Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Utrecht grijpt naast onhaalbare spits en pakt direct door’

Laatste update:

In de zoektocht naar een nieuwe spits heeft FC Utrecht zich volgens het Algemeen Dagblad vergeefs gemeld bij Manchester City. De club uit de Domstad wilde de bij FC Twente gestalde Turkse spits Enes Ünal graag overnemen, maar die poging is mislukt. De club zoekt naar een opvolger voor Sébeastien Haller, die reeds is verkocht aan het Duitse Eintracht Frankfurt.

Ãœnal maakte het afgelopen seizoen een goede indruk in de Eredivisie. In het shirt van de Tukkers was hij in de Eredivisie achttien keer trefzeker. Hiermee vestigde hij de aandacht van verschillende clubs uit binnen- en buitenland op zich. De kans is dan ook klein dat de huurling van City ook volgend seizoen nog in de Eredivisie te bewonderen is.

Ãœnal dook twee seizoenen geleden voor het eerst op in Nederland, toen hij een halfjaar op huurbasis voor NAC Breda speelde. Bij die club hoopt Utrecht nu te slagen in de zoektocht naar een nieuwe spits. Cyriel Dessers, in de finale van de play-offs tegen NEC vier keer trefzeker, moet nu de nieuwe spits van FC Utrecht worden. Tegenover BN/DeStem laat het kamp-Dessers weten dat er woensdag of donderdag meer duidelijkheid komt over de toekomst van de spits.

Wie is de beste spits?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop wel dat Utrecht zich een beetje goed versterkt voor volgend seizoen. Zou toch zonde zijn als ze na zo'n goed seizoen ze al in de eerste de beste voorronde van de EL worden uitgeschakeld.

30 mei 2017 om 11:40

Van de streek dessers wel goeie spelers in jupiler hoop ook in erdivisie

30 mei 2017 om 11:56

Ja maar dat zijn geen spelers die je naar de EL schieten helaas.

30 mei 2017 om 12:01

Naar de EL schieten? Utrecht heeft het toch ook gered op eigen kracht de voorrondes te halen? Haller gaat, haal je Dessers terug heb je toch een mooi elftal? Als je de EL haalt, leuk, zo nee jammer dan.

30 mei 2017 om 12:11

Jammer dan?! Dat is echt de perfecte instelling... dadelijk vliegen ze er weer uit tegen de kampioen van Luxemburg of een dergelijke voetbaldwerg

30 mei 2017 om 12:17

Zo vermoeiend om steeds maar weer die Luxemburgse club aan te halen. De technische staf en selecties van toen en nu zijn totaal niet te vergelijken. En je vergeet de mooie EL wedstrijden tegen Celtic, Liverpool, Steau en Napoli waar ze prima resultaten hebben behaald voor het gemak even?

Aan instelling is er zeker geen gebrek, kijk alleen al naar de wedstrijd van dit weekend en de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen tegen AZ. Toen 'moesten' ze verliezen voor het tv-gelden klassement, maar op karakter hebben ze er alsnog een overwinning uitgesleept.

30 mei 2017 om 12:22

BolinkMarkelo. Laten we eerlijk zijn. Utrecht loot waarschijnlijk lastige clubs, vooral in de play-offs. Dan moet je al een uitzonderlijke selectie hebben (zoals destijds met Mertens, van Wolfswinkel, Silberbauer, Nesu et cetera). Normaal gesproken red Utrecht het niet in de play-offs. Moet je dan boven je stand gaan leven?

30 mei 2017 om 12:42

Heel origineel, bolinkmarkelo.

Weet je ook dat FC Utrecht in 2010 de laatste Nederlandse club is geweest die zich WEL via de voorronde voor het hoofdtoernooi heeft geplaatst?

30 mei 2017 om 13:03

Je bedoelt dat de technische staf en de selectie die die 'mooie' Europese wedstrijden er nu wel weer zijn? Je spreekt jezelf een beetje tegen.

30 mei 2017 om 13:05

Ehm, AZ heeft dat een stuk of 6 keer gedaan sinds 2010?

30 mei 2017 om 13:23

Ik moet mijn bericht inderdaad iets herstellen, Waagplein.

FC Utrecht was in 2010 de laatste Nederlandse club die als winnaar van de Play-Offs via de voorronde het hoofdtoernooi heeft gehaald.

AZ heeft dat gedaan als de nummer vier van Nederland. En wie was dit jaar de nummer vier?

30 mei 2017 om 13:31

Orwell

Ik ben het wel met je eens maar jij bent niet veel origineler en bovendien haal je iets aan wat allang niet meer meetelt. Ik ben het ook een beetje moe dat ze steeds over Differdange beginnen maar waarom zeg je niets over die wedstrijden tegen Celtic, Napoli en Liverpool? Dat wordt verhoudingsgewijs door de Utrecht fans nog veel vaker verteld dan het geneuzel over Differdange.

Verschil is wel dat het resultaat tegen Differdange nog steeds meetelt en die andere resultaten niet meer.

30 mei 2017 om 14:02

@kaassie

FC Utrecht heeft het in Europa altijd naar behoren gedaan, op 1 slippertje na tegen Differdange.

Het is daarom onzin en irritant, (en bovendien of bedoeld als provocatie of papegaaiengedrag) om steeds weer naar die wedstrijden tegen Differdange te verwijzen.

30 mei 2017 om 14:07

Orwell Differdange is wel iets meer dan een slippertje natuurlijk. Blamage van de bovenste plank. Niet zo gek dat dat onthouden wordt.

30 mei 2017 om 14:43

Natuurlijk was dat een blamage. Maar van de huidige selectie stonden alleen Ruiter en van der Maarel toen al onder contract en beide spelers hebben nu geen basisplaats meer. Er is dus geen enkele reden om daar nu naar te verwijzen.

30 mei 2017 om 14:58

Net zo weinig reden voor jou om te verwijzen naar het jaar 2010.

30 mei 2017 om 15:08

Orwell

De Utrecht fans doen niet anders door op de borst te kloppen over een handvol wedstrijden die allang niet meer ter zake doen. Het is allemaal geneuzel maar als je de een op de vingers wil tikken, doe dat dan ook bij de ander.

En naar behoren gedaan? Als jij dat zegt dan zal dat wel maar behalve dat handjevol wedstrijden wat ik al genoemd heb kan ik me eigenlijk geen enkele positieve verrassing van Utrecht in Europa herinneren. Maar mocht dat wel zo zijn dan zal het al heel erg lang geleden zijn en is dat niets anders dan oude koeien uit de sloot halen net zoals het differdange gedoe. Maar als ik jou goed begrijp is het differdange gedoe een provocatie en het andere niet.

30 mei 2017 om 15:10

Klopt, spelers zijn gekomen en gegaan, maar ik denk toch wel dat iedereen het met me eens is als ik concludeer dat we de afgelopen tien jaar een constante neerwaartse spiraal hebben kunnen zien wat betreft het niveau in de eredivisie. In die tijd heeft utrecht 2x aan voorronde el meegedaan en het 1 seizoen goed gedaan en 1 seizoen dramatisch. Dat dramatische seizoen was later dan het goede seizoen. Dus als je in een neerwaartse spiraal zit en dat is je laatste meetbare resultaat dan is het juist vrij logisch dat het aangehaald wordt... reken daar nog eens bij dat we in nederland vaker teams hebben gehad die leeggekocht werden nadat ze europees voetbal haalden om vervolgens niks te laten zien in europa. Kortom er is dus alle reden om te verwijzen naar die wedstrijd en vooral om te hopen dat utrecht er een beetje van geleerd heeft...

30 mei 2017 om 15:36

Tegen die luxemburgers was idd een blamage maar al die mensen die dat roepen moeten is naar hun eigen club kijken en die zien dan ook dat hun club ook van veel mindere clubs europees verlies (ajax,rostov / psv,bulgaren) en zo zijn er meerdere. Utrecht is sinds de komst van ten hag een hele andere ploeg geworden met goed voetbal veel talenten en een brede selectie iets wat er toen allemaal niet was. Daarbij is de club fc utrecht ontzettend gegroeid als het meezit nog 1x rode cijfers en er dan volledig uit en dan doorbouwen. Tuurlijk gaan er goede spelers weg maar vorig jaar vetrokken letschert en ramselaar en gaf ook niemand utrecht meer een kans en kijk waar ze nu staan? Ik denk dat veel mensen zich niet verdiepen in utrecht en maar liever over luxemburgers beginnen die er allang niet meer toe doen

30 mei 2017 om 18:19

Ik kijk naar mijn eigen club, die heeft het volgens mij niet zo slecht gedaan denk ik zomaar. Of ben je het daar niet mee eens?

Ik heb Utrecht niet echt gevolgd, hoe heeft Zivkovic het daar gedaan dit jaar? Zouden ze die niet nog een jaar kunnen huren?

30 mei 2017 om 11:45

Zivkovic heeft het niet onverdienstelijk gedaan, maar blijft toch omstuimig in de afronding. Heeft zijn basisplaats eigenlijk verloren aan Kerk. Ze kunnen/willen hem niet overnemen, omdat er toch wel een aardig prijskaartje aan hangt waarschijnlijk, net als een flink salaris. Huren zal Utrecht denk ik niet willen, ik vermoed dat Dessers zijn opvolger wordt. Voor Haller zal een andere, balvaste, sterke spits gehaald worden.

30 mei 2017 om 11:46

Wisselvallig. Hij is nuttig geweest, met name als invaller, maar heeft ook veel kansen gemist. Is daarom ook zijn basisplek kwijtgeraakt aan Kerk. Al met al heeft hij 8 goals gemaakt dit seizoen.

30 mei 2017 om 11:46

Begon goed . Werkte hard maar de laatste maanden geniet Gyrano Kerk de voorkeur mede ook met het oog op de toekomst denk ik.

Denk dat hij beter naar een ploeg kan gaan waar die onbetwist basisspelers zou zijn dan nog in Utrecht blijven.

30 mei 2017 om 12:01

Ik vond m zeer zwak, zeker naast een Haller die veel aan m gaf en veel moeilijke ballen controleerde heeft hij marginaal geprofiteerd

30 mei 2017 om 12:13

Ik zou hem graag voor een zacht prijsje bij Utrecht zien komen. Voor Ajax is het echt niet goed genoeg, hij heeft meer tijd en vooral zekerheid en vertrouwen nodig. Dat krijg je bij Ajax niet.

Zijn pluspunten:
- Zeer snel
- Werkt hard, verdedigt mee terug
- Snapt de looplijnen van een spits, staat altijd op t randje om de diepte in te gaan.

Minpunten:
- scoort niet onder druk, mist cruciale ballen en baalt dan zichtbaar van z'n prestatie
- heeft nooit een constant niveau, gaat veel op en neer.
- lijkt geen chemie te hebben met de andere spitsen waarmee hij werkt. Niet bij Utrecht, Willem II en Ajax.

Hoop dat een club als Utrecht zich goed weet te versterken voor volgend seizoen. Het zijn meestal de subtoppers die een keer boven zichzelf uitstijgen en vervolgens leeg gekocht worden. Erg zonde omdat Utrecht in dit geval Europa in moet gaan met een uitgedunde selectie. Dit soort clubs worden slachtoffers van hun eigen goede prestaties ben ik bang.

30 mei 2017 om 11:56

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Afgelopen zomer werden ook een aantal van onze beste spelers weggekocht na een goed seizoen welke we vervolgens overtroffen hebben.

30 mei 2017 om 12:03

Precies, men vergeet dat we het vertrek van Boymans, Letschert en Ramselaar zonder problemen hebben opgevangen. Utrecht heeft al lang geanticipeerd op het vertrek van Haller en eventuele anderen. Dus heb er alle vertrouwen in!

30 mei 2017 om 13:01

men vergeet ook dat Utrecht de eerste 6 wedstrijden niet kon winnen en laatste stond. Het Luxemburgse scenario (met een oningespeelde ploeg aan het seizoen beginnen, resulterend in een snelle uitschakeling) is echt niet ondenkbaar

Sam Lammers huren van Psv, is dat geen optie?

30 mei 2017 om 11:54

Misschien als tweede spits. Er moet wel een optie tot koop bij zitten met een redelijk bedrag, anders krijg je het verhaal als met Zivkovic. Dat je niet samen de toekomst in gaat omdat je weet dat hij niet overgenomen kan worden na een jaar.

30 mei 2017 om 11:57

Dat gaat niet gebeuren. Utrecht zal twee spitsen aantrekken, waarschijnlijk Dessers en iemand anders. Maar wel met toekomstperspectief in ieder geval (huur met optie tot koop of directe koop).

30 mei 2017 om 12:02

Denk ook niet dat PSV Lammers verhuurd/verkoopt.

30 mei 2017 om 12:06

Strookt ook niet echt met de filosofie van eigen jeugd willen ontwikkelen als er een 1 miljoen overname-clausule in elke huurdeal zit.

Vind het niet heel jammer dat hij niet komt een goede spits maar ook een vervelend persoon

30 mei 2017 om 12:01

Vervelend persoon? Verklaar je nader.

Alsof Zivkovic zo een lieverdje is...

30 mei 2017 om 12:30

Na dat gedrag van hem met die swalbe tegen Heerenveen en de manier dat hij de week daarna juicht tegen ado vind ik irritant en zielig gedrag en als spelers dat soort acties hebben hoef ik ze niet te zien bij Utrecht

Dessers is een leuke speler, moet nog blijken wat hij kan in de eredivisie. Leuk dat Utrecht hem en kans geeft en daar moet zeker nog wel wat uit te halen zijn. Het is te hopen dat Utrecht zich voldoende kan versterken en het iig schoppen tot de groepsfase van de EL. Ze zijn iig op tijd bezig om hun selectie op orde te krijgen.

Zojuist vernomen dat Utrecht er reeds uit is met NAC en dat de deals een dezer dagen compleet rond is. Dessers wordt niet de vervanger van Haller, maar komt in de plaats van Zivkovic.

Ook is Utrecht er reeds uit met Cambuur omtrent van der Streek. Ook deze deal verwacht men binnen enkele dagen af te ronden.

Daarnaast is Utrecht in gesprek met Psg, voor de overname van Bahebeck. Hij zal de vervanger moeten worden van Haller. Bahebeck speelde dit seizoen op huurbasis bij Pescara.
Pescara wilt de spits zelf ook overnemen, dus of dit lukt is een tweede.

30 mei 2017 om 12:15

Als Dessers als vervanger van Zivkovic gehaald wordt dan snap ik niet dat Dessers naar Utrecht gaat. Zal dan waarschijnlijk veel bij Jong Utrecht gaan spelen. Zonde voor de ontwikkeling.
Ik denk eigenlijk ook dat Dessers qua type speler niet zo bij Utrecht past.

Zou verstandiger zijn als hij bij NAC zou blijven, daar is hij zeker van een basisplaats in de eredivisie. Goed voor de ontwikkeling van deze sympathieke jonge gast.

30 mei 2017 om 12:19

@emilie1
Dessers zal echt niet voor de bank gehaald worden, zulke luxe heeft Utrecht niet. Daarnaast is vanuit Breda al bevestigd dat Dessers naar Utrecht gaat, meer nieuws volgt deze week.

30 mei 2017 om 12:25

Dessers zal niet gehaald worden voor de bank of voor jong Utrecht.
Zivkovic was gehuurd door Utrecht en daarnaast is hij voorbijgestreefd door Kerk.

Dessers zal net als een ander zich moeten bewijzen.

30 mei 2017 om 13:17

En precies daarom denk ik dat het niks wordt met Dessers bij Utrecht. Als hij een paar wedstrijden niet scoort is zijn krediet meteen op. Dan komt ie op de bank en wordt het niks meer.

Ik hoop voor Dessers dat hij de goede keuze maakt, gun hem een mooie carriere, maar moet eerst nog zien dat hij het ook in de eredivisie gaat laten zien.

30 mei 2017 om 15:17

Ik hoop eigenlijk ook dat hij gewoon nog een seizoen bij nac blijft. Bewijs het eerst nog maar eens in de eredivisie bij de club die je de kans heeft gegeven om uit te blinken.

30 mei 2017 om 12:16

Enig idee wat er voor VD streek betaald word?

30 mei 2017 om 12:18

Cambuur houdt vast aan 7 ton, maar dat zal lager zijn. Utrecht doet (vrijwel) nooit uitspraken over transfersommen.

30 mei 2017 om 12:23

het zal uiteindelijk, vermoed ik op een 3,5 ton uitkomen.
Hij heeft nog 1 seizoen een contract.

30 mei 2017 om 12:49

Vind 3.5 ton wel weinig, aangezien Utrecht Haller net heeft verkocht hoop ik wel dat we niet zomaar akkoord gaan.

30 mei 2017 om 13:12

Je gaat Haller toch niet vergelijken met van der Streek?

30 mei 2017 om 13:22

veel meer dan 4 ton zal er sowieso niet inzitten denk ik gezien contract Van de Streek en de JL-status van Cambuurg

30 mei 2017 om 13:55

Nee, VD Streek is eigenlijk een middenvelder. Maar als je weet dat een club net een speler heeft verkocht voor een vrij hoog bedrag, dan kan je meer vragen. Anders kan je hem net zo goed niet verkopen en ja 3.5 ton is te weinig zeker in het huidige voetbal klimaat, zelfs voor een jupiler league speler.

30 mei 2017 om 16:07

Moet je een speler niet beoordelen op waarde JL-staus en 1 jaar contract?
Of moet je kijken, omdat een club net een transfer heeft gemaakt naar euro's...

Haller gaat heel erg gemist worden en is niet 1 - 2 - 3 op te vangen door bijvoorbeeld een Dessers. Veel mensen hebben een mening over Haller gebaseerd op samenvattingen van de Nos. Iets wat vertekend kan werken.

- Haller wint structureel 90% van zijn persoonlijke duels op de grond en bijna 100% kopduels. Hierdoor werd hij een targetman waarvan uit gevoetbald kan worden door lopende mensen. Valt dit weg, valt ook een groot gedeelte weg van de aanvallende kwaliteit van Utrecht.
- Haller denkt instinctief 2 stappen vooruit, een rasvoetballer en niet alleen een atleet. Niet alles gaat altijd goed, maar hij weet precies wat hij moet doen en hoe je het moderne voetbal speelt.
- Haller heeft een over mijn lijk mentaliteit die zijn weerga niet kent. Deze jongen is een vechter, die bij tegenslag harder gaat werken. Kon 4 mil gaan verdienen in China maar kiest voor het voetbal.

Deze karakteristieken vind je niet zomaar voor max 1 miljoen euro. Hoe ze hem voor 800k hebben gehaald destijds is mij een raadsel als U21- international van Frankrijk. Unal zou echt een waardige opvolger zijn, maar het is absurd om te denken dat hij naar Utrecht zou willen en kunnen.

30 mei 2017 om 14:05

Hij zal best belangrijk zijn geweest voor het spel van Utrecht, ik denk niet dat er iemand is die dat ontkent. Maar als spits word je uiteindelijk gewoon afgerekend op je doelpunten. Kijk maar naar Janssen bij de Spurs, speelt prima het spelletje mee maar lijkt bij het afronden de dozen nog om de schoenen te hebben.

Als je bij haller de penals er af haalt, blijven er gewoon normale statistieken staan. Niks bijzonders. Ik zou in elk geval niet raar opkijken als hij het in Duitsland niet gaat redden.

30 mei 2017 om 14:24

Zoals je zelf aangeeft: Hij is belangrijk voor het spel van Utrecht. Daar gaat het om. En mijn betoog is nu juist om te zeggen dat je als spits - eens niet afgerekend moet worden op je doelpunten. Met zo'n statistieken-bril sla je de plank in mijn optiek compleet mis.

Als je elke wedstrijd ziet van Utrecht, zie je hoe compleet hij is en wat voor een taken hij op zich neemt in defensief of opbouwend opzicht. Dan pas zie je de echte waarde van hem, als leider.

30 mei 2017 om 15:23

Of het klopt wat je allemaal zegt over hem weet ik niet, maar ik ben in ieder geval blij om te zien dat er nog iemand in nederland is die het onzin vindt om alleen statistieken te bekijken. Liever een speler die het hele team beter laat draaien dan een speler die het spelletje verpest maar wel af en toe scoort... ik zou bijvoorbeeld nooit een inzaghi in de basis zetten als ik coach was. Je speelt dan gewoon met 10 man namelijk. En wat heb je liever? Een spits die zo speelt dat het team 20 kansen per wedstrijd krijgt of een spits die elke wedstrijd 1 goal maakt maar voor de rest elke bal inlevert bij de tegenpartij. Ik ga voor het 1e. Dan heb je 10x zoveel kans op 2 goals...

Ik hoop dat Dessers komt in de plaats van Zivkovic die weer terug gaat naar Ajax. Dan een tweede spits in de plaats van Haller halen met wat internationale ervaring, misschien wel weer een Fransman. Didier Martel weet ze wel op te duikelen in het land van Maranne.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren