Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo kan geluk niet op: ‘De Ballon d’Or? We zullen zien…’

Laatste update:

Met zijn 104e en 105e doelpunt in de Champions League hielp Cristiano Ronaldo Real Madrid zaterdagavond aan de eindzege in het miljoenenbal. Juventus werd met 1-4 verslagen en de blijdschap was na afloop dan ook groot bij de Portugees.

“Het is spectaculair om het seizoen te besluiten met het kampioenschap en de Champions League”, aldus Ronaldo voor de camera van Mediaset. “We hebben er een record bij, want we zijn het eerste team dat de Champions League heeft geprolongeerd en voor het tweede seizoen op rij de topscorer van het toernooi levert.”

“Wat wil je nog meer? Ik ga nu heel erg genieten van dit unieke moment in mijn carrière en daarna ga ik mij voorbereiden op de interlandperiode met Portugal. Of ik de Ballon d’Or opnieuw ga winnen? We zullen zien”, aldus Ronaldo, die de eerste speler is die in drie verschillende Champions League-finales heeft weten te scoren.

Real Madrid C.F. lijkt geschiedenis te gaan schrijven! ??

Geplaatst door voetbalzone op zaterdag 3 juni 2017

Wint Cristiano Ronaldo de Ballon d'or, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij zal 'm toch wel winnen? Ik vind het persoonlijk enorm onterecht, maar gezien zijn prijzen kun je er niet omheen

3 juni 2017 om 23:09

Enorm onterecht nog wel. Hij zit er blijkbaar zelfs ver vanaf.

3 juni 2017 om 23:12

Nouja voetballend staat er natuurlijk minimaal 1 ver boven hem (vind ik zelf)

3 juni 2017 om 23:33

Niet enorm onterecht maar het moeten toch niet altijd de scorende aanvallers zijn die met alle aandacht gaan lopen? Die ballon d'or neem ik al lang niet serieus meer maar vandaag bijvoorbeeld weer Ronaldo motm. Ja hij scoort 2x maar Modric was toch wel de motm vind ik. Al sta ik alleen daar in, zag ik in het ander artikel.

3 juni 2017 om 23:37

Ja maar dat bedoel ik! Uiteindelijk wint de beste "voetballer" die bal niet altijd!

3 juni 2017 om 23:39

Voetballend staan er wel meerdere boven hem. In zijn team staan er al voetballend gezien al 2 boven hem. Vandaag was ook duidelijk te zien waar zijn extreme kwaliteiten liggen en waar niet. Al zijn dribbels zijn zo een beetje mislukt, maar iedere bal in de 16 die hij aanraakt is het doel in gegaan.

Het klinkt misschien denigrerend, maar zijn tap-ins maken hem een scorende legende. Met een one touch krijgt hij hem langs iedere keeper. Waar een andere speler een bal onder controle probeert te krijgen.

3 juni 2017 om 23:48

Tja dat dacht ik ook toen in 2010 maar toen kreeg ook messi de ballon d'or ipv iniesta of xavi

3 juni 2017 om 23:52

@yoeri

''nouja voetballend is er een minimaal beter.'' Wat definieer je als beter? Is het een geweldige actie kunnen maken? Want dat is inderdaad iets waar Messi beter in is en waarschijnlijk niemand beter in zal worden, de manier waarop hij tegenstanders op het verkeerde been zet is magistraal. Maar laten we dan maar eens hebben over een kopbal, tweebenig, positionering, hij kan tevens een man makkelijk voorbij. Schiet er zo ontiegelijk veel in. En ik vind ook dat hij op de belangrijke momenten er altijd staat. Voor mij persoonlijk is hij al jaren een belangrijkere en betere speler dan wie dan ook. Messi heeft de magie waarbij hij tien man kan dol spelen en er ook zo veel in knalt maar ik vind Ronaldo over het algemeen gewoon een speler die vele facetten beter beheerst dan wie dan ook. Ik denk ook dat mensen hem beoordelen over het nogal arrogante karakter op het veld.

4 juni 2017 om 02:08

Dat kan men nog alleszins begrijpen omdat Messi net als Xavi en Iniesta een rasechte voetballer is. Het seizoen duurt langer dan enkel een toernooi van drie weken he.

4 juni 2017 om 02:18

@ Bon Jovi

Je hebt volledig gelijk. Modric was zonder twijfel motm.

4 juni 2017 om 02:31

Vind je dat? Qua internationale prestaties is dat dit jaar duidelijk niet het geval. Anders stond Barca wel in de finale. Zowel tegen PSG uit als tegen Juventus kon Messi niet het verschil maken. Ronaldo maakte vanavond dat verschil wel.

4 juni 2017 om 03:26

Ughmmm wesley snijder

4 juni 2017 om 05:29

mensen verwarren voetballers met middenvelders.. het gaat in het voetbal in je taak goed beheersen en het liefst er nog wat bij te doen,, in de hoofden van meeste barcafans kan een verdediger kf spits nooit de beste voetballer worden, aangezien zij geen steekballen geven, wat door de meeste wordt verward met het hebben van een visie.. terwijl positionering netzoveel visie vraagt als het paas op diegene. ronaldo beheerst alle facetten van het voetbal tot bijna het uiterste en is daarom telkens de beste, het moeilijkste wat je in het voetbal kan doen is regelmatig scoren en dat is waar ronaldo een sport opzich van heeft gemaakt. zelfs tegen de beste verdedigingen scoort hij nog een hattrick. hij heeft dit cl seizoen niet alleen de meeste goals maar ook de meeste assists,, de haat moet wel heel diep liggen wil je hem niet op zn minst de beste van zijn eigen team te noemen.. waar waren jullie in 2010, 2012 en 2015 toen messi alleen het eindstation was en spelers als iniesta,xavi en sneijder het meer verdienden?? hou op met dat bittere gedoe, als je r later op terug kijkt zal je alleen maar spijt hebben van het feit dat je in de tijdperk cristiano ronaldo geleefd heb en er nieteens van kon genieten, door je persoonlijke haat tegenover hem..

hij bewijst jaar in jaar uit zijn haters ongelijk, eerst was er: ja hij kan goed dribbelen maar maakt niet af; toen was ja hij maakt af maar geeft nooit af; toen was het hij geeft wel af maar wint geen prijzen met zijn team; en als laatste was het hij doet het allemaal wel maar niet tegen de echt grote op de grote podiums en elke jaar bewijst hij jullie ongelijk tot er geen redenen meer te bedenken valt en nu de smoesjes zijn: jamaar persoonlijk vinden we hem geen goeie voetballer.. hou op hoor, je kan ronaldo overal in de aanval en op het middenveld kwijt en hij zal zn rol tot de perfectie in kunnen vullen, omdat hij af en toe iets niet laat zien betekend niet dat hij het niet kan,maar dat betekend dat hij zich concentreert op andere facetten.

4 juni 2017 om 07:05

Neem als Barca fan en Ronaldo hater gewoon een day off man, Dit jaar is weer voor Ronaldo accepteer het gewoon en ga lekker tennis kijken."Voetballend staan er wel meerdere boven hem" ja tuurlijk joh. Maak dat jezelf maar wijs.

4 juni 2017 om 11:45

Ben geen barca fan en geen c. Ronaldo hater. Als je kijkt naar zijn kwaliteiten is hij de beste afmaker, niet de beste voetballer. Als je dat durft te beweren dat doe je spelers te kort die dit Madrid laten excelleren.

4 juni 2017 om 12:11

Iedereen definieert voetballer anders blijkbaar. Maar als niet Ronaldo de beste voetballer is dan ook niet Messi maar modric op dit moment. Zo belangrijk was Messi niet voor z'n team en zo een motor voor t team is hij ook niet.

Messi is alleen beter in dribbelen langs spelers in kleine ruimte. Voor de rest is er niks wat hij beter kan dan Ronaldo. Want ook Ronaldo kan geniale passes geven zoals we dit seizoen meer dan ooit hebben gezien.

Snap niet wanneer het verheerlijken van Messi gaat stoppen. Hij laat het nu al twee jaar een stuk minder zien en er zijn op dit moment al spelers die momenteel beter dribbelen en passes geven (isco) maar nog steeds kan men het maar over 1 naam hebben.

Ronaldo schiet 10 beslissende ballen erin in de ko fase van de cl en mensen vinden nog steeds niet terecht als hij de gouden bal zou winnen. Kom op man

4 juni 2017 om 13:19

Ik doelde inderdaad op die twee. Modric is by far de beste speler op dit moment. Niet alleen voetballend maar ook tactisch. Zo een slimme speler.

4 juni 2017 om 13:35

Als je de ronde van Frankrijk wint, ben je dan de beste wielrenner? Nee!! Hij is vaak genoeg uitgefloten door eigen supporters !

4 juni 2017 om 16:52

de beste voetballer is diegene die zijn rol t best vervult waardoor diegene belangrijk is voor zijn team,, niet een spits die de rol van een middenvelder vervuldigd. modric noem jij tactisch en voetballend de beste, de assist van hem op ronaldo zegt genoeg,hij geeft de bal blind voor,, maar ronaldo anticipeert de voorzet,weet waar de bal zal komen neemt hem op die snelheid de juiste precies goed op de pantoffel mee langs buffon.. dat vergt volgens mij meer voetbaltechnische kunde, tactische inzicht en overzicht en dan komt er als laatste het afmaken erbij kijken,, ronaldo een afmaker noemen dan doe je hem echt te kort.. wat definieert volgens jou een voetballer?? alles wat jij opnoemd zijn kwaliteiten van een middenvelder.. dat zou dus betekenen dat een verdediger nooit de beste voetballer kan zijn..

3 juni 2017 om 23:10

En waarom enorm onterecht dan? Wie heeft dit seizoen met afstand dan zoveel meer gepresteerd en gewonnen?

3 juni 2017 om 23:13

Ik vind dat deze prijs nog steeds zou moeten draaien om wie de beste voetballer is. Dat is Messi, dat vind ik als een paal boven water staan. Dat Ronaldo meer scoort en meer gewonnen heeft doet daar niet veel aan af, hij speelt gewoonweg ook in een beter team wat beter draait

3 juni 2017 om 23:16

Nee daar is die prijs toch niet voor? Anders had Messi er al 10, Dinho 5 en Kaka 3 of 4. Dan heb je ook elke keer 4-5 jaar na elkaar dezelfde speler die wint want kwaliteit verlies je niet.

Het draait om de prestaties en beslissend zijn. Ronaldo is op dat vlak dit seizoen de beste. Verdiend dus.

3 juni 2017 om 23:19

Kwaliteit verlies je niet, maar je vorm kan je wel verliezen.

3 juni 2017 om 23:21

Die regel dat het draait om beslissend zijn is nieuw voor mij. Anders had Sneijder hem ook kunnen winnen toch? Het valt me op dat vooral sinds vorig seizoen, toen Ronaldo het EK won, het ineens draait om de prijzen die je als team pakt. Dat is nooit zo geweest en dat valt niet te ontkennen. Het zijn voornamelijk de Real fans die (in de jaren dat Real de CL won) opeens vinden dat je dan de beste bent, want waren het ook niet toevallig de Real fans die in de jaren dat Real de CL niet won vonden dat Ronaldo de beste was obv andere prestaties. Telkens maar in het eigen straatje praten is het, meer niet.

3 juni 2017 om 23:24

Beetje zoals Barca fans in Mourinho tijd ? Toen Ronaldo de liga won speelde Messi weergaloos. Toen Ronaldo topscoorder was en Messi de liga won was het terecht omdat hij de liga won? 15 van de 25 goals gescoord in de liga van Ronaldo waren winnende goals of gelijkmakers. Daarnaast scoort die er 10 in 5 wedstrijden in de knockoutfase van de CL. Daar waar Messi onzichtbaar was in de knockoutfase en tegen Alaves uitblinkt. Heerlijke spelers allebei maar er is maar 1 verdiende winnaar dit jaar.

3 juni 2017 om 23:28

Kwaliteit kan je best verliezen. Cristiano was in zijn United tijd (kijk seizoen 06/07, beste jaar vind ik zelf), "voetballend" minstens even goed als Messi, Dinho en Kaka. Maar die kwaliteiten heeft Cristiano gewoon een stuk minder tegenwoordig.

3 juni 2017 om 23:30

Nope, Barca fans hebben altijd de zelfde redenering gehad (extreem subjectieve mensen daar gelaten natuurlijk). Messi is juist altijd beoordeeld op spel en op wat je bijdraagt aan het team. Of je dan een topscorerstitel of een CL wint interesseert niet, want daar draait die prijs simpelweg niet om. Ik heb altijd gezegd (ook in de jaren dat Messi topscorer was) dat dat totaal niet belangrijk genoeg was om te zeggen of je dan de beste bent. De beste zijn houdt toch meer in dan het eindstation zijn door middel van goals?. Ronaldo is een fenomeen absoluut, maar ik vind het zo jammer dat er nu opeens weer maar 1 iemand die 'overduidelijk de beste speler is', omdat de CL gewonnen is.

3 juni 2017 om 23:40

Ik weet niet naar welke aspecten jij refereert. Ik persoonlijk vind dat iemand die overduidelijk een grote bijdrage heeft geleverd aan het behalen van prijzen zo een Ballon d'Or verdiend. Voor mijn gevoel heeft Ronaldo dat uitstekend gedaan door de redenen die ik in de reactie hiervoor heb genoemd. Maar ik geloof best dat niet iedereen daar zo naar kijkt ! Dat kan

3 juni 2017 om 23:43

@crmadrid7 Beetje voorbarig om nu al te zeggen wie de prijs hoort te krijgen.. We moeten nog 6 maanden.

3 juni 2017 om 23:49

Hahaha wat een onzin. Barca fans veranderde toen elk jaar van argument

3 juni 2017 om 23:51

Heb je helemaal gelijk in ! 2017 is nog lang

3 juni 2017 om 23:53

Een competitie wordt toch gewonnen op basis van 34 wedstrijden?. Ronaldo heeft daar pak em beet 20 wedstrijden echt heel matig gepresteerd, dat valt denk ik niet te ontkennen toch? Maar nu lees ik wel overal dat Ronaldo Real naar het kampioenschap geloodst heeft door de goals in de laatste paar wedstrijden. Dat vind ik gewoon extreem overdreven. Meer dan 50% van de competitie, zowel CL als La Liga (als Copa, maar die tellen we even niet mee) was Ronaldo matig. Ik kan er de reacties van Real fans nog zo bijhalen uit de eerste 20 wedstrijden, waar zelfs Real fans hem dramatisch vonden. Mij gaat het er dan om dat iedereen nu alleen op korte termijn denkt en daarop basseert dat er maar 1 onbetwiste beste speler zou moeten zijn, kom op dat is toch veel te makkelijk?

4 juni 2017 om 00:01

Eerste seizoenshelft speelde hij niet als vanouds nee maar dramatisch ? Kom op.. zo dramatisch dat hij volop in de race voor de topscoordertitel was ? Daarnaast, de Balon d'Or 2017 gaat over...juist ja! Het jaar 2017. Daarin is Ronaldo gewoon ge-we-ldig! Messi is ook een heerlijke speler en ik ontken niet dat hij Barcelona vaak op sleeptouw neemt. Wat jij hier zegt doet Ronaldo veelsteveel tekort.

4 juni 2017 om 00:09

Ik vind Ronaldo een absoluut fenomeen qua doelpunten, dus zou niet weten waarom ik hem tekort doe. Daarnaast heb ik al is een keer gezegd, dat de discussie over ' de prijs gaat alleen over 2017' gaat ook geweldige onzin is. De basis voor alle prijzen wordt daar gelegd, je speelt meer dan de helft van alle (belangrijke) wedstrijden daar en nu opeens 'begint de prijs in 2017'. Daarnaast was Ronaldo de eerste seizoenshelft echt heel erg dramatisch, daar waren zelfs de (objectievere) Madrilenen over eens. Het gaat mij om 1 punt en dat is dat Ronaldo nu 2/3 maanden presteert, maar dat iedereen doet alsof het een formaliteit MOET zijn dat Ronaldo wint obv deze wedstrijd. Dat is toch gewoon nog veel te makkelijk?

4 juni 2017 om 00:18

De knockoutfase van de CL begint anders pas dan. Competitie kunnen we het nog over hebben maar ik blijf erbij dat Ronaldo verre van 'Dramatisch' was. In zn dramatische eerste seizoenshelft schoot hij een hattrick binnen uit bij Atleti, won hij het WK voor clubteams eigenhandig bijna en stond hij al op 13+ treffers. Hoezo 'dramatisch' dan?

4 juni 2017 om 00:37

Om prestaties vind ik dat Ronaldo hem niet verdiend tegenover Messi..

4 juni 2017 om 00:45

Vraag het aan je mede Madrilenen, of (jammer dat het niet kan) kijk naar de comments van je mede Madrilenen. Ronaldo was heel erg matig de eerste seizoenshelft. Daarnaast wordt er in de eerste seizoenshelft al 6 van de mogelijk 15 CL wedstrijden gespeeld, waarom telt de basis van het toernooi niet mee dan? WK voor clubteams, ach nemen we die nou echt serieus? (En nee, bij Barca heb ik dat ook nooit gedaan). Nogmaals, Ronaldo is een fenomeen en een geweldig persoon en heb absoluut niks tegen hem, dus ben geen hater of iets, maar ik kan me gewoon storen aan de opmerkingen als ' niemand anders kan de ballon d'or winnen dit jaar/ onbetwist beste, zelfs jij zou toch moeten kunnen toegeven dat het daar te vroeg voor is?

4 juni 2017 om 00:52

Ik heb meermaals toegegeven dat 2017 nog lang is ! Maar ach de groepsfase? Dat is voor clubs als Real en Barca een formaliteit.

4 juni 2017 om 05:41

waarom moeten anderen madrid fans verantwoording afleggen voor de plasticfans?? een echte fan zou elke wedstrijd hebben gezien en zou hebben gezien dat de eerste seizoenshelft meer dan de helft van de basis elf geblesseerd waren en ronaldo meestal alleen in de aanval begon.. zelfs in die tijden was hij beslissend met zijn assists en doelpunten, real won dan meesteal met 1 doelpunt verschil,, maar dat ene doelpunt kwam wel altijd van door hem.. jij zegt net zelf dat je de bijdrage aan het team het belangrijkst vindt aan een speler, en ronaldo zijn bijdrage heeft gezorgt voor de prijzen.. als t om de meeste doelpunten ging zou messi hem wel verdienen dit jaar,maar dat is helaas niet zo. messi die de minst aantal meters heeft gemaakt na de keepers in la liga kan je toch niet de beste voetballer noemen?? dat noemden wij vroeger altijd balletje opwachten,je scoort er wel t meeste door, maar bent niet direct de beste.

4 juni 2017 om 10:44

Ronaldo heeft niet meer gescoord dit seizoen, alleen in de CL

4 juni 2017 om 10:49

Refererend aan yoericfc

3 juni 2017 om 23:12

Welke betere optie is er? Ook vanavond is hij weer heel belangrijk en hoe je het went of keert; Ronaldo staat er elke wedstrijd. Ik ben niet altijd gecharmeerd van zijn maniertjes in de wedstrijd maar dit is toch echt een fenomeen hoor.

4 juni 2017 om 04:05

Die Ronaldo, 1 schot 1 doelpunt. Niet normaal. Volgens mjj kan hjj zelfs scoren met ogen dicht. Iemand die zo makkelijk kan scoren. Is ook een kwaliteit. Ik ben Messi fan. Maar om Ronaldo kan je niet omheen. Ik spreek het niet graag uit.

3 juni 2017 om 23:15

Ronaldo is al sinds 2017 begon echt fenomenaal echt hij was toen het seizoen begon echt matig zeker de eerste half jaar maar Ronaldo doet het nu echt fenomenaal hoor. Zijn absolute klasse op het einde van het seizoen bezorgd ons dit seizoen 4 prijzen!

3 juni 2017 om 23:25

Onterecht? Hij stond er als hij er moest staan. Voor't eerst in zijn carreire een zware blessure. En ik denk persoonlijk dat hij te vroeg terug begonnen is en daarom een hele tijd niet goed presteerde. Vanaf Maart (ongeveer) kwam de echt Ronaldo weer naar boven. De echte Messi heb ik de afgelopen 2 seizoenen maar een paar keer gezien. En niet meer op de beslissende momenten zoals Ronaldo wel deed (zeker dit seizoen)

3 juni 2017 om 23:31

Dan denk ik dat je of niet genoeg wedstrijden van Messi/Barca kijkt, of gewoon enorm subjectief bent.

4 juni 2017 om 00:48

OF hij heeft gewoon een andere mening en visie dan dat jij hebt. dat kan ook nog.100% je gelijk halen in deze discussie is gewoon onmogelijk.

4 juni 2017 om 00:49

Laten we eerlijk zijn messi was er niet in de grote wedstrijden daar waar hij er vroeger altijd was. Jij wilt gwn per se dat messi de betere is omdat hij de beste voetballer by far zou zijn. Qua dribbels en passing is hij dat zeker (al vind ik neymar attractiever). Sinds kort ook 1 van de beste met vrije trappen. Echter komt er bij voetbal veel meer kijken. Fysiek gezien is ronaldo by far de beste. In de lucht is hij niet te kloppen. Hij heeft naar mijn mening ook een beter afstandsschot. En qua afmaken en positionering wint ronaldo het ook vind ik al kan messi ook heerlijk afmaken. En laten we wel zijn ronaldo kan ook wel aardig passen en voorzetten geven etc. Dus, ja, messi is qua baltechnische dingen veel beter dan ronaldo (lees dribbels, passing), maar op andere vlakken maakt ronaldo veel goed. Het zijn daarom ook twee totaal verschillende spelers en ik snap dat barca fans liever de spelers zien die heerlijk kan dribbelen en met passjes strooit, want dat is jullie soort spel. Alleen voetbal bestaat uit meer dan alleen dat.

4 juni 2017 om 02:33

@Barca-070

Welnee jij bent hier juist subjectief. Messi stond er niet tijdens PSG uit en kon ook het verschil niet maken tegen Juve. Daarom werd Barca uitgeschakeld.

Ronaldo maakte het verschil in de halve finale en tegen Juve juist wel het verschil. Daarom wint Real nu voor de tweede keer op rij de Cl.

4 juni 2017 om 00:34

Wat hem juist wel de aller beste maakt, is het volgende. Ronaldo weet waar zijn meerwaarde ligt. Hij weet dat hij ouder wordt en explosieviteit verliest. Heeft zich nu helemaal gericht op het maken van doelpunten. Voorheen ging hij altijd buitenom, nu komt hij naar binnen. Hij weet wat het team van hem verlangt en waar hij zich sterker in moet maken. Die andere, doet dat niet. Hij gaat nog steeds alles op techniek doen, hij is qua techniek nog steeds de beste. Alleen zie je wel, dat het minder is dan 3 tot 5 jaar geleden is.

4 juni 2017 om 00:44

Maar t gaat toch om wie de beste is. Toch niet wie de meeste prijzen heeft gewonnen. Dan verdient ramos die toch ook. Hij houdt toch heel veel ballen tegen.

Slaat nergens op als je de prijzen mee gaat tellen. Dan moet je zeggen welke speler heeft de meeste prijzen gewonnen en niet wie de beste is.

4 juni 2017 om 01:22

Het is toch gewoon al belachelijk dat je bij een team sport waarbij je een team prestatie levert een individu gaat benoemen tot de beste.

Zou meer dan verdiend zijn ! Fenomeen.

Er is er maar 1 die hem verdiend en dat is hij dus geef hem maar gewoon

Hij verdient 'm wederom. Messi heeft helemaal niets gewonnen.
Ik heb het beeld nog voor me dat Messi arrogant met zijn shirt voor het publiek van Bernabeu staat nadat hij tegen 10 man van Real een goal maakte.
Hij staat aan het einde met een kleine copa, terwijl de absolute baas (ronaldo) de landstitel en de CL heeft (en daarin ongelooflijk belangrijk is geweest).

Gewoon weer de Gouden Bal voor dit jaar. Elke andere speler zou 'm onterecht winnen.

3 juni 2017 om 23:19

Je hoeft niks te winnen om de beste te zijn,een formule 1 rijder die elke keer tweede of derde word kan aan het eind de meeste punten hebben en dan kampioen zijn, dus die vlieger gaat niet op. Voetbal technisch gezien zijn anderen beter maar het team Real wint de prijzen en niet 1 persoon.

3 juni 2017 om 23:26

Ga toch een end weg met je voetbaltechnisch. Dezelfde mensen zeuren dan ook dat keepers en verdedigers nooit die prijs winnen omdat alle aandacht gaat naar aanvallers..

3 juni 2017 om 23:30

Klopt. Vorig jaar won Ronaldo hem op basis van prijzen maar had Pepe diezelfde prijzen ook,speelde een ijzersterk EK en was de gehele CL en la liga belangrijk, maar won hem niet op basis van ?..

3 juni 2017 om 23:32

Ik vind Ronaldo anders een van de of anders wel de meest bepalende speler die er rondloopt ! 15 van zijn 25 goals in la liga dit seizoen waren de gelijkmaker of winnende doelpunt. En dan 10 goals scoren in de knockoutfase tegen Bayern, Atleti en Juventus. Ongekend!!

3 juni 2017 om 23:35

Ja want voetbal en formule 1 zijn zo gelijkaardig. *facepalm*

3 juni 2017 om 23:51

Net zoals toen messi die in 2010 kreeg ipv iniesta of xavi of snijder? Juist ja.

3 juni 2017 om 23:53

Ja want ookal heeft Real niet elke wedstrijd gewonnen, zijn ze toch landskampioen geworden. Dus welke vergelijking wil je nog meer maken met F1?

3 juni 2017 om 23:54

Juist, omdat ongeacht de prijzen hij dat jaar gewoon de beste was, iets waar die individuele prijs ook om draait toch?

4 juni 2017 om 02:35

De beste meet je door te kijken wat hij voor zijn team heeft kunnen betekenen. Heeft de uitblinker zijn team prijzen geschinken of liet hij het afweten op de belangrijke momenten.

Juist de spelers die op de belangrijkste momenten het verschil maken, dat zijn de allergrootsten. En die beloon je met de eer van de Ballon dór.

3 juni 2017 om 23:21

Hou toch op man, Ronaldo heeft alleen goals gemaakt en goed gespeeld in de laatste 15 wedstrijden dit seizoen waarvan in de CL er ongeveer 4 buitenspel waren. Messi heeft heel het jaar goed gespeeld met mindere spelers om hem heen, dat zegt wel genoeg toch?

3 juni 2017 om 23:27

Met mindere spelers? Die heb ik nog niet eerder gehoord lol?

3 juni 2017 om 23:33

Haha ja wat zijn Neymar, Suarez, Busquets, Iniesta en Rakitic toch middelmaat ! Man man man wat een onzin. 😂

3 juni 2017 om 23:34

Ik vind het NOG veels te makkelijk om te zeggen dat Ronaldo onbetwist de beste is, vooral omdat hij nu eigenlijk pas 2/3 maanden echt fenomenaal is, vinden jullie dat niet extreem weinig NOG om daar zulke uitspraken over te doen?

3 juni 2017 om 23:43

Ik kijk elke wedstrijd van Real en vind hem in 2017 geweldig spelen. Hij begint de laatste maanden pas erop los te scoren maar hij speelt dit jaar geweldig mee en verdedigt ook nog eens ! Dan te bedenken dat hij 9 competitiewedstrijden heeft gemist en alsnog zoveel heeft gescoord. Voor mij absoluut de beste in 2017 tot nu toe maar 2017 is nog lang!

4 juni 2017 om 00:53

Ik doel hier op de verdedigingen van beide teams, daar zitten grote verschillen in. Met een slechte verdediging kan je ook niet zoveel prijzen pakken. Qua spel vind ik dat Messi hem verdiend, qua prijzen Ronaldo, maar met een slechte verdediging pak je geen prijzen

4 juni 2017 om 10:54

Crmadrid7 ik vind op basis van dit seizoen alleen Neymar en Suarez een redelijk seizoen hebben gedraaid. Rakitic busquets en iniesta vond ik middelmatig en ik vind dat real een veel beter team heeft

3 juni 2017 om 23:21

Als prijzen voor jou het criterium zijn voor de ballon d'or snap je een echt niets van. Ronaldo was weer zo slecht vandaag, alleen schiet hij gewoon twee panklare ballen binnen. Messi verdient hem puur op basis van zijn voetballende kwaliteiten eigenlijk elk jaar.

3 juni 2017 om 23:31

Panklare ballen? De meeste topvoetballers zouden die niet maken gappie.

3 juni 2017 om 23:33

Hij schiet 2 panklare ballen binnen maar er is geen enkele speler die hem dat na doet! Het maken van zoveel doelpunten , het iedere keer op de juiste plaats staan is ook een onderdeel van voetballende kwaliteiten. En Ronaldo maakt met zijn goals iedere keer het verschil niemand kan daar aan tippen Messi momenteel ook niet.

3 juni 2017 om 23:50

Ja uiteindelijk heeft dat goaltje niets opgeleverd want Real heeft uiteindelijk toch la liga gewonnen

4 juni 2017 om 00:00

Het is toch niet te geloven dat, in elk artikel over de prestaties van Ronaldo, er telkens vergelijkingen worden gemaakt met Messi. Het zijn twee totaal verschillende spelers. Wanneer zien mensen dat nou eens in. Ronaldo is krachtiger, een voetbal beest. Messi is technisch beter en dribbels aan de bal. Een muis vergelijk je toch ook niet met een olifant? Ze zijn allebei fantastisch en hun eigen sterke punten! Dit jaar gaat de gouden bal natuurlijk naar Ronaldo. Verruit de meest belangrijke speler bij de club die de CL wint. Allemaal het brilletje afzetten en gewoon neutraal kijken is blijkbaar lastig!

4 juni 2017 om 00:17

Dus eerst kom je met goede punten als, beide fantastsiche spelers en moeilijk met elkaar te vergelijken, waar ik het sowieso al mee eens ben. Maar opeens is het winnen van de CL de reden dat hij veruit de beste is? Hoe kan je mensen beoordelen van subjectiviteit als je zelf eerst aanhaalt hoe moeilijk het is om ze te vergelijken, daarnaast zijn er net 5 maanden (van de 12!) voorbij, ben je dan niet extreem voorbarig door te stellen dat de beste voor heel het jaar al bekend is?

4 juni 2017 om 00:19

Omdat Ronaldo 10 goals scoort tegen Bayern, Atleti en Juve? Misschien haalt hij daarom de CL aan? En trouwens. De competitie begint weer eind augustus geloof ik.. zoveel maanden zijn er niet meer hoor.

4 juni 2017 om 00:46

Dus de winnaar van de CL heeft altijd de beste speler ?

4 juni 2017 om 00:55

Dat beweer ik nergens ! In dit geval neig ik er wel naar ja omdat de speler in kwestie 10 goals scoort in 5 wedstrijden tegen 3 absolute topploegen.

4 juni 2017 om 01:45

Messi speelde Real helemaal zoek in Bernabeu. Ramos krijgt het zodanig heet van die kleine Argentijn dat hij elke keer zijn ware aard toont en als een halve gare in het rond begint te schoppen, met zijn zoveelste rode kaart als gevolg. Mocht Ronaldo de capaciteiten hebben om hetzelfde met Barcelona te doen in Camp Nou zou hij ook al lang zijn truitje uitgetrokken hebben.

Ramos is er trouwens altijd als de kippen bij om een tegenstander recht te trekken als die volgens hem onterecht neergaat, maar voor een beetje komedie is hij natuurlijk zelf niet te beroerd.

Ronaldo behoorde vandaag niet tot de uitblinkers. De motm was duidelijk Modric. Als je niet ziet dat hij de motor is van de Real-machine (met Kroos) en alle credits naar hem zouden moeten gaan, dan praten we naast elkaar.
Over het algemeen is Ronaldo pas de laatste drie maanden op gang gekomen. Hij gaat er met de jaren voetbaltechnisch op achteruit, maar in vorm is hij unstoppable. Het verbaast me gewoon dat voor Real-fans hem telkens als dé man beschouwen, terwijl ze niet (willen) zien dat de kracht van het elftal elders ligt. Je zou verwachten dat enkel buitenstaanders hem omwille van de statistieken als de absolute nummer een van de ploeg zouden beschouwen.

Hij wint hem alleen op basis van prijzen en goals. Voetbaltechnisch gezien weet stiekem iedereen wie er beter is. Maar dan had hij uiteraard nooit een gouden bal gewonnen... Uiteindelijk toch een wereldprestatie dat hij 5 gouden ballen pakt in het tijdperk van Messi.

3 juni 2017 om 23:14

Omdat hij gewoon compleet is. Scoort zo verschrikkelijk veel en traint als een beest. Een fenomeen en een geweldig sportman. Messi heeft meer puur talent maar Ronaldo pak op dit moment de prijzen en is heel belangrijk. Reden genoeg om de gouden bal te mogen winnen.

3 juni 2017 om 23:24

Ik zeg ook niet dat hij hem niet verdiend. Maar vind dat mensen (misschien in de euforie) dtoch een beetje doordraaien. Voor mij is die hele ballon d´or sinds 2010 al niet meer serieus te nemen.

3 juni 2017 om 23:36

Een speler dat penalty mist en zegt te stoppen... sorry Messi is indd voetballend beter, maar zijn mentale aspect vergeleken met Ronaldo poeh!! Ronaldo wint de ballon, ma k wordt moe van deze prijs, wordt tijd dat elke linie er een moet krijgen, PUNT!

3 juni 2017 om 23:28

Ook jij met je voetbaltechnisch.. Waarom draait het om hoe goed iemand voetbaltechnisch is? Zullen keepers en verdedigers volgends jou nooit de besten zijn?

3 juni 2017 om 23:50

@kaka_kaka, Doet het pijn? Ik hoop het wel! Voetbaltechnisch, lol, heb je die 2de goal niet gezien? De verdedigers van Juve (niet de minste) konden het niet eens geloven hoe snel hij was. En dan te bedenken dat de man al 33 is!!
En de eerste dan, hij zet hem helemaal zelf op en maakt hem meesterlijk af, nee, je hebt gelijk die gras smurf waar jij Fan van bent, die heeft het laten zien tegen die krijgers van Juve!
Leuk dat ie daar op het middenveld uren lang de bal heen en weer kan tikken, Gaaaaap!!

Dit is het grootste podium voor club voetbal, hier moet je het laten zien, tegen teams als Bayern, Atletico en Juve, wie stond op, juist, Cr7!!!!!!

Dat het pijn doet bij de Haters geeft deze overwinning alleen maar meer glans!

4 juni 2017 om 00:04

Voetbaltechnisch heeft Ronaldo vandaag niks laten zien anders. Had een minder zure reactie van een Real fan verwacht na het winnen van de CL. Natuurlijk is Messi beter. Kom op zeg, dat geven veel Real fans zelfs toe.

4 juni 2017 om 00:52

Leuk dat je het direct op de persoon gaat spelen. Ik zal het wel bij het voetbal gaan houden.

De eerste goal was niet meesterlijk afgemaakt, die werd van richting veranderd...

De tweede goal was prima, maar snelheid heeft niks met voetbaltechnisch te maken. De voorzet was perfect en voor verdedigers heel moeilijk te verdedigen.

Noem nou nog eens 1 actie buiten die 2 goals wat hem beste voetballer ter wereld zou moeten maken?

Messi heeft tegen Juventus misschien wel de pass van het seizoen gegeven door iniesta alleen voor de keeper te zetten door 5 man in 1 pas te kloppen. Kan Ronaldo nooit van zijn leven doen. Klopt, het is de schuld van die smurf dat
Iniesta hem mist.

Die smurf heeft net zoveel cl gewonnen als Ronaldo, heeft na december net zoveel gouden ballen gepakt als Ronaldo en heeft zelfs meer gescoord in alle competities bij elkaar terwijl hij dit jaar in een minder team speelt. Want real Madrid is gewoon een geweldig team geworden onder Zidane en dat komt Ronaldo heel goed uit in zijn nadagen.

Ronaldo stond niet op. Real stond op. Hij is slechts het eindstation en toevallig een hele goeie. Modric, kroos en marcelo horen eigenlijk de credits te krijgen, maar jij kijkt alleen maar weer naar goals goals goals.

En om even terug te komen op je opmerking over haters. Ik ben voor Liverpool. Barca, real, Bayern en Juventus mogen van mij alle 4 winnen en wie het dan ook wordt, het zal me echt een worst wezen. Dus leuk geprobeerd.

4 juni 2017 om 00:57

Haha 'natuurlijk is hij beter !' Omdat jij dat zegt/vind? Ik vind van niet en hij vind ook van niet en genoeg andere mensen delen die mening. Maar om nou je mening als feit te verkondigen.. doe es normaal.

4 juni 2017 om 05:18

beide goals van ronaldo waren voetbaltechnisch perfect uitgevoerd.goede looplijn,juiste moment positie kiezen en dan in een keer de bal tot goal promoveren.zijn maar weinig die het hem na kunnen doen en dan op zon moment.held.uiteindelijk gaat voetbal om prijzen en ronaldo heeft zijn team dit jaar naar de 2 grootste prijzen geschopt meer dan terecht dat hij bovenaan staat voor de goudenbal want in het tweede deel van 2017 zijn er gewoon geen prijzen te verdelen die er toe doen.

4 juni 2017 om 11:23

@kaka_kaka,

Ja ja het zal wel , maar, wel grappig dat Messi steeds minder wordt nu Inniesta zwaar achteruit gaat en Xavi weg is. Nogmaals, ik wil Messi wel eens in een andere setting zien schitteren. Ronaldo heeft het overal bewezen!

4 juni 2017 om 11:28

@est-1913, Hmm, ja, je klinkt heel overtuigend! Je zal er wel heel veel verstand aan hebben.

ik ben om!

En nogmaals, het feit dat zulke gasten als jullie, die elke keer als Ronaldo en Real weer schitteren hier azijn moeten komen pissen, dat is goud!! Maakt het alleen maar mooier!

4 juni 2017 om 13:12

Weer fout... Messi wordt niet steeds minder, integendeel zelfs. Hij moet nu alles in zijn eentje opknappen. Real kon dit seizoen veel wedstrijden zonder Ronaldo, waardoor hij kon schitteren in de belangrijke wedstrijd. Barca had Messi iedere wedstrijd nodig, anders waren ze 4de geworden en hadden ze helemaal geen prijs gepakt dit seizoen.

Maar laten we er maar mee kappen, want we gaan er nooit uitkomen zo te zien. Mijn mening blijft erbij dat Ronaldo de gouden bal wel verdiend, maar dat hij niet de beste voetballer is op dit moment.

4 juni 2017 om 05:55

de meeste hier weten niet eens wat voetbaltechnisch is.. xD zeg gewoon ik kan niks anders bedenken of ik mag hem gewoon niet daarom verdiend hij het niet, stop met jezelf belachelijk te maken.. het doet mij bijna pijn om de messi fans zo te zien lijden.

3 juni 2017 om 23:16

Hij heeft een al gewonnen. Voor de volle 100%. Geweldig Messi en Ronaldo beide Ballon Dors. Zeer terecht! Beide geweldenaren

3 juni 2017 om 23:16

Beide 5 ballon dors*

3 juni 2017 om 23:33

Inderdaad en zal een spannende strijd zijn wie de meeste zal winnen als ze met pensioen gaan. Messi is deze maand 30 en ronaldo is er bijna 32,5. Ik denk dat ronaldo en messi dit niveau nog minimaal 2 of 3 jaar volhouden.
Ronaldo met pensioen aan 37,5 en Messi 35 zou best kunnen...

4 juni 2017 om 00:09

Topscorer door 2 buitenspel doelpunten, knap

4 juni 2017 om 05:57

als je zo wil spelen: tel ook meteen alle onterecht afgekeurde doelpunten van hem.. zowel in de cl als la liga,, dan zou hij alsnog topscorer worden maar dan ook van la liga.. dat is pas knap

4 juni 2017 om 15:29

Haha, kom maar met 13 onterecht afgekeurde doelpunten van Ronaldo in La Liga, en voor ieder onterecht afgekeurde doelpunt die een Barca fan ook kan opnoemen wordt dat er natuurlijk 1 meer. En gezien ik niet alle real wedstrijden in de CL heb gezien wil ik die ook wel van je horen, de onterecht afgekeurde.

hij is de enige die het heeft verdiend. heeft genoeg bijgedragen en zeer zeker de laatste weken heeft hij Real Madrid op sleeptouwen genomen

Het is een formaliteit. Ronaldo heeft meer doelpunten gemaakt in de finale dan Messi in de hele CL (2017).

3 juni 2017 om 23:51

Wat is dit nou weer voor argument. Messi lag toen al zowat uit het toernooi. Messi is topscorer van La Liga btw

4 juni 2017 om 01:51

@ False9

Ik snap waarschijnlijk niet wat je bedoelt of je verwoordt het gewoon slecht, maar Ronaldo heeft er dit seizoen 12 in liggen in de de CL, Messi 11.
Bedoel je nu dat Ronaldo alle 12 goals in de finale heeft gemaakt gisteren?

Andere formaliteit: zonder buitenspeldoelpunten was Messi dit jaar topscorer van de CL.

4 juni 2017 om 03:07

Ik help je wel: vanaf 1 januari 2017 heeft Messi dus 1 of 0 goals gescoord in 4 wedstrijden CL. Ronaldo heeft in de finale 2 goals gescoord. Dat is dus meer. En nog een formaliteit: Messi scoort 10 in de groepsfase tegen wie ook alweer? Ronaldo 10 tegen Bayern, Atleti en Juve..tsjaa 😂

4 juni 2017 om 15:36

Met een goede scheidsrechter waren dat er 3 geweest, gezien Real er dan na bayern uit had gelegen, en die buitenspel ook niet hadden geteld. Maar oke, alsnog knap dat die vaak scoort.

Reageerde je trouwens ook zo toen Ronaldo vorig jaar alleen in de groepsfase (tegen de 2 zwakke, niet tegen Psg) kon score? En daarna alleen tegen subtoppers.

4 juni 2017 om 17:35

Vorig jaar hmm even kijken..toen hij Wolfsburg in zn eentje omver kreeg en Real door hem doorging? Ohh toen!! Ja ik durf wel te zeggen dat zijn aandeel in die CL ook groot was! Fenomeen is t ook.

4 juni 2017 om 18:36

Zonder onterechte penalty's was Ronaldo alsnog topschutter.

Tja, niemand die hem nu meer verdient. Zo beslissend in beide titels. Met cruciale doelpunten tegen alle grote teams. Tegen Bayern, tegen Atleti zowel in La Liga als de cl, tegen Sevilla, Valencia, Villareal, Celta. Ook een cruciaal doelpunt tegen Malaga bv in de kampioenswedstrijd en ga zo maar door. Nu zelfs 2 tegen de beste defensie ter wereld. Enkel jammer dat ie er tegen Barca geen gemaakt heeft dit seizoen. Ach, in de supercup weer 180 minuten de tijd om daar verandering in te brengen.

Over- en oververdiend

4 juni 2017 om 02:03

Modric?

Ballon Dor zal die meer dan verdiend winnen. Messi kent over een heel jaar genomen een iets sterker seizoen technisch gezien. Echter is Ronaldo zijn aandeel in belangrijke goals ongekend. Ronaldo heeft Real voor de Champions League hoogstpersoonlijk op sleeptouw genomen en in de Liga in de cruciale fase zelfde verhaal. Hierdoor wint en verdiend Ronaldo de Ballon Dor 100%.

Wie anders dan??
Het bestaat niet dat hij het niet wint..

mensen zijn verdwaalt in de topic, het gaat over C. Ronaldo punt en ja hij krijgt vast en zeker wel zijn 5e gouden bal. als hij/het zo doorgaat waarschijnlijk ook zijn 6e.... dat weet iedereen ook wel.... ahum

Als je echt kijkt naar de beste voetballers van dit afgelopen seizoen zijn dat: Messi, Modric/kroos en Marcelo. Die vier spelers hebben echt ongeloofelijk goed gepresteerd dit seizoen. Maarja de prijzen zullen gunstig zijn voor Ronaldo.

4 juni 2017 om 11:25

En Ronaldo die zijn team trekt door de CL en La Liga presteerde minder?
Wees objectief of wees stil.

4 juni 2017 om 15:38

Op voetballend gebied presteerde hij minder idd, goed dat je dat ziet.

Paar mensen willen zo graag dat Messi Balon d Or winnen elke jaar maar die mensen zijn Messi geil joh,ze kijken niet. naar de realiteit dat Messi is niet echt

3 juni 2017 om 23:44

Of zijn het juist anderen die bij elke goal de kans nemen om Ronaldo als topfavoriet naar voren te schuiven?

4 juni 2017 om 00:07

Zet je bril af joh. Als je de prestaties van Ronaldo niet wil zien zeg dan gewoon niets...

4 juni 2017 om 00:13

Sorry hoor, maar ik hoorde geen enkele ziel iets zeggen dat Ronaldo de beste was, totdat hij uit bij Bayern 2x scoorde, toen kwam er uit alle hoeken fans die claimde dat hij al de beste was. En sindsdien bij ELKE goal wordt dit gelijk naar boven gehaald. Ik vind Ronaldo een geweldige speler en een geweldig persoon, maar omdat ik Barca in mn naam heb heb ik zeker gelijk een bril? Kom op zeg, ik ben altijd behoorlijk objectief juist, dat ik voor Barca ben betekent niet dat ik Ronaldo's prestaties niet zie hoor. Dus als je niks zinnigs kan melden, zeg dan gewoon niets.....

4 juni 2017 om 06:04

de hoeveelheid reacties van jou in dit bericht alleen al als barcafan zijnde geeft genoeg inzicht over wat voor een hater jij 'niet' bent.. ga zo door, het moet nu wel heel veel pijn doen,, krijg bijna medelijden met jou.

Buitenaards wat deze man heeft gepresteerd naargelang het einde van het seizoen in zicht kwam... Heeft gewoonweg alles opgeëist wat er te rapen viel... Man man man...

Ik snap deze jankerds niet waarom kunnen we gewoon niet genieten van messi en ronaldo samen. Want al dat vergelijken dat komt een beetje mij strot uit. Messi is een complete speler en ronaldo is een goede afmaker die sterk en snel is. Het is toch gewoon mooi dat ze dadelijk gewoon allebij 5 keer de beste van de wereld zijn geweest. Voor mij zijn het gewoon de twee beste ooit.

Hoe kan je het er nou niet mee eens zijn dat Ronaldo hem verdiend? Individueel+prijzen is die de afgelopen jaren gewoon beter dan Messi.

Als hij die ballon niet wint, wie dan wel? dit fenomeen breekt record na record en was min of meer persoonlijk verantwoordelijk voor de 12de beker voor Real gezien zijn aandeel in de zeges van vorige ronders en de finale.

4 juni 2017 om 00:50

Die gouden bal is al van hem, maar Als Ronaldo met Portugal de confederations Cup wint dan is geen discussie meer wie de beste aller tijden is.

Toch knap om de hele wedstrijd geen bal goed te raken en er toch 2 in te schieten. Het blijft een fenomeen. Jammer alleen dat de rest van het Real Madrid team minder lof krijgt want die hebben Juve de 2e helft helemaal weggespeeld.

4 juni 2017 om 09:34

Geen bal? had gewoon aandeel in die eerste goal door die bal aan Carvajal te geven en dan met zijn geweldige looplijn hem goed in de hoek te schieten tegen de beste verdediging ter wereld. Bij die 2e goal is hij veel slimmer dan Bonucci en Chiellini dus dat verdiend gewoon complimenten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren