Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pirlo hoopt op historische Ballon d'Or-winnaar: 'Het is het jaar ervoor'

Laatste update:

Andrea Pirlo vindt dat Gianluigi Buffon de Ballon d'Or verdient, als Juventus zaterdag beslag legt op de Champions League in de finale tegen Real Madrid. De ervaren keeper is nooit onderscheiden met de prestigieuze prijs voor beste speler van het jaar, maar volgens Pirlo is de tijd rijp. Buffon won het afgelopen seizoen de Serie A en de Coppa Italia met Juventus.

Cristiano Ronaldo en Lionel Messi verdelen de prijs al negen jaar. Lev Yashin was in 1963 de enige keeper die de prijs won. "Ik denk het wel", reageert New York City FC-middenvelder Pirlo in de Corriere della Sera op de vraag of Buffon de Ballon d'Or verdient bij een Champions League-zege. "Het is het juiste jaar ervoor. Ik ben heel blij voor hem en om het feit dat hij een nieuwe kans krijgt om het doel te bereiken waar hij altijd al op heeft gejaagd. Het zou me goed doen om hem de Champions League te zien winnen, want hij heeft bewezen een van de allerbesten te zijn."

Vorige maand vertelde Juventus-trainer Massimiliano Allegri dat Buffon 'ongeacht' een eventuele zege in de finale aanspraak maakt op de Ballon d'Or. "In voorgaande jaren had hij de prijs ook al verdiend, als je kijkt naar zijn prijzenkast en het feit dat hij een WK heeft gewonnen", zei Allegri.

Ben je het eens met Andrea Pirlo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou hem eerder aan Dybala geven als ze hem winnen. Als je objectief kijkt hoort hij "gewoon" naar Messi of Ronaldo te gaan, want die 2 blijven gewoon de beste. Saai, maar het is gewoon zo.

1 juni 2017 om 23:30

Hahaha sorry hoor maar Dybala de ballon D'Or 😂😂😂 Die jongen komt niet eens in de buurt bij het niveau van Higuain laat staan Messi/Ronaldo

1 juni 2017 om 23:32

Ballon d'or mee eens, komt veel te vroeg voor hem. Maar hij is absoluut minimaal van het niveau Higuain. Ze vervullen simpelweg een andere rol.

Vind ik niet, Buffon is een keeper en keepers kunnen niet de prijs winnen voor de beste voetballer, want keepen is niet voetballen.

Hij mag hem echter wel winnen van mij, dat zeker, gewoon voor de eer. Maar logisch zou het niet zijn.

1 juni 2017 om 22:51

Haha zo kan je het ook bekijken inderdaad

1 juni 2017 om 22:52

Maar een keeper is toch een voetballer? Of noemen we die niet zo?

1 juni 2017 om 22:55

Neen een keeper is een keeper.

1 juni 2017 om 23:03

En een voetballer. Zoals een labrador een hondachtige en een zoogdier is.

1 juni 2017 om 23:07

Precies Bon Jovi, daar doelde ik op.

1 juni 2017 om 23:08

Een verdediger is een verdediger... en een voetballer. Keepen is een onderdeel van voetballen.

1 juni 2017 om 23:11

Bon Jovi

Ben ik niet met je eens, keeper is een vak apart, een keeper is geen voetballer, ik snap niet dat dit voor zovele zo lastig te begrijpen is.

Keepers gebruiken primair hun handen, hun voeten secundair.
Keepers spelen in andere tenues dan de voetballers.
Keepers staan alleen in hun zone en zijn daarin de enige die de handen mogen gebruiken.
Keepers kunnen uberhaupt nooit de beste voetballer zijn, of Messi moet morgen keeper worden.
Keepers zijn geen veldspelers, waarop wil je ze dan vergelijken met de beste veldspelers?
De Gouden bal, waar het hier over gaat, is een prijs voor de beste voetballer, Buffon kan dat onmogelijk zijn.

Ik vind een doelman gewoon geen voetballer maar een doelman, dat is heel wat anders dan een verdediger, middenvelder of aanvaller, ze hebben misschien een statuut als voetballer maar dat is enkel een vod papier. Ik vind het dus onzinnig om keepers te betrekken in de Ballon d'or discussie, keepers zijn geen veldspelers en dus onmogelijk te vergelijken met veldspelers, keepers dienen beoordeeld te worden op het keepen. Net wat Balotelli45 hieronder ook al aangeeft.

1 juni 2017 om 23:35

Alex jij hebt echt 100% gelijk. En de argumenten over prijzen is ook zo tegenstrijdig met persoonlijk resultaat. Vind het trouwens niet gek om een aparte prijs voor een keeper te organiseren vanuit zelfde perspectief. Ronaldo en Messi blijven ook dit jaar weer uniek en ver boven de rest.

1 juni 2017 om 23:39

Ik snap wat je bedoelt. Maar dan kan een verdediger ook nooit de beste zijn. Die verdedigt, hij rekent op foute beslissingen van de aanvaller en straft die af. Zijn primaire taak is ook om de netten schoon te houden. Niet aanvallen, niet 'voetballen'. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat enkel (vlotscorende) aanvallers kans maken op prijzen, zoals de laatste jaren, wat ik oneerlijk vind.

Maar ik snap je punt wel. Daarom pleit ik al lang voor een prijs per linie maar dat komt er nooit van en brengt ook weer praktische moeilijkheden met zich mee. Wie is moddenvelder? Wie aanvaller? Als Messi aanvaller is zal iemand als Hazard als linkermiddenvelder gezien willen worden en niet als flankaanvaller want dan heeft hij geen kans. Is een wingback een verdediger of middenvelder?

1 juni 2017 om 23:47

Bon Jovi

Klopt, de hele gouden bal soap is zo krom als maar kan zijn, de criteria zijn vaag en de logica is zoek. Daarom dat ik er ook weinig waarde aan hecht, genoeg baltovenaars die nooit die gouden bal hebben gewonnen maar dat op basis van hun prestaties/talent wel hadden moeten doen, ik geniet gewoon van de beste voetballers en laat die bal voor wat het is, een media fenomeen. Ik geniet van een cv a la Chiellini die man op man zo vreselijk goed is en met mij zullen er nog zijn die een goede balveroveraar en mandekker op waarde schatten, of van een David Silva die tussen de linies loopt en de bal met fluwelen voeten behandeld.

Gewoon genieten van het spelletje en haar beste beoefenaars an sich mensen, en laat die bal voor wat het is, gelakt goud.

1 juni 2017 om 22:54

Als keeper ben je formeel gezien een voetballer. Dat is je beroep immers. Maar ik denk niet dat een keeper bij een topclub goed genoeg kan zijn voor zo'n onderscheiding.

1 juni 2017 om 22:58

Niet mee eens. Als je de sport uitoefent ben je een voetballer, welke rol je daarbinnen ook vervult. Het gaat erom hoe bepalend je bent vonnis het team en binnen de sport. Wat Buffon heeft betekend en nog steeds betekent hoef ik jou niet uit te leggen. Juist omdat teveel mensen zoals jij denken hebben ook teveel verdedigers en (verdedigende) middenvelders de prijs nooit gewonnen. Ik weet dat nu je gaat zeggen dat jij vindt dat verdedigers de prijs wel zouden moeten kunnen winnen, maar dat dit uiteindelijk vrijwel nooit gebeurd is omdat mensen Brussel niet inzien dat het niet gaat om hoeveel je scoort maar om hoe bepalend je bent binnen het team en binnen de sport. Naar mijn mening iig. Natuurlijk is het logisch dat spelers die veel scoren meer opvallen en in het geval van Messi en Ronaldo twijfelt ook niemand aan de impact die zij hebben en hebben gehad. Maar het neemt niet weg dat een keeper een zelfde impact kan hebben.

1 juni 2017 om 23:00

"ik vind dat er een nieuwe prijs moet worden geã¯ntroduceerd: The Golden Glove. Keepers zijn eenmaal geen veldspelers, keepers vergelijken met veldspelers is gewoon onmogelijk. Keepers hebben dan ook niet voor niets een ander tenue, ze horen ook anders onderscheiden te worden."

Deze reactie hieronder van Balotelli45 zegt het allemaal, zo denk ik er ook over.

2 juni 2017 om 00:33

Je zegt het zelf: keepers zijn geen veldspelers. Veldspelers zijn geen keepers, beiden staan ze echter op een voetbalveld te spelen, dus voetballers. En don't be such a voetballeracist.

1 juni 2017 om 23:00

Waar slaat dit nou weer op?
Eigenlijk wil je nu zeggen dat keepers moeten worden afgeschaft in het voetbal, want een keeper is een keeper en geen voetballer en het spel heet nu eenmaal voetbal!
Een keeper is ook gewoon een voetballer, je hebt niet voor niets meevoetballende keepers. Daarnaast trappen keepers toch ook honderden keren per jaar tegen een bal?
Kan zijn dat ik het verkeerd opvat.
Misschien moeten ze een prijs voor allèèn keepers doen?!

1 juni 2017 om 23:01

Ja dat wil ik echt wel zeggen ... --' jezes zeg.

De gouden bal is een prijs voor de beste voetballer, lees, voetballer, hoe kan een keeper nu ooit letterlijk de beste voetballer zijn ter wereld?

1 juni 2017 om 23:07

Een keeper is een voetballer. Het gaat om de impact nogmaals. Het is een kwestie van er met een ruimere blik naar kijken.

1 juni 2017 om 23:12

Het gaat niet om de impact maar om de taak, wat is de taak van een keeper? Toch de ballen eruit houden? Vertel mij eens hoe je een keeper boven Messi of Ronaldo kan zetten als beste voetballer van de wereld? Voet-baller.

1 juni 2017 om 23:35

Dat is exact de denkfout die door te veel mensen wordt gemaakt. En wordt gekeken naar de taak. En de taak van een voetballer wordt tegenwoordig verwart met de taak van een spits. Nl goals maken.

1 juni 2017 om 23:39

Nee, gaat niet om doelpunten maar om hoe goed je bent als een voetballer. Anders zouden alleen maar gekeken worden naar topscorers. Echter staan de beste voetballers vaak op het middenveld of voorin. Een keeper heeft in het voetbal spel wel een belangrijke rol maar veel beperkter en totaal niet te vergelijken.

2 juni 2017 om 02:35

Volgens ons woordenboek is voetbal een spel tussen twee teams van elf SPELERS. elf SPELERS die de balsport 'Voetbal' beoefenen. Wat in het woordenboek word omschreven als 'voetballen'. Er staat niet 10 SPELERS en een keeper. Dus kan in het 'Nederlands' een keeper de beste voetballer zijn.

1 juni 2017 om 23:14

Door deze onzin krijgen verdedigende spelers en keepers nog steeds te weinig aanzien en slaat de ballon dor nergens op

2 juni 2017 om 04:35

Oké wat heb jij op keeper is ook gewoon een voetballer. Buffon verdient hem wel vind ik dit jaar veruit de beste keeper op dit moment pakt veel punten voor zijn team.

2 juni 2017 om 05:03

Deels mee eens, maar ik vind wel dat het moet gaan om het teamlid die het meeste invloed heeft op de resultaten. Een keeper kan daar net zoveel invloed in hebben als een aanvaller.

Dit betekent overigens niet dat ik vind dat Buffon hem sowieso moet winnen, maar het moet denk ik ook niet zo zwart-wit zijn dat alleen een aanvaller (/veldspeler) aanspraak maakt op deze prijs.

2 juni 2017 om 07:29

Want voetballen doen we met 10 tegen 10, grapjas.
Een voetballer is iemand die deelneemt aan het spel/de sport voetbal. Het werkwoord voetballen zegt alleen maar iets over een voet en een bal, niets over wat een voetballer uiteindelijk doet anders dan het spel voetbal beoefenen.

2 juni 2017 om 11:33

Wat een totale onzin zeg. dat je hier voor 46 duimpjes omhoog krijgt is mij een raadsel. Waar ik je een beetje gelijk in kan geven is dat spelers op verschillende posities op het veld lastig met elkaar te vergelijken vallen.een keeper is gewoon een voetballer met andere rechten en plichten. Hij is het belangrijkste onderdeel van de verdediging. Jij suggereert dat dat alleen veldspelers de ballon d'or mogen winnen. Deze prijs is bedoeld voor alle voetballers. Als jij doelmannen er aan wilt onttrekken heb je echt last van tunnelvisie. Wat Buffon betreft is hij dit jaar degene die het meest aanspraak op voetballer van het jaar maakt. Personificatie van de ultieme professional. Iemand die dit jaar zijn teamleden tot een ongekend hoogniveau doet stijgen door zijn invloed en zijn spel. Laten we niet vergeten dat onder zijn leiding Juventus dit jaar alles heeft gewonnen en statistisch gezien de beste verdediging heeft in Italië en in Europa. Als je dan kijkt met welke cijfers, dan is dat nog indrukwekkender. Wat mij betreft mag Gigi nu al de gouden bal krijgen, maar als hij de nul houdt tegen Madrid ( lees directe tegenstander voor ballon d'or Ronaldo) en Juve wint de titel, dan hoeven ze niet eens meer te stemmen.

Ik vind dat er een nieuwe prijs moet worden geïntroduceerd: The Golden Glove. Keepers zijn eenmaal geen veldspelers, keepers vergelijken met veldspelers is gewoon onmogelijk. Keepers hebben dan ook niet voor niets een ander tenue, ze horen ook anders onderscheiden te worden.

1 juni 2017 om 23:24

Dat is er toch eigenlijk al. Ze roepen toch gewoon een team van het jaar uit daar zal je toch ook wel een trofee voor krijgen?

1 juni 2017 om 23:37

Verdedigers met aanvallers vergelijken is ook onmogelijk. Als er 1 prijs is voor de beste voetballer moeten keepers daar ook voor in aanmerking voor komen. Zij zijn spelers binnen het team en kunnen bepalender zijn voor het winnen van een prijs dan een aanvaller.

Sowieso gaat de prijs veel te veel naar aanvallers. Die vallen nu eenmaal het meeste op, maar dat betekent niet dat zij het belangrijkste zijn voor het team. Wellicht goed om een aparte prijs voor de beste keeper, de beste verdediger, de beste middenvelder en de beste aanvaller te hebben, maar de gouden bal zal toch degene met de meeste prestige blijven en ik vind dat alle spelers, dus ook de keepers, daar voor in aanmerking moeten komen.

1 juni 2017 om 23:48

Ben het met je eens nec77, het is alleen een onmogelijke opgave voor keepers om die prijs te winnen.

2 juni 2017 om 08:06

Aanvallers hebben al een prijs met topscorer van europa. Laten we ballon d'or nou gewoon maar afschaffen. Is een feestje van de bobo's

2 juni 2017 om 08:09

Een aparte prijs per linie: Golden Glove, Golden Tackle/Anklebreaker, Golden Maestro, Golden .... Goal?

Net zoals Neuer ( die hem meer verdiende) zal Buffie m niet krijgen.

Sergio Ramos moet de gouden bal krijgen als Real Madrid de Champions League wint. Hij is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de titel in Spanje vanwege zijn late gelijkmaker in de eerste wedstrijd tegen Barcelona. De aanvoerder speelt het hele seizoen ook al goed.

2 juni 2017 om 10:56

Dat is vorig jaar. In 2017 benadeelde hij zijn team door onnodig rood te pakken in de El Clasico.

2 juni 2017 om 17:37

Oh ja het gaat over het kalenderjaar en niet het seizoen. Dan is het nu sowieso nog te vroeg om het over de Gouden Bal te hebben.

Ach.. eigenlijk zou er per linie een gouden bal moeten zijn, dat is het meest eerlijke. Neuer, Courtois en Buffon hadden zo'n prijs allang gewonnen, maar bij deze ene prijs maken ze natuurlijk nooit kans.

Ik snap zowieso die ophef niet over die prijs die veel groter wordt gemaakt dan ie is. Als Real zondag wint dan krijgt Ronaldo hem ook ongeacht hoe hij speelt aankomende zaterdag. Ook al is hij dit seizoen never nooit de beste voetballer van dit jaar. Ik vind het wel de beste afmaker van de afgelopen 10 jaar. Hij heeft gewoon geluk dat hij de laatste jaren in het beste team van de wereld speelt. Dat geluk had Messi ook een paar jaar geleden, dan stromen de prijzen binnen en dan ben je zogenaamd de beste voetballer ter wereld.

2 juni 2017 om 08:10

Op basis van welke prestaties zou Courtois hem winnen? Serieuze vraag

3 juni 2017 om 13:01

Dit jaar niet, maar een paar jaar geleden was hij geweldig bij atletico toen ze die titel pakten.

Ik weet niet of een keeper in aanmerking hoort te komen voor de gouden bal, maar wat ik wel weet is dat ik zonet de meest nutteloze en vermoeiendste discussie ooit heb gelezen. Zou ik jullie eens vertellen dat ik er geen minuut minder om slaap of een keeper een voetballer is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren