopen omdat we anders het risico lopen dat de ander een schwalbe gaat maken dan kan ik je vertellen dat de sport binnen een paar jaar tot onder de afgrond zinkt.

5 juni 2017 om 15:09

Sorry voor de late reactie maar... @schop1989, ik heb een hekel aan het toneelspel van Neymar, Suarez en wie dan ook..

4 juni 2017 om 10:03

Afgezien van het aannaaien, wel echt een heerlijke tackle van Ramos.

4 juni 2017 om 10:04

Nee die van Khedira dan. In de 2e helft nog bij een 1-1 geloof ik, komt ie in zijn eigen box ongevlogen als een gek en haalt hij er een harde, lage voorzet loepzuiver uit. Dat was me toch een staaltje geniaal verdedigen zeg

4 juni 2017 om 12:01

Isco 1 op 1 met Bufon en Bonucci die hem net wegtikt, met alle risico van dien. Sws een geweldige finale gezien, voor het eerst sinds 2005.

4 juni 2017 om 14:31

Dat was volgens mij Barzagli, die hem nog wegtikte voor Isco. Overigens vond ik de finale van 2015 ook wel erg leuk om te kijken, misschien een beetje biased omdat ik voor Barcelona ben.

4 juni 2017 om 10:24

Ga dit nou niet proberen goed te praten. Dit is een schwalbe van de orde 'Rivaldo'. Real Madrid zou hem een maand moeten schorsen. Als club moet je niet met dit soort gedrag geassocieerd willen worden. Zeker niet na zo'n prachtige prestatie.

4 juni 2017 om 14:46

Schwalbe? Hahaha. Als je geraakt wordt en je reageert overdreven is het ineens een schwalbe?

Ok. /close

4 juni 2017 om 10:34

Schei uit man, norm van de voetbalwereld. Er lopen er bij real zowiezo al 2 die gewoon compleet idioot zijn. Pepe en Ramos. Is het niet met doldwaze tackles dan is het wel met achterlijke acties zoals dit. Een schande voor de sport, toch jammer want Ramos is dat helemaal niet nodig.

4 juni 2017 om 11:46

Alleen de UEFA kan ervoor zorgen dat dit walgelijke gedrag van de velden verdwijnt. Ik zou Ramos een forse schorsing geven.

4 juni 2017 om 13:12

Volgens mij is Pepe de laatste jaren behoorlijk rustig geworden. Kan mij niet herinnneren wanneer hij voor het laatst echt over de schreef ging. Zijn harde spel in de Classico's, wat hij overigens moest van Mou, zal hem voor altijd achtervolgen.

4 juni 2017 om 14:11

Pepe is indd rustig geworden, maar hij zit dan ook vaak op de bank :-)

4 juni 2017 om 14:47

Je volgt het voetbal zeker de laatste paar maanden pas? Sinds de blessure van pepe?

4 juni 2017 om 14:49

Haha Pepe? Zijn laatste rode kaart dateert volgens mij van het WK toen Muller hem een aannaaide..in welke wereld leef jij?

4 juni 2017 om 10:38

Neen, het zijn grotendeels de spaanse ploegen die zo zijn en gisteren hadden we er nog 1 bij nl. Sprinkhaan dybala. Bah

4 juni 2017 om 12:19

Het was gewoon oerdom van Cuadrado en omdat er zovelen zijn die het Real niet gunden krijg je dit soort commentaren. Ik heb staan juichen toen van der Sar theatraal naar de grond ging tegen Argentinië in 1998 en hij was voor alle Nederlanders een held.

Je moet gewoon niet zulke domme dingen doen als speler. Ook al zou Ramos niet theatraal neergegaan zijn, het zou sowieso een gele kaart waard zijn voor Cuardrado. Hij gaat gewoon op zijn voet staan zonder dat er een duel om de bal was. Ik snap er niks van dat er zoveel ophef gemaakt wordt over Ramos, terwijl Cuardrado duidelijk over de schreef gaat. Maar ja , het gaat over Real Madrid , de beste club in de historie van het voetbal en dat brengt waarschijnlijk veel haat met zich mee.

4 juni 2017 om 13:53

Dit is nu het hele probleem. Wij weten met zijn allen niet meer wat de normen en waarden in het voetbal zijn. We zijn alleen nog maar onze clubs aan het verdedigen en de andere aan het neerhalen. We kunnen schijnbaar niet meer neutraal kijken naar bepaalde zaken. Maar als Ramos doet alsof zijn voet geamputeerd wordt en daarna ineens weer stil is en kijkt wat gaat er gebeuren om vervolgens weer hysterisch te gaan rollen alsof hij zijn scheenbeen nog eens breekt dan kun je toch niet meer aankomen met ja hij stond op zijn voet. Vrouwen lachen hem uit en mannen verdedigen hem. Kom op mensen het begint belachelijk te worden.

4 juni 2017 om 14:28

Uiteindelijk doet het er niet toe, Ramos kan wel aanstellen, wat die ook zeker wel deed, maar je kan niet ontkennen wat Cuadrado doet gewoon hartstikke domme is terwijl je geel op zak had. Wat Ramos doet is overdreven zeer zeker, maar de grootste dommerik vind ik hier echt toch wel Cuadrado en ik denk dat hij juist het onderwerp van het gesprek moet zijn, want hij benadeeld toch echt zijn team. Hij kon heel simpel weglopen, maar nee hij kiest ervoor zijn frustratie uit te werken door gewoon bewust op iemand zijn voet te staan.

Waarom mensen dan Ramos erop aanspreken is vooral voor het afgunst tegen Real Madrid. Ik zou me eerder druk maken om z'n malloot die gewoon dom zijn team benadeeld als Ramos misschien niet naar de grond ging en het toch gezien zou zijn, was dit gewoon geel geweest anders en had ie alsnog rood gehad.

Cuadrado heeft gewoon zijn team genaaid en zichzelf en heeft absoluut niet met de theater waar Ramos goed gebruik van maakte te maken. Wil je haten haat dan op die malloot die gewoon onnodig zonder enige aanleiding een domme 2e gele kaart pakt.

4 juni 2017 om 14:50

Dit inderdaad. Jou content zou boven aan moeten staan.

Het middelpunt van deze discussie moet Cuadrado zijn. En dan is iedereen het met elkaar eens. Je gaat niet op iemand de voet staan terwijl het spel stil staat.

Dat theatraal gedoe wordt ik ook misselijk van. En mag ook wel bestraft worden.

4 juni 2017 om 20:29

Thamike
, dat is helemaal niet het probleem. Wij weten donders goed wat de normen en waarden zijn. Alleen diegenen die zomaar de media napraten en de haatzaaiers volgen , die weten het niet. Ramos deed niks verkeerds. Die Cuardrado had gewoon van hem en zijn tenen moeten afblijven. En de discussie had niet over Ramos moeten gaan , maar over. Cuardrado die zijn team en zijn toeschouwers in de steek laat.

4 juni 2017 om 15:17

Het zal hem waarschijnlijk wel of schelen wat iedereen ervan vindt. Ik zag ook hoe hij een cameraman wegduwde tien hij met de cup op de foto ging. Ook daar zag je wat een walgelijk vent dit is.

RAmos is al lang alle schaamte voorbij. Wat een irritante kerel is dat zeg.

4 juni 2017 om 09:45

Cuadrado zoekt Ramos wel bewust even op. Ramos stelt zich hierna enorm aan, maar echt slim van Cuadrado (met al geel op zak) kun je het ook niet noemen.

4 juni 2017 om 09:49

Klopt echter is Ramos echt wel een schande voor de sport al jaren.

4 juni 2017 om 09:50

Inderdaad niet slim van cuardado. Maar als een stervende zwaan naar de grond gaan? Bah. Rode kaarten aansmeren met zulke toneelstukjes is wel de specialiteit van Ramos, terwijl het zelf een schopper van de
Bovenste plank is. Misselijk makende vent.

4 juni 2017 om 11:45

Als het bij een Italiaan was gebeurt zou precies hetzelfde zijn gebeurt. Ik keur het niet goed maar het is wel slim.

4 juni 2017 om 10:36

De beste man spoort gewoon van geen kant. Dat heeft hij al meerdere keren aangetoond. Als je dit doet bij een gelijkspel oid kan ik het nog onder hele zielige winnaarsmentaliteit scharen. Als je dit doet bij 3-1 als volwassen man ben je gewoon een gek.

4 juni 2017 om 14:31

Volgens mij is de grootste dommerik toch echt Cuadrado hier, die heel dom met geel op zak Ramos express op zijn voet gaat staan. Hij zoekt hem gewoon bewust op ( https://youtu.be/ptUqab-RBEw ) hier heel goed te zien.

Ramos maakt er verder goed gebruik van is het sportief nee dat niet, maar is wat Cuadrado doet sportief ? Nee zeer zeker niet. Gewoon olie dom dat je je frustratie op z'n manier uit. Cuadrado mag ook echt wel blaam getroffen worden, helaas hoor je daar weinig mensen over door de afgunst jegens Real Madrid.

We zullen maar zwijgen over de eleboogstoot tegen de speler van a.madrid ben wel zijn naam kwijt... mja real rood krijgen? Mocht niet in deze Cl!

4 juni 2017 om 09:52

Savic. Dat was inderdaad niet koosjer. Al moet ik zeggen dat ik Savic daar ook wel even had aangepakt als speler hoor. Hij begon daar bij die stilstaande fase met duwen uit te delen en een opstootje te creeren. Dat waren zo 2-3 penaltyfouten terwijl de bal nog stil lag. Maar dat wordt uiteraard nooit gefloten, dan zou ik als ik daar sta uit frustratie ook wel even m'n gram hale nhoor. Savic is nou ook verre van een engeltje

4 juni 2017 om 12:11

Je kunt nu wel alle incidenten waar Ramos bij betrokken was op gaan noemen maar dan ben je morgen nog niet klaar... En Real Madrid heeft inderdaad geluk gehad met de scheids. Maar dat hebben alle grote clubs weleens. Scheidsrechter zijn ook maar mensen en kunnen gewoon niet tegen de druk van topclubs (over het algemeen). Tijd voor een videoscheidsrechter....

4 juni 2017 om 12:22

Geluk met de scheids? De wedstrijd niet gezien zeker? Of is het iets anders wat je blik vertroebeld. Real Madrid is de verdiende winnaar en met overmacht hebben ze de titel gepakt. Deal with iT.

4 juni 2017 om 13:09

Niet deze wedstrijd misschien, maar.ovet het hele toernooi zeker wel, bij een goede scheids lag barca er uit tegen psg en real tegen bayern

4 juni 2017 om 13:09

Niet deze wedstrijd misschien, maar.ovet het hele toernooi zeker wel, bij een goede scheids lag barca er uit tegen psg en real tegen bayern

4 juni 2017 om 13:15

Onzin. Bayern was echt niet beter dan Real. Dus dat je met zekerheid komt verkondigen dat Bayern dan wel door was gegaan. De scheids was toen idd erg slecht, en floot in het voordeel van Real. Maar vergeet niet dat de twee penalty's van Bayern en beide geen waren. Maar daar hoor je mensen niet over

4 juni 2017 om 14:13

Hij zal misschien Bayern bedoelen met de buitenspelgoals

4 juni 2017 om 14:34

Je kunt wel over de buitenspel goals gaan klagen, maar vergeet voor de gemak de onterechte penalties. Real - Bayern had gewoon alle kanten op kunnen gaan, want geen van de 2 was echt zwakker dan de andere op papier ( qua spelbeeld was real wel tikkeltje beter dan Bayern vooral 1e wedstrijd )

Dus mensen die hier komen zeuren met jah maar Real had eruit moeten liggen, als die wedstrijd opnieuw eerlijk ( dus ook zonder die penalties die onterecht waren ) had het gewoon beide kanten op kunnen gaan dus snap niet waar mensen die zekerheidje vandaan halen ( tenzij ) ze enkel alles op Real afschuiven en niet eerlijk beoordeeld dat scheids dramatisch was voor beide kanten.

4 juni 2017 om 14:35

Nou als ze bij Real Bayern een normale leiding hadden gehad had Real niet eens in de finale gestaan. Maar goed vo0or de rest heb je gelijk

5 juni 2017 om 01:09

Ik had het niet over gisteren. Gisteren was Real Madrid gewoon beter een gelukkiger met de kansen.

Het feit dat hij dit bij een 1-3 voorsprong dit doet snap ik ook echt niet. Als je bij een gelijkspel of achterstand iemand een kaart aannaait dan valt er wel nog wat voor te zeggen, ondanks dat dat eigenlijk ook niet hoort.

Maar bij een 1-3 voorsprong vind ik dat dit dan echt je ware karakter weergeeft, en het siert hem zeker niet.

4 juni 2017 om 09:51

Dan is het nog steeds triest en vals spelen snap niet dat je dat promoot.
Wat mijn betrefd 5 wedstrijden schorsen voor elk vals spel.
Bij herhaling 10 wedstrijden en na 3x gewoon een half seizoen dan leren ze dit gedrag wel af.

4 juni 2017 om 11:11

Heb je Dybala niet gezien die bij elk aaitje dacht dat ie doodging

4 juni 2017 om 12:00

Iedereen die vals speelt niet alleen real spelers keihard straffen iedereen maar dan echt iedereen.
Of het nou een speler is van Excelsior of Real Madrid.

4 juni 2017 om 14:32

Vals spel Haha? Het is voetbal een contact sport. Gaat bij ramos op zijn voet staan. Voetbal je zelf? Dan weet je dat zoiets pijn kan doen dus verdiend geel gekregen. Oh wacht is even dus 2 de geel. Is rood klaar einde discussie.

Wat ik niet snap is de lijnrechter staat er toch letterlijk met zn neus op en ziet cuadrado een klein duwtje geven waarom reageerd hij niet?

4 juni 2017 om 09:50

Omdat de lijnrechter zag wat wij in de herhaling niet te zien kregen, namelijk dat Cuadrado op Ramos' voet gaat staan. Je kan nooit zeker weten of dat opzettelijk was maar de lijnrechter oordeelde dus van wel blijkbaar. Hij krijgt echt geen rood vanwege dat duwtje. Wat vreemd wel dat we enkel dat te zien kregen in de herhaling.

4 juni 2017 om 12:26

@real8madrid wat lul jij onzin. Als de lijnrechter het als opzettelijk had beoordeeld, dan was het in 1 keer rood en niet een 2e gele kaart...

4 juni 2017 om 12:59

Nee hoor, voor zoiets geef je toch nooit rood? Een tikje uitdelen is niet hetzelfde als natrappen. Kerel ik ben zowat elke zondag zelf ref? Op een laag niveau weliswaar.

Als je voor zoiets rood geeft ben je het helemaal kwijt. Dit is geel mits je kwaad opzet vermoed. Ofwel een klein tikje uit frustratie (=geel), ofwel een onhandig ongelukje (waarschuwing). Heel simpel eigenlijk

4 juni 2017 om 14:34

Sinds wanneer is het Rood als je opzettelijk op iemand zijn voet gaat staan?

4 juni 2017 om 14:36

https://youtu.be/ptUqab-RBEw zie je het van een ander hoek.
Waar Cuadrado dus gewoon heel dom is.

Tja het was zeker overdreven maar mensen doen net alsof hij voor dat duwtje neergaat. Cuadrado trapt gewoon op zijn voet hoor, en hoewel ik niet met zekerheid durf zeggen dat dat opzettelijk was lijkt hij hem toch te zoeken als je naar zijn passen kijkt, kon prima om ramos heen gaan maar zet toch effe die toppen op Ramos' voet neer. Helaas kregen we dat gisteren in de herhaling niet te zien.

Alsnog een flink overdreven reactie van Ramos uiteraard en zeker niet nodig. Maar het was allemaal niet zo onschuldig als mensen hier beweren en lijken te denken. Cuadrado zoekt hem meteen op nadat Ramos hem platwerkt met een beenharde maar loepzuivere tackle. Dan lijkt het me toch dat er wat frustratie in zit en hij even opzettelijk zijn topjes gaat planten

https://youtu.be/ptUqab-RBEw

4 juni 2017 om 09:53

Ach het wordt telkens uitvergroot wanneer het Real is maar na die wanvertoning van alba heb ik mensen amper hier iets over zeggen

4 juni 2017 om 09:58

Tja logisch wel aangezien dit de grootste wedstrijd van het seizoen is natuurlijk. Daar heeft Alba weinig mee te maken. Ik vind het vooral frappant dat niemand het heeft over dat natrappen van Mandzu, alsof het niet gebeurd is... Ook vreemd dat we dat niet 1x te zien hebben gekregen in een herhaling

4 juni 2017 om 10:33

Nee, over Alba is toen echt totaal niks gezegd /s. Ging toen zoveel over zijn schwalbe dat deze (terecht) meer aandacht kreeg dan de wereldgoal van Messi. Echt schoolpleinniveau om altijd na een ander te wijzen.. "maar juffrouw hij begon, huili-huili"

4 juni 2017 om 10:58

Hala Madrid! Afgunst jegens Madrid zal er altijd zijn, komt voornamelijk door een overvolle prijzenkast! Is et geen Ramos, is et wel weer Ronaldo. Beide zijn geniaal. En staan al jaren aan de top. En Ramos heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, en tevens erg vaak beslissend geweest met zn goals. Meedogenloze verdediger. Al jaren.

4 juni 2017 om 13:56

Door figuren zoals jij die altijd alles goedpraten van je eigen spelers blijft dit wijvengedrag op het voetbalveld bestaan. Je kunt het toch niet goedpraten wat Ramos hier flikt?? En het gaat hier om Ramos niet met" ja maar en hullie ook" aankomen. Wees een kerel en geeft het gewoon toe dat het een naaistreek was. Doet verder toch niets af aan Real en dat die verdiend hebben gewonnen??

Die Ramos kent geen schaamte man. Daarom hou ik niet van Spaans voetbal, het belichaamt alles wat fout is aan het hedendaagse voetbal. Gunde het Zidane en Ronaldo, maar Ramos zijn actie liet me weer zien waarom ik geen el Classico meer kijk.

4 juni 2017 om 10:11

Ramos zijn actie ? Cuadrado staat gewoon op zijn voet hoor , dus ik weet niet wat je hier loopt te zeggen met je door zijn actie kijk ik geen classico meer

4 juni 2017 om 10:17

Ik weet het wel hoor, walgelijk theater. Ik kijk ook geen classicos meer.

4 juni 2017 om 10:27

Classico's zijn veredelde drama's tegenwoordig. Het meest ergelijke is dat er tussen het toneelspel door best leuk gevoetbald wordt.

5 juni 2017 om 09:42

wat ik hier sta te vertellen, dat als ik morgen op straat loop en Ramos op zijn voet sta en hij niet gaat vallen en doen alsof ik zojuist zijn benen heb gebroken, dat ik alsnog zijn benen breek zodat hij die onzin af kan leren.

Nagaan dat ik hier nog 1 dag voor de finale Ramos aan het verdedigen was, omdat iemand claimde dat hij geen topverdediger is. Hij is dat nog steeds, maar hij is ook een onsmakelijke speler.

4 juni 2017 om 14:36

Laatste 4 champions leage winnaars komen uit Spanje en niet uit Nederland. Misschien dat je daarom niet van Spaans voetbal houd Haha.

4 juni 2017 om 15:35

Ik denk det de meesten wel van Spaans voetbal houden maar niet van dat ontzettend kinderachtige en misselijke gedrag dat daar blijkbaar bij het voetbal hoort. Tattoos en stoer op het veld doen maar bij het lichtste contact , als dat er al is, net doen als je neergeschoten wordt is walgelijk.

5 juni 2017 om 09:47

Wat een kinderachtige reactie @madrista88. Ten eerste heb ik best sympathie voor Real en vooral voor Zidane & Ronaldo, maar ik weiger om naar wedstrijden te kijken waarbij men 70% van de 90 minuten op de grond ligt. Het Spaanse voetbal is een aanfluiting en mede de oorzaak dat voetbal heden ten dage gewoon niet om aan te zien is. Dat heeft niets maar dan ook echt niets met Nederland te maken, ik ben niet eens een Nederlander

Ga eens op Youtube naar West Duitsland - Soviet Unie kijken. En ga dan naar el Classico kijken en kom mij vertellen wat nou echt voetbal is. Niemand is dood gegaan in beide wedstrijden, maar als je de laatste bekijkt zou je haast denken dat ze de dood ternauwernood ontsnapt zijn.

Wat een onzin dat je iemand ze kinderen er bij gebruikt. . Onprofessionele opmerking

Onnodige kritiek wat mij betreft, ik juich het gedrag van Ramos niet, maar zoiets zien we toch wekelijks, denk aan de schwalbe van Robben tegen Real, aan gedrag van Suarez en Neymar bij minst contact in hun duels, in het geval van Ramos was het beeld op tv ook niet helemaal duidelijk want er zijn namelijk duidelijkere beelden in voordeel van hem.

4 juni 2017 om 18:43

Bij neymar is het gewoon omdat hij echt heel zwak is. Messi als vb is klein maar echt heel moeilijk van de bal te krijgen met een klein duwtje heb je neymar al weg. Ken wel een filmpje waar hij zowat gelanceerd word.

Het is ook een verschrikkelijke naaispeler, maar dat wisten we al. Jammer, want hij heeft het echt niet nodig en ook deze wedstrijd met deze stand was het zo zinloos om je tegenstander nog een rode kaart aan te smeren. Loop gewoon weg, je had die beker toch al binnen dus wat kan jou die Cuadrado schelen.

Tsja niet slim van Cuadradro. Het is overdreven wat Ramos doet maar hij gaat wel bewust op zijn voet staan.....hij hoeft zeker niet zo te gaan liggen en dan is er niks aan de hand maar de fout ligt wel bij Cuadrado zelf.

ik hoop dat met de komst van de videoreferee veel van dit gedrag zal verdwijnen. wat ik niet begrijp is dat zo'n scheidsrechter dat niet aanpakt. ja, hij staat op zijn teen en waarschijnlijk bewust dus hij kan geel geven. ik denk alleen niet dat de scheidsrechter dit gezien heeft. wat hij wel heeft gezien is het theater van ramos en daar doet hij niets aan ....want dat was ook minimaal geel waard. het lijkt ook wel helemaal in het spaanse voetbal ingeslepen te zijn. de spelers van barca en real rollebollen over het veld alsof het een lieve lust is. om daarna met zijn allen te protesteren. en ze komen er mee weg.
ik zou graag zien dat ze een hardere aanpak hanteren tegen dit toneelspel ...gewoon schorsen. wat dat betreft hebben ze im engeland een goede regel doorgevoerd.

4 juni 2017 om 10:03

Geel geven voor een overdreven reactie is ook wat nieuws? Hij maakt geen schwalbe aangezien Cuadrado inderdaad wel degelijk op zijn voet gaat staan.

Hat jammerlijke is dat Cuadrado daar naar mijn mening inderdaad geel voor verdient maar dat nooit had gekregen als Ramos zijn opvoering daar niet doet. Een videoref zou daarom fantastisch zien, dan is dat toneel niet nodig en krijgt de ref (of zijn assistent) die actie van Cuadrado sws te zien en kunnen ze daaruit oordelen of ze geel geven of niet. Als ze dan ook nog een manier vinden om dat gerol en gemekker uit het voetbal te houden ben ik helemaal tevreden

4 juni 2017 om 16:10

Ach jongens, stop met het goed te praten. Ramos is gewoon een hypocriete, hersenloze voetballer. Hij staat er altijd als eerste bij om tegenstanders recht te trekken als die volgens hem onterecht tegen de grond gaan, hij heeft zelf al onnoemelijk veel schandalige fouten gemaakt (vooral in Clasico's) en nu gaat hij in de CL-finale een beetje komedie spelen bij een 3-1 voorsprong. Hij had perfect recht kunnen blijven staan bij die actie, maar gaat liggen om Cuadrado een rode kaart aan te naaien. Hoe kan je dan zonder schaamte beweren dat het een twijfelfase was. Het is een waardeloze gast en mag van mij gerust eens 5 dagen geschorst worden, al is het door de eigen club.

4 juni 2017 om 16:57

Was dat op de voet trappen van Cuadrado geen geel of zelfs geen overtreding volgens jou?

4 juni 2017 om 12:26

Met een video ref hoefde Ramos niet theatraal naar de grond te gaan en had Cuardrado gewoon geel moeten krijgen. Maar nu hebben de haters een podium om te keer te kunnen gaan over Ramos. Veel plezier daarmee 😜

Klopt dat die reactie van ramos overdreven was. Maar het is telkens wanneer het een real speler is het wordt uitvergroot in tegenstelling tot andere ploegen. Het wordt echt eens tijd dat ze wat strenger worden op dat geduik ik erger mij daar mateloos aan. Laat ze maar een paar matches schorsen dat is het enige wat dit zal doen stoppen vrees ik.

4 juni 2017 om 16:14

Ahh, en als Neymar of Alba gaat duiken staan ze hier op Voetbalzone niet op alle banken te schreeuwen? Het is enkel bij Real-spelers?

Het is gewoon bij beide ploegen belachelijk en het siert de clubs niet dat ze hun spelers hier niet op aanspreken. En de refs zouden hier gewoon niet zo vaak moeten intrappen.

Haha heerlijk, Real wint weergaloos opnieuw de Champions League en iedereen heeft het over Ramos. Dit bewijst de afgunst voor Real Madrid over het algemeen. Zulk onnodig kritiek, die Cuadrado is gewoon super duper dom om Ramos aan te raken in de 90e minuut, niemand die dat toegeeft. Gewoon slim gedaan van Ramos. Speelde een goeie wedstrijd en was beter dan heel BBC bij elkaar. Maar de kritiek valt te begrijpen ondanks alles.

4 juni 2017 om 10:06

Niet te snel conclusies trekken. Ik vind Real Madrid een prachtige club, maar zulk gedrag van spelers moet veroordeeld worden. Van welke club ze ook zijn. Heeft niets met afgunst te maken. En dat er dan Barca-fans zijn die meteen vooraan, dan sta je daar toch gewoon boven?

4 juni 2017 om 10:07

Naja, in Nederland dan. Ferdinand heeft dit wel degelijk gezegd (en hoewel ik zijn mening niet deel mag en moet hij dit als analist ook uitspreken als dat zijn mening is) maar had het daarnaast ook over de wedstrijd en sprak meermaals zijn bewondering uit. Hij is wat dit betreft ook echt wel relatief objectief. Net als de meeste Engelsen als het Rea (en Barca) betreft. Het is hier in Nederland dat dit stukje er dan weer uitgehaald wordt en wordt gepubliceerd

4 juni 2017 om 10:22

Ik vind Real een prachtige club en ze hebben verdiend gewonnen met mooi voetbal alleen jammer dat deze mooie club zo'n notoire schopper in dienst heeft die alle kamers in zijn huis kan behangen met gele en rode kaarten en in de 90 ste minuut bij een 3-1 voorsprong nog even een tegenstander een kaart aannaait wat een walgelijk figuur , zelf schoppen naar alles wat beweegt maar en hij krijgt een tikje en gaat liggen rollen alsof hij beide benen heeft gebroken bah en dan zie ik reacties slim gedaan in de 90 ste minuut pff

4 juni 2017 om 11:12

Ik wou op dat moment tijdens de match net posten dat Real de verdiende winnaar is en het n grote beker met glans gaat worden. Dan doet Ramos zoiets bij n 3-1 stand. Alle respect in een klap weg. Zo een overdreven theater om iemand n tweede geel aan te naaien is geen good sportsmanship. Weg glans.

Hij zoekt Ramos echt op uit frustratie en gaat express op zijn voet staan. Zo'n bewuste onsportieve actie is in mijn ogen direct rood. De reactie van Ramos is overdreven en niet nodig, maar welke voetballer doet dit niet?

4 juni 2017 om 16:19

Er zijn genoeg voetballers die dit niet doen. Die uitspraak zegt meer over jou dan over het internationale voetbal.

Het is ook vooral een Spaans gegeven. Ik denk dat ze bij Real en Barcelona op het einde van elke training een half uurtje inlassen om te trainen op duiken, matennaaien, valtechnieken, kaarten vragen, ...

Een hele zielige man schopt zelf naar alles wat beweegt . Maar als meneer zelf een tikje krijgt schreeuwt ie heel de wereld bij mekaar . Een heel eng ploegje vind ik het

4 juni 2017 om 11:05

Ja nou ja je hebt volkomen gelijk. Maar ja het hoort er gewoon bij de absolute top. Als je een speler of een geheel team kan frustreren dan wordt het gewoon makkelijker voetballen. Dit is gewoon een winnaar en dat is nu net wat Nederlandse clubs nou bijvoorbeeld missen. Kijk anders even naar zijn prijzen dat is gewoon ongelofelijk. Ik sta nergens meer van te kijken je ziet de gekste dingen op velden gebeuren. Het is niet te geloven wat je allemaal ziet. Deze Ramos wint nu wel de cl en als Nederland wereldkampioen was geworden door een schwalbe van Robben. Dan was het feestje er niet minder op geweest en werd Robben een legende.

Wat een antipathie tegen Ramos hier. Heb helemaal niks met Madrid maar Cuadrado gaat uit frustratie expres op zijn voet staan en geeft hem een minizetje erbij, dan dondert een normaal persoon gewoon om... Hoeveel theater Ramos daarbij maakt zal mij een worst wezen, voor bewust op iemands voet staan moet je altijd een gele kaart trekken, doet verrekte pijn een paar van die noppen op je middenvoetsbeentje.

Die Ramos blijft een enorme matennaaier met dit soort gedrag!

Wanneer wordt dit uit het voetbal gehaald. Een penalty versieren met een schwalbe en mensen kaarten aan naaien we stonden 3-1 voor dus was in mijn ogen nergens voor nodig

Geweldige verdediger en fantastische kopper. Inzet altijd super, maar die vele rode kaarten en dit soort maniertjes nemen toch iets van de schoonheid weg. Wedstrijd was trouwens al lang beslist gisteren, dus daarvoor hoefde hij het niet te doen.

afgezien van het eventueel aannaaien van een kaart of 'in de lijn der wedstrijd fluiten', wat zijn de regels omtrent het bewust staan op iemands voet? is dat een kaart?

Net de video gezien, zie niet waar ranks de fout in ging, is toch normaal dat hij neer ga arm als hij het voelt dat hj een kleine duw kreeg. Die gek is het zelf schuld om dit on dr de ogen van de scheids te doen, dan vraag je er toch zelf om.

Deze uitspraken van Rio en o.a. de commentator op tv zijn allemaal de schuld van de regie, die lieten geen duidelijke herhaling zien. Op de spaanse tv in de nabespreking lieten ze de herhaling zien van wat cuardrado met zijn voeten deed, namelijk bovenop Ramos zijn voeten gaan staan.
2e geel was dus gewoon terecht en misschien wel direct rood ook. Dus nu met ze alle Ramos gaan bekritiseren raakt kant noch wal.

Juist de reactie van Ramos levert Cuadrado de gele kaart op, niet de actie zelf. Hoe triest is het dat scheidsrechters gevoelig zijn voor de manier waarop een zogenaamd slachtoffer reageert. Ramos had er ook gewoon wat van kunnen zeggen en meer niet. Dat achterlijke gerol over de grond. Vreselijk. En Ramos is echt niet de enigste hoor, de meest fantastische voetballers doen het tegenwoordig alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Als dit toch eens uit het voetbal zou kunnen verdwijnen zou geweldig zijn. In de VS lachen ze zich kapot om dit soort acties, die snappen daar weinig van. En geef ze eens ongelijk.

Ik vind het toch jammer dat Ramos zo debiel en kinderachtig doet. Als hij zichzelf gewoon normaal zou gedragen dan zou hij later bekend staan als 1 van de beste verdedigers ooit die ook nog belangrijk was met doelpunten maken. Nu zou hij later bekend staan als een onsportieve niet zo slimme gek die goed kon voetballen. En ik heb het nu niet alleen over de wedstrijd gisteren maar ook over zijn ruzietjes met Pique en al dat soort incidenten. Gedroegen alle Spaanse verdedigers zich maar zoals Puyol....

Het is niet alleen Ramos die zich met regelmaat bediend van dit soort clowneske capriolen het zijn veel meer spelers in vooral Spanje die zich regelmatig schuldig maken aan matennaaierij. Dat is dan zogenaamd professioneel......ik vind het treurig om een collega zo een rode kaart aan te naaien. Hij is ook nog aanvoerder, die zou het goede voorbeeld moeten geven.
Real wint volledig terecht maar dit naai gedrag van Ramos is toch een smet en ook niet voor het eerst dat Ramos theatraal een collega een kaart aan naait.

Wat een stel papegaaien hier op VZ! Heerlijke tackle van Ramos, Cuadrado gefrustreerd en kijk de juiste beelden maar eens terug, hij stampt met opzet op de voet van Ramos. Dat Ramos zo reageert is dan inderdaad overdreven, en ik praat het niet goed, maar dan moet je maar niet op zijn voet gaan staan met al een gele kaart op zak. Bovendien zat de grensrechter er bovenop, en als er niks aan de hand was dan had niet hij, maar Sergio Ramos een gele kaart te pakken.

Verder snap ik niet waarom iedereen het hier over heeft terwijl Real Madrid het "onverslaanbare" Juventus compleet van de kaart heeft geveegd. Wat meer Credits zou wel gepast zijn ipv haten op een domme actie van een verdediger.

4 juni 2017 om 14:11

Helemaal met je eens, Halamadrid02. Als een gemiddelde speler dit bij Barcelona doet dan is het professioneel. Als Neymar ongeveer elke wedstrijd 6 schwalbes maakt, gebeurt er ook niets in het veld. Ik heb nog nooit gezien dat juffertje Neymar twee x geel kreeg voor zijn schwalbegedrag. Als Suarez dit in zijn ajaxtijd deed, zei menigeen. Hij doet alles om te winnen.....
Cuadrado is zo dom om onder de ogen van de grens een overtreding te maken, met zojuist verkregen gele kaart op zak. Dat is pas dom!

Overal lees je schandalig die Ramos! Zogenaamd om die ene domme actie. Zijn jullie dan allemaal zo blind als het om de koninklijke gaat. Duidelijk te zien dat guadrado geïrriteerd is en op zijn voet gaat staan. Dat betekent 2de geel is rood en eruit. Jammer heh.

4 juni 2017 om 15:08

Nu even een serieuze reactie ipv al dat domme gezeur hier...het gaat al mis in de eerste helft waar dybala voor een niet al te zware overtreding geel krijgt...vervolgens..worden diverse overtredingen daarna met een waarschuwing afgedaan die veeeel zwaarder waren. (Van beide teams)..ook bij Dani alves wordt vol op zn voet gestaan geen kaart...pjanic krijgt elleboog in gezicht geen kaart...maar ook aan de andere kant geen of te weinig kaarten...
Wat te denken van de vrije trap welke ronaldo met zn arm stopt...is gewoon geel en nw vrije trap...niemand ziet het....een hoekschop aan juve wat er geen is...al met al geen sterk optreden van de arbiters...en hoog tijd voor video ref.
Iedereen die het over het theater van dybala heeft een vraagje...hoe heet het continu neergaan van ronaldo dan?
Ramos is zielig om zo'n ophef te maken bij 3-1 met nog zo kort te spelen... cuadrado is als hij op de voet is gaan staan (heb bet niet gezien of opgezocht) erg dom...scheids ook dom weet dat speler geel heeft had 2e kaart kunnen afdoen met waarschuwing en als hij denkt dat het opzet was is maar 1 straf op zn plek....nl direct rood...ernstig gemeen spel zonder duel om de bal...uit mn hoofd code 5...en dan krijgt in NL een amateur min 7 wedstrijden schorsing.

Op basis van de eerste helft had Juve echt niet hoeven verliezen waren bij vlagen beter dan Real....op basis van 2e helft Real sterker en verdiend gewonnen alleen heeft 4-1 een wat geflatteerde uitslag..ik bedoel 2 van richting veranderde schoten en een rommelige goal in de chaos voor de goal noem ik nu niet iemand wegspelen...de 3e goal dat was een fantastische aanval er stuurde ze Juve het bos in.
Heeft Real het verdiend? JA ze hebben er namelijk 3 meer gescoord dan Juve...Gun ik het ze...hmmm...nee op basis van de hele.CL reeks..niet nee...maar dat is een persoonlijke mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren