Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik snap de fans, maar je kunt als jonge jongen genoeg kansen krijgen bij PSV’

Laatste update:

De toekomst van PSV ziet er rooskleurig uit, zo is de verwachting van Siem de Jong. De Eindhovenaren eindigden het afgelopen seizoen op een teleurstellende derde plaats in de Eredivisie, maar volgens de middenvelder herbergt de selectie voldoende jonge talenten die de ploeg in de nabije toekomst van nieuw elan kunnen voorzien.

De Jong werd de afgelopen voetbaljaargang door PSV gehuurd van Newcastle United en trof daar enkele talentvolle spelers. "Jorrit Hendrix heeft goede stappen gezet en zal volgend seizoen waarschijnlijk meer gaan spelen", geeft hij als voorbeeld in gesprek met PSV Supporter. "Ik snap best dat de supporters jongens uit de jeugd willen zien. Jorrit heeft geduld moeten hebben, ook omdat op zijn positie als verdedigende middenvelder Andrés Guardado staat. Dat is natuurlijk een hele goede speler."

"Potentie is er genoeg, bijvoorbeeld bij Steven Bergwijn. Ramon Lundqvist vind ik goed en gretig", vervolgt De Jong. "Ik denk dat je bij PSV als jonge jongen nu genoeg kansen kunt krijgen. Nieuw bloed is altijd goed, maar aan de andere kant wil je een team zo lang mogelijk bij elkaar houden. Niet te hoeven vechten voor je plek is ook niet goed, iedereen moet de druk voelen zich te bewijzen."

Denk jij ook dat je als jonge jongen genoeg kansen kunt krijgen bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier ben ik het echt niet mee eens. Hendrix had echt stappen kunnen maken als hij meer speelde. Waarom haal je drie huurspelers waarvan de Jong zelfs net terug kwam van een blessure en weinig spelritme had? Zelfs op het einde, toen allang duidelijk was dat PSV derde werd, gingen de huurspelers voor. Ik begrijp weinig van dat beleid, het zorgt ook voor onvrede kijk maar naar de uitlatingen van een van de talenten.

30 mei 2017 om 21:45

Ben het wel met je eens maar dat Hendrix niet speelde op het laatst kwam natuurlijk door Guardado. Die moest blijven spelen om marktwaarde te houden aangezien hij deze zomer gaat vertrekken.

30 mei 2017 om 21:51

Precies. Hendrix heeft gewoon de pech dat Guardado daar speelt, dat ie zijn positie. Aanvallender komt hij gewoon niet goed tot zijn recht. Tijd voor Guardado om nu te vertrekken, Hendrix doet zeker niet meer voor hem onder.

30 mei 2017 om 21:57

Ach hou toch op! Guardado was niet in vorm maar hij is nog steeds veruit de beste middenvelder. Kijk die passing van hem. Hij heeft een paar foutjes gemaakt maar goed die maakt die volgend seizoen niet. Gewoon totale vormdipjes heeft PSV parten gespeeld laat de Jong en Guardado het volgend seizoen maar gewoon in de basis en we zullen zien wat ze kunnen.

30 mei 2017 om 22:11

Guardado is inderdaad een goede speler met goede passing, maar Hendrix speelt op dezelfde positie en heeft weer andere kwaliteiten en is een jongen van de club die nu al te lang in de wachtkamer zit. Nee Guardado moet gewoon lekker worden verkocht om de weg vrij te maken. Hendrix kan zich dan ontwikkelen en zo zal ook zijn marktwaarde toenemen.

Luuk de Jong vind ik heel lastig wat je daar mee aan moet. Misschien dat met 2 nieuwe echte buitenspelers hij wel weer rendeert. Erg lastig inschatten dat mogen ze lekker intern doen bij Psv.

30 mei 2017 om 22:14

Het waren niet een paar foutjes hoor. Heeft het niveau van zijn eerste seizoen al in tijden niet meer gehaald. Ik vind persoonlijk dat je zeker tegen de topclubs beter Hendrix dan Guardado kan opstellen. Guardado laat te vaak een man uit zijn rug lopen, kijk bijvoorbeeld Ajax uit. Klaassen was de beste man op het veld mede omdat hij alle tijd en ruimte kreeg van Guardado. Speelde echt een draak van een wedstrijd toen, maar op een of andere manier waren sommige mensen tevreden omdat hij een flinke beuk had uitgedeeld en dus 'strijd' leverde. Zelfde geld eigenlijk voor Ajax thuis, volgens mij had hij toen zo ongeveer meer succesvolle overtredingen dan succesvolle passes.

30 mei 2017 om 22:17

Wat is er mis met de buitenspelers van PSV. Ook weer een fout die iedereen maakt! Luuk de Jong mist gewoon te veel kansen de statistieken zijn daarvan bekend. Dat heeft niks met het team te maken maar met falen van Luuk de Jong door een vormcrisis.

Als PSV fan wil ik gewoon dat PSV kampioen wordt en dat zijn ze de afgelopen 3 seizoenen 2 keer geworden wat zeer knap is. Er is geen enkele reden om een succesvolle speler als Guardao voor 2 miljoen te verkopen want dat krijg je ervoor. Nou dan kun je hem beter behouden. Allemaal hartstikke leuk dat Hendrix een jongen van de club maar ja voor PSV telt alleen de schaal.

30 mei 2017 om 22:25

Anders loopt Guardado over een jaar transfervrij de deur uit en zit hij Hendrix in de weg. En ik en met mij menig ander lees ik hier, vinden niet dat PSV er op achteruit gaat met Hendrix op het middenveld ipv Guardado. En je kunt toch niet ontkennen dat het PSV ontbreekt aan goede buitenspelers? Ze hebben er in de persoon van Bergwijn en Pereiro nog maar twee. En Locadia kan er ook spelen, maar is eigenlijk een spits. Van die twee heeft Bergwijn gewoon heel weinig laten zien en Pereiro is wisselvallig en bij heb blijf je toch ook het idee houden dat hij centraal beter tot zijn recht zou komen.

30 mei 2017 om 22:32

De buitenspelers moeten inderdaad beter maar zij mogen niet de schuld krijgen van het falen van de Jong. Een linksbuiten lijkt mij al heel veel op te lossen in dit elftal en met een Locadia erbij draait het sowieso meer. Jij en menig ander hebben het helemaal mis wat betreft Guardado. Enkel Ziyech geeft meer keypasses dan Guardado. Als Guardado blijft zul je zien dat ik gelijk heb.

30 mei 2017 om 22:35

Wat er mis is met de buitenspelers? We hebben er maar 1, Bergwijn, van wie de toekomst nog onzeker is. De Jong heeft dit seizoen inderdaad veel kansen gemist maar hij is ook minder vaak in stelling gebracht door ondere andere Willems. 2 nieuwe dribbelaars op beide de flanken met een goede voorzet / passing zou ervoor kunnen zorgen dat de Jong weer gaat renderen. En mocht hij nog steeds falen begin van het seizoen dan moeten Locadia en Lammers gewoon de kans krijgen.

Voor mij telt ook alleen de schaal. Maar denk dat je die net zo goed kunt behalen met Hendrix als Guardado. Zoals je zelf al aangaf hier beneden kwamen we vooral doelpunten tekort. Dat moet worden opgelost door het aantrekken van nieuwe vleugelaanvallers en goede invulling van de spitspositie in het nieuwe seizoen.

En ow ja graag zie ik Pereiro gebruikt worden als de aanvallende middenvelder. Nu wordt hij gewoon misbruikt als rechtsbuiten. Een middenveld met Hendrix, Ramselaar en Pereiro zie ik wel zitten!

30 mei 2017 om 22:44

Guardado heeft wedstrijden dat hij pass na pass verstuurd ja, maar heeft zeker verdedigend ook aardig wat tekortkomingen. Zoals bijvoorbeeld dat uitverdedigen bij Twente uit, dat kant toch gewoon niet. Hendrix is ook goed in passing en verdedigend veel sterker. PSV speelt maar met 1 VM, dat heb ik liever ook echt iemand daar staan met verdedigende kwaliteiten. Guardado is heel kwetsbaar als hij tegenover een lopende middenvelder ala Klaassen of Toornstra staat.

30 mei 2017 om 22:48

Pereiro op 10 gaat niet werken. Erg jammer maar die gast is veel te lui. Dat middenveld wil ik zeker niet zien dan ga je het elke wedstrijd tegen de nr 1-7 jezelf heel moeilijk maken. PSV heeft de aanvallers haal er een linksbuiten bij en je hoeft er niks meer aan te doen. Mijn voorkeur gaat uit naar Larsson iemand die PSV zijn specialiteit standaardsituaties een boost zal geven. Guardado is gewoon beter dan Hendrix en daarom heb je meer kans kampioen te worden ook omdat Ajax ook gewoon sterk is. Wel moet Cocu wat meer gaan rouleren Locadia en Hendrix moet je volgend seizoen wat vaker laten starten.

30 mei 2017 om 22:55

Haha jij vind Guarado beter dan Hendrix, dat is nog altijd een mening. Larsson zit ik echt totaal niet op te wachten, veel te veel een mooi weer voetbal. Ene wedstrijd fantastisch andere wedstrijd onzichtbaar, spelers met een goede trap voor standaardsituaties hebben ze genoeg. Z Dat moet ook echt geen hoofdrede zijn om een speler te halen.

30 mei 2017 om 23:01

Statistieken wijzen uit dat Guardado beter dan hendrix is. Larsson heeft iets wat op dit moment te weinig spelers hebben een goede actie. Daarnaast heeft hij een goed schot, is hij sterk in de kleine ruimte, is hij een goede passer en hij is vrij snel.

30 mei 2017 om 23:20

Net alsof hij zoveel meters moet maken als hij speelt als 10. Ik zie meer een goede actie van een buitenspeler voor me met dan de spits en Pereiro voor de goal. Levensgevaarlijk is dat denk dat Pereiro dan tot behoorlijk wat goals en assists komt. En wat wou je anders met Pereiro doen verkopen? Als rechtsbuiten komt hij gewoon tekort.

Larsson vind ik ook lastig zeggen of die het waar zou maken. Heeft in principe wel alle kwaliteiten maar of hij constant kan zijn bij een Nederlandse topclub? Ik weet het niet dat wordt een gok.

30 mei 2017 om 23:29

Als er iets niet gerechtvaardigd was dit seizoen was het wel het blijven opstellen van Guardado die er duidelijk bijliep alsof het hem weinig meer kon schelen. Ja het klopt het is een leider in het veld en iemand die erop knalt als het moet maar een speler als Hendrix is dat ook zeker en misschien wel meer(kijk naar invalbeurten CL en competitie) Ze hadden gewoon de jong in newcastle moeten laten, Guardado vaker wisselen met Hendrix zoals Schone en VD Beek bij ajax, van Ginkel kan ik nog enigszins inkomen omdat hij wel een duidelijke impuls gaf aanvallend en scorend vermogen meenam.
PSV moet gewoon toegeven dat ze behoorlijk gefaald hebben afgelopen seizoen op de transfermarkt te veel net niet spelers huren terwijl je het ook had kunnen oplossen met eigen jeugd.

30 mei 2017 om 23:29

Nee maar waarom zou PSV het hele elftal om Pereiro heen bouwen. Kijk het middenveld moet natuurlijk wel in balans blijven en of hij nou rechtsbuiten of op 10 staat hij trekt meestal toch naar het centrum. Pereiro is op dit moment een lastige situatie voor PSV hij kan vanuit het niets scoren en heeft geniale momenten maar hoe afwezig hij is in sommige wedstrijden is om gek van te worden. Dit is jammer genoeg zo'n speler waarvan het een compleet raadsel is om die goed in je team te laten passen.

30 mei 2017 om 23:40

Niet alleen afwezig hij is ook vaak jammer genoeg aanwezig als hij aan de zijkant op rechts aangespeeld wordt. Ik heb dit seizoen zoveel mislukte acties van hem gezien werd er echt doodziek van. Als hij zoals jij zegt niet op het middenveld past en de balans dan in gevaar komt mag hij wat mij betreft vertrekken. Als rechtsbuiten wil ik hem gewoon niet meer zien.

31 mei 2017 om 00:10

Welke statistieken? Het aantal passes? Is dat het enige criterium voor een middenvelder? Statistieken laten niet ziet of een spelers beter is of niet. Statistieken laten hooguit zien dat de ene speler beter is op een bepaald onderdeel (onderscheppingen, succesvolle passes etc).

30 mei 2017 om 21:52

Kijk anders naar het aantal goals van PSV.. Ik stoor me zo erg aan die zo genaamde kenners. PSV komt gewoon goals te kort en ja van Ginkel is extra goals en gewoon een klasse speler veel beter dan Hendrix. Daarnaast zijn van Ginkel, de Jong en Zinchenko geen concurrenten van hem zijn totaal verschillende types zij brengen aanvallend iets Hendrix is een verdedigende middenvelder. Zelfs nu nog zitten mensen te zeiken over die arme Hendrix. Kijk toch is waar PSV geëindigd is en kijk is naar het doelsaldo. Als je dan nog niet de conclusie kan trekken dat die eindklassering niet nodig was omdat er te weinig goals vielen dan heb je gewoon een bord voor je kop. Ik durf zelfs te beweren dat als van Ginkel er vanaf het begin bij was dat PSV ongeveer even veel punten als Ajax en Feyenoord had en dan was het toch wel stukken spannender geweest. Ook Guardado is gewoon beter dan Hendrix.

30 mei 2017 om 22:12

Als luuk de jong 10% van zijn gemiste kansen had benut in de 1e seizoenshelft dan waren we kampioen geweest. Heb je zelfs van ginkel niet voor nodig. Helaas hadden we niemand beschikbaar of heeft cocu teveel vertrouwen geschonken aan luuk, maar dat is allemaal achteraf. Het lag iig niet aan Hendrix. Goede voetballer gaat dit jaar zijn vorm laten zien

30 mei 2017 om 22:20

Het lag zeker niet aan Hendrix. Maar ja kijk PSV is veel beter dan de gemiddelde tegenstander in de eredivisie en daarom zit hij op de bank. Zelfs als van Ginkel niet was gekomen zie ik nog liever Ramselaar gewoon omdat het middenveld met hem te
Verdedigend wordt.

30 mei 2017 om 22:20

Van Ginkel was inderdaad broodnodig als scorende middenvelder. Denk dat we met hem vanaf het begin dan zeker meer punten zouden hebben behaald de eerste seizoenshelft.
Guardado vind ik alleen niet beter dan Hendrix. Ja, hij heeft een betere passing dan Hendrix, maar Hendrix is weer wat wendbaarder en heeft een betere dribbel. Zijn dus wat verschillend maar ontlopen elkaar niet veel. En aangezien we nu moeten kiezen voor de toekomst wordt het tijd om door te selecteren en Jorrit het vertrouwen te geven.

30 mei 2017 om 22:35

Gelukkig hoeft een verdedigende middenvelder bij PSV niet veel te dribbelen. Passen is het belangrijkste voor die positie en een Guardado is gewoon een uitstekende passer.

30 mei 2017 om 22:41

Hendrix kan over de korte afstand prima passen. Enkel een mooie crosspass van links naar rechts zul je missen zonder Guardado.

30 mei 2017 om 22:51

Als je dat denkt dan verdiep je je gewoon te weinig in PSV. Guardado staat garant voor assists. De standaardsituatie maakt PSV erg sterk en Guardado is toch wel verassend vaak de speler die de bal vanuit een vrije trap of corner op iemand zijn hoofd legt.

30 mei 2017 om 22:58

Guardado heeft een uitstekende trap, maar een goede corner of vrije trap nemen kunnen er wel meer hoor. Willems kan met zijn linker ook prima een bal voor gooien.

30 mei 2017 om 23:02

Willems zie je volgend seizoen niet meer in het PSV shirt zijn wedstrijden spelen.

30 mei 2017 om 23:13

8 assists of zo per seizoen die kun je best missen. 2 nieuwe fatsoenlijke vleugelaanvallers leveren nog veel meer assists op.

30 mei 2017 om 23:20

Jii denkt dat Guardado makkelijk te vervangen is nou ik hoop het! Ik denk dat je pas ziet wat je mist als hij weg is. 2 nieuwe vleugelaanvallers met diepgang hebben daarnaast veel baat bij jongens als Propper en Guardado omdat die ze wel diep kunnen sturen.

30 mei 2017 om 23:51

Je hebt helemaal gelijk Memphis. Het is gewoon heel simpel. We hebben de minste wedstrijden verloren van alle teams. Ik geloof 10 gelijkspellen. Dat betekend dat je 1 doelpunt per wedstrijd tekort komt voor de overwinning. Luuk de Jong heeft zwaar teleurgesteld en maar 8 doelpunten gemaakt. Dat lag niet aan het gebrek aan buitenspelers. Luuk miste kansen die mijn oma van uit de rollator nog had gemaakt. Cocu heeft niet op tijd ingegrepen en zie het resultaat op de ranglijst. 1+1=2. Zo moeilijk is het allemaal niet. Hetzelfde met Willems. 1 seizoen goed gedraaid in 5 of 6 seizoenen PSV. Af en toe wat leuke wedstrijden, potentie laten zien. Maar die jongen is mentaal gewoon totaal ongeschikt voor het profvoetbal. Je kan niet op 1 goed seizoen teren. Heel veel mensen denken dat Jetro uit vorm is maar dan is dit wel heel erg lang. Hij kan het gewoon niet opbrengen om beter te worden. Hij denkt dat hij er al is.

31 mei 2017 om 00:15

Aantal goals kwam wel ook door de buitenspelers, de Jong heeft te weinig gescoord maar dat geld voor spelers. Bergwijn bijvoorbeeld had bijvoorbeeld ook op minstens 5 goals moeten staan.
En waar baseer je op dat Willems mentaal niet geschikt is? Ik vind hem juist heel zelfbewust overkomen.

30 mei 2017 om 22:05

Tja hij is ook het grootste gedeelte van het seizoen geblesseerd geweest. Voor zijn blessure stond hij gewoon in de basis.

31 mei 2017 om 00:06

Hendrix was lang geblesseerd.

Siem noemt 2 talenten plus een speler die al wat jaartjes bij de selectie zit en geeft aan dat er potentie voldoende is...

Valt mee dat hij niet Koch en De Wijs nog noemt als toptalenten...

Nee, PSv zal de flink boer op moeten want anders gaan ze de aansluiting met Feyenoord en Ajax zeker missen !

30 mei 2017 om 22:09

Met Feyenoord! Alsjeblieft zeg! Feyenoord alsof die zulke geweldige jonge spelers hebben. Berghuis weg, Elia weg en Kuyt weg nou daar blijft weinig over. Toornstra had gewoon een super jaar, el Ahmadi ook en Vilhena, Kongolo en Karsdorp zijn goed! Maar Botteghin en van der Heijden is pure middelmaat die toevallig boven hun kunnen hebben gepresteerd. Voor Feyenoord kwam het gewoon allemaal samen dit seizoen.

30 mei 2017 om 22:17

Aansluiting met Feyenoord en Ajax verliezen haha alsjeblieft zeg. Over waan van de dag gesproken. Feyenoord wordt voor het eerst in 18 jaar kampioen en ineens zou PSV de aansluiting gaan verliezen

31 mei 2017 om 00:00

Haha, grap van het jaar buiten het kampioenschap van Feyenoord om dan. Twente en AZ zijn ook kampioen geworden. Dit waren incidenten. Structureel staat Ajax aan de top, gevolgd door PSV. Feyenoord zit nog in de herstel fase. Jeugdopleiding van Feyenoord is ook achterhaald. Er was een succesvolle lichting die uit nood geboren hebben gespeeld. Wie hebben we daarna allemaal gezien? Volgens mij is 1 jeugdspeler van PSV genaamd Depay alleen al voor meer geld verkocht dan heel die lichting. Ik durf ook te wedden dan de jeugdopleiding van PSV op dit moment meer echte talenten heeft dan Feyenoord. Jong Feyenoord had ook gewoon in de JL moeten spelen om talenten te ontwikkelen. Maar dat wilde ze niet. Hoezo aansluiting gemist?

31 mei 2017 om 00:12

Hoezo staat Ajax structureel aan de top gevolgd door Psv? Wat is structureel? Over de hele voetbalgeschiedenis wel ja. Maar laatste 20 jaren heeft PSV meer titels geloof ik. Qua begroting is Ajax wel bijna altijd de nummer 1.

31 mei 2017 om 00:41

Ik bedoel vanaf de tijd dat Cruijf zijn revolutie heeft door gevoerd. Wat er nu allemaal gebeurd bij Ajax zijn geen incidenten. Ze hebben een betere basis en gaan dit verder uitbreiden. Geld op de bank, toptalenten die maar al te graag naar Ajax komen. Het is gewoon veel stabieler op het moment.

31 mei 2017 om 08:13

Wat is geen incident? Finale Europa League? Dat is namelijk voor als nog wel een indicent, kijken hoe het komende jaren gaat. Verder heeft Ajax inmiddels wel al 3 jaar geen prijs meer gepakt he. Qua verkopen en talent gaat het wel uitstekend ja, maar dat is een middel voor succes toch niet het hoofddoel.

Volgend seizoen moeten ze gewoon met jonge jongens en vooral jongens uit eigen opleiding gaan spelen, vooral Luuk de Jong heeft z'n krediet verschoten.

Volgend seizoen: Locadia, Lammers, Bergwijn - Ramselaar, Pröpper/Guardado, Hendrix - Brenet, Moreno, de Wijs, Arias - Zoet

Lekker doorselecteren...

30 mei 2017 om 21:55

Mag hopen dat Guardado vertrekt. Hendrix en Guardado samen is teveel van het goede. En het tijdperk Hendrix is nu wel definitief aangebroken. Die kan nu lekker gaan spelen en kan na een paar jaar mooi aanvoerder worden en dan voor een mooi bedrag worden verkocht.

30 mei 2017 om 21:56

Precies. Gewoon een 3-5 jaren plan uitstippelen. En dan ook echt 3 jaar genoegen nemen met niks, zolang je daarna maar een team hebt waar je wat mee kan.

30 mei 2017 om 22:04

3 jaar niks? Dat is nogal een offer. Zo ver is PSV nu ook weer niet verwijderd van Feyenoord en Ajax. Met een paar goede aankopen kan er komend seizoen gewoon een prima team staan, maar het is altijd afwachten of dat ook lukt natuurlijk.

30 mei 2017 om 22:19

Haha wat doet iedereen ineens dramatisch over PSV zeg. Als of ze heel de selectie overboord moeten gooien. Zijn we nu al vergeten dat bijna die zelfde selectie iets meer jaar geleden nog uitstekend partij bood aan Atletico en een paar maanden later kampioen werd?

31 mei 2017 om 00:06

Sommige mensen zijn hier te kortzichtig. Minste wedstrijden verloren vorig seizoen, het kwam alleen op dat ene doelpuntje aan. Als er iemand moet worden doorgeselecteerd is het de Jong.

30 mei 2017 om 22:04

Makkelijk om Luuk de schuld te geven, echter wat heeft Lammers al laten zien? Die kan Luuk niet 1-2-3 vervangen ben ik bang.

30 mei 2017 om 22:15

We vervangen iemand vrij snel. Speelt die 3 goede potjes dan volledig ophemelen en een halfjaar later bij zijn 1e dipje afscheid van nemen.

30 mei 2017 om 22:21

Locadia kan toch ook gewoon in de spits. En waarom Lammers niet de kans geven, het gaat niet alleen om drie potjes laat gewoon zien heel veel potentie te hebben. Heeft ook aardig was goaltjes gemaakt in de Jupiler League. PSV moet echt proberen de Jong te verkopen,

30 mei 2017 om 22:26

Inderdaad en hopelijk ziet Brands dit ook. Is Chelsea in paniek geraakt. Hebben zij er aan gedacht Costa en Hazard te vervangen. Dit voorbeeld moet PSV aanhouden want een de Jong die al bijna 100 eredivisie goals heeft is gewoon een goede speler voor de eredivisie top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren